Nou poe he! Daar waren we weer (again vast wel volgens sommige....

)
maar goedegegoed: Gedaan vorige week vrijdag dus(wel knap weer overigens.... ) Driehoek dichtgemaakt, en voorzien van een laagje witte grond. Wit omdat we nog een beetje twijfelden of we het nou wit of groen moesten maken. Kun je beter met wit beginnen, scheelt een hoop werk in verhouding tot groen. Immers weer diverse keren overschilderen eer je er witte aflak overheen kan zetten natuurlijk

Gisteren:
Op zoek gegaan naar een dakgoot, easier said than done overigens hier op Texel.... De reguliere plusklusmarkt waar ik normaal heen ging als ik wat moest hebben wat een beetje plusklus was is nl. voor altijd gesloten... Niet failliet , maar gewoon besloten het bedrijf te stoppen ivm geen opvolger voor het bedrijf . Dus naar de gammel, en daar wordt ik niet vrolijk van hoor! Je betaald de hoofdprijs voor echt k&$#^%&^$##@@ kwaliteit aan spullen excusement voor die gene die altijd zijn spullen kan voinden daar, maar een knappe goot was er dus niet. Althans niet wat ik zocht
Naar de profi's gereden(vlak ernaast) en oud klasgenoot was daar in het magazijn bezig, ik ff boel uitleggen en kwamen op zink uit . Mooi maar een stuk duurder, niet door mezelf te bewerken etc. Nou eerst maar ff prijsje vragen op kantoor . Viel mee, hoewel wel twee keer zo veel als gamma(en die vond ik al duur

) maar goed even wat goten her en der bekeken en het is echt 10x mooier dan plastic dus toch maar doen he?
Maten gegeven, en vanmorgen om 08:00 gebeld dat de boel klaar stond voor me(miste alleen een beugel maar die was besteld) Met de koffie opgehaald, bakkie leut en shaggie erbij

ff bijkletsen met Joop .
Kon ik thuis staat de tegelboer op de stoep, er waren wat tegels kapot gegaan ivm licht inzakken van de vloer in de woonkamer. De dilatatievoegen hadden niet helemaal hun werk gedaan zeg maar....
Affijn Niek geholpen met tegels uithakken, cement wegbikken, wat vegen, en tegels opnieuw inplakken in cement. Voegen en klaar was hij weer. Afijn toch weer 2 uurkes verder. Zo komt er niks terecht van mijn regengoot natuurlijk
Broodje erin, bakkie koffie en na de middag dan maar begonnen met de goot. Joop had al vier beugels(om de goot op te hangen) op de juiste hoek gebogen in de werkplaats, dus die zaten in no time. Daarna de aansluiting op de 125 rond opgegraven naast het afdakje. Omdat ik al een jaar op twee terug die had ingegraven lag hij net 10 cm te ver van de hoeksteun van het afdak af.... Gevolg: schuifmof halen. Bocht 90 graad eraf tikken, komt er stukje pijp mee, wat aan de lange lengte pvc 125 richting afdak zat. Ik denk ff lostikken, bocht stuk....

Nieuwe halen ¤ 11,80 zo'n ding nog.
Affijn erop gemaakt op maat, was leuk want het piste van de regen op dat moment ik hardcore verder gaan en vaders cybersijp stond de boel te bekijken vanonder het afdak (heb hij het beter bekeken dan ik

) . Daarna de zinken regenpijp erop zetten met twee bochtjes 78 graad. Wat zaagwerk, de beugels op de paal bevestigen en klaar was Sijpo weer, en nat

Maar wel weer wat gedaan natuurlijk.
Ik hoop van de week de dakpannen te krijgen, anders volgende week. Dan kunnen de tengels erop, de panlatten. Kunnen we kantstukken maken, en de boel afmaken. Nu de herfst in alle hevigheid is losgebarsten heb ik eigenlijk mijn bedenkingen of ik het kompleet klaar krijg nog dit jaar(dus plus schilderen etc etc), maar anders schuiven we dit door naar volgend jaar. Is toch vrijwel allemaal hardhout wat tegen een stootje kan. En het moet nog geschilderd worden natuurlijk.
Morgen weer aan de arbeid, to be continued dus weer