abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60226545
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 15:58 schreef ruud-ziek het volgende:

[..]

ik dacht dat je klant was van kpn, niet dus.

in dat geval moet je opzoek gaan naar het contract wat is getekend bij het fysiek aanleggen van de lijn.

een klant kan ook geen isra punt kopen, een monteur wel.
ben wel benieuwd eigenlijk wat dan een kpn monteur er voor neer moet leggen, ¤90,- vind ik nl. erg aan de prijs voor zo'n los stukje plastic met een paar kontaktjes erin
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_60226867
quote:
Op zondag 20 juli 2008 15:51 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

ben wel benieuwd eigenlijk wat dan een kpn monteur er voor neer moet leggen, ¤90,- vind ik nl. erg aan de prijs voor zo'n los stukje plastic met een paar kontaktjes erin
90 euro is de prijs die een monteur moet neerleggen voor een isra punt
pi_60227356
belachelijk veel geld idd, nu weten we waar kpn zijn geld mee verdiend
pi_60231424
quote:
Op zondag 20 juli 2008 16:09 schreef ruud-ziek het volgende:

[..]

90 euro is de prijs die een monteur moet neerleggen voor een isra punt
prijs is vast zo fors om er voor te zorgen dat monteurs het niet "voor minder"gaan verkopen op iets van marktplaats oid...

Ach ik kijk zo af en toe nog wel eens rond, 90 euro voor een stukje plastic is en blijft natuurlijk erg fors....

Voor de rest:

Vandaag extra dag vrij gehad van de baas, dus direct het schildershemd aangetrokken en de laatste stukken boeideel voorzien van de (eveneens) laatste laag aflak.

Ijs en wederdienende dus morgen verder met de kozijnen en deuren, zal ook morgen even contact zoeken met de deurenleverancier. Daar heb ik tot op heden nog niks van gehoord namelijk .

Dus van de week hoop ik de prijzen te hebben van :
hout voor afdak en poort
straatwerk
datum voor garagedeur

T wordt nog wel eens wat....
pi_60258179
Tjapladiedee!

Waren we weer

Vandaag niks buiten kunnen doen ivm het weer, maar echter meer per telefoon kunnen regelen Volgende week Donderdag komt de sctionaal deur. Ik had de optie inmeten door bedrijf gekozen, omdat ik nog nooit zoiets bij de hand gehad had en je komt soms wel eens op Marktplaats oid vanwege verkeerd meten aangeboden dingen/goederen tegen. Had ik geen zin in dus optie niet zelf inmeten gekozen maar door bedrijfin te laten meten Affijn gebeld, en met de man aan de telefoon alles doorgelepeld.

Werd erg prettig geholpen, dacht mee etc etc. Blijkt dat ik dus een standaard maat vanaf fabriek kan plaatsen. Dus volgende week Donderdag had er een monteur tijd (wat nou bouwvak ) Dus hoppa richting Texel.

Worden ook meteen de bestaande sectionaal deuren van mijn schoonouders voorzien van elektrische aandrijving, echter wil je elektrische aandrijving heb je stroom nodig ! Toch? Nou dat was dus niet op de plaats waar ze moeten komen te hangen, dus vanavond lekker aan het knutselen geweest met de stroom.

Morgen nog wat spullen halen, had niet alles zo liggen. Dus morgenavond is dat klaar.

Verder morgen:

09:00 kameradski Steef helpen wat wat puin en sloophout op te ruimen, op de terugweg langs metaalhandel voor lekdorpel onder de deur.Verder voor Steef wat palen bij gamma halen.

bakkie doen met vaders, en ijs en wederdienende is het morgen mooi weer Dus kunnen er kozijnen in de grondverf gezet worden.

Verder komt de man van de bestrating morgen nog een keer langs hij heeft ergens een foutje gemaakt met de M2 dus dat wordt ff nameten

Toedels
pi_60284573
tada dag verder

Gedaan:

deuren twee keer in de grond gezet (wit)

kozijnen een keer in de grond gezet (groen)

lekdorpel besteld met ankers, wordt volgende week in beton gegoten zodat we straks geen inwaaiend regenwater hebben in de garage

Eten gekookt met vrienden(nou ja ik gekookt, zij en wij het opgegeten )

Stroom afgemaakt bij mijn schoonouders, en getest (stond overigens 234 volt op )

Zelf volgende week het wcd voor de elektrische aandrijving even op het plafond knutselen, ligt al een deel voorbereid dus appeltje eitje

Morgenochtend laag twee van de groene grond op de kozijnen, douchen en mijn kokskleren weer aantrekken. Volgende week dus veel in de afwerkfase
  Moderator woensdag 23 juli 2008 @ 10:19:33 #32
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_60289423
Word saai he, dat op jezel reageren

Ziet er goed uit Sijb langzaam maar zeker gaan we richting de voltooiing van de garage !
Respect voor je Sijb hoe doortastend je alles tot de puntjes aanpakt
pi_60409248
Ja Ed,

Op een ander reageren is leuker dan jezelf steeds maar te moeten quoten

Affijn druk weekje gehad, maar niet getreurd we zullen doorgaan, al vallen we er bij neer

Gedaan:
vanmorgen beton en lekdorpel gehaald. Lekdorpel van 3mm a4 rvs, was wel ff slikken bij het afrekenen overigens Maar ja dat wordt niet meer lelijk van de roest natuurlijk, das ook wat waard

vanmiddag kistje gemaakt, klossen geslagen om het beton op zijn plaats te houden tijdens het afrijden met de spaan e.d.Beton gegoten, lekdorpel met weerhaken in het beton gedaan, afgestreken.

Stopkontakt aangelegd in mijn eigen garage voor de deur die Donderdag komt

Morgen gaan we twee palen die ik nog heb alvast zetten als straks de stratenmakers komen dan staan ze alvast maar kunnen ze er keurig omheen werken.

Vaders gaat de kozijnen voorzien van aflak, met wat mazzel kan dat morgen twee keer. Hangt er ff vanaf hoe warm t morgen wordt natuurlijk.

t is still going steady dus
pi_60424027
Zow fotos van de voortgang zijn gemaakt vanmiddag. De palen staan, de kozijnen hebben een laag aflak gehad. En de lekdorpel is ontkist.

Voor de rest geen tweede laag aflak vandaag omdat het tussen de middag dus echt hoosde van de regen hier
pi_60453344
Je gaat lekker door zo!

En ik kan me idd vaag herinneren dat bij het ontwerp van de schuur ik een standaard maat van de garagedeur had uitgekozen, dus dat scheelt nu weer voor jou
pi_60542726
Nou daar waren we wieder

wat zijn we aan het doen?

Deur hangt nu, al was er een onderdeel niet bij het pakket dus de deur open en dicht gaat nog niet...

verder wordt er nu voor de deur gestraat

Hout voor de schutting en het afdak staat al lekker te stinken in de garage(angelim vermelho )

En om kort te gaan, mijn vrouwen zijn er een paar daagjes niet en hebben de camera mee
pi_60547545
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 07:50 schreef Cybersijp het volgende:
Nou daar waren we wieder

wat zijn we aan het doen?

Deur hangt nu, al was er een onderdeel niet bij het pakket dus de deur open en dicht gaat nog niet...

verder wordt er nu voor de deur gestraat

Hout voor de schutting en het afdak staat al lekker te stinken in de garage(angelim vermelho )

En om kort te gaan, mijn vrouwen zijn er een paar daagjes niet en hebben de camera mee
Het klinkt allemaal weer erg goed!
Wat zijn ze precies vergeten met je Garagedeur? De motor?
Die schutting? komt die nu tussen de Garage en de Casa of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ga zo door!
pi_60562534
Nou nog ff snel reageren voor ik naar mijn mandje ga, ben echt stuk nu

Vanmorgen een flinke klap uitgedeeld en de oprit zit er qua straatwerk al kompleet in (55m2), in de middag zijn we begonnen naast de garage maar konden minder vaart maken omdat we stenen te kort kwamen ( 10m2) dus we kunnen het werk morgen dus niet af maken. jammer, maar de vorige stratenmaker heeft schijnbaar ergens rekenfoutje gemaakt waardoor we nu met de gebakken peren zitten. Oplossing is om te kijken of we de stenen nog kunnen krijgen natuurlijk

Verder de ontbrekende veer van de deur ingehangen, en ingespannen in zijn kabels. De deur ingeleerd, en de handzenders geprogrammeerd.

Vanavond wat volk langs gehad om te kijken natuurlijk, voor nu bis morgen ff
pi_60568557
Nou eh stenen zijn er nog, moet ze vandaag ophalen in winkel (n-h) en dan komen morgen de mannen weer om de boel klaar te maken

Parkeervlak voor garage is aangetrild en de resterende stenen zijn gelegd(voor zover als het kon natuurlijk

Ff bakkie doen nu, vervoer regelen en off we go
pi_60585307
Nou heheh dag weer om, ben nu echt uitgeblust maar het straatwerk is dus wel kompleet klaar nu

Zal ff mijn dagrelaas neerplempen:

vanmorgen 07:00 vier overactieve stratenmakers aan de deur, voor hun natuurlijk gesneden kost om zo vroeg je bed uit te rollen voor mij niet dus....

Hebben alle beschikbare straatstenen neergelegd waar mogelijk, de boel aangetrild en hop naar de volgende job.... Baas van de bestraters rondje gebeld, en in Winkel stond nog een partijtje van de zelfde stenen Alleen geen tijd om ze op te halen Dus zelf maar gegaan met de wagen en kameraad japie zijn wagen en aanwezigheid.

In winkel aangekomen pallet stenen betaald, geladen(gelukkig kon het pallet met een vorkheftruck op de kar (ging ook maar net hoor( 1 tons as) ) Met de boot naar Texel gegaan, en gelost. De stratenmakers gebeld dat de stenen er weer waren en als ze tijd hadden dat ze weer aan de gang konden....

Exact tien minuten later staan de mannen weer op de stoep en hebben de klus afgemaakt. SAtraatje ligt erin zoals ik het wou hebben nu. Plus ik kan morgen tot 09:00 in mijn mande liggen ipv 06:45 . Morgen weer om 10:00 aan de arbeit, maar er kan een klus van de lijst gestreept worden.

Volgende week verder met de poort schutting e.d maar ben nu wel blij dat die open stijfplek eens wat netter geworden is

Morgen komt Mrs Cybersijp weer terug, en zal vast haar ogen uitkijken

dat waren ze weer mijn vrije dagen voor deze week
pi_60611820
En als die weer terug is... kunnen wij weer foto's bekijken

Het ziet er tot nu toe allemaal super uit!!!!
pi_60625687
wat denk je? De mrs is weer terug en de camera dus ook

Knap he?

T is de bedoeling dat we volgende week de schutting gaan zetten, de middelste twee palen staan al zoals je kan zien op de foto's
pi_60629307
Wow ziet goed uit!!! Wat vond je vrouw ervan?
#geen
pi_60643177
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:28 schreef DuchessX het volgende:
Wow ziet goed uit!!! Wat vond je vrouw ervan?
Nou wat denk je?

Na een jaar of drie bij elke vlaag wind die er is, opgewaaid stof, zand dan wel gruis voorbijgezien te hebben gaan is dit idd een verademing voor haar

Scheelt ook nog eens een keer een hoop ramen lappen
pi_60648275
Zo... dat ziet er idd erg goed en strak uit!!!

Jammer dat het bijna klaar is (voor de kijker dan!)
pi_60696890
ja op je blote billen ja !

Als je een eigen huis hebt ben je namelijk nooit klaar, hou dus maar rekening met deel tig en dertig van hier tot sint juttemus

Tempo zal wat lager gaan ja, das wel waar . maar heb echt werkelijk nog plannen liggen voor jaren en jaren hoor.
  Moderator zondag 10 augustus 2008 @ 10:18:03 #47
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zondag 10 augustus 2008 @ 12:25:22 #48
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60702303
Ziet er goed uit
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:46:52 #49
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_60709222
tvp
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_60738648
Nou daar zijn we weer:

Vandaag twee palen bevestigd, een aan het huis een aan de garage. De rabatdelen voor garage naar poort zitten er al in.

Ga vanavond verder met de rabatdelen van huis naar poort

Heb er weer zin an, maar ach dat heb ik altijd

update:

de schutting van huis naar poort zit er nu ook in, had wat voeten in de aarde(paal stond niet helemaal recht in lijn met de andere palen.... Maar even opnieuw bevestigd en hoppa maat nemen, opnieuw maat nemen, nog maar eens (met passen en meten wordt het meeste tijd versleten ) en rammelen met die handel. Net voor het echt te donker werd ging het bovenste rabatdeel erop.

Morgen verder met de schutting tussen garage en buren. Daarna bezig met de poort, frame heb ik al natuurlijk, nu nog maar eens bedenken hoe hem op te hangen

[ Bericht 48% gewijzigd door Cybersijp op 12-08-2008 00:25:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')