Jawel, boven de 5600 rpm gaat er een (12v +) signaal naar je VTEC solonoid en die schakelt dan naar VTECquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:39 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
zolang je niet als een gek loopt te trappen![]()
Vtec slaat alleen aan wanneer je veel gas geeft... niet per definitie als je boven de 5600 RPM komt.
hmm, en als je 'perongeluk' een knopje maakt met 12v na die solonoid, dan hebje togh een vteckiller-effect?quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:20 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Jawel, boven de 5600 rpm gaat er een (12v +) signaal naar je VTEC solonoid en die schakelt dan naar VTEC
Voor zover ik weet is dit ook afhankelijk van de stand van je gaspedaalquote:Op donderdag 24 juli 2008 00:20 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Jawel, boven de 5600 rpm gaat er een (12v +) signaal naar je VTEC solonoid en die schakelt dan naar VTEC
quote:In order for the ECU to initiate the VTEC system, 5 engine conditions must be met.
Temperature: The engine must have reached normal operating temperature.
Throttle Position: The throttle must be open far enough to allow for increased airflow in VTEC.
Vehicle Speed: The car must be in motion (wheels spinning).
RPM: Engine must spin to it's target value. The GS-R will send it's "GO" signal for VTEC at 4400 RPM while the Type R sends it's signal at 5700 RPM.
Oil Pressure: The engine must be operating with normal and safe levels of oil pressure determined by the VTEC pressure switch.
BMW heeft in de jaren '70 een 1499cc liter blokje in een gestripte BMW 3 serie gepropt, met 1 big turbo. Voor op circuit, op dyno: 1500 pk's.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jaloezie..
Honda Civic B16a2 met ruim 500PK en kan doortrekken tot 9.000RPM..!!
Laat mij maar 1 ander auto zien met een 1.6je met 500PK..
Al haalden ze 10.000 pk uit 1ccquote:Op donderdag 24 juli 2008 01:15 schreef Roccultane het volgende:
[..]
BMW heeft in de jaren '70 een 1499cc liter blokje in een gestripte BMW 3 serie gepropt, met 1 big turbo. Voor op circuit, op dyno: 1500 pk's.
Fucking 1 heuse renpaard in 1 cctje!!!
Overigens, als we over toerentallen gaan praten. Sommige RB26DETT's zonder variabele timing (dus lagere toeren) rijden als daily driver met extra sterke boring 11.500 rpm (redline)...
Net of mensen uberhaupt jaloers moeten worden op andermans autoquote:Op donderdag 24 juli 2008 01:17 schreef Arclight-S het volgende:
Net alsof mensen jaloers moeten worden van VTEC
De reden dat ze dat hadden gedaan is om te kijken hoe ver ze het turbo-concept konden trekken en of dat een oplossing zou zijn voor de Formule1(Benetton B186) ... lekker vergelijk. Geinige van zo'n grote turbo op zo'n klein (4 in lijn) blok is de ENORME turbo-lagquote:Op donderdag 24 juli 2008 01:15 schreef Roccultane het volgende:
[..]
BMW heeft in de jaren '70 een 1499cc liter blokje in een gestripte BMW 3 serie gepropt, met 1 big turbo. Voor op circuit, op dyno: 1500 pk's.
quote:And the power was unbelievable - even if the turbo delay was terrible. You'd open the throttle at the entry to the corner only to get the power at the exit. And if you missed it by five or 10 metres, there was nothing you could do - you just spun it.
renpaard nog welquote:Fucking 1 heuse renpaard in 1 cctje!!!
VTEC-E dus?.... das geen echte VTECquote:Op donderdag 24 juli 2008 19:12 schreef MdMa98 het volgende:
TVP met mijn civic... maarja dan wel VTEC...eco
[ afbeelding ]
Maar dan wel met ander dempertje:
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=65877
VTEC is VTECquote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:39 schreef bietelboer het volgende:
[..]
VTEC-E dus?.... das geen echte VTEC
die grasmaaierquote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
is anders dan
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
is anders dan
[ afbeelding ]
Hahahahah kom ff onder die steen vandaan en vraag eens of je met een SOHC VTEC en daarna met een DOHC VTEC mee mag rijden, VTEC = zeker geen VTECquote:
Je vergeet zijn vtec-e blokjequote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
is anders dan
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
is anders dan
[ afbeelding ]
Bleh met zulke reacties maak je vrienden...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:52 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Hahahahah kom ff onder die steen vandaan en vraag eens of je met een SOHC VTEC en daarna met een DOHC VTEC mee mag rijden, VTEC = zeker geen VTEC
ik haat VTEC discussies.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:19 schreef Arclight-S het volgende:
Sjonnies en hun VTEC discussie
Ik zie ze al zitten achter hun PC compleet met petje
ITB en TURBO?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:52 schreef S95Sedan het volgende:
Lekker belangrijk VTEC, dat je er nog serieus op ingaat ook...
Ding op de foto is trouwens een Integra GSR 1.8l, ITB, Turbo. Godver,krijg meteen weer kriebels dat ding van mij erop te schroeven
Dat kan..quote:
Dude... echt hou je kop...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:19 schreef Arclight-S het volgende:
Sjonnies en hun VTEC discussie
Ik zie ze al zitten achter hun PC compleet met petje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |