t werd dus morgen

Affijn, de laatste tijd veel tijd en aandacht besteed aan het werk, maar nu we de zomer ingegaan zijn en er naast het "gewone"werk geen partijen te boek staan hebben we weer "por" om tijdens de vrije dagen weer wat te knutselen/fröbelen noem het maar wat...
Ik heb mijn vader ongeveer een maand terug geholpen met het maken van een schutting van plato hout, de palen van angeliem. De beste m,an had eerst een klein stukje schutting staan plus de nodige coniferen. Boompjes gingen naar de filistijnen dus vandaar de nieuwe schutting dus. Het hout van zijn oude schutting hebben we gebruikt om een zandbak voor dochterlief te maken :
![]()
tijdens de fabricage

Met een laag beits en een deksel erop zag het er zo uit:
![]()
gat in het midden is voor afvoer water, de twee sleuven zijn als handvatten bedoeld . De plaat loopt overigens omdat hij onderop niet ondersteund is perfect af naar onderin het midden(waar het ronde gat dus zit)
Verder zijn we bezig met het klaar maken van onze voortuin, met een week of twee hoop ik daar nu ook eens het eind van te kunnen laten zien nl. Het zwartste split wat ik hier kon krijgen heb ik besteld, samen met worteldoek(heb ik al liggen) zooitje planten en boompjes (allemaal besteld) moet het geheel dus een aardige en waardige voortuin worden van onze "casa"
split:
![]()
Daaronder zie je de kleur van de bestrating, nog donkerder, maar als het split nat is is de kleur overigens gelijk.....
Verder had ik voor mijn verjaardag allemaal bonnen gevraagd van de lokale ijzerhandel, daar heb ik een mooie bankschroef van gekocht. Meteen eentje die 360 ' rond kan , en een bek heeft van 150mm breed en verstelbaar in diepte van 0 naar eveneens 150 mm. Daar heb ik dus de rest van mijn leven wat aan.
![]()
Verder vandaag de voorlaatste verf gang gedaan samen met vader cybersijp van het afdak: Het binnenhoutwerk voor de eerste keer in de aflak, en de buitenkant eveneens de eerste laag aflak. Volgende week de buitenkant voorzien van tweede en laatste laag aflak (uurtje of twee werk gok ik) en dan is het helemaal klaar.Enkel de stucadoor nog eens vragen of hij het stukje aan de rechterkant nog eens gelijk "af"wil stucen met de rechterkant van het driehoek(als je begrijpt wat ik bedoel.....

) Rvs hoeklijntje erbij , nog wat muurverf erover heen en echt 100% af dan.
![]()
![]()
Binnenkant inclusief underlayment is geschilderd, knap resultaat al zich ik t zelf ....

Binnenkort staan de volgende klussen op de rol:
*de voegen van de garage aan de kant van de buren volstrijken, anders is het niet mooi te impregneren(t is maar een eensteensmuur aan de voorkant). Zijn nu nl. nog als "vuilwerk" te zien en te bewonderen. Dus her en der wat inhammen e.d. Die moeten dus dicht zijn (voor het beste resultaat) van de man die het impregneer aan mij levert

*impregneren (dus)
*epoxyvloer in het garagedeel "smeren"(kan als het impregneer er voor heeft gezorgd dat de vloer van de garage niet meer vochtig is(dus veel minder doorslag van vocht tot gevolg heeft)
*hekwerk verder af schilderen(kan als t eens een keer k.... weer is (geen haast)
*afdak en beschutting maken voor de groene en de grijze container naast huis, ik heb al wel hiervoor met resthout van het terras hier een vlonder voor gemaakt(geen foto hiervan)
* alle plastic regengoten van de casa vervangen voor zinken exemplaren (6 stuks)
Als dat klaar is kan ik met een gerust hart de winter in qua klussen, dan is de binnenkant weer aan de beurt (haha, met een eigen huis ben je nooit klaar....

)(en met mijn plannen ben ik ook nooit klaar, ja als ik tussen 6 plankjes raak ofzo

)
Nou das dus ff een massieve update, althans van een tijdje terug al weer. Maar still going strong hoor hier op Texel
[ Bericht 7% gewijzigd door Cybersijp op 15-07-2009 01:20:28 ]