Alfa heeft blokken van 1.8 waar ze 145 pk uit persen, en volvo heeft weer bijvoorbeeld een blok van 2.5 waar ze 144 uit halen.quote:staan sommige auto's: 2.0 met maar 135PK!!!!!!!
Ik heb deze verhaaltje in veel topics verteld.. maar ja..quote:Op vrijdag 20 juni 2008 05:57 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Alfa heeft blokken van 1.8 waar ze 145 pk uit persen, en volvo heeft weer bijvoorbeeld een blok van 2.5 waar ze 144 uit halen.
Het verschil zit hem in het feit dat de 2.5 veel langer meegaat dan zo'n honda blok.
Ik wil geen dicussie starten dat honda blokken slecht zijn maar dat niet elke automerk probeert om zoveel mogelijk uit een blok te halen.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:06 schreef 68Chevelle het volgende:
Mijn god...
Smakelozer dan Bastian Schweinsteiger.....
Dover dan Wouter Bos....
Krommer dan Willem van Hanegem....
Nepper dan Milli Vanilli
Een Honda-Fanboi topic
quote:
1 tot 100? hoeveel sec?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jaloezie..
Honda Civic B16a2 met ruim 500PK en kan doortrekken tot 9.000RPM..!!
Laat mij maar 1 ander auto zien met een 1.6je met 500PK..
Ik kan wel met jou in discussie gaan maar er staan alleen al op autotrader 408 occaisons met minimaal 300.000.quote:een Volvo?? Dacht het niet he
Ik vond de stoelen in mijn EJ9 een stuk beter dan de "sportstoelen" in mijn Golf 3 GTI 16V!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:34 schreef tevebe het volgende:
Honda's zijn wel leuke auto's alleen jammer dat de stoelen bagger zijn. Iig van de 2004 coupe.
ik nog een complete EJ9quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:01 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb nog leren Prelude-stoelen te koop. Iemand?
De civic coupe was een SI uit 2004 en echt die stoelen zijn bagger. Achterin is het helemaal dramatisch.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 17:57 schreef DurQ het volgende:
[..]
Ik vond de stoelen in mijn EJ9 een stuk beter dan de "sportstoelen" in mijn Golf 3 GTI 16V!
Tevens TVP!
Ik zal 't proberen.quote:Kun je je voorstellen?
welk gen?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:01 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb nog leren Prelude-stoelen te koop. Iemand?
Ik weet niet welke genquote:Op vrijdag 20 juni 2008 20:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
welk gen?
En alleen voor of ook achter?![]()
(ivm vriend die lude heeft met stoffen stoellen)
Verwacht je nu écht serieuze reacties ?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jaloezie..
Honda Civic B16a2 met ruim 500PK en kan doortrekken tot 9.000RPM..!!
Laat mij maar 1 ander auto zien met een 1.6je met 500PK..
Jaaaaah!!!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:34 schreef tevebe het volgende:
Honda's zijn wel leuke auto's alleen jammer dat de stoelen bagger zijn. Iig van de 2004 coupe.
Okay, geen 1.6 ( maar slechts een 1.5).quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jaloezie..
Honda Civic B16a2 met ruim 500PK en kan doortrekken tot 9.000RPM..!!
Laat mij maar 1 ander auto zien met een 1.6je met 500PK..
Je hebt absoluut gelijk, maar het ligt ook grotendeels aan de gebruiker....een gemiddelde sjonnie koopt geen dure volvo, maar een snelle 1,6 vtec om af te trappenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 05:57 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Alfa heeft blokken van 1.8 waar ze 145 pk uit persen, en volvo heeft weer bijvoorbeeld een blok van 2.5 waar ze 144 uit halen.
Het verschil zit hem in het feit dat de 2.5 veel langer meegaat dan zo'n honda blok.
Ik wil geen dicussie starten dat honda blokken slecht zijn maar dat niet elke automerk probeert om zoveel mogelijk uit een blok te halen.
Think again.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 09:55 schreef osmo het volgende:
Dit wordt weer een Turq vs. de rest van fok topic ... bij deze een TVP
Daarom neem ik sjonnie's ook totaal niet serieus.quote:een gemiddelde sjonnie koopt geen dure volvo
Jazekerquote:
quote:Op maandag 23 juni 2008 00:12 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Daarom neem ik sjonnie's ook totaal niet serieus.
In mijn ogen is het veel mooier om een wolf in schaapskleren te hebben zonder V6, GTI, TURBO plakplaatjes!
Hij heeft niet eens het rijbewijs!quote:Op maandag 23 juni 2008 11:57 schreef DurQ het volgende:
heb ik al een foto van jou gebakje gezien eigenlijk Turquaz?
Hij is momenteel te druk bezig met het tunen verneuken van een Mazda bolhoedje. Als hij daar niet mee bezig is dan is hij wel bezig met de Almera van zijn vader of de minibike die keihard boekt op bbqgasquote:Op maandag 23 juni 2008 11:57 schreef DurQ het volgende:
heb ik al een foto van jou gebakje gezien eigenlijk Turquaz?
Tja, SR16VE.. da klopt.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:05 schreef chiren het volgende:
180pk uit een 1.6...![]()
Nissan heeft modellen geleverd met een SR16VE motor die er 200pk uitperst![]()
Op de normale modellen met de SR16VE motoren schopten ze het ook tot 175pk, ongeblazen.
Daarnaast hadden ze nog een SR20VE met standaard 205pk, ook ongeblazen.
Je laat ook wel de meest goedkope crackbakken zien! CivicsLaat dan op zijn minst de S2000 zien met 240pk uit een ongeblazen 2.0
quote:Op maandag 23 juni 2008 21:35 schreef tevebe het volgende:
[..]
Hij is momenteel te druk bezig met het tunen verneuken van een Mazda bolhoedje. Als hij daar niet mee bezig is dan is hij wel bezig met de Almera van zijn vader of de minibike die keihard boekt op bbqgas
VTEC werkt wel degelijk anders hoor dan het gemiddelde actieve nokkenasverstelling systeem, verdiep je er eerst maar in en kom dan maar terug.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:24 schreef Yoda87 het volgende:
Het topic VTEC noemen.
Bij andere merken heet het gewoon actieve nokkenas verstelling, weet iedereen het tenminste waar je het over hebt.
We? je vader heeft een primera.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
De 121 is gewoon voor de lol geweest man, die stickers waren na de 2 foto's er weer af en de toerenteller hebben we niet eens ingebouwd, meteen een complete tellerunit opgezet MET toerenteller.
En de Minibike is allaaang de deur uit![]()
+ We hebben geen Almera, maar een Primera.
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:38 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
VTEC werkt wel degelijk anders hoor dan het gemiddelde actieve nokkenasverstelling systeem, verdiep je er eerst maar in en kom dan maar terug.![]()
Heb hier zo niet mijn schoolboeken bij de hand, anders had ik je het wel even beter uitgelegd.
Jup, en boven de 4000 toeren wordt die extra nok d.m.v. een hydraulische pin vastgezet waardoor deze met de andere nokken meedraait, maar wel de kleppen verder en eerder indrukt.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:13 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
De VTEC werkt dmv. een Extra nok op de nokkenas.
De Andere gerei, Vanos/VVTI bijv. Werkt dmv verlating/vervroeging van de nokkenas. En dat is op de poelie.![]()
Ik zou zeggen, schroef hem op jouwn Auto en merk zelf het verschil
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:12 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Jup, en boven de 4000 toeren wordt die extra nok d.m.v. een hydraulische pin vastgezet waardoor deze met de andere nokken meedraait, maar wel de kleppen verder en eerder indrukt.
Ja dat ja, deed het even uit mijn hoofd.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:43 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
Was het niet dat de nok vast zat op de nokken as, maar dat er een hydraulische pin een tuimelaar activeerde waardoordoor hij verder openging?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kwam er wel in de buurt
Het een sluit het ander niet perse uit. Maar liever een geblazen motor.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:09 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Ja dat ja, deed het even uit mijn hoofd.![]()
Niet dat VTEC me verder iets boeit ofzo.Liever mooie 6 in lijn.
2.5 of 2.8
Had jij niet die -achterlijke- dubbele dtm uitlaat erop?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:05 schreef Googolplexian het volgende:
Nah goed danschaamteloos tvp'tje
[ afbeelding ]
Ojee een Primera. Sorry maar dat is inderdaad een wereld van verschil.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
De 121 is gewoon voor de lol geweest man, die stickers waren na de 2 foto's er weer af en de toerenteller hebben we niet eens ingebouwd, meteen een complete tellerunit opgezet MET toerenteller.
En de Minibike is allaaang de deur uit![]()
+ We hebben geen Almera, maar een Primera.
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:25 schreef tevebe het volgende:
[..]
HadHeb jij niet die -achterlijke- dubbele dtm uitlaat erop?
IMO jammer van die uitlaat. Je hebt volgens mij een van de weinig originele vti's. Niet verneukt met bodykit ofzo dus.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]![]()
En sinds vorige week geperforeerd / geventileerde schijven achter + nieuwe blokken en vanaf morgen een dikkere radiateur. Hopelijk over een weekje of 3 naar de spuiterij.
Mjah ... ik ben ook niet helemaal happy met die uitlaat. Hij steekt veel te ver uit. Misschien dat ik daar ooit nog eens in ga snijden en het zaakje (eindpijpjes) korter las, misschien dat er gewoon een compleet andere knalpot onder komtquote:Op woensdag 25 juni 2008 10:09 schreef tevebe het volgende:
[..]
IMO jammer van die uitlaat. Je hebt volgens mij een van de weinig originele vti's. Niet verneukt met bodykit ofzo dus.
Toch blijven die snolletjes wel leukquote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:05 schreef Googolplexian het volgende:
Nah goed danschaamteloos tvp'tje
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:11 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Toch blijven die snolletjes wel leuk.
Originele pot is ook 3x niks. 2x1 kan nog wel zolang het maar niet de bekende freeflow wordt.quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mjah ... ik ben ook niet helemaal happy met die uitlaat. Hij steekt veel te ver uit. Misschien dat ik daar ooit nog eens in ga snijden en het zaakje (eindpijpjes) korter las, misschien dat er gewoon een compleet andere knalpot onder komtdubbel vind ik zelf wel zo mooi (links + rechts) maar dan zal ik moeten gaan kijken naar 2 x 1 pijpjes.
Gevaar met korter maken van de eindpijpen is dat je de uitlaten niet te dicht op de bumper wilt hebben (en NEE ik ga niet rondrijden met gepopnagelde traanplaat op m'n achterbumper tegen het smelten).
Dilemma ... maar vooralsnog zit het er van achter niet eens zo slecht uit. De originele pot is in ieder geval gewoon GEEN optie.
quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:58 schreef Draz het volgende:
![]()
Bezitter van een Prelude 5th Gen. 2.2 VTi hier
Standaard, behalve een K&N luchtfilter, wat het VTEC nog goddelijker maakt dan het al was! Een vriend van me had ooit een filmpje waar ik langskwam op de Ring met het gas open na een bocht... misschien dat ik er nog aan kan komen
quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
En toch vind ikde 4th gen mooier![]()
Volwassener wel, okee. Maar de 4th Gen heeft mooiere lijnen en is iets wat sportieverquote:Op donderdag 26 juni 2008 20:27 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Ik niet ... de 5de generatie is veel volwassener ...
Strakke bak, Draz
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 26 juni 2008 18:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
En toch vind ikde 4th gen mooier![]()
quote:
quote:
Op wat verlaagde wagens en wat geinige velgen na kan ik geen tuning bekennenquote:Op donderdag 26 juni 2008 22:22 schreef Turquaz52 het volgende:
Hier een paar 4th &nd 5th Gen pics.. Dit is dan dus mijn smaak qua tuning:
Idd, tuning en styling zijn 2 verschillende dingen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:12 schreef Googolplexian het volgende:
Tuning is not styling
Fixxed..quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[..]
Op wat verlaagde wagens en wat geinige velgen na kan ik geen tuning bekennen
De enige met z'n motorkap open waarvan de motor zichbaar is is geheel standaard zo te zien.
Bij de Lude gen5 vinnik die tupperware niet staan.
Bij de Lude gen4 is dit de enige die ik wel mooi vind (liever met een witte motorkap):
[ afbeelding ]
Tuning is not styling
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:57 schreef Draz het volgende:
Hulde voor de pics!
Ik heb thuis nog wel wat plaatjes van m'n huidige Lude, en van m'n oude, een 3rd Gen Prelude.
Zal eens kijken of ik wat kan plaatsen in het weekendzit nu op m'n werk.
Ik heb wel vaker gehoord dat ik een lekkere kont heb. Van m'n auto dan
Een vriend van me heeft een 4th Gen, ook een VTEC en ook erg mooi, behalve dat ie rood is
Heerlijke auto, strak sturend, snel (245 in Duitsland) en goed om te reizen. Acht uur in de auto is geen probleem
Heerlijk hoe de VTEC inslaatquote:
Juist ... en dat ziet er bij de meesten uit als opgeplakt plasticquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:55 schreef Turquaz52 het volgende:
En welk tupperware? Het is toch niet dat je zo dat ik deze auto heb gepost?:
Enige plastic is random een lipje voor en achter..?![]()
Wanneer de mijne uit de spuiterij komt zal ik er een setje behoorlijke foto's van makenquote:Anyways.. Post jij ook eens wat DelSolletjes,, (ook die van jezelf!)
Tunnelsquote:
Ach ja dat klopt.. Maar ik vind het dus niet sjonnie.. (mee eens?) Plastic dat wel..quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:20 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Juist ... en dat ziet er bij de meesten uit als opgeplakt plastictotaal niet mijn smaak
Booskijkers al helemaal nietde naam alleen al.
[..]
Wanneer de mijne uit de spuiterij komt zal ik er een setje behoorlijke foto's van maken
Nu is 'ie het aanzien niet waard, imo
Eensch,, x 20.000!!quote:
En waar is jouwn dorp??quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:28 schreef DurQ het volgende:
voor de liefhebbers, er staat bij mij int dorp nog een mooie Integra type R te koop, in championship white uitgevoerd. Is het type met de 1.8 Liter motor, maar is wel wat opgekieteld:)
quote:
http://link.marktplaats.nl/160532564quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:54 schreef DurQ het volgende:
[quote]Op vrijdag 27 juni 2008 21:53 schreef DurQ het volgende:
is in berlikum friesland
heb zo geen foto:( lukt me zo ff niet om die marktplaats linkjes in te korten hier:( anders ff zoeken op Honda in omgeving van postcode 9041
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:41 schreef Turquaz52 het volgende:
En ehmm, booskijkers?![]()
Op een Lude ooit gezien?
![]()
Da's zonde. Kan je hele blok slopen nl.quote:
Super zonde zoiets ! Dan net ff een halve cm opplakdinges. Zonde, heeft zo'n strak ding niet nodig.quote:
Meeste auto's hebben het niet nodig, je hebt ook idioten die het op alfa romeo's plakken, en die hebben meestal al een agressief uiterlijk. om over BMW's maar te zwijgen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 03:03 schreef PNG het volgende:
[..]
Super zonde zoiets ! Dan net ff een halve cm opplakdinges. Zonde, heeft zo'n strak ding niet nodig.
Nu je het zegt, ik zie het nu pasquote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Erm ... ja? Jouw plaatje?
ja die maf sensoren werken met een gloeidraadje. die komt dan onder de olie shit en dan kan niet meer de juiste hoeveelheid lucht gemeten worden.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 03:02 schreef PNG het volgende:
[..]
Da's zonde. Kan je hele blok slopen nl.
kWist eigenlijk technisch nooit zo goed wat er gebeurde.
Is bv bij Impreza GTTs de #1 blokken sloper.
Blijkt te maken te hebben, met hoe suf o.a., oliedamp na cleanen filter. Die sensoren op verkeerde been zet.
Nooit geweten. Dacht dat puur compressie probleem was met open lucht internal zandstraal filters.
Doorgelast kapje kan best mooi staan op een Lude anders hoor... Eigenlijk op veel auto's wel.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nu je het zegt, ik zie het nu pas![]()
Overheen gekeken enzoo..![]()
Nogmaals, ik vind het niet mooi, en ook niet passen. Maar wat wil je met die joekel van een koplamp? Daarom gaat de voorkeur van me ook uit na de 4th Gen, die heeft perfecte koplampen
edit:
[ afbeelding ]
![]()
Zeker nog nooit in de Integra Recaro's gezetenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:34 schreef tevebe het volgende:
Honda's zijn wel leuke auto's alleen jammer dat de stoelen bagger zijn. Iig van de 2004 coupe.
iig nu alvast 2 tegen de rest van Fokquote:Op zaterdag 21 juni 2008 09:55 schreef osmo het volgende:
Dit wordt weer een Turq vs. de rest van fok topic ... bij deze een TVP
Nee inderdaadquote:Op woensdag 2 juli 2008 13:47 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Zeker nog nooit in de Integra Recaro's gezeten![]()
Zelfs mijn eigen kritische mama vond de stoelen goed zitten, alhoewel ze er moeilijk uitkwam.....
Dat klinkt wel lekker ja. ITR is sowieso een van de mooiste Honda's.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:02 schreef raulbouli het volgende:
[..]
iig nu alvast 2 tegen de rest van Fok
Edit voor iedereen die niet weet wat vtec is...
vtec slaat bij deze GSR in bij de 15 sec in het filmpje en later ook nog keertje bij de 37 sec
Klinkt alsof het stuk isquote:Op woensdag 2 juli 2008 17:58 schreef Turquaz52 het volgende:
WTF is dit?? Volgens mij heeft de V8 een rij verloren..
Kan iemand me een uitleg geven?
Hoe het met verdere modellen zit weet ik niet. Er is maar een iemand die ik hier ken met een Honda.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:53 schreef raulbouli het volgende:
Stock interieur van de meeste Honda's zit te hard en dan vooral bij de nieuwere types idd
VTEC killer cams = hetzelfde als continu in VTEC rijden. De low lift cam heeft hetzelfde profiel als de high-lift cam dus feitelijk is er helemaal geen lowlift cam meer.quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:58 schreef Turquaz52 het volgende:
WTF is dit?? Volgens mij heeft de V8 een rij verloren..
Kan iemand me een uitleg geven?
quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
VTEC killer cams = hetzelfde als continu in VTEC rijden. De low lift cam heeft hetzelfde profiel als de high-lift cam dus feitelijk is er helemaal geen lowlift cam meer.
edit : volgens mij kun je dus net zo goed (op de stevigheid na) een D16Z i.p.v. een B16A blok nemen met deze cams (in het geval van een CRX vtec of een Civic VTi).
http://www.toda-racing.co.jp/en/product/onemake_e/b16/b16-05.htmlquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:50 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat is hier de nut van?
Je koopt een VTEC om natuurlijk het eigenschap, maar ook om het techniek. Als je deze techniek verwijderd vind ik het maar raar hoor![]()
Continu VTEC rijden..Waarom niet VTEC vervroegen met VTEC controllers? Ik nam aan dat de VTEC zo perfect was afgesteld dat als je het te veel vervroegd (in dit geval continu) dat het alleen maar vermogen verlies had
![]()
En waarom maakt ie zo'n Halve Chevy V8 geluid?![]()
(ja ja, teveel vragen.. maar zie/hoor het ook voor de eerste keer)
Wel iets wilder dan gewoon wild, hoor. Rijden met de normale ECU is dan ook af te raden.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:20 schreef 1299 het volgende:
LoL gewoon wilde nokkenassen zoals bij elke auto mogelijk is.
Dit krijg je nooit met wilde nokken.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:20 schreef 1299 het volgende:
LoL gewoon wilde nokkenassen zoals bij elke auto mogelijk is.
Wilde nokkenassen ? zelf gevangen in het bos ?quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:20 schreef 1299 het volgende:
LoL gewoon wilde nokkenassen zoals bij elke auto mogelijk is.
Dat heet "wilde nokkenassen".quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:12 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Wilde nokkenassen ? zelf gevangen in het bos ?
Je bedoeld scherpe nokkenassen
Die vtec killer cams klinken zo, omdat de auto een hoge compressie heeft en hij stationair kut draait... maar eenmaal op de dragstrip.... (L)(L)
Bijdehandjes gegeten?quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:12 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Wilde nokkenassen ? zelf gevangen in het bos ?
Je bedoeld scherpe nokkenassen
Wilde nokkenassen is een vaker gebezigde term in de autowereld hoorquote:Op donderdag 3 juli 2008 22:12 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Wilde nokkenassen ? zelf gevangen in het bos ?
Je bedoeld scherpe nokkenassen
Die vtec killer cams klinken zo, omdat de auto een hoge compressie heeft en hij stationair kut draait... maar eenmaal op de dragstrip.... (L)(L)
Juistquote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:10 schreef 1299 het volgende:
[..]
Wilde nokkenassen is een vaker gebezigde term in de autowereld hoor
Maar ik zie niet in wat er zo bijzonder aan is, het voordeel van vtec is dat je juist een wildere nokkenas kan gebruiken zonder te nadelen zoals een slechte stationairloop en weinig vermogen laag in de toeren.
Dan liever het 'vtec profiel' nog een stuk agressiever.
hou ik wel in van je loon posts.quote:Op donderdag 10 juli 2008 16:58 schreef raulbouli het volgende:
Volgens mijn beeldschermtachograaf heb ik 5 min rustpauze
Voor het eerst heb je een leuke avater!quote:
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 16:51 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Voor het eerst heb je een leuke avater!
Wannabe vtec met turbo hopenlijk nog meerquote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:53 schreef raulbouli het volgende:
die avatar heeft die al lang volgens mij ?
Anyway..vtec roeleerd... en alle "ik-rij-papas-auto" mannetjes rij ik eruit...
Wat gaat er over 2 weken gebeuren?quote:
quote:
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 02:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
top avy
maar 1.4 meg is niet echt volgens de Fok regeltjes dus geniet er nog van nu het kan
Daan gaat die zijn turbokit aansluiten en erachter komen dat ik nog steeds sneller blijf, omdat hij het vermogen niet op de weg krijgtquote:Op zaterdag 12 juli 2008 01:18 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat gaat er over 2 weken gebeuren?
Hahaha wijfie, je bent gewoon bangquote:Op zaterdag 12 juli 2008 12:11 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Daan gaat die zijn turbokit aansluiten en erachter komen dat ik nog steeds sneller blijf, omdat hij het vermogen niet op de weg krijgt
10 ongeveer...quote:Op maandag 14 juli 2008 22:19 schreef Malle_beer het volgende:
Pics van Ijsmijs d'r CRX!
Zo'n 1.6 DOHC VTEC, wat rijdt dat gemiddeld? 1 op ...??
Dan rijd je zeker niet rustig ofzo O_o Of je blok is niet helemaal 100% meer.quote:
Mwah ... zo onwijs zuinig nou ook weer niet maar met mijn VTi blok (B16A2) haal ik met rustig rijden makkelijk 1 op 12. M'n vriendin heeft een ED9 (D16Z5) en haalt met rustig rijden zelfs meer uit 'r tank.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:08 schreef Malle_beer het volgende:
Rijden die blokkies zo zuinig dan?
Nog een vraagje: wat zijn gevoelige punten in dat blok?
M.a.w. waar moet je op letten als je een 1.6 VTEC wilt kopen?
- Olie lekkage onder VTEC module:quote:VTEC-tik, dit kan bij ieder VTEC-blok voorkomen. Het klinkt alsof er een stalen kogel door de motor danst. De kans is klein, maar met een VTEC-tik kan het blok nog lang meegaan. Het is eerder irritant dan dat het kwaad kan
verder de standaard dingen die voor ieder blok gelden:quote:Olie onder bij VTEC”potje” (DOHC-versie), dit duidt op lekkage van de keerring van de uitlaatnokkenas. Is gemakkelijk te verhelpen door de rubber “dop” te laten vervangen
De CRX heb ik niet meerquote:Op maandag 14 juli 2008 22:19 schreef Malle_beer het volgende:
Pics van Ijsmijs d'r CRX!
Zo'n 1.6 DOHC VTEC, wat rijdt dat gemiddeld? 1 op ...??
Waarom ''helaas'' verkocht?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:02 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
De CRX heb ik niet meer. Paar maanden geleden helaas verkocht..
Eerst was ze zo:
[ afbeelding ]
Toen zo (naar mijn mening toch de mooiste buitenkant):
[ afbeelding ]
En toen uiteindelijk zo:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb trouwens toen ik 17 was ook een Civicje gehad. Past ook mooi in 't Honda-topic.
[ afbeelding ]
En de motorkap is niet krom, hij staat gewoon open!
Kwist niet dat jij ook een sjonnie wasquote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:02 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
De CRX heb ik niet meer. Paar maanden geleden helaas verkocht..
Eerst was ze zo:
[ afbeelding ]
Toen zo (naar mijn mening toch de mooiste buitenkant):
[ afbeelding ]
En toen uiteindelijk zo:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb trouwens toen ik 17 was ook een Civicje gehad. Past ook mooi in 't Honda-topic.
[ afbeelding ]
En de motorkap is niet krom, hij staat gewoon open!
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:02 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
De CRX heb ik niet meer. Paar maanden geleden helaas verkocht..
Eerst was ze zo:
afbeelding ]
quote:
quote:
quote:
Ik rij elke dag 110km voor mijn werk en met de Rex zou dat gewoonweg te duur gaan worden.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:00 schreef Googolplexian het volgende:
Waarom heb je 'm eigenlijk verkocht en wat rijd je nu?
Als of dat ooit gebeurtquote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:11 schreef raulbouli het volgende:
Ik rij met me B16A2 ongeveer 1 op 10 met stadsverkeer... snel optrekken enzo
en op de snelweg 1 op 15 en ook 1 op 16 (zonder vtec dan..)
zolang je niet als een gek loopt te trappenquote:
Jawel, boven de 5600 rpm gaat er een (12v +) signaal naar je VTEC solonoid en die schakelt dan naar VTECquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:39 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
zolang je niet als een gek loopt te trappen![]()
Vtec slaat alleen aan wanneer je veel gas geeft... niet per definitie als je boven de 5600 RPM komt.
hmm, en als je 'perongeluk' een knopje maakt met 12v na die solonoid, dan hebje togh een vteckiller-effect?quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:20 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Jawel, boven de 5600 rpm gaat er een (12v +) signaal naar je VTEC solonoid en die schakelt dan naar VTEC
Voor zover ik weet is dit ook afhankelijk van de stand van je gaspedaalquote:Op donderdag 24 juli 2008 00:20 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Jawel, boven de 5600 rpm gaat er een (12v +) signaal naar je VTEC solonoid en die schakelt dan naar VTEC
quote:In order for the ECU to initiate the VTEC system, 5 engine conditions must be met.
Temperature: The engine must have reached normal operating temperature.
Throttle Position: The throttle must be open far enough to allow for increased airflow in VTEC.
Vehicle Speed: The car must be in motion (wheels spinning).
RPM: Engine must spin to it's target value. The GS-R will send it's "GO" signal for VTEC at 4400 RPM while the Type R sends it's signal at 5700 RPM.
Oil Pressure: The engine must be operating with normal and safe levels of oil pressure determined by the VTEC pressure switch.
BMW heeft in de jaren '70 een 1499cc liter blokje in een gestripte BMW 3 serie gepropt, met 1 big turbo. Voor op circuit, op dyno: 1500 pk's.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jaloezie..
Honda Civic B16a2 met ruim 500PK en kan doortrekken tot 9.000RPM..!!
Laat mij maar 1 ander auto zien met een 1.6je met 500PK..
Al haalden ze 10.000 pk uit 1ccquote:Op donderdag 24 juli 2008 01:15 schreef Roccultane het volgende:
[..]
BMW heeft in de jaren '70 een 1499cc liter blokje in een gestripte BMW 3 serie gepropt, met 1 big turbo. Voor op circuit, op dyno: 1500 pk's.
Fucking 1 heuse renpaard in 1 cctje!!!
Overigens, als we over toerentallen gaan praten. Sommige RB26DETT's zonder variabele timing (dus lagere toeren) rijden als daily driver met extra sterke boring 11.500 rpm (redline)...
Net of mensen uberhaupt jaloers moeten worden op andermans autoquote:Op donderdag 24 juli 2008 01:17 schreef Arclight-S het volgende:
Net alsof mensen jaloers moeten worden van VTEC
De reden dat ze dat hadden gedaan is om te kijken hoe ver ze het turbo-concept konden trekken en of dat een oplossing zou zijn voor de Formule1(Benetton B186) ... lekker vergelijk. Geinige van zo'n grote turbo op zo'n klein (4 in lijn) blok is de ENORME turbo-lagquote:Op donderdag 24 juli 2008 01:15 schreef Roccultane het volgende:
[..]
BMW heeft in de jaren '70 een 1499cc liter blokje in een gestripte BMW 3 serie gepropt, met 1 big turbo. Voor op circuit, op dyno: 1500 pk's.
quote:And the power was unbelievable - even if the turbo delay was terrible. You'd open the throttle at the entry to the corner only to get the power at the exit. And if you missed it by five or 10 metres, there was nothing you could do - you just spun it.
renpaard nog welquote:Fucking 1 heuse renpaard in 1 cctje!!!
VTEC-E dus?.... das geen echte VTECquote:Op donderdag 24 juli 2008 19:12 schreef MdMa98 het volgende:
TVP met mijn civic... maarja dan wel VTEC...eco
[ afbeelding ]
Maar dan wel met ander dempertje:
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=65877
VTEC is VTECquote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:39 schreef bietelboer het volgende:
[..]
VTEC-E dus?.... das geen echte VTEC
die grasmaaierquote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
is anders dan
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
is anders dan
[ afbeelding ]
Hahahahah kom ff onder die steen vandaan en vraag eens of je met een SOHC VTEC en daarna met een DOHC VTEC mee mag rijden, VTEC = zeker geen VTECquote:
Je vergeet zijn vtec-e blokjequote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
is anders dan
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
is anders dan
[ afbeelding ]
Bleh met zulke reacties maak je vrienden...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:52 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Hahahahah kom ff onder die steen vandaan en vraag eens of je met een SOHC VTEC en daarna met een DOHC VTEC mee mag rijden, VTEC = zeker geen VTEC
ik haat VTEC discussies.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:19 schreef Arclight-S het volgende:
Sjonnies en hun VTEC discussie
Ik zie ze al zitten achter hun PC compleet met petje
ITB en TURBO?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:52 schreef S95Sedan het volgende:
Lekker belangrijk VTEC, dat je er nog serieus op ingaat ook...
Ding op de foto is trouwens een Integra GSR 1.8l, ITB, Turbo. Godver,krijg meteen weer kriebels dat ding van mij erop te schroeven
Dat kan..quote:
Dude... echt hou je kop...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:19 schreef Arclight-S het volgende:
Sjonnies en hun VTEC discussie
Ik zie ze al zitten achter hun PC compleet met petje
quote:
Blijf dan voortaan ook on-topic in topics van iemand anders.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:21 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
Edit,,
Genoeg geweest..
Offtopic gaan jullie maare in deze topic, (tevens ook toegelaten gratis te spammen!).
Nu weer ontopic hier !![]()
Enige wat ik bedoelde te zeggen met m'n plaatjes is dat VTEC niet per definitie VTEC is (gezien de vele verschillende soorten VTEC) en dat Honda niet altijd Honda is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
de 3.0VTEC daarmee doelde ik eigenlijk op de accord coupe.. (lijkt idd beetje op nsx aan de achterzijde).. wauw! die wil ikquote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:39 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Enige wat ik bedoelde te zeggen met m'n plaatjes is dat VTEC niet per definitie VTEC is (gezien de vele verschillende soorten VTEC) en dat Honda niet altijd Honda is.
Als jij het hebt over een 3.0 vtec dan heb je het waarschijnlijk over het eerste model NSX. Die had dus wel DOHC en dus wel het volledige (eerste) VTEC systeem.
Enige modellen die VTEC of VTi in de type-aanduiding hebben zijn de DOHC VTEC's... Ik denk dat daar het misverstand een beetje ligt![]()
Wat mij betreft heb jij ook gewoon een VTEC blok ^^
en om het nog een keertje te zeggen ... VTEC!
Dat is een heerlijke bak om afstanden mee te rijden, allemaal luxe, 200pk en automaat.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:58 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
de 3.0VTEC daarmee doelde ik eigenlijk op de accord coupe.. (lijkt idd beetje op nsx aan de achterzijde).. wauw! die wil ik
En vrijwel niet prijzig meer.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:23 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Dat is een heerlijke bak om afstanden mee te rijden, allemaal luxe, 200pk en automaat.
zo is het, maar dat is met elke "groot gemotoriseerd" voertuig zo tegenwoordigquote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:30 schreef raulbouli het volgende:
niet "prijzig" in de aanschaf nee.... maar onderhoud, benzine... daar wordt je niet vrolijk van
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:25 schreef raulbouli het volgende:
vtec-e is géén echte vtec.
dohc vtec heeft inlaat en uitlaat nokkenassen
sohc heeft slechts 1 nokkenas
Dus er zit wel degelijk verschil in, vtec = vtec klopt dus niet meneer MdMa98VTEC = Variable Valve Timing and Lift Electronic ControlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar in die afkorting zie jij "dubbele nokkenas" staan?Calm down, please!
Klopt wat je zegt, maar een SOHC heeft alleen VTEC op de inlaat kant en een DOHC heeft VTEC op de in en uitlaat camquote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
VTEC = Variable Valve Timing and Lift Electronic Control
Waar in die afkorting zie jij "dubbele nokkenas" staan?
Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:26 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Klopt wat je zegt, maar een SOHC heeft alleen VTEC op de inlaat kant en een DOHC heeft VTEC op de in en uitlaat cam
En een DOHC VTEC voel je veeel harder dan een SOHC VTEC die je bijna niet voelt bij het in slaan
Ik ben het met je eens, dat de ene VTEC motor niet de andere is. Maar VTEC = VTEC. Het gaat om een aanduiding van een bepaald soort techniek zoals iemand hierboven aangeeft. Dat sommigen hier een beetje de elitist gaan uithangen vind ik een beetje jammer. Ik dacht dat honda rijders juist boven dat soort gedrag stonden.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:26 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Klopt wat je zegt, maar een SOHC heeft alleen VTEC op de inlaat kant en een DOHC heeft VTEC op de in en uitlaat cam
En een DOHC VTEC voel je veeel harder dan een SOHC VTEC die je bijna niet voelt bij het in slaan
Inderdaad, ik stond ook op het punt die opmerking te maken.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen.
Klopt maar het VTEC profiel werkt alleen maar op de inlaat kantquote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen.
VTEC-E werkt tot de vtec inslaat op maar 12 kleppen ivp 16quote:Daarbij richt een SOHC VTEC-E zich op zuinig rijden bij lage toeren i.p.v. vermogen op hoge toeren. De cams zijn gewoon anders. Op lage toeren opent een VTEC-E de inlaatklep maar minimaal en op hoge toeren normaal. Soort omgekeerde VTEC dus... maar VTEC desalnietemin (ander doel).
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:21 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
Edit,,
Genoeg geweest..
Offtopic gaan jullie maare in deze topic, (tevens ook toegelaten gratis te spammen!).
Nu weer ontopic hier !![]()
Een ESI heeft 8nm minder dan een VTIquote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:38 schreef tong_poh het volgende:
Ook blijk volgens een aantal verhalen de SOHC VTEC van de ESi veel plezieriger in de omgang te zijn dan de DOHC. Onderin blijkt de SOHC namelijk wat meer te hebben waardoor je schakeluier kunt rijden dan de DOHC.
Dacht dat je ook D15 reed of is dat de trackslet?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:50 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Een ESI heeft 8nm minder dan een VTI![]()
Ik rij zelf ook in een ESI maar dan met wat leuk speelgoed en onderin rijdt die nu echt stukken beter dan een VTI
Mooie postingquote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen.
Daarbij richt een SOHC VTEC-E zich op zuinig rijden bij lage toeren i.p.v. vermogen op hoge toeren. De cams zijn gewoon anders. Op lage toeren opent een VTEC-E de inlaatklep maar minimaal en op hoge toeren normaal. Soort omgekeerde VTEC dus... maar VTEC desalnietemin (ander doel).
[ afbeelding ]
SOHC VTEC(E)
[ afbeelding ]
DOHC VTEC
Klopt die ligt in de tracksletquote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:10 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dacht dat je ook D15 reed of is dat de trackslet?
Klopt ... VTEC-E rijders hebben een tornado in de cylindersquote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:46 schreef bietelboer het volgende:
VTEC-E werkt tot de vtec inslaat op maar 12 kleppen ivp 16
Thanksquote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:03 schreef Juup© het volgende:
[..]
Mooie posting(mbt de plaatjes en uitleg).
Wat mij opvalt is dat de kleppen bij de SOHC met de hand gesteld moeten worden volgens de afbeelding, en bij de DOHC kan ik niet zien of ze zelfstellend zijn. Ik vind dat een beetje ouderwets, maar er zal vast wel een reden voor zijn (fabricage en onderdeelkosten o.i.d.).
Idd je klep veren trekken dat echt niet...zelfs niet met een b16...quote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:45 schreef S95Sedan het volgende:
10k rpm ga je echt niet redden hoor met een stock B16a2.
Wanneer beginnen je kleppen eigenlijk te zweven? Maat van me heeft met de standaard klepveren nog een goede 9k RPM gedraaid. Standaard staat het blok zoals je weet op 8200RPM ge-redlined.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:10 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Idd je klep veren trekken dat echt niet...zelfs niet met een b16...
Maximum koppel van VTI is pas bereikt bij 7000 toeren en bij de ESI bij 5200 toeren.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:50 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Een ESI heeft 8nm minder dan een VTI![]()
Ik rij zelf ook in een ESI maar dan met wat leuk speelgoed en onderin rijdt die nu echt stukken beter dan een VTI
Ik las laatst ergens, dat de kleppen in een VTI ergens rond de 10.500 toeren beginnen te zweven. Ik ben alleen helaas vergeten waar ik het gelezen heb. Als ik het terugvind, zal ik de site eens posten.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wanneer beginnen je kleppen eigenlijk te zweven? Maat van me heeft met de standaard klepveren nog een goede 9k RPM gedraaid. Standaard staat het blok zoals je weet op 8200RPM ge-redlined.
Dat dacht ik dus ookquote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:45 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik las laatst ergens, dat de kleppen in een VTI ergens rond de 10.500 toeren beginnen te zweven. Ik ben alleen helaas vergeten waar ik het gelezen heb. Als ik het terugvind, zal ik de site eens posten.
Kan trouwens ook over de S2000 zijn geweest. Ik heb de laatste tijd veel over Honda motoren gelezen( en weer vergeten). Dus zeker weet ik het niet.quote:Op zondag 27 juli 2008 00:00 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook10k+ ... Zeker weten doe ik het niet
Volgens mij zit je met 9k toch aardig op het randje..quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wanneer beginnen je kleppen eigenlijk te zweven? Maat van me heeft met de standaard klepveren nog een goede 9k RPM gedraaid. Standaard staat het blok zoals je weet op 8200RPM ge-redlined.
Het koppel bij een ESI is idd wat stabielerquote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:43 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Maximum koppel van VTI is pas bereikt bij 7000 toeren en bij de ESI bij 5200 toeren.
Blijkt ook, dat de koppelkromme van de ESI een stuk vlakker is.
Een tijdje geleden was er een coupe met b16 op zandvoort die het kon, geloof dat die op cch zat...quote:Op zondag 27 juli 2008 22:13 schreef bietelboer het volgende:
Er rijden in nl wel een paar civic's die het kunnen idd, maar die zijn wel gebuild
Mag ik toch hopen van niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:43 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Maximum koppel van VTI is pas bereikt bij 7000 toeren
Ik ben even nog wat rond gaan kijken nu twijfel ik een beetje. Op autoweek staat, dat het 150 Nm bij 7k toeren is. Op de site van civic clubholland staan 2 verschillende dingen. Namelijk 7k en 5.7 k toeren voor de maximale koppel.quote:
mini-me aan ut doen ?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 01:03 schreef ArTiC het volgende:
schop
Heeft er iemand heel toevallig nog een P28 ECU over?
quote:
We zullen eens beginnen met 130 a 135 pk, mijn wens is om uiteindelijk 140pk N/A te halen...100 pk/l uit een SOHC blokquote:
quote:
Euhhh ... geen slecht woord over ED9's he!quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:52 schreef Diemietuhriej het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zijn dit voor rare auto's? Nog nooit gezien in deze vorm.
MSD ontstekings set enzo, verstelbaar. ECU zie je daar nog en de accu.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:48 schreef Turquaz52 het volgende:
wat is dat voor spul daar op de vloer?
Ik lees wel ontsteking enzoo, maar meer info?
ahzoooooquote:Op woensdag 10 september 2008 19:24 schreef raulbouli het volgende:
[..]
MSD ontstekings set enzo, verstelbaar. ECU zie je daar nog en de accu.
Dat was "Goose" (491 pkquote:Op zaterdag 13 september 2008 15:43 schreef tevebe het volgende:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die Civic met 450+ pk hier in NL? Zo'n rode Civic. Zat toen ook op SLH/KHK.
Die DelSol gebouwd door Hontec vind ik ook wel sjiekquote:Op zondag 14 september 2008 14:48 schreef kevin20vt het volgende:
[ afbeelding ]
Deze kan ik wel erg waarderen, gelukkig heeft eigenaar/bouwer van deze auto de vorm van de delsol in z'n waarde gelaten en er geen spoilers op geplakt......
Volgens mij had dat ding 50km gereden..quote:Op zondag 14 september 2008 15:36 schreef kevin20vt het volgende:
Zonde dat ie alweer uit elkaar is, maarja hij zal er wel een goede reden voor gehad hebben, toch?
quote:Op zondag 14 september 2008 15:49 schreef tevebe het volgende:
[..]
Volgens mij had dat ding 50km gereden..Volgens mij wou de eigenaar weer iets anders.
Dood zonde van al het werk wat in de wagen zit....quote:Op zondag 14 september 2008 15:49 schreef tevebe het volgende:
[..]
Volgens mij had dat ding 50km gereden..Volgens mij wou de eigenaar weer iets anders.
't is echt een hele mooie sjieke strakke Honda.. dat zie je niet meer zo 1,2,3 en vooral niet @ DelSolsquote:Op zondag 14 september 2008 16:29 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Dood zonde van al het werk wat in de wagen zit....
het zijn toch best lelijke auto's hequote:Op dinsdag 9 september 2008 17:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Nou, niemand post pics.. en rauli post hier een Fiets-VTEC filmpje waar we dus niks aan hebben..
Dus hierbij verse pics, straight from Google:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe the fuck wil je daar achter gaan zitten? of is de rolkooi inklapbaar..???????
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een Honda Civicje met een k20 blok![]()
![]()
:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ [url=http://images.hondatuningmagazine.com/images/htup_0804_05_z+k20_turbo_honda_civic_eg_hatch+k20_motor_garrett_gt4294r_turbocharger.jpg[/img[img]]http://images.hondatuningmagazine.com/images/htup_0804_22_z+k20_turbo_honda_civic_eg_hatch+front_view+front_mount_intercooler_nitrous_express_sprayer.jpg]afbeelding[/url] ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Comment/Post on!
quote:Op zondag 14 september 2008 20:52 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
het zijn toch best lelijke auto's he
die zijn ook best lelijk ja.quote:Op zondag 14 september 2008 22:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]Vind je?
Ik vind dit lelijk eerlijkgezegd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ligt aan het feit dat sommige mensen te veel tijd, te weinig brains en te veel geld hebbenquote:Op zondag 14 september 2008 22:17 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
die zijn ook best lelijk ja.
ligt dat nou omdat het een honda is of...
:p
Hey, kloon!quote:Op zondag 14 september 2008 23:07 schreef Borovan het volgende:
nee hoor, het ligt gewoon aan het feit dat het honda's zijn dat ze zo spuuglelijk zijn
Ik heb er 3quote:Op zondag 14 september 2008 23:23 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hey, kloon!En dan nog zijn er mensen die ze niet kunnen betalen
Ik heb er twee trouwens
Dan ben je hier aan het verkeerde adres..quote:Op zondag 14 september 2008 22:17 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
die zijn ook best lelijk ja.
ligt dat nou omdat het een honda is of...
:p
quote:Op zondag 14 september 2008 23:30 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Ik heb er 3![]()
Waarvan er volgende week één naar de sloop gaat, omdat de vangrail op Zandvoort sterker was...
Idd wat een kut auto was datquote:Op maandag 15 september 2008 18:47 schreef raulbouli het volgende:
geen rip, was 1 grote roestvlek
Mond houden jij!quote:Op maandag 15 september 2008 20:01 schreef raulbouli het volgende:
ed7 powert, zoals ik al zei. Strippen en roze spuiten
Delsolltje, vti?quote:Op maandag 15 september 2008 21:43 schreef Googolplexian het volgende:
EG2 ftw!
x2quote:
Das wederom geen Honda-blokquote:Op dinsdag 16 september 2008 21:36 schreef Borovan het volgende:
rb26dett powerrrrrr for sure, shorty
en de 4g63 ook natuurlijk
Niet weggelegd voor kloontjesquote:Op dinsdag 16 september 2008 21:36 schreef Borovan het volgende:
rb26dett powerrrrrr for sure, shorty
en de 4g63 ook natuurlijk
quote:Op woensdag 17 september 2008 15:22 schreef Borovan het volgende:
wat zeur je over kloontjes
en natuurlijk zijn dat geen honda blokken, honda blokken staan onderaan de keten ver onder slopel en renault enzo daar waar ze horen op de sloop
Whehehequote:[Fototopic] Show hier je auto
Hyundai Coupe V6 2.7L
quote:topsnelheid = 220 km/h
acceleratie 0-100 km/u = 8,2 s
max. vermogen @ 6000 tpm = 123 kW (167 pk)
max. koppel @ 4000 tpm = 245 Nm
Darn.... V6 2.7 liter.........quote:Op woensdag 17 september 2008 15:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[..]
Whehehe
[..]
editted to pwn
Maar wel comfort, en een mooi geluidjequote:Op woensdag 17 september 2008 18:21 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Darn.... V6 2.7 liter.........
maar 167pk......
![]()
Ehhh ... je loopt gewoon te patsen met wat je niet hebt en nu voel je je betrapt omdat blijkt dat je een pure wannabe auto hebt. Top is trouwens een stuk lager dan 220 en voor het comfort kan je het ook niet gedaan hebben want de Hyundai Coupé is berucht hard geveerd, shortyquote:Op woensdag 17 september 2008 20:37 schreef Borovan het volgende:
ik doe het ook niet voor snelheid van de wagentop ligt trouwens hoger als 220kmh
snelheid intereseert me voor geen meter dan had ik wel een evo supra of skyline gehaald.
Dat je ze niet op elke hoek van de straat ziet staan is omdat het een verschrikkelijke ruk-bak isquote:ben er zeker van dat ik met mijn auto meer koppen draai als jullie met je hondatje deze wagen zie je tenminste niet op iedere hoek van de straat staan
So What..?quote:Op woensdag 17 september 2008 20:37 schreef Borovan het volgende:
ik doe het ook niet voor snelheid van de wagentop ligt trouwens hoger als 220kmh
snelheid intereseert me voor geen meter dan had ik wel een evo supra of skyline gehaald.
ben er zeker van dat ik met mijn auto meer koppen draai als jullie met je hondatje deze wagen zie je tenminste niet op iedere hoek van de straat staan
Je Hyundai is helemaal geen Jap. Het is een sub-Jap. Een Koreaan.quote:Op woensdag 17 september 2008 20:37 schreef Borovan het volgende:
snelheid intereseert me helemaal niks dan had ik wel een snellere jap gehaalt .
top lager als 220 ? nou niet dus he, duurt misschien lang voordat je wat sneller wilt gaan maar 240 haalt hij dus wel, en zo hard geveerd vind ik hem dus niet, lekker strak door de bochten weinig last van slechte wegenquote:Op woensdag 17 september 2008 20:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ehhh ... je loopt gewoon te patsen met wat je niet hebt en nu voel je je betrapt omdat blijkt dat je een pure wannabe auto hebt. Top is trouwens een stuk lager dan 220 en voor het comfort kan je het ook niet gedaan hebben want de Hyundai Coupé is berucht hard geveerd, shorty![]()
[..]
Heb jij je rijbewijs dan al?quote:Op woensdag 17 september 2008 20:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
So What..?
Heb nog eergisteren 210 aangetikt onderweg na Venlo (Vanuit A'Dam)...
En dat met een 2.0 16v 4cilinder SR20De Nissan Primera![]()
Als ik nog langer plankte weet ik zeker dat ik de 220 ook had kunnen halen,, alleen is wel onnodige risico.. en was in NL![]()
Top doesn't matter.. 't gaat om het acceleratie en tussen acceleraties![]()
En dat is juist heel simpel met een civic aangezien ie heel licht is en hoogtoerig..
Ben er mee bezig..quote:
Rightquote:Op woensdag 17 september 2008 21:10 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ben er mee bezig..
Op de 25ste heb ik theorie examen dan 10/15 lessen nemen, (gewoon 1,5 uur per keer) vervroegd rijlessen ..
(+ het was 02:00 snachts, en mn vader was op sinds 04:00, dan heen en weer reizen (duitsland en A'dam) werd hem te veel, dus stelde ik voor om verder te rijden..)
Ik rij sowieso verantwoord, alleen ik wou ff kijken wat hij kon..
Ze gaan bumperkleven omdat je teller zoveel afwijkt.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:03 schreef Borovan het volgende:
top lager als 220 ? nou niet dus he, duurt misschien lang voordat je wat sneller wilt gaan maar 240 haalt hij dus wel
[..]
als ze al niet gaan bumperkleven om te kijken wat er op de achterkant staat
Ik ook.quote:
quote:Op woensdag 17 september 2008 21:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik ook.
Zeker ook omdat er beweerd wordt "sowieso verantwoord" te rijden. Zonder voldoende rijervaring.........right.![]()
@Turquaz, ik kan me herinneren dat je beloofd hebt niet meer te rijden zonder rbw.
Telt dat niet meer?
En dan nog zulke snelheden ook..........![]()
Mooie uitleg, maar daar gaat het niet om.quote:Op woensdag 17 september 2008 22:11 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk Vannelle
![]()
Ik ben mijn belofte niet gehouden![]()
Ik ben een fout begaan, maar dr was zown plastic sjonnie met die ubersize windrek steeds te bumperkleven, remmen met 140 leek me te gevaarlijk dus ging ik ietsjes sneller, hij ging sneller..![]()
Toen ik een beetje meer gas gaf daagde hij me uit.. uiteindelijk heb ik 210 gereden, en kon ie me niet meer bijhouden maar liet hem vervolgens later weer inhalen![]()
I know dat het onverantwoord was.. maar hey, mijn vader is 22 uur op. Hij reed 100 op de snelweg en slingerde bijna van links na rechts.. de arme man was gewoon doodsmoe, slapen was ook geen optie want ik had die dag na school.
Het was 02:00, bijna geen auto op de weg..quote:Op woensdag 17 september 2008 22:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
Mooie uitleg, maar daar gaat het niet om.
Je rijdt wéér zonder rijbewijs en nog met snelheden die de recordboeken in kunnen ook.
Ik zit je niet af te zeiken hoor, ws. had ik precies hetzelfde gedaan in jouw situatie en leeftijd, geef ik eerlijk toe.
Bedenk je eens wat de gevolgen kunnen zijn als je gepakt wordt (evt. ongelukken buiten beschouwing gelaten).
Weet je dat de kans dat jij voorlopig je rbw niet eens MAG halen dan levensgroot is?
Da's niet handig als je met auto's wil werken.
Je kunt je toekomst er mee verkloten kerel!
Echt, ik vind dit zo enorm dom, ook van je vader trouwens.
Wie laat zijn kind zonder rbw nou 210 rijden?![]()
Buiten dat....stel dat er wél wat gebeurt.
Weet je voorlopig of al je pech hebt de rest van je leven waar je voor werkt.
En dan heb ik het nog niet eens over de "pech" die medeweggebruikers in dit geval kunnen hebben.
Doe nou niet ajb!
Wacht gewoon tot je je rbw hebt en ga dan ook geen 210 rijden. Of doortrekken tot 220 omdat dat niet kan omdat het in Nederland is.![]()
Als je zo verantwoord was als je beweerde dan zou je nooit achter het stuur gaan.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:10 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ben er mee bezig..
Op de 25ste heb ik theorie examen dan 10/15 lessen nemen, (gewoon 1,5 uur per keer) vervroegd rijlessen ..
(+ het was 02:00 snachts, en mn vader was op sinds 04:00, dan heen en weer reizen (duitsland en A'dam) werd hem te veel, dus stelde ik voor om verder te rijden..)
Ik rij sowieso verantwoord, alleen ik wou ff kijken wat hij kon..
Dan ben jij net zo'n lulquote:Op donderdag 18 september 2008 14:41 schreef raulbouli het volgende:
Ach, er mogen wel meer dingen niet.... heb vroeger ook zo vaak zonder rijbewijs gereden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |