Idd je klep veren trekken dat echt niet...zelfs niet met een b16...quote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:45 schreef S95Sedan het volgende:
10k rpm ga je echt niet redden hoor met een stock B16a2.
Wanneer beginnen je kleppen eigenlijk te zweven? Maat van me heeft met de standaard klepveren nog een goede 9k RPM gedraaid. Standaard staat het blok zoals je weet op 8200RPM ge-redlined.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:10 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Idd je klep veren trekken dat echt niet...zelfs niet met een b16...
Maximum koppel van VTI is pas bereikt bij 7000 toeren en bij de ESI bij 5200 toeren.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:50 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Een ESI heeft 8nm minder dan een VTI![]()
Ik rij zelf ook in een ESI maar dan met wat leuk speelgoed en onderin rijdt die nu echt stukken beter dan een VTI
Ik las laatst ergens, dat de kleppen in een VTI ergens rond de 10.500 toeren beginnen te zweven. Ik ben alleen helaas vergeten waar ik het gelezen heb. Als ik het terugvind, zal ik de site eens posten.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wanneer beginnen je kleppen eigenlijk te zweven? Maat van me heeft met de standaard klepveren nog een goede 9k RPM gedraaid. Standaard staat het blok zoals je weet op 8200RPM ge-redlined.
Dat dacht ik dus ookquote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:45 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik las laatst ergens, dat de kleppen in een VTI ergens rond de 10.500 toeren beginnen te zweven. Ik ben alleen helaas vergeten waar ik het gelezen heb. Als ik het terugvind, zal ik de site eens posten.
Kan trouwens ook over de S2000 zijn geweest. Ik heb de laatste tijd veel over Honda motoren gelezen( en weer vergeten). Dus zeker weet ik het niet.quote:Op zondag 27 juli 2008 00:00 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook10k+ ... Zeker weten doe ik het niet
Volgens mij zit je met 9k toch aardig op het randje..quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wanneer beginnen je kleppen eigenlijk te zweven? Maat van me heeft met de standaard klepveren nog een goede 9k RPM gedraaid. Standaard staat het blok zoals je weet op 8200RPM ge-redlined.
Het koppel bij een ESI is idd wat stabielerquote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:43 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Maximum koppel van VTI is pas bereikt bij 7000 toeren en bij de ESI bij 5200 toeren.
Blijkt ook, dat de koppelkromme van de ESI een stuk vlakker is.
Een tijdje geleden was er een coupe met b16 op zandvoort die het kon, geloof dat die op cch zat...quote:Op zondag 27 juli 2008 22:13 schreef bietelboer het volgende:
Er rijden in nl wel een paar civic's die het kunnen idd, maar die zijn wel gebuild
Mag ik toch hopen van niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:43 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Maximum koppel van VTI is pas bereikt bij 7000 toeren
Ik ben even nog wat rond gaan kijken nu twijfel ik een beetje. Op autoweek staat, dat het 150 Nm bij 7k toeren is. Op de site van civic clubholland staan 2 verschillende dingen. Namelijk 7k en 5.7 k toeren voor de maximale koppel.quote:
mini-me aan ut doen ?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 01:03 schreef ArTiC het volgende:
schop
Heeft er iemand heel toevallig nog een P28 ECU over?
quote:
We zullen eens beginnen met 130 a 135 pk, mijn wens is om uiteindelijk 140pk N/A te halen...100 pk/l uit een SOHC blokquote:
quote:
Euhhh ... geen slecht woord over ED9's he!quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:52 schreef Diemietuhriej het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zijn dit voor rare auto's? Nog nooit gezien in deze vorm.
MSD ontstekings set enzo, verstelbaar. ECU zie je daar nog en de accu.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:48 schreef Turquaz52 het volgende:
wat is dat voor spul daar op de vloer?
Ik lees wel ontsteking enzoo, maar meer info?
ahzoooooquote:Op woensdag 10 september 2008 19:24 schreef raulbouli het volgende:
[..]
MSD ontstekings set enzo, verstelbaar. ECU zie je daar nog en de accu.
Dat was "Goose" (491 pkquote:Op zaterdag 13 september 2008 15:43 schreef tevebe het volgende:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die Civic met 450+ pk hier in NL? Zo'n rode Civic. Zat toen ook op SLH/KHK.
Die DelSol gebouwd door Hontec vind ik ook wel sjiekquote:Op zondag 14 september 2008 14:48 schreef kevin20vt het volgende:
[ afbeelding ]
Deze kan ik wel erg waarderen, gelukkig heeft eigenaar/bouwer van deze auto de vorm van de delsol in z'n waarde gelaten en er geen spoilers op geplakt......
Volgens mij had dat ding 50km gereden..quote:Op zondag 14 september 2008 15:36 schreef kevin20vt het volgende:
Zonde dat ie alweer uit elkaar is, maarja hij zal er wel een goede reden voor gehad hebben, toch?
quote:Op zondag 14 september 2008 15:49 schreef tevebe het volgende:
[..]
Volgens mij had dat ding 50km gereden..Volgens mij wou de eigenaar weer iets anders.
Dood zonde van al het werk wat in de wagen zit....quote:Op zondag 14 september 2008 15:49 schreef tevebe het volgende:
[..]
Volgens mij had dat ding 50km gereden..Volgens mij wou de eigenaar weer iets anders.
't is echt een hele mooie sjieke strakke Honda.. dat zie je niet meer zo 1,2,3 en vooral niet @ DelSolsquote:Op zondag 14 september 2008 16:29 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Dood zonde van al het werk wat in de wagen zit....
het zijn toch best lelijke auto's hequote:Op dinsdag 9 september 2008 17:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Nou, niemand post pics.. en rauli post hier een Fiets-VTEC filmpje waar we dus niks aan hebben..
Dus hierbij verse pics, straight from Google:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe the fuck wil je daar achter gaan zitten? of is de rolkooi inklapbaar..???????
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een Honda Civicje met een k20 blok![]()
![]()
:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ [url=http://images.hondatuningmagazine.com/images/htup_0804_05_z+k20_turbo_honda_civic_eg_hatch+k20_motor_garrett_gt4294r_turbocharger.jpg[/img[img]]http://images.hondatuningmagazine.com/images/htup_0804_22_z+k20_turbo_honda_civic_eg_hatch+front_view+front_mount_intercooler_nitrous_express_sprayer.jpg]afbeelding[/url] ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Comment/Post on!
quote:Op zondag 14 september 2008 20:52 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
het zijn toch best lelijke auto's he
die zijn ook best lelijk ja.quote:Op zondag 14 september 2008 22:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]Vind je?
Ik vind dit lelijk eerlijkgezegd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ligt aan het feit dat sommige mensen te veel tijd, te weinig brains en te veel geld hebbenquote:Op zondag 14 september 2008 22:17 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
die zijn ook best lelijk ja.
ligt dat nou omdat het een honda is of...
:p
Hey, kloon!quote:Op zondag 14 september 2008 23:07 schreef Borovan het volgende:
nee hoor, het ligt gewoon aan het feit dat het honda's zijn dat ze zo spuuglelijk zijn
Ik heb er 3quote:Op zondag 14 september 2008 23:23 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hey, kloon!En dan nog zijn er mensen die ze niet kunnen betalen
Ik heb er twee trouwens
Dan ben je hier aan het verkeerde adres..quote:Op zondag 14 september 2008 22:17 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
die zijn ook best lelijk ja.
ligt dat nou omdat het een honda is of...
:p
quote:Op zondag 14 september 2008 23:30 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Ik heb er 3![]()
Waarvan er volgende week één naar de sloop gaat, omdat de vangrail op Zandvoort sterker was...
Idd wat een kut auto was datquote:Op maandag 15 september 2008 18:47 schreef raulbouli het volgende:
geen rip, was 1 grote roestvlek
Mond houden jij!quote:Op maandag 15 september 2008 20:01 schreef raulbouli het volgende:
ed7 powert, zoals ik al zei. Strippen en roze spuiten
Delsolltje, vti?quote:Op maandag 15 september 2008 21:43 schreef Googolplexian het volgende:
EG2 ftw!
x2quote:
Das wederom geen Honda-blokquote:Op dinsdag 16 september 2008 21:36 schreef Borovan het volgende:
rb26dett powerrrrrr for sure, shorty
en de 4g63 ook natuurlijk
Niet weggelegd voor kloontjesquote:Op dinsdag 16 september 2008 21:36 schreef Borovan het volgende:
rb26dett powerrrrrr for sure, shorty
en de 4g63 ook natuurlijk
quote:Op woensdag 17 september 2008 15:22 schreef Borovan het volgende:
wat zeur je over kloontjes
en natuurlijk zijn dat geen honda blokken, honda blokken staan onderaan de keten ver onder slopel en renault enzo daar waar ze horen op de sloop
Whehehequote:[Fototopic] Show hier je auto
Hyundai Coupe V6 2.7L
quote:topsnelheid = 220 km/h
acceleratie 0-100 km/u = 8,2 s
max. vermogen @ 6000 tpm = 123 kW (167 pk)
max. koppel @ 4000 tpm = 245 Nm
Darn.... V6 2.7 liter.........quote:Op woensdag 17 september 2008 15:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[..]
Whehehe
[..]
editted to pwn
Maar wel comfort, en een mooi geluidjequote:Op woensdag 17 september 2008 18:21 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Darn.... V6 2.7 liter.........
maar 167pk......
![]()
Ehhh ... je loopt gewoon te patsen met wat je niet hebt en nu voel je je betrapt omdat blijkt dat je een pure wannabe auto hebt. Top is trouwens een stuk lager dan 220 en voor het comfort kan je het ook niet gedaan hebben want de Hyundai Coupé is berucht hard geveerd, shortyquote:Op woensdag 17 september 2008 20:37 schreef Borovan het volgende:
ik doe het ook niet voor snelheid van de wagentop ligt trouwens hoger als 220kmh
snelheid intereseert me voor geen meter dan had ik wel een evo supra of skyline gehaald.
Dat je ze niet op elke hoek van de straat ziet staan is omdat het een verschrikkelijke ruk-bak isquote:ben er zeker van dat ik met mijn auto meer koppen draai als jullie met je hondatje deze wagen zie je tenminste niet op iedere hoek van de straat staan
So What..?quote:Op woensdag 17 september 2008 20:37 schreef Borovan het volgende:
ik doe het ook niet voor snelheid van de wagentop ligt trouwens hoger als 220kmh
snelheid intereseert me voor geen meter dan had ik wel een evo supra of skyline gehaald.
ben er zeker van dat ik met mijn auto meer koppen draai als jullie met je hondatje deze wagen zie je tenminste niet op iedere hoek van de straat staan
Je Hyundai is helemaal geen Jap. Het is een sub-Jap. Een Koreaan.quote:Op woensdag 17 september 2008 20:37 schreef Borovan het volgende:
snelheid intereseert me helemaal niks dan had ik wel een snellere jap gehaalt .
top lager als 220 ? nou niet dus he, duurt misschien lang voordat je wat sneller wilt gaan maar 240 haalt hij dus wel, en zo hard geveerd vind ik hem dus niet, lekker strak door de bochten weinig last van slechte wegenquote:Op woensdag 17 september 2008 20:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ehhh ... je loopt gewoon te patsen met wat je niet hebt en nu voel je je betrapt omdat blijkt dat je een pure wannabe auto hebt. Top is trouwens een stuk lager dan 220 en voor het comfort kan je het ook niet gedaan hebben want de Hyundai Coupé is berucht hard geveerd, shorty![]()
[..]
Heb jij je rijbewijs dan al?quote:Op woensdag 17 september 2008 20:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
So What..?
Heb nog eergisteren 210 aangetikt onderweg na Venlo (Vanuit A'Dam)...
En dat met een 2.0 16v 4cilinder SR20De Nissan Primera![]()
Als ik nog langer plankte weet ik zeker dat ik de 220 ook had kunnen halen,, alleen is wel onnodige risico.. en was in NL![]()
Top doesn't matter.. 't gaat om het acceleratie en tussen acceleraties![]()
En dat is juist heel simpel met een civic aangezien ie heel licht is en hoogtoerig..
Ben er mee bezig..quote:
Rightquote:Op woensdag 17 september 2008 21:10 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ben er mee bezig..
Op de 25ste heb ik theorie examen dan 10/15 lessen nemen, (gewoon 1,5 uur per keer) vervroegd rijlessen ..
(+ het was 02:00 snachts, en mn vader was op sinds 04:00, dan heen en weer reizen (duitsland en A'dam) werd hem te veel, dus stelde ik voor om verder te rijden..)
Ik rij sowieso verantwoord, alleen ik wou ff kijken wat hij kon..
Ze gaan bumperkleven omdat je teller zoveel afwijkt.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:03 schreef Borovan het volgende:
top lager als 220 ? nou niet dus he, duurt misschien lang voordat je wat sneller wilt gaan maar 240 haalt hij dus wel
[..]
als ze al niet gaan bumperkleven om te kijken wat er op de achterkant staat
Ik ook.quote:
quote:Op woensdag 17 september 2008 21:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik ook.
Zeker ook omdat er beweerd wordt "sowieso verantwoord" te rijden. Zonder voldoende rijervaring.........right.![]()
@Turquaz, ik kan me herinneren dat je beloofd hebt niet meer te rijden zonder rbw.
Telt dat niet meer?
En dan nog zulke snelheden ook..........![]()
Mooie uitleg, maar daar gaat het niet om.quote:Op woensdag 17 september 2008 22:11 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk Vannelle
![]()
Ik ben mijn belofte niet gehouden![]()
Ik ben een fout begaan, maar dr was zown plastic sjonnie met die ubersize windrek steeds te bumperkleven, remmen met 140 leek me te gevaarlijk dus ging ik ietsjes sneller, hij ging sneller..![]()
Toen ik een beetje meer gas gaf daagde hij me uit.. uiteindelijk heb ik 210 gereden, en kon ie me niet meer bijhouden maar liet hem vervolgens later weer inhalen![]()
I know dat het onverantwoord was.. maar hey, mijn vader is 22 uur op. Hij reed 100 op de snelweg en slingerde bijna van links na rechts.. de arme man was gewoon doodsmoe, slapen was ook geen optie want ik had die dag na school.
Het was 02:00, bijna geen auto op de weg..quote:Op woensdag 17 september 2008 22:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
Mooie uitleg, maar daar gaat het niet om.
Je rijdt wéér zonder rijbewijs en nog met snelheden die de recordboeken in kunnen ook.
Ik zit je niet af te zeiken hoor, ws. had ik precies hetzelfde gedaan in jouw situatie en leeftijd, geef ik eerlijk toe.
Bedenk je eens wat de gevolgen kunnen zijn als je gepakt wordt (evt. ongelukken buiten beschouwing gelaten).
Weet je dat de kans dat jij voorlopig je rbw niet eens MAG halen dan levensgroot is?
Da's niet handig als je met auto's wil werken.
Je kunt je toekomst er mee verkloten kerel!
Echt, ik vind dit zo enorm dom, ook van je vader trouwens.
Wie laat zijn kind zonder rbw nou 210 rijden?![]()
Buiten dat....stel dat er wél wat gebeurt.
Weet je voorlopig of al je pech hebt de rest van je leven waar je voor werkt.
En dan heb ik het nog niet eens over de "pech" die medeweggebruikers in dit geval kunnen hebben.
Doe nou niet ajb!
Wacht gewoon tot je je rbw hebt en ga dan ook geen 210 rijden. Of doortrekken tot 220 omdat dat niet kan omdat het in Nederland is.![]()
Als je zo verantwoord was als je beweerde dan zou je nooit achter het stuur gaan.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:10 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ben er mee bezig..
Op de 25ste heb ik theorie examen dan 10/15 lessen nemen, (gewoon 1,5 uur per keer) vervroegd rijlessen ..
(+ het was 02:00 snachts, en mn vader was op sinds 04:00, dan heen en weer reizen (duitsland en A'dam) werd hem te veel, dus stelde ik voor om verder te rijden..)
Ik rij sowieso verantwoord, alleen ik wou ff kijken wat hij kon..
Dan ben jij net zo'n lulquote:Op donderdag 18 september 2008 14:41 schreef raulbouli het volgende:
Ach, er mogen wel meer dingen niet.... heb vroeger ook zo vaak zonder rijbewijs gereden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |