abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62422463
Nou Mannen;

Als ik nou ooit nog eens die geplante geldboompjes aan de gang krijg, zou ik voor het mooie wel allemaal nieuwe pannen doen. Die er nu op zitten nl. zijn bij het vervangen van het dak niet vervangen. mijn moeder vond het niet mooi van die knappe nieuwe pannen.....(vrouwen ) En dus zit er al aardig wat algenaanslag op etc.

Nou als ik ze dan toch ooit eens wil vervangen kan ik beter een andere kleur kiezen die het huis zelf beter staat.Laatst heeft kameraad steef (handig met fotoshoppen) er op een foto van ons huis dus "zwarte pannen ingesoept" en dat stond echt heel erg goed.

Nu dus pannen leggen, straks met een paar jaar weer, dus nu al gekozen voor zwarte pannen. Als ik het niks mocht vinden is het nu 99 panen voor jan met de krte achternaam erop gelegd ipv straks een heel dak. snappie mannen?

Simpel toch?

en by the way mannen :
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_62930036
Nog nieuws vanaf Texel?
pi_63004181
Ja zat

Heb alleen nog niet de behoefte gehad dit te melden

Affijn gedaan:

kantstukken gemaakt en bevestigd, vanaf morgen weer vrij van het werk dus dan zullen we gerust weer verder gaan. Maar voor nu zijn eigenlijk alle dingen die ik wou doen ook gedaan, het schilderen van de "nieuwe" dingen zal toch pas begin 2009 weer verder gaan. Ik ga in ieder geval morgen met vadertje cybersijp eens bekijken hoe de werkbanken in het klus/hobbyhok moeten gaan worden.
pi_63044057
Nou ben lekker bezig geweest vandaag en het eerste deel van het "main"werkbankidee staat nu. Morgen verder met een lager gedeelte tussen werkbank en deur, en met een verrijdbare bank die ik wil gaan maken van 50 cm diep. Dit omdat de diagonaal van een ruimte nu eenmaal langer is dan de zijde van een ruimte
pi_63045763
Sooo Sijp : je blijft lekker posten met de stappen die je maakt !
Leuk hoor om op de hoogte te blijven !

Succes met de leuke klussen.
pi_63049979
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 00:53 schreef AnneX het volgende:
Sooo Sijp : je blijft lekker posten met de stappen die je maakt !
Leuk hoor om op de hoogte te blijven !

Succes met de leuke klussen.
Nou had graag een fotoke gepost van de vorderingen , maar het feit wil dat Mrs Cybersijp de camera mee heeft en die is een weekendje weg naar vriendin. Dus meer als beschrijven kan ik niet doen, nou crappy gsm foto kan wel maar das niks. Zal van de week wel weer een paar vooruitgang pics posten.

Zometeen spullen hallen(hout en wat bevestigingsmateriaal) en dan gaan we vanmiddag weer lekker aan den knutsel
pi_63064877
Lekker bezig geweest vandaag:

twee kasten gefabriceerd, zeg maar een kastje voor schroeven e.d voor boven het werkblad, en de verrijdbare bank waar ik volgende week nog wielen voor moet halen. Op het bovenblad(komt dinsdag) en de wielen is hij qua ruwbouw nu af. Moet nog wat schuren, schaven etc maar het meeste werk in de verrijdbare bank is gedaan.

Morgen weer naar de baas, ma, di, woe, en do eveneens en dan t weekeinde vrij. Ik heb al de afspraak staan met vaders cybersijp om Vrijdag weer verder te gaan, dus stay tuned dan maar weer. Voor nu :
  zondag 9 november 2008 @ 01:09:52 #108
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_63066721
Leuk! Even een tvp'tje
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_63251381
Zo weer wat progressie gemaakt, de klus-enclave van me wordt erg knap (al zeg ik het zelf ) Morgen nog een vrije dag, dus gaan we nog en paar dingen opruimen/bevestigen. Volgende week zal het qua ruwbouw zo'n beetje klaar zijn, en kunnen alle spullen vanuit de casa naar het klushok gebracht worden. Volgende klus(je) wordt dan de kelderkast in te richten zodat daar wat spullen van mrs Cybersijp een plekje kunnen gaan vinden.

Verder mazzel de camera was weer aanwezig

Zometeen dus een foto update van hetgeen me nu momenteel bezig houd/hield
pi_63251801
Overall overzicht van de stand in de mand nu :

Verrijdbare bank, zodat als ik hem schuin zet er langere dingen op kunnen. Plus makkelijk om als timmerbank te gebruiken natuurlijk

Werkbank(je) laag, hier komt tzt een kolomboormachine, die nu nog wortel staat te schieten bij vaders Cybersijp

"main"werkbank nu, het gereedschap komt nu allemaal te hangen , plus de vakken worden nog gevuld met een meer systematische aanpak

Als je mocht denken dat ik geen troep meer heb staan:

Dat gaan we dus morgen allemaal eens netjes opruimen, want: Ordnung muss sein
pi_63282505
Ziet er goed uit (behalve die laatste foto dan )

Is je bovenblad van de daadwerkelijke werkbank niet een beetje dun, of staat alles zo muurvast dat het blad nu al geen krimp geeft als je aan het zagen / boren / timmeren bent?

En jij bewaart je elektrisch gereedschap niet in de koffers zo te zien?

Succes iig, en veel plezier met de afbouw van de schuur!
pi_63293405
quote:
Op maandag 17 november 2008 10:10 schreef Gurb het volgende:
Ziet er goed uit (behalve die laatste foto dan )

Is je bovenblad van de daadwerkelijke werkbank niet een beetje dun, of staat alles zo muurvast dat het blad nu al geen krimp geeft als je aan het zagen / boren / timmeren bent?

En jij bewaart je elektrisch gereedschap niet in de koffers zo te zien?

Succes iig, en veel plezier met de afbouw van de schuur!
Hoi Gerben,

Nee werkblad is heel niet dun, is 18mm watervast verlijmd meranti multiplex. Met daaronder een frame van 44x69 balkjes, elke 30 cm een rib eronder, die naast een schroef 6x90 ook in twee balkankers hangt. Frame zelf zit slagschroeven 10x120 vast in de muur. geeft geen krimp dus

Niet al heet gereedschap bewaar ik idd in de koffer. Of ik heb er geen koffer voor(is goedkoper ) of het is voor "op de greep hebben staan".

Gisteren niet echt aan toe gekomen om de rest van de zooi op te ruimen, misschien vanavond na het eten nog maar een beginnetje maken.

En afbouwen van me knutselwalahlla is idd leuk
pi_63305696
Beginnetje gemaakt, kasten zijn de garage in gegaan. eentje blijft daar voor vazen, de piepers, laarzen etc etc. Andere ga ik van de week voorzien van houten bekleding zodat de kast dicht wordt. Verder zal ik er een deur/deuren voor gaan maken. Daar komt dan het surplus van de schilderspullen in. Ik heb vanavond ook al een kast opgehangen (met deuren , scheelt weer wat werk ) En die wordt voor de stroom spullen, dus vd draad, klemmen, dozen , extra wcds etc etc. Zo heeft straks alles zijn eigen plekje. En dat geeft overzicht naar mijn idee. Of althans ik vind t makkelijk werken

T is nog ff afwachten of ik Woensdag dan wel voor mezelf danwel voor de baas aan de gang ga. In ieder geval zal er van de week weer progressie zijjn in de Casa klus enclave
  dinsdag 18 november 2008 @ 00:20:00 #114
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_63305839
Net afdakje hoor. Hoe meet je die afstand voor de panlatten eigelijk ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_63306543
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:20 schreef klusfoobje het volgende:
Net afdakje hoor. Hoe meet je die afstand voor de panlatten eigenlijk ?
Interesse in zelf leggen? Deze pan heeft een variabele latafstand. Je meet hem van de onderkant panlat(wat voor maat dan ook(zelf heb ik het liefst 22x50) en een hoogte erboven tot onderkant van de volgende pannenlat. Dat moet dus de afstand zijn die de fabrikant mededeelt op de informatiebladen van de pannen. Daar ik kok van beroep ben, en dus geen dakdekker duurde het slechts drie keer opnieuw uitleggen van het geheel voordat ik dat door had. Heb het echter wel zelf opgescharreld en das ook wat waard niet dan?
  dinsdag 18 november 2008 @ 02:09:23 #116
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_63306889
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 01:12 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Dat moet dus de afstand zijn die de fabrikant mededeelt op de informatiebladen van de pannen.

dat gaat interressant worden hier... Zelfs het terrein waar vroeger die pannenbakkerij stond is inmmidels een mooi vinex locatie

ik ben geen kok, maar ga me vast opmaken om 3 keer te verleggen

maar idd, hoe moelijk kan het zijn als je eenmaal de juiste afstand hebt. Dan is het gewoon stapelen toch...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_63465745
Zo paar dagen verder en heb weer wat gedaan(ja mensen ook op Zondag gaat Cybersijpo zijn klushokkie in.... )

Gedaan vandaag:
wat knutselwerk voor de baas, zodat we straks verlichting voor de kerstbomen met verlichting aan kunnen sluiten op de lantaarnpalen langs de weg(en nee we tappen niet ali illigalie stroom af, palen zijn ons eigendom... )

Verder tl balk voor de verlichting van de werkbank gemaakt en aangesloten inclusief schakelaar.

Alle lossen klus en knutselspullen die nog in de kelderkast stonden, en die nog niet verhuist waren naar het kluswalhalla zijn daar nu ook aangekomen. Gevolg is overigens wel dat De Mrs erg blij met me is, nu kan zij de kelderkast eindelijk eens gaan gebruiken waar we hem altijd al voor hebben bedacht. Plus dat de bijkeuken minder "vol"staat Spullen uitgezocht en al aardig opgeruimd. Heb van de week met wat mazzel Wo en Do vrij dus dan kan ik verder met kastjes etc etc. Op de rol staan twee kastjes nog een voor stroom en elektraspul en eentje van 40 cm diep waar straks uitneembare laadjes in moeten komen.

Heb dus nog zat te doen, maar ja what else is new ?

Nog ff tussendoor, met al dat opgeruim van me ben ik tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk wel een nieuwe set schroevendraaiers kan gebruiken. heb nu een allegaartje van diverse merken van de knakenbak tot een paar van PB tools, ben nu aan het kijken naar een volledige set ( plat, ph, pz en torx) en zit te dubben tussen WIHA en WERA iemand een zinnig idee welke beter is, makkelijker werkt etc etc? Ik hoor het graag.

[ Bericht 12% gewijzigd door Cybersijp op 24-11-2008 02:06:07 ]
pi_63473390
quote:
Op zondag 23 november 2008 23:37 schreef Cybersijp het volgende:
Zo paar dagen verder en heb weer wat gedaan(ja mensen ook op Zondag gaat Cybersijpo zijn klushokkie in.... )

Gedaan vandaag:
wat knutselwerk voor de baas, zodat we straks verlichting voor de kerstbomen met verlichting aan kunnen sluiten op de lantaarnpalen langs de weg(en nee we tappen niet ali illigalie stroom af, palen zijn ons eigendom... )

Verder tl balk voor de verlichting van de werkbank gemaakt en aangesloten inclusief schakelaar.

Alle lossen klus en knutselspullen die nog in de kelderkast stonden, en die nog niet verhuist waren naar het kluswalhalla zijn daar nu ook aangekomen. Gevolg is overigens wel dat De Mrs erg blij met me is, nu kan zij de kelderkast eindelijk eens gaan gebruiken waar we hem altijd al voor hebben bedacht. Plus dat de bijkeuken minder "vol"staat Spullen uitgezocht en al aardig opgeruimd. Heb van de week met wat mazzel Wo en Do vrij dus dan kan ik verder met kastjes etc etc. Op de rol staan twee kastjes nog een voor stroom en elektraspul en eentje van 40 cm diep waar straks uitneembare laadjes in moeten komen.

Heb dus nog zat te doen, maar ja what else is new ?

Nog ff tussendoor, met al dat opgeruim van me ben ik tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk wel een nieuwe set schroevendraaiers kan gebruiken. heb nu een allegaartje van diverse merken van de knakenbak tot een paar van PB tools, ben nu aan het kijken naar een volledige set ( plat, ph, pz en torx) en zit te dubben tussen WIHA en WERA iemand een zinnig idee welke beter is, makkelijker werkt etc etc? Ik hoor het graag.
Ik heb zelf ook een allegaartje aan schroevendraaiers van heel veel merken, maar zie heel veel mensen met gedore schroevendraaiers werken, heb je daar ook naar gekeken?

En je bent voor je baas aan het werk zeg je, maar niet meer in de keuken zeker, of blijft die hut het hele jaar door staan?
  maandag 24 november 2008 @ 12:09:48 #119
14938 Tito
speelt spelletjes.
pi_63474380
Heb zelf ook gedore als schroevendraaier en sleutelmerk.
Kost wat maar het gaat eigenlijk ook nooit weer af.
pi_63494636
quote:
Op maandag 24 november 2008 11:31 schreef Gurb het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een allegaartje aan schroevendraaiers van heel veel merken, maar zie heel veel mensen met gedore schroevendraaiers werken, heb je daar ook naar gekeken?

En je bent voor je baas aan het werk zeg je, maar niet meer in de keuken zeker, of blijft die hut het hele jaar door staan?
Haha Gerben onze "hut"mag sinds kort dus het hele jaar rond blijven staan(overigens wel een hutje van 750 vierkante meter dus hut is naar mijn idee niet het beste woord ervoor ). Dat zorgt ervoor dat ik als handige klussert dus al Dagen/weken in de weer ben om een "zomer"paviljoen nu toch echt enigzins wintervast te maken. heb o.a de koudwateraanvoer 16 mm rond tyleen btw voorzien van vorstprotecielint en schuimrubber isolatie. Afvoeren van kleine maten(32,40,50 mm rond) voorzien van het zelfde. Tochtsluis in het paviljoen gemaakt, wat hak en breekwerk aan het interieur zodat er ruimte beschikbaar kwam voor een 20 (!) persoonstafel(tje) van massief eikenhout(weegt gvd als lood, schat een kilo of 400 ) Daarnaast heb ik ook legio niet "handige "collega's (echt een schroef ergens indraaien is voor eentje al lastig (serieus ) maar die maakt wel weer het lekkerste patisserie werk, dus ja ik kan eigenlijk van alles en sta eigenlijk een dag of drie in de week in de keuken, rest van de week(dag of twee drie dus) ben in aan het knutselen. Houd het allemaal een beetje afwisselend, vandaag alleen k.. met p.... omdat ik dus met me snuffert in de sneeuw in de duinen lag om bij de lantaarnpalen stroom uit de dozen te halen zodat we spatwaterdichte wcds konden monteren op de palen. Nu staan die al ff dus lag er een flinke laag zand opgestoven bij de voeten van de palen, en moest er naast graafwerk dus ook onder het "grondniveau" gewerkt worden. lekker dan ! Had t wel koud daarna

Maar goed klus is weer geklaard, alles werkt als een jekko. Nog een paar uren me "sous"geholpen en morgen mag ik weer een hele reguliere dag me koksdingetje doen
pi_63496332
ff voor de info: t is dus Wera geworden kraftform 900 plus serie.

plaatje van een platte schroevendraaiert:

pi_64170288
Zo das ff terug !

Best veel gedaan eigenlijk, maar vooral inrichten en opruimen van het hobbyhok is een krte samenvatting hiervan. De gereedschappen hangen nu ook grotendeels, paar kasten gemaakt. Twee kleine verrijdbare bankjes nog(een voor lades, welke ik er nu drie van gekregen heb van vaders Cybersijp. Deze hebben een vakverdeling dus kan al het klein ijzerwerk gesorteerd opgeruimd worden

Verder moet ik nog een kast maken(stroomonderdelen., voor draad wago , lasdozen etc etc), plus deur hiervoor. deur voor een kast waar de benzine heggenschaar in staat. Lade voor de diverse gatenzagen die ik bezit. Die liggen nu totaal niet logisch bij elkaar(niet in een oogopzicht te zien welke maat welke is)

Het plaatmateriaal is nu zo'n beetje op, dus wacht tot ik half januari weer tijd heb om te klussen om hout te halen. Ik heb het al besteld bij een lokaal klein timmerbedrijf. gamma ga ik nevernooit meer heen voor plaatmateriaal. had laatst plaat 12 mm interieur meranti plaat gehaald, twee weken(plat!) opgeslagen stond al helemaal hol!!! Troep dus.(ja met hoofdletter T !)

Verder net aan het browsen op marktplaats, kwam wat naar mijn idee vervalste makitas tegen. kon ik niet over mijn kant laten gaan, en heb makita Nederland hier maar van op de hoogte gesteld. Goede daad dus gedaan, nu naar mijn mandje morgen weer in het kokspak door mijn keuken heen hollen
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 11:40:59 #123
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_64459436
Ey Siebrand, nette werkplaats maak je er van
Maar staat jou machinepark op deze manier niet altijd in de stof en smerigheid ? Hier bergen we namelijk de machines allemaal op in een afsluitbare kast. Lijkt mij voor het behoud van het materiaal veel beter
pi_64492095
Ik kijk hier voor 't eerst dus ik ben geen trouwe lezer maar wil wel even zeggen dat ik 't een verschrikkelijk gaaf huis vind.
pi_64524115
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:42 schreef Staafy het volgende:
Ik kijk hier voor 't eerst dus ik ben geen trouwe lezer maar wil wel even zeggen dat ik 't een verschrikkelijk gaaf huis vind.
Dank u! Dat vinden wij nu ook

Vandaag weer aan de arbeit, o.a hele busladingen oliebollen moeten er gebakken worden ivm aankomend Nieuwjaar. Rest van de week de gewone arbeit, volgende week een weekje Centerparcs geboekt. Daarna gaan we weer verder met de verherbouw van de casa toko
pi_66425945
Zo ff weg van weggeweest (understatement )

Maar goed zal jullie allemaal weer ff "bijlullen", ikheb de afgelopen twee maanden niet niks gedaan hoor. Ben o.a op vakantie geweest (koud joh! -20 ) en heb een van mijn kameraden geholpen met het verherbouwen van de zolder zodat daar wat meer ruimte is gekomen(zeg maar extra zolder op zolder idee ) Daar is het nu zo goed als klaar op laminaat leggen en de schuifdeur van de schuifwand te maken. Verder met een week of twee moet ik nog een dag of twee schilderen bij mijn moeder.

Heb ook nog zat werk @ work 5 dagen in de week, plus ik ga weer 3 x per week naar de sportschool. Genoeg te doen dus, maar dat weerhoud me niet ervan als ik dan weer eens ff tijd heb voor mijn "eigen casa" dat ik ok daadwerkelijk wat ga doen.

Gedaan gisteren en vanmiddag: twee kasten gemaakt, of eigenlijk een en de ander afgemaakt. De eerste waar de heggenschaar in staat heb ik al voor de kerst gemaakt, maar nu deur en scharnieren op bevestigd. De hangende kast heb ik echter wel gisteren en vandaag gemaakt. Nu staat er nu e.e.a in(ff gauw opruimen ) maar het is de bedoeling dat er volgende week alle spullen voor de stroom etc in komen te staan. Dan heeft (haast) alles zijn eigen plekje gevonden.
pi_66426121
Voor sommige onder ons "netjes", maar ik vind het een zooitje! Ik ben van de slogan "ordnung muss sein "P )

Wandje waar ik nu aan heb gewerkt :

Dit was de vorige foto die ik van deze kant heb gemaakt: (zie het verschil )

Radio heeft ook een plekje gekregen, nu minder voor de poten

Nu ff flink opruimen, alles op zijn plek zetten en de eerste projecten kunnen gaan komen vanuit mijn eigen "homegrown" hobbyhok
  woensdag 25 februari 2009 @ 01:35:30 #128
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66431615
Het is een waar klussersparadijs geworden hoor!

Wat is dat voor systeem met katrollen eigenlijk?

En waar naartoe ben je op vakantie geweest?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66434887
Oei wat een mooi huis! Morgenavond eens goed kijken!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_66464965
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 01:35 schreef Duderinnetje het volgende:
Het is een waar klussersparadijs geworden hoor!

Wat is dat voor systeem met katrollen eigenlijk?

En waar naartoe ben je op vakantie geweest?
Thanks

Allereerst ben ik in Nederland op vakantie geweest (ja echt -20 gemeten ! ) We zijn begin januari een weekje wezen "landalen" in het Vennebos bij Hapert. Ging ik in de middag boodschappen doen was het nog -13,5 graad Celsius

S nachts was het echt onwijs koud daar zeg!

Het systeem met de katrollen is om de bovenste kast in het plaatje van gesloten staat naar "open" stand te openen, en ook vast te kunnen zetten natuurlijk. Ik kan een hoop maar de wetten van de zwaartekracht kan ik nog steeds niet omzeilen

T is een oplossing , maar ik denk toch dat ik op termijn er een systeem van schuifdeurtjes in ga maken, dat dicht nog steeds af tegen stof e.d (das het idee dus nu ook) maar ziet er wat toegankelijker uit dan nu.

T werkt in ieder geval wel
pi_66495496
Ziet er weer goed uit, ik was niet anders van je gewend

Hoe is het met het afdakje?

ps, hoeveel waterpassen heb jij wel niet?
pi_66507122
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:04 schreef Gurb het volgende:
Ziet er weer goed uit, ik was niet anders van je gewend

Hoe is het met het afdakje?

ps, hoeveel waterpassen heb jij wel niet?
hehe thanks Gerben, wat jij allemaal bij elkaar klust moeten we nog maar zien he?

T afdak is nu helemaal klaar, moeten als het goed is ook wel wat foto's van online staan.Van hoe hetgeen er nu bij staat heb ik jammer de pammer helaas niet online staan. maar die gaat de volgende fotoronde dan wel weer mee T is wel de bedoeling om van het voorjaar deze te gaan schilderen, plus wat stucwerk en kleine aanpassingen hieraan te gaan doen. en met klein bedoel ik ook echt klein.... denk dan aan een balkje ophangen onder het afdak zodat hier wasrekjes kunnen hangen. Hangt je was buiten maar toch droog !

En ik heb 5 waterpassen trouwens, op twee na allemaal van het merk stabila. heb ik overigens op de 2 mtr van sola en de 80 cm van stanley allemaal via ebay gekocht. Voor weinig toch knappe waterpassen weten te scoren.

1 van 2 mtr (sola)
1 van 1,20 mtr stabila
1 van 0,80 mtr stanley
1 van 0,33 mtr met variabele libelle(kun je knap iets onder hoek zetten. Libelle horizontaal is ingestelde hoek. Stabila)
1 van 0,80 mtr maar dan met nog een extra waterpas eraan vast onder een hoek van 90 graad. Hier kun je echt super makkelijk paaltjes en staanders recht mee zetten.

Verder van stabila nog een analoge hoekmeter, zodat je door hem meer of minder ver uit te klappen de hoek op een metertje kan aflezen. Alle "passen" en hoekmeter bij elkaar net 120,- voor betaald waar de 2 mtr van sola het duurste item was. Die had ik op een gegeven moment nodig. We hebben er wel een @ work(fatmax stanley) maar die hadden ze toen ook nodig.... . Dus dan zelf maar gehaald. Rest via ebay dus
pi_68944232
Nou hehe de klussen hebben weer hun aanvang genomen, het mooie weer is weer in het land! Neem de schilderkwast ter hand

Vandaag begonnen met het eerste verfwerk van het afdak wat ik vorig jaar nazomer(noem het gerust tegen de winter aan hoor ) heb gefabriceerd.

Verder laatst op de koninginnemarkt een torkrolhouder gescoord, met twee rollen paier er nog bij. Altijd makkelijk. verder eigenljk alle losse zooi eindelijk eens een vaste plek gegeven.

Moet eerdaags nog wel bij vaders bezig om een schutting te zetten(hout is besteld, duurt nog wel ff) , maar het is wel de bedoeling weer dat ik regelmatig aan de knutsel zal gaan
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:28:14 #134
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_68970403
Mooi hoor! hier wordt de gemiddelde klusser wel jaloers van.
Die schroevendraaiers van WERA zijn een heel goede keuze, onze Duitse monteurs zweren er bij, en die vertikken het echt om met troep te werken.
Siesta & Fiesta!
pi_68973623
Wat een geweldige Garage / Schuur!!! (de rest ook hoor, maar die garage/schuur )
pi_69000726
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:28 schreef Bramito het volgende:
Mooi hoor! hier wordt de gemiddelde klusser wel jaloers van.
Die schroevendraaiers van WERA zijn een heel goede keuze, onze Duitse monteurs zweren er bij, en die vertikken het echt om met troep te werken.
Ja gemiddelde klusser ben ik ook niet, ben al jaren bezig overigens hoor! En nee niet alleen met gereedschap verzamelen maar ook met verbouwen van toko's. Als ik het niet voor mijzelf doe dan doe ik het wel voor de baas

Verder is het oudste stukje gereedschap al een jaar of 20 in mijn bezit hoor(knipex tangenset, aangeschaft op de MTS elektrotechniek..... (sprak de chef-kok ) Ben later de horeca ingerold, maar heb wel een baan waar ik naast mijn werk in de keuken zeer regelmatig een klus moet doen. Ik heb bijv. ook gewoon schroevendraaiers, spanningzoeker en een soldeerpistool in mijn locker op het werk liggen.... Verder echt bijna alles online aangeschaft, verste is Australië geweest waar iets vandaan komt. Vaak ook meerdere dingen kopen, en weer verkopen met wat winst, en zo je gereedschapskist uitbreiden.

Je moet wel oog hebben voor een koopje, wera schroevendraaiers komen bijv. uit de UK, hier kosten ze ¤60,- voor een set. Daar heb ik net een set gekocht voor een collega voor ¤25,- inclusief verzenden(en ja de chisel schroevendraaiers(kraftform 900)

vader sijpo heeft ze van PB(voorheen belzer) , gaan ook eeuwig mee. Hij heeft ook langzaam zijn gereedschapskist uitgebreid.Maar wordt dagje ouder(oude baas is nu 72) en gaat nu wel langzaam beetje opruimen. ij heeft bijv. een kolomboormachine staan met een tandkrans van 16mm. Die komt dus eerdaags bij mij in het schuurtje te staan. Er is al een bankje voor gefabriceerd waar hij zo op kan gezet worden.

Je moet klussen en knutselen ook echt leuk vinden om zo de boel bij elkaar te schrapen natuurlijk, maar dat heb ik denk ik van vaders geërfd Die man presteerde het om treintjes van hout te maken (ja met vier wagonnetjes er ook nog bij, allemaal keurig geschuurd, en gelakt) als sinterklaaskado voor de hele kleuterklas van ondergetekende (en ik zat in een klas van een man of 16 a 17 ) Heeft hij echt weken werk aan gehad, maar ja eenmaal in de kop is het er nog niet zo uit he?

Ik ben dus best trots op mijn pa, op wat hij is, wat hij doet,en op wat ik van hem geërfd heb

[ Bericht 0% gewijzigd door Cybersijp op 14-05-2009 00:15:22 ]
  FOK!fotograaf donderdag 14 mei 2009 @ 22:18:13 #137
17893 Forno
pi_69035241
Mooie schuur en ditto verzameling gereedschap! Supertol klasse.
  donderdag 14 mei 2009 @ 23:34:33 #138
910 Barbie
Graduated Fool
pi_69040355
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 23:58 schreef Cybersijp het volgende: Die man presteerde het om treintjes van hout te maken (ja met vier wagonnetjes er ook nog bij, allemaal keurig geschuurd, en gelakt) als sinterklaaskado voor de hele kleuterklas van ondergetekende (en ik zat in een klas van een man of 16 a 17 )
Wat lief! .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_69043184
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:34 schreef Barbie het volgende:

[..]

Wat lief! .
Ja , ik ben dan ook bere trots op die oude baas ! Maar daar niet alleen voor hoor, hehe gwoon omdat hij mijn vader is
pi_69201575
Zo de "vrije" dagen van deze week zitten er weer op:

Naast een hoop ongebruikt spul verkocht via MP heb ik gedaan:

Schuren van de hekken om de oprit af te sluiten

Plamuren van de hekken

Plamuur geschuurd

Allebei de hekken voorzien van twee lagen groene grondverf

Om de Mrs de keuze te laten maken van wel of niet een wit kruis in het hek geschilderd, met witte grondverf alvast het kruis een beetje geschilderd(wordt dus met een wit kruis in het midden, bleek na keuring)

Het afdak achter de bijkeuken in de groene grondverf gezet, omdat dit "binnen" is zal een laag grondverf voldoen, en een laag aflak

Omdat er voor mij op mijn werk een hele drukke periode aan komt(hemelvaart, Pinksteren, ronde Texel) zal ik denk ik de komende tijd minder tijd hebben om te klussen/knutselen. Maar maakt niet uit, de planning voor volgende week is:

De andere kant van de hekken voorzien van twee lagen grondverf(desnoods laat op de avond als ik thuiskom. Kwestie van de schragen uitzetten en schilderen... Makkelijk zo'n garage

Balkwerk van het afdak voorzien van een laag aflak.

Zal zo de plaatjes uppen, hebben jullie weer wat om te koekeloeren
pi_69202158
Beeld schuin onder het afdak, waar de underlaymentplaten zitten komt nog witte verf. Verder zal de muur ook gewit worden. Alles wat nu groene grondverf is, zal in de groene aflak gezet worden:

De hekken die staan te drogen tot de volgende keer dat ik er weer tijd voor heb. We hebben gekozen om er een wit kruis in te verfen ipv egaal donkergroen. Wel duidelijk meer schilderwerk, maar ach t oog wil ook wat. Verder op de hengen na al het beslag eraf gehaald, was wat roestig en beschadigd(hek heeft er al wat jaartjes opzitten) Dus daar komt nieuw beslag op als de klus qua schilderwerk geklaard is

Het voorste hek heeft nu nog groene zijkanten waar de andere al witte zijkanten van het kruis heeft. Maar de voorste heb ik dus eerst helemaal groen geverfd en de andere dus meteen al met een wit kruis erin. Hierdoor kon de Mrs een duidelijk oordeel vellen over wat ze het mooiste vond. De voorste is dus na het besluit om een wit kruis erin te verven voorzien van een laagje wit(scheelt alvast de volgende keer(keren) )
pi_69353538
Ziet er weer keurig uit!
pi_69356882
quote:
Op zondag 24 mei 2009 16:21 schreef Gurb het volgende:
Ziet er weer keurig uit!
en eigenlijk verwachten we niet anders... Still going Strong.
pi_70974987
eheh vanavond laat komt er weer een update! we hebben weer een klus die we van de lijst kunnen strepen.

Verder een paar andere klussen die in de planning staan zijn begonnen(of besteld...) maar daar zal ik vanavond zoals jullie mij kennen een volledig verslag van doen(en ja met foto's ..... )

Tot strakies dus !
pi_70988557
t werd dus morgen

Affijn, de laatste tijd veel tijd en aandacht besteed aan het werk, maar nu we de zomer ingegaan zijn en er naast het "gewone"werk geen partijen te boek staan hebben we weer "por" om tijdens de vrije dagen weer wat te knutselen/fröbelen noem het maar wat...

Ik heb mijn vader ongeveer een maand terug geholpen met het maken van een schutting van plato hout, de palen van angeliem. De beste m,an had eerst een klein stukje schutting staan plus de nodige coniferen. Boompjes gingen naar de filistijnen dus vandaar de nieuwe schutting dus. Het hout van zijn oude schutting hebben we gebruikt om een zandbak voor dochterlief te maken :

tijdens de fabricage

Met een laag beits en een deksel erop zag het er zo uit:

gat in het midden is voor afvoer water, de twee sleuven zijn als handvatten bedoeld . De plaat loopt overigens omdat hij onderop niet ondersteund is perfect af naar onderin het midden(waar het ronde gat dus zit)

Verder zijn we bezig met het klaar maken van onze voortuin, met een week of twee hoop ik daar nu ook eens het eind van te kunnen laten zien nl. Het zwartste split wat ik hier kon krijgen heb ik besteld, samen met worteldoek(heb ik al liggen) zooitje planten en boompjes (allemaal besteld) moet het geheel dus een aardige en waardige voortuin worden van onze "casa"

split:

Daaronder zie je de kleur van de bestrating, nog donkerder, maar als het split nat is is de kleur overigens gelijk.....

Verder had ik voor mijn verjaardag allemaal bonnen gevraagd van de lokale ijzerhandel, daar heb ik een mooie bankschroef van gekocht. Meteen eentje die 360 ' rond kan , en een bek heeft van 150mm breed en verstelbaar in diepte van 0 naar eveneens 150 mm. Daar heb ik dus de rest van mijn leven wat aan.

Verder vandaag de voorlaatste verf gang gedaan samen met vader cybersijp van het afdak: Het binnenhoutwerk voor de eerste keer in de aflak, en de buitenkant eveneens de eerste laag aflak. Volgende week de buitenkant voorzien van tweede en laatste laag aflak (uurtje of twee werk gok ik) en dan is het helemaal klaar.Enkel de stucadoor nog eens vragen of hij het stukje aan de rechterkant nog eens gelijk "af"wil stucen met de rechterkant van het driehoek(als je begrijpt wat ik bedoel..... ) Rvs hoeklijntje erbij , nog wat muurverf erover heen en echt 100% af dan.

Binnenkant inclusief underlayment is geschilderd, knap resultaat al zich ik t zelf ....

Binnenkort staan de volgende klussen op de rol:
*de voegen van de garage aan de kant van de buren volstrijken, anders is het niet mooi te impregneren(t is maar een eensteensmuur aan de voorkant). Zijn nu nl. nog als "vuilwerk" te zien en te bewonderen. Dus her en der wat inhammen e.d. Die moeten dus dicht zijn (voor het beste resultaat) van de man die het impregneer aan mij levert

*impregneren (dus)
*epoxyvloer in het garagedeel "smeren"(kan als het impregneer er voor heeft gezorgd dat de vloer van de garage niet meer vochtig is(dus veel minder doorslag van vocht tot gevolg heeft)
*hekwerk verder af schilderen(kan als t eens een keer k.... weer is (geen haast)
*afdak en beschutting maken voor de groene en de grijze container naast huis, ik heb al wel hiervoor met resthout van het terras hier een vlonder voor gemaakt(geen foto hiervan)
* alle plastic regengoten van de casa vervangen voor zinken exemplaren (6 stuks)

Als dat klaar is kan ik met een gerust hart de winter in qua klussen, dan is de binnenkant weer aan de beurt (haha, met een eigen huis ben je nooit klaar.... )(en met mijn plannen ben ik ook nooit klaar, ja als ik tussen 6 plankjes raak ofzo )

Nou das dus ff een massieve update, althans van een tijdje terug al weer. Maar still going strong hoor hier op Texel

[ Bericht 7% gewijzigd door Cybersijp op 15-07-2009 01:20:28 ]
pi_71168174
Nou nou druk hier

Ik heb dus vandaag met gebrek aan plantjes, maar eem andere klus van "stal" gehaald: Ik heb mbv een hardhouten paal die vaders "over"had van zijn nieuwe schutting en een stuk (rest)plaatmateriaal 18mm een afdakje gemaakt voor de vuilcontainers. Verder wat shingles gehaald bij de gammel(ja ik weet t..... )(maar kreeg wel nog ¤5,- korting vanwege mijn verjaardag 2 maanden terug ) En klaar was de klus al weer.

Vader Cybersijp heeft vanmiddag de witte punt van het afdak achteren voor de tweede keer in de aflak gezet, alleen het groen moet dus morgen nog een "sopje"

Morgenochtend is de ouwe baas er weer, dus ik denk dat we morgen maar een rommeldag houden, alles opruimen. Verder alvast de vlakken voor egaliseren, dan kan als er van de week met wat mazzel boompjesen plantjes komen meteen het worteldoek en de stenen in. De little "big"bag staat al te wachten(500 kilo slechts)

ship ahoy maatjes !
pi_71168448
Het ziet er erg netjes uit. Volgens mij zijn vader en zoon behoorlijk pietje precies?
pi_71170989
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Het ziet er erg netjes uit. Volgens mij zijn vader en zoon behoorlijk pietje precies?
thx, en dat laatste valt wel mee hoor, je doet iets goed of je doet t niet is ons idee....

Foto van de staat van het afdakje:
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:54:18 #149
910 Barbie
Graduated Fool
pi_71171481
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:18 schreef Cybersijp het volgende:
Nou nou druk hier
Vol met trouwe lurkers, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_71175726
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:29 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

thx, en dat laatste valt wel mee hoor, je doet iets goed of je doet t niet is ons idee....

Foto van de staat van het afdakje:
[ afbeelding ]
Een hok vol gereedschap en dan nog een lijmklem tekort komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')