Idd je klep veren trekken dat echt niet...zelfs niet met een b16...quote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:45 schreef S95Sedan het volgende:
10k rpm ga je echt niet redden hoor met een stock B16a2.
Wanneer beginnen je kleppen eigenlijk te zweven? Maat van me heeft met de standaard klepveren nog een goede 9k RPM gedraaid. Standaard staat het blok zoals je weet op 8200RPM ge-redlined.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:10 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Idd je klep veren trekken dat echt niet...zelfs niet met een b16...
Maximum koppel van VTI is pas bereikt bij 7000 toeren en bij de ESI bij 5200 toeren.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:50 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Een ESI heeft 8nm minder dan een VTI![]()
Ik rij zelf ook in een ESI maar dan met wat leuk speelgoed en onderin rijdt die nu echt stukken beter dan een VTI
Ik las laatst ergens, dat de kleppen in een VTI ergens rond de 10.500 toeren beginnen te zweven. Ik ben alleen helaas vergeten waar ik het gelezen heb. Als ik het terugvind, zal ik de site eens posten.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wanneer beginnen je kleppen eigenlijk te zweven? Maat van me heeft met de standaard klepveren nog een goede 9k RPM gedraaid. Standaard staat het blok zoals je weet op 8200RPM ge-redlined.
Dat dacht ik dus ookquote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:45 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik las laatst ergens, dat de kleppen in een VTI ergens rond de 10.500 toeren beginnen te zweven. Ik ben alleen helaas vergeten waar ik het gelezen heb. Als ik het terugvind, zal ik de site eens posten.
Kan trouwens ook over de S2000 zijn geweest. Ik heb de laatste tijd veel over Honda motoren gelezen( en weer vergeten). Dus zeker weet ik het niet.quote:Op zondag 27 juli 2008 00:00 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook10k+ ... Zeker weten doe ik het niet
Volgens mij zit je met 9k toch aardig op het randje..quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wanneer beginnen je kleppen eigenlijk te zweven? Maat van me heeft met de standaard klepveren nog een goede 9k RPM gedraaid. Standaard staat het blok zoals je weet op 8200RPM ge-redlined.
Het koppel bij een ESI is idd wat stabielerquote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:43 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Maximum koppel van VTI is pas bereikt bij 7000 toeren en bij de ESI bij 5200 toeren.
Blijkt ook, dat de koppelkromme van de ESI een stuk vlakker is.
Een tijdje geleden was er een coupe met b16 op zandvoort die het kon, geloof dat die op cch zat...quote:Op zondag 27 juli 2008 22:13 schreef bietelboer het volgende:
Er rijden in nl wel een paar civic's die het kunnen idd, maar die zijn wel gebuild
Mag ik toch hopen van niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:43 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Maximum koppel van VTI is pas bereikt bij 7000 toeren
Ik ben even nog wat rond gaan kijken nu twijfel ik een beetje. Op autoweek staat, dat het 150 Nm bij 7k toeren is. Op de site van civic clubholland staan 2 verschillende dingen. Namelijk 7k en 5.7 k toeren voor de maximale koppel.quote:
mini-me aan ut doen ?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 01:03 schreef ArTiC het volgende:
schop
Heeft er iemand heel toevallig nog een P28 ECU over?
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |