Jawel, boven de 5600 rpm gaat er een (12v +) signaal naar je VTEC solonoid en die schakelt dan naar VTECquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:39 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
zolang je niet als een gek loopt te trappen![]()
Vtec slaat alleen aan wanneer je veel gas geeft... niet per definitie als je boven de 5600 RPM komt.
hmm, en als je 'perongeluk' een knopje maakt met 12v na die solonoid, dan hebje togh een vteckiller-effect?quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:20 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Jawel, boven de 5600 rpm gaat er een (12v +) signaal naar je VTEC solonoid en die schakelt dan naar VTEC
Voor zover ik weet is dit ook afhankelijk van de stand van je gaspedaalquote:Op donderdag 24 juli 2008 00:20 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Jawel, boven de 5600 rpm gaat er een (12v +) signaal naar je VTEC solonoid en die schakelt dan naar VTEC
quote:In order for the ECU to initiate the VTEC system, 5 engine conditions must be met.
Temperature: The engine must have reached normal operating temperature.
Throttle Position: The throttle must be open far enough to allow for increased airflow in VTEC.
Vehicle Speed: The car must be in motion (wheels spinning).
RPM: Engine must spin to it's target value. The GS-R will send it's "GO" signal for VTEC at 4400 RPM while the Type R sends it's signal at 5700 RPM.
Oil Pressure: The engine must be operating with normal and safe levels of oil pressure determined by the VTEC pressure switch.
BMW heeft in de jaren '70 een 1499cc liter blokje in een gestripte BMW 3 serie gepropt, met 1 big turbo. Voor op circuit, op dyno: 1500 pk's.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jaloezie..
Honda Civic B16a2 met ruim 500PK en kan doortrekken tot 9.000RPM..!!
Laat mij maar 1 ander auto zien met een 1.6je met 500PK..
Al haalden ze 10.000 pk uit 1ccquote:Op donderdag 24 juli 2008 01:15 schreef Roccultane het volgende:
[..]
BMW heeft in de jaren '70 een 1499cc liter blokje in een gestripte BMW 3 serie gepropt, met 1 big turbo. Voor op circuit, op dyno: 1500 pk's.
Fucking 1 heuse renpaard in 1 cctje!!!
Overigens, als we over toerentallen gaan praten. Sommige RB26DETT's zonder variabele timing (dus lagere toeren) rijden als daily driver met extra sterke boring 11.500 rpm (redline)...
Net of mensen uberhaupt jaloers moeten worden op andermans autoquote:Op donderdag 24 juli 2008 01:17 schreef Arclight-S het volgende:
Net alsof mensen jaloers moeten worden van VTEC
De reden dat ze dat hadden gedaan is om te kijken hoe ver ze het turbo-concept konden trekken en of dat een oplossing zou zijn voor de Formule1(Benetton B186) ... lekker vergelijk. Geinige van zo'n grote turbo op zo'n klein (4 in lijn) blok is de ENORME turbo-lagquote:Op donderdag 24 juli 2008 01:15 schreef Roccultane het volgende:
[..]
BMW heeft in de jaren '70 een 1499cc liter blokje in een gestripte BMW 3 serie gepropt, met 1 big turbo. Voor op circuit, op dyno: 1500 pk's.
quote:And the power was unbelievable - even if the turbo delay was terrible. You'd open the throttle at the entry to the corner only to get the power at the exit. And if you missed it by five or 10 metres, there was nothing you could do - you just spun it.
renpaard nog welquote:Fucking 1 heuse renpaard in 1 cctje!!!
VTEC-E dus?.... das geen echte VTECquote:Op donderdag 24 juli 2008 19:12 schreef MdMa98 het volgende:
TVP met mijn civic... maarja dan wel VTEC...eco
[ afbeelding ]
Maar dan wel met ander dempertje:
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=65877
VTEC is VTECquote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:39 schreef bietelboer het volgende:
[..]
VTEC-E dus?.... das geen echte VTEC
die grasmaaierquote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
is anders dan
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
is anders dan
[ afbeelding ]
Hahahahah kom ff onder die steen vandaan en vraag eens of je met een SOHC VTEC en daarna met een DOHC VTEC mee mag rijden, VTEC = zeker geen VTECquote:
Je vergeet zijn vtec-e blokjequote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
is anders dan
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
is anders dan
[ afbeelding ]
Bleh met zulke reacties maak je vrienden...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:52 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Hahahahah kom ff onder die steen vandaan en vraag eens of je met een SOHC VTEC en daarna met een DOHC VTEC mee mag rijden, VTEC = zeker geen VTEC
ik haat VTEC discussies.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:19 schreef Arclight-S het volgende:
Sjonnies en hun VTEC discussie
Ik zie ze al zitten achter hun PC compleet met petje
ITB en TURBO?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:52 schreef S95Sedan het volgende:
Lekker belangrijk VTEC, dat je er nog serieus op ingaat ook...
Ding op de foto is trouwens een Integra GSR 1.8l, ITB, Turbo. Godver,krijg meteen weer kriebels dat ding van mij erop te schroeven
Dat kan..quote:
Dude... echt hou je kop...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:19 schreef Arclight-S het volgende:
Sjonnies en hun VTEC discussie
Ik zie ze al zitten achter hun PC compleet met petje
quote:
Blijf dan voortaan ook on-topic in topics van iemand anders.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:21 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
Edit,,
Genoeg geweest..
Offtopic gaan jullie maare in deze topic, (tevens ook toegelaten gratis te spammen!).
Nu weer ontopic hier !![]()
Enige wat ik bedoelde te zeggen met m'n plaatjes is dat VTEC niet per definitie VTEC is (gezien de vele verschillende soorten VTEC) en dat Honda niet altijd Honda is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
de 3.0VTEC daarmee doelde ik eigenlijk op de accord coupe.. (lijkt idd beetje op nsx aan de achterzijde).. wauw! die wil ikquote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:39 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Enige wat ik bedoelde te zeggen met m'n plaatjes is dat VTEC niet per definitie VTEC is (gezien de vele verschillende soorten VTEC) en dat Honda niet altijd Honda is.
Als jij het hebt over een 3.0 vtec dan heb je het waarschijnlijk over het eerste model NSX. Die had dus wel DOHC en dus wel het volledige (eerste) VTEC systeem.
Enige modellen die VTEC of VTi in de type-aanduiding hebben zijn de DOHC VTEC's... Ik denk dat daar het misverstand een beetje ligt![]()
Wat mij betreft heb jij ook gewoon een VTEC blok ^^
en om het nog een keertje te zeggen ... VTEC!
Dat is een heerlijke bak om afstanden mee te rijden, allemaal luxe, 200pk en automaat.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:58 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
de 3.0VTEC daarmee doelde ik eigenlijk op de accord coupe.. (lijkt idd beetje op nsx aan de achterzijde).. wauw! die wil ik
En vrijwel niet prijzig meer.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:23 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Dat is een heerlijke bak om afstanden mee te rijden, allemaal luxe, 200pk en automaat.
zo is het, maar dat is met elke "groot gemotoriseerd" voertuig zo tegenwoordigquote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:30 schreef raulbouli het volgende:
niet "prijzig" in de aanschaf nee.... maar onderhoud, benzine... daar wordt je niet vrolijk van
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:25 schreef raulbouli het volgende:
vtec-e is géén echte vtec.
dohc vtec heeft inlaat en uitlaat nokkenassen
sohc heeft slechts 1 nokkenas
Dus er zit wel degelijk verschil in, vtec = vtec klopt dus niet meneer MdMa98VTEC = Variable Valve Timing and Lift Electronic ControlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar in die afkorting zie jij "dubbele nokkenas" staan?Calm down, please!
Klopt wat je zegt, maar een SOHC heeft alleen VTEC op de inlaat kant en een DOHC heeft VTEC op de in en uitlaat camquote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
VTEC = Variable Valve Timing and Lift Electronic Control
Waar in die afkorting zie jij "dubbele nokkenas" staan?
Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:26 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Klopt wat je zegt, maar een SOHC heeft alleen VTEC op de inlaat kant en een DOHC heeft VTEC op de in en uitlaat cam
En een DOHC VTEC voel je veeel harder dan een SOHC VTEC die je bijna niet voelt bij het in slaan
Ik ben het met je eens, dat de ene VTEC motor niet de andere is. Maar VTEC = VTEC. Het gaat om een aanduiding van een bepaald soort techniek zoals iemand hierboven aangeeft. Dat sommigen hier een beetje de elitist gaan uithangen vind ik een beetje jammer. Ik dacht dat honda rijders juist boven dat soort gedrag stonden.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:26 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Klopt wat je zegt, maar een SOHC heeft alleen VTEC op de inlaat kant en een DOHC heeft VTEC op de in en uitlaat cam
En een DOHC VTEC voel je veeel harder dan een SOHC VTEC die je bijna niet voelt bij het in slaan
Inderdaad, ik stond ook op het punt die opmerking te maken.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen.
Klopt maar het VTEC profiel werkt alleen maar op de inlaat kantquote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen.
VTEC-E werkt tot de vtec inslaat op maar 12 kleppen ivp 16quote:Daarbij richt een SOHC VTEC-E zich op zuinig rijden bij lage toeren i.p.v. vermogen op hoge toeren. De cams zijn gewoon anders. Op lage toeren opent een VTEC-E de inlaatklep maar minimaal en op hoge toeren normaal. Soort omgekeerde VTEC dus... maar VTEC desalnietemin (ander doel).
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:21 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
Edit,,
Genoeg geweest..
Offtopic gaan jullie maare in deze topic, (tevens ook toegelaten gratis te spammen!).
Nu weer ontopic hier !![]()
Een ESI heeft 8nm minder dan een VTIquote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:38 schreef tong_poh het volgende:
Ook blijk volgens een aantal verhalen de SOHC VTEC van de ESi veel plezieriger in de omgang te zijn dan de DOHC. Onderin blijkt de SOHC namelijk wat meer te hebben waardoor je schakeluier kunt rijden dan de DOHC.
Dacht dat je ook D15 reed of is dat de trackslet?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:50 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Een ESI heeft 8nm minder dan een VTI![]()
Ik rij zelf ook in een ESI maar dan met wat leuk speelgoed en onderin rijdt die nu echt stukken beter dan een VTI
Mooie postingquote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen.
Daarbij richt een SOHC VTEC-E zich op zuinig rijden bij lage toeren i.p.v. vermogen op hoge toeren. De cams zijn gewoon anders. Op lage toeren opent een VTEC-E de inlaatklep maar minimaal en op hoge toeren normaal. Soort omgekeerde VTEC dus... maar VTEC desalnietemin (ander doel).
[ afbeelding ]
SOHC VTEC(E)
[ afbeelding ]
DOHC VTEC
Klopt die ligt in de tracksletquote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:10 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dacht dat je ook D15 reed of is dat de trackslet?
Klopt ... VTEC-E rijders hebben een tornado in de cylindersquote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:46 schreef bietelboer het volgende:
VTEC-E werkt tot de vtec inslaat op maar 12 kleppen ivp 16
Thanksquote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:03 schreef Juup© het volgende:
[..]
Mooie posting(mbt de plaatjes en uitleg).
Wat mij opvalt is dat de kleppen bij de SOHC met de hand gesteld moeten worden volgens de afbeelding, en bij de DOHC kan ik niet zien of ze zelfstellend zijn. Ik vind dat een beetje ouderwets, maar er zal vast wel een reden voor zijn (fabricage en onderdeelkosten o.i.d.).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |