abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58608045
De tijd breekt aan dat ik er bijna klaar mee ben het gezeik aan te horen van diverse mensen.
Ik heb het over de windows-sekte en de OSX/Apple fanboys, en ook vooral de mensen die niet om kunnen gaan met internet en gaan klagen over windows.

"Apple kwam met de eerste GUI, en de rest zat nog in DOS, dit maakt het geavanceerder"

Nee.. Wat maakt het geavanceerder? Het feit dat ze verder ontwikkeld waren?
Toendertijd had je een goede reden om het te kopen, het was ook serieus beter met de GUI, maar je kan niet zeggen dat ie daardoor nog steeds op kop loopt. Dat is hetzelfde als dat je merken met het verleden vergelijkt. Zoals dat Lamborgini vroeger traktors maakte, en ferrari sportwagens, maar inmiddels kan de Lambo al veel beter wezen. Dit kom ik zo af en toe tegen en vind het maar een zwakke smoes om het beter te vinden vanwege het verleden

Er zijn geen of zeer weinig virussen voor OSX, evenals bij spyware en andere schadelijke software
Dat komt omdat OSX zeer weinig gebruikt word, en het geen nut heeft om dat voor de OSX te maken. Wil niks zeggen dat ze beter beveiligd zijn. Zo zijn er minder programma's voor OSX simpel om de reden dat de mensen die OSX gebruiken bijna op je vingers te tellen zijn. Het heeft gewoon geen nut. Daarom zie ik ook nergens een computer met OSX erop in computerwinkels, behalve als het Apple's zijn natuurlijk.
Het ligt em puur in de markt. Niemand wilt een OS op zn computer die de meeste programma's niet ondersteund. Pleur je er Bootcamp op ben je weer 2x zo duur uit.

Macbook Pro, toplaptops! De specs
ja zeg, en een topprijsje ook! Ow wat zijn ze geweldig Zo mooi, zo krachtig, zo simpel en met OSX erop Maar ze zijn alleen een beetje betaalbaar met een 13 inch scherm
En voor een Pro 2,2 Ghz betaal ik verdomme 1570 euro En die 120GB stellen eigenlijk ook vrij weinig voor. Wil ik 200Mhz meer en 200GB HDD betaal ik 1750 euro. Hoe rendabel is dat? 1 euro per 2 Mhz en 1 euro per GB.
quote:
Productbeschrijving Apple MacBook Pro Core 2 Duo 2.2 GHz - 15.4" TFT
Afmetingen (BxDxH) 35.8 cm x 24.4 cm x 2.6 cm
Gewicht 2.5 kg
Lokalisatie Nederlands / Nederland
Systeemtype Notebook
Ingebouwde apparaten Stereoluidsprekers, draadloze LAN-antenne, Bluetooth-antenne
Processor Intel Core 2 Duo 2.2 GHz ( Dual-Core )
Cachegeheugen 4 MB - L2 Cache
RAM 2 GB (geïnstalleerd) / 4 GB (max.) - DDR II SDRAM - 667 MHz - PC2-5300 ( 2 x 1 GB )
Harde schijf 120 GB - Serial ATA-150 - 5400 tpm
Optische opslag DVD±RW (±R DL) - geïntegreerd
Display 15.4" TFT 1440 x 900 ( WXGA+ )
Graphics controller NVIDIA GeForce 8600M GT - 128 MB
Audio Output Geluidskaart
Netwerk Netwerkadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft), Bluetooth 2.0 EDR
Notebook Camera Geïntegreerd
Input Device Trackpad, toetsenbord met achtergrondverlichting
Stroom 120/230 V wisselstroom ( 50/60 Hz )
Batterij Lithium-polymeer
Looptijd (maximaal) 6 uur/uren
Besturingssysteem Apple MacOS X 10.5
Garantie van de fabrikant 1 jaar garantie
Goeie laptops! Hij kan het 6 uur lang volhouden. Mijn laptop houd het max 4 uur vol, maar de accu is ook wat zwakker (8 cell), of hij verbruikt gewoon meer.

Maar om er verder op in te gaan, mijn laptop heeft me 950 euro gekost met de 1 jaar garantie. Daar staan wij dan quite mee. Het lijstje nogmaals. Om het gewicht en afmetingen achterwege te laten, want klagers over zware laptops zijn watjes.
quote:
Productbeschrijving Apple MacBook Pro Core 2 Duo 2.2 GHz - 15.4" TFT
Ingebouwde apparaten Stereoluidsprekers, draadloze LAN-antenne, Bluetooth-antenne
Ik heb Dolby Surround met een Subwoofer, ook de draadloze LAN en Bluetooth. Met 1 knop aan et uit te zetten.
Processor Intel Core 2 Duo 2.2 GHz ( Dual-Core )
Cachegeheugen 4 MB - L2 Cache

Ik heb de Intel Core 2 Duo 2,0 Ghz. Hij is 200Mhz per core trager als de Macbook

RAM 2 GB (geïnstalleerd) / 4 GB (max.) - DDR II SDRAM - 667 MHz - PC2-5300 ( 2 x 1 GB )

Ik heb ook de 2GB
Harde schijf 120 GB - Serial ATA-150 - 5400 tpm
Ik heb 160GB, dus 40GB meer, voor de rest hetzelfde
Optische opslag DVD±RW (±R DL) - geïntegreerd
Ik heb ook een DVD±RW (±R DL)
Display 15.4" TFT 1440 x 900 ( WXGA+ )
Ik heb 1280x800, duidelijk minder.
Graphics controller NVIDIA GeForce 8600M GT - 128 MB
Heb ik ook, maar dan weer de 256MB dedicated
Audio Output Geluidskaart
Netwerk Netwerkadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft), Bluetooth 2.0 EDR

Same here...
Notebook Camera Geïntegreerd
ik heb de Crystal Eye 0.3 Megapixel. Loopt lekker smooth, MSN is een ander verhaal, dat hangt van de verbinding af.
Input Device Trackpad, toetsenbord met achtergrondverlichting
Stroom 120/230 V wisselstroom ( 50/60 Hz )
Batterij Lithium-polymeer
Looptijd (maximaal) 6 uur/uren
Besturingssysteem Apple MacOS X 10.5
Garantie van de fabrikant 1 jaar garantie

Ik heb geen achtergrondverlichting op het toetsenbord, en heb maar 4 uur maximale looptijd. Ik zie niet hoeveel cells in de Pro zitten, dus kan ik het niet bepaald vergelijken.
We zetten het op een rijtje.
Die "aldi-laptop" van mij, ergens genoemd in een topic is bijna vergelijkbaar

Nadelen

200MHz minder per core
Kortere levensduur van de accu.
Resolutie ligt lager
Geen toetsenbordverlichting
Voordelen
HDD heeft 40GB meer
videokaart heeft 256MB ipv 128.
Ik heb Dolby Surround met Subwoofer

En voor de rest heb ik zo'n beetje alles wat die laptop heeft, en buiten de specs verschillen we in alleen in het besturingsysteem.
Mijn laptop is iets meer gericht naar de Multimedia kant en de Macbook meer naar de rekenkracht die 10% hoger ligt.

Mijn laptop kost niet eens 2/3 van die laptop, ik bespaar dus tussen 1/2 en 1/3!
Aldus mijn Acer Aspire 5920G.

Die Acer's vallen vooral na een paar maanden uit elkaar
Ik merk er niks van, of in ieder geval nog niet Elke laptop heeft zijn nadelen, en dat zeg ik niet omdat ik geen Mac heb, maar omdat het gewoon zo is. Het hangt puur van het model af. We hebben de 5720 en de 5920 thuis. Mijn 5920 had BSOD's door de driver van mn Razer Deathadder muis, toen ik em er in stak terwijl de laptop aan stond. Dit was zo verholpen door een update en al 4 maanden geen BSOD gezien (sinds die update dus). Hij loopt nog steeds als een trein, beeldscherm zit nog stevig, ik zie geen scheurtjes, alles zit goed vast, alle poorten werken. Totaal niks mis en werkt net zo goed als een nieuwe.
De 5720 had het wat minder, deze kreeg na enige tijd bij elke boot een BSOD dus er viel niks mee te doen.
Teruggestuurd, en binnen 2 dagen een bericht gekregen dat ie weer gemaakt was . Loopt nu ook weer prima. Momenteel aan het installeren. Probleem lag in het geheugen ergens, wat het was kregen we niet te horen

Ik zeg niet dat de Mac's slecht zijn, maar elke laptop heeft zn gebreken en dus vooral als die dingen goedkoper zijn, want er word niet alleen op hardware en software bespaard, ook de bouw van de hardware en de behuizing van de hele laptop. Bij de Macbook Pro zal je geen kutlaptops aantreffen omdat deze ruim 1600 euro kosten. Maar dat is precies hetzelfde als bij andere laptops van 1200+ euro.
Het is ook het merk dat je betaalt, zoals de Sony Vaio die overpriced is. Het hangt niet alleen van het merk af, maar ook van de serie van het merk. Een kutmerk kan ook goede laptops uitgeven, en een topmerk ook weer kutlaptops, ook weer afhangend van de bouwkwaliteit en de prijs of het een kutlaptop word.

Macbook Pro met Windhoos erop/ is veel mooier
Haha, daar breng je me in verwarring. Je koopt een Apple met Windows erop?
Wat heeft dat voor nut? Dan kun je net zo goed een willekeurige laptop uitkiezen.
Helaas bestaan er mensen die de laptop alleen kopen puur op wat mensen zeggen en hoe hij er uit ziet.
"Hij ziet er mooi en simpel uit, hij is lekker dun, hij is lekker licht en ik krijg geen BSOD's en hij is lekker snel "
Dan betaal je honderden euro's meer. Compleet zinloos als je gaat hangen op internet en tekstverwerking, wat een laptop van 600 euro ook wel kan.
Ik heb een Creative MP3 spelen, die is zo klein er passen wel 3 van die dingen in mn smoel en kost me 35-50 euro. Ik heb er een shitload nummers op staan en heb nog zat ruimte over. Toch vinden het mensen nodig om een overpricede koelkast te kopen dat een ton weegt, alleen omdat ie mooi is. Mijn mp3 zie je niet, alleen een draadje van mn oren naar mn broekzak. Ik kan moeilijker nummers vinden, dat klopt. Maar als ik het volgende nummer wil hoef ik mn hand alleen nog maar in mn broekzak te steken .

Mijn conclusie over de Apple/Mac fanboys

Wat ik over ze lees qua keuze, en hoe ik ze zie lopen, zijn het vaak de mooiboys die perse een Apple product moeten hebben, alleen om de looks van zo'n MP3. 80GB in zo'n koelkast, kom op zeg. Dat krijg je niet eens vol. En al krijg je dat vol zal je maar maximaal 50 nummers daadwerkelijk lusiteren, wat op een oude 256MB mp3 speler past. Ik heb minder ruimte, niet de mogelijkheid om films af te spelen, maar ik ben wel bereid me die 200 euro te besparen omdat ik alleen muziek wil luisteren op zo'n ding en het normaal in mn zak moet passen, of zelfs om mn nek kan hangen onder mn jas. iPhone is hetzelfde geval.
SMS'en en Bellen is het enige wat het hoeft te doen. Het heeft leuke extra snufjes, maar ook weer zo groot als een koelkast, zo hightech dat ik een normaal toetsenbordje praktischer vind, evenals een simpele kleine mobiel als een Samsung D900. Die past normaal in je zak, en kost ook geen shitload of money.

We begrijpen dat je wilt laten zien dat je geld hebt, of je vind het merk helemaal geweldig en mooi. Maar het maakt je ook weer dom omdat je niet inziet waar het voor moet dienen. Jij zal wel je dagelijkse portie films per dag moeten behalen. Maar als ik nadenk wat ik wil kan ik enorm veel besparen en heb ik niet onnodig veel en grote shit bij me. Ik ben geen pauper en ook geen mooiboy, ik koop dingen waar ze voor dienen, en koop alleen specs waar ik genoeg aan heb. Creative Zen, Acer Aspire 5920. Toevallig waren ze mooi ja, maar ook goedkoop gezien de specs en zeer goed gebouwd.

Dus ik denk met hersens, en niet met mn reet en afhankelijkheid dat ik er bij moet horen.
Ik kan met Windows XP en zelfs Vista omgaan, en mensen die dat niet kunnen gaan dus vooral over op OSX omdat het zo gebruiksvriendelijk is. Het is eenmaal gemaakt voor sukkels die al uit hun vel springen als er een icoon is verplaatst, die zullen bij de Mac ook wel gelockt zijn . Persoonlijk vind ik die dingen te simpel, en helemaal niet mooi. Smaken verschillen. Als ik voor specs ging voor een degelijke prijs, en de Mac was goedkoop had ik een Mac gekocht, of een ander Apple product, als het voldoet aan mijn eisen en er niet teveel shit op zit die ik niet gebruik. Maar dat is niet het geval.

Ik ken OSX niet nee, en nooit achter gezeten. Maar ik heb tenminste de moeite genomen Windows te leren kennen, en OSX'ers hebben dat ook niet gedaan. Die geven snel op en vinden Windows te moeilijk. Of zijn te dom om het te begrijpen en zit de OSX op hun grens van intelligentie. En dat is waar ze op doelen. Mensen die niet met windows om kunnen gaan, kunnen ze overstappen op een OS die fool-proof is en elke sukkel weet te besturen. En zo'n sukkel zal ook niet veel programma's gebruiken en heeft dus ook genoeg aan de programma's die op de OSX werken.

Zo, dat is eruit. Bash me maar En als je het doet, wees dan uitgebreid
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_58608078
Waarom in ONZ?
  zondag 11 mei 2008 @ 13:00:40 #3
138448 PeZu
Suspended animation
pi_58608095
quote:
Op zondag 11 mei 2008 12:59 schreef tonks het volgende:
Waarom in ONZ?
dus dat + _! = TS kan er niet mee omgaan
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  zondag 11 mei 2008 @ 13:05:29 #4
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_58608167
--> DIG.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_58608192
Maar ik wil hem
  zondag 11 mei 2008 @ 13:08:27 #6
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_58608210
Ach nee, weer zo'n mongool die denkt beter te zijn dan andere omdat hij met computers denkt om te kunnen gaan. Kun je niet gewoon accepteren dat mensen gewoon zelf willen gebruiken wat ze willen? Windows, Linux, BeOS, OS/2, Solaris, FreeBSD of OSX. Whatever.
  zondag 11 mei 2008 @ 13:09:44 #7
13783 Anthraxx
pi_58608226
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:07 schreef tonks het volgende:
Maar ik wil hem
Dan pak je hem toch gewoon? .
pi_58608255
Terecht topic.
  zondag 11 mei 2008 @ 13:13:21 #9
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_58608279
Ooh je hebt helemaal gelijk.

* Sjoewe gooit z'n macbook pro in de shredder
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zondag 11 mei 2008 @ 13:20:12 #10
13783 Anthraxx
pi_58608359
quote:
Op zondag 11 mei 2008 12:56 schreef Sjibble het volgende:
De tijd breekt aan dat ik er bijna klaar mee ben het gezeik aan te horen van diverse mensen.
Ik heb het over de windows-sekte en de OSX/Apple fanboys, en ook vooral de mensen die niet om kunnen gaan met internet en gaan klagen over windows.

"Apple kwam met de eerste GUI, en de rest zat nog in DOS, dit maakt het geavanceerder"

Nee.. Wat maakt het geavanceerder? Het feit dat ze verder ontwikkeld waren?
Toendertijd had je een goede reden om het te kopen, het was ook serieus beter met de GUI, maar je kan niet zeggen dat ie daardoor nog steeds op kop loopt. Dat is hetzelfde als dat je merken met het verleden vergelijkt. Zoals dat Lamborgini vroeger traktors maakte, en ferrari sportwagens, maar inmiddels kan de Lambo al veel beter wezen. Dit kom ik zo af en toe tegen en vind het maar een zwakke smoes om het beter te vinden vanwege het verleden
Nee, inderdaad. Xerox kwam eerder, Apple heeft het daar gejat. Big deal. Apple was wel de eerste die een machine aanbood met een grafische machine voor een redelijk betaalbare prijs. Daarbuiten staat dit volledig los van OSX.
quote:
Er zijn geen of zeer weinig virussen voor OSX, evenals bij spyware en andere schadelijke software
Dat komt omdat OSX zeer weinig gebruikt word, en het geen nut heeft om dat voor de OSX te maken. Wil niks zeggen dat ze beter beveiligd zijn. Zo zijn er minder programma's voor OSX simpel om de reden dat de mensen die OSX gebruiken bijna op je vingers te tellen zijn. Het heeft gewoon geen nut. Daarom zie ik ook nergens een computer met OSX erop in computerwinkels, behalve als het Apple's zijn natuurlijk.
Het ligt em puur in de markt. Niemand wilt een OS op zn computer die de meeste programma's niet ondersteund. Pleur je er Bootcamp op ben je weer 2x zo duur uit.
Het marktaandeel van OSX gaat nog steeds omhoog. Ditzelfde argument kun je voor elke *nix gebruiken. Het slaat nergens op. Je geeft aan dat je nergens Apples ziet in de winkel. Dat klopt, maar Apple laat het ook gewoon niet toe. Ze bepalen zelf welke winkel wel of niet het spul mag verkopen. Tegenwoordig bijvoorbeeld de Mediamarkt ook.
quote:
ja zeg, en een topprijsje ook! Ow wat zijn ze geweldig Zo mooi, zo krachtig, zo simpel en met OSX erop Maar ze zijn alleen een beetje betaalbaar met een 13 inch scherm
En voor een Pro 2,2 Ghz betaal ik verdomme 1570 euro En die 120GB stellen eigenlijk ook vrij weinig voor. Wil ik 200Mhz meer en 200GB HDD betaal ik 1750 euro. Hoe rendabel is dat? 1 euro per 2 Mhz en 1 euro per GB.
[..]
Zoek dezelfde laptop met dezelfde specs en dezelfde onderdelen (compleet identiek) en dan merk je al snel dat de prijs ongeveer rond de Macbooks ligt.
quote:
Kun je niet accepteren dat mensen ook gewoon de laptop nodig hebben voor andere dingen dan e-mailen, internetten, msn'en en gamen? Ik gebruik mijn MBP voor developerwerk (als in C, C++, Haskell programma's schrijven) en dan vind ik het wel prettig dat ik geen minuten hoef te wachten om een bug te fixen.
quote:
Die Acer's vallen vooral na een paar maanden uit elkaar
Die van Apple vallen net zo hard uit elkaar.
quote:
Macbook Pro met Windhoos erop/ is veel mooier
Niet mooier. Wel sneller. MBP was de snelste laptop die Windows Vista kon draaien. Maar goed, je hebt wel een punt. Als je een Mac koopt wil je eigenlijk geen Windows draaien. Maar ja, ik doe het ook. Zo nu en dan gewoon nodig om te testen.
quote:

Mijn conclusie over de Apple/Mac fanboys

Wat ik over ze lees qua keuze, en hoe ik ze zie lopen, zijn het vaak de mooiboys die perse een Apple product moeten hebben, alleen om de looks van zo'n MP3. 80GB in zo'n koelkast, kom op zeg. Dat krijg je niet eens vol.
Ik heb een iPod 60 Gb en ik ben geen mooiboy. Ik gebruik het vooral om mijn hele muziek collectie mee te kunnen nemen zodat ik overal kan luisteren naar waar ik zin in heb. Dat zijn wel meer dan 50 nummers die afgespeeld zullen worden.
quote:
SMS'en en Bellen is het enige wat het hoeft te doen. Het heeft leuke extra snufjes, maar ook weer zo groot als een koelkast, zo hightech dat ik een normaal toetsenbordje praktischer vind, evenals een simpele kleine mobiel als een Samsung D900. Die past normaal in je zak, en kost ook geen shitload of money.
Idem hier. Ik heb gewoon een Nokia <goedkoop model> die alleen kan bellen en SMSen. Niets mis mee.
quote:
Dus ik denk met hersens, en niet met mn reet en afhankelijkheid dat ik er bij moet horen.
Ik kan met Windows XP en zelfs Vista omgaan, en mensen die dat niet kunnen gaan dus vooral over op OSX omdat het zo gebruiksvriendelijk is. Het is eenmaal gemaakt voor sukkels die al uit hun vel springen als er een icoon is verplaatst, die zullen bij de Mac ook wel gelockt zijn . Persoonlijk vind ik die dingen te simpel, en helemaal niet mooi. Smaken verschillen. Als ik voor specs ging voor een degelijke prijs, en de Mac was goedkoop had ik een Mac gekocht, of een ander Apple product, als het voldoet aan mijn eisen en er niet teveel shit op zit die ik niet gebruik. Maar dat is niet het geval.
Ik kan met Windows, verschillende *Nixen en OSX overweg gaan. Ik verkies OSX boven de rest omdat ik mij vooral er prettig bij voel. Niet iedereen vind dat. Dat maakt niet uit, zolang ik het maar kan gebruiken en ik merk dat ik gewoon productiever ben omdat het OS mij niet in de weg zit.
quote:
Ik ken OSX niet nee, en nooit achter gezeten. Maar ik heb tenminste de moeite genomen Windows te leren kennen, en OSX'ers hebben dat ook niet gedaan.
Vanaf Windows 95 ben ik naar Linux gegaan en daarna naar OSX. Windows hoef ik niet te leren, dat krijg je toch wel min of meer mee. Maar wat boeit het? Ieder zijn meug.
quote:
Die geven snel op en vinden Windows te moeilijk. Of zijn te dom om het te begrijpen en zit de OSX op hun grens van intelligentie. En dat is waar ze op doelen. Mensen die niet met windows om kunnen gaan, kunnen ze overstappen op een OS die fool-proof is en elke sukkel weet te besturen. En zo'n sukkel zal ook niet veel programma's gebruiken en heeft dus ook genoeg aan de programma's die op de OSX werken.
Zo, dat is eruit. Bash me maar En als je het doet, wees dan uitgebreid
En met de laatste alinea's maak je van jezelf alleen maar iemand die zich niet ingelezen heeft en vooral mensen wilt uitlokken. Je commentaar voegt niets toe, ik heb betere onderbouwingen gelezen tegen OSX en ik durf zelf ook wel toe te geven dat het niet perfect is.
pi_58608617
> KLB
  zondag 11 mei 2008 @ 13:38:30 #12
13783 Anthraxx
pi_58608649
Wat is jou mening Tonks als (ex?)-Apple gebruiker?
pi_58608698
TS gefeliciteerd met die 30 minuten verspilling van je leven om dit gebrabbel te typen.

Nee ik heb het niet gelezen

fail.
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_58608732
Iemand die nog nooit Mac OS X heeft gebruikt en klaagt over Apple neem ik niet eens serieus.
pi_58608738
Ben je vroeger gepest door klasgenootjes met een ibook?
pi_58608832
wtf is dit
  zondag 11 mei 2008 @ 13:51:18 #17
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_58608845
oprotten

[ Bericht 94% gewijzigd door tonks op 11-05-2008 13:53:40 ]
of niet
  zondag 11 mei 2008 @ 13:53:54 #18
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_58608875
quote:

Als je niet kan dossen, hoor je niet achter een computer thuis. Een computer is bedoeld als meer dan een speeltje.
quote:
Omdat apple net 5% van de markt heeft. En er daarom voor virusschrijvers geen eer aan te behalen is. Als apple nu door iedereen gebruikt gaat worden, heeft apple een probleem. Omdat ze zich altijd veilig gewaand hebben en vanuit die arrogantie nooit de moeite hebben genomen om naar hun security te kijken, iets waar microsoft mijlenver op voor ligt.
quote:
Voor een kleinere prijs heb ik een beter performende machine dan welke mac ook. En veel meer gratis software. En veel betere uitwisselbaarheid. En veel meer hardware.

Face it: apple heeft de slag om de consumentenmarkt definitief verloren. Alleen enkele hardnekkige microsofthaters of grafische vormgevers werken met een mac. Kortom: eens met TS.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 11 mei 2008 @ 13:57:38 #19
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_58608921
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:08 schreef Anthraxx het volgende:
BeOS
BEos OMG Bestaat dat nog? Wel eens met BEos gewerkt Dat werkte nog best soepel ook, alleen jammer dat er amper iets ondersteund werd
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_58608958
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:53 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Als je niet kan dossen, hoor je niet achter een computer thuis. Een computer is bedoeld als meer dan een speeltje.
[..]

Omdat apple net 5% 6,2% van de markt heeft. En er daarom voor virusschrijvers geen eer aan te behalen is. Als apple nu door iedereen gebruikt gaat worden, heeft apple een probleem. Omdat ze zich altijd veilig gewaand hebben en vanuit die arrogantie nooit de moeite hebben genomen om naar hun security te kijken, iets waar microsoft mijlenver op voor ligt.
[..]

Face it: apple heeft de slag om de consumentenmarkt definitief verloren. Alleen enkele hardnekkige microsofthaters of grafische vormgevers werken met een mac. Kortom: eens met TS.
Als er iemand de slag op de consumentenmarkt op dit moment aan het winnen is dan is dat Apple.
Misschien is het slim om jezelf wat meer te verdiepen in deze materie door wat meer rond te neuzen op businesssites voordat je met deze onzin aankomt.

Goed dan kijken we even naar Vista met user account control waarmee Microsoft volledig de mist mee in gaat.
Door vrijwel voor alles goedkeuring te vragen word het systeem onwerkbaar terwijl bij een Mac OS X installatie er alleen een user/pass nodig is voor installatie/wijzigingen en systeem instellingen.

zondag 11 mei 2008 @ 14:00:22 #21
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_58608963
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:44 schreef Dementor het volgende:
Iemand die nog nooit Mac OS X heeft gebruikt en klaagt over Apple neem ik niet eens serieus.
Dus iemand die nog nooit Paris Hilton heeft geneukt maar klaagt over haar rotsmoel neem je ook niet serieus?
pi_58608968
TS heeft een Acer laptop.
pi_58608969
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:00 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dus iemand die nog nooit Paris Hilton heeft geneukt maar klaagt over haar rotsmoel neem je ook niet serieus?
Je mag klagen over haar rotsmoel maar niet over de sex.
  zondag 11 mei 2008 @ 14:02:31 #24
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_58608993
Je zou het maar gaan lezen
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_58608998
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:44 schreef Dementor het volgende:
hij klaagt niet over apple, hij klaagt over apple fanboys.

Over apple heb je ook niet te klagen, je vindt het goed of niet en je vindt het te duur of niet. Als hun product je niet aan staat koop je het niet; je kan nog steeds voor linux / MS kiezen.

Wat ik wel grappig vindt zijn fanboy's die altijd aan MS hun marketing verwijzen om te refereren waarom ze minder zouden zijn. Alsof Apple niet minstens even erg is? De iPhone; momenteel enkel verkrijgbaar bij een paar providers en die providers moeten dan nog een pak van hun winsten op de belbundels afdragen om die iPhone te mogen verkopen... Het heeft een reden waarom de verkoop van iPhone's in België gewoon verboden is (en terecht ook, dat is koppelverkoop => oneerlijke concurrentie tov de andere telecomproviders)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_58609007
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:02 schreef Athmozz het volgende:

[..]

hij klaagt niet over apple, hij klaagt over apple fanboys.

Over apple heb je ook niet te klagen, je vindt het goed of niet en je vindt het te duur of niet. Als hun product je niet aan staat koop je het niet; je kan nog steeds voor linux / MS kiezen.

Wat ik wel grappig vindt zijn fanboy's die altijd aan MS hun marketing verwijzen om te refereren waarom ze minder zouden zijn. Alsof Apple niet minstens even erg is? De iPhone; momenteel enkel verkrijgbaar bij een paar providers en die providers moeten dan nog een pak van hun winsten op de belbundels afdragen om die iPhone te mogen verkopen... Het heeft een reden waarom de verkoop van iPhone's in België gewoon verboden is.
Hij klaagt over Apple, de producten en de fanboys.
  zondag 11 mei 2008 @ 14:03:51 #27
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_58609017
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:00 schreef Dementor het volgende:

[..]

Als er iemand de slag op de consumentenmarkt op dit moment aan het winnen is dan is dat Apple.
Misschien is het slim om jezelf wat meer te verdiepen in deze materie door wat meer rond te neuzen op businesssites voordat je met deze onzin aankomt.

Goed dan kijken we even naar Vista met user account control waarmee Microsoft volledig de mist mee in gaat.
Door vrijwel voor alles goedkeuring te vragen word het systeem onwerkbaar terwijl bij een Mac OS X installatie er alleen een user/pass nodig is voor installatie/wijzigingen en systeem instellingen.

WAUW! 6,2%! Ik ben om, je hebt me overtuigd

En om een bepaald issue van vista hier naar voren te halen terwijl we het hebben over merken, vind ik nou ook niet bepaald erg sterk. Tuurlijk is Vista een irritant kutproduct, tuurlijk worden voor xp de meest virussen geschreven, en natuurlijk is apple grafisch wat mooier. Maar de markt veroveren?
pi_58609020
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:02 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Wat ik wel grappig vindt zijn fanboy's die altijd aan MS hun marketing verwijzen om te refereren waarom ze minder zouden zijn. Alsof Apple niet minstens even erg is? De iPhone; momenteel enkel verkrijgbaar bij een paar providers en die providers moeten dan nog een pak van hun winsten op de belbundels afdragen om die iPhone te mogen verkopen... Het heeft een reden waarom de verkoop van iPhone's in België gewoon verboden is (en terecht ook, dat is koppelverkoop => oneerlijke concurrentie tov de andere telecomproviders)
Oud nieuws.
Apple is van die strategie afgestapt.
pi_58609034
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:03 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

WAUW! 6,2%! Ik ben om, je hebt me overtuigd

En om een bepaald issue van vista hier naar voren te halen terwijl we het hebben over merken, vind ik nou ook niet bepaald erg sterk. Tuurlijk is Vista een irritant kutproduct, tuurlijk worden voor xp de meest virussen geschreven, en natuurlijk is apple grafisch wat mooier. Maar de markt veroveren?
Dat heet groei en dus hebben ze de slag nog lang niet verloren.
Maar goed je hoeft het niet aan te nemen, blijf lekker onwetend
  zondag 11 mei 2008 @ 14:07:09 #30
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_58609088
quote:
[b]Op zondag 11 mei 2008 13:53 schreef
Is dat zo?
Ik zie om mij heen steeds meer mensen die een mac kopen ipv een nieuwe pc...
Signature.
  zondag 11 mei 2008 @ 14:07:39 #31
13783 Anthraxx
pi_58609094
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:57 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

BEos OMG Bestaat dat nog? Wel eens met BEos gewerkt Dat werkte nog best soepel ook, alleen jammer dat er amper iets ondersteund werd
BeOS 5 zou uit moeten komen ooit, maar het s gestorven. OSX werkt soepeler dan BeOS ooit deed. Maar BeOS was wel cool .
pi_58609112
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:03 schreef Dementor het volgende:

[..]

Hij klaagt over Apple, de producten en de fanboys.
hij klaagt over de fanboys & probeert dan hun stokpaardjes te ontkrachten (waar hij in mijn ogen trouwens nog gelijk in heeft ook).

Ook het "af en geen lekken" die vaak aangehaald wordt;
op 18-12-07 een security update
op 22-12-07 een security update
op 12-02-08 verschijnt 10.5.2 dan
op 19-03-08 is er weer een security update...

blijkbaar zitten er toch ook lekken in (wat logisch is, je kan GEEN OS schrijven met alle huidige functionaliteit zonder dat daar lekken in zitten, dat is gewoon te veel code om het in 1x perfect te doen en toch betaalbaar te houden)
  zondag 11 mei 2008 @ 14:14:21 #33
13783 Anthraxx
pi_58609195
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:08 schreef Athmozz het volgende:

[..]

hij klaagt over de fanboys & probeert dan hun stokpaardjes te ontkrachten (waar hij in mijn ogen trouwens nog gelijk in heeft ook).

Ook het "af en geen lekken" die vaak aangehaald wordt;
op 18-12-07 een security update
op 22-12-07 een security update
op 12-02-08 verschijnt 10.5.2 dan
op 19-03-08 is er weer een security update...

blijkbaar zitten er toch ook lekken in (wat logisch is, je kan GEEN OS schrijven met alle huidige functionaliteit zonder dat daar lekken in zitten, dat is gewoon te veel code om het in 1x perfect te doen en toch betaalbaar te houden)
Die security updates moet je wel goed bekijken. Dat zijn vooral updates aan dingen zoals Apache (geen Apple software) en andere daemons. Natuurlijk zit daar ook wel wat Apple software in, maar meestal is het om gewoon up 2 date te blijven met de versies in de open source wereld.
pi_58609205
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:04 schreef Dementor het volgende:

[..]

Oud nieuws.
Apple is van die strategie afgestapt.
nog niet overal, maar het gaat er wel van komen inderdaad.

Maar toch vind ik dit aanduiden dat Apple's marktpositionering gewoon exact is aan die van MS. Alleen is het leuk om MS gigantische boete's te geven (ze zijn nl groot) en Apple niet.
Als je een windowslicentie duur vindt; met de huidige boete die Kroes oplegt aan MS gaat er het komende jaar ongeveer 25¤ per licentie aan boete naar de EU. Een licentie in europa kopen kost als consument al maar 90¤, waarvan er al 75 naar MS loopt (rest is BTW). Haal daar 25¤ af en je gaat eens 33% van MS zijn omzet gaan afromen aan boetes... Als je dan nog kijkt naar wat de doorsnee OEM voor een windowslicentie moet betalen, dan zijn ze tot 50% kwijt. En dat enkel om ervoor te zorgen dat de EU genoeg geld heeft voor haar landbouwbeleid (want dat geld gaat uiteraard NIET naar de zogenaamd benadeelde bedrijven toe).

Kijk naar Apple's eerste iPods (huidige dacht ik niet meer); die werkten enkel samen met iTunes. Dat mag dan weer wel en is niet het misbruiken van een machtspositie (en dat heeft apple met de ipod in de mp3wereld) om hun mediaplayer gebruikt te krijgen? Voor XP hebben ze dan weer wel een versie moeten uitleveren waar er geen mediaplayer in zat (plus boete erbij natuurlijk). Typisch gevalletje waar de EU gewoon snel wil cashen en er voor het gemak maar een grote multinational uitkiest die ertegen kan.
pi_58609230
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:14 schreef Athmozz het volgende:

[..]

nog niet overal, maar het gaat er wel van komen inderdaad.

Maar toch vind ik dit aanduiden dat Apple's marktpositionering gewoon exact is aan die van MS. Alleen is het leuk om MS gigantische boete's te geven (ze zijn nl groot) en Apple niet.
Als je een windowslicentie duur vindt; met de huidige boete die Kroes oplegt aan MS gaat er het komende jaar ongeveer 25¤ per licentie aan boete naar de EU. Een licentie in europa kopen kost als consument al maar 90¤, waarvan er al 75 naar MS loopt (rest is BTW). Haal daar 25¤ af en je gaat eens 33% van MS zijn omzet gaan afromen aan boetes... Als je dan nog kijkt naar wat de doorsnee OEM voor een windowslicentie moet betalen, dan zijn ze tot 50% kwijt. En dat enkel om ervoor te zorgen dat de EU genoeg geld heeft voor haar landbouwbeleid (want dat geld gaat uiteraard NIET naar de zogenaamd benadeelde bedrijven toe).

Kijk naar Apple's eerste iPods (huidige dacht ik niet meer); die werkten enkel samen met iTunes. Dat mag dan weer wel en is niet het misbruiken van een machtspositie (en dat heeft apple met de ipod in de mp3wereld) om hun mediaplayer gebruikt te krijgen? Voor XP hebben ze dan weer wel een versie moeten uitleveren waar er geen mediaplayer in zat (plus boete erbij natuurlijk). Typisch gevalletje waar de EU gewoon snel wil cashen en er voor het gemak maar een grote multinational uitkiest die ertegen kan.
Oudere iPods werken ook met Musicmatch.
  zondag 11 mei 2008 @ 14:19:24 #36
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_58609254
gvd je verwart forum.fok.nl met forum.tweakers.net n00b
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_58609271
Microsoft pwnt
pi_58609465
Die nieuwe macbook air heeft wel een drive hoor.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_58609532
Langste OP in KLB dit jaar

En dan nog vol met poep ook
  zondag 11 mei 2008 @ 14:45:50 #40
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_58609632
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:04 schreef Dementor het volgende:

[..]

Dat heet groei en dus hebben ze de slag nog lang niet verloren.
Maar goed je hoeft het niet aan te nemen, blijf lekker onwetend
Tja, een minimale groei heet ook groei

Gelukkig maar dat ik het niet van jou hoef aan te nemen. Als ICT manager weet ik natuurlijk helemaal niets van trends en bewegingen in de markt
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:07 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Is dat zo?
Ik zie om mij heen steeds meer mensen die een mac kopen ipv een nieuwe pc...
Wat is "steeds meer"? Als je je met een marktaandeel van 6,2% meent jezelf een serieuze speler te kunnen noemen, dan geldt dat alleen voor absolute consumerbase binnen je eigen macwereldje. Maar ten opzichte van microsoft heeft apple het nakijken, en je voelt wel aan dat je dat nooit meer kan inhalen als je niet met iets heel, heel goeds komt dat werkelijk verpletterend is. Dat kan zijn dat je een heel goed product neerzet, een heel vernieuwend product of een heel goedkoop product. En op alledrie deze punten heb ik apple nog nooit iets zien neerzetten dat dermate met microsoft kon concurreren dat ineens een heel deel van de markt overschakelde.
  zondag 11 mei 2008 @ 14:47:41 #41
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_58609657
quote:
OP
nerd

[ Bericht 95% gewijzigd door tonks op 11-05-2008 14:53:01 ]
  zondag 11 mei 2008 @ 14:50:06 #42
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_58609695
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:47 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

nerd
Puike reactie 13.gif

edit: OMG jij wordt beinvloed door Dries Roelvink!

foto van jimjim
pi_58609738
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:45 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Tja, een minimale groei heet ook groei
Minimaal???

in het eerste kwartaal van 2008 hebben ze dubbel zoveel stuks verkocht als in het eerste kwartaal van 2007. Dat lijkt me nu niet echt een minimale groei. Ok, tov het aantal windows-pc's is het nog steeds een kleine speler, maar als ze in een dergelijke stijgende lijn kunnen blijven gaan ze toch vrij snel de 15à20% halen (waarna ze eventueel prijzen kunnen doen dalen, want kleinere afzet is sowieso hogere prijzen).
  zondag 11 mei 2008 @ 14:56:50 #44
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_58609798
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:50 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Puike reactie 13.gif

edit: OMG jij wordt beinvloed door Dries Roelvink!

[ afbeelding ]
foto van jimjim
Dries Roelvink
waarom plaats je een foto van me? omdat je ook een nerd bent?
  zondag 11 mei 2008 @ 15:00:52 #45
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_58609845
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:53 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Minimaal???

in het eerste kwartaal van 2008 hebben ze dubbel zoveel stuks verkocht als in het eerste kwartaal van 2007. Dat lijkt me nu niet echt een minimale groei.
2 in plaats van 1? Okee, flauw. Het gaat hierbij ook om wat microsoft verkocht heeft, en als je die groeicijfers naast elkaar legt heb je een goed vergelijk.
quote:
Ok, tov het aantal windows-pc's is het nog steeds een kleine speler, maar als ze in een dergelijke stijgende lijn kunnen blijven gaan ze toch vrij snel de 15à20% halen (waarna ze eventueel prijzen kunnen doen dalen, want kleinere afzet is sowieso hogere prijzen).
En wat geeft je het idee dat de stijgende lijn gehandhaafd kan blijven?

Nog maar even een punt waarom microsoft licenties en dus groei misloopt en apple niet:
Een groot en stijgend deel van microsoft producten wordt gekopieerd. De uiteindelijke installbase bij de gebruikers is dus veel groter dan wat ze aan licenties verkopen. Van apple kan je niet zeggen dat er veel illegale software van in omloop is, ook al omdat ze zo'n klein marktaandeel hebben. Het is niet zo dat er 6,2% licenties zijn verkocht en dat er voor de rest 30% aan illegale macs rondzwerven, waardoor ze eigenlijk toch veel meer in de markt hebben. Bij microsoft is dat wel zo.
  zondag 11 mei 2008 @ 15:01:00 #46
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_58609848
quote:
achtergrondverlichting
waarom zou je in godsnaam licht plaatsen onder iets waar je nooit naar kijkt ?!?!?
Of je moet wel een hele grote n00b zijn.

o.t

Mac heeft de computer markt altijd benaderd als een automerk. Heel raar eigenlijk.
pi_58609863
Vogeltjesdans en Jimjim stoppen met bashen
pi_58609919
Terechte klacht!
"Rest in pieces.."
  zondag 11 mei 2008 @ 15:06:49 #49
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_58609935
quote:
Op zondag 11 mei 2008 15:02 schreef tonks het volgende:
Vogeltjesdans en Jimjim stoppen met bashen
Ik las je reactie net te laat. Waarschuw ook eens op tijd, wat ben jij nou voor mod!
  zondag 11 mei 2008 @ 15:08:40 #50
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_58609956
quote:
Op zondag 11 mei 2008 15:01 schreef Buschetta het volgende:
Mac heeft de computer markt altijd benaderd als een automerk. Heel raar eigenlijk.
Nee hoor. Net als bij een auto gooi je er ook benzine in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')