abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55845071
Zo ik zal mijn auto er eens op zetten. Wellicht zijn sommige termen echt een raadsel, maar als je iets niet weet/snapt kan je het altijd vragen. Ow en flamen mag daar kick ik op

Hij was standaard..D15B7 motor met 102pk en 6750 toeren.. met lichte mods.. inmiddels geswapped naar B16A2 motor met 160pk en 8250 toerenmet de nodige remkracht thanks to Honderdelen.nl

Lijstje met verdere plannen:

Motorisch:

- Hytech replica header
- TestPipe/catvervanger of complete headerback uitlaatlijn 2,5"
- Nokkenassen ben ik nog niet over uit.
- Cam gears idem, nog niet over uit.
- Skunk2/Edelbrock intlaat(welke weet ik nog niet afhankelijk van de plannen)
- Titanium Retainers + klepveren/schotels etc (valvetrain) merk nog niet over uit.
- Grotere injectoren 310cc
- Lichtgewicht vliegwiel
- Exedy organic koppeling
- ECU laten afstellen met Crome of eCtune


Exterieur:

- Paintjob..kleur blifjt geheim
- Carbon kofferbakklep
- Carbon dak....ligt aan prijs...
- stootstrips weghalen
- carbon voorlip
- Civic EK sideskirts monteren
- verder nog andere dingen..
- Airduct ipv de mistlampen.


Interieur:

- Integra DB8 achterbank..
- Oliedruk meter
- Olie Temp meter
- JDM sIR Gauge
- JDM Kachelunit
- Electrische Ramen (ligt klaar)
- Deurpanelen bekleden met rode stof (ligt klaar)


Onderstel/Chasis:

- PasswordJDM 3-point Strutbar voor
- PasswordJDM Strutbar achter
- PasswordJDM trunkbar achter
- B-Pillar


Wat pics van de grootste vorderingen tot nu toe:

De swap:

Oude eruit:


D15 vs B16


En toen zat die goed:



Remmerijswap:

ITR klauw vs DXi klauw:


282mm schijf vs 240mm schijf:


Achter gemonteerd:


Voor gemonteerd:


En met 17" velg ervoor:


Speclijst tot nu toe:
Car Brand: Honda
Car Type: EJ2 Civic Coupé
Car Age: 1994
Car Motor: B16A2 1.6 DOHC vtec 160 bhp
Driving Mechanism: FWD

Color: Green BG-29-P3

Engine:
B16A2
Top Fuel Carbon intake
OBX Cat-back mid section and muffler.
Volt Stabilizer
Blox Short Shifter
PU Engine mount rubbers

Exterior:
Spoon Style Carbon Mirrors
Custom made rearbumper.
Custom Trunk shaved & cleaned
Amber Corners
DC2 side repeaters
Mugen style V2 Frontlip
Mugen style Sideskirts
MS design rearlip
Carbon Hood

Suspension:
Apex X-Force full coiloverset
Enkei RS 7 rims 17 inch. with 205/40/17 tires (2 toyo & 2 dunlop)
Front Strutbar (up)
Rear Strutbar (up+down)
VTI Subframe + swaybar
VTI Fuseelichamen

Remmerij:
VTI hoofdremcilinder
Voorzijde: ITR Brakes met Rover SZ 180 282mm schijven + Ferodo DS2500
Achterzijde: Civic 88-00 Schijfremmenswap naar 238mm

Interiour:
Indiglow gauges Aquamarine
Blox Bronze Shift Knob
OEM Lux. Console
OEM handrestconsole
OEM coin pocket
EK9 Recaro Seats (red)
Broadway Mirror 300mm

Wat random pics (zijn wel wat gedateerd, blindering is er inmiddels af):







De krachtbron die vele mensen doen verbazen...
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  maandag 7 januari 2008 @ 12:56:21 #2
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55845193
Komt er ook een hier de pauper uithangen . Leuk karretje, maar dat wist je al . Alleen die uitlaat van je is irritant. Ik zal mark ook ff een schop onder zn reet geven .


pauze?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_55845305
En dat betaal je allemaal van je uitkering?
  maandag 7 januari 2008 @ 13:16:08 #4
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_55845686
Ik vind die motorkap niks an zo. KUn je beter dezelfde kleur doen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  maandag 7 januari 2008 @ 13:26:49 #5
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_55845949
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:16 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik vind die motorkap niks an zo. KUn je beter dezelfde kleur doen.
ben ik met je eens, verder leuke bak
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 7 januari 2008 @ 13:33:45 #6
180174 Diemux
People vs Me
pi_55846128
Eerste wat je moet doen is die zeer lelijke achterlichten vervangen... Lijkt nu op een omgebouwde Alto
pi_55846537
Heb je 'em ook opnieuw laten APK keuren nadat die andere motor erin ging?
Heb daar laatst toevallig iets over gezien bij, volgens mij, Blik op de Weg.
  maandag 7 januari 2008 @ 14:02:30 #8
180174 Diemux
People vs Me
pi_55846913
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:48 schreef Bart_NL het volgende:
Heb je 'em ook opnieuw laten APK keuren nadat die andere motor erin ging?
Heb daar laatst toevallig iets over gezien bij, volgens mij, Blik op de Weg.
Idd wel handig ja.. Dat ding zal zo-ie-zo opnieuw gekeurd moeten worden aangezien hij ook de kleuren gaat veranderen...
pi_55847427
Heeft niets APK te maken. Wel met RDW.
Officieel:
> 40% vermogenstoename = RDW+TCL/geluidsmeting/weggedragstest.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  maandag 7 januari 2008 @ 14:27:39 #10
180174 Diemux
People vs Me
pi_55847560
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:23 schreef PNG het volgende:
Heeft niets APK te maken. Wel met RDW.
Officieel:
> 40% vermogenstoename = RDW+TCL/geluidsmeting/weggedragstest.
Volgens mij moet een auto altijd opnieuw RDW gekeurd worden als er een ander type motor in gezet word. Een auto word door de RDW toegelaten op de openbare weg met de motor die op dat moment door de fabrikant er in word gezet.

Als je er een ander type motor in zet is de eerste RDW keuring niet meer geldig. Alleen als je een nieuwere versie inzet (dus een geupdate versie van het orgineel) hoef je hem niet te laten keuren.
pi_55847585
Kijk eens aan een nette subtiele Civic!

Complimenten niet te extreem maar gewoon netjes.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 7 januari 2008 @ 14:46:30 #12
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55848079
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:27 schreef Diemux het volgende:

[..]

Volgens mij moet een auto altijd opnieuw RDW gekeurd worden als er een ander type motor in gezet word. Een auto word door de RDW toegelaten op de openbare weg met de motor die op dat moment door de fabrikant er in word gezet.

Als je er een ander type motor in zet is de eerste RDW keuring niet meer geldig. Alleen als je een nieuwere versie inzet (dus een geupdate versie van het orgineel) hoef je hem niet te laten keuren.
Dit blok is gewoon standaard geleverd in dat type Civic volgens mij, en dan zijn dr volgens mij geen problemen. En wat de kleur betreft, als de kleur aan de binnenkant van de motorruimte origineel blijft is er geen probleem.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_55848171
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:23 schreef PNG het volgende:
Heeft niets APK te maken. Wel met RDW.
Officieel:
> 40% vermogenstoename = RDW+TCL/geluidsmeting/weggedragstest.
Officieel:

Andre motorcode > > 40% vermogenstoename = RDW+TCL/geluidsmeting/weggedragstest.
pi_55848635
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:33 schreef Diemux het volgende:
Eerste wat je moet doen is die zeer lelijke achterlichten vervangen... Lijkt nu op een omgebouwde Alto
Nee sorry, ik heb juist alle originele verlichting er weer in gedaan. Ik hoef niet van die bling bling zooi aka vissekomlampen. Originele verlichting heeft ook nog eens een perfecte oasvorm tegenover die andere troep
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:28 schreef casejunkie het volgende:
Kijk eens aan een nette subtiele Civic!

Complimenten niet te extreem maar gewoon netjes.
Thanks


@rest: Jah hij moet officieel herkeurt worden door de rdw + geluidstest en wegliggingstest (+- 900 euro). Voor de apk maakt het geen drol uit. (rdw herkeuring komt nog wel, als de auto "klaar" is)

Dan wordt me kenteken aangepast enz enz.

Kleur maakt geen zak uit, als ik me auto roze spuit bel ik de rdw en zeg me auto is roze en binnen een paar minuten staat er als kleur roze op me kentekenbewijs bij wijze van spreken.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  maandag 7 januari 2008 @ 15:46:46 #15
180174 Diemux
People vs Me
pi_55849695
Je weet dat je ondertussen wel aangehouden kan worden en dan je auto kwijt bent tot dat de RDW hem weer heeft gekeurd? Keuring moet meteen na plaatsing motor gebeuren.

En sinds de politie steeds meer "getunede" auto's voor controle de weg afhaald zou ik dat niet riskeren...
pi_55850413
quote:
Op maandag 7 januari 2008 15:46 schreef Diemux het volgende:
Je weet dat je ondertussen wel aangehouden kan worden en dan je auto kwijt bent tot dat de RDW hem weer heeft gekeurd? Keuring moet meteen na plaatsing motor gebeuren.

En sinds de politie steeds meer "getunede" auto's voor controle de weg afhaald zou ik dat niet riskeren...
Jah nou en ? Stel dat ik wordt aangehouden en een ambtenaar in functie merkt het op. Dan moet ik hem zelf naar Lelystad rijden voor een keuring of op een trailer. En dan wordt die geherkeurd.

Desalniettemin ben ik sinds de swap welgeteld al 17 keer aangehouden.

Waarvan 7 keer een algehele controle van het voertuig.

Dus wat dat betreft valt dat reuze mee en ik gedraag me netjes in het verkeer. en heb 1 geregistreerde boete sinds de 4 jaar dat ik me rijbewijs heb. (te hoge snelheid)

Iedereen doet dingen die niet mogen. Downloaden, uploaden, racistische opmerkingen maken, dingen op straat gooien, jatten, moorden, bedreigen enz enz enz
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  maandag 7 januari 2008 @ 16:14:42 #17
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_55850469
bietelboer heeft dezelfde bak. even een pm sturen
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_55850567
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:14 schreef Houniet het volgende:
bietelboer heeft dezelfde bak. even een pm sturen [ afbeelding ]
Hehe mark idd, vriend van me.

Die gast zit ook op elk forum
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  maandag 7 januari 2008 @ 16:19:01 #19
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_55850605
idd ook een vriend van mij
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 7 januari 2008 @ 16:20:00 #20
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55850631
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:14 schreef Houniet het volgende:
bietelboer heeft dezelfde bak. even een pm sturen [ afbeelding ]
Heb ik ook al gedaan
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 7 januari 2008 @ 16:57:17 #21
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55851667
Nette Civic!
Strak!

Wat zit iedereen hier toch te panieken over het herkeuren??
Ik heb in zowel de MR2 (4A-GE 16V --> 4A-GE 20V) als in de Supra (7M-GE --> 7M-GTE) een andere motor liggen en ik heb er nog nooit iets over gehoord.
Niet van de politie en niet van de APK-lui.
pi_55851863
toen ik me blok geswapt had, had ik daarvoor ook contact gehad met rdw over hoe en wat.

hun vertelde mij, dat als dat blok van mij in die auto geleverd was, en remmerij en onderstel is precies zelfde (ik zit dan op 41% vermogenstoename) dat het met het omzetten van kenteken met een 70euries klaar zou zijn. dat er wel wat te regelen viel.
pi_55851899
Heeft NIETS met APK te maken.

Tot dat je een echte klapper maakt met gewonden e.d. en bij technisch onderzoek blijkt dat je papieren niet kloppen. Dan rijdt je op dat moment in een niet tot de straat toegelaten auto. Die kans is klein, gebeurt het, heb je een zeer groot probleem. Op OGC zat een jongen die 30.000 euro aan zijn broek kreeg, vorig jaar een Corsa B op de ring met C20XE -> ongeluk -> onderzoek -> auto + rijbewijs inbeslag genomen, flinke boete + rechtzaak nog te gaan.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_55852163
En idd wat garnage zegt, als je 'homologeert' <- niet goede woord op een bestaande auto/configuratie is het makkelijker. Anders vragen ze fabrikantengegevens van de motor. Mijn oude had een blokswap op kenteken, die kreeg alleen motorcode mee, maat van mij met de Golf kreeg een Kw aanduiding mee. Die vielen beiden binnen 40% en motoren waren geleverd in die auto's en beiden fluitje van een cent (ze controleren of remmerij e.d. is meegegaan, of genoeg is op basis van 'homologatie'model. Voordeel is dat je vanaf dat moment juridisch ingedekt bent.

Bv Laagvlieger met de 3.0 24V in de Astra F +40% + cylinderaantal wijziging staat ook op kenteken, dat kost je pakweg 500 euro + een middagje. Let wel: de kans is niet groot. Het gevolg ervan kan wel ingrijpend zijn.

Heb je bv een 2.0 8V, gaat er een 2.0 16V in die geleverd is in die auto is het idd niet zo moeilijk. Het geeft je zekerheid. Het gaat pas fout bij een klapper nl. Mits er technisch onderzoek komt.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_55852390
Bouli
Ik heb er laatst al over mogen kwijlen in Eindhoven bij de 10 graden onder 0 meet..deze meneer heeft oog voor detail

ik ben DutchEJ9 @ CCH/team6ix
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
  maandag 7 januari 2008 @ 17:29:44 #26
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55852458
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:02 schreef Diemux het volgende:

[..]

Idd wel handig ja.. Dat ding zal zo-ie-zo opnieuw gekeurd moeten worden aangezien hij ook de kleuren gaat veranderen...
Deze vorm had ik nog nooit gezien

Ontopic:
Net karretje, al vind ik de kleur afzichtelijk.
Wie had nou ook alweer uit PTA nog zoeen wagen?
Met dezelfde kleur?
Was dat niet Jacco?
Signature.
pi_55852576
Ikke

Bouli jij nu zelfs ook al hier
pi_55852966
> Wat zit iedereen hier toch te panieken over het herkeuren??

Zie hierboven. Consequenties bij die ene keer dat het fout gaat zijn niet mals.

Als je zegt 'ik heb de wagen zo van pietje23 gekocht' krijgt Pietje23 een rechtzaak op zijn dak.
Zorg daarom ook dat mocht je je auto verkopen je zwart op wit hebt staan dat de nieuwe eigenaar WEET dat de auto als zodanig niet toegelaten is op de weg. Rijdtie zich dood en komen ze erachter verhalen ze het op de verkoper. Dat wordt helemaal vervelend.

Tis denk ik goed als je je het iig realiseert. En idd 99% rijdt zo rond. En eigenlijk moet dit een nieuwe thread zijn 'herkeuren ja/nee' oid. Op bv AGC en nurburgring.nl zijn er wel threads over.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  maandag 7 januari 2008 @ 19:38:43 #29
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55855572
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:35 schreef bietelboer het volgende:
Ikke

Bouli jij nu zelfs ook al hier
Mijn schuld, sorry .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_55855739
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:27 schreef ArTiC het volgende:
Bouli [ afbeelding ]
Ik heb er laatst al over mogen kwijlen in Eindhoven bij de 10 graden onder 0 meet..deze meneer heeft oog voor detail

ik ben DutchEJ9 @ CCH/team6ix
Heey kerel

Thanks ! It's all about the details

@PNG PGN NGP GNP: Ik heb de swap iig safe gedaan, dus ook het onderstel op het vermogen aangepast. Dus niet zoals alle sjonnies alleen blok swap en week later geparkeerd tegen een boom, omdat het onderstel en remmen niet op dat vermogen waren berekend....

Mijn subframe is aangepast, vti swaybar, vti fuseelichamen, Integra Type R remklauwen (houden normaal 185pk) 282mm schijven (zitten ook op de integra), achter remmerij aangepast naar schijven om het remmen beter te doseren, VTI hoofdremcilinder, Swaybar achter, en last but not least Fatsoenlijke schroefset.

Ow en de verzekering weet het en hebben het daarop ook aangepast... dus met schade verhalen e.d. in geval van ongeluk zit het prima

Maar de rdw keuring die komt der zeker nog wel, maar als de auto "klaar" is zoals eerder aangegeven.

Zeikerds.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  maandag 7 januari 2008 @ 19:45:41 #31
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_55855791
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:29 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Deze vorm had ik nog nooit gezien

Ontopic:
Net karretje, al vind ik de kleur afzichtelijk.
Wie had nou ook alweer uit PTA nog zoeen wagen?
Met dezelfde kleur?
Was dat niet Jacco?
nee die van jacco zit onder de stickers toch
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_55855849
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:35 schreef bietelboer het volgende:
Ikke

Bouli jij nu zelfs ook al hier
Geile coupe slet van me

jij hier ?
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  maandag 7 januari 2008 @ 20:37:36 #33
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55857228
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:45 schreef Houniet het volgende:

[..]

nee die van jacco zit onder de stickers toch
Dat is niet die civic, maar een skyline
Signature.
pi_55859904
Tjee, wat een kamperbak.
pi_55861002
Te Volgen couPe
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 7 januari 2008 @ 23:01:48 #36
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55861418
quote:
Op maandag 7 januari 2008 20:37 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Dat is niet die civic, maar een skyline
Same shit, different name
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 7 januari 2008 @ 23:02:27 #37
168121 retuow82
Het is friet!
pi_55861434
Op zich wel mooi gedaan, velen gaan niet over tot een motor swap en blijven dus met een ondermaatse bak rondtuffen. Persoonlijk ben ik geen fan van een andere kleur motorkap, ik blijf er het gevoel bij hebben dat er geen andere kleur te verkrijgen was op de sloop.... Alles in 1 kleur heeft toch echt mijn voorkeur.

Verder zouden donkere altezza's achter heel mooi staan, ik heb een MX-3 in nagenoeg dezelfde kleur gehad en dat staat mooi bij deze kleur, beter als bling bling achterlichten. En kijk ook even of je ipv oranje knipperlichten aan de voorzijde ook witte aan kunt komen, oogt wat mooier en geeft een rustiger gezicht.

Oh ja, die uitlaat had ik persoonlijk ook niet voor gekozen. Niet omdat het er niet mooi uitziet maar het geluid vind ik altijd zo overdreven, die dingen maken onder iedere auto hetzelfde geluid. Ik krijg altijd een sterke drang naar een cappucino als een auto met zo'n uitlaat langskomt, het lijkt net zo'n apparaat wat de bonen staat te malen en het water staat te koken. Een Remus of Sebring klinkt zoveel mooier (en zijn ook zoveel duurder maar oke).

Maar goed, ieder zijn eigen smaak en je hebt in ieder geval een goed merk gekozen!

* retuow82 rijd zelf in een Civic uit 2007 naar volle tevredenheid, heerlijk zo'n ivtec motor!
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  maandag 7 januari 2008 @ 23:02:54 #38
168121 retuow82
Het is friet!
pi_55861446
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:01 schreef fathank het volgende:

[..]

Same shit, different name
Zet ze maar langs elkaar... wel degelijk een andere soort poep...
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_55861453
Jammer van de achterkant. Voor de rest mooie wagen.
pi_55863432
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:02 schreef retuow82 het volgende:
Op zich wel mooi gedaan, velen gaan niet over tot een motor swap en blijven dus met een ondermaatse bak rondtuffen. Persoonlijk ben ik geen fan van een andere kleur motorkap, ik blijf er het gevoel bij hebben dat er geen andere kleur te verkrijgen was op de sloop.... Alles in 1 kleur heeft toch echt mijn voorkeur.

Verder zouden donkere altezza's achter heel mooi staan, ik heb een MX-3 in nagenoeg dezelfde kleur gehad en dat staat mooi bij deze kleur, beter als bling bling achterlichten. En kijk ook even of je ipv oranje knipperlichten aan de voorzijde ook witte aan kunt komen, oogt wat mooier en geeft een rustiger gezicht.

Oh ja, die uitlaat had ik persoonlijk ook niet voor gekozen. Niet omdat het er niet mooi uitziet maar het geluid vind ik altijd zo overdreven, die dingen maken onder iedere auto hetzelfde geluid. Ik krijg altijd een sterke drang naar een cappucino als een auto met zo'n uitlaat langskomt, het lijkt net zo'n apparaat wat de bonen staat te malen en het water staat te koken. Een Remus of Sebring klinkt zoveel mooier (en zijn ook zoveel duurder maar oke).

Maar goed, ieder zijn eigen smaak en je hebt in ieder geval een goed merk gekozen!

* retuow82 rijd zelf in een Civic uit 2007 naar volle tevredenheid, heerlijk zo'n ivtec motor!
Altezza's/lexus lampen maken het zo'n sjonnie bak vind ik...blij dat raul orgineel blijft net als ik
De witte knipperlichten zitten er orgineel in, vind dat de amber knippers juist die saaie witte balk iets op breekt.

En Remus...hard en zwaar...das toch niks...een VTEC hoort te krijsen!
Ik rij zelf ook een VTEC met een Invidia(jah ook luidruchtig)cat back, I/H/E aangepast...als ik volgas geef is het net een v8 tot de VTEC komt en dan krijst ie het uit
pi_55863476
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:47 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Geile coupe slet van me

jij hier ?
Nog wel...dacht eindelijk een forum te hebben waar jij NIET zit!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 08:50:23 #42
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55865755
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:02 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Zet ze maar langs elkaar... wel degelijk een andere soort poep...
Was niet serieus bedoeld hoor . Je hoeft mij niet het verschil uit te leggen tussen een Civic en een Skyline hoor
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_55867460
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:07 schreef k_man het volgende:
Tjee, wat een kamperbak.
Sorry kamper_man mijn fout.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_55867492
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 00:21 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Altezza's/lexus lampen maken het zo'n sjonnie bak vind ik...blij dat raul orgineel blijft net als ik
De witte knipperlichten zitten er orgineel in, vind dat de amber knippers juist die saaie witte balk iets op breekt.

En Remus...hard en zwaar...das toch niks...een VTEC hoort te krijsen!
Ik rij zelf ook een VTEC met een Invidia(jah ook luidruchtig)cat back, I/H/E aangepast...als ik volgas geef is het net een v8 tot de VTEC komt en dan krijst ie het uit
En remus/sebring is een cheap merk vergeleken met dit spul

Maar er komt nog wel een andere uitlaat onder. Maar dat komt allemaal wel.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:34:34 #45
168121 retuow82
Het is friet!
pi_55867562
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:30 schreef raulbouli het volgende:

[..]

En remus/sebring is een cheap merk vergeleken met dit spul

Maar er komt nog wel een andere uitlaat onder. Maar dat komt allemaal wel.
Het zal best cheap zijn ten opzichte van je uitlaat maar ik vind het geluid voller en daarom ook mooier. Dat krijsen is wel leuk waarover gesproken wordt maar daar heb ik een motor voor, die dingen horen te janken
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_55868237
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 00:21 schreef bietelboer het volgende:

als ik volgas geef is het net een v8 tot de VTEC komt
heb je wel eens een v8 gehoord? of in een v8 gereden? nee want dan zou je weten dat het stomme gebrom van zo'n kachelpot niet eens in de buurt komt van een laagtoerige v8, niet dat ik wat heb tegen toerenmakende 4 cylinder integendeel maar aub zet er een normale uitlaat onder ala magnexx iets wat subtiel is.

Net project overgens, niet mijn smaak maar er zijn geen verkeerde upgrades op gezet hoewel ik zelf een B18 of H22 had genomen ivm een coupe redelijk aan het gewicht is.
pi_55868500
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:07 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

heb je wel eens een v8 gehoord? of in een v8 gereden? nee want dan zou je weten dat het stomme gebrom van zo'n kachelpot niet eens in de buurt komt van een laagtoerige v8, niet dat ik wat heb tegen toerenmakende 4 cylinder integendeel maar aub zet er een normale uitlaat onder ala magnexx iets wat subtiel is.

Net project overgens, niet mijn smaak maar er zijn geen verkeerde upgrades op gezet hoewel ik zelf een B18 of H22 had genomen ivm een coupe redelijk aan het gewicht is.

Lol.. kachelpot is het zeker niet en als de vtec inslaat dan hoor je alleen nog maar geluid uit de motor komen en niet meer uit de uitlaat...

En waarom een B18 in een coupé of een lompe H22 ?

H22 is te lomp en maakt te weinig toeren en heeft alleen potentie als je hem flink aanpakt icm turbo...

Koppel dat een B18 meer geeft is nihil. En met simpele Bolt-ons is de B16 sneller als een B18... en welke B18 bedoel je overigens ?

Coupé is niet zo zwaar als je denkt hoor.. "slechts" 998 kilo stock.

En dan heb ik nog van alles verwijderd en/of vervangen met lichtere onderdelen.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:21:23 #48
168121 retuow82
Het is friet!
pi_55871447
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 00:21 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Altezza's/lexus lampen maken het zo'n sjonnie bak vind ik...blij dat raul orgineel blijft net als ik
De witte knipperlichten zitten er orgineel in, vind dat de amber knippers juist die saaie witte balk iets op breekt.
Ik vind het persoonlijk niet mooi als je die lichten nu bekijkt, ik hou dus weer meer van eenheid. Dus witte knippers voor zodat het niet zo opbreekt. En je hebt het over een sjonniebak zodra je die lichten erin zet maar zeg eens heel eerlijk....een andere kleur motorkap, sideskirts, dikke uitlaat en dan klagen dat zwarte altezza's er een sjonniebak van maken?

Niet dat ik het tunen niet mooi vind ofzo, maar af en toe moet je realistisch zijn....

Toppunt voor een sjonniebak blijft toch wel de DTM spoiler vastgeschroeft op de kofferklep, die zit er gelukkig niet op
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_55872773
Tis trouwens geen andere kleur motor kap, maar een carbon kap. Materiaal dat ook in de racerij wordt genruikt, omdat het sterker en vooral lichter is.

5 kilo kap tegenover een 25 kilo motorkap, dan is voor mij de keus snel gemaakt. Function over fashion is dan ook mijn motto.

Maar iedereen heeft andere smaak, ik vind de amber corners ook veel mooier en beter afsteken bij de kleur van de auto.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:12:55 #50
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55872799
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:12 schreef raulbouli het volgende:
Tis trouwens geen andere kleur motor kap, maar een carbon kap. Materiaal dat ook in de racerij wordt genruikt, omdat het sterker en vooral lichter is.

5 kilo kap tegenover een 25 kilo motorkap, dan is voor mij de keus snel gemaakt. Function over fashion is dan ook mijn motto.

Maar iedereen heeft andere smaak, ik vind de amber corners ook veel mooier en beter afsteken bij de kleur van de auto.
Maar carbon kan toch best geverfd worden...
Signature.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:33:26 #51
168121 retuow82
Het is friet!
pi_55873304
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:12 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Maar carbon kan toch best geverfd worden...
Ja maar dat wordt dat weer als zonde gezien....

Maar het kan aan mij liggen maar maakt die 20 kilo nu echt zoveel uit in het dagelijks leven? Verlies je er veel wedstrijdjes door als je het niet hebt? 20 liter benzine weegt namelijk ook ongeveer 20 kilo, dan kun je zeker ook beter met een kwart volle tank gaan rijden, scheelt ook gewicht. Of zonder achterbank.

Ik snap best dat gewichtsbesparing in de racerij voordeel oplevert, maar in het dagelijks verkeer....

Maar goed, ieder zijn voorkeuren natuurlijk!
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_55873315
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:12 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Maar carbon kan toch best geverfd worden...
Hij is al geverfd...met een harslaag en blanke lak

Maar een kleur komt er niet overheen... dan ze de geile carbon vezels niet meer...
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_55873561
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:33 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Ja maar dat wordt dat weer als zonde gezien....

Maar het kan aan mij liggen maar maakt die 20 kilo nu echt zoveel uit in het dagelijks leven? Verlies je er veel wedstrijdjes door als je het niet hebt? 20 liter benzine weegt namelijk ook ongeveer 20 kilo, dan kun je zeker ook beter met een kwart volle tank gaan rijden, scheelt ook gewicht. Of zonder achterbank.

Ik snap best dat gewichtsbesparing in de racerij voordeel oplevert, maar in het dagelijks verkeer....

Maar goed, ieder zijn voorkeuren natuurlijk!
Ja dat maakt veel uit. Alle beetjes helpen. Een benzine is niet echt 1KG per liter Volgens mij moet je terug naar school voor een paar lessen natuurkunde ofzo

En ja alles bij elkaar helpt het veel om gewicht te besparen! Op een auto van 1000KG is 100KG totaal al 10%.
pi_55874257
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:43 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Mijn subframe is aangepast, vti swaybar, vti fuseelichamen, Integra Type R remklauwen (houden normaal 185pk) 282mm schijven (zitten ook op de integra), achter remmerij aangepast naar schijven om het remmen beter te doseren, VTI hoofdremcilinder, Swaybar achter, en last but not least Fatsoenlijke schroefset.
Ja en ?

Wat staat er op je kentekenpapieren ?
Rechtbank maakt het echt geen fluit uit hoe goed jij wel niet denkt dat je het hebt gedaan.

kGeef alleen maar het risico aan, dat je dat neemt, prima.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_55874641
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:08 schreef PNG het volgende:

[..]

Ja en ?

Wat staat er op je kentekenpapieren ?
Rechtbank maakt het echt geen fluit uit hoe goed jij wel niet denkt dat je het hebt gedaan.

kGeef alleen maar het risico aan, dat je dat neemt, prima.
Idd, al heb je een remparachute. Het gaat om de typegoedkeuring en daar voldoet hij simpelweg niet aan. Punt uit.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:49:28 #56
168121 retuow82
Het is friet!
pi_55875278
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:42 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ja dat maakt veel uit. Alle beetjes helpen. Een benzine is niet echt 1KG per liter Volgens mij moet je terug naar school voor een paar lessen natuurkunde ofzo

En ja alles bij elkaar helpt het veel om gewicht te besparen! Op een auto van 1000KG is 100KG totaal al 10%.
De dichtheid van benzine is 0,72 10^3/m^3. oftewel 0,72 kilo per liter. En als je het allemaal echt zo goed wist had je zelf ook al het goede antwoord kunnen geven. Ik zie je maandag dus bij natuurkunde les

Oke dan geen hele kilo maar wel 3/4 deel ervan, nog steeds een aardig gewicht waar je dus op kunt besparen.

En dat 100 kilo 10% van 1000 is kan ik ook nog wel berekenen, maar je gaat mij niet vertellen dat dit nu zo extreem merkbaar is. Maar oke, zoals TS al zegt function over fashion, bij mij is het toch wel gelijk aan elkaar en kies ik voor de middenweg.

[ Bericht 5% gewijzigd door retuow82 op 08-01-2008 15:54:34 ]
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_55875884
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:49 schreef retuow82 het volgende:

[..]

De dichtheid van benzine is 0,72 10^3/m^3. oftewel 0,72 kilo per liter. En als je het allemaal echt zo goed wist had je zelf ook al het goede antwoord kunnen geven. Ik zie je maandag dus bij natuurkunde les

Oke dan geen hele kilo maar wel 3/4 deel ervan, nog steeds een aardig gewicht waar je dus op kunt besparen.

En dat 100 kilo 10% van 1000 is kan ik ook nog wel berekenen, maar je gaat mij niet vertellen dat dit nu zo extreem merkbaar is. Maar oke, zoals TS al zegt function over fashion, bij mij is het toch wel gelijk aan elkaar en kies ik voor de middenweg.
Dus als je baas je ipv 2000 euro 1440 euro aan loon betaald dan vind je het ook goed

En ja het is merkbaar. Anders mag je een keertje in mijn auto meerijden. 'Slechts' 205PK maar wel op 1000KG, dan wil het best vooruit.
pi_55875919
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:22 schreef 1299 het volgende:

[..]

Idd, al heb je een remparachute. Het gaat om de typegoedkeuring en daar voldoet hij simpelweg niet aan. Punt uit.
Ach... tegenwoordig mag niks meer. Ik maak mijn eigen regels. En als ik een keer de wet tegenkom dan is het me eigen schuld.

Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_55876009
Ow en wat betreft gewichtsbesparing, idd allee kleine beetje helpen. En dat geldt met bijna alles in het dagelijks leven.


En @retuow82: ik rij altijd met halve tank of minder... behalve als ik lange afstanden moet rijden. En jah ik merk het verschil tussen een volle en bijna lege tank...

En gewichtsbesparing is zeker wel te merken....
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:31:09 #60
168121 retuow82
Het is friet!
pi_55876359
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:13 schreef 1299 het volgende:

[..]

Dus als je baas je ipv 2000 euro 1440 euro aan loon betaald dan vind je het ook goed

En ja het is merkbaar. Anders mag je een keertje in mijn auto meerijden. 'Slechts' 205PK maar wel op 1000KG, dan wil het best vooruit.
En bedankt voor de vergelijking die nergens over gaat en de verkapte kijk-mij-met-mijn-snelle-auto opmerking. Al zou ik met je meerijden merk ik niets van de gewichtsbesparing in de Civic van de TS of wel?

En ik heb zelf een 102 pk - 200 KG verhouding in de schuur staan als hobby dus ik weet wel wat vooruit wil hoor.
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_55876433
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:31 schreef retuow82 het volgende:

[..]

En bedankt voor de vergelijking die nergens over gaat en de verkapte kijk-mij-met-mijn-snelle-auto opmerking. Al zou ik met je meerijden merk ik niets van de gewichtsbesparing in de Civic van de TS of wel?

En ik heb zelf een 102 pk - 200 KG verhouding in de schuur staan als hobby dus ik weet wel wat vooruit wil hoor.
Jij zegt 3/4 niks voorsteld .. als je een dikke trol op je motor meeneemt snap je zelf ook wel hoeveel invloed gewicht heeft.
quote:
En bedankt voor de vergelijking die nergens over gaat en de verkapte kijk-mij-met-mijn-snelle-auto opmerking
quote:
En ik heb zelf een 102 pk - 200 KG verhouding in de schuur staan als hobby dus ik weet wel wat vooruit wil hoor.
Iets met potjes en keteltjes
pi_55876543
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:31 schreef retuow82 het volgende:

[..]

En bedankt voor de vergelijking die nergens over gaat en de verkapte kijk-mij-met-mijn-snelle-auto opmerking. Al zou ik met je meerijden merk ik niets van de gewichtsbesparing in de Civic van de TS of wel?

En ik heb zelf een 102 pk - 200 KG verhouding in de schuur staan als hobby dus ik weet wel wat vooruit wil hoor.
Je kan er gewoon niet mee omgaan
Maak wat moois van je leven!
Je Leeft Tenslotte maar een keer!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:39:27 #63
168121 retuow82
Het is friet!
pi_55876584
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:33 schreef 1299 het volgende:

[..]

Jij zegt 3/4 niks voorsteld .. als je een dikke trol op je motor meeneemt snap je zelf ook wel hoeveel invloed gewicht heeft.
[..]


[..]

Iets met potjes en keteltjes
Met die dikke trol hebben we het ook niet meer over 10% gewichtstoename maar over heul veul meer En dat doe ik overigens mijn motor niet aan...


En niks niet potjes en keteltjes, dit ging over gewicht pk verhouding
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_55876646
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:39 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Met die dikke trol hebben we het ook niet meer over 10% gewichtstoename maar over heul veul meer En dat doe ik overigens mijn motor niet aan...


En niks niet potjes met keteltjes, die ging over gewicht pk verhouding
haha ja daar heb je gelijk in. Maarja je merkt het daadwerkelijk. Toen mijn auto nog standaard was (ga ik weer patsen hoor 140pk) scheelde het met een bijrijder van 70kg al snel een halve seconde naar de 100

Het ging mij in eerste instantie om jouw opmerking dat benzine dezeldfe dichtheid had als water zo'n beetje
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:45:06 #65
168121 retuow82
Het is friet!
pi_55876724
En als er een trol achterop wil zeg ik altijd dat het niet kan door de seatcover en dat ik geen passagiers zitje heb

Dat ze maar op een tourbike achterop klimt!
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_55876772
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:45 schreef retuow82 het volgende:
En als er een trol achterop wil zeg ik altijd dat het niet kan door de seatcover en dat ik geen passagiers zitje heb

Dat ze maar op een tourbike achterop klimt!
hehehe, ik heb kuipstoelen in mijn auto gezet waar ook geen dokke trollen meer inpassen
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:49:14 #67
168121 retuow82
Het is friet!
pi_55876823
Ik laat in mijn huidige wagen alles voor wat het is (nieuw model civic).

Moet ook wel, is een leasebak (ja nu kan ik ook een keer patsen!)
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_55876857
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:49 schreef retuow82 het volgende:
Ik laat in mijn huidige wagen alles voor wat het is (nieuw model civic).

Moet ook wel, is een leasebak (ja nu kan ik ook een keer patsen!)
Mijn vennoot heeft er ook eentje. Een benzine met 140PK. Mooie wagen hoor
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:55:06 #69
168121 retuow82
Het is friet!
pi_55876956
heb ik ook, 1800 ivtec sport editie. Leuke wagen en een keer wat anders dan de focus/golf/astra.

Maar goed, terug naar de Civic van de TS!
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:57:03 #70
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_55876999
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:03 schreef tevebe het volgende:
Jammer van de achterkant. Voor de rest mooie wagen.
Dat vind ik nu ook
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:59:19 #71
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_55877062
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:13 schreef 1299 het volgende:

[..]

Dus als je baas je ipv 2000 euro 1440 euro aan loon betaald dan vind je het ook goed

En ja het is merkbaar. Anders mag je een keertje in mijn auto meerijden. 'Slechts' 205PK maar wel op 1000KG, dan wil het best vooruit.
Gast..
pi_55877591
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_55877841
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:21 schreef raulbouli het volgende:
Wat is er zo grappig?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 17:50:02 #74
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55878261
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:42 schreef 1299 het volgende:
Toen mijn auto nog standaard was scheelde het met een bijrijder van 70kg al snel een halve seconde naar de 100
Idd.
Met mijn MR2 (die toch al niet zo veel koppel heeft) scheelt een bijrijder (~75kg) 0,6sec naar de 100km/h.

Alleen in de MR2 met een bijna lege tank of met passagier (75kg) en een volle tank (35kg) scheelt 110kg!
En dat merk je heel erg goed!!
pi_55878294
deze achterlichten horen er imo op

Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_55878427
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:50 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Idd.
Met mijn MR2 (die toch al niet zo veel koppel heeft) scheelt een bijrijder (~75kg) 0,6sec naar de 100km/h.

Alleen in de MR2 met een bijna lege tank of met passagier (75kg) en een volle tank (35kg) scheelt 110kg!
En dat merk je heel erg goed!!
hear hear. Ik heb ook alles uit de kofferbak gegooid. Geen bekleding meer enz. En ik heb ultra lichte japanse velgen dat scheelt ook flink in roterende massa. Alleen jammer dat ik toch weer zwaardere remklauwen heb gemonteerd
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:02:25 #77
168121 retuow82
Het is friet!
pi_55878595
En als je flink getafeld hebt en je moet ook nog een schijten.... hoeveel seconden scheelt dat?
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:15:28 #78
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55878858
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:55 schreef 1299 het volgende:

[..]

hear hear. Ik heb ook alles uit de kofferbak gegooid. Geen bekleding meer enz. En ik heb ultra lichte japanse velgen dat scheelt ook flink in roterende massa. Alleen jammer dat ik toch weer zwaardere remklauwen heb gemonteerd
Extra gewicht mag, als het maar ten goede komt aan de prestaties van de auto.
Acceleratie, remmen, stabiliteit, grip, stevigheid v/h chassis etc.

Wat voor auto heb je als ik vragen mag?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 19:23:36 #79
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55880499
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:33 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Ja maar dat wordt dat weer als zonde gezien....

Maar het kan aan mij liggen maar maakt die 20 kilo nu echt zoveel uit in het dagelijks leven? Verlies je er veel wedstrijdjes door als je het niet hebt? 20 liter benzine weegt namelijk ook ongeveer 20 kilo, dan kun je zeker ook beter met een kwart volle tank gaan rijden, scheelt ook gewicht. Of zonder achterbank.

Ik snap best dat gewichtsbesparing in de racerij voordeel oplevert, maar in het dagelijks verkeer....

Maar goed, ieder zijn voorkeuren natuurlijk!
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:33 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Hij is al geverfd...met een harslaag en blanke lak

Maar een kleur komt er niet overheen... dan ze de geile carbon vezels niet meer...
't is maar wat je mooi vindt.
Mijn smaak is het niet, maar hey, daar is het smaak voor
Signature.
pi_55880671
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:50 schreef ThaFreak het volgende:
deze achterlichten horen er imo op

[ afbeelding ]
Die heb ik erop gehad, 2 minuten lang ik vond ze lelijk staan bij mijn kleur.
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:32 schreef 1299 het volgende:

[..]

Wat is er zo grappig?
deze hele discussie
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_55880702
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:50 schreef ThaFreak het volgende:
deze achterlichten horen er imo op

[ afbeelding ]
Eensch.
pi_55882163
teeveepee, heb zelf ook eens overwogen een VTEC in een civic coupé te hengelen.
pi_55883499
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:12 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Maar carbon kan toch best geverfd worden...
Als hij dat wou, dan deed ie dat.. maar hij heeft een kleine mix tussen JDM en NL tuning
(JDM voorkant, en een nederlands style achterkant)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:33:16 #84
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55887448
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 20:27 schreef Malle_beer het volgende:
teeveepee, heb zelf ook eens overwogen een VTEC in een civic coupé te hengelen.
waarom niet gedaan? hengel niet sterk genoeg?


Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_55888211
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:33 schreef fathank het volgende:

[..]

waarom niet gedaan? hengel niet sterk genoeg?


Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_55891322
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:19 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Als hij dat wou, dan deed ie dat.. maar hij heeft een kleine mix tussen JDM en NL tuning
(JDM voorkant, en een nederlands style achterkant)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Achterkant was al zo toen ik de auto opkocht... der komt nog een originele achterbumper op en carbon achterklep... waar het kenteken gewoon weer invalt
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_55895622
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:36 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Achterkant was al zo toen ik de auto opkocht... der komt nog een originele achterbumper op en carbon achterklep... waar het kenteken gewoon weer invalt
Maar die carbon achterklep, die moet je wel in kleur spuiten
Anders word het meer zo iets als Kijk mij es overal carbon achtig

Verders
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_55895924
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:50 schreef ThaFreak het volgende:
deze achterlichten horen er imo op

[ afbeelding ]
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_55896437
Nah, Carbon is geil dus dat spuit ik niet over.


Tevens weer wat goodies geimporteerd uit Japan (foto's zijn voorbeeld fotootjes)

JDM EG6 Gauge cluster...



JDM EG6 Climate Control...(kachelpaneel)
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_55897386
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:23 schreef raulbouli het volgende:
Nah, Carbon is geil dus dat spuit ik niet over.


Tevens weer wat goodies geimporteerd uit Japan (foto's zijn voorbeeld fotootjes)

JDM EG6 Gauge cluster...
[ afbeelding ]


JDM EG6 Climate Control...(kachelpaneel)
[ afbeelding ]
Nice

Ik had ook een Digitale Climate Control unit in mijn half-cut zitten maar dat kreeg ik niet voor elkaar Alles zat omgedraaid en sommige dingen waren compleet anders.
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:14:10 #91
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55897590
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 12:52 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Maar die carbon achterklep, die moet je wel in kleur spuiten
Anders word het meer zo iets als Kijk mij es overal carbon achtig

Verders
Doe dan hele auto carbon
Verder vind ik bij sommige auto's two tone wel mooi, maar niet op deze manier, en de 'kleur' van carbon staat me sowieso niet aan
Signature.
pi_55898133
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:06 schreef 1299 het volgende:

[..]

Nice

Ik had ook een Digitale Climate Control unit in mijn half-cut zitten maar dat kreeg ik niet voor elkaar Alles zat omgedraaid en sommige dingen waren compleet anders.
Mjah, de airco heb ik zowiezo niet. Maar gewoon kachel e.d. zijn niet digitaal dacht ik ? anders kan ik altijd nog alleen het frontje overzetten inc de amber verlichting
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:39:31 #93
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55898161
Ik wil bij de MR2 alle ramen vervangen voor lexan exemplaren, alleen ik weet niet hoe het met de voorruit zit m.b.t. de APK-regelgeving.
Niet dat ze 'm dalijk af gaan keuren ofzo...
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:46:45 #94
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55898357
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:39 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ik wil bij de MR2 alle ramen vervangen voor lexan exemplaren, alleen ik weet niet hoe het met de voorruit zit m.b.t. de APK-regelgeving.
Niet dat ze 'm dalijk af gaan keuren ofzo...
Ik weet niet wat lexan is
Maar ik neem aan dat het lichter is dan het glas/plastic wat er nu inzit..
Wat je voorruit betreft denk ik dat veiligheid belangrijker is dan gewicht
Signature.
pi_55898527
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:39 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ik wil bij de MR2 alle ramen vervangen voor lexan exemplaren, alleen ik weet niet hoe het met de voorruit zit m.b.t. de APK-regelgeving.
Niet dat ze 'm dalijk af gaan keuren ofzo...
Voorraam mag niet volgens mij! De rest wel!
  woensdag 9 januari 2008 @ 15:00:57 #96
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55898651
Voorraam is juist het zwaarste, dus daar valt de grootste gewichtsreductie te behalen.
Ik heb wel al fiberglass voorschermen gevonden en een carbon frunt-klep (voorste kofferruimte)
  woensdag 9 januari 2008 @ 15:02:34 #97
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55898690
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 15:00 schreef Supra_Turbo het volgende:
Voorraam is juist het zwaarste, dus daar valt de grootste gewichtsreductie te behalen.
Ik heb wel al fiberglass voorschermen gevonden en een carbon frunt-klep (voorste kofferruimte)
Dat begrijp ik wel, maar het lijkt me duidelijk dat je er een sterk genoege vervanger voor moet hebben
Signature.
pi_55898769
Ik vond het gewicht van mijn motorkap en ramen eigenlijk nogal meevallen. De deuren die zijn wel echt zwaar. Maar ik ga toch mooi die zijbalken er niet uithalen Krijg ik spjit van bij een zijaanrijding
pi_55898826
Carbon/Kevlar deuren kopen dan... maarjah... dat kost ook wat...
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_55898913
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 15:09 schreef raulbouli het volgende:
Carbon/Kevlar deuren kopen dan... maarjah... dat kost ook wat...
Er is niks pasklaar voor mijn type auto wat dat soort spul betreft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')