abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51189579
Nou.. ik vraag me af hoe windows hier steeds aan komt
Ik kocht dus een keer een spel... geinstalleerd etc.. krijg je die melding.. kan je niks aan doen behalve verzenden naar microsoft wat nooit iets oplost

Zijn deze dingen te fixen? Zoals NFS:Carbon kan ik dus niet spelen vanwege dit stom gedoe
Ik word er gewoon knettergek van. Windows 98 had dit echt heeeeel weinig..
Deze windows zit er trouwens al een jaar op wat een record is

Maar nu is ie zo zwaar verbaggert dat ik als ik bepaalde nummers luister (!!!) hij gewoon om de 10 minuten uit het niets uitvalt en opnieuw start.
Met de melding: "Windows is hersteld van een ERNSTIGE fout"

Ik kan niet meer normaal muziek luisteren, en sommige spellen spelen zit er ook niet meer in..

Wat moet ik hiermee?
Mijn laatste optie is windows opnieuw installeren
Inmiddels heb ik em al zovaak opnieuw geinstalleerd dat ik de serial number al dik uit mn hoofd ken en die nu eigenlijk ongeldig is en ik telkens een telefoontrut aan de lijn moet krijgen van de Windhoos centrale, omdat de telefonische activering het dus ook niet doet en ik dus een nieuwe code moet krijgen persoonlijk van zo'n tutje

ik zoek dus een oplossing naar dit gedoe.. ik word er knetter van Iemand die me goed kan helpen? Of is het niks anders als weer opnieuw installeren?
Alvast bedankt in ieder geval!

Als dat tutje opnieuw vraagt waarom ik mn windows opnieuw installeer zeg ik wel dat windows zo verbaggert was dat hij fouten bleef melden en ernstige fouten kreeg om de 10 minuten alleen al bij het luisteren van muziek of iets dergelijks en ik er knettergek van werd Tevens dat het me niet meer gaat om die stomme updates omdat mn pc er merkbaar trager op word, zoals die Security Niet dat ie sloom word.. maar zonder die updates is ie letterlijk bliksemsnel en dat wil in zo houden, tevens zeer weinig geheugengebruik (iets van 75-100 mb )
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_51190033
Even een tvp, ik heb ook vrij regelmatig die melding, meestal bij gewoon bij mijn browser
Vivre
  vrijdag 6 juli 2007 @ 07:15:08 #3
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_51190700
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 02:47 schreef Sjibble het volgende:
Nou.. ik vraag me af hoe windows hier steeds aan komt
Ik kocht dus een keer een spel... geinstalleerd etc.. krijg je die melding.. kan je niks aan doen behalve verzenden naar microsoft wat nooit iets oplost

Zijn deze dingen te fixen? Zoals NFS:Carbon kan ik dus niet spelen vanwege dit stom gedoe
Ik word er gewoon knettergek van. Windows 98 had dit echt heeeeel weinig..
Deze windows zit er trouwens al een jaar op wat een record is

Maar nu is ie zo zwaar verbaggert dat ik als ik bepaalde nummers luister (!!!) hij gewoon om de 10 minuten uit het niets uitvalt en opnieuw start.
Met de melding: "Windows is hersteld van een ERNSTIGE fout"

Ik kan niet meer normaal muziek luisteren, en sommige spellen spelen zit er ook niet meer in..

Wat moet ik hiermee?
Mijn laatste optie is windows opnieuw installeren
Inmiddels heb ik em al zovaak opnieuw geinstalleerd dat ik de serial number al dik uit mn hoofd ken en die nu eigenlijk ongeldig is en ik telkens een telefoontrut aan de lijn moet krijgen van de Windhoos centrale, omdat de telefonische activering het dus ook niet doet en ik dus een nieuwe code moet krijgen persoonlijk van zo'n tutje

ik zoek dus een oplossing naar dit gedoe.. ik word er knetter van Iemand die me goed kan helpen? Of is het niks anders als weer opnieuw installeren?
Alvast bedankt in ieder geval!

Als dat tutje opnieuw vraagt waarom ik mn windows opnieuw installeer zeg ik wel dat windows zo verbaggert was dat hij fouten bleef melden en ernstige fouten kreeg om de 10 minuten alleen al bij het luisteren van muziek of iets dergelijks en ik er knettergek van werd Tevens dat het me niet meer gaat om die stomme updates omdat mn pc er merkbaar trager op word, zoals die Security Niet dat ie sloom word.. maar zonder die updates is ie letterlijk bliksemsnel en dat wil in zo houden, tevens zeer weinig geheugengebruik (iets van 75-100 mb )
Waarom heb je veel geheugen, als je het niet gebruikt?
Geheugen moet juist vol. Dan werkt alles veel beter. (er moet natuurlijk wel ruimte overblijven om een volgend programma te kunnen starten.)
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  vrijdag 6 juli 2007 @ 07:31:52 #4
73430 _F.U.B.A.R_
Dio perdona,Io no!
pi_51190801
Klinkt een beetje als brakke drivers of brak geheugen.
Een reinstall doet je pc altijd veel goeds
Zou wel eerst even memtest er overheen gooien,
tis nl een beetje jammer als je windows opnieuw installeerd en het blijkt dat alles voor niets was
#Gomorra
O’ terremot è vuler’ ‘e Dio, fa ben’ alla terra. Comm’ quann’ na persona sta mal’: accumula, accumula, finchè o s’ libera e sfoga, o mor!
pi_51190946
eeuhm, sowieso geen NFS Carbon spelen , Bout spel

Veder, Nieuwe Windows instal zou het leukst zijn natuurlijk
  vrijdag 6 juli 2007 @ 08:26:51 #6
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_51191131
Je hebt waarschijnlijk kapot geheugen of oude instabiele drivers.
Welke drivers installeer je altijd nadat je windows er op zet? Vanaf je CDtjes? Je kan proberen om de nieuwste drivers te pakken van het internet.

Oh en memtest86 draaien is idd een goed idee om kapot geheugen uit te sluiten. (heb je wel een floppydrive voor nodig om een start-flop te maken) Programma minstens een nacht door laten draaien.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 08:50:43 #7
70881 Abe_Lenstra
Terug op het oude nest....
pi_51191390
Hier volgens mij wel op zijn plaats:

Ik heb net een nieuwe pc gekocht en twee nieuwe spellen gekocht. Te weten Neverwinternights 2 (heb ik nog nauwelijks gespeeld) en Medieval Total War 2. Ook heb ik de Demo van Theatre of War gedownload.

Nou krijg ik, na een paar keer spelen, dat eerst mijn monitor het begeeft (gaat dus helemaal op zwart, 't groene lichtje naast de aan-knop wordt oranje) en een paar seconden later crasht 't spel zelf.

Een oud spel zoals Rome Total War speelt zonder enige problemen. Zoals ik al zei Neverwinter Nights 2 heb ik nog maar 1 keer gespeeld dus ik weet niet of dat spel hetzelfde effect heeft op mijn monitor / computer,

Mijn systeem:

Asus p5b-e C2D S-775 Moederbord
Intell cd2 E6700 s-775 4MBC processor
Corsair DDR 2 1024 MB geheugen
Asus EN6800 GTS/HTDP 256 MB videokaart.

't draait op Win XP

Iemand enig idee?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 09:19:33 #8
85129 dikkedorus
pi_51191748
Ik kan je alleen aanraden om je drivers te updaten. Zou kunnen zijn dat je GFX-kaart te heet wordt. Draait de fan? In Nvidia-control panel kan je de temp. opvragen.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 09:43:18 #9
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_51192095
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 07:31 schreef _F.U.B.A.R_ het volgende:
Klinkt een beetje als brakke drivers of brak geheugen.
Een reinstall doet je pc altijd veel goeds
Zou wel eerst even memtest er overheen gooien,
tis nl een beetje jammer als je windows opnieuw installeerd en het blijkt dat alles voor niets was
Ik heb meer het idee dat hij zelf zijn windows omgeving 'verkloot'.
pi_51192181
Ik neem aan dat je ook nog niet in je eventlogs hebt gekeken ?

START - UITVOEREN - eventvwr.msc - ENTER

Kijk daar eerst es voor fouten ....
pi_51193314
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 08:50 schreef Abe_Lenstra het volgende:
Hier volgens mij wel op zijn plaats:

Ik heb net een nieuwe pc gekocht en twee nieuwe spellen gekocht. Te weten Neverwinternights 2 (heb ik nog nauwelijks gespeeld) en Medieval Total War 2. Ook heb ik de Demo van Theatre of War gedownload.

Nou krijg ik, na een paar keer spelen, dat eerst mijn monitor het begeeft (gaat dus helemaal op zwart, 't groene lichtje naast de aan-knop wordt oranje) en een paar seconden later crasht 't spel zelf.

Een oud spel zoals Rome Total War speelt zonder enige problemen. Zoals ik al zei Neverwinter Nights 2 heb ik nog maar 1 keer gespeeld dus ik weet niet of dat spel hetzelfde effect heeft op mijn monitor / computer,

Mijn systeem:

Asus p5b-e C2D S-775 Moederbord
Intell cd2 E6700 s-775 4MBC processor
Corsair DDR 2 1024 MB geheugen
Asus EN6800 GTS/HTDP 256 MB videokaart.

't draait op Win XP

Iemand enig idee?
Open je eigen topic.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_51200976
Mn drivers lijken me prima in orde.
Pas net een nieuwe driver voor mn vkaart geinstalleerd, voor mn mobo is ook niet veel beschikbaar.

Ik heb in de logs gekeken en het bleek (van NFS:Carbon) allemaal te zijn vastgelopen..
Kijk, ik weet natuurlijk wel wat ik doe.. Alleen sommige mensen hier thuis downloaden echt troep in deze pc e.d doen er vanalles mee (zoals stiefpa's die de stekker uit de voeding trekken enzo ).
Dan raakt ie wel een beetje verpaupert.

Ik begrijp niet waarom ik trouwens met een frisse install geen fouten krijg bij progjes waar ik wel een fout bij kreeg? Dan is windows toch gewoon kut, omdat er eigenlijk geen fout in het programma zit, maar in de windows zelf? Anders zou ie weer een fout rapporteren.

Ik heb ook wel eens een vastnaaier met Painkiller.. maar dat komt omdat ik mn koeling van mn VGA moet schoonmaken omdat er haast geen lucht meer doorheen blaast.. niet gek dat ie 90 graden word (ja onlangs gemerkt bij crashes.. ding was letterlijk aan het koken, geloof me)

Maar dus gewoon een frisse install met N-Lite om alle troep er uit te halen het beste idee? Hulp & Ondersteuning enzo vind ik ook vrij kansloos omdat ik die nooit gebruikt en toch nooit werkt .
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_51201513
Een verse install is gewoon het makkelijkste antwoord en helpt je van al je problemen af (en je instellingen) - ik zoek liever naar de aard van het probleem, zo leer je nog es wat.
Dat er in eventviewer staat dat je spellen zijn vastgelopen is logisch - fatale fout in NFS.exe oid - je moet even naar de tijden kijken van vastlopen applicate en in de andere events fouten vergelijken met de tijden en ook kijken of er geen andere foutmeldingen vooraf gaan.
pi_51201557
btw: buiten google is www.eventid.net ook je beste vriend
  vrijdag 6 juli 2007 @ 16:56:48 #15
73430 _F.U.B.A.R_
Dio perdona,Io no!
pi_51206011
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:55 schreef F0sSiL het volgende:
Een verse install is gewoon het makkelijkste antwoord en helpt je van al je problemen af (en je instellingen) - ik zoek liever naar de aard van het probleem, zo leer je nog es wat.
Dat er in eventviewer staat dat je spellen zijn vastgelopen is logisch - fatale fout in NFS.exe oid - je moet even naar de tijden kijken van vastlopen applicate en in de andere events fouten vergelijken met de tijden en ook kijken of er geen andere foutmeldingen vooraf gaan.
Het makkelijkst is gewoon ff memtest downloaden (is gratis) ff op cd fikken
en booten maar.
Ff half uurtje gedult hebben en tada je weet of het je windows is of je geheugen.
Als er ergens achter in je het geheugen een fout zit bij bv een mb'tje off 510 dan is het maar net, waneer je pc dat adres aan spreekt voor de zooi crashed.
Zo had ik het dus op 510mb van een 512mb module (beetje lullig als je dr 4 hebt en het de laatste is)

Tis maar een idee je kan ook je windows opnieuw installeren dan dr achter komen dat het niet het probleem was.
Nieuw geheugen halen.
En het nog een keer opnieuw moeten installeren.
Tis maar net wat je leuk vind
#Gomorra
O’ terremot è vuler’ ‘e Dio, fa ben’ alla terra. Comm’ quann’ na persona sta mal’: accumula, accumula, finchè o s’ libera e sfoga, o mor!
pi_51206539
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:56 schreef _F.U.B.A.R_ het volgende:

[..]

Het makkelijkst is gewoon ff memtest downloaden (is gratis) ff op cd fikken
en booten maar.
Ff half uurtje gedult hebben en tada je weet of het je windows is of je geheugen.
Als er ergens achter in je het geheugen een fout zit bij bv een mb'tje off 510 dan is het maar net, waneer je pc dat adres aan spreekt voor de zooi crashed.
Zo had ik het dus op 510mb van een 512mb module (beetje lullig als je dr 4 hebt en het de laatste is)

Tis maar een idee je kan ook je windows opnieuw installeren dan dr achter komen dat het niet het probleem was.
Nieuw geheugen halen.
En het nog een keer opnieuw moeten installeren.
Tis maar net wat je leuk vind
Ik vind het leuker om alle troep uit mn windows te halen en dan pas de problemen te achterhalen
memtest ga ik wel ff doen.. maar het is denk ik niet mn geheugen.. Ik krijg alleen ernstige fouten van windows als ik 1 bepaald nummer afspeel enzo.. dus wat moet ik ermee
Mijn XP is nu toch teveel verpaupert dus kan ik beter opnieuw installeren
[/quote]
  vrijdag 6 juli 2007 @ 18:48:09 #17
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_51209383
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 09:43 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ik heb meer het idee dat hij zelf zijn windows omgeving 'verkloot'.
En ja ik had gelijk.

Zie dit topic:
Windows Tweaks (Registry (Tuning))

Blijf af waar je geen verstand van hebt. Ook al denk je van wel.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:04:46 #18
85129 dikkedorus
pi_51209943
Eens met Knarf.
Sjibble, gooi nou eerst maar es memtest er overheen, dan heb je uitsluitsel. Kijk vervolgens of je temperatuurtjes nog lekker zijn.
pi_51282577
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 18:48 schreef Knarf het volgende:

[..]

En ja ik had gelijk.

Zie dit topic:
Windows Tweaks (Registry (Tuning))

Blijf af waar je geen verstand van hebt. Ook al denk je van wel.
Ik had dus helemaal niet aan mn registry gekloot.. ik weet wat ik doe
memtest gooi ik er idd nog overheen.. kan best zijn dat er 1tje niet lekker is

Wat ik weet is dat mn mobo momenteel 2.5V geeft en mn Kingston geheugen (we houden het bij het type merk) 2.6V wilt hebben.. dus ietsjes omhoog proberen? .

Maar verklaar dan dat als ik Painkiller speel en meeste van mn geheugen vol is ik het probleem niet heb van blauwe schermen

Hoe dan ook... Fresh Install is geen optie meer omdat ik mn windows-cd'tje na een jaar ben kwijtgeraakt .
Iemand een alternatief om je windows helemaal fris te maken?
[/quote]
  maandag 9 juli 2007 @ 10:14:46 #20
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_51282841
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:02 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Ik had dus helemaal niet aan mn registry gekloot.. ik weet wat ik doe
memtest gooi ik er idd nog overheen.. kan best zijn dat er 1tje niet lekker is

Wat ik weet is dat mn mobo momenteel 2.5V geeft en mn Kingston geheugen (we houden het bij het type merk) 2.6V wilt hebben.. dus ietsjes omhoog proberen? .

Maar verklaar dan dat als ik Painkiller speel en meeste van mn geheugen vol is ik het probleem niet heb van blauwe schermen

Hoe dan ook... Fresh Install is geen optie meer omdat ik mn windows-cd'tje na een jaar ben kwijtgeraakt .
Iemand een alternatief om je windows helemaal fris te maken?
Je kunt gewoon de CD van de buren gebruiken.
De licentie is uniek. CD's niet.
pi_51283048
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:14 schreef Knarf het volgende:

[..]

Voor de licentie moet ik toch weer zo'n tutje bellen omdat de mijne ongeldig is vanwege teveel activatie
Ik kan wel aan de buren vragen idd..
Misschien dat die zelfs wat beters hebben ofzo

Activeer em wel via de telefoon.. Gewoon een lulverhaal verzinnen geen code nodig

Maar.. zijn er andere manieren om mn windows een frisse install te geven?
Ik wil dat mn NFS Carbon het doet (onder andere.. ook andere progjes ofc )
[/quote]
  maandag 9 juli 2007 @ 10:24:17 #22
85129 dikkedorus
pi_51283079
Wat loop je nou te draaikonten, als je geheugen kapot is dan helpt een fresh install ook niet. Probeer dat dus eerst even.
pi_51283179
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:14 schreef Knarf het volgende:

[..]

niet helemaal
xp cd's kunnen zo geperst worden dat ze alleen 1 soort sleutel accepteren (dus upgrade, OEM, retail, VLK keys)
  maandag 9 juli 2007 @ 10:31:19 #24
85129 dikkedorus
pi_51283218
Als z'n buurman een gewone PC gebruiker is kan je er wel vanuit gaan dat het een OEM versie is.
pi_51284337
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:31 schreef dikkedorus het volgende:
Als z'n buurman een gewone PC gebruiker is kan je er wel vanuit gaan dat het een OEM versie is.
die heeft pas een pc..
weet niet precies.. maar iets van Dual-CPU dikke AMD X2 nogwat.. nja.. alweer een jaar terug. maar gebruikt het voor zware programma's enzo.
Dus zal ie onderhand wel vista hebben neem ik aan (kreeg van hem 512mb geheugen )

Maar anyway.. ik krijg die memtest niet gestart Ik ga es verder kijken hoe het moet
BTW: als het via de floppy moet kan ik beter gelijk stoppen.. heb geen floppydrive..

Anyway... een andere test die in windows kan... ?
Maar natuurlijk moet het weer PERSE geboot worden?
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')