En dan blijf jij stil staan, en liggen de spoorstaven in Apeldoorn.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 09:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan bij Barneveld Noord ineens alle BMW's op de A1 eruit trekken
Want dan trek je natuurlijk NOG 8 keer sneller op, dat begrijp je
Er zijn toch ook alleen maar viertjes besteld? Een stuk of 50?quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:04 schreef dennistd het volgende:
die 95 slaat er alleen op dat het 4'tjes zijn met een nieuwe ABv4, die geeft het nummer aan namelijk
op het moment dat er een 9547 is, kan er geen 8747 zijn
Laten we dan 30 KV doen, dan liggen ze in Deventer. Da's mooi, want er moet nog altijd een stukje verdubbeld worden richting Olstquote:Op donderdag 24 juli 2008 15:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
En dan blijf jij stil staan, en liggen de spoorstaven in Apeldoorn.
Dat mag niet van Europa, de bovenleidingspanning moet voldoen aan norm NEN-EN 50163.quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laten we dan 30 KV doen, dan liggen ze in Deventer. Da's mooi, want er moet nog altijd een stukje verdubbeld worden richting Olst
Veel secundaire lijntjes 1 trein per 2 uur ja. Of er rijdt gewoon helemaal niks in het weekendquote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:03 schreef Willy84 het volgende:
Wat een overstapjes daar!
Welke interval hebben die diensten daar? Ben nog nooit door Belgie getourd op de BNL na![]()
Maar las wel iets over een 2 uurs intervalgek dat er dan geen hond in de trein zit
![]()
Wel gaaf! Wil nog steeds ook een keer naar Belgie!
Verwend, je krijgt pas mensen de trein in als er een goed aanbod van diensten is. Als je 1x in de 2 uur zou gaan, pakken mensen de auto wel. In Nederland mag van mij apart de frequentie nog hoger op alle lijnenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veel secundaire lijntjes 1 trein per 2 uur ja. Of er rijdt gewoon helemaal niks in het weekendzoals op de lijnen 26, 52, 82 en 144 bijvoorbeeld. Ook een deel van lijn 165 wordt in het weekend niet bereden. Daarnaast liggen er verspreid door het land nog tientallen stations waar in het weekend wel een trein langs rijdt, maar niks stopt. Lastig landje idd. Of eigenlijk zijn we in NL gewoon ontzettend verwend. Wat er in NL gebeurt (op alle trajecten altijd minimaal 1 trein per uur) is eigenlijk gewoon uniek in de wereld. Dat halen ze zelfs in Duitsland of Luxemburg niet
(misschien Zwitserland nog, maar dat is dan ook alles)
Ik niet iigquote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:38 schreef classpc het volgende:
Zijn er ook nog users die mee gaan met de SGM-II afscheidsrit?
Mij? Kan je lang wachtenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:02 schreef Duvel het volgende:
Ik wil jou nog weleens zien met je rollator bij de VIRM afscheidsrit!
Ik vind het ook maar een lelijk ding.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik niet iigEn als ik die site zo eens bekijk zitten ze te gillen om deelnemers
Kennelijk heeft niemand zin in die verrekte kut citypendels
En terecht natuurlijk.
Ze hadden een actie moeten organiseren van "trap hier de laatste citypendel het land uit" dan was het veel drukker geworden
Dopingcontroles met de treinquote:
Heul op zich is dat best een schappelijk bedrag voor zo'n ritquote:
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dopingcontroles met de trein![]()
Staat toch "Inval" op
[/flauwe garp]
Extra kosten? Gauw een eurootje of 50 schat ik?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Op de terugweg de stopper Düsseldorf - Venlo gemist, omdat de S-Bahn flink te laat was. Daardoor een last minute ICE-ticket moeten halen uit de automaat, maar uiteindelijk nog wel thuis gekomen
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:17 schreef its_me_ het volgende:
De foto's die hier worden geplaatst zijn vooral uit het Nederland en het Ruhrgebied en niet uit bijvoorbeeld Frankrijk. Komt dat doordat er daar gewoon minder leuke treinen rijden of doordat het simpelweg verder van Nederland ligt?
Nice zug-chef.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Donderdag een dagje Ruhrgebied gedaan:
[ afbeelding ]
HGK 185 589 is met een fraaie keteltrein op weg naar het zuiden, inhoud van de ketels is mij niet bekend, maar de code op de ketels kan misschien uitsluitsel geven: 30 1202.
Graagquote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Anders nog iets misschien?
die hekniequote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:20 schreef its_me_ het volgende:
Franse stoomtreinen ofzo?
Een fatsoenlijke kleustelling, en niet zulke lelijke moderne treinen.quote:
wij hebben ons enkeltje toen niet afgestempeld, want daar zeiden ze bij het loket niks over. maar we zijn dan ook niet gecontroleerd...quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:06 schreef Fixers het volgende:
Ik snap nu waarom men Antwerpen de Spoorwegcathedraal noemt. Bizar station is dat als je zo op spoor 22 staat en naar boven kijkt. Wel heel erg mooi uitgevoerd.
Nu nog één vraag over de treinkaartjes, eentje die ik niet aan het loket durf te stellen: Ik heb vanavond een enkele reis Antwerpen - Den Haag gekocht. Maar had ik dat biljet nog moet afstempelen voor ik instapte? Ik ben niet gecontroleerd en ik zou het dus makkelijk nog een keer kunnen gebruiken. De geldigheid die staat vermeld is 26-07-8 t/m 25-09-08.
(en als de NMBS nu eens treinkaartjes van fatsoenlijk formaat gaat gebruiken kan de prijs met 10% omlaag)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |