abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113983080
Succes maar weer! En gefeliciteerd met Sjoerd!
Altijd leuk om je topics te volgen!
pi_114041812
Vandaag de zijerker zo goed als klaar kunnen maken qua houtwerk en koper. Epdm is gelijmd, en voorzien van een rulletje kit op het koper. Morgen moet er nog wat speciale kit in de voegen bij het koper.Koperwerk is gedaan door de loodgieter, mar heb hem geassisteerd waar t nodig was :)

Verder vanmiddag de nieuwe kraal van red cedar gezet op de voorste erker. Die zal morgen ook voorzien worden van een koperen kraallijst. Dat gaat de loodgieter verder doen.

Ik ga morgen in de middag mezelf bezig houden met twee plastic stadsuitlopen te vervangen voor zink, en vier zinken regengoten plaatsen ipv de plastic varianten die ik nu heb hangen. Mooi met wrongen en al. Zal een stuk beter er uit gaan zien morgen !

Zo strak als een biljartlaken ! ;)

pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_114047816
geen opstaande randen rondom? ...
pi_114048360
Nee juist gezien, dit is de luwe kant van ons huis. De waterbelasting valt dus mee. De wind zal zijn werk doen en kon de isolatie wat dikker .:)

update 11/7/2012 22:51:

Vanmiddag kwam de loodgieter pas erg laat 14:30 , dus door gebrek aan materiaal kon ik zelf ook niet eerder aan de gang gaan. Loodgieter Peter-Jan heeft de voorste erker erin geplakt en ik ben bezig geweest met de regenwaterafvoerpijpen in zink. We hebben de twee pijpen die naast ons huis zaten vervangen en aangesloten op de afvoer. Maar omdat we later dan gepland begonnen vandaag moeten we morgen ochtend nog even het koperwerk afkitten/vloeibaar cement voegen (daar waar het de muur in gaat) Plus het hekwerk terug plaatsen op de voorste erker. Ik heb al nieuwe rvs fretten gehaald, dus als het ding eenmaal weer op de erker staat staat hij ook zo weer vast.

Daarna de stijger afbreken, en door naar t werk. Komende week Dinsdag dan samen met de loodgieter aan de gang met de vervanging van de plastic stadsuitlopen en pvc regenpijpen van de garage. De stadsuitloop gaan we verdiept aanleggen op het dakvlak, nu ligt hij nl. nog op het epdm, plus plakstuk epdm hierover. Dus deze paar mm zorgen ervoor dat het dak nooit helemaal leeg loopt(want soort van berg moet het water over). Nu zijn we toch bezig(zinken stadsuitloop), dus meteen maar 100% goed doen dan. :)

To be continued ;)

[ Bericht 42% gewijzigd door Cybersijp op 11-07-2012 23:00:54 ]
  Moderator zondag 15 juli 2012 @ 11:37:41 #255
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_114222839
Poeh, Cijb dat is een duur randje koper.
Niet bang dat het bij een lange afwezigheid ooit gestolen wordt ? Hier in de regio zijn koperen dakgoten e.d. aardig in trek bij dieven.

Het ziet er natuurlijk wel schitterend uit ! :)
pi_116085946
De twee erkers zijn nu klaar, plus de zinken goten hangen , goot/drain aangebracht in het straatwerk achteren, hele achterkant is nu bijna klaar qua schilderwerk. Morgen nog een dag flink doorpakken denk ik in mijn uppie maar dan zit het erin(qua verfwerk)

Woensdag weer @ work vroeg, dus geen ruimte voor een uitloopie..... Morgen dus nog ff moi weer houden en dan moet het lukken.

Heb al wat pics gemaakt maar die zal ik morgen wel even online gooien :)
pi_116136052
Lekker bezig geweest vanmiddag, vanmiddag alleen omdat het weer vanmorgen hier @ texel wat druilerig was. In de middag werd het (duidelijk) beter dus aan de slag gegaan . De kozijnen afgelakt, plus het achterste deel van de serre voorzien van een laagje aflak, de "loopdeur"van de schuifpui niet gedaan. Anders moest ik steeds via de voordeur naar binnen _O-

Om een uur of zes zat het erin, slotplaten weer terug, nieuwe nylonringen van de krukken, patentboutjes van rvs erin, kortom t kan er weer even tegen !

Heb wat foto's online staan :
"puntje" van het afdak ook in hooglans wit gezet, was hij al maar een laag slechts, nu nog een laagje erbij :)

Kijk de deuren en kozijnen een "shinen", altijd mooi pas geverfd houtwerk :Y

Nog een overzicht met wat ik vandaag heb afgeschilderd :

Hou niet van scharnieren en slotplaten meeschilderen, dus keurig afgeplakt. Wat je wel ziet is niet van deze keer. Maar van de vorige x, toen heeft vaders de deur geschilderd(en houd er ook niet zo van dat slotplaten etc meeschilderen enzo. maar heeft ook hekel aan afplakken _O-

had laatst een driedelige ladder gekocht, die keurig opgehangen binnen, en vastgezet met een elastieken band, dan kan hij ook niet wiebelen oid als je er per ongeluk tegen aan zou lopen

Straatwerk en nieuw gootje:(plus zinken regenwaterafvoer/pijpen aan de garage)

Idem, maar dan de huiskant. Erkers hebben geen hemelwaterafvoer meer zoals ik al eerder meldde, heb er nog nog 1 in pvc maar die zit in de steeg bij de buren, en deel ik met hun aanbouw(regenwater van plat dak daar) Misschien die in de toekomst ook nog eens aanpakken. Voor nu geen prioriteit ;)

Al met al weer lekker bezig, al zeg ik het zelf. Straks met een paar uur weer @ work. Heb nog geen idee hoe ik het rooster volgende week ga rondbreien. Maar als ik er weer tijd voor heb volgende week , en het weer laat het toe ga ik de erkers qua schilderwerk aanpakken :)
  Moderator zondag 9 juni 2013 @ 10:40:59 #258
92034 crew  Vonkenboer
pi_127575755
Strak werk hoor Cijb !
Ik zag je posten in het MMach pensioen topic en ik vroeg mij in eens af hoe het met onze FOK! K&W'r op Texel gesteld is ! :s)
pi_127578235
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 10:40 schreef Vonkenboer het volgende:
Strak werk hoor Cijb !
Ik zag je posten in het MMach pensioen topic en ik vroeg mij in eens af hoe het met onze FOK! K&W'r op Texel gesteld is ! :s)
:D

# ik ook! _O-
pi_127647469
Nou daar komt hij hoor:

Eind vorig jaar een zonneboiler laten plaatsen, om kosten te besparen een dag meegeholpen met de monteur. Prima dingetje (rivusol 200 ltr vat , 25 vacuümbuizen ). Van de week op 77 graad celcius, kinders in bad gedaan, wat wasjes gedraaid, afwas gedaan, drie douches erop gedraaid en toen was het wel een beetje opperdepop ;)

Verder laatst de bestrating weer (zoals elk jaar overigens) schoongespoten met de hd spuit, nieuw voegsplit erin.

Nu plannen aan het maken om met een maand of zo twee vlaggenmasten te gaan zetten (strijkbaar/kantelbaar, 5 mtr hoog)

De buitenboel moet weer gekwast worden, inclusief garage

Aan het overleggen met de buurman om een stuk grond grond achter onze twee huizen over te nemen van de achterbuurman. (daar gaat wel wat werk in zitten, is het soort tuin wat 40 jaar dus niks van onderhoud oid heeft gezien, plus denk ik bijna 1 mtr lager ligt dan het onze. Maar goed , dat moet eerst nog kunnen/willen he ? ;)

Kortom ik sta nog lang niet stil :D Dat kan ook niet heb een eigen huis haha :P

We rommelen dus lekker wat aan

Ga trouwens wel met een paar maanden bij een bevriende installateur langs om van hem de kneepjes van pijpenbuigen en solderen te leren. Tjemig ben zo handig joh! raar maar waar, vind het echt machtig om zuks soort dingen te " leren "

Laatst nog de hele tuin van een collega van me voorzien van licht en stroompunten, inclusief aansluiten van een schuurtje. Soms denk ik wel eens bij mezelf : "niet gek voor een executive chef ;) "

Oftewel : Ik blijf nog wel ff op k&w hoor schatten :)
pi_127651938
Oh gelukkig, Sijp.
Er zijn veel posters bijgekomen en ook weer vertrokken c_/

Met je laatste verhaal over tuin erbij, moest ik opeens weer aan het zwembad
denken waarmee het begon. _O-
Gooi hem er nog eens in ( als het niet té veel werk is)... :D
pi_127653321
Als ik hem erin gooi qua werk is het om hier nogmaals een foto te posten, een reallife zwembad komt er no way meer! Zwembad is leuk, maar ook een bult onderhoud(en dan wel dagelijks, wekelijks, maandelijks)

Zo was hij in vervallen staat, meter of 13,5 lang Vijf of 6 meter breed. 2 meter diep(als het water tot de rand zat haha :) )

[ Bericht 12% gewijzigd door Cybersijp op 12-06-2013 08:45:32 (voor Annex de boel nog even qua taal begrijpbaar g) ]
pi_127654302
Oh ja het is ook zo, die man die eng netjes klust. ^O^
pi_127679591
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:37 schreef Cybersijp het volgende:
Als ik hem erin gooi qua werk ik het om hier een foto te posten, een reallife zwembad komt er no way meer!

[ afbeelding ]

Zo was hij in vervallen staat, meter of 13,5 lang Vijf of 6 meter breed. 2 meter diep(als het water tot de rand zat haha :) )
Je tekst snap ik niet, na herhaald lezen. :D

De foto wél _O-
pi_127694451
Heb de tekst voor je nog even doorgelezen, en her en der (denk ik ) begrijpelijker gemaakt. ;)
pi_127695020
Oooh, ik snap hem nu ! :W - na het lezen van de post erboven :D

Affijn, de foto was weer even lachen.
En wat heb je het móoi gemaakt ! _O_
pi_129140254
Nou eindelijk eens wat dagen achter elkaar vrij, dus hoppa aan de arbeit bij de casa. Mooi weer dus de kwasten weer uit de pot geplakt, het schuurmachien voorzien van wat nieuwe vellen granat en gaan met die banaan ! :

To do volgens mezelf een anderhalve maand terug :

Nu plannen aan het maken om met een maand of zo twee vlaggenmasten te gaan zetten (strijkbaar/kantelbaar, 5 mtr hoog) Inmiddels offerte binnen(nou ja heb er meer binnen gekregen, maar er is er eentje die er met kop en schouders boven uit steekt qua benodigde som centen(en je kan ze maar een keer uitgeven natuurlijk....) Moet nog ff overleggen met de buurman wat hij ervan vind.

De buitenboel moet weer gekwast worden, inclusief garage(zie hierboven, zijn we(ik en mezelf zeg maar ..... pa cybersijp is namelijk op Cruise in Noorwegen ) druk mee bezig atm)

Aan het overleggen met de buurman om een stuk grond grond achter onze twee huizen over te nemen van de achterbuurman. (daar gaat wel wat werk in zitten, is het soort tuin wat 40 jaar dus niks van onderhoud oid heeft gezien, plus denk ik bijna 1 mtr lager ligt dan het onze. Maar goed , dat moet eerst nog kunnen/willen he ? ;) Is overleg geweest, nu word het nog niet verkocht, maar we hebben recht van eerste koop als het ooit verkocht gaat worden .

Vandaag dan eindelijk begonnen/kunnen beginnen met schilderklus. Gaat om de rechter dakgoot, zijerker, voorerker , raampartij aan zijkant van ons huis wat nu aan de beurt is. Afgenomen met sopje, gedroogd (ging heel snel, erg apart .....) Daarna ontvet met universol 1:100, geschuurd met granat op de dts, gestofd, gaatjes van nieuwe schroeven ivm aanpassing erkers vorig jaar gevuld met woodfill, dit geschuurd. Lijsten onder het koper voorzien van eerste laag grondverf groen, zijkozijn kamer in de eerste laag grondverf gezet.

Zo op tijd te bed en morgen weer vroeg weer op, Zondag zijn we ook nog wel bezig, Maandag nog, hoop het Dinsdag wel klaar te krijgen. Woensdag weer aan de reguliere werkzaamheden.

Verder de schilder hier gehad om een offerte te maken voor HR+++ glas met warmtewerende coating voor in de serre. Glas wat erin zit is van 1990, en heeft zijn beste tijd wel gehad(lees raakt lek )

Heerlijk dat klussen ! :)
  vrijdag 19 juli 2013 @ 23:33:13 #268
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_129141033
Klinkt goed!

HR+++.... bestaat dat? 2 laags dubbel gaat toch maar tot HR++ en daarna wordt het 3 laags?

Lekker bezig, hier wordt komende week ook alles in de lak gezet. Ben bang dat het al droog is op de kwast!

Je bent lekker bezig in ieder geval. Succes!
Laat die handjes wapperen!
pi_129142072
Je moet maar denken ..... Dubbelglas is een beetje ingesleten om te schrijven, maar bedoel idd driedubbelglas in de serre ja. Moet wel zeggen dat het ervan af hangt wat de prijs per m2 word. Er is wat subsidie op te krijgen, maar anders word het HR++ glas van netto rond de 38,- exclusief de m2 :)
pi_129161381
Voor vandaag is het weer klaar, vandaag goot voorzien van een laag grondverf op kleur, Ral 9328 geloof ik zo uit de bol. Zijerker voorzien laag grondverf, voorerker voorzien van een laag grondverf. Vanmorgen al vroeg uit de veren, maar het miezerde hier wat vanmorgen. Daarna naar paardrijles met dochtertjelief, duis pas na de middag begonnen met schilderen .Trouwens ook de schilder maar even gebeld of hij een nieuw blik aflak kan regelen, heb nog een liter over en das net te weinig denk ik.

Morgen op het program:
licht opschuren goot, voorzien van laag aflak

Zijerker boeidelen schuren(plamuurgaatjes, tweede keer geplamuurd)
Voorerker idem

Zijerker boeidelen in de grond verf
Voorerker idem

Zijerker glaslatten en kozijnen wit grondverf aanbrengen
Voorerker glaslatten, kozijnen, en uitzetraam in de witte grondverf.

Raam aan zijkant kamer voorzien van aflak

Maandag dan het wit gebeuren in de aflak zetten

Dinsdag ochtend zijerkers in de aflak zetten.

Woensdag weer aan de knutsel op het werk :)
pi_129161763
Hier schilderen mensen ook en dan pal op de zon.
Je kunt lastig je huis een slag draaien _O-

Aan de dakgoot hangt een zeil om de ergste hitte tegen te houden.
Toevallig rood, wit en blauw.,
...van die zeilen waarmee je aanhangwagentjes afdekt...

Goed bezig weer, Sijp _O_
pi_129174618
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 18:45 schreef AnneX het volgende:
Hier schilderen mensen ook en dan pal op de zon.
Je kunt lastig je huis een slag draaien _O-

Aan de dakgoot hangt een zeil om de ergste hitte tegen te houden.
Toevallig rood, wit en blauw.,
...van die zeilen waarmee je aanhangwagentjes afdekt...

Goed bezig weer, Sijp _O_
T schilderwerk van vorig jaar heb ik ook in de volle zon gedaan, verf droogt onder je kwast weg . Kwestie van iets peut toevoegen anders trek je de voren in je verfbad met je kwast natuurlijk. S'morgens hier de zon op de voorkant van het huis, in de middag wegdraaiend naar rechtsachter van ons huis. Morgenochtend dus beginnen bij de zijkant. Dan de voorkant, en dan weer terug naar de voorkant. En ik heb het niet zo gauw warm hoor!....... Ben wel wat gewend in die keuken van me haha ;)
pi_129275182
Vanmorgen in alle vroegte begonnen,nou ja schilder tien huizen verderop was uurtje eerder(maar hij krijgt betaald en ik niet ...haha)

Voor de zon uit had ik alles erin zitten, vind zelf dat ik de witte glaslatten nog wel wat scherper op had kunnen zetten, maar erg lastig. Liefst een zo dun mogelijke kwast, maar dan heb je weer geen body om de verf erop te leggen zeg maar. Nu met een 8 en een 12 gewerkt. Resultaat is prima, maar als ik het volgende week nog in mijn bol krijgen doe ik de glaslatten opnieuw in een laag aflak zetten..... Merk aan mezelf dat ik steeds vaker alles opzet met kwast alleen, en enkel de roller gebruik om het te verdelen, nastrijken doe ik sowieso alleen maar met kwast.t word nog wel eens wat met me :7

zijerker:

Voorerker:

Het geheel inclusief ankers en regengoot:

Weer een dingetje van mijn "todo"lijstje afhalen ! ;) Al zal de "lijst der lijsten"nooit leeg komen gok ik....

Nog een leuk weetje: Ik heb alle foto's die ik online heb gezet van de verbouwing nog online staan. Van de week op een dag 4.500 hits gescoord(donderdag) Maar waar ik mezelf nog het meest over verbaasde was het totaal aantal views een whopping 3.6 miljoen *O* *O* *O* *O* *O* *O* :P
pi_129927865
Hoi Cybersijp, ik had eigenlijk wel verwacht dat iedereen wel al lang klaar zou zijn. Maar er zijn er toch nog best wel wat bezig. Ik heb je laatste topics doorgenomen,. Jij bent goed bezig geweest de aflopen tijd. Het resultaat mag er echt wezen!
pi_130276018
Klaar ben je nooit, vandaag konden we weer een dingetje van de to-do lijst afstrepen. Met mbv Joop van Kompas vlaggen en masten staat er nu in de tuin van zowel de buurman als die van mij en de schoonouders een hele mooie mast !

Later vandaag een update met fotokes erbij, machtig mooi ding moet ik alvast zeggen :)
pi_130298131
Zow dan eindelijk de vlaggenmasten op hun plaats. Ik had al bij de bouw van de garage destijds vlaggenmasten op laten nemen in de tekening van het huis plus aanbouw. Nu eindelijk weer een paar centen gevonden om e.e.a dan ook maar daadwerkelijk uit te voeren.

Paar offertes gevraagd, kwam kompas vlaggen en masten als goedkoopste uit de bus. Had al ervaring met hun. Had twee jaar terug een mast van hun zelf geplaatst bij een van de schoonzussen(want ouder dan mijn vrouw haha ). Degelijk spul, vooral grondanker is met meen ik M24 erg groot en degelijk ! Alle kanten na stelbaar, prima spul dus !

Efin nu drie masten op een dag te plaatsen, met Joop Ros van Kompas was wel wat af te spreken. Immers transport in drieën etc. . Geschikte kerel ook nog eens, ondernemer pur sang !

Vanmorgen kwam hij met boot 1/2 elf met de pont mee. Hoop sneldrogend beton mee, ankers, masten.

Gaten gespit bij mij en de buurman, gevuld met beton, anker erin gezet , gesteld en Broodje met de beste man gedaan. Ook de innerlijke mensch moet natuurlijk niet vergeten worden he ? Weer als vanouds met de renovatie gevulde koeken gehaald bij t bakkertje op de hoek. Verse koffie, kaasbroodjes, lekker warme broodjes met ham/kaas/tomaat/oregano uit de oven. Dat is wat anders dan de bammetjes van thuis.

Na de lunch konden de masten omhoog, en omdat het nu hagelnieuw, hagelwit en natuurlijk nieuw ten op zichte van de oude situatie is moet je even wennen aan het idee. Maar t ziet er wel puik uit hoor ! Echte masten, geen paar mtr stokjes met ruimte voor vlag maat postzegel. Heb er nu al zin in om te vlaggen.

Wimpel van Texel had schoonmama al ergens geregeld, maar heb ik nog niet binnen. Komt standaard erin te hangen trouwens.

Nadat onze masten stonden(buurman en ik) zijn we naar mijn schoonouders gereden, en daar de zelfde mast als bij ons geplaatst. Wederom keurig plaatje, schoonvader was er erg blij mee zei hij later nog tegen zijn dochter.

Anti diefstalsysteem voorde vlag
touw in de mast zelf
ronddraaiende knop bovenop(nooit of in ieder geval minder de vlag om de mast heen gewaaid...)
Messing uitje bovenop, past mooi bij het deurbeslag van ons huis. De buren hebben gekozen voor een oranje ui.

Kortom, helemaal gelukt :)

pi_130299547
Leuk w/
pi_130329513
Nou we weten weer waar we voor gespaard hebben hoor,......... ;)

Vandaag handtekening gezet onder offerte om 126m2 te voorzien van spouwmuurisolatie. In combo met een spouw van 7 cm kom ik dan op een Rc Schil van 2,25. En das heul niet slecht voor n huis uit 1927.....

Geboord gaat er worden met rond 14mm (kleiner kon niet, en ik wou pertinent niet groter ivm knip/snijvoegen rondom. Wel een aantal gaatjes die vlak afgesmeerd zijn straks, maar ben voor in de toekomst aan het sparen om mijn voegwerk op nieuw te laten doen, stenen stralen, en gevel impregneren. Dus tot die tijd spaart deze kniert in ieder geval heel wat m3 gas uit :)
pi_130330078
Kijk eens aan, ga je voor EPS of voor glaswol?

En is dit echt de Rc of een Rd van het materiaal?
Laat die handjes wapperen!
pi_130334361
Nee ga voor pur isolatie, omdat ik geen kelken van gaten kan hebben vanwege de dunne voegen. Moet er met maat 14 mm geboord worden. Dan heb je nog twee opties, een betere pur en een mindere pur.... :+ Minder in minder isolatie, Rc pur is 2,03 daar komt nog 2x0,10 Rd bij totaal pakket 2,25. Er zijn er die het slechter doen ...... :)
pi_130343112
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 00:28 schreef Cybersijp het volgende:
Nee ga voor pur isolatie, omdat ik geen kelken van gaten kan hebben vanwege de dunne voegen. Moet er met maat 14 mm geboord worden. Dan heb je nog twee opties, een betere pur en een mindere pur.... :+
Ik sta voor mijn jaren 20 huis voor dezelfde keuze; tenminste: er is niet echt keuze :P Wil je niet je stenen stuk laten boren, zit je aan PUR vast :{

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met PUR!
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 19:09:27 #282
92034 crew  Vonkenboer
pi_133118514
En Cijb hoe gaat het er allemaal aan toe op texel ? :)
Nog steeds druk met klussen en koken neem ik aan ?
pi_133148024
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 19:09 schreef Vonkenboer het volgende:
En Cijb hoe gaat het er allemaal aan toe op texel ? :)
Nog steeds druk met klussen en koken neem ik aan ?
Hoi Ed, ja idd nog steeds druk met werken en verbouwen. Verbouwen gaat wel wat langzamer nu natuurlijk (to say the least.... :P ) Maar we zijn nu heel erg bezig met het energielabel van de woning . Recent al pur isolatie laten aanbrengen in de spouwmuren. Dit scheelt echt flink ! Huis is minder tochtig, meer comfort.

Maar nog wel wat wensen over hoor :
aanbrengen van warmtepomp om dmv stroom de gasrekening te verlagen (heeft een hoge cop tov aardgasverwarming).
Restaureren van de snijvoegen:)
Dak voorzien van nieuwe pannen.(maar voor nu ben ik bezig om twee nieuwe kopnokvorsten te vinden, die zijn laatst met de storm van het dak af gewaaid, voor de rest geen schade. En hier blies het echt HARD (162 km/h gemeten op het werk ) )

Volgend jaar gaan we de voorkant afmaken qua schilderwerk, plus de garage zijn eerste laag nieuwe verf sinds de eerste laag aflak erop gegaan is na de bouw.

Verder denk ik na om het plat dak boven de serre en bijkeuken volgend jaar te voorzien van epdm en een laag eps. Dat kan ik nagenoeg zelf. Dus met niet al te veel investering is de klus te klaren.

Plan is om daarna de randbeveiliging te verwijderen op het platte dak, en daar zonnepanelen op te monteren. Die hebben dan geen last van de schaduw van het hekwerk. En dus meer opbrengst.
pi_143398916
Nou 275 dagen verder en we hebben weer wat te melden hoor ....

Zoals een verslaafd aan klussen zijnde huiseigenaar betaamd de klushandschoenen maar weer eens aangetrokken ....

Zoals in de vorige post al gemeld nu dus daadwerkelijk het platdak van serre en bijkeuken aangepakt.

Eerst vorige week alle dakterrastegels eraf gehaald, hekwerk rondom eraf gehaald/verwijderd. Oude brandrollen verwijderd met de schop en een schepje met een hamer. Uit gevlakt middels wat platen triplex. daarna begonnen met opnieuw opbouwen van daklaag. Dit voorzien van 8 cm eps van harde persing.Kantplank van cls 38x180, geeft mij genoeg hechthout voor de boeidelen straks(ook slecht naar bleek, dan maar meteen rigoureus de boel vervangen. Dakvlak bekleed met epdm van 1,2 mm (prelasti). Kwamen wel een aantal bijkomende dingetjes bij (as always...) Lichtkoepel was aan vervanging toe, zat kolere vastgeteerd aan het oude dakbeschot dus de reciprozaag erin...... Klus met de koevoet erachteraan en hij gaf zich ook gewonnen .

Heb een andere lichtkoepel op het oog , maar nu noemen ze het mooi een "daglichtoplossing...". Met vlak glas onder een hoekje van 7 graden. (jet skysight 90x90) moet nog even kijken op hoeveel die uit komt.

Timmerman heeft de boeien opgemeten, zal het zelfde worden als aan de voorkant en zijkant van ons huis.Nu straks het hekwerk er niet meer is , toch wat meer de "lijn"van het huis laten volgen . Anders krijg je ook zo'n blotebillen gezicht natuurlijk.

Sparing voor de lichtkoepel is nu gewoon afgedekt met houten platen, daarover epdm , dus kan geen kwaad.

Verwacht morgen of overmorgen de red cedar boeidelen bij de casa, dan kan ik ze alvast rondom 2x in de grondverf zetten, en de achterkant in een keer aflak (kom je anders nooit meer bij ). Na monteren is het dan de spijkergaten(rvs...) plamuren, schuren, plamuren en aflakken (wel 2x).

Volgende stap waar ik in mijn vorige stap over lipe te orakelen vast de warmtepomp. Die heb ik inmiddels ook aangeschaft, moet alleen nog wel gemonteerd worden. Is de 8kW versie hybride van daikin geworden. Is een samenwerking tussen daikin en Intergas. Kachel werkt standaard als warmtepomp maar kan als er veel vermogen nodig is gewoon als gasgestookte cv dienst doen. Warmtepompen met een dermate hoog vermogen dat ik 100% van de stooktijd ermee kon doen hebben een te groot boilervat nodig waardoor ik een vat van 1000 liter in de bijkeuken moet gaan zetten.... En dat vind de Mrs niet echt 300% tjof ;) Nu dus gekozen voor deze "tussenvorm", waar ik volgens berekeningen 85% van het stookseizoen mee op stroom de boel kan verwarmen.

Zal wel een heleboel stroom meer af gaan nemen, maar dito minder gas natuurlijk. Als ik straks weer wat pecunia's gespaard heb dan gaan we op het platdak zonnepanelen plaatsen en zo onze eigen stroom maken. Hierop kunnen de warmtepomp en de zonneboilerpomp dan draaien.

Aardig groen dus bezig op het eiland,

Groeten vanaf een bouwerig eilandje weer :)

p.s:

klaar ben je pas met je huis als je je laatste adem hebt uitgeblazen, voor de rest stopt het nooit(in meer of mindere mate)
pi_143399134
quote:
2s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:14 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:

[..]

Ik sta voor mijn jaren 20 huis voor dezelfde keuze; tenminste: er is niet echt keuze :P Wil je niet je stenen stuk laten boren, zit je aan PUR vast :{

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met PUR!
Kan je melden dat het mij 300% meegevallen is, wel alle openingen die er maar kunnen zijn dichtmaken middels kit/specie/pur. Verder zul je merken dat je huis aan de binnenkant echt niet luchtdicht is (veel stof in huis als het aan de gang is (vullen van je muren). Maar direct resultaat. Nu bij nachtverlaging van 2 graden in voor en naseizoen halve graad zakken tijdens de nacht, als het echt vriest dat pas 2 garden val na een uur of 6/7. En dat scheelt een hoop euro's ! Verwachting is dat ik een tvt van 3 jaar zal gaan halen (!).
pi_144583472
Updeet !!!!

Het nieuwe red-cedar is na twee keer gegrond te zijn bevestigd twee weken terug, nu vanmorgen met de loodgieter bezig om de zinken deklijsten met kraal en bevestigd op klangen te bevestigen. Alles nu bevestigd. Zijn nu ff een happie te eten (hij en ik) en dan gaan we met een drie kwartier weer aan de gang. Dan nog twee deklijsten op de dekstukken van het afdak(als je het knap doet doe het dan goed....) De twee aansluitingen op het huis nog voorzien van wat plak en hulpstukken lood.

Dan kan ik de installateur bellen dat de bestelde warmtepompkachel kan komen . Iemand nog interesse in een remeha quinta 28c ? Mag voor weinig weg, word gedemonteerd en is twee weken terug nog nagekeken op werking etc. (jaarlijks onderhoud) .

Hij gaat weer lekker !

[ Bericht 0% gewijzigd door Cybersijp op 16-09-2014 12:57:51 (typo) ]
pi_144585912
Je blijft (goed) bezig, zeg! _O_

Still going strong ;-))
pi_155887200
Zo we zijn ff om een lopie geweest of zo weet eigenlijk niet wat er in de tussen tijd gebeurd is , nou ja wel natuurlijk maar niet zo heel veel huis gerelateerd . De boeien zitten inmiddels een jaar , de warmtepomp staat nu heerlijk rustig uit (thx to the spouwmuur isolatie zeg maar :P ..... ) Maar heeft wel er voor gezorgd dat het gasgebruik schrikbarend omlaag is gegaan !

We komen van een 3500 m2 per jaar (ja, ik know.... :N Dat kost een serieuze hoeveelheid geld per jaar ) Maar de laatste prognose is iets minder dan 700 m2 ! kijk dat is ff een 5 slokken op de longdrink zullen we maar zeggen toch ?

Ben relatief rustig geweest de afgelopen paar jaar , maar nu begint het langzaam aan weer wat te kriebelen . Heb het plan om het voorste deel van de zolder in gebruik te nemen als slaapkamer(dochterlief kan niet wachten , guppy nummer 2 maakt het nog niet zo veel uit, die vind zijn kamer voor nu dikke prima), inclusief vaste trap naar de zolder (overloop is groot zat nl., vlizo is niet nodig) En in combinatie met een extra velux raam aan de voorkant en vergroting van de twee die er nu al zitten in het zuidelijke dakvlak kwam ik op het volgende :

Nu dakramen plaatsen, pannen weer aanpassen etc . Maak je ook kosten mee . Dus weer een oud plan van stal gehaald, want man o man ik wil nog zo veel . Maar de portemonnee zegt nee !

Plan was om de bestaande dakpannen te vervangen voor zwarte geglazuurde pannen , net als ik al achter bij het afdak heb gedaan .

Kun je natuurlijk een dakdekker bellen , ga ik ook doen morgen of overmorgen (heb al goed adres ;) ) Maar omdat we nu dus op de warmtepomp de boel "stoken "zeg maar gebruiken we best wel wat stroom (denk aan 7000 kWh om en de nabij) is het ook wel slim om eens na te gaan denken over pv panelen .

Had ik vorig jaar al gedaan , maar op mijn platte dak en op de garage kan ik vanwege schaduw en beperkte ruimte om op te stellen niet al te veel kwijt (plat dak 4) en op garage 8. heb je 12 panelen in de offerte staan voor veul te veul ....(een offerte gevraagd, was meteen genezen )

Deden we dus nog maar even niet . De bodem is maar een keer in zicht natuurlijk :+

Nu jaar verder , is de portemonnee weer wat gevuld en kwam ik vanavond op het lumineuze idee om de pannen te vervangen , en dan op de zuidelijke kant van ons dak pv panelen te laten leggen . Dan krijg je dat je panelen gelijk liggen met je pannen. alles nice and shiny zwart is (kies zelf voor all black panelen ja solar 285 als het kan ). Dus staat het ook nog eens knap . Schaduw hebben we daar geen last van . Is dus een geod idee, al zeg ik het zelf ! :P

Kwam op you tube wat fimpjes tegen , want ik dook er zo ff in zeg maar . en kwam de firma Tritec in Zwitserland tegen . Iemand bekend met deze firma ? Of die weet welke installateur in de regio Noord-Holland/Friesland er mee werkt ?

Ik hoor er graag van iig ,

En als laatste : we hebben er weer wat zin an ! *O* *O* *O* *O*
pi_155889006
Oh, dat klinkt weer alsof er een drukke bouwperiode aankomt, mét foto's?!

Wat was de lichtkoepel trouwens snel verteerd!!!
De vorige van 2 x 1 meter kwam er na 25 jaar héel uit en viel later in stukken.
De opvolger ligt er ook al weer 10 jaar op/ in.
(Pffft. Sjonge wat gaat dat snel)

Guppy 2 :D
pi_156015470
Nou het gaat te goed in de bouw schijnbaar of ze hebben geen interesse, dan wel expertise in dit gebied.

Dakdekker: heeft nog niks van zich laten horen ...

lokale installateur: stuurt website adres(moet je maar even kijken ....., ja duh . Ik weet al wat ik wil )

installateur 2 lokaal : is op beurs maar komt met een paar dagen langs/belt.

groothandel die met tritec werkt : dichtstbijzijnde installateur die ervaring met indak heeft zit in haarlem (en ik op texel ...... -O- )

ze staan met zijn allen wel weer te springen hoor ! (not !)
pi_157111405
Nou de heren mannen installateurs....... PFFFFFFFFF . er is er een geweest die daadwerkelijk hier gekeken heeft en gemeten . Zou met twee weken de offerte krijgen... (nog niet gezien )

De dakdekker: nog maar een keer gebeld, ook nog niet geweest .

Dan zelf maar verder met een projectje:

we gaan het deel kelder onder de houten vlonder in gebruik nemen .

komt in de kelderkast onder de trap dus 2,40 mtr keer een meter diep en 70 cm hoog bij . Kunnen er een aantal zaken van de kachelkast naar de kelder, plus ruimte voor een onthardingsinstallatie .

Laatst nl door kalk aangetast thermostatisch ventiel gehad in de badkamer(en die geven ze niet cadeau kan ik je vertellen ...)
\Minder sop nodig etc , bij badkamer soppen geen kalk meer op de muren etc . Het lijkt mij wel wat plus hoge WAF factor :P

Vlonder is al soldaat gemaakt en afgevoerd, straks even oude kabel voor stroom die door de kelder liep weghalen . De gaten in de muur repareren met jontfix en behandelen met een speciale verf die ik via de hornbach online heb besteld(tegen doorslaand vocht o.a )(hier niet te krijgen , of voor de woekerprijs..... leuk zo'n eiland ;) )

Kortom kluspakkie kan weer aan *O*
pi_157132418
Zo muurtjes zit in hun eerste laag "sop". Wel dikke tjap, maar al een hele verbetering

Nu even de boel laten drogen , en dan kunnen we bovenlangs underlayment stroken van 20 cm hoog maken waar we straks weer de beugels, kogelkranen etc aan kunnen bevestigen .

Heb ook nog een flinke stapel tegels over, dus denk dat ik de vloer van kelder mee neem met tegels zoals we ze in het hele huis hebben liggen
pi_159495809
Zo kelder is fix und fertig op de tegels op de vloer na. dat gaat pas eind februari gebeuren.... tegels heb ik al , alleen de tegelzetter heeft zo goed als geen tijd de komende tijd...

Maar ach niet getreurd, dochterlief word elf dit jaar dus "roze" is niet voor meisjes van 11 pap was t antwoord....

Oplossing :
dochterlief haar kamer dus maar voorzien van andere kasten, inclusief slopen van de custom-made kast }:| daar moest een bureau komen ....

En rondom een laag nieuwe verf . Als alles klaar is nieuwe gordijnen en een rolgordijntje voor de ramen en mini mrs is good to go :P
pi_159496330
Feli met de mini mrs w/

Kleine meisjes worden groot... *)

Goden zij dank ben je verlost van roze.
Welke kleur is het nu geworden?
pi_159497192
Ral 6019 en ral 6027, in middels weet deze mini me dus al waarom de ral kleuren bestaan en ook waarom je juist (het liefst) een kleur daaruit moet kiezen (dan is hij altijd het zelfde ongeacht de fabrikant en of het materiaal ) # jonggeleerdisoudgedaan :P

Daarbij om t lekker neutraal te houden , en niet zo druk pap. Ral 9010, en op t plafondje Ral 9001.<= eigen woorden he ? SMURF!

Ik zal zo ff wat foto's maken , moet er maar eens van komen weer ;)

Planning voor de komende dagen uitgeschreven , en ff onder het gemalen water gestaan net . Morgen vroeg weer aan de arbeit . Verfke moet nu ff drogen
pi_161704829
Nou de kelder was al ff klaar, de kamer van de mini Mrs ook , alleen de heren tegelzetters hebben het wat drukkig (alles moet voor het seizoen af natuurlijk hier op t eiland :P ;) ) Dus vanmiddag gaat het dan ijs en weder dienende gebeuren . We gaan aan t vloertje werken . Heb nog tegels identiek aan de rest van de benedenvloer liggen , dus leek het mij het mooiste om dat in dat patroon daar ook neer te vlijen :)
  maandag 25 april 2016 @ 17:34:19 #297
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_161705883
Ben benieuwd! Maareh, waar zijn de foto's? :P
  Moderator maandag 25 april 2016 @ 19:17:36 #298
92034 crew  Vonkenboer
pi_161708581
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 16:43 schreef Cybersijp het volgende:
Nou de kelder was al ff klaar, de kamer van de mini Mrs ook , alleen de heren tegelzetters hebben het wat drukkig (alles moet voor het seizoen af natuurlijk hier op t eiland :P ;) ) Dus vanmiddag gaat het dan ijs en weder dienende gebeuren . We gaan aan t vloertje werken . Heb nog tegels identiek aan de rest van de benedenvloer liggen , dus leek het mij het mooiste om dat in dat patroon daar ook neer te vlijen :)
Volgens mij is dit het langstlopende klustopic ^O^
Hulde ! En we gaan gewoon vrolijk nog een deeltje door ;)
pi_161713251
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 17:34 schreef bleiblei het volgende:
Ben benieuwd! Maareh, waar zijn de foto's? :P
working on it . Nee zal er zo even een paar uppen . rest is iig still alive . Staan nog allemaal vrolijk online , nou ja de foto's die ik zelf geupload heb dan :P

de kelder bijna dicht qua tegelwerk, tegelzetter plakken en ik slijpen en breken (okay tikken ;) )

eerste wandje in een andere kleurtje als lila, .... zie de weerkaatsing van het licht van het deel dat nog wel lila/roze was ;)

even de openslaande deuren weer voorzien van een nieuw kleurtje, wit wou ze nou wit heeft ze :)

pap, ik wil geen hoogglansverf meer, das veels te bling bling pap,..... zucht .... okay zijdeglans is coming up :)

[ Bericht 46% gewijzigd door Cybersijp op 25-04-2016 21:39:26 (fotokes erbij ja echt waar !) ]
  maandag 25 april 2016 @ 21:58:51 #300
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_161714648
:D netjes! Strak lakwerk :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')