abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82504490
Nou daar gaat ie: De pics gaan online van "DE Kast ":P

het "geheime"luikje

bureau gedeelte, plus zijkant met "blommen"

Verlichtingslade, ik ben nog bezig om egens iets te ritselen qua verlichting. Ziet als idee er mooi uit

"oplossing" voor de toekomstige televisie

Nou? Knap werk toch? Ik vind van wel nl.
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:43:10 #202
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_82508356
Hij is erg leuk geworden!
pi_82524297
thx ! Dat vond(en) ik (wij) nou ook
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:47:31 #204
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_82525181
Oh! Die is goed gelukt inderdaad.
Hoe heb je die bloemen er zo netjes op gekregen?
pi_82533333
nou eh das nog best moeilijk hoor! Bedenken waar hij moet komen, nog ff denken, nog meer passen en meten. Is het echt hier dat hij er op moet? Ja? okay dan plak ik de sticker hierop...... T kan soms zo simpel zijn.
pi_82534053
Wat een schat van een kast echt zo'n kleine meisjes kast en ik zie diddle
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82540804
En wat zal het meisje / de meisjes trots op je zijn !

mijn vader maakte ook meubeltjes ( en speelgoed) voor mijn kamer.
pi_82578746
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:28 schreef AnneX het volgende:
En wat zal het meisje / de meisjes trots op je zijn !

mijn vader maakte ook meubeltjes ( en speelgoed) voor mijn kamer.
ja leuk he? Mijn paps heeft toen ik klein was en nog op de kleuterschoolzat eens voor sinterklaas gespeeld, heeft hij voor de hele klas een treintje gemaakt (dus 18 locomotiefjes, en 54 wagentjes..... ) En dan niet type "simpel", nee alles in hout, alle wielen konden ronddraaien, locomotiefje had een hokje met een mannetje erin (ook hout). Verder verschillende wagonnetjes. Die pa van mij is soms knettergek, maar ook knettergek op zijn kinders ( en vriendjes) . Dat was wel eind jaren 70 toen we het in Nl allemaal niet zo breed hadden . Beetje laat maar alsnog : pap
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:16:09 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_82584374
Hoe word je fok!fossiel?
Duidelijk
Toffe meisjeskast, die moet een meisje wel geweldig vinden toch?
disclaimer
pi_82648146
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:16 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe word je fok!fossiel?
Duidelijk
Toffe meisjeskast, die moet een meisje wel geweldig vinden toch?
TSSSSS GRRR Ik Fok!fossiel echt niet!

Maar ons meiske vind hem helemaal geweldig hoor, papa kan hartsikke goed timmeren zegt ze al
  Moderator zondag 3 oktober 2010 @ 10:42:19 #211
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_87141900
qua weer prima, en dat is ook meteen de reden dat ik niet veel te melden heb.... :P

Ik ben wel met wat dingetjes bezig, ook wel bij collega's aan de gang (o.a een schutting van 16,5 mtr gezet). Maar echt grote dingen heb ik nu niet in de planning staan. dat komt met een goede maand wel weer. plan is om dan eindelijk de totale cai en utp verhaal af te maken op de bovenste verdiepingen. Verder de inbouwkast op onze slaapkamer te voorzien van deuren/rails.

En met een eigen huis? Ben je nooit klaar ;)
  Moderator maandag 4 oktober 2010 @ 22:06:57 #213
92034 crew  Vonkenboer
pi_87187816
Ah, op die fiets !

En inderdaad met een eigen huis blijf je tot in de lengten van dagen mee bezig ;)
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 10:22:37 #214
92034 crew  Vonkenboer
pi_95312413
Nou Ed,

Hier gaat het prima maar je weet het he? Dan weer de tuin klaar maken voor de zomer, dan weer een nieuwe spruit in onze family dus we klussen nog even door.

Planning de komende maanden:
maken van de schuifwand voor de kast in onze slaapkamer
slaapkamertje "kinderklaar"maken
Verven van de achterkant van het huis

We hebben overigens wel van de winter wel de hele woonkamer in het nieuw gestoken, hier komt van het najaar nog een nieuwe schouw en dan is dat ook weer up to date :)

Druk zat dus ;)
pi_95314470
en proficiat Cyb.
Alles goed met de mrs. ?
pi_95325821
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:24 schreef AnneX het volgende:
en proficiat Cyb.
Alles goed met de mrs. ?
Ja zo ff tussen neus en lippen door..... :P

Ja met de mrs gaat alles prima, wat moe en last van brandend maagzuur voor de rest geen centje pijn. Vriendin van haar is ook zwanger nu en die heeft duidelijk meer last van de zwangerschap(eerste keer voor haar overigens) Dus we hebben een gelukkie :)
pi_99648713
Voordaat het 100 dagen gaat worden eer we weer een statusupdate af geven :

Waar we mee bezig zijn/ zijn geweest.

Gordijnen op onze masterbedroom, zijn eigenlijk niet naar het zin. Spul is wat "stijf"en is niet mooi open te maken zonder dat het voor de helft oid weer terug rolt op de rollers. Daar moet dus wat anders voor komen. We hebben destijds een goedkopie gordijnstof gekozen, dus al te veel man is er niet overboord als we nu wat anders doen. we willen wel een totaal verduisterende stof. Nu word je al vroeg wakker op de "natuurlijke"manier(dus niet dochterlief........ :P ) En dat is soms eh best vervelend :D. Zijn we mee bezig dus.

Kastenwand in onze slaapkamer, ik ben op mijn vrije dagen(schaars....... ) bezig met een timmerman om een schuifwand te maken in onze slaapkamer. Waarom met de timmerman? Die heeft een cnc bankje gefixt en daar kunnen we mooi profielen uitfrezen in de panelen die ik wil gaan gebruiken. Ik laat jullie nog ff in spanning, maar ben vanmorgen nog even wezen kijken bij hem op zolder, en als je al wat langer hier langs banjert in mijn topics weet je dat ik soms een beste "zeikerd"kan zijn, maar dit is puik werk hoor! Alle panelen echt exact het zelfde qua opbouw van de afstanden. Samen met matnikkelen sluitkommetjes en in hoogglans afgelakt wordt t erg mooi. Maar daar komen dus straks wel weer updates over......

Morgen ga ik even achter een design radiator aan, die op het kleine slaapkamertje moet komen. Ik had hem al ff aangeschoten een week of 2 terug maar hij heeft t erg druk...... zzp he? ;) Plan is om de aansluitingen etc en leidingwerk zelf te regelen, alvast te schilderen en dan kan de radiator afgehangen worden..

De rookmelder op de overloop geeft op onverklaarbare wijze steeds een alarm terwijl er niks te mekkeren is eigenlijk, is een jaar of twee al een nieuwe set op gekomen ipv hager toen(wel erg mooi d8 ik toen, maar als het niet anders kan dan maar niet mooi en wel werkend. maar blijkt dus nog steeds foutmeldingen / alarmeringen te geven............. Denk nu dus een nieuwe set aan te schaffen, wel met doorlusmogelijkheid, eigen batterij, en dan een hitte en een optisch die onderling verbonden zijn. Hitte dan boven(Bovenste op de overloop geeft nl. de foutmeldingen. En ja heb al heel heel veel erover gelezen op het net. Twijfel alleen of het wel slim is om een hittemelder boven te nemen(60 Graden is nl. best veel naar mijn gevoel. Dan gaat zo,n melder pas af) Maybe Ed kan mij daarin het licht laten zien????

Trafo van de spotje op onze slaapkamer is gisteren overleden, moet dus wat nieuws voor komen. Zal dat morgen gaan regelen. Word ritje elektrogroothandel denk ik, gamma verkoopt niks los of alleen in set en dan van bedenkelijke kwaliteit.....

Schilderen van de achterboel boven, was er aan toe. Is de meest zonbelaste kant van ons huis. Dus ontvet met universol (beter dan st. marc), geschuurd, en voorzien van een laag grondverf op kleur van wijzonol lbh systeemverf. Nu voor de tweede laag grond al geschuurd, maar de regen van de laatste tijd gooit wat roet in het eten. Ik moet het toch plannen op de "vrije dagen" en die zijn eigenlijk altijd Ma en Di. Morgen gaat hem waarschijnlijk ook niet worden. Heb wel alles klaar staan(just in case)

Tijdens het schuren van de "hekje" van het platte dak achter, kwam ik er achter dat er een paal en 6 planken rot waren. Die vervangen, en keurig weer gemonteerd met nieuw hout )wel een hardhouten paal ipv red cedar paal wat het was. Kon ik nl. niet niet zo 123 aan komen. Planken zijn wel red cedar. Kwam uit een lengte van 6,00 mtr 280x18. Konden mooi 3 planklengtes uit gehaald worden van 90 breed. Mazzeltje weer dus!

Verder nog een hele zut schuurmachines, papier hiervoor en vandaag nog een boormachine met haaks koppie van onze groen/grijze vrinden van Festool aangeschaft. Moet zeggen, stond niet altijd te juichen als ik moest schuren maar dat is nu wel lichtelijk anders. Zelfs mijn pa die echt hard-core alles met t handje doet, wil strakies als hij zijn schuurtje gaat schilderen mijn schuurmachine met stofzuigert lenen(en dat zegt wat...... ;) ) Schuurt als een malle, papier gaat lang mee, nagenoeg geen stof in combo met de makita 446l die ik al wat jaartjes heb staan :) *O*

Geen plaatjes bij de praatjes, eerst nog even de nieuwe festool registreren en dan naar het mandje, morgen een hoop te doen inclusief mijn auto even wassen en met mazzel voorzien van een laagje wax. Toedels maar wieder :W
pi_99691207
Nou dag verder, en alvorens ik zo naar mijn mandje gaat:

Trafo is geregeld, was nog een heel gedoe om de stekker van de oude uit het blok te krijgen en de nieuwe er weer in. Maar met een klein waterpomptangetje kon ik bij het geschakelde stopcontact boven het plafond ;)

De timmerman heeft de panelen gebracht !!!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O*

MOOI ! :P

Meteen ophangen natuurlijk, nog wat meetwerk verricht voor wat hout dat ik nodig heb om het af te timmeren. Komt van de week nog als het goed is. Zondag extra dagje vrij, dus dan gaat de wand in de grondverf.

Slanghaspel opgehangen aan de buitenmuur , zodat mrs wat makkelijker de plantjes water kan geven(en ik warm water kan tappen van binnen als ik de auto ga wassen :P

Installateur over de vloer gehad voor een verwarming op het slaapkamertje van onze aankomend spruitje. Word waarschijnlijk volgende week al dat we hem op kunnen hangen. Ik help hem erbij(ben handig zat ;) ) en scheelt in de ¤. Daarna kan hij weer afgekoppeld worden en kan de kamer geschilderd worden. T gaat de goede kant op dus.
pi_99692120
Oeh gaaf, nieuwe ontwikkelingen op de Wadden!
pi_99944182
Ja op cker nieuwe ontwikkelingen :)

Gisteren gedaan:
Plank gemaakt met aan de bovenkant een hoek van 67,5 graad, deze past naadloos op de bekleding van het spant wat zeg maar tussen de twee delen kastruimte zit. Gaf me wel even wat hoofdbrekens om te bedenken hoe nu te zagen want 67 graad is niet met een normale afkortzaag te zagen. Laat staan 10 cm dik........ :D

Oplossing: drie wiggen van 22,5 graad zagen, op elkaar spijkeren. Afkortzaag op 45 graad zetten, Lat insteken zagen en de eerste 7 cm zijn gedaan..... Daarna met een scherpe handzaag door de zaagsnede heen en weer gaan totdat hij "door"was.

Vandaag:

De panelen geschilderd in eerste laag grondverf op kleur, de "kralen" flink in de verf gezet.

Radiator in het kleine slaapkamertje opgehangen, aangesloten, en de pijpen geisoleerd op zolder. Getest en word warm *O* Klus overigens samen met Peter-Jan gedaan een zelfstandige loodgieter/installateur. Prima vent!

Morgen:

Panelen in de tweede laag grondverf zetten, hout om af te timmeren in de eerste laag grondverf zetten. Dit krijg ik morgenochtend pas binnen dus vandaar :)

Zolder opruimen, moest wel het e.e.a aan de kant zetten ivm leidingwerk onder de kant door te trekken. Ach is het maar weer netjes en opgeruimd daar. :7
pi_99986009
Nou daar gaat hij dan maar wiederder:

Vandaag gedaan:
Bij de "buur"schilder geweest voor rollers, waren op in mijn magazijn. En das best lastig als je dan nodig hebt natuurlijk. Vandaar even 10 ansa viltrollers bij hem gehaald.

De panelen geschuurd, inclusief de "kraal". Dat laatste was het meeste werk een normale schuurmachien past daar niet tussen natuurlijk. (en ja ze zijn er wel, maar om nu mijn werk van kraaldelen schuren te maken....... not :P ). Alles gestofzogen. (ja met bouwstofzuigert, dus het stof komt niet weer terug in de lucht ;) )

De twee meest rechter panelen eruit gehaald en die op schraagjes gezet. Deze zijn niet echt lekker hangend te schilderen. Dus vandaar deze oplossing gekozen.

Andere panelen voorzien van eerste laag aflak. Gisteren al twee lagen grondverf gedaan(laatste nat in nat weliswaar. Maar met de grondverf die ik had staan cws mahler vorlack is dat wel te doen.Na het schuren in de ochtend kwam het er retestrak uit, dus heb de gok gewaagd (en gewonnen)

In de namiddag auto gewassen, was nodig ook zeg !

S'avonds met de Mrs lekker chill gezeten.

Morgenvroeg eruit, licht schuren van de twee liggende panelen en voorzien van laatste laag aflak.
Verder had de timmerman wat houtwerk gebracht, die heb ik vanmiddag in de garage staan verfen. Die morgen schuren, en voorzien van aflak laag nummer 1.

Dan douchen, omkleden en naar t werk. 12:00 begint mijn dienst weer :)

Toedel en de dokie maar weer :W
pi_99995129
even gauw een sneak preview nog: (heb al zo lang geen plaatjes meer geshowd)

;)
pi_100092166
Cyb, ziet er weer erg mooi uit. MDF? Welke frees heb je gebruikt? Detailfoto?
pi_100113155
Nee, watervast verlijmde garantie-multiplex. Heb niks met mdf en mdf niks met mij. Frees die gebruikt is: een hm frees van de timmerman, die heeft alle panelen middels een zelf gemaakt cnc bankje gefreesd....... Soort van uitproberen :) Is goed gelukt, alle panelen zijn het zelfde van maat, hoogte etc. Enkel omdat sommige panelen voor elkaar zitten als de kast 100% dicht is, zijn er hier en daar dikkere sponningen gemaakt en dit geeft een egaal uitzicht als je naar de kast in geheel kijkt !

Heb inmiddels ook het aftimmerhout voor de derde keer in de aflak staan. De kastenwand zelf pas op aflaklaag nummer 1, dat pak je niet zo makkelijk mee voor en na je werk. Werk nl. dermate lang dat ik voor mijn werk een laag kan doen, terugkomen, licht schuren en laag eroverheen schilderen (want al droog). Dan kun je in een paar dagen aardig wat lagen verf wegzetten ;)

Detail krijg je nog niet te zien, t is niet voor niks een sneakpreview. Je wacht maar ff :D
pi_100130396
jaaaaaaaaaaaaaa! eh ja een extra dagje vrij dus hoppa de werkbroek en zooi aangetrokken en gaan schilderen.

Eerst de panelen weer uit de beugels gehaald, de Mrs kon het niet 100% waarderen dat ik ter plaatste aan het schilderen was. Alle panelen in de garage en klushok neergezet, geschuurd afgenomen en in de verf gezet. De twee meest rechter panelen in de laatste laag gezet, de andere vier van de linker kant in laag nummer 2.

Zou mooi zijn als laag 2 genoeg bleek te zijn, dan is het verfwerk nu klaar, maar denk zelf dat er nog een laagje nodig is. We kijken het even aan. Anders maandag nog ff laagje doen.
:)
pi_100253576
Mooi nog niemand gereageerd! das mooi want er komt zo een major update aan nl. :) Eerst ff de laptop van de Mrs wat verder op orde brengen en dan ga ik ff updeten(met flink foto's ) Ik bedoel maar ;) Allles op de gevoelige plaat gezet

brb

Zoals gezegd een major update vandaag! Gisteren en vandaag vrij geweest en een beste klap uit kunnen delen (echt wel )

Gistermiddag de laatste hand gelegd aan de panelen, echt hardcore flink wat lagen aflak zijn er tegen aan gegaan, maar het resultaat is er. De twee rechter panelen 6 lagen lak(2 grond, 4 aflak(kwestie van stof die er in dwarrelde. Dus maar weer het hele riedeltje van voor af aan...... ) Linker vier panelen 5 lagen lak(2 grond, en 3 laag aflak. Drie lagen omdat ik heel "schraal"heb geverfd ivm de kralen die anders gaan druipen/vollopen )

Het verfwerk achterhuis nagelopen, qua stof en vogelpoep van duiven oid. dat allemaal verwijderd. Een tochtstrip vastgeslagen met rvs ipv nietjes (waren dus al door zeg maar....)

Vanmorgen vroeg begonnen met alle panelen te sjouwen naar boven, hulphout naar boven wat gereedschap etc. Met flip de timmerman bezig geweest de bevestiging op orde te maken. Flip uitegzwaaid en zelf verder gegaan. Afgetimmerd(hout was al voorbereid, dus kwestie van op maat maken , voor boren , zijzen en afschroeven. Kitten klaar!

De sluitkommetjes bevestigd

In de middag achter huis bezig egweest met dekstukken en goot te verfen. Stuk van het hekwerk ookmal mee genomen in eerste laag aflak. Prima gelukt(en al zeg ik het zelf ;) )

Komen de plaatjes bij mijn praatjes :

De wand :)

Beetje van de zijkant , zie je hoe de panelen voor en achter elkaar zitten

Ik heb geen spiegel meer nodig :D ;)

Detail van de kraal, werd om gevraagd

Radiator van het kleine slaapkamertje, veel warmte straks, weinig inbouwdiepte nodig :)

Dekstukken, en gootstukken geschilderd :)

stukje hekwerk gedaan

en nog maar een end :

Nou ? Vind dat ik best wat gedaan heb op de vrije dagen, al zeg ik het zelf ^O^

[ Bericht 80% gewijzigd door Cybersijp op 03-08-2011 00:58:57 (foto's ingeplakt) ]
pi_100262633
Net werk!

Die kastdeuren hangen alleen bovenin in een rails? Hoe zitten ze van onderen vast zodat ze in het lood blijven? Of zitten er nog wieltjes onderin verwerkt?
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 10:50:59 #229
92034 crew  Vonkenboer
pi_100263176
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:27 schreef Vesalius het volgende:
Net werk!

Die kastdeuren hangen alleen bovenin in een rails? Hoe zitten ze van onderen vast zodat ze in het lood blijven? Of zitten er nog wieltjes onderin verwerkt?
Boven zullen ze idd in de rail hangen en onderin zal wel een profiel zitten waar ze met behulp van een paar wieltjes door heen lopen.

Verder strak werk hoor Siebrand ! Zeker dat schilderwerk van de deuren ^O^ _O_

Denk niet dat ik het ooit zou strak zou kunnen schilderen; ik hoop maar dat ik ongeveer één tiende deel van mijn vaders schildertalent heb "gekregen" dan lijkt het in ieder geval ooit nog ergens op :+
pi_100266513
Rechts van de balk is voor jou? 8-)

Erg mooi resultaat, past ook mooi bij de bestaande deuren.

Dop je de schroeven in de bovenste lat nog af?
pi_100281709
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:50 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Boven zullen ze idd in de rail hangen en onderin zal wel een profiel zitten waar ze met behulp van een paar wieltjes door heen lopen.

Verder strak werk hoor Siebrand ! Zeker dat schilderwerk van de deuren ^O^ _O_

Denk niet dat ik het ooit zou strak zou kunnen schilderen; ik hoop maar dat ik ongeveer één tiende deel van mijn vaders schildertalent heb "gekregen" dan lijkt het in ieder geval ooit nog ergens op :+
Maar ik zie dat profiel op de foto's niet terug, vandaar mijn vraag. De rail bovenin is wel zichtbaar op de foto's
pi_100285196
Mooi werk Cyberdepiep ! Van de kast en wat je verder op je vrije dagen hebt gedaan. w/

Wanneer is de Mrs. uitgerekend?
pi_100297297
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:31 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Rechts van de balk is voor jou? 8-)

Erg mooi resultaat, past ook mooi bij de bestaande deuren.

Dop je de schroeven in de bovenste lat nog af?
Nee , rechts van het spant is hanggedeelte. Ik heb daar denk ik een cm of 15 van...... ;) Al mijn legspul bevind zich achter t rechterdeurtje in t linker deel. hoe herkenbaar voor andere mannen :P

De bovenste schroeven ga ik niet afdoppen oid, zijn netjes rvs bolkopjes. Zijn er totaal 7(vier links, drie rechts) daar kan ik mee leven. Kan ze niet wegplamuren oid omdat ik anders de constructie niet meer uit elkaar kan halen mocht het nodig zijn (ga ik niet van uit, maar je weet t niet natuurlijk ;+ )
pi_100297519
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:56 schreef Vesalius het volgende:

[..]

Maar ik zie dat profiel op de foto's niet terug, vandaar mijn vraag. De rail bovenin is wel zichtbaar op de foto's
Bovenin idd profiel, waar de wagentjes doorheen lopen, onderop een groef gefreesd in het paneel waar er een vast wieltje wat zich bevind in de plank onder de wand zich in nesteld nadat je de deur erover heen schuift. In het linker deel zitten en vier, rechter deel twee. Die zitten precies in het midden van twee panelen steeds. Als je de deuren dus schuift zie je nul komma niks onderop , op de groef na welke in de onderkant van het paneel gefreesd is.
pi_100297690
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:20 schreef AnneX het volgende:
Mooi werk Cyberdepiep ! Van de kast en wat je verder op je vrije dagen hebt gedaan. w/

Wanneer is de Mrs. uitgerekend?
Thx Anne , De mrs was ook erg te spreken over de klusvaardigheid van haar "mannetje". Schone zus kwam al langs en was jaloers dat zij niet zo'n man had die zoiets nou kon doen. T is goed gelukt, dat geef ik toe en leuk om te horen dat het toppie joppie is. Maar dan is het best hoor. We gaan gewoon weer verder met de volgende klus.

Mijn Mrs is uitgerekend op 24 September, dus nog een week of 7 nu. Maar t gaat nog prima met haar hoor. Werkt nog en alles, we zijn niet van die teuten. En mijn meiden al helemaal niet ! *;
pi_100505843
Gisteren begonnen met het plamuren en kitten van het kleine kamertje, vanmorgen begonnen met schuren van e.e.a plus afplakken van wat niet in de latex moet komen.

Vanmiddag komt de latex op het plafond, en zal de wand voorzien worden van een laag verse latex

:)

Gaat lekker dus! Ben blij dat ik vorige week al verf had besteld, buitenboel schilderen zit er vandaag niet in ;)

edit 14:59

Plafond zit erin, ff n bakkie doen en dan tape van de plafondrand verwijderen. Daarna verder met de wanden :)

[ Bericht 16% gewijzigd door Cybersijp op 09-08-2011 15:00:30 ]
pi_100755108
Nou latex is bijgewerkt, afplaktape verwijderd. Her en der wat licht schuurwerk en de aflak zijn we nu mee bezig. Omdat het niet van die "lappen"zijn zullen we al snel vanmiddag klaar er mee zijn. Gaan dan nog ff beneden de schouw in de tex zetten. Staat nu een tafeltje (sidetable)voor met agenda e.d en er zitten een hoop vegen etc op de wand. Ff een nieuw laagje verf en het aanzicht is weer netjes. tafel gaat doorgegeven worden aan familie dus hoppa ruimte in huis :)

Zal straks wel ff een plaatje maken van e.e.a ;)
pi_100756607
Hebben de geleiders voor de vloer en deur van de kastenwand een specifieke naam?
Ik wil als ik buiten klaar ben, binnen iets dergelijks gaan maken.

Op de foto's ziet het schilderwerk van de kastenwand er hééééél gelikt uit! Netjes!
pi_101032833
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:20 schreef bobenjanneke het volgende:
Hebben de geleiders voor de vloer en deur van de kastenwand een specifieke naam?
Ik wil als ik buiten klaar ben, binnen iets dergelijks gaan maken.

Op de foto's ziet het schilderwerk van de kastenwand er hééééél gelikt uit! Netjes!
Thx ;) Kan wel met een kwast omgaan.....

Ik heb ehet even voor je na gevraagd bij de timmerman waar ik het beslag vandaan heb maar het merk is "EKU"en is Zwitsers kwaliteitsbeslag. Kost echt wel wat hoor, rails en rollers waren bijna ¤300,- in de btw maar dan is het wel echt "af"en loopt als op rolletjes(letterlijk en figuurlijk :) )
pi_101037626
Inspirerend om te lezen dat je nog steeds aan het klussen bent, Sijp!

En van harte gefeliciteerd met de verwachte gezinsuitbreiding! *O*
Eeuwig vijfentwintig
pi_101051625
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:18 schreef Reese het volgende:
Inspirerend om te lezen dat je nog steeds aan het klussen bent, Sijp!

En van harte gefeliciteerd met de verwachte gezinsuitbreiding! *O*
dank u ! :) ja en klussen is nog steeds leuk, moet nog wel zoals toen de renovatie in den beginne was echt "zin"maken op Maandagmorgen. Mijn werk vraagt heel wat van mij, en met 38 uur per week ben ik nog niet aan het eind van de werkweek dus de nodige overuren maak ik ook nog steeds....

We zouden vandaag aan de achterkant verder gaan met schilderen, maar buienradar gaf aan dat het om een uur of 5 wel eens kon gaan regenen.... Daar ik pas om een uur of 11 de pot met verf uberhaupt open had kunnen hebben( De mrs nog ff te werk, ik naar de tandarts vanmorgen. Hebben we besloten het niet te doen. Daar voor in de plaats heb ik mijn auto in de was gezet(of eigenlijk een synthetische sealant, maar was kennen de meeste mensen beter. Auto onderhouden vind ik ook leuk om te doen , alleen lijd het een onder de ander, en zal ik eerder kiezen om mijn huis verder "af"te maken dan (alweer) de auto te kuisen....

Je kan je haar er weer in kammen, jammer alleen dat ik dat niet veel heb Haha :+
pi_102374468
kijk nu al 33 dagen niet gereageerd in dit topic........

Niet dat het erg is, in tegendeel de komende tijd zal ik druk zijn met wat andere bezigheden in en om het huis.... Onze zoon Sjoerd is vanmiddag om 14:03 geboren . Moeder en zoon maken het prima, eerste twee flessen zitten er nu in. Dochterlief slaapt samen met pap in het ouderlijk bed vannacht. Kortom de klusrenovatie gaat tijdelijk ff de motten ballen in :+

Zal volgend voorjaar weer worden eer er grote dingen gepland staan, en ja de offfertes liggen er al weer haha
pi_102375466
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje *O*
pi_102388877
Gefeliciteerd! *)
pi_102394563
  Moderator maandag 26 september 2011 @ 18:22:59 #246
92034 crew  Vonkenboer
pi_102406412
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:52 schreef Cybersijp het volgende:
kijk nu al 33 dagen niet gereageerd in dit topic........

Niet dat het erg is, in tegendeel de komende tijd zal ik druk zijn met wat andere bezigheden in en om het huis.... Onze zoon Sjoerd is vanmiddag om 14:03 geboren . Moeder en zoon maken het prima, eerste twee flessen zitten er nu in. Dochterlief slaapt samen met pap in het ouderlijk bed vannacht. Kortom de klusrenovatie gaat tijdelijk ff de motten ballen in :+

Zal volgend voorjaar weer worden eer er grote dingen gepland staan, en ja de offfertes liggen er al weer haha
Kijk dat zijn nou eens leuke berichten om te horen Sijbrand ! ^O^
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon ! *O*

Dat hij maar net zo'n klusser mag worden als zijn vader *O*
pi_102413571
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 18:22 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Kijk dat zijn nou eens leuke berichten om te horen Sijbrand ! ^O^
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon ! *O*

Dat hij maar net zo'n klusser mag worden als zijn vader *O*
Thx allen,

Ed dat komt wel goed hoor, was vandaag bij de bouwgroothandel om daar nieuwe werkschoenen op te halen die ik besteld had. Vertelde het nieuws en kreeg een rompertje met hun logo al mee. Toen ik mijn vrouw dit liet zien in het ziekenhuis moest ze pittig lachen...... :)
pi_102413785
Jaaa, van harte gefeliciteerd met broer en zoon Sjoerd.

En moest moeders dan op stel en sprong naar het ziekenhuis aan de overkant ?
Hoe plannen hullie dat op een eiland?
pi_102421395
Thx Anne,

p.s je hebt een DM ;)
pi_113977121
Na de geboorte van onze grote kerel "Sjoerd" heeft het klussen paradijs de casa van texel even stil gelegen....

Maar niet getreurd aan alles komt een eind maar natuurlijk ook weer nieuwe klusmanie :P

We gaan dus onverhoopt weer verder om ons stulpje te maken hoe we het voor ons ogen hebben:

Zijn bezig met zonnecollectoren en een pv installatie. Heb van beiden offertes uit staan dus we gaan bekiken wat en hoe we het gaan doen.

Fysiek ook bezig geweest: vandaag de twee erkers kaal gehaald van de bovenkant af. Dus mastiek, teer, split alles eraf. Planken eraf, en hierna weer opgebouwd. Pir isolatie met een r waarde van 2.4 dus een hele verbetering ten opzichte van helemaal niks.

Nu net epdm erop gelijmd, en verzwaard met wat stenen. Nu kan het weer regenen. Morgen gaat de loodgieter koper zetten en dan zullen we het af maken. Verder gaan we morgen alle resterende hwa vervangen naar zinken uitvoeringen met zinken wrongels.

De klus is dus nog steeds niet geklaard, en de klusdip weer uitgezeten ! ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')