Ja maar dat wordt dat weer als zonde gezien....quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:12 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Maar carbon kan toch best geverfd worden...
Hij is al geverfd...met een harslaag en blanke lakquote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:12 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Maar carbon kan toch best geverfd worden...
Ja dat maakt veel uit. Alle beetjes helpen. Een benzine is niet echt 1KG per literquote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:33 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ja maar dat wordt dat weer als zonde gezien....
Maar het kan aan mij liggen maar maakt die 20 kilo nu echt zoveel uit in het dagelijks leven? Verlies je er veel wedstrijdjes door als je het niet hebt? 20 liter benzine weegt namelijk ook ongeveer 20 kilo, dan kun je zeker ook beter met een kwart volle tank gaan rijden, scheelt ook gewicht. Of zonder achterbank.
Ik snap best dat gewichtsbesparing in de racerij voordeel oplevert, maar in het dagelijks verkeer....
Maar goed, ieder zijn voorkeuren natuurlijk!
Ja en ?quote:Op maandag 7 januari 2008 19:43 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Mijn subframe is aangepast, vti swaybar, vti fuseelichamen, Integra Type R remklauwen (houden normaal 185pk) 282mm schijven (zitten ook op de integra), achter remmerij aangepast naar schijven om het remmen beter te doseren, VTI hoofdremcilinder, Swaybar achter, en last but not least Fatsoenlijke schroefset.
Idd, al heb je een remparachute. Het gaat om de typegoedkeuring en daar voldoet hij simpelweg niet aan. Punt uit.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:08 schreef PNG het volgende:
[..]
Ja en ?
Wat staat er op je kentekenpapieren ?
Rechtbank maakt het echt geen fluit uit hoe goed jij wel niet denkt dat je het hebt gedaan.
kGeef alleen maar het risico aan, dat je dat neemt, prima.
De dichtheid van benzine is 0,72 10^3/m^3. oftewel 0,72 kilo per liter. En als je het allemaal echt zo goed wist had je zelf ook al het goede antwoord kunnen geven. Ik zie je maandag dus bij natuurkunde lesquote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:42 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja dat maakt veel uit. Alle beetjes helpen. Een benzine is niet echt 1KG per literVolgens mij moet je terug naar school voor een paar lessen natuurkunde ofzo
En ja alles bij elkaar helpt het veel om gewicht te besparen! Op een auto van 1000KG is 100KG totaal al 10%.
Dus als je baas je ipv 2000 euro 1440 euro aan loon betaald dan vind je het ook goedquote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:49 schreef retuow82 het volgende:
[..]
De dichtheid van benzine is 0,72 10^3/m^3. oftewel 0,72 kilo per liter. En als je het allemaal echt zo goed wist had je zelf ook al het goede antwoord kunnen geven. Ik zie je maandag dus bij natuurkunde les![]()
Oke dan geen hele kilo maar wel 3/4 deel ervan, nog steeds een aardig gewicht waar je dus op kunt besparen.
En dat 100 kilo 10% van 1000 is kan ik ook nog wel berekenen, maar je gaat mij niet vertellen dat dit nu zo extreem merkbaar is. Maar oke, zoals TS al zegt function over fashion, bij mij is het toch wel gelijk aan elkaar en kies ik voor de middenweg.
Ach... tegenwoordig mag niks meer. Ik maak mijn eigen regels. En als ik een keer de wet tegenkom dan is het me eigen schuld.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:22 schreef 1299 het volgende:
[..]
Idd, al heb je een remparachute. Het gaat om de typegoedkeuring en daar voldoet hij simpelweg niet aan. Punt uit.
En bedankt voor de vergelijking die nergens over gaat en de verkapte kijk-mij-met-mijn-snelle-auto opmerking. Al zou ik met je meerijden merk ik niets van de gewichtsbesparing in de Civic van de TS of wel?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:13 schreef 1299 het volgende:
[..]
Dus als je baas je ipv 2000 euro 1440 euro aan loon betaald dan vind je het ook goed
En ja het is merkbaar. Anders mag je een keertje in mijn auto meerijden. 'Slechts' 205PK maar wel op 1000KG, dan wil het best vooruit.
Jij zegt 3/4 niks voorsteldquote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:31 schreef retuow82 het volgende:
[..]
En bedankt voor de vergelijking die nergens over gaat en de verkapte kijk-mij-met-mijn-snelle-auto opmerking. Al zou ik met je meerijden merk ik niets van de gewichtsbesparing in de Civic van de TS of wel?
En ik heb zelf een 102 pk - 200 KG verhouding in de schuur staan als hobby dus ik weet wel wat vooruit wil hoor.
quote:En bedankt voor de vergelijking die nergens over gaat en de verkapte kijk-mij-met-mijn-snelle-auto opmerking
Iets met potjes en keteltjesquote:En ik heb zelf een 102 pk - 200 KG verhouding in de schuur staan als hobby dus ik weet wel wat vooruit wil hoor.
Je kan er gewoon niet mee omgaanquote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:31 schreef retuow82 het volgende:
[..]
En bedankt voor de vergelijking die nergens over gaat en de verkapte kijk-mij-met-mijn-snelle-auto opmerking. Al zou ik met je meerijden merk ik niets van de gewichtsbesparing in de Civic van de TS of wel?
En ik heb zelf een 102 pk - 200 KG verhouding in de schuur staan als hobby dus ik weet wel wat vooruit wil hoor.
Met die dikke trol hebben we het ook niet meer over 10% gewichtstoename maar over heul veul meerquote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:33 schreef 1299 het volgende:
[..]
Jij zegt 3/4 niks voorsteld.. als je een dikke trol op je motor meeneemt snap je zelf ook wel hoeveel invloed gewicht heeft.
[..]
[..]
Iets met potjes en keteltjes![]()
haha ja daar heb je gelijk in. Maarja je merkt het daadwerkelijk. Toen mijn auto nog standaard was (ga ik weer patsen hoorquote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:39 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Met die dikke trol hebben we het ook niet meer over 10% gewichtstoename maar over heul veul meerEn dat doe ik overigens mijn motor niet aan...
En niks niet potjes met keteltjes, die ging over gewicht pk verhouding
hehehe, ik heb kuipstoelen in mijn auto gezet waar ook geen dokke trollen meer inpassenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:45 schreef retuow82 het volgende:
En als er een trol achterop wil zeg ik altijd dat het niet kan door de seatcover en dat ik geen passagiers zitje heb![]()
Dat ze maar op een tourbike achterop klimt!
Mijn vennoot heeft er ook eentje. Een benzine met 140PK. Mooie wagen hoorquote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:49 schreef retuow82 het volgende:
Ik laat in mijn huidige wagen alles voor wat het is (nieuw model civic).
Moet ook wel, is een leasebak(ja nu kan ik ook een keer patsen!)
Dat vind ik nu ookquote:Op maandag 7 januari 2008 23:03 schreef tevebe het volgende:
Jammer van de achterkant. Voor de rest mooie wagen.
Gast..quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:13 schreef 1299 het volgende:
[..]
Dus als je baas je ipv 2000 euro 1440 euro aan loon betaald dan vind je het ook goed
En ja het is merkbaar. Anders mag je een keertje in mijn auto meerijden. 'Slechts' 205PK maar wel op 1000KG, dan wil het best vooruit.
Idd.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:42 schreef 1299 het volgende:
Toen mijn auto nog standaard was scheelde het met een bijrijder van 70kg al snel een halve seconde naar de 100
hear hear. Ik heb ook alles uit de kofferbak gegooid. Geen bekleding meer enz. En ik heb ultra lichte japanse velgen dat scheelt ook flink in roterende massa. Alleen jammer dat ik toch weer zwaardere remklauwen heb gemonteerdquote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:50 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Idd.
Met mijn MR2 (die toch al niet zo veel koppel heeft) scheelt een bijrijder (~75kg) 0,6sec naar de 100km/h.
Alleen in de MR2 met een bijna lege tank of met passagier (75kg) en een volle tank (35kg) scheelt 110kg!
En dat merk je heel erg goed!!
Extra gewicht mag, als het maar ten goede komt aan de prestaties van de auto.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:55 schreef 1299 het volgende:
[..]
hear hear. Ik heb ook alles uit de kofferbak gegooid. Geen bekleding meer enz. En ik heb ultra lichte japanse velgen dat scheelt ook flink in roterende massa. Alleen jammer dat ik toch weer zwaardere remklauwen heb gemonteerd
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:33 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ja maar dat wordt dat weer als zonde gezien....
Maar het kan aan mij liggen maar maakt die 20 kilo nu echt zoveel uit in het dagelijks leven? Verlies je er veel wedstrijdjes door als je het niet hebt? 20 liter benzine weegt namelijk ook ongeveer 20 kilo, dan kun je zeker ook beter met een kwart volle tank gaan rijden, scheelt ook gewicht. Of zonder achterbank.
Ik snap best dat gewichtsbesparing in de racerij voordeel oplevert, maar in het dagelijks verkeer....
Maar goed, ieder zijn voorkeuren natuurlijk!
't is maar wat je mooi vindt.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:33 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Hij is al geverfd...met een harslaag en blanke lak![]()
Maar een kleur komt er niet overheen... dan ze de geile carbon vezels niet meer...
Die heb ik erop gehad, 2 minuten lang ik vond ze lelijk staan bij mijn kleur.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:50 schreef ThaFreak het volgende:
deze achterlichten horen er imo op![]()
[ afbeelding ]
deze hele discussiequote:
Eensch.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:50 schreef ThaFreak het volgende:
deze achterlichten horen er imo op![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:12 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Maar carbon kan toch best geverfd worden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
waarom niet gedaan? hengel niet sterk genoeg?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:27 schreef Malle_beer het volgende:
teeveepee, heb zelf ook eens overwogen een VTEC in een civic coupé te hengelen.
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:33 schreef fathank het volgende:
[..]
waarom niet gedaan? hengel niet sterk genoeg?
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:19 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Als hij dat wou, dan deed ie dat.. maar hij heeft een kleine mix tussen JDM en NL tuning
![]()
(JDM voorkant, en een nederlands style achterkant)
Achterkant was al zo toen ik de auto opkocht... der komt nog een originele achterbumper op en carbon achterklep... waar het kenteken gewoon weer invaltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:36 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Achterkant was al zo toen ik de auto opkocht... der komt nog een originele achterbumper op en carbon achterklep... waar het kenteken gewoon weer invalt
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:50 schreef ThaFreak het volgende:
deze achterlichten horen er imo op![]()
[ afbeelding ]
Nicequote:Op woensdag 9 januari 2008 13:23 schreef raulbouli het volgende:
Nah, Carbon is geil dus dat spuit ik niet over.
Tevens weer wat goodies geimporteerd uit Japan (foto's zijn voorbeeld fotootjes)
JDM EG6 Gauge cluster...
[ afbeelding ]
JDM EG6 Climate Control...(kachelpaneel)
[ afbeelding ]
Doe dan hele auto carbonquote:Op woensdag 9 januari 2008 12:52 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Maar die carbon achterklep, die moet je wel in kleur spuiten
![]()
Anders word het meer zo iets als Kijk mij es overal carbon achtig![]()
Verders![]()
Mjah, de airco heb ik zowiezo niet. Maar gewoon kachel e.d. zijn niet digitaal dacht ik ? anders kan ik altijd nog alleen het frontje overzetten inc de amber verlichtingquote:Op woensdag 9 januari 2008 14:06 schreef 1299 het volgende:
[..]
Nice
Ik had ook een Digitale Climate Control unit in mijn half-cut zitten maar dat kreeg ik niet voor elkaarAlles zat omgedraaid en sommige dingen waren compleet anders.
Ik weet niet wat lexan isquote:Op woensdag 9 januari 2008 14:39 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ik wil bij de MR2 alle ramen vervangen voor lexan exemplaren, alleen ik weet niet hoe het met de voorruit zit m.b.t. de APK-regelgeving.
Niet dat ze 'm dalijk af gaan keuren ofzo...
Voorraam mag niet volgens mij! De rest wel!quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:39 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ik wil bij de MR2 alle ramen vervangen voor lexan exemplaren, alleen ik weet niet hoe het met de voorruit zit m.b.t. de APK-regelgeving.
Niet dat ze 'm dalijk af gaan keuren ofzo...
Dat begrijp ik wel, maar het lijkt me duidelijk dat je er een sterk genoege vervanger voor moet hebbenquote:Op woensdag 9 januari 2008 15:00 schreef Supra_Turbo het volgende:
Voorraam is juist het zwaarste, dus daar valt de grootste gewichtsreductie te behalen.
Ik heb wel al fiberglass voorschermen gevonden en een carbon frunt-klep (voorste kofferruimte)
Er is niks pasklaar voor mijn type auto wat dat soort spul betreftquote:Op woensdag 9 januari 2008 15:09 schreef raulbouli het volgende:
Carbon/Kevlar deuren kopen dan... maarjah... dat kost ook wat...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |