abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58609007
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:02 schreef Athmozz het volgende:

[..]

hij klaagt niet over apple, hij klaagt over apple fanboys.

Over apple heb je ook niet te klagen, je vindt het goed of niet en je vindt het te duur of niet. Als hun product je niet aan staat koop je het niet; je kan nog steeds voor linux / MS kiezen.

Wat ik wel grappig vindt zijn fanboy's die altijd aan MS hun marketing verwijzen om te refereren waarom ze minder zouden zijn. Alsof Apple niet minstens even erg is? De iPhone; momenteel enkel verkrijgbaar bij een paar providers en die providers moeten dan nog een pak van hun winsten op de belbundels afdragen om die iPhone te mogen verkopen... Het heeft een reden waarom de verkoop van iPhone's in België gewoon verboden is.
Hij klaagt over Apple, de producten en de fanboys.
  zondag 11 mei 2008 @ 14:03:51 #27
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_58609017
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:00 schreef Dementor het volgende:

[..]

Als er iemand de slag op de consumentenmarkt op dit moment aan het winnen is dan is dat Apple.
Misschien is het slim om jezelf wat meer te verdiepen in deze materie door wat meer rond te neuzen op businesssites voordat je met deze onzin aankomt.

Goed dan kijken we even naar Vista met user account control waarmee Microsoft volledig de mist mee in gaat.
Door vrijwel voor alles goedkeuring te vragen word het systeem onwerkbaar terwijl bij een Mac OS X installatie er alleen een user/pass nodig is voor installatie/wijzigingen en systeem instellingen.

WAUW! 6,2%! Ik ben om, je hebt me overtuigd

En om een bepaald issue van vista hier naar voren te halen terwijl we het hebben over merken, vind ik nou ook niet bepaald erg sterk. Tuurlijk is Vista een irritant kutproduct, tuurlijk worden voor xp de meest virussen geschreven, en natuurlijk is apple grafisch wat mooier. Maar de markt veroveren?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_58609020
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:02 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Wat ik wel grappig vindt zijn fanboy's die altijd aan MS hun marketing verwijzen om te refereren waarom ze minder zouden zijn. Alsof Apple niet minstens even erg is? De iPhone; momenteel enkel verkrijgbaar bij een paar providers en die providers moeten dan nog een pak van hun winsten op de belbundels afdragen om die iPhone te mogen verkopen... Het heeft een reden waarom de verkoop van iPhone's in België gewoon verboden is (en terecht ook, dat is koppelverkoop => oneerlijke concurrentie tov de andere telecomproviders)
Oud nieuws.
Apple is van die strategie afgestapt.
pi_58609034
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:03 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

WAUW! 6,2%! Ik ben om, je hebt me overtuigd

En om een bepaald issue van vista hier naar voren te halen terwijl we het hebben over merken, vind ik nou ook niet bepaald erg sterk. Tuurlijk is Vista een irritant kutproduct, tuurlijk worden voor xp de meest virussen geschreven, en natuurlijk is apple grafisch wat mooier. Maar de markt veroveren?
Dat heet groei en dus hebben ze de slag nog lang niet verloren.
Maar goed je hoeft het niet aan te nemen, blijf lekker onwetend
  zondag 11 mei 2008 @ 14:07:09 #30
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_58609088
quote:
[b]Op zondag 11 mei 2008 13:53 schreef
Face it: apple heeft de slag om de consumentenmarkt definitief verloren. Alleen enkele hardnekkige microsofthaters of grafische vormgevers werken met een mac. Kortom: eens met TS.
Is dat zo?
Ik zie om mij heen steeds meer mensen die een mac kopen ipv een nieuwe pc...
Signature.
  zondag 11 mei 2008 @ 14:07:39 #31
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_58609094
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:57 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

BEos OMG Bestaat dat nog? Wel eens met BEos gewerkt Dat werkte nog best soepel ook, alleen jammer dat er amper iets ondersteund werd
BeOS 5 zou uit moeten komen ooit, maar het s gestorven. OSX werkt soepeler dan BeOS ooit deed. Maar BeOS was wel cool .
pi_58609112
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:03 schreef Dementor het volgende:

[..]

Hij klaagt over Apple, de producten en de fanboys.
hij klaagt over de fanboys & probeert dan hun stokpaardjes te ontkrachten (waar hij in mijn ogen trouwens nog gelijk in heeft ook).

Ook het "af en geen lekken" die vaak aangehaald wordt;
op 18-12-07 een security update
op 22-12-07 een security update
op 12-02-08 verschijnt 10.5.2 dan
op 19-03-08 is er weer een security update...

blijkbaar zitten er toch ook lekken in (wat logisch is, je kan GEEN OS schrijven met alle huidige functionaliteit zonder dat daar lekken in zitten, dat is gewoon te veel code om het in 1x perfect te doen en toch betaalbaar te houden)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 11 mei 2008 @ 14:14:21 #33
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_58609195
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:08 schreef Athmozz het volgende:

[..]

hij klaagt over de fanboys & probeert dan hun stokpaardjes te ontkrachten (waar hij in mijn ogen trouwens nog gelijk in heeft ook).

Ook het "af en geen lekken" die vaak aangehaald wordt;
op 18-12-07 een security update
op 22-12-07 een security update
op 12-02-08 verschijnt 10.5.2 dan
op 19-03-08 is er weer een security update...

blijkbaar zitten er toch ook lekken in (wat logisch is, je kan GEEN OS schrijven met alle huidige functionaliteit zonder dat daar lekken in zitten, dat is gewoon te veel code om het in 1x perfect te doen en toch betaalbaar te houden)
Die security updates moet je wel goed bekijken. Dat zijn vooral updates aan dingen zoals Apache (geen Apple software) en andere daemons. Natuurlijk zit daar ook wel wat Apple software in, maar meestal is het om gewoon up 2 date te blijven met de versies in de open source wereld.
pi_58609205
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:04 schreef Dementor het volgende:

[..]

Oud nieuws.
Apple is van die strategie afgestapt.
nog niet overal, maar het gaat er wel van komen inderdaad.

Maar toch vind ik dit aanduiden dat Apple's marktpositionering gewoon exact is aan die van MS. Alleen is het leuk om MS gigantische boete's te geven (ze zijn nl groot) en Apple niet.
Als je een windowslicentie duur vindt; met de huidige boete die Kroes oplegt aan MS gaat er het komende jaar ongeveer 25¤ per licentie aan boete naar de EU. Een licentie in europa kopen kost als consument al maar 90¤, waarvan er al 75 naar MS loopt (rest is BTW). Haal daar 25¤ af en je gaat eens 33% van MS zijn omzet gaan afromen aan boetes... Als je dan nog kijkt naar wat de doorsnee OEM voor een windowslicentie moet betalen, dan zijn ze tot 50% kwijt. En dat enkel om ervoor te zorgen dat de EU genoeg geld heeft voor haar landbouwbeleid (want dat geld gaat uiteraard NIET naar de zogenaamd benadeelde bedrijven toe).

Kijk naar Apple's eerste iPods (huidige dacht ik niet meer); die werkten enkel samen met iTunes. Dat mag dan weer wel en is niet het misbruiken van een machtspositie (en dat heeft apple met de ipod in de mp3wereld) om hun mediaplayer gebruikt te krijgen? Voor XP hebben ze dan weer wel een versie moeten uitleveren waar er geen mediaplayer in zat (plus boete erbij natuurlijk). Typisch gevalletje waar de EU gewoon snel wil cashen en er voor het gemak maar een grote multinational uitkiest die ertegen kan.
pi_58609230
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:14 schreef Athmozz het volgende:

[..]

nog niet overal, maar het gaat er wel van komen inderdaad.

Maar toch vind ik dit aanduiden dat Apple's marktpositionering gewoon exact is aan die van MS. Alleen is het leuk om MS gigantische boete's te geven (ze zijn nl groot) en Apple niet.
Als je een windowslicentie duur vindt; met de huidige boete die Kroes oplegt aan MS gaat er het komende jaar ongeveer 25¤ per licentie aan boete naar de EU. Een licentie in europa kopen kost als consument al maar 90¤, waarvan er al 75 naar MS loopt (rest is BTW). Haal daar 25¤ af en je gaat eens 33% van MS zijn omzet gaan afromen aan boetes... Als je dan nog kijkt naar wat de doorsnee OEM voor een windowslicentie moet betalen, dan zijn ze tot 50% kwijt. En dat enkel om ervoor te zorgen dat de EU genoeg geld heeft voor haar landbouwbeleid (want dat geld gaat uiteraard NIET naar de zogenaamd benadeelde bedrijven toe).

Kijk naar Apple's eerste iPods (huidige dacht ik niet meer); die werkten enkel samen met iTunes. Dat mag dan weer wel en is niet het misbruiken van een machtspositie (en dat heeft apple met de ipod in de mp3wereld) om hun mediaplayer gebruikt te krijgen? Voor XP hebben ze dan weer wel een versie moeten uitleveren waar er geen mediaplayer in zat (plus boete erbij natuurlijk). Typisch gevalletje waar de EU gewoon snel wil cashen en er voor het gemak maar een grote multinational uitkiest die ertegen kan.
Oudere iPods werken ook met Musicmatch.
  zondag 11 mei 2008 @ 14:19:24 #36
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_58609254
gvd je verwart forum.fok.nl met forum.tweakers.net n00b
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_58609271
Microsoft pwnt
pi_58609465
Die nieuwe macbook air heeft wel een drive hoor.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_58609532
Langste OP in KLB dit jaar

En dan nog vol met poep ook
  zondag 11 mei 2008 @ 14:45:50 #40
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_58609632
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:04 schreef Dementor het volgende:

[..]

Dat heet groei en dus hebben ze de slag nog lang niet verloren.
Maar goed je hoeft het niet aan te nemen, blijf lekker onwetend
Tja, een minimale groei heet ook groei

Gelukkig maar dat ik het niet van jou hoef aan te nemen. Als ICT manager weet ik natuurlijk helemaal niets van trends en bewegingen in de markt
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:07 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Is dat zo?
Ik zie om mij heen steeds meer mensen die een mac kopen ipv een nieuwe pc...
Wat is "steeds meer"? Als je je met een marktaandeel van 6,2% meent jezelf een serieuze speler te kunnen noemen, dan geldt dat alleen voor absolute consumerbase binnen je eigen macwereldje. Maar ten opzichte van microsoft heeft apple het nakijken, en je voelt wel aan dat je dat nooit meer kan inhalen als je niet met iets heel, heel goeds komt dat werkelijk verpletterend is. Dat kan zijn dat je een heel goed product neerzet, een heel vernieuwend product of een heel goedkoop product. En op alledrie deze punten heb ik apple nog nooit iets zien neerzetten dat dermate met microsoft kon concurreren dat ineens een heel deel van de markt overschakelde.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 11 mei 2008 @ 14:47:41 #41
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_58609657
quote:
Op zondag 11 mei 2008 12:56 schreef Sjibble het volgende:
OP
nerd

[ Bericht 95% gewijzigd door tonks op 11-05-2008 14:53:01 ]
  zondag 11 mei 2008 @ 14:50:06 #42
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_58609695
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:47 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

nerd
Puike reactie 13.gif

edit: OMG jij wordt beinvloed door Dries Roelvink!

foto van jimjim
pi_58609738
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:45 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Tja, een minimale groei heet ook groei
Minimaal???

in het eerste kwartaal van 2008 hebben ze dubbel zoveel stuks verkocht als in het eerste kwartaal van 2007. Dat lijkt me nu niet echt een minimale groei. Ok, tov het aantal windows-pc's is het nog steeds een kleine speler, maar als ze in een dergelijke stijgende lijn kunnen blijven gaan ze toch vrij snel de 15à20% halen (waarna ze eventueel prijzen kunnen doen dalen, want kleinere afzet is sowieso hogere prijzen).
  zondag 11 mei 2008 @ 14:56:50 #44
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_58609798
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:50 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Puike reactie 13.gif

edit: OMG jij wordt beinvloed door Dries Roelvink!

[ afbeelding ]
foto van jimjim
Dries Roelvink
waarom plaats je een foto van me? omdat je ook een nerd bent?
  zondag 11 mei 2008 @ 15:00:52 #45
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_58609845
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:53 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Minimaal???

in het eerste kwartaal van 2008 hebben ze dubbel zoveel stuks verkocht als in het eerste kwartaal van 2007. Dat lijkt me nu niet echt een minimale groei.
2 in plaats van 1? Okee, flauw. Het gaat hierbij ook om wat microsoft verkocht heeft, en als je die groeicijfers naast elkaar legt heb je een goed vergelijk.
quote:
Ok, tov het aantal windows-pc's is het nog steeds een kleine speler, maar als ze in een dergelijke stijgende lijn kunnen blijven gaan ze toch vrij snel de 15à20% halen (waarna ze eventueel prijzen kunnen doen dalen, want kleinere afzet is sowieso hogere prijzen).
En wat geeft je het idee dat de stijgende lijn gehandhaafd kan blijven?

Nog maar even een punt waarom microsoft licenties en dus groei misloopt en apple niet:
Een groot en stijgend deel van microsoft producten wordt gekopieerd. De uiteindelijke installbase bij de gebruikers is dus veel groter dan wat ze aan licenties verkopen. Van apple kan je niet zeggen dat er veel illegale software van in omloop is, ook al omdat ze zo'n klein marktaandeel hebben. Het is niet zo dat er 6,2% licenties zijn verkocht en dat er voor de rest 30% aan illegale macs rondzwerven, waardoor ze eigenlijk toch veel meer in de markt hebben. Bij microsoft is dat wel zo.
  zondag 11 mei 2008 @ 15:01:00 #46
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_58609848
quote:
achtergrondverlichting
waarom zou je in godsnaam licht plaatsen onder iets waar je nooit naar kijkt ?!?!?
Of je moet wel een hele grote n00b zijn.

o.t

Mac heeft de computer markt altijd benaderd als een automerk. Heel raar eigenlijk.
pi_58609863
Vogeltjesdans en Jimjim stoppen met bashen
pi_58609919
Terechte klacht!
"Rest in pieces.."
  zondag 11 mei 2008 @ 15:06:49 #49
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_58609935
quote:
Op zondag 11 mei 2008 15:02 schreef tonks het volgende:
Vogeltjesdans en Jimjim stoppen met bashen
Ik las je reactie net te laat. Waarschuw ook eens op tijd, wat ben jij nou voor mod!
  zondag 11 mei 2008 @ 15:08:40 #50
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_58609956
quote:
Op zondag 11 mei 2008 15:01 schreef Buschetta het volgende:
Mac heeft de computer markt altijd benaderd als een automerk. Heel raar eigenlijk.
Nee hoor. Net als bij een auto gooi je er ook benzine in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')