ja was een werk van drie weken met twee man, en dan dagen van 09:00 tot 23:00 trekken he?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:54 schreef suuske343 het volgende:
Ik vind je plafond echt super mooi...wat een klus zeg!!
Bel aan en je krijgt een rondleiding en een bakkie hoorquote:Op dinsdag 8 juli 2008 03:00 schreef mSt. het volgende:
Dus zo ziet het huis aan de kogerstraat er van binnen uit.
tvp
Nou 1x is genoeg volgens de schilder, vergeet ook niet dat we hier gewoon professionele verf hebben staan hoor. T is hier geen gamma spul wat erin komt. De grondverf is bijv. al haast op kleur en heeft vullende eigenschappen. T is fijne verf, geen druipers, en droogt snel, maar ja t kost wel wat meer he?quote:Op donderdag 10 juli 2008 06:33 schreef AnneX het volgende:
Zeg Sijp, doe je "slechts" 1 x aflakken ?
Ik dacht dat 2 x minimaal is (?) en zeker op zo'n zout eiland ... om het houtwerk te beschermen.
Hoi Gerben,quote:Op maandag 14 juli 2008 13:39 schreef Gurb het volgende:
still going strong dus!
Vind je schilderen eigenlijk leuk, of doe je het omdat het moet en doe je liever wat anders?
mag bestquote:Op zaterdag 19 juli 2008 11:45 schreef ruud-ziek het volgende:
ik wil hem best komen aansluiten ben part-time monteur bij kpn
als je bij kpn een oficeel isra punt koopt ben 90 euro kwijt.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:16 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
mag bestmaar dan moet je er wel eentje hebben he? Dingen worden in licentie gemaakt door attema dacht ik, maar naast kpn zelf zijn ze er niet te vinden. Alles ligt er al(inclusief nieuwe blauwe kpn kabel (
) maar isra punt heb ik nog niet...
ik dacht dat je klant was van kpn, niet dus.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:47 schreef Cybersijp het volgende:
Getekend? heb nog niks getekend, zoals ik een vorig deel van de renovatie reeks al duidelijk geworden (moet) zijn is dat ik geprobeerd heb een nieuwe aansluiting te realiseren met inbegrip van lijn verleggen.
Dat kosste dus iets ¤350,- inclusief israpuntje, alleen ik had alles al gegraven, kabel al gelegd, mof gemaakt(ja een goede verbinding gemaakt , immers dezelfde die een monteur van kpn heeft aangelegd op het werk...) Dat vond ik een beetje te veel van het goede, de man van de installatiedesk van de kpn was het ook roerend met mij eens. Maar omdat het "standaard"prijzen zijn is er van hun kant niks aan te doen.Ze hebben / krijgen overigens ook geen ruimte om zelf iets te beslissen hoor! Alles moet via een "desk"hoger...
Heb dus enkel het isra puntje nog nodig, heb ik dat dan zou ik wel eens over willen naar de adsl van xs4all ofzo(only) bellen doe ik toch al bijna niet(ja wel mobile , maar ook niet veel )
De optie van los israpunt kopen was niet mogelijk, dat ik nu dus lees dat een isra punt los te koop is verbaasd mij zeer. Maar goed Kpn is een groot bedrijf
ben wel benieuwd eigenlijk wat dan een kpn monteur er voor neer moet leggen, ¤90,- vind ik nl. erg aan de prijs voor zo'n los stukje plastic met een paar kontaktjes erinquote:Op zaterdag 19 juli 2008 15:58 schreef ruud-ziek het volgende:
[..]
ik dacht dat je klant was van kpn, niet dus.
in dat geval moet je opzoek gaan naar het contract wat is getekend bij het fysiek aanleggen van de lijn.
een klant kan ook geen isra punt kopen, een monteur wel.![]()
90 euro is de prijs die een monteur moet neerleggen voor een isra puntquote:Op zondag 20 juli 2008 15:51 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
ben wel benieuwd eigenlijk wat dan een kpn monteur er voor neer moet leggen, ¤90,- vind ik nl. erg aan de prijs voor zo'n los stukje plastic met een paar kontaktjes erin
prijs is vast zo fors om er voor te zorgen dat monteurs het niet "voor minder"gaan verkopen op iets van marktplaats oid...quote:Op zondag 20 juli 2008 16:09 schreef ruud-ziek het volgende:
[..]
90 euro is de prijs die een monteur moet neerleggen voor een isra punt
Het klinkt allemaal weer erg goed!quote:Op maandag 4 augustus 2008 07:50 schreef Cybersijp het volgende:
Nou daar waren we wieder
wat zijn we aan het doen?
Deur hangt nu, al was er een onderdeel niet bij het pakket dus de deur open en dicht gaat nog niet...
verder wordt er nu voor de deur gestraat
Hout voor de schutting en het afdak staat al lekker te stinken in de garage(angelim vermelho)
En om kort te gaan, mijn vrouwen zijn er een paar daagjes niet en hebben de camera mee
Nou wat denk je?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:28 schreef DuchessX het volgende:
Wow ziet goed uit!!! Wat vond je vrouw ervan?
Drank uquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:57 schreef richie29 het volgende:
Waaw![]()
Nou die oprit erin ligt (en die garage heb ik ook ff helemaal geminst in tijde van de bouw) is het aanzicht vanaf de straat op je huis ineens zoveel beter!
Mooie bedacht trouwens ook door de garage juist niet strak tegen het huis aan te zetten, de ingang ertussen..ziet er ruimtelijker uit daardoor.
Mooi!
Blijft een serie topics waard om te blijven volgen![]()
En volgens mij heb je een goed stelletje stratenleggers uitgezocht
Het frame van de poort zelf moet dus van 40 vierkant worden, de duimen worden elk met 6 draadbouten m4x100 ophangen aan de hardhouten paal.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:01 schreef richie29 het volgende:
Sijp..ik heb denk ik wat meer details / foto's nodig van het frame.
Heb je post een paar keer doorgelezen, maar ik snap niet exact wat je nou van plan bent.
Als ik het goed begrijp wil je het frame als een rechthoek van 40x40 mm vierkant staal maken, maar zitten daar niet nu al 2 staanders van in de grond? Of komt dat metalen frame dan weer vast aan hardhouten palen die nu in de grond zitten?
En hoe komt de rest van de deur eruit te zien dan?
Wat betreft het uitboren van het cilindergat wordt het denk ik deels boren met een hele grote metaalboor in 2 maten (1 grotere voor de cilinder zelf en een kleinere voor het dunnere deel van het slot) en iemand met een kolomboor lief aankijken![]()
![]()
Tjonge...kom jij mooi aan het vijlen met dat idee van jeKrijgt dat maar eens netjes trouwens...
Om eerlijk te zeggen zou ik het waarschijnlijk ook zo doen, maar kost wel veel tijd ja. Kan ook zo snel niet wat beters verzinnen.
haha grapjasquote:Op zondag 17 augustus 2008 22:43 schreef realbase het volgende:
en als je straks klaar bent.. verkopen die hap ? en dan bij het huis van de buren beginnen ?
Over 30 jaar heeft cyber het hele eiland opgeknapt
Nou laat het maar waaien, ik ben altijd op het overdrevene af met diktes gebruikt materiaal en vastzetten ervan dus dat zit wel snor.quote:Op maandag 18 augustus 2008 09:50 schreef Ultralaser het volgende:
Is het niet onhandig om de schutting helemaal dicht te timmeren? Ik weet niet hoe vaak het waait maar ik kan mij voorstellen dat het mogelijk problemen zou kunnen opleverenVerder echt super gedaan allemaal!
Meis,quote:Op woensdag 20 augustus 2008 01:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind het weer prachtig en van ongekend vakmanschap en geduldig oog voor detail Sijp!
Wat mij betreft ben jij absoluut geen hobbyklusser, maar zou je zo maar je brood kunnen verdienen met je vakmanschap.
Jammer dat Texel zo verweg is!
Nou plankjes? t is wel hout van een hoge soortelijke massa hoor: "tatajuba" weegt een 900 kilo per kuub. Ff denken plank is 22 mm, lengte 1 mtr, hoogte 1,85 mtr maakt : 1,85 x1x 0.022 x 900 kilo= 36,63 kilo hout . wwet het niet zeker maar op "gevoel"afgaant weegt het ijzer net zoveel zo niet meer. Affijn stevig genoeg me dunktquote:Op woensdag 20 augustus 2008 01:39 schreef richie29 het volgende:
Hej is dat ding gepoedercoat? Lijkt haast zo op de foto...
Edit: Laaat maar! Eerst lézénnn!
Zinkspray dus. Goed spul voor je longen ook! Roest je tenminste niet van binnenuit![]()
Verder stevig genoeg voor een paar plankjes dacht ik zo ja
Ik weet niet wat voor een gepensioneerde katten jullie daar hebben maar hier klimmen ze zo over zo´n hek heen, zeker als ze lekker grip hebben op dat hout. Ik heb nl. hetzelfde probleem. Ze klimmen hier gewoon over m'n stenen muur. Ik ga denk ik maar eens prikkeldraad spannen ofzo....quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 00:18 schreef Cybersijp het volgende:
Verder erg lekker dat ik als straks de poort erin hangt ik dus geen kattenstront in de tuin achter hoef te verwachten, daar wordt ik dus echt kriegel van!
Zoek maar eens op "prikka strip"quote:Op dinsdag 2 september 2008 08:56 schreef Bramito het volgende:
Wat maak je toch mooie topics! Ik leer er elke keer weer van. Als je het goed vindt leen ik effe je idee van die zelftappers in je hek...![]()
O ja en over die katten zei je dit:
[..]
Ik weet niet wat voor een gepensioneerde katten jullie daar hebben maar hier klimmen ze zo over zo´n hek heen, zeker als ze lekker grip hebben op dat hout. Ik heb nl. hetzelfde probleem. Ze klimmen hier gewoon over m'n stenen muur. Ik ga denk ik maar eens prikkeldraad spannen ofzo....
I really couldn't agree more. Geweldig werk dat je levert, ik doe je het niet na met zoveel oog voor detail.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 01:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind het weer prachtig en van ongekend vakmanschap en geduldig oog voor detail Sijp!
Wat mij betreft ben jij absoluut geen hobbyklusser, maar zou je zo maar je brood kunnen verdienen met je vakmanschap.
Mooie oplossing maar dat wordt een beetje duur denk ik... Toch maar 230v danquote:Op dinsdag 2 september 2008 12:38 schreef Cybersijp het volgende:
Zoek maar eens op "prikka strip"Of 230 volt(laatste is een geintje natuurlijk....
![]()
Kijk dat is nou mooi! De "meester"van "De werken", vind het mooi en netjes afgewerkt. Benoitquote:Op dinsdag 2 september 2008 12:44 schreef MMach het volgende:
[..]
I really couldn't agree more. Geweldig werk dat je levert, ik doe je het niet na met zoveel oog voor detail.
Plus ik heb collega van me geholpen met de installatie van wat stroomwerk in zijn nieuwe schuur(uurtje of drie mee bezig geweestquote:Op dinsdag 9 september 2008 00:44 schreef Cybersijp het volgende:
Hallo
Waren we wieder
Morgen:
voorkant schutting tweede laag aflak na wat licht opschuren(check)
achterkant schutting eerste laag aflak(check)
kleine stukje tussen buren en garage voorkant eerste ;laag aflak, achterkant hiervan tweede laag grondverf.(check plus laatste de eerste laag aflak gegeven)
Poort: voorkant licht opschuren, en voorzien van eerste laag aflak ( check, T werd dus de achterkantHoefde ik hem niet op te tillen
)
Bos verfwerk dus morgen!
Nee Gerben, ben eigenlijk alleen nog maar bezig geweest met hetgeen ik hier laat zien steeds. Ik denk dat ik van de winter er aan toe ga komen om werkbanken, planken en kasten te maken voor de tools. T weer is dan slechter maar je kan dan lekker "binnenwerken" nu is het mooi steeds(nou jaquote:Op woensdag 10 september 2008 08:44 schreef Gurb het volgende:
Hoe is het inmiddels met je schuur, al een beetje ingericht van binnen, of heb je je werkbank en gereedschap nog steeds tijdelijk gestald?
Ik geef je groot gelijk hoor, als je al weinig tijd hebt, kun je maar het beste buiten werken als je buiten werken kanquote:Op woensdag 10 september 2008 09:50 schreef Cybersijp het volgende:
Nee Gerben, ben eigenlijk alleen nog maar bezig geweest met hetgeen ik hier laat zien steeds. Ik denk dat ik van de winter er aan toe ga komen om werkbanken, planken en kasten te maken voor de tools. T weer is dan slechter maar je kan dan lekker "binnenwerken" nu is het mooi steeds(nou ja) en moeten er dus buitenklussen gedaan worden.
Heb jij al meer nieuws over gurb zijn paleis?
ja idd Gerben,quote:Op woensdag 24 september 2008 16:42 schreef Gurb het volgende:
Wederom goed bezig!
Straks gaat de afwatering van je dak zeker via de pannen lopen en verdwijnt de pijp?
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:36 schreef Cybersijp het volgende:
De garage is opgeruimd nu, en de auto heeft vannacht voor het eerst "binnen"geslapen
Dat vraag ik mij inderdaad ook afquote:Op woensdag 15 oktober 2008 08:46 schreef Gurb het volgende:
Ziet er weer goed uit!
Waarom eigenlijk gekozen voor deze zwarte pannen en niet de rode net als het huis?
Nou had graag een fotoke gepost van de vorderingen , maar het feit wil dat Mrs Cybersijp de camera mee heeft en die is een weekendje weg naar vriendin. Dus meer als beschrijven kan ik niet doen, nou crappy gsm foto kan wel maar das niks. Zal van de week wel weer een paar vooruitgang pics posten.quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:53 schreef AnneX het volgende:
Sooo Sijp : je blijft lekker posten met de stappen die je maakt !
Leuk hoor om op de hoogte te blijven !
Succes met de leuke klussen.
Hoi Gerben,quote:Op maandag 17 november 2008 10:10 schreef Gurb het volgende:
Ziet er goed uit(behalve die laatste foto dan
)
Is je bovenblad van de daadwerkelijke werkbank niet een beetje dun, of staat alles zo muurvast dat het blad nu al geen krimp geeft als je aan het zagen / boren / timmeren bent?
En jij bewaart je elektrisch gereedschap niet in de koffers zo te zien?
Succes iig, en veel plezier met de afbouw van de schuur!
Interesse in zelf leggen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:20 schreef klusfoobje het volgende:
Net afdakje hoor. Hoe meet je die afstand voor de panlatten eigenlijk ?
quote:Op dinsdag 18 november 2008 01:12 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Dat moet dus de afstand zijn die de fabrikant mededeelt op de informatiebladen van de pannen.
Ik heb zelf ook een allegaartje aan schroevendraaiers van heel veel merken, maar zie heel veel mensen met gedore schroevendraaiers werken, heb je daar ook naar gekeken?quote:Op zondag 23 november 2008 23:37 schreef Cybersijp het volgende:
Zo paar dagen verder en heb weer wat gedaan(ja mensen ook op Zondag gaat Cybersijpo zijn klushokkie in....)
Gedaan vandaag:
wat knutselwerk voor de baas, zodat we straks verlichting voor de kerstbomen met verlichting aan kunnen sluiten op de lantaarnpalen langs de weg(en nee we tappen niet ali illigalie stroom af, palen zijn ons eigendom...)
Verder tl balk voor de verlichting van de werkbank gemaakt en aangesloten inclusief schakelaar.
Alle lossen klus en knutselspullen die nog in de kelderkast stonden, en die nog niet verhuist waren naar het kluswalhalla zijn daar nu ook aangekomen. Gevolg is overigens wel dat De Mrs erg blij met me is, nu kan zij de kelderkast eindelijk eens gaan gebruiken waar we hem altijd al voor hebben bedacht. Plus dat de bijkeuken minder "vol"staatSpullen uitgezocht en al aardig opgeruimd. Heb van de week met wat mazzel Wo en Do vrij dus dan kan ik verder met kastjes etc etc. Op de rol staan twee kastjes nog een voor stroom en elektraspul en eentje van 40 cm diep waar straks uitneembare laadjes in moeten komen.
Heb dus nog zat te doen, maar ja what else is new ?
Nog ff tussendoor, met al dat opgeruim van me ben ik tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk wel een nieuwe set schroevendraaiers kan gebruiken. heb nu een allegaartje van diverse merken van de knakenbak tot een paar van PB tools, ben nu aan het kijken naar een volledige set ( plat, ph, pz en torx) en zit te dubben tussen WIHA en WERA iemand een zinnig idee welke beter is, makkelijker werkt etc etc? Ik hoor het graag.
Haha Gerben onze "hut"mag sinds kort dus het hele jaar rond blijven staan(overigens wel een hutje van 750 vierkante meter dus hut is naar mijn idee niet het beste woord ervoorquote:Op maandag 24 november 2008 11:31 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook een allegaartje aan schroevendraaiers van heel veel merken, maar zie heel veel mensen met gedore schroevendraaiers werken, heb je daar ook naar gekeken?
En je bent voor je baas aan het werk zeg je, maar niet meer in de keuken zeker, of blijft die hut het hele jaar door staan?
Dank u! Dat vinden wij nu ookquote:Op dinsdag 30 december 2008 10:42 schreef Staafy het volgende:
Ik kijk hier voor 't eerst dus ik ben geen trouwe lezer maar wil wel even zeggen dat ik 't een verschrikkelijk gaaf huis vind.
Thanksquote:Op woensdag 25 februari 2009 01:35 schreef Duderinnetje het volgende:
Het is een waar klussersparadijs geworden hoor!
Wat is dat voor systeem met katrollen eigenlijk?
En waar naartoe ben je op vakantie geweest?
hehe thanks Gerben, wat jij allemaal bij elkaar klust moeten we nog maar zien he?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:04 schreef Gurb het volgende:
Ziet er weer goed uit, ik was niet anders van je gewend
Hoe is het met het afdakje?
ps, hoeveel waterpassen heb jij wel niet?![]()
Ja gemiddelde klusser ben ik ook niet, ben al jaren bezig overigens hoor! En nee niet alleen met gereedschap verzamelen maar ook met verbouwen van toko's. Als ik het niet voor mijzelf doe dan doe ik het wel voor de baasquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:28 schreef Bramito het volgende:
Mooi hoor! hier wordt de gemiddelde klusser wel jaloers van.
Die schroevendraaiers van WERA zijn een heel goede keuze, onze Duitse monteurs zweren er bij, en die vertikken het echt om met troep te werken.
Wat lief!quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:58 schreef Cybersijp het volgende: Die man presteerde het om treintjes van hout te maken (ja met vier wagonnetjes er ook nog bij, allemaal keurig geschuurd, en gelakt) als sinterklaaskado voor de hele kleuterklas van ondergetekende(en ik zat in een klas van een man of 16 a 17 )
Ja , ik ben dan ook bere trots op die oude baas !quote:
thx, en dat laatste valt wel mee hoor, je doet iets goed of je doet t niet is ons idee....quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Het ziet er erg netjes uit. Volgens mij zijn vader en zoon behoorlijk pietje precies?
Een hok vol gereedschap en dan nog een lijmklem tekort komenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:29 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
thx, en dat laatste valt wel mee hoor, je doet iets goed of je doet t niet is ons idee....
Foto van de staat van het afdakje:
[ afbeelding ]
haha, snapte hem eerst ff niet !!!!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:23 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Een hok vol gereedschap en dan nog een lijmklem tekort komen
Delfzijl is dichterbij, dus mocht je zin hebben...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 01:54 schreef Duderinnetje het volgende:
nou eh eh eh nee nog niet eig...... lolquote:Op zaterdag 12 december 2009 08:09 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
én hoe staat het ermee? Poort is door het slechte weer vast al afgeschilderd
ik geloof dat iedereen jaloers is op Cybersijp... woont op Waddeneiland, kan zelf een echt supermooi huis in elkaar knutselen, heeft leuke baas, en een geweldige klusschuur.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:22 schreef bleiblei het volgende:
Zo!! Mooi!
Ik moet zeggen dat ik wel gigantisch jaloers ben op je gereedschap en de ruimte die je hebt om het te gebruiken. Echt super!
Geen idee, ben op dit moment op vakantiequote:Op vrijdag 8 januari 2010 03:31 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
En wat ga je in je vakantie allemaal klussen? (Lekker pusherig he :p )
Mogen we een gedocumenteerd posting verwachten over het hoe en wat van het bureau ?quote:Op zondag 10 januari 2010 22:40 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Geen idee, ben op dit moment op vakantie![]()
Volgende week een schilderweekje, en als dat gedaan is zullen we maat Steef weer gaan helpen met klussen. T volgende projekt wat ik zelf ga ondernemen is het maken van een kast met bureau voor dochterlief op de kamer. dat project zit nu in de plan/tekenfase. t wordt wel een mooi ding
De lades schuiven nu hout op hout. Ik zal ze als de kast klaar is nog voorzien van een laagje wax. Zodat het nog makkelijker glijdt. T glijdt nu al aardig soepel nl. Ik heb bewust geen gelagerde ladegeleiders gekozen. Kost zeker niet niks als je een beetje knap spul wil hebben. Heb al eens eerder gamma lade geleiders gebruikt, maar daarvan lagen de kogellagers al spoedig her en der....quote:Op dinsdag 2 maart 2010 07:47 schreef Gurb het volgende:
Ziet er weer degelijk uit.
Hoe ga je straks de verlichting schakelen en aansluiten, gewoon met een krulsnoertje aan de achterkant?
En hoe heb je de lades schuivend gemaakt?
Nou ten eerste staat er brinta op het avondmenu als toetje zolang de kast nog niet boven is, en als tweede optie:quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:42 schreef AnneX het volgende:
Zeg sijp, dit maak je in je übercoole werkplaats ?
Hoe krijg je de - loodzware ? - kast dan het huis in en de übercoole trap op ?
Gelagerde ladegeleiders zijn inderdaad aardig aan de prijs, zeker als je lades wilt die helemaal open kunnen (dubbele ladegeleiders). En als je nauwkeurig je lades maakt en de lat waarop ze glijden (en dat zal jou ongetwijfeld lukkenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:37 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
De lades schuiven nu hout op hout. Ik zal ze als de kast klaar is nog voorzien van een laagje wax. Zodat het nog makkelijker glijdt. T glijdt nu al aardig soepel nl. Ik heb bewust geen gelagerde ladegeleiders gekozen. Kost zeker niet niks als je een beetje knap spul wil hebben. Heb al eens eerder gamma lade geleiders gebruikt, maar daarvan lagen de kogellagers al spoedig her en der....
ehm niks te mekkeren maar dit is gewoon binnen kwaliteit multiplex. Voor een prijs die de helft van de gamma is. meer lagen fineer, minder kans op kromtrekken dus. T is overigens wel loofhoutmultiplex maar met enkel de deklagen van hardhout . Is zo glad als een aaltje joh!quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:44 schreef bleiblei het volgende:
Waarom heb je eigenlijk van dat dure (okoume?) multiplex gebruikt terwijl je voor binnengebruik ook dat goedkopere (populieren?) spul kan gebruiken?.
Goed dat je het zegt, er komt bovenin nog een randje welke de achterkant tegenhoud, zodat je de la er niet uit kan trekken maar wel er uit kan "kantelen"quote:Op woensdag 3 maart 2010 08:32 schreef Gurb het volgende:
[..]
Gelagerde ladegeleiders zijn inderdaad aardig aan de prijs, zeker als je lades wilt die helemaal open kunnen (dubbele ladegeleiders). En als je nauwkeurig je lades maakt en de lat waarop ze glijden (en dat zal jou ongetwijfeld lukken) dan gaat dat net zo goed!
Heb je nog een soort van stop gemaakt dat je de lades er niet zomaar uittrekt?
Ah okee, het was maar een vraagje.quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:18 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
ehm niks te mekkeren maar dit is gewoon binnen kwaliteit multiplex. Voor een prijs die de helft van de gamma is. meer lagen fineer, minder kans op kromtrekken dus. T is overigens wel loofhoutmultiplex maar met enkel de deklagen van hardhout . Is zo glad als een aaltje joh!
En ik ga echt geen kast van underlayment maken , dat zou nog goedekoper zijn maar ziet er niet uit. Scheelt met ook heel wat uren plamuren en schuren en laat ik nou net daar een beetje een broertje dood aan hebben.
ehquote:Op woensdag 31 maart 2010 03:18 schreef klusfoobje het volgende:
jaha, papa kan dan misschien wel niet zo goed kokuh, maar hij kan wel geheime vakjes maken...
lekkuh PUH!!!
Daar tast je wel de houtstructuur van het hardhout mee aan, waardoor het hout alleen maar harder gaat vergrijzenquote:Op woensdag 2 juni 2010 00:42 schreef Cybersijp het volgende:
Nou druk druk druk @ work, maar net weer twee vrije dagen gehad. Gisteren met de hogedrukspuit het terras van hardhout gedaan(kan er volgende week weer een laag olie overheen , daar kwam ik vandaag niet meer aan toe nl)
ja leuk he? Mijn paps heeft toen ik klein was en nog op de kleuterschoolzat eens voor sinterklaas gespeeld, heeft hij voor de hele klas een treintje gemaakt (dus 18 locomotiefjes, en 54 wagentjes..... ) En dan niet type "simpel", nee alles in hout, alle wielen konden ronddraaien, locomotiefje had een hokje met een mannetje erin (ook hout). Verder verschillende wagonnetjes. Die pa van mij is soms knettergek, maar ook knettergek op zijn kinders ( en vriendjes) . Dat was wel eind jaren 70 toen we het in Nl allemaal niet zo breed hadden . Beetje laat maar alsnog : papquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:28 schreef AnneX het volgende:
En wat zal het meisje / de meisjes trots op je zijn !
mijn vader maakte ook meubeltjes ( en speelgoed) voor mijn kamer.
TSSSSS GRRR Ik Fok!fossiel echt niet!quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:16 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe word je fok!fossiel?
Duidelijk
Toffe meisjeskast, die moet een meisje wel geweldig vinden toch?
Ja zo ff tussen neus en lippen door.....quote:Op zondag 10 april 2011 20:24 schreef AnneX het volgende:
slaapkamertje "kinderklaar"maken
en proficiat Cyb.
Alles goed met de mrs. ?
Boven zullen ze idd in de rail hangen en onderin zal wel een profiel zitten waar ze met behulp van een paar wieltjes door heen lopen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:27 schreef Vesalius het volgende:
Net werk!
Die kastdeuren hangen alleen bovenin in een rails? Hoe zitten ze van onderen vast zodat ze in het lood blijven? Of zitten er nog wieltjes onderin verwerkt?
Maar ik zie dat profiel op de foto's niet terug, vandaar mijn vraag. De rail bovenin is wel zichtbaar op de foto'squote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Boven zullen ze idd in de rail hangen en onderin zal wel een profiel zitten waar ze met behulp van een paar wieltjes door heen lopen.
Verder strak werk hoor Siebrand ! Zeker dat schilderwerk van de deuren![]()
![]()
Denk niet dat ik het ooit zou strak zou kunnen schilderen; ik hoop maar dat ik ongeveer één tiende deel van mijn vaders schildertalent heb "gekregen" dan lijkt het in ieder geval ooit nog ergens op
Nee , rechts van het spant is hanggedeelte. Ik heb daar denk ik een cm of 15 van......quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:31 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Rechts van de balk is voor jou?![]()
Erg mooi resultaat, past ook mooi bij de bestaande deuren.
Dop je de schroeven in de bovenste lat nog af?
Bovenin idd profiel, waar de wagentjes doorheen lopen, onderop een groef gefreesd in het paneel waar er een vast wieltje wat zich bevind in de plank onder de wand zich in nesteld nadat je de deur erover heen schuift. In het linker deel zitten en vier, rechter deel twee. Die zitten precies in het midden van twee panelen steeds. Als je de deuren dus schuift zie je nul komma niks onderop , op de groef na welke in de onderkant van het paneel gefreesd is.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:56 schreef Vesalius het volgende:
[..]
Maar ik zie dat profiel op de foto's niet terug, vandaar mijn vraag. De rail bovenin is wel zichtbaar op de foto's
Thx Anne , De mrs was ook erg te spreken over de klusvaardigheid van haar "mannetje". Schone zus kwam al langs en was jaloers dat zij niet zo'n man had die zoiets nou kon doen. T is goed gelukt, dat geef ik toe en leuk om te horen dat het toppie joppie is. Maar dan is het best hoor. We gaan gewoon weer verder met de volgende klus.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:20 schreef AnneX het volgende:
Mooi werk Cyberdepiep ! Van de kast en wat je verder op je vrije dagen hebt gedaan.![]()
Wanneer is de Mrs. uitgerekend?
Thxquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:20 schreef bobenjanneke het volgende:
Hebben de geleiders voor de vloer en deur van de kastenwand een specifieke naam?
Ik wil als ik buiten klaar ben, binnen iets dergelijks gaan maken.
Op de foto's ziet het schilderwerk van de kastenwand er hééééél gelikt uit! Netjes!
dank u !quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:18 schreef Reese het volgende:
Inspirerend om te lezen dat je nog steeds aan het klussen bent, Sijp!
En van harte gefeliciteerd met de verwachte gezinsuitbreiding!
Kijk dat zijn nou eens leuke berichten om te horen Sijbrand !quote:Op zondag 25 september 2011 20:52 schreef Cybersijp het volgende:
kijk nu al 33 dagen niet gereageerd in dit topic........
Niet dat het erg is, in tegendeel de komende tijd zal ik druk zijn met wat andere bezigheden in en om het huis.... Onze zoon Sjoerd is vanmiddag om 14:03 geboren . Moeder en zoon maken het prima, eerste twee flessen zitten er nu in. Dochterlief slaapt samen met pap in het ouderlijk bed vannacht. Kortom de klusrenovatie gaat tijdelijk ff de motten ballen in
Zal volgend voorjaar weer worden eer er grote dingen gepland staan, en ja de offfertes liggen er al weer haha
Thx allen,quote:Op maandag 26 september 2011 18:22 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kijk dat zijn nou eens leuke berichten om te horen Sijbrand !![]()
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon !![]()
Dat hij maar net zo'n klusser mag worden als zijn vader
quote:Op zondag 9 juni 2013 10:40 schreef Vonkenboer het volgende:
Strak werk hoor Cijb !
Ik zag je posten in het MMach pensioen topic en ik vroeg mij in eens af hoe het met onze FOK! K&W'r op Texel gesteld is !
Je tekst snap ik niet, na herhaald lezen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:37 schreef Cybersijp het volgende:
Als ik hem erin gooi qua werk ik het om hier een foto te posten, een reallife zwembad komt er no way meer!
[ afbeelding ]
Zo was hij in vervallen staat, meter of 13,5 lang Vijf of 6 meter breed. 2 meter diep(als het water tot de rand zat haha)
T schilderwerk van vorig jaar heb ik ook in de volle zon gedaan, verf droogt onder je kwast weg . Kwestie van iets peut toevoegen anders trek je de voren in je verfbad met je kwast natuurlijk. S'morgens hier de zon op de voorkant van het huis, in de middag wegdraaiend naar rechtsachter van ons huis. Morgenochtend dus beginnen bij de zijkant. Dan de voorkant, en dan weer terug naar de voorkant. En ik heb het niet zo gauw warm hoor!....... Ben wel wat gewend in die keuken van me hahaquote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:45 schreef AnneX het volgende:
Hier schilderen mensen ook en dan pal op de zon.
Je kunt lastig je huis een slag draaien![]()
Aan de dakgoot hangt een zeil om de ergste hitte tegen te houden.
Toevallig rood, wit en blauw.,
...van die zeilen waarmee je aanhangwagentjes afdekt...
Goed bezig weer, Sijp
Ik sta voor mijn jaren 20 huis voor dezelfde keuze; tenminste: er is niet echt keuzequote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:28 schreef Cybersijp het volgende:
Nee ga voor pur isolatie, omdat ik geen kelken van gaten kan hebben vanwege de dunne voegen. Moet er met maat 14 mm geboord worden. Dan heb je nog twee opties, een betere pur en een mindere pur....
Hoi Ed, ja idd nog steeds druk met werken en verbouwen. Verbouwen gaat wel wat langzamer nu natuurlijk (to say the least....quote:Op zondag 10 november 2013 19:09 schreef Vonkenboer het volgende:
En Cijb hoe gaat het er allemaal aan toe op texel ?
Nog steeds druk met klussen en koken neem ik aan ?
Kan je melden dat het mij 300% meegevallen is, wel alle openingen die er maar kunnen zijn dichtmaken middels kit/specie/pur. Verder zul je merken dat je huis aan de binnenkant echt niet luchtdicht is (veel stof in huis als het aan de gang is (vullen van je muren). Maar direct resultaat. Nu bij nachtverlaging van 2 graden in voor en naseizoen halve graad zakken tijdens de nacht, als het echt vriest dat pas 2 garden val na een uur of 6/7. En dat scheelt een hoop euro's ! Verwachting is dat ik een tvt van 3 jaar zal gaan halen (!).quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:14 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Ik sta voor mijn jaren 20 huis voor dezelfde keuze; tenminste: er is niet echt keuzeWil je niet je stenen stuk laten boren, zit je aan PUR vast
![]()
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met PUR!
Volgens mij is dit het langstlopende klustopicquote:Op maandag 25 april 2016 16:43 schreef Cybersijp het volgende:
Nou de kelder was al ff klaar, de kamer van de mini Mrs ook , alleen de heren tegelzetters hebben het wat drukkig (alles moet voor het seizoen af natuurlijk hier op t eiland![]()
) Dus vanmiddag gaat het dan ijs en weder dienende gebeuren . We gaan aan t vloertje werken . Heb nog tegels identiek aan de rest van de benedenvloer liggen , dus leek het mij het mooiste om dat in dat patroon daar ook neer te vlijen
working on it . Nee zal er zo even een paar uppen . rest is iig still alive . Staan nog allemaal vrolijk online , nou ja de foto's die ik zelf geupload heb danquote:Op maandag 25 april 2016 17:34 schreef bleiblei het volgende:
Ben benieuwd! Maareh, waar zijn de foto's?
Kan je dan niet gelijk die plaat van de paneeldeur af halen nu je toch aan het schilderen gaat?quote:Op maandag 25 april 2016 21:28 schreef Cybersijp het volgende:
pap, ik wil geen hoogglansverf meer, das veels te bling bling pap,..... zucht .... okay zijdeglans is coming up
full.jpg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |