abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71176730
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:23 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Een hok vol gereedschap en dan nog een lijmklem tekort komen
haha, snapte hem eerst ff niet !!!!
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_71177078
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 01:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind het weer prachtig en van ongekend vakmanschap en geduldig oog voor detail Sijp!

Wat mij betreft ben jij absoluut geen hobbyklusser, maar zou je zo maar je brood kunnen verdienen met je vakmanschap.

Jammer dat Texel zo verweg is!
Delfzijl is dichterbij, dus mocht je zin hebben... haha
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_71184766
Nou wij hebben ook weer wat:

Armatuur van 2006, toen state of the art. Hartstikke mooi , en dan "pats" glaasje stuk!!!

Balen natuurlijk, bij Eglo(producent) gekeken of ze het nog in het assortiment hebben zitten, en dit bleek niet meer het geval.....

Had de hoop al (deels) opgegeven, maar dacht er net aan maar eens te bellen met de importeur hier in Nederland. Ik vertelde dat het glaasje stuk was gegaan en dat ik graag een glaasje of twee op reserve zou willen hebben mocht het ooit nog eens gebeuren natuurlijk.

Groothandel gaf aan dat zij eigenlijk niet aan particulieren mochten verkopen, en dat zo'n glaasje voor ¤10,- per stuk normaal te koop was. Maar omdat het een "uitloopartikel" was hadden ze in Nederland geen voorraad meer staan, echter in Oostenrijk nog wel.....

Na even in de "wacht"gehangen te hebben, kwam de beste man terug aan de telefoon om mijn adres te vragen, en meldde mij dat hij gratis vanuit service de glaasjes zou opsturen. Het zou natuurlijk wel even duren omdat het vanuit Oostenrijk moet komen naar Oosterhout(importeur) en vanuit daar naar de "casa"gezonden.

Mocht ik het "lang" vinden duren dan kon ik "Jeffrey"altijd nog eens bellen met de vraag hoe het er mee zat! Geweldige service Eglo, ik weet nu meteen weer waarom ik destijds alle verlichting in ons huis aan armaturen en spots van Eglo heb laten komen .

Ben echt super blij met deze service van de firma Eglo in Oosterhout, warme douche warme douche
pi_71187013
Mijn ervaringen met Eglo (en dat zijn er veel) zijn ook erg goed. Daarnaast maken ze ook mooie spullen..
pi_71415661
zo week verder en weer wat klussen gedaan:

naast ons huis, zeg maar naast de oprit de totale strook geëgaliseerd en voorzien van worteldoek en split. Toen was echter de eerste mini bigbag al bijna leeg..... : ( gevalletje van dus niet 16kilo per vierkante meter , maar gevalletje van 16 kilo per centimeter hoogte per vierkante meter. Omdat ik dus 30 vierkante meter voorzien wil van een knappe laag, heb ik dus 30x16x5 kilo nodig, nou hadden ze er nog wel eentje staan op voorraad maar de rest is dus al besteld...... (paar weken geduld )

Het is allemaal gevuld op het vak naast de deur en een van de twee vakken voor de voorste erker na. Maar daar gaat op zeker nog een bigbag in hoor. Vandaar dat ik er dus nog maar twee besteld heb, just to be sure(en niet twee weken achterop .... )

Effin: veder gedaan: de beide waterputten van ons zowel als de buren voorzien van een knappe rand afwerking van zwarte betonbandjes. Bij die van ons ging het wel de boom van de buren stond daar circa een mtr vanaf, dus niet al te veel wortels Bij die van de buren ging het wat minder, put staat echt 10 cm naast de boom, heb dus heel wat gezaagd en gespit. Maar nu ligt t er mooi in.

Verder met egaliseren twee aanhangwagens vol zand verwijderd van het erf, en die naar iemand gebracht die wel wat zand kon gebruiken (had kuilen op het erf)

Morgen weer @ work, dus tot volgende week maar wieder lurkertjes.....
pi_71416527
Wanneer mag ik intrekken?

Echt mooi geworden!
Alleen de overwinnaars beslissen wat de oorlogsmisdaden waren.
pi_71417266
haha, de boel is al verzegd aan de Mrs Cybersijp maar thx voor t compliment
pi_71423826
Geen foto's sijppie?
pi_72360474
t had weer ff geduurd maar daar is er eindelijk weer eens wat "reuring"op het erf van de casa:)

Ik heb vandaag dus eindelijk de laatste twee mini-bigbags met split in ontvangst mogen nemen. Verder waren gistermiddag al de plantjes gebracht. De boompjes dat gaat nog ff duren de kweker had maar een knap exemplaar en ik heb er twee nodig, kun je ze wel nemen natuurlijk maar voor ¤50,- t stuk oid wacht ik het nog wel ff af

Afijn nu alle borders voorzien van split en worteldoek, ook de buitenste randjes net naast de buxussen (kant van de bestrating zeg maar ) Verder de plantjes ingespit, en ik mag dan wel geen foto's hebben van deze dag t was wel een productief dagje, want.....de voortuin is nu op twee boompjes na AF!

woensdag 2 september 2009 @ 09:25:06 #160
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_72363289
Iemand ooit al wel eens begin en stand tot-nu-toe naast elkaar gezet?

Ik vind toch wel duidelijk zichtbaar dat deze casa zich nu mag scharen in de top van de best onderhouden huisjes van 't eiland

Ben wel benieuwd naar de nieuwe voortuin
pi_72384217
Dank voor het overzichtje

Kon het niet verkroppen dat de nieuwste plaat ook niet echt up to date is, dus vanavond maar ff de sloffen aangetrokken om een foto te maken

Zal zo ff de foto's van de camera halen en resizen
pi_72384856
het nieuwste "huisoverzicht":

voortuin border naast de voordeur/afscheiding buren:

Voortuin borders/vakken waar in elk nog een boompje in moet komen in het midden(witte bloemen):

border aan de kant met de garage, afscheiding met de andere buren naast ons:

plaatje van hetgeen zich aan borders bevind voor de deur bij ons:

Planten zijn lavendel(35 stuks) nu nog klein , maar worden max iets van 50 cm hoog. Preciese soort is "hidcote" paars, je hebt ook nog een witte variant. Die wil ik evt. onderaan de stammetjes van de boompjes planten, maar wil eerst zien hoe de boompjes de middelste borders gaan "opvullen"

En dat split? ja dat is dus 2000 kilo (ben ik ff blij dat t nu daadwerkelijk ook op de plek ligt waar het kan blijven liggen .......
pi_72385210
Nu is echt alles fantastisch, wat doet die lelijke grijze container daar?

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_72385969
eh klaar staan om aan de weg gezet te worden?
  donderdag 3 september 2009 @ 08:17:28 #165
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72395883
Ik mis nog wel iets!

De poort van het kasteel.
pi_75542739
én hoe staat het ermee? Poort is door het slechte weer vast al afgeschilderd
pi_75567583
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 08:09 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
én hoe staat het ermee? Poort is door het slechte weer vast al afgeschilderd
nou eh eh eh nee nog niet eig...... lol

T is nl. zo dat een van mijn kameraden het in zijn bol gekregen heeft om een ander huis te kopen, en nu moet er natuurlijk weer geklust worden. Ik heb op dit moment nog wel een klein"side-project" waar ik mee bezig ben voor de baas(in eigen schuurtje wel te verstaan). Voor de rest veel bezig geweest bij mijn kameraad Stefan

Deze installateur annex vonkentrekkert dus:

De kerst komt er voor ons ook weer aan (werk als chef-kok in de horeca) dus plenty aanloop en genoeg te doen, daarna heb ik vanaf 8 Januari 2010 tot eind januari vrij genomen. Moet wel in deze periode een week op vakantie en een week de woonkamer schilderen bij een van mijn "schone"zussen dus de poort kon nog wel eens ff duren

Geen probleem, hij loopt niet weg. Ding is loodzwaar nl
pi_76550560
En wat ga je in je vakantie allemaal klussen? (Lekker pusherig he :p )
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:22:06 #170
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_76556302
Zo!! Mooi!
Ik moet zeggen dat ik wel gigantisch jaloers ben op je gereedschap en de ruimte die je hebt om het te gebruiken . Echt super!
pi_76572868
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:22 schreef bleiblei het volgende:
Zo!! Mooi!
Ik moet zeggen dat ik wel gigantisch jaloers ben op je gereedschap en de ruimte die je hebt om het te gebruiken . Echt super!
ik geloof dat iedereen jaloers is op Cybersijp... woont op Waddeneiland, kan zelf een echt supermooi huis in elkaar knutselen, heeft leuke baas, en een geweldige klusschuur.

Ik ben jaloers
pi_76658732
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 03:31 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
En wat ga je in je vakantie allemaal klussen? (Lekker pusherig he :p )
Geen idee, ben op dit moment op vakantie

Volgende week een schilderweekje, en als dat gedaan is zullen we maat Steef weer gaan helpen met klussen. T volgende projekt wat ik zelf ga ondernemen is het maken van een kast met bureau voor dochterlief op de kamer. dat project zit nu in de plan/tekenfase. t wordt wel een mooi ding
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 21:55:47 #173
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_76698356
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:40 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Geen idee, ben op dit moment op vakantie

Volgende week een schilderweekje, en als dat gedaan is zullen we maat Steef weer gaan helpen met klussen. T volgende projekt wat ik zelf ga ondernemen is het maken van een kast met bureau voor dochterlief op de kamer. dat project zit nu in de plan/tekenfase. t wordt wel een mooi ding
Mogen we een gedocumenteerd posting verwachten over het hoe en wat van het bureau ?
pi_76743344
Hehe hoe lang ken je me nou Ed? van al het volk dat hier langs hobbelt hebben we al kennis met elkaar gemaakt..... Dat gaat dus goed komen hoor!

Maar nu ben ik nog voor een paar dagen tussen puk en pelle in Brabant
pi_78509737
Nou puk en pelle ligt al even achter ons, en we zijn dapper maar niet minder braaf begonnen aan een van de dingen op de o zo korte "to do list"....
Dit wordt dus een kast voor bij onze dochter op de kamer, nu ze bijna 5 wordt met een paar wken is een commode niet meer nodig, en is een kast met VEEL opbergmogelijkheden en een bureau eraan vast wel makkelijk dacht ik. Alles is overigens levensloopbestendig, voorzie de kast van een ander kleurtje en je kan er je hele leven mee doen. T wordt echt een groot zwaar , log maar oh zo mooi ding
Ben bij de timmerman geweest van de vraag of hij weer zulke mooie platen kon ritselen als eens eerder. kost een pak geld minder dan bij de gamma. Veel meer lagen inwendig(dus minder gevoelig voor kromtrekken etc), heel fijne buitenste laag fineer. Licht opschuren na de grondverf en je kan het aflakken.

Daar hij ook niet elke week bij dat adres kwam en ik naast mijn klussen ook nog wat werktijd had zitten( en vakantie, voor het geval jullie je zorgen zouden maken of ik wel aan mijn vrije tijd toekwam ) Duurde het tot twee weken terug eer ik ze in huis had. Had met het programma "cutlist"al een verdeling gemaakt van het hout en hoe te zagen. Daarna in het voorste deel van de garage een beun gemaakt en met de cirkelzaag alle zes platen in wat handzamer delen gezaagd.

Die laten rusten tot de volgende dag dat ik vrij had, en dus weer tijd had. dat was vorige week Vrijdag. samen met vaders zijn we aan het klooien geweest om de kanten mooi onder een verstek van 45 graden te krijgen, lukte ook wel maar dus niet mooi genoeg met een cirkelzaag. Geprobeerd hoe het zou staan, door mezelf als pietlut afgekeurd en opnieuw gemaakt. Dus de zaag erin en de kast is nu dus ietsje kleiner als gepland..... (maar wel naar t zin en das ook wat waard )

Vandaag bezig geweest met het maken van de tussen stukken tussen de lades, en de houten geleiders waar de lades op komen te rusten. Morgenvroeg gaan we weer om 10:00 verder. Zal morgen ook effe een plaatje schieten kunnen jullie eens kijken waar ik mee bezig ben.
pi_78512197
ja-ja - sta je genomineerd voor 2009 ondanks vakanties en beunen.
Het was eigenlijk stil sinds september jl.
Ga je opeens weer aan de slag in 2010 en in de race voor de nominatie in 2011 !
Straks ben je nog genomineerd voor het langstlopend verbouwtopic in K & W.
/ geinmodus.

Succes, je maakt er vast weer wat moois van.
pi_78516443
ach Anne maakt me niks uit, vind het wel leuk om genomineerd te worden, maar waarom ben je bezig met je eigen huis? Omdat het mooier word, en je wat om handen hebt. We zijn overigens vandaag weer bezig geweest met de kast, en heb een paar foto's gemaakt van de kast in wording.

Het langstlopende topic gaat het denk ik wel worden. Er staat nog genoeg op de shortlist(al is die best lang.....

Vanmiddag gaan we verder met de kast, de ophangingen voor de lades zijn nu klaar, het vak voor de tv en een uitschuifbare lade voor de verlichting van het bureau staan op het program voor vanmiddag

stand in de mand nu:

wordt een stevig ding
pi_78603022
Zo paar dagen verder, gisteren niks gedaan maar vandaag weer lekker aan de knutsel gegaan.

Wat we gedaan hebben:
paneel gemaakt , plus bevestiging hiervoor(hier komt later een flatscreen aan te hangen(bovenste vierkant)
lade gemaakt waar straks de verlichting mee uit de kast getrokken kan worden. Als je een bureau hebt wil je natuurlijk ook knap licht erop hebben nietwaar?

De vier lades gemaakt, gemonteerd. Drie zijn al zo ver ingedroogd qua bruislijm dat ik het aandurf
ze er voor de show in te hangen.De laatstste zit nu echt nog maar 20 minuten in elkaar dus die staat op het werkbankje te drogen.

Stapeltjes hout gemaakt en verlijmd, hier kan ik morgen de pootjes van maken

Morgen to do:
voorkanten maken voor de lades(plus frezen van de zijkanten(afkanten)
knoppen halen (2 per lade)
zaag ophalen bij de bouwgroothandel (is geslepen)
beginnen met het bureau gedeelte , inclusief de poten
luikje maken onder het bureau waar een "geheim"vak in kan komen(das leuk als je 5 bent nl. ( ik heb al extra ruimte onder de onderste lade gehouden zodat er ook echt wat kan leggen

Lekker bezig geweest weer

Wat is klussen toch leuk

brb : zo ff foto's uppen kunnen jullie eens kijken naar de bigass kast
pi_78603740

De kast zelf met de drie lades al in place, bovenste vierkant komt dus straks een flatscreen in te hangen(komt overigens ook nog een deur voor)

Zijkant van de kast, met daarin bovenin het laatje waar straks de verlichting in komt te zitten.

Detail van een van de lades, alle lades zijn verlijmd middels bruislijm en met een tacker vastgespijkerd.

De blokken die gelijmd zijn, daar kan ik morgen dan pootjes van zagen.

Morgen vast wel weer een updeet
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:33:40 #180
100272 Pseik-O
psychopaat
pi_78620822
Mooi om te zien die kast, ben benieuwd hoe het er uit ziet met een likkie verf erop
Altijd leuk om het klus-wel en wee op ons wonderschone eiland te zien
Binnenkort moet ik toch een keertje op het eiland zijn in de koog i.v.m. bezoek aan die familia, denk dat ik misschien wel even een rondje door de burg (kogerstraat) maak dan :p

Greetz
Pseik-O
Prettig gestoord
pi_78623228
Ziet er weer degelijk uit.

Hoe ga je straks de verlichting schakelen en aansluiten, gewoon met een krulsnoertje aan de achterkant?

En hoe heb je de lades schuivend gemaakt?
pi_78648711
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 07:47 schreef Gurb het volgende:
Ziet er weer degelijk uit.

Hoe ga je straks de verlichting schakelen en aansluiten, gewoon met een krulsnoertje aan de achterkant?

En hoe heb je de lades schuivend gemaakt?
De lades schuiven nu hout op hout. Ik zal ze als de kast klaar is nog voorzien van een laagje wax. Zodat het nog makkelijker glijdt. T glijdt nu al aardig soepel nl. Ik heb bewust geen gelagerde ladegeleiders gekozen. Kost zeker niet niks als je een beetje knap spul wil hebben. Heb al eens eerder gamma lade geleiders gebruikt, maar daarvan lagen de kogellagers al spoedig her en der....

De verlichting worden twee led spotjes, die in de "bak"komen te zitten. Met soepel twee draads snoer dan naar een rijgdoos oid achterin de lade. Daar idd een krulsnoer naar de schakelaar in de kast. Vandaar uit met snoer naar de wcd. Je kan niet bij de verlichting komen, want de bovenkant wordt ook nog dichtgemaakt. Om evt. warmte uit het kastje te geleiden breng ik direct boven de spotjes een gaas van plastic aan(versterkt met ijzerdraad) ledlampen worden natuurlijk al haast niet warm dus dat moet te doen zijn.

En pseik O Je bent welkom, wel ff laten weten hoe en wanneer dan staat de koffie klaar als je zin hebt om "effe an te komme"
pi_78648845
Gedaan vandaag:

vanmorgen pootjes op maat gezaagd en bevestigd
vanmiddag boodschappen wezen doen(had wat divers klein spul nodig om de kast in een alter stadium af te werken.
Begonnen met het maken van het bureau aan de kast vast. In ruwbouw zit die nu aardig in elkaar. Maar ik heb nog wel een dag of 2 klussen nodig eer alles echt klaar is. daarna komt het verhaal van schilderen plamuren etc.

Ben dus nog wel ff bezig
pi_78652428
Zeg sijp, dit maak je in je übercoole werkplaats ?

Hoe krijg je de - loodzware ? - kast dan het huis in en de übercoole trap op ?
pi_78653108
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:42 schreef AnneX het volgende:
Zeg sijp, dit maak je in je übercoole werkplaats ?

Hoe krijg je de - loodzware ? - kast dan het huis in en de übercoole trap op ?
Nou ten eerste staat er brinta op het avondmenu als toetje zolang de kast nog niet boven is, en als tweede optie:

Lades eruit, alles wat los demonteren en ff flink wat spierkracht gebruiken. Kast is wel zwaar, maar met twee man best te tillen(althans Mijn formaat(en niet alleen in de dikte maar ook in de breedte.... )

En idd, met nog maar een beetje ruimte om te bewegen om de kast heen begin ik en mijn vader te verlangen naar wat meer(werk) ruimte. Wie weet als het schip met geld langsvaart ga ik nog maar eens uitbreiden(maar dan wel met 30 vierkante meter ofzo.
pi_78669155
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:37 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

De lades schuiven nu hout op hout. Ik zal ze als de kast klaar is nog voorzien van een laagje wax. Zodat het nog makkelijker glijdt. T glijdt nu al aardig soepel nl. Ik heb bewust geen gelagerde ladegeleiders gekozen. Kost zeker niet niks als je een beetje knap spul wil hebben. Heb al eens eerder gamma lade geleiders gebruikt, maar daarvan lagen de kogellagers al spoedig her en der....

Gelagerde ladegeleiders zijn inderdaad aardig aan de prijs, zeker als je lades wilt die helemaal open kunnen (dubbele ladegeleiders). En als je nauwkeurig je lades maakt en de lat waarop ze glijden (en dat zal jou ongetwijfeld lukken ) dan gaat dat net zo goed!

Heb je nog een soort van stop gemaakt dat je de lades er niet zomaar uittrekt?
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:44:21 #187
36431 bleiblei
pi_78670958
Waarom heb je eigenlijk van dat dure (okoume?) multiplex gebruikt terwijl je voor binnengebruik ook dat goedkopere (populieren?) spul kan gebruiken? .
pi_78690197
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:44 schreef bleiblei het volgende:
Waarom heb je eigenlijk van dat dure (okoume?) multiplex gebruikt terwijl je voor binnengebruik ook dat goedkopere (populieren?) spul kan gebruiken? .
ehm niks te mekkeren maar dit is gewoon binnen kwaliteit multiplex. Voor een prijs die de helft van de gamma is. meer lagen fineer, minder kans op kromtrekken dus. T is overigens wel loofhoutmultiplex maar met enkel de deklagen van hardhout . Is zo glad als een aaltje joh!

En ik ga echt geen kast van underlayment maken , dat zou nog goedekoper zijn maar ziet er niet uit. Scheelt met ook heel wat uren plamuren en schuren en laat ik nou net daar een beetje een broertje dood aan hebben.
pi_78690282
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 08:32 schreef Gurb het volgende:

[..]

Gelagerde ladegeleiders zijn inderdaad aardig aan de prijs, zeker als je lades wilt die helemaal open kunnen (dubbele ladegeleiders). En als je nauwkeurig je lades maakt en de lat waarop ze glijden (en dat zal jou ongetwijfeld lukken ) dan gaat dat net zo goed!

Heb je nog een soort van stop gemaakt dat je de lades er niet zomaar uittrekt?
Goed dat je het zegt, er komt bovenin nog een randje welke de achterkant tegenhoud, zodat je de la er niet uit kan trekken maar wel er uit kan "kantelen"
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:11:08 #190
36431 bleiblei
pi_78692166
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:18 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

ehm niks te mekkeren maar dit is gewoon binnen kwaliteit multiplex. Voor een prijs die de helft van de gamma is. meer lagen fineer, minder kans op kromtrekken dus. T is overigens wel loofhoutmultiplex maar met enkel de deklagen van hardhout . Is zo glad als een aaltje joh!

En ik ga echt geen kast van underlayment maken , dat zou nog goedekoper zijn maar ziet er niet uit. Scheelt met ook heel wat uren plamuren en schuren en laat ik nou net daar een beetje een broertje dood aan hebben.
Ah okee, het was maar een vraagje.
Het leek nogal overkill voor een kast .
pi_79773560
Na de afgelopen weken stug doorgewerkt te hebben @ work, en op de vrije dagen bezig geweest et zijn met de kast van dochtertjelief kan ik nu eindelijk melden dat hij op het rooster en de elektriciteit na klaar is. Volgende week vanwege de paasdagen op maandag bij de baas aan de slag, maar Dinsdag gaat hij in de grond verf hoor.

Heb overigens nog wel ergens picje op staan, (telefoon) maar die nu ff niet onder handbereik. Nog ff wachten daarop dus
  woensdag 31 maart 2010 @ 03:18:53 #192
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_79775068
jaha, papa kan dan misschien wel niet zo goed kokuh, maar hij kan wel geheime vakjes maken...

lekkuh PUH!!!

We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_79816047
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 03:18 schreef klusfoobje het volgende:
jaha, papa kan dan misschien wel niet zo goed kokuh, maar hij kan wel geheime vakjes maken...

lekkuh PUH!!!

eh kan anders heel wat lekkers in elkaar knutselen, ben al een jaar of 20 kok nu....... Dus en / en situatie
pi_80506391
Zo paas achter de rug, bijna de zaakjes weer op orde voor het komende seizoen. Nu een paar dagen vrij, en naast lekker met de meiden op pad met de fiets te zijn geweest maar weer begonnen met de "kast"

Ik heb vandaag eerst maar eens opgeruimd, zooi hout naar de meierblis gebracht en toen de verfspullen weer bij elkaar gezocht. T was mooi weer dus de kast gedemonteerd en buiten staan te schilderen met vader Cybersijp. In de namiddag werd te wat minder weer maar toen was het klusje geklaard ook.

Morgen gaan we licht opschuren, na eerst met plamuur de gaatjes e.d behandeld te hebben. Daarna de tweede laag grond erover heen trekken.

Voor volgende week zit ik nog ff in dubio, zal ik om het huis heen gaan werken(zeg maar veredeld onkruid wieden e.d) of de kasst voorzien van de eerste laag aflak. We zien wel. Maar goed still going strong dus.........................
pi_80508046
zelf je kast bouwen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_80528595
Ja leuk He? Heb ik ook gedaan met het huis waar we nu wonen(renovatie zeg maar), dan kijk je met veel voldoening naar je handjes hoor!

Maar anywayz, vandaag geplamuurd, geschuurd , en de tweede laag grond aangebracht. Weer n bitje de boel opgekuist en nu gaan we zo eten en doen we niks meer vandaag:P

Morgen weer aan de klus @ the beach. Volgende week maandag weer licht schuren, en de eerste laag roze erop knallen. Dinsdag dan laag roze aflak nummer twee.

We komen er wel...... (al duurt t ffies )
  donderdag 22 april 2010 @ 08:08:45 #197
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_80585561
Ben benieuwd naar het eindresultaat!
  Moderator dinsdag 11 mei 2010 @ 21:49:05 #198
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_82219670
Nou druk druk druk @ work, maar net weer twee vrije dagen gehad. Gisteren met de hogedrukspuit het terras van hardhout gedaan(kan er volgende week weer een laag olie overheen , daar kwam ik vandaag niet meer aan toe nl ) Verder al het straatwerk met de hogedrukspuit de voegen schoon geblazen. Er zat heen wat mos, onkruid, en algen op de mooie gebakken steentjes. Dacht dat het met de patio-cleaner wel zou gaan, maar die gaf de spreekwoordelijke straalpijp aan maarten.... Dus met de vuilfrees de hele 140 vierkante meter rond. En das een end ...... (echt) Gisteren tot 10 uur s avonds mee bezig geweest, ik zag er niet uit zeg (leek t monster van loch ness wel met al die drab op me ) Vanmorgen monter verder gegaan. Donker split gehaald, ingeveegd, de buurman nog maar even geholpen want die vond het ook wel erg mooi geworden bij ons. Resultaat, daar dus nog ff bezig geweest, split op. Meer split gehaald, ingeveegd En toen Koffie !

Verder staat de kast van dochtertje lief in de kamer van haar. Vorige week op een kort dagje de stout schoenen en werkhandschoenen aangetrokken , kameraad gebeld. Vaders om te coördineren erbij. En gaan met dat ding. later stickers geplakt. Kan er nu ff geen foto van maken, dochter ligt lekker te tukken maar geloof me ze is er blij mee !

Zal van de week als ik eraan denk even proberen om overdag een foto te maken van de kast.

T gaat dus gestaag door, en als ik ooit nog eens iemand met een eigen huis hoor roepen dat hij/zij klaar is met het huis. Bedenk dan dat dat een utopie is. Je bent nooit klaar met je eigen huis. Er is altijd wel wat te doen. Al is het languit onderuit op het terras genieten van al het werk dat je verzet hebt

toedels
pi_82223121
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:42 schreef Cybersijp het volgende:
Nou druk druk druk @ work, maar net weer twee vrije dagen gehad. Gisteren met de hogedrukspuit het terras van hardhout gedaan(kan er volgende week weer een laag olie overheen , daar kwam ik vandaag niet meer aan toe nl )
Daar tast je wel de houtstructuur van het hardhout mee aan, waardoor het hout alleen maar harder gaat vergrijzen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')