abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66425945
Zo ff weg van weggeweest (understatement )

Maar goed zal jullie allemaal weer ff "bijlullen", ikheb de afgelopen twee maanden niet niks gedaan hoor. Ben o.a op vakantie geweest (koud joh! -20 ) en heb een van mijn kameraden geholpen met het verherbouwen van de zolder zodat daar wat meer ruimte is gekomen(zeg maar extra zolder op zolder idee ) Daar is het nu zo goed als klaar op laminaat leggen en de schuifdeur van de schuifwand te maken. Verder met een week of twee moet ik nog een dag of twee schilderen bij mijn moeder.

Heb ook nog zat werk @ work 5 dagen in de week, plus ik ga weer 3 x per week naar de sportschool. Genoeg te doen dus, maar dat weerhoud me niet ervan als ik dan weer eens ff tijd heb voor mijn "eigen casa" dat ik ok daadwerkelijk wat ga doen.

Gedaan gisteren en vanmiddag: twee kasten gemaakt, of eigenlijk een en de ander afgemaakt. De eerste waar de heggenschaar in staat heb ik al voor de kerst gemaakt, maar nu deur en scharnieren op bevestigd. De hangende kast heb ik echter wel gisteren en vandaag gemaakt. Nu staat er nu e.e.a in(ff gauw opruimen ) maar het is de bedoeling dat er volgende week alle spullen voor de stroom etc in komen te staan. Dan heeft (haast) alles zijn eigen plekje gevonden.
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_66426121
Voor sommige onder ons "netjes", maar ik vind het een zooitje! Ik ben van de slogan "ordnung muss sein "P )

Wandje waar ik nu aan heb gewerkt :

Dit was de vorige foto die ik van deze kant heb gemaakt: (zie het verschil )

Radio heeft ook een plekje gekregen, nu minder voor de poten

Nu ff flink opruimen, alles op zijn plek zetten en de eerste projecten kunnen gaan komen vanuit mijn eigen "homegrown" hobbyhok
  woensdag 25 februari 2009 @ 01:35:30 #128
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66431615
Het is een waar klussersparadijs geworden hoor!

Wat is dat voor systeem met katrollen eigenlijk?

En waar naartoe ben je op vakantie geweest?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66434887
Oei wat een mooi huis! Morgenavond eens goed kijken!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_66464965
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 01:35 schreef Duderinnetje het volgende:
Het is een waar klussersparadijs geworden hoor!

Wat is dat voor systeem met katrollen eigenlijk?

En waar naartoe ben je op vakantie geweest?
Thanks

Allereerst ben ik in Nederland op vakantie geweest (ja echt -20 gemeten ! ) We zijn begin januari een weekje wezen "landalen" in het Vennebos bij Hapert. Ging ik in de middag boodschappen doen was het nog -13,5 graad Celsius

S nachts was het echt onwijs koud daar zeg!

Het systeem met de katrollen is om de bovenste kast in het plaatje van gesloten staat naar "open" stand te openen, en ook vast te kunnen zetten natuurlijk. Ik kan een hoop maar de wetten van de zwaartekracht kan ik nog steeds niet omzeilen

T is een oplossing , maar ik denk toch dat ik op termijn er een systeem van schuifdeurtjes in ga maken, dat dicht nog steeds af tegen stof e.d (das het idee dus nu ook) maar ziet er wat toegankelijker uit dan nu.

T werkt in ieder geval wel
pi_66495496
Ziet er weer goed uit, ik was niet anders van je gewend

Hoe is het met het afdakje?

ps, hoeveel waterpassen heb jij wel niet?
pi_66507122
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:04 schreef Gurb het volgende:
Ziet er weer goed uit, ik was niet anders van je gewend

Hoe is het met het afdakje?

ps, hoeveel waterpassen heb jij wel niet?
hehe thanks Gerben, wat jij allemaal bij elkaar klust moeten we nog maar zien he?

T afdak is nu helemaal klaar, moeten als het goed is ook wel wat foto's van online staan.Van hoe hetgeen er nu bij staat heb ik jammer de pammer helaas niet online staan. maar die gaat de volgende fotoronde dan wel weer mee T is wel de bedoeling om van het voorjaar deze te gaan schilderen, plus wat stucwerk en kleine aanpassingen hieraan te gaan doen. en met klein bedoel ik ook echt klein.... denk dan aan een balkje ophangen onder het afdak zodat hier wasrekjes kunnen hangen. Hangt je was buiten maar toch droog !

En ik heb 5 waterpassen trouwens, op twee na allemaal van het merk stabila. heb ik overigens op de 2 mtr van sola en de 80 cm van stanley allemaal via ebay gekocht. Voor weinig toch knappe waterpassen weten te scoren.

1 van 2 mtr (sola)
1 van 1,20 mtr stabila
1 van 0,80 mtr stanley
1 van 0,33 mtr met variabele libelle(kun je knap iets onder hoek zetten. Libelle horizontaal is ingestelde hoek. Stabila)
1 van 0,80 mtr maar dan met nog een extra waterpas eraan vast onder een hoek van 90 graad. Hier kun je echt super makkelijk paaltjes en staanders recht mee zetten.

Verder van stabila nog een analoge hoekmeter, zodat je door hem meer of minder ver uit te klappen de hoek op een metertje kan aflezen. Alle "passen" en hoekmeter bij elkaar net 120,- voor betaald waar de 2 mtr van sola het duurste item was. Die had ik op een gegeven moment nodig. We hebben er wel een @ work(fatmax stanley) maar die hadden ze toen ook nodig.... . Dus dan zelf maar gehaald. Rest via ebay dus
pi_68944232
Nou hehe de klussen hebben weer hun aanvang genomen, het mooie weer is weer in het land! Neem de schilderkwast ter hand

Vandaag begonnen met het eerste verfwerk van het afdak wat ik vorig jaar nazomer(noem het gerust tegen de winter aan hoor ) heb gefabriceerd.

Verder laatst op de koninginnemarkt een torkrolhouder gescoord, met twee rollen paier er nog bij. Altijd makkelijk. verder eigenljk alle losse zooi eindelijk eens een vaste plek gegeven.

Moet eerdaags nog wel bij vaders bezig om een schutting te zetten(hout is besteld, duurt nog wel ff) , maar het is wel de bedoeling weer dat ik regelmatig aan de knutsel zal gaan
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:28:14 #134
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_68970403
Mooi hoor! hier wordt de gemiddelde klusser wel jaloers van.
Die schroevendraaiers van WERA zijn een heel goede keuze, onze Duitse monteurs zweren er bij, en die vertikken het echt om met troep te werken.
Siesta & Fiesta!
pi_68973623
Wat een geweldige Garage / Schuur!!! (de rest ook hoor, maar die garage/schuur )
pi_69000726
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:28 schreef Bramito het volgende:
Mooi hoor! hier wordt de gemiddelde klusser wel jaloers van.
Die schroevendraaiers van WERA zijn een heel goede keuze, onze Duitse monteurs zweren er bij, en die vertikken het echt om met troep te werken.
Ja gemiddelde klusser ben ik ook niet, ben al jaren bezig overigens hoor! En nee niet alleen met gereedschap verzamelen maar ook met verbouwen van toko's. Als ik het niet voor mijzelf doe dan doe ik het wel voor de baas

Verder is het oudste stukje gereedschap al een jaar of 20 in mijn bezit hoor(knipex tangenset, aangeschaft op de MTS elektrotechniek..... (sprak de chef-kok ) Ben later de horeca ingerold, maar heb wel een baan waar ik naast mijn werk in de keuken zeer regelmatig een klus moet doen. Ik heb bijv. ook gewoon schroevendraaiers, spanningzoeker en een soldeerpistool in mijn locker op het werk liggen.... Verder echt bijna alles online aangeschaft, verste is Australië geweest waar iets vandaan komt. Vaak ook meerdere dingen kopen, en weer verkopen met wat winst, en zo je gereedschapskist uitbreiden.

Je moet wel oog hebben voor een koopje, wera schroevendraaiers komen bijv. uit de UK, hier kosten ze ¤60,- voor een set. Daar heb ik net een set gekocht voor een collega voor ¤25,- inclusief verzenden(en ja de chisel schroevendraaiers(kraftform 900)

vader sijpo heeft ze van PB(voorheen belzer) , gaan ook eeuwig mee. Hij heeft ook langzaam zijn gereedschapskist uitgebreid.Maar wordt dagje ouder(oude baas is nu 72) en gaat nu wel langzaam beetje opruimen. ij heeft bijv. een kolomboormachine staan met een tandkrans van 16mm. Die komt dus eerdaags bij mij in het schuurtje te staan. Er is al een bankje voor gefabriceerd waar hij zo op kan gezet worden.

Je moet klussen en knutselen ook echt leuk vinden om zo de boel bij elkaar te schrapen natuurlijk, maar dat heb ik denk ik van vaders geërfd Die man presteerde het om treintjes van hout te maken (ja met vier wagonnetjes er ook nog bij, allemaal keurig geschuurd, en gelakt) als sinterklaaskado voor de hele kleuterklas van ondergetekende (en ik zat in een klas van een man of 16 a 17 ) Heeft hij echt weken werk aan gehad, maar ja eenmaal in de kop is het er nog niet zo uit he?

Ik ben dus best trots op mijn pa, op wat hij is, wat hij doet,en op wat ik van hem geërfd heb

[ Bericht 0% gewijzigd door Cybersijp op 14-05-2009 00:15:22 ]
  FOK!fotograaf donderdag 14 mei 2009 @ 22:18:13 #137
17893 Forno
pi_69035241
Mooie schuur en ditto verzameling gereedschap! Supertol klasse.
  donderdag 14 mei 2009 @ 23:34:33 #138
910 Barbie
Graduated Fool
pi_69040355
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 23:58 schreef Cybersijp het volgende: Die man presteerde het om treintjes van hout te maken (ja met vier wagonnetjes er ook nog bij, allemaal keurig geschuurd, en gelakt) als sinterklaaskado voor de hele kleuterklas van ondergetekende (en ik zat in een klas van een man of 16 a 17 )
Wat lief! .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_69043184
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:34 schreef Barbie het volgende:

[..]

Wat lief! .
Ja , ik ben dan ook bere trots op die oude baas ! Maar daar niet alleen voor hoor, hehe gwoon omdat hij mijn vader is
pi_69201575
Zo de "vrije" dagen van deze week zitten er weer op:

Naast een hoop ongebruikt spul verkocht via MP heb ik gedaan:

Schuren van de hekken om de oprit af te sluiten

Plamuren van de hekken

Plamuur geschuurd

Allebei de hekken voorzien van twee lagen groene grondverf

Om de Mrs de keuze te laten maken van wel of niet een wit kruis in het hek geschilderd, met witte grondverf alvast het kruis een beetje geschilderd(wordt dus met een wit kruis in het midden, bleek na keuring)

Het afdak achter de bijkeuken in de groene grondverf gezet, omdat dit "binnen" is zal een laag grondverf voldoen, en een laag aflak

Omdat er voor mij op mijn werk een hele drukke periode aan komt(hemelvaart, Pinksteren, ronde Texel) zal ik denk ik de komende tijd minder tijd hebben om te klussen/knutselen. Maar maakt niet uit, de planning voor volgende week is:

De andere kant van de hekken voorzien van twee lagen grondverf(desnoods laat op de avond als ik thuiskom. Kwestie van de schragen uitzetten en schilderen... Makkelijk zo'n garage

Balkwerk van het afdak voorzien van een laag aflak.

Zal zo de plaatjes uppen, hebben jullie weer wat om te koekeloeren
pi_69202158
Beeld schuin onder het afdak, waar de underlaymentplaten zitten komt nog witte verf. Verder zal de muur ook gewit worden. Alles wat nu groene grondverf is, zal in de groene aflak gezet worden:

De hekken die staan te drogen tot de volgende keer dat ik er weer tijd voor heb. We hebben gekozen om er een wit kruis in te verfen ipv egaal donkergroen. Wel duidelijk meer schilderwerk, maar ach t oog wil ook wat. Verder op de hengen na al het beslag eraf gehaald, was wat roestig en beschadigd(hek heeft er al wat jaartjes opzitten) Dus daar komt nieuw beslag op als de klus qua schilderwerk geklaard is

Het voorste hek heeft nu nog groene zijkanten waar de andere al witte zijkanten van het kruis heeft. Maar de voorste heb ik dus eerst helemaal groen geverfd en de andere dus meteen al met een wit kruis erin. Hierdoor kon de Mrs een duidelijk oordeel vellen over wat ze het mooiste vond. De voorste is dus na het besluit om een wit kruis erin te verven voorzien van een laagje wit(scheelt alvast de volgende keer(keren) )
pi_69353538
Ziet er weer keurig uit!
pi_69356882
quote:
Op zondag 24 mei 2009 16:21 schreef Gurb het volgende:
Ziet er weer keurig uit!
en eigenlijk verwachten we niet anders... Still going Strong.
pi_70974987
eheh vanavond laat komt er weer een update! we hebben weer een klus die we van de lijst kunnen strepen.

Verder een paar andere klussen die in de planning staan zijn begonnen(of besteld...) maar daar zal ik vanavond zoals jullie mij kennen een volledig verslag van doen(en ja met foto's ..... )

Tot strakies dus !
pi_70988557
t werd dus morgen

Affijn, de laatste tijd veel tijd en aandacht besteed aan het werk, maar nu we de zomer ingegaan zijn en er naast het "gewone"werk geen partijen te boek staan hebben we weer "por" om tijdens de vrije dagen weer wat te knutselen/fröbelen noem het maar wat...

Ik heb mijn vader ongeveer een maand terug geholpen met het maken van een schutting van plato hout, de palen van angeliem. De beste m,an had eerst een klein stukje schutting staan plus de nodige coniferen. Boompjes gingen naar de filistijnen dus vandaar de nieuwe schutting dus. Het hout van zijn oude schutting hebben we gebruikt om een zandbak voor dochterlief te maken :

tijdens de fabricage

Met een laag beits en een deksel erop zag het er zo uit:

gat in het midden is voor afvoer water, de twee sleuven zijn als handvatten bedoeld . De plaat loopt overigens omdat hij onderop niet ondersteund is perfect af naar onderin het midden(waar het ronde gat dus zit)

Verder zijn we bezig met het klaar maken van onze voortuin, met een week of twee hoop ik daar nu ook eens het eind van te kunnen laten zien nl. Het zwartste split wat ik hier kon krijgen heb ik besteld, samen met worteldoek(heb ik al liggen) zooitje planten en boompjes (allemaal besteld) moet het geheel dus een aardige en waardige voortuin worden van onze "casa"

split:

Daaronder zie je de kleur van de bestrating, nog donkerder, maar als het split nat is is de kleur overigens gelijk.....

Verder had ik voor mijn verjaardag allemaal bonnen gevraagd van de lokale ijzerhandel, daar heb ik een mooie bankschroef van gekocht. Meteen eentje die 360 ' rond kan , en een bek heeft van 150mm breed en verstelbaar in diepte van 0 naar eveneens 150 mm. Daar heb ik dus de rest van mijn leven wat aan.

Verder vandaag de voorlaatste verf gang gedaan samen met vader cybersijp van het afdak: Het binnenhoutwerk voor de eerste keer in de aflak, en de buitenkant eveneens de eerste laag aflak. Volgende week de buitenkant voorzien van tweede en laatste laag aflak (uurtje of twee werk gok ik) en dan is het helemaal klaar.Enkel de stucadoor nog eens vragen of hij het stukje aan de rechterkant nog eens gelijk "af"wil stucen met de rechterkant van het driehoek(als je begrijpt wat ik bedoel..... ) Rvs hoeklijntje erbij , nog wat muurverf erover heen en echt 100% af dan.

Binnenkant inclusief underlayment is geschilderd, knap resultaat al zich ik t zelf ....

Binnenkort staan de volgende klussen op de rol:
*de voegen van de garage aan de kant van de buren volstrijken, anders is het niet mooi te impregneren(t is maar een eensteensmuur aan de voorkant). Zijn nu nl. nog als "vuilwerk" te zien en te bewonderen. Dus her en der wat inhammen e.d. Die moeten dus dicht zijn (voor het beste resultaat) van de man die het impregneer aan mij levert

*impregneren (dus)
*epoxyvloer in het garagedeel "smeren"(kan als het impregneer er voor heeft gezorgd dat de vloer van de garage niet meer vochtig is(dus veel minder doorslag van vocht tot gevolg heeft)
*hekwerk verder af schilderen(kan als t eens een keer k.... weer is (geen haast)
*afdak en beschutting maken voor de groene en de grijze container naast huis, ik heb al wel hiervoor met resthout van het terras hier een vlonder voor gemaakt(geen foto hiervan)
* alle plastic regengoten van de casa vervangen voor zinken exemplaren (6 stuks)

Als dat klaar is kan ik met een gerust hart de winter in qua klussen, dan is de binnenkant weer aan de beurt (haha, met een eigen huis ben je nooit klaar.... )(en met mijn plannen ben ik ook nooit klaar, ja als ik tussen 6 plankjes raak ofzo )

Nou das dus ff een massieve update, althans van een tijdje terug al weer. Maar still going strong hoor hier op Texel

[ Bericht 7% gewijzigd door Cybersijp op 15-07-2009 01:20:28 ]
pi_71168174
Nou nou druk hier

Ik heb dus vandaag met gebrek aan plantjes, maar eem andere klus van "stal" gehaald: Ik heb mbv een hardhouten paal die vaders "over"had van zijn nieuwe schutting en een stuk (rest)plaatmateriaal 18mm een afdakje gemaakt voor de vuilcontainers. Verder wat shingles gehaald bij de gammel(ja ik weet t..... )(maar kreeg wel nog ¤5,- korting vanwege mijn verjaardag 2 maanden terug ) En klaar was de klus al weer.

Vader Cybersijp heeft vanmiddag de witte punt van het afdak achteren voor de tweede keer in de aflak gezet, alleen het groen moet dus morgen nog een "sopje"

Morgenochtend is de ouwe baas er weer, dus ik denk dat we morgen maar een rommeldag houden, alles opruimen. Verder alvast de vlakken voor egaliseren, dan kan als er van de week met wat mazzel boompjesen plantjes komen meteen het worteldoek en de stenen in. De little "big"bag staat al te wachten(500 kilo slechts)

ship ahoy maatjes !
pi_71168448
Het ziet er erg netjes uit. Volgens mij zijn vader en zoon behoorlijk pietje precies?
pi_71170989
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Het ziet er erg netjes uit. Volgens mij zijn vader en zoon behoorlijk pietje precies?
thx, en dat laatste valt wel mee hoor, je doet iets goed of je doet t niet is ons idee....

Foto van de staat van het afdakje:
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:54:18 #149
910 Barbie
Graduated Fool
pi_71171481
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:18 schreef Cybersijp het volgende:
Nou nou druk hier
Vol met trouwe lurkers, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_71175726
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:29 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

thx, en dat laatste valt wel mee hoor, je doet iets goed of je doet t niet is ons idee....

Foto van de staat van het afdakje:
[ afbeelding ]
Een hok vol gereedschap en dan nog een lijmklem tekort komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')