abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60351143
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 22:04 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Dude... echt hou je kop...


Edit,,
Genoeg geweest..
Offtopic gaan jullie maare in deze topic, (tevens ook toegelaten gratis te spammen!).

Nu weer ontopic hier !
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60351982
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 22:21 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]



Edit,,
Genoeg geweest..
Offtopic gaan jullie maare in deze topic, (tevens ook toegelaten gratis te spammen!).

Nu weer ontopic hier !
Blijf dan voortaan ook on-topic in topics van iemand anders.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
  vrijdag 25 juli 2008 @ 23:39:59 #178
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60352867
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 20:49 schreef MdMa98 het volgende:

[..]
Enige wat ik bedoelde te zeggen met m'n plaatjes is dat VTEC niet per definitie VTEC is (gezien de vele verschillende soorten VTEC) en dat Honda niet altijd Honda is.



Als jij het hebt over een 3.0 vtec dan heb je het waarschijnlijk over het eerste model NSX. Die had dus wel DOHC en dus wel het volledige (eerste) VTEC systeem.

Enige modellen die VTEC of VTi in de type-aanduiding hebben zijn de DOHC VTEC's... Ik denk dat daar het misverstand een beetje ligt

Wat mij betreft heb jij ook gewoon een VTEC blok ^^

en om het nog een keertje te zeggen ... VTEC!
Calm down, please!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 00:08:22 #179
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_60353462
Ik heb een Civic (nieuw model) en ik vind het leuk om gastjes (met petje) in een VW Golf barrel eruit te rijden.
Verder ben ik normaal.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_60357911
vtec-e is géén echte vtec.

dohc vtec heeft inlaat en uitlaat nokkenassen

sohc heeft slechts 1 nokkenas

Dus er zit wel degelijk verschil in, vtec = vtec klopt dus niet meneer MdMa98
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_60359305
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:39 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Enige wat ik bedoelde te zeggen met m'n plaatjes is dat VTEC niet per definitie VTEC is (gezien de vele verschillende soorten VTEC) en dat Honda niet altijd Honda is.



Als jij het hebt over een 3.0 vtec dan heb je het waarschijnlijk over het eerste model NSX. Die had dus wel DOHC en dus wel het volledige (eerste) VTEC systeem.

Enige modellen die VTEC of VTi in de type-aanduiding hebben zijn de DOHC VTEC's... Ik denk dat daar het misverstand een beetje ligt

Wat mij betreft heb jij ook gewoon een VTEC blok ^^

en om het nog een keertje te zeggen ... VTEC!
de 3.0VTEC daarmee doelde ik eigenlijk op de accord coupe.. (lijkt idd beetje op nsx aan de achterzijde).. wauw! die wil ik
pi_60359662
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 12:58 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

de 3.0VTEC daarmee doelde ik eigenlijk op de accord coupe.. (lijkt idd beetje op nsx aan de achterzijde).. wauw! die wil ik
Dat is een heerlijke bak om afstanden mee te rijden, allemaal luxe, 200pk en automaat.
pi_60359721
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 13:23 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Dat is een heerlijke bak om afstanden mee te rijden, allemaal luxe, 200pk en automaat.
En vrijwel niet prijzig meer.
pi_60360689
niet "prijzig" in de aanschaf nee.... maar onderhoud, benzine... daar wordt je niet vrolijk van
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_60361012
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 14:30 schreef raulbouli het volgende:
niet "prijzig" in de aanschaf nee.... maar onderhoud, benzine... daar wordt je niet vrolijk van
zo is het, maar dat is met elke "groot gemotoriseerd" voertuig zo tegenwoordig
  zaterdag 26 juli 2008 @ 14:57:55 #186
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60361040
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 11:25 schreef raulbouli het volgende:
vtec-e is géén echte vtec.

dohc vtec heeft inlaat en uitlaat nokkenassen

sohc heeft slechts 1 nokkenas

Dus er zit wel degelijk verschil in, vtec = vtec klopt dus niet meneer MdMa98
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
VTEC = Variable Valve Timing and Lift Electronic Control

Waar in die afkorting zie jij "dubbele nokkenas" staan?
Calm down, please!
pi_60361368
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 14:57 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

VTEC = Variable Valve Timing and Lift Electronic Control

Waar in die afkorting zie jij "dubbele nokkenas" staan?
Klopt wat je zegt, maar een SOHC heeft alleen VTEC op de inlaat kant en een DOHC heeft VTEC op de in en uitlaat cam

En een DOHC VTEC voel je veeel harder dan een SOHC VTEC die je bijna niet voelt bij het in slaan
  zaterdag 26 juli 2008 @ 15:37:59 #188
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60361486
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:26 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Klopt wat je zegt, maar een SOHC heeft alleen VTEC op de inlaat kant en een DOHC heeft VTEC op de in en uitlaat cam

En een DOHC VTEC voel je veeel harder dan een SOHC VTEC die je bijna niet voelt bij het in slaan
Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen.

Daarbij richt een SOHC VTEC-E zich op zuinig rijden bij lage toeren i.p.v. vermogen op hoge toeren. De cams zijn gewoon anders. Op lage toeren opent een VTEC-E de inlaatklep maar minimaal en op hoge toeren normaal. Soort omgekeerde VTEC dus ... maar VTEC desalnietemin (ander doel).


SOHC VTEC(E)


DOHC VTEC
Calm down, please!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 15:38:15 #189
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_60361489
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:26 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Klopt wat je zegt, maar een SOHC heeft alleen VTEC op de inlaat kant en een DOHC heeft VTEC op de in en uitlaat cam

En een DOHC VTEC voel je veeel harder dan een SOHC VTEC die je bijna niet voelt bij het in slaan
Ik ben het met je eens, dat de ene VTEC motor niet de andere is. Maar VTEC = VTEC. Het gaat om een aanduiding van een bepaald soort techniek zoals iemand hierboven aangeeft. Dat sommigen hier een beetje de elitist gaan uithangen vind ik een beetje jammer. Ik dacht dat honda rijders juist boven dat soort gedrag stonden.

Ook blijk volgens een aantal verhalen de SOHC VTEC van de ESi veel plezieriger in de omgang te zijn dan de DOHC. Onderin blijkt de SOHC namelijk wat meer te hebben waardoor je schakeluier kunt rijden dan de DOHC.
Horrible Cunt!
pi_60361553
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:37 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen.


Inderdaad, ik stond ook op het punt die opmerking te maken.
SOHC= Single OverHead Camshaft
pi_60361574
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:37 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen.
Klopt maar het VTEC profiel werkt alleen maar op de inlaat kant
quote:
Daarbij richt een SOHC VTEC-E zich op zuinig rijden bij lage toeren i.p.v. vermogen op hoge toeren. De cams zijn gewoon anders. Op lage toeren opent een VTEC-E de inlaatklep maar minimaal en op hoge toeren normaal. Soort omgekeerde VTEC dus ... maar VTEC desalnietemin (ander doel).
VTEC-E werkt tot de vtec inslaat op maar 12 kleppen ivp 16
pi_60361595
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 22:21 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]



Edit,,
Genoeg geweest..
Offtopic gaan jullie maare in deze topic, (tevens ook toegelaten gratis te spammen!).

Nu weer ontopic hier !
pi_60361636
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:38 schreef tong_poh het volgende:
Ook blijk volgens een aantal verhalen de SOHC VTEC van de ESi veel plezieriger in de omgang te zijn dan de DOHC. Onderin blijkt de SOHC namelijk wat meer te hebben waardoor je schakeluier kunt rijden dan de DOHC.
Een ESI heeft 8nm minder dan een VTI

Ik rij zelf ook in een ESI maar dan met wat leuk speelgoed en onderin rijdt die nu echt stukken beter dan een VTI
  zaterdag 26 juli 2008 @ 16:10:09 #194
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_60361902
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:50 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Een ESI heeft 8nm minder dan een VTI

Ik rij zelf ook in een ESI maar dan met wat leuk speelgoed en onderin rijdt die nu echt stukken beter dan een VTI
Dacht dat je ook D15 reed of is dat de trackslet?
pi_60367380
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:47 schreef Juup© het volgende:

[..]


Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60367405
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:37 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen.

Daarbij richt een SOHC VTEC-E zich op zuinig rijden bij lage toeren i.p.v. vermogen op hoge toeren. De cams zijn gewoon anders. Op lage toeren opent een VTEC-E de inlaatklep maar minimaal en op hoge toeren normaal. Soort omgekeerde VTEC dus ... maar VTEC desalnietemin (ander doel).

[ afbeelding ]
SOHC VTEC(E)

[ afbeelding ]
DOHC VTEC
Mooie posting (mbt de plaatjes en uitleg).

Wat mij opvalt is dat de kleppen bij de SOHC met de hand gesteld moeten worden volgens de afbeelding, en bij de DOHC kan ik niet zien of ze zelfstellend zijn. Ik vind dat een beetje ouderwets, maar er zal vast wel een reden voor zijn (fabricage en onderdeelkosten o.i.d.).

[ Bericht 5% gewijzigd door Juup© op 26-07-2008 21:15:12 ]
pi_60368869
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 16:10 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dacht dat je ook D15 reed of is dat de trackslet?
Klopt die ligt in de trackslet
  zaterdag 26 juli 2008 @ 22:23:42 #198
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60369320
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:46 schreef bietelboer het volgende:

VTEC-E werkt tot de vtec inslaat op maar 12 kleppen ivp 16
Klopt ... VTEC-E rijders hebben een tornado in de cylinders
Calm down, please!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 22:37:56 #199
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60369641
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 21:03 schreef Juup© het volgende:

[..]

Mooie posting (mbt de plaatjes en uitleg).

Wat mij opvalt is dat de kleppen bij de SOHC met de hand gesteld moeten worden volgens de afbeelding, en bij de DOHC kan ik niet zien of ze zelfstellend zijn. Ik vind dat een beetje ouderwets, maar er zal vast wel een reden voor zijn (fabricage en onderdeelkosten o.i.d.).
Thanks

En wat betreft de kleppenstelling: mijn B16A2 (dohc vtec) heeft ook handgestelde kleppen. De reden hiervan weet ik niet (misschien omdat de blokjes fabrieks-af getest zijn tot 10.000 RPM en dat te snel is voor hydraulische klepstelling + vtec?)

Hier iig een duidelijkere afbeelding:

Calm down, please!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 22:45:42 #200
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_60369784
10k rpm ga je echt niet redden hoor met een stock B16a2.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')