Alfa heeft blokken van 1.8 waar ze 145 pk uit persen, en volvo heeft weer bijvoorbeeld een blok van 2.5 waar ze 144 uit halen.quote:staan sommige auto's: 2.0 met maar 135PK!!!!!!!
Ik heb deze verhaaltje in veel topics verteld.. maar ja..quote:Op vrijdag 20 juni 2008 05:57 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Alfa heeft blokken van 1.8 waar ze 145 pk uit persen, en volvo heeft weer bijvoorbeeld een blok van 2.5 waar ze 144 uit halen.
Het verschil zit hem in het feit dat de 2.5 veel langer meegaat dan zo'n honda blok.
Ik wil geen dicussie starten dat honda blokken slecht zijn maar dat niet elke automerk probeert om zoveel mogelijk uit een blok te halen.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:06 schreef 68Chevelle het volgende:
Mijn god...
Smakelozer dan Bastian Schweinsteiger.....
Dover dan Wouter Bos....
Krommer dan Willem van Hanegem....
Nepper dan Milli Vanilli
Een Honda-Fanboi topic
quote:
1 tot 100? hoeveel sec?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jaloezie..
Honda Civic B16a2 met ruim 500PK en kan doortrekken tot 9.000RPM..!!
Laat mij maar 1 ander auto zien met een 1.6je met 500PK..
Ik kan wel met jou in discussie gaan maar er staan alleen al op autotrader 408 occaisons met minimaal 300.000.quote:een Volvo?? Dacht het niet he
Ik vond de stoelen in mijn EJ9 een stuk beter dan de "sportstoelen" in mijn Golf 3 GTI 16V!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:34 schreef tevebe het volgende:
Honda's zijn wel leuke auto's alleen jammer dat de stoelen bagger zijn. Iig van de 2004 coupe.
ik nog een complete EJ9quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:01 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb nog leren Prelude-stoelen te koop. Iemand?
De civic coupe was een SI uit 2004 en echt die stoelen zijn bagger. Achterin is het helemaal dramatisch.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 17:57 schreef DurQ het volgende:
[..]
Ik vond de stoelen in mijn EJ9 een stuk beter dan de "sportstoelen" in mijn Golf 3 GTI 16V!
Tevens TVP!
Ik zal 't proberen.quote:Kun je je voorstellen?
welk gen?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:01 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb nog leren Prelude-stoelen te koop. Iemand?
Ik weet niet welke genquote:Op vrijdag 20 juni 2008 20:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
welk gen?
En alleen voor of ook achter?![]()
(ivm vriend die lude heeft met stoffen stoellen)
Verwacht je nu écht serieuze reacties ?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jaloezie..
Honda Civic B16a2 met ruim 500PK en kan doortrekken tot 9.000RPM..!!
Laat mij maar 1 ander auto zien met een 1.6je met 500PK..
Jaaaaah!!!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:34 schreef tevebe het volgende:
Honda's zijn wel leuke auto's alleen jammer dat de stoelen bagger zijn. Iig van de 2004 coupe.
Okay, geen 1.6 ( maar slechts een 1.5).quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jaloezie..
Honda Civic B16a2 met ruim 500PK en kan doortrekken tot 9.000RPM..!!
Laat mij maar 1 ander auto zien met een 1.6je met 500PK..
Je hebt absoluut gelijk, maar het ligt ook grotendeels aan de gebruiker....een gemiddelde sjonnie koopt geen dure volvo, maar een snelle 1,6 vtec om af te trappenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 05:57 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Alfa heeft blokken van 1.8 waar ze 145 pk uit persen, en volvo heeft weer bijvoorbeeld een blok van 2.5 waar ze 144 uit halen.
Het verschil zit hem in het feit dat de 2.5 veel langer meegaat dan zo'n honda blok.
Ik wil geen dicussie starten dat honda blokken slecht zijn maar dat niet elke automerk probeert om zoveel mogelijk uit een blok te halen.
Think again.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 09:55 schreef osmo het volgende:
Dit wordt weer een Turq vs. de rest van fok topic ... bij deze een TVP
Daarom neem ik sjonnie's ook totaal niet serieus.quote:een gemiddelde sjonnie koopt geen dure volvo
Jazekerquote:
quote:Op maandag 23 juni 2008 00:12 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Daarom neem ik sjonnie's ook totaal niet serieus.
In mijn ogen is het veel mooier om een wolf in schaapskleren te hebben zonder V6, GTI, TURBO plakplaatjes!
Hij heeft niet eens het rijbewijs!quote:Op maandag 23 juni 2008 11:57 schreef DurQ het volgende:
heb ik al een foto van jou gebakje gezien eigenlijk Turquaz?
Hij is momenteel te druk bezig met het tunen verneuken van een Mazda bolhoedje. Als hij daar niet mee bezig is dan is hij wel bezig met de Almera van zijn vader of de minibike die keihard boekt op bbqgasquote:Op maandag 23 juni 2008 11:57 schreef DurQ het volgende:
heb ik al een foto van jou gebakje gezien eigenlijk Turquaz?
Tja, SR16VE.. da klopt.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:05 schreef chiren het volgende:
180pk uit een 1.6...![]()
Nissan heeft modellen geleverd met een SR16VE motor die er 200pk uitperst![]()
Op de normale modellen met de SR16VE motoren schopten ze het ook tot 175pk, ongeblazen.
Daarnaast hadden ze nog een SR20VE met standaard 205pk, ook ongeblazen.
Je laat ook wel de meest goedkope crackbakken zien! CivicsLaat dan op zijn minst de S2000 zien met 240pk uit een ongeblazen 2.0
quote:Op maandag 23 juni 2008 21:35 schreef tevebe het volgende:
[..]
Hij is momenteel te druk bezig met het tunen verneuken van een Mazda bolhoedje. Als hij daar niet mee bezig is dan is hij wel bezig met de Almera van zijn vader of de minibike die keihard boekt op bbqgas
VTEC werkt wel degelijk anders hoor dan het gemiddelde actieve nokkenasverstelling systeem, verdiep je er eerst maar in en kom dan maar terug.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:24 schreef Yoda87 het volgende:
Het topic VTEC noemen.
Bij andere merken heet het gewoon actieve nokkenas verstelling, weet iedereen het tenminste waar je het over hebt.
We? je vader heeft een primera.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
De 121 is gewoon voor de lol geweest man, die stickers waren na de 2 foto's er weer af en de toerenteller hebben we niet eens ingebouwd, meteen een complete tellerunit opgezet MET toerenteller.
En de Minibike is allaaang de deur uit![]()
+ We hebben geen Almera, maar een Primera.
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:38 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
VTEC werkt wel degelijk anders hoor dan het gemiddelde actieve nokkenasverstelling systeem, verdiep je er eerst maar in en kom dan maar terug.![]()
Heb hier zo niet mijn schoolboeken bij de hand, anders had ik je het wel even beter uitgelegd.
Jup, en boven de 4000 toeren wordt die extra nok d.m.v. een hydraulische pin vastgezet waardoor deze met de andere nokken meedraait, maar wel de kleppen verder en eerder indrukt.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:13 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
De VTEC werkt dmv. een Extra nok op de nokkenas.
De Andere gerei, Vanos/VVTI bijv. Werkt dmv verlating/vervroeging van de nokkenas. En dat is op de poelie.![]()
Ik zou zeggen, schroef hem op jouwn Auto en merk zelf het verschil
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:12 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Jup, en boven de 4000 toeren wordt die extra nok d.m.v. een hydraulische pin vastgezet waardoor deze met de andere nokken meedraait, maar wel de kleppen verder en eerder indrukt.
Ja dat ja, deed het even uit mijn hoofd.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:43 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
Was het niet dat de nok vast zat op de nokken as, maar dat er een hydraulische pin een tuimelaar activeerde waardoordoor hij verder openging?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kwam er wel in de buurt
Het een sluit het ander niet perse uit. Maar liever een geblazen motor.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:09 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Ja dat ja, deed het even uit mijn hoofd.![]()
Niet dat VTEC me verder iets boeit ofzo.Liever mooie 6 in lijn.
2.5 of 2.8
Had jij niet die -achterlijke- dubbele dtm uitlaat erop?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:05 schreef Googolplexian het volgende:
Nah goed danschaamteloos tvp'tje
[ afbeelding ]
Ojee een Primera. Sorry maar dat is inderdaad een wereld van verschil.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
De 121 is gewoon voor de lol geweest man, die stickers waren na de 2 foto's er weer af en de toerenteller hebben we niet eens ingebouwd, meteen een complete tellerunit opgezet MET toerenteller.
En de Minibike is allaaang de deur uit![]()
+ We hebben geen Almera, maar een Primera.
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:25 schreef tevebe het volgende:
[..]
HadHeb jij niet die -achterlijke- dubbele dtm uitlaat erop?
IMO jammer van die uitlaat. Je hebt volgens mij een van de weinig originele vti's. Niet verneukt met bodykit ofzo dus.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]![]()
En sinds vorige week geperforeerd / geventileerde schijven achter + nieuwe blokken en vanaf morgen een dikkere radiateur. Hopelijk over een weekje of 3 naar de spuiterij.
Mjah ... ik ben ook niet helemaal happy met die uitlaat. Hij steekt veel te ver uit. Misschien dat ik daar ooit nog eens in ga snijden en het zaakje (eindpijpjes) korter las, misschien dat er gewoon een compleet andere knalpot onder komtquote:Op woensdag 25 juni 2008 10:09 schreef tevebe het volgende:
[..]
IMO jammer van die uitlaat. Je hebt volgens mij een van de weinig originele vti's. Niet verneukt met bodykit ofzo dus.
Toch blijven die snolletjes wel leukquote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:05 schreef Googolplexian het volgende:
Nah goed danschaamteloos tvp'tje
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:11 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Toch blijven die snolletjes wel leuk.
Originele pot is ook 3x niks. 2x1 kan nog wel zolang het maar niet de bekende freeflow wordt.quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mjah ... ik ben ook niet helemaal happy met die uitlaat. Hij steekt veel te ver uit. Misschien dat ik daar ooit nog eens in ga snijden en het zaakje (eindpijpjes) korter las, misschien dat er gewoon een compleet andere knalpot onder komtdubbel vind ik zelf wel zo mooi (links + rechts) maar dan zal ik moeten gaan kijken naar 2 x 1 pijpjes.
Gevaar met korter maken van de eindpijpen is dat je de uitlaten niet te dicht op de bumper wilt hebben (en NEE ik ga niet rondrijden met gepopnagelde traanplaat op m'n achterbumper tegen het smelten).
Dilemma ... maar vooralsnog zit het er van achter niet eens zo slecht uit. De originele pot is in ieder geval gewoon GEEN optie.
quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:58 schreef Draz het volgende:
![]()
Bezitter van een Prelude 5th Gen. 2.2 VTi hier
Standaard, behalve een K&N luchtfilter, wat het VTEC nog goddelijker maakt dan het al was! Een vriend van me had ooit een filmpje waar ik langskwam op de Ring met het gas open na een bocht... misschien dat ik er nog aan kan komen
quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
En toch vind ikde 4th gen mooier![]()
Volwassener wel, okee. Maar de 4th Gen heeft mooiere lijnen en is iets wat sportieverquote:Op donderdag 26 juni 2008 20:27 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Ik niet ... de 5de generatie is veel volwassener ...
Strakke bak, Draz
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 26 juni 2008 18:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
En toch vind ikde 4th gen mooier![]()
quote:
quote:
Op wat verlaagde wagens en wat geinige velgen na kan ik geen tuning bekennenquote:Op donderdag 26 juni 2008 22:22 schreef Turquaz52 het volgende:
Hier een paar 4th &nd 5th Gen pics.. Dit is dan dus mijn smaak qua tuning:
Idd, tuning en styling zijn 2 verschillende dingen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:12 schreef Googolplexian het volgende:
Tuning is not styling
Fixxed..quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[..]
Op wat verlaagde wagens en wat geinige velgen na kan ik geen tuning bekennen
De enige met z'n motorkap open waarvan de motor zichbaar is is geheel standaard zo te zien.
Bij de Lude gen5 vinnik die tupperware niet staan.
Bij de Lude gen4 is dit de enige die ik wel mooi vind (liever met een witte motorkap):
[ afbeelding ]
Tuning is not styling
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:57 schreef Draz het volgende:
Hulde voor de pics!
Ik heb thuis nog wel wat plaatjes van m'n huidige Lude, en van m'n oude, een 3rd Gen Prelude.
Zal eens kijken of ik wat kan plaatsen in het weekendzit nu op m'n werk.
Ik heb wel vaker gehoord dat ik een lekkere kont heb. Van m'n auto dan
Een vriend van me heeft een 4th Gen, ook een VTEC en ook erg mooi, behalve dat ie rood is
Heerlijke auto, strak sturend, snel (245 in Duitsland) en goed om te reizen. Acht uur in de auto is geen probleem
Heerlijk hoe de VTEC inslaatquote:
Juist ... en dat ziet er bij de meesten uit als opgeplakt plasticquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:55 schreef Turquaz52 het volgende:
En welk tupperware? Het is toch niet dat je zo dat ik deze auto heb gepost?:
Enige plastic is random een lipje voor en achter..?![]()
Wanneer de mijne uit de spuiterij komt zal ik er een setje behoorlijke foto's van makenquote:Anyways.. Post jij ook eens wat DelSolletjes,, (ook die van jezelf!)
Tunnelsquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |