abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:35:31 #1
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59157126
Ik had hem volgespammed, dus hier de nieuwe...

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21
Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 22
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 23
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 24
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 25
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 26
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 28
[Centraal] TNT Medewerkerstopic Deel 29 Staken zulllen we!

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

En, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:

De OP is hier te vinden.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  FOK!fotograaf donderdag 5 juni 2008 @ 22:42:31 #2
73911 ultra_ivo
pi_59157319
Mooi, eindelijk iemand die direct een nieuw topic opent.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 juni 2008 @ 22:45:06 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59157386
Kan morgen bijna wel in kortebroek naar het werk, want het zal warm worden hier. Mja, ik moet om 8.15 beginnen, dus ik denk dat ik het toch maar niet doe, want ik moet beginnen met de brengrit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_59157401
Ik was 2 weken lang postbode, daarna was ik meteen gestopt
Betaalt erg slecht en ik vond et grafwerk.
ACDC hooligan
pi_59157414
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:22 schreef kvdv het volgende:
Had trouwens vandaag 1 zo'n Rexona ding om aan de deur te hangen...
Komt daar nu nog een HaH zending van oid? Want ze zijn best wel groot eigelijk...
Nee, alleen als men het zelf aanvraagd, en ze worden alleen op donderdag geleverd / vrijdag eventueel weer mee terug genomen
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:47:36 #6
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59157451
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:45 schreef kutaapmnhondisdood het volgende:
Ik was 2 weken lang postbode, daarna was ik meteen gestopt
Betaalt erg slecht en ik vond et grafwerk.
Tsja, postbode zijn is niet voor iedereen weggelegd

Ik vind het in ieder geval best fijn werk, blijf in beweging, je kunt je gedachte lekker laten gaan, en voor je het weet zijn die tassen weer leeg. Ben het eigelijk voornamelijk gaan doen om weer wat structuur te krijgen (was gestopt met school en m'n slaapritme enzo was behoorlijk f*cked up)
pi_59158138
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:47 schreef kvdv het volgende:

[..]

Tsja, postbode zijn is niet voor iedereen weggelegd

Ik vind het in ieder geval best fijn werk, blijf in beweging, je kunt je gedachte lekker laten gaan, en voor je het weet zijn die tassen weer leeg. Ben het eigelijk voornamelijk gaan doen om weer wat structuur te krijgen (was gestopt met school en m'n slaapritme enzo was behoorlijk f*cked up)
Idd, je moet ervan houden; lopen en fietsen.

verticale brievenbussen gawd... ik wil die er echt uitslopen of als er zo'n stenen smalle ingang is, leg ik het gewoon vaak voor de deur neer... "zie maar wat je ermee doet, het is een hint dat je een nieuw brievenbus moet halen."
I pwn u!
  donderdag 5 juni 2008 @ 23:27:58 #8
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_59158618
Ooh hier zijn we

Ik heb morgen een postbezorger in de opleiding. Dan vraag ik me toch af. Wat moet je zo iemand nou leren. Dit is je bundel, en die bezorg je in de straat
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_59158865
Bij mijn opleider kwam het er op neer dat ik nog geluk had dat hij meehielp met bezorgen, dat was hij nl. niet verplicht. Heb hem toen maar gezegd dat hij maar mee ging helpen anders ging ik gewoon weg. Met z'n tweeen werk je toch veel sneller. Hij eerder vrij, ik eerder vrij
  donderdag 5 juni 2008 @ 23:49:40 #10
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_59159274
Mja ik heb een ingewikkelde wijk. Dat moet ik natuurlijk wel even uitleggen. Veel bis-nummers en dan ook nog soms bis-A, bis-B en A, B en C etc. Daar kom je wel echt sneller achter als je het zelf loopt, met mij in de buurt. En het zijn twee hele lange straten, dus dan ga je ook niet effe snel de overkant lopen. Naja we zien wel.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_59160998
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:35 schreef MCH het volgende:
Bij mijn opleider kwam het er op neer dat ik nog geluk had dat hij meehielp met bezorgen, dat was hij nl. niet verplicht. Heb hem toen maar gezegd dat hij maar mee ging helpen anders ging ik gewoon weg. Met z'n tweeen werk je toch veel sneller. Hij eerder vrij, ik eerder vrij
Yup, ik heb maar 1 keer meegelopen voor de eerste wijk, die andere kon ik dan zelf wel uitzoeken

Maar ach, zo moeilijk is het allemaal niet inderdaad.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 juni 2008 @ 05:13:01 #12
73911 ultra_ivo
pi_59162759
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
Kan morgen bijna wel in kortebroek naar het werk, want het zal warm worden hier. Mja, ik moet om 8.15 beginnen, dus ik denk dat ik het toch maar niet doe, want ik moet beginnen met de brengrit.
Ik werk al maanden in korte broek. 's Ochtends ook gewoon in korte broek erheen fietsen, bergaf.
  Redactie Frontpage vrijdag 6 juni 2008 @ 11:58:16 #13
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_59168158
En we blijven wachten op de vernieuwde Gleuvenvullers.nl

tvp dus
pi_59168591
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:49 schreef Sjoewe het volgende:
Mja ik heb een ingewikkelde wijk. Dat moet ik natuurlijk wel even uitleggen. Veel bis-nummers en dan ook nog soms bis-A, bis-B en A, B en C etc. Daar kom je wel echt sneller achter als je het zelf loopt, met mij in de buurt. En het zijn twee hele lange straten, dus dan ga je ook niet effe snel de overkant lopen. Naja we zien wel.
Loop je toch alletwee een rondje? Als dat niet kan alletwee een bundel.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 12:35:40 #15
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_59169144
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:27 schreef Sjoewe het volgende:
Ooh hier zijn we

Ik heb morgen een postbezorger in de opleiding. Dan vraag ik me toch af. Wat moet je zo iemand nou leren. Dit is je bundel, en die bezorg je in de straat
En verder nog wat zaken als,
-kennisgevingen (voor de buspakjes die niet door die kleine rotbusjes passen)
-sterretje eenentwintig
-hah los achter de hand en stickeradressen. Leg ook uit dat een JA/NEE sticker (ja, wel hah bladen) niet betekent dat je daar wel hah moet bezorgen, omdat wat TNT hah noemt door de rest van Nederland wordt aangeduid als reclamefolders.
-hoe hou je de bundel vast en het hah (meerdere mogelijkheden)
-controleren van de post tijdens het lopen
-hoe douw je de post door de brievenbus zonder dat je de rest uit je handen laat vallen.

Eigenlijk hele elementaire zaken die voor ons vanzelfsprekend zijn, maar voor iemand die nieuw binnenkomt (en uberhaupt nog nooit bezorgwerk heeft gedaan) is NIETS van dit alles vanzelfsprekend!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 6 juni 2008 @ 14:01:37 #16
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_59171459
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 12:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En verder nog wat zaken als,
-kennisgevingen (voor de buspakjes die niet door die kleine rotbusjes passen)
-sterretje eenentwintig
-hah los achter de hand en stickeradressen. Leg ook uit dat een JA/NEE sticker (ja, wel hah bladen) niet betekent dat je daar wel hah moet bezorgen, omdat wat TNT hah noemt door de rest van Nederland wordt aangeduid als reclamefolders.
-hoe hou je de bundel vast en het hah (meerdere mogelijkheden)
-controleren van de post tijdens het lopen
-hoe douw je de post door de brievenbus zonder dat je de rest uit je handen laat vallen.

Eigenlijk hele elementaire zaken die voor ons vanzelfsprekend zijn, maar voor iemand die nieuw binnenkomt (en uberhaupt nog nooit bezorgwerk heeft gedaan) is NIETS van dit alles vanzelfsprekend!
precies wat ik gedaan heb
pi_59173335
Hier hebben we hele strakke regels als het gaat om opleiding geven.
Wel minder maar je merkt dat mensen minder vragen hebben na hun opleidingsdagen.

Ikzelf heb een aanbod gekregen om operator te worden maar ik weet bijgod niet hoe die machines hun werk doen etc.
En of het zwaar werk is??

Ik bereid nu veel wijken voor en help vaak bij de postbussen of het vosproces.

Iemand toevallig operator hier?
Vandaag zijn trouwens weer heel wat vliegjes in mn ogen beland
Morgen korte broek
  FOK!fotograaf vrijdag 6 juni 2008 @ 15:32:43 #18
73911 ultra_ivo
pi_59174097
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 15:03 schreef tntster het volgende:
Iemand toevallig operator hier?
Vandaag zijn trouwens weer heel wat vliegjes in mn ogen beland
Morgen korte broek
Reserveoperater HSM en soms uitgeleend operator SMG hier

Als je een beetje feeling voor machines hebt en goed tegen stress kunt is de HSM prima werken. En je moet geen wrakke rechterschouder hebben. Zwaar werk is het zeker niet. Ik ben geen volledig operatior HSM geworden vanwege m'n wrakke rechterschouder, je moet namelijk forse stapels post van rechts over een band duwen, daar kon m'n schouder niet tegen. Voor de rest wel prima werk. Soms hectisch, daar moet je tegenkunnen

Over opleiden gesproken, ik moet de mensen soms eerst eens fatsoenlijk op de fiets zetten en leren hoe ze moeten kijken in het verkeer.
pi_59174943
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 15:32 schreef ultra_ivo het volgende:

Over opleiden gesproken, ik moet de mensen soms eerst eens fatsoenlijk op de fiets zetten en leren hoe ze moeten kijken in het verkeer.
Fietsen is idd erg moeilijk voor veel mensen blijkt. Vooral de huisvrouwen die postbezorger worden zijn vaak gewoon bang om te fietsen met posttassen achterop. De meesten hebben dan ook de neiging om alles te gaan lopen met de fiets in de hand, ook als de eerstvolgende brievenbus 20 meter verder is.

Grrrrrrrr:"Dit stukje moet je even fietsen, kost teveel tijd als je dit lopend doet omdat de bussen/huizen te ver uit elkaar staan.".

Postmuts in opleiding:"Ja ik loop dit even hoor, dat fietsen met post kan ik niet!"

Grrrrrrrr: *mentale zucht. "Probeer het gewoon eens, je leert het alleen door te doen "

Postmuts in opleiding:"Hooooooeeeeeeee! Wat moeilijk!! Ik loop toch liever!" *stapt af.

1 dag later
Teamcoach:"wtf?!?! 4 1/2 uur over een wijk van 2 uur gedaan?!?!"
Grrrrrrrr:"Weer zo'n eigenwijs geval dat niet luistert naar mijn tips en aanwijzingen coach....".

Postmuts in opleiding:"Zeg, ik zou eigenlijk maar 2 uur per dag hoeven te werken maar ik gisteren deden we er 4 1/2 uur over!! Dat is niet de bedoeling! Hebben jullie geen kleinere wijk??"
Grrrrrrrr: "Dat moet je even met de TC of de postbode plus overleggen...."
Postmuts in opleiding:"Oh, kan ik dat niet met jou doen dan?":{
Grrrrrrrr:"Nee, daar ga ik niet over" ( )
Postmuts in opleiding:"Heb jij daar het nummer van?"
Grrrrrrrr:"Oh, hebben ze je dat niet gegeven?" (Alsof ze dat ooit doen bij een nieuwe medewerker.... )
Grrrrrrrr:"Hiero"

Week tot een maand later
*tringggg, tringgggg!
Postmuts die elke dag minstens een uur langer over haar wijk van 2 uur doet:"Ja dit is toch niks voor mij, ik stop ermee!"

Dat is zo ongeveer hoe het er gemiddeld de afgelopen 2 jaar bij ons met postbezorgers er aan toe gaat . Let wel, gemiddeld, er zitten dus (sporadisch) gevallen tussen waar het een stuk beter mee gaat maar helaas ook stukken slechter.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 6 juni 2008 @ 21:14:04 #20
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59183057
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 15:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Fietsen is idd erg moeilijk voor veel mensen blijkt. Vooral de huisvrouwen die postbezorger worden zijn vaak gewoon bang om te fietsen met posttassen achterop. De meesten hebben dan ook de neiging om alles te gaan lopen met de fiets in de hand, ook als de eerstvolgende brievenbus 20 meter verder is.

Grrrrrrrr:"Dit stukje moet je even fietsen, kost teveel tijd als je dit lopend doet omdat de bussen/huizen te ver uit elkaar staan.".

Postmuts in opleiding:"Ja ik loop dit even hoor, dat fietsen met post kan ik niet!"

Grrrrrrrr: *mentale zucht. "Probeer het gewoon eens, je leert het alleen door te doen "

Postmuts in opleiding:"Hooooooeeeeeeee! Wat moeilijk!! Ik loop toch liever!" *stapt af.

1 dag later
Teamcoach:"wtf?!?! 4 1/2 uur over een wijk van 2 uur gedaan?!?!"
Grrrrrrrr:"Weer zo'n eigenwijs geval dat niet luistert naar mijn tips en aanwijzingen coach....".

Postmuts in opleiding:"Zeg, ik zou eigenlijk maar 2 uur per dag hoeven te werken maar ik gisteren deden we er 4 1/2 uur over!! Dat is niet de bedoeling! Hebben jullie geen kleinere wijk??"
Grrrrrrrr: "Dat moet je even met de TC of de postbode plus overleggen...."
Postmuts in opleiding:"Oh, kan ik dat niet met jou doen dan?":{
Grrrrrrrr:"Nee, daar ga ik niet over" ( )
Postmuts in opleiding:"Heb jij daar het nummer van?"
Grrrrrrrr:"Oh, hebben ze je dat niet gegeven?" (Alsof ze dat ooit doen bij een nieuwe medewerker.... )
Grrrrrrrr:"Hiero"

Week tot een maand later
*tringggg, tringgggg!
Postmuts die elke dag minstens een uur langer over haar wijk van 2 uur doet:"Ja dit is toch niks voor mij, ik stop ermee!"

Dat is zo ongeveer hoe het er gemiddeld de afgelopen 2 jaar bij ons met postbezorgers er aan toe gaat . Let wel, gemiddeld, er zitten dus (sporadisch) gevallen tussen waar het een stuk beter mee gaat maar helaas ook stukken slechter.
Wel herkenbaar, in het begin ben je gewoon niet zo snel/efficient. Ik had het geluk dat ik op maandagen structureel minimaal een uur in m'n eigen tijd werkte. Dit omdat ik weer 'ns 6 onbekende wijken kreeg, zelf moest voorbereiden etc. Er wordt dan ook niet gesproken over wat te doen als je langer bezig bent, en je wordt al helemaal niet gauw (op een enkele uitzondering na) geholpen met bijv. ingooien (wat bij mij vandaag de dag nog steeds moeizaam gaat).

Is dan best frustrerend, je hebt je benen onder je vandaan gelopen, je fiets naar de knoppen gefietst en bent nog te laat.

Werk er nu sinds januari, en ben alleen de afgelopen 2 maandagen binnen de tijd klaar geweest. (heb overigens niet vanaf het begin op maandagen gewerkt)
pi_59192139
tvp
pi_59192685
Vandaag lekker snel klaar, omdat er niet zoveel post is.

Tegen half 11 maar even lopen en dan ben ik tegen 2 uur wel klaar.

Het is vet gezellig altijd op het postkantoor in Emmen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 juni 2008 @ 17:09:36 #23
Maffe Fries
pi_59196573
Had vanmiddag voor 2 uur de auto al aan de kant staan en kon daarna op mijn gemakje naar huis fietsen
pi_59196934
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 21:14 schreef kvdv het volgende:

[..]

Wel herkenbaar, in het begin ben je gewoon niet zo snel/efficient. Ik had het geluk dat ik op maandagen structureel minimaal een uur in m'n eigen tijd werkte. Dit omdat ik weer 'ns 6 onbekende wijken kreeg, zelf moest voorbereiden etc. Er wordt dan ook niet gesproken over wat te doen als je langer bezig bent, en je wordt al helemaal niet gauw (op een enkele uitzondering na) geholpen met bijv. ingooien (wat bij mij vandaag de dag nog steeds moeizaam gaat).

Is dan best frustrerend, je hebt je benen onder je vandaan gelopen, je fiets naar de knoppen gefietst en bent nog te laat.

Werk er nu sinds januari, en ben alleen de afgelopen 2 maandagen binnen de tijd klaar geweest. (heb overigens niet vanaf het begin op maandagen gewerkt)
Lullig dat je niet gewoon uitbetaald krijgt wat je werkt.... Dat is bij ons dus wel gelukkig.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 7 juni 2008 @ 19:04:07 #25
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_59199492
tvp [14.gif]
pi_59253638
gezelllig weer !...

Afgelopen vrijdag: Mark, jij hebt maandag: 42 C + D + L
Ik: Oke prima...

Vandaag: 42 C + D + L voorbereid en weggebracht....

zo rond 17:00 sms: mark... je hebt ook 42 S ..

doeiii!! moeten ze 't maar beter plannen he

gooien ze de post van maandag maar bij dinsdag..
I pwn u!
  maandag 9 juni 2008 @ 19:56:59 #27
108725 e-wok
pi_59255854
Ik werk dus inmiddels niet meer bij de TNT, maar ik hoorde dat een oud-collega is ontslagen omdat ie de maandagpost áltijd op dinsdag mee nam. Ik weet niet hoelang hij dit al deed, maar iig vaker dan 1x
Het betrof een postbode met een vast contract die er al een aardige tijd werkte... Post op maandag wegbrengen was hem te min...
pi_59266004
Wat krijgt een tijdelijke vakantiekracht eigenlijk per uur betaald?
Vallen die onder de CAO Postbezorgers?

En hoe reken je de maandsalarissen uit die CAO Postbezorgers om naar een uurloon?

Iemand die het weet??
pi_59269737
Volgens mij verdien je als vakantiekracht minimumloon of iets daarboven...ik had hier zo'n brief in de bus om mensen te werven en de bedragen die daarop stonden vielen behoorlijk tegen, met zulke verdiensten zou ik het iig niet snel iemand aanraden.

@ e-wok; goed verhaal
pi_59269901
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:56 schreef e-wok het volgende:
Ik werk dus inmiddels niet meer bij de TNT, maar ik hoorde dat een oud-collega is ontslagen omdat ie de maandagpost áltijd op dinsdag mee nam. Ik weet niet hoelang hij dit al deed, maar iig vaker dan 1x
Het betrof een postbode met een vast contract die er al een aardige tijd werkte... Post op maandag wegbrengen was hem te min...
Dat soort gevallen heb ik wel vaker gehoord . Lutsers....
  dinsdag 10 juni 2008 @ 15:27:33 #31
Bijdehand mannetje
pi_59278839
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 00:07 schreef martinnutjuh het volgende:
Wat krijgt een tijdelijke vakantiekracht eigenlijk per uur betaald?
Vallen die onder de CAO Postbezorgers?

En hoe reken je de maandsalarissen uit die CAO Postbezorgers om naar een uurloon?

Iemand die het weet??
Vakantiekrachten worden meestal aangenomen als THK-er, Tijdelijke Hulp Kracht. Ze vallen niet onder een CAO. Het uurloon is meestal het minimumloon, maar omdat er tevens afkoop vakantiedagen bij zit en het vakantiegeld reeds is inbegrepen lijkt het nog enigszins ergens op. Bij 23+ ers althans, iemand van 16 komt er bekaaider van af.

Als je de maandsalarissen van postbezorgers tot een uurloon wilt herleiden moet je delen door 165.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  dinsdag 10 juni 2008 @ 15:36:06 #32
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59279051
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:56 schreef e-wok het volgende:
OMG Dat is inderdaad ook een methode...
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:02:15 #33
Bijdehand mannetje
pi_59286285
Vandaag weer eens wat nieuws, ongeadresseerde kaartjes tussen mijn post, gericht aan de "geachte bewoner", met een verhaal over kwaliteitscontroles van TNT enzo. Heb het maar gewoon bezorgd
  FOK!fotograaf dinsdag 10 juni 2008 @ 20:32:05 #34
73911 ultra_ivo
pi_59287062
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag weer eens wat nieuws, ongeadresseerde kaartjes tussen mijn post, gericht aan de "geachte bewoner", met een verhaal over kwaliteitscontroles van TNT enzo. Heb het maar gewoon bezorgd
Rotterdamse methode?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 juni 2008 @ 20:44:24 #35
Maffe Fries
pi_59287427
Nee, lijkt me eerder kwaliteitskaarten die je er uit moet vissen en bij je teamcoach in moet leveren. Zijn ze bij ons deze weken scheutig mee.
pi_59288160
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
mogen ze bij mij flikken... ben daar niet op getraind

heb 't al tegen mijn chef verteld... dit moet je niet flikken bij mij hè.

mare... dat maandag post bezorgen op een dinsdag

is gewoon makkelijk verdiend!, verder niets meer gehoord over dat ik 42 s had 'laten staan'...
I pwn u!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:51:51 #37
Bijdehand mannetje
pi_59289654
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, lijkt me eerder kwaliteitskaarten die je er uit moet vissen en bij je teamcoach in moet leveren. Zijn ze bij ons deze weken scheutig mee.
Dat vermoedde ik al, maar niemand heeft ons hier van verteld, en we hebben die dingen ook nog nooit eerder gehad. Bovendien suggereert de tekst op het kaartje (geachte bewoner) dat het ding wel bezorgd dient te worden. Dus totdat ik formele instructies krijg hou ik me lekker van de domme.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kramerica-Industries op 10-06-2008 21:53:33 (taalfoutje gecorrigeerd) ]
  FOK!fotograaf dinsdag 10 juni 2008 @ 22:13:42 #38
73911 ultra_ivo
pi_59290453
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
Dat heet dus de Rotterdamse methode.
pi_59291616
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:07 schreef weasel85 het volgende:

mare... dat maandag post bezorgen op een dinsdag

is gewoon makkelijk verdiend!, verder niets meer gehoord over dat ik 42 s had 'laten staan'...
Ook makkelijk buiten flikkeren zo.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 juni 2008 @ 22:47:30 #40
Maffe Fries
pi_59291858
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:13 schreef ultra_ivo het volgende:

Dat heet dus de Rotterdamse methode.
Die namen boeien me niet
  woensdag 11 juni 2008 @ 01:10:47 #41
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59295464
Kwaliteitscontrole kaarten hebben we hier ook in gebruik... heb er soms 2 in 1 wijk. Ze worden er zelfs tussengestopt op momenten dat je je wijk aan het zetten bent... oftewel je weet dan al in welke bundel ze zitten etc.
pi_59301215
Heb ook wel eens meegemaakt dat die kaarten ertussen werden gezet terwijl ik de wijk aan het zetten was; "dan weet je dat alvast voor straks" werd er gezegd Maarja, het was een wijk die ik voorbereidde voor een postbezorger, dus geen last van gehad. Maar je moet ze er dus tussenuit vissen?
  Redactie Frontpage woensdag 11 juni 2008 @ 11:59:51 #43
J'adore hardcore
pi_59301322
Ja, en inleveren
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:32:07 #44
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59305415
Leuk joh, vandaag weer zo'n gratis gidsen actie hier... ditmaal die van de KRO.
  FOK!fotograaf woensdag 11 juni 2008 @ 16:34:34 #45
73911 ultra_ivo
pi_59309186
Ik had vanmiddag iemand moeten opleiden. Die zou rond 2 uur me op straat opzoeken. Om 3 uur maar eens gebeld dat ik nog niemand gezien had....
pi_59310073
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:34 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik had vanmiddag iemand moeten opleiden. Die zou rond 2 uur me op straat opzoeken. Om 3 uur maar eens gebeld dat ik nog niemand gezien had....
Dat klinkt als een typisch voorbeeld van communiceren bij TNT
  FOK!fotograaf woensdag 11 juni 2008 @ 19:41:40 #47
73911 ultra_ivo
pi_59314301
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 17:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat klinkt als een typisch voorbeeld van communiceren bij TNT
Dit keer niet. De dame in kwestie was gisteren al mee geweest met een collega en belde vandaag dat ze pas vanaf 2 uur kon.
pi_59332063
Bij ons wordt er wekelijks met kwaliteits controle kaarten gewerkt..
Ook worden er wijken gecontroleerd die voorbereid zijn etc.
Sinds kort vrij streng geworden..maar aan de andere kant ook wel weer goed =)

vandaag had ik gelukkig geen wijk =) lekker binnen vertoeven :-)
pi_59332793
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:32 schreef tntster het volgende:
Bij ons wordt er wekelijks met kwaliteits controle kaarten gewerkt..
Ook worden er wijken gecontroleerd die voorbereid zijn etc.
Sinds kort vrij streng geworden..maar aan de andere kant ook wel weer goed =)

vandaag had ik gelukkig geen wijk =) lekker binnen vertoeven :-)
Bij ons mogen de regeltjes ook wel eens wat strakker toegepast worden. Kwaliteit is soms ver te zoeken. En als er niet op gelet wordt verslap je gewoon. Ik ook, net zo goed als ieder ander.
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:08:42 #50
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59333038
Zo...weer heerlijk lopen soppen in m'n schoenen

Altijd grappig trouwens mensen die nietsvermoedend achter de deur staan en net open doen als jij aankomt:

*deur gaat open*
ik: HOI!
mens: *schrik*

pi_59333108
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:08 schreef kvdv het volgende:
Zo...weer heerlijk lopen soppen in m'n schoenen
Lekker papiersmurrie door de brievenbus geschoven?

"De post is helemaal nat potsbode!!!"

*staat totaal doorweekt in stromende regen "Ik weet ook niet hoe het komt mevrouw...."
  FOK!fotograaf donderdag 12 juni 2008 @ 17:24:14 #52
73911 ultra_ivo
pi_59340244
M'n regenpak is het nu helemaal ana het begeven. Het zweet nog zoals vanouds maar nu lekt het ook nog eens
pi_59342963
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 17:24 schreef ultra_ivo het volgende:
M'n regenpak is het nu helemaal ana het begeven. Het zweet nog zoals vanouds maar nu lekt het ook nog eens
Vandaag toevallig een nieuw besteld. Waardeloze krengen....
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juni 2008 @ 20:23:33 #54
Maffe Fries
pi_59344934
Welke regen vandaag

Had vandaag kwaliteitskaarten op mijn eigen route er tussen zitten. Die waren er op 1 na bij het sorteren al uitgevist
pi_59346701
Hier een leuke truc..

Een fulltimer had bij ons te horen gekregen dat ze nog kwaliteitskaarten tussen zijn bundels gingen doen..
Toen ze dat gedaan hadden wist hij mij meteen te vertellen in welke bundel ze zaten..
Ik zeg hoe weet jij dat nou?
Antwoord: ik heb over alle bundels mijn elastieken netjes recht gedaan en waar ze gedraaid zitten, zitten ze tussen hahaha
  vrijdag 13 juni 2008 @ 17:18:58 #56
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59367912
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:19 schreef tntster het volgende:
Hier een leuke truc..

Een fulltimer had bij ons te horen gekregen dat ze nog kwaliteitskaarten tussen zijn bundels gingen doen..
Toen ze dat gedaan hadden wist hij mij meteen te vertellen in welke bundel ze zaten..
Ik zeg hoe weet jij dat nou?
Antwoord: ik heb over alle bundels mijn elastieken netjes recht gedaan en waar ze gedraaid zitten, zitten ze tussen hahaha
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 juni 2008 @ 19:42:02 #57
Maffe Fries
pi_59371621
Is wel een goeie ja. Bij ons op kantoor hebben ze momenteel een tekort aan krachten door vakanties. Nu werken ik en een andere zaterdagkracht veel uren om alles weg te krijgen. Gelukkig lukt het iedere dag nog weer. Vandaag moest iknaast mijn eigen wijk nog een wijk zetten die ik eigenlijk nog nooit gezet had, maar met het boekje erbij ging dat prima.
pi_59372593
Ik werk altijd doordeweeks, een tijd terug werd aan alle fulltimers (niet aan onszelf) verteld dat wij niet meer doordeweeks mochten komen.

Wij zijn met zo'n 3 zaterdagwerkers die zowat elke dag werken..
Viel vies tegen maar heeft slechts enkele dagen geduurd die regeling..
nu de vakantieperiode er aankomt zijn we weer nodig =)
en ik hoop dat ik er nog lang mag blijven werken want vind het werk ideaal
pi_59446104
Dikke pret gehad vandaag! !!!

Hoorde op 'n gegeven moment dat de collega's flink begonnen te lachen, waren ze binnen aan het voetballen ! De bal vloog alle kanten op, tegen de lamp 10 meter boven ons... ook op de Sorteermachines haha.... 'T scheelde niet veel, of ik knalde de pc bijna van onze chef zijn desk af en raakte bijna 2 collega's... xD!

Maar het was lollig.
I pwn u!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 juni 2008 @ 22:38:05 #60
Maffe Fries
pi_59446193
Hahaha.

Over voetbal gesproken: was vandaag een mailing van Voetbal International die bezorgd moest worden. Joepie
pi_59461923
binnen voetballen...cool
heb zelf ook al eens een bal mee willen nemen om in de pauze een balletje te trappen maar wordt denk ik niet zo gewaardeerd bij de autos
pi_59463301
Mailing van de gemeente wederom. Vroeger trapten ze die dingen zelf rond, nu lijkt er elke week wel weer zo'n kreng te zijn. Voordeel is wel dat alle HAH wegvalt doordeweeks.
pi_59464176
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
Hahaha.

Over voetbal gesproken: was vandaag een mailing van Voetbal International die bezorgd moest worden. Joepie
idd.. Lame..
Collega wou em al laten liggen voor dinsdag, maar hij MOEST per se mee op maandag

Wij hebben deze week ook alleen op dinsdag de AH, verder geen hah
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 juni 2008 @ 21:10:45 #64
Maffe Fries
pi_59499591
Gehehe. Moest vandaag de teamcoach opleiding geven voor een autoroute, zodat hij die op maandag kan doen. Heb uiteraard rustig aan gedaan

Vandaag moesten we ook precies dezelfde folder bezorgen al een week geleden
Verder zat er gister de Veronicagids bij en vandaag de rest van die gidsen, maar deze waren voorzien van extra dingen
pi_59552504
Ik werk vanaf morgen bij de TNT. Er werd gezegd dat meeruren een maand later worden uitbetaald. Maar nu vroeg ik me even af hoe je die meeruren door moet geven. Is daar een formulier voor of zo?
pi_59552838
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 15:40 schreef gelestipjes het volgende:
Ik werk vanaf morgen bij de TNT. Er werd gezegd dat meeruren een maand later worden uitbetaald. Maar nu vroeg ik me even af hoe je die meeruren door moet geven. Is daar een formulier voor of zo?
Bij ons moet je elke dag een briefje inleveren met je gemaakte uren. Mochten ze dat bij jullie anders doen, zou ik het gewoon bijhouden en dan doorgeven aan de teamcoach.
pi_59552908
Loon + winstuitkering vandaag
pi_59553114
Ik heb een aantal vragen over dat gare loonstrookje van TNT

Mijn indienstreding als zaterdagpostbode was op 1 april dit jaar.

- Als ik pas op 1 april in diens getreden ben hoe kon ik dan diezelfde maand al aan het eind van die maand salaris van april gekregen hebben dat over de periode 03-03 t/m 30-03 gaat.
- Mei telde 5 zaterdagen, mijn standaardsalaris over die periode was echter hetzelfde als maanden met 4 zaterdagen. Ik heb wel extra uren (die ik niet heb opgegeven dacht ik) uitbetaald gekregen. Is dit ter compensatie van die 5de zaterdag?
- Als ik op 31 mei mijn extra gewerkte uren inlever, krijg ik dit dan pas uitbetaald in juli?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2008 16:14:19 ]
pi_59558452
Iemand trouwens enig idee waarom er op mn loonstrookje staat

Herrekend vanaf januari
vakantie uitk 0, 06

Krijg ik dus het ruime bedrag van 0,06 eurocent vakantie geld?
pi_59558663
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 19:52 schreef lucky_birdie het volgende:
Iemand trouwens enig idee waarom er op mn loonstrookje staat

Herrekend vanaf januari
vakantie uitk 0, 06

Krijg ik dus het ruime bedrag van 0,06 eurocent vakantie geld?
Je hebt 6 cent teveel gekregen vorige maand
pi_59558741
juist te weinig!

Krijg het er nu dus bij

nou dat gaan we vieren..
  FOK!fotograaf vrijdag 20 juni 2008 @ 20:41:49 #72
73911 ultra_ivo
pi_59559732
stond wel een leuk bedragje aan winstpremie op vandaag.
pi_59559778
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 20:03 schreef lucky_birdie het volgende:
juist te weinig!

Krijg het er nu dus bij

nou dat gaan we vieren..
meldt...
I pwn u!
  vrijdag 20 juni 2008 @ 21:19:12 #74
Bijdehand mannetje
pi_59560848
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:07 schreef MCH het volgende:

- Als ik pas op 1 april in diens getreden ben hoe kon ik dan diezelfde maand al aan het eind van die maand salaris van april gekregen hebben dat over de periode 03-03 t/m 30-03 gaat.
- Mei telde 5 zaterdagen, mijn standaardsalaris over die periode was echter hetzelfde als maanden met 4 zaterdagen. Ik heb wel extra uren (die ik niet heb opgegeven dacht ik) uitbetaald gekregen. Is dit ter compensatie van die 5de zaterdag?
- Als ik op 31 mei mijn extra gewerkte uren inlever, krijg ik dit dan pas uitbetaald in juli?

In april krijg je de CONTRACTuren uitbetaald over april. De aanduiding 3/3-30/3 bovenaan je loonstrookje slaat op de zgn. emolumentenperiode, dus dat gaat om de MEERuren over die periode (over maart dus), aangezien deze met een maand vertraging worden uitbetaald.

Het aantal contracturen per maand wordt als volgt berekend: contracturen per week x (365/7) / 12. Als je een contract hebt van 5 uur per week is dat dus ongeveer 21,72 uur per maand.

Voor elke dienst staat een bepaald aantal uren. Als je een dienst hebt die meer uren telt dan je contract is het verschil dus meeruren. Ook als je je tijd niet schrijft krijg je dan deze meeruren uitbetetaald. Heb je een dienst van 6,5 uur en is je contract 5 uur per zaterdag, dan is dat 1,5 meeruur. Die krijg je automatisch. Heb je er echter 7 uur over gedaan (en geef je dit ook door) dan zou je dus 2 meeruren krijgen.

Je kan beter niet je meeruren aan het eind van de maand doorgeven, maar gelijk op de dag zelf, of zo snel mogelijk daarna. Anders kan het zijn dat de betreffende weken al "afgesloten" zijn, en dan kan je teamcoach jouw evt. uitloop niet zo makkelijk meer boeken.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 21:20:58 #75
Bijdehand mannetje
pi_59560893
Retedruk vandaag trouwens, de Kampioen zat er weer bij, en deze keer zowel de even als de oneven nummers. Meestal doen ze de ene week de even nrs, en een week later de oneven, maar vandaag dus niet. Zelfs het kleinste prutswijkje had nu nog 5 blauwe bakken.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 21:22:21 #76
1037 Kaos
see you in 2017
pi_59560935
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:07 schreef MCH
Die periode geldt alleen over de uren die je over je contract werkt, die krijg je een maand later. Je contracturen krijg je gewoon dezelfde maand.
quote:
Je krijgt volgens mij elke maand een vast salaris. Als je bijvoorbeeld een 3 uurs contract hebt krijg je elke maand 13 uur uitbetaald (52 weken delen door 12 maanden maal 3 uur)
quote:
Als die uren over het tijdvak van mei gaan krijg je het in juni.

[edit]
Kramerica-Industries is wat eerder en duidelijker
  vrijdag 20 juni 2008 @ 21:27:12 #77
1037 Kaos
see you in 2017
pi_59561082
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 21:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Retedruk vandaag trouwens, de Kampioen zat er weer bij, en deze keer zowel de even als de oneven nummers. Meestal doen ze de ene week de even nrs, en een week later de oneven, maar vandaag dus niet. Zelfs het kleinste prutswijkje had nu nog 5 blauwe bakken.
Idem hiero. Was wel blij aangezien ze de laatste tijd weleens Kampioenen op zaterdag willen doen. Morgen wordt het volgens mij heel rustig
  vrijdag 20 juni 2008 @ 22:22:04 #78
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_59562723
Morgen komen ze foto's bij ons maken voor de nieuwe pasjes!

Om 10:30u, wanneer iedereen al de deur uit is.

Ik dacht trouwens - maar ik heb het niet zo gevolgd - dat de loonsverhoging met terugwerkende kracht vanaf april berekend zou worden? Wanneer gebeurt dit eigenlijk, op het loonstrookje dat we nu hebben binnen gekregen zie ik nog niets...
  vrijdag 20 juni 2008 @ 22:38:11 #79
Bijdehand mannetje
pi_59563231
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 22:22 schreef MadGuy het volgende:

Ik dacht trouwens - maar ik heb het niet zo gevolgd - dat de loonsverhoging met terugwerkende kracht vanaf april berekend zou worden? Wanneer gebeurt dit eigenlijk, op het loonstrookje dat we nu hebben binnen gekregen zie ik nog niets...
Dat is een voorstel, maar de bonden zijn nog bezig met ledenraadplegingen. Als het voorstel wordt aangenomen gaat de verhoging in, met terugwerkende kracht. Maar het moet ook nog in het salarissysteem worden ingevoerd, dus best kans dat het tegen die tijd alweer september is.
pi_59567426
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 21:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Je kan beter niet je meeruren aan het eind van de maand doorgeven, maar gelijk op de dag zelf, of zo snel mogelijk daarna. Anders kan het zijn dat de betreffende weken al "afgesloten" zijn, en dan kan je teamcoach jouw evt. uitloop niet zo makkelijk meer boeken.
Leuk dat ze dit er ook bij vertellen.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 00:15:03 #81
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_59567770
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 00:05 schreef MCH het volgende:

[..]

Leuk dat ze dit er ook bij vertellen.
Welkom bij de TNT
pi_59567857
Toch bedankt voor de info Kaos en Kramerica-Industries
Nu gaan we slapen, over 5 uur gaat de wekker weer.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 18:21:47 #83
108725 e-wok
pi_59582304
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 22:22 schreef MadGuy het volgende:

Gewoon weggaan en een pasfoto inleveren. Toen ik nog als zaterdagpostbode werkte werd me verzocht om door de weeks langs te komen, aangezien dit niet kon heb ik toen zonder enige problemen een pasfoto ingeleverd
pi_59585336
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:07 schreef MCH het volgende:

Je krijgt rond de 20 ste van de maand al je salaris van die maand. Daarbij zit dus je vaste loon (contracturen*uren) en mogelijk ook extra uren van de maand daarvoor. Je krijgt dus de extra uren die je maakt in mei bij het salaris van juni. Daarom kunnen ze op 20 juni al het salaris van juni al betalen. De extra uren die je uit betaald hebt gekregen zijn van 5 mei 2008 t/m 1 juni 2008. De extra zaterdag die je in juni gaat werken komt bij het salaris dat je in juli krijgt.
Als je op 31 mei de extra gewerkte uren inlevert zit dit inderdaad bij het salaris van juli. Maar ook als je op 15 mei al de extra uren tot dan toe van mei op zou geven zou het bij het salaris van juli zitten. Ze werken volgens de volgende tabel:
Emolumententijdvak Aantal weken Tijdvak Betaalmaand Datum overschrijving door Postbank
--------------------------------------------------------------------------------
29 okt '07 t/m 25 nov '07 4 11 december 2007 20 dec 2007
26 nov '07 t/m 30 dec '07 5 12 januari 2008 21 jan 2008
31 dec '07 t/m 03 feb '08 5 01 februari 2008 21 feb 2008
04 feb '08 t/m 02 mrt '08 4 02 maart 2008 18 mrt 2008
03 mrt '08 t/m 30 mrt '08 4 03 april 2008 21 apr 2008
31 mrt '08 t/m 04 mei '08 5 04 mei 2008 21 mei 2008
05 mei '08 t/m 01 jun '08 4 05 juni 2008 19 jun 2008
02 jun '08 t/m 29 jun '08 4 06 juli 2008 21 jul 2008
30 jun '08 t/m 03 aug '08 5 07 augustus 2008 20 aug 2008
04 aug '08 t/m 31 aug '08 4 08 september 2008 21 sep 2008
01 sep '08 t/m 28 sep '08 4 09 oktober 2008 21 okt 2008
29 sep '08 t/m 02 nov '08 5 10 november 2008 20 nov 2008
03 nov '08 t/m 30 nov '08 4 11 december 2008 21 dec 2008
01 dec '08 t/m 28 dec '08 4 12 januari 2009 jan 2009

Ik had ook winstuitkering gekregen, maar dat was maar een paar euro. Ook ging er bij mij wat geld vanaf door de herberekening vanaf januari, dus ik had ook perongeluk wat teveel vakantiegeld gehad.
Ik dacht trouwens dat we vanaf april 2008 een paar procent loonsverhoging zouden krijgen, maar mijn basisloon was evenhoog als in de vorige maanden.... Weet iemand misschien waarom de loonsverhoging nog niet is doorgevoerd?
pi_59585376
Zie hierboven al antwoorden op mijn vraag. Had nog niet door dat er al een tweede pagina was......
pi_59585837
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 22:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is een voorstel, maar de bonden zijn nog bezig met ledenraadplegingen. Als het voorstel wordt aangenomen gaat de verhoging in, met terugwerkende kracht. Maar het moet ook nog in het salarissysteem worden ingevoerd, dus best kans dat het tegen die tijd alweer september is.
Ah, zo had ik hem nog niet bekeken. Ik dacht dat alleen die 0,5 procent structureel nog moest worden aangenomen...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 juni 2008 @ 13:38:48 #87
Maffe Fries
pi_59602363
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 15:54 schreef Patjakker het volgende:

[..]

Bij ons moet je elke dag een briefje inleveren met je gemaakte uren. Mochten ze dat bij jullie anders doen, zou ik het gewoon bijhouden en dan doorgeven aan de teamcoach.
Als ik de autoroute doe, dan schrijf ik op de lijst op hoelang ik met zetten bezig ben geweest en hoelang ik over de uitvoering heb gedaan. Dan kan de teamcoach dat de volgende dag invoeren. Systeem werkt prima. Voor een gewone zaterdag krijg ik de standaard tijd uitbetaald.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 20:44:46 #88
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59659918
HaH

't schoot vandaag niet erg op...
  woensdag 25 juni 2008 @ 08:47:00 #89
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_59668314
Ik werd gebeld om een postbezorgerswijk te lopen deze week, prima. Wordt ik halverwege gebeld dat ik toch maar weer naar kantoor moet komen de volgende dag, omdat de postbezorgerswijk pas voor volgende week te zijn

Typisch tnt weer
pi_59679012
Hallo,

Weet iemand toevallig als die lid is van de personeels vereniging bij welke reisbureaus je korting krijgt?

Krijg je dit bij Arke of Kras?

Wie weet welke reisbureau's?

thanks
  donderdag 26 juni 2008 @ 17:23:57 #91
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59710081
Dus... onze Amsterdamse collega's zijn een paar daagjes vrij?
pi_59710601
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 17:23 schreef kvdv het volgende:
Dus... onze Amsterdamse collega's zijn een paar daagjes vrij?
Snel, pleur het HAH erop!
  donderdag 26 juni 2008 @ 18:03:32 #93
108725 e-wok
pi_59710830
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 17:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

pi_59710847
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 17:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 juni 2008 @ 20:18:42 #95
Maffe Fries
pi_59713692
Dat wordt nachtwerk voor de Amsterdammers. Wel jammer dat die folders van morgen al op kantoor liggen, want ik kan ze missen als kiespijn.
pi_59713813
Net in het NOS Journaal: Zimbabwaanse oppositieleider in oude bruin-rode PTT polo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 juni 2008 @ 20:48:31 #97
Maffe Fries
pi_59714469
Die is al oud ja. Gelukkig bij ons het rood nog niet verdwenen, want de schoudertas die ik bij de autoroute gebruik, is groter dan die met TNT opdruk
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 juni 2008 @ 21:53:32 #98
Maffe Fries
pi_59716581
Waren vandaag erg, erg veel boekjes, waardoor ik pas heel laat de weg op was, maar uiteindelijk was ik nog redelijk op tijd klaar
pi_59719017
erg veel kampioen boekjes ja
morgen weer even van 10.30 tot 18.30 en dan zaterdag *snik* *snik* weer om 06.00

edit: En morgen die Seats en Sofa weer als HAH
  donderdag 26 juni 2008 @ 23:32:30 #100
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59720015
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:55 schreef DonHenkie het volgende:
erg veel kampioen boekjes ja
morgen weer even van 10.30 tot 18.30 en dan zaterdag *snik* *snik* weer om 06.00

edit: En morgen die Seats en Sofa weer als HAH
SaS
pi_59732019
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 23:32 schreef kvdv het volgende:

[..]

SaS
Idd afbranden die ballen ehh bankentent
Maar goed de "SaS" is bezorgd, zometeen nog een rit van 15.45 tot 19.00 en dan is het voor vandaag gebeurd
was redelijk druk vandaag, vandaag 3e keer dat ik kampioen had deze week
pi_59736178
Even een vraag als klant:

Ik wacht op een pakket dat eigenlijk al dinsdag geleverd had moeten worden. Via track&trace krijg ik alleen de volgende twee meldingen:

Zending opgehaald en in sorteerproces 23-06-2008 Zwolle , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 26-06-2008 Amsterdam , intern transport pakketten

Ik neem aan dat jullie mij niet echt hiermee kunnen helpen?
  Redactie Frontpage vrijdag 27 juni 2008 @ 18:45:01 #103
J'adore hardcore
pi_59736854
Vrees van niet. Hoop voor je dat 't sorteercentrum in Amsterdam niet naast de Leen Bakker zit
pi_59737805
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 18:45 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vrees van niet. Hoop voor je dat 't sorteercentrum in Amsterdam niet naast de Leen Bakker zit
Ja zoiets had ik ook gelezen ivm de fik enzo maar ik las gelukkig ook dat er naast postbuspost geen andere post verloren was gegaan.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 juni 2008 @ 23:13:57 #105
Maffe Fries
pi_59743403
Was bij ons op kantoor druk vandaag. De vrachtwagen met post kwam pas om 9.00 en mede door de grote hoeveelheid post was ik pas na 12.00 de weg op, terwijl dat afgelopen dinsdag meer dan een uur eerder was. Daarna nog even een haalritje gereden. Morgen nog even mijn eigen wijkje lopen en dan eindelijk weekend. Volgende week zal het gelukkig rustiger zijn met de post, maar heb dan wel hetzelfde rooster als deze week, dus 6 dagen werken
pi_59744396
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
Was bij ons op kantoor druk vandaag. De vrachtwagen met post kwam pas om 9.00 en mede door de grote hoeveelheid post was ik pas na 12.00 de weg op, terwijl dat afgelopen dinsdag meer dan een uur eerder was. Daarna nog even een haalritje gereden. Morgen nog even mijn eigen wijkje lopen en dan eindelijk weekend. Volgende week zal het gelukkig rustiger zijn met de post, maar heb dan wel hetzelfde rooster als deze week, dus 6 dagen werken
hoezo is het volgende week rustiger dan?
pi_59744628
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 23:46 schreef DonHenkie het volgende:

[..]

Eerste regio heeft vakantie = minder post denk ik...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 juni 2008 @ 00:04:24 #108
Maffe Fries
pi_59744849
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 23:46 schreef DonHenkie het volgende:

Minder reclame en minder boekjes. Morgen verwacht ik trouwens nog wel heel wat boekjes, omdat ik vandaag oa de margriet miste tussen al het plastic
pi_59752956
Hallo

Ik ben vorige week begonnen met postbestellen in de vakantie, had het al eens eerder gedaan . Voornaamste reden dat ik het doe is dat ik een lekker kleurtje krijg (hopelijk), dat je lekker bezig bent en dat er wel altijd iets gebeurd.

Veel herkenning uit andere posts, die verticale brievenbussen en dan meestal ook waar nog maar net zo'n standaard envelop door heen past. Ik moet ook veel bij bedrijfjes bestellen, ik geef dan meestal de post af. Lullig is dan als je alleen een blauwe envelop hebt ... "En bedankt he".
pi_59755564
Eindelijk weer eens regen gehad tijdens het bestellen vandaag
  zaterdag 28 juni 2008 @ 17:44:39 #111
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59756655
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 14:16 schreef Tarsier het volgende:
Lullig is dan als je alleen een blauwe envelop hebt ... "En bedankt he".
Veel lulliger nog als je ze 2 a 3 van die witte enveloppen met zo'n mooi paars randje moet overhandigen

"Fijn weekend!"
pi_59757644
Worden er op zaterdag eigenlijk aangetekende brieven verstuurd?
  zaterdag 28 juni 2008 @ 18:37:45 #113
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_59757700
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 18:34 schreef Patjakker het volgende:
Worden er op zaterdag eigenlijk aangetekende brieven verstuurd?
Ze kunnen vast worden verstuurd maar worden in de regel niet besteld. Tenzij het een tweede bestelpoging betreft, natuurlijk. Wel worden legitimatiezendingen besteld.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 juni 2008 @ 20:19:16 #114
Maffe Fries
pi_59759757
Was een relaxt dagje vandaag. Heb eens gekeken hoe snel ik door mijn wijk kon lopen en na iets meer dan een uur had ik al meer dan de halve wijk gehad en daarna vond ik het wel welletjes met aanpoten en heb daarna rustig aan gedaan, maar was zeer ruim binnen de tijd klaar
  zondag 29 juni 2008 @ 10:09:55 #115
Bijdehand mannetje
pi_59767961
Ik was voor het eerst in lange tijd (laatste x was met hah op zaterdag) weer eens buiten mijn tijd klaar. Kennelijk was er iets niet goed gegaan met de HSM (of er kwam na het draaien van de wijken nog een stapel post binnen die de laat was), maar iedere wijk had naast de HSM post ook nog een flinke stapel ongesorteerde HSM post, die je dus handmatig (old school) moest verwerken. En voor de minder sjieke wijken stapels A4-enveloppen voor het doorgeven van de huurverhoging per 1/7 ivm de huursubsidie.

Helaas was ik wel nog op tijd de straat op om al die regen op m´n kop te krijgen.
pi_59768070

wat gaat hier fout?

Zag dat de post uit de rode bakken al in de kast lag, dus checkte even 't even na.

Blijkt dat die collega de bak vergeten was.. ...

Zo vergat er ook weer een ander persoon zo'n 30 curator en verhuis kaarten in te gooien...

Ik: "ja kijk eens aan, dit lag nog in de kast."
hij: "o kut... *krabt in hoofd*

Werkt er iemand trouwens op een van de kantoren in Rotterdam? Wil volgend jaar in Rdam gaan wonen. Als ik alvast een werkplek kan regelen daar (wil een opleiding beginnen daar). Welke locatie raad je me aan dan?

Alvast bedankt
I pwn u!
  Redactie Frontpage zondag 29 juni 2008 @ 11:22:48 #117
J'adore hardcore
pi_59768800
quote:
Op zondag 29 juni 2008 10:21 schreef weasel85 het volgende:

wat gaat hier fout?
Vergeten de bundels af te stieken!
pi_59769210
Gisteren iemand: Je loopt door mijn tuin
Ik: Het is maar grind hoor (waar normaal gras zit, lag nu grind)
Gast: Nou dan moet ik maar even een klacht bij de post indienen
Ik: Dan doe je dat toch lekker

En weg was ik weer..
Klacht: gezeik van mensen dat je door hun tuin loopt

Terechte klacht lijkt me?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2008 11:51:46 ]
  zondag 29 juni 2008 @ 12:54:29 #119
Bijdehand mannetje
pi_59770171
quote:
Op zondag 29 juni 2008 11:51 schreef MCH het volgende:
Gisteren iemand: Je loopt door mijn tuin
Ik: Het is maar grind hoor (waar normaal gras zit, lag nu grind)
Gast: Nou dan moet ik maar even een klacht bij de post indienen
Ik: Dan doe je dat toch lekker

En weg was ik weer..
Klacht: gezeik van mensen dat je door hun tuin loopt

Terechte klacht lijkt me?
Als ze niet willen dat je door hun tuin loopt moeten ze maar een bus aan de straatkant plaatsen. Of moet je soms vanaf de straat hun post richting brievenbus gooien, op z´n amerikaans?
  zondag 29 juni 2008 @ 13:21:13 #120
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_59770632
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als ze niet willen dat je door hun tuin loopt moeten ze maar een bus aan de straatkant plaatsen. Of moet je soms vanaf de straat hun post richting brievenbus gooien, op z´n amerikaans?
Dat doen ze toch alleen met kranten? Of gooien ze kleine briefjes die je max. 2 meter ver kan gooien gewoon midden in de tuin?
Nothing is what it seems
pi_59770664
Ik liep dus niet over z'n wandelpad, maar echt door z'n tuingedeelte.
  zondag 29 juni 2008 @ 14:15:17 #122
Bijdehand mannetje
pi_59771596
quote:
Op zondag 29 juni 2008 13:23 schreef MCH het volgende:
Ik liep dus niet over z'n wandelpad, maar echt door z'n tuingedeelte.
Tja, dan staat íe strikt genomen in z´n recht, maar gezeur is het wel. Ik had ook een keer zoiets, iemand met een tuin die geheel uit grind bestond, minus een paar grote stenen die een pad vormden naar de deur. Maar die stenen lagen niet tegen elkaar aan, maar met een afstand ertussen. Toen werd die man boos dat ik niet m´n voeten precies op de stenen zette, maar 1x half op een steen en half ernaast. Want nu moest íe z´n grind opnieuw gaan harken.
  zondag 29 juni 2008 @ 14:44:20 #123
174160 Apfel.
Apfel PUNT
pi_59772126
Iemand die mij meer info kan geven over de pakketdienst? Ik ga dit jaar beginnen met een nieuwe opleiding, en heb dus een nieuwe baan nodig (na een half jaar full time werk). Het leuke lijkt me om gewoon een beetje te rijden en wat dingen af te geven.

k heb nu bijna 2 jaar mijn rijbewijs en rij redelijk vaak voor mn huidige werk. Nu wil ik weten

a) Is het mogelijk om alleen zaterdag pakketjes rond te rijden? Of kan dit alleen full-time
b) Verdient het een beetje?
c) Krijg je een bepaald gebied toegewezen? Of mag je dit zelf bepalen?
d) Waar kan ik meer informatie krijgen over dit baantje?
  zondag 29 juni 2008 @ 14:50:06 #124
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_59772226
quote:
Op zondag 29 juni 2008 10:21 schreef weasel85 het volgende:
[ afbeelding ]

wat gaat hier fout?

Zag dat de post uit de rode bakken al in de kast lag, dus checkte even 't even na.

Blijkt dat die collega de bak vergeten was.. ...

Zo vergat er ook weer een ander persoon zo'n 30 curator en verhuis kaarten in te gooien...

Ik: "ja kijk eens aan, dit lag nog in de kast."
hij: "o kut... *krabt in hoofd*

Werkt er iemand trouwens op een van de kantoren in Rotterdam? Wil volgend jaar in Rdam gaan wonen. Als ik alvast een werkplek kan regelen daar (wil een opleiding beginnen daar). Welke locatie raad je me aan dan?

Alvast bedankt
huh?

de post uit de rode bakken in de kast?

Die post word toch door de machine op volgorde gezet en word dus zo vanuit de bak verwerk? Alleen de paar brieven die de machine niet kan lezen worden hier met de hand ingegooit..
  zondag 29 juni 2008 @ 15:11:18 #125
Bijdehand mannetje
pi_59772577
quote:
Op zondag 29 juni 2008 14:50 schreef lucky_birdie het volgende:

[..]

huh?

Die post word toch door de machine op volgorde gezet en word dus zo vanuit de bak verwerk? Alleen de paar brieven die de machine niet kan lezen worden hier met de hand ingegooit..
De post uit de rode bakken in de kast, met de handpost ertussen gezet, klaar om afgebundeld te worden, zo wordt hier neem ik aan bedoeld. Of zijn jullie zo´n vestiging waar je na het zetten van het plaatwerk tussen de HSM-post het gelijk per vakje moeten afbundelen en in de tas doen? Wat dus bij rustige dagen leidt tot tassen met heel veel piepkleine bundeltjes, soms niet meer dan een paar verfrommelde brieven met een elastiek eromheen gesnoerd?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 juni 2008 @ 15:39:31 #126
Maffe Fries
pi_59773043
zo doen wij het vaak wel

Het valt mij trouwens wel op dat de HSM-post de laatste tijd vrij slordig gesorteerd is, want je vindt bij het zetten vaak meerdere fouten. Ook worden bundeltjes ongesorteerde post zo nu en dan lukraak tussengegooid, waardoor je pas aan het eind van het zetten zo'n bundeltje tegenkomt. Lekker handig
  zondag 29 juni 2008 @ 19:48:36 #127
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_59777216
Je gooit eerst de blauwe bakken & andere grove meuk in. Dan pak je de rode bakken, en gooit in want niet door de machine gesorteerd is.
Je doet een greep uit de rode bak, (meerdere vakken dus) en dan bundel je idd per vakje af, eventueel leg je een bundel aan de kant, en voeg je de bundel die erna komt erbij. En je gooit het in je tas.

Anders blijf je toch bezig?
En het voordeel van die rode bakken is dat je gelijk alles op volgorde hebt, als je alles na het afbundelen weer uit de kast moet plukken ben je twee keer zo lang bezig
pi_59777422
quote:
Op zondag 29 juni 2008 14:50 schreef lucky_birdie het volgende:

[..]

huh?

bedoelde:

eerst moet je de blauwe bakken ingooien ( dat had deze beginner dus gedaan.)
dan de gebruikelijke grotere bakken... ( deze had hij niet gedaan, dus deze staat nu op zijn tafel)

en dan pas begin je met het sorteren van de post die in de kast ligt....

maar dat kon niet, want hij had de voorgesorteerde post uit de rode bakken al gesorteerd met de post uit de blauwe bak.. en die grote had hij er nog niet ingegooid...

dus:

alle post wat in rode bakken zaten, die kasten lagen moest hij eruit halen en even apart afbundelen, en de grote bak opnieuw ingooien.
I pwn u!
  zondag 29 juni 2008 @ 20:05:26 #129
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_59777530
oh op die manier..

Als ik het goed heb begrepen mogen wij geen post in de kast leggen nadat we het samen hebben gevoegd ivm snelheid

we mogen zelfs de post niet op grootte sorteren.. dus als je samenvoegd moet je gewoon de libelle van nr 55 voor het geboorte kaartje gooien want op volgorde zetten kost te veel tijd.. like wtf

niemand houd zich er dus aan.. want het werkt voor geen meter
pi_59777677
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:05 schreef lucky_birdie het volgende:
oh op die manier..

Als ik het goed heb begrepen mogen wij geen post in de kast leggen nadat we het samen hebben gevoegd ivm snelheid ???

we mogen zelfs de post niet op grootte sorteren.. dus als je samenvoegd moet je gewoon de libelle van nr 55 voor het geboorte kaartje gooien want op volgorde zetten kost te veel tijd.. like wtf

niemand houd zich er dus aan.. want het werkt voor geen meter
dat op grootte sorteren, doen we wel, werkt veel gemakkelijker en scheelt ook tijd op straat.
I pwn u!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 juni 2008 @ 20:21:59 #131
Maffe Fries
pi_59777924
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:11 schreef weasel85 het volgende:

dat op grootte sorteren, doen we wel, werkt veel gemakkelijker en scheelt ook tijd op straat.
Idd. Daarom doe ik het ook gewoon. Zeker bij de boeren en bedrijven werkt dat veel handiger, omdat je de post zo er in kunt mikken zonder het nog 10 keer na te hoeven kijken.
  zondag 29 juni 2008 @ 20:38:37 #132
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_59778366
kost te veel tijd dus dat mag niet.. dat je er op straat veel langer over doet is niet relevant schijnbaar

T word hier trouwens nog leuk want schijnbaar heeft de teamcoach bijna alle postbezorgers tegelijk vrij gegeven..

dat word feest over n week of 2
  zondag 29 juni 2008 @ 21:14:34 #133
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_59779193
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Idd. Daarom doe ik het ook gewoon. Zeker bij de boeren en bedrijven werkt dat veel handiger, omdat je de post zo er in kunt mikken zonder het nog 10 keer na te hoeven kijken.
Je bent verplicht het hele adres te controleren ivm eventuele kwaliteitsbrieven en foute brieven die je tijdens het zetten niet hebt gevonden. En ik vind persoonlijk dat groot voor klein niet echt veel uitmaakt, als je tijdens het lopen alvast het hele adres pakt en controleert op foute brieven en kwaliteitsbrieven moet je toch alles al doorbladeren en dat gaat per stuk ( groot of klein ) even snel...
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 juni 2008 @ 21:36:50 #134
Maffe Fries
pi_59779859
Weet ik ook wel, maar ik ga bij bussen met veel post niet 5 minuten stilstaan om alles nog 10 keer te controleren. En tijdens het rijden kan het maar erg beperkt, omdat je de ogen ook op de weg moet houden.
pi_59787979
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:38 schreef lucky_birdie het volgende:
kost te veel tijd dus dat mag niet.. dat je er op straat veel langer over doet is niet relevant schijnbaar
bij ons zeuren juist de managers dat je de grote post achteraan moet plaatsen

de postbezorgers blijven zeuren dat het niet prettig werkt als het vooraan staat..
I pwn u!
pi_59788797
quote:
Op maandag 30 juni 2008 10:20 schreef weasel85 het volgende:

[..]

bij ons zeuren juist de managers dat je de grote post achteraan moet plaatsen

de postbezorgers blijven zeuren dat het niet prettig werkt als het vooraan staat..
Ik vind het ook niet prettig bestellen als de grote post er willekeurig tussen staat, zet voor mezelf (en voor de pbz'ers) ook altijd de grote stukken achteraan. Ook nog nooit gehoord dat het anders moet trouwens, en zou het ook niet snel anders doen...
pi_59795914
zo dit weekend beloond met een heerlijke BBQ voor de zaterdagwerkers..was kei gezellig!!
pi_59800773
Bij mij op het werk hebben ze me ook weer een leuke dienst gegeven voor morgen. Is ook eenmalig!!

08.00 Beginnen -> Wijk zetten + Wegbrengen
11.00 Klaar met Wijk 1

13.30 Ophalen Wijk 2
15.30 Klaar met Wijk 2

15.45 Haalrit 3
18.50 Einde
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 juni 2008 @ 20:36:24 #139
Maffe Fries
pi_59802579
Dat is wel een lange haalrit zeg. Wat moet je dan allemaal ophalen?
pi_59805131
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is wel een lange haalrit zeg. Wat moet je dan allemaal ophalen?
Eerst naar 2 depot adressen, bij de eerste 2 containers vol met tassen ophalen en de andere 4 tassen gemiddeld.

Daarna naar UPC (zakje) , boekhandel (container) , schone streven (zakje) , juridisch loket (paar stukken post) , fortis bank (paar stukken post) , pals groep (paar stukken post) , NHL (paar zakken post + pakketjes) , CJIB (container), Holland Casino (paar stukken post), Vitens (zak met post) Provincie Friesland (container)

Dan afstorten heb dan 6 containers vol.

Daarna nog naar 4 postagentschappen en haal ik in totaal ook 6 containers weg.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 juni 2008 @ 22:14:34 #141
Maffe Fries
pi_59805445
Als ik een haalrit doe, dan kom ik niet verder dan 7 à acht bakjes post die daarna verder op transport moeten
  dinsdag 1 juli 2008 @ 17:17:19 #142
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_59822888
quote:
Op maandag 30 juni 2008 22:03 schreef DonHenkie het volgende:

[..]

Eerst naar 2 depot adressen, bij de eerste 2 containers vol met tassen ophalen en de andere 4 tassen gemiddeld.

Daarna naar UPC (zakje) , boekhandel (container) , schone streven (zakje) , juridisch loket (paar stukken post) , fortis bank (paar stukken post) , pals groep (paar stukken post) , NHL (paar zakken post + pakketjes) , CJIB (container), Holland Casino (paar stukken post), Vitens (zak met post) Provincie Friesland (container)

Dan afstorten heb dan 6 containers vol.

Daarna nog naar 4 postagentschappen en haal ik in totaal ook 6 containers weg.
Klinkt als een leuke haalrit. Tenminste, ik zou het wel leuk vinden. Ook omdat ik dan bij mijn eigen school langs zou moeten.

Bij ons in zuidwest - Friesland hebben ze maar 3 haal + cbl - ritten. Geen aparte haalritten zonder cbl.

De langste is: 2 depots leeghalen ( paar van die grijze zakken + foute post ), 2 pags ( paar pakketjes, baliepost en depeche ), 1 gemeentehuis ( 1 tot 2 blauwe bakken ) en 7 brievenbussen legen. Dan afstorten. ( leuk woord ) En om 18.00 nog 13 brievenbussen in de "stad" legen.

Er werkt nu ook een Liwwadder bij ons op kantoor als tijdelijke hulp. Ene Peter, ken je die?
Nothing is what it seems
pi_59824899
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:17 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Klinkt als een leuke haalrit. Tenminste, ik zou het wel leuk vinden. Ook omdat ik dan bij mijn eigen school langs zou moeten.

Bij ons in zuidwest - Friesland hebben ze maar 3 haal + cbl - ritten. Geen aparte haalritten zonder cbl.

De langste is: 2 depots leeghalen ( paar van die grijze zakken + foute post ), 2 pags ( paar pakketjes, baliepost en depeche ), 1 gemeentehuis ( 1 tot 2 blauwe bakken ) en 7 brievenbussen legen. Dan afstorten. ( leuk woord ) En om 18.00 nog 13 brievenbussen in de "stad" legen.

Er werkt nu ook een Liwwadder bij ons op kantoor als tijdelijke hulp. Ene Peter, ken je die?
Peter wie?
Maar inderdaad deze haalrit is wel leuk maar in combinatie met de diensten er voor was hij niet leuk
Morgen verwachten ze 30 graden, kan de auto wel uitbranden
  Redactie Frontpage woensdag 2 juli 2008 @ 15:17:18 #144
J'adore hardcore
pi_59843202
Straks weer heerlijk haalritje doen in mijn nu ongetwijfeld zeer behagelijke Ford Transit Connect zonder airco

Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 juli 2008 @ 15:23:32 #145
Maffe Fries
pi_59843338
Ik ga zo ook weer op weg met mijn VW Caddy met Arko
pi_59847904
ik had vandaag een herstelrit van aangetekenden..2 uur in de auto gezeten en dreef er gewoon uit =)
  woensdag 2 juli 2008 @ 20:16:54 #147
1037 Kaos
see you in 2017
pi_59849645
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:23 schreef Peterselieman het volgende:
En roetfilter?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 juli 2008 @ 20:51:32 #148
Maffe Fries
pi_59850523
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 20:16 schreef Kaos het volgende:

[..]

En roetfilter?
Jep
pi_59852371
Hier was het niet zo warm, maar constant keiharde regenbuien. Gelukkig was er amper wat te doen vandaag.
pi_59852918
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:23 schreef Peterselieman het volgende:
Hebben die krengen airco?
  Redactie Frontpage woensdag 2 juli 2008 @ 22:33:23 #151
J'adore hardcore
pi_59853254
Arko a.k.a. 'Alle ramen kunnen open'
  woensdag 2 juli 2008 @ 22:58:25 #152
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59853896
*weekje leermeester is
pi_59853931
Morgen nieuw wijkje leren voor in de vakantie
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 3 juli 2008 @ 18:25:37 #154
108725 e-wok
pi_59871455
ARKO = Alle Ramen Kunnen Open

edit: zie boven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 juli 2008 @ 21:54:56 #155
Maffe Fries
pi_59898837
Vandaag weer eens een te late vrachtwagen met post. Was naar horen en zeggen te weinig personeel om de HSM te bedienen

Volgende week zaterdag is het bij ons zwarte zaterdag. Ik moet dan 2 wijken doen, omdat we dan veel te weinig personeel hebben
  Redactie Frontpage zaterdag 5 juli 2008 @ 09:27:24 #156
J'adore hardcore
pi_59904651
Hehe ben alweer klaar, geen reet te doen. Lekker weinig post. Weekend!
pi_59904658
Nu al klaar? Wehehe Ik ga nu maar eens richting postkantoor
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:17:22 #158
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_59907357
heeft iemand trouwens ervaring met het fietsproject?

Ik heb het informatie pakket al binnen maar ik word er niet zo heel veel wijzer van. Kun je gewoon alleen uren inwisselen, of moet je altijd bij betalen?
en hoeveel is een uur waard? kijken ze gewoon naar wat je per uur verdient of is er een andere berekening voor?
pi_59910880
Ik moest vandaag een aangetekende brief uitreiken, ik werk alleen op zaterdag. Nu vroeg ik me af: Kan ik die distributielijst met handtekening dan gewoon pas volgende week zaterdag inleveren, of is het de bedoeling dat ik die opstuur of zo?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 juli 2008 @ 17:30:23 #160
Maffe Fries
pi_59910973
Die lijst dien je dezelfde dag nog op de vestiging weer in te leveren. De lijsten worden 's avonds bekeken en aan de hand daarvan wordt het systeem geüpdate en klopt alles weer voor de volgende werkdag.
pi_59911225
Maar hoe kan ik die lijst dezelfde dag weer inleveren dan? Ik woon niet echt heel erg in de buurt van de vestiging (zo'n 10 km er vanaf) en ik neem aan dat ze niet van mij verwachten dat ik daarvoor 10 km heen en 10 km terug fiets?
  zaterdag 5 juli 2008 @ 17:56:49 #162
Bijdehand mannetje
pi_59911457
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 17:43 schreef gelestipjes het volgende:
Maar hoe kan ik die lijst dezelfde dag weer inleveren dan? Ik woon niet echt heel erg in de buurt van de vestiging (zo'n 10 km er vanaf) en ik neem aan dat ze niet van mij verwachten dat ik daarvoor 10 km heen en 10 km terug fiets?
Maar op welke wijze komt de post van jou wijk dan bij jou terecht, en voornoemde aangetekende? Haal je die op bij een depot? In dat geval zou ik de niet uitgereikte agi. op het depot neerleggen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 juli 2008 @ 17:59:38 #163
Maffe Fries
pi_59911506
Normaal gesproken zou in zo'n geval de aangetekende door iemand van de autoroute uitgereikt moeten worden en niet door jou
pi_59911737
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 17:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar op welke wijze komt de post van jou wijk dan bij jou terecht, en voornoemde aangetekende? Haal je die op bij een depot? In dat geval zou ik de niet uitgereikte agi. op het depot neerleggen.
Ik doe het voorwerk zelf op het depot, wat dus 10 km verderop is, en dan neem ik vanaf daar de post mee. Degene die de autoroute doet gaf zelf die aangetekende brief aan mij, en hij weet wel dat ik normaalgesproken alleen op zaterdag werk, beetje vreemd wel dus.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 20:06:11 #165
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_59913634
Degene mag die brief niet eens aan jou geven; hij heeft op de GOBA-lijst getekend, niet jij.
pi_59913712
Vandaag was het bij ons echt heel rustig qua post. Vrijwel geen snijwerk 's ochtends tijdens het vossen. Begin van de vakantieperiode of het begin van het einde .
  zondag 6 juli 2008 @ 21:31:01 #167
136780 Nosh
hurpdurp
pi_59934676
Bij ons was er op de dinsdag na (drie keer HAH) de hele week echt geen kak te doen. Iedere dag tussen 12 en 1 eigenlijk klaar geweest, terwijl dat voorheen met gemak 4 en 5 was.

Oh, en Sjoewe: een Fanta Light en een zak Red Band Fruitmix. Oude vrouwen zonder tanden zijn de beste.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_59953089
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:17 schreef lucky_birdie het volgende:
heeft iemand trouwens ervaring met het fietsproject?

Ik heb het informatie pakket al binnen maar ik word er niet zo heel veel wijzer van. Kun je gewoon alleen uren inwisselen, of moet je altijd bij betalen?
en hoeveel is een uur waard? kijken ze gewoon naar wat je per uur verdient of is er een andere berekening voor?
Ik heb onlangs nog een fiets gekocht via het fietsproject.

Ik heb er verlofdagen voor ingezet. Er wordt gekeken naar je huidige uurloon.

Dus stel: fiets 700 euro en je verdient 7 euro per uur, dan moet je er 100 uur verlof voor inleveren.

Verder staat alles toch wel enigszins uitgelegd in het infopakketje? Ik kwam er wel aardig uit.
Jammer dat je geen fietsbonnen kunt pakken als je fietsvergoeding krijgt.

Ik had graag het totaalbedrag tot 749 aangevuld, want ik zwem in de verlofdagen.
Je krijgt ook een flinke korting op je fiets, 17% geloof ik, of 19%?
  maandag 7 juli 2008 @ 18:57:29 #169
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_59953954
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 20:06 schreef MadGuy het volgende:
Degene mag die brief niet eens aan jou geven; hij heeft op de GOBA-lijst getekend, niet jij.
Die GOBA lijst

9 van de 10x word hij niet getekend bij mijn vestiging
pi_59980989
Vandaag is er blijkbaar de nabrengzak voor wijk 44e gestolen?... Ze vroegen nog naar mij of ik wel de juiste zakken gepakt had... 44j klinkt wel bijna hetzelfde over de telefoon, en dan praat je maar even extra hard voor de duidelijkheid.

Nagoed... vind het zelf ook wel risicovol... de zakken die in de houten kistjes aan de straat liggen ...

Blijkbaar moeten we elke dag in de zomervakantie ook 'nutte(n)' schrijf ik het zo goed?...

wist niet eens wat het was, want kreeg zomaar een klein bundeltje ( 30 huizen ) onder me neus geschoven... iedereen moet dit doen!.... tot mijn moeder het thuis uitlegde....

Blijkbaar een gewoonte ofzo...
I pwn u!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 juli 2008 @ 20:54:44 #171
Maffe Fries
pi_59981473
als je te weinig man hebt vanwege de zomervakantie, dan moeten anderen even bijspringen. En omdat er minder post is in de zomer, kan dat best.

En zakken in kistjes aan de straatkant Bij ons liggen ze tenminste bij depots of bij 'bevriende' adressen voor de deur, zodat jatten niet voor komt.
pi_59991412
Ik moet vandaag een wijk overnemen van iemand anders, dus 2 uurtjes extra, nou vind ik dat helemaal niet erg, maar wel dat er vandaag HAH is, en nog een hele kutte ook nog.
pi_59993906
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:24 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Ik moet vandaag een wijk overnemen van iemand anders, dus 2 uurtjes extra, nou vind ik dat helemaal niet erg, maar wel dat er vandaag HAH is, en nog een hele kutte ook nog.
Wij hadden vandaag de PABO hier
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 juli 2008 @ 15:01:26 #174
Maffe Fries
pi_59996673
Die zat er tussen ja. kun je leuke geintjes met collega's mee uithalen.

Hoorde trouwens vandaag van mijn baas dat ik minder hard op moet trekken met de postauto Dan rij je bijna als een oud vrouwtje zeg
pi_59997289
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:12 schreef DonHenkie het volgende:

[..]

Wij hadden vandaag de PABO hier
Wij hadden van de citybus in Groningen ofzo, ze waren niet echt makkelijk vast te houden in de hand.
pi_59997660
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Die zat er tussen ja. kun je leuke geintjes met collega's mee uithalen.

Hoorde trouwens vandaag van mijn baas dat ik minder hard op moet trekken met de postauto Dan rij je bijna als een oud vrouwtje zeg
Wij hadden ook PABO, heb er nog een stuk of 3 gelijk terug gehad van mensen.

"Zulke vunzigheid wil ik niet in huis hebben!"
pi_60008709
Ving vandaag op dat alle vaste telefoonlijnen van de post eruit gaan en dat er mobiele nummers voor in de plaats komen. Zou a.s. maandag al in moeten gaan?

Toevallig zag ik eind van de middag op kantoor ook een nieuwe telefoon staan, met daarop inderdaad een 06-nummer vermeld.

Verder nog niets over gehoord... dus als ze dat a.s. maandag door willen voeren mogen ze wel op gaan schieten
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 juli 2008 @ 23:24:04 #178
Maffe Fries
pi_60008851
Bij ons is er al enige tijd een 06-nummer in gebruik. Wij kregen het ook pas op het laatste moment te horen, maar het werkt wel prima.
pi_60009558
Wat houd dat 06 nummer gedoe in dan? Dat je alleen nog maar mobiel kan bellen?

Ik werk al vanaf kerst 2006 bij TNT in Bergen NH, als zaterdagbesteller oorspronkelijk, maar werk altijd 5/6 dagen per week. Na schooltijd altijd een wijkje van 1,5 uur. Nu in de zomer 3 wijken op een dag a 2 uur het stuk. Lekker lopen vind ik dat. Vandaag idd hier ook Pabo, hoop verbaadde gezichten gezien . Heb het super naar m'n zin, enige vind ik dat gezeur van postbodes... ''jullie nieuwe mensen doen alles fout'' en gaan wijkjes verkeerd zetten(bundels door elkaar) als gevolg van hun eigen frustratie, en bemoeien zich ermee als er ook maar iets fout dreigt te gaan.

Meest naaierige is als mijn stapeltje aangetekenden op tafel ligt, zo'n postbode zijne onderop t stapeltje legt en m snel peert...
pi_60011660
hey koene die aangetekende liet ik dus mooi liggen van hun he..haha
En die mobiele nummers zijn hi er oon ingevoerd sinds maandag, echter is de mailing maar half rond gegaan in verband met een fout in de pc ofzoiets :p
Ik heb ook geen brief gehad en ga vandaag alle nrs maar in mijn foon zetten op het werk =)
  donderdag 10 juli 2008 @ 08:48:58 #181
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_60012426
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:54 schreef koene het volgende:
Meest naaierige is als mijn stapeltje aangetekenden op tafel ligt, zo'n postbode zijne onderop t stapeltje legt en m snel peert...
Hij heeft ervoor getekend, zijn verantwoordelijkheid.
pi_60013449
Tja, manager was idd ook flink kwaad, maar ze laten deze man ook maar een beetje gaan... hij is zo verdomd lastig, als je over m klaagt zeggen ze dat ze voorzichtig zullen gaan overleggen.... en tegen mij zeggen ze het recht in m'n gezicht als ik wat fout doe.

Ben benieuwd of we vandaag HaH hebben.
pi_60013536
Wie weet er een emailadres en/of telefoonnummer van de personeelsadministratie van TNT-post van het Shared Service Center HRSSC Zwolle Postbus 572 Area Noord Oost?
pi_60013875
Bij ons hebben ze nu ook 06-nummers ingevoerd. Ze beginnen allemaal met dezelfde vier cijfers, maar daarna zit er geen systeem meer in. Bij die vaste nummers was dat wel, alleen het laatste cijfer was verschillend. Werd op de ene telefoon niet opgenomen, dan veranderde je gewoon het laatste cijfer. Ben bang dat m'n telefoon straks uitpuilt van de TNT 06 nummers

Enne, ben in vier Ecco shops en twee Ziengs filialen geweest maar ik heb nu wel het model schoenen dat ik wilde in de juiste maat mét korting
pi_60014153
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:01 schreef postzegelspaarder het volgende:
Wie weet er een emailadres en/of telefoonnummer van de personeelsadministratie van TNT-post van het Shared Service Center HRSSC Zwolle Postbus 572 Area Noord Oost?
Contactgegevens

Klantteammanager
Klaas Vos

Postadres:
Postbus 572
8000 AN Zwolle

Bezoekadres:
Noordzeelaan 32
8017 JW Zwolle

Servicedesk:
(038) 467 01 02

E-mail:
hrssc_zl2@tntpost.nl

Klanten
Area Noordoost
TNT Innight
  Redactie Frontpage donderdag 10 juli 2008 @ 10:34:39 #186
J'adore hardcore
pi_60014167
Heb hier nog helemaal niks gehoord over 06 nummers. Wat is het nut er van dan?
pi_60014397
"Alle nummers van het vaste net worden vervangen door mobiele nummers. Deze mobiele nummers zijn opgenomen in een telefoon centrale genaamd 'MobielinBedrijf'. Voordeel van deze nieuwe centrale is dat je rechtstreeks kan bellen naar je direct leidinggevende of andere functionarissen. Ook al zijn ze buiten het pand."

Zo staat het in de brief
  Redactie Frontpage donderdag 10 juli 2008 @ 10:58:29 #188
J'adore hardcore
pi_60014722
Als ik m'n leidinggevende wil bellen kan ik dat ook gewoon op z'n privé 06 doen...

Maar goed, het zal allemaal wel weer
  donderdag 10 juli 2008 @ 11:18:41 #189
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_60015104
Ik heb een beetje een adviesje nodig over verlof.

We gaan elk jaar een weekendje weg met de familie. Normaliter wordt dat in februari geboekt voor eind september/begin oktober. Nu gaan we dus het weekend van 20 september.

Logischerwijs kan ik dat dus niet in december vast laten leggen. Maar zodra ik het weet (begin februari) vraag ik verlof aan. Dit is afgekeurd. Omdat er al teveel mensen vrij hebben. Deze vaste medewerkers hebben het op een akkoordje gegooid met elkaar en onderling wat geschoven. Ik ben daarin niet meegenomen.

Maar kan de planner eigenlijk niet allang iets geregeld hebben, denk ik dan? Kan ik op één of andere manier nog verlof regelen? Tips? Advies?

Ik neem overigens haast NOOIT verlof, alleen dat weekend. Normaal gebruikte ik dat ook als argument, maar dit jaar heb ik wel meerdere dagen genomen. Ik ben bereid enkele van deze dagen in te ruilen.
pi_60016808
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:20 schreef Ohrpolster. het volgende:
Bij ons hebben ze nu ook 06-nummers ingevoerd. Ze beginnen allemaal met dezelfde vier cijfers, maar daarna zit er geen systeem meer in. Bij die vaste nummers was dat wel, alleen het laatste cijfer was verschillend. Werd op de ene telefoon niet opgenomen, dan veranderde je gewoon het laatste cijfer. Ben bang dat m'n telefoon straks uitpuilt van de TNT 06 nummers

Enne, ben in vier Ecco shops en twee Ziengs filialen geweest maar ik heb nu wel het model schoenen dat ik wilde in de juiste maat mét korting
de gein is dan ook dat als jij iemand belt die niet bereikbaar is automatisch de volgende wordt gepakt, zodat je altijd iemand aan de lijn krijgt.
pi_60019054
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:20 schreef Ohrpolster. het volgende:

nvmd
I pwn u!
pi_60024818
Ik ben postboooie, dus terugvindpost (zie de dubbelzinnigheid!)
pi_60026392
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:18 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb een beetje een adviesje nodig over verlof.

We gaan elk jaar een weekendje weg met de familie. Normaliter wordt dat in februari geboekt voor eind september/begin oktober. Nu gaan we dus het weekend van 20 september.

Logischerwijs kan ik dat dus niet in december vast laten leggen. Maar zodra ik het weet (begin februari) vraag ik verlof aan. Dit is afgekeurd. Omdat er al teveel mensen vrij hebben. Deze vaste medewerkers hebben het op een akkoordje gegooid met elkaar en onderling wat geschoven. Ik ben daarin niet meegenomen.

Maar kan de planner eigenlijk niet allang iets geregeld hebben, denk ik dan? Kan ik op één of andere manier nog verlof regelen? Tips? Advies?

Ik neem overigens haast NOOIT verlof, alleen dat weekend. Normaal gebruikte ik dat ook als argument, maar dit jaar heb ik wel meerdere dagen genomen. Ik ben bereid enkele van deze dagen in te ruilen.
Heb je pas net te horen gekregen dat je geen verlof krijgt? Zo ja, je baas had dit eerder moeten melden (termijn van 1 of 2 maanden), dus je bent gewoon vrij.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 10:30:07 #194
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_60036596
De termijn is zelfs twee weken geloof ik, maar ja, dat hebben ze dus vermeld binnen die twee weken.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 11:34:37 #195
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_60037790
Dan zou ik als ik jou was eens flink stampij maken. Over het algemeen kunnen ze bij de TNT niet zo goed overweg met personen die ergens ook echt tegen in gaan en een beetje kwaad worden als ze onrecht worden aangedaan. Dus: gewoon dat kantoor van je leidinggevende binnen gaan en er NIET meer uit gaan voordat je je gelijk hebt gehaald !!
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
  vrijdag 11 juli 2008 @ 11:49:57 #196
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_60038105
Dat is helemaal waar, maar ik wilde het leuk oplossen. Misschien probeer ik gewoon te ruilen met iemand, ik een dagje voor hem, hij een dagje voor mij.
pi_60045506
Je moet even de baas van je vestigingsmanager bellen.... is t zo gepiept.

Heb het al zo vaak gehad, 3 maanden van te voren vrijgevraagd... week ervoor belt mn manager me op wanneer ik vrij wil.... ja, volgende week ben ik er niet.... nou, kan eigenlijk niet. Ik naar zn baas gegaan en ik kreeg mn weekje gewoon.
pi_60047445
Vandaag maar via via te horen gekregen dat de hoogste baas ontzettend blij met mij is... ... via via... hoe gekker kun je 't nog maken?

Ah... stond me andere collega's nog aan te kijken van : "zal wel kloppen dan"

I pwn u!
  vrijdag 11 juli 2008 @ 19:38:31 #199
Bijdehand mannetje
pi_60047581
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:31 schreef weasel85 het volgende:
Vandaag maar via via te horen gekregen dat de hoogste baas ontzettend blij met mij is... ... via via... hoe gekker kun je 't nog maken?

De hoogste baas? Ben jij zo close met meneer Bakker, dan? Dan zal ik maar een beetje op m´n woorden gaan letten, hier.

Mijn teamcoach is ook wel blij met me, maar die hogere managers kennen mij hoogstwaarschijnlijk niet eens!
pi_60047715
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:31 schreef weasel85 het volgende:

Als ze dat zeggen moet je altijd uitkijken. Functioneringsgesprek al gehad? Ze willen je weg hebben.
  Redactie Frontpage vrijdag 11 juli 2008 @ 19:46:26 #201
J'adore hardcore
pi_60047735
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De hoogste baas? Ben jij zo close met meneer Bakker, dan? Dan zal ik maar een beetje op m´n woorden gaan letten, hier.

Mijn teamcoach is ook wel blij met me, maar die hogere managers kennen mij hoogstwaarschijnlijk niet eens!
Peter Bakker is onze postbode plus!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 juli 2008 @ 19:58:46 #202
Maffe Fries
pi_60047975
gehehe.

Heb zelf nog steeds geen functioneringsgesprek gehad, terwijl afgelopen november al had gemoeten. Laat de teamcoach er maar mee komen hoor
pi_60048554
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:45 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Als ze dat zeggen moet je altijd uitkijken. Functioneringsgesprek al gehad? Ze willen je weg hebben.
allang gehad joh zijn dik tevreden over me... en ben toch over 2 maanden weg. ivm vakantie... contract loopt t/m dec. maar neem verlof op, of ik kan contract stopzetten in oktober.

even kijken dus.

*edit: weet iemand wat er mogelijk is met ong. 90-95 verlofuren? (heb er nu zo'n 85 ) ik houd daarvan zo'n 45 uren over... (als ik de verlof voor me vakantie erafhaal) een presentje mogelijk? of... wat zouden jullie doen.
I pwn u!
  zaterdag 12 juli 2008 @ 00:08:53 #204
108725 e-wok
pi_60053120
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
gehehe.

Heb zelf nog steeds geen functioneringsgesprek gehad, terwijl afgelopen november al had gemoeten. Laat de teamcoach er maar mee komen hoor
Iets soortgelijks had ik ook Het gesprek heb ik wel gehad, maar nooit een verslag + mijn handtekening o, het officieel te maken.Half jaar later maar eens aangegeven dat ik nog een krabbel moest plaatsen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 juli 2008 @ 19:24:24 #205
Maffe Fries
pi_60063116
Ben vandaag wel gesloopt. Had een autoroute + een complete loop in een dorp. Normaal werk voor 2 man, maar vandaag in mn uppie gedaan.
pi_60064980
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ben vandaag wel gesloopt. Had een autoroute + een complete loop in een dorp. Normaal werk voor 2 man, maar vandaag in mn uppie gedaan.
Ik vond het meevallen... weinig post... als de makro dr nie bij had gezeten had ik 1 bak gehad voor mn autoroute. Had er graag wat bijgedaan nog

Later begonnen aan mn dienst en uiteindelijk nog eerder klaar... duss... eitje vandaag...
  Redactie Frontpage zaterdag 12 juli 2008 @ 23:13:18 #207
J'adore hardcore
pi_60067097
Normaal begin ik om 9 uur met 't rijden van steunpunten en postagentschappen. Maar vandaag zat ik om 9 uur al weer aan een bakkie, alle punten alweer gehad
pi_60067724
Wat houd t rijden van postagentschappen eigenlijk in?

Ik heb vandaag van 8 tot 4 gewerkt(ongeveer), eerst m'n grote(2,5u uitvoering) en kleine(1,5u uitvoering) wijk gezet. Toen kwart wijkje oplos gedaan, en toen aan mn 2 voorbereide wijken begonnen + nog een middelgrote er achteraan. Maandag beginnen we weer tot zaterdag.... loop aardig binnen zo denk ik.
  Redactie Frontpage zondag 13 juli 2008 @ 09:31:13 #209
J'adore hardcore
pi_60071037
Oh weinig bijzonders: het brengen van aangetekenden en pakjes die niet door de bus konden naar de postagentschappen (supermarkten, drogisterijen, boekhandels) door de stad heen waar mensen het op kunnen halen met hun kennisgeving
pi_60072090
quote:
Op zondag 13 juli 2008 09:31 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Oh weinig bijzonders: het brengen van aangetekenden en pakjes die niet door de bus konden naar de postagentschappen (supermarkten, drogisterijen, boekhandels) door de stad heen waar mensen het op kunnen halen met hun kennisgeving
Bij ons is het vrij gebruikelijk dat niet uitgereikte aangetekenden al voor 10 uur op de postagentschappen liggen. Verschillen die tijden landelijk/per gebied?
  Redactie Frontpage zondag 13 juli 2008 @ 11:47:41 #211
J'adore hardcore
pi_60072123
Heb nooit wat over tijden gehoord! Al red ik het altijd wel makkelijk voor tienen, dus als het voor tienen zou moeten zijn is dat tot nu toe nog geen probleem
pi_60073733

Weet iemand hier of je op het postkantoor een fax kan versturen?
  Redactie Frontpage zondag 13 juli 2008 @ 17:23:34 #214
J'adore hardcore
pi_60078311
quote:
Och die pakketdienst mogen ze hebben
pi_60087201
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:24 schreef lienelien het volgende:

Weet iemand hier of je op het postkantoor een fax kan versturen?
Zover ik het weet is er een faxservice ja.
En anders toch gewoon een postzegeltje plakken?
Als je hem vandaag op de bus had gedaan was ie dr morge geweest!!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:15:20 #216
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_60115238
Gisteren geflitst met een postauto, 20 km/u te hard Achja, nu weet ik iig waar ik voor werk. Reed overigens zo snel om nog even een klant binnen de tijd te halen. Kan ik de boete evt op TNT post verhalen?
pi_60116225
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:15 schreef Paran0id het volgende:
Gisteren geflitst met een postauto, 20 km/u te hard Achja, nu weet ik iig waar ik voor werk. Reed overigens zo snel om nog even een klant binnen de tijd te halen. Kan ik de boete evt op TNT post verhalen?
Nee, stond laatst in blaadje van tnt, dat je zelf mag betalen...
  Redactie Frontpage dinsdag 15 juli 2008 @ 11:55:23 #218
J'adore hardcore
pi_60117021
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:15 schreef Paran0id het volgende:
Misschien op de klant omdat ze zo'n rottijd hebben wat zonder snel rijden niet te halen is
pi_60128366
Grmbl. Sleutel van het depot kwijt geraakt.. ik vraag me af of dat gevolgen gaat hebben
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 juli 2008 @ 20:08:21 #220
Maffe Fries
pi_60128528
Denk ik niet hoor. Ik ben onderweg al eens een boco kwijtgeraakt en moest een collega laten komen om weer verder te kunnen
  Redactie Frontpage dinsdag 15 juli 2008 @ 20:13:20 #221
J'adore hardcore
pi_60128641
Wordt rustig na de zomer bij ons, gaan al 6 fulltimers weg
pi_60130690
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:13 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Wordt rustig druk na de zomer bij ons, gaan al 6 fulltimers weg

afg. maandag ook een leuke (nieuwe regel) actie ingevoerd ofzo...

12:00 uur begonnen, had mijn pakketjes al vrij snel klaar. 12:30 wilde de weg op gaan, en zeg tegen iedereen; tot morgen!

2 collegas: je mag nog niet weg....
ik:
hun: je mag pas om 13:15 weg...
ik:
hun: ja... dat moet ofzo..
ik: werk hier fucking 1 jaar en dit is de eerste keer dat ik hierover hoor?
een van hun: nou, vorig week werd ik hierop ook op aangesproken.
ik: wat lul je dude
hij: ja, was geschorst toen ofzo..
ik: ermmm.... right... kzal es met me chef een leuke babbeltje gaan voeren dan..
ik: Wie sprak je daarop aan, zal 't er ook es met hem overhebben
hij: (werkt daar zo'n 3-5 jaar) ik heb geen flauw idee wie me aansprak, moest naar kantoor komen en kreeg een schorsing..
ik: right..

Ik mag dan wel postbode zijn, en diegene die er langer werken houden zich maar stil hey.... ben hier best boos om... kga echt flippen als ik die gast aanspreek die een van me collegas hierop heeft aangesproken...

onzin allemaal..
I pwn u!
pi_60131102
Je wordt geschorst omdat je op maandag eerder weggaat?

Ik mag toch hopen dat het een hoax verhaal is en ze een dolletje met je maken .
pi_60131827
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 21:49 schreef MrX1982 het volgende:
Je wordt geschorst omdat je op maandag eerder weggaat?

Ik mag toch hopen dat het een hoax verhaal is en ze een dolletje met je maken .
vroeg t na aan iedereen.. iedereen bleef massaal tot 13:15 wachten
I pwn u!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 juli 2008 @ 22:35:40 #225
Maffe Fries
pi_60132452
LIjkt mij een protestactie van hemzelf en dat heeft nog succes gehad ook. Belachelijke actie overigens.
pi_60134910
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 22:13 schreef weasel85 het volgende:

[..]

Terwijl het werk gedaan is? 45 minuten wachten om weg te gaan. Voor een bedrijf wat zegt te willen bezuinigen lijkt het me weggegooid geld om te moeten wachten. Houd ons op de hoogte hoe de vork in de steel steekt .

Als ik op maandag werk doe ik mijn werk en ga bestellen. Mooi niet dat iemand mij tegen kan houden.
pi_60137069
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Grmbl. Sleutel van het depot kwijt geraakt.. ik vraag me af of dat gevolgen gaat hebben
Behalve dat ze je een muts vinden die niet op haar spullen kan letten vrij weinig.
pi_60138996
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:13 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Wordt rustig na de zomer bij ons, gaan al 6 fulltimers weg
Peters beleid word dus goed uitgevoerd?

Zijn allemaal postbodes zeker, die er al meer dan 20 jaar werken?
  Redactie Frontpage woensdag 16 juli 2008 @ 10:50:03 #229
J'adore hardcore
pi_60139490
Kan een paar jaar schelen, maar: ja!
pi_60140455
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 07:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Behalve dat ze je een muts vinden die niet op haar spullen kan letten vrij weinig.
Nouja hij zat netjes aan mijn sleutelbos, maar was dus los geraakt. Gelukkig heeft iemand hem gevonden daar, dus ik krijg hem straks terug. Doe ik hem meteen maar aan een wat steviger ringetje
pi_60148803
Kan je eigenlijk makkelijk ontslag nemen bij TNT? Ik ben eigenlijk niet van plan om heel erg lang brieven in de bus te gaan proppen, maar ik neem aan dat er wel een bepaalde termijn is die je moet uitzitten voor je hem peert?
  woensdag 16 juli 2008 @ 19:56:46 #232
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_60151315
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 17:43 schreef BertMaalderink het volgende:
Kan je eigenlijk makkelijk ontslag nemen bij TNT? Ik ben eigenlijk niet van plan om heel erg lang brieven in de bus te gaan proppen, maar ik neem aan dat er wel een bepaalde termijn is die je moet uitzitten voor je hem peert?

Wat kan er nu beter zijn dan frisse lucht, lichamelijke beweging en daar voor betaald krijgen?

₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_60151440
quote:
Volgens mij heb je een maand opzegtermijn zoiets
pi_60151595
quote:
Zie mijn bericht hierboven, als je oud bent en bij TNT werkt en nog postbode contract hebt, hebben ze graag dat je hem peert, liever gister dan vandaag nog.

Maar je hebt idd een maandje opzeg termijn.

Ik heb vandaag 3 grote wijken gelopen, en nog een stukje oplos(drie woonwijk straatjes), ik weer geld, peter weer arm, maar ach, ben goedkoop dus ik mag vast blijven
pi_60153433
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 19:56 schreef 24Fan het volgende:

Wat kan er nu beter zijn dan frisse lucht, lichamelijke beweging en daar voor betaald krijgen?

Een baan waar ik niet het minimumloon voor krijg

Nee, ik heb een mooie HBO-diploma op zak en ben een eigen bedrijfje aan het opstarten. Mijn postbode-carriere is er puur om mijn krappe inkomsten een beetje te verhogen. Het valt namelijk prima te combineren. Maar zogauw het niet meer nodig is wil ook redelijk snel kunnen stoppen zonder al te veel gedoe.

Maar postbode zijn is erg fijn hoor! Lekker fietsen en fluiten en zwaaien en mensen bliede maken
  donderdag 17 juli 2008 @ 14:49:27 #236
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_60166521
Weten jullie ook of dat fietsproject voor zaterdagwerkers beschikbaar is? Ben wanhopig op zoek naar een nieuwe fiets.
Nothing is what it seems
pi_60170776
Ik ben ook aan het koekeloeren naar een fiets

Waar fietsen jullie eigenlijk mee? Gewoon een oud barrel, of zo'n mooie sterke Kronan-achtige transportfiets, met zelfs een rekje voorop? =)
  Redactie Frontpage donderdag 17 juli 2008 @ 18:41:21 #238
J'adore hardcore
pi_60171501
Een oerdegelijke zwarte Gazelle, uiteraard met rekje
pi_60172778
Ik wil ook zo'n yuppenrek, maar ik denk toch dat het een oud wrak met een bagagedrager gaat worden Heb jij het rek wel eens nodig trouwens, of kan het allemaal wel achter in je fietstassen?
  Redactie Frontpage donderdag 17 juli 2008 @ 20:11:55 #240
J'adore hardcore
pi_60173486
Ik gebruik mijn voortas 't meeste. Zoveel mogelijk daar in, en de rest mag in de zijtassen!
  FOK!fotograaf donderdag 17 juli 2008 @ 20:16:16 #241
73911 ultra_ivo
pi_60173579
Ik heb twee tassen en een bakje op een voordrager. Naar het begin van de bestelling neem ik zo min mogelijk mee, dan moet ik redelijk klimmen. Vanaf het steunpunt is het maximaal laden
pi_60190673
fietsproject is voor zaterdagwerkers ook beschikbaar... aantal posts terug is het daar ook al eens over gegaan.
Ikzelf heb een maand geleden nog een fiets gekocht (geen postfiets) via het project.

Ik heb deze fiets... 2 jaar geleden nieuw gekocht in Eindhoven, kostte 299 euro. Nog altijd veel plezier van.

Hier de link naar de fietsenmaker
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:52:38 #243
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_60191619
quote:
TNT en vakbonden bereiken definitief cao-akkoord
Uitgegeven: 18 juli 2008 09:35
Laatst gewijzigd: 18 juli 2008 09:56

AMSTERDAM - TNT en de vakbonden hebben een definitief cao-akkoord bereikt. Dat meldt het post- en expressconcern vrijdagochtend in een persbericht.
TNT

De leden van ABVAKABO FNV, BVPP, CNV Publieke Zaak en VPP hebben hun handtekening gezet onder de nieuwe cao. Ze stemden in met het prinicipe-akkooord dat op 23 mei door onderhandelaars en TNT werd bereikt.

De nieuwe cao heeft een looptijd van 1 april 2008 tot 1 april 2009.
NU.nl
pi_60191868
Ik neem een soort Sparta Pick Up, maar dan niet van Sparta en een stukje goedkoper En hij heeft ook nog een bagagedragert achterop.

Dit is dus de Sparta, van mijn aanstaande fiets kan ik geen plaatje vinden, omdat ik het merk ben vergeten
pi_60193619
Ik heb eerst een barrel gekocht, voor een prikkie...

Achteraf zonde, want dat werkt met bestellen gewoon niet fijn. Fiets blijft niet staan enzo... dat werkt niet.

De fiets die ik nu heb heb ik danwel 300 euro voor moeten betalen, maar ik kan er wel fijn op bestellen. Als ik hem goed inpak kan ie met volle tassen op de standaard blijven staan (en dan zit er maar een gewoon standaardje onder). Voorop op het rekje heb ik een rood postkratje gezet. Ideaal voor HAH en alle zooi die ik verder meeneem op de fiets. Ook makkelijk met boodschappen ofzo

Edit: effe een foto gemaakt.

[ Bericht 10% gewijzigd door martinnutjuh op 18-07-2008 17:52:15 ]
pi_60197315
Martinnutjuh, vuile rat, je steelt bedrijfseigendommen!! Zo'n rood bakkie mag je niet meenemen toch? dat vind ome peter niet goed
pi_60205398
Een erg erg erg rustige zaterdag vandaag. Alleen jammer dat het de hele tijd zo plensde .
pi_60208609
Waarom gaan ze bij TNT eigenlijk altijd uit van belachelijk weinig uren? In mijn nieuwe contract spreken ze over circa 6 uur per week, terwijl het gaat om zo'n 3 uur per dag Ik zag bij de vacatures destijds ook allemaal van die veel te lage indicaties.
  zondag 20 juli 2008 @ 17:37:14 #249
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_60228290
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 22:13 schreef weasel85 het volgende:

[..]

Bij ons hing altijd een briefje, je mag pas om 1 uur weg ivm optimale uitwisseling van de post.
pi_60228953
Ze geven volgens mij nergens geen grote contracten meer weg en al helemaal niet voor een vast dienstverband.
Mensen willen vaak liever meer werken dan minder en zo dekken ze zich in bij tnt.
Jammer maar helaas
  zondag 20 juli 2008 @ 18:14:42 #251
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_60229117
Als ik tijdens een eerste afleverpoging van een pakket niet aanwezig ben, is het pakket dezelfde dag dan ook al op te halen op een postkantoor? Of gaat het naar een sorteercentrum om de volgende dag weer in bestelling te gaan en vanaf dan naar het postkantoor?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_60229348
Vanaf september ga ik ook bij TNT aan de slag als zaterdagbesteller! Hoop dat het wat is, maar als ik jullie verhalen zo lees zit het wel goed. Ik heb zelf trouwens al vijf jaar de Telegraaf bezorgd dus met brievenbussen kan ik nu wel omgaan
  zondag 20 juli 2008 @ 18:38:51 #253
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_60229517
quote:
Op zondag 20 juli 2008 18:14 schreef InTrePidIvity het volgende:
Als ik tijdens een eerste afleverpoging van een pakket niet aanwezig ben, is het pakket dezelfde dag dan ook al op te halen op een postkantoor? Of gaat het naar een sorteercentrum om de volgende dag weer in bestelling te gaan en vanaf dan naar het postkantoor?
Ligt eraan wat voor soort pakket het is, maar ik neem aan dat je een belpakket bedoelt, dus een pakket die niet door een standaard brievenbus past. Die kun je dus niet dezelfde dag ophalen bij het postkantoor, omdat er een tweede bestelpoging wordt gedaan, de eerstvolgende werkdag (of zaterdag, als de eerste poging op een vrijdag was). Ben je dan nog niet thuis, kun je hem de volgende werkdag (of zaterdag) bij het postkantoor ophalen.
pi_60231495
quote:
Op zondag 20 juli 2008 18:04 schreef tntster het volgende:
Ze geven volgens mij nergens geen grote contracten meer weg en al helemaal niet voor een vast dienstverband.
Mensen willen vaak liever meer werken dan minder en zo dekken ze zich in bij tnt.
Jammer maar helaas
Hm, als ze maar niet gaan janken als ik meer uren uitbetaald wil krijgen dan dat. Zelfs Lance Armstrong kan mijn wijken niet in 6 uur per week rijden. Ik moet morgen toch nog even langs, dus da zal ik het meteen even vragen. Overmorgen ga ik echt beginnen
pi_60234694
wat je werkt krijg je uiteraard gewoon uitbetaald..
  zondag 20 juli 2008 @ 23:11:14 #256
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_60234984
quote:
Op zondag 20 juli 2008 18:38 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Ligt eraan wat voor soort pakket het is, maar ik neem aan dat je een belpakket bedoelt, dus een pakket die niet door een standaard brievenbus past. Die kun je dus niet dezelfde dag ophalen bij het postkantoor, omdat er een tweede bestelpoging wordt gedaan, de eerstvolgende werkdag (of zaterdag, als de eerste poging op een vrijdag was). Ben je dan nog niet thuis, kun je hem de volgende werkdag (of zaterdag) bij het postkantoor ophalen.
Merci
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  maandag 21 juli 2008 @ 10:54:24 #257
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_60240359
Maandag

Edit: Regen
  Redactie Frontpage maandag 21 juli 2008 @ 16:26:40 #258
J'adore hardcore
pi_60247336
Wat een dag
  maandag 21 juli 2008 @ 17:20:18 #259
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_60248288
Gewoon de hele middag regen

Wat was ik blij dat ik weer eens mijn ouderwetse autodienst had vandaag. Baal wel van het feit dat ik tegenwoordig bijna niet meer vroeg kan beginnen. Erg duidelijk te merken aan mijn salarisstrook van deze maand.

Planner zet alle vaste medewerkers in de voorbereiding omdat ze anders niet aan hun uren komen. 2 weken terug begon ik ongeveer elke dag rond half 11, en dan tot 2 a 3 uur 's middags bestellen. Zo kan ik dus nooit veel uren maken in de vakantie. Of ik moet avondritten gaan rijden, maar zie dat zelf niet zitten, wil gewoon om 18.00 thuis eten.
pi_60252839
quote:
Op maandag 21 juli 2008 17:20 schreef Paran0id het volgende:
Gewoon de hele middag regen

Wat was ik blij dat ik weer eens mijn ouderwetse autodienst had vandaag. Baal wel van het feit dat ik tegenwoordig bijna niet meer vroeg kan beginnen. Erg duidelijk te merken aan mijn salarisstrook van deze maand.

Planner zet alle vaste medewerkers in de voorbereiding omdat ze anders niet aan hun uren komen. 2 weken terug begon ik ongeveer elke dag rond half 11, en dan tot 2 a 3 uur 's middags bestellen. Zo kan ik dus nooit veel uren maken in de vakantie. Of ik moet avondritten gaan rijden, maar zie dat zelf niet zitten, wil gewoon om 18.00 thuis eten.
Dat is bij ons op kantoor dan beter voor mekaar... in 2/3 van de avondritten kun je thuis geen eten (daar zit rond etenstijd een gat in de dienst, de klanten die daar ooit zaten zijn weggevallen. De andere rit kom je op de terugweg langs de kebabtent... daar kom ik ook nog wel eens...

Vanavond verzending gehad, was pas om 19.45 klaar. Dat is wel minder... net om 20.30 pas gegeten.

Enjah het weer vandaag... dat was om depressief van te worden. Ik mocht gewoon op de fiets bestellen, 3 wijkjes.
  maandag 21 juli 2008 @ 21:39:36 #261
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_60253950
quote:
Op maandag 21 juli 2008 20:53 schreef martinnutjuh het volgende:

[..]
3 wijkjes.
Ik 't dubbele
pi_60255350
Jeetje wat schrijft die TNT man weer slecht

ander topic, zie plaatje...

naja... ik schrijf dan natuurlijk alles volledig erop... alleen mijn handtekening das gewoon gekrabbel.

maar word zelf niet veel wijzer van wat die postbode er nou neergeschreven heeft..
I pwn u!
  maandag 21 juli 2008 @ 23:53:55 #263
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_60257394
quote:
Op maandag 21 juli 2008 22:37 schreef weasel85 het volgende:
Jeetje wat schrijft die TNT man weer slecht

ander topic, zie plaatje...

naja... ik schrijf dan natuurlijk alles volledig erop... alleen mijn handtekening das gewoon gekrabbel.

maar word zelf niet veel wijzer van wat die postbode er nou neergeschreven heeft..
Lol ik schrijf het meestal vrij netjes op (AGT's) maar dat komt omdat ik ze altijd al op kantoor schrijf.

Die keren dat ik buiten in de wind & regen tegen de voordeur zo'n kennisgeving schrijf zal het ook niet altijd leesbaar zijn

Naam schrijf ik superklein
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:31:39 #264
136780 Nosh
hurpdurp
pi_60258039
quote:
Op maandag 21 juli 2008 20:53 schreef martinnutjuh het volgende:

[..]

Ik mocht gewoon op de fiets bestellen, 3 wijkjes.
Lijkt me sowieso toch een kwestie van zelf bepalen?

Op de maandag doe ik de helft sowieso op de fiets, behalve de lokale volkswijk hier. Al die afgebakende stukjes stoep maken dat onmogelijk
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:22:35 #265
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_60262461
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:31 schreef Nosh het volgende:

[..]

Lijkt me sowieso toch een kwestie van zelf bepalen?

Op de maandag doe ik de helft sowieso op de fiets, behalve de lokale volkswijk hier. Al die afgebakende stukjes stoep maken dat onmogelijk
Tssss

Gewoon vlak voor 't stoepje ff je stuur oplichten, hoppa.
Brief door die bus stouwen -> afzetten tegen de deur en weer achteruit die tuin uitrollen.

Volgens mij begint m'n fiets wel aardig te slijten
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:28:25 #266
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_60262578
quote:
Op maandag 21 juli 2008 23:53 schreef kvdv het volgende:

[..]

Lol ik schrijf het meestal vrij netjes op (AGT's) maar dat komt omdat ik ze altijd al op kantoor schrijf.

Dat deed ik voorheen ook wel eens, maar de keren wanneer ik het deed was er toevallig net altijd iemand thuis. Ik heb vaak een rit met postbezorgers beleveren + AGT. Dus de briefjes zien er bij mij ook niet echt netjes uit op de 3S code na

Overigens is dat wel een van de relaxte diensten die ik heb. Beetje door de stad cruisen met aangetekende stukken + veel contact met mensen.
pi_60264122
Iemand al salaris gehad van deze maand?????
pi_60264211
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 11:33 schreef Richard1974 het volgende:
Iemand al salaris gehad van deze maand?????
Nope
pi_60264257
Dan ben ik gelukkig niet de enige dan. Wel laat deze maand dan
pi_60264279
Komt vandaag hoorde ik op het kantoor gister.
pi_60264350
Mooi zo! Ja ik hoor dat nu niet want heb nu vakantie nog een weekje
  Redactie Frontpage dinsdag 22 juli 2008 @ 12:50:29 #272
J'adore hardcore
pi_60266136
Zo, weer een hernia rijker maar de dag weer overleefd
pi_60271770
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:50 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Zo, weer een hernia rijker maar de dag weer overleefd

zo zwaar was 't nou niet vandaag..
I pwn u!
  Redactie Frontpage dinsdag 22 juli 2008 @ 16:24:27 #274
J'adore hardcore
pi_60271864
Mwah, 3 hah, een berg veronicagidsen en 2 sjouwwijken (trap op, trap af, en dat met flinke rondes...)
pi_60273905
Zo, mijn eerste dag zit erop Meteen 2 dikke wijken met 3 huis aan huis bladen. Wat moet het een verademing zijn als die krengen er niet bij zitten zeg.
  Redactie Frontpage dinsdag 22 juli 2008 @ 18:10:07 #276
J'adore hardcore
pi_60274446
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 17:40 schreef BertMaalderink het volgende:
Wat moet het een verademing zijn als die krengen er niet bij zitten zeg.
Dat heb je heel goed
pi_60274543
Inderdaad.

Ik hoop dat ze me in deze vakantie nog wat vaker nodig gaan hebben. Ik heb nu 2 weken van dinsdag t/m zaterdag gewerkt. Deze week alleen dinsdag, woensdag en zaterdag. Kan de centen wel gebruiken dus ik wil eigenlijk wel zoveel mogelijk werken .
pi_60278921
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 18:10 schreef PartyAnimal87 het volgende:

Dat heb je heel goed
Hoe vaak per week zitten ze er wel bij eigenlijk? Hoorde van m'n collega dat het er ook op andere dagen bij kan zitten. Dan zie je opeens 2x zoveel brievenbussen. Ik was samen met die collega nog 5 uur bezig om alles te bezorgen

2 grote wijken + HAH is in m'n uppie dus een dikke hel, dat zie ik nu al Gelukkig zei m'n collega dat ook en vertelde hij dat dat ook zelden hoefde.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:19:30 #279
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_60280959
Vandaag ook een aardig dagje gedraaid. 07.15 tot 13.00 voorbereiding + autobestelling. Zetwerk ging snel, maar door HAH duurde het allemaal toch vrij lang. Daarna tot 15.30 Volkswijkje voorbereiden + wegbrengen. Wederom door HAH duurde het langer dan had gekund: had maar 1 bakje met post............ En van 16.00 tot 18.30 buslichting + haalrit.....

Lekker dagje dus Maar al met al geeft het aan het einde van de dag een heerlijk gevoel van voldoening en zit ik hier nu te genieten met een koud glas bier.
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage woensdag 23 juli 2008 @ 04:49:09 #280
J'adore hardcore
pi_60286871
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:29 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Hoe vaak per week zitten ze er wel bij eigenlijk? Hoorde van m'n collega dat het er ook op andere dagen bij kan zitten. Dan zie je opeens 2x zoveel brievenbussen. Ik was samen met die collega nog 5 uur bezig om alles te bezorgen

2 grote wijken + HAH is in m'n uppie dus een dikke hel, dat zie ik nu al Gelukkig zei m'n collega dat ook en vertelde hij dat dat ook zelden hoefde.
Dinsdag hebben wij er standaard 2, regelmatig zit er een derde bij. In de zomer is het wat folders betreft rustig, maar normaal gesproken heb je vaker per week foldertjes dr bij. Maar als het maar ééntje is, is het goed te doen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juli 2008 @ 16:40:50 #281
Maffe Fries
pi_60298408
Zo, ben weer terug van vakantie en morgen maar weer eens aan de slag
pi_60302234
Hele week geen h.a.h. meer, ze korten ons dan elke dag 20 % op de uitvoering
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:39:47 #283
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_60317413
Amper post vandaag, weinig AGT, lekker zonnetje. Vroeg begonnen en vroeg klaar.

Redactie Frontpage donderdag 24 juli 2008 @ 12:50:35 #284
J'adore hardcore
pi_60317613
quote:
Amper post vandaag, weinig geen AGT, lekker zonnetje. Vroeg begonnen en vroeg klaar.

pi_60317651
Inderdaad vroeg klaar weer, ik ben er dan weer niet blij mee... maargoed...

vandaag weer een ettertje aangesproken op dat hij een ander kind sloeg... hij wilde zijn huis inrennen maar ik liet dat niet toe, en sprak hem hierop aan. ( Ik hield 'm tegen dus...)

3de keer dat ik dit meemaak, dat een ander 'n ander slaat... Je kunt enkel de ouders hierover inlichten...

Ik neem aan dat je zelf niets mag doen.. ahoewel mijn plannen ook niet zijn om juist wel wat te doen... maargoed.. hoe denken jullie erover?
I pwn u!
  donderdag 24 juli 2008 @ 14:47:14 #286
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_60321014
Erik de jong heeft ook ooit bij de post gewerkt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_60321026
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 14:47 schreef kvdv het volgende:
Erik de jong heeft ook ooit bij de post gewerkt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

-edit-: Ja dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Postbode#Bekende_postbodes
  donderdag 24 juli 2008 @ 14:51:58 #288
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_60321129
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 14:47 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:

[..]

-edit-: Ja dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Postbode#Bekende_postbodes
Onder de foto bij dat wiki artikel:
quote:
Vroeger waren de bussen van ijzer en de postbodes van staal.
  donderdag 24 juli 2008 @ 14:52:24 #289
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_60321143
Hoi TNT-ers!
Vraagje. Ik heb gisteren een pakket ontvangen terwijl ik niet thuis was. De postbode heeft het pakket uit het zicht onder mijn fietsenschuurtje/afdakje neergezet (of het pakketje is van de rand (in het zicht) af tussen de fietsen gevallen), maar geen briefje in de bus gedaan. Gisteravond op track & trace stond het pakket als "afgeleverd" weergegeven, maar ik kon het niet vinden. Ben bij de buren geweest, maar ook die hadden niets gehad. Pas vanmorgen toen ik mijn fiets wilde pakken zag ik tussen de fietsen, achter een houten schot, mijn pakketje liggen. Is het gebruikelijk om in zo'n situatie geen briefje in de bus te doen, of was de postbode een beetje haastig?
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_60321145
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 14:51 schreef kvdv het volgende:

[..]

[..]

Whehe.
  donderdag 24 juli 2008 @ 14:57:36 #291
136780 Nosh
hurpdurp
pi_60321263
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 14:52 schreef ToMaSZ het volgende:
Hoi TNT-ers!
Vraagje. Ik heb gisteren een pakket ontvangen terwijl ik niet thuis was. De postbode heeft het pakket uit het zicht onder mijn fietsenschuurtje/afdakje neergezet (of het pakketje is van de rand (in het zicht) af tussen de fietsen gevallen), maar geen briefje in de bus gedaan. Gisteravond op track & trace stond het pakket als "afgeleverd" weergegeven, maar ik kon het niet vinden. Ben bij de buren geweest, maar ook die hadden niets gehad. Pas vanmorgen toen ik mijn fiets wilde pakken zag ik tussen de fietsen, achter een houten schot, mijn pakketje liggen. Is het gebruikelijk om in zo'n situatie geen briefje in de bus te doen, of was de postbode een beetje haastig?
Als hij het 'bezorgd' heeft, schrijft hij geen kennisgeving uit. Inderdaad. Ook niet als het op zo'n halfslachtige manier gebeurd.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 juli 2008 @ 14:58:45 #292
Maffe Fries
pi_60321288
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 14:52 schreef ToMaSZ het volgende:
Hoi TNT-ers!
Zulke dingen gebeuren wel vaker, omdat de pakkettendienst zoveel mogelijk pakketten moet bezorgen. Het was in dit geval wel netjes geweest om even een briefje met de exacte locatie af te leveren. Ik zou zeggen dat het haastwerk of onwetendheid was.
  donderdag 24 juli 2008 @ 14:59:40 #293
136780 Nosh
hurpdurp
pi_60321313
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 14:51 schreef kvdv het volgende:

[..]

[..]

Berry van Aerle

º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_60356186
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 14:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zulke dingen gebeuren wel vaker, omdat de pakkettendienst zoveel mogelijk pakketten moet bezorgen. Het was in dit geval wel netjes geweest om even een briefje met de exacte locatie af te leveren. Ik zou zeggen dat het haastwerk of onwetendheid was.
Of Thomas heeft zo'n pauper brievenbus die niet voldoet aan het standaardformaat, aangezien de postbode tegenwoordig alleen pakketjes meekrijgt die door de brievenbus kunnen.
pi_60357937
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 07:07 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Of Thomas heeft zo'n pauper brievenbus die niet voldoet aan het standaardformaat, aangezien de postbode tegenwoordig alleen pakketjes meekrijgt die door de brievenbus kunnen.
Die hebben doorgaans geen track-en-trace. Naar alle waarschijnlijkheid dus idd een pakketchauffeur die haast had.

En als ik lees dat veel van onze sub-contractors per afgeleverd pakket betaald krijgen kan ik me daar wel iets bij voorstellen....
pi_60359600
tvp
pi_60381183
Nu het toch vakantie is, (in ieder geval) postbezorgers krijgen maar 4 weken betaald verlof (dus 4 keer het aantal contracturen). Voldoet dit wel aan het wettelijke minimum en zijn er meer werkgevers die hun werknemers zo weinig vakantie gunnen?

Ik dacht dat het voor postbode 5 weken is, ook voor zaterdagbestellers.
pi_60382524
Ik begrijp ook geen hol van die vakantieregelingen. En aangezien dit voor mij hopelijk een tijdelijke baan is heb ik me er ook niet zo in verdiept. Bij het sollicitatiegesprek heb ik beloofd dat ik er de gehele vakantieperiode zal zijn, met de vraag of ik dan vervolgens rond oktober een aantal weken weg kan. Was geen probleem zeiden ze, wat ik erg opvallend vond.

Net zoals het feit dat ze elke week aan me vragen wanneer ik wil werken. Ik heb een jaarcontract, dus ik snap niet dat ze me niet gewoon opeisen. Gaat allemaal wel erg vrijblijvend tot nu toe

Maar ik zie wel hoe ze tegen die tijd tegen m'n vakantie aankijken. Mochten ze me opeens minder geven, dan neem ik ontslag en zoek ik bij thuiskomst wel wat anders.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:20:52 #299
174160 Apfel.
Apfel PUNT
pi_60419411
Ik kom er op de site van TNT niet helemaal uit,

Maar ik ben dus opzoek naar een nieuw baantje, en dacht dat misschien de TNT wel leuk is. Pakketjes rondrijden oid dat lijkt me wel wat. Iemand die hier meer info over kan geven wat betreft omgeving haarlem? Dus hoe je daar naar toe kan solliciteren, en of je nog aan bepaalde eisen moet voldoen ofzo?

Desnoods een PMtje kun je sturen .
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:49:49 #300
Bijdehand mannetje
pi_60419974
quote:
Op zondag 27 juli 2008 18:12 schreef sempron2400 het volgende:
Nu het toch vakantie is, (in ieder geval) postbezorgers krijgen maar 4 weken betaald verlof (dus 4 keer het aantal contracturen). Voldoet dit wel aan het wettelijke minimum en zijn er meer werkgevers die hun werknemers zo weinig vakantie gunnen?

Ik dacht dat het voor postbode 5 weken is, ook voor zaterdagbestellers.
Vier weken per jaar (eigenlijk: viermaal het gemiddeld aantal contracturen per week) is het wettelijk minimum. Maar op postbezorgers na ken ik eigenlijk niemand die inderdaad dit absolute minimum verdient.

Voor (zaterdag) postbodes is het i.d.d. 5 weken per jaar.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:51:02 #301
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_60419991
Weer erg slap met de post vandaag... is wel prettig bestellen
Jammer alleen van die ene HaH.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')