Dat soort gevallen heb ik wel vaker gehoordquote:Op maandag 9 juni 2008 19:56 schreef e-wok het volgende:
Ik werk dus inmiddels niet meer bij de TNT, maar ik hoorde dat een oud-collega is ontslagen omdat ie de maandagpost áltijd op dinsdag mee nam. Ik weet niet hoelang hij dit al deed, maar iig vaker dan 1x
Het betrof een postbode met een vast contract die er al een aardige tijd werkte... Post op maandag wegbrengen was hem te min...
Vakantiekrachten worden meestal aangenomen als THK-er, Tijdelijke Hulp Kracht. Ze vallen niet onder een CAO. Het uurloon is meestal het minimumloon, maar omdat er tevens afkoop vakantiedagen bij zit en het vakantiegeld reeds is inbegrepen lijkt het nog enigszins ergens op. Bij 23+ ers althans, iemand van 16 komt er bekaaider van af.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:07 schreef martinnutjuh het volgende:
Wat krijgt een tijdelijke vakantiekracht eigenlijk per uur betaald?
Vallen die onder de CAO Postbezorgers?
En hoe reken je de maandsalarissen uit die CAO Postbezorgers om naar een uurloon?
Iemand die het weet??
OMGquote:Op maandag 9 juni 2008 19:56 schreef e-wok het volgende:
Ik werk dus inmiddels niet meer bij de TNT, maar ik hoorde dat een oud-collega is ontslagen omdat ie de maandagpost áltijd op dinsdag mee nam. Ik weet niet hoelang hij dit al deed, maar iig vaker dan 1x
Het betrof een postbode met een vast contract die er al een aardige tijd werkte... Post op maandag wegbrengen was hem te min...
Rotterdamse methode?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag weer eens wat nieuws, ongeadresseerde kaartjes tussen mijn post, gericht aan de "geachte bewoner", met een verhaal over kwaliteitscontroles van TNT enzo. Heb het maar gewoon bezorgd
mogen ze bij mij flikken... ben daar niet op getraindquote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag weer eens wat nieuws, ongeadresseerde kaartjes tussen mijn post, gericht aan de "geachte bewoner", met een verhaal over kwaliteitscontroles van TNT enzo. Heb het maar gewoon bezorgd
Dat vermoedde ik al, maar niemand heeft ons hier van verteld, en we hebben die dingen ook nog nooit eerder gehad. Bovendien suggereert de tekst op het kaartje (geachte bewoner) dat het ding wel bezorgd dient te worden. Dus totdat ik formele instructies krijg hou ik me lekker van de domme.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, lijkt me eerder kwaliteitskaarten die je er uit moet vissen en bij je teamcoach in moet leveren. Zijn ze bij ons deze weken scheutig mee.
Dat heet dus de Rotterdamse methode.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, lijkt me eerder kwaliteitskaarten die je er uit moet vissen en bij je teamcoach in moet leveren. Zijn ze bij ons deze weken scheutig mee.
Ook makkelijk buiten flikkeren zo.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:07 schreef weasel85 het volgende:
mare... dat maandag post bezorgen op een dinsdag![]()
is gewoon makkelijk verdiend!, verder niets meer gehoord over dat ik 42 s had 'laten staan'...
Dat klinkt als een typisch voorbeeld van communiceren bij TNTquote:Op woensdag 11 juni 2008 16:34 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik had vanmiddag iemand moeten opleiden. Die zou rond 2 uur me op straat opzoeken. Om 3 uur maar eens gebeld dat ik nog niemand gezien had....
Dit keer niet. De dame in kwestie was gisteren al mee geweest met een collega en belde vandaag dat ze pas vanaf 2 uur kon.quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat klinkt als een typisch voorbeeld van communiceren bij TNT
Bij ons mogen de regeltjes ook wel eens wat strakker toegepast worden. Kwaliteit is soms ver te zoeken. En als er niet op gelet wordt verslap je gewoon. Ik ook, net zo goed als ieder ander.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:32 schreef tntster het volgende:
Bij ons wordt er wekelijks met kwaliteits controle kaarten gewerkt..
Ook worden er wijken gecontroleerd die voorbereid zijn etc.
Sinds kort vrij streng geworden..maar aan de andere kant ook wel weer goed =)
vandaag had ik gelukkig geen wijk =) lekker binnen vertoeven :-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |