abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:57:18 #51
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60756300
Waaw

Nou die oprit erin ligt (en die garage heb ik ook ff helemaal gemist in tijde van de bouw) is het aanzicht vanaf de straat op je huis ineens zoveel beter!
Mooie bedacht trouwens ook door de garage juist niet strak tegen het huis aan te zetten, de ingang ertussen..ziet er ruimtelijker uit daardoor.

Mooi!
Blijft een serie topics waard om te blijven volgen

En volgens mij heb je een goed stelletje stratenleggers uitgezocht

[ Bericht 0% gewijzigd door richie29 op 12-08-2008 14:14:17 ]
pi_60761851
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:57 schreef richie29 het volgende:
Waaw

Nou die oprit erin ligt (en die garage heb ik ook ff helemaal geminst in tijde van de bouw) is het aanzicht vanaf de straat op je huis ineens zoveel beter!
Mooie bedacht trouwens ook door de garage juist niet strak tegen het huis aan te zetten, de ingang ertussen..ziet er ruimtelijker uit daardoor.

Mooi!
Blijft een serie topics waard om te blijven volgen

En volgens mij heb je een goed stelletje stratenleggers uitgezocht
Drank u

En ach ben maar een jaar bezig geweest met de bouw van de garage hoor Van planning tot nu (bijna) klaar is ongeveer een jaar geweest, maar je hebt zelf natuurlijk ook flink aan de klus geweest dus het zal je niet opgevallen zijn.

Vanmorgen twee palen ingekort, voorgeboord, en bevestigd. eerste plank erin gehannest bleek de sponning te klein te zijn. Ergo , eerst maar ff naar de timmerman en zijn freestafel. Ff kletsen, werkje van niks natuurlijk frees stond nog op de maat nl. Afijn nu ff broodje erin , bakkie koffie erbij En straks weer verder. De planken zullen vandaag wat sneller gaan dan gisteren omdat ze in een sponning vallen natuurlijk.

Na de koffie vanmiddag maar eens naar de ijzerhandel om spullen te halen om de poort op te kunnen hangen. Zooitje parkers heb ik nog, dat staat al vast. Slot heb ik ook nodig gelijksluitende cilinder was al aanwezig(2 jaar inmiddels .... )

Nou gaat weer aan de knutsel
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_60780755
Nou dag voorbij, en wat ik zou doen heb ik gedaan...

echter dat kant en klare poortframe is toch niet zo kant en klaar als ik dacht.... Ik wou nl een cilinderslot hierop bevestigen, maar dat heeft nogal wat voeten in de aarde begreep ik van de metaalhandelmeneer. Ben er een 1/2 uur geweest met slot, duimen, en frame. We hadden een aardig idee bedacht, maar vanavond begon ik daar zeg maar een beetje aan te twijfelen.

T wordt dus denk ik maar een kompleet nieuw frame maken, das met al die handelingen die ik aan het bestaande frame moet uitvoeren het voordeligste.. t wordt in ieder geval een frame van 40x40 mm vierkant staal(2 mm dik), opgehangen aan drie 16mm duimhengen. Ogen voor aan de duimen worden aan hetframe gelast. Deze worden uit een stuk 30 rond staal geboord(was het stevigste). Verder een sparing voor het slot, en een kastje voor het slot op de zetbank zetten. zit alleen nog ff ermee hoe ik het slotgat en het gat voor de cilinder uit ga boren.(ideeen welkom overigens . Denk aan aftekenen op zijkant en dan middels klein boortje uitboren, aan weerszijden.

heb ook nog wat pictures, so stay tuned voor de schutting en poort in progress
pi_60781422

schutting tussen huis en garage van terras af gezien

Idem maar dan vanaf de straat

Aandacht voor detail, rvs afgeschroefd, netjes afgeronde hoeken aan de zaagsnedes, schroeven keurig op rij van boven naar onder. Zijn btw spax "d" schroeven, fijn spul om mee te werken als je met hardhout op hardhout bezig bent

Nis tussen garage en buren is ook op de zelfde manier dicht gemaakt, enkel hier een sponning gefrees en daar het rabat tussen geklemd. Als ik nl. de hele overspanning had bekleed met rabat had ik een maat groter gemoeten ( 3.90 ipv 3,60 nu, en dat maal 21 lengtes..... ) Ziet er overigens ook erg knap uit hoor!
  woensdag 13 augustus 2008 @ 01:01:07 #55
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60781521
Sijp..ik heb denk ik wat meer details / foto's nodig van het frame.
Heb je post een paar keer doorgelezen, maar ik snap niet exact wat je nou van plan bent.

Als ik het goed begrijp wil je het frame als een rechthoek van 40x40 mm vierkant staal maken, maar zitten daar niet nu al 2 staanders van in de grond? Of komt dat metalen frame dan weer vast aan hardhouten palen die nu in de grond zitten?
En hoe komt de rest van de deur eruit te zien dan?

Wat betreft het uitboren van het cilindergat wordt het denk ik deels boren met een hele grote metaalboor in 2 maten (1 grotere voor de cilinder zelf en een kleinere voor het dunnere deel van het slot) en iemand met een kolomboor lief aankijken
Tjonge...kom jij mooi aan het vijlen met dat idee van je Krijgt dat maar eens netjes trouwens...

Om eerlijk te zeggen zou ik het waarschijnlijk ook zo doen, maar kost wel veel tijd ja. Kan ook zo snel niet wat beters verzinnen.
pi_60782071
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 01:01 schreef richie29 het volgende:
Sijp..ik heb denk ik wat meer details / foto's nodig van het frame.
Heb je post een paar keer doorgelezen, maar ik snap niet exact wat je nou van plan bent.

Als ik het goed begrijp wil je het frame als een rechthoek van 40x40 mm vierkant staal maken, maar zitten daar niet nu al 2 staanders van in de grond? Of komt dat metalen frame dan weer vast aan hardhouten palen die nu in de grond zitten?
En hoe komt de rest van de deur eruit te zien dan?

Wat betreft het uitboren van het cilindergat wordt het denk ik deels boren met een hele grote metaalboor in 2 maten (1 grotere voor de cilinder zelf en een kleinere voor het dunnere deel van het slot) en iemand met een kolomboor lief aankijken
Tjonge...kom jij mooi aan het vijlen met dat idee van je Krijgt dat maar eens netjes trouwens...

Om eerlijk te zeggen zou ik het waarschijnlijk ook zo doen, maar kost wel veel tijd ja. Kan ook zo snel niet wat beters verzinnen.
Het frame van de poort zelf moet dus van 40 vierkant worden, de duimen worden elk met 6 draadbouten m4x100 ophangen aan de hardhouten paal.

Ik heb inmiddels met slotkastjes gevonden maar nergens ergens makkelijk te verkrijgen online. kastje kan je dan vastlassen aan het frame en klaar is der sijpo dan....
pi_60785653
netjes hoor Cyber..., er kan geen hond en kat meer in of uit nu..;)
en wat lijkt de garage nu wel lang zeg !!
pi_60814317
Nou stond vanmorgen al in de startblokken om naar het werk te gaan, maar werd later gebeld door de baas...

Geen probleem! Kluspak 2 aan, en hop naar de ijzerboer toe!

Daar het frame gezaagd, of althans de delen die het frame gaan vormen natuurlijk. Verder drie bussen gedraaid op de draaibank. 3 stukjes van 5cm 30 mm rondstaal opgeboord naar een gat van 16,2 mm. T is maar goed dat er snijolie bestaat Bussen pasten perfect daarna over de overigens kant en klaar gekochte gegalvaniseerde duimhengen.

Medewerker heeft gelast, en ik heb hem geholpen alles haaks uit te zetten etc. etc. . Met de flex al een begin gemaakt op de slotopening eruit te halen, maar ze hadden geen decoupeerzaagjes meer dus kon er niet verder mee. In principe is het frame nu op de slotkast en de openingen voor het slot klaar. Moet nog een paar gaten boren en twee gaten tappen zodat het slot ook op de zijkant vastgezet kan worden natuurlijk.

Mocht het zo zijn dat ik morgen weer "laat"kan beginnen ga ik er morgen mee verder en anders maandag weer.

T word wel een stevig poortje kan ik je vertellen
pi_60910227
en als je straks klaar bent.. verkopen die hap ? en dan bij het huis van de buren beginnen ?
Over 30 jaar heeft cyber het hele eiland opgeknapt
pi_60913508
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 22:43 schreef realbase het volgende:
en als je straks klaar bent.. verkopen die hap ? en dan bij het huis van de buren beginnen ?
Over 30 jaar heeft cyber het hele eiland opgeknapt
haha grapjas

T huis van de buren is trouwens net verkocht hoor!

Nee hier blijf ik echt wel de rest van mijn werkende leven wonen, mijn grootouders hebben het huis in 1969 gekocht, daarna heeft mijn moeder hier gewoond, en nu is het aan ons om het stokje over te nemen. als je een beetje bekend bent met texel dan weet je vast wel dat dit een unieke plaats is in het centrum

En mocht ik het verkopen, cashen en weer verder gaan. In dertig jaar doe ik maar een huis of tien hoor. En er zijn aanmerkelijk meer huizen dan tien op ons mooie eiland
pi_60916575
Goed bezig, zo met een straat erin, garagedeur erin en schutting erop is het ineens weer een heel ander plaatje vanaf de straat.
pi_60916830
Is het niet onhandig om de schutting helemaal dicht te timmeren? Ik weet niet hoe vaak het waait maar ik kan mij voorstellen dat het mogelijk problemen zou kunnen opleveren Verder echt super gedaan allemaal!
pi_60940085
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 09:50 schreef Ultralaser het volgende:
Is het niet onhandig om de schutting helemaal dicht te timmeren? Ik weet niet hoe vaak het waait maar ik kan mij voorstellen dat het mogelijk problemen zou kunnen opleveren Verder echt super gedaan allemaal!
Nou laat het maar waaien, ik ben altijd op het overdrevene af met diktes gebruikt materiaal en vastzetten ervan dus dat zit wel snor.

Verder erg lekker dat ik als straks de poort erin hangt ik dus geen kattenstront in de tuin achter hoef te verwachten, daar wordt ik dus echt kriegel van! Beesten deden het vroeger nog in de grond en karbbelden wat aarde erover. Maar de normale huis tuin en keuken kat van tegenwoordig "dropt"het waar hij / zij het makkelijkste uitkomt lijkt t wel Op het gras, op het terras etc. Erg irritant om eerst de boel te moeten scouten voor je je kinderen naar buiten laten om te spelen....

Verder vandaag:

vanmorgen koffie geleut met vaders, en vanmiddag bezig geweest met de poort weer. Boel afgelast, ontbraamt, en geschuurd. Geen risico om je vingers open te halen hoor aan me poortje

Eind van de middag wat gaten geboord, en morgen gaan we de cilinder pas maken, en wat gaten boren zodat het slot bevestigd kan worden in de poort zelf. er zal wel het e.e.a aan vijlwerk inzitten dus weet niet 123 of ik morgen eraan toe kom om hem al af te hangen. Als hij hangt moet hij overigens drie keer in de zinkspray helemaal zodat het netjes blijft allemaal. Daarna slot er definitief in hangen, en planken bevestigen.

Al met al een hoop werk, maar t word als alles af is een knap staaltje werk
pi_60969285
Dag verder en nog steeds geen poort tussen de twee schuttingdelen...

Wel gedaan: vader Cybersijp heeft het gat voor het slot geperfectioneerd nadat we gisteren de grote gaten al op de kolomboormachine gedaan hadden. Verder heeft hij alles nog ff nagevijld. Sijpo had het natuurlijk weer niet 100% procent goed gedaan volgens de oude baas Affijn deur opgehaald, zinkspray gehaald en de poort voorzien van drie royale lagen zinkspray. Straks als hij hangt wordt hij ook nog meegenomen in het verfwerk, dus dit lijkt me (voorlopig) voldoende voor de Texelse elementen....

Verder de tweede regenput(afvoerputje zeg maar van hwa garage, op hoogte van het straatwerk gebracht. Toen de mannen gingen straten laatst was ik aan het werk, dus had toen geen mogelijkheid om dat te doen.

Zolder opgeruimd, en een hoop spul wat naar de stort kan alvast klaar gezet. Als ik eerdaags nog eens tijd en een karretje ter beschikking heb zal ik het wegbrengen.

Last but not least, heb ook nog maar ff foto genomen van het frame van de poort. wordt het wat duidelijker allemaal
pi_60969710

Kijk hem staan te drogen Eerst erin hangen straks , dan de planken erop. slot erin en weer een project klaar. T is alleen dat als je iets goed doet t altoos zo veul tijd kost
  woensdag 20 augustus 2008 @ 01:39:43 #66
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60970560
Hej is dat ding gepoedercoat? Lijkt haast zo op de foto...

Edit: Laaat maar! Eerst lézénnn!
Zinkspray dus. Goed spul voor je longen ook! Roest je tenminste niet van binnenuit

Verder stevig genoeg voor een paar plankjes dacht ik zo ja
  woensdag 20 augustus 2008 @ 01:54:23 #67
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60970697
Ik vind het weer prachtig en van ongekend vakmanschap en geduldig oog voor detail Sijp!

Wat mij betreft ben jij absoluut geen hobbyklusser, maar zou je zo maar je brood kunnen verdienen met je vakmanschap.

Jammer dat Texel zo verweg is!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_60971135
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 01:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind het weer prachtig en van ongekend vakmanschap en geduldig oog voor detail Sijp!

Wat mij betreft ben jij absoluut geen hobbyklusser, maar zou je zo maar je brood kunnen verdienen met je vakmanschap.

Meis,

De jutter is geduldig hoor En ik ben heul wel een hobbyklussert! Koken is me werk nl.
pi_60971195
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 01:39 schreef richie29 het volgende:
Hej is dat ding gepoedercoat? Lijkt haast zo op de foto...

Edit: Laaat maar! Eerst lézénnn!
Zinkspray dus. Goed spul voor je longen ook! Roest je tenminste niet van binnenuit

Verder stevig genoeg voor een paar plankjes dacht ik zo ja
Nou plankjes? t is wel hout van een hoge soortelijke massa hoor: "tatajuba" weegt een 900 kilo per kuub. Ff denken plank is 22 mm, lengte 1 mtr, hoogte 1,85 mtr maakt : 1,85 x1x 0.022 x 900 kilo= 36,63 kilo hout . wwet het niet zeker maar op "gevoel"afgaant weegt het ijzer net zoveel zo niet meer. Affijn stevig genoeg me dunkt

En roesten van binnenuit doe ik niet meer hoor, de weduwe heeft hier wel voor gezorgd
pi_60977846
Hoe ga je straks de schuttingdelen op de poort vastzetten, ga je die stuk voor stuk met een zelftapper voorboren, afbramen en schroeven, of komt er een houten regel langs waar je op kunt schroeven ofzo?
pi_60978801
Hoi Gerben,

T word het eerste wel een hoop werk maar wel steviger constructie als met een houten regel erop bevestigen.
pi_61126062
Tjapperdeflap,

weer een week verderder bij het eind van de verbouwing

Affijn vanmorgen naar de bouwgroothandel voor zelftappers, boortjes(4,2mm, heb ik niet in boren cassete) en een knappeverzinkboor(de oude had zijn beste tijd wel gehad na wat staal geruimd te hebben nl.... )

Vanmiddag nadat mijn eega weer thuis was van het werk, aan de slag gegaan. Na 100 zelftappers, 14 planken op maat maken, 100 gaten in de planken, het nodige aan pas en meetwerk, 100 gaten in het staal van het frame boren, 3 accuvullingen later, en ook nog een paar shaggies en een paar bakkies koffie zit de poort nu in elkaar

Vanavond na het eten het laatste stuk gedaan, maar om 21:30 ofzo maar gestopt, zelfs met bouwlamp erbij zag ik niet zoveel meer..... Morgen ochtend verder met het slotgat, het plaatje zit al op zijn plek kon alleen niet zien of het slot nu wel of niet lekker past. Kan ook niet is donker natuurlijk....

Morgen weer verder, o.a dus met het slotgat, plaatje en twee vangers voor de deur om de spleet tussen de staande palen ook te dichten. Er zit nu aan elke kant een kier van een streep of zeven denk ik ongeveer. Daar komt dus een strip overheen waar de deur dus tegenaan moet komen mocht hij pardoes uit je hand waaien oid. Verder morgen deurkruk plus garnituur bevestigen.

Als ik dan echt nog tijd over heb ga ik alvast een stukje grondverfen van de poort (groen). Eega heeft geloof ik een foto gemaakt die gooi ik zo wel ff online. Hebben jullie weer wat te kijken

Edit: dat laatste doen we dus maar ff niet ik stan erop of ik water zie branden, terwijl ik weet dat dat dus niet kan.... Nee echt verschrikkelijke plaat, morgen dus nog wat plaatjes tegoed

[ Bericht 8% gewijzigd door Cybersijp op 25-08-2008 23:19:26 ]
pi_61153813
Vanmorgen fris uitgerust weer aan de slag gegaan met het bevestigen (o.a ) van het slot en deurvangers. Deurvangers op maat gezaagd bij de metaalhandel, naar huis gereden, in de zinkcoating gezet(2x) en gaten voor de fretten geboord.

Slotgaten allemaal op maat gemaakt, ik moest nog ff een verjongde boor regelen ook zeg(schacht van 13mm en dan 20 mm in staal boren he(zo meer details hoor zo'n boormachine eruit ziet ) We hadden rekening gehouden met 17mm voor het slotgarnituur(kruk zeg maar), maar vanwege de extra vering in het slotgarnituur dus was het daar 20mm breed....

Affijn lekker geklust, vanavond nog een zooi tegels naar mijn zwager en 30 naar mijn collega. T ruimt hier dus weer lekker op de buurt. Heb nu nog 30 tegels staan

Affijn omdat plaatjes meer zeggen dan 100 woorden (soms) en ik wel weer ff uitgetikt(blust) ben zometeen de plaatjes
pi_61154403
Big ass boor in de makita

Zonder vangers, maar wel met slot en krukgarnituur op zijn plaats

Idem maar dan vanaf de straatkant gezien.

Deurvangers erop, deur open. Pretty nifthy to say the least

Laatste plaatje is poort in gereedheid gebracht. Wat er straks nog moet gebeuren aan de poort. 3 schroeven heb ik nog nodig(korte zelftappers 4,8 x 25) , nieuw cilinderslot 30/55 doornmaat(al besteld), Schilderen van het hout en staal werk, na het schilderen slot en slot onderdelen insmeren met kopervet. 3 inslagdoppen 16mm plastic halen en bevestigen, verder gaan met adem halen

Dat was hem weer, als ik morgenvroeg nog de kolder in de kop krijg ga ik nog ff gronden maar anders wordt het volgende week weer ijs en weder dienende
pi_61158769
Ziet er keurig uit, sterk werk!

Alleen wel één schoonheidsfoutje, je schild aan de binnenzijde van de deur is groter dan de slotkast
pi_61301342
Zo tetter aan werk verzet op het werk van de week, maar nu zijn we weer vrij Dus nog meer werk ..... Affijn:

Gedaan vandaag:

Schutting in de grondverf gezet, of althans de schutting zelf aan de voorkant, het grote stuk aan beide kanten een laag verf. De korte kant slechts een keer. Toen was de verf op Morgen vroeg dus weer nieuwe "verse" grondverf voorradig hier ten huize Elbera. Schilder Cees komt morgenvroeg ff bus langs brengen. Goede verf , goede service van Cees

Morgen hoop ik met knap weer de schutting waar er een laag grondverf op zit nu, te voorzien van laag twee en eerste laag aflak. De poort zelf te voorzien van laag een en laag twee grondverf. Volgende week zal het juiste cilinderslot ook wel arriveren. Kortom nog steeds progressie
  dinsdag 2 september 2008 @ 08:56:48 #77
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_61313851
Wat maak je toch mooie topics! Ik leer er elke keer weer van. Als je het goed vindt leen ik effe je idee van die zelftappers in je hek...

O ja en over die katten zei je dit:
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 00:18 schreef Cybersijp het volgende:
Verder erg lekker dat ik als straks de poort erin hangt ik dus geen kattenstront in de tuin achter hoef te verwachten, daar wordt ik dus echt kriegel van!
Ik weet niet wat voor een gepensioneerde katten jullie daar hebben maar hier klimmen ze zo over zo´n hek heen, zeker als ze lekker grip hebben op dat hout. Ik heb nl. hetzelfde probleem. Ze klimmen hier gewoon over m'n stenen muur. Ik ga denk ik maar eens prikkeldraad spannen ofzo....
Siesta & Fiesta!
pi_61318271
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 08:56 schreef Bramito het volgende:
Wat maak je toch mooie topics! Ik leer er elke keer weer van. Als je het goed vindt leen ik effe je idee van die zelftappers in je hek...

O ja en over die katten zei je dit:
[..]

Ik weet niet wat voor een gepensioneerde katten jullie daar hebben maar hier klimmen ze zo over zo´n hek heen, zeker als ze lekker grip hebben op dat hout. Ik heb nl. hetzelfde probleem. Ze klimmen hier gewoon over m'n stenen muur. Ik ga denk ik maar eens prikkeldraad spannen ofzo....
Zoek maar eens op "prikka strip" Of 230 volt(laatste is een geintje natuurlijk....

Het weer is vandaag dus "k"om te schilderen, net wat motregen gehad. maar vanmiddag moet het wel droog blijven als het goed is.... Verf is binnen dus ik kan in ieder geval de poort zelf schilderen(is los) maar het houtwerk zal lastig worden vandaag denk ik. We kijken het dus even aan
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:44:12 #79
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61318403
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 01:54 schreef Duderinnetje het volgende:

I really couldn't agree more. Geweldig werk dat je levert, ik doe je het niet na met zoveel oog voor detail.
  dinsdag 2 september 2008 @ 13:06:29 #80
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_61318883
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:38 schreef Cybersijp het volgende:
Zoek maar eens op "prikka strip" Of 230 volt(laatste is een geintje natuurlijk....
Mooie oplossing maar dat wordt een beetje duur denk ik... Toch maar 230v dan
Siesta & Fiesta!
pi_61323513
GVD GVD GVD ! (PUNT) Wat een takkeweer vandaag zeg, heb alleen de poort zelf kunnen voorzien wat grondverf. Die kon ik immers uit de hengen halen en binnen schilderen. Nou ja dan maar een dagje rondklunen in huis.

Bramito: Idee heb je nou, kun je zelf niks maken wat erop lijkt? Bijvoorbeeld in hardhout en rvs spijkers? Verder is het in de UK goedekoper dan in NL. Plus in meer kleuren te verkrijgen daar. Kijk maar eens rond
pi_61336495
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:44 schreef MMach het volgende:

[..]

I really couldn't agree more. Geweldig werk dat je levert, ik doe je het niet na met zoveel oog voor detail.
Kijk dat is nou mooi! De "meester"van "De werken", vind het mooi en netjes afgewerkt. Benoit
  woensdag 3 september 2008 @ 08:02:22 #83
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_61339222
Ik zit toch ernstig te denken aan schrikdraad. Daar zijn leuke hobbysetjes van.
Misschien moet ik ze maar stuk voor stuk vangen in een soort van oversized muizenval ofzo...
Siesta & Fiesta!
pi_61365207
Nou schrikdraad dat gaat de Mrs niet goed vinden hoor! Dat kan ik je nu al vertellen, althans ik heb het over mijn eigen Mrs dan hé ?

Vandaag was het winderig en bewolkt maar buienradra gaf wel een redelijk vrije lucht te zien vanmorgen: Dus de verfkwast gepakt voor we naar het werk moesten vandaag en gedaan:

Poort voorkant: tweede laag grondverf
Schutting delen voorkant: tweede laag grondverf
Schutting deel klein achterkant: eerste laag grondverf verdund met wat terpetijn ivm lekker diep erin trekken van de verf.

Hoop dat het morgen nog knap blijft, en ga dan in de morgen kijken of ik de kwast nog ff ter hand neem. 12:00 weer aan het werk dus al te veel gekkigheid is er morgen niet te verwachten

Ik kan in ieder geval de poort zelf omdraaien in de garage, en de achterkant in de eerste laag zetten
pi_61489269
Hallo

Waren we wieder

Gedaan vandaag:
voorkant schutting eerste laag aflag gegeven
achterkant schutting tweede laag grondverf
tussenstuk tussen garage en huis buren voorkant twee keer en achterkant hiervan een keer in de grondverf gezet
tl bak opgehangen in het vlak waar de sectionaaldeur langs het plafond schuift zeg maar. Kon niet eerder aangelegd worden samen met de andere tl bakken omdat we nog niet wisten waar de bevestigingspunten van de deur allemaal zouden komen.

Poort achterkant voorzien van tweede laag grondverf, heb er vanacht een kacheltje bijgezet. T moet morgen droog nl. wil nu wel eens een glimmende poort zien na zoveel werk. maar amai amai wat wordt t schoon

Morgen:

voorkant schutting tweede laag aflak na wat licht opschuren

achterkant schutting eerste laag aflak

kleine stukje tussen buren en garage voorkant eerste ;laag aflak, achterkant hiervan twede laag grondverf.

Poort: voorkant licht opschuren, en voorzien van eerste laag aflak

Bos verfwerk dus morgen!
pi_61514577
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 00:44 schreef Cybersijp het volgende:
Hallo

Waren we wieder

Morgen:

voorkant schutting tweede laag aflak na wat licht opschuren(check)

achterkant schutting eerste laag aflak(check)

kleine stukje tussen buren en garage voorkant eerste ;laag aflak, achterkant hiervan tweede laag grondverf.(check plus laatste de eerste laag aflak gegeven)

Poort: voorkant licht opschuren, en voorzien van eerste laag aflak ( check, T werd dus de achterkant Hoefde ik hem niet op te tillen )

Bos verfwerk dus morgen!
Plus ik heb collega van me geholpen met de installatie van wat stroomwerk in zijn nieuwe schuur(uurtje of drie mee bezig geweest Al met al dus de dag goed besteed.

Ik heb geen foto's vandaag, lijkt me dat niemand zit te wachten op steeds het zelfde maar met een laag verf extra

Nou toedeliee
pi_61516332
Hoe is het inmiddels met je schuur, al een beetje ingericht van binnen, of heb je je werkbank en gereedschap nog steeds tijdelijk gestald?
pi_61517518
quote:
Op woensdag 10 september 2008 08:44 schreef Gurb het volgende:
Hoe is het inmiddels met je schuur, al een beetje ingericht van binnen, of heb je je werkbank en gereedschap nog steeds tijdelijk gestald?
Nee Gerben, ben eigenlijk alleen nog maar bezig geweest met hetgeen ik hier laat zien steeds. Ik denk dat ik van de winter er aan toe ga komen om werkbanken, planken en kasten te maken voor de tools. T weer is dan slechter maar je kan dan lekker "binnenwerken" nu is het mooi steeds(nou ja ) en moeten er dus buitenklussen gedaan worden.

Heb jij al meer nieuws over gurb zijn paleis?
pi_61519473
quote:
Op woensdag 10 september 2008 09:50 schreef Cybersijp het volgende:

Nee Gerben, ben eigenlijk alleen nog maar bezig geweest met hetgeen ik hier laat zien steeds. Ik denk dat ik van de winter er aan toe ga komen om werkbanken, planken en kasten te maken voor de tools. T weer is dan slechter maar je kan dan lekker "binnenwerken" nu is het mooi steeds(nou ja ) en moeten er dus buitenklussen gedaan worden.

Heb jij al meer nieuws over gurb zijn paleis?
Ik geef je groot gelijk hoor, als je al weinig tijd hebt, kun je maar het beste buiten werken als je buiten werken kan

Ik zal komend weekend een update plaatsen in mijn topic over mijn huis, vorige week zijn ze begonnen met grondwerk iig
pi_61696758
Daar een foto meer zegt dan duizend woorden(soms ) heb ik wat foto's gemaakt om de afgewerkte poort en schutting te tonen.

Achterkant:

Voorkant:

Bling bling :

Volgende project: (hier een afdak maken)

Dat waren ze weer, volgende week weer meer klusnieuws vanuit de "casa"
pi_61859773
Zo weekje verder en lekker bezig geweest al zeg ik het zelf

Laatste foto net gemaakt, heb van de week Vrijdag extra vrij dus dan ga ik verder met afwerken van het e.e.a. Verder ligt de folie voor onder de pannen er al op. pannenlatten komen erop als de pannen er zijn. Worden vhv matzwart verglaasd van wienerberger.

Deze pan dus:

[ Bericht 8% gewijzigd door Cybersijp op 23-09-2008 20:47:40 (pan erbij gezet ;)) ]
pi_61880376
Wederom goed bezig!

Straks gaat de afwatering van je dak zeker via de pannen lopen en verdwijnt de pijp?
pi_61893975
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:42 schreef Gurb het volgende:
Wederom goed bezig!

Straks gaat de afwatering van je dak zeker via de pannen lopen en verdwijnt de pijp?
ja idd Gerben,

De afwatering heb ik nu nog via wat verloopjes en wat stukken pijp over het dakje lopen. Maar straks is idd de bedoeling dat hij middels een 22,5 graad bochtje en een klein stukje pijp gaat uitlopen over het dak van dakpannen zelf.

Dan komt het onderop weer in een nog te bevestigen regengoot. Deze zal op zijn beurt weer afwateren in de pijp die je nu al uit het gras ziet komen.

Verder vandaag dus de pannen besteld, ik heb geen idee wanneer die komen. als ze liggen kunnen de kantstukken etc gemaakt worden regenpijp etc. Vrijdag extra dagje vrij van de baas, dus ga ik verder met het afwerken van e.e.a.

Zal wel op zeker nog een lengte massaranduba loopdekprofiel nodig hebben, maar die kan de timmerman zag ik net bij jongneel bestellen in de juiste maat. Heb besloten om loopdekprofiel te gebruiken omdat ik nog zeker wel wat meters had liggen na de bouw van het terras vorig jaar. Is niet goedkoop ook dus je kan er beter maar wat van maken natuurlijk

kant en dekstukken worden in red cedar uitgevoerd, en hoewel gevingerlast en gegrondverfd reeds bij aflevering, pittig stukje goedkoper dan lange lengtes en onbehandeld. Ze moeten toch geschilderd worden natuurlijk

Zit verder nog te denken om een aftakking van de bestaande wcds te maken die nu binnen de grensen van het afdak vallen om hier een schakelaar en lichtpunt bij te maken. maar dat kan ook later natuurlijk als de uiteindelijk gebruiksfunctie wat duidelijker is geworden. Ik sta in ieder geval nu droog als ik in de inter "ff"een shaggie ga roken(ik rook niet binnen nl., mag ook niet anders moet ik in no time weer de hele casa voorzien van een verflaagje en das pas een hell of a job. want veel meters ..... )
pi_62039670
Nou poe he! Daar waren we weer (again vast wel volgens sommige.... )

maar goedegegoed: Gedaan vorige week vrijdag dus(wel knap weer overigens.... ) Driehoek dichtgemaakt, en voorzien van een laagje witte grond. Wit omdat we nog een beetje twijfelden of we het nou wit of groen moesten maken. Kun je beter met wit beginnen, scheelt een hoop werk in verhouding tot groen. Immers weer diverse keren overschilderen eer je er witte aflak overheen kan zetten natuurlijk

Gisteren:

Op zoek gegaan naar een dakgoot, easier said than done overigens hier op Texel.... De reguliere plusklusmarkt waar ik normaal heen ging als ik wat moest hebben wat een beetje plusklus was is nl. voor altijd gesloten... Niet failliet , maar gewoon besloten het bedrijf te stoppen ivm geen opvolger voor het bedrijf . Dus naar de gammel, en daar wordt ik niet vrolijk van hoor! Je betaald de hoofdprijs voor echt k&$#^%&^$##@@ kwaliteit aan spullen excusement voor die gene die altijd zijn spullen kan voinden daar, maar een knappe goot was er dus niet. Althans niet wat ik zocht

Naar de profi's gereden(vlak ernaast) en oud klasgenoot was daar in het magazijn bezig, ik ff boel uitleggen en kwamen op zink uit . Mooi maar een stuk duurder, niet door mezelf te bewerken etc. Nou eerst maar ff prijsje vragen op kantoor . Viel mee, hoewel wel twee keer zo veel als gamma(en die vond ik al duur ) maar goed even wat goten her en der bekeken en het is echt 10x mooier dan plastic dus toch maar doen he?

Maten gegeven, en vanmorgen om 08:00 gebeld dat de boel klaar stond voor me(miste alleen een beugel maar die was besteld) Met de koffie opgehaald, bakkie leut en shaggie erbij ff bijkletsen met Joop .

Kon ik thuis staat de tegelboer op de stoep, er waren wat tegels kapot gegaan ivm licht inzakken van de vloer in de woonkamer. De dilatatievoegen hadden niet helemaal hun werk gedaan zeg maar....

Affijn Niek geholpen met tegels uithakken, cement wegbikken, wat vegen, en tegels opnieuw inplakken in cement. Voegen en klaar was hij weer. Afijn toch weer 2 uurkes verder. Zo komt er niks terecht van mijn regengoot natuurlijk

Broodje erin, bakkie koffie en na de middag dan maar begonnen met de goot. Joop had al vier beugels(om de goot op te hangen) op de juiste hoek gebogen in de werkplaats, dus die zaten in no time. Daarna de aansluiting op de 125 rond opgegraven naast het afdakje. Omdat ik al een jaar op twee terug die had ingegraven lag hij net 10 cm te ver van de hoeksteun van het afdak af.... Gevolg: schuifmof halen. Bocht 90 graad eraf tikken, komt er stukje pijp mee, wat aan de lange lengte pvc 125 richting afdak zat. Ik denk ff lostikken, bocht stuk.... Nieuwe halen ¤ 11,80 zo'n ding nog.

Affijn erop gemaakt op maat, was leuk want het piste van de regen op dat moment ik hardcore verder gaan en vaders cybersijp stond de boel te bekijken vanonder het afdak (heb hij het beter bekeken dan ik ) . Daarna de zinken regenpijp erop zetten met twee bochtjes 78 graad. Wat zaagwerk, de beugels op de paal bevestigen en klaar was Sijpo weer, en nat Maar wel weer wat gedaan natuurlijk.

Ik hoop van de week de dakpannen te krijgen, anders volgende week. Dan kunnen de tengels erop, de panlatten. Kunnen we kantstukken maken, en de boel afmaken. Nu de herfst in alle hevigheid is losgebarsten heb ik eigenlijk mijn bedenkingen of ik het kompleet klaar krijg nog dit jaar(dus plus schilderen etc etc), maar anders schuiven we dit door naar volgend jaar. Is toch vrijwel allemaal hardhout wat tegen een stootje kan. En het moet nog geschilderd worden natuurlijk.

Morgen weer aan de arbeid, to be continued dus weer
pi_62208764
Zo weer ff verder(der )

Pannen zijn binnen gekomen, volgende week gaan ze erop. Uit een lengte cls heb ik tengels gezaagd. Heb nog pannenlatten liggen . Heb beugels gehaald, dus volgende week kan ik zo beginnen.

Verder al wat lengtes red ceder kantenhout besteld zodat we volgende week vaart kunnen maken(mits hout geleverd is(word) natuurlijk.

De garage is opgeruimd nu, en de auto heeft vannacht voor het eerst "binnen"geslapen
pi_62223322
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:36 schreef Cybersijp het volgende:
De garage is opgeruimd nu, en de auto heeft vannacht voor het eerst "binnen"geslapen
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:05:38 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62226665
Sijp, wat ben en blijf je toch goed bezig!

Chique hekje ook hoor!
pi_62389991
Nou daar "benne"we weer hoor!

Na gister de eerste schreden als dakdekker genomen te hebben(met horten en stoten, panlatten moesten nl. drie keer "om"voor ze op de juiste afstand lagen ) En gisteravond 16 pannen gelegd te hebben, hebben we vandaag de rest gelegd. Alle pannen liggen vast, en de bovenste hebben we met de diamantslijper ingekort op maat en met speciale neopreen rubber loodhoedje verbinding vastgezet.Daar kan dus geen water meer doorkomen.Helemaal boven komt nog een afwerking met loodslabbe.

Kantenhout komt van de week mee met een vertegenwoordiger van een houthandel, dus Maandag kan ik weer verder. Daarna is het "afdak"zo goed als klaar. Schilderen komt volgend voorjaar wel, Nou ja mocht het nu over een week of twee weer dat weer van de afgelopen twee dagen zijn dan weet ik het zo net nog niet

In ieder geval weer iets van de lijst om te schrappen, het inrichten van het hobbyhok komt in ieder geval steeds dichter(der) bij
pi_62395849
Ziet er weer goed uit!

Waarom eigenlijk gekozen voor deze zwarte pannen en niet de rode net als het huis?
  Moderator woensdag 15 oktober 2008 @ 16:57:08 #100
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_62409116
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 08:46 schreef Gurb het volgende:
Ziet er weer goed uit!

Waarom eigenlijk gekozen voor deze zwarte pannen en niet de rode net als het huis?
Dat vraag ik mij inderdaad ook af
Verder ziet het er toppie uit hoor Cijb !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')