Goeie laptops! Hij kan het 6 uur lang volhouden. Mijn laptop houd het max 4 uur vol, maar de accu is ook wat zwakker (8 cell), of hij verbruikt gewoon meer.quote:Productbeschrijving Apple MacBook Pro Core 2 Duo 2.2 GHz - 15.4" TFT
Afmetingen (BxDxH) 35.8 cm x 24.4 cm x 2.6 cm
Gewicht 2.5 kg
Lokalisatie Nederlands / Nederland
Systeemtype Notebook
Ingebouwde apparaten Stereoluidsprekers, draadloze LAN-antenne, Bluetooth-antenne
Processor Intel Core 2 Duo 2.2 GHz ( Dual-Core )
Cachegeheugen 4 MB - L2 Cache
RAM 2 GB (geïnstalleerd) / 4 GB (max.) - DDR II SDRAM - 667 MHz - PC2-5300 ( 2 x 1 GB )
Harde schijf 120 GB - Serial ATA-150 - 5400 tpm
Optische opslag DVD±RW (±R DL) - geïntegreerd
Display 15.4" TFT 1440 x 900 ( WXGA+ )
Graphics controller NVIDIA GeForce 8600M GT - 128 MB
Audio Output Geluidskaart
Netwerk Netwerkadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft), Bluetooth 2.0 EDR
Notebook Camera Geïntegreerd
Input Device Trackpad, toetsenbord met achtergrondverlichting
Stroom 120/230 V wisselstroom ( 50/60 Hz )
Batterij Lithium-polymeer
Looptijd (maximaal) 6 uur/uren
Besturingssysteem Apple MacOS X 10.5
Garantie van de fabrikant 1 jaar garantie
We zetten het op een rijtje.quote:Productbeschrijving Apple MacBook Pro Core 2 Duo 2.2 GHz - 15.4" TFT
Ingebouwde apparaten Stereoluidsprekers, draadloze LAN-antenne, Bluetooth-antenne
Ik heb Dolby Surround met een Subwoofer, ook de draadloze LAN en Bluetooth. Met 1 knop aan et uit te zetten.
Processor Intel Core 2 Duo 2.2 GHz ( Dual-Core )
Cachegeheugen 4 MB - L2 Cache
Ik heb de Intel Core 2 Duo 2,0 Ghz. Hij is 200Mhz per core trager als de Macbook
RAM 2 GB (geïnstalleerd) / 4 GB (max.) - DDR II SDRAM - 667 MHz - PC2-5300 ( 2 x 1 GB )
Ik heb ook de 2GB
Harde schijf 120 GB - Serial ATA-150 - 5400 tpm
Ik heb 160GB, dus 40GB meer, voor de rest hetzelfde
Optische opslag DVD±RW (±R DL) - geïntegreerd
Ik heb ook een DVD±RW (±R DL)
Display 15.4" TFT 1440 x 900 ( WXGA+ )
Ik heb 1280x800, duidelijk minder.
Graphics controller NVIDIA GeForce 8600M GT - 128 MB
Heb ik ook, maar dan weer de 256MB dedicated
Audio Output Geluidskaart
Netwerk Netwerkadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft), Bluetooth 2.0 EDR
Same here...
Notebook Camera Geïntegreerd
ik heb de Crystal Eye 0.3 Megapixel. Loopt lekker smooth, MSN is een ander verhaal, dat hangt van de verbinding af.
Input Device Trackpad, toetsenbord met achtergrondverlichting
Stroom 120/230 V wisselstroom ( 50/60 Hz )
Batterij Lithium-polymeer
Looptijd (maximaal) 6 uur/uren
Besturingssysteem Apple MacOS X 10.5
Garantie van de fabrikant 1 jaar garantie
Ik heb geen achtergrondverlichting op het toetsenbord, en heb maar 4 uur maximale looptijd. Ik zie niet hoeveel cells in de Pro zitten, dus kan ik het niet bepaald vergelijken.
dus dat +quote:Op zondag 11 mei 2008 12:59 schreef tonks het volgende:
Waarom in ONZ?
Nee, inderdaad. Xerox kwam eerder, Apple heeft het daar gejat. Big deal. Apple was wel de eerste die een machine aanbood met een grafische machine voor een redelijk betaalbare prijs. Daarbuiten staat dit volledig los van OSX.quote:Op zondag 11 mei 2008 12:56 schreef Sjibble het volgende:
De tijd breekt aan dat ik er bijna klaar mee ben het gezeik aan te horen van diverse mensen.
Ik heb het over de windows-sekte en de OSX/Apple fanboys, en ook vooral de mensen die niet om kunnen gaan met internet en gaan klagen over windows.
"Apple kwam met de eerste GUI, en de rest zat nog in DOS, dit maakt het geavanceerder"
Nee.. Wat maakt het geavanceerder? Het feit dat ze verder ontwikkeld waren?
Toendertijd had je een goede reden om het te kopen, het was ook serieus beter met de GUI, maar je kan niet zeggen dat ie daardoor nog steeds op kop loopt. Dat is hetzelfde als dat je merken met het verleden vergelijkt. Zoals dat Lamborgini vroeger traktors maakte, en ferrari sportwagens, maar inmiddels kan de Lambo al veel beter wezen. Dit kom ik zo af en toe tegen en vind het maar een zwakke smoes om het beter te vinden vanwege het verleden
Het marktaandeel van OSX gaat nog steeds omhoog. Ditzelfde argument kun je voor elke *nix gebruiken. Het slaat nergens op. Je geeft aan dat je nergens Apples ziet in de winkel. Dat klopt, maar Apple laat het ook gewoon niet toe. Ze bepalen zelf welke winkel wel of niet het spul mag verkopen. Tegenwoordig bijvoorbeeld de Mediamarkt ook.quote:Er zijn geen of zeer weinig virussen voor OSX, evenals bij spyware en andere schadelijke software
Dat komt omdat OSX zeer weinig gebruikt word, en het geen nut heeft om dat voor de OSX te maken. Wil niks zeggen dat ze beter beveiligd zijn. Zo zijn er minder programma's voor OSX simpel om de reden dat de mensen die OSX gebruiken bijna op je vingers te tellen zijn. Het heeft gewoon geen nut. Daarom zie ik ook nergens een computer met OSX erop in computerwinkels, behalve als het Apple's zijn natuurlijk.
Het ligt em puur in de markt. Niemand wilt een OS op zn computer die de meeste programma's niet ondersteund. Pleur je er Bootcamp op ben je weer 2x zo duur uit.
Zoek dezelfde laptop met dezelfde specs en dezelfde onderdelen (compleet identiek) en dan merk je al snel dat de prijs ongeveer rond de Macbooks ligt.quote:Macbook Pro, toplaptops! De specs
ja zeg, en een topprijsje ook! Ow wat zijn ze geweldigZo mooi, zo krachtig, zo simpel en met OSX erop
Maar ze zijn alleen een beetje betaalbaar met een 13 inch scherm
En voor een Pro 2,2 Ghz betaal ik verdomme 1570 euroEn die 120GB stellen eigenlijk ook vrij weinig voor. Wil ik 200Mhz meer en 200GB HDD betaal ik 1750 euro. Hoe rendabel is dat? 1 euro per 2 Mhz en 1 euro per GB.
[..]
Kun je niet accepteren dat mensen ook gewoon de laptop nodig hebben voor andere dingen dan e-mailen, internetten, msn'en en gamen? Ik gebruik mijn MBP voor developerwerk (als in C, C++, Haskell programma's schrijven) en dan vind ik het wel prettig dat ik geen minuten hoef te wachten om een bug te fixen.quote:
Die van Apple vallen net zo hard uit elkaar.quote:Die Acer's vallen vooral na een paar maanden uit elkaar
Niet mooier. Wel sneller. MBP was de snelste laptop die Windows Vista kon draaien. Maar goed, je hebt wel een punt. Als je een Mac koopt wil je eigenlijk geen Windows draaien. Maar ja, ik doe het ook. Zo nu en dan gewoon nodig om te testen.quote:Macbook Pro met Windhoos erop/ is veel mooier
Ik heb een iPod 60 Gb en ik ben geen mooiboy. Ik gebruik het vooral om mijn hele muziek collectie mee te kunnen nemen zodat ik overal kan luisteren naar waar ik zin in heb. Dat zijn wel meer dan 50 nummers die afgespeeld zullen worden.quote:
Mijn conclusie over de Apple/Mac fanboys
Wat ik over ze lees qua keuze, en hoe ik ze zie lopen, zijn het vaak de mooiboys die perse een Apple product moeten hebben, alleen om de looks van zo'n MP3. 80GB in zo'n koelkast, kom op zeg. Dat krijg je niet eens vol.
Idem hier. Ik heb gewoon een Nokia <goedkoop model> die alleen kan bellen en SMSen. Niets mis mee.quote:SMS'en en Bellen is het enige wat het hoeft te doen. Het heeft leuke extra snufjes, maar ook weer zo groot als een koelkast, zo hightech dat ik een normaal toetsenbordje praktischer vind, evenals een simpele kleine mobiel als een Samsung D900. Die past normaal in je zak, en kost ook geen shitload of money.
Ik kan met Windows, verschillende *Nixen en OSX overweg gaan. Ik verkies OSX boven de rest omdat ik mij vooral er prettig bij voel. Niet iedereen vind dat. Dat maakt niet uit, zolang ik het maar kan gebruiken en ik merk dat ik gewoon productiever ben omdat het OS mij niet in de weg zit.quote:Dus ik denk met hersens, en niet met mn reet en afhankelijkheid dat ik er bij moet horen.
Ik kan met Windows XP en zelfs Vista omgaan, en mensen die dat niet kunnen gaan dus vooral over op OSX omdat het zo gebruiksvriendelijk is. Het is eenmaal gemaakt voor sukkels die al uit hun vel springen als er een icoon is verplaatst, die zullen bij de Mac ook wel gelockt zijn. Persoonlijk vind ik die dingen te simpel, en helemaal niet mooi. Smaken verschillen. Als ik voor specs ging voor een degelijke prijs, en de Mac was goedkoop had ik een Mac gekocht, of een ander Apple product, als het voldoet aan mijn eisen en er niet teveel shit op zit die ik niet gebruik. Maar dat is niet het geval.
Vanaf Windows 95 ben ik naar Linux gegaan en daarna naar OSX. Windows hoef ik niet te leren, dat krijg je toch wel min of meer mee. Maar wat boeit het? Ieder zijn meug.quote:Ik ken OSX niet nee, en nooit achter gezeten. Maar ik heb tenminste de moeite genomen Windows te leren kennen, en OSX'ers hebben dat ook niet gedaan.
En met de laatste alinea's maak je van jezelf alleen maar iemand die zich niet ingelezen heeft en vooral mensen wilt uitlokken. Je commentaar voegt niets toe, ik heb betere onderbouwingen gelezen tegen OSX en ik durf zelf ook wel toe te geven dat het niet perfect is.quote:Die geven snel op en vinden Windows te moeilijk. Of zijn te dom om het te begrijpen en zit de OSX op hun grens van intelligentie. En dat is waar ze op doelen. Mensen die niet met windows om kunnen gaan, kunnen ze overstappen op een OS die fool-proof is en elke sukkel weet te besturen. En zo'n sukkel zal ook niet veel programma's gebruiken en heeft dus ook genoeg aan de programma's die op de OSX werken.
Zo, dat is eruit. Bash me maarEn als je het doet, wees dan uitgebreid
Als je niet kan dossen, hoor je niet achter een computer thuis. Een computer is bedoeld als meer dan een speeltje.quote:Op zondag 11 mei 2008 12:56 schreef Sjibble het volgende:
"Apple kwam met de eerste GUI, en de rest zat nog in DOS, dit maakt het geavanceerder"
Omdat apple net 5% van de markt heeft. En er daarom voor virusschrijvers geen eer aan te behalen is. Als apple nu door iedereen gebruikt gaat worden, heeft apple een probleem. Omdat ze zich altijd veilig gewaand hebben en vanuit die arrogantie nooit de moeite hebben genomen om naar hun security te kijken, iets waar microsoft mijlenver op voor ligt.quote:Er zijn geen of zeer weinig virussen voor OSX, evenals bij spyware en andere schadelijke software
Voor een kleinere prijs heb ik een beter performende machine dan welke mac ook. En veel meer gratis software. En veel betere uitwisselbaarheid. En veel meer hardware.quote:Macbook Pro, toplaptops! De specs
BEos OMGquote:
Als er iemand de slag op de consumentenmarkt op dit moment aan het winnen is dan is dat Apple.quote:Op zondag 11 mei 2008 13:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als je niet kan dossen, hoor je niet achter een computer thuis. Een computer is bedoeld als meer dan een speeltje.
[..]
Omdat apple net 5% 6,2% van de markt heeft. En er daarom voor virusschrijvers geen eer aan te behalen is. Als apple nu door iedereen gebruikt gaat worden, heeft apple een probleem. Omdat ze zich altijd veilig gewaand hebben en vanuit die arrogantie nooit de moeite hebben genomen om naar hun security te kijken, iets waar microsoft mijlenver op voor ligt.
[..]
Face it: apple heeft de slag om de consumentenmarkt definitief verloren. Alleen enkele hardnekkige microsofthaters of grafische vormgevers werken met een mac. Kortom: eens met TS.
Dus iemand die nog nooit Paris Hilton heeft geneukt maar klaagt over haar rotsmoel neem je ook niet serieus?quote:Op zondag 11 mei 2008 13:44 schreef Dementor het volgende:
Iemand die nog nooit Mac OS X heeft gebruikt en klaagt over Apple neem ik niet eens serieus.
Je mag klagen over haar rotsmoel maar niet over de sex.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus iemand die nog nooit Paris Hilton heeft geneukt maar klaagt over haar rotsmoel neem je ook niet serieus?
hij klaagt niet over apple, hij klaagt over apple fanboys.quote:Op zondag 11 mei 2008 13:44 schreef Dementor het volgende:
Iemand die nog nooit Mac OS X heeft gebruikt en klaagt over Apple neem ik niet eens serieus.
Hij klaagt over Apple, de producten en de fanboys.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:02 schreef Athmozz het volgende:
[..]
hij klaagt niet over apple, hij klaagt over apple fanboys.
Over apple heb je ook niet te klagen, je vindt het goed of niet en je vindt het te duur of niet. Als hun product je niet aan staat koop je het niet; je kan nog steeds voor linux / MS kiezen.
Wat ik wel grappig vindt zijn fanboy's die altijd aan MS hun marketing verwijzen om te refereren waarom ze minder zouden zijn. Alsof Apple niet minstens even erg is? De iPhone; momenteel enkel verkrijgbaar bij een paar providers en die providers moeten dan nog een pak van hun winsten op de belbundels afdragen om die iPhone te mogen verkopen... Het heeft een reden waarom de verkoop van iPhone's in België gewoon verboden is.
WAUW! 6,2%! Ik ben om, je hebt me overtuigdquote:Op zondag 11 mei 2008 14:00 schreef Dementor het volgende:
[..]
Als er iemand de slag op de consumentenmarkt op dit moment aan het winnen is dan is dat Apple.
Misschien is het slim om jezelf wat meer te verdiepen in deze materie door wat meer rond te neuzen op businesssites voordat je met deze onzin aankomt.
Goed dan kijken we even naar Vista met user account control waarmee Microsoft volledig de mist mee in gaat.
Door vrijwel voor alles goedkeuring te vragen word het systeem onwerkbaar terwijl bij een Mac OS X installatie er alleen een user/pass nodig is voor installatie/wijzigingen en systeem instellingen.
Oud nieuws.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:02 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Wat ik wel grappig vindt zijn fanboy's die altijd aan MS hun marketing verwijzen om te refereren waarom ze minder zouden zijn. Alsof Apple niet minstens even erg is? De iPhone; momenteel enkel verkrijgbaar bij een paar providers en die providers moeten dan nog een pak van hun winsten op de belbundels afdragen om die iPhone te mogen verkopen... Het heeft een reden waarom de verkoop van iPhone's in België gewoon verboden is (en terecht ook, dat is koppelverkoop => oneerlijke concurrentie tov de andere telecomproviders)
Dat heet groei en dus hebben ze de slag nog lang niet verloren.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
WAUW! 6,2%! Ik ben om, je hebt me overtuigd![]()
![]()
En om een bepaald issue van vista hier naar voren te halen terwijl we het hebben over merken, vind ik nou ook niet bepaald erg sterk. Tuurlijk is Vista een irritant kutproduct, tuurlijk worden voor xp de meest virussen geschreven, en natuurlijk is apple grafisch wat mooier. Maar de markt veroveren?
Is dat zo?quote:[b]Op zondag 11 mei 2008 13:53 schreef
Face it: apple heeft de slag om de consumentenmarkt definitief verloren. Alleen enkele hardnekkige microsofthaters of grafische vormgevers werken met een mac. Kortom: eens met TS.
BeOS 5 zou uit moeten komen ooit, maar het s gestorven. OSX werkt soepeler dan BeOS ooit deed. Maar BeOS was wel coolquote:Op zondag 11 mei 2008 13:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
BEos OMGBestaat dat nog? Wel eens met BEos gewerkt
Dat werkte nog best soepel ook, alleen jammer dat er amper iets ondersteund werd
hij klaagt over de fanboys & probeert dan hun stokpaardjes te ontkrachten (waar hij in mijn ogen trouwens nog gelijk in heeft ook).quote:Op zondag 11 mei 2008 14:03 schreef Dementor het volgende:
[..]
Hij klaagt over Apple, de producten en de fanboys.
Die security updates moet je wel goed bekijken. Dat zijn vooral updates aan dingen zoals Apache (geen Apple software) en andere daemons. Natuurlijk zit daar ook wel wat Apple software in, maar meestal is het om gewoon up 2 date te blijven met de versies in de open source wereld.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:08 schreef Athmozz het volgende:
[..]
hij klaagt over de fanboys & probeert dan hun stokpaardjes te ontkrachten (waar hij in mijn ogen trouwens nog gelijk in heeft ook).
Ook het "af en geen lekken" die vaak aangehaald wordt;
op 18-12-07 een security update
op 22-12-07 een security update
op 12-02-08 verschijnt 10.5.2 dan
op 19-03-08 is er weer een security update...
blijkbaar zitten er toch ook lekken in (wat logisch is, je kan GEEN OS schrijven met alle huidige functionaliteit zonder dat daar lekken in zitten, dat is gewoon te veel code om het in 1x perfect te doen en toch betaalbaar te houden)
nog niet overal, maar het gaat er wel van komen inderdaad.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:04 schreef Dementor het volgende:
[..]
Oud nieuws.
Apple is van die strategie afgestapt.
Oudere iPods werken ook met Musicmatch.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:14 schreef Athmozz het volgende:
[..]
nog niet overal, maar het gaat er wel van komen inderdaad.
Maar toch vind ik dit aanduiden dat Apple's marktpositionering gewoon exact is aan die van MS. Alleen is het leuk om MS gigantische boete's te geven (ze zijn nl groot) en Apple niet.
Als je een windowslicentie duur vindt; met de huidige boete die Kroes oplegt aan MS gaat er het komende jaar ongeveer 25¤ per licentie aan boete naar de EU. Een licentie in europa kopen kost als consument al maar 90¤, waarvan er al 75 naar MS loopt (rest is BTW). Haal daar 25¤ af en je gaat eens 33% van MS zijn omzet gaan afromen aan boetes... Als je dan nog kijkt naar wat de doorsnee OEM voor een windowslicentie moet betalen, dan zijn ze tot 50% kwijt. En dat enkel om ervoor te zorgen dat de EU genoeg geld heeft voor haar landbouwbeleid (want dat geld gaat uiteraard NIET naar de zogenaamd benadeelde bedrijven toe).
Kijk naar Apple's eerste iPods (huidige dacht ik niet meer); die werkten enkel samen met iTunes. Dat mag dan weer wel en is niet het misbruiken van een machtspositie (en dat heeft apple met de ipod in de mp3wereld) om hun mediaplayer gebruikt te krijgen? Voor XP hebben ze dan weer wel een versie moeten uitleveren waar er geen mediaplayer in zat (plus boete erbij natuurlijk). Typisch gevalletje waar de EU gewoon snel wil cashen en er voor het gemak maar een grote multinational uitkiest die ertegen kan.
Tja, een minimale groei heet ook groeiquote:Op zondag 11 mei 2008 14:04 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat heet groei en dus hebben ze de slag nog lang niet verloren.
Maar goed je hoeft het niet aan te nemen, blijf lekker onwetend
Wat is "steeds meer"? Als je je met een marktaandeel van 6,2% meent jezelf een serieuze speler te kunnen noemen, dan geldt dat alleen voor absolute consumerbase binnen je eigen macwereldje. Maar ten opzichte van microsoft heeft apple het nakijken, en je voelt wel aan dat je dat nooit meer kan inhalen als je niet met iets heel, heel goeds komt dat werkelijk verpletterend is. Dat kan zijn dat je een heel goed product neerzet, een heel vernieuwend product of een heel goedkoop product. En op alledrie deze punten heb ik apple nog nooit iets zien neerzetten dat dermate met microsoft kon concurreren dat ineens een heel deel van de markt overschakelde.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:07 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik zie om mij heen steeds meer mensen die een mac kopen ipv een nieuwe pc...
Puike reactie 13.gifquote:
Minimaal???quote:Op zondag 11 mei 2008 14:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tja, een minimale groei heet ook groei
Dries Roelvinkquote:Op zondag 11 mei 2008 14:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Puike reactie 13.gif
edit: OMG jij wordt beinvloed door Dries Roelvink!![]()
[ afbeelding ]
foto van jimjim
2 in plaats van 1?quote:Op zondag 11 mei 2008 14:53 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Minimaal???
in het eerste kwartaal van 2008 hebben ze dubbel zoveel stuks verkocht als in het eerste kwartaal van 2007. Dat lijkt me nu niet echt een minimale groei.
En wat geeft je het idee dat de stijgende lijn gehandhaafd kan blijven?quote:Ok, tov het aantal windows-pc's is het nog steeds een kleine speler, maar als ze in een dergelijke stijgende lijn kunnen blijven gaan ze toch vrij snel de 15à20% halen (waarna ze eventueel prijzen kunnen doen dalen, want kleinere afzet is sowieso hogere prijzen).
waarom zou je in godsnaam licht plaatsen onder iets waar je nooit naar kijkt ?!?!?quote:achtergrondverlichting
quote:
Nee hoor. Net als bij een auto gooi je er ook benzine inquote:Op zondag 11 mei 2008 15:01 schreef Buschetta het volgende:
Mac heeft de computer markt altijd benaderd als een automerk. Heel raar eigenlijk.
Veel MacBook Pro's worden gebruikt door artiesten. Het is best handig om in het donker gewoon je toetsenbord te kunnen vinden, zonder dat je daarvoor een lamp aan moet doen (wat storend kan zijn voor de artiest zelf etc). Het is gewoon best logisch en je kan het uit zetten als je het niet wilt.quote:Op zondag 11 mei 2008 15:01 schreef Buschetta het volgende:
[..]
waarom zou je in godsnaam licht plaatsen onder iets waar je nooit naar kijkt ?!?!?
Of je moet wel een hele grote n00b zijn.
o.t
Mac heeft de computer markt altijd benaderd als een automerk. Heel raar eigenlijk.
Stijging in de pc-verkoop was rond de 5% in Q1 2008 (laten we even aannemen dat het aantal legale vs niet legale ongeveer gelijk blijft verhoudingsgewijs). Dat is vér beneden de stijging van 100% die apple neer zet, dus ze doen het in verkoop echt goed.quote:Op zondag 11 mei 2008 15:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
2 in plaats van 1?Okee, flauw. Het gaat hierbij ook om wat microsoft verkocht heeft, en als je die groeicijfers naast elkaar legt heb je een goed vergelijk.
Niets, daarom ook dat ik zeg "als het lukt, dan..."quote:En wat geeft je het idee dat de stijgende lijn gehandhaafd kan blijven?
de groei van apple in aantallen is procentueel massas hoger dan de groei van het aantal verkochte PC's (en linuxen op pc's zullen een dergelijk kleine minderheid zijn dat die niet veel invloed zullen neerzetten op die cijfers).quote:Nog maar even een punt waarom microsoft licenties en dus groei misloopt en apple niet:
ik gebruik mijn toestel héél vaak in het donker, en heb daar totaal geen probleem mee. Mijn scherm geeft genoeg licht af om alles te kunnen lezen wat er op de toetsjes staat, en voor te typen heb je toch geen licht nodig zeker. Gewoon de 2 ribbeltjes voelen en tikken, onderhand zou iedereen toch genoeg met een computer overweg moeten kunnen (zeker als je hem voor beroepsmatige doeleinden gebruikt) om blind te kunnen typen.quote:Op zondag 11 mei 2008 15:08 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Veel MacBook Pro's worden gebruikt door artiesten. Het is best handig om in het donker gewoon je toetsenbord te kunnen vinden, zonder dat je daarvoor een lamp aan moet doen (wat storend kan zijn voor de artiest zelf etc). Het is gewoon best logisch en je kan het uit zetten als je het niet wilt.
Ik gebruik hem zelf nooit in het donker. Dan slaap ikquote:Op zondag 11 mei 2008 15:13 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ik gebruik mijn toestel héél vaak in het donker, en heb daar totaal geen probleem mee. Mijn scherm geeft genoeg licht af om alles te kunnen lezen wat er op de toetsjes staat, en voor te typen heb je toch geen licht nodig zeker. Gewoon de 2 ribbeltjes voelen en tikken, onderhand zou iedereen toch genoeg met een computer overweg moeten kunnen (zeker als je hem voor beroepsmatige doeleinden gebruikt) om blind te kunnen typen.
+ Die 2006 opmerking van jou = kut topicquote:
Ik heb er na al die jaren geen zin meer in, deze discussie. Maar dit moet ik nog even ontkrachten. MPB was in die test de snelste laptop van allemaal. Alleen was het een test van 15 notebooks, niet ALLE notebooks. Dus dat kan nu echt voor altijd en eeuwig "busted" genoemd wordenquote:Niet mooier. Wel sneller. MBP was de snelste laptop die Windows Vista kon draaien. Maar goed, je hebt wel een punt. Als je een Mac koopt wil je eigenlijk geen Windows draaien. Maar ja, ik doe het ook. Zo nu en dan gewoon nodig om te testen.
Het gaat niet om het geld ervoor hebben, het gaan om de vergelijking. Als jullie graag drie keer zoveel willen betalen omdat er een ander merk op staat en tot een "select" groepje behoren (quote:Op zondag 11 mei 2008 19:20 schreef Dorkquemada het volgende:
Dat wij nu wel het geld er voor over hebben, niet zeuren en opzouten![]()
Kut, die heb ik ook eenquote:Op zondag 11 mei 2008 19:40 schreef McKillem het volgende:
(in mijn geval mijn HP Pavillion DV series slaptop)
Een Apple koop je ook niet om de prijs maar om je voorliefde voor Apple.quote:Op zondag 11 mei 2008 19:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik kocht vorig jaar een laptop met dualcore 1,73 processor en 2 gb geheugen voor 569,-. Daar kan geen apple tegenop.
Jouw onderschriftje links past dan weer wel bij apple.quote:Op zondag 11 mei 2008 20:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Een Apple koop je ook niet om de prijs maar om je voorliefde voor Apple.
Je houd van Apple of je houd er niet van, kansloze kudt discussie..
Sterfquote:Op zondag 11 mei 2008 21:27 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Jouw onderschriftje links past dan weer wel bij apple.
2 halen, 3 betalen
Dat zijn nog eens leuke prijsjesquote:Op maandag 12 mei 2008 09:56 schreef LOCALMOTION het volgende:
Vogeltjesdans--mag ik ook even opscheppen. Ik ben niet rijk,maar werk wel met een Apple MacBook Duo Core 2.1GHZ 1GB memories 120GB harddrive. Via vriendinnetje new gekocht voor $670 incl.belasting etc. No brag just facts.. Apple hoeft helemaal niet duur te zijn,zolang je maar goede collegas en vrienden
hebt. Vriendinnetje werkt voor Apple-thats all.![]()
Dat vind ik erg lollig voor je, maar je snapt ook wel dat dat geen doorsnee prijzen zijn. De mijne was dat daarentegen wel.quote:Op maandag 12 mei 2008 09:56 schreef LOCALMOTION het volgende:
Vogeltjesdans--mag ik ook even opscheppen. Ik ben niet rijk,maar werk wel met een Apple MacBook Duo Core 2.1GHZ 1GB memories 120GB harddrive. Via vriendinnetje new gekocht voor $670 incl.belasting etc. No brag just facts.. Apple hoeft helemaal niet duur te zijn,zolang je maar goede collegas en vrienden
Haha, bij een mac kreeg je niet eens een rechter muisknop!!!quote:
en hoeveel inch?quote:Op maandag 12 mei 2008 09:56 schreef LOCALMOTION het volgende:
Ja, want die had je bij de eerste pc welquote:Op maandag 12 mei 2008 12:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Haha, bij een mac kreeg je niet eens een rechter muisknop!!!
Omdat je die ook niet nodig hebt. 't is alleen makkelijker. Enneh: als je toch per se een rechtsklik wilt doen met de eenknopsmuis op de mac, druk je de ctrl toets erbij in.quote:Op maandag 12 mei 2008 12:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Haha, bij een mac kreeg je niet eens een rechter muisknop!!!
quote:Op zondag 11 mei 2008 20:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen argument, als je vriendin bij HP had gewerkt had je ook wel een laptop voor bodemprijzen kunnen krijgen.quote:Op maandag 12 mei 2008 09:56 schreef LOCALMOTION het volgende:
Je begrijpt het niet omdat je te pauper bent om mac te kopen, wallaa ik sweer je als ik jou een dagje voor je mac zet ben je ook verliefd.quote:
300 euro meer is het niet alleen denk ik.quote:Op maandag 12 mei 2008 14:38 schreef Sjibble het volgende:
Als ik een Macbook Pro zou kunnen halen voor die bodemprijs had ik em ook wel gekocht. Puur om de specs en de prijs. Meeste bang-for-buck dus, wat in de winkels niet zo is.
En sowieso een laptop kopen voor 300 euro meer alleen voor de voorliefde vind ik maar een kutreden eerlijk gezegd.
Terwijl jij 2 macbook pro's haalt, heb ik intussentijd 3x de laptop met dezelfde specs (mijn laptop dus).
Je moet je ook indenken wat de hardware kost. Als je er achter komt dat 200Mhz extra voor een T serie processor van Intel al ruim 100-200 euro extra kost, kom je veel lager uit in de prijs. En kom je op mijn snelheid uit, maar heeft ie alsnog slechtere specs. En kom ik beter uit met de prijs.
Ik ben te lui om verder te lezen maar +1quote:Op maandag 12 mei 2008 15:56 schreef dottinator het volgende:
ik heb nu echt een beeld voor me van iemand die altijd een beetje is gepest door zogenaamde "mooiboys" omdat hij een beetje "vreemd" was met zijn lompe creative mp3-speler terwijl iedereen een ipod heeft. dit heeft hem geestelijk een beetje gekrenkt en daarom geeft hij nu af op apple gebruikers, hij moet zijn frustraties immers érgens kwijt. omdat hij niet wou zijn als de andere normale mensen heeft hij een doel voor zichzelf gesteld, namelijk het creëren van een eigen identiteit zodat hij in ieder geval niet lijkt op al die andere mensen die zo vervelend waren. dit soort mensen zijn altijd heel erg "anti", altijd tegen iets zijn dat populair is in de hoop om "uniek" te zijn.
blablalabllalalalalblalalae
En jij bent te pauper om een PC te kopen. Zo, daar heb je niet van terug hé?quote:Op maandag 12 mei 2008 14:02 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet omdat je te pauper bent om mac te kopen, wallaa ik sweer je als ik jou een dagje voor je mac zet ben je ook verliefd.
Verliefdheid gaat over in liefde. HET moment waarop je de mac de deur wijst en een Windows machine in huis haalt.quote:Op maandag 12 mei 2008 14:02 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet omdat je te pauper bent om mac te kopen, wallaa ik sweer je als ik jou een dagje voor je mac zet ben je ook verliefd.
Eens, ook al kan je zoiets ook oplossen met een USB lampje of gewoon een MacBook kopen, mijn scherm geeft genoeg licht om mijn toetsen te kunnen zien.quote:Op zondag 11 mei 2008 15:08 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Veel MacBook Pro's worden gebruikt door artiesten. Het is best handig om in het donker gewoon je toetsenbord te kunnen vinden, zonder dat je daarvoor een lamp aan moet doen (wat storend kan zijn voor de artiest zelf etc). Het is gewoon best logisch en je kan het uit zetten als je het niet wilt.
ik heb een macbook proquote:Op maandag 12 mei 2008 14:02 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
blinde fanboys dus.quote:Op zondag 11 mei 2008 20:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
En niemand wilt een mening horen van een kneus die geen Nederlands schrijfd.quote:Op zondag 11 mei 2008 12:56 schreef Sjibble het volgende:
Niemand wilt een OS op zn computer die de meeste programma's niet ondersteund.
quote:Ik ken OSX niet nee, en nooit achter gezeten.
Goh! Dat wist ik nietquote:Op maandag 12 mei 2008 12:11 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Omdat je die ook niet nodig hebt. 't is alleen makkelijker. Enneh: als je toch per se een rechtsklik wilt doen met de eenknopsmuis op de mac, druk je de ctrl toets erbij in.
Dus een mac heeft een bestandsysteem dat nooit fragmenteert of errors oplevert? Ik laat sinds windows 2000 ook amper defragmenteren of scandisken, en als ik dat al moet doen dan heb ik zelf wat stoms gedaan.quote:Hier zoemt een imac, en een mabook, zonder een centje pijn. Mijn PC staat momenteel weer eens met een chkdsk de harde schijven te verkrachten.
Waarom heb jij geen CCNA? Als netwerkbeheerderquote:Op maandag 12 mei 2008 18:50 schreef Fritztiaan het volgende:
Signed,
MCSA/MCSE gecertificeerde netwerkbeheerder (Ik gebruik dus windows)
Joh, werk jij bij Animal Planet?quote:Op maandag 12 mei 2008 15:56 schreef dottinator het volgende:
ik heb nu echt een beeld voor me van iemand die altijd een beetje is gepest door zogenaamde "mooiboys" omdat hij een beetje "vreemd" was met zijn lompe creative mp3-speler terwijl iedereen een ipod heeft. dit heeft hem geestelijk een beetje gekrenkt en daarom geeft hij nu af op apple gebruikers, hij moet zijn frustraties immers érgens kwijt. omdat hij niet wou zijn als de andere normale mensen heeft hij een doel voor zichzelf gesteld, namelijk het creëren van een eigen identiteit zodat hij in ieder geval niet lijkt op al die andere mensen die zo vervelend waren. dit soort mensen zijn altijd heel erg "anti", altijd tegen iets zijn dat populair is in de hoop om "uniek" te zijn.
dit alles komt natuurlijk voort uit een gebrek aan zelfvertrouwen. kijk, dit soort apple windows discussies zijn meestal gewoon erg grappig omdat het de stupiditeit van veel mensen laat zien. maar er zijn dus mensen die zich daadwerkelijk wat aantrekken van die discussies, en omdat ze geen real life vrienden hebben kroppen ze het op waarna op een gegeven moment alle frustraties uiteindelijk losbarsten in een KLB topic. hun tere zieltje is dan zo gekrenkt dat ze wanhopig bevestiging zoeken bij andere internetters.
het interessante bij dit soort mensen is dat hun psyche zo opgefokt is dat het zichzelf probeert op te hemelen, om zo te compenseren voor het verzwakte zelfbeeld. aanwijzingen hiervoor zijn zelfcomplimenteuze opmerkingen, vaak opmerkingen dat andere mensen zoveel dommer zijn en de persoon zelf wél met zijn hersens denkt. het heeft natuurlijk totaal geen nut om zulke opmerkingen te maken aangezien andere mensen er zich niks van aantrekken en het een beetje zielig overkomt. maar voor het subject is het een poging zichzelf meer zelfvertrouwen aan te praten.
met dit soort dingen is het natuurlijk altijd een beetje natte-vingerwerk maar vaak zijn er veel dingen die wijzen op een dergelijke persoonlijkheid. een mooi stereotyp woord hiervoor is natuurlijk "nerd"; iemand die meer leeft in een virtuele dan in de echte werkelijkheid en daardoor een sociale achterstand heeft. waarschijnlijk heeft zo iemand ook heel veel posts op een internetforum aangezien hij daar de grootste tijd van de dag doorbrengt.
het subject lijdt vaak ook aan tunnelvisie; zodra hij een mening heeft gevormd is hij daarvan overtuigt en zoekt hij in alles argumenten om de mening te ondersteunen. helaas zijn deze argumenten vaak gebakken lucht en hebben de argumenten een (negatief) persoonlijk tintje (aanvallen op de man ipv inhoud). alsof het subject zich in de discussie persoonlijk voelt aangevallen. dit komt echter alleen voor in online discussies aangezien het subject zich veilig anoniem waant achter zijn computer en de virtuele werkelijkheid als vertrouwd ervaart. als het subject in real life een discussie voert (als dat ooit al gebeurt) zal de tegenstander niet onder de indruk zijn van het onzekere mannetje en het subject al gauw afhaken (op welke manier dan ook), om vervolgens het verlies te compenseren door op internet een nieuw topic te openen.
de confrontatie van het subject met een dergelijke analyse is ook altijd erg interessant; het zal bij het subject natuurlijk een gevoel van herkenning bij teweeg brengen, waarna er een angstig gevoel over het subject zal komen omdat het voelt alsof er door zijn anonimiteit is doorgeprikt en hij weer met zijn zwakke ego wordt geconfronteerd. maar het wordt nog erger omdat de nerd in zijn natuurlijke habitat is aangevallen, namelijk het internet, zijn laatste "veilige" omgeving. waarschijnlijk gebeurt nu één van twee dingen; in alle wanhopigheid zijn veilige omgeving terug te winnen haalt het subject alles uit de kast om zijn mannetje op internet te staan. natuurlijk houdt hij hiermee niet alleen de andere internetters, maar ook zichzelf voor de gek. maar wat natuurlijk voor de hand ligt is dat het subject (wederom) bang is voor confrontatie en ontwijkend gedrag zal vertonen.
Dat dus.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dus een mac heeft een bestandsysteem dat nooit fragmenteert of errors oplevert? Ik laat sinds windows 2000 ook amper defragmenteren of scandisken, en als ik dat al moet doen dan heb ik zelf wat stoms gedaan.
ehm, wie zegt dat ik het over jou had. of voel je je soms aangesproken?quote:Op woensdag 14 mei 2008 18:38 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Joh, werk jij bij Animal Planet?
In jouw geval had ik 2 keuzes. En in beide keuzes kan jij een negatief oordeel over me geven. Zoals neerhalen, belachelijk maken en ga zo maar door.
Dus ipv niet te reageren besloot ik wel te reageren.
Nu ga ik me flink voor schut zetten, want ik ga mezelf verdedigen.
Je bent kansloos. Dit kan je in elk computertopic plaatsen.
Schrijfwijze is om te kotsen
Gaan we weer OT
*Edit*quote:Op woensdag 14 mei 2008 18:42 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Dat dus.
In OSX valt er niks stoms te doen. Een normale apple gebruiker heeft meer dan genoeg aan een User account, die zo gelimiteerd is als een vastgebonden hond, in een dubbele kooi en een muilkorf in een eindeloos veld.
Wat voor stoms zou jij in OSX dan willen doen?quote:Op woensdag 14 mei 2008 18:42 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Dat dus.
In OSX valt er niks stoms te doen. Een normale apple gebruiker heeft meer dan genoeg aan een User account, die zo gelimiteerd is als een vastgebonden hond, in een dubbele kooi en een muilkorf in een eindeloos veld.
quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:00 schreef blablaviagra het volgende:
Je hebt wel erg veel problemen met je windows systeem_!
USB werkt niet meer.
DivX en WMP geven video's negatief weer.
"Er is een fout opgetreden in.."
Zo vaak windows herinstalleren dat je de serial uit je kop kent
Iets afzeiken wat je zelf nog nooit gebruikt hebt, en wat wel goed werkt.
OSX doet niet aan serials, inbellen, WGA en al dat soort gezeik. Heb het ook nooit hoeven te herinstalleren in de 2 jaar dat ik deze imac heb.quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:03 schreef skiczukie het volgende:
[..]Ik kon inderdaad mijn XP-serial uit mijn hoofd.
Ik kan me niet eens herinneren of ik voor OSX een serial heb ingevoerd.
Wat een onzin.quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:26 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik vind het toch altijd knap; op het gros van de websites waar ik kom heeft gemiddeld maar 5% van de bezoekers een Mac, maar zijn deze 5% altijd héél erg aanwezig en erg druk bezig om iedereen te overtuigen hoe goed een Mac wel niet is. Het zijn net Jehova's. En dan die cliché argumentjes altijd: Nee, een Mac crasht nooit in tegenstelling tot dat gore Microsoft Windows. Nee, in tegenstelling tot dat trage Windows is Mac retesnel! Windows Vista mooi? Pfft, Macintosh was veel eerder met dat GUI ontwerp! Hetzelfde verhaal met bijvoorbeeld iPhones; de gemiddelde iPhone eigenaar heeft er een verschrikkelijk handje aan om het de hele tijd over zijn/haar iPhone te hebben, en dan vooral met zo'n "Mijn iPhone is beter dan jouw Nokia/Samsung/Ericson"-toontje.
Frapant is het, want in het bedrijfsleven kom ik vrijwel altijd dezelfde personen tegen die problemen hebben met hun Macs. Van documentjes die niet geopend kunnen worden of niet fatsoenlijk opgeslagen worden, tot complete vastlopers waar geen redden meer aan valt. Vooral tijdens vergaderingen, demonstraties en cursussen is er altijd wel zo'n flapdrol die met zo'n Macintosh komt aanzetten en niks anders dan problemen met het prul heeft.
Ach, iedereen moet het ook zelf weten. Verschilt ook per persoon en per doel. Macintosh fanboys (en ook Linux fanboys, maar die zijn in het algemeen minder erg) moeten zich eens niet zo verheven voelen boven gebruikers die andere systemen gebruiken. Ik heb zelf ook al van ALLES geprobeerd (ben opgegroeid met Windows vanaf versie 3.11, heb al met veel Macs gewerkt en heb al vele Linux installs achter de rug).
Wat Apple doet, net zoals Microsoft dat goed doet, is marketing. Een simpele huis-, tuin en keukengebruiker met weinig tot geen technische computerkennis vindt dat natuurlijk hartstikke gaaf, zo'n computer én monitor in één. Voor iemand die al meer affiniteit met computers heeft en ook in het technische gedeelte rondsnuffelt, voegt een Mac voor mij niks toe. Nogmaals, het is ook het doel waar het om gaat. Voor een stabiel webservertje waar PHP en MySQL op draait is er natuurlijk niets beters dan Linux. Mensen in het bedrijfsleven die dagelijks met Office werken en regelmatig demonstraties geven waarbij ze hun laptopje fijn op een beamertje willen aansluiten, zijn beter af met een 'standaard' Windows laptopje. Mensen die fijn thuis willen chillen en verder niet zo heel veel (technisch) bijzondere dingen willen doen, en een leuk uitziend besturingssysteem willen hebben pakken maar een Mac.
Gelukkig kwam jij met zo'n sterk en overtuigend verhaal waarmee je mijn vreselijk overduidelijke ongelijk ter plekke bewezen hebt.quote:
Inderdaad.quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:21 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Gelukkig kwam jij met zo'n sterk en overtuigend verhaal waarmee je mijn vreselijk overduidelijke ongelijk ter plekke bewezen hebt.
Macs zijn juist geschikt voor technisch bijzondere dingen, met name designwerk en videomontage. Het gros aan media wat je voor je kiezen krijgt is bewerkt op een Mac.quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:26 schreef Tuvai.net het volgende:
Mensen die fijn thuis willen chillen en verder niet zo heel veel (technisch) bijzondere dingen willen doen, en een leuk uitziend besturingssysteem willen hebben pakken maar een Mac.
Weet die gozer veel.quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:29 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Macs zijn juist geschikt voor technisch bijzondere dingen, met name designwerk en videomontage. Het gros aan media wat je voor je kiezen krijgt is bewerkt op een Mac.
Heb zelf een PC
Goh, dan vraag ik me toch af waarom IBM onder het eigen personeel een pilot heeft lopen (die overigens succesvol is) met macbook pro's, draaiende onder OS X....quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:26 schreef Tuvai.net het volgende:
I
Frapant is het, want in het bedrijfsleven kom ik vrijwel altijd dezelfde personen tegen die problemen hebben met hun Macs. Van documentjes die niet geopend kunnen worden of niet fatsoenlijk opgeslagen worden, tot complete vastlopers waar geen redden meer aan valt. Vooral tijdens vergaderingen, demonstraties en cursussen is er altijd wel zo'n flapdrol die met zo'n Macintosh komt aanzetten en niks anders dan problemen met het prul heeft.
Lijkt me sterk, op de afdeling Unix beheer bij een grote bank had nagenoeg iedereen een macbook (pro) prive en deze namen ze maar wat graag mee naar het werk.quote:Mensen die fijn thuis willen chillen en verder niet zo heel veel (technisch) bijzondere dingen willen doen, en een leuk uitziend besturingssysteem willen hebben pakken maar een Mac.
Leg mij dan eens heel goed uit op welk aspect Macs zo absoluut beter zijn voor dergelijke dingetjes? In C(++) proggen kan ik ook op m'n Windows en Linux bak. Mijn Photoshop CS3, Flash MX en Illustrator draaien prima en vrijwel precies identiek op zowel mijn Windows desktop als op een Mac.quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:29 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Macs zijn juist geschikt voor technisch bijzondere dingen, met name designwerk en videomontage. Het gros aan media wat je voor je kiezen krijgt is bewerkt op een Mac.
Heb zelf een PC
Dus van een machine voor simpele zielen is hij in 2 posts al gelijkwaardig geworden aan de machine voor technische hoogstandjes.quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:40 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Leg mij dan eens heel goed uit op welk aspect Macs zo absoluut beter zijn voor dergelijke dingetjes? In C(++) proggen kan ik ook op m'n Windows en Linux bak. Mijn Photoshop CS3, Flash MX en Illustrator draaien prima en vrijwel precies identiek op zowel mijn Windows desktop als op een Mac.
En toch heeft de resterende 95% een mening over Apple.quote:Op woensdag 14 mei 200820:26 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik vind het toch altijd knap; op het gros van de websites waar ik kom heeft gemiddeld maar 5% van de bezoekers een Mac,
<knip>
dat ik een creative mp3 heb, openingspost waar ik het over mooiboys heb, ik ook veel posts heb gezien ik al 2 jaar op fok zit en veel bagger etc. Overeenkomst met profiel, fobo en OP. En het een beetje overkomen van sarcasme.quote:Op woensdag 14 mei 2008 18:55 schreef dottinator het volgende:
[..]
ehm, wie zegt dat ik het over jou had. of voel je je soms aangesproken?
Ja, alleen voegt het niets meer toe dan, pak 'm beet, Windows dat tegenwoordig een standaard is, en is het zo'n 200 euro duurder dan een goede HP/Acer/Toshiba laptop met PRECIES dezelfde hardwarespecificaties.quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus van een machine voor simpele zielen is hij in 2 posts al gelijkwaardig geworden aan de machine voor technische hoogstandjes.
Het was JOUW argument hoor, niet de mijne. Anyway, ik ben erg blij met mijn Mac. Elke dag met driver geneuzel, hardware compatibiliteit en WHQL gezeik is me wel genoeg. Thuis wil ik gewoon een systeem dat werkt.... zonder gezeik.quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:46 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ja, alleen voegt het niets meer toe dan, pak 'm beet, Windows dat tegenwoordig een standaard is, en is het zo'n 200 euro duurder dan een goede HP/Acer/Toshiba laptop met PRECIES dezelfde hardwarespecificaties.Als jij zo per sé een Mac wilt gebruiken moet je dat vooral doen hoor.
USB werkt niet meer.quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:00 schreef blablaviagra het volgende:
Je hebt wel erg veel problemen met je windows systeem_!
Zo vaak windows herinstalleren dat je de serial uit je kop kent
Iets afzeiken wat je zelf nog nooit gebruikt hebt, en wat wel goed werkt.
Ik zeg ook niet dat hij minder kan, ik zeg dat het absoluut NIETS toevoegt. Een Macbook van 1650 euro kopen terwijl je met een leuke HP laptop van pak 'm beet 1200 euro evenveel kunt doen is gewoon totale nonsens.quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het was JOUW argument hoor, niet de mijne. Anyway, ik ben erg blij met mijn Mac. Elke dag met driver geneuzel, hardware compatibiliteit en WHQL gezeik is me wel genoeg. Thuis wil ik gewoon een systeem dat werkt.... zonder gezeik.
Als jij hem niet wil, ook prima hoor. Maar kom niet met onzin argumenten dat een Mac MINDER kan dan een PC.
Sjet.quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:00 schreef Jett het volgende:
DUDE!
Dat was het. Ik kan mijn reactie niet uigebreider maken omdat mijn intellectuele vermogen zo schrikbarend klein is.
Och, met de volgende quote degradeer je het systeem toch echt tot een neuzel systeempje:quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:59 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat hij minder kan,
quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:26 schreef Tuvai.net het volgende:
Mensen die fijn thuis willen chillen en verder niet zo heel veel (technisch) bijzondere dingen willen doen, en een leuk uitziend besturingssysteem willen hebben pakken maar een Mac.
Neuh, OSX is sowieso al een verademing. Daarnaast is een gelijkwaardige HP even duur. Een Acer of een PB is goedkoper inderdaad.quote:ik zeg dat het absoluut NIETS toevoegt. Een Macbook van 1650 euro kopen terwijl je met een leuke HP laptop van pak 'm beet 1200 euro evenveel kunt doen is gewoon totale nonsens.
Met mijn computer? Niets. Ik ben R&D Manager en Product Manager bij een hardware fabrikant. Ik ben dagelijks bezig met de inconsistentie van Windows.quote:
Elke dag driver geneuzel en hardwarecompatiliteitsproblemen? Wat HEB je in hemelsnaam dan met je computer liggen doen?
1 thuis PC is dan ook niet representatief voor de daadwerkelijke dieper liggende problemen met Windows.quote:De laatste keer dat ik compatibiliteitsproblemen met Windows had was toen ik mijn oeroude webcam van de jaran tabak probeerde te installeren op Windows Vista, en daar een apart drivertje voor moest downloaden. Oh ja, en die ene keer dat ik voor de lol in een nostalgische bui eens de hele oude Command & Conquer wou installeren en het niet meteen deed. Voor de rest loopt het bij mij allemaal gewoon soepeltjes.
erg veilig voor de gemiddelde thuisgebruikerquote:Veel te frequente (cummulatieve beveiligings-)updates heb ik ook een broertje dood aan. Maar goed, dat zet ik standaard ook uit en eens in de zoveel tijd als ik er zin in heb ga ik handmatig effe naar Windows Update.
Tja, jij hebt veel problemen met Windows systemen, ik heb ze veel met OSX. Kunnen we wel eindeloos over door filosoferen waar dat aan zou kunnen liggen maar daar worden we allebei niet wijzer van. Dat d'r echter veel onbenullige gebruikers zijn die niet weten waar ze mee bezig zijn is zo klaar als een klontje, maar zou je voor de inconsistentie van een gebruiker echt het besturingssysteem de schuld willen geven?quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Met mijn computer? Niets. Ik ben R&D Manager en Product Manager bij een hardware fabrikant. Ik ben dagelijks bezig met de inconsistentie van Windows.
Ik heb naast mijn functie als systeemontwikkelaar werk zat aan mensen die mij als een 'algemene ICT`er' aan zien en voor hun computerprobleempjes bij mij aankloppen. Nog beter, enkele jaren geleden verdiende ik in mijn vrije tijd nog wel eens wat bij om tegen een uurtarief PC doktertje te spelen. Aan dergelijke klusjes heb ik inmiddels zo'n hekel dat ik het gewoon niet meer doe, ongeacht het uurtarief. Om over de ondersteuning die ik zo 'tussendoor' aan het geven ben op mijn werk nog maar te zwijgen. Nee, ik baseer echt niet alles op mijn soepel draaiende desktopje en laptopje thuis hoor.quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:
1 thuis PC is dan ook niet representatief voor de daadwerkelijke dieper liggende problemen met Windows.
99% van de computers die ik heb moeten 'maken' waren 'kapot' omdat ze bulkten van de Spyware/Malware (en vaak ook nog eens een dozijn van die zogenaamde 'Spyware stoppers' die zelf Spyware installerenquote:Op woensdag 14 mei 2008 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:
erg veilig voor de gemiddelde thuisgebruiker
Het is mij volkomen duidelijk waar de problemen liggen hoor. Ik baseer het niet op 1 systeem, of 1 situatie.quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:24 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Tja, jij hebt veel problemen met Windows systemen, ik heb ze veel met OSX. Kunnen we wel eindeloos over door filosoferen waar dat aan zou kunnen liggen maar daar worden we allebei niet wijzer van.
Diezelfde gebruiker kan weinig schade op OSX. Iconsistentie in het OS vind toch serieusquote:Dat d'r echter veel onbenullige gebruikers zijn die niet weten waar ze mee bezig zijn is zo klaar als een klontje, maar zou je voor de inconsistentie van een gebruiker echt het besturingssysteem de schuld willen geven?
[..]
Je wilt modempjes installeren en printers aanschoppen daadwerkelijk gelijk stellen aan hardware en driver ontwikkeling volgens specificatie van Windows Hardware Quality Labs mbt 'windows ervaring'?quote:Ik heb naast mijn functie als systeemontwikkelaar werk zat aan mensen die mij als een 'algemene ICT`er' aan zien en voor hun computerprobleempjes bij mij aankloppen. Nog beter, enkele jaren geleden verdiende ik in mijn vrije tijd nog wel eens wat bij om tegen een uurtarief PC doktertje te spelen. Aan dergelijke klusjes heb ik inmiddels zo'n hekel dat ik het gewoon niet meer doe, ongeacht het uurtarief. Om over de ondersteuning die ik zo 'tussendoor' aan het geven ben op mijn werk nog maar te zwijgen. Nee, ik baseer echt niet alles op mijn soepel draaiende desktopje en laptopje thuis hoor.
[..]
Gezien het feit dat je dit soort problemen op *nix varianten minder tegen komt en zeker op OSX de scheiding tussen admin en user zowel safe als gebruiksvriendelijk is (itt het stupide UAC op vista) mag je je afvragen wiens schuld dat is inderdaad.quote:99% van de computers die ik heb moeten 'maken' waren 'kapot' omdat ze bulkten van de Spyware/Malware (en vaak ook nog eens een dozijn van die zogenaamde 'Spyware stoppers' die zelf Spyware installeren) en/of omdat incompetente mensen vaak de neiging hebben om zomaar overal op het 'OK' knopje te rammen zonder te lezen wat er staat. Nogmaals, in dergelijke gevallen vind ik dat de schuld bij de (veelal domme) gebruiker ligt, en niet bij het besturingssysteem en/of de mogelijkheden er van.
klinkt als een hoop problemen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:24 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik heb naast mijn functie als systeemontwikkelaar werk zat aan mensen die mij als een 'algemene ICT`er' aan zien en voor hun computerprobleempjes bij mij aankloppen. Nog beter, enkele jaren geleden verdiende ik in mijn vrije tijd nog wel eens wat bij om tegen een uurtarief PC doktertje te spelen. Aan dergelijke klusjes heb ik inmiddels zo'n hekel dat ik het gewoon niet meer doe, ongeacht het uurtarief. Om over de ondersteuning die ik zo 'tussendoor' aan het geven ben op mijn werk nog maar te zwijgen. Nee, ik baseer echt niet alles op mijn soepel draaiende desktopje en laptopje thuis hoor.
[..]
99% van de computers die ik heb moeten 'maken' waren 'kapot' omdat ze bulkten van de Spyware/Malware (en vaak ook nog eens een dozijn van die zogenaamde 'Spyware stoppers' die zelf Spyware installeren) en/of omdat incompetente mensen vaak de neiging hebben om zomaar overal op het 'OK' knopje te rammen zonder te lezen wat er staat. Nogmaals, in dergelijke gevallen vind ik dat de schuld bij de (veelal domme) gebruiker ligt, en niet bij het besturingssysteem en/of de mogelijkheden er van.
En daarom is Opel beter dan Porsche. Onder de streepquote:Op donderdag 15 mei 200813:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
Laten we het dan als volgt samenvatten: windows is medium kut en iedereen wil het gebruiken, mac is iets minder kut en een stuk duurder en slechts een klein deel van de consumenten wil het gebruiken.
Wie heeft dan gewonnen onder de streep? Juist, windows. Iemand bier?
edit: typo.
quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:56 schreef Pinball het volgende:
Applegebruikers zouden zich wat minder druk moeten maken om Opelrijders, dat denk ik.
quote:Op zondag 11 mei 2008 12:56 schreef Sjibble het volgende:
Ik ken OSX niet nee, en nooit achter gezeten.
en dan tóch zo'n uitgesproken mening hebben. hoe krijg je het voor elkaar. dat wil ik echt graag weten. hoe kan je zo goed weten dat je OS X niks vindt als je het nog nooit hebt gebruikt. en vind je het zelf niet een beetje kinderachtig en kortzichtig om het dan helemaal af te zeiken. terwijl je niet eens weet wat het is.quote:Op donderdag 15 mei 2008 02:46 schreef James1988 het volgende:
Verder, tsja, OS X. Ik heb er niet heel veel tijd in doorgebracht
Ik heb er geen weken achter doorgebracht nee, maar wel een aantal uur minimaal, in die paar uur heb ik voor mezelf geconcludeerd dat ik OS X niet prettig vind om mee te werken.quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:58 schreef dottinator het volgende:
[..]
[..]
en dan tóch zo'n uitgesproken mening hebben. hoe krijg je het voor elkaar. dat wil ik echt graag weten. hoe kan je zo goed weten dat je OS X niks vindt als je het nog nooit hebt gebruikt. en vind je het zelf niet een beetje kinderachtig en kortzichtig om het dan helemaal af te zeiken. terwijl je niet eens weet wat het is.
antwoord aub.
Lijkt me niet helemaal fair om dat na een paar uur al te concluderen, maar ik herken het ergens wel. Die Quicklaunch-bar in OS X vind ik eerder omslachtig dan efficient. Maar goed, er is zoveel meer te doen in OS X, dat kan je nooit in een paar uur beoordelen.quote:Op donderdag 15 mei 2008 15:37 schreef James1988 het volgende:
Ik heb er geen weken achter doorgebracht nee, maar wel een aantal uur minimaal, in die paar uur heb ik voor mezelf geconcludeerd dat ik OS X niet prettig vind om mee te werken.
Waar dan ? Ik heb nog nooit een Mac tijdens mijn werk gezien. Enige wat ik me kan bedenken is dat er contacten zijn en als goodwill kunnen er een paar macs ergens zijn beland op een oss afdeling ofzo om users te ondersteunen en dan onder mom van pilot worden geafficheerd.quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:34 schreef _martijn_ het volgende:
[..]
Goh, dan vraag ik me toch af waarom IBM onder het eigen personeel een pilot heeft lopen (die overigens succesvol is) met macbook pro's, draaiende onder OS X....
Ik denk dat er in het algemeen ook een verschil is tussen recreatieve gebruikers en zakelijk. Als je 8 uur tegen een windows systeem hebt aangekeken is een look en feel ook belangrijk wellicht voor sommigen.quote:Lijkt me sterk, op de afdeling Unix beheer bij een grote bank had nagenoeg iedereen een macbook (pro) prive en deze namen ze maar wat graag mee naar het werk.
Max OS X is tenslotte wel Unix, ze voorzien er dus zowel de huisvrouw als de techneut mee.
Klopt. Want het geheel is meer dan de som der delen.quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:56 schreef Pinball het volgende:
En daarom is Opel beter dan Porsche. Onder de streep
Nou, veel plezier en succes dan met je Opel-OS.quote:Op donderdag 15 mei 200817:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt. Want het geheel is meer dan de som der delen.
Kennis van me die bij IBM werkt doet mee aan de pilot... Overigens kon je al langer als werknemer een redelijke hoeveelheid software voor de mac gratis downloaden van hun interne site (oa Office)quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:30 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Waar dan ? Ik heb nog nooit een Mac tijdens mijn werk gezien. Enige wat ik me kan bedenken is dat er contacten zijn en als goodwill kunnen er een paar macs ergens zijn beland op een oss afdeling ofzo om users te ondersteunen en dan onder mom van pilot worden geafficheerd.
Maar ik kan het mis hebben natuurlijk![]()
Unix beheerders kijken in het algemeen meer tegen een prompt aanquote:Ik denk dat er in het algemeen ook een verschil is tussen recreatieve gebruikers en zakelijk. Als je 8 uur tegen een windows systeem hebt aangekeken is een look en feel ook belangrijk wellicht voor sommigen.
Eenschquote:Op donderdag 15 mei 2008 13:56 schreef Pinball het volgende:
[..]
Applegebruikers zouden zich wat minder druk moeten maken om Opelrijders, dat denk ik.
Er is ook geen reden om em te proberen.quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:58 schreef dottinator het volgende:
[..]
[..]
en dan tóch zo'n uitgesproken mening hebben. hoe krijg je het voor elkaar. dat wil ik echt graag weten. hoe kan je zo goed weten dat je OS X niks vindt als je het nog nooit hebt gebruikt. en vind je het zelf niet een beetje kinderachtig en kortzichtig om het dan helemaal af te zeiken. terwijl je niet eens weet wat het is.
antwoord aub.
Ik ben niet zo fan van Acer. Er zijn baggermoddelen daar buiten, maar volgens reviews was deze laptop geweldig qua specs, en kwaliteit. Hij oogde ook nog goed. Laptop van het jaar, dus dit werd em.quote:Op donderdag 15 mei 2008 19:30 schreef Shrien het volgende:
TS is Acer-huilie-boy, die stiekem een Apple sticker bovenop zijn acer/aldi lappy plakt.
Er loopt genoeg van dat tuig bij mij op school (HHS), helaasch
Bewijs me dat maar?quote:Op donderdag 15 mei 2008 18:39 schreef dottinator het volgende:
"Apple fanboys" bestaan trouwens helemaal niet. Ze zijn bedacht door mensen als de TS; als zij ze niet bedacht hadden, had de TS ook geen last van ze gehad.
Gebruik je Norton ?quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:05 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik ben niet zo fan van Acer. Er zijn baggermoddelen daar buiten, maar volgens reviews was deze laptop geweldig qua specs, en kwaliteit. Hij oogde ook nog goed. Laptop van het jaar, dus dit werd em.
Mijn eerste keus was een Asus C90S. Maar had een shitload problemen.
Mijn laptop is dan beter in prijs/prestatie verhouding. Niet vergeten dat ik er nog een bende software bij krijg als Office 2007 en nieuwste Norton Antivirus.
Leuke school trouwens, hier geen 1tje
Ergste vind ik dat de grootste debielen een iPod hebben, echt de grootste debielen.
Nog wel uit mijn klasMja, zit alweer in een andere
Ik zeg dat er bij mij op de academie (oftewel oversized lokaal met 4 klassen erin) echt alleen mongolen rondlopen met een iPod, en doen of ze echt vet "hip" zijn, en grappig zijn. Maar ik moet er alleen van huilenquote:Op donderdag 15 mei 2008 22:13 schreef Shrien het volgende:
[..]
Gebruik je Norton ?Irritante bende is dat zeg.. (heb je ook niet nodig met OS X
)
+ mogen normale mensen wèl een iPod hebben ? Of ben je zoiezo een 'grote debiel' als je een iPod hebt ?
De Dock is 1 van de manieren om een applicatie te starten, je kan ook gewoon Go - Applications doen en dan je gewenste app uitkiezen. Dat het een Quick Launch en Taskbar in één is vind ik juist handig, en het is voornamelijk bedoeld om snel bij je meestgebruikte spullen te komen. Wel of geen tekst bij icoontjes, window preview of niet, e.d. is inderdaad gewoon persoonlijke voorkeur... persoonlijk weet ik na een tijdje wel weljk icoontje bij welke app hoort, en zoniet dan zet ik de muis er wel even op.quote:Op donderdag 15 mei 2008 02:46 schreef James1988 het volgende:
Verder, tsja, OS X. Ik heb er niet heel veel tijd in doorgebracht, maar als ik alleen maar kijk naar die dock alleen al krijg ik 23 verschillende soorten jeuk. Onprettige jeuk. Voor mij is de dock niet meer dan een grote versie van Windows' Quick Launch-toolbar waarin icoontjes vrolijk stuiteren, en je sommige uit kunt klappen om een rooster met nog meer icoontjes te zien.
Ik hou niet van QL en al helemaal niet van alleen maar icoontjes. Ik wil icoon en tekst zien, en het liefst nog meer info ook. Een applicatie wil ik starten zoals in Windows, via een uitklapbaar menu, niet met een dock-icon. En ik vind het al helemaal niet fijn om geminimaliseerde vensters in datzelfde dock te moeten terugvinden, met een windowpreview ipv tekst en icon.
Ik heb de CoverFlow-view van de Finder eigenlijk nog nooit serieus gebruikt op m'n Mac jaquote:En al die fanboys moeten een leven krijgen. Waarom zou een fanboy moeten proberen om mij te overtuigen om over te stappen naar iets wat in mijn ogen inferieur is aan waar zij mee werken? Dat zij OS X gebruiken vind ik prima, dat zij het nodig vinden om door al hun applicaties te bladeren in CoverFlow, fine. Maar in de tijd dat zij staren naar hun voorbijflippende icoontjes en documenten, heb ik allang een programma opgestart en ben ik aan het werk.
Ik ben niet onder de indruk van voorbijflippende icoontjes, als ik Win+Tab doe komen mijn programma's in 3D voorbij. Het heeft net zo weinig nut, maar om een of andere reden vinden Apple-fanboys het nodig om met CoverFlow aan te komen als 'de manier om door je documenten te scrollen'. Ik doe liever een 'dir /b' dan.
Spotlight doet gelukkig exact hetzelfde op een Mac. Als ik wel de naam van de applicatie weet, maar deze staat niet in de Dock, dan is dat mijn snelste manier om 'm te startenquote:Nou domme doos, omdat ik dat wil. Als ik op mijn Vista-machine met 5 toetsaanslagen Word wil starten, wil ik dat kunnen (Windows-toets, 'wor' en Enter). Ik wil niet op een stuitericoon klikken of moeten klikken op een vergrootglasje, ik wil gewoon toetsenbord gebruiken.
Alles ouder dan Mac OS X is compleet anders, dat kan je tegenwoordig al niet meer draaien op de huidige Macs.quote:Op donderdag 15 mei 2008 21:59 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Weet je, ik heb VMWare. Op school zullen we vast wel een Mac OS hebben en zal ik het proberen
Heb al eerder op een oudere mac os gezeten, en vond het maar wat mager. Deed me echt denken aan Windows 3.1. Gebruikte het een paar uur en vond het alleen maar erger. Zo weinig opties er viel gewoon niks te verneuken
En stamt nog van voor 2001, toen de windows thuisgebruikers ook nog op ME (quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:58 schreef Henno het volgende:
Alles ouder dan Mac OS X is compleet anders, dat kan je tegenwoordig al niet meer draaien op de huidige Macs.
ctrl - spatie (of appel - spatie) 'w' en Enterquote:Op donderdag 15 mei 2008 02:46 schreef James1988 het volgende:
Nou domme doos, omdat ik dat wil. Als ik op mijn Vista-machine met 5 toetsaanslagen Word wil starten, wil ik dat kunnen (Windows-toets, 'wor' en Enter). Ik wil niet op een stuitericoon klikken of moeten klikken op een vergrootglasje, ik wil gewoon toetsenbord gebruiken.
Ik kan het met 1 muisklik BIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATCH!quote:Op vrijdag 16 mei 2008 11:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
ctrl - spatie (of appel - spatie) 'w' en Enter
4 toetsaanslagen BIAAAAAAAAATCH!
ja ik ook snuggerequote:Op vrijdag 16 mei 2008 11:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik kan het met 1 muisklik BIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATCH!
3 toetsaanslagen bitchquote:Op vrijdag 16 mei 2008 11:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
ctrl - spatie (of appel - spatie) 'w' en Enter
4 toetsaanslagen BIAAAAAAAAATCH!
Kankerquote:Op woensdag 14 mei 2008 18:40 schreef Sampsoem het volgende:
http://store.apple.com/us
Ligt het nou aan mij of gaat er iets niet goed?![]()
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:08 schreef Kontiki het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met open source als Open Office voor de Mac? Volgens mijn broer moet je daar een of ander convert-programmaatje voor hebben, X11 of zo.
En daarnaast is er nog neooffice en heeft apple zelf een prachtige office suite (iwork) voor nog geen 80 euro welke onder andere het briljante keynote bevat.quote:Download OpenOffice.org for Mac OS X
There are currently two different flavours of OpenOffice.org for Mac OSX:
OpenOffice.org Aqua for Mac OSX is a productivity application with the native look and feel on Mac OSX. Only beta and pre-release versions of it are available for now.
OpenOffice.org X11 for Mac OSX is a direct port of OpenOffice.org for Unix, which uses the X11 windowing environemnt. Use this if your MacOSX is older than 10.3 or you depend on having an offical OpenOffice.org release.
bron
Ja, vooral als openoffice gratis is.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:19 schreef Kontiki het volgende:
80 euro, da's dan op zich erg netjes, als je ziet wat Microsoft voor haar Office suite vraagt.
Heb ook goede dingen over Keynote en Pages gehoord. Aan de andere kant is Open Office ook prima, voor nop.
Dat zit gewoon op één van je installatie-cd's. Ik vind het programma (Open Office) zelf een prima alternatief voor de Microsoft-versie.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:08 schreef Kontiki het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met open source als Open Office voor de Mac? Volgens mijn broer moet je daar een of ander convert-programmaatje voor hebben, X11 of zo.
Ik heb hier het probleem dat Windows constant loopt te rotzooien met de schermresolutie-instellingen. Als ik Windows start wanneer mijn KVM switch niet op de Windows machine staat, zet ie z'n resolutie op 1024x768 (de default KVM resolutie). Wanneer ik de KVM dan switch naar de Windows machine, blijft ie op 1024x768 staan. Als ik daarna Windows reboot, blijft ie op 1024x768 staan. Hij heeft gewoon zelfstandig de hele setting veranderd!quote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Als ik weer met Windows moet werken (op werk, bij anderen) zit ik na een minuut al weer te zuchten over de overbodige popups steeds, het omslachtige gedoe om dingen voor elkaar te krijgen
en de belachelijk gekozen defaults (waarom iedere keer weer bij het openen van een bestand standaard filteren op dat fucking RTF ipv gewoon 'All files' waar ik het de vorige keer ook al op had gezet? allemaal weer onnodige tijdvretende handelingen)
Gebruik dan ook gewoon een remote control programma, dan heb je geen overbodige kabels meerquote:
Als je dingen als Remote Desktop/VNC/Terminal Server/etc bedoelt: dat is geen vervanging voor een directe DVI videoverbinding. Of het is tegenwoordig net zo snel bij veel schermupdates zoals video e.d., wat ik betwijfel. Dual screen is ook niet triviaal met alle platformen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Gebruik dan ook gewoon een remote control programma, dan heb je geen overbodige kabels meer
MacBooks.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 22:05 schreef Stigma het volgende:
Geef maar toe: je wilt gewoon zo'n geil laptopje. Ik type dit ook vanaf een MacBook, wat kan mij het nou schelen of een aldi laptop bijna net zo goed is? Macs zijn gewoon veel mooier.
En daar heb je de arrogantie van de gemiddelde Mac-user weer.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 22:05 schreef Stigma het volgende:Macs zijn gewoon veel mooier.
Doordat je één Mac-user arrogant vindt trek je de conclusie door dat dan elke Mac-user wel arrogant moet zijn. Dat betekent dat je iedereen die een Mac gebruikt arrogant vindt. Een enorme groep mensen waarmee jij nog nooit een woord mee hebt gewisseld. Die noem jij arrogant. De ironie.quote:Op zondag 18 mei 2008 00:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
En daar heb je de arrogantie van de gemiddelde Mac-user weer.
Maar natuurlijk:quote:Een Mac is niet mooier, jij vindt een Mac mooier. Ik vind ze helemaal niet mooi, zeker de MacBook Pro niet. De gewone zwarte MacBook gaat nog wel, de MBP vind ik gewoon wanstaltelijk.
Geef mij dan maar een Acer of een Tosh.
Ik ken wel meer dan één Mac-user, en lees ook regelmatig discussies op het internet en het valt me op dat de arrogantste users altijd Mac-users zijn. Noem mij arrogant, maar de feiten lieger er niet om.quote:Op zondag 18 mei 2008 02:53 schreef dottinator het volgende:
[..]
Doordat je één Mac-user arrogant vindt trek je de conclusie door dat dan elke Mac-user wel arrogant moet zijn. Dat betekent dat je iedereen die een Mac gebruikt arrogant vindt. Een enorme groep mensen waarmee jij nog nooit een woord mee hebt gewisseld. Die noem jij arrogant. De ironie.
Kies ik toch die Acer.quote:
Welke feiten? Dat de arrogantste users altijd Mac-users zijn? Dat is geen feit, dat is jouw perceptie. En dat je dat als feit beschouwt is niet alleen arrogant maar gewoon ronduit dom en kortzichtig.quote:Op zondag 18 mei 2008 03:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ken wel meer dan één Mac-user, en lees ook regelmatig discussies op het internet en het valt me op dat de arrogantste users altijd Mac-users zijn. Noem mij arrogant, maar de feiten lieger er niet om.
Dat wisten we al op het moment dat duidelijk was dat hij een acer koos.quote:Op zondag 18 mei 2008 03:27 schreef dottinator het volgende:
ronduit dom en kortzichtig.
Blijft natuurlijk dat de meesten die in dergelijke threads reageren al apple fanboy's zijn. Komt nog eens bij dat je (en iedereen eigenlijk) altijd de extremere reacties het meeste onthoudt. 2 factoren waardoor ze als groep arroganter overkomen dan de doorsnee mac-gebruiker.quote:Op zondag 18 mei 2008 03:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ken wel meer dan één Mac-user, en lees ook regelmatig discussies op het internet en het valt me op dat de arrogantste users altijd Mac-users zijn. Noem mij arrogant, maar de feiten lieger er niet om.
Bij design een panasonic toughbook noemen..quote:Op zondag 18 mei 2008 10:56 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Blijft natuurlijk dat de meesten die in dergelijke threads reageren al apple fanboy's zijn. Komt nog eens bij dat je (en iedereen eigenlijk) altijd de extremere reacties het meeste onthoudt. 2 factoren waardoor ze als groep arroganter overkomen dan de doorsnee mac-gebruiker.
Als we het toch over design gaan hebben; geef mij dan maar een IBM T60
[ afbeelding ]
of een panasonic toughbook CF74.
[ afbeelding ]
Dat zijn tenminste nog notebooks die voor gebruik bestemd zijn itt wat Apple / Acer / Fujitsu... op de markt brengt. Eens een hoogglans of een zilveren laklaagje op een laptop gaan leggen. Na een half jaar intensief gebruik slijt de lak er gewoon af, krijg je krassen waardoor je het plastic eronder te zien krijgt (bij een zwarte valt dat tenminste niet zo op).
Dat is jouw mening. Ik vind ze op een lompe manier erg mooi, alsof je ze net van de legerdump hebt opgehaaldquote:Op zondag 18 mei 2008 11:26 schreef DutchErrorist het volgende:
Bij design een panasonic toughbook noemen..Ja ze zijn goed qua duurzaamheid, maar het design is baggerlelijk
Best mooi ja, zo'n laptop met een dikte van een halve kilometerquote:Op zondag 18 mei 2008 10:56 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Blijft natuurlijk dat de meesten die in dergelijke threads reageren al apple fanboy's zijn. Komt nog eens bij dat je (en iedereen eigenlijk) altijd de extremere reacties het meeste onthoudt. 2 factoren waardoor ze als groep arroganter overkomen dan de doorsnee mac-gebruiker.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn tenminste nog notebooks die voor gebruik bestemd zijn itt wat Apple / Acer / Fujitsu... op de markt brengt. Eens een hoogglans of een zilveren laklaagje op een laptop gaan leggen. Na een half jaar intensief gebruik slijt de lak er gewoon af, krijg je krassen waardoor je het plastic eronder te zien krijgt (bij een zwarte valt dat tenminste niet zo op).
Last hoeft te hebben van mijn keuze?quote:Op zondag 18 mei 2008 12:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het is maar waar je voor kiest. Het gaat erom dat een ander geen last hoeft te hebben van jouw keuze.
dat ligt aan wat je mooi vindt.quote:Op zondag 18 mei 2008 11:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Bij design een panasonic toughbook noemen..Ja ze zijn goed qua duurzaamheid, maar het design is baggerlelijk
Mensen die er last van hebben dat zijn van die mensen die het niet kunnen verkroppen als iemand zijn mooie MacBook Pro te voorschijn tovert in de UB, en hun ICT-oogjes dan niet van het mooie laptopje kunnen houden terwijl ze keihard balen dat ze zelf met een of andere gare laptop zitten.quote:Op zondag 18 mei 2008 12:16 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Last hoeft te hebben van mijn keuze?
Ik zie niet in waarom iemand last zou hebben van wat voor merk laptop ik dan ook heb.
Kamperbakquote:Op zondag 18 mei 2008 12:27 schreef Athmozz het volgende:
[..]
dat ligt aan wat je mooi vindt.
Ik vind een mercedes W124 vb nog steeds een zeer mooie auto, terwijl die ook vrij hoekig & groot neergezet is.
Iedereen zijn eigen keuze's; ik moet vb niets hebben van die afschuwelijke hoogglans die ze bij veel apple producten erop steken, anderen vinden dat dan weer supermooi (en nog anderen vinden alles wat van apple komt mooi, als zou het een kartonnen schoendoos zijn). En voor die 3cm verschil tussen die panasonic & een macbook Pro... valt goed mee vind ik.
helaas nu wel, maar ik vind het een van de mooiste (en technisch gezien ongetwijfeld de beste ooit) auto's die gemaakt zijn. Die komt er bij mij later zeker nog in!quote:
Blijkbaar heeft er iemand heeeeel veeeel last van onze keuze, getuige dit topic.quote:Op zondag 18 mei 2008 12:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het is maar waar je voor kiest. Het gaat erom dat een ander geen last hoeft te hebben van jouw keuze.
Heeft niets te maken met niet kunnen verkroppen dat een ander een mac heeft, ik kan er ook een betalen en als iemand anders blij is met zijn mac, veel succes en ik hoop dat jullie heel gelukkig worden. Echter, wat ik en veel anderen niet kunnen verkroppen is het gedrag van veel apple fanboys. Zo van "kijk mij eens een mac hebben, ik ben toch wel even een stuk beter dan jij met je acer/windows bak". Dat gedrag kan ik niet hebben. Voor de rest zal het me siberisch laten of iemand met een mac, linux of vista op internet wil.quote:Op zondag 18 mei 2008 12:31 schreef Stigma het volgende:
[..]
Mensen die er last van hebben dat zijn van die mensen die het niet kunnen verkroppen als iemand zijn mooie MacBook Pro te voorschijn tovert in de UB, en hun ICT-oogjes dan niet van het mooie laptopje kunnen houden terwijl ze keihard balen dat ze zelf met een of andere gare laptop zitten.
Ik kan het me ook niet voorstellen, maar ze zijn er wel, zoals te zien in dit topic.
Misschien moet je dan wat meer buiten komen. In de grotemensenwereld heb je dat namelijk niet.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
Echter, wat ik en veel anderen niet kunnen verkroppen is het gedrag van veel apple fanboys. Zo van "kijk mij eens een mac hebben, ik ben toch wel even een stuk beter dan jij met je acer/windows bak". Dat gedrag kan ik niet hebben.
quote:Op zondag 18 mei 2008 14:59 schreef dottinator het volgende:
En natuurlijk, over smaak valt niet te twisten, maar het feit dat Apple jaarlijks meer dan één prijs wint in de D&AD awards zegt natuurlijk wel íets.
OMG. En dat zeg jij tegen mij?quote:Op zondag 18 mei 2008 15:08 schreef dottinator het volgende:
[..]
Misschien moet je dan wat meer buiten komen. In de grotemensenwereld heb je dat namelijk niet.
Ja dat klopt eigenlijk ook wel. Terwijl je dat van mijn functie als ict manager en teamleider van een club applicatiebeheerders en systeemspecialisten niet zou verwachten. Maar inderdaad, in zo'n functie als de mijne weet je inderdaad niet wat er speelt in ict land. Het zou te gek zijn als een groot bedrijf vertrouwde op mijn jarenlange kennis en kunde. Nee, apple gebruikers, die zouden ict land moeten regerenquote:
Ik ook niet. Kennelijk zijn toch 95% van alle computergebruikers deze mening toegedaan, want die gebruiken windows.quote:Op zondag 18 mei 2008 16:36 schreef dottinator het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die huilt om Apple (fanboys).
Ik vind websites die gebruik maken van Quicktime wel degelijk van invloed op mijn mening over zo'n organisatie.quote:Op zondag 18 mei 2008 16:01 schreef dottinator het volgende:
Dus volgens jou hangt het gebruik van Quicktime op de website van een organisatie samen met het niveau van autoriteit van die organisatie in een branche? Óf je hebt een heel slecht gevoel voor humor, of je intellect is enigszins ondermaats.
Ik doe alleen voorkomen dat ik trends in design al jaren volg. Ga dan ook 2 jaarlijks naar de milan design week en andere evementen. Dat ik een of ander bureau niet ken wil niet zeggen dat ik geen persoonlijke mening heb over wat ik zie op zulke dagen.quote:En ook erg frappant dat je doet voorkomen kennis van zaken in de designwereld te hebben, terwijl je nog nooit hebt gehoord van de Design & Art Direction.
Wat geef je daar een mooi voorbeeld. Kloten in je registry is inderdaad geen pretje. Maar wie mag je daar in de eerste plaats voor bedanken?quote:Op zondag 18 mei 2008 18:18 schreef Buschetta het volgende:
Humor ? Ooit quicktime geinstalleerd ? Moet je in je registry gaan kloten om het echt weg te krijgen..... Over kut software gesproken.
Die Panasonic is wel heel gaaf.quote:Op zondag 18 mei 2008 10:56 schreef Athmozz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou je kunnen stellen dat een OS met een register bedoeld is voor gevorderde gebruikers?quote:Op zondag 18 mei 2008 18:23 schreef dottinator het volgende:
[..]
Wat geef je daar een mooi voorbeeld. Kloten in je registry is inderdaad geen pretje. Maar wie mag je daar in de eerste plaats voor bedanken?
Als we dat nou eens allemaal als standpunt nemen, dan zijn we klaar en hoeven we nooit meer deze topics te houdenquote:Op zondag 11 mei 2008 19:40 schreef McKillem het volgende:
En toch meng ik me bij deze in het topic.
Bijvoorbaat goed uitgeschreven maar toch kansloos topic.
Apple fanboys zullen altijd apple rules blijven schreeuwen, zo ook met Windows fanboys en linux fanboys.
Ze hebben allen hun positieve argumenten en negatieve punten.
Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat je moet kopen wat je zelf het lekkerst vind werken.
Ikzelf ben meer een prijsbewuste computergebruiker, en pak gewoon a: wat het meest prominent aanwezig is in de markt (windows dus) en b: hetgeen me het meeste bang voor mn buck geeft. (in mijn geval mijn HP Pavillion DV series slaptop)
Ik kan absoluut geen valide reden voor mezelf bedenken om iets anders te gebruiken.
De concurrenten van Windows hebben allebij helemaal niets waarbij ik zoiets heb van "laat ik nou es een apple" kopen of "laat ik vista er eens af flikkeren om linux er op te gooien".
Suck it.
Er bestaat niet iets dat feitelijk beter is. Alles wat iedereen zegt is stuk voor stuk subjectief, inclusief deze reactie die ik nu typ op dit zinnetje na.
Ik durf te betwijfelen dat jij ooit met Novell NetWare hebt gewerkt.quote:Op maandag 19 mei 2008 00:04 schreef Dorkquemada het volgende:
[..]
Als we dat nou eens allemaal als standpunt nemen, dan zijn we klaar en hoeven we nooit meer deze topics te houden
@Vogeltjesdans, ik gebruik alle OS'en hoor
Okay, misschien is "alle" wat groot maar toevallig heb ik wel met NetWare gewerkt op de HBO, vraag me niet waarom.quote:Op maandag 19 mei 2008 00:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik durf te betwijfelen dat jij ooit met Novell NetWare hebt gewerkt.
Nitpicken is zeker leuk jaquote:Op maandag 19 mei 2008 00:37 schreef Dorkquemada het volgende:
[..]
Okay, misschien is "alle" wat groot maar toevallig heb ik wel met NetWare gewerkt op de HBO, vraag me niet waarom.
(leuk he, nitpicken)
Ga World of Warcraft spelen kutkneus, over geeks gesprokenquote:Op maandag 19 mei 2008 11:47 schreef MetalSonic het volgende:
omg , geek topic.. Serieus jezelf hierover druk maken ( dat sommigen een apple beter vinden )
boeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeend
jaquote:Op maandag 19 mei 2008 09:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wie heeft er nog met DOS en windows 3.11 gewerkt? Ikke wel![]()
neequote:Op maandag 19 mei 2008 12:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
En wie heeft er ooit met beos gewerkt of gehobbyd?
Nee, dat is niet belangrijk. Dat zijn futiele OSsen.quote:
Lol, dus jij vind 't een interessante discussie. Hier laat je dus echt duidelijk zien dat jij een nerd bentquote:Op maandag 19 mei 2008 13:16 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ga World of Warcraft spelen kutkneus, over geeks gesproken
MS![]()
Apple heeft al 14% marktaandeel geen 5%quote:Op zondag 18 mei 2008 16:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik ook niet. Kennelijk zijn toch 95% van alle computergebruikers deze mening toegedaan, want die gebruiken windows.
Maar zoals altijd weet een kleine 5% het weer beter
In de VS...quote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Apple heeft al 14% marktaandeel geen 5%
quote:Dinsdag 18 maart 2008, 14:42 - Apple's marktaandeel in de pc-industrie stijgt flink. In de VS komt 14 procent van de verkochte computers uit Cupertino. Uitgedrukt in omzet is dat zelfs 25 procent.
Dit is een extra optie om de domme gebruiker tegen zichzelf te beschermen, deze optie is in een paar muisklikken uitgeschakelt, lekker belangrijk joh.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:00 schreef Dementor het volgende:
[..]
Goed dan kijken we even naar Vista met user account control waarmee Microsoft volledig de mist mee in gaat.
Door vrijwel voor alles goedkeuring te vragen word het systeem onwerkbaar terwijl bij een Mac OS X installatie er alleen een user/pass nodig is voor installatie/wijzigingen en systeem instellingen.
Mits vista niet crasht op deze handeling natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:35 schreef jmdeking het volgende:
deze optie is in een paar muisklikken uitgeschakelt
In jouw geval wel, maar dat spreekt voor zich.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mits vista niet crasht op deze handeling natuurlijk.
Ja dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:28 schreef jmdeking het volgende:
[..]
In jouw geval wel, maar dat spreekt voor zich.
Mensen die dit soort dingen maken, hun triestheidsniveau ontstijgt dus echt wel ff het niveau van welke Mac-user dan ook.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:16 schreef Afwazig het volgende:
Tijd voor wat flamebait.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja, je hebt aan beide kanten een soort van race naar de bodem en dan krijg je dit soort dingen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:44 schreef dottinator het volgende:
[..]
Mensen die dit soort dingen maken, hun triestheidsniveau ontstijgt dus echt wel ff het niveau van welke Mac-user dan ook.
Ik vind jouw reactie nogal pessimistisch zwartgalligquote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mits vista niet crasht op deze handeling natuurlijk.
Ik noem het realistisch.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik vind jouw reactie nogal pessimistisch zwartgallig![]()
en dan plaats je een 7 jaar oude clamshell in de OPquote:Voor de mac-adepten: Welke kleur heeft jouw mac?Veel plezier ermee.
en nou nooit meer zeggen dat je nooit iets van me krijgt
Die toen ook best wel tof was.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik noem het realistisch.
[..]
en dan plaats je een 7 jaar oude clamshell in de OP
De marketingafdeling van Mac doet anders net zo hard mee, hun campagne waarin Mac OS X met Vista wordt vergeleken is eigenlijk van hetzelfde niveau.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:44 schreef dottinator het volgende:
Mensen die dit soort dingen maken, hun triestheidsniveau ontstijgt dus echt wel ff het niveau van welke Mac-user dan ook.
Van Mac-gebruikers zul je zulke onzin niet tegenkomen. Misschien dat de gemiddelde Mac-user toch iets volwassener is. Behalve dan de sporadische 15-jarige "Apple fanboy" waar sommige mensen in dit topic zich druk over maken.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 19:06 schreef Kontiki het volgende:
[..]
De marketingafdeling van Mac doet anders net zo hard mee, hun campagne waarin Mac OS X met Vista wordt vergeleken is eigenlijk van hetzelfde niveau.
Behalve die van die scheerapparaten, die is echt triest inderdaad.
Lees dit topic eens door.. Ik wist dat er zielige mensen bestonden.. Maar dit topic heeft het niveau van een depresieve sinasappel..quote:Op dinsdag 20 mei 2008 12:08 schreef Shrien het volgende:
[..]
Post ergens anders dan in KLB, zoek een leven ghehe
Een depressieve sinaasappelquote:
En laat dat nou net hét ding in dit topic zijn.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 19:50 schreef deepart het volgende:
Word zo'n gast afgezeken door alle mac users omdat hij zegt waar mac/windows/linux voor gebruikt word... "Net alsof mac minder kan dan windows Whinewhinewhine"
En ze hebben ook gewoon gelijk.quote:Op woensdag 21 mei 2008 08:38 schreef skiczukie het volgende:
Dat is juist lachen.
quote:Foutje, bedankt! Vervelend voor Asus en MSI, maar voor de reclamecampagne van de Asus Eee PC en de MSI Wind is toevalligerwijze dezelfde stockfoto gebruikt. Om het nog genanter te maken: de originele foto is een stockfoto van een Apple MacBook.
En met deze opmerking onderschrijf je precies het gelijk van tuvai en daarmee van dit topicquote:
Godzijdank voldoe ik aan tuvai's wereldbeeld.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En met deze opmerking onderschrijf je precies het gelijk van tuvai en daarmee van dit topic
Zie je HOE goed die macs feitelijk zijn... tegen de klippen op toch proberen andere mensen te overtuigen om het ook eens te proberen. Onvermoeibaar.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:53 schreef Afwazig het volgende:
Het meerderwaardigheids gevoel van die Mac kneuzen kan ik nog wel mee leven, ik vind het alleen zo irritant dat ze altijd iedereen moeten overtuigen dat Mac's echt beter zijn. Kanker toch op man proletariër.
HOAX! Jij hebt helemaal geen wereldbeeldquote:Op woensdag 21 mei 2008 10:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Godzijdank voldoe ik aan tuvai's wereldbeeld.
Zie je... die windows gebruikers kunnen niet begrijpend lezen. Daarom zit dat OS zo knullig in elkaar.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
HOAX! Jij hebt helemaal geen wereldbeeld
Kan ik ergens een trial van dat OS downloaden? Nee? Dan zie ik geen reden om het ook maar eens te proberen, want dat is gewoon te duur.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zie je HOE goed die macs feitelijk zijn... tegen de klippen op toch proberen andere mensen te overtuigen om het ook eens te proberen. Onvermoeibaar.
Je ziet het verkeerd. Anti -windows en pro-mac topics wil ik niet eens begrijpend lezenquote:Op woensdag 21 mei 2008 10:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zie je... die windows gebruikers kunnen niet begrijpend lezen. Daarom zit dat OS zo knullig in elkaar.
Schijnbaar is dat hetgeen wat te hoog gegrepen is voor de gemiddelde Mac gebruiker, ook al heeft deze net zo veel kennis van 'het vak' en I(C)T-managerservaring als, pak 'm beet, Swetsenegger.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Windows: het kost je wat werk, maar dan werkt het ook als tieten en bier![]()
Ah... probeer het nou... *kusje kroel*quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kan ik ergens een trial van dat OS downloaden? Nee? Dan zie ik geen reden om het ook maar eens te proberen, want dat is gewoon te duur.
Oe tuvai, jij script kiddie, hit me where it hurts, mijn it kennis en tieten & bier ervaring.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:11 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Schijnbaar is dat hetgeen wat te hoog gegrepen is voor de gemiddelde Mac gebruiker, ook al heeft deze net zo veel kennis van 'het vak' en I(C)T-managerservaring als, pak 'm beet, Swetsenegger.
Welke generatiequote:Op woensdag 21 mei 2008 11:03 schreef Afwazig het volgende:
Maar dan kun je wel tof doen bij de Bjorn Borg generatie met je Apple!
quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:16 schreef Swetsenegger het volgende:
jij script kiddie
Waarom heeft iedereen het idee dat je op OSX werkelijk geen ruk kan doen behalve applicaties openen? Het systeem zit beter in elkaar dan Windows XP qua mogelijkheden. Elke applicatie kun je scripten door middel van AppleScript (daar heb je onder Windows een 3rd party iets voor nodig, of Visual Basic Script maar beide zijn niet zo krachtig dat je hele applicaties kan besturen [als in: druk op die knop]). Is dat niets? Dan kun je het ook nog eens vanaf de command line gebruiken. Iets wat in Windows Vista alleen maar kan doormiddel van de Powershell. Als je bepaalde handelingen achter elkaar uit wilt voeren heb je Automator. Dat is zeg maar een soort Batch programma, maar dan op OS niveau. Als je een map vol foto's wilt resizen, dan hoef je er geen iPhoto, Photoshop of whatever voor te openen maar kan dat gewoon met Automator. Je sleept de gewenste acties aan elkaar en je runned het. En dat zijn maar twee voorbeelden...quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je ziet het verkeerd. Anti -windows en pro-mac topics wil ik niet eens begrijpend lezen![]()
Windows: het kost je wat werk, maar dan werkt het ook als tieten en bier![]()
Mac: kost je geen werk, maar dan kan je ook maar zoveel
eh nee, ik ben een hobbymatige PHP prutzor en heb nooit anders beweerdquote:Op woensdag 21 mei 2008 11:20 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Was JIJ niet de almighty holier-than-thou webdevver die nog niet eens een Fok! smiley fatsoenlijk kon rippen?
Ik ben al aardig onderweg inderdaad, dank jequote:Gast, echt, het begint gewoon op te vallen dat jij in vrijwel elke discussie begint over hoeveel jaren ervaring jij wel niet hebt en hoe veel meer jij wel niet weet in vergelijking met andere posters. Dat je eerder in dit topic al aangaf dat je Windows elke keer crashte bewijst maar weer wat voor competente computergebruiker jij wel niet bent. Ga zo door, jij komt d'r wel.
Zo'n tooltjes zijn inderdaad wel leuk. Maar zoals ik eerder in het topic al aangaf, is het ook compleet afhankelijk van de doelgroep en de eindgebruikers. Voor mijn vriendin is een Mac ideaal; ze zit in de grafische vormgeving, maakt veel foto's met een digitale camera en heeft d'r hele PC vol staan met fotomappen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:25 schreef Anthraxx het volgende:
Als je een map vol foto's wilt resizen, dan hoef je er geen iPhoto, Photoshop of whatever voor te openen maar kan dat gewoon met Automator. Je sleept de gewenste acties aan elkaar en je runned het. En dat zijn maar twee voorbeelden...
Foto's waren in dit geval eigenlijk een voorbeeld. Je kunt bewerkingen uitvoeren op allerlei bestanden, zolang het besturingssysteem ze maar ondersteuntquote:Op woensdag 21 mei 2008 11:37 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Zo'n tooltjes zijn inderdaad wel leuk. Maar zoals ik eerder in het topic al aangaf, is het ook compleet afhankelijk van de doelgroep en de eindgebruikers. Voor mijn vriendin is een Mac ideaal; ze zit in de grafische vormgeving, maakt veel foto's met een digitale camera en heeft d'r hele PC vol staan met fotomappen.
Dat respecteer ik gewoonquote:Voor mijzelf is een Mac gewoon niks. Ik wil op z'n tijd ook eens lekker relaxen met een leuke game, ik gebruik programma's die er voor Mac niet (of beperkt) zijn en het is een voorkeurskwestie. Ik ben van jongs af aan met Windows 3.X opgegroeid en al jarenlang volledig gewend aan de indeling en besturing. Ik heb al flink wat uren op Macs doorgebracht maar kan er gewoon maar niet aan wennen. Datzelfde heb ik ook met Fedora en Ubuntu van Linux (die ik nu al meer dan een jaar intensief gebruik).
Hobbymatig? als ik zo naar http://www.xploise.nl/ kijk krijg ik toch een heel andere indruk hoor. En hoe heb je sowieso het lef MIJ een scriptkiddie te noemen als je zelf niet meer doet dan wat 'hobbymatig' PHP`en?quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:32 schreef Swetsenegger het volgende:
eh nee, ik ben een hobbymatige PHP prutzor en heb nooit anders beweerd
Ah ja, dus het is jouw interpretatie.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:45 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Hobbymatig? als ik zo naar http://www.xploise.nl/ kijk krijg ik toch een heel andere indruk hoor.
Dus jij mag wel mijn professionele IT & management kennis plus dito ervaring in twijfel trekken, maar als bij wijze van reactie dat bij jou gebeurt is het opeens erg.quote:En hoe heb je sowieso het lef MIJ een scriptkiddie te noemen als je zelf niet meer doet dan wat 'hobbymatig' PHP`en?
Dat heb ik nou met OSX, en dat vind ik ook erg jammer. Want uit alle eerlijkheid vind ik het concept dat Apple alles zelf maakt, en daardoor één vast systeem ontstaat dat perfect communicatie tussen soft- en hardware heeft, weer heel mooi.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:42 schreef Anthraxx het volgende:
Het systeem staat *mij* alleen niet aan.
Eh... dat is Apple toch?quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:56 schreef Tuvai.net het volgende:
Als het aan mij lag kwam er een dergelijk systeem van één grote fabrikant met een *nix gebasseerd OS.
Van iemand die constant de nadruk er op moet leggen dat hij een professional is met jarenlange ervaring kom jij niet erg overtuigend over. Je bent om te beginnen vréselijk subjectief (het gros van je posts zegt "Mac is tof en Windows is kut"), en tot overmaat van ramp kun JIJ schijnbaar gewoon niet met Windows om gaat, gezien je er zo ongelooflijk veel problemen mee hebt.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus jij mag wel mijn professionele IT & management kennis plus dito ervaring in twijfel trekken, maar als bij wijze van reactie dat bij jou gebeurt is het opeens erg.
Mijn fout, ik zeg 't verkeerd. Ik bedoel natuurlijk niet alleen een *nix gebasseerd OS, maar ook eentje die er zo prettig uit ziet en werkt als, pak 'm beet, Fedora/Ubuntu.quote:
Hoeveel mijlpaaltjes heb JIJ er al opzitten in de hardware development?quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:03 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Van iemand die constant de nadruk er op moet leggen dat hij een professional is met jarenlange ervaring kom jij niet erg overtuigend over. Je bent om te beginnen vréselijk subjectief (het gros van je posts zegt "Mac is tof en Windows is kut"), en tot overmaat van ramp kun JIJ schijnbaar gewoon niet met Windows om gaat, gezien je er zo ongelooflijk veel problemen mee hebt.
Anderszijds noem jij mij een scriptkiddie, terwijl je zelf naar eigen zeggen een hobbymatig PHP`er bent, en ik al héél wat meer mijlpaaltjes er op heb zitten in deze tak van sport. Beetje kortzichtig, niet?
Heb je ook Bjorn Borg ondergoed?quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:05 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik heb een xbox360 (ik wist niet dat dat van microsoft was maar wel logisch aangezien er zoveel problemen mee zijn) om te gamen
en een apple voor de normale dingen
geweldige combinatie
Neequote:Op woensdag 21 mei 2008 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je ook Bjorn Borg ondergoed?
Je moet nog even roepen dat windows crasht en dan ben je er.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:09 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
NeeMaar ik gebruik sinds hm.. '91 apple..
en ik heb ook al vijf jaar een ipodskie.
en ik wil een shuffle en een ipwn ben ik nu een fanboy
Die kut tennisser heeft zelfs al een contract met M$.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je ook Bjorn Borg ondergoed?
Bij iedereen.. Het is geenquote:Op woensdag 21 mei 2008 13:17 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
oja windows crasht wel altijd bij mij
Genoeg om er wél fatsoenlijk mee om te kunnen gaan en er op een objectieve manier over te kunnen meepraten.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoeveel mijlpaaltjes heb JIJ er al opzitten in de hardware development?
Zo vertel eens, welke hardware waar jij een vinger in de pap hebt gehad mbt ontwikkeling kan ik kopen in de winkel? Retail of B2B?quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:31 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Genoeg om er wél fatsoenlijk mee om te kunnen gaan en er op een objectieve manier over te kunnen meepraten.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:53 schreef Swetsenegger het volgende:
En is dit ook het topic om genuanceerde reacties te plaatsen.
Geen. Moet dat dan? Mijn specifieke interesses liggen daar verder ook helemaal niet. Qua computerhardware zit ik op een niveau dat ik een computer kan (de-)assembleren, met (fijn)las/soldeerapparatuur om kan gaan, een heel eenvoudig robotje in elkaar te knutselen en ik heb ruime kennis van electronica. Kortom, om in deze hele Apple-discussie te blijven, nogmaals:quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo vertel eens, welke hardware waar jij een vinger in de pap hebt gehad mbt ontwikkeling kan ik kopen in de winkel? Retail of B2B?
[..]
Of moet ik soms eerst mijn eigen moederbord en chipset gaan ontwerpen om te kunnen meepraten over of (de prestatie van) Windows of Apple nou 'beter' is?quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:31 schreef Tuvai.net het volgende:
Genoeg om er wél fatsoenlijk mee om te kunnen gaan en er op een objectieve manier over te kunnen meepraten.
Eh het was JOUW argument hoor. JIJ begon over mijn (al dan niet aanwezige) kennis. Als ik vervolgens jouw kennis daarin betrek begin JIJ over mijlpaaltjes en dat JIJ meer bereikt hebt en daardoor WEL objectief kan meepraten en nu doet het opeens allemaal niet meer terzakequote:Op woensdag 21 mei 2008 14:48 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Geen. Moet dat dan? Mijn specifieke interesses liggen daar verder ook helemaal niet. Qua computerhardware zit ik op een niveau dat ik een computer kan (de-)assembleren, met (fijn)las/soldeerapparatuur om kan gaan, een heel eenvoudig robotje in elkaar te knutselen en ik heb ruime kennis van electronica. Kortom, om in deze hele Apple-discussie te blijven, nogmaals:
[..]
Of moet ik volgens jou soms eerst mijn eigen moederbord en chipset gaan ontwerpen om te kunnen meepraten over of (de prestaties van) Windows of Apple nou 'beter' is?
Jij noemt mij een scriptkiddie en begint hardwaredevelopment te betrekken in nota bene een discussie als deze, incompetente flapjanus.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh het was JOUW argument hoor. JIJ begon over mijn (al dan niet aanwezige) kennis. Als ik vervolgens jouw kennis daarin betrek begin JIJ over mijlpaaltjes en dat JIJ meer bereikt hebt en daardoor WEL objectief kan meepraten en nu doet het opeens allemaal niet meer terzake
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |