quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:07 schreef MCH het volgende:Ik heb een aantal vragen over dat gare loonstrookje van TNT
Mijn indienstreding als zaterdagpostbode was op 1 april dit jaar.
- Als ik pas op 1 april in diens getreden ben hoe kon ik dan diezelfde maand al aan het eind van die maand salaris van april gekregen hebben dat over de periode 03-03 t/m 30-03 gaat.
- Mei telde 5 zaterdagen, mijn standaardsalaris over die periode was echter hetzelfde als maanden met 4 zaterdagen. Ik heb wel extra uren (die ik niet heb opgegeven dacht ik) uitbetaald gekregen. Is dit ter compensatie van die 5de zaterdag?
- Als ik op 31 mei mijn extra gewerkte uren inlever, krijg ik dit dan pas uitbetaald in juli?
Hopelijk kan iemand mij helpen.

In april krijg je de CONTRACTuren uitbetaald over april. De aanduiding 3/3-30/3 bovenaan je loonstrookje slaat op de zgn. emolumentenperiode, dus dat gaat om de MEERuren over die periode (over maart dus), aangezien deze met een maand vertraging worden uitbetaald.
Het aantal contracturen per maand wordt als volgt berekend: contracturen per week x (365/7) / 12. Als je een contract hebt van 5 uur per week is dat dus ongeveer 21,72 uur per maand.
Voor elke dienst staat een bepaald aantal uren. Als je een dienst hebt die meer uren telt dan je contract is het verschil dus meeruren. Ook als je je tijd niet schrijft krijg je dan deze meeruren uitbetetaald. Heb je een dienst van 6,5 uur en is je contract 5 uur per zaterdag, dan is dat 1,5 meeruur. Die krijg je automatisch. Heb je er echter 7 uur over gedaan (en geef je dit ook door) dan zou je dus 2 meeruren krijgen.
Je kan beter niet je meeruren aan het eind van de maand doorgeven, maar gelijk op de dag zelf, of zo snel mogelijk daarna. Anders kan het zijn dat de betreffende weken al "afgesloten" zijn, en dan kan je teamcoach jouw evt. uitloop niet zo makkelijk meer boeken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...