Voordaat het 100 dagen gaat worden eer we weer een statusupdate af geven :
Waar we mee bezig zijn/ zijn geweest.
Gordijnen op onze masterbedroom, zijn eigenlijk niet naar het zin. Spul is wat "stijf"en is niet mooi open te maken zonder dat het voor de helft oid weer terug rolt op de rollers. Daar moet dus wat anders voor komen. We hebben destijds een goedkopie gordijnstof gekozen, dus al te veel man is er niet overboord als we nu wat anders doen. we willen wel een totaal verduisterende stof. Nu word je al vroeg wakker op de "natuurlijke"manier(dus niet dochterlief........

) En dat is soms eh best vervelend

. Zijn we mee bezig dus.
Kastenwand in onze slaapkamer, ik ben op mijn vrije dagen(schaars....... ) bezig met een timmerman om een schuifwand te maken in onze slaapkamer. Waarom met de timmerman? Die heeft een cnc bankje gefixt en daar kunnen we mooi profielen uitfrezen in de panelen die ik wil gaan gebruiken. Ik laat jullie nog ff in spanning, maar ben vanmorgen nog even wezen kijken bij hem op zolder, en als je al wat langer hier langs banjert in mijn topics weet je dat ik soms een beste "zeikerd"kan zijn, maar dit is puik werk hoor! Alle panelen echt exact het zelfde qua opbouw van de afstanden. Samen met matnikkelen sluitkommetjes en in hoogglans afgelakt wordt t erg mooi. Maar daar komen dus straks wel weer updates over......
Morgen ga ik even achter een design radiator aan, die op het kleine slaapkamertje moet komen. Ik had hem al ff aangeschoten een week of 2 terug maar hij heeft t erg druk...... zzp he?

Plan is om de aansluitingen etc en leidingwerk zelf te regelen, alvast te schilderen en dan kan de radiator afgehangen worden..
De rookmelder op de overloop geeft op onverklaarbare wijze steeds een alarm terwijl er niks te mekkeren is eigenlijk, is een jaar of twee al een nieuwe set op gekomen ipv hager toen(wel erg mooi d8 ik toen, maar als het niet anders kan dan maar niet mooi en wel werkend. maar blijkt dus nog steeds foutmeldingen / alarmeringen te geven............. Denk nu dus een nieuwe set aan te schaffen, wel met doorlusmogelijkheid, eigen batterij, en dan een hitte en een optisch die onderling verbonden zijn. Hitte dan boven(Bovenste op de overloop geeft nl. de foutmeldingen. En ja heb al heel heel veel erover gelezen op het net. Twijfel alleen of het wel slim is om een hittemelder boven te nemen(60 Graden is nl. best veel naar mijn gevoel. Dan gaat zo,n melder pas af) Maybe Ed kan mij daarin het licht laten zien????
Trafo van de spotje op onze slaapkamer is gisteren overleden, moet dus wat nieuws voor komen. Zal dat morgen gaan regelen. Word ritje elektrogroothandel denk ik, gamma verkoopt niks los of alleen in set en dan van bedenkelijke kwaliteit.....
Schilderen van de achterboel boven, was er aan toe. Is de meest zonbelaste kant van ons huis. Dus ontvet met universol (beter dan st. marc), geschuurd, en voorzien van een laag grondverf op kleur van wijzonol lbh systeemverf. Nu voor de tweede laag grond al geschuurd, maar de regen van de laatste tijd gooit wat roet in het eten. Ik moet het toch plannen op de "vrije dagen" en die zijn eigenlijk altijd Ma en Di. Morgen gaat hem waarschijnlijk ook niet worden. Heb wel alles klaar staan(just in case)
Tijdens het schuren van de "hekje" van het platte dak achter, kwam ik er achter dat er een paal en 6 planken rot waren. Die vervangen, en keurig weer gemonteerd met nieuw hout )wel een hardhouten paal ipv red cedar paal wat het was. Kon ik nl. niet niet zo 123 aan komen. Planken zijn wel red cedar. Kwam uit een lengte van 6,00 mtr 280x18. Konden mooi 3 planklengtes uit gehaald worden van 90 breed. Mazzeltje weer dus!
Verder nog een hele zut schuurmachines, papier hiervoor en vandaag nog een boormachine met haaks koppie van onze groen/grijze vrinden van Festool aangeschaft. Moet zeggen, stond niet altijd te juichen als ik moest schuren maar dat is nu wel lichtelijk anders. Zelfs mijn pa die echt hard-core alles met t handje doet, wil strakies als hij zijn schuurtje gaat schilderen mijn schuurmachine met stofzuigert lenen(en dat zegt wat......

) Schuurt als een malle, papier gaat lang mee, nagenoeg geen stof in combo met de makita 446l die ik al wat jaartjes heb staan
Geen plaatjes bij de praatjes, eerst nog even de nieuwe festool registreren en dan naar het mandje, morgen een hoop te doen inclusief mijn auto even wassen en met mazzel voorzien van een laagje wax. Toedels maar wieder