quote:
Blijf dan voortaan ook on-topic in topics van iemand anders.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:21 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
Edit,,
Genoeg geweest..
Offtopic gaan jullie maare in deze topic, (tevens ook toegelaten gratis te spammen!).
Nu weer ontopic hier !![]()
Enige wat ik bedoelde te zeggen met m'n plaatjes is dat VTEC niet per definitie VTEC is (gezien de vele verschillende soorten VTEC) en dat Honda niet altijd Honda is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
de 3.0VTEC daarmee doelde ik eigenlijk op de accord coupe.. (lijkt idd beetje op nsx aan de achterzijde).. wauw! die wil ikquote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:39 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Enige wat ik bedoelde te zeggen met m'n plaatjes is dat VTEC niet per definitie VTEC is (gezien de vele verschillende soorten VTEC) en dat Honda niet altijd Honda is.
Als jij het hebt over een 3.0 vtec dan heb je het waarschijnlijk over het eerste model NSX. Die had dus wel DOHC en dus wel het volledige (eerste) VTEC systeem.
Enige modellen die VTEC of VTi in de type-aanduiding hebben zijn de DOHC VTEC's... Ik denk dat daar het misverstand een beetje ligt![]()
Wat mij betreft heb jij ook gewoon een VTEC blok ^^
en om het nog een keertje te zeggen ... VTEC!
Dat is een heerlijke bak om afstanden mee te rijden, allemaal luxe, 200pk en automaat.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:58 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
de 3.0VTEC daarmee doelde ik eigenlijk op de accord coupe.. (lijkt idd beetje op nsx aan de achterzijde).. wauw! die wil ik
En vrijwel niet prijzig meer.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:23 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Dat is een heerlijke bak om afstanden mee te rijden, allemaal luxe, 200pk en automaat.
zo is het, maar dat is met elke "groot gemotoriseerd" voertuig zo tegenwoordigquote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:30 schreef raulbouli het volgende:
niet "prijzig" in de aanschaf nee.... maar onderhoud, benzine... daar wordt je niet vrolijk van
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:25 schreef raulbouli het volgende:
vtec-e is géén echte vtec.
dohc vtec heeft inlaat en uitlaat nokkenassen
sohc heeft slechts 1 nokkenas
Dus er zit wel degelijk verschil in, vtec = vtec klopt dus niet meneer MdMa98VTEC = Variable Valve Timing and Lift Electronic ControlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar in die afkorting zie jij "dubbele nokkenas" staan?Calm down, please!
Klopt wat je zegt, maar een SOHC heeft alleen VTEC op de inlaat kant en een DOHC heeft VTEC op de in en uitlaat camquote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
VTEC = Variable Valve Timing and Lift Electronic Control
Waar in die afkorting zie jij "dubbele nokkenas" staan?
Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:26 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Klopt wat je zegt, maar een SOHC heeft alleen VTEC op de inlaat kant en een DOHC heeft VTEC op de in en uitlaat cam
En een DOHC VTEC voel je veeel harder dan een SOHC VTEC die je bijna niet voelt bij het in slaan
Ik ben het met je eens, dat de ene VTEC motor niet de andere is. Maar VTEC = VTEC. Het gaat om een aanduiding van een bepaald soort techniek zoals iemand hierboven aangeeft. Dat sommigen hier een beetje de elitist gaan uithangen vind ik een beetje jammer. Ik dacht dat honda rijders juist boven dat soort gedrag stonden.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:26 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Klopt wat je zegt, maar een SOHC heeft alleen VTEC op de inlaat kant en een DOHC heeft VTEC op de in en uitlaat cam
En een DOHC VTEC voel je veeel harder dan een SOHC VTEC die je bijna niet voelt bij het in slaan
Inderdaad, ik stond ook op het punt die opmerking te maken.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen.
Klopt maar het VTEC profiel werkt alleen maar op de inlaat kantquote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen.
VTEC-E werkt tot de vtec inslaat op maar 12 kleppen ivp 16quote:Daarbij richt een SOHC VTEC-E zich op zuinig rijden bij lage toeren i.p.v. vermogen op hoge toeren. De cams zijn gewoon anders. Op lage toeren opent een VTEC-E de inlaatklep maar minimaal en op hoge toeren normaal. Soort omgekeerde VTEC dus... maar VTEC desalnietemin (ander doel).
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:21 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
Edit,,
Genoeg geweest..
Offtopic gaan jullie maare in deze topic, (tevens ook toegelaten gratis te spammen!).
Nu weer ontopic hier !![]()
Een ESI heeft 8nm minder dan een VTIquote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:38 schreef tong_poh het volgende:
Ook blijk volgens een aantal verhalen de SOHC VTEC van de ESi veel plezieriger in de omgang te zijn dan de DOHC. Onderin blijkt de SOHC namelijk wat meer te hebben waardoor je schakeluier kunt rijden dan de DOHC.
Dacht dat je ook D15 reed of is dat de trackslet?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:50 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Een ESI heeft 8nm minder dan een VTI![]()
Ik rij zelf ook in een ESI maar dan met wat leuk speelgoed en onderin rijdt die nu echt stukken beter dan een VTI
Mooie postingquote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Daarbij richt een SOHC VTEC-E zich op zuinig rijden bij lage toeren i.p.v. vermogen op hoge toeren. De cams zijn gewoon anders. Op lage toeren opent een VTEC-E de inlaatklep maar minimaal en op hoge toeren normaal. Soort omgekeerde VTEC dus... maar VTEC desalnietemin (ander doel).
[ afbeelding ]
SOHC VTEC(E)
[ afbeelding ]
DOHC VTEC
Klopt die ligt in de tracksletquote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:10 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dacht dat je ook D15 reed of is dat de trackslet?
Klopt ... VTEC-E rijders hebben een tornado in de cylindersquote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:46 schreef bietelboer het volgende:
VTEC-E werkt tot de vtec inslaat op maar 12 kleppen ivp 16
Thanksquote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:03 schreef Juup© het volgende:
[..]
Mooie posting(mbt de plaatjes en uitleg).
Wat mij opvalt is dat de kleppen bij de SOHC met de hand gesteld moeten worden volgens de afbeelding, en bij de DOHC kan ik niet zien of ze zelfstellend zijn. Ik vind dat een beetje ouderwets, maar er zal vast wel een reden voor zijn (fabricage en onderdeelkosten o.i.d.).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |