Okay, geen 1.6 ( maar slechts een 1.5).quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jaloezie..
Honda Civic B16a2 met ruim 500PK en kan doortrekken tot 9.000RPM..!!
Laat mij maar 1 ander auto zien met een 1.6je met 500PK..
Je hebt absoluut gelijk, maar het ligt ook grotendeels aan de gebruiker....een gemiddelde sjonnie koopt geen dure volvo, maar een snelle 1,6 vtec om af te trappenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 05:57 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Alfa heeft blokken van 1.8 waar ze 145 pk uit persen, en volvo heeft weer bijvoorbeeld een blok van 2.5 waar ze 144 uit halen.
Het verschil zit hem in het feit dat de 2.5 veel langer meegaat dan zo'n honda blok.
Ik wil geen dicussie starten dat honda blokken slecht zijn maar dat niet elke automerk probeert om zoveel mogelijk uit een blok te halen.
Think again.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 09:55 schreef osmo het volgende:
Dit wordt weer een Turq vs. de rest van fok topic ... bij deze een TVP
Daarom neem ik sjonnie's ook totaal niet serieus.quote:een gemiddelde sjonnie koopt geen dure volvo
Jazekerquote:
quote:Op maandag 23 juni 2008 00:12 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Daarom neem ik sjonnie's ook totaal niet serieus.
In mijn ogen is het veel mooier om een wolf in schaapskleren te hebben zonder V6, GTI, TURBO plakplaatjes!
Hij heeft niet eens het rijbewijs!quote:Op maandag 23 juni 2008 11:57 schreef DurQ het volgende:
heb ik al een foto van jou gebakje gezien eigenlijk Turquaz?
Hij is momenteel te druk bezig met het tunen verneuken van een Mazda bolhoedje. Als hij daar niet mee bezig is dan is hij wel bezig met de Almera van zijn vader of de minibike die keihard boekt op bbqgasquote:Op maandag 23 juni 2008 11:57 schreef DurQ het volgende:
heb ik al een foto van jou gebakje gezien eigenlijk Turquaz?
Tja, SR16VE.. da klopt.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:05 schreef chiren het volgende:
180pk uit een 1.6...![]()
Nissan heeft modellen geleverd met een SR16VE motor die er 200pk uitperst![]()
Op de normale modellen met de SR16VE motoren schopten ze het ook tot 175pk, ongeblazen.
Daarnaast hadden ze nog een SR20VE met standaard 205pk, ook ongeblazen.
Je laat ook wel de meest goedkope crackbakken zien! CivicsLaat dan op zijn minst de S2000 zien met 240pk uit een ongeblazen 2.0
quote:Op maandag 23 juni 2008 21:35 schreef tevebe het volgende:
[..]
Hij is momenteel te druk bezig met het tunen verneuken van een Mazda bolhoedje. Als hij daar niet mee bezig is dan is hij wel bezig met de Almera van zijn vader of de minibike die keihard boekt op bbqgas
VTEC werkt wel degelijk anders hoor dan het gemiddelde actieve nokkenasverstelling systeem, verdiep je er eerst maar in en kom dan maar terug.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:24 schreef Yoda87 het volgende:
Het topic VTEC noemen.
Bij andere merken heet het gewoon actieve nokkenas verstelling, weet iedereen het tenminste waar je het over hebt.
We? je vader heeft een primera.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
De 121 is gewoon voor de lol geweest man, die stickers waren na de 2 foto's er weer af en de toerenteller hebben we niet eens ingebouwd, meteen een complete tellerunit opgezet MET toerenteller.
En de Minibike is allaaang de deur uit![]()
+ We hebben geen Almera, maar een Primera.
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:38 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
VTEC werkt wel degelijk anders hoor dan het gemiddelde actieve nokkenasverstelling systeem, verdiep je er eerst maar in en kom dan maar terug.![]()
Heb hier zo niet mijn schoolboeken bij de hand, anders had ik je het wel even beter uitgelegd.
Jup, en boven de 4000 toeren wordt die extra nok d.m.v. een hydraulische pin vastgezet waardoor deze met de andere nokken meedraait, maar wel de kleppen verder en eerder indrukt.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:13 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
De VTEC werkt dmv. een Extra nok op de nokkenas.
De Andere gerei, Vanos/VVTI bijv. Werkt dmv verlating/vervroeging van de nokkenas. En dat is op de poelie.![]()
Ik zou zeggen, schroef hem op jouwn Auto en merk zelf het verschil
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:12 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Jup, en boven de 4000 toeren wordt die extra nok d.m.v. een hydraulische pin vastgezet waardoor deze met de andere nokken meedraait, maar wel de kleppen verder en eerder indrukt.
Ja dat ja, deed het even uit mijn hoofd.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:43 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
Was het niet dat de nok vast zat op de nokken as, maar dat er een hydraulische pin een tuimelaar activeerde waardoordoor hij verder openging?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kwam er wel in de buurt
Het een sluit het ander niet perse uit. Maar liever een geblazen motor.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:09 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Ja dat ja, deed het even uit mijn hoofd.![]()
Niet dat VTEC me verder iets boeit ofzo.Liever mooie 6 in lijn.
2.5 of 2.8
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |