weet eerlijk gezegd niet wat ik er van moet vinden... ja, hij zal er wel meer verdienen maar als het `m echt om het sportieve gaat vind ik Groningen nou niet echt zo`n grote stap vooruit voor Meeuwis. Ga dan naar PSV ofzo.quote:‘Meeuwis wil naar FC Groningen’
danny hespquote:Op dinsdag 15 april 2008 22:13 schreef ruud_fr het volgende:
[ afbeelding ]
wie is die speler helemaal rechts op de foto ook alweer?
tvp
wat ik in de wandelgangen heb gehoord zou hij niet echt goed door 1 deur kunnen met Atteveld...quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:23 schreef Timo20 het volgende:
tvp
Und? wat vinden we hier van?
[..]
weet eerlijk gezegd niet wat ik er van moet vinden... ja, hij zal er wel meer verdienen maar als het `m echt om het sportieve gaat vind ik Groningen nou niet echt zo`n grote stap vooruit voor Meeuwis. Ga dan naar PSV ofzo.
En waar ik het meest voor vrees is dat Roda `m weg doet voor een schijntje...
quote:Rotterdammers in Roda-vak bij finale dinsdag 15 apr 2008 21:59uur
Het vak met supporters van Roda JC zal tijdens de bekerfinalewedstrijd tegen Feyenoord op 27 april níet geheel vrij zijn van Rotterdammers.
Ten minste drie Rotterdammers zijn erin geslaagd om via de Limburgse club een kaartje te bemachtigen voor de wedstrijd in de Rotterdamse Kuip. Echt moeilijk was dat niet, want de drie staan bij Roda JC al jaren bekend als fan.
Volgens woordvoerder Rick Cremers van Roda JC gaat het om studenten die vanwege hun studie in Rotterdam wonen. Feyenoord-fans die denken via Roda JC een kaartje kunnen te bemachtigen voor de wedstrijd, kunnen zich volgens hem beter de moeite besparen.
,,De kaartjes worden alleen verkocht op vertoon van een Roda JC-clubcard en een identiteitsbewijs. Een Roda JC-clubcard kan je niet krijgen als je al een Feyenoord-clubcard hebt. Bovendien zou het ons meteen opvallen, als hier opeens veel voetbalfans met een in Rotterdam afgegeven paspoort voor de ticketshop staan.
Mocht een Feyenoord-fan er al in slagen om via Roda JC aan een kaartje te komen, dan zal diegene op de wedstrijddag eerst naar Kerkrade moeten en vandaaruit met een supportersbus- of trein naar Rotterdam. Pas daar zullen de tickets worden uitgedeeld, om zwarthandel tegen te gaan. Uitbundig ’Hand in hand kameraden’ zingen’ onderweg en in het Roda-JC-vak is dus niet verstandig.
Voor de finalewedstrijd zijn zon 44.000 kaarten gedrukt. De twee spelende clubs mogen elk 17.000 kaarten verkopen aan hun fans. De kaarten voor het Feyenoordvak zijn uitverkocht. Roda JC heeft tot nu toe dik 10.500 kaarten verkocht en verwacht deze week ook nog de rest te kunnen slijten. De resterende kaarten - zon 10.000 - zijn naar de KNVB gegaan. Ze zijn bedoeld voor relaties en sponsors.
Zonder die belachelijke combi was dat ook al gebeurd.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:41 schreef ZoneKill het volgende:
Kom op Roda fans. Ga naar de kuip, die 17.000 moeten we halen!
Zeer waarschijnlijk wel, ja.quote:Op woensdag 16 april 2008 08:24 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Zonder die belachelijke combi was dat ook al gebeurd.
Weten we ook weer meteen wat we aan Meeuwis hebben! Wat een zwetser! Zowiezo om zoiets voor een bekerfinale te gaan roepen is al KUT en dan ook nogeens aangeven dat groningen sportief een stap omhoog isquote:Meeuwis: 'De chemie tussen Atteveld en mij is weg'
16/04/2008 09:59
Ondanks een contract tot medio 2012 met Roda JC heeft Marcel Meeuwis wel oren naar een overstap naar FC Groningen. 'Mijn geloof in een verdere samenwerking met de trainer is verdwenen.'
'Ik heb een tijdje terug inderdaad bewust bijgetekend', zegt Meeuwis in de nieuwe Voetbal International. 'Maar er is de afgelopen maanden een aantal dingen gebeurd waardoor mijn geloof in een verdere samenwerking met de trainer is verdwenen. De chemie is weg. Daarom wil ik nu vertrekken.'
Meeuwis wil verder niet inhoudelijk op de situatie ingaan, maar het is een publiek geheim dat hij dit seizoen een aantal keren in de clinch heeft gelegen met trainer Raymond Atteveld. De interesse van FC Groningen, dat twee miljoen euro heeft geboden voor de 27-jarige middenvelder, moet uitkomst bieden voor de voormalige speler van Willem II en VVV-Venlo.
'Maar het bod van Groningen was onbespreekbaar', reageert algemeen directeur Huub Narinx tegenover VI. 'De inkt op zijn nieuwe contract is nauwelijks opgedroogd. Dan is het een beetje raar nu al over een transfer te praten. De afspraak is dat we niet moeilijk zullen doen als Marcel zich sportief kan verbeteren, maar in het geval van FC Groningen is daar geen sprake van.'
Meeuwis is het met die lezing niet eens. 'In mijn ogen betekent FC Groningen voor mij wél een sportieve verbetering. Het is nu een zaak tussen mijn zaakwaarnemer Louis Laros en Roda JC.'
idd dat las ik net op vi en toen dacht ik hetzelfde. Ook minder voor twente dat men nu net ook weer over rutten begint. Maargoed dat zal per ongeluk uitgelekt zijnquote:Op woensdag 16 april 2008 11:33 schreef NeedeRadicals het volgende:
Handig is dat van die spelers die vlak voor een belangrijke wedstrijd met zulke uitspraken komen..
Net nu wij de belangrijkste wedstrijd van het seizoen hebben wordt ineens het nieuws naar buiten gebracht dat El Ahmadi naar notabene concurrent voor de PO's Feyenoord gaat.
Misschien dat ze er daardoor niet over willen uitwijden, echter hoop ik dan ook dat zijn vriendin niet gaat 'uitwijden'.quote:Op woensdag 16 april 2008 14:43 schreef planethugo het volgende:
Nu lees ik dat iemand meent te weten dat Atteveld niet van de vriendin van meeuwis af kon blijven maar dit lijkt me toch weer zo een roddel die nergens op slaat. Anders zou het wel heel kwalijk zijn!
quote:Drie keer halve ton voor vlaggenschip in opkomst
BESCHOUWING MOET DE PROVINCIE WEL GELD STEKEN IN RODA’S AVONTUUR IN VROUWENVOETBAL?
Roda JC wil vanaf volgend jaar meedoen aan de eredivisie voor vrouwen. De provincie legt de komende drie jaar vijftigduizend euro per seizoen bij. Terecht?
Sportgedeputeerde Odile Wolfs haalde er gisteren tijdens de persconferentie over provinciale steun voor een eredivisie-vrouwenteam bij Roda JC het nodige bij om de keuze voor een bijdrage te motiveren: vergrijzing, ontgroening, sociale cohesie, economie, euregionale samenwerking.
De in geel-zwart gehulde dames van Kerkrade gaan nog net niet meehelpen aan de wereldvrede.
In de stortvloed aan woorden vielen echter wel degelijk valide argumenten te ontdekken. Voetbal is nu al de tweede vrouwensport na hockey en groeit het snelst van allemaal. Alleen al in Limburg zijn duizenden vrouwen actief in honderden teams. Het ontbreekt echter nog aan een team op het hoogste niveau. Dat betekent dat talent niet kan worden vastgehouden en naar elders vertrekt.
Dat betekent ook dat de provincie een uithangbord, dat het vrouwenvoetbal nog populairder kan maken, mist. Terwijl iedereen het over eens is dat er meer bewogen moet worden en dat jongeren juist op de sportvelden essentiële waarden als teamgeest krijgen aangeleerd.
Rest de vraag of er nu juist provinciaal geld in dit initiatief moet worden gestoken? Is Roda JC niet gewoon een bedrijf ? Dat laatste is het geval. Maar vrouwenvoetbal is nog geen renderende onderneming.
De dit seizoen gestarte eredivisie met zes teams krijgt relatief weinig media-aandacht. Potentiële sponsoren kijken nog even de kat uit de boom.
Met de eigen inbreng van Roda JC (vijftigduizend euro) en een zelfde bedrag van de provincie moet het lukken om de laatste horde, nog eens vijftigduizend euro van het bedrijfsleven, te nemen. Met opgeteld 150.000 euro per seizoen moet de club uit Kerkrade de eerste drie jaar toe kunnen.
Op een zelfde manier probeert de overheid ook elders in het bedrijfsleven ontwikkelingen mee aan te jagen. Het bedrag is relatief klein, zeker in vergelijking met de tonnen die de komende jaren naar het opzetten van een tophandbalclub in Zuid-Limburg gaan. Provincie en de gemeenten Sittard-Geleen en Beek steken maar liefst 2,64 miljoen in die tak van sport. Veel geld, en in Noord- Limburg, waar ook op hoog niveau gehandeld wordt, zal met schuine ogen worden gekeken naar de steun vanuit het gouvernement.
In het vrouwenvoetbal is Roda JC de enige club in de provincie met eredivisie-aspiraties.
Algemeen directeur Huub Narinx van Roda gaf gisteren toe dat hij er kort na zijn aantreden nog weinig in zag, maar dat hij gaandeweg steeds enthousiaster is geworden.
Uit vergelijkend onderzoek tussen betaald voetbalorganisaties blijkt dat de Kerkraadse club nu al in de nationale top drie staat van verenigingen met de grootste vrouwelijke aanhang. „Deelname aan de vrouweneredivisie kan dat Roda-familiegevoel alleen nog maar verder vergroten.”
Bron: LD
quote:RODA HOOPT OP TERUGKEER LIMBURGSEN
Roda JC hoopt bij de samenstelling van de selectie voor de entree in de vrouweneredivisie een beroep te kunnen doen op Limburgse speelsters die dit seizoen bij andere clubs aan de slag zijn gegaan. De reglementen van de Eredivisie Vrouwen schrijven overigens een evenwichtige verdeling van de voetbalsters voor om te voorkomen dat het krachtsverschil te groot wordt. De wedstrijden worden afgewerkt op sportpark Kaalheide. RKTSV uit Terwinselen zal fungeren als satellietclub.
Verder zal nauw worden samengewerkt met Stichting Promotie Vrouwenvoetbal Parkstad, die zich inzet voor het vrouwenvoetbal in Parkstad.
quote:‘Dit is de redding voor Limburgse vrouwenvoetbal’
Pierre Hensgens, teammanager van het vrouwenvoetbalteam van RKTSV, slaakte maandagavond een zucht van verlichting. Rond negen uur kreeg hij een telefoontje van Roda’s algemeen directeur Huub Narinx. „Wanneer Roda niet in het eredivisieproject zou stappen, had dat de doodsteek voor het Limburgs vrouwenvoetbal betekend”, weet Hensgens. „Maar nu Roda wél mee gaat doen, betekent dat in mijn ogen de redding voor het Limburgs vrouwenvoetbal.”
Voor de club uit Terwinselen is het een prettige bijkomstigheid dat het de satellietclub van de naaste buur uit Kerkrade wordt. Hensgens: ,,Laten we elkaar niet voor de gek houden, de situatie voor beide ploegen ziet er niet rooskleurig uit.” Zowel Reuver als RKTSV staat op het punt te degraderen uit de Hoofdklasse. „Dat RKTSV de satellietclub van Roda wordt, is voor ons de redding. Al moet over de precieze uitvoering nog gepraat worden.”
Minder blij is men bij Reuver.
Het mag met recht vrezen dat veel speelsters gaan proberen een plekje in de selectie van Roda JC te veroveren. Dat kan tijdens de talentendagen, die op 12 en 14 mei gepland staan.
Voorzitter Geert Teunissen geeft in een schriftelijke reactie te kennen dat het bestuur van Reuver op dit moment niet wil reageren en zich eerst wil beraden op de ontstane situatie.
Annika Pluymen, routinier bij RKTSV, reageert terughoudend.
,,Het is een goede zaak dat Limburg een eredivisieploeg krijgt, maar dan moet er wel een goed team samengesteld worden. Ik zeg daarom niet bij voorbaat ja tegen Roda, ook al woon ik maar twee minuten van Kaalheide en is Roda mijn cluppie. Als ze beginnen, moet het ook goed gebeuren.
Wanneer je de beste speelsters van Reuver en RKTSV selecteert, kom je al aardig in de buurt.”
Eén van de speelsters die een overstap naar Roda ziet zitten, is Aniek Scheepens uit Weert, die momenteel voor FC Twente uitkomt. In Enschede speelde ze echter pas acht eredivisiewedstrijden. „Dat valt tegen, hoewel ik het bij Twente verder prima naar mijn zin heb. Maar ik wil graag wedstrijden van betekenis spelen en dat kan nu niet omdat op mijn positie ervaren speelsters staan. Dit jaar kom ik toch al terug naar Limburg om een studie in Maastricht te gaan volgen.”
Jeugdinternational Suzanne de Kort van RKTSV vindt het ‘super’ en ‘goed voor het Limburgs voetbal’ dat Roda volgend seizoen mee gaat doen.
Zelf studeert en traint de Heerlense bij de Hogeschool van Amsterdam, een project waar speelsters klaargestoomd worden voor de eredivisie. „Volgend seizoen wil ik in ieder geval naar de eredivisie. Roda zou dan een fijne club voor mij zijn”, zegt De Kort, die overigens ook in de belangstelling van Willem II staat.
International en eredivisietopscorer Karin Stevens uit Maastricht zal ongetwijfeld hoog op het verlanglijstje van Roda staan. De kans dat ze komt, lijkt nihil. Stevens: „Het bevalt me super bij Willem II en ik ga hier zeker niet weg.
Het is leuk dat Roda mee gaat doen, al is het afwachten of ze een selectie op eredivisieniveau neer kunnen zetten.”
quote:SJIER
Afgelopen zondag speelde Ger Senden, mister Roda JC, zijn 410de wedstrijd in de eredivisie en zijn laatste thuiswedstrijd in dienst van de Kerkraadse club.
Als een klein kind had ik mij verheugd op het weerzien met mijn oud collega’s van Roda JC uit het seizoen 1994-1995 en op het wedstrijdje dat wij mochten spelen ter ere van het afscheid van Ger Senden. Uiteraard wilden wij per se die pot winnen, wat ook lukte, maar indrukwekkender was het om weer die onderlinge band te voelen, het wederzijdse respect, de herinneringen en vooral de humor over de extra kilo’s die de meeste spelers tegenwoordig met zich meeslepen.
Alles speelde zich af in een door Roda JC perfect georganiseerd feestje ter ere van Ger Senden. Zijn bijnaam ‘Sjier’, oftewel schaar, had hij te danken aan zijn vliegende tackles met twee spillebenen vooruit, die de tegenstander de nodige angsten bezorgde. Ger was een speler die nooit verzaakte.
De vele duizenden Roda-supporters en de talrijk opgekomen ex-collega’s gaven Ger het afscheid dat hij verdiende met veel applaus, dankwoorden, cadeaus, een lach en een traan. En dus nog één keer dat gezamenlijke potje voetbal, datgene wat ons allen verbindt.
Ger genoot zichtbaar van ‘zijn’ feestje en vatte dat mooi samen voor de camera: „Deze door mijn club georganiseerde dag is mij meer waard dan al het geld wat ik eventueel bij een andere club had kunnen verdienen.”
Typisch Ger en de reden dat hij zo populair is bij de aanhang.
Buiten het veld was Ger rustig, keek altijd de kat uit de boom.
Als hij vroeger een discussie aanging was dat meestal in Kerkraads dialect, voor mij onverstaanbaar.
Maar Ger is intussen door de voetballerij een ‘wereldburger’ geworden en beheerst al lang zijn talen.
Ook met Ger hebben we in het seizoen 1994- 1995 veel gelachen. Zoals die keer toen een Chinese speler een proeftraining mocht doen.
Toen deze Aziatische jongen voor het eerst het kleedlokaal betrad, stapte Ger direct op hem af om vervolgens de groep te vragen of iemand iets bij de ‘Panda’ besteld had, het Chinese restaurant op de hoek. Om zich daarna tegen de Chinees te verontschuldigen dat we al gegeten hadden. Die jongen had voor de training al geen zin meer. Voetbalhumor.
Deze typische humor, het wijgevoel en het onderlinge respect zal Ger gaan missen, zoals ik dat al een tijdje ervaar. Daarom was het voor mij een feest om bij het afscheid van een zeer plichtsgetrouwe en aardige ex-collega aanwezig te zijn. Het Limburgse voetbal zal Ger Senden gaan missen. m.graef@mgl.nl
In welk opzicht?quote:Op woensdag 16 april 2008 16:48 schreef planethugo het volgende:
dat vrouwenvoetbal zie ik zowiezo niet zitten, als je die samenvattingen van de eredivisie ziet schieten de tranen je in de ogen.
Helemaal mee eens. Als ie zo nodig weg wilt, dat ie dan ook meteen naar een top club gaat. Daarbij zou ik dat van Roda kant dus ook niet begrijpen: je gaat je concurrent toch niet versterken met je beste speler?quote:Op woensdag 16 april 2008 14:43 schreef planethugo het volgende:
hij moet zeker spelen in de finale maar Meeuwis laat zich nu, naast het blijkbare feit dat hij niet met atteveld overweg kan, gek maken door een groningen dat hem misschien wat meer salaris kan bieden maar dat sportief dus echt niet veel meer als roda is, wat hadden we ook alweer gemaakt tegen ze thuis dit seizoen? Ga dan naar psv of feyenoord als je echt hogerop wilt.
Afgezien van de huidskleur lijkt hij er ook nog op.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:51 schreef DarkShine het volgende:
"De chemie is weg, daarom wil ik nu vertrekken"
[ afbeelding ]
quote:Lachambre langer bij Roda
Roda JC heeft het contract van Vincent Lachambre opengebroken en met twee jaar verlengd. De 27-jarige verdediger ligt daardoor vast tot de zomer van 2011.
Lachambre werd aan het begin van het seizoen 2001/ 2002 aangetrokken.
Roda was na het late vertrek van Ramon van Haaren naar Feyenoord naarstig op zoek naar een linksback en nam Lachambre vlak voor het sluiten van de transfermarkt over van Harelbeke.
De Belg kreeg met name in zijn tweede en derde jaar nauwelijks speelminuten nauwelijks speelminuten en werd vervolgens verhuurd aan FC Eindhoven. Na zijn terugkeer veroverde hij alsnog een basisplaats in Kerkrade.
In de zomerstop werd Lachambre geopereerd aan beide voeten.
De revalidatie verliep zo moeizaam dat hij in de winter opnieuw onder het mes ging en het duidelijk werd dat de linksback dit seizoen niet in actie zou komen. Desondanks besloot Roda het in 2009 aflopende contract tussentijds te verlengen. „We laten Vincent niet vallen, omdat hij door een blessure lange tijd is uitgeschakeld”, aldus algemeen directeur Huub Narinx. „Hij is een jongen die bij ons past, vandaar dat we langer met hem door willen.”
Roy Bejas zal komend seizoen niet terugkeren naar Roda. Volgens Narinx is de kans dat de verdediger veel aan spelen toekomt uiterst klein. Het afgelopen jaar kwam de Kerkradenaar op huurbasis uit voor Fortuna Sittard.
,,Het is zonde om een jongen uit de eigen jeugd die zo ver is gekomen te laten vertrekken”, geeft Narinx aan. „Het is wat ons betreft een optie hem langer aan ons te binden en hem vervolgens weer te verhuren zoals het afgelopen seizoen. Daar heeft hijzelf het meeste aan. Maar als Roy zelf een club vindt, zullen we hem niet tegenhouden.”
Narinx liet verder weten ‘niet blij’ te zijn met uitspraken van Marcel Meeuwis in het voetbalweekblad VI. De middenvelder, die zoals bekend in de belangstelling staat van FC Groningen, gaf aan dat de chemie tussen hem en trainer Raymond Atteveld is verdwenen en hij daarom weg wil bij Roda. De Kerkraadse club heeft inmiddels laten weten vijf miljoen euro te willen krijgen voor Meeuwis. „We hebben Marcel aangesproken op zijn en hij heeft zijn excuses uitlatingen en hij heeft zijn excuses aangeboden”, aldus Narinx. „Tussen nu en de bekerfinale willen we geen gezeur meer, alles is gericht op die wedstrijd.
We zullen naar buiten toe geen mededelingen meer doen over deze zaak.” Atteveld wenste niets toe te voegen aan de reactie van Narinx, terwijl Meeuwis gisteren niet bereikbaar was voor commentaar.
Het aantal verkochte kaartjes voor de bekerfinale van 27 april is opgelopen tot 11.600. Nog steeds bereiken Roda berichten dat potentiële toeschouwers er niet helemaal gerust op zijn dat het duel zonder supportersproblemen zal verlopen. Narinx heeft daarop contact gezocht met FC Utrecht, dat in 2003 ten koste van Feyenoord de beker wegkaapte uit De Kuip. „Ook toen waren de aanhangers gescheiden en konden, net als nu, geen Feyenoord-fans in de vakken van de tegenstander belanden.
Er hebben zich die dag dan ook geen problemen voorgedaan en weten zeker dat die ook ditmaal niet zullen plaatsvinden.”
quote:Marcel Meeuwis hanteert het bekende trucje
ANALYSE AANVOERDER STUURT BEWUST AAN OP BREUK MET RODA JC
Marcel Meeuwis wil weg bij Roda JC. Zijn zaakwaarnemer Louis Laros verklaarde afgelopen zaterdag al in deze krant dat de middenvelder ‘open staat voor een vertrek’ en zijn werkgever Roda daar toch echt rekening mee moet houden bij het bepalen van de vraagprijs. Anders gezegd: het geeft geen zin een absurd hoog bedrag te vragen voor een speler die zijn zinnen heeft gezet op een transfer.
FC Groningen, dat vorige week een eerste bod uitbracht op Meeuwis, kan erover meepraten.
De noorderlingen wilden in de winter Bruno Silva niet laten vertrekken naar Ajax. De Uruguayaan gooide vervolgens als een verwend kind dat zijn zin niet krijgt de kont tegen de krib, waarna Groningen hem alsnog met frisse tegenzin liet gaan. Hoewel Meeuwis geen type is dat vanaf nu doodleuk thuisblijft, heeft zijn uitspraak in VI dat de chemie tussen hem en trainer Raymond Atteveld verdwenen is, zo ongeveer dezelfde impact. De afgelopen maanden zou het nodige zijn gebeurd tussen beiden. Duidelijk is dat de reactie van Atteveld na afloop van Sparta-Roda (4-1) niet in goede aarde viel bij Meeuwis. „Als je je buiten het veld gedraagt als een mannetje, moet je er tijdens de wedstrijd ook staan. En dat heb ik van Meeuwis en De Jong niet gezien vandaag”, zei Atteveld destijds tot ergernis van Meeuwis die vond dat die kritiek intern had moeten blijven. En waar de middenvelder voor de winterstop in de competitie geen enkele keer werd gewisseld, moest hij erna drie keer voortijdig naar de kant, voor een aanvoerder een opvallend hoog aantal. De verschillende scheurtjes hebben geleid tot een vertrouwensbreuk die niet meer te lijmen is.
Meeuwis is meteen door Roda aangesproken op zijn uitlatingen in VI en zou zijn excuses hebben aangeboden. Allemaal leuk en aardig, maar de kloof die hij bewust heeft geslagen lijkt onherstelbaar.
‘Met Roda en mij komt het niet meer goed, laat me maar gaan’ is zijn boodschap. Het is een tactiek die veel wordt gehanteerd door voetballers die een stapje hogerop willen. Jongens ook die blijkbaar niet het geduld of het fatsoen hebben om eerst af te wachten of de clubs er onderling uit kunnen komen, voordat het breekijzer uit de gereedschapskist wordt getoverd.
In Kerkrade wordt stevig gebaald van deze kwestie. De timing had namelijk niet beroerder gekund.
Eigenlijk wilde iedereen het alleen hebben over de bekerfinale die over ruim anderhalve week op het programma staat. Vervolgens roept de aanvoerder dat hij geen toekomst meer ziet bij de club. En dat terwijl hij in november zijn contract tussentijds verlengde tot 2012. Daarover hoeft de eredivisionist zich overigens niet te beklagen, want door die nieuwe verbintenis kan een veel hoger bedrag worden gevraagd dan voorheen.
Dat was natuurlijk ook de achterliggende gedachte van de contractverlenging.
Roda wil vijf miljoen vangen voor Meeuwis. Als beide partijen evenveel water bij de wijn doen komt de transfersom in de buurt van 3,5 miljoen. Is Roda niet bereid de prijs te laten zakken en/of weigert Groningen het bod substantieel te verhogen, dan zou de overgang wel eens kunnen afketsen. Roda blijft dan zitten met een voetballer die zijn zinnen had gezet op een transfer. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn, ware het niet dat de hoofdrolspeler de boel dusdanig op scherp heeft gezet dat straks bij elk akkefietje zal worden gerefereerd aan zijn uitspraken.
Wie roept dat het geloof in een verdere samenwerking met de trainer is verdwenen, kan niet meer terug.
Als een voetballer weg wil bij zijn club, kan hij de deur naar een transfer eigenhandig wagenwijd openzetten.
Kijk, dit snap ik dus niet van Atte. Dat Marcel buiten het veld een "mannetje" is dat geloof ik wel. Maar in het veld staat hij "altijd" zijn "mannetje". Tenminste wat ik kan zien in de thuiswedstrijden en samenvattingen dan.quote:Duidelijk is dat de reactie van Atteveld na afloop van Sparta-Roda (4-1) niet in goede aarde viel bij Meeuwis. „Als je je buiten het veld gedraagt als een mannetje, moet je er tijdens de wedstrijd ook staan. En dat heb ik van Meeuwis en De Jong niet gezien vandaag”, zei Atteveld destijds tot ergernis van Meeuwis die vond dat die kritiek intern had moeten blijven. Bron: LD
Daar zeg je het, heel Roda werd overlopen waarom dan 1 of 2 spelers eruit lichten?quote:Op donderdag 17 april 2008 09:34 schreef DarkShine het volgende:
Meeuwis werd dat duel ook aan alle kanten overlopen, net zoals heel Roda overigens.
Welke trainer gebruikt zulke uitspraken niet om een speler eens op scherp te zetten? Als die daar niet tegen kan is die toch echt te lang in de eerste divisie blijven spelen!
quote:Dronken Van Houdt (ex-Roda) rijdt huis binnen
Peter van Houdt heeft zichzelf flink in de nesten gewerkt. De oud-speler van Roda JC zat dinsdag met een slok op achter het stuur en reed vervolgens tegen de gevel van een huis in Sint Truiden aan. Zijn rijbewijs is voorlopig ingetrokken.
Volgens Belgische media 'vlogen de stenen over de kinderen van het gezin' dat in het betreffende huis woont. Uiteindelijk kwam iedereen met de schrik vrij, maar de schade aan het huis is enorm. Woensdag meldde Van Houdt, die tegenwoordig zijn brood verdient bij Sint-Truiden, zich overigens weer gewoon op de training.
Bron: FC Update
Waar we in 2000 nog extra kaarten vroegen, en niet kregen omdat NEC dit weigerde, komen we ze nu niet kwijt...quote:Roda JC geeft kaartjes voor finale terug
Roda JC heeft besloten 3000 kaartjes voor de bekerfinale terug te geven aan de KNVB. De Kerkraadse club heeft dit besluit genomen op basis van het tot nu toe verkochte aantal van ruim 11.500 kaarten.
Roda ontving 16.600 tickets. Anderhalve week voor de finale zijn er daarvan 11.600 verkocht. ,,Als we te lang wachten bestaat de kans dat je kaartjes terugstuurt van vakken die voor een gedeelte gevuld zijn met Roda-fans", aldus algemeen directeur Huub Narinx. ,,Dat willen we absoluut voorkomen. Door de kaartjes van complete vakken terug te geven, is het niet mogelijk dat aanhangers van Feyenoord én Roda bij elkaar komen te zitten."
De nog beschikbare 2000 tickets zijn voornamelijk in combinatie met een treinreis. Alleen de supportersvereniging WSU heeft nog plaats in de bussen.
dat is natuurlijk ook helemaal waar ja, zo had ik 't nog niet bekeken. Maar die 20.000 van feyenoord hoor je verder ook nietquote:Op donderdag 17 april 2008 13:52 schreef Schimpie het volgende:
Die eventuele 3500 man die nu nog een kaartje hadden gekocht had je toch niet gehoord tijdens de wedstrijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |