quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
VTEC killer cams = hetzelfde als continu in VTEC rijden. De low lift cam heeft hetzelfde profiel als de high-lift cam dus feitelijk is er helemaal geen lowlift cam meer.
edit : volgens mij kun je dus net zo goed (op de stevigheid na) een D16Z i.p.v. een B16A blok nemen met deze cams (in het geval van een CRX vtec of een Civic VTi).
http://www.toda-racing.co.jp/en/product/onemake_e/b16/b16-05.htmlquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:50 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat is hier de nut van?
Je koopt een VTEC om natuurlijk het eigenschap, maar ook om het techniek. Als je deze techniek verwijderd vind ik het maar raar hoor![]()
Continu VTEC rijden..Waarom niet VTEC vervroegen met VTEC controllers? Ik nam aan dat de VTEC zo perfect was afgesteld dat als je het te veel vervroegd (in dit geval continu) dat het alleen maar vermogen verlies had
![]()
En waarom maakt ie zo'n Halve Chevy V8 geluid?![]()
(ja ja, teveel vragen.. maar zie/hoor het ook voor de eerste keer)
Wel iets wilder dan gewoon wild, hoor. Rijden met de normale ECU is dan ook af te raden.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:20 schreef 1299 het volgende:
LoL gewoon wilde nokkenassen zoals bij elke auto mogelijk is.
Dit krijg je nooit met wilde nokken.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:20 schreef 1299 het volgende:
LoL gewoon wilde nokkenassen zoals bij elke auto mogelijk is.
Wilde nokkenassen ? zelf gevangen in het bos ?quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:20 schreef 1299 het volgende:
LoL gewoon wilde nokkenassen zoals bij elke auto mogelijk is.
Dat heet "wilde nokkenassen".quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:12 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Wilde nokkenassen ? zelf gevangen in het bos ?
Je bedoeld scherpe nokkenassen
Die vtec killer cams klinken zo, omdat de auto een hoge compressie heeft en hij stationair kut draait... maar eenmaal op de dragstrip.... (L)(L)
Bijdehandjes gegeten?quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:12 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Wilde nokkenassen ? zelf gevangen in het bos ?
Je bedoeld scherpe nokkenassen
Wilde nokkenassen is een vaker gebezigde term in de autowereld hoorquote:Op donderdag 3 juli 2008 22:12 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Wilde nokkenassen ? zelf gevangen in het bos ?
Je bedoeld scherpe nokkenassen
Die vtec killer cams klinken zo, omdat de auto een hoge compressie heeft en hij stationair kut draait... maar eenmaal op de dragstrip.... (L)(L)
Juistquote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:10 schreef 1299 het volgende:
[..]
Wilde nokkenassen is een vaker gebezigde term in de autowereld hoor
Maar ik zie niet in wat er zo bijzonder aan is, het voordeel van vtec is dat je juist een wildere nokkenas kan gebruiken zonder te nadelen zoals een slechte stationairloop en weinig vermogen laag in de toeren.
Dan liever het 'vtec profiel' nog een stuk agressiever.
hou ik wel in van je loon posts.quote:Op donderdag 10 juli 2008 16:58 schreef raulbouli het volgende:
Volgens mijn beeldschermtachograaf heb ik 5 min rustpauze
Voor het eerst heb je een leuke avater!quote:
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 16:51 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Voor het eerst heb je een leuke avater!
Wannabe vtec met turbo hopenlijk nog meerquote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:53 schreef raulbouli het volgende:
die avatar heeft die al lang volgens mij ?
Anyway..vtec roeleerd... en alle "ik-rij-papas-auto" mannetjes rij ik eruit...
Wat gaat er over 2 weken gebeuren?quote:
quote:
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 02:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
top avy
maar 1.4 meg is niet echt volgens de Fok regeltjes dus geniet er nog van nu het kan
Daan gaat die zijn turbokit aansluiten en erachter komen dat ik nog steeds sneller blijf, omdat hij het vermogen niet op de weg krijgtquote:Op zaterdag 12 juli 2008 01:18 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat gaat er over 2 weken gebeuren?
Hahaha wijfie, je bent gewoon bangquote:Op zaterdag 12 juli 2008 12:11 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Daan gaat die zijn turbokit aansluiten en erachter komen dat ik nog steeds sneller blijf, omdat hij het vermogen niet op de weg krijgt
10 ongeveer...quote:Op maandag 14 juli 2008 22:19 schreef Malle_beer het volgende:
Pics van Ijsmijs d'r CRX!
Zo'n 1.6 DOHC VTEC, wat rijdt dat gemiddeld? 1 op ...??
Dan rijd je zeker niet rustig ofzo O_o Of je blok is niet helemaal 100% meer.quote:
Mwah ... zo onwijs zuinig nou ook weer niet maar met mijn VTi blok (B16A2) haal ik met rustig rijden makkelijk 1 op 12. M'n vriendin heeft een ED9 (D16Z5) en haalt met rustig rijden zelfs meer uit 'r tank.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:08 schreef Malle_beer het volgende:
Rijden die blokkies zo zuinig dan?
Nog een vraagje: wat zijn gevoelige punten in dat blok?
M.a.w. waar moet je op letten als je een 1.6 VTEC wilt kopen?
- Olie lekkage onder VTEC module:quote:VTEC-tik, dit kan bij ieder VTEC-blok voorkomen. Het klinkt alsof er een stalen kogel door de motor danst. De kans is klein, maar met een VTEC-tik kan het blok nog lang meegaan. Het is eerder irritant dan dat het kwaad kan
verder de standaard dingen die voor ieder blok gelden:quote:Olie onder bij VTEC”potje” (DOHC-versie), dit duidt op lekkage van de keerring van de uitlaatnokkenas. Is gemakkelijk te verhelpen door de rubber “dop” te laten vervangen
De CRX heb ik niet meerquote:Op maandag 14 juli 2008 22:19 schreef Malle_beer het volgende:
Pics van Ijsmijs d'r CRX!
Zo'n 1.6 DOHC VTEC, wat rijdt dat gemiddeld? 1 op ...??
Waarom ''helaas'' verkocht?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:02 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
De CRX heb ik niet meer. Paar maanden geleden helaas verkocht..
Eerst was ze zo:
[ afbeelding ]
Toen zo (naar mijn mening toch de mooiste buitenkant):
[ afbeelding ]
En toen uiteindelijk zo:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb trouwens toen ik 17 was ook een Civicje gehad. Past ook mooi in 't Honda-topic.
[ afbeelding ]
En de motorkap is niet krom, hij staat gewoon open!
Kwist niet dat jij ook een sjonnie wasquote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:02 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
De CRX heb ik niet meer. Paar maanden geleden helaas verkocht..
Eerst was ze zo:
[ afbeelding ]
Toen zo (naar mijn mening toch de mooiste buitenkant):
[ afbeelding ]
En toen uiteindelijk zo:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb trouwens toen ik 17 was ook een Civicje gehad. Past ook mooi in 't Honda-topic.
[ afbeelding ]
En de motorkap is niet krom, hij staat gewoon open!
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:02 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
De CRX heb ik niet meer. Paar maanden geleden helaas verkocht..
Eerst was ze zo:
afbeelding ]
quote:
quote:
quote:
Ik rij elke dag 110km voor mijn werk en met de Rex zou dat gewoonweg te duur gaan worden.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:00 schreef Googolplexian het volgende:
Waarom heb je 'm eigenlijk verkocht en wat rijd je nu?
Als of dat ooit gebeurtquote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:11 schreef raulbouli het volgende:
Ik rij met me B16A2 ongeveer 1 op 10 met stadsverkeer... snel optrekken enzo
en op de snelweg 1 op 15 en ook 1 op 16 (zonder vtec dan..)
zolang je niet als een gek loopt te trappenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |