abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55845071
Zo ik zal mijn auto er eens op zetten. Wellicht zijn sommige termen echt een raadsel, maar als je iets niet weet/snapt kan je het altijd vragen. Ow en flamen mag daar kick ik op

Hij was standaard..D15B7 motor met 102pk en 6750 toeren.. met lichte mods.. inmiddels geswapped naar B16A2 motor met 160pk en 8250 toerenmet de nodige remkracht thanks to Honderdelen.nl

Lijstje met verdere plannen:

Motorisch:

- Hytech replica header
- TestPipe/catvervanger of complete headerback uitlaatlijn 2,5"
- Nokkenassen ben ik nog niet over uit.
- Cam gears idem, nog niet over uit.
- Skunk2/Edelbrock intlaat(welke weet ik nog niet afhankelijk van de plannen)
- Titanium Retainers + klepveren/schotels etc (valvetrain) merk nog niet over uit.
- Grotere injectoren 310cc
- Lichtgewicht vliegwiel
- Exedy organic koppeling
- ECU laten afstellen met Crome of eCtune

Exterieur:

- Paintjob..kleur blifjt geheim
- Carbon kofferbakklep
- Carbon dak....ligt aan prijs...
- stootstrips weghalen
- carbon voorlip
- Civic EK sideskirts monteren
- verder nog andere dingen..
- Airduct ipv de mistlampen.

Interieur:

- Integra DB8 achterbank..
- Oliedruk meter
- Olie Temp meter
- JDM sIR Gauge
- JDM Kachelunit
- Electrische Ramen (ligt klaar)
- Deurpanelen bekleden met rode stof (ligt klaar)

Onderstel/Chasis:

- PasswordJDM 3-point Strutbar voor
- PasswordJDM Strutbar achter
- PasswordJDM trunkbar achter
- B-Pillar

Wat pics van de grootste vorderingen tot nu toe:

De swap:

Oude eruit:

D15 vs B16

En toen zat die goed:

Remmerijswap:

ITR klauw vs DXi klauw:

282mm schijf vs 240mm schijf:

Achter gemonteerd:

Voor gemonteerd:

En met 17" velg ervoor:

Speclijst tot nu toe:
Car Brand: Honda
Car Type: EJ2 Civic Coupé
Car Age: 1994
Car Motor: B16A2 1.6 DOHC vtec 160 bhp
Driving Mechanism: FWD

Color: Green BG-29-P3

Engine:
B16A2
Top Fuel Carbon intake
OBX Cat-back mid section and muffler.
Volt Stabilizer
Blox Short Shifter
PU Engine mount rubbers

Exterior:
Spoon Style Carbon Mirrors
Custom made rearbumper.
Custom Trunk shaved & cleaned
Amber Corners
DC2 side repeaters
Mugen style V2 Frontlip
Mugen style Sideskirts
MS design rearlip
Carbon Hood

Suspension:
Apex X-Force full coiloverset
Enkei RS 7 rims 17 inch. with 205/40/17 tires (2 toyo & 2 dunlop)
Front Strutbar (up)
Rear Strutbar (up+down)
VTI Subframe + swaybar
VTI Fuseelichamen

Remmerij:
VTI hoofdremcilinder
Voorzijde: ITR Brakes met Rover SZ 180 282mm schijven + Ferodo DS2500
Achterzijde: Civic 88-00 Schijfremmenswap naar 238mm

Interiour:
Indiglow gauges Aquamarine
Blox Bronze Shift Knob
OEM Lux. Console
OEM handrestconsole
OEM coin pocket
EK9 Recaro Seats (red)
Broadway Mirror 300mm

Wat random pics (zijn wel wat gedateerd, blindering is er inmiddels af):

De krachtbron die vele mensen doen verbazen...
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  maandag 7 januari 2008 @ 12:56:21 #2
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55845193
Komt er ook een hier de pauper uithangen . Leuk karretje, maar dat wist je al . Alleen die uitlaat van je is irritant. Ik zal mark ook ff een schop onder zn reet geven .

pauze?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_55845305
En dat betaal je allemaal van je uitkering?
  maandag 7 januari 2008 @ 13:16:08 #4
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_55845686
Ik vind die motorkap niks an zo. KUn je beter dezelfde kleur doen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  maandag 7 januari 2008 @ 13:26:49 #5
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_55845949
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:16 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik vind die motorkap niks an zo. KUn je beter dezelfde kleur doen.
ben ik met je eens, verder leuke bak
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 7 januari 2008 @ 13:33:45 #6
180174 Diemux
People vs Me
pi_55846128
Eerste wat je moet doen is die zeer lelijke achterlichten vervangen... Lijkt nu op een omgebouwde Alto
pi_55846537
Heb je 'em ook opnieuw laten APK keuren nadat die andere motor erin ging?
Heb daar laatst toevallig iets over gezien bij, volgens mij, Blik op de Weg.
  maandag 7 januari 2008 @ 14:02:30 #8
180174 Diemux
People vs Me
pi_55846913
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:48 schreef Bart_NL het volgende:
Heb je 'em ook opnieuw laten APK keuren nadat die andere motor erin ging?
Heb daar laatst toevallig iets over gezien bij, volgens mij, Blik op de Weg.
Idd wel handig ja.. Dat ding zal zo-ie-zo opnieuw gekeurd moeten worden aangezien hij ook de kleuren gaat veranderen...
pi_55847427
Heeft niets APK te maken. Wel met RDW.
Officieel:
> 40% vermogenstoename = RDW+TCL/geluidsmeting/weggedragstest.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  maandag 7 januari 2008 @ 14:27:39 #10
180174 Diemux
People vs Me
pi_55847560
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:23 schreef PNG het volgende:
Officieel:
Volgens mij moet een auto altijd opnieuw RDW gekeurd worden als er een ander type motor in gezet word. Een auto word door de RDW toegelaten op de openbare weg met de motor die op dat moment door de fabrikant er in word gezet.

Als je er een ander type motor in zet is de eerste RDW keuring niet meer geldig. Alleen als je een nieuwere versie inzet (dus een geupdate versie van het orgineel) hoef je hem niet te laten keuren.
pi_55847585
Kijk eens aan een nette subtiele Civic!

Complimenten niet te extreem maar gewoon netjes.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 7 januari 2008 @ 14:46:30 #12
157922 fathank
pi_55848079
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:27 schreef Diemux het volgende:

[..]

Volgens mij moet een auto altijd opnieuw RDW gekeurd worden als er een ander type motor in gezet word. Een auto word door de RDW toegelaten op de openbare weg met de motor die op dat moment door de fabrikant er in word gezet.

Als je er een ander type motor in zet is de eerste RDW keuring niet meer geldig. Alleen als je een nieuwere versie inzet (dus een geupdate versie van het orgineel) hoef je hem niet te laten keuren.
Dit blok is gewoon standaard geleverd in dat type Civic volgens mij, en dan zijn dr volgens mij geen problemen. En wat de kleur betreft, als de kleur aan de binnenkant van de motorruimte origineel blijft is er geen probleem.
pi_55848171
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:23 schreef PNG het volgende:
Officieel:
Officieel:

Andre motorcode > > 40% vermogenstoename = RDW+TCL/geluidsmeting/weggedragstest.
pi_55848635
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:33 schreef Diemux het volgende:
Eerste wat je moet doen is die zeer lelijke achterlichten vervangen... Lijkt nu op een omgebouwde Alto
Nee sorry, ik heb juist alle originele verlichting er weer in gedaan. Ik hoef niet van die bling bling zooi aka vissekomlampen. Originele verlichting heeft ook nog eens een perfecte oasvorm tegenover die andere troep
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:28 schreef casejunkie het volgende:
Kijk eens aan een nette subtiele Civic!

Complimenten niet te extreem maar gewoon netjes.
Thanks

@rest: Jah hij moet officieel herkeurt worden door de rdw + geluidstest en wegliggingstest (+- 900 euro). Voor de apk maakt het geen drol uit. (rdw herkeuring komt nog wel, als de auto "klaar" is)

Dan wordt me kenteken aangepast enz enz.

Kleur maakt geen zak uit, als ik me auto roze spuit bel ik de rdw en zeg me auto is roze en binnen een paar minuten staat er als kleur roze op me kentekenbewijs bij wijze van spreken.
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  maandag 7 januari 2008 @ 15:46:46 #15
180174 Diemux
People vs Me
pi_55849695
Je weet dat je ondertussen wel aangehouden kan worden en dan je auto kwijt bent tot dat de RDW hem weer heeft gekeurd? Keuring moet meteen na plaatsing motor gebeuren.

En sinds de politie steeds meer "getunede" auto's voor controle de weg afhaald zou ik dat niet riskeren...
pi_55850413
quote:
Op maandag 7 januari 2008 15:46 schreef Diemux het volgende:
Je weet dat je ondertussen wel aangehouden kan worden en dan je auto kwijt bent tot dat de RDW hem weer heeft gekeurd? Keuring moet meteen na plaatsing motor gebeuren.

En sinds de politie steeds meer "getunede" auto's voor controle de weg afhaald zou ik dat niet riskeren...
Jah nou en ? Stel dat ik wordt aangehouden en een ambtenaar in functie merkt het op. Dan moet ik hem zelf naar Lelystad rijden voor een keuring of op een trailer. En dan wordt die geherkeurd.

Desalniettemin ben ik sinds de swap welgeteld al 17 keer aangehouden.

Waarvan 7 keer een algehele controle van het voertuig.

Dus wat dat betreft valt dat reuze mee en ik gedraag me netjes in het verkeer. en heb 1 geregistreerde boete sinds de 4 jaar dat ik me rijbewijs heb. (te hoge snelheid)

Iedereen doet dingen die niet mogen. Downloaden, uploaden, racistische opmerkingen maken, dingen op straat gooien, jatten, moorden, bedreigen enz enz enz
  maandag 7 januari 2008 @ 16:14:42 #17
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_55850469
bietelboer heeft dezelfde bak. even een pm sturen
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_55850567
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:14 schreef Houniet het volgende:
bietelboer heeft dezelfde bak. even een pm sturen [ afbeelding ]
Hehe mark idd, vriend van me.

Die gast zit ook op elk forum
  maandag 7 januari 2008 @ 16:19:01 #19
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_55850605
idd ook een vriend van mij
  maandag 7 januari 2008 @ 16:20:00 #20
157922 fathank
pi_55850631
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:14 schreef Houniet het volgende:
bietelboer heeft dezelfde bak. even een pm sturen [ afbeelding ]
Heb ik ook al gedaan
  maandag 7 januari 2008 @ 16:57:17 #21
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55851667
Nette Civic!
Strak!

Wat zit iedereen hier toch te panieken over het herkeuren??
Ik heb in zowel de MR2 (4A-GE 16V --> 4A-GE 20V) als in de Supra (7M-GE --> 7M-GTE) een andere motor liggen en ik heb er nog nooit iets over gehoord.
Niet van de politie en niet van de APK-lui.
pi_55851863
toen ik me blok geswapt had, had ik daarvoor ook contact gehad met rdw over hoe en wat.

hun vertelde mij, dat als dat blok van mij in die auto geleverd was, en remmerij en onderstel is precies zelfde (ik zit dan op 41% vermogenstoename) dat het met het omzetten van kenteken met een 70euries klaar zou zijn. dat er wel wat te regelen viel.
pi_55851899
Heeft NIETS met APK te maken.

Tot dat je een echte klapper maakt met gewonden e.d. en bij technisch onderzoek blijkt dat je papieren niet kloppen. Dan rijdt je op dat moment in een niet tot de straat toegelaten auto. Die kans is klein, gebeurt het, heb je een zeer groot probleem. Op OGC zat een jongen die 30.000 euro aan zijn broek kreeg, vorig jaar een Corsa B op de ring met C20XE -> ongeluk -> onderzoek -> auto + rijbewijs inbeslag genomen, flinke boete + rechtzaak nog te gaan.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_55852163
En idd wat garnage zegt, als je 'homologeert' <- niet goede woord op een bestaande auto/configuratie is het makkelijker. Anders vragen ze fabrikantengegevens van de motor. Mijn oude had een blokswap op kenteken, die kreeg alleen motorcode mee, maat van mij met de Golf kreeg een Kw aanduiding mee. Die vielen beiden binnen 40% en motoren waren geleverd in die auto's en beiden fluitje van een cent (ze controleren of remmerij e.d. is meegegaan, of genoeg is op basis van 'homologatie'model. Voordeel is dat je vanaf dat moment juridisch ingedekt bent.

Bv Laagvlieger met de 3.0 24V in de Astra F +40% + cylinderaantal wijziging staat ook op kenteken, dat kost je pakweg 500 euro + een middagje. Let wel: de kans is niet groot. Het gevolg ervan kan wel ingrijpend zijn.

Heb je bv een 2.0 8V, gaat er een 2.0 16V in die geleverd is in die auto is het idd niet zo moeilijk. Het geeft je zekerheid. Het gaat pas fout bij een klapper nl. Mits er technisch onderzoek komt.
pi_55852390
Bouli
Ik heb er laatst al over mogen kwijlen in Eindhoven bij de 10 graden onder 0 meet..deze meneer heeft oog voor detail

ik ben DutchEJ9 @ CCH/team6ix
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')