abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59849048
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 18:31 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

VTEC killer cams = hetzelfde als continu in VTEC rijden. De low lift cam heeft hetzelfde profiel als de high-lift cam dus feitelijk is er helemaal geen lowlift cam meer.

edit : volgens mij kun je dus net zo goed (op de stevigheid na) een D16Z i.p.v. een B16A blok nemen met deze cams (in het geval van een CRX vtec of een Civic VTi).
Wat is hier de nut van?
Je koopt een VTEC om natuurlijk het eigenschap, maar ook om het techniek. Als je deze techniek verwijderd vind ik het maar raar hoor

Continu VTEC rijden.. Waarom niet VTEC vervroegen met VTEC controllers? Ik nam aan dat de VTEC zo perfect was afgesteld dat als je het te veel vervroegd (in dit geval continu) dat het alleen maar vermogen verlies had

En waarom maakt ie zo'n Halve Chevy V8 geluid?

(ja ja, teveel vragen.. maar zie/hoor het ook voor de eerste keer )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 3 juli 2008 @ 12:50:19 #102
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_59863549
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:50 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Wat is hier de nut van?
Je koopt een VTEC om natuurlijk het eigenschap, maar ook om het techniek. Als je deze techniek verwijderd vind ik het maar raar hoor

Continu VTEC rijden.. Waarom niet VTEC vervroegen met VTEC controllers? Ik nam aan dat de VTEC zo perfect was afgesteld dat als je het te veel vervroegd (in dit geval continu) dat het alleen maar vermogen verlies had

En waarom maakt ie zo'n Halve Chevy V8 geluid?

(ja ja, teveel vragen.. maar zie/hoor het ook voor de eerste keer )
http://www.toda-racing.co.jp/en/product/onemake_e/b16/b16-05.html
Calm down, please!
pi_59867512
LoL gewoon wilde nokkenassen zoals bij elke auto mogelijk is.
  donderdag 3 juli 2008 @ 18:00:10 #104
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_59871020
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 15:20 schreef 1299 het volgende:
LoL gewoon wilde nokkenassen zoals bij elke auto mogelijk is.
Wel iets wilder dan gewoon wild, hoor. Rijden met de normale ECU is dan ook af te raden.
Calm down, please!
pi_59873171
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 15:20 schreef 1299 het volgende:
LoL gewoon wilde nokkenassen zoals bij elke auto mogelijk is.
Dit krijg je nooit met wilde nokken.
pi_59876322
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 15:20 schreef 1299 het volgende:
LoL gewoon wilde nokkenassen zoals bij elke auto mogelijk is.
Wilde nokkenassen ? zelf gevangen in het bos ?

Je bedoeld scherpe nokkenassen

Die vtec killer cams klinken zo, omdat de auto een hoge compressie heeft en hij stationair kut draait... maar eenmaal op de dragstrip.... (L)(L)
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  donderdag 3 juli 2008 @ 23:11:07 #107
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_59877619
Fuck idle, honda blokken horen toeren te maken
  vrijdag 4 juli 2008 @ 00:25:56 #108
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_59879238
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 22:12 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Wilde nokkenassen ? zelf gevangen in het bos ?

Je bedoeld scherpe nokkenassen

Die vtec killer cams klinken zo, omdat de auto een hoge compressie heeft en hij stationair kut draait... maar eenmaal op de dragstrip.... (L)(L)
Dat heet "wilde nokkenassen".
Calm down, please!
pi_59887891
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 22:12 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Wilde nokkenassen ? zelf gevangen in het bos ?

Je bedoeld scherpe nokkenassen
Bijdehandjes gegeten?
pi_59890477
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 22:12 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Wilde nokkenassen ? zelf gevangen in het bos ?

Je bedoeld scherpe nokkenassen

Die vtec killer cams klinken zo, omdat de auto een hoge compressie heeft en hij stationair kut draait... maar eenmaal op de dragstrip.... (L)(L)
Wilde nokkenassen is een vaker gebezigde term in de autowereld hoor

Maar ik zie niet in wat er zo bijzonder aan is, het voordeel van vtec is dat je juist een wildere nokkenas kan gebruiken zonder te nadelen zoals een slechte stationairloop en weinig vermogen laag in de toeren.

Dan liever het 'vtec profiel' nog een stuk agressiever.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 17:40:12 #111
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_59893898
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:10 schreef 1299 het volgende:

[..]

Wilde nokkenassen is een vaker gebezigde term in de autowereld hoor

Maar ik zie niet in wat er zo bijzonder aan is, het voordeel van vtec is dat je juist een wildere nokkenas kan gebruiken zonder te nadelen zoals een slechte stationairloop en weinig vermogen laag in de toeren.

Dan liever het 'vtec profiel' nog een stuk agressiever.
Juist

Normale camshafts : VTEC blok / Honda
VTEC killers : 1.6 / 1.8 met Drag shafts / kan elk 1.6 / 1.8 blok zijn (1.8 i.v.m. GSR)


VTEC killer shafts = Honda killer shafts

Enige voordeel is het hoge toerenbereik. Niet elk blok gaat "standaard" tot de 8200 RPM
Calm down, please!
pi_60019977
Genoeg gepauzeerd, en nou weer doorgaan jullie
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60023310
Volgens mijn beeldschermtachograaf heb ik 5 min rustpauze
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_60043843
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 16:58 schreef raulbouli het volgende:
Volgens mijn beeldschermtachograaf heb ik 5 min rustpauze
hou ik wel in van je loon posts.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60044654
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 16:09 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

hou ik wel in van je loon posts.
Voor het eerst heb je een leuke avater!
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_60048972
die avatar heeft die al lang volgens mij ?

Anyway..vtec roeleerd... en alle "ik-rij-papas-auto" mannetjes rij ik eruit...
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_60053115
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 16:51 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Voor het eerst heb je een leuke avater!
Dankjee..
Dat is al 3 tot nu toe
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60053455
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 20:53 schreef raulbouli het volgende:
die avatar heeft die al lang volgens mij ?

Anyway..vtec roeleerd... en alle "ik-rij-papas-auto" mannetjes rij ik eruit...
Wannabe vtec met turbo hopenlijk nog meer
pi_60053468
Ohjah, over 2 weken ga ik beginnen
pi_60054085
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 00:30 schreef bietelboer het volgende:
Ohjah, over 2 weken ga ik beginnen
Wat gaat er over 2 weken gebeuren?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 02:29:12 #121
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60054680
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 00:08 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dankjee..
Dat is al 3 tot nu toe
top avy

maar 1.4 meg is niet echt volgens de Fok regeltjes dus geniet er nog van nu het kan
Calm down, please!
pi_60054857
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 02:29 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

top avy

maar 1.4 meg is niet echt volgens de Fok regeltjes dus geniet er nog van nu het kan
heb ik wel langer als vandaag??

En dat is dan 4
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60057161
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 01:18 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Wat gaat er over 2 weken gebeuren?
Daan gaat die zijn turbokit aansluiten en erachter komen dat ik nog steeds sneller blijf, omdat hij het vermogen niet op de weg krijgt
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_60057724
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 12:11 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Daan gaat die zijn turbokit aansluiten en erachter komen dat ik nog steeds sneller blijf, omdat hij het vermogen niet op de weg krijgt
Hahaha wijfie, je bent gewoon bang
pi_60058257
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_60058554
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 13:37 schreef raulbouli het volgende:
haha, wees gerust voorlopig zal ik geen 200 pk doen hoor
  zaterdag 12 juli 2008 @ 14:57:58 #127
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_60059453
Was gister bij de dragraces in Drachten.
Stonden ook een paar civicjes tussen het V8 geweld.

P.Orno ook.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_60108061
Pics van Ijsmijs d'r CRX!
Zo'n 1.6 DOHC VTEC, wat rijdt dat gemiddeld? 1 op ...??
pi_60108283
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:19 schreef Malle_beer het volgende:
Pics van Ijsmijs d'r CRX!
Zo'n 1.6 DOHC VTEC, wat rijdt dat gemiddeld? 1 op ...??
10 ongeveer...
  maandag 14 juli 2008 @ 22:28:48 #130
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_60108302
ik rijd tegenwoordig met mn golf 3 GTI 16V 2.0 liter 1 op 9.....pfffff
  dinsdag 15 juli 2008 @ 08:58:07 #131
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60114146
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:28 schreef bietelboer het volgende:

[..]

10 ongeveer...
Dan rijd je zeker niet rustig ofzo O_o Of je blok is niet helemaal 100% meer.
Calm down, please!
pi_60114259
Rijden die blokkies zo zuinig dan?
Nog een vraagje: wat zijn gevoelige punten in dat blok?
M.a.w. waar moet je op letten als je een 1.6 VTEC wilt kopen?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:38:12 #133
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60114626
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 09:08 schreef Malle_beer het volgende:
Rijden die blokkies zo zuinig dan?
Nog een vraagje: wat zijn gevoelige punten in dat blok?
M.a.w. waar moet je op letten als je een 1.6 VTEC wilt kopen?
Mwah ... zo onwijs zuinig nou ook weer niet maar met mijn VTi blok (B16A2) haal ik met rustig rijden makkelijk 1 op 12. M'n vriendin heeft een ED9 (D16Z5) en haalt met rustig rijden zelfs meer uit 'r tank.

Als je een VTEC blok koopt dan moet je met het volgende rekening houden:
- De beruchte VTEC tik.
quote:
VTEC-tik, dit kan bij ieder VTEC-blok voorkomen. Het klinkt alsof er een stalen kogel door de motor danst. De kans is klein, maar met een VTEC-tik kan het blok nog lang meegaan. Het is eerder irritant dan dat het kwaad kan
- Olie lekkage onder VTEC module:
quote:
Olie onder bij VTEC”potje” (DOHC-versie), dit duidt op lekkage van de keerring van de uitlaatnokkenas. Is gemakkelijk te verhelpen door de rubber “dop” te laten vervangen
verder de standaard dingen die voor ieder blok gelden:
- Is het blok altijd goed warmgereden? (De ECU van het blok staat niet toe dat de VTEC inslaat en de echt hoge toeren haalt als het blok niet aan specifieke waarden voldoet, zoals genoeg oliedruk en motor enigzins op temperatuur. Dit neemt echter niet weg dat de blokken onverwoestbaar zijn als er als een mongool mee wordt omgegaan).
- Is de distributieriem op tijd vervangen? Na 100.000 kilometer of 5 jaar moet dat ding gewoon vervangen zijn. Een brekende distributieriem met 8000+ toeren is spectaculair maar ook einde blok.
- Bij oudere modellen (B16A1, bijv.) : zijn alle pakkingen nog goed? Ook een compressietestje van de cylinders kan geen kwaad.

Er zijn nog wel wat puntjes waar op gelet dient te worden ... kijk daarvoor eens hier (DelSol).
Calm down, please!
pi_60125620
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:19 schreef Malle_beer het volgende:
Pics van Ijsmijs d'r CRX!
Zo'n 1.6 DOHC VTEC, wat rijdt dat gemiddeld? 1 op ...??
De CRX heb ik niet meer . Paar maanden geleden helaas verkocht..

Eerst was ze zo:



Toen zo (naar mijn mening toch de mooiste buitenkant ):



En toen uiteindelijk zo:





Ik heb trouwens toen ik 17 was ook een Civicje gehad . Past ook mooi in 't Honda-topic.


En de motorkap is niet krom, hij staat gewoon open!
pi_60127324
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:02 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

De CRX heb ik niet meer . Paar maanden geleden helaas verkocht..

Eerst was ze zo:

[ afbeelding ]

Toen zo (naar mijn mening toch de mooiste buitenkant ):

[ afbeelding ]

En toen uiteindelijk zo:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb trouwens toen ik 17 was ook een Civicje gehad . Past ook mooi in 't Honda-topic.

[ afbeelding ]
En de motorkap is niet krom, hij staat gewoon open!
Waarom ''helaas'' verkocht?
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_60128169
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:02 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

De CRX heb ik niet meer . Paar maanden geleden helaas verkocht..

Eerst was ze zo:

[ afbeelding ]

Toen zo (naar mijn mening toch de mooiste buitenkant ):

[ afbeelding ]

En toen uiteindelijk zo:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb trouwens toen ik 17 was ook een Civicje gehad . Past ook mooi in 't Honda-topic.

[ afbeelding ]
En de motorkap is niet krom, hij staat gewoon open!
Kwist niet dat jij ook een sjonnie was
Check die bumperts,, serieus.. Ik vond oude staat van je de CRX 10.000x mooier
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60128246
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 19:17 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Waarom ''helaas'' verkocht?
Omdat ik het een leuke auto vond, maar ik moest d'r noodgedwongen verkopen.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:02:38 #138
220782 doerustug
waarom jij zo?
pi_60129857
[TK] Honda Prelude 2.0 EX '89

Dit leek me wel een geschikt topic om m'n V&A topic rond te spammen... dus bij deze
pi_60131272


  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:58:53 #140
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_60131376
veel te veel bespoilerd
pi_60133013
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:02 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

De CRX heb ik niet meer . Paar maanden geleden helaas verkocht..

Eerst was ze zo:

afbeelding ]
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:00:37 #142
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60138512
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:02 schreef ijsmeis het volgende:

Eerst was ze zo:

[ afbeelding ]
quote:
Toen zo (naar mijn mening toch de mooiste buitenkant ):

[ afbeelding ]
LELIJK!
quote:
En toen uiteindelijk zo:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
gelukkig weer een beetje normaal

Ik blijf van mening ... aan een auto moet je, qua uiterlijk, niet meer doen dan:
- beetje verlagen (en ophanging tunen als je toch bezig bent)
- beetje grotere velgen (dus niet zo groot mogelijk)
- betere remmen
- andere uitlaat

Waarom heb je 'm eigenlijk verkocht en wat rijd je nu?
Calm down, please!
pi_60139393
Ijsmeis 'r auto in de laatste staat
pi_60152041
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 10:00 schreef Googolplexian het volgende:

Waarom heb je 'm eigenlijk verkocht en wat rijd je nu?
Ik rij elke dag 110km voor mijn werk en met de Rex zou dat gewoonweg te duur gaan worden.

Nu rijd ik een Volkswagen Polo op Diesel. .
http://i33.tinypic.com/29gc0gl.jpg
Zodra ik geemigreerd ben, gaat de Polo weer weg en koop ik weer iets 'leuks'.
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:04:04 #145
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_60152836
wel vet dikke wielen jaaah"{

terwijl ik nu dus ook stiekum VW rijd

[ Bericht 72% gewijzigd door DurQ op 16-07-2008 22:30:40 ]
pi_60158536
Ja

[ Bericht 51% gewijzigd door PNG op 17-07-2008 13:33:30 ]
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_60161734
Heb je weer aan de fles gehangen
pi_60184492
Ik rij met me B16A2 ongeveer 1 op 10 met stadsverkeer... snel optrekken enzo

en op de snelweg 1 op 15 en ook 1 op 16 (zonder vtec dan..)
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_60309090
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:11 schreef raulbouli het volgende:
Ik rij met me B16A2 ongeveer 1 op 10 met stadsverkeer... snel optrekken enzo

en op de snelweg 1 op 15 en ook 1 op 16 (zonder vtec dan..)
Als of dat ooit gebeurt
  woensdag 23 juli 2008 @ 23:39:38 #150
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60309454
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:25 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Als of dat ooit gebeurt
zolang je niet als een gek loopt te trappen

Vtec slaat alleen aan wanneer je veel gas geeft... niet per definitie als je boven de 5600 RPM komt.
Calm down, please!
pi_60310345
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:39 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

zolang je niet als een gek loopt te trappen

Vtec slaat alleen aan wanneer je veel gas geeft... niet per definitie als je boven de 5600 RPM komt.
Jawel, boven de 5600 rpm gaat er een (12v +) signaal naar je VTEC solonoid en die schakelt dan naar VTEC
pi_60310772
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:20 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Jawel, boven de 5600 rpm gaat er een (12v +) signaal naar je VTEC solonoid en die schakelt dan naar VTEC
hmm, en als je 'perongeluk' een knopje maakt met 12v na die solonoid, dan hebje togh een vteckiller-effect?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60310951
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:20 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Jawel, boven de 5600 rpm gaat er een (12v +) signaal naar je VTEC solonoid en die schakelt dan naar VTEC
Voor zover ik weet is dit ook afhankelijk van de stand van je gaspedaal Als je gewoon op de snelweg toert op 6000 toeren dan ga je rap maar zonder VTEC. Da's wel zo fuel-efficient.
quote:
In order for the ECU to initiate the VTEC system, 5 engine conditions must be met.

Temperature: The engine must have reached normal operating temperature.

Throttle Position: The throttle must be open far enough to allow for increased airflow in VTEC.

Vehicle Speed: The car must be in motion (wheels spinning).

RPM: Engine must spin to it's target value. The GS-R will send it's "GO" signal for VTEC at 4400 RPM while the Type R sends it's signal at 5700 RPM.

Oil Pressure: The engine must be operating with normal and safe levels of oil pressure determined by the VTEC pressure switch.
Calm down, please!
pi_60311165
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Jaloezie..
Honda Civic B16a2 met ruim 500PK en kan doortrekken tot 9.000RPM..!!



Laat mij maar 1 ander auto zien met een 1.6je met 500PK..
BMW heeft in de jaren '70 een 1499cc liter blokje in een gestripte BMW 3 serie gepropt, met 1 big turbo. Voor op circuit, op dyno: 1500 pk's.

Fucking 1 heuse renpaard in 1 cctje!!!

Overigens, als we over toerentallen gaan praten. Sommige RB26DETT's zonder variabele timing (dus lagere toeren) rijden als daily driver met extra sterke boring 11.500 rpm (redline)...

[ Bericht 3% gewijzigd door Roccultane op 24-07-2008 03:55:54 ]
pi_60311192
Net alsof mensen jaloers moeten worden van VTEC
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_60312882
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:15 schreef Roccultane het volgende:

[..]

BMW heeft in de jaren '70 een 1499cc liter blokje in een gestripte BMW 3 serie gepropt, met 1 big turbo. Voor op circuit, op dyno: 1500 pk's.

Fucking 1 heuse renpaard in 1 cctje!!!

Overigens, als we over toerentallen gaan praten. Sommige RB26DETT's zonder variabele timing (dus lagere toeren) rijden als daily driver met extra sterke boring 11.500 rpm (redline)...
Al haalden ze 10.000 pk uit 1cc
Dat maakt de 500pk die uit een 1.6je geperst wordt nog niet minder indrukwekkend

B16a2 blijft een legende ansich, heerlijk blok, zeker in die prijsklasse
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:17 schreef Arclight-S het volgende:
Net alsof mensen jaloers moeten worden van VTEC
Net of mensen uberhaupt jaloers moeten worden op andermans auto

Dat er een leuk stukje techniek in een Maserati ligt, ja!
Of k er nou echt jaloers op ben? Nee!
pi_60315221
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:15 schreef Roccultane het volgende:

[..]

BMW heeft in de jaren '70 een 1499cc liter blokje in een gestripte BMW 3 serie gepropt, met 1 big turbo. Voor op circuit, op dyno: 1500 pk's.
De reden dat ze dat hadden gedaan is om te kijken hoe ver ze het turbo-concept konden trekken en of dat een oplossing zou zijn voor de Formule1(Benetton B186) ... lekker vergelijk. Geinige van zo'n grote turbo op zo'n klein (4 in lijn) blok is de ENORME turbo-lag
quote:
And the power was unbelievable - even if the turbo delay was terrible. You'd open the throttle at the entry to the corner only to get the power at the exit. And if you missed it by five or 10 metres, there was nothing you could do - you just spun it.
quote:
Fucking 1 heuse renpaard in 1 cctje!!!
renpaard nog wel grappig
Calm down, please!
pi_60326048
TVP met mijn civic... maarja dan wel VTEC...eco



Maar dan wel met ander dempertje:

http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=65877
pi_60345115
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 19:12 schreef MdMa98 het volgende:
TVP met mijn civic... maarja dan wel VTEC...eco

[ afbeelding ]

Maar dan wel met ander dempertje:

http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=65877
VTEC-E dus?.... das geen echte VTEC
pi_60345958
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 16:39 schreef bietelboer het volgende:

[..]

VTEC-E dus?.... das geen echte VTEC
VTEC is VTEC

ohw en Honda is Honda
  vrijdag 25 juli 2008 @ 19:06:39 #161
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60347243
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:34 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

VTEC is VTEC

ohw en Honda is Honda


is anders dan



en



is anders dan




Calm down, please!
pi_60349266
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:06 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

is anders dan

[ afbeelding ]

en

[ afbeelding ]

is anders dan

[ afbeelding ]


die grasmaaier
de benaming VTEC blijft VTEC wat je ook met het vermogen doet Ovierigens is 115PK voldoende om mee te komen... altijd nog beter dan 1 op 8 met de gemiddelde TYPE-R

En die Grasmaaier rijdt beter dan menig civicje uit 85' of 92' met tupperwarepakket


PS.. .doe mij maar de ACCORD TYPE R
pi_60349320
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:34 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

VTEC is VTEC

ohw en Honda is Honda
Hahahahah kom ff onder die steen vandaan en vraag eens of je met een SOHC VTEC en daarna met een DOHC VTEC mee mag rijden, VTEC = zeker geen VTEC
pi_60349367
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:06 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

is anders dan

[ afbeelding ]

en

[ afbeelding ]

is anders dan

[ afbeelding ]


Je vergeet zijn vtec-e blokje

pi_60349476
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 20:52 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Hahahahah kom ff onder die steen vandaan en vraag eens of je met een SOHC VTEC en daarna met een DOHC VTEC mee mag rijden, VTEC = zeker geen VTEC
Bleh met zulke reacties maak je vrienden...

Kuttopic
pi_60349849
Sjonnies en hun VTEC discussie

Ik zie ze al zitten achter hun PC compleet met petje
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_60349952
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:19 schreef Arclight-S het volgende:
Sjonnies en hun VTEC discussie

Ik zie ze al zitten achter hun PC compleet met petje
ik haat VTEC discussies.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 21:41:31 #168
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_60350348
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:24 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

ik haat VTEC discussies.
Je kan er gewoon niet mee omgaan

Al zijn we toch bezig doe mij dan deze maar


pi_60350407
En een 3.0VTEC? zeker ook geen vtec? hebben jullie lekker toch niet in jullie tupperkutten op wielen
pi_60350458
mijn maatjuh sjimmie heeft een echte VTEC V8 met 16VVVVVVV!!!!!!
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
  vrijdag 25 juli 2008 @ 21:52:10 #171
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_60350571
Lekker belangrijk VTEC, dat je er nog serieus op ingaat ook...

Ding op de foto is trouwens een Integra GSR 1.8l, ITB, Turbo. Godver,krijg meteen weer kriebels dat ding van mij erop te schroeven
pi_60350640
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:52 schreef S95Sedan het volgende:
Lekker belangrijk VTEC, dat je er nog serieus op ingaat ook...

Ding op de foto is trouwens een Integra GSR 1.8l, ITB, Turbo. Godver,krijg meteen weer kriebels dat ding van mij erop te schroeven
ITB en TURBO?
pi_60350655
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60350662
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:56 schreef bietelboer het volgende:

[..]

ITB en TURBO?
Dat kan..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60350823
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:19 schreef Arclight-S het volgende:
Sjonnies en hun VTEC discussie

Ik zie ze al zitten achter hun PC compleet met petje
Dude... echt hou je kop...
pi_60351143
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 22:04 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Dude... echt hou je kop...


Edit,,
Genoeg geweest..
Offtopic gaan jullie maare in deze topic, (tevens ook toegelaten gratis te spammen!).

Nu weer ontopic hier !
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60351982
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 22:21 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]



Edit,,
Genoeg geweest..
Offtopic gaan jullie maare in deze topic, (tevens ook toegelaten gratis te spammen!).

Nu weer ontopic hier !
Blijf dan voortaan ook on-topic in topics van iemand anders.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
  vrijdag 25 juli 2008 @ 23:39:59 #178
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60352867
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 20:49 schreef MdMa98 het volgende:

[..]
Enige wat ik bedoelde te zeggen met m'n plaatjes is dat VTEC niet per definitie VTEC is (gezien de vele verschillende soorten VTEC) en dat Honda niet altijd Honda is.



Als jij het hebt over een 3.0 vtec dan heb je het waarschijnlijk over het eerste model NSX. Die had dus wel DOHC en dus wel het volledige (eerste) VTEC systeem.

Enige modellen die VTEC of VTi in de type-aanduiding hebben zijn de DOHC VTEC's... Ik denk dat daar het misverstand een beetje ligt

Wat mij betreft heb jij ook gewoon een VTEC blok ^^

en om het nog een keertje te zeggen ... VTEC!
Calm down, please!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 00:08:22 #179
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_60353462
Ik heb een Civic (nieuw model) en ik vind het leuk om gastjes (met petje) in een VW Golf barrel eruit te rijden.
Verder ben ik normaal.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_60357911
vtec-e is géén echte vtec.

dohc vtec heeft inlaat en uitlaat nokkenassen

sohc heeft slechts 1 nokkenas

Dus er zit wel degelijk verschil in, vtec = vtec klopt dus niet meneer MdMa98
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_60359305
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:39 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Enige wat ik bedoelde te zeggen met m'n plaatjes is dat VTEC niet per definitie VTEC is (gezien de vele verschillende soorten VTEC) en dat Honda niet altijd Honda is.



Als jij het hebt over een 3.0 vtec dan heb je het waarschijnlijk over het eerste model NSX. Die had dus wel DOHC en dus wel het volledige (eerste) VTEC systeem.

Enige modellen die VTEC of VTi in de type-aanduiding hebben zijn de DOHC VTEC's... Ik denk dat daar het misverstand een beetje ligt

Wat mij betreft heb jij ook gewoon een VTEC blok ^^

en om het nog een keertje te zeggen ... VTEC!
de 3.0VTEC daarmee doelde ik eigenlijk op de accord coupe.. (lijkt idd beetje op nsx aan de achterzijde).. wauw! die wil ik
pi_60359662
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 12:58 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

de 3.0VTEC daarmee doelde ik eigenlijk op de accord coupe.. (lijkt idd beetje op nsx aan de achterzijde).. wauw! die wil ik
Dat is een heerlijke bak om afstanden mee te rijden, allemaal luxe, 200pk en automaat.
pi_60359721
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 13:23 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Dat is een heerlijke bak om afstanden mee te rijden, allemaal luxe, 200pk en automaat.
En vrijwel niet prijzig meer.
pi_60360689
niet "prijzig" in de aanschaf nee.... maar onderhoud, benzine... daar wordt je niet vrolijk van
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_60361012
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 14:30 schreef raulbouli het volgende:
niet "prijzig" in de aanschaf nee.... maar onderhoud, benzine... daar wordt je niet vrolijk van
zo is het, maar dat is met elke "groot gemotoriseerd" voertuig zo tegenwoordig
  zaterdag 26 juli 2008 @ 14:57:55 #186
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60361040
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 11:25 schreef raulbouli het volgende:
vtec-e is géén echte vtec.

dohc vtec heeft inlaat en uitlaat nokkenassen

sohc heeft slechts 1 nokkenas

Dus er zit wel degelijk verschil in, vtec = vtec klopt dus niet meneer MdMa98
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
VTEC = Variable Valve Timing and Lift Electronic Control

Waar in die afkorting zie jij "dubbele nokkenas" staan?
Calm down, please!
pi_60361368
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 14:57 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

VTEC = Variable Valve Timing and Lift Electronic Control

Waar in die afkorting zie jij "dubbele nokkenas" staan?
Klopt wat je zegt, maar een SOHC heeft alleen VTEC op de inlaat kant en een DOHC heeft VTEC op de in en uitlaat cam

En een DOHC VTEC voel je veeel harder dan een SOHC VTEC die je bijna niet voelt bij het in slaan
  zaterdag 26 juli 2008 @ 15:37:59 #188
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60361486
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:26 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Klopt wat je zegt, maar een SOHC heeft alleen VTEC op de inlaat kant en een DOHC heeft VTEC op de in en uitlaat cam

En een DOHC VTEC voel je veeel harder dan een SOHC VTEC die je bijna niet voelt bij het in slaan
Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen.

Daarbij richt een SOHC VTEC-E zich op zuinig rijden bij lage toeren i.p.v. vermogen op hoge toeren. De cams zijn gewoon anders. Op lage toeren opent een VTEC-E de inlaatklep maar minimaal en op hoge toeren normaal. Soort omgekeerde VTEC dus ... maar VTEC desalnietemin (ander doel).


SOHC VTEC(E)


DOHC VTEC
Calm down, please!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 15:38:15 #189
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_60361489
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:26 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Klopt wat je zegt, maar een SOHC heeft alleen VTEC op de inlaat kant en een DOHC heeft VTEC op de in en uitlaat cam

En een DOHC VTEC voel je veeel harder dan een SOHC VTEC die je bijna niet voelt bij het in slaan
Ik ben het met je eens, dat de ene VTEC motor niet de andere is. Maar VTEC = VTEC. Het gaat om een aanduiding van een bepaald soort techniek zoals iemand hierboven aangeeft. Dat sommigen hier een beetje de elitist gaan uithangen vind ik een beetje jammer. Ik dacht dat honda rijders juist boven dat soort gedrag stonden.

Ook blijk volgens een aantal verhalen de SOHC VTEC van de ESi veel plezieriger in de omgang te zijn dan de DOHC. Onderin blijkt de SOHC namelijk wat meer te hebben waardoor je schakeluier kunt rijden dan de DOHC.
Horrible Cunt!
pi_60361553
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:37 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen.


Inderdaad, ik stond ook op het punt die opmerking te maken.
SOHC= Single OverHead Camshaft
pi_60361574
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:37 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen.
Klopt maar het VTEC profiel werkt alleen maar op de inlaat kant
quote:
Daarbij richt een SOHC VTEC-E zich op zuinig rijden bij lage toeren i.p.v. vermogen op hoge toeren. De cams zijn gewoon anders. Op lage toeren opent een VTEC-E de inlaatklep maar minimaal en op hoge toeren normaal. Soort omgekeerde VTEC dus ... maar VTEC desalnietemin (ander doel).
VTEC-E werkt tot de vtec inslaat op maar 12 kleppen ivp 16
pi_60361595
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 22:21 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]



Edit,,
Genoeg geweest..
Offtopic gaan jullie maare in deze topic, (tevens ook toegelaten gratis te spammen!).

Nu weer ontopic hier !
pi_60361636
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:38 schreef tong_poh het volgende:
Ook blijk volgens een aantal verhalen de SOHC VTEC van de ESi veel plezieriger in de omgang te zijn dan de DOHC. Onderin blijkt de SOHC namelijk wat meer te hebben waardoor je schakeluier kunt rijden dan de DOHC.
Een ESI heeft 8nm minder dan een VTI

Ik rij zelf ook in een ESI maar dan met wat leuk speelgoed en onderin rijdt die nu echt stukken beter dan een VTI
  zaterdag 26 juli 2008 @ 16:10:09 #194
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_60361902
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:50 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Een ESI heeft 8nm minder dan een VTI

Ik rij zelf ook in een ESI maar dan met wat leuk speelgoed en onderin rijdt die nu echt stukken beter dan een VTI
Dacht dat je ook D15 reed of is dat de trackslet?
pi_60367380
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:47 schreef Juup© het volgende:

[..]


Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60367405
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:37 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen.

Daarbij richt een SOHC VTEC-E zich op zuinig rijden bij lage toeren i.p.v. vermogen op hoge toeren. De cams zijn gewoon anders. Op lage toeren opent een VTEC-E de inlaatklep maar minimaal en op hoge toeren normaal. Soort omgekeerde VTEC dus ... maar VTEC desalnietemin (ander doel).

[ afbeelding ]
SOHC VTEC(E)

[ afbeelding ]
DOHC VTEC
Mooie posting (mbt de plaatjes en uitleg).

Wat mij opvalt is dat de kleppen bij de SOHC met de hand gesteld moeten worden volgens de afbeelding, en bij de DOHC kan ik niet zien of ze zelfstellend zijn. Ik vind dat een beetje ouderwets, maar er zal vast wel een reden voor zijn (fabricage en onderdeelkosten o.i.d.).

[ Bericht 5% gewijzigd door Juup© op 26-07-2008 21:15:12 ]
pi_60368869
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 16:10 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dacht dat je ook D15 reed of is dat de trackslet?
Klopt die ligt in de trackslet
  zaterdag 26 juli 2008 @ 22:23:42 #198
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60369320
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:46 schreef bietelboer het volgende:

VTEC-E werkt tot de vtec inslaat op maar 12 kleppen ivp 16
Klopt ... VTEC-E rijders hebben een tornado in de cylinders
Calm down, please!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 22:37:56 #199
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60369641
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 21:03 schreef Juup© het volgende:

[..]

Mooie posting (mbt de plaatjes en uitleg).

Wat mij opvalt is dat de kleppen bij de SOHC met de hand gesteld moeten worden volgens de afbeelding, en bij de DOHC kan ik niet zien of ze zelfstellend zijn. Ik vind dat een beetje ouderwets, maar er zal vast wel een reden voor zijn (fabricage en onderdeelkosten o.i.d.).
Thanks

En wat betreft de kleppenstelling: mijn B16A2 (dohc vtec) heeft ook handgestelde kleppen. De reden hiervan weet ik niet (misschien omdat de blokjes fabrieks-af getest zijn tot 10.000 RPM en dat te snel is voor hydraulische klepstelling + vtec?)

Hier iig een duidelijkere afbeelding:

Calm down, please!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 22:45:42 #200
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_60369784
10k rpm ga je echt niet redden hoor met een stock B16a2.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')