quote:'Ook Albert Luque mag weg bij Ajax'
Eerder vandaag maakte de Telegraaf bekend dat Mitea, Edgar Manucharyan en Leonardo zouden mogen vertrekken bij Ajax. Volgens At5 tekst zou ook Albert Luque geen toekomst meer bij Ajax hebben. Dat komt niet helemaal uit de lucht vallen, als het waar is. De Spaanse aanvaller speelde onder Ten Cate regelmatig en kwam terug van een blessure, maar Adrie Koster zag in Albert Luque alleen maar een tribuneklant.
Prima, laat al die dure subtoppers mag weggaan. Wie zal Jurgen Colin, Laurent Delorge, Ablert Luque, Dennis Rommedahl, Kenndy Bakircioglu en Leonardo missen?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:27 schreef papalaatmetietenlos het volgende:
Luque ook weg... Ik dacht dat van Basten het wel zou kunnen vinden met Luque. Volgend jaar moet het afscheid nemen van de spelers volgens mij 2 uur voor de wedstrijd al beginnen als het zo door gaat.
Die berichten zullen er wel komen als ze verkocht worden.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:31 schreef _Mike_ het volgende:
Ik geloof de verhalen over de grote schoonmaak pas zodra ze op Ajax.nl staan.
Belangrijkere vraag: wie zal ze willen kopen? Vooral Loekie zal lastig te verpatsen zijn, met dat salaris van hem.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:29 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Prima, laat al die dure subtoppers mag weggaan. Wie zal Jurgen Colin, Laurent Delorge, Ablert Luque, Dennis Rommedahl, Kenndy Bakircioglu en Leonardo missen?
Ik denk dat je je gaat vergissen in de nuttigheid van Colin en Delorge volgend seizoen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:29 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Prima, laat al die dure subtoppers mag weggaan. Wie zal Jurgen Colin, Laurent Delorge, Ablert Luque, Dennis Rommedahl, Kenndy Bakircioglu en Leonardo missen?
Waar komt dit bericht over Luque eigenlijk vandaan? Op AT5.nl staat niets en op teletekst van AT5 ook niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:34 schreef Cheiron het volgende:
Hmm. Nog geen maand geleden stond er nog een artikel dat van Basten Luque een kans ging geven.
Prima dat ze durven te investeren, Klaas is ook zo 3x zo duur geworden.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:34 schreef fathank het volgende:
Idioot trouwens, fucking 18 miljoen euro voor een speler van Heerenveen. Duurste binnenlandse transfer ooit?
Transfervrij.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:33 schreef papalaatmetietenlos het volgende:
[..]
Belangrijkere vraag: wie zal ze willen kopen? Vooral Loekie zal lastig te verpatsen zijn, met dat salaris van hem.
Ik laat me graag positief verrassen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik denk dat je je gaat vergissen in de nuttigheid van Colin en Delorge volgend seizoen.
Investeren in 4 maanden goed voetbalquote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:39 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Prima dat ze durven te investeren, Klaas is ook zo 3x zo duur geworden.
Als ze daar geen spelers voor kunnen terughalen/laten doorstromen die niet minstens even goed zijn, is het wel heel triest gesteld.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik denk dat je je gaat vergissen in de nuttigheid van Colin en Delorge volgend seizoen.
Welke flierefluiter neemt dit bericht nou serieus, het komt van Ajaxfans en Ajax1.nl . Zoals gemeld hierboven is er voor de rest niets over te vindenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:39 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Waar komt dit bericht over Luque eigenlijk vandaan? Op AT5.nl staat niets en op teletekst van AT5 ook niet.
Ja veruit. Op dit moment staat dat record volgens mij nog op naam van Huntelaar maar ik kan me vergissen..quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:34 schreef fathank het volgende:
Idioot trouwens, fucking 18 miljoen euro voor een speler van Heerenveen. Duurste binnenlandse transfer ooit?
Komen we in een poul met HSV AC Milan en stel dat van CL nog een goed team komt, hebben we weer pech in de 93e minuut tegen AC-Milan bij een 2-2 in San Siro, en aan 1 punt genoeg. Verliezen we weer ofzoquote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:00 schreef Nashje het volgende:
Heel mooi heel mooi. Het gaat de goede kant op.
Nu Luisao en Douglas nog halen en dan moeten we de UEFA Cup toch wel kunnen binnenslepen.
Waarom zou je spelers halen die even goed zijn, voor weer eens een extra salaris, tekengeld en transfersom als je ze in huis hebt lopen? Ik zeg niet dat het basisklanten zijn, maar ik denk wel dat ze als backup en reserve van toegevoegde waarde kunnen zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:52 schreef Riro het volgende:
[..]
Als ze daar geen spelers voor kunnen terughalen/laten doorstromen die niet minstens even goed zijn, is het wel heel triest gesteld.
Dat lijkt me vrijwel onmogelijk behangplakker.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:05 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Komen we in een poul met HSV AC Milan en stel dat van CL nog een goed team komt, hebben we weer pech in de 93e minuut tegen AC-Milan bij een 2-2 in San Siro, en aan 1 punt genoeg. Verliezen we weer ofzo
Komt Seedorf toch nog naar Amsterdamquote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:08 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrijwel onmogelijk behangplakker.
En laat Milan maar langskomen. Kunnen we weer eens laten zien wie nou de beste is.
Who the fuck is Milan?
Het was ook meer een beetje ironisch bedoeldquote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:08 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrijwel onmogelijk behangplakker.
En laat Milan maar langskomen. Kunnen we weer eens laten zien wie nou de beste is.
Who the fuck is Milan?
Beginquote:Op dinsdag 3 juni 2008 23:15 schreef Triptamine het volgende:
Nu nog Rommedahl en Kennedy aub weg. Jammer dat Luque weg moet
En conclusiequote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:39 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Waar komt dit bericht over Luque eigenlijk vandaan? Op AT5.nl staat niets en op teletekst van AT5 ook niet.
Ga er maar van uit dat hij nog blijft, ik had namelijk ook al eerder gelezen dat Marco wel wat in hem zag.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:53 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Welke flierefluiter neemt dit bericht nou serieus, het komt van Ajaxfans en Ajax1.nl . Zoals gemeld hierboven is er voor de rest niets over te vinden
Als ie zijn niveau van Depor weer kan bereiken, ik, en vele anderenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 23:25 schreef DANILXL het volgende:
wie wil luque nou?
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 23:28 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Begin
[..]
En conclusie
[..]
Ga er maar van uit dat hij nog blijft, ik had namelijk ook al eerder gelezen dat Marco wel wat in hem zag.
Tien miljoen maximaal. Die jongen heeft echt nog niet veel laten zien, misschien is dit een tijdelijke vorm waarin hij verkeerd en presteerd hij volgend seizoen helemaal niks. Je weet het niet met zo'n jonge knaap die pas 1 seizoen in de eredivisie speelt daarom is 18 milj. gewoon veeeelste veel.quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:01 schreef De_Ananas het volgende:
Als je Sulejmani voor 18 miljoen koopt kun je maar weinig winst op hem maken. Helemaal als er een doorverkoopclausule nog bij komt. Ik vind het teveel, maximaal 13 ofzo aub.
Dat was ook zo'n verzonnen bericht, net als het bericht dat 'ie een kans zou krijgen onder Van Basten. Ik zeg overigens niet dat dat laatste niet waar is, maar Van Basten heeft dat nooit gezegd.quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:28 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Zie Alberto ook nog wel blijven.. anders was ie niet akkoord gegaan met salarisverlaging
Die doorverkoopclausule zal wel bij het bedrag inzitten. En winst maken?quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:01 schreef De_Ananas het volgende:
Als je Sulejmani voor 18 miljoen koopt kun je maar weinig winst op hem maken. Helemaal als er een doorverkoopclausule nog bij komt. Ik vind het teveel, maximaal 13 ofzo aub.
Bron: Sportweekquote:'Ook Albert Luque mag vertrekken bij Ajax'
- Datum: 3-jun-2008 20:37
Ook Albert Luque (foto, rechts) heeft geen toekomst meer bij Ajax, meldt AT5. Eerder werd al bekend dat de Amsterdammers open staan voor een vertrek van Nicolae Mitea, Edgar Manucharyan en Leonardo.
Luque is van dit kwartet verreweg de opvallendste naam. De Spanjaard komt pas sinds augustus uit voor Ajax nadat hij transfervrij overkwam van het Engelse Newcastle United en zou één van de grootverdieners binnen de selectie zijn.
Zijn 'hoogtepunt' beleefde Luque in de thuiswedstrijd tegen VVV-Venlo (6-1) door in drie minuten tijd twee keer te scoren. Weer een paar minuten later moest hij geblesseerd naar de kant. Daarna kwam Luque nog slechts sporadisch in actie omdat interim-trainer Adrie Koster het niet in hem zag zitten. (KVN)
Even een post van iemand gejat op het Ajax forum, hier ben ik het volkomen mee eensquote:Even voor de duidelijkheid: er is hier toch niemand verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering binnen Ajax of de financiele cijfers van Ajax? Als wij als supporters al gaan zeggen dat het teveel geld is, hoe kunnen we dan ooit van Ajax verlangen dat er in kwaliteit geïnvesteerd wordt?
Wij betalen elk jaar weer kapitalen om Ajax aan het werk te zien, dan mogen we toch ook wel verwachten dat dit soort spelers gehaald worden? Hoeveel dat moet kosten interesseert me geen moer. Slop ziet maar hoe hij het voor elkaar krijgt, als ie het maar voor elkaar krijgt.
Als 18 miljoen te betalen is met de huidige en toekomstige financiele situatie, waarom zou je het dan niet doen? Die jongen kan fantastisch voetballen dus wij gaan er een hoop plezier van beleven. En in financieel opzicht verdien je zowieso een klein deel terug met merchandising, kan hij sportief geld in het laatje brengen, marketingtechnisch kan hij financieel heel aantrekkelijk zijn/worden en als hij zich echt heel goed gaat doorontwikkelen wordt hij misschien wel voor heel veel geld verkocht.
Stel hij gaat het niet maken (die kans acht ik niet zo groot) dan is er financieel gezien natuurlijk een mindere situatie ontstaan, maar: wie niet durft te investeren bereikt nooit iets. Dat is nou eenmaal het risico van een investering, dat het mislukt. Kan gebeuren, maar in dit geval is iedereen het er zo duidelijk over eens dat ik dit als een vrij veilige investering omschrijf. Ik heb er in ieder geval heel veel vertrouwen in en hoop dat zijn komst zo gauw mogelijk officieel bekend gemaakt gaat worden!
Dat klopt ook wel maar Ajax heeft natuurlijk ook veel transfergelden nodig als men wil blijven investeren, dan is CL spelen alleen niet voldoende.quote:Op woensdag 4 juni 2008 01:00 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Die doorverkoopclausule zal wel bij het bedrag inzitten. En winst maken?![]()
Gewoon kampioen worden, dan halen we dankzij de CL al bijna het bedrag terug.
En ja, noem even als voorbeeld, Emnes of Sulejmani, geen moeilijke keuze.
Leef jij ook nogquote:Op woensdag 4 juni 2008 03:34 schreef PLAE@ het volgende:
Jammer van Luque. Ik snap het allemaal niet zo
Dan zou ik hem nog eens goed lezen want op het ene moment zeg je dat het je geen bal interesseerd hoe ze aan het geld komen, als ze hem maar kopen. En het volgende moment zeg je, als de financiele middelen aanwezig zijn dan moeten ze hem kopen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 02:01 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Even een post van iemand gejat op het Ajax forum, hier ben ik het volkomen mee eens
Waarom geen jeugdspelers de kans geven in plaats van deze subtoppers? De jeugd is de toekomst, kan eventueel nog aan verdiend worden. Deze twee subtoppers verneuken de toekomst van de jeugd, zitten simpelweg in de weg. Persoonlijk ben ik voor een vaste basis van elf man, maximaal drie wissels van buitenaf en de rest moet gewoon uit eigen jeugd komen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:05 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Waarom zou je spelers halen die even goed zijn, voor weer eens een extra salaris, tekengeld en transfersom als je ze in huis hebt lopen? Ik zeg niet dat het basisklanten zijn, maar ik denk wel dat ze als backup en reserve van toegevoegde waarde kunnen zijn.
En nog steeds staat er niets over op AT5, Sportweek gaat dus naar het niveau Ajax1.nlquote:
Ik heb sportweek nooit hoger ingeschat dan Ajax Showtime en Ajax1.nl Alleen AT5, VI.nl, AD en Telegraaf neem ik serieus.quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:17 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
En nog steeds staat er niets over op AT5, Sportweek gaat dus naar het niveau Ajax1.nl
VI wel betrouwbaar?quote:Ook Van Basten heeft Luque niet nodig bij Ajax
04/06/2008 09:20
Ajax wil meewerken aan een vertrek van Albert Luque. Ook Edgar Manucharyan, Nicolae Mitea en Robbert Schilder hebben te horen gekregen dat de nieuwe trainer Marco van Basten ze niet nodig heeft.
'Het is niet zo dat deze jongens weg móéten, ze mogen alleen weg als er een prijs wordt betaald die marktconform is', verduidelijkt technisch manager Danny Blind in de nieuwe Voetbal International.
Blind voerde gesprekken met Luque, Manucharyan, Mitea en Schilder naar aanleiding van de bevindingen van Van Basten, die de huidige Ajax-selectie heeft doorgelicht. De dure Luque kwam afgelopen seizoen nauwelijks aan spelen toe, Manuchayan en Mitea kenden de afgelopen jaren veel blessureleed en Schilder werd tot twee keer toe verhuurd aan Heracles Almelo.
Ook met Leonardo voerde Blind een gesprek over de rol van de Braziliaan binnen het nieuwe Ajax. 'Hij kan nog steeds van waarde zijn voor Ajax, maar ik heb hem eerlijk verteld dat we nog op zoek gaan naar versterking in de aanval.' Leonardo was vanwege een ernstige knieblessure lang uit de roulatie en slaagde er na zijn rentree niet in een basisplaats te veroveren.
VI
Yes, sirquote:
Prima!quote:
quote:1 Stekelenburg · 2 Heitinga · 3 Silva · 4 Vermaelen · 5 Emanuelson · 6 Kuffour · 7 Kennedy · 8 Urzaíz · 9 Huntelaar · 10 Luque · 11 Leonardo · 12 Heijblok · 13 Davids · 15 Delorge · 16 Suárez · 17 Vertonghen · 18 Gabri · 19 Rommedahl · 20 Ogăraru · 21 Manucharyan · 23 Lindgren · 24 Donald · 25 Van der Wiel · 26 Sarpong · 27 Anita · 28 Krohn-Dehli · 29 Perez · 30 Gentenaar · 31 Colin · 37 Van der Heijden · 38 De Jong
Klopt, maar hij houdt de ontwikkeling van jongens als Mitchell Donald, Vurnon Anita en Jeffrey Sarpong tegen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:01 schreef denthemen het volgende:
Waarom Delorge? Hij heeft veel last gehad van zijn blessure maar de wedstrijden dat hij meedeed heeft hij goed tot zeer goed gespeeld
Je kan altijd zo lekker de ene of de andere kant doorslaan hequote:Op woensdag 4 juni 2008 08:17 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarom geen jeugdspelers de kans geven in plaats van deze subtoppers? De jeugd is de toekomst, kan eventueel nog aan verdiend worden. Deze twee subtoppers verneuken de toekomst van de jeugd, zitten simpelweg in de weg. Persoonlijk ben ik voor een vaste basis van elf man, maximaal drie wissels van buitenaf en de rest moet gewoon uit eigen jeugd komen.
quote:
Sportweek is ook gewoon betrouwbaar vind ik...quote:
Dat is wel altijd zo gegaan en goed. Omschrijf Colin en Delorge nu niet als nuttig want dat zijn ze gewoon niet. Ik zie echt niet in wat de meerwaarde van die 2 is t.o.v. een jeugdspeler. Colin en Delorge kunnen mee met een subtopper net als een jeugdspeler van ajax. En Colin als back-up: sorry dat geeft me alles behalve een veilig gevoelquote:Op woensdag 4 juni 2008 10:05 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je kan altijd zo lekker de ene of de andere kant doorslaan he.
Het is toch niet realistisch om met 14 volwaardige eredivisiespelers en de rest jeugdspelers een heel seizoen lang te presteren in de Eredivisie, laat staan in Europa? Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar in onze succesjaren was er ook een balans tussen jong en oud, terwijl de jonge talenten toen extreem getalenteerd waren. Die hebben we nu voorlopig niet.
Bij elke topclub heb je een kern van 16 of 17 spelers die basiswaardig is, de rest is zeker subtop of talentvol. Bij ons kan het momenteel niet anders dan 13 of 14 spelers basiswaardig (dus Europeestopniveau - zeker Eredivisie top) en dan nog twee of drie redelijk nuttige spelers (zoals Colin en Delorge dus) en de rest kan wel met jeugd ja. Maar je kan niet verlangen van Slijngaard om nu al een heel seizoen Vertonghen te vervangen mocht dat nodig zijn. Of van een Anita om Gabri te vervangen. De gemiddelde kwaliteit, maar de fysiek sterkere Delorge is daar dan net wat nuttiger voor.
Bij aanvallers is het wel wat anders. Daar kan je sneller iemand laten debuteren omdat daar ervaring een minder noodzakelijk goed is, maar middenvelders en verdedigers zijn meestal beter na een paar jaar op niveau gevoetbald te hebben. Tuurlijk moeten ze die kans krijgen, maar wel geleidelijk of via een huurperiode.
Wanneer je straks Silva - xxx - Vermaelen - Vertonghen rond hebt lopen, dan is het fijn wanneer er straks niet alleen maar Wormgoor - van der Wiel - van der Heijden - Slijngaard staan; maar ook nog een Colin, een Donk/Douglas. Zelfde voorin, het is leuk om daar straks Goossens, Martina, Castillon, Sarpong rond te hebben lopen, maar Rommedahl erbij kan echt geen kwaad, of nog een spits van boven de 28 die al wat jaartjes rond loopt.
Bij gelijkwaardigheid is het voordeel er voor het jonge talent, maar niet ten koste van alles.
Maar die missen alleen ervaring wat deze jongens wel hebben. Net wat Bliksemschigt zegt; ervaren spelers MOET je er gewoon bij hebben!!quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:09 schreef Longmen het volgende:
[..]
Daar hebben we gewoon minstens even goede jeugdspelers voor. weg ermee.
Wat een ervaring zegquote:Op woensdag 4 juni 2008 10:15 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Maar die missen alleen ervaring wat deze jongens wel hebben. Net wat Bliksemschigt zegt; ervaren spelers MOET je er gewoon bij hebben!!
Niet mee eens, liever een talent dat de kans krijgt dan een subtopper van buitenaf die hem blokkeert. Sommige jongens komen nu al jaren niet verder dan Jong Ajax, puur omdat Ajax-onwaardige jongens in de weg lopen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:05 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je kan altijd zo lekker de ene of de andere kant doorslaan he.
Het is toch niet realistisch om met 14 volwaardige eredivisiespelers en de rest jeugdspelers een heel seizoen lang te presteren in de Eredivisie, laat staan in Europa? Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar in onze succesjaren was er ook een balans tussen jong en oud, terwijl de jonge talenten toen extreem getalenteerd waren. Die hebben we nu voorlopig niet.
Bij elke topclub heb je een kern van 16 of 17 spelers die basiswaardig is, de rest is zeker subtop of talentvol. Bij ons kan het momenteel niet anders dan 13 of 14 spelers basiswaardig (dus Europeestopniveau - zeker Eredivisie top) en dan nog twee of drie redelijk nuttige spelers (zoals Colin en Delorge dus) en de rest kan wel met jeugd ja. Maar je kan niet verlangen van Slijngaard om nu al een heel seizoen Vertonghen te vervangen mocht dat nodig zijn. Of van een Anita om Gabri te vervangen. De gemiddelde kwaliteit, maar de fysiek sterkere Delorge is daar dan net wat nuttiger voor.
Bij aanvallers is het wel wat anders. Daar kan je sneller iemand laten debuteren omdat daar ervaring een minder noodzakelijk goed is, maar middenvelders en verdedigers zijn meestal beter na een paar jaar op niveau gevoetbald te hebben. Tuurlijk moeten ze die kans krijgen, maar wel geleidelijk of via een huurperiode.
Wanneer je straks Silva - xxx - Vermaelen - Vertonghen rond hebt lopen, dan is het fijn wanneer er straks niet alleen maar Wormgoor - van der Wiel - van der Heijden - Slijngaard staan; maar ook nog een Colin, een Donk/Douglas. Zelfde voorin, het is leuk om daar straks Goossens, Martina, Castillon, Sarpong rond te hebben lopen, maar Rommedahl erbij kan echt geen kwaad, of nog een spits van boven de 28 die al wat jaartjes rond loopt.
Bij gelijkwaardigheid is het voordeel er voor het jonge talent, maar niet ten koste van alles.
Ja dat dus.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:21 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Niet mee eens, liever een talent dat de kans krijgt dan een subtopper van buitenaf die hem blokkeert. Sommige jongens komen nu al jaren niet verder dan Jong Ajax, puur omdat Ajax-onwaardige jongens in de weg lopen.
Ik vind ze niet erg betrouwbaar als ze melden dat hun bron AT5 is, terwijl er helemaal niets op AT5 staat.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:10 schreef Longmen het volgende:
[..]
Sportweek is ook gewoon betrouwbaar vind ik...
Colin speelde de eerste drie maanden heel erg kut. Daarna waren zijn invalbeurten echt niet zo slecht als dat iedereen wil denken. Hij maakte weinig fouten zoals hij eerder wel deed, was zekerder aan de bal en viel gewoon naar behoren in. Wat hij voor heeft op Wormgoor, van der Heijden en van der Wiel is ervaring. Hij heeft 165 wedstrijden op het hoogste niveau gevoetbald, daarin is hij alle situaties zo'n beetje wel tegenkomen die jonge talenten nog allemaal moeten leren en er ook zeker fouten in zullen maken. Ik verkondig niet dat Colin een keiharde klasse verdediger is of dat hij supergoed is. Maar zijn passing, zijn kracht en het dekken zijn allemaal naar behoren om degelijk in te kunnen vallen voor Silva of Heitinga bij een NAC of Vitesse uit. Terwijl je die zekerheid (die heb je nooit) sowieso niet kan verwachten van zo'n jonge jongen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:14 schreef Longmen het volgende:
[..]
Dat is wel altijd zo gegaan en goed. Omschrijf Colin en Delorge nu niet als nuttig want dat zijn ze gewoon niet. Ik zie echt niet in wat de meerwaarde van die 2 is t.o.v. een jeugdspeler. Colin en Delorge kunnen mee met een subtopper net als een jeugdspeler van ajax. En Colin als back-up: sorry dat geeft me alles behalve een veilig gevoel
Eens. Kijk maar naar alle gasten die wel zijn doorgebroken. Die hadden allemaal een fase waarin ze barslecht waren en in zo'n geval kun je toch wel een hoop ervaring gebruiken.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Het is wel een stap die je moet zetten hoor, van de A1 naar selectievoetbal, of van het tweede naar het eerste van Ajax. Dat is niet dat je gewoon even gaat voetballen. In plaats van een gelijkwaardige tegenstander van dezelfde leeftijd sta je ineens tegenover iemand die 10 jaar ouder is, fysiek sterker is en wellicht ook sluwer in de duels is. Dan kan je nog wel zo'n goede techniek hebben, maar je legt het waarschijnlijk gewoon af.
Een kans krijgen is heel wat anders dan je selectie te balanceren op 14 spelers + jeugd. Een kans krijgen kan ook nog wanneer Delorge en Colin er wel rondlopen. Je hebt dan de keuze tussen de ervarenheid en het talent. Maar wanneer je iedereen naar buiten schopt die ouder is dan 24 en niet in de basis zal staan, heb je weinig keuzes over en zal je moeten gaan voor de jeugdige talenten.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:21 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Niet mee eens, liever een talent dat de kans krijgt dan een subtopper van buitenaf die hem blokkeert. Sommige jongens komen nu al jaren niet verder dan Jong Ajax, puur omdat Ajax-onwaardige jongens in de weg lopen.
Je kan Wormgoor gewoon prima in het diepe gooien in de eredevisie, dat is een prima platform. Waarom zou hij niet net zo spelen als Colin? Je moet het een keer leren. En ik vind echt dat Colin nu wordt omschreven als defensieve zekerheid en dat is hij verre van.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Colin speelde de eerste drie maanden heel erg kut. Daarna waren zijn invalbeurten echt niet zo slecht als dat iedereen wil denken. Hij maakte weinig fouten zoals hij eerder wel deed, was zekerder aan de bal en viel gewoon naar behoren in. Wat hij voor heeft op Wormgoor, van der Heijden en van der Wiel is ervaring. Hij heeft 165 wedstrijden op het hoogste niveau gevoetbald, daarin is hij alle situaties zo'n beetje wel tegenkomen die jonge talenten nog allemaal moeten leren en er ook zeker fouten in zullen maken. Ik verkondig niet dat Colin een keiharde klasse verdediger is of dat hij supergoed is. Maar zijn passing, zijn kracht en het dekken zijn allemaal naar behoren om degelijk in te kunnen vallen voor Silva of Heitinga bij een NAC of Vitesse uit. Terwijl je die zekerheid (die heb je nooit) sowieso niet kan verwachten van zo'n jonge jongen.
Dat zou dan ook aan AT5 kunnen liggen toch?quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:28 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ik vind ze niet erg betrouwbaar als ze melden dat hun bron AT5 is, terwijl er helemaal niets op AT5 staat.
Maar in een wedstrijd tegen PSV, Feyenoord en een handjevol subtoppers, zie ik toch liever Colin dan een onervaren Vito Wormgoor...quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:32 schreef Longmen het volgende:
[..]
Je kan Wormgoor gewoon prima in het diepe gooien in de eredevisie, dat is een prima platform. Waarom zou hij niet net zo spelen als Colin? Je moet het een keer leren. En ik vind echt dat Colin nu wordt omschreven als defensieve zekerheid en dat is hij verre van.
Welke ervaring heeft Delorge dan? Je moet gewoon een ervaren man kopen die wel goed is en daarnaast dus jeugd zoals je omschrijft. Maar niet deze minimaal prestererende "ervaren spelers"quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Een kans krijgen is heel wat anders dan je selectie te balanceren op 14 spelers + jeugd. Een kans krijgen kan ook nog wanneer Delorge en Colin er wel rondlopen. Je hebt dan de keuze tussen de ervarenheid en het talent. Maar wanneer je iedereen naar buiten schopt die ouder is dan 24 en niet in de basis zal staan, heb je weinig keuzes over en zal je moeten gaan voor de jeugdige talenten.
We hebben het over een heel seizoen op topniveau presteren en voetballen he. Hoeveel jeugdspelers hebben we in de laatste 4 jaar wel niet zien debuteren en weer zien terugvallen na een paar maanden? Je kan daar gewoon niet een jaar lang op teren wanneer een van je basisspelers wegvalt.
Noem eens één reden waarom je Laurent Delorge of Jurgen Colin zou opstellen in plaats van een jeugdspeler?quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Een kans krijgen is heel wat anders dan je selectie te balanceren op 14 spelers + jeugd. Een kans krijgen kan ook nog wanneer Delorge en Colin er wel rondlopen. Je hebt dan de keuze tussen de ervarenheid en het talent. Maar wanneer je iedereen naar buiten schopt die ouder is dan 24 en niet in de basis zal staan, heb je weinig keuzes over en zal je moeten gaan voor de jeugdige talenten.
We hebben het over een heel seizoen op topniveau presteren en voetballen he. Hoeveel jeugdspelers hebben we in de laatste 4 jaar wel niet zien debuteren en weer zien terugvallen na een paar maanden? Je kan daar gewoon niet een jaar lang op teren wanneer een van je basisspelers wegvalt.
Nou ik niet. Hoe vaak deden die talenten het niet super is dergelijke wedstrijden?quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:35 schreef Breach het volgende:
[..]
Maar in een wedstrijd tegen PSV, Feyenoord en een handjevol subtoppers, zie ik toch liever Colin dan een onervaren Vito Wormgoor...
Zou kunnen ja, maar dat is hier niet het geval. Ik heb de nieuws items van gister en vandaag allemaal gezien en er word over Sulejmani gesproken maar geen woord over Luque gehoord.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:34 schreef Longmen het volgende:
[..]
Dat zou dan ook aan AT5 kunnen liggen toch?
Het gaat er om of het waar is wat ze zeggen, de bron doet er voor mij niet zo toe. We zullen wel zien of het allemaal klopt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:37 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Zou kunnen ja, maar dat is hier niet het geval. Ik heb de nieuws items van gister en vandaag allemaal gezien en er word over Sulejmani gesproken maar geen woord over Luque gehoord.
Waarom, in godsnaam? Kwaliteit en ervaring hebben ze echt niet meer dan die jeugdspelers, daarbij kan de jeugd door dit soort spelers alleen maar groeien!quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:35 schreef Breach het volgende:
[..]
Maar in een wedstrijd tegen PSV, Feyenoord en een handjevol subtoppers, zie ik toch liever Colin dan een onervaren Vito Wormgoor...
Begin maar...quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:37 schreef Longmen het volgende:
[..]
Nou ik niet. Hoe vaak deden die talenten het niet super is dergelijke wedstrijden?
Kom op man je weet als ajacied toch ook wel hoe talenten zijn doorgebroken?quote:
Hoe kan je Delorge uberhaupt beoordelen na 2 wedstrijden?quote:Maar gasten als Colin en Delorge zijn gewoon prima reserves.
Alsof elke supporter zo denkt. Misschien zien de meeste gewoon in dat de kwaliteit ontbreekt? Was Litmanen een grote naam?quote:Maar omdat het Ajax-publiek ze niet zag als een grote naam zijn ze vanaf het begin af aan op elke minimale fout afgestraft. Colin mocht in de eerste wedstrijd die ie speelde het sarcastische 'Colin in Oranje' van de tribunes aanhoren. Op die manier geef je niemand vertrouwen. En dan is het makkelijk om te roepen dat die gast alleen maar ballen terugspeelt.
Jij beoordeeld hem dus ook op die handvol wedstrijdenquote:Ik zie hier mensen een mening hebben over Delorge, terwijl ie maar 4 wedstrijden gespeeld heeft vanwege blessures. Twee daarvan was ik in het stadion en heb ik hem 90 minuten zien spelen en was hij één van de beste mensen op het veld die dag.
Ik zie dat deze Belgen gewoon veel meer kwaliteit hebben. En Colin is bovendien de belichaming van het ajax beleid van ten Cate en van Geel: vriendjespolitiek. Daar kun je niet omheen. En dus snap ik die kritiek wel.quote:Bovendien is het selectieve verontwaardiging van sommigen, want als Colin een fout maakt dan worden er hier weer 3 pagina's besteed aan het beleid van Ajax en hoe ze wel niet zulke spelers durven te kopen. Maar ik lees hier niemand over Vertonghen en Vermaelen die samen goed zijn voor 15 tegengoals dit seizoen die puur aan hun fouten te wijten zijn...
Maar hij is ook zeker geen defensieve onbenul. Hij is echt niet zo slecht als iedereen denkt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:32 schreef Longmen het volgende:
[..]
Je kan Wormgoor gewoon prima in het diepe gooien in de eredevisie, dat is een prima platform. Waarom zou hij niet net zo spelen als Colin? Je moet het een keer leren. En ik vind echt dat Colin nu wordt omschreven als defensieve zekerheid en dat is hij verre van.
Je wil toch naar het niveau waar er geen fouten gemaakt mogen worden?quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:35 schreef M0NTANA het volgende:
Hoor nou wat je zelf zegt, BliksemSchigt. Jurgen Colin en Laurent Delorge waren niet heel erg slecht, maakte evenveel fouten als jeugdspelers. Waarom dan niet een jeugdspeler opstellen? Die kunnen beter worden, in de toekomst basismateriaal worden. Waarom in godsnaam die (te) dure subtoppers?
quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:35 schreef Longmen het volgende:
[..]
Welke ervaring heeft Delorge dan? Je moet gewoon een ervaren man kopen die wel goed is en daarnaast dus jeugd zoals je omschrijft. Maar niet deze minimaal prestererende "ervaren spelers"
quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Noem eens één reden waarom je Laurent Delorge of Jurgen Colin zou opstellen in plaats van een jeugdspeler?
Ervaring?![]()
Kwaliteit?
Ervaring ja. Beiden hebben 150+ wedstrijden gespeeld. Dat zijn er dus 150+ meer dan de jeugdspelers. Je onderschat echt wat het is om een niveau hoger te gaan voetballen hoor. Ik weet niet of je zelf voetbalt, maar de overgang van de A1 naar selectie op amateurniveau is ook al enorm; in het prof-voetbal is die stap alleen maar nog groter.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:40 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarom, in godsnaam? Kwaliteit en ervaring hebben ze echt niet meer dan die jeugdspelers, daarbij kan de jeugd door dit soort spelers alleen maar groeien!
Jij weet toch ook wel dat gasten als Heitinga, Maduro enz ook hun slechte maanden haddenquote:Op woensdag 4 juni 2008 10:50 schreef Longmen het volgende:
Kom op man je weet als ajacied toch ook wel hoe talenten zijn doorgebroken?
Ik volg het voetbal in het algemeen en heb hem dus wel vaker zien voetballen dan die 2 wedstrijdenquote:Hoe kan je Delorge uberhaupt beoordelen na 2 wedstrijden?
Jij en ik weten precies hoe het Ajax-publiek denkt. 99% Wist niet hoe Colin gepresteerd had in Engeland, dus was het puur gebasseerd op de naam.quote:Alsof elke supporter zo denkt. Misschien zien de meeste gewoon in dat de kwaliteit ontbreekt? Was Litmanen een grote naam?
Nee, ik zeg dat ie toen prima speelde en dat ik daar niks heb gezien waarom ie niet een prima reserve zou zijn met zijn ervaring.quote:Jij beoordeeldt hem dus ook op die handvol wedstrijden
Schijnbaar niet, want Van Basten heeft persoonlijk Colin contractverlenging aangeboden...quote:Ik zie dat deze Belgen gewoon veel meer kwaliteit hebben. En Colin is bovendien de belichaming van het ajax beleid van ten Cate en van Geel: vriendjespolitiek. Daar kun je niet omheen. En dus snap ik die kritiek wel.
Ik begrijp echt niet wat je nu zoveel beter vind aan Colin dan bv een Wormgoor,dat is dan een verschil in inzicht. talent en ervaring: talent: ehm... Ervaring een handjevol wedstrijden. Lurling heeft ook heel veel ervaring, die maar halen dan?
quote:De Zeeuw staat open voor Ajax
In de nieuwe editie van de Voetbal International (pagina 163) geeft Demy de Zeeuw aan open te staan Ajax.
'Van Basten laat me bij het Nederlands elftal vaak spelen en gaat komend seizoen bij Ajax aan de slag. Ik snap dat mensen de optelsom maken, maar op dit moment speelt er niks. Mijn streven is om op EK in de kijker te spelen'.
'En als Ajax komt dan sta ik daarvoor open. Als je bij de nummer 11 van Nederland speelt, heb je natuurlijk altijd oren naar een andere club. En zeker 1 van dat kaliber.Ik denk dat iedere speler van AZ hogerop wil.'
Bron: VI
Knopper, Reuser, Schilder, Wooter, Musampa, Van de Bergh, Schulp, Hose, van der Gun... De laatste twee seizoenen De Jong, Sarpong, Anita, Donald, Wormgoor, Slijngaard - op Siem de Jong na allemaal weer terugvallen (mede door blessures, maar dan nog). Het is geen basis.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:50 schreef Longmen het volgende:
[..]
Kom op man je weet als ajacied toch ook wel hoe talenten zijn doorgebroken?
Dus kan ie nog prima in de voorbereiding blijven.quote:Hoe kan je Delorge uberhaupt beoordelen na 2 wedstrijden? Jij beoordeeld hem dus ook op die handvol wedstrijden
Die laatste is natuurlijk een suffe vergelijking. En dat van Colin begrijp ik wel - maar ook weer niet. Want je kan Colin het niet aanrekenen dat hij een vriend van Ten Cate is en daarom gehaald is. Gabri reken je daar toch ook niet op af?quote:[..]
Ik zie dat deze Belgen gewoon veel meer kwaliteit hebben. En Colin is bovendien de belichaming van het ajax beleid van ten Cate en van Geel: vriendjespolitiek. Daar kun je niet omheen. En dus snap ik die kritiek wel.
Ik begrijp echt niet wat je nu zoveel beter vind aan Colin dan bv een Wormgoor,dat is dan een verschil in inzicht. talent en ervaring: talent: ehm... Ervaring een handjevol wedstrijden. Lurling heeft ook heel veel ervaring, die maar halen dan?
quote:. Als je bij de nummer 11 van Nederland speelt, heb je natuurlijk altijd oren naar een andere club
je punt? KJH heeft ook een slechte periode. Litmanen was ook wel eens onzichtbaar. Niemand is altijd goed.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:57 schreef Breach het volgende:
[..]
Jij weet toch ook wel dat gasten als Heitinga, Maduro enz ook hun slechte maanden hadden
[..]
dan weet je ook dat het een speler is die misschien thuis hoort bij NAC ofzo, dat ajax zo'n speler normaliter niet zou scouten.quote:Ik volg het voetbal in het algemeen en heb hem dus wel vaker zien voetballen dan die 2 wedstrijden
[..]
ik vind dat een beetje minachting naar het ajax publiek toequote:Jij en ik weten precies hoe het Ajax-publiek denkt. 99% Wist niet hoe Colin gepresteerd had in Engeland, dus was het puur gebasseerd op de naam.
[..]
een talent in het 2e kan je het hele seizoen volgen. Waarom krijgt Delorge je voorkeur op die 2 wedstrijden?quote:Nee, ik zeg dat ie toen prima speelde en dat ik daar niks heb gezien waarom ie niet een prima reserve zou zijn met zijn ervaring.
[..]
Dat begrijp ik dan ook niet.quote:Schijnbaar niet, want Van Basten heeft persoonlijk Colin contractverlenging aangeboden...
Betere krachten gaan echt niet het hele seizoen op de bank zitten.quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:01 schreef Longmen het volgende:
Anyway we komen er denk niet uit: wat ik gewoon vind is dat er echt wel betere krachten aan te kopen zijn dan deze twee.
Tuurlijk! Maar ik zeg ook absoluut niet dat je altijd Colin boven Wormgoor of wie dan ook moet stellen. Tegen de Graafschap kan je prima iemand een kans geven waar mogelijk. Van der Wiel zie ik graag regelmatig spelen volgend seizoen. Voorin heb ik ook liever dat Martina een kans gaat krijgen boven Kennedy, Leonardo, Rommedahl, Luque - maar dat is ook weer gebaseerd op het uitblijven van prestaties van die andere ervarenere spelers.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:58 schreef Longmen het volgende:
Bliksemschigt: Je moet toch ergens beginnen met de jeugdspelers? Straks is de wedstrijd tegen de graafschap een topper omdat ze toevallig 6e staan en kies je dus voor Colin...
Over het aantal heb ik het overigens nog niet gehad he, ik vind ook een juiste mix noodzakelijk. En je bent het toch eens dat je meer ervaring en kwaliteit kan kopen dan aankomen met Jurgen Colin? Het is geen onbenul maar dat is Wormgoor toch ook niet? Ik zie gewoon niet op welk vlak Colin wint tov Wormgoor.
Jij noemt alleen de grote succesvolle spelers bij Ajax. Kijk eens een paar posts terug naar het lijstje van BS over de 'mislukte' jeugdspelers. Gasten als Wormgoor zie ik zelden spelen. Maar met mij wederom zo'n 99% van het Ajax-publiek.quote:
Nee daarom moet je ook geen potentiele bankzitters kopenquote:Op woensdag 4 juni 2008 11:06 schreef Nashje het volgende:
[..]
Betere krachten gaan echt niet het hele seizoen op de bank zitten.
Vroegah ging dat allemaal wel. Hier zit een teleurgestelde ajacied.quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:08 schreef Breach het volgende:
[..]
Jij noemt alleen de grote succesvolle spelers bij Ajax. Kijk eens een paar posts terug naar het lijstje van BS over de 'mislukte' jeugdspelers. Gasten als Wormgoor zie ik zelden spelen. Maar met mij wederom zo'n 99% van het Ajax-publiek.
Je zegt zelf dat ze thuishoren bij een club als NAC. Nou dat is in mijn ogen een subtopper en Ajax kan het zich niet veroorloven om 17-18 topspelers in haar selectie te hebben. Die tijden zijn helaas voorbij. Ik vind het dan prima dat er een aantal subtoppers met ervaring zitten die de boel kunnen opvangen als dat nodig is. Tuurlijk moet je jong talent inpassen maar niet altijd en zeker niet 'omdat ze anders geblokkeerd worden in hun ontwikkeling'.
Hier nog één, maar als je altijd in dat sfeertje blijft hangen wordt het nooit meer wat. Af en toe je kop omhoog houden, de mensen bij Ajax wat meer credits geven en wat positiever overkomen maakt de kans dat we weer trots kunnen zijn in ieder geval een stuk groter.quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:15 schreef Longmen het volgende:
[..]
Vroegah ging dat allemaal wel. Hier zit een teleurgestelde ajacied.
Nee niet als ze vertellen dat hun bron zogenaamd AT5 is terwijl AT5 hier nog niets over gemeld heeft.quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:09 schreef TerroRobbie het volgende:
Sportweek is ineens ook al niet betrouwbaar meer
quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:58 schreef Oente het volgende:
Als je bij de nummer 11 van Nederland speelt, heb je natuurlijk altijd oren naar een andere club. En zeker 1 van dat kaliber.Ik denk dat iedere speler van AZ hogerop wil.'
Misschien was het wel op tv?quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:22 schreef _Mike_ het volgende:
Nee niet als ze vertellen dat hun bron zogenaamd AT5 is terwijl AT5 hier nog niets over gemeld heeft.
Nope in elk nieuws item ging het alleen over Sulejmaniquote:
duh, ik heb ff een internet dip. Maar ben bij activiteiten nog zat te vindenquote:Op woensdag 4 juni 2008 03:52 schreef Jasza het volgende:
[..]
Leef jij ook nog![]()
Je bent vast blij dat Leo wegmoet?
Heb nog één SCC te koop.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:15 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
duh, ik heb ff een internet dip. Maar ben bij activiteiten nog zat te vinden
Als hij een kerel is levert hij z´n contract in. Maar hij schijnt nog mogelijkheden te zien ofzo.quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:16 schreef Sybesma het volgende:
Luque wordt de nieuwe Bogarde.
Als hij slim is blijft hij zitten waar hij zit en lekker 2 miljoen per jaar vangen.
Wat zou jij doen als je 2 mln per verdient en daarna de onzekerheid induikt of je wel ergens aan de bak komt?!quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:45 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Als hij een kerel is levert hij z´n contract in. Maar hij schijnt nog mogelijkheden te zien ofzo.
Laat hem die mogelijkheiden uitbuiten en zijn oude niveau van Deportivo oppakken, anders wegquote:Op woensdag 4 juni 2008 12:45 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Als hij een kerel is levert hij z´n contract in. Maar hij schijnt nog mogelijkheden te zien ofzo.
Ajacieden die geloven dat een speler die nooit speelt zonder enige reden akkoord gaat met een salarisverlaging zijn wereldvreemd.quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:18 schreef TerroRobbie het volgende:
Hij is sowieso al akkoord gegaan met salarisverlaging toch?
Aardige subtopspeler niet meer dan dat.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:52 schreef Nashje het volgende:
Wat vindt men van Marcel Meeuwis?
Jahoor, laten we onze eigen jeugdspelers nog maar een jaartje op de tribune zetten voor een of andere idioot van SCUM.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:42 schreef behangplakker het volgende:
Misschien dat Aaron Ramsey (Cardiff City, inmiddels Man Utd) een jaar naar Ajax gaat. Ferguson wil hem nog een jaar uitlenen op een wat minder hoog niveau. Misschien dat Ajax iets voor hem is
Eén van de weinige NL'se spelers in de Eredivisie die ik wel een aanwinst zou vinden voor Ajax.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:52 schreef Nashje het volgende:
Wat vindt men van Marcel Meeuwis?
neuh, ze waren al afgezakt naar 3.5 miljoen in de onderhandelingen met Nijland geloof ik.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:10 schreef twi het volgende:
Roda wil 5 miljoen voor Meeuwis zien. Ook niet echt goedkoop voor een aardige subtopper. Trek dan gelijk de portomonnee en haal De Zeeuw.
Dat is nog allerminst zeker. Maar De Zeeuw mag van mij ook wel komen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:14 schreef twi het volgende:
4-2-3-1
Als Lindgren dat al niet kan, dan heeft Ajax echt weinig goede spelersquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:14 schreef twi het volgende:
Drie basiswaardige spelers voor 2 posities (4-2-3-1) zijn wel nodig. We hebben nu Gabri en Lindgren. Waarvan Lindgren op dit moment gehyped wordt, maar op mij ondanks wat goede partijen nog niet de indruk heeft gemaakt dat hij Ajax naar een hoger niveau zal tillen. Goed, degelijk, prima. Maar zeker geen gegarandeerde basisplaats.
Een extra verdedigende middenvelder is dus nodig. In mijn ogen De Zeeuw als ideale man daar.
Tsja, dan nog. Is weer 3 miljoen voor een subtopper op leeftijd zonder dat ik hem ooit zie uitgroeien naar een steunpilaar van Ajax. Dan geef ik liever de voorkeur om Lindgren daar altijd te laten spelen en een jeugdspeler, samen met Delorge als backup. Meeuwis zal dan alleen maar in de weg zitten, zoals Bakircioglu en in mindere mate Silva/Ogararu en Perez nu al jeugdspelers in de weg zitten.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:15 schreef venomsnake het volgende:
[..]
neuh, ze waren al afgezakt naar 3.5 miljoen in de onderhandelingen met Nijland geloof ik.
Maar dat was te laat, Groningen kwam al met Femi op de proppen.
Meeuwis wil perse weg, en Roda heeft niets aan een ontevreden speler.
2.5 a 3 miljoen euro en je kunt hem overnemen volgens mij...
Gewoon nog even wachten met onderhandelen, dan neemt de druk wel toe bij Roda.
En dit is dus weer zo'n voorbeeld van een oppertunistische post. Lindgren speelde 1 dijk van een wedstrijd als CV, mooie foto gemaakt tijdens een oefenpotje en hij is gelijk 1 van de beteren van Ajax.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:16 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Als Lindgren dat al niet kan, dan heeft Ajax echt weinig goede spelers![]()
Ik vind Lindgren nu al 1 van de beteren, en hij is nog jong dus er zit aardig wat rek in
Komop, heb je die gast ooit slecht zien spelen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:21 schreef twi het volgende:
[..]
En dit is dus weer zo'n voorbeeld van een oppertunistische post. Lindgren speelde 1 dijk van een wedstrijd als CV, mooie foto gemaakt tijdens een oefenpotje en hij is gelijk 1 van de beteren van Ajax.
Ik heb vertrouwen in die jongen hoor, ben blij dat hij er is. Maar wanneer Lindgren 1 van de beteren van Ajax zou zijn na een half seizoen, dan gaat het de slechte kant op met Ajax.
En nogmaals, 2 basiswaardige spelers voor 2 posities (of dat nu 4-2-3-1 of 4-3-3 met "10" (vrijwel hetzelfde systeem!!!) is dat maakt niet zo gek veel uit.
Daar ben ik het dan wel mee eens, Bruno Silva mag van mij nog wel blijven.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
Silva die jeugdspelers in de weg zit?! Was een van de betere spelers in de tweede seizoenshelft man
.
Er zijn ook niet echt jeugdspelers die achter Silva zitten. Maar ik kan me nog een enorm goede periode van Ogararu herinneren in 2006/2007 waarin hij een aantal prima rushes en dito voorzetten gaf op Huntelaar. Ik vind Bruno Silva nou niet echt enorm veel meer brengen dan Ogararu-in-vorm. En nu zit je dus met twee 27-jarige rechtsbacks. God zij dank lopen er weinig goede backs rond in de jeugd bij Ajax voor zover ik weet, maar 1 zo'n speler a la Ogararu of Silva is meer dan genoeg.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
Silva die jeugdspelers in de weg zit?! Was een van de betere spelers in de tweede seizoenshelft man
.
Lindgren speelt zoals ik zeg, degelijk. Ik heb hem maar 1 wedstrijd zien uitblinken, en dat was niet eens op zijn eigen positie. De standaard voor mij is niet "ooit slecht zien spelen", de standaard is een elftal op sleeptouw kunnen nemen en de beste van het veld zijn. Voorlopig voldoet Lindgren, maar echt niet bijster veel meer dan dat. Daarvoor moet hij nog veel leren en veel meer spelen voor Ajax.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:22 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Komop, heb je die gast ooit slecht zien spelen?
Hij is vaak 1 van de beteren van het veld, en het is nog een jonge gast
Geen idee of dat z'n beste positie is. Ik vind z'n sliding geweldig, en die komt toch het meeste van pas als back. Volgens mij richt hij zich zelf meer op CV.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:23 schreef Radegast het volgende:
Als Ajax nou eens een echte linksback haalt (is alweer jaaaaren geleden dat we die hadden namelijk) dan kan Vertonghen terug naar zijn beste positie, op het middenveld.
Doe je goedquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:23 schreef RayMania het volgende:
Mooi, mailtje terug van Ajax. Er zijn nog genoeg seizoenskaarten voor de duurdere categorieën, bij de goedkope categorieën word je op een wachtlijst geplaatst. Nu afwachten tot derde week van juni.
Dat heeft Lindgren bij mij wel gedaan. Als je jezelf zo goed weet te profileren op een positie waar hij normaal gesproken nooit speelt (die paar keer dat hij in de verdediging stond), ben je voor mij een grote.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:14 schreef twi het volgende:
Drie basiswaardige spelers voor 2 posities (4-2-3-1) zijn wel nodig. We hebben nu Gabri en Lindgren. Waarvan Lindgren op dit moment gehyped wordt, maar op mij ondanks wat goede partijen nog niet de indruk heeft gemaakt dat hij Ajax naar een hoger niveau zal tillen. Goed, degelijk, prima. Maar zeker geen gegarandeerde basisplaats.
Een extra verdedigende middenvelder is dus nodig. In mijn ogen De Zeeuw als ideale man daar.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:23 schreef Radegast het volgende:
Als Ajax nou eens een echte linksback haalt (is alweer jaaaaren geleden dat we die hadden namelijk) dan kan Vertonghen terug naar zijn beste positie, op het middenveld.
Mogen er aardig wat verdedigers gehaald worden, vooralsnog is er niemandquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:36 schreef Nashje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Als we daadwerkelijk 4-2-3-1 gaan spelen kan ie uitstekend voor de verdediging uit de voeten.
quote:‘Juventus wil Huntelaar hebben’
AMSTERDAM - Juventus gaat serieus werk maken van Ajax-goalgetter Klaas-Jan Huntelaar. Corrière dello Sport meldt dat de Italiaanse grootmacht zijn selectie wil verjongen en de international is één van de voornaamste kandidaten.
Eerder legde Juventus al Amauri vast, maar daar staat tegenover dat David Trezeguet misschien zijn laatste wedstrijden heeft gespeeld. De krant meldt namelijk dat Barcelona zeer serieuze interesse heeft in de Franse spits. Huntelaar zou het gat op moeten vullen dat Trezeguet achterlaat.
Zou de Amsterdamse spits echter besluiten om niet op het Italiaanse aanbod in te gaan dan zijn Bafétimbi Gomis van Saint-Etienne (die indruk maakte bij zijn debuut voor de Franse nationale ploeg) en Fabio Quagliarella (Udinese) de belangrijkste alternatieven.
Overigens wil Ajax maar wat graag zijn reserve-aanvoerder langer aan zich binden. De Amsterdammers proberen al enkele weken het in 2010 aflopende contract van Huntelaar te verlengen. De aanvaller heeft zelf aangegeven de hoofdstad deze zomer niet perse te verlaten.
quote:Blind: "Luque mag weg voor marktconforme prijs"
Albert Luque werd afgelopen jaar met veel bombarie de Amsterdam ArenA binnengehaald. Een krap jaar na dato is Ajax hem alweer zat. Hij hoeft niet weg, maar bij een goed bod mag hij zijn spullen pakken. Naast Luque mogen ook de aanvallers Edgar Manucharyan en Nicolae Mitea vertrekken. Voor Robbert Schilder is eveneens geen plek meer in de selectie, zo weet Voetbal International.
"Het is niet zo dat deze jongens weg móéten", beklemtoont technisch directeur Danny Blind, "ze mogen alleen weg als er een prijs wordt betaald die marktconform is." Luque staat tot medio 2010 onder contract, Mitea en Schilder hebben beide één jaar minder in de overeenkomst staan. Manucharyan heeft nog tot 2011 te gaan.
Leonardo staat in de belangstelling van diverse subtoppers. De toekomst van de Braziliaan is nog ongewis. "Hij kan nog steeds van waarde zijn voor Ajax, maar ik heb hem eerlijk verteld dat we nog op zoek gaan naar versterking in de aanval. Als dat lukt zou dat voor hem aanleiding kunnen zijn opnieuw met ons in gesprek te gaan om zijn situatie te bespreken." Die versterking is mogelijk Miralem Sulejmani.
Ze spelen wel CL en het is en blijft een club van naamquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:08 schreef _Mike_ het volgende:
Huntelaar wil naar europese top, Juventus is dat niet.
Juventus
Ik heb liever dat Lindgren zo had uitgeblonken op zijn positie in het middenveld. Misschien is het azijnzeikerij, maar als Suarez het een wedstrijdje goed doet als keeper, dan hoor je mij niet springen dat hij aanvoerder moet worden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:34 schreef StarGazer het volgende:
Dat heeft Lindgren bij mij wel gedaan. Als je jezelf zo goed weet te profileren op een positie waar hij normaal gesproken nooit speelt (die paar keer dat hij in de verdediging stond), ben je voor mij een grote.
Huilebalk, Juventus geen Europese topquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:08 schreef _Mike_ het volgende:
Huntelaar wil naar europese top, Juventus is dat niet.
Juventus
WAT NOU HELEMAAL NIETS IN AMSTERDAM!?quote:UEFA haalt FC Porto en CSKA Sofia uit CL
De Portugese en Bulgaarse kampioenen, FC Porto en CSKA Sofia, worden volgend jaar niet toegelaten tot de UEFA Champions League. De Bulgaren hebben financiële problemen, terwijl de ploeg uit Portugal niet wordt toegelaten door het omkoopschandaal in 2004. FC Porto heeft aankondigd om in beroep te gaan.
Door deze open plekken worden er twee clubs uit de UEFA Cup gehaald. In het UEFA Cup-toernooi zullen er twee extra clubs uit de Intertoto-cup gehaald. De plek van CSKA Sofia wordt waarschijnlijk ingenomen door AC Milan.
Als de club van onder andere Lucho González en Ricardo Quaresma het beroep verliest zou Ajax een kanshebber zijn om die positie in te nemen. Boven de Amsterdammers staan CSKA Moscow, Tottenham Hotspur en Hamburg SV. Dit drietal komt ook uit in de UEFA Cup-toernooi van 2008/09
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:22 schreef w00h00 het volgende:
[..]
WAT NOU HELEMAAL NIETS IN AMSTERDAM!?Welke kneus heeft dat bericht nou weer verzonnen? Voetbalzone, FC Update..?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
Sinds 2000 hebben ze lekker veel gepresteerd in europa ?quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:13 schreef twi het volgende:
[..]
Huilebalk, Juventus geen Europese topDan zijn Milan, Inter, Barcelona, Real Madrid, Manchester United, Arsenal, Chelsea en Liverpool dat ook niet
Dat het een tyfusclub is (net als het overgrote deel van bovenstaande clubs) doet niet ter zake.
Hahah geloof je het zelf.quote:het beroep verliest zou Ajax een kanshebber zijn om die positie in te nemen
Ben ik het mee eensquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:11 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ze spelen wel CL en het is en blijft een club van naam
Al blijf ik erbij dat ik Huntelaar een typische Man U spits vind.
2005/2006 Kwartfinale uitgeschakeldquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:23 schreef _Mike_ het volgende:
Sinds 2000 hebben ze lekker veel gepresteerd in europa ?
[..]
WAT NOU HELEMAAL NIETS IN AMSTERDAM!?Wat een lariekoek, dat gedeelte over Ajax.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
wel naar een AZ dat levensvatbaar moet blijven.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:47 schreef TerroRobbie het volgende:
Dan nog, lijkt me niet dat transferopbrengsten terug zullen vloeien naar (een noodlijdend) DSB.
[..]
WAT NOU HELEMAAL NIETS IN AMSTERDAM!?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
Sorry mijn gedachtes gingen even de vrije loopquote:
Dat blijven ze wel hoor, zelfs als Scheringa komt te overlijden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:50 schreef N.i.c.k het volgende:
wel naar een AZ dat levensvatbaar moet blijven.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:36 schreef JeroenV het volgende:
woensdag 04 juni, Amsterdam, Veronica Magazine
Een stukje uit een interview met Chivu uit de Veronica Magazine
'' Op zich zou ik best terug willen naar Ajax, maar ja.. Ik zal hier zeker nog een jaar of drie spelen. En als ik dan terugkom in Amsterdam, wil ik wel top zijn. Mensen moeten me niet gaan uitlachen.''
Chivu wil alles weten over Ajax: welke spelers gaan er weg, wie komen erbij, wat wordt de nieuwe club van Huntelaar? Ook in Marco van Basten is hij erg geïnteresseerd: ,, Is hij nou een goede trainer? En waar gaat Rafael van der Vaart naartoe? Ik heb hem gezegd: Kom naar Inter.''
"Ajax zit voor eeuwig in mijn hart. Ik heb alles te danken aan Ajax. Ik was een broekie, had alleen in de Roemeense competitie gespeeld, en Danny Blind heeft me toen naar Amsterdam gehaald. Ik was nog geen 19 en wist helemaal niets. Bij Ajax ben ik volwassen geworden, als mens en voetballer.''
Held
Dat zal pijn doen daarquote:'En als Ajax komt dan sta ik daarvoor open. Als je bij de nummer 11 van Nederland speelt, heb je natuurlijk altijd oren naar een andere club. En zeker 1 van dat kaliber.Ik denk dat iedere speler van AZ hogerop wil.'
kloptquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:39 schreef behangplakker het volgende:
Alleen hoe betrouwbaar is veronica, ze bedenken zovaak interviews dacht ik
Waarom dit soort berichten faken, dat heef totaal geen nut. Chivu heeft al eerder gezegd dat hij uiteindelijk terug naar Ajax wil en dat zie ik ook wel gebeuren.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:39 schreef behangplakker het volgende:
Alleen hoe betrouwbaar is veronica, ze bedenken zovaak interviews dacht ik
quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:36 schreef JeroenV het volgende:
woensdag 04 juni, Amsterdam, Veronica Magazine
Een stukje uit een interview met Chivu uit de Veronica Magazine
'' Op zich zou ik best terug willen naar Ajax, maar ja.. Ik zal hier zeker nog een jaar of drie spelen. En als ik dan terugkom in Amsterdam, wil ik wel top zijn. Mensen moeten me niet gaan uitlachen.''
Chivu wil alles weten over Ajax: welke spelers gaan er weg, wie komen erbij, wat wordt de nieuwe club van Huntelaar? Ook in Marco van Basten is hij erg geïnteresseerd: ,, Is hij nou een goede trainer? En waar gaat Rafael van der Vaart naartoe? Ik heb hem gezegd: Kom naar Inter.''
"Ajax zit voor eeuwig in mijn hart. Ik heb alles te danken aan Ajax. Ik was een broekie, had alleen in de Roemeense competitie gespeeld, en Danny Blind heeft me toen naar Amsterdam gehaald. Ik was nog geen 19 en wist helemaal niets. Bij Ajax ben ik volwassen geworden, als mens en voetballer.''
Held
Pas als er nog twee ploegen worden uitgesloten.quote:
Voor lezers?quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:59 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Waarom dit soort berichten faken, dat heef totaal geen nut. Chivu heeft al eerder gezegd dat hij uiteindelijk terug naar Ajax wil en dat zie ik ook wel gebeuren.
Bron is Europse Soccer, me startpaginaquote:Ook Ajax wilt Toto Tamuz
FC Twente is niet meer de belangrijkste kandidaat voor Toto Tamuz. De Israëlische spits die onder contract staat bij topclub Beitar Jeruzalem zou de interesse van Ajax hebben gewekt. De Amsterdammers zouden de aanvaller met Nigeriaanse roots graag willen als vervanger van Huntelaar die nadrukkelijk in belangstelling staat bij topclubs als Juventus en Real Madrid.
De Isräelische speler zou al eerder op een vertrek hebben gedoelt bij zijn huidige club, Beitar. De speler wekte dit seizoen de interesse van onder andere Everton en Glasgow Rangers. Ook Arsené Wenger zou opdracht hebben gegeven de speler te scouten. Daarnaast zijn Club Brugge en Standard Luik ook geïnteresseerd in de jonge spits.
Ondanks de grote interesse lijkt Tamuz toch voor Ajax te kiezen. De speler, die afgelopen seizoen op het EK -21 actief was, zou de Amsterdamse club nog steeds hoog hebben staan ondanks het feit dat ze dit seizoen geen Champions League spelen. Voor 1 miljoen zou hij mogen vertrekken uit Jeruzalem. Daarnaast hebben 'De Godenzonen' nog altijd interesse in Danny Koevermans (PSV) en Marcus Berg (Groningen).
VI-abonnement al enige tijd geleden opgezegd, kutblad. Kan je brief hier plaatsen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:55 schreef denthemen het volgende:
Hebben mensen mijn brief al gelezen in de VI, gaat over een "nieuwe top 3"
Ja, vrij matige en zelfs een beetje sneue brief.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:55 schreef denthemen het volgende:
Hebben mensen mijn brief al gelezen in de VI, gaat over een "nieuwe top 3"
quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:58 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
VI-abonnement al enige tijd geleden opgezegd, kutblad. Kan je brief hier plaatsen?
Ging over een flapdrol die kwam beweren dat de nieuwe top3 uit Feyenoord, PSV en Twente zou bestaan..quote:Hierbij zou ik graag willen reageren op de brief van de heer G.Karstens uit Nuenen. Meneer heeft het over een nieuwe top 3 met Twente en Feyenoord erin. Mag ik meneer er even aan herinneren dat Feyenoord dit seizoen voor de tweede buiten de top 5(!) is gevallen.FC Twente doet het goed, 4e plek is absoluut knap. Maar om ze nu maar meteen structureel bij de nieuwe top 3 te gaan rekenen? Gaat wel erg ver. Tevens praat u over een middenmoter, waarmee u Ajax mee bedoelt. Mag u er dan ook even op wijzen dat Ajax twee jaar achtereen tweede is geworden? Misschien moet u de oogkleppen afzeten en dingen objectief gaan bekijken. Ook wordt Ajax arrogant gedrag verweten, terwijl u in dezelfde brief even laat zien hoe goed Twente en Feyenoord wel zijn, pot verwijt de ketel..
Van iemand die een hele middag om Sulejmani grappen kan lachen had ik ook niks anders verwachtquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:01 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ja, vrij matige en zelfs een beetje sneue brief.
Neeuu, vond hem wel goedquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:01 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ja, vrij matige en zelfs een beetje sneue brief.
Bestaat nog zoiets als AT5-teletekst he.quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:22 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Nee niet als ze vertellen dat hun bron zogenaamd AT5 is terwijl AT5 hier nog niets over gemeld heeft.
Je had op zijn minst even je spellingscontrole erop los kunnen laten. Verder is het gewoon weer zo'n flauwe Ajax tegen de rest (iedereen haat ons, we spelen weinig klaar, maar toch denken we dat we de beste zijn) discussie. Daarvoor hoef je geen brief naar de VI te sturen hoor. Had je ook gewoon even hier op FOK! kunnen inloggen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:07 schreef denthemen het volgende:
Van iemand die een hele middag om Sulejmani grappen kan lachen had ik ook niks anders verwacht
Mwah niet echt heel sterk beargumenteert en jammer van de vele schrijf/spelfouten, maar die 'nieuwe top 3' aantijging is sowieso al te kansloos om op te reagerenquote:
Daar stond gister iig niets op, ik zal straks eens kijken of het er nu wel staat.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:12 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Bestaat nog zoiets als AT5-teletekst he.
Stond hier, maar is inmiddels alweer ververst: http://www.at5.nl/at5txtbrowser.asp?page=503quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:19 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Daar stond gister iig niets op, ik zal straks eens kijken of het er nu wel staat.
Voor de spellinscontrole mag je een mail sturen naar de VI. Er zijn ook woorden bijgekomen die niet in mijn mail zijn voorgekomen. Deze brief gaat niet over "hoe goed Ajax is" etc. Het gaat om het feit dat die vent een brief schreef waarin hij beweerde dat Ajax niks meer ging voorstellen en dat Twente en Feyenoord nu de top zijn etc. Waarom de VI hem publiceerde weet ik niet want het was gewoon net zulke taal zoals bijvoorbeeld D_K hier zou neerzetten. Mijn brief was gewoon een nette brief waarin de feiten naar boven kwamen. Ik beledig geen clubs of dergelijke.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:16 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Je had op zijn minst even je spellingscontrole erop los kunnen laten. Verder is het gewoon weer zo'n flauwe Ajax tegen de rest (iedereen haat ons, we spelen weinig klaar, maar toch denken we dat we de beste zijn) discussie. Daarvoor hoef je geen brief naar de VI te sturen hoor. Had je ook gewoon even hier op FOK! kunnen inloggen.
Hij klopt inhoudelijk echter nietquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:06 schreef denthemen het volgende:
[..]
[..]
Ging over een flapdrol die kwam beweren dat de nieuwe top3 uit Feyenoord, PSV en Twente zou bestaan..
Ze hebben btw niet mijn hele brief erop gezet, ik had er nog ingezet dat Twente het dit jaar heel goed deed en terecht de play offs won.
Ach, de mail was binnen een kwartiertje in elkaarquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:28 schreef devv05 het volgende:
Dat je daar überhaupt de moeite voor neemt om op te reageren man, je snapt zelf toch wel dat iemand die Twente en fnoord in de top-3 plaatst niet toerekeningsvatbaar is? Je had Jorien trouwens ook gewoon een PM kunnen sturen, stuk sneller dan via zo'n blad.
vertelquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:30 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Hij klopt inhoudelijk echter niet
Brief sturen!quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:30 schreef jorienvdherik het volgende:
Hij klopt inhoudelijk echter niet
Officiële eindstandquote:
Echte voetbal liefhebbers rekenen die play offs niet meequote:Op woensdag 4 juni 2008 19:34 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Officiële eindstand
# club reden
1. PSV Kampioen na 34 speelrondes
2. FC Twente Winnaar Champions League play-offs
3. AFC Ajax Verliezer finale CL play-offs
4. sc Heerenveen Winnaar van de verliezersplay-off voorronde Champions League tussen sc Heerenveen en NAC Breda
5. N.E.C. Nijmegen Winnaar van de 3e ronde play-off tussen NAC Breda en NEC Nijmegen om UEFA-Cup en Intertoto-ticket
6. Feyenoord Behoudt als bekerwinnaar de stand na 34 rondes
7. NAC Breda Verliezer van de 3e ronde play-off tussen NAC Breda en NEC Nijmegen om UEFA-Cup en Intertoto-ticket
8. FC Groningen Verliezer 2e ronde play-offs UEFA Cup
9. Roda JC Uitgeschakeld in 1e ronde play-offs UEFA Cup, na 34 rondes hoger geëindigd dan FC Utrecht.
10. FC Utrecht Uitgeschakeld in 1e ronde play-offs UEFA Cup, na 34 rondes lager geëindigd dan Roda JC.
11. AZ Stand na 34 rondes
12. Vitesse Stand na 34 rondes
13. Sparta Rotterdam Stand na 34 rondes
14. Heracles Almelo Stand na 34 rondes
15. Willem II Stand na 34 rondes
16. De Graafschap Gehandhaafd na play-offs
17. VVV-Venlo Gedegradeerd na play-offs
18. Excelsior Direct gedegradeerd naar de Eerste Divisie
Nee, hoeveel pijn het ook doet om toe te geven... Jorien heeft gewoon gelijk in deze.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:35 schreef denthemen het volgende:
Echte voetbal liefhebbers rekenen die play offs niet mee
Voor de UEFA statistieken is Ajax gewoon 2de hoor.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:37 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nee, hoeveel pijn het ook doet om toe te geven... Jorien heeft gewoon gelijk in deze.
Bron? Zou zeer opmerkelijk zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
Voor de UEFA statistieken is Ajax gewoon 2de hoor.
Lul niet zo slap joh.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:39 schreef denthemen het volgende:
Blijven zoeken
Dat was 1000x gezegd toen ze werden ingevoerd.quote:
Een mail sturen naar de VI is raar maar een mail sturen naar Coca Cola omdat een logo een beetje schuin staat valt wel onder de categorie nuttig?quote:
Aan de ene kant wel aan de andere kant niet. Aangezien de Uefa de overkoepelende organisatie is en de CL en Uefa cup organiseren is het wel vreemd dat zij de lijst aanhouden van na 34 wedstrijden. Terwijl de deelname aan de CL en Uefa cup juist gebasseerd is op de eindranglijst.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
Op zich ook wel logisch natuurlijk.
Dan nog staat 010 niet in de top 3 dus klopt er toch geen fuck vanquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:52 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel aan de andere kant niet. Aangezien de Uefa de overkoepelende organisatie is en de CL en Uefa cup organiseren is het wel vreemd dat zij de lijst aanhouden van na 34 wedstrijden. Terwijl de deelname aan de CL en Uefa cup juist gebasseerd is op de eindranglijst.
Dentheman stelt zich wel een beetje op als een calimero inderdaad, beetje jammer dat je erop moest reageren Denquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:58 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat niet, maar daar ging het nu ook niet om. Sowieso sloeg die eerste brief over de zogenaamde nieuwe top 3 (alsof die er ooit gaat komen) ook nergens op.
Feyenoord valt tijdelijk buiten de boot, maar echt een nieuwe top 3 zie ik niet gebeuren nee.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:58 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat niet, maar daar ging het nu ook niet om. Sowieso sloeg die eerste brief over de zogenaamde nieuwe top 3 (alsof die er ooit gaat komen) ook nergens op.
Kennelijk niet dus. Wsl zijn bonden daar vrij in.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:52 schreef TerroRobbie het volgende:
Terwijl de deelname aan de CL en Uefa cup juist gebasseerd is op de eindranglijst.
Ben ik het niet mee eens, waar ik mee kom is geen mening maar puur de feitenquote:Op woensdag 4 juni 2008 20:00 schreef Jasza het volgende:
[..]
Dentheman stelt zich wel een beetje op als een calimero inderdaad, beetje jammer dat je erop moest reageren Den
quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:02 schreef denthemen het volgende:
Ben ik het niet mee eens, waar ik mee kom is geen mening maar puur de feiten
Deze passage is toch niet echt het toonbeeld van objectiviteit tbh.quote:Misschien moet u de oogkleppen afzeten en dingen objectief gaan bekijken. Ook wordt Ajax arrogant gedrag verweten, terwijl u in dezelfde brief even laat zien hoe goed Twente en Feyenoord wel zijn, pot verwijt de ketel..
Beiden (1 van de 2 natuurlijk) mogen van mij komen als Huntelaar vertrekt. Liever dan die Nigeriaanse Israelier. We hebben Cvitanich nu al als 'aankomende spits'.quote:
Haha lachen met jou pik, echt een goede grap.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:18 schreef twi het volgende:
Ah ik snap het al. TerroRobbie had die originele brief geschreven.
Laat nou maar gewoon waaien, als je ergens een antwoord op wilt sturen moet je dat lekker doen en niet de betweters van FOK! laten bepalen wat wel en niet mag. Idioot gezanik hier ook altijd.
Nou weer gewoon over Ajax.
En daar heb ik dan ook geen problemen meequote:Op woensdag 4 juni 2008 20:26 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Maar als je vervolgens zelf op FOK! komt vragen wat andere er van vinden kan het natuurlijk zomaar voorkomen dat niet iedereen achter jouw brief staat.
Geen Koefkoefquote:Op woensdag 4 juni 2008 20:24 schreef twi het volgende:
[..]
Beiden (1 van de 2 natuurlijk) mogen van mij komen als Huntelaar vertrekt. Liever dan die Nigeriaanse Israelier. We hebben Cvitanich nu al als 'aankomende spits'.
Het liefste Berg, maar Koevermans heb ik ook geen probleem mee.
Dat kan best zo zijn, maar ik denk dat meerdere doelen op het feit dat je in gaat op zo'n figuur middels een brief. Kom óp zeg. Zo krijgen ze hun zin ook nog.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:02 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, waar ik mee kom is geen mening maar puur de feiten
Hier ben ik het mee eens. Beetje kort door de bocht van twi.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:26 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Haha lachen met jou pik, echt een goede grap.
Als je een brief wilt schrijven moet je dat inderaad zelf weten. Maar als je vervolgens zelf op FOK! komt vragen wat andere er van vinden kan het natuurlijk zomaar voorkomen dat niet iedereen achter jouw brief staat.
Dan verlies je (door mogelijk mislopen CL, als je Huntelaar ook nog eens kwijtraakt) misschien wel meer dan 18 milquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:21 schreef Chadi het volgende:
18 miljoen .als ze dat betalen mogen ze gelijk ophoeren. Dan maar zonder Sulejmani 4de worden of zo. Kom nou een beetje trots hebben .. opgetyft
So what dan laat je je toch niet kaal plukken. Voor 18 miljoen haal je maar iemand op het middenveld en achterin. Voorin heb je zat power en verkoop je huntelaar niet.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:26 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Dan verlies je (door mogelijk mislopen CL, als je Huntelaar ook nog eens kwijtraakt) misschien wel meer dan 18 mil
Eens.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
So what dan laat je je toch niet kaal plukken. Voor 18 miljoen haal je maar iemand op het middenveld en achterin. Voorin heb je zat power en verkoop je huntelaar niet.
Die man heeft net 10 wedstrijden een beetje goed gespeeld en dan 18 miljoen.. we zijn Real niet ..
Ja wij verspelen punten omdat we niet de nul kunnen houden, niet omdat we het voorin zo slecht doen. Sulejmani is een groot risico. Voor 18 miljoen koop je zekerheden en geen risico'squote:Op woensdag 4 juni 2008 22:37 schreef Nashje het volgende:
[..]
Eens.
Voor 18 miljoen kun je het achterin dicht bouwen. Maar nee, Ajax kiest voor 200 goals volgend seizoen.
Luisao, Douglas en Koevermans heb ik liever dan Sulejmani.
Sulejmani is een zekerheid, blessure's daar gelaten.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja wij verspelen punten omdat we niet de nul kunnen houden, niet omdat we het voorin zo slecht doen. Sulejmani is een groot risico. Voor 18 miljoen koop je zekerheden en geen risico's
Sulejmani is absoluut geen zekerheid. Net zo zeker als Machlas was toen hij naar Ajax kwam en geen pepernoot meer raakte.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:52 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Sulejmani is een zekerheid, blessure's daar gelaten.
En wie zegt dat er geen geen verdedigers komen?
Ik bedoel dat je toch een keer grote bedragen moet betalen, en niet overal de pot dicht moet houden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
So what dan laat je je toch niet kaal plukken. Voor 18 miljoen haal je maar iemand op het middenveld en achterin. Voorin heb je zat power en verkoop je huntelaar niet.
Die man heeft net 10 wedstrijden een beetje goed gespeeld en dan 18 miljoen.. we zijn Real niet ..
"e:Zaakwaarnemer Huntelaar haalt fel uit naar nep-zaakwaarnemer
De Italiaanse zaakwaarnemer Vincenzo Morabito deed zich afgelopen dagen in de media weer ongegeneerd voor als zaakwaarnemer van Huntelaar. Hij bracht in Italië het bericht naar buiten dat Huntelaar in gesprek zou zijn met Real Madrid en aan de vooravond zou staan van een transfer. Dat nieuws werd in diverse landen door media opgepikt. Vanavond uitte de echte zaakwaarnemer van Huntelaar Arnold Oosterveer zijn onvrede over die uitlatingen.
Ajax Netwerk
'Het is belachelijk. Ik kende dit verhaal niet, maar ik kan wel vertellen dat het gehele bericht onzin is. Er is geen contact met Real Madrid of welke club dan ook. Morabito is geen zaakwaarnemer van Klaas-Jan en we hebben hem al vaker verordend te stoppen met die verhalen. Ongelofelijk. Het is ook een schande dat een gerenommeerde krant als L'Equipe dit soort onzin meldt.
Bron Ajax.netwerkquote:Heerenveen: transfer Sulejmani naar Ajax niet waarschijnlijk
Directeur Yme Kuiper van Heerenveen noemde in de nieuwe uitgave van Voetbal International een transfer van Sulejmani naar Ajax niet waarschijnlijk. 'Als Sulejmani zijn carrière in Nederland voortzet, kan hij voor zijn ontwikkeling net zo goed in Heerenveen blijven. Wij spelen net als Ajax ook in het UEFA Cup toernooi. Bovendien heeft Mickey nog geen jaar bij ons in het eerste elftal gespeeld. Een vertrek naar Ajax is wat ons betreft niet waarschijnlijk.'
Nee dat ben ik met je eens maar 18 miljoen voor een speler die niet eens bewezen heeft dat ie op het hoogste platform kan acteren.. tsjah .. dat is toch te gek voor woorden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:58 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je toch een keer grote bedragen moet betalen, en niet overal de pot dicht moet houden.
18 miljoen is veel te veel, 10/11 een keer, maar je kan niet eeuwig bij alles zuinig zijn.
Hij heeft al gezegd dat ie blijft min of meerquote:Op woensdag 4 juni 2008 23:09 schreef jorienvdherik het volgende:
die gast, kan beter gewoon eens zeggen wat die echt wilt.
zou jullie spanning schelen enz
Heb hetzelfde idee eigenlijk.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:24 schreef twi het volgende:
Het liefste Berg, maar Koevermans heb ik ook geen probleem mee.
ik mag toch hopen dat hij niet voor weinig te halen isquote:Op woensdag 4 juni 2008 23:32 schreef _Mike_ het volgende:
Koevermans is een goeie gozer en een goed breekijzer, als je hem voor weinig kan halen moet je dat zeker doen
Wat heeft PSV eigenlijk betaald voor Koevermans?quote:Op donderdag 5 juni 2008 00:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik mag toch hopen dat hij niet voor weinig te halen is
Dat het niet werkt ligt meer aan Koster dan aan Urzaiz lijkt me, Urzaiz kreeg gewoon geen kans van hem. Maar om dan Koevermans als vervanger te halen, die voetballer is Ajax-onwaardig jaquote:Op donderdag 5 juni 2008 09:31 schreef Breach het volgende:
Ik weet niet hoe iedereen nu weer ineens bij Koevermans komt, maar kom op zeg. Gisteren hadden mensen het hier over halfbakken voetballers die de jeugd blokkeren. Nou dan moet je vooral Koevermans nemen.
Hij is een huilebalk die het topniveau niet aankan (zelfs niet in Nederland. Bij PSV heeft ie er amper iets van gebakken dit seizoen en Europees was het helemaal een drama. Als we vooruit willen dan moet je vooral niet zulke spelers aantrekken.
Bovendien moet Ajax geen breekijzers nodig hebben. En het verleden heeft uitgewezen dat het ook niet werkt. Nee, van mij mag onze Danny lekker kansen blijven verprutsen in Eindhoven.
Wat ik bedoel te zeggen is dat Ajax altijd 80-90 goals per seizoen maakt. Je hebt dan geen breekijzer nodig. Je probleem ligt dan bij je verdediging.quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:40 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Dat het niet werkt ligt meer aan Koster dan aan Urzaiz lijkt me, Urzaiz kreeg gewoon geen kans van hem. Maar om dan Koevermans als vervanger te halen, die voetballer is Ajax-onwaardig ja
En Sulejmani hoeft zich niet meer te bewijzen...? Bovendien hoeft ie voor meer dan 11 miljoen niet te komen van mij. En Suarez heeft zich toch al wel aardig bewezen. Voornamelijk als vleugelspeler dit seizoen 17 goals en 14 assists gemaakt, das toch behoorlijk. Cvitanich is afwachten, lijkt mij te klein om op de plek van KJH te spelen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:53 schreef Wooldoor het volgende:
Mensen die uberhaubt aan Koevermans denken![]()
Ajax heeft geen stormram nodig omdat dat toch niet in de speelstijl van Ajax ligt, je zag het aan Urzaiz.
Als we Huntelaar verliezen hebben we totaal niets voorin behalve Suarez en Cvitanich die het ook allemaal nog moet bewijzen.
Ik hoop dat Sulejmani alsnog komt.
Maar je hebt dan ook de kans dat ze juist omdat het 2 dezelfde spelers zijn niet optimaal zullen renderen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:14 schreef Wooldoor het volgende:
Tuurlijk moet Sulejmani zich nog bewijzen maar hoe hij bij Heerenveen heeft gespeeld doet hij heel erg denken aan Suarez in zijn Groningen tijd. Als je kan beschikken over 2 van zulk type spelers heb je voorin veel dreiging en met Huntelaar een echte afmaker.
De logische vervanger voor Huntelaar met dezelfde speelstijl lijkt inderdaad het meest op Berg.
quote:Marseille meldt zich voor Boulahrouz
Volgens het Franse dagblad La Provence heeft Olympique Marseille zich bij Chelsea gemeld voor Khalid Boulahrouz. De Zuid-Franse club wil de 26-jarige international graag overnemen van de Londenaren.
Marseille, dat afgelopen seizoen als derde eindigde in de Ligue 1, heeft ook interesse in de Braziliaanse verdediger Helton van Lens. Boulahrouz krijgt echter de voorkeur van de club van trainer Erik Gerets.
Momenteel bevindt de verdediger zich in Lausanne waar hij met het Nederlands elftal in voorbereiding is op het komende EK.
Boulahrouz, die nog altijd eigendom van Chelsea is, kwam afgelopen seizoen op huurbasis uit voor het Spaanse Sevilla. De Londense club wil hoogstwaarschijnlijk niet verder met de verdediger.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:44 schreef Breach het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen is dat Ajax altijd 80-90 goals per seizoen maakt. Je hebt dan geen breekijzer nodig. Je probleem ligt dan bij je verdediging.
Wat een heldquote:
Idd.. we kunnen Patje krijgenquote:Op donderdag 5 juni 2008 09:53 schreef Wooldoor het volgende:
Mensen die uberhaubt aan Koevermans denken![]()
quote:Ajax-bus bekogeld in Brabant
De bus van Ajax is in het Brabantse Nuenen bekogeld met eieren en stenen, waardoor er een achterruit sneuvelde. Volgens het Eindhovens Dagblad had de zoon van Ajax-trainer Adri Koster, inwoner van Nuenen, als eindexamenstunt de spelersbus van Ajax geregeld voor het eindexamengala.
De uiteindelijke bestemming was het Eckart College in Eindhoven, maar in Nuenen verzamelden jongeren zich rond de Ajax-bus en bekogelden het voertuig. De politie kwam er uiteindelijk aan te pas om de bus te begeleiden naar de plek van bestemming in Eindhoven.
Alsjeblieft zeg. Over vergane glorie gesproken..quote:
Wanne megool, haha, dan vraag je er toch omquote:
Kutclub.quote:
quote:‘Innemend afscheid Shota’
Tbilisi, 04 jun 2008
Vele Ajacieden mochten dinsdagavond in Georgië getuigen zijn van het afscheid van hun voormalige ploeggenoot Shota Arveladze. Als eerbetoon aan hem heeft de nationale bond van Georgië zijn rugnummer 11 voor altijd bevroren.
De vrienden van Shota wonnen de fantastisch georganiseerde ‘uitzwaaiwedstrijd’ met 9-6.
Maar die uitslag was uiteraard het minst belangrijke. Veel belangrijker was dat grote voetballers en trainers Shota de eer wilden bewijzen bij zijn afscheid te zijn. Onder andere Danny Blind, Aron Winter, Richard Witschge, Kenneth Perez - zijn voormalige teamgenoot bij AZ - en de oud-Ajacieden Frank en Ronald de Boer, Michael en Brian Laudrup, Dean Gorré, Giorgi Kinkladze, Fred Grim en Tijjani Babangida gaven acte de presènce in Tbilisi.
Ook Ajax' teammanager David Endt mocht met onder andere fysiotherapeut Pim van Dord bij de memorabele gebeurtenis aanwezig zijn. ,,Shota is een van de meest pure en hartelijke mensen die ik in mijn leven heb ontmoet”, vertelt Endt een dag na de ceremonie. ,,Shota is in Georgië een toverwoord. Hij is in zijn land wat Cruijff in Nederland is. Overal in de stad hingen spandoeken met ‘Thank you Shota’. President Saakaashvili was zelfs in het met 35.000 mensen gevulde stadion bij zijn afscheid.”
Dat geeft wel aan hoe groot Arveladze is als voetballer en als mens. De spits kwam in het seizoen 1997-1998 bij Ajax. Hij was direct al goed voor 25 competitietreffers. In de presentatiegids van 2001-2002, zijn laatste periode als Ajacied, kreeg Shota mooie woorden als aankondiging. ‘Shota Arvaladze is een bij het Ajax-publiek zeer gewaarde spits: zeer technisch, eigenwijs, verrassend, slim en vaak en mooi scorend (…). ‘Een kunstenaar van het kaliber Arveladze hoort op het hoofdpodium te staan.’ Toen hij daar niet meer mocht staan door hevige concurrentie, vertrok de sympathieke spits naar Schotland.
Vier jaar later keerde hij terug in Nederland. Bij AZ liet hij zijn fans weer genieten. Genieten deed David Endt ook altijd van Shota. ,,Hij was onnavolgbaar, fantasierijk en, dat mogen we zeker niet vergeten, een toonbeeld van sportiviteit. De grootste dichter van Georgië heet Shota Rustaveli. Tijdens een korte speech na de wedstrijd, waarbij ik sprak namens de Ajax-delegatie, heb ik nog gezegd dat het geen wonder is dat een man die Shota heet een dichter op veld is.”
De dichter op het veld scoorde zelf ook nog tijdens zijn afscheidswedstrijd, zowel voor het nationale elftal als voor ‘vrienden van Shota’. Een minuut voor tijd was het moment daar. Shota werd gewisseld. Zijn tienjarige zoontje Giorgi en diens neefje (de zoon van tweelingbroer Archil) vervingen hem. De kleine Arveladze scoorde zelfs nog. Zijn vader maakte een ereronde, zijn laatste tocht langs het veld. Hoe dichter hij bij de tunnel naar de kleedkamer kwam, hoe langzamer hij ging lopen.
,,Je zag dat Shota eigenlijk helemaal het veld niet af wilde, hij wilde geen afscheid nemen van het voetbalveld”, aldus David Endt die het van nabij meemaakte. Maar het moment was daar. Georgië moet het vanaf dinsdag doen zonder zijn grootste voetballer en dat iedereen dat heel jammer vond, bleek. Familie, vrienden en fans lieten de tranen vrij over de wangen stromen. ‘Shota, bedankt!’
Het Eindhovens Dagblad meldt het, ik ben niet in staat geweest om het gebeuren met eigen ogen te aanschouwen, dus ik vertrouw erop dat het zo wasquote:Op donderdag 5 juni 2008 13:03 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ajax bus mee voor een eindexamenstunt. Geloof je het zelf.
quote:
PSV wordt elk seizoen verzwakt. Tot nu toe nog geen reden om minder hard kampioen te worden daar.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:22 schreef RayMania het volgende:
Concurrent PSV wordt ook aardig verzwakt met Gomes en nu Farfán.
Ik ga zowaar hoop krijgen voor volgend seizoen met Van Basten en wat nieuwe spelers.
Was ook het eerste wat ik dacht, maar nu met het verschil dat de halve scouting daar is verdwenen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:29 schreef twi het volgende:
[..]
PSV wordt elk seizoen verzwakt. Tot nu toe nog geen reden om minder hard kampioen te worden daar.
Maar de overtuiging wordt steeds minder. Eerst op één doelpunt, nu op drie punten (één wedstrijd).quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:29 schreef twi het volgende:
[..]
PSV wordt elk seizoen verzwakt. Tot nu toe nog geen reden om minder hard kampioen te worden daar.
Ik snap niet zo goed waarom hij mee zou moeten voetballen, die spits. Je hebt een spelmaker (Perez, De Jong) en twee creatieve spelers (als Sulejmani komt). Dan heb je voorin gewoon iemand nodig die de ballen erin ramt. Al staat hij paaltje te pissen, zolang hij er 30 in trapt is dat mooi.quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:58 schreef Cheiron het volgende:
Als Huntelaar weg gaat moet je naar mijn idee op zoek naar een meevoetballende spits. Huntelaar heeft een geweldig goalgevoel, maar ik vind het toch niet het soort spits dat bij Ajax hoort. En Koevermans hoort hier al helemaal niet genoemd te worden
En Piet is natuurlijk ook weg, ik weet niet hoe ze dat moeten op gaan vangen hoorquote:Op donderdag 5 juni 2008 13:33 schreef RayMania het volgende:
[..]
Maar de overtuiging wordt steeds minder. Eerst op één doelpunt, nu op drie punten (één wedstrijd).
Ik moet het nog maar zien; Gomes vond ik de laatste jaren belangrijker dan Cocu, Alex en Farfán. Nu vertrekken er dus weer twee belangrijke basiskrachten. Dat moet ook allemaal opgevangen worden.
Waar heb je gelezen dat Farfán weggaat dan? Als ze dat niet compenseren verwacht ik ook wel dat ze volgend seizoen een heel zwaar seizoen krijgen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:33 schreef RayMania het volgende:
[..]
Maar de overtuiging wordt steeds minder. Eerst op één doelpunt, nu op drie punten (één wedstrijd).
Ik moet het nog maar zien; Gomes vond ik de laatste jaren belangrijker dan Cocu, Alex en Farfán. Nu vertrekken er dus weer twee belangrijke basiskrachten. Dat moet ook allemaal opgevangen worden.
Op VI.nlquote:Op donderdag 5 juni 2008 13:35 schreef Breach het volgende:
[..]
Waar heb je gelezen dat Farfán weggaat dan? Als ze dat niet compenseren verwacht ik ook wel dat ze volgend seizoen een heel zwaar seizoen krijgen.
Hoezo? Ze hebben een verdediger gehaald die 3 minuten nodig heeft om zijn as te draaien. En Amrabat vind ik ook niet veel soepsquote:Op donderdag 5 juni 2008 13:36 schreef twi het volgende:
Voorlopig doen ze het beter op de transfermarkt dan wij, ondanks hun 'beroerde scouting'.
Piet is ook maar zwaar overrated.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:35 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
En Piet is natuurlijk ook weg, ik weet niet hoe ze dat moeten op gaan vangen hoor![]()
Amrabat en die Mexicaanse verdediger tot nu toe toch? Of heb ik wat gemist.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:36 schreef twi het volgende:
Voorlopig doen ze het beter op de transfermarkt dan wij, ondanks hun 'beroerde scouting'.
Hm ze hebben Amrabat gekocht en een Mexicaan waar veel mensen hun twijfels over hebben.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:36 schreef twi het volgende:
En een talentvolle Peruviaan (Manco?) en volgens mij hebben ze nog een speler gekocht, geen idee meer wie.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:37 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Hoezo? Ze hebben een verdediger gehaald die 3 minuten nodig heeft om zijn as te draaien. En Amrabat vind ik ook niet veel soeps
Vind ik iets te gemakkelijk. Als PSV met Cvitanich was aangekomen was het een Romario in spé.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:39 schreef twi het volgende:
[..]
Voorlopig komen wij niet verder dan Cvitanich, waarvan niemand eigenlijk weet wat we er precies mee moeten, en een hand vol geruchten van spelers die een vermogen kosten en niet weg mogen....
Reimond Manco ja een aanvaller van 1.70 en 50kg die ook nog niets bewezen heeft. En zoals al zei een back met een draaicirkel van een olifantquote:Op donderdag 5 juni 2008 13:39 schreef twi het volgende:
[..]
En een talentvolle Peruviaan (Manco?) en volgens mij hebben ze nog een speler gekocht, geen idee meer wie.
Voorlopig komen wij niet verder dan Cvitanich, waarvan niemand eigenlijk weet wat we er precies mee moeten, en een hand vol geruchten van spelers die een vermogen kosten en niet weg mogen....
Gomes is nog niet weg hoor.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:22 schreef RayMania het volgende:
Concurrent PSV wordt ook aardig verzwakt met Gomes en nu Farfán.
Zoals wij die Mexicaan van PSV nu weer afkraken dat hij 3 minuten nodig heeft om te draaien. Lijkt me dat je wel wat kunt wanneer je Mexicaans International bent en bij een goede Mexicaanse club speelt.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:40 schreef Urquhart het volgende:
Vind ik iets te gemakkelijk. Als PSV met Cvitanich was aangekomen was het een Romario in spé.
hehehquote:Op donderdag 5 juni 2008 13:48 schreef toma het volgende:
[..]
Gomes is al een paar weken weg, de vraag is alleen of ie nog terug komt.
Ik zit zelf niet echt op Pranjic te wachten.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:48 schreef kevin6188 het volgende:
Pranjic schijnt op de Kroatische tv te hebben gezegd graag naar Ajax te willen...
Ik hoef hem er niet bij te hebben hoorquote:Op donderdag 5 juni 2008 13:48 schreef kevin6188 het volgende:
Pranjic schijnt op de Kroatische tv te hebben gezegd graag naar Ajax te willen...
Ik weet niet. Geef voorlopig de voorkeur aan verdedigers.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:49 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik zit zelf niet echt op Pranjic te wachten.
Het is meer een soort Engelse winger, die niet echt in het Ajax-systeem zou passen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:50 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik weet niet. Geef voorlopig de voorkeur aan verdedigers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |