abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 juni 2008 @ 09:55:17 #26
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_59572306
Dit wordt weer een Turq vs. de rest van fok topic ... bij deze een TVP
  zaterdag 21 juni 2008 @ 13:04:06 #27
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_59575104
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Jaloezie..
Honda Civic B16a2 met ruim 500PK en kan doortrekken tot 9.000RPM..!!



Laat mij maar 1 ander auto zien met een 1.6je met 500PK..
Okay, geen 1.6 ( maar slechts een 1.5).

ery early in 1974 Bernard Dudot and Francois Castaing started their design work of 1.5-litre-Grand-Prix-engine they hope to be equal or more to the 12-cylinder-units of Ferrari becoming stronger and stronger. But until the 1978 Le Mans victory the Renault Equipe Formule 1 was very small, only 15 employees had to be paid there. The first engine for research purposes had been built in 1975 followed by a revised version in 1976. The performance of 510 bhp at 10.500 rpm looked very promising to be the engine offered to British team owner Ken Tyrrell, whose team had been sponsored by elf since 1968. But Tyrrell refused a possible contract for free works-Renault-engines, because Keith Duckworth of Cosworth, Tyrrell`s engine supplier, gave him the advice to do so. In the opinion of Duckworth a 1.5-litre-turbo-engine never would be able to bring the 3.0-litre-normally-aspirated-engines into any danger of being beaten. In the year 1985 Ken Tyrrell had to beg for turbo engines at Renault he had to pay huge sums for, being the last user of normally aspirated units ...
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_59605943
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 05:57 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Alfa heeft blokken van 1.8 waar ze 145 pk uit persen, en volvo heeft weer bijvoorbeeld een blok van 2.5 waar ze 144 uit halen.

Het verschil zit hem in het feit dat de 2.5 veel langer meegaat dan zo'n honda blok.

Ik wil geen dicussie starten dat honda blokken slecht zijn maar dat niet elke automerk probeert om zoveel mogelijk uit een blok te halen.
Je hebt absoluut gelijk, maar het ligt ook grotendeels aan de gebruiker....een gemiddelde sjonnie koopt geen dure volvo, maar een snelle 1,6 vtec om af te trappen

Ik ken namelijk ook B16a1's (crx/civic vtec) die met 2,5 ton op de teller nog geboost worden en heel blijven
pi_59607976
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 09:55 schreef osmo het volgende:
Dit wordt weer een Turq vs. de rest van fok topic ... bij deze een TVP
Think again.
Dit is een Centraal topic om te discussiėren over Honda's. Ipv altijd offtopic gaan in andere topics
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59613965
Fuck ik sta gewoon in de OP
pi_59616179
quote:
een gemiddelde sjonnie koopt geen dure volvo
Daarom neem ik sjonnie's ook totaal niet serieus.

In mijn ogen is het veel mooier om een wolf in schaapskleren te hebben zonder V6, GTI, TURBO plakplaatjes!
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_59617192
quote:
Op zondag 22 juni 2008 22:59 schreef bietelboer het volgende:
Fuck ik sta gewoon in de OP
Jazeker
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59620863
quote:
Op maandag 23 juni 2008 00:12 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Daarom neem ik sjonnie's ook totaal niet serieus.

In mijn ogen is het veel mooier om een wolf in schaapskleren te hebben zonder V6, GTI, TURBO plakplaatjes!


Precies, plus het feit dat er teveel honda's rondrijden geeft me dat net zoals Golfjes, Astra's en BMW's een ongelofelijke afkeer.

De smaak van een ander na-apen......verschrikkelijk
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  maandag 23 juni 2008 @ 11:57:45 #34
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_59622457
heb ik al een foto van jou gebakje gezien eigenlijk Turquaz?
pi_59625689
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:57 schreef DurQ het volgende:
heb ik al een foto van jou gebakje gezien eigenlijk Turquaz?
Hij heeft niet eens het rijbewijs!
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_59627383
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_59636446
De nieuwe Honda VTEC van mijn vader..




800cc VTEC, waarbij de nokkenas pas bij de 7000 toeren verandert. Tot de 11.000, waar hij in het rood draait..

109pk bij 10.500 toeren.

Ff een beter plaatje van internet, heb zelf nog geen duidelijke foto's genomen..

Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_59636592
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:57 schreef DurQ het volgende:
heb ik al een foto van jou gebakje gezien eigenlijk Turquaz?
Hij is momenteel te druk bezig met het tunen verneuken van een Mazda bolhoedje. Als hij daar niet mee bezig is dan is hij wel bezig met de Almera van zijn vader of de minibike die keihard boekt op bbqgas
pi_59654146
180pk uit een 1.6...
Nissan heeft modellen geleverd met een SR16VE motor die er 200pk uitperst
Op de normale modellen met de SR16VE motoren schopten ze het ook tot 175pk, ongeblazen.
Daarnaast hadden ze nog een SR20VE met standaard 205pk, ook ongeblazen.

Je laat ook wel de meest goedkope crackbakken zien! Civics Laat dan op zijn minst de S2000 zien met 240pk uit een ongeblazen 2.0
(Y)
pi_59655735
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 16:05 schreef chiren het volgende:
180pk uit een 1.6...
Nissan heeft modellen geleverd met een SR16VE motor die er 200pk uitperst
Op de normale modellen met de SR16VE motoren schopten ze het ook tot 175pk, ongeblazen.
Daarnaast hadden ze nog een SR20VE met standaard 205pk, ook ongeblazen.

Je laat ook wel de meest goedkope crackbakken zien! Civics Laat dan op zijn minst de S2000 zien met 240pk uit een ongeblazen 2.0
Tja, SR16VE.. da klopt.
SR20VE = 205PK. F20C=240PK

En hoezoo meest goedkope crackbakken Als je om Honda's praat, dan praat je over het algemeen, en niet meteen de duurdere auto's like S2000 + NSX
Niet dat hun niet interessant zijn, maar gewoonweg niet iedereen kan betalen.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59655757
quote:
Op maandag 23 juni 2008 21:35 schreef tevebe het volgende:

[..]

Hij is momenteel te druk bezig met het tunen verneuken van een Mazda bolhoedje. Als hij daar niet mee bezig is dan is hij wel bezig met de Almera van zijn vader of de minibike die keihard boekt op bbqgas
De 121 is gewoon voor de lol geweest man, die stickers waren na de 2 foto's er weer af en de toerenteller hebben we niet eens ingebouwd, meteen een complete tellerunit opgezet MET toerenteller.
En de Minibike is allaaang de deur uit
+ We hebben geen Almera, maar een Primera.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59656918
Het topic VTEC noemen.
Bij andere merken heet het gewoon actieve nokkenas verstelling, weet iedereen het tenminste waar je het over hebt.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_59657148
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:24 schreef Yoda87 het volgende:
Het topic VTEC noemen.
Bij andere merken heet het gewoon actieve nokkenas verstelling, weet iedereen het tenminste waar je het over hebt.
VTEC werkt wel degelijk anders hoor dan het gemiddelde actieve nokkenasverstelling systeem, verdiep je er eerst maar in en kom dan maar terug.

Heb hier zo niet mijn schoolboeken bij de hand, anders had ik je het wel even beter uitgelegd.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_59657252
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:17 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

De 121 is gewoon voor de lol geweest man, die stickers waren na de 2 foto's er weer af en de toerenteller hebben we niet eens ingebouwd, meteen een complete tellerunit opgezet MET toerenteller.
En de Minibike is allaaang de deur uit
+ We hebben geen Almera, maar een Primera.
We? je vader heeft een primera.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_59659123
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:38 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

VTEC werkt wel degelijk anders hoor dan het gemiddelde actieve nokkenasverstelling systeem, verdiep je er eerst maar in en kom dan maar terug.

Heb hier zo niet mijn schoolboeken bij de hand, anders had ik je het wel even beter uitgelegd.

De VTEC werkt dmv. een Extra nok op de nokkenas.
De Andere gerei, Vanos/VVTI bijv. Werkt dmv verlating/vervroeging van de nokkenas. En dat is op de poelie.
Ik zou zeggen, schroef hem op jouwn Auto en merk zelf het verschil
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59660711
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 20:13 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]


De VTEC werkt dmv. een Extra nok op de nokkenas.
De Andere gerei, Vanos/VVTI bijv. Werkt dmv verlating/vervroeging van de nokkenas. En dat is op de poelie.
Ik zou zeggen, schroef hem op jouwn Auto en merk zelf het verschil
Jup, en boven de 4000 toeren wordt die extra nok d.m.v. een hydraulische pin vastgezet waardoor deze met de andere nokken meedraait, maar wel de kleppen verder en eerder indrukt.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_59661682
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:12 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Jup, en boven de 4000 toeren wordt die extra nok d.m.v. een hydraulische pin vastgezet waardoor deze met de andere nokken meedraait, maar wel de kleppen verder en eerder indrukt.

Was het niet dat de nok vast zat op de nokken as, maar dat er een hydraulische pin een tuimelaar activeerde waardoordoor hij verder openging?



Je kwam er wel in de buurt
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59662427
Nah goed dan schaamteloos tvp'tje

Calm down, please!
pi_59662561
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:43 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]


Was het niet dat de nok vast zat op de nokken as, maar dat er een hydraulische pin een tuimelaar activeerde waardoordoor hij verder openging?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kwam er wel in de buurt
Ja dat ja, deed het even uit mijn hoofd.

Niet dat VTEC me verder iets boeit ofzo. Liever mooie 6 in lijn. 2.5 of 2.8
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_59663273
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 22:09 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Ja dat ja, deed het even uit mijn hoofd.

Niet dat VTEC me verder iets boeit ofzo. Liever mooie 6 in lijn. 2.5 of 2.8
Het een sluit het ander niet perse uit. Maar liever een geblazen motor.

Die Civic uit de filmpje heeft trouwens nooit geen 500pk daar gaat hij toch te langzaam voor. Ik schat zo'n 350pk.

Als je het filmpje bekijkt zie je dat het geen 1.6 liter meer is want hij is gestroked naar 84mm. En met 20psi haal je nooit geen 500pk uit zo'n muizenmotor. Dat is 1,4bar dan zul je hooguit 350pk hebben denk ik. In principe moet het wel kunnen hoor als je maar flink sterke gesmeden internals hebt

Ik heb zelf een 1.8 turbo van Mitsubishi en er zijn al mensen die er meer dan 500pk uit gehaald hebben. Maar volgens mij moet je dan nog veel meer druk draaien. En de turbolag wordt je ook niet vrolijk meer van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')