zow het plafond saga heeft een nieuw deel bereikt
![]()
Let me explain , De schilder heeft de aanhelingen van de schroten op de balken met een overschilderbare siliconenkit gedaan. Deze wordt normaal voor buiten gebruikt. Maar kan ook gewoon binnen gebruikt worden, echter wil je hem overschildren moet er ff gewacht worden zodat de toplaag dermate gehard is dat het ook daadwerkelijk te overschildren is.
Was dus niet zo, buitenkwaliteit verf heeft iets van siliconen in zich om de verf meer elastisch te amken en de verf die ik gebruik voor binnen natuurlijk niet..... Gevolg op alle aanhelingen in het plafond zijn er blaasjes en kringen in de sliconen gekomen.............
![]()
Ziet er niet uit dus, heb ff rap de schilder gebeld en hij heeft een soort van spuitje waarmee je de verf die je gebruikt dus kan voorzien van siliconen zodat het wel goed hecht. Dat geprobeerd met een volle bus verf ( twee spuitjes per liter) en ben aan de gang gegaan met de kit opnieuw in de verf te zetten. Ik heb vuer regels gedaan, en ga morgen even bij daglicht kijken hoe het er uitziet, anders dan kan ik volgende week maandag nogmaals het hele plafond schilderen. ( en ik was net zo blij dat het af was)
Maargoed dat was vanavond dus, heb vanavond ook nog een deurkozijn tussen de woonkamer en hal aan een kant in de hoogglans gezet voor de eerste keer. Puur eigenlijk om te kijken of de kleur die we willen gaan gebruiken beneden ook mooi staat( boven zit hij er al op )
Vanmiddag heb ik met de aannemer gebeld o.a over de schuifpui, die kan niet 123 vervangen worden. waar de fout ligt weten we niet maar hij ging er vanuit dat de nieuwe schuifpi als loopdeur de deur moest hebben welke tijdens de bouwperiode werd gebruikt, en ik dacht dat de schuifpui dus twee kanten opkon( wat ie niet kan, een kant kan maar open )
Om ff een nieuwe te bestellen is niet echt lucratief(kost ¤2000,- exclusief), hij gaat dus bij de leverancier navragen of er een mogelijkheid is om hem om te laten bouwen. Ik heb hem in ieder geval vanmiddag express niet in de verf gezet toen ik bezig was met de serre. Dan kan hij er altijd nog uit nl.
Verder nog een deurkozijn geverfd( tussen bijkeuken en de tuin)
Verder de revisie van de brief naar bouwgarant gekrgen per mail, maar de persoon inkwestie had eigenlijk geen kaas van auteursrecht gegeten. daarom heeft iemand hier een idee wat een abnner op funda moet opbrengen? ( 200.000 hits per dag)
Zo ff pics uppen as usual en dan naar bed zei duimelot