Boven zullen ze idd in de rail hangen en onderin zal wel een profiel zitten waar ze met behulp van een paar wieltjes door heen lopen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:27 schreef Vesalius het volgende:
Net werk!
Die kastdeuren hangen alleen bovenin in een rails? Hoe zitten ze van onderen vast zodat ze in het lood blijven? Of zitten er nog wieltjes onderin verwerkt?
Maar ik zie dat profiel op de foto's niet terug, vandaar mijn vraag. De rail bovenin is wel zichtbaar op de foto'squote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Boven zullen ze idd in de rail hangen en onderin zal wel een profiel zitten waar ze met behulp van een paar wieltjes door heen lopen.
Verder strak werk hoor Siebrand ! Zeker dat schilderwerk van de deuren![]()
![]()
Denk niet dat ik het ooit zou strak zou kunnen schilderen; ik hoop maar dat ik ongeveer één tiende deel van mijn vaders schildertalent heb "gekregen" dan lijkt het in ieder geval ooit nog ergens op
Nee , rechts van het spant is hanggedeelte. Ik heb daar denk ik een cm of 15 van......quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:31 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Rechts van de balk is voor jou?![]()
Erg mooi resultaat, past ook mooi bij de bestaande deuren.
Dop je de schroeven in de bovenste lat nog af?
Bovenin idd profiel, waar de wagentjes doorheen lopen, onderop een groef gefreesd in het paneel waar er een vast wieltje wat zich bevind in de plank onder de wand zich in nesteld nadat je de deur erover heen schuift. In het linker deel zitten en vier, rechter deel twee. Die zitten precies in het midden van twee panelen steeds. Als je de deuren dus schuift zie je nul komma niks onderop , op de groef na welke in de onderkant van het paneel gefreesd is.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:56 schreef Vesalius het volgende:
[..]
Maar ik zie dat profiel op de foto's niet terug, vandaar mijn vraag. De rail bovenin is wel zichtbaar op de foto's
Thx Anne , De mrs was ook erg te spreken over de klusvaardigheid van haar "mannetje". Schone zus kwam al langs en was jaloers dat zij niet zo'n man had die zoiets nou kon doen. T is goed gelukt, dat geef ik toe en leuk om te horen dat het toppie joppie is. Maar dan is het best hoor. We gaan gewoon weer verder met de volgende klus.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:20 schreef AnneX het volgende:
Mooi werk Cyberdepiep ! Van de kast en wat je verder op je vrije dagen hebt gedaan.![]()
Wanneer is de Mrs. uitgerekend?
Thxquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:20 schreef bobenjanneke het volgende:
Hebben de geleiders voor de vloer en deur van de kastenwand een specifieke naam?
Ik wil als ik buiten klaar ben, binnen iets dergelijks gaan maken.
Op de foto's ziet het schilderwerk van de kastenwand er hééééél gelikt uit! Netjes!
dank u !quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:18 schreef Reese het volgende:
Inspirerend om te lezen dat je nog steeds aan het klussen bent, Sijp!
En van harte gefeliciteerd met de verwachte gezinsuitbreiding!
Kijk dat zijn nou eens leuke berichten om te horen Sijbrand !quote:Op zondag 25 september 2011 20:52 schreef Cybersijp het volgende:
kijk nu al 33 dagen niet gereageerd in dit topic........
Niet dat het erg is, in tegendeel de komende tijd zal ik druk zijn met wat andere bezigheden in en om het huis.... Onze zoon Sjoerd is vanmiddag om 14:03 geboren . Moeder en zoon maken het prima, eerste twee flessen zitten er nu in. Dochterlief slaapt samen met pap in het ouderlijk bed vannacht. Kortom de klusrenovatie gaat tijdelijk ff de motten ballen in
Zal volgend voorjaar weer worden eer er grote dingen gepland staan, en ja de offfertes liggen er al weer haha
Thx allen,quote:Op maandag 26 september 2011 18:22 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kijk dat zijn nou eens leuke berichten om te horen Sijbrand !![]()
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon !![]()
Dat hij maar net zo'n klusser mag worden als zijn vader
quote:Op zondag 9 juni 2013 10:40 schreef Vonkenboer het volgende:
Strak werk hoor Cijb !
Ik zag je posten in het MMach pensioen topic en ik vroeg mij in eens af hoe het met onze FOK! K&W'r op Texel gesteld is !
Je tekst snap ik niet, na herhaald lezen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:37 schreef Cybersijp het volgende:
Als ik hem erin gooi qua werk ik het om hier een foto te posten, een reallife zwembad komt er no way meer!
[ afbeelding ]
Zo was hij in vervallen staat, meter of 13,5 lang Vijf of 6 meter breed. 2 meter diep(als het water tot de rand zat haha)
T schilderwerk van vorig jaar heb ik ook in de volle zon gedaan, verf droogt onder je kwast weg . Kwestie van iets peut toevoegen anders trek je de voren in je verfbad met je kwast natuurlijk. S'morgens hier de zon op de voorkant van het huis, in de middag wegdraaiend naar rechtsachter van ons huis. Morgenochtend dus beginnen bij de zijkant. Dan de voorkant, en dan weer terug naar de voorkant. En ik heb het niet zo gauw warm hoor!....... Ben wel wat gewend in die keuken van me hahaquote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:45 schreef AnneX het volgende:
Hier schilderen mensen ook en dan pal op de zon.
Je kunt lastig je huis een slag draaien![]()
Aan de dakgoot hangt een zeil om de ergste hitte tegen te houden.
Toevallig rood, wit en blauw.,
...van die zeilen waarmee je aanhangwagentjes afdekt...
Goed bezig weer, Sijp
Ik sta voor mijn jaren 20 huis voor dezelfde keuze; tenminste: er is niet echt keuzequote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:28 schreef Cybersijp het volgende:
Nee ga voor pur isolatie, omdat ik geen kelken van gaten kan hebben vanwege de dunne voegen. Moet er met maat 14 mm geboord worden. Dan heb je nog twee opties, een betere pur en een mindere pur....
Hoi Ed, ja idd nog steeds druk met werken en verbouwen. Verbouwen gaat wel wat langzamer nu natuurlijk (to say the least....quote:Op zondag 10 november 2013 19:09 schreef Vonkenboer het volgende:
En Cijb hoe gaat het er allemaal aan toe op texel ?
Nog steeds druk met klussen en koken neem ik aan ?
Kan je melden dat het mij 300% meegevallen is, wel alle openingen die er maar kunnen zijn dichtmaken middels kit/specie/pur. Verder zul je merken dat je huis aan de binnenkant echt niet luchtdicht is (veel stof in huis als het aan de gang is (vullen van je muren). Maar direct resultaat. Nu bij nachtverlaging van 2 graden in voor en naseizoen halve graad zakken tijdens de nacht, als het echt vriest dat pas 2 garden val na een uur of 6/7. En dat scheelt een hoop euro's ! Verwachting is dat ik een tvt van 3 jaar zal gaan halen (!).quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:14 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Ik sta voor mijn jaren 20 huis voor dezelfde keuze; tenminste: er is niet echt keuzeWil je niet je stenen stuk laten boren, zit je aan PUR vast
![]()
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met PUR!
Volgens mij is dit het langstlopende klustopicquote:Op maandag 25 april 2016 16:43 schreef Cybersijp het volgende:
Nou de kelder was al ff klaar, de kamer van de mini Mrs ook , alleen de heren tegelzetters hebben het wat drukkig (alles moet voor het seizoen af natuurlijk hier op t eiland![]()
) Dus vanmiddag gaat het dan ijs en weder dienende gebeuren . We gaan aan t vloertje werken . Heb nog tegels identiek aan de rest van de benedenvloer liggen , dus leek het mij het mooiste om dat in dat patroon daar ook neer te vlijen
working on it . Nee zal er zo even een paar uppen . rest is iig still alive . Staan nog allemaal vrolijk online , nou ja de foto's die ik zelf geupload heb danquote:Op maandag 25 april 2016 17:34 schreef bleiblei het volgende:
Ben benieuwd! Maareh, waar zijn de foto's?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |