Recente updates + foto'squote:Op maandag 7 januari 2008 12:51 schreef raulbouli het volgende:
Zo ik zal mijn auto er eens op zetten. Wellicht zijn sommige termen echt een raadsel, maar als je iets niet weet/snapt kan je het altijd vragen. Ow en flamen mag daar kick ik op
Hij was standaard..D15B7 motor met 102pk en 6750 toeren.. met lichte mods.. inmiddels geswapped naar B16A2 motor met 160pk en 8250 toerenmet de nodige remkracht thanks to Honderdelen.nl
Lijstje met verdere plannen:
Motorisch:
- Hytech replica header
- TestPipe/catvervanger of complete headerback uitlaatlijn 2,5"
- Nokkenassen ben ik nog niet over uit.
- Cam gears idem, nog niet over uit.
- Skunk2/Edelbrock intlaat(welke weet ik nog niet afhankelijk van de plannen)
- Titanium Retainers + klepveren/schotels etc (valvetrain) merk nog niet over uit.
- Grotere injectoren 310cc
- Lichtgewicht vliegwiel
- Exedy organic koppeling
- ECU laten afstellen met Crome of eCtune
Exterieur:
- Paintjob..kleur blifjt geheim
- Carbon kofferbakklep
- Carbon dak....ligt aan prijs...
- stootstrips weghalen
- carbon voorlip
- Civic EK sideskirts monteren
- verder nog andere dingen..
- Airduct ipv de mistlampen.
Interieur:
- Integra DB8 achterbank..
- Oliedruk meter
- Olie Temp meter
- JDM sIR Gauge
- JDM Kachelunit
- Electrische Ramen (ligt klaar)
- Deurpanelen bekleden met rode stof (ligt klaar)
Onderstel/Chasis:
- PasswordJDM 3-point Strutbar voor
- PasswordJDM Strutbar achter
- PasswordJDM trunkbar achter
- B-Pillar
Wat pics van de grootste vorderingen tot nu toe:
De swap:
Oude eruit:
[ afbeelding ]
D15 vs B16
[ afbeelding ]
En toen zat die goed:
[ afbeelding ]
Remmerijswap:
ITR klauw vs DXi klauw:
[ afbeelding ]
282mm schijf vs 240mm schijf:
[ afbeelding ]
Achter gemonteerd:
[ afbeelding ]
Voor gemonteerd:
[ afbeelding ]
En met 17" velg ervoor:
[ afbeelding ]
Speclijst tot nu toe:
Car Brand: Honda
Car Type: EJ2 Civic Coupé
Car Age: 1994
Car Motor: B16A2 1.6 DOHC vtec 160 bhp
Driving Mechanism: FWD
Color: Green BG-29-P3
Engine:
B16A2
Top Fuel Carbon intake
OBX Cat-back mid section and muffler.
Volt Stabilizer
Blox Short Shifter
PU Engine mount rubbers
Exterior:
Spoon Style Carbon Mirrors
Custom made rearbumper.
Custom Trunk shaved & cleaned
Amber Corners
DC2 side repeaters
Mugen style V2 Frontlip
Mugen style Sideskirts
MS design rearlip
Carbon Hood
Suspension:
Apex X-Force full coiloverset
Enkei RS 7 rims 17 inch. with 205/40/17 tires (2 toyo & 2 dunlop)
Front Strutbar (up)
Rear Strutbar (up+down)
VTI Subframe + swaybar
VTI Fuseelichamen
Remmerij:
VTI hoofdremcilinder
Voorzijde: ITR Brakes met Rover SZ 180 282mm schijven + Ferodo DS2500
Achterzijde: Civic 88-00 Schijfremmenswap naar 238mm
Interiour:
Indiglow gauges Aquamarine
Blox Bronze Shift Knob
OEM Lux. Console
OEM handrestconsole
OEM coin pocket
EK9 Recaro Seats (red)
Broadway Mirror 300mm
Wat random pics (zijn wel wat gedateerd, blindering is er inmiddels af):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De krachtbron die vele mensen doen verbazen...
[ afbeelding ]
Op jaf sta ik dit jaar, ik doe alleen (nog) niet mee met sprinten en/of circuit want onderstel is nog niet naar mijn zin.quote:Op donderdag 28 februari 2008 08:30 schreef tevebe het volgende:
[..]
Hol leder Hoe krijg je het verzonnen. Hij heeft een mooi stukje geschreven. Ik heb moeten lachen.
Is je auto op het jappen festival te bewonderen? Zullen ook wel veel praatpeekaa's daar staan. Heb er al zin in
Zuchtquote:Op donderdag 28 februari 2008 09:39 schreef GateWayX het volgende:
Kijk maar uit anders gaat je topic straks weer op slot.
quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:39 schreef GateWayX het volgende:
Kijk maar uit anders gaat je topic straks weer op slot.
Licht vliegwiel komt er zowiezo wel in, vooral met het sprinten straks en circuitrijden. Dat auto sneller afremt op de motor e.d. is idd een nadeel, maar dat neem ik maar voor lief.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:28 schreef Feitosa het volgende:
Lichtgewicht vliegwiel heeft ook zijn nadelen. Spint makkelijker op, maar de mindere massa wordt ook weer sneller vertraagd.
Ik zou dat laten als ik jou was. Laten balanceren is wel een aanrader.
Wat cams betreft kan ik je deze lui aanraden: http://www.catcams.co.uk/index.asp
Naja, wat je wilt. deze info komt wel van iemand die al z,n hele leven in de raceindustie zit en voor menig kampioen heeft gewerkt.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:27 schreef raulbouli het volgende:
Door jullie wordt ik straks een slechte user.. en krijg ik hier ook een ban, net zoals op alle andere forums
[..]
Licht vliegwiel komt er zowiezo wel in, vooral met het sprinten straks en circuitrijden. Dat auto sneller afremt op de motor e.d. is idd een nadeel, maar dat neem ik maar voor lief.
Nokkenassen zijn der in overvloed voor mijn auto.
Ik heb momenteel deze op het oog Skunk2 stage "tuner series"
Intake Duration/ Lift: 264°/ 11.9
Exhaust Duration/ Lift: 259°/ 11.0
Die zijn op dit moment perfect voor mijn plannen, ik ga immers niet de kleppen vervangen, slechts de klepveren & schotels en standaard compressie dus ze mogen niet te scherp zijn. Anders krijg ik weer meer nadelen hehe
Ik hoor graag advies, don't get me wrong.quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:00 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Naja, wat je wilt. deze info komt wel van iemand die al z,n hele leven in de raceindustie zit en voor menig kampioen heeft gewerkt.
Ga er verder ook niet op in. Succes met je project iig.
Nou, het nadeel in een race van een licht vliegwiel is verlies van momentum.quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:05 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Ik hoor graag advies, don't get me wrong.
Wat is dan een groot nadeel van een licht vliegwiel in mijn positie dan ?
En welke nokken raad je me dan aan, wetende dat compressie niet gaat veranderen, maar der alleen bol-ons op mijn blok komen en upgraded valvetrain.
quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:54 schreef tevebe het volgende:
Ordinaire tvp!
idemdito.. + tvpquote:Op vrijdag 29 februari 2008 19:26 schreef Malle_beer het volgende:
Wat is er bij bovenstaande auto gebeurt dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |