Drank uquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:57 schreef richie29 het volgende:
Waaw![]()
Nou die oprit erin ligt (en die garage heb ik ook ff helemaal geminst in tijde van de bouw) is het aanzicht vanaf de straat op je huis ineens zoveel beter!
Mooie bedacht trouwens ook door de garage juist niet strak tegen het huis aan te zetten, de ingang ertussen..ziet er ruimtelijker uit daardoor.
Mooi!
Blijft een serie topics waard om te blijven volgen![]()
En volgens mij heb je een goed stelletje stratenleggers uitgezocht
Het frame van de poort zelf moet dus van 40 vierkant worden, de duimen worden elk met 6 draadbouten m4x100 ophangen aan de hardhouten paal.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:01 schreef richie29 het volgende:
Sijp..ik heb denk ik wat meer details / foto's nodig van het frame.
Heb je post een paar keer doorgelezen, maar ik snap niet exact wat je nou van plan bent.
Als ik het goed begrijp wil je het frame als een rechthoek van 40x40 mm vierkant staal maken, maar zitten daar niet nu al 2 staanders van in de grond? Of komt dat metalen frame dan weer vast aan hardhouten palen die nu in de grond zitten?
En hoe komt de rest van de deur eruit te zien dan?
Wat betreft het uitboren van het cilindergat wordt het denk ik deels boren met een hele grote metaalboor in 2 maten (1 grotere voor de cilinder zelf en een kleinere voor het dunnere deel van het slot) en iemand met een kolomboor lief aankijken![]()
![]()
Tjonge...kom jij mooi aan het vijlen met dat idee van jeKrijgt dat maar eens netjes trouwens...
Om eerlijk te zeggen zou ik het waarschijnlijk ook zo doen, maar kost wel veel tijd ja. Kan ook zo snel niet wat beters verzinnen.
haha grapjasquote:Op zondag 17 augustus 2008 22:43 schreef realbase het volgende:
en als je straks klaar bent.. verkopen die hap ? en dan bij het huis van de buren beginnen ?
Over 30 jaar heeft cyber het hele eiland opgeknapt
Nou laat het maar waaien, ik ben altijd op het overdrevene af met diktes gebruikt materiaal en vastzetten ervan dus dat zit wel snor.quote:Op maandag 18 augustus 2008 09:50 schreef Ultralaser het volgende:
Is het niet onhandig om de schutting helemaal dicht te timmeren? Ik weet niet hoe vaak het waait maar ik kan mij voorstellen dat het mogelijk problemen zou kunnen opleverenVerder echt super gedaan allemaal!
Meis,quote:Op woensdag 20 augustus 2008 01:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind het weer prachtig en van ongekend vakmanschap en geduldig oog voor detail Sijp!
Wat mij betreft ben jij absoluut geen hobbyklusser, maar zou je zo maar je brood kunnen verdienen met je vakmanschap.
Jammer dat Texel zo verweg is!
Nou plankjes? t is wel hout van een hoge soortelijke massa hoor: "tatajuba" weegt een 900 kilo per kuub. Ff denken plank is 22 mm, lengte 1 mtr, hoogte 1,85 mtr maakt : 1,85 x1x 0.022 x 900 kilo= 36,63 kilo hout . wwet het niet zeker maar op "gevoel"afgaant weegt het ijzer net zoveel zo niet meer. Affijn stevig genoeg me dunktquote:Op woensdag 20 augustus 2008 01:39 schreef richie29 het volgende:
Hej is dat ding gepoedercoat? Lijkt haast zo op de foto...
Edit: Laaat maar! Eerst lézénnn!
Zinkspray dus. Goed spul voor je longen ook! Roest je tenminste niet van binnenuit![]()
Verder stevig genoeg voor een paar plankjes dacht ik zo ja
Ik weet niet wat voor een gepensioneerde katten jullie daar hebben maar hier klimmen ze zo over zo´n hek heen, zeker als ze lekker grip hebben op dat hout. Ik heb nl. hetzelfde probleem. Ze klimmen hier gewoon over m'n stenen muur. Ik ga denk ik maar eens prikkeldraad spannen ofzo....quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 00:18 schreef Cybersijp het volgende:
Verder erg lekker dat ik als straks de poort erin hangt ik dus geen kattenstront in de tuin achter hoef te verwachten, daar wordt ik dus echt kriegel van!
Zoek maar eens op "prikka strip"quote:Op dinsdag 2 september 2008 08:56 schreef Bramito het volgende:
Wat maak je toch mooie topics! Ik leer er elke keer weer van. Als je het goed vindt leen ik effe je idee van die zelftappers in je hek...![]()
O ja en over die katten zei je dit:
[..]
Ik weet niet wat voor een gepensioneerde katten jullie daar hebben maar hier klimmen ze zo over zo´n hek heen, zeker als ze lekker grip hebben op dat hout. Ik heb nl. hetzelfde probleem. Ze klimmen hier gewoon over m'n stenen muur. Ik ga denk ik maar eens prikkeldraad spannen ofzo....
I really couldn't agree more. Geweldig werk dat je levert, ik doe je het niet na met zoveel oog voor detail.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 01:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind het weer prachtig en van ongekend vakmanschap en geduldig oog voor detail Sijp!
Wat mij betreft ben jij absoluut geen hobbyklusser, maar zou je zo maar je brood kunnen verdienen met je vakmanschap.
Jammer dat Texel zo verweg is!
Mooie oplossing maar dat wordt een beetje duur denk ik... Toch maar 230v danquote:Op dinsdag 2 september 2008 12:38 schreef Cybersijp het volgende:
Zoek maar eens op "prikka strip"Of 230 volt(laatste is een geintje natuurlijk....
![]()
Kijk dat is nou mooi! De "meester"van "De werken", vind het mooi en netjes afgewerkt. Benoitquote:Op dinsdag 2 september 2008 12:44 schreef MMach het volgende:
[..]
I really couldn't agree more. Geweldig werk dat je levert, ik doe je het niet na met zoveel oog voor detail.
Plus ik heb collega van me geholpen met de installatie van wat stroomwerk in zijn nieuwe schuur(uurtje of drie mee bezig geweestquote:Op dinsdag 9 september 2008 00:44 schreef Cybersijp het volgende:
Hallo
Waren we wieder
Morgen:
voorkant schutting tweede laag aflak na wat licht opschuren(check)
achterkant schutting eerste laag aflak(check)
kleine stukje tussen buren en garage voorkant eerste ;laag aflak, achterkant hiervan tweede laag grondverf.(check plus laatste de eerste laag aflak gegeven)
Poort: voorkant licht opschuren, en voorzien van eerste laag aflak ( check, T werd dus de achterkantHoefde ik hem niet op te tillen
)
Bos verfwerk dus morgen!
Nee Gerben, ben eigenlijk alleen nog maar bezig geweest met hetgeen ik hier laat zien steeds. Ik denk dat ik van de winter er aan toe ga komen om werkbanken, planken en kasten te maken voor de tools. T weer is dan slechter maar je kan dan lekker "binnenwerken" nu is het mooi steeds(nou jaquote:Op woensdag 10 september 2008 08:44 schreef Gurb het volgende:
Hoe is het inmiddels met je schuur, al een beetje ingericht van binnen, of heb je je werkbank en gereedschap nog steeds tijdelijk gestald?
Ik geef je groot gelijk hoor, als je al weinig tijd hebt, kun je maar het beste buiten werken als je buiten werken kanquote:Op woensdag 10 september 2008 09:50 schreef Cybersijp het volgende:
Nee Gerben, ben eigenlijk alleen nog maar bezig geweest met hetgeen ik hier laat zien steeds. Ik denk dat ik van de winter er aan toe ga komen om werkbanken, planken en kasten te maken voor de tools. T weer is dan slechter maar je kan dan lekker "binnenwerken" nu is het mooi steeds(nou ja) en moeten er dus buitenklussen gedaan worden.
Heb jij al meer nieuws over gurb zijn paleis?
ja idd Gerben,quote:Op woensdag 24 september 2008 16:42 schreef Gurb het volgende:
Wederom goed bezig!
Straks gaat de afwatering van je dak zeker via de pannen lopen en verdwijnt de pijp?
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:36 schreef Cybersijp het volgende:
De garage is opgeruimd nu, en de auto heeft vannacht voor het eerst "binnen"geslapen
Dat vraag ik mij inderdaad ook afquote:Op woensdag 15 oktober 2008 08:46 schreef Gurb het volgende:
Ziet er weer goed uit!
Waarom eigenlijk gekozen voor deze zwarte pannen en niet de rode net als het huis?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |