Nee, alleen als men het zelf aanvraagd, en ze worden alleen op donderdag geleverd / vrijdag eventueel weer mee terug genomenquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:22 schreef kvdv het volgende:
Had trouwens vandaag 1 zo'n Rexona ding om aan de deur te hangen...
Komt daar nu nog een HaH zending van oid? Want ze zijn best wel groot eigelijk...
Tsja, postbode zijn is niet voor iedereen weggelegdquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:45 schreef kutaapmnhondisdood het volgende:
Ik was 2 weken lang postbode, daarna was ik meteen gestopt![]()
Betaalt erg slecht en ik vond et grafwerk.![]()
Idd, je moet ervan houden; lopen en fietsen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:47 schreef kvdv het volgende:
[..]
Tsja, postbode zijn is niet voor iedereen weggelegd![]()
![]()
Ik vind het in ieder geval best fijn werk, blijf in beweging, je kunt je gedachte lekker laten gaan, en voor je het weet zijn die tassen weer leeg. Ben het eigelijk voornamelijk gaan doen om weer wat structuur te krijgen (was gestopt met school en m'n slaapritme enzo was behoorlijk f*cked up)
Yup, ik heb maar 1 keer meegelopen voor de eerste wijk, die andere kon ik dan zelf wel uitzoekenquote:Op donderdag 5 juni 2008 23:35 schreef MCH het volgende:
Bij mijn opleider kwam het er op neer dat ik nog geluk had dat hij meehielp met bezorgen, dat was hij nl. niet verplicht.Heb hem toen maar gezegd dat hij maar mee ging helpen anders ging ik gewoon weg. Met z'n tweeen werk je toch veel sneller.
Hij eerder vrij, ik eerder vrij
Ik werk al maanden in korte broek. 's Ochtends ook gewoon in korte broek erheen fietsen, bergaf.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
Kan morgen bijna wel in kortebroek naar het werk, want het zal warm worden hier. Mja, ik moet om 8.15 beginnen, dus ik denk dat ik het toch maar niet doe, want ik moet beginnen met de brengrit.
Loop je toch alletwee een rondje? Als dat niet kan alletwee een bundel.quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:49 schreef Sjoewe het volgende:
Mja ik heb een ingewikkelde wijk. Dat moet ik natuurlijk wel even uitleggen. Veel bis-nummers en dan ook nog soms bis-A, bis-B en A, B en C etc. Daar kom je wel echt sneller achter als je het zelf loopt, met mij in de buurt. En het zijn twee hele lange straten, dus dan ga je ook niet effe snel de overkant lopen. Naja we zien wel.
En verder nog wat zaken als,quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:27 schreef Sjoewe het volgende:
Ooh hier zijn we
Ik heb morgen een postbezorger in de opleiding. Dan vraag ik me toch af. Wat moet je zo iemand nou leren. Dit is je bundel, en die bezorg je in de straat
precies wat ik gedaan hebquote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En verder nog wat zaken als,
-kennisgevingen (voor de buspakjes die niet door die kleine rotbusjes passen)
-sterretje eenentwintig
-hah los achter de hand en stickeradressen. Leg ook uit dat een JA/NEE sticker (ja, wel hah bladen) niet betekent dat je daar wel hah moet bezorgen, omdat wat TNT hah noemt door de rest van Nederland wordt aangeduid als reclamefolders.
-hoe hou je de bundel vast en het hah (meerdere mogelijkheden)
-controleren van de post tijdens het lopen
-hoe douw je de post door de brievenbus zonder dat je de rest uit je handen laat vallen.
Eigenlijk hele elementaire zaken die voor ons vanzelfsprekend zijn, maar voor iemand die nieuw binnenkomt (en uberhaupt nog nooit bezorgwerk heeft gedaan) is NIETS van dit alles vanzelfsprekend!
Reserveoperater HSM en soms uitgeleend operator SMG hierquote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:03 schreef tntster het volgende:
Iemand toevallig operator hier?
Vandaag zijn trouwens weer heel wat vliegjes in mn ogen beland![]()
Morgen korte broek
Fietsen is idd erg moeilijk voor veel mensen blijkt. Vooral de huisvrouwen die postbezorger worden zijn vaak gewoon bang om te fietsen met posttassen achterop. De meesten hebben dan ook de neiging om alles te gaan lopen met de fiets in de hand, ook als de eerstvolgende brievenbus 20 meter verder is.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Over opleiden gesproken, ik moet de mensen soms eerst eens fatsoenlijk op de fiets zetten en leren hoe ze moeten kijken in het verkeer.
Wel herkenbaar, in het begin ben je gewoon niet zo snel/efficient. Ik had het geluk dat ik op maandagen structureel minimaal een uur in m'n eigen tijd werkte. Dit omdat ik weer 'ns 6 onbekende wijken kreeg, zelf moest voorbereiden etc. Er wordt dan ook niet gesproken over wat te doen als je langer bezig bent, en je wordt al helemaal niet gauw (op een enkele uitzondering na) geholpen met bijv. ingooien (wat bij mij vandaag de dag nog steeds moeizaam gaat).quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Fietsen is idd erg moeilijk voor veel mensen blijkt. Vooral de huisvrouwen die postbezorger worden zijn vaak gewoon bang om te fietsen met posttassen achterop. De meesten hebben dan ook de neiging om alles te gaan lopen met de fiets in de hand, ook als de eerstvolgende brievenbus 20 meter verder is.![]()
Grrrrrrrr:"Dit stukje moet je even fietsen, kost teveel tijd als je dit lopend doet omdat de bussen/huizen te ver uit elkaar staan.".
Postmuts in opleiding:"Ja ik loop dit even hoor, dat fietsen met post kan ik niet!"
Grrrrrrrr: *mentale zucht. "Probeer het gewoon eens, je leert het alleen door te doen"
Postmuts in opleiding:"Hooooooeeeeeeee! Wat moeilijk!! Ik loop toch liever!" *stapt af.
1 dag later
Teamcoach:"wtf?!?! 4 1/2 uur over een wijk van 2 uur gedaan?!?!"
Grrrrrrrr:"Weer zo'n eigenwijs geval dat niet luistert naar mijn tips en aanwijzingen coach....".
Postmuts in opleiding:"Zeg, ik zou eigenlijk maar 2 uur per dag hoeven te werken maar ik gisteren deden we er 4 1/2 uur over!! Dat is niet de bedoeling! Hebben jullie geen kleinere wijk??"
Grrrrrrrr:"Dat moet je even met de TC of de postbode plus overleggen...."
Postmuts in opleiding:"Oh, kan ik dat niet met jou doen dan?":{
Grrrrrrrr:"Nee, daar ga ik niet over" ()
Postmuts in opleiding:"Heb jij daar het nummer van?"
Grrrrrrrr:"Oh, hebben ze je dat niet gegeven?" (Alsof ze dat ooit doen bij een nieuwe medewerker....)
Grrrrrrrr:"Hiero"
Week tot een maand later
*tringggg, tringgggg!
Postmuts die elke dag minstens een uur langer over haar wijk van 2 uur doet:"Ja dit is toch niks voor mij, ik stop ermee!"
Dat is zo ongeveer hoe het er gemiddeld de afgelopen 2 jaar bij ons met postbezorgers er aan toe gaat. Let wel, gemiddeld, er zitten dus (sporadisch) gevallen tussen waar het een stuk beter mee gaat maar helaas ook stukken slechter.
Lullig dat je niet gewoon uitbetaald krijgt wat je werkt.... Dat is bij ons dus wel gelukkig.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:14 schreef kvdv het volgende:
[..]
Wel herkenbaar, in het begin ben je gewoon niet zo snel/efficient. Ik had het geluk dat ik op maandagen structureel minimaal een uur in m'n eigen tijd werkte. Dit omdat ik weer 'ns 6 onbekende wijken kreeg, zelf moest voorbereiden etc. Er wordt dan ook niet gesproken over wat te doen als je langer bezig bent, en je wordt al helemaal niet gauw (op een enkele uitzondering na) geholpen met bijv. ingooien (wat bij mij vandaag de dag nog steeds moeizaam gaat).
Is dan best frustrerend, je hebt je benen onder je vandaan gelopen, je fiets naar de knoppen gefietst en bent nog te laat.
Werk er nu sinds januari, en ben alleen de afgelopen 2 maandagen binnen de tijd klaar geweest. (heb overigens niet vanaf het begin op maandagen gewerkt)
Dat soort gevallen heb ik wel vaker gehoordquote:Op maandag 9 juni 2008 19:56 schreef e-wok het volgende:
Ik werk dus inmiddels niet meer bij de TNT, maar ik hoorde dat een oud-collega is ontslagen omdat ie de maandagpost áltijd op dinsdag mee nam. Ik weet niet hoelang hij dit al deed, maar iig vaker dan 1x
Het betrof een postbode met een vast contract die er al een aardige tijd werkte... Post op maandag wegbrengen was hem te min...
Vakantiekrachten worden meestal aangenomen als THK-er, Tijdelijke Hulp Kracht. Ze vallen niet onder een CAO. Het uurloon is meestal het minimumloon, maar omdat er tevens afkoop vakantiedagen bij zit en het vakantiegeld reeds is inbegrepen lijkt het nog enigszins ergens op. Bij 23+ ers althans, iemand van 16 komt er bekaaider van af.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:07 schreef martinnutjuh het volgende:
Wat krijgt een tijdelijke vakantiekracht eigenlijk per uur betaald?
Vallen die onder de CAO Postbezorgers?
En hoe reken je de maandsalarissen uit die CAO Postbezorgers om naar een uurloon?
Iemand die het weet??
OMGquote:Op maandag 9 juni 2008 19:56 schreef e-wok het volgende:
Ik werk dus inmiddels niet meer bij de TNT, maar ik hoorde dat een oud-collega is ontslagen omdat ie de maandagpost áltijd op dinsdag mee nam. Ik weet niet hoelang hij dit al deed, maar iig vaker dan 1x
Het betrof een postbode met een vast contract die er al een aardige tijd werkte... Post op maandag wegbrengen was hem te min...
Rotterdamse methode?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag weer eens wat nieuws, ongeadresseerde kaartjes tussen mijn post, gericht aan de "geachte bewoner", met een verhaal over kwaliteitscontroles van TNT enzo. Heb het maar gewoon bezorgd
mogen ze bij mij flikken... ben daar niet op getraindquote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag weer eens wat nieuws, ongeadresseerde kaartjes tussen mijn post, gericht aan de "geachte bewoner", met een verhaal over kwaliteitscontroles van TNT enzo. Heb het maar gewoon bezorgd
Dat vermoedde ik al, maar niemand heeft ons hier van verteld, en we hebben die dingen ook nog nooit eerder gehad. Bovendien suggereert de tekst op het kaartje (geachte bewoner) dat het ding wel bezorgd dient te worden. Dus totdat ik formele instructies krijg hou ik me lekker van de domme.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, lijkt me eerder kwaliteitskaarten die je er uit moet vissen en bij je teamcoach in moet leveren. Zijn ze bij ons deze weken scheutig mee.
Dat heet dus de Rotterdamse methode.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, lijkt me eerder kwaliteitskaarten die je er uit moet vissen en bij je teamcoach in moet leveren. Zijn ze bij ons deze weken scheutig mee.
Ook makkelijk buiten flikkeren zo.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:07 schreef weasel85 het volgende:
mare... dat maandag post bezorgen op een dinsdag![]()
is gewoon makkelijk verdiend!, verder niets meer gehoord over dat ik 42 s had 'laten staan'...
Dat klinkt als een typisch voorbeeld van communiceren bij TNTquote:Op woensdag 11 juni 2008 16:34 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik had vanmiddag iemand moeten opleiden. Die zou rond 2 uur me op straat opzoeken. Om 3 uur maar eens gebeld dat ik nog niemand gezien had....
Dit keer niet. De dame in kwestie was gisteren al mee geweest met een collega en belde vandaag dat ze pas vanaf 2 uur kon.quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat klinkt als een typisch voorbeeld van communiceren bij TNT
Bij ons mogen de regeltjes ook wel eens wat strakker toegepast worden. Kwaliteit is soms ver te zoeken. En als er niet op gelet wordt verslap je gewoon. Ik ook, net zo goed als ieder ander.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:32 schreef tntster het volgende:
Bij ons wordt er wekelijks met kwaliteits controle kaarten gewerkt..
Ook worden er wijken gecontroleerd die voorbereid zijn etc.
Sinds kort vrij streng geworden..maar aan de andere kant ook wel weer goed =)
vandaag had ik gelukkig geen wijk =) lekker binnen vertoeven :-)
Lekker papiersmurrie door de brievenbus geschoven?quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:08 schreef kvdv het volgende:
Zo...weer heerlijk lopen soppen in m'n schoenen
Vandaag toevallig een nieuw besteld. Waardeloze krengen....quote:Op donderdag 12 juni 2008 17:24 schreef ultra_ivo het volgende:
M'n regenpak is het nu helemaal ana het begeven. Het zweet nog zoals vanouds maar nu lekt het ook nog eens
quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:19 schreef tntster het volgende:
Hier een leuke truc..
Een fulltimer had bij ons te horen gekregen dat ze nog kwaliteitskaarten tussen zijn bundels gingen doen..
Toen ze dat gedaan hadden wist hij mij meteen te vertellen in welke bundel ze zaten..
Ik zeg hoe weet jij dat nou?
Antwoord: ik heb over alle bundels mijn elastieken netjes recht gedaan en waar ze gedraaid zitten, zitten ze tussen hahaha
idd.. Lame..quote:Op maandag 16 juni 2008 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
Hahaha.
Over voetbal gesproken: was vandaag een mailing van Voetbal International die bezorgd moest worden. Joepie
Bij ons moet je elke dag een briefje inleveren met je gemaakte uren. Mochten ze dat bij jullie anders doen, zou ik het gewoon bijhouden en dan doorgeven aan de teamcoach.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:40 schreef gelestipjes het volgende:
Ik werk vanaf morgen bij de TNT. Er werd gezegd dat meeruren een maand later worden uitbetaald. Maar nu vroeg ik me even af hoe je die meeruren door moet geven. Is daar een formulier voor of zo?
Je hebt 6 cent teveel gekregen vorige maandquote:Op vrijdag 20 juni 2008 19:52 schreef lucky_birdie het volgende:
Iemand trouwens enig idee waarom er op mn loonstrookje staat
Herrekend vanaf januari
vakantie uitk 0, 06
Krijg ik dus het ruime bedrag van 0,06 eurocent vakantie geld?
meldt...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 20:03 schreef lucky_birdie het volgende:
juist te weinig!
Krijg het er nu dus bij![]()
nou dat gaan we vieren..![]()
In april krijg je de CONTRACTuren uitbetaald over april. De aanduiding 3/3-30/3 bovenaan je loonstrookje slaat op de zgn. emolumentenperiode, dus dat gaat om de MEERuren over die periode (over maart dus), aangezien deze met een maand vertraging worden uitbetaald.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:07 schreef MCH het volgende:
Ik heb een aantal vragen over dat gare loonstrookje van TNT![]()
Mijn indienstreding als zaterdagpostbode was op 1 april dit jaar.
- Als ik pas op 1 april in diens getreden ben hoe kon ik dan diezelfde maand al aan het eind van die maand salaris van april gekregen hebben dat over de periode 03-03 t/m 30-03 gaat.
- Mei telde 5 zaterdagen, mijn standaardsalaris over die periode was echter hetzelfde als maanden met 4 zaterdagen. Ik heb wel extra uren (die ik niet heb opgegeven dacht ik) uitbetaald gekregen. Is dit ter compensatie van die 5de zaterdag?
- Als ik op 31 mei mijn extra gewerkte uren inlever, krijg ik dit dan pas uitbetaald in juli?
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Die periode geldt alleen over de uren die je over je contract werkt, die krijg je een maand later. Je contracturen krijg je gewoon dezelfde maand.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:07 schreef MCH
- Als ik pas op 1 april in diens getreden ben hoe kon ik dan diezelfde maand al aan het eind van die maand salaris van april gekregen hebben dat over de periode 03-03 t/m 30-03 gaat.
Je krijgt volgens mij elke maand een vast salaris. Als je bijvoorbeeld een 3 uurs contract hebt krijg je elke maand 13 uur uitbetaald (52 weken delen door 12 maanden maal 3 uur)quote:- Mei telde 5 zaterdagen, mijn standaardsalaris over die periode was echter hetzelfde als maanden met 4 zaterdagen. Ik heb wel extra uren (die ik niet heb opgegeven dacht ik) uitbetaald gekregen. Is dit ter compensatie van die 5de zaterdag?
Als die uren over het tijdvak van mei gaan krijg je het in juni.quote:- Als ik op 31 mei mijn extra gewerkte uren inlever, krijg ik dit dan pas uitbetaald in juli?
Idem hiero. Was wel blij aangezien ze de laatste tijd weleens Kampioenen op zaterdag willen doen. Morgen wordt het volgens mij heel rustigquote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Retedruk vandaag trouwens, de Kampioen zat er weer bij, en deze keer zowel de even als de oneven nummers. Meestal doen ze de ene week de even nrs, en een week later de oneven, maar vandaag dus niet. Zelfs het kleinste prutswijkje had nu nog 5 blauwe bakken.
Dat is een voorstel, maar de bonden zijn nog bezig met ledenraadplegingen. Als het voorstel wordt aangenomen gaat de verhoging in, met terugwerkende kracht. Maar het moet ook nog in het salarissysteem worden ingevoerd, dus best kans dat het tegen die tijd alweer september is.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 22:22 schreef MadGuy het volgende:
Morgen komen ze foto's bij ons maken voor de nieuwe pasjes!
Om 10:30u, wanneer iedereen al de deur uit is.
Ik dacht trouwens - maar ik heb het niet zo gevolgd - dat de loonsverhoging met terugwerkende kracht vanaf april berekend zou worden? Wanneer gebeurt dit eigenlijk, op het loonstrookje dat we nu hebben binnen gekregen zie ik nog niets...
Leuk dat ze dit er ook bij vertellen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je kan beter niet je meeruren aan het eind van de maand doorgeven, maar gelijk op de dag zelf, of zo snel mogelijk daarna. Anders kan het zijn dat de betreffende weken al "afgesloten" zijn, en dan kan je teamcoach jouw evt. uitloop niet zo makkelijk meer boeken.
Welkom bij de TNTquote:
Gewoon weggaan en een pasfoto inleveren. Toen ik nog als zaterdagpostbode werkte werd me verzocht om door de weeks langs te komen, aangezien dit niet kon heb ik toen zonder enige problemen een pasfoto ingeleverdquote:Op vrijdag 20 juni 2008 22:22 schreef MadGuy het volgende:
Morgen komen ze foto's bij ons maken voor de nieuwe pasjes!
Om 10:30u, wanneer iedereen al de deur uit is.
Je krijgt rond de 20 ste van de maand al je salaris van die maand. Daarbij zit dus je vaste loon (contracturen*uren) en mogelijk ook extra uren van de maand daarvoor. Je krijgt dus de extra uren die je maakt in mei bij het salaris van juni. Daarom kunnen ze op 20 juni al het salaris van juni al betalen. De extra uren die je uit betaald hebt gekregen zijn van 5 mei 2008 t/m 1 juni 2008. De extra zaterdag die je in juni gaat werken komt bij het salaris dat je in juli krijgt.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:07 schreef MCH het volgende:
Ik heb een aantal vragen over dat gare loonstrookje van TNT![]()
Mijn indienstreding als zaterdagpostbode was op 1 april dit jaar.
- Mei telde 5 zaterdagen, mijn standaardsalaris over die periode was echter hetzelfde als maanden met 4 zaterdagen. Ik heb wel extra uren (die ik niet heb opgegeven dacht ik) uitbetaald gekregen. Is dit ter compensatie van die 5de zaterdag?
- Als ik op 31 mei mijn extra gewerkte uren inlever, krijg ik dit dan pas uitbetaald in juli?
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ah, zo had ik hem nog niet bekeken. Ik dacht dat alleen die 0,5 procent structureel nog moest worden aangenomen...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 22:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is een voorstel, maar de bonden zijn nog bezig met ledenraadplegingen. Als het voorstel wordt aangenomen gaat de verhoging in, met terugwerkende kracht. Maar het moet ook nog in het salarissysteem worden ingevoerd, dus best kans dat het tegen die tijd alweer september is.
Als ik de autoroute doe, dan schrijf ik op de lijst op hoelang ik met zetten bezig ben geweest en hoelang ik over de uitvoering heb gedaan. Dan kan de teamcoach dat de volgende dag invoeren. Systeem werkt prima. Voor een gewone zaterdag krijg ik de standaard tijd uitbetaald.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:54 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Bij ons moet je elke dag een briefje inleveren met je gemaakte uren. Mochten ze dat bij jullie anders doen, zou ik het gewoon bijhouden en dan doorgeven aan de teamcoach.
Snel, pleur het HAH erop!quote:Op donderdag 26 juni 2008 17:23 schreef kvdv het volgende:
Dus... onze Amsterdamse collega's zijn een paar daagjes vrij?
quote:Op donderdag 26 juni 2008 17:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Snel, pleur het HAH erop!
quote:Op donderdag 26 juni 2008 17:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Snel, pleur het HAH erop!
SaSquote:Op donderdag 26 juni 2008 22:55 schreef DonHenkie het volgende:
erg veel kampioen boekjes ja
morgen weer even van 10.30 tot 18.30 en dan zaterdag *snik* *snik* weer om 06.00
edit: En morgen die Seats en Sofa weer als HAH![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Idd afbranden die ballen ehh bankententquote:
Ja zoiets had ik ook gelezen ivm de fik enzoquote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:45 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vrees van niet. Hoop voor je dat 't sorteercentrum in Amsterdam niet naast de Leen Bakker zit
hoezo is het volgende week rustiger dan?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
Was bij ons op kantoor druk vandaag. De vrachtwagen met post kwam pas om 9.00 en mede door de grote hoeveelheid post was ik pas na 12.00 de weg op, terwijl dat afgelopen dinsdag meer dan een uur eerder was. Daarna nog even een haalritje gereden. Morgen nog even mijn eigen wijkje lopen en dan eindelijk weekend. Volgende week zal het gelukkig rustiger zijn met de post, maar heb dan wel hetzelfde rooster als deze week, dus 6 dagen werken
Eerste regio heeft vakantie = minder post denk ik...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:46 schreef DonHenkie het volgende:
[..]
hoezo is het volgende week rustiger dan?
Minder reclame en minder boekjes. Morgen verwacht ik trouwens nog wel heel wat boekjes, omdat ik vandaag oa de margriet miste tussen al het plasticquote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:46 schreef DonHenkie het volgende:
hoezo is het volgende week rustiger dan?
Veel lulliger nog als je ze 2 a 3 van die witte enveloppen met zo'n mooi paars randje moet overhandigenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:16 schreef Tarsier het volgende:
Lullig is dan als je alleen een blauwe envelop hebt ... "En bedankt he".
Ze kunnen vast worden verstuurd maar worden in de regel niet besteld.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:34 schreef Patjakker het volgende:
Worden er op zaterdag eigenlijk aangetekende brieven verstuurd?
Als ze niet willen dat je door hun tuin loopt moeten ze maar een bus aan de straatkant plaatsen. Of moet je soms vanaf de straat hun post richting brievenbus gooien, op z´n amerikaans?quote:Op zondag 29 juni 2008 11:51 schreef MCH het volgende:
Gisteren iemand: Je loopt door mijn tuin![]()
Ik: Het is maar grind hoor (waar normaal gras zit, lag nu grind)![]()
Gast: Nou dan moet ik maar even een klacht bij de post indienen
Ik: Dan doe je dat toch lekker![]()
En weg was ik weer..
Klacht: gezeik van mensen dat je door hun tuin loopt
Terechte klacht lijkt me?
Dat doen ze toch alleen met kranten?quote:Op zondag 29 juni 2008 12:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als ze niet willen dat je door hun tuin loopt moeten ze maar een bus aan de straatkant plaatsen. Of moet je soms vanaf de straat hun post richting brievenbus gooien, op z´n amerikaans?
Tja, dan staat íe strikt genomen in z´n recht, maar gezeur is het wel. Ik had ook een keer zoiets, iemand met een tuin die geheel uit grind bestond, minus een paar grote stenen die een pad vormden naar de deur. Maar die stenen lagen niet tegen elkaar aan, maar met een afstand ertussen. Toen werd die man boos dat ik niet m´n voeten precies op de stenen zette, maar 1x half op een steen en half ernaast. Want nu moest íe z´n grind opnieuw gaan harken.quote:Op zondag 29 juni 2008 13:23 schreef MCH het volgende:
Ik liep dus niet over z'n wandelpad, maar echt door z'n tuingedeelte.
huh?quote:Op zondag 29 juni 2008 10:21 schreef weasel85 het volgende:
[ afbeelding ]
wat gaat hier fout?
Zag dat de post uit de rode bakken al in de kast lag, dus checkte even 't even na.
Blijkt dat die collega de bak vergeten was.....
Zo vergat er ook weer een ander persoon zo'n 30 curator en verhuis kaarten in te gooien...![]()
Ik: "ja kijk eens aan, dit lag nog in de kast."
hij: "o kut... *krabt in hoofd*
Werkt er iemand trouwens op een van de kantoren in Rotterdam? Wil volgend jaar in Rdam gaan wonen. Als ik alvast een werkplek kan regelen daar(wil een opleiding beginnen daar). Welke locatie raad je me aan dan?
Alvast bedankt
De post uit de rode bakken in de kast, met de handpost ertussen gezet, klaar om afgebundeld te worden, zo wordt hier neem ik aan bedoeld. Of zijn jullie zo´n vestiging waar je na het zetten van het plaatwerk tussen de HSM-post het gelijk per vakje moeten afbundelen en in de tas doen? Wat dus bij rustige dagen leidt tot tassen met heel veel piepkleine bundeltjes, soms niet meer dan een paar verfrommelde brieven met een elastiek eromheen gesnoerd?quote:Op zondag 29 juni 2008 14:50 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
huh?
de post uit de rode bakken in de kast?
Die post word toch door de machine op volgorde gezet en word dus zo vanuit de bak verwerk? Alleen de paar brieven die de machine niet kan lezen worden hier met de hand ingegooit..
bedoelde:quote:Op zondag 29 juni 2008 14:50 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
huh?
de post uit de rode bakken in de kast?
Die post word toch door de machine op volgorde gezet en word dus zo vanuit de bak verwerk? Alleen de paar brieven die de machine niet kan lezen worden hier met de hand ingegooit..
dat op grootte sorteren, doen we wel, werkt veel gemakkelijker en scheelt ook tijd op straat.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:05 schreef lucky_birdie het volgende:
oh op die manier..
Als ik het goed heb begrepen mogen wij geen post in de kast leggen nadat we het samen hebben gevoegd ivm snelheid ???
we mogen zelfs de post niet op grootte sorteren.. dus als je samenvoegd moet je gewoon de libelle van nr 55 voor het geboorte kaartje gooien want op volgorde zetten kost te veel tijd.. like wtf
niemand houd zich er dus aan.. want het werkt voor geen meter
Idd. Daarom doe ik het ook gewoon. Zeker bij de boeren en bedrijven werkt dat veel handiger, omdat je de post zo er in kunt mikken zonder het nog 10 keer na te hoeven kijken.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:11 schreef weasel85 het volgende:
dat op grootte sorteren, doen we wel, werkt veel gemakkelijker en scheelt ook tijd op straat.
Je bent verplicht het hele adres te controleren ivm eventuele kwaliteitsbrieven en foute brieven die je tijdens het zetten niet hebt gevonden. En ik vind persoonlijk dat groot voor klein niet echt veel uitmaakt, als je tijdens het lopen alvast het hele adres pakt en controleert op foute brieven en kwaliteitsbrieven moet je toch alles al doorbladeren en dat gaat per stuk ( groot of klein ) even snel...quote:Op zondag 29 juni 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Idd. Daarom doe ik het ook gewoon. Zeker bij de boeren en bedrijven werkt dat veel handiger, omdat je de post zo er in kunt mikken zonder het nog 10 keer na te hoeven kijken.
bij ons zeuren juist de managers dat je de grote post achteraan moet plaatsenquote:Op zondag 29 juni 2008 20:38 schreef lucky_birdie het volgende:
kost te veel tijd dus dat mag niet.. dat je er op straat veel langer over doet is niet relevant schijnbaar
Ik vind het ook niet prettig bestellen als de grote post er willekeurig tussen staat, zet voor mezelf (en voor de pbz'ers) ook altijd de grote stukken achteraan. Ook nog nooit gehoord dat het anders moet trouwens, en zou het ook niet snel anders doen...quote:Op maandag 30 juni 2008 10:20 schreef weasel85 het volgende:
[..]
bij ons zeuren juist de managers dat je de grote post achteraan moet plaatsen![]()
de postbezorgers blijven zeuren dat het niet prettig werkt als het vooraan staat..
Eerst naar 2 depot adressen, bij de eerste 2 containers vol met tassen ophalen en de andere 4 tassen gemiddeld.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is wel een lange haalrit zeg. Wat moet je dan allemaal ophalen?
Klinkt als een leuke haalrit. Tenminste, ik zou het wel leuk vinden. Ook omdat ik dan bij mijn eigen school langs zou moeten.quote:Op maandag 30 juni 2008 22:03 schreef DonHenkie het volgende:
[..]
Eerst naar 2 depot adressen, bij de eerste 2 containers vol met tassen ophalen en de andere 4 tassen gemiddeld.
Daarna naar UPC (zakje) , boekhandel (container) , schone streven (zakje) , juridisch loket (paar stukken post) , fortis bank (paar stukken post) , pals groep (paar stukken post) , NHL (paar zakken post + pakketjes) , CJIB (container), Holland Casino (paar stukken post), Vitens (zak met post) Provincie Friesland (container)
Dan afstorten heb dan 6 containers vol.
Daarna nog naar 4 postagentschappen en haal ik in totaal ook 6 containers weg.
Peter wie?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:17 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Klinkt als een leuke haalrit. Tenminste, ik zou het wel leuk vinden. Ook omdat ik dan bij mijn eigen school langs zou moeten.![]()
Bij ons in zuidwest - Friesland hebben ze maar 3 haal + cbl - ritten. Geen aparte haalritten zonder cbl.
De langste is: 2 depots leeghalen ( paar van die grijze zakken + foute post ), 2 pags ( paar pakketjes, baliepost en depeche ), 1 gemeentehuis ( 1 tot 2 blauwe bakken ) en 7 brievenbussen legen. Dan afstorten. ( leuk woord) En om 18.00 nog 13 brievenbussen in de "stad" legen.
Er werkt nu ook een Liwwadder bij ons op kantoor als tijdelijke hulp. Ene Peter, ken je die?
En roetfilter?quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ga zo ook weer op weg met mijn VW Caddy met Arko
Hebben die krengen airco?quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ga zo ook weer op weg met mijn VW Caddy met Arko
Maar op welke wijze komt de post van jou wijk dan bij jou terecht, en voornoemde aangetekende? Haal je die op bij een depot? In dat geval zou ik de niet uitgereikte agi. op het depot neerleggen.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 17:43 schreef gelestipjes het volgende:
Maar hoe kan ik die lijst dezelfde dag weer inleveren dan? Ik woon niet echt heel erg in de buurt van de vestiging (zo'n 10 km er vanaf) en ik neem aan dat ze niet van mij verwachten dat ik daarvoor 10 km heen en 10 km terug fiets?
Ik doe het voorwerk zelf op het depot, wat dus 10 km verderop is, en dan neem ik vanaf daar de post mee. Degene die de autoroute doet gaf zelf die aangetekende brief aan mij, en hij weet wel dat ik normaalgesproken alleen op zaterdag werk, beetje vreemd wel dus.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 17:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar op welke wijze komt de post van jou wijk dan bij jou terecht, en voornoemde aangetekende? Haal je die op bij een depot? In dat geval zou ik de niet uitgereikte agi. op het depot neerleggen.
Ik heb onlangs nog een fiets gekocht via het fietsproject.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:17 schreef lucky_birdie het volgende:
heeft iemand trouwens ervaring met het fietsproject?
Ik heb het informatie pakket al binnen maar ik word er niet zo heel veel wijzer van. Kun je gewoon alleen uren inwisselen, of moet je altijd bij betalen?
en hoeveel is een uur waard? kijken ze gewoon naar wat je per uur verdient of is er een andere berekening voor?
Die GOBA lijstquote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:06 schreef MadGuy het volgende:
Degene mag die brief niet eens aan jou geven; hij heeft op de GOBA-lijst getekend, niet jij.
Wij hadden vandaag de PABO hierquote:Op woensdag 9 juli 2008 11:24 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Ik moet vandaag een wijk overnemen van iemand anders, dus 2 uurtjes extra, nou vind ik dat helemaal niet erg, maar wel dat er vandaag HAH is, en nog een hele kutte ook nog.
Wij hadden van de citybus in Groningen ofzo, ze waren niet echt makkelijk vast te houden in de hand.quote:
Wij hadden ook PABO, heb er nog een stuk of 3 gelijk terug gehad van mensen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Die zat er tussen ja. kun je leuke geintjes met collega's mee uithalen.
Hoorde trouwens vandaag van mijn baas dat ik minder hard op moet trekken met de postautoDan rij je bijna als een oud vrouwtje zeg
Hij heeft ervoor getekend, zijn verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:54 schreef koene het volgende:
Meest naaierige is als mijn stapeltje aangetekenden op tafel ligt, zo'n postbode zijne onderop t stapeltje legt en m snel peert...
Contactgegevensquote:Op donderdag 10 juli 2008 10:01 schreef postzegelspaarder het volgende:
Wie weet er een emailadres en/of telefoonnummer van de personeelsadministratie van TNT-post van het Shared Service Center HRSSC Zwolle Postbus 572 Area Noord Oost?
de gein is dan ook dat als jij iemand belt die niet bereikbaar is automatisch de volgende wordt gepakt, zodat je altijd iemand aan de lijn krijgt.quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:20 schreef Ohrpolster. het volgende:
Bij ons hebben ze nu ook 06-nummers ingevoerd. Ze beginnen allemaal met dezelfde vier cijfers, maar daarna zit er geen systeem meer in. Bij die vaste nummers was dat wel, alleen het laatste cijfer was verschillend. Werd op de ene telefoon niet opgenomen, dan veranderde je gewoon het laatste cijfer. Ben bang dat m'n telefoon straks uitpuilt van de TNT 06 nummers
Enne, ben in vier Ecco shops en twee Ziengs filialen geweestmaar ik heb nu wel het model schoenen dat ik wilde in de juiste maat mét korting
nvmdquote:Op donderdag 10 juli 2008 10:20 schreef Ohrpolster. het volgende:
Bij ons hebben ze nu ook 06-nummers ingevoerd. Ze beginnen allemaal met dezelfde vier cijfers, maar daarna zit er geen systeem meer in. Bij die vaste nummers was dat wel, alleen het laatste cijfer was verschillend. Werd op de ene telefoon niet opgenomen, dan veranderde je gewoon het laatste cijfer. Ben bang dat m'n telefoon straks uitpuilt van de TNT 06 nummers
Enne, ben in vier Ecco shops en twee Ziengs filialen geweestmaar ik heb nu wel het model schoenen dat ik wilde in de juiste maat mét korting
Heb je pas net te horen gekregen dat je geen verlof krijgt? Zo ja, je baas had dit eerder moeten melden (termijn van 1 of 2 maanden), dus je bent gewoon vrij.quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:18 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb een beetje een adviesje nodig over verlof.
We gaan elk jaar een weekendje weg met de familie. Normaliter wordt dat in februari geboekt voor eind september/begin oktober. Nu gaan we dus het weekend van 20 september.
Logischerwijs kan ik dat dus niet in december vast laten leggen. Maar zodra ik het weet (begin februari) vraag ik verlof aan. Dit is afgekeurd.Omdat er al teveel mensen vrij hebben. Deze vaste medewerkers hebben het op een akkoordje gegooid met elkaar en onderling wat geschoven. Ik ben daarin niet meegenomen.
Maar kan de planner eigenlijk niet allang iets geregeld hebben, denk ik dan? Kan ik op één of andere manier nog verlof regelen? Tips? Advies?
Ik neem overigens haast NOOIT verlof, alleen dat weekend. Normaal gebruikte ik dat ook als argument, maar dit jaar heb ik wel meerdere dagen genomen. Ik ben bereid enkele van deze dagen in te ruilen.
De hoogste baas? Ben jij zo close met meneer Bakker, dan? Dan zal ik maar een beetje op m´n woorden gaan letten, hier.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:31 schreef weasel85 het volgende:
Vandaag maar via via te horen gekregen dat de hoogste baas ontzettend blij met mij is...... via via... hoe gekker kun je 't nog maken?
Ah... stond me andere collega's nog aan te kijken van : "zal wel kloppen dan"
Als ze dat zeggen moet je altijd uitkijken. Functioneringsgesprek al gehad? Ze willen je weg hebben.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:31 schreef weasel85 het volgende:
Vandaag maar via via te horen gekregen dat de hoogste baas ontzettend blij met mij is...... via via... hoe gekker kun je 't nog maken?
Ah... stond me andere collega's nog aan te kijken van : "zal wel kloppen dan"
Peter Bakker is onze postbode plus!quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De hoogste baas? Ben jij zo close met meneer Bakker, dan? Dan zal ik maar een beetje op m´n woorden gaan letten, hier.
Mijn teamcoach is ook wel blij met me, maar die hogere managers kennen mij hoogstwaarschijnlijk niet eens!
allang gehad johquote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als ze dat zeggen moet je altijd uitkijken. Functioneringsgesprek al gehad? Ze willen je weg hebben.
Iets soortgelijks had ik ookquote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
gehehe.
Heb zelf nog steeds geen functioneringsgesprek gehad, terwijl afgelopen november al had gemoeten. Laat de teamcoach er maar mee komen hoor
Ik vond het meevallen... weinig post... als de makro dr nie bij had gezeten had ik 1 bak gehad voor mn autoroute. Had er graag wat bijgedaan nogquote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ben vandaag wel gesloopt. Had een autoroute + een complete loop in een dorp. Normaal werk voor 2 man, maar vandaag in mn uppie gedaan.
Bij ons is het vrij gebruikelijk dat niet uitgereikte aangetekenden al voor 10 uur op de postagentschappen liggen. Verschillen die tijden landelijk/per gebied?quote:Op zondag 13 juli 2008 09:31 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Oh weinig bijzonders: het brengen van aangetekenden en pakjes die niet door de bus konden naar de postagentschappen (supermarkten, drogisterijen, boekhandels) door de stad heen waar mensen het op kunnen halen met hun kennisgeving
Och die pakketdienst mogen ze hebbenquote:Op zondag 13 juli 2008 13:33 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
'FedEx voert overnamegesprekken met TNT'
Zover ik het weet is er een faxservice ja.quote:Op zondag 13 juli 2008 13:24 schreef lienelien het volgende:
Weet iemand hier of je op het postkantoor een fax kan versturen?
Nee, stond laatst in blaadje van tnt, dat je zelf mag betalen...quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:15 schreef Paran0id het volgende:
Gisteren geflitst met een postauto, 20 km/u te hardAchja, nu weet ik iig waar ik voor werk. Reed overigens zo snel om nog even een klant binnen de tijd te halen. Kan ik de boete evt op TNT post verhalen?
![]()
Misschien op de klant omdat ze zo'n rottijd hebben wat zonder snel rijden niet te halen isquote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:15 schreef Paran0id het volgende:
Gisteren geflitst met een postauto, 20 km/u te hardAchja, nu weet ik iig waar ik voor werk. Reed overigens zo snel om nog even een klant binnen de tijd te halen. Kan ik de boete evt op TNT post verhalen?
![]()
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:13 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Wordt rustig druk na de zomer bij ons, gaan al 6 fulltimers weg
vroeg t na aan iedereen.. iedereen bleef massaal tot 13:15 wachtenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 21:49 schreef MrX1982 het volgende:
Je wordt geschorst omdat je op maandag eerder weggaat?
Ik mag toch hopen dat het een hoax verhaal is en ze een dolletje met je maken.
Terwijl het werk gedaan is? 45 minuten wachten om weg te gaan. Voor een bedrijf wat zegt te willen bezuinigen lijkt het me weggegooid geld om te moeten wachten. Houd ons op de hoogte hoe de vork in de steel steektquote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:13 schreef weasel85 het volgende:
[..]
vroeg t na aan iedereen.. iedereen bleef massaal tot 13:15 wachten
Behalve dat ze je een muts vinden die niet op haar spullen kan letten vrij weinig.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Grmbl. Sleutel van het depot kwijt geraakt..ik vraag me af of dat gevolgen gaat hebben
Peters beleid word dus goed uitgevoerd?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:13 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Wordt rustig na de zomer bij ons, gaan al 6 fulltimers weg
quote:Op woensdag 16 juli 2008 07:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Behalve dat ze je een muts vinden die niet op haar spullen kan letten vrij weinig.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:43 schreef BertMaalderink het volgende:
Kan je eigenlijk makkelijk ontslag nemen bij TNT? Ik ben eigenlijk niet van plan om heel erg lang brieven in de bus te gaan proppen, maar ik neem aan dat er wel een bepaalde termijn is die je moet uitzitten voor je hem peert?
Volgens mij heb je een maand opzegtermijn zoietsquote:Op woensdag 16 juli 2008 17:43 schreef BertMaalderink het volgende:
Kan je eigenlijk makkelijk ontslag nemen bij TNT? Ik ben eigenlijk niet van plan om heel erg lang brieven in de bus te gaan proppen, maar ik neem aan dat er wel een bepaalde termijn is die je moet uitzitten voor je hem peert?
Zie mijn bericht hierboven, als je oud bent en bij TNT werkt en nog postbode contract hebt, hebben ze graag dat je hem peert, liever gister dan vandaag nog.quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:43 schreef BertMaalderink het volgende:
Een baan waar ik niet het minimumloon voor krijgquote:Op woensdag 16 juli 2008 19:56 schreef 24Fan het volgende:
Wat kan er nu beter zijn dan frisse lucht, lichamelijke beweging en daar voor betaald krijgen?
NU.nlquote:TNT en vakbonden bereiken definitief cao-akkoord
Uitgegeven: 18 juli 2008 09:35
Laatst gewijzigd: 18 juli 2008 09:56
AMSTERDAM - TNT en de vakbonden hebben een definitief cao-akkoord bereikt. Dat meldt het post- en expressconcern vrijdagochtend in een persbericht.
TNT
De leden van ABVAKABO FNV, BVPP, CNV Publieke Zaak en VPP hebben hun handtekening gezet onder de nieuwe cao. Ze stemden in met het prinicipe-akkooord dat op 23 mei door onderhandelaars en TNT werd bereikt.
De nieuwe cao heeft een looptijd van 1 april 2008 tot 1 april 2009.
Bij ons hing altijd een briefje, je mag pas om 1 uur weg ivm optimale uitwisseling van de post.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:13 schreef weasel85 het volgende:
[..]
vroeg t na aan iedereen.. iedereen bleef massaal tot 13:15 wachten
Ligt eraan wat voor soort pakket het is, maar ik neem aan dat je een belpakket bedoelt, dus een pakket die niet door een standaard brievenbus past. Die kun je dus niet dezelfde dag ophalen bij het postkantoor, omdat er een tweede bestelpoging wordt gedaan, de eerstvolgende werkdag (of zaterdag, als de eerste poging op een vrijdag was). Ben je dan nog niet thuis, kun je hem de volgende werkdag (of zaterdag) bij het postkantoor ophalen.quote:Op zondag 20 juli 2008 18:14 schreef InTrePidIvity het volgende:
Als ik tijdens een eerste afleverpoging van een pakket niet aanwezig ben, is het pakket dezelfde dag dan ook al op te halen op een postkantoor? Of gaat het naar een sorteercentrum om de volgende dag weer in bestelling te gaan en vanaf dan naar het postkantoor?
Hm, als ze maar niet gaan janken als ik meer uren uitbetaald wil krijgen dan dat. Zelfs Lance Armstrong kan mijn wijken niet in 6 uur per week rijden. Ik moet morgen toch nog even langs, dus da zal ik het meteen even vragen. Overmorgen ga ik echt beginnenquote:Op zondag 20 juli 2008 18:04 schreef tntster het volgende:
Ze geven volgens mij nergens geen grote contracten meer weg en al helemaal niet voor een vast dienstverband.
Mensen willen vaak liever meer werken dan minder en zo dekken ze zich in bij tnt.
Jammer maar helaas
Merciquote:Op zondag 20 juli 2008 18:38 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor soort pakket het is, maar ik neem aan dat je een belpakket bedoelt, dus een pakket die niet door een standaard brievenbus past. Die kun je dus niet dezelfde dag ophalen bij het postkantoor, omdat er een tweede bestelpoging wordt gedaan, de eerstvolgende werkdag (of zaterdag, als de eerste poging op een vrijdag was). Ben je dan nog niet thuis, kun je hem de volgende werkdag (of zaterdag) bij het postkantoor ophalen.
Dat is bij ons op kantoor dan beter voor mekaar... in 2/3 van de avondritten kun je thuis geen eten (daar zit rond etenstijd een gat in de dienst, de klanten die daar ooit zaten zijn weggevallen. De andere rit kom je op de terugweg langs de kebabtent...quote:Op maandag 21 juli 2008 17:20 schreef Paran0id het volgende:
Gewoon de hele middag regen![]()
Wat was ik blij dat ik weer eens mijn ouderwetse autodienst had vandaag. Baal wel van het feit dat ik tegenwoordig bijna niet meer vroeg kan beginnen. Erg duidelijk te merken aan mijn salarisstrook van deze maand.
Planner zet alle vaste medewerkers in de voorbereiding omdat ze anders niet aan hun uren komen. 2 weken terug begon ik ongeveer elke dag rond half 11, en dan tot 2 a 3 uur 's middags bestellen. Zo kan ik dus nooit veel uren maken in de vakantie. Of ik moet avondritten gaan rijden, maar zie dat zelf niet zitten, wil gewoon om 18.00 thuis eten.
Lol ik schrijf het meestal vrij netjes op (AGT's) maar dat komt omdat ik ze altijd al op kantoor schrijf.quote:Op maandag 21 juli 2008 22:37 schreef weasel85 het volgende:
Jeetje wat schrijft die TNT man weer slecht
ander topic, zie plaatje...
naja... ik schrijf dan natuurlijk alles volledig erop... alleen mijn handtekening das gewoon gekrabbel.
maar word zelf niet veel wijzer van wat die postbode er nou neergeschreven heeft..
Lijkt me sowieso toch een kwestie van zelf bepalen?quote:Op maandag 21 juli 2008 20:53 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
Ik mocht gewoon op de fiets bestellen, 3 wijkjes.
Tssssquote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:31 schreef Nosh het volgende:
[..]
Lijkt me sowieso toch een kwestie van zelf bepalen?
Op de maandag doe ik de helft sowieso op de fiets, behalve de lokale volkswijk hier. Al die afgebakende stukjes stoep maken dat onmogelijk
Dat deed ik voorheen ook wel eens, maar de keren wanneer ik het deed was er toevallig net altijd iemand thuis. Ik heb vaak een rit met postbezorgers beleveren + AGT. Dus de briefjes zien er bij mij ook niet echt netjes uit op de 3S code naquote:Op maandag 21 juli 2008 23:53 schreef kvdv het volgende:
[..]
Lol ik schrijf het meestal vrij netjes op (AGT's) maar dat komt omdat ik ze altijd al op kantoor schrijf.
Nopequote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:33 schreef Richard1974 het volgende:
Iemand al salaris gehad van deze maand?????
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:50 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Zo, weer een hernia rijker maar de dag weer overleefd
Dat heb je heel goedquote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:40 schreef BertMaalderink het volgende:
Wat moet het een verademing zijn als die krengen er niet bij zitten zeg.
Hoe vaak per week zitten ze er wel bij eigenlijk? Hoorde van m'n collega dat het er ook op andere dagen bij kan zitten. Dan zie je opeens 2x zoveel brievenbussen. Ik was samen met die collega nog 5 uur bezig om alles te bezorgenquote:
Dinsdag hebben wij er standaard 2, regelmatig zit er een derde bij. In de zomer is het wat folders betreft rustig, maar normaal gesproken heb je vaker per week foldertjes dr bij. Maar als het maar ééntje is, is het goed te doen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:29 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Hoe vaak per week zitten ze er wel bij eigenlijk? Hoorde van m'n collega dat het er ook op andere dagen bij kan zitten. Dan zie je opeens 2x zoveel brievenbussen. Ik was samen met die collega nog 5 uur bezig om alles te bezorgen![]()
2 grote wijken + HAH is in m'n uppie dus een dikke hel, dat zie ik nu alGelukkig zei m'n collega dat ook en vertelde hij dat dat ook zelden hoefde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crack open the cranium, and let awareness begin...
> Zoekt kamer in Utrecht!
quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:47 schreef kvdv het volgende:
Erik de jong heeft ook ooit bij de post gewerkt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-edit-: Ja dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Postbode#Bekende_postbodes![]()
Onder de foto bij dat wiki artikel:quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:47 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
-edit-: Ja dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Postbode#Bekende_postbodes
quote:Vroeger waren de bussen van ijzer en de postbodes van staal.
Whehe.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:51 schreef kvdv het volgende:
[..]
Onder de foto bij dat wiki artikel:
[..]
Als hij het 'bezorgd' heeft, schrijft hij geen kennisgeving uit. Inderdaad. Ook niet als het op zo'n halfslachtige manier gebeurd.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:52 schreef ToMaSZ het volgende:
Hoi TNT-ers!
Vraagje. Ik heb gisteren een pakket ontvangen terwijl ik niet thuis was. De postbode heeft het pakket uit het zicht onder mijn fietsenschuurtje/afdakje neergezet (of het pakketje is van de rand (in het zicht) af tussen de fietsen gevallen), maar geen briefje in de bus gedaan. Gisteravond op track & trace stond het pakket als "afgeleverd" weergegeven, maar ik kon het niet vinden. Ben bij de buren geweest, maar ook die hadden niets gehad. Pas vanmorgen toen ik mijn fiets wilde pakken zag ik tussen de fietsen, achter een houten schot, mijn pakketje liggen. Is het gebruikelijk om in zo'n situatie geen briefje in de bus te doen, of was de postbode een beetje haastig?
Zulke dingen gebeuren wel vaker, omdat de pakkettendienst zoveel mogelijk pakketten moet bezorgen. Het was in dit geval wel netjes geweest om even een briefje met de exacte locatie af te leveren. Ik zou zeggen dat het haastwerk of onwetendheid was.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:52 schreef ToMaSZ het volgende:
Hoi TNT-ers!
Vraagje. Ik heb gisteren een pakket ontvangen terwijl ik niet thuis was. De postbode heeft het pakket uit het zicht onder mijn fietsenschuurtje/afdakje neergezet (of het pakketje is van de rand (in het zicht) af tussen de fietsen gevallen), maar geen briefje in de bus gedaan. Gisteravond op track & trace stond het pakket als "afgeleverd" weergegeven, maar ik kon het niet vinden. Ben bij de buren geweest, maar ook die hadden niets gehad. Pas vanmorgen toen ik mijn fiets wilde pakken zag ik tussen de fietsen, achter een houten schot, mijn pakketje liggen. Is het gebruikelijk om in zo'n situatie geen briefje in de bus te doen, of was de postbode een beetje haastig?
Berry van Aerlequote:Op donderdag 24 juli 2008 14:51 schreef kvdv het volgende:
[..]
Onder de foto bij dat wiki artikel:
[..]
Of Thomas heeft zo'n pauper brievenbus die niet voldoet aan het standaardformaat, aangezien de postbode tegenwoordig alleen pakketjes meekrijgt die door de brievenbus kunnen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zulke dingen gebeuren wel vaker, omdat de pakkettendienst zoveel mogelijk pakketten moet bezorgen. Het was in dit geval wel netjes geweest om even een briefje met de exacte locatie af te leveren. Ik zou zeggen dat het haastwerk of onwetendheid was.
Die hebben doorgaans geen track-en-trace. Naar alle waarschijnlijkheid dus idd een pakketchauffeur die haast had.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 07:07 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Of Thomas heeft zo'n pauper brievenbus die niet voldoet aan het standaardformaat, aangezien de postbode tegenwoordig alleen pakketjes meekrijgt die door de brievenbus kunnen.
Vier weken per jaar (eigenlijk: viermaal het gemiddeld aantal contracturen per week) is het wettelijk minimum. Maar op postbezorgers na ken ik eigenlijk niemand die inderdaad dit absolute minimum verdient.quote:Op zondag 27 juli 2008 18:12 schreef sempron2400 het volgende:
Nu het toch vakantie is, (in ieder geval) postbezorgers krijgen maar 4 weken betaald verlof (dus 4 keer het aantal contracturen). Voldoet dit wel aan het wettelijke minimum en zijn er meer werkgevers die hun werknemers zo weinig vakantie gunnen?
Ik dacht dat het voor postbode 5 weken is, ook voor zaterdagbestellers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |