abonnement Unibet Coolblue
pi_57028562
N.A.V het vorige topic: Project: Honda Civic Coupé

Hier weer een vervolg + wat dingen aangepast.

Quote van 1e pagina van oude topic:
quote:
Op maandag 7 januari 2008 12:51 schreef raulbouli het volgende:
Zo ik zal mijn auto er eens op zetten. Wellicht zijn sommige termen echt een raadsel, maar als je iets niet weet/snapt kan je het altijd vragen. Ow en flamen mag daar kick ik op

Hij was standaard..D15B7 motor met 102pk en 6750 toeren.. met lichte mods.. inmiddels geswapped naar B16A2 motor met 160pk en 8250 toerenmet de nodige remkracht thanks to Honderdelen.nl

Lijstje met verdere plannen:

Motorisch:

- Hytech replica header
- TestPipe/catvervanger of complete headerback uitlaatlijn 2,5"
- Nokkenassen ben ik nog niet over uit.
- Cam gears idem, nog niet over uit.
- Skunk2/Edelbrock intlaat(welke weet ik nog niet afhankelijk van de plannen)
- Titanium Retainers + klepveren/schotels etc (valvetrain) merk nog niet over uit.
- Grotere injectoren 310cc
- Lichtgewicht vliegwiel
- Exedy organic koppeling
- ECU laten afstellen met Crome of eCtune


Exterieur:

- Paintjob..kleur blifjt geheim
- Carbon kofferbakklep
- Carbon dak....ligt aan prijs...
- stootstrips weghalen
- carbon voorlip
- Civic EK sideskirts monteren
- verder nog andere dingen..
- Airduct ipv de mistlampen.


Interieur:

- Integra DB8 achterbank..
- Oliedruk meter
- Olie Temp meter
- JDM sIR Gauge
- JDM Kachelunit
- Electrische Ramen (ligt klaar)
- Deurpanelen bekleden met rode stof (ligt klaar)


Onderstel/Chasis:

- PasswordJDM 3-point Strutbar voor
- PasswordJDM Strutbar achter
- PasswordJDM trunkbar achter
- B-Pillar


Wat pics van de grootste vorderingen tot nu toe:

De swap:

Oude eruit:
[ afbeelding ]

D15 vs B16
[ afbeelding ]

En toen zat die goed:
[ afbeelding ]


Remmerijswap:

ITR klauw vs DXi klauw:
[ afbeelding ]

282mm schijf vs 240mm schijf:
[ afbeelding ]

Achter gemonteerd:
[ afbeelding ]

Voor gemonteerd:
[ afbeelding ]

En met 17" velg ervoor:
[ afbeelding ]

Speclijst tot nu toe:
Car Brand: Honda
Car Type: EJ2 Civic Coupé
Car Age: 1994
Car Motor: B16A2 1.6 DOHC vtec 160 bhp
Driving Mechanism: FWD

Color: Green BG-29-P3

Engine:
B16A2
Top Fuel Carbon intake
OBX Cat-back mid section and muffler.
Volt Stabilizer
Blox Short Shifter
PU Engine mount rubbers

Exterior:
Spoon Style Carbon Mirrors
Custom made rearbumper.
Custom Trunk shaved & cleaned
Amber Corners
DC2 side repeaters
Mugen style V2 Frontlip
Mugen style Sideskirts
MS design rearlip
Carbon Hood

Suspension:
Apex X-Force full coiloverset
Enkei RS 7 rims 17 inch. with 205/40/17 tires (2 toyo & 2 dunlop)
Front Strutbar (up)
Rear Strutbar (up+down)
VTI Subframe + swaybar
VTI Fuseelichamen

Remmerij:
VTI hoofdremcilinder
Voorzijde: ITR Brakes met Rover SZ 180 282mm schijven + Ferodo DS2500
Achterzijde: Civic 88-00 Schijfremmenswap naar 238mm

Interiour:
Indiglow gauges Aquamarine
Blox Bronze Shift Knob
OEM Lux. Console
OEM handrestconsole
OEM coin pocket
EK9 Recaro Seats (red)
Broadway Mirror 300mm

Wat random pics (zijn wel wat gedateerd, blindering is er inmiddels af):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De krachtbron die vele mensen doen verbazen...
[ afbeelding ]
Recente updates + foto's
Custom valvecover:


mistlampen eruit:


Nieuwe stoelen (oem recaro uit een Integra)



etc
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_57028577
laatste reactie:
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 08:30 schreef tevebe het volgende:

[..]

Hol leder Hoe krijg je het verzonnen. Hij heeft een mooi stukje geschreven. Ik heb moeten lachen.
Is je auto op het jappen festival te bewonderen? Zullen ook wel veel praatpeekaa's daar staan. Heb er al zin in
Op jaf sta ik dit jaar, ik doe alleen (nog) niet mee met sprinten en/of circuit want onderstel is nog niet naar mijn zin.

HOL LEDER !!!!11!!
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_57028589
Kijk maar uit anders gaat je topic straks weer op slot.
pi_57028641
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 09:39 schreef GateWayX het volgende:
Kijk maar uit anders gaat je topic straks weer op slot.
Zucht
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_57028667
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 09:41 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Zucht

pi_57028759
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 09:39 schreef GateWayX het volgende:
Kijk maar uit anders gaat je topic straks weer op slot.
pi_57028885
Dit topic is nu al gedoemd te mislukken door dat klaagtopic van de TS
pi_57029165
quote:
Ow en flamen mag daar kick ik op
twee violen en een trommel en een fluit
pi_57029491
Door jullie wordt ik straks een slechte user.. en krijg ik hier ook een ban, net zoals op alle andere forums
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:28 schreef Feitosa het volgende:
Lichtgewicht vliegwiel heeft ook zijn nadelen. Spint makkelijker op, maar de mindere massa wordt ook weer sneller vertraagd.

Ik zou dat laten als ik jou was. Laten balanceren is wel een aanrader.

Wat cams betreft kan ik je deze lui aanraden: http://www.catcams.co.uk/index.asp
Licht vliegwiel komt er zowiezo wel in, vooral met het sprinten straks en circuitrijden. Dat auto sneller afremt op de motor e.d. is idd een nadeel, maar dat neem ik maar voor lief.

Nokkenassen zijn der in overvloed voor mijn auto.

Ik heb momenteel deze op het oog Skunk2 stage "tuner series"

Intake Duration/ Lift: 264°/ 11.9
Exhaust Duration/ Lift: 259°/ 11.0

Die zijn op dit moment perfect voor mijn plannen, ik ga immers niet de kleppen vervangen, slechts de klepveren & schotels en standaard compressie dus ze mogen niet te scherp zijn. Anders krijg ik weer meer nadelen hehe

[ Bericht 77% gewijzigd door raulbouli op 28-02-2008 10:50:36 ]
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_57030164
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:27 schreef raulbouli het volgende:
Door jullie wordt ik straks een slechte user.. en krijg ik hier ook een ban, net zoals op alle andere forums
[..]

Licht vliegwiel komt er zowiezo wel in, vooral met het sprinten straks en circuitrijden. Dat auto sneller afremt op de motor e.d. is idd een nadeel, maar dat neem ik maar voor lief.

Nokkenassen zijn der in overvloed voor mijn auto.

Ik heb momenteel deze op het oog Skunk2 stage "tuner series"

Intake Duration/ Lift: 264°/ 11.9
Exhaust Duration/ Lift: 259°/ 11.0

Die zijn op dit moment perfect voor mijn plannen, ik ga immers niet de kleppen vervangen, slechts de klepveren & schotels en standaard compressie dus ze mogen niet te scherp zijn. Anders krijg ik weer meer nadelen hehe
Naja, wat je wilt. deze info komt wel van iemand die al z,n hele leven in de raceindustie zit en voor menig kampioen heeft gewerkt.

Deze o.a.

Porsche 930 4WD +/- 600pk ( pic is van 1986 )

Ga er verder ook niet op in. Succes met je project iig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Feitosa op 28-02-2008 11:14:32 ]
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_57030287
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 11:00 schreef Feitosa het volgende:

[..]

Naja, wat je wilt. deze info komt wel van iemand die al z,n hele leven in de raceindustie zit en voor menig kampioen heeft gewerkt.

Ga er verder ook niet op in. Succes met je project iig.
Ik hoor graag advies, don't get me wrong.

Wat is dan een groot nadeel van een licht vliegwiel in mijn positie dan ?

En welke nokken raad je me dan aan, wetende dat compressie niet gaat veranderen, maar der alleen bol-ons op mijn blok komen en upgraded valvetrain.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_57030373
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 11:05 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Ik hoor graag advies, don't get me wrong.

Wat is dan een groot nadeel van een licht vliegwiel in mijn positie dan ?

En welke nokken raad je me dan aan, wetende dat compressie niet gaat veranderen, maar der alleen bol-ons op mijn blok komen en upgraded valvetrain.
Nou, het nadeel in een race van een licht vliegwiel is verlies van momentum.
Maar goed, er zijn zat tuners die weer anders beweren.

En wat nokken betreft kan je het beste de mensen informeren van de link die ik heb geplaatst, dat zijn de experts van het maatwerk op nokkengebied.

En dan laat ik het nu echt hierbij. Succes.

[ Bericht 7% gewijzigd door Feitosa op 28-02-2008 11:23:55 ]
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_57030699
Hmm oke. Ik hou wel van trial en error, kost veel geld, maar dan weet ik iig wat ik wil. Dus wellicht komt der een licht vliegwiel in om te testen, maar uitaard jou advies in mijn achterhoofd houdende.

Catcams heb ik zeker al aan zitten denken en ik zal hun eens gaan benaderen, thanks voor de tip.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_57030891
FF een fout gemaakt.

ik bedoel Kentcams ipv catcams.

http://www.kentcams.com

Nog niet goed wakker. ( door de bouwlui vroeg gewekt )
Vond het al zo vreemd dat het een Belgische firma was.......
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_57031179
Catcams heeft ook naar rare nokkenassen, volgens mij zijn dat "vtec killers" dan klinkt me blok als een v8 stationair... maar das niet zo goed voor dagelijks gebruik.

Ik zal wel even naar kentcams surfen hehe.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_57041732
Ordinaire tvp!
pi_57042861
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:54 schreef tevebe het volgende:
Ordinaire tvp!
  vrijdag 29 februari 2008 @ 02:31:26 #18
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_57052414
Hey, ook hier

enne "Bisimoto"
pi_57057435
hehe huh ik hier ?

bisimoto maakt wel leuke headers

Update:

SRR swaybar + brace gemonteerd aan achterzijde, wegligging stuk omhoog gegaan weer.

En nieuwe einddemper gemonteerd, hij is weer een stuk stiller

Vanavond picje
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_57065364
plaatjes... nou jah.. voor zoveer het duidelijk is

Skunk2 einddemper + SRR brace & Swaybar





Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_57065838
pas wel op met een vliegwiel afdraaien ! doe het wel goed !
anders:
pi_57067081
Vliegwiel wordt niet afgedraaid, bovenstaande foto komt wss door ongebalanceerd of verkeerd gemonteerde vliegwiel
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_57067354
Wat is er bij bovenstaande auto gebeurt dan?
pi_57069920
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 19:26 schreef Malle_beer het volgende:
Wat is er bij bovenstaande auto gebeurt dan?
idemdito.. + tvp
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_57074894
Zet hem eerst eens op kenteken.

Scheelt bij ongeluk pakweg 35.000 euro.

Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')