abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59536521
So, veel Honda zwerfers hier, waaronder Raulbouli, Bietelboer, Pumatje , en niet zo lang hier: DurQ.
Natuurlijk hebben we hier ook nog de Googol, maar hij houd zich koest met zijn CRX Del Solletje..
[edit mode]En natuurlijk ijsmeis!! (.zip )[/edit mode]

Hier de Honda Projectjes:
Van Googolplexian


Van raulbouli:
Project: Honda Civic Coupé
Project: Honda Civic Coupé #2


En die van Puma:
Project: Honda civic ed7




Honda. The Power Of Dreams.

Honda is een automerk die al heel snel nieuwere technieken toepasten terwijl de overige merken nogsteeds bezig waren met uit hun neus te eten..

Zo kwam Honda met een techniek op het markt wat Heel veel vermogen kon uitpersen uit een redelijk klein motortje. De VTEC genaamd. Dit stond voor Variable Valve Timing and Lift Electronic Control System..
Bij VTEC wordt bij een bepaald toerental overgeschakeld van een “tamme” naar een “wilde” nok van de nokkenas. Daarmee wordt bereikt dat de motor extra vermogen levert wanneer daarom gevraagd wordt.

Laterna nam BMW dit over met de VANOS, Toyota met de VTI etc..

Ook pasde Honda 4WS (4 wiel sturing) als eerst op de Honda prelude 3thGen:

Nu (na 22 jaar later ongeveer) komt Renault ook met dit idee op het markt..
De Mitsubitsi nam het idee van Honda ook over en pasde dit toe op de 3000GT en als ik me niet vergis ook op de Galant VR's.

Honda is gewoon een auto merk dat iets bereikt waar andere merken dikke haardrogers op zetten..
Dont get it?
B16a De legedarische blok allertijden. MAAR een 1.6je, endan 160PK.
een gemiddelde 1.6je zit op de 90PK, laat staan sommige auto's: 2.0 met maar 135PK!!!!!!!
En dit zonder turbo's
Vergeet niet dat in de Type-R een B16b bevond met 180(!!!)PK's!!!!
Dit is ruim 113,5PK per liter!! Kun je je voorstellen?

Ik kan hier wel een heel verhaal schrijven.. maar het is zo dat we hier 7 pagina's gaan vol discuseren en vragen gaan stellen/beantwoorden en Pics gaan posten hier!!

JDM of niet, Sjonnie of niet.. Alles is welkom.

Greetz,,
Turqiee52....

Prelude 4thGen gek


[ Bericht 1% gewijzigd door ThaFreak op 26-06-2008 19:26:20 ]
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59540683
quote:
staan sommige auto's: 2.0 met maar 135PK!!!!!!!
Alfa heeft blokken van 1.8 waar ze 145 pk uit persen, en volvo heeft weer bijvoorbeeld een blok van 2.5 waar ze 144 uit halen.

Het verschil zit hem in het feit dat de 2.5 veel langer meegaat dan zo'n honda blok.

Ik wil geen dicussie starten dat honda blokken slecht zijn maar dat niet elke automerk probeert om zoveel mogelijk uit een blok te halen.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_59541599
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 05:57 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Alfa heeft blokken van 1.8 waar ze 145 pk uit persen, en volvo heeft weer bijvoorbeeld een blok van 2.5 waar ze 144 uit halen.

Het verschil zit hem in het feit dat de 2.5 veel langer meegaat dan zo'n honda blok.

Ik wil geen dicussie starten dat honda blokken slecht zijn maar dat niet elke automerk probeert om zoveel mogelijk uit een blok te halen.
Ik heb deze verhaaltje in veel topics verteld.. maar ja..
Mijn oom had 1 jaar geleden 5 jaar lang met het zelfde auto gereden.. de Honda Civic 1.5 Coupe LSi met ruim 102 ponies onder de kap
Maar hij was een type wat een beetje van snelheid en geluid hield.. Elke morgen waneer de auto nog koud is, instappen.. starten, endan langzaam fftjes 10 meter rijden na de grote weg..
Enda de gaspedaal langzaaam helemaal induwen.. en dat tot in de begrenzer,, endat deed ie dan weer ook in de 2e en 3e versnelling.. als de motor koud was.. En dit deed ie elke morgen. PUUR voor het geluid.. Omdat de Civicjes zouwn mooi krijsend geluid hebben,,
En nee zijn auto was niet getuned of gestyled ofzoo... hier een pic:

(foto nog met mobieltje gemaakt toen, dus slecht kwaliteit)

Hij heeft de auto met 110k op de teller gekocht en weer VERkocht met 360k op teller
En echt, de auto heeft GEEN onderhoud gehad alleen 1x distributie riem vervangen en 3x olie ververst. Verder tankte hij wel altijd V-Power 100 uit Duitsland, en vulde hij hem altijd met de beste v.d. beste olie..

Honda maakt uiterst sterke motorblokken!! Niet kapot te krijgen
Kan denk je een Alfa dit aan? Of een Volvo?? Dacht het niet he :

RIP voor de Honda in de video


** Edit **
Ook RIP voor de Vicje van mn oom RDW herinnert hem niet meer
Laten we 1 min stilte houden voor em. Het was een hele brave auto

[ Bericht 8% gewijzigd door Turquaz52 op 20-06-2008 08:56:30 ]
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 08:53:33 #4
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_59541640
titel is indicatief voor de gemiddelde honda rijder
pi_59541888
Mijn god...

Smakelozer dan Bastian Schweinsteiger.....
Dover dan Wouter Bos....
Krommer dan Willem van Hanegem....
Nepper dan Milli Vanilli

Een Honda-Fanboi topic
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_59553005
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 09:06 schreef 68Chevelle het volgende:
Mijn god...

Smakelozer dan Bastian Schweinsteiger.....
Dover dan Wouter Bos....
Krommer dan Willem van Hanegem....
Nepper dan Milli Vanilli

Een Honda-Fanboi topic
Om over de Volvo fans te zwijgen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 16:02:37 #7
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_59553010
Honda. The dreams of power. [14.gif]
pi_59553533
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:02 schreef Tjabbo het volgende:
Honda. The dreams of power. [14.gif]
Jaloezie..
Honda Civic B16a2 met ruim 500PK en kan doortrekken tot 9.000RPM..!!



Laat mij maar 1 ander auto zien met een 1.6je met 500PK..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59553784
Honda's zijn wel leuke auto's alleen jammer dat de stoelen bagger zijn. Iig van de 2004 coupe.

[ Bericht 13% gewijzigd door tevebe op 20-06-2008 16:41:01 ]
  vrijdag 20 juni 2008 @ 17:16:45 #10
53151 T42
Pinball Wizard
pi_59554801
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Jaloezie..
Honda Civic B16a2 met ruim 500PK en kan doortrekken tot 9.000RPM..!!



Laat mij maar 1 ander auto zien met een 1.6je met 500PK..
1 tot 100? hoeveel sec?
ik denk dat ik w3el autotje weet die ongeveer zelfde doet met minder pk en kleiner motortje

hoeveel km kan hij rijden tot revisie?
pi_59555630
quote:
een Volvo?? Dacht het niet he
Ik kan wel met jou in discussie gaan maar er staan alleen al op autotrader 408 occaisons met minimaal 300.000.

En gaan ze vaak nog voor duizenden euro's de toonbank over.

Maar dat was niet het punt, het punt was dat het niet betekent dat een merk slechte auto's maakt als een 2.0 maar 138 PK levert.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
  vrijdag 20 juni 2008 @ 17:57:08 #12
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_59555631
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:34 schreef tevebe het volgende:
Honda's zijn wel leuke auto's alleen jammer dat de stoelen bagger zijn. Iig van de 2004 coupe.
Ik vond de stoelen in mijn EJ9 een stuk beter dan de "sportstoelen" in mijn Golf 3 GTI 16V!

Tevens TVP!
pi_59555703
Tsssss. Je vergeet mij .
pi_59555708
Ik heb nog leren Prelude-stoelen te koop . Iemand?
  vrijdag 20 juni 2008 @ 18:07:04 #15
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_59555787
niet JDM, maar wel leuk:

filmpje van de Groep N uitlaat onder mn GTI


pi_59555958
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 18:01 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb nog leren Prelude-stoelen te koop . Iemand?
ik nog een complete EJ9
+ los D14 kleppendeksel, Mugen twin loop catback (EK9), DC Sports 4-2-1 header (D-series), Mugen rad.cap, Mugen reservoir covers, EK4 velgen etc etc
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_59556254
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 17:57 schreef DurQ het volgende:

[..]

Ik vond de stoelen in mijn EJ9 een stuk beter dan de "sportstoelen" in mijn Golf 3 GTI 16V!

Tevens TVP!
De civic coupe was een SI uit 2004 en echt die stoelen zijn bagger. Achterin is het helemaal dramatisch.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 18:33:33 #18
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_59556342
achterin ben ik het met je eens!
  vrijdag 20 juni 2008 @ 18:37:28 #19
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_59556416
dit was mn vorige auto, de EJ9:


pi_59557273
quote:
Kun je je voorstellen?
Ik zal 't proberen.

Aangenaam kennis te maken, Nickenator. *steekt hand uit*

En?

N~
pi_59558726
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 18:01 schreef ijsmeis het volgende:
Tsssss. Je vergeet mij .
Check OP
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59558853
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 18:01 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb nog leren Prelude-stoelen te koop . Iemand?
welk gen?
En alleen voor of ook achter?

(ivm vriend die lude heeft met stoffen stoellen)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59562189
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 20:08 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

welk gen?
En alleen voor of ook achter?

(ivm vriend die lude heeft met stoffen stoellen)
Ik weet niet welke gen .
En alleen voor.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 22:13:26 #24
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_59562449
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Jaloezie..
Honda Civic B16a2 met ruim 500PK en kan doortrekken tot 9.000RPM..!!



Laat mij maar 1 ander auto zien met een 1.6je met 500PK..
Verwacht je nu écht serieuze reacties ?
  vrijdag 20 juni 2008 @ 22:34:41 #25
159502 Mind_Fuck
Mind tuning
pi_59563110
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:34 schreef tevebe het volgende:
Honda's zijn wel leuke auto's alleen jammer dat de stoelen bagger zijn. Iig van de 2004 coupe.
Jaaaaah!!!
Heb zelf een Civic 5 deurs DIESEL gehad, ook model 2004.
Ik brak mijn rug er zowat in.
Voor de rest een super auto waarvan ik wens dat ik 'em nu nog had
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
  zaterdag 21 juni 2008 @ 09:55:17 #26
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_59572306
Dit wordt weer een Turq vs. de rest van fok topic ... bij deze een TVP
  zaterdag 21 juni 2008 @ 13:04:06 #27
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_59575104
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Jaloezie..
Honda Civic B16a2 met ruim 500PK en kan doortrekken tot 9.000RPM..!!



Laat mij maar 1 ander auto zien met een 1.6je met 500PK..
Okay, geen 1.6 ( maar slechts een 1.5).

ery early in 1974 Bernard Dudot and Francois Castaing started their design work of 1.5-litre-Grand-Prix-engine they hope to be equal or more to the 12-cylinder-units of Ferrari becoming stronger and stronger. But until the 1978 Le Mans victory the Renault Equipe Formule 1 was very small, only 15 employees had to be paid there. The first engine for research purposes had been built in 1975 followed by a revised version in 1976. The performance of 510 bhp at 10.500 rpm looked very promising to be the engine offered to British team owner Ken Tyrrell, whose team had been sponsored by elf since 1968. But Tyrrell refused a possible contract for free works-Renault-engines, because Keith Duckworth of Cosworth, Tyrrell`s engine supplier, gave him the advice to do so. In the opinion of Duckworth a 1.5-litre-turbo-engine never would be able to bring the 3.0-litre-normally-aspirated-engines into any danger of being beaten. In the year 1985 Ken Tyrrell had to beg for turbo engines at Renault he had to pay huge sums for, being the last user of normally aspirated units ...
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_59605943
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 05:57 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Alfa heeft blokken van 1.8 waar ze 145 pk uit persen, en volvo heeft weer bijvoorbeeld een blok van 2.5 waar ze 144 uit halen.

Het verschil zit hem in het feit dat de 2.5 veel langer meegaat dan zo'n honda blok.

Ik wil geen dicussie starten dat honda blokken slecht zijn maar dat niet elke automerk probeert om zoveel mogelijk uit een blok te halen.
Je hebt absoluut gelijk, maar het ligt ook grotendeels aan de gebruiker....een gemiddelde sjonnie koopt geen dure volvo, maar een snelle 1,6 vtec om af te trappen

Ik ken namelijk ook B16a1's (crx/civic vtec) die met 2,5 ton op de teller nog geboost worden en heel blijven
pi_59607976
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 09:55 schreef osmo het volgende:
Dit wordt weer een Turq vs. de rest van fok topic ... bij deze een TVP
Think again.
Dit is een Centraal topic om te discussiëren over Honda's. Ipv altijd offtopic gaan in andere topics
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59613965
Fuck ik sta gewoon in de OP
pi_59616179
quote:
een gemiddelde sjonnie koopt geen dure volvo
Daarom neem ik sjonnie's ook totaal niet serieus.

In mijn ogen is het veel mooier om een wolf in schaapskleren te hebben zonder V6, GTI, TURBO plakplaatjes!
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_59617192
quote:
Op zondag 22 juni 2008 22:59 schreef bietelboer het volgende:
Fuck ik sta gewoon in de OP
Jazeker
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59620863
quote:
Op maandag 23 juni 2008 00:12 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Daarom neem ik sjonnie's ook totaal niet serieus.

In mijn ogen is het veel mooier om een wolf in schaapskleren te hebben zonder V6, GTI, TURBO plakplaatjes!


Precies, plus het feit dat er teveel honda's rondrijden geeft me dat net zoals Golfjes, Astra's en BMW's een ongelofelijke afkeer.

De smaak van een ander na-apen......verschrikkelijk
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  maandag 23 juni 2008 @ 11:57:45 #34
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_59622457
heb ik al een foto van jou gebakje gezien eigenlijk Turquaz?
pi_59625689
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:57 schreef DurQ het volgende:
heb ik al een foto van jou gebakje gezien eigenlijk Turquaz?
Hij heeft niet eens het rijbewijs!
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_59627383
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_59636446
De nieuwe Honda VTEC van mijn vader..




800cc VTEC, waarbij de nokkenas pas bij de 7000 toeren verandert. Tot de 11.000, waar hij in het rood draait..

109pk bij 10.500 toeren.

Ff een beter plaatje van internet, heb zelf nog geen duidelijke foto's genomen..

Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_59636592
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:57 schreef DurQ het volgende:
heb ik al een foto van jou gebakje gezien eigenlijk Turquaz?
Hij is momenteel te druk bezig met het tunen verneuken van een Mazda bolhoedje. Als hij daar niet mee bezig is dan is hij wel bezig met de Almera van zijn vader of de minibike die keihard boekt op bbqgas
pi_59654146
180pk uit een 1.6...
Nissan heeft modellen geleverd met een SR16VE motor die er 200pk uitperst
Op de normale modellen met de SR16VE motoren schopten ze het ook tot 175pk, ongeblazen.
Daarnaast hadden ze nog een SR20VE met standaard 205pk, ook ongeblazen.

Je laat ook wel de meest goedkope crackbakken zien! Civics Laat dan op zijn minst de S2000 zien met 240pk uit een ongeblazen 2.0
(Y)
pi_59655735
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 16:05 schreef chiren het volgende:
180pk uit een 1.6...
Nissan heeft modellen geleverd met een SR16VE motor die er 200pk uitperst
Op de normale modellen met de SR16VE motoren schopten ze het ook tot 175pk, ongeblazen.
Daarnaast hadden ze nog een SR20VE met standaard 205pk, ook ongeblazen.

Je laat ook wel de meest goedkope crackbakken zien! Civics Laat dan op zijn minst de S2000 zien met 240pk uit een ongeblazen 2.0
Tja, SR16VE.. da klopt.
SR20VE = 205PK. F20C=240PK

En hoezoo meest goedkope crackbakken Als je om Honda's praat, dan praat je over het algemeen, en niet meteen de duurdere auto's like S2000 + NSX
Niet dat hun niet interessant zijn, maar gewoonweg niet iedereen kan betalen.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59655757
quote:
Op maandag 23 juni 2008 21:35 schreef tevebe het volgende:

[..]

Hij is momenteel te druk bezig met het tunen verneuken van een Mazda bolhoedje. Als hij daar niet mee bezig is dan is hij wel bezig met de Almera van zijn vader of de minibike die keihard boekt op bbqgas
De 121 is gewoon voor de lol geweest man, die stickers waren na de 2 foto's er weer af en de toerenteller hebben we niet eens ingebouwd, meteen een complete tellerunit opgezet MET toerenteller.
En de Minibike is allaaang de deur uit
+ We hebben geen Almera, maar een Primera.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59656918
Het topic VTEC noemen.
Bij andere merken heet het gewoon actieve nokkenas verstelling, weet iedereen het tenminste waar je het over hebt.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_59657148
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:24 schreef Yoda87 het volgende:
Het topic VTEC noemen.
Bij andere merken heet het gewoon actieve nokkenas verstelling, weet iedereen het tenminste waar je het over hebt.
VTEC werkt wel degelijk anders hoor dan het gemiddelde actieve nokkenasverstelling systeem, verdiep je er eerst maar in en kom dan maar terug.

Heb hier zo niet mijn schoolboeken bij de hand, anders had ik je het wel even beter uitgelegd.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_59657252
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:17 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

De 121 is gewoon voor de lol geweest man, die stickers waren na de 2 foto's er weer af en de toerenteller hebben we niet eens ingebouwd, meteen een complete tellerunit opgezet MET toerenteller.
En de Minibike is allaaang de deur uit
+ We hebben geen Almera, maar een Primera.
We? je vader heeft een primera.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_59659123
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:38 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

VTEC werkt wel degelijk anders hoor dan het gemiddelde actieve nokkenasverstelling systeem, verdiep je er eerst maar in en kom dan maar terug.

Heb hier zo niet mijn schoolboeken bij de hand, anders had ik je het wel even beter uitgelegd.

De VTEC werkt dmv. een Extra nok op de nokkenas.
De Andere gerei, Vanos/VVTI bijv. Werkt dmv verlating/vervroeging van de nokkenas. En dat is op de poelie.
Ik zou zeggen, schroef hem op jouwn Auto en merk zelf het verschil
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59660711
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 20:13 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]


De VTEC werkt dmv. een Extra nok op de nokkenas.
De Andere gerei, Vanos/VVTI bijv. Werkt dmv verlating/vervroeging van de nokkenas. En dat is op de poelie.
Ik zou zeggen, schroef hem op jouwn Auto en merk zelf het verschil
Jup, en boven de 4000 toeren wordt die extra nok d.m.v. een hydraulische pin vastgezet waardoor deze met de andere nokken meedraait, maar wel de kleppen verder en eerder indrukt.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_59661682
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:12 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Jup, en boven de 4000 toeren wordt die extra nok d.m.v. een hydraulische pin vastgezet waardoor deze met de andere nokken meedraait, maar wel de kleppen verder en eerder indrukt.

Was het niet dat de nok vast zat op de nokken as, maar dat er een hydraulische pin een tuimelaar activeerde waardoordoor hij verder openging?



Je kwam er wel in de buurt
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59662427
Nah goed dan schaamteloos tvp'tje

Calm down, please!
pi_59662561
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:43 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]


Was het niet dat de nok vast zat op de nokken as, maar dat er een hydraulische pin een tuimelaar activeerde waardoordoor hij verder openging?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kwam er wel in de buurt
Ja dat ja, deed het even uit mijn hoofd.

Niet dat VTEC me verder iets boeit ofzo. Liever mooie 6 in lijn. 2.5 of 2.8
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_59663273
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 22:09 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Ja dat ja, deed het even uit mijn hoofd.

Niet dat VTEC me verder iets boeit ofzo. Liever mooie 6 in lijn. 2.5 of 2.8
Het een sluit het ander niet perse uit. Maar liever een geblazen motor.

Die Civic uit de filmpje heeft trouwens nooit geen 500pk daar gaat hij toch te langzaam voor. Ik schat zo'n 350pk.

Als je het filmpje bekijkt zie je dat het geen 1.6 liter meer is want hij is gestroked naar 84mm. En met 20psi haal je nooit geen 500pk uit zo'n muizenmotor. Dat is 1,4bar dan zul je hooguit 350pk hebben denk ik. In principe moet het wel kunnen hoor als je maar flink sterke gesmeden internals hebt

Ik heb zelf een 1.8 turbo van Mitsubishi en er zijn al mensen die er meer dan 500pk uit gehaald hebben. Maar volgens mij moet je dan nog veel meer druk draaien. En de turbolag wordt je ook niet vrolijk meer van
pi_59664619
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 22:05 schreef Googolplexian het volgende:
Nah goed dan schaamteloos tvp'tje

[ afbeelding ]
Had jij niet die -achterlijke- dubbele dtm uitlaat erop?
pi_59664654
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:17 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

De 121 is gewoon voor de lol geweest man, die stickers waren na de 2 foto's er weer af en de toerenteller hebben we niet eens ingebouwd, meteen een complete tellerunit opgezet MET toerenteller.
En de Minibike is allaaang de deur uit
+ We hebben geen Almera, maar een Primera.
Ojee een Primera. Sorry maar dat is inderdaad een wereld van verschil.

OT: Waarom komt die CIvic Coupe hier niet uit?!
pi_59665164
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 23:25 schreef tevebe het volgende:

[..]

HadHeb jij niet die -achterlijke- dubbele dtm uitlaat erop?


En sinds vorige week geperforeerd / geventileerde schijven achter + nieuwe blokken en vanaf morgen een dikkere radiateur. Hopelijk over een weekje of 3 naar de spuiterij.
Calm down, please!
pi_59669753
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 23:45 schreef Googolplexian het volgende:

[..]



En sinds vorige week geperforeerd / geventileerde schijven achter + nieuwe blokken en vanaf morgen een dikkere radiateur. Hopelijk over een weekje of 3 naar de spuiterij.
IMO jammer van die uitlaat. Je hebt volgens mij een van de weinig originele vti's. Niet verneukt met bodykit ofzo dus.
pi_59679104
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:09 schreef tevebe het volgende:

[..]

IMO jammer van die uitlaat. Je hebt volgens mij een van de weinig originele vti's. Niet verneukt met bodykit ofzo dus.
Mjah ... ik ben ook niet helemaal happy met die uitlaat. Hij steekt veel te ver uit. Misschien dat ik daar ooit nog eens in ga snijden en het zaakje (eindpijpjes) korter las, misschien dat er gewoon een compleet andere knalpot onder komt dubbel vind ik zelf wel zo mooi (links + rechts) maar dan zal ik moeten gaan kijken naar 2 x 1 pijpjes.

Gevaar met korter maken van de eindpijpen is dat je de uitlaten niet te dicht op de bumper wilt hebben (en NEE ik ga niet rondrijden met gepopnagelde traanplaat op m'n achterbumper tegen het smelten).

Dilemma ... maar vooralsnog zit het er van achter niet eens zo slecht uit. De originele pot is in ieder geval gewoon GEEN optie.
Calm down, please!
pi_59684990
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 22:05 schreef Googolplexian het volgende:
Nah goed dan schaamteloos tvp'tje

[ afbeelding ]
Toch blijven die snolletjes wel leuk .
pi_59686071
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:11 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Toch blijven die snolletjes wel leuk .
Calm down, please!
pi_59691611
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 16:09 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Mjah ... ik ben ook niet helemaal happy met die uitlaat. Hij steekt veel te ver uit. Misschien dat ik daar ooit nog eens in ga snijden en het zaakje (eindpijpjes) korter las, misschien dat er gewoon een compleet andere knalpot onder komt dubbel vind ik zelf wel zo mooi (links + rechts) maar dan zal ik moeten gaan kijken naar 2 x 1 pijpjes.

Gevaar met korter maken van de eindpijpen is dat je de uitlaten niet te dicht op de bumper wilt hebben (en NEE ik ga niet rondrijden met gepopnagelde traanplaat op m'n achterbumper tegen het smelten).

Dilemma ... maar vooralsnog zit het er van achter niet eens zo slecht uit. De originele pot is in ieder geval gewoon GEEN optie.
Originele pot is ook 3x niks. 2x1 kan nog wel zolang het maar niet de bekende freeflow wordt.
  donderdag 26 juni 2008 @ 16:58:32 #59
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_59709524


Bezitter van een Prelude 5th Gen. 2.2 VTi hier
Standaard, behalve een K&N luchtfilter, wat het VTEC nog goddelijker maakt dan het al was! Een vriend van me had ooit een filmpje waar ik langskwam op de Ring met het gas open na een bocht... misschien dat ik er nog aan kan komen
Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
pi_59711190
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 16:58 schreef Draz het volgende:


Bezitter van een Prelude 5th Gen. 2.2 VTi hier
Standaard, behalve een K&N luchtfilter, wat het VTEC nog goddelijker maakt dan het al was! Een vriend van me had ooit een filmpje waar ik langskwam op de Ring met het gas open na een bocht... misschien dat ik er nog aan kan komen

En toch vind ikde 4th gen mooier
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59713920
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 18:23 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]


En toch vind ikde 4th gen mooier
Ik niet ... de 5de generatie is veel volwassener ...

Strakke bak, Draz
Calm down, please!
pi_59715339
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 20:27 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik niet ... de 5de generatie is veel volwassener ...

Strakke bak, Draz
Volwassener wel, okee. Maar de 4th Gen heeft mooiere lijnen en is iets wat sportiever

Wat ik echt het mooist vind is een 5thGen kont op een 4th Gen lude..

Paar conversies gezien, maar ben de foto's zoek.. (teveel lude pics )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59717717
Hier een paar 4th &nd 5th Gen pics.. Dit is dan dus mijn smaak qua tuning Styling :













4th &nd 5th Gen samen:





5th Gen:









Grouppic 5th Gen:


Persoonlijk vind ik de kont van de 5th gen velen malen mooier dan de 4th gen, maar de front en de lijnen (o.a. de achterzijraamstijl) van de 4th gen vind ik mooier dan die van de 5th gen..

Meest ideale Prelude vind ik dan ook de H23a VTEC 4ws 4th Gen met 5th Gen kont

[ Bericht 0% gewijzigd door Turquaz52 op 27-06-2008 09:50:11 ]
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59717973
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 18:23 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]


En toch vind ikde 4th gen mooier
Helemaal mee eens
pi_59718704
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:28 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Helemaal mee eens

Wa vind je van mijn geposte pics?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59719479
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:47 schreef Turquaz52 het volgende:

Wa vind je van mijn geposte pics?
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:22 schreef Turquaz52 het volgende:

Hier een paar 4th &nd 5th Gen pics.. Dit is dan dus mijn smaak qua tuning :
Op wat verlaagde wagens en wat geinige velgen na kan ik geen tuning bekennen
De enige met z'n motorkap open waarvan de motor zichbaar is is geheel standaard zo te zien.

Bij de Lude gen5 vinnik die tupperware niet staan.
Bij de Lude gen4 is dit de enige die ik wel mooi vind (liever met een witte motorkap):



Tuning is not styling
Calm down, please!
pi_59719601
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 23:12 schreef Googolplexian het volgende:
Tuning is not styling
Idd, tuning en styling zijn 2 verschillende dingen.
pi_59724884
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 23:12 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


[..]

Op wat verlaagde wagens en wat geinige velgen na kan ik geen tuning bekennen
De enige met z'n motorkap open waarvan de motor zichbaar is is geheel standaard zo te zien.

Bij de Lude gen5 vinnik die tupperware niet staan.
Bij de Lude gen4 is dit de enige die ik wel mooi vind (liever met een witte motorkap):

[ afbeelding ]

Tuning is not styling
Fixxed..

En welk tupperware? Het is toch niet dat je zo dat ik deze auto heb gepost?:

Toch?
Enige plastic is random een lipje voor en achter..?

Anyways.. Post jij ook eens wat DelSolletjes,, (ook die van jezelf! )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 09:57:55 #69
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_59724942
Hulde voor de pics!

Ik heb thuis nog wel wat plaatjes van m'n huidige Lude, en van m'n oude, een 3rd Gen Prelude.
Zal eens kijken of ik wat kan plaatsen in het weekend zit nu op m'n werk.

Ik heb wel vaker gehoord dat ik een lekkere kont heb. Van m'n auto dan
Een vriend van me heeft een 4th Gen, ook een VTEC en ook erg mooi, behalve dat ie rood is

Heerlijke auto, strak sturend, snel (245 in Duitsland) en goed om te reizen. Acht uur in de auto is geen probleem
Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
pi_59725305
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 09:57 schreef Draz het volgende:
Hulde voor de pics!

Ik heb thuis nog wel wat plaatjes van m'n huidige Lude, en van m'n oude, een 3rd Gen Prelude.
Zal eens kijken of ik wat kan plaatsen in het weekend zit nu op m'n werk.

Ik heb wel vaker gehoord dat ik een lekkere kont heb. Van m'n auto dan
Een vriend van me heeft een 4th Gen, ook een VTEC en ook erg mooi, behalve dat ie rood is

Heerlijke auto, strak sturend, snel (245 in Duitsland) en goed om te reizen. Acht uur in de auto is geen probleem
Mag ik je aanraken?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 10:52:24 #71
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_59726303
Prelude dyno.

Een vergelijkbaar geluid
Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
pi_59729807
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:52 schreef Draz het volgende:
Prelude dyno.

Een vergelijkbaar geluid
Heerlijk hoe de VTEC inslaat
pi_59730235
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 09:55 schreef Turquaz52 het volgende:

En welk tupperware? Het is toch niet dat je zo dat ik deze auto heb gepost?:
Enige plastic is random een lipje voor en achter..?
Juist ... en dat ziet er bij de meesten uit als opgeplakt plastic totaal niet mijn smaak
Booskijkers al helemaal niet de naam alleen al.
quote:
Anyways.. Post jij ook eens wat DelSolletjes,, (ook die van jezelf! )
Wanneer de mijne uit de spuiterij komt zal ik er een setje behoorlijke foto's van maken
Nu is 'ie het aanzien niet waard, imo
Calm down, please!
pi_59730286
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:52 schreef Draz het volgende:
Prelude dyno.

Een vergelijkbaar geluid
Tunnels Bij m'n Sol kan dan ook nog het achterraampje open.
Heeeerlijk verleidelijk om dan een paar versnellingen boven de 5400 rpm te knallen

Calm down, please!
pi_59732338
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:28 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Helemaal mee eens
Idem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')