abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60310345
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:39 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

zolang je niet als een gek loopt te trappen

Vtec slaat alleen aan wanneer je veel gas geeft... niet per definitie als je boven de 5600 RPM komt.
Jawel, boven de 5600 rpm gaat er een (12v +) signaal naar je VTEC solonoid en die schakelt dan naar VTEC
pi_60310772
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:20 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Jawel, boven de 5600 rpm gaat er een (12v +) signaal naar je VTEC solonoid en die schakelt dan naar VTEC
hmm, en als je 'perongeluk' een knopje maakt met 12v na die solonoid, dan hebje togh een vteckiller-effect?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60310951
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:20 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Jawel, boven de 5600 rpm gaat er een (12v +) signaal naar je VTEC solonoid en die schakelt dan naar VTEC
Voor zover ik weet is dit ook afhankelijk van de stand van je gaspedaal Als je gewoon op de snelweg toert op 6000 toeren dan ga je rap maar zonder VTEC. Da's wel zo fuel-efficient.
quote:
In order for the ECU to initiate the VTEC system, 5 engine conditions must be met.

Temperature: The engine must have reached normal operating temperature.

Throttle Position: The throttle must be open far enough to allow for increased airflow in VTEC.

Vehicle Speed: The car must be in motion (wheels spinning).

RPM: Engine must spin to it's target value. The GS-R will send it's "GO" signal for VTEC at 4400 RPM while the Type R sends it's signal at 5700 RPM.

Oil Pressure: The engine must be operating with normal and safe levels of oil pressure determined by the VTEC pressure switch.
Calm down, please!
pi_60311165
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Jaloezie..
Honda Civic B16a2 met ruim 500PK en kan doortrekken tot 9.000RPM..!!



Laat mij maar 1 ander auto zien met een 1.6je met 500PK..
BMW heeft in de jaren '70 een 1499cc liter blokje in een gestripte BMW 3 serie gepropt, met 1 big turbo. Voor op circuit, op dyno: 1500 pk's.

Fucking 1 heuse renpaard in 1 cctje!!!

Overigens, als we over toerentallen gaan praten. Sommige RB26DETT's zonder variabele timing (dus lagere toeren) rijden als daily driver met extra sterke boring 11.500 rpm (redline)...

[ Bericht 3% gewijzigd door Roccultane op 24-07-2008 03:55:54 ]
pi_60311192
Net alsof mensen jaloers moeten worden van VTEC
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_60312882
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:15 schreef Roccultane het volgende:

[..]

BMW heeft in de jaren '70 een 1499cc liter blokje in een gestripte BMW 3 serie gepropt, met 1 big turbo. Voor op circuit, op dyno: 1500 pk's.

Fucking 1 heuse renpaard in 1 cctje!!!

Overigens, als we over toerentallen gaan praten. Sommige RB26DETT's zonder variabele timing (dus lagere toeren) rijden als daily driver met extra sterke boring 11.500 rpm (redline)...
Al haalden ze 10.000 pk uit 1cc
Dat maakt de 500pk die uit een 1.6je geperst wordt nog niet minder indrukwekkend

B16a2 blijft een legende ansich, heerlijk blok, zeker in die prijsklasse
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:17 schreef Arclight-S het volgende:
Net alsof mensen jaloers moeten worden van VTEC
Net of mensen uberhaupt jaloers moeten worden op andermans auto

Dat er een leuk stukje techniek in een Maserati ligt, ja!
Of k er nou echt jaloers op ben? Nee!
pi_60315221
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:15 schreef Roccultane het volgende:

[..]

BMW heeft in de jaren '70 een 1499cc liter blokje in een gestripte BMW 3 serie gepropt, met 1 big turbo. Voor op circuit, op dyno: 1500 pk's.
De reden dat ze dat hadden gedaan is om te kijken hoe ver ze het turbo-concept konden trekken en of dat een oplossing zou zijn voor de Formule1(Benetton B186) ... lekker vergelijk. Geinige van zo'n grote turbo op zo'n klein (4 in lijn) blok is de ENORME turbo-lag
quote:
And the power was unbelievable - even if the turbo delay was terrible. You'd open the throttle at the entry to the corner only to get the power at the exit. And if you missed it by five or 10 metres, there was nothing you could do - you just spun it.
quote:
Fucking 1 heuse renpaard in 1 cctje!!!
renpaard nog wel grappig
Calm down, please!
pi_60326048
TVP met mijn civic... maarja dan wel VTEC...eco



Maar dan wel met ander dempertje:

http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=65877
pi_60345115
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 19:12 schreef MdMa98 het volgende:
TVP met mijn civic... maarja dan wel VTEC...eco

[ afbeelding ]

Maar dan wel met ander dempertje:

http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=65877
VTEC-E dus?.... das geen echte VTEC
pi_60345958
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 16:39 schreef bietelboer het volgende:

[..]

VTEC-E dus?.... das geen echte VTEC
VTEC is VTEC

ohw en Honda is Honda
  vrijdag 25 juli 2008 @ 19:06:39 #161
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60347243
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:34 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

VTEC is VTEC

ohw en Honda is Honda


is anders dan



en



is anders dan




Calm down, please!
pi_60349266
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:06 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

is anders dan

[ afbeelding ]

en

[ afbeelding ]

is anders dan

[ afbeelding ]


die grasmaaier
de benaming VTEC blijft VTEC wat je ook met het vermogen doet Ovierigens is 115PK voldoende om mee te komen... altijd nog beter dan 1 op 8 met de gemiddelde TYPE-R

En die Grasmaaier rijdt beter dan menig civicje uit 85' of 92' met tupperwarepakket


PS.. .doe mij maar de ACCORD TYPE R
pi_60349320
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:34 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

VTEC is VTEC

ohw en Honda is Honda
Hahahahah kom ff onder die steen vandaan en vraag eens of je met een SOHC VTEC en daarna met een DOHC VTEC mee mag rijden, VTEC = zeker geen VTEC
pi_60349367
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:06 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

is anders dan

[ afbeelding ]

en

[ afbeelding ]

is anders dan

[ afbeelding ]


Je vergeet zijn vtec-e blokje

pi_60349476
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 20:52 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Hahahahah kom ff onder die steen vandaan en vraag eens of je met een SOHC VTEC en daarna met een DOHC VTEC mee mag rijden, VTEC = zeker geen VTEC
Bleh met zulke reacties maak je vrienden...

Kuttopic
pi_60349849
Sjonnies en hun VTEC discussie

Ik zie ze al zitten achter hun PC compleet met petje
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_60349952
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:19 schreef Arclight-S het volgende:
Sjonnies en hun VTEC discussie

Ik zie ze al zitten achter hun PC compleet met petje
ik haat VTEC discussies.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 21:41:31 #168
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_60350348
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:24 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

ik haat VTEC discussies.
Je kan er gewoon niet mee omgaan

Al zijn we toch bezig doe mij dan deze maar


pi_60350407
En een 3.0VTEC? zeker ook geen vtec? hebben jullie lekker toch niet in jullie tupperkutten op wielen
pi_60350458
mijn maatjuh sjimmie heeft een echte VTEC V8 met 16VVVVVVV!!!!!!
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
  vrijdag 25 juli 2008 @ 21:52:10 #171
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_60350571
Lekker belangrijk VTEC, dat je er nog serieus op ingaat ook...

Ding op de foto is trouwens een Integra GSR 1.8l, ITB, Turbo. Godver,krijg meteen weer kriebels dat ding van mij erop te schroeven
pi_60350640
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:52 schreef S95Sedan het volgende:
Lekker belangrijk VTEC, dat je er nog serieus op ingaat ook...

Ding op de foto is trouwens een Integra GSR 1.8l, ITB, Turbo. Godver,krijg meteen weer kriebels dat ding van mij erop te schroeven
ITB en TURBO?
pi_60350655
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60350662
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:56 schreef bietelboer het volgende:

[..]

ITB en TURBO?
Dat kan..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60350823
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:19 schreef Arclight-S het volgende:
Sjonnies en hun VTEC discussie

Ik zie ze al zitten achter hun PC compleet met petje
Dude... echt hou je kop...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')