Lekker bezig geweest vanmiddag, vanmiddag alleen omdat het weer vanmorgen hier @ texel wat druilerig was. In de middag werd het (duidelijk) beter dus aan de slag gegaan . De kozijnen afgelakt, plus het achterste deel van de serre voorzien van een laagje aflak, de "loopdeur"van de schuifpui niet gedaan. Anders moest ik steeds via de voordeur naar binnen
Om een uur of zes zat het erin, slotplaten weer terug, nieuwe nylonringen van de krukken, patentboutjes van rvs erin, kortom t kan er weer even tegen !
Heb wat foto's online staan :
"puntje" van het afdak ook in hooglans wit gezet, was hij al maar een laag slechts, nu nog een laagje erbij

![full.jpg]()
Kijk de deuren en kozijnen een "shinen", altijd mooi pas geverfd houtwerk
![full.jpg]()
Nog een overzicht met wat ik vandaag heb afgeschilderd :
![full.jpg]()
Hou niet van scharnieren en slotplaten meeschilderen, dus keurig afgeplakt. Wat je wel ziet is niet van deze keer. Maar van de vorige x, toen heeft vaders de deur geschilderd(en houd er ook niet zo van dat slotplaten etc meeschilderen enzo. maar heeft ook hekel aan afplakken
![full.jpg]()
had laatst een driedelige ladder gekocht, die keurig opgehangen binnen, en vastgezet met een elastieken band, dan kan hij ook niet wiebelen oid als je er per ongeluk tegen aan zou lopen
![full.jpg]()
Straatwerk en nieuw gootje:(plus zinken regenwaterafvoer/pijpen aan de garage)
![full.jpg]()
Idem, maar dan de huiskant. Erkers hebben geen hemelwaterafvoer meer zoals ik al eerder meldde, heb er nog nog 1 in pvc maar die zit in de steeg bij de buren, en deel ik met hun aanbouw(regenwater van plat dak daar) Misschien die in de toekomst ook nog eens aanpakken. Voor nu geen prioriteit
![full.jpg]()
Al met al weer lekker bezig, al zeg ik het zelf. Straks met een paar uur weer @ work. Heb nog geen idee hoe ik het rooster volgende week ga rondbreien. Maar als ik er weer tijd voor heb volgende week , en het weer laat het toe ga ik de erkers qua schilderwerk aanpakken