abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59963525
Renovatie Deel 8, still going strong, or not 

Wat begon als een redelijke verbouwing van het huis waar zowel mijn grootouders, als mijn moeder in hebben gewoond is nu bij het achtste deel aangeland op het departement K&W op Fok!

# Deel 1: Renovatie

# Deel 2: Renovatie deel 2 alweer ;)

# Deel 3: Renovatie deel 3 alweer ;)

# Deel 4: Renovatie deel 4 alweer ;)

# Deel 5: Renovatie deel vijf, nog een maand tot we gaan wonen ;)

# Deel 6: Renovatie deel 6, Ja serieus..... we wonen er hoor!!

# Deel 7: Renovatie Deel 7, het begin van het einde :P

Inmiddels is de "Casa Pequena Elbera" klaar qua verbouwen aan de binnenzijde van het huis . Hoewel het oorspronkelijke idee was om met kerst 2005 erin te kunnen wonen, is dat niet geheel gelukt, net na de jaarwisseling 2006/2007 zijn we in onze geliefde “Casa pequena Elbera”getrokken. De tijd die het geheel nodig had om tot deze staat te komen is niet alleen de \"schuld\"van de bouwers maar ook een bitje van de auteur van dit Topic. Ik heb nl. maar twee dagen vrij per week. En er moest nog een boel gebeuren (to say the least )

Maar goed de foto’s : (op het moment van schrijven van deze topicstart waren deze slechts 1.536.627 keer bekeken, en dan tel ik daar niet de banner van bouwgarant bij welke ook nog zonder toestemming van TS is gemaakt van de renovatie van de Casa )

Die hard fans van dit topic zullen zich dit voorval nog wel herinneren kunnen. Immiddels zijn er in de laatste posts van het zevende deel stemmen opgegaan om dit tot het langstlopende topic zonder het beruchte plinten syndroom te benoemen, maar das niet helemaal waar. Ik heb ze wel degelijk, alleen op de overloop van ons huis. Plinten zitten er wel degelijk, alleen moet ze nog schuren en voorzien van een laagje lak Dus weet niet of dit wel opgaat

Er staan 710 fotos online, er zijn wel her en der wat fotos die ik qua url van het net geplukt heb, maar echt 99% staat nog steeds op zijn plek en is zonder problemen te bekijken.
In deel 7 ging het overgrote deel van de vorderingen over de bouw van de garage annex bergruimte, daar zijn we inmiddels aardig mee op weg.

To do lijstje daar:

Schilderen buitenboel(t liefst heel veel mooi weer dus op Maandag en Dinsdag de komende tijd)

Egaliseren van de vloer in het garage deel

Vloer voorzien van epoxycoating , zodat de bandjes van de auto geen strepen gaan geven in de nabije toekomst 

Garage voorzien van sectionaal deur(vanmorgen besteld 08/07/08 )

Maken van stopkontakt voorin het garagedeel tbv elektrische deuropener

Als dat gedaan is:

Poort en schutting maken van hardhout, poort van een frame van gegalvaniseerd staal. Wordt iets van 1 meter tot 1,10 meter breed kun je er makkelijk door….

Bestraten en beplanten van de rest van het erf.

Ik noem ze zo klakkeloos op maar ga er maar rustig van uit dat een deel 9 met de tijd ook zal volgen

Affijn de bouwhistorie van ons huis:

Gebouwd in 1927(begonnen) en opgeleverd in 1929, was ons huis qua stijl al in de jaren dertig aangeland. Wel met wat boerderijtrekjes maar wat wil je op een eiland als Texel …… 

In 1969 door mijn opa en oma gekocht, gerenoveerd(toen nog verbouwd genoemd ). In 1980 is er een zwembad bij gebouwd. Vanaf 1986 bewoond door mijn moeder, die het in 2005 allemaal wat te groot vond worden(wij niet ) Per 15 Oktober 2005 zijn we officieel aan het plusklussen, maar onofficieel was het al Mei 2005 dat ik bezig was(kon niet wachten)

Hier begon het mee:

Via:

Naar:

Toen zat het ruwe werk er ongeveer op, en kwam de afwerkfase:

En nee verf kost niks

Lak ook niet trouwens

Maar toen kwam de garage:

Zonder garage ziet ons huis er nu zo uit:

Foto van een recent aanzicht van de voorkant van het huis, al het houtwerk aan het huis is vervangen en voorzien van nieuwe beglazing, nieuwe vloeren, nieuwe binnendeuren, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe slaapkamers, nieuwe elektrische installatie naar de meest recente normen. Nieuwe afvoeren in het hele huis, nieuwe waterleiding pretty much overal . Je ziet het heeft een hoop werk opgeleverd, maar fanatieke medelurkers en posters in eerdere Casa topics zijn vrijwel unaniem dat het heel erg mooi gaat worden.Deel 4 is overigens grotendeels gewijd aan de nieuwe trap omdat er in 1969 wat prutsers actief waren in de casa

Resultaat toen de trap kompleet gestript was:

Resultaat na heel wat inspanning, en verfwerk

En als je dan denkt dat we er zijn, eh ....nee niet bepaald want nu de binnenkant klaar is dan moet de buitenkant nog. Daar is dus een schuur van 13.5 meter lang en 3.5 m breed komen te staan, grasveld, borders, afvoeren van hemelwater op het riool zoals nu. Er komt dus nog steeds veel meer werk aan in de toekomst. Ik zal in dit topic de stand van zaken aangeven, plus een fotografisch verslag proberen te doen van hetgeen deze chef-kok nu al meer dan 2 jaar en acht maanden bezig houd

Have Phun

Stay tuned dus , More to come, al was het alleen maar om de topicstarter qua tijd een investering te kunnen noemen
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_59964010
Dus zo ziet het huis aan de kogerstraat er van binnen uit.

tvp
pi_59972708
Ik mis mijn bouwtekeningen in de OP
  Moderator dinsdag 8 juli 2008 @ 16:47:41 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_59975973
Het word prachtig Sijb !

Maarjah dat wist je denk ik onderhand al wel; als je alle veelal lovende reacties in de voorgaande topics leest
pi_59976104
Ik vind je plafond echt super mooi...wat een klus zeg!!
pi_59977048
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:54 schreef suuske343 het volgende:
Ik vind je plafond echt super mooi...wat een klus zeg!!
ja was een werk van drie weken met twee man, en dan dagen van 09:00 tot 23:00 trekken he? Op basis overigens van twee dagen per week , meer tijd heeft deze man niet per week....
pi_59977109
Affijn vandaag gelukkig weer mooi weer dus lekker aan de schilder geweest vandaag. Zometeen ff eten en vanavond nog de zijkant die vorige week al in de grondverf is gezet voorzien van laag twee grondverf.

Rondom nu dus een laag grondverf, na alle plamuurgaatjes geschuurd te hebben.Zal straks nog wel ff een plaatje trekken dus stay tuned
pi_59977129
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 03:00 schreef mSt. het volgende:
Dus zo ziet het huis aan de kogerstraat er van binnen uit.

tvp
Bel aan en je krijgt een rondleiding en een bakkie hoor , ben niet zo mensenschuw

En of verzoek van Gerben :

Bovenaanzicht van de garage annex berging

Vanavond nog op pad geweest om kit te halen bij de lokale kitter. Die had donkergroene overschilde bare kit liggen. Met wat mazzel morgenvroeg nog aan de gang, anders wordt het volgende week eer ik de naad tussen steen en dak dichtkit.

Zo ff plaatjes uppen

[ Bericht 19% gewijzigd door Cybersijp op 08-07-2008 23:25:47 ]
pi_59985467

Stand in de mand van vanavond
pi_60011085
Stand in de mand van vandaag:

helemaal scherp stond ik in me kokstenue klaar om naar het werk te gaan vanmorgen , belde de baas mocht vier uurtjes later beginnen....

Buienradar opgezocht, geen regen? Mooi dan gaan we schilderen.....

Na eerst de kit die ik gisteravond gehaald had, tussen dak en stenen gespoten te hebben ben ik verder gegaan met grond van de "boeien".Ik kon dus de voorste boei, de zijboei (die ik als eerste gedaan had) doen en toen was de tijd op....

Nu hopen dat ik volgende week Maandag wat kanp weer tegenkom dan kan de rest in de grond, en wat vandaag gedaan is in de aflak gezet worden. Dan kan Dinsdag de rest van de boeien gedaan worden. Omdat dit natuurlijk helemaal geen dagtaak is, kan ik dan ook beginnen met het schilderen van de kozijnen(eerst twee keer grond, en eveneens een keer aflak)

Boel schilderwerk maar t wordt straks een plaatje, zelf met grond, zit het al aardig "strak"in de verf
pi_60011751
Zeg Sijp, doe je "slechts" 1 x aflakken ?

Ik dacht dat 2 x minimaal is (?) en zeker op zo'n zout eiland ... om het houwerk te beschermen.
pi_60013872
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 06:33 schreef AnneX het volgende:
Zeg Sijp, doe je "slechts" 1 x aflakken ?

Ik dacht dat 2 x minimaal is (?) en zeker op zo'n zout eiland ... om het houtwerk te beschermen.
Nou 1x is genoeg volgens de schilder, vergeet ook niet dat we hier gewoon professionele verf hebben staan hoor. T is hier geen gamma spul wat erin komt. De grondverf is bijv. al haast op kleur en heeft vullende eigenschappen. T is fijne verf, geen druipers, en droogt snel, maar ja t kost wel wat meer he?

Maar om niet over 3 jaar alweer aan de schilder te raken doe ik de boeien die het meest zon krijgen twee keer in de aflak(achterkant, en zijkant nabij ons huis.) Het hout had vanuit de timmerfabriek al een laag grond meegekregen, twee lagen grond van mezelf erover, en twee keer aflak ? Lijkt me meer dan zat
pi_60094923
Tada:

Nieuwe week, nieuw fut om de klus te klaren (niet echt was heavy busy van het weekeinde) maar de klus moet doorgang vinden anders komt het nooit en te nimmer klaar natuurlijk....

Affijn, gedaan vanmorgen naast plenty koffie zuipen. De boeidelen en kraal hebben nu allemaal de tweede laag grond te pakken. Straks na de middag gaan we twee zijden (die vorige week al laag twee kregen) voorzien van aflak.

Straks ook even wat meetwerk verrichten, dan kan ik eens een belletje gaan plegen naar de houthandel (in Brabant, of all places. Maar wel echt mooi hout daar. Dus dan maar van ver halen) Dan kan ik hout gaan bestellen voor poort, schutting, en afdak in de tuin.

Genoeg te doen dus weer
pi_60095332
still going strong dus!

Vind je schilderen eigenlijk leuk, of doe je het omdat het moet en doe je liever wat anders?
pi_60101731
Wow wat een werk allemaal en het ziet er goed uit!
Tevens tvp
#geen
pi_60111770
quote:
Op maandag 14 juli 2008 13:39 schreef Gurb het volgende:
still going strong dus!

Vind je schilderen eigenlijk leuk, of doe je het omdat het moet en doe je liever wat anders?
Hoi Gerben,

Ja schilderen vind ik best leuk werk eigenlijk, in de winter in de onderhoudsdienst van het paviljoen schilderen we ook genoeg meters weg natuurlijk, maar als het voor je zelf is doe je het toch anders. Komt mede ook omdat een jaar later het paviljoen opnieuw geverfd moet worden, en bij jezelf thuis doe je dat niet natuurlijk

Ben ook een ongelooflijke pietlut met dingetjes(ja mensen, ik ken mezelf aardig ) dus dan kan je het het best zelf doen. Al was het alleen maar om mezelf verrot te schelden als het fout gaat..... Niet dat ik het werk van een ander niet kan waarderen hoor, maar mag het graag zelf doen. Klus graag en veel is een soort van "zen"voor mij, wordt ik lekker rustig van.

Enigste wat ik niet zo graag doe is schuren, maar daar heb ik ook drie schuurmachines voor

Verder vandaag gedaan naast gronden:
voorkant voorzien van eerste laag aflak
zijkant voorzien van eerste laag aflak
plan de campagne gemaakt voor afdak op terras(Ja nieuw plan, maar daar heb je hout voor nodig, ga hout bestellen dus alvast mee laten komen. Vooruitdenken is regeren, al zou je dat niet zeggen van de huidige regering )
Stratenmaker van vorig jaar is met de noorderzon vertrokken, dus morgenmiddag komt er een om een nieuwe offerte te maken voor het resterende straatwerk.

Zometeen ga ik eens even bekijken wat ik nu aan hout nodig ga hebben voor poort etc etc.

Morgen gaan we rondom een laag aflak doen(dure bende trouwens 2,5 ltr ¤100,-, maar goed kwaliteit betaald zichzelf terug qua verf) dus dan nog twee zijden volgende week en we zijn klaar met de boeidelen. Dan zijn de kozijnen, ramen en deuren aan de beurt
pi_60133989
Zo dag verder de vrije dagen voor deze week zitten er weer op

Gedaan vandaag:

Zoals aangekondigd rondje rondom gemaakt met het in de aflak zetten van de boeien, daar zijn nu nog twee zijden welke nog een laag "sop"moeten hebben.

Verder een tijd voor jan "l@l"zitten wachten op de man van de bestrating, had een afspraak met hem maar kwam niet opdagen, vanavond nog achteraan gebeld maar nog niks vernomen. Lekker dan, eerste stopt met zijn bedrijf, neem je contact op met een tweede wordt het ook weer niks Nou ja, vooralsnog ga ik ervan uit dat het vast een reden had oid

ga zo meteen een lijstje maken voor benodigd hout voor schutting en veranda, daar was ik nog niet aan toegekomen nl.

Zo ff wat plaatjes uppen, en dan kan er weer gelurkt worden de rest van de week
pi_60134370

En nee, de voiture staat er nog steeds niet in nee

Voorste boeideel, bright and shiny
pi_60198833
hoe is het afgelopen met je isra punt?
pi_60201463
nou die hebben we nog steeds niet Er si haast niet aan te komen aan die dingen zeg! Maar goed internet en tv via de kable hier, dus ik heb nog wel ff de tijd, maar zo af en toe kijk ik nog wel eens of ik er ergens eentje te koop zie staan. Ik heb nl. enkel het kastje nodig, kan ik best zelf vastzetten
pi_60205201
ik wil hem best komen aansluiten ben part-time monteur bij kpn
pi_60206674
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 11:45 schreef ruud-ziek het volgende:
ik wil hem best komen aansluiten ben part-time monteur bij kpn
mag best maar dan moet je er wel eentje hebben he? Dingen worden in licentie gemaakt door attema dacht ik, maar naast kpn zelf zijn ze er niet te vinden. Alles ligt er al(inclusief nieuwe blauwe kpn kabel ( ) maar isra punt heb ik nog niet...
pi_60207597
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:16 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

mag best maar dan moet je er wel eentje hebben he? Dingen worden in licentie gemaakt door attema dacht ik, maar naast kpn zelf zijn ze er niet te vinden. Alles ligt er al(inclusief nieuwe blauwe kpn kabel ( ) maar isra punt heb ik nog niet...
als je bij kpn een oficeel isra punt koopt ben 90 euro kwijt.

wanneer heb je dit contract met kpn getekend? het kan zelfs zijn dat je in overtreding bent en dat kost heeeel veeeel geld.
pi_60208346
Getekend? heb nog niks getekend, zoals ik een vorig deel van de renovatie reeks al duidelijk geworden (moet) zijn is dat ik geprobeerd heb een nieuwe aansluiting te realiseren met inbegrip van lijn verleggen.

Dat kosste dus iets ¤350,- inclusief israpuntje, alleen ik had alles al gegraven, kabel al gelegd, mof gemaakt(ja een goede verbinding gemaakt , immers dezelfde die een monteur van kpn heeft aangelegd op het werk...) Dat vond ik een beetje te veel van het goede, de man van de installatiedesk van de kpn was het ook roerend met mij eens. Maar omdat het "standaard"prijzen zijn is er van hun kant niks aan te doen.Ze hebben / krijgen overigens ook geen ruimte om zelf iets te beslissen hoor! Alles moet via een "desk"hoger...

Heb dus enkel het isra puntje nog nodig, heb ik dat dan zou ik wel eens over willen naar de adsl van xs4all ofzo(only) bellen doe ik toch al bijna niet(ja wel mobile , maar ook niet veel )

De optie van los israpunt kopen was niet mogelijk, dat ik nu dus lees dat een isra punt los te koop is verbaasd mij zeer. Maar goed Kpn is een groot bedrijf
pi_60209723
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:47 schreef Cybersijp het volgende:
Getekend? heb nog niks getekend, zoals ik een vorig deel van de renovatie reeks al duidelijk geworden (moet) zijn is dat ik geprobeerd heb een nieuwe aansluiting te realiseren met inbegrip van lijn verleggen.

Dat kosste dus iets ¤350,- inclusief israpuntje, alleen ik had alles al gegraven, kabel al gelegd, mof gemaakt(ja een goede verbinding gemaakt , immers dezelfde die een monteur van kpn heeft aangelegd op het werk...) Dat vond ik een beetje te veel van het goede, de man van de installatiedesk van de kpn was het ook roerend met mij eens. Maar omdat het "standaard"prijzen zijn is er van hun kant niks aan te doen.Ze hebben / krijgen overigens ook geen ruimte om zelf iets te beslissen hoor! Alles moet via een "desk"hoger...

Heb dus enkel het isra puntje nog nodig, heb ik dat dan zou ik wel eens over willen naar de adsl van xs4all ofzo(only) bellen doe ik toch al bijna niet(ja wel mobile , maar ook niet veel )

De optie van los israpunt kopen was niet mogelijk, dat ik nu dus lees dat een isra punt los te koop is verbaasd mij zeer. Maar goed Kpn is een groot bedrijf
ik dacht dat je klant was van kpn, niet dus.

in dat geval moet je opzoek gaan naar het contract wat is getekend bij het fysiek aanleggen van de lijn.

een klant kan ook geen isra punt kopen, een monteur wel.
pi_60226545
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 15:58 schreef ruud-ziek het volgende:

[..]

ik dacht dat je klant was van kpn, niet dus.

in dat geval moet je opzoek gaan naar het contract wat is getekend bij het fysiek aanleggen van de lijn.

een klant kan ook geen isra punt kopen, een monteur wel.
ben wel benieuwd eigenlijk wat dan een kpn monteur er voor neer moet leggen, ¤90,- vind ik nl. erg aan de prijs voor zo'n los stukje plastic met een paar kontaktjes erin
pi_60226867
quote:
Op zondag 20 juli 2008 15:51 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

ben wel benieuwd eigenlijk wat dan een kpn monteur er voor neer moet leggen, ¤90,- vind ik nl. erg aan de prijs voor zo'n los stukje plastic met een paar kontaktjes erin
90 euro is de prijs die een monteur moet neerleggen voor een isra punt
pi_60227356
belachelijk veel geld idd, nu weten we waar kpn zijn geld mee verdiend
pi_60231424
quote:
Op zondag 20 juli 2008 16:09 schreef ruud-ziek het volgende:

[..]

90 euro is de prijs die een monteur moet neerleggen voor een isra punt
prijs is vast zo fors om er voor te zorgen dat monteurs het niet "voor minder"gaan verkopen op iets van marktplaats oid...

Ach ik kijk zo af en toe nog wel eens rond, 90 euro voor een stukje plastic is en blijft natuurlijk erg fors....

Voor de rest:

Vandaag extra dag vrij gehad van de baas, dus direct het schildershemd aangetrokken en de laatste stukken boeideel voorzien van de (eveneens) laatste laag aflak.

Ijs en wederdienende dus morgen verder met de kozijnen en deuren, zal ook morgen even contact zoeken met de deurenleverancier. Daar heb ik tot op heden nog niks van gehoord namelijk .

Dus van de week hoop ik de prijzen te hebben van :
hout voor afdak en poort
straatwerk
datum voor garagedeur

T wordt nog wel eens wat....
pi_60258179
Tjapladiedee!

Waren we weer

Vandaag niks buiten kunnen doen ivm het weer, maar echter meer per telefoon kunnen regelen Volgende week Donderdag komt de sctionaal deur. Ik had de optie inmeten door bedrijf gekozen, omdat ik nog nooit zoiets bij de hand gehad had en je komt soms wel eens op Marktplaats oid vanwege verkeerd meten aangeboden dingen/goederen tegen. Had ik geen zin in dus optie niet zelf inmeten gekozen maar door bedrijfin te laten meten Affijn gebeld, en met de man aan de telefoon alles doorgelepeld.

Werd erg prettig geholpen, dacht mee etc etc. Blijkt dat ik dus een standaard maat vanaf fabriek kan plaatsen. Dus volgende week Donderdag had er een monteur tijd (wat nou bouwvak ) Dus hoppa richting Texel.

Worden ook meteen de bestaande sectionaal deuren van mijn schoonouders voorzien van elektrische aandrijving, echter wil je elektrische aandrijving heb je stroom nodig ! Toch? Nou dat was dus niet op de plaats waar ze moeten komen te hangen, dus vanavond lekker aan het knutselen geweest met de stroom.

Morgen nog wat spullen halen, had niet alles zo liggen. Dus morgenavond is dat klaar.

Verder morgen:

09:00 kameradski Steef helpen wat wat puin en sloophout op te ruimen, op de terugweg langs metaalhandel voor lekdorpel onder de deur.Verder voor Steef wat palen bij gamma halen.

bakkie doen met vaders, en ijs en wederdienende is het morgen mooi weer Dus kunnen er kozijnen in de grondverf gezet worden.

Verder komt de man van de bestrating morgen nog een keer langs hij heeft ergens een foutje gemaakt met de M2 dus dat wordt ff nameten

Toedels
pi_60284573
tada dag verder

Gedaan:

deuren twee keer in de grond gezet (wit)

kozijnen een keer in de grond gezet (groen)

lekdorpel besteld met ankers, wordt volgende week in beton gegoten zodat we straks geen inwaaiend regenwater hebben in de garage

Eten gekookt met vrienden(nou ja ik gekookt, zij en wij het opgegeten )

Stroom afgemaakt bij mijn schoonouders, en getest (stond overigens 234 volt op )

Zelf volgende week het wcd voor de elektrische aandrijving even op het plafond knutselen, ligt al een deel voorbereid dus appeltje eitje

Morgenochtend laag twee van de groene grond op de kozijnen, douchen en mijn kokskleren weer aantrekken. Volgende week dus veel in de afwerkfase
  Moderator woensdag 23 juli 2008 @ 10:19:33 #32
92034 crew  Vonkenboer
pi_60289423
Word saai he, dat op jezel reageren

Ziet er goed uit Sijb langzaam maar zeker gaan we richting de voltooiing van de garage !
Respect voor je Sijb hoe doortastend je alles tot de puntjes aanpakt
pi_60409248
Ja Ed,

Op een ander reageren is leuker dan jezelf steeds maar te moeten quoten

Affijn druk weekje gehad, maar niet getreurd we zullen doorgaan, al vallen we er bij neer

Gedaan:
vanmorgen beton en lekdorpel gehaald. Lekdorpel van 3mm a4 rvs, was wel ff slikken bij het afrekenen overigens Maar ja dat wordt niet meer lelijk van de roest natuurlijk, das ook wat waard

vanmiddag kistje gemaakt, klossen geslagen om het beton op zijn plaats te houden tijdens het afrijden met de spaan e.d.Beton gegoten, lekdorpel met weerhaken in het beton gedaan, afgestreken.

Stopkontakt aangelegd in mijn eigen garage voor de deur die Donderdag komt

Morgen gaan we twee palen die ik nog heb alvast zetten als straks de stratenmakers komen dan staan ze alvast maar kunnen ze er keurig omheen werken.

Vaders gaat de kozijnen voorzien van aflak, met wat mazzel kan dat morgen twee keer. Hangt er ff vanaf hoe warm t morgen wordt natuurlijk.

t is still going steady dus
pi_60424027
Zow fotos van de voortgang zijn gemaakt vanmiddag. De palen staan, de kozijnen hebben een laag aflak gehad. En de lekdorpel is ontkist.

Voor de rest geen tweede laag aflak vandaag omdat het tussen de middag dus echt hoosde van de regen hier
pi_60453344
Je gaat lekker door zo!

En ik kan me idd vaag herinneren dat bij het ontwerp van de schuur ik een standaard maat van de garagedeur had uitgekozen, dus dat scheelt nu weer voor jou
pi_60542726
Nou daar waren we wieder

wat zijn we aan het doen?

Deur hangt nu, al was er een onderdeel niet bij het pakket dus de deur open en dicht gaat nog niet...

verder wordt er nu voor de deur gestraat

Hout voor de schutting en het afdak staat al lekker te stinken in de garage(angelim vermelho )

En om kort te gaan, mijn vrouwen zijn er een paar daagjes niet en hebben de camera mee
pi_60547545
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 07:50 schreef Cybersijp het volgende:
Nou daar waren we wieder

wat zijn we aan het doen?

Deur hangt nu, al was er een onderdeel niet bij het pakket dus de deur open en dicht gaat nog niet...

verder wordt er nu voor de deur gestraat

Hout voor de schutting en het afdak staat al lekker te stinken in de garage(angelim vermelho )

En om kort te gaan, mijn vrouwen zijn er een paar daagjes niet en hebben de camera mee
Het klinkt allemaal weer erg goed!
Wat zijn ze precies vergeten met je Garagedeur? De motor?
Die schutting? komt die nu tussen de Garage en de Casa of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ga zo door!
pi_60562534
Nou nog ff snel reageren voor ik naar mijn mandje ga, ben echt stuk nu

Vanmorgen een flinke klap uitgedeeld en de oprit zit er qua straatwerk al kompleet in (55m2), in de middag zijn we begonnen naast de garage maar konden minder vaart maken omdat we stenen te kort kwamen ( 10m2) dus we kunnen het werk morgen dus niet af maken. jammer, maar de vorige stratenmaker heeft schijnbaar ergens rekenfoutje gemaakt waardoor we nu met de gebakken peren zitten. Oplossing is om te kijken of we de stenen nog kunnen krijgen natuurlijk

Verder de ontbrekende veer van de deur ingehangen, en ingespannen in zijn kabels. De deur ingeleerd, en de handzenders geprogrammeerd.

Vanavond wat volk langs gehad om te kijken natuurlijk, voor nu bis morgen ff
pi_60568557
Nou eh stenen zijn er nog, moet ze vandaag ophalen in winkel (n-h) en dan komen morgen de mannen weer om de boel klaar te maken

Parkeervlak voor garage is aangetrild en de resterende stenen zijn gelegd(voor zover als het kon natuurlijk

Ff bakkie doen nu, vervoer regelen en off we go
pi_60585307
Nou heheh dag weer om, ben nu echt uitgeblust maar het straatwerk is dus wel kompleet klaar nu

Zal ff mijn dagrelaas neerplempen:

vanmorgen 07:00 vier overactieve stratenmakers aan de deur, voor hun natuurlijk gesneden kost om zo vroeg je bed uit te rollen voor mij niet dus....

Hebben alle beschikbare straatstenen neergelegd waar mogelijk, de boel aangetrild en hop naar de volgende job.... Baas van de bestraters rondje gebeld, en in Winkel stond nog een partijtje van de zelfde stenen Alleen geen tijd om ze op te halen Dus zelf maar gegaan met de wagen en kameraad japie zijn wagen en aanwezigheid.

In winkel aangekomen pallet stenen betaald, geladen(gelukkig kon het pallet met een vorkheftruck op de kar (ging ook maar net hoor( 1 tons as) ) Met de boot naar Texel gegaan, en gelost. De stratenmakers gebeld dat de stenen er weer waren en als ze tijd hadden dat ze weer aan de gang konden....

Exact tien minuten later staan de mannen weer op de stoep en hebben de klus afgemaakt. SAtraatje ligt erin zoals ik het wou hebben nu. Plus ik kan morgen tot 09:00 in mijn mande liggen ipv 06:45 . Morgen weer om 10:00 aan de arbeit, maar er kan een klus van de lijst gestreept worden.

Volgende week verder met de poort schutting e.d maar ben nu wel blij dat die open stijfplek eens wat netter geworden is

Morgen komt Mrs Cybersijp weer terug, en zal vast haar ogen uitkijken

dat waren ze weer mijn vrije dagen voor deze week
pi_60611820
En als die weer terug is... kunnen wij weer foto's bekijken

Het ziet er tot nu toe allemaal super uit!!!!
pi_60625687
wat denk je? De mrs is weer terug en de camera dus ook

Knap he?

T is de bedoeling dat we volgende week de schutting gaan zetten, de middelste twee palen staan al zoals je kan zien op de foto's
pi_60629307
Wow ziet goed uit!!! Wat vond je vrouw ervan?
#geen
pi_60643177
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:28 schreef DuchessX het volgende:
Wow ziet goed uit!!! Wat vond je vrouw ervan?
Nou wat denk je?

Na een jaar of drie bij elke vlaag wind die er is, opgewaaid stof, zand dan wel gruis voorbijgezien te hebben gaan is dit idd een verademing voor haar

Scheelt ook nog eens een keer een hoop ramen lappen
pi_60648275
Zo... dat ziet er idd erg goed en strak uit!!!

Jammer dat het bijna klaar is (voor de kijker dan!)
pi_60696890
ja op je blote billen ja !

Als je een eigen huis hebt ben je namelijk nooit klaar, hou dus maar rekening met deel tig en dertig van hier tot sint juttemus

Tempo zal wat lager gaan ja, das wel waar . maar heb echt werkelijk nog plannen liggen voor jaren en jaren hoor.
  Moderator zondag 10 augustus 2008 @ 10:18:03 #47
92034 crew  Vonkenboer
  zondag 10 augustus 2008 @ 12:25:22 #48
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60702303
Ziet er goed uit
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:46:52 #49
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_60709222
tvp
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_60738648
Nou daar zijn we weer:

Vandaag twee palen bevestigd, een aan het huis een aan de garage. De rabatdelen voor garage naar poort zitten er al in.

Ga vanavond verder met de rabatdelen van huis naar poort

Heb er weer zin an, maar ach dat heb ik altijd

update:

de schutting van huis naar poort zit er nu ook in, had wat voeten in de aarde(paal stond niet helemaal recht in lijn met de andere palen.... Maar even opnieuw bevestigd en hoppa maat nemen, opnieuw maat nemen, nog maar eens (met passen en meten wordt het meeste tijd versleten ) en rammelen met die handel. Net voor het echt te donker werd ging het bovenste rabatdeel erop.

Morgen verder met de schutting tussen garage en buren. Daarna bezig met de poort, frame heb ik al natuurlijk, nu nog maar eens bedenken hoe hem op te hangen

[ Bericht 48% gewijzigd door Cybersijp op 12-08-2008 00:25:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')