Hij werkt. Z'n collega's zijn lamballen. Denk ik.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:21 schreef Bartholomeus het volgende:
Dus je werkt bij de Kwikfit. En je bent er trots op...
Ja dat is nou typisch kwik fit, ze pretenderen een autobedrijf te zijn terwijl er maar een zeer select aantal dingen aan een auto gedaan kan worden, omdat de monteurs er de ballen verstand er van hebben.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:19 schreef Daffodil31LE het volgende:
En dan ga je naar een Kwik-Fit met de eenvoudige vraag of ze eventjes de olie van je automatische bak willen vervangen, krijg je te horen dat dat specialistisch werk is...
Ja ik werk er en nee ik ben er niet trost op en heb ook niet de kwik fit mentaliteit gelukkig.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:24 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hij werkt. Z'n collega's zijn lamballen. Denk ik.
Ja dat is nodig, elke maand moet er een bepaald bedrag verdient worden. Laten we voor het gemaakt even uitgaan van een omzet van 50.000 euro, over al het geld wat daarboven verdient word kunnen de manager en zijn assistent een bonus krijgen (over alles boven de 50k). Dus het lijkt me logisch dat je dan zoveel mogelijk probeert te verkopen.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:25 schreef SuperShark het volgende:
Ik heb een vraag:
- Is het nou echt nodig elke klant ongenadig af te zetten, met over het algemeen matige service ?
nee niets verkapts, ik werk er meer ook niet. Denk ook niet dat de directie blij is dat ik dit doequote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:53 schreef tevebe het volgende:
Verkapt klanten(on)tevredenheidsonderzoek?
Volgens mij is het niet een woord maja
Herkenbaar!quote:
Dat dus. Ik ben dan maar naar de plaatselijke DHZ-garage gegaan. Auto op de brug, drie boutjes los, deksel eraf, zeefje eruit. Ontluchtingsbout los en de oude ATF (die de kleur van cola had (!)) eruit. Eventjes de motor aanzetten om er nog een halve liter extra uit te persen. Filter en magneet gereinigd en alles weer in elkaar gedraaid. Paar liter verse ATF erin en motor laten draaien. Met draaiende motor bijgevuld tot net onder maximum op de peilstok. Klaar. Half uurtje werk.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:05 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Ja dat is nou typisch kwik fit, ze pretenderen een autobedrijf te zijn terwijl er maar een zeer select aantal dingen aan een auto gedaan kan worden, omdat de monteurs er de ballen verstand er van hebben.
Wij noemen een grote beurt bij kwik fit onderling ook wel de kleinste grootste beurt van nederland, dit omdat er eigenlijk geen reet aan je auto gedaan wordt. Er word wel een zogenaamde check list afgewerkt maar dit zijn vrijwel allemaal controle punten die de APK keurmeester invult en dus toch al gedaan moesten worden voor de APK.
Leuk weetje is trouwens dat oliewissels de grootste schadepost bij kwik fit zijn, terwijl het maar 10% uitmaakt van het werkaanbod.
Ik heb in mijn 'carriere' als heel wat motoren in de soep zien lopen doordat er geen,te weing of de verkeerde olie in de auto werd gedaan.
Banden op pompen kan ik juist wel weer aanraden!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:57 schreef eevebe het volgende:
bij de kwikfit laat ik mn banden nog niet eens oppompen.
bij wijze van spreken natuurlijk, dat doe ik altijd bij het tankstation
Voor mij verdient het nu eventjes best wel goed, maar ik blijf er ook niet lang meer vrees ik.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:12 schreef tevebe het volgende:
Waarom blijf je er werken? Heb je het zo goed naar je zin daar?
Oh ja. Ook leuk: Jullie Belgische collegae van Auto5 of Midas zijn daar ook zo goed in. Wil je vier nieuwe banden? Geen probleem. Die staan in het rek met een prijskaartje eraan. Dus je rekent even en komt tot de conclusie dat je dat bedrag in je portemeja hebt. Dan liggen de banden erop en krijg je de rekening. Moet je alsnog pinnen omdat ze een aantal zaken "vergeten" zijn te melden. Zoals brughuur, montagekosten, nieuw ventieltje * 4 en balanceren....quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:16 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Banden op pompen kan ik juist wel weer aanraden!![]()
De pompen die we gebruiken zijn altijd wel heel nauwkeurig en het is nog gratis ook.
Veel mensen zijn denk ik op de hoogte van de onkunde daar.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:17 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Voor mij verdient het nu eventjes best wel goed, maar ik blijf er ook niet lang meer vrees ik.
Het gaat trouwens ook niet zo goed met kwik fit, er word de laatste maanden erg veel verlies geleden door veel filialen.
brughuur ? haha wat een afzettersquote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Oh ja. Ook leuk: Jullie Belgische collegae van Auto5 of Midas zijn daar ook zo goed in. Wil je vier nieuwe banden? Geen probleem. Die staan in het rek met een prijskaartje eraan. Dus je rekent even en komt tot de conclusie dat je dat bedrag in je portemeja hebt. Dan liggen de banden erop en krijg je de rekening. Moet je alsnog pinnen omdat ze een aantal zaken "vergeten" zijn te melden. Zoals brughuur, montagekosten, nieuw ventieltje * 4 en balanceren....
Echt, de gemiddelde bandenboer durft zoiets niet.
Door schade en schande wijs geworden denk ikquote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:21 schreef tevebe het volgende:
[..]
Veel mensen zijn denk ik op de hoogte van de onkunde daar.
ik laat liever mn olie verversen bij de media markt dan bij de kwikfitquote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:25 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Door schade en schande wijs geworden denk ik![]()
Kwik fit is een beetje net als media markt, je weet dat het geen fantastisch bedrijf is maar je denkt dat je er lekker goedkoop uit bent en dus ga je er toch maar heen.
Tja bij MediaMarkt kan ook iedere boer je iets aansmeren zonder echt verstand ervan te hebben. Alleen daar werken soms nog vrouwen dus al meer reden voor mij om daar te komen.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:25 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Door schade en schande wijs geworden denk ik![]()
Kwik fit is een beetje net als media markt, je weet dat het geen fantastisch bedrijf is maar je denkt dat je er lekker goedkoop uit bent en dus ga je er toch maar heen.
wij hebben ook ooit eens een heeel fijn grietje gehad die stage kwam lopen van het mbo, erg fijn was datquote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:33 schreef tevebe het volgende:
[..]
Tja bij MediaMarkt kan ook iedere boer je iets aansmeren zonder echt verstand ervan te hebben. Alleen daar werken soms nog vrouwen dus al meer reden voor mij om daar te komen.
FYI: Een Citroën XM is eigenlijk gewoon hetzelfde als een Peugeot 605 met een mooier koetswerk en betere vering...quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:21 schreef kwikfit het volgende:
Van sommige peugots verversen we de versnellingsbakolie trouwens wel
Ja klopt er zijn onderling best wel wat verschillen. zo heb je echt heeeele slechte filialen en matige filialen. Maar de laatste tijd lopen er echt vreselijk veel (goede) mensen weg omdat ze het werken totaal verziekt word door het regeltjes van bovenaf. Met als gevolg dat totaal incapabele mensen op sommige posities worden gezet en geloof mij... dat is te merken.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:40 schreef casejunkie het volgende:
Ik denk dat het behoorlijk per kwikfitfiliaal kan verschillen. Een vriend van mij is een tijd APK keurmeester geweest in breda (zijn 2 filialen in Breda) Op het filiaal waar hij werkte merkte hij niks van vreemde dingen. Maar bij het andere filiaal wel.
joh ik heb geen flauw idee hoe het bij die types zit, ik ben ook geen automonteur (daarom werk ik ook bij kwik fitquote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:49 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
FYI: Een Citroën XM is eigenlijk gewoon hetzelfde als een Peugeot 605 met een mooier koetswerk en betere vering...
quote:Ik heb een prima kwikfitter waar ik naartoe gaan voor klussen die ik zelf niet kan/durf te doen. Mijn advies: ga zelf eens rondkijken. Een garagebedrijf (beun, dealer, kwikfit, whatever) is even goed als zijn personeel. Dat een garage in Rotterdam een waardeloze job aflevert betekent niet dat de garage van hetzelfde bedrijf dat in Amsterdam ook zou doen.
Waar zijn de positieve punten in dit topicquote:Waarom doe ik dit ? Er zijn een hoop misverstanden over het bedrijf zowel positief als negatief en het lijkt
me een goede zaak dat mensen bepaalde dingen weten voordat ze een bezoek overwegen.
Als je een beetje wat van auto's weet is het ook geen aanrader om bij de KF stage te lopen, aangezien de klussen echt te simpel voor woorden zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:20 schreef Diemietuhriej het volgende:
TVP, heb tot vorige week enkele weken stage gelopen bij de Kwik-fit..
Tsja, ik heb er geen goede ervaring aan over gehouden en raad gewoon de Kwik-fit niet aan..
Alfa twinspark: Nee bougies vervangen is teveel moeite, laat maar zitten.. Echt zo'n mentaliteit.En die mensen moeten er uiteindelijk wel voor betalen.
Bah. Ben blij dat ik daar weg ben achteraf.
Wat je ermee moet ? gewoon zeggen dat je 25 euro korting wil en anders de oude kat mee naar huis wil nemen, er valt dan meestal wel iets te regelen. Op het kwik fit hoofdkantoor worden ze helemaal hystirisch als ze erachter komen dat er minder oude katalysatoren binnen komen dan dat ze nieuwe verkopen want het is echt een goudhandeltje voor ze.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:55 schreef 2cv het volgende:
Die tip van die katalysator is leuk, maar wat moet je er als klant mee ? In de vensterbank zetten ? Tegen de tijd dat een particulier iemand gevonden heeft die voor ¤25,- een oude katalysator wil kopen, heeft diezelfde particulier ook al ¤25,- aan brandstof verstookt.
Overigens vind ik de KwikFit wel tof, sinds er een maat van me werkt. Hij sleutelt met liefde aan auto's en als hij twijfelt of iets niet kan (nog nooit voorgekomen!) zegt hij het gewoon eerlijk.
Enneh, in een ander topic zei ik dit:
[..]
Met die Xm's kan je beter niet naar kwik fit gaan want dat is anders dan normaal en daar kunnen ze niet mee omgaan, het is al echt ontiegelijk vaak verkeerd gegaan met mensen die het hydrolische systeem potje verwisselden voor remolie bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:25 schreef Hyperdude het volgende:
Wel geinig dat mensen met de gaarste (Citroen XM)auto's lopen te piepen over de gaarste "garage".
Ik vind zelf de Kwikfit wel geschikt voor APK/banden. Maar blijf er dan wel bij kijken , en grote banden (17/18 Inch) laat ik wel ergens anders monteren. Je bent ook erg afhankelijk van het filiaal. In Amsterdam heb ik wel eens meegemaakt dat er iemand het rempedaal in moest drukken van de APKbaas en dat die het gewoon niet begreep/verstond.
NB. Wel goed dat TS dit topic heeft geopend. Je weet toch dat er een boel gezeik komt op zo'n forum.
Vast niet zo heel leuk, maar er zijn ook zat dingen die ik niet zo aardig vind van mijn baas dus staan we mooi quittequote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat zou je baas ervan vinden als hij erachterkomt dat je dit topic hebt geopend?
Volgens mij heb ik al gewezen op de klantenservice bij de kwik fit, die echt heel goed is als je klachten hebt over je behandeling, reparatie oid en dat is ook wel nodig ook bij het bedrijfquote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:17 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Waar zijn de positieve punten in dit topic![]()
![]()
?
Whahahaha... een remvloeistofreservoir is toch een heel stuk kleiner dan die LHM-bak van een Citroën. Er gaat dus geen belletje rinkelen bij die prutsers als blijkt dat je er wel tien flesjes remvloeistof kan ingooien?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:39 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Met die Xm's kan je beter niet naar kwik fit gaan want dat is anders dan normaal en daar kunnen ze niet mee omgaan, het is al echt ontiegelijk vaak verkeerd gegaan met mensen die het hydrolische systeem potje verwisselden voor remolie bijvoorbeeld.![]()
Hey, die klant had toch nieuwe filters in zijn auto?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:25 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Als je een beetje wat van auto's weet is het ook geen aanrader om bij de KF stage te lopen, aangezien de klussen echt te simpel voor woorden zijn.
Bij subaru impreza's worden ook nooit de bougies vervangen omdat het inderdaad... teveel tijd kost.
Dus die mentaliteit kan ik helemaal onderschrijven zo gebeurde een tijdje geleden het volgende:
Alle filters die bij een grote beurt vervangen worden worden altijd aangeleverd in een plastic tasje, die leg je dan bij de auto en ga je ze vervangen als het goed is. Alleen de monteur had weinig zin, dus uiteindelijk niets aan de auto gedaan en zo weer na het afrekenen aan de klant meegegeven.
Foutje was alleen dat ze deze plastic tas in de auto hadden laten liggen met alle nieuwe filters erin.
De klant was zoals je je misschien kan voorstellen not amused...
Blijkbaar is het lastig uit elkaar te houden die 2 potjes. Dus wij van die speciale citroen olie gehaald en weer opnieuw gevuld e.d.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Whahahaha... een remvloeistofreservoir is toch een heel stuk kleiner dan die LHM-bak van een Citroën. Er gaat dus geen belletje rinkelen bij die prutsers als blijkt dat je er wel tien flesjes remvloeistof kan ingooien?
Komaan zeg... een XM is niet veel verschillend van een willekeurige andere auto. Ja, er zitten veerbollen onder en de stuur- en remservo werken op dezelfde LHM, maar voor de rest is er niets vreemds aan.
zo had ik het nog niet eens bekeken, das een goede die gaan we onthoudenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:10 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hey, die klant had toch nieuwe filters in zijn auto?
Aan Franse auto's is heel veel anders.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Whahahaha... een remvloeistofreservoir is toch een heel stuk kleiner dan die LHM-bak van een Citroën. Er gaat dus geen belletje rinkelen bij die prutsers als blijkt dat je er wel tien flesjes remvloeistof kan ingooien?
Komaan zeg... een XM is niet veel verschillend van een willekeurige andere auto. Ja, er zitten veerbollen onder en de stuur- en remservo werken op dezelfde LHM, maar voor de rest is er niets vreemds aan.
Komen ze dan met dat zakje bij jullie dan kun je zeggen:quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:21 schreef kwikfit het volgende:
[..]
zo had ik het nog niet eens bekeken, das een goede die gaan we onthouden
"Gaar" als in afwijkend/raar. Je moest vroeger al uitkijken bij de KwikFit en andere Ford/Opelgarages als je met een auto met een aluminium carter (Alfa oid.) kwam. Die gasten draaiden dan de olieplug met de luchtsleutel vast; dolgedraaiende schroefdraad in je carter; niet leuk.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hyperdude, waarom is een XM per defenitie "gaar"? Omdat er nieuwe ATF in moest?
Dat moet bij de meeste andere auto's ook na bijna 200.000 KM hoor... Eigenlijk eerder, maar ach, als je de auto nog niet zo lang hebt...
Dat is idd. altijd wel vermakelijk daaro. Staan ze met hulp van een brander remtrommels van een Reno 5 of een Volvo 440 los te maken. Van die auto's waarbij het onderhoud de laatste 10 jaar heeft bestaan uit tanken en ruitenwisserspul bijvullen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:39 schreef kwikfit het volgende:
[..]
...
Feit is trouwens wel dat de kwik fit ontzettend veel oude rot auto's krijgt omdat wij gewoon onder alle merk en universe dealers staan in een soort rangorde.
Vaak hoor je ook mensen zeggen van ik kwam voor nieuwe banden maar ze smeerden me ook gelijk een nieuwe uitlaat aan, dat wil ik even nuanceren. Vaak zijn de auto's al in slechte staat en weten ze zelf niet dat de uitlaat niet meer goed is want ze horen hem bijvoorbeeld nog niet, dan is het echt een hele opgave om mensen wijs te maken dat ie toch echt vervangen moet worden. Omdat mensen vooral in hun gedachten hebben dat alleen hun banden slecht zijn en er dan heilig van overtuigd zijn dat hun uitlaat nog prima in orde is. Wil natuurlijk niet zeggen dat er ook vaak dingen wel aangesmeerd worden die eigenlijk niet nodig zijn en tja hoe zie je het verschil daartussen als leek...
Eeeeenorm herkenbaar van mijn stage je.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
"Gaar" als in afwijkend/raar. Je moest vroeger al uitkijken bij de KwikFit en andere Ford/Opelgarages als je met een auto met een aluminium carter (Alfa oid.) kwam. Die gasten draaiden dan de olieplug met de luchtsleutel vast; dolgedraaiende schroefdraad in je carter; niet leuk.
En je kan zeggen van een XM wat je wil, maar Jan de Monteur gaat eerst even op zijn hoofd krabben, daarna in zijn kruis, en dan ff een sjekkie draaien als zo'n ding de garage binnengeduwdwordt.
Dat is bij de Kwikfit niet anders
[..]
Dat is idd. altijd wel vermakelijk daaro. Staan ze met hulp van een brander remtrommels van een Reno 5 of een Volvo 440 los te maken. Van die auto's waarbij het onderhoud de laatste 10 jaar heeft bestaan uit tanken en ruitenwisserspul bijvullen.En dan de bijbehorende aarderijkskundeleraar oid. moeilijk lopen doen dat ie een uur moet wachten omdat ze zo lang bezig zijn die puinzooi los te krijgen.
Ratten zijn het inderdaad. Tijdje geleden een grote beurt door ze laten doen, omdat ze om de hoek zitten dus lekker makkelijk. Wordt ik gebeld, "uw ophanging van uw uitlaat is bijna doorgeroest, die moet echt vervangen worden"...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:32 schreef RealZeus het volgende:Kwik Fit.
Heel typisch.
Ga ik naar Kwik Fit dan is er van alles mis met mijn remmen en uitlaat. Ben ik bij mijn eigen garage: niks aan het handje.
ik geloof dat ze als smoesje gebruik hadden dat het voor een andere auto was en dat de monteur het per ongeluk heeft laten liggen ofzo.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Komen ze dan met dat zakje bij jullie dan kun je zeggen:
1-meneer u heeft nieuwe filters in uw auto gehad.
2-oh, daar zijn de filters voor meneer X, we hebben ons het leplazerus gezocht, ziet u nu wel, we hebben ook nieuwe filters in uw auto gezet. (het tasje heeft er immers ingelegen.)![]()
Ik vind het overigens wel triest dat dit gebeurd, als het te moeilijk is en te veel tijd kost dan moet je het ook niet in rekening brengen, zeg het dan gewoon en breng het niet in rekening.
Iemand attent maken op het feit dat er nieuwe filters inmoeten en ze eventueel bestellen zodat ze er door iemand ingezet kunnen worden die er wel verstand van heeft is dan eerlijker.
Dat is iets waar we veel mee te maken hebben inderdaad, ook mensen die denken dat je binnen no time een set remmen vervangen hebt, terwijl je daar echt wel even mee bezig bent als je het goed wil doen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
Dat is idd. altijd wel vermakelijk daaro. Staan ze met hulp van een brander remtrommels van een Reno 5 of een Volvo 440 los te maken. Van die auto's waarbij het onderhoud de laatste 10 jaar heeft bestaan uit tanken en ruitenwisserspul bijvullen.En dan de bijbehorende aarderijkskundeleraar oid. moeilijk lopen doen dat ie een uur moet wachten omdat ze zo lang bezig zijn die puinzooi los te krijgen.
Ah, vaste prijs, tja misschien krijg je dan gewoon waar je voor betaald? Al vind ik nog steeds dat als filters vervangen op het lijstje staat dit moet gebeuren of gemeld moet worden waarom dit niet kan.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:29 schreef kwikfit het volgende:
[..]
ik geloof dat ze als smoesje gebruik hadden dat het voor een andere auto was en dat de monteur het per ongeluk heeft laten liggen ofzo.
Ja het is jammer dat het gebeurd, maar weinig aan te doen als het niet lukt aangezien de prijs voor een grote beurt vast staat. Die voer je in 1 keer in in de computer en je hebt niet de mogelijkheid om per werkzaamheid te factureren. Ik wil niet zeggen dat het standaard is dat er gewoon filters niet vervangen worden, het gebeurd denk ik als ik een gok mag doen bij 1 op de 10 dat het te lastig is om te vervangen. Een grote beurt bij kwik fit houdt trouwens vooral filters vervangen in, het lichten van een kleppendeksel behoord al niet meer tot de mogelijkheden, kan je nagaan hoe weinig er eigenlijk gedaan word aan de auto.
En eerlijkheid... tja die is soms ver te zoeken maar dat is in de hele maatschappij tegenwoordig.
Ik verbaas me soms ook als ik zie wat voor soort auto's ons soms word toevertrouwd. Al moet ik zeggen dat porsches e.d. toch redelijk vaak alleen maar voor APK komen of banden en daar zijn wij toch wel weer goedkoop in ten opzichte van een porsche dealer.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:31 schreef casejunkie het volgende:
Ik meen ook dat momenteel Kwikfit helemaal niet blij is dat ATU naar Nederland is gekomen en hier vlot aan het uitbreiden is. Hier in Breda hebben ze een aantal maanden geleden een ATU open gegooid en mijn indruk vandaar is toch redelijk goed.
Over dat de Kwikfit de meest gare barrels binnenkrijgt is waar maar ze krijgen ook Porsches binnen. Die laatste klanten snap ik al helemaal niet. Zo'n auto laat je liever door een dealer onderhouden omdat die redelijk weet wat speelt bij zo'n auto.
Nou wil ik overigens de dealers in Nederland niet in de hemel prijzen want ik sleutel veel aan mijn mazda 626'en en durf bijna te zeggen dat mijn kennis van dat type auto de monteurs overstijgd
Veel banden van lease auto's waren inderdaad een beetje zoek geraakt, ze hadden in het centrale magazijn waar alles opgeslagen word een grote verbouwing gehad waarbij het nogal een chaos was geworden met als gevolg echt gigantisch veel banden die zoek zijn geraakt.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:46 schreef thaduck het volgende:
lol kwikshit
Leaseauto:
- Winterbanden halen. Koste me 4 uur voor ze eronder lagen, stel incapabele debielen
- Zomerbanden weer terug erop. Koste bijna 8 uur, want ze waren ze kwijt (dus 2x langskomen)
- Winterbanden jaar erop er weer op zetten, heeeee, kijk nou! Daar zijn de zomerbanden weer die ze kwijt waren.
Tsjah, tis lease dus niet mijn keus.
Prive een keer remblokken gevraagd te vervangen. Begonnen ze een heel lulverhaal over de schijven enzo, heb ze gezegd alleen de blokken te doen en zich er verder niet mee te bemoeien. Sindsdien brandde het lampje van "Remmen vervangen" constant, wegens verkeerd aangesloten bekabeling.
Uiteraard de maandag erop naar een echte garage gegaan en alles goed laten maken.
Conclusie: voor de lease moet ik, prive wil ik er nog niet dood gevonden worden. Alleen goed genoeg om op zaterdag remmen of banden te halen als het echt niet anders kan
Die grote beurt is niet voor niets zo goedkoop moet je maar denken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:35 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ah, vaste prijs, tja misschien krijg je dan gewoon waar je voor betaald? Al vind ik nog steeds dat als filters vervangen op het lijstje staat dit moet gebeuren of gemeld moet worden waarom dit niet kan.
Maar ja, zoals je zegt er is wel meer niet eerlijk, misschien is goedkoop in dit geval gewoon wel duurkoop.
Jij hebt het over een frans gebakje ?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:42 schreef GizartFRL het volgende:
@ Kwikfit, leuk he Ventielen kopen bij een dealer, in de velg monteren en dan de klant naar de dealer sturen om de ventielen in te laten lezen.
Tja, als je dus geen simpele wagen hebt dan roep je het over jezelf af als je hem naar de kwikfit brengt bedoel je? Ik kan me voorstellen dat er ook wagens zijn waar zelfs een kwikfitter geen moeite heeft, kwestie van inschatten misschien? (no pun intended)quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:55 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Die grote beurt is niet voor niets zo goedkoop moet je maar denken.
Het is een beetje de strategie van kwik fit om net te doen alsof ze een volwaardig autobedrijf zijn en dan kun je natuurlijk niet zeggen tegen een klant dat je niet eens een simpel filter of bougie kunt vervangen, dan verlies je natuurlijk een hoop 'waardigheid'
Wat een achterlijke test. Zes van de tien dingen merk je zelf ook wel. Verder is het alleen maar gunstig voor de gebruiker, die heeft weer een jaar APKquote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:16 schreef xFriendx het volgende:
In de Autoweek (17e jaargang nr 50 / 13-20 december 2006) hebben ze een keer een test gehouden onder dit soort zaken. Ook Kwik-Fit werd hier in betrokken.
De redactie van Autoweek 'vernielde' moedwillig 10 punten aan hun testauto en brachten deze vervolgens langs voor een APK beurtje.
De 10 testpunten even op een rijtje:
- Claxon defect
- Ruitenvloeistofreservoir leeg
- Ruitensproeier defect
- Reserveband leeg
- Profiel voorband matig
- Grootlichtlamp rechts defect
- Zijknipperlicht links defect
- Kentekenverlichting links defect
- Oliefilter oud
- Olie oud
Zij zijn onder andere ook bij een filiaal in Breda langsgeweest. Het filiaal op de Ettensebaan 23 (nabij een woonboulevard), weet niet of dit ook het filiaal is wat hier eerder door iemand genoemd werd.
Ruitenvloeistof is bijgevuld, weinig profiel banden is opgemerkt, oliefilter en olie is vervangen. Score: 4 uit 10.
Niet zo best dus. Echter zijn er wel uitzonderingen, een filiaal in Delft scoort een 9,5.
Al met al is de gemiddelde score over de 10 filialen (door heel het land) die zijn bezocht een 5,35. Heel veel wordt dus niet opgemerkt.
De claxon is bijvoorbeeld in slechts 3 van de 10 gevallen gerepareerd. Hetzelfde voor het knipperlicht links, een euvel wat je toch wel als eerste zou moeten opmerken tijdens een APK keuring.
En dat noem jij gunstig?? Een APK papiertje belangrijker vinden dan een veilige autoquote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:48 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat een achterlijke test. Zes van de tien dingen merk je zelf ook wel. Verder is het alleen maar gunstig voor de gebruiker, die heeft weer een jaar APK
Dan moeten ze nodig de specificaties, meetapparatuur of de brillen bijstellen hoorquote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:49 schreef kwikfit het volgende:
Dus het kan best zijn dat ze nog goed waren op het oog, maar te dun volgens de specificaties.
Natuurlijk is het ook mogelijk dat ze je gewoon probeerden te naaien
Een APK is sowieso maar een momentopname. Mensen die denken dat een apk-beurt (quote:Op zondag 16 maart 2008 00:30 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
En dat noem jij gunstig?? Een APK papiertje belangrijker vinden dan een veilige auto
Ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg mensen die hun auto bekijken op dezelfde manier als ik mijn ijkast.quote:Op zondag 16 maart 2008 11:22 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Een APK is sowieso maar een momentopname. Mensen die denken dat een apk-beurt () genoeg is om een jaar veilig te rijden zijn veel gevaarlijker dan een auto die met een paar kapotte lampjes toch door de APK komt. Sowieso hoor je niet te mogen rijden als je deze gebreken niet opmerkt.
Dat is waar, maar dan nog hadden ze gebreken moeten testen die je als leek niet zelf kunt zien. Zoals bijvoorbeeld wiellagers ofzo.quote:Op zondag 16 maart 2008 11:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg mensen die hun auto bekijken op dezelfde manier als ik mijn ijkast.
Zolang dat ding "het doet" is het goed. Daarom moet je een keuring gewoon consequent uitvoeren; dan heb je er nog iets aan.
Daar komt het wel een beetje op neer, laat geen dingen waarvoor je diepgrondig moet nadenken bij de kwik fit doen zeg maar. Het ligt overigens niet alleen aan het personeel dat sommige werkzaamheden gruwelijk mislukken maar ook aan het gebrek aan gereedschap. Een computer om een auto aan aan te sluiten om hem bijvoorbeeld te resetten na een service beurt is er niet, speciaal gereedschap om bepaalde werkzaamheden te kunnen uitvoeren evenmin. Dus komt het een beetje neer op roeien met de riemen die je hebt omdat toch bepaalde dingen gedaan moeten worden, daarbij raken vaak dingen beschadigd maar ach zo lang de klant het niet te weten komt...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:05 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Tja, als je dus geen simpele wagen hebt dan roep je het over jezelf af als je hem naar de kwikfit brengt bedoel je? Ik kan me voorstellen dat er ook wagens zijn waar zelfs een kwikfitter geen moeite heeft, kwestie van inschatten misschien? (no pun intended)
true truequote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:05 schreef GizartFRL het volgende:
Niet specifiek, maar goed.
Zolang kwikfit bestaat zal er wel animo voor zijn moet je maar denken.
Ik vind het een beetje een rare test om op die dingen te gaan testen als je hem voor een APK keuring brengt. Een oud oliefilter en oude olie hoort namelijk totaal niet bij de punten die gechecked moeten worden tijdens een keuring. Aangezien je schrijft dat het wel verholpen is denk ik dat we hier praten over meer dan alleen een APK keuring.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:16 schreef xFriendx het volgende:
In de Autoweek (17e jaargang nr 50 / 13-20 december 2006) hebben ze een keer een test gehouden onder dit soort zaken. Ook Kwik-Fit werd hier in betrokken.
De redactie van Autoweek 'vernielde' moedwillig 10 punten aan hun testauto en brachten deze vervolgens langs voor een APK beurtje.
De 10 testpunten even op een rijtje:
- Claxon defect
- Ruitenvloeistofreservoir leeg
- Ruitensproeier defect
- Reserveband leeg
- Profiel voorband matig
- Grootlichtlamp rechts defect
- Zijknipperlicht links defect
- Kentekenverlichting links defect
- Oliefilter oud
- Olie oud
Zij zijn onder andere ook bij een filiaal in Breda langsgeweest. Het filiaal op de Ettensebaan 23 (nabij een woonboulevard), weet niet of dit ook het filiaal is wat hier eerder door iemand genoemd werd.
Ruitenvloeistof is bijgevuld, weinig profiel banden is opgemerkt, oliefilter en olie is vervangen. Score: 4 uit 10.
Niet zo best dus. Echter zijn er wel uitzonderingen, een filiaal in Delft scoort een 9,5.
Al met al is de gemiddelde score over de 10 filialen (door heel het land) die zijn bezocht een 5,35. Heel veel wordt dus niet opgemerkt.
De claxon is bijvoorbeeld in slechts 3 van de 10 gevallen gerepareerd. Hetzelfde voor het knipperlicht links, een euvel wat je toch wel als eerste zou moeten opmerken tijdens een APK keuring.
Ik kan je 1 ding vertellen: als een auto door een APK heen komt wil echt niet zeggen dat deze 100% veilig is. Het gebeurd zo vaak dat mensen bij ons komen met een piepend geluid bij het remmen, dan blijkt dat de remmen totaal op zijn.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:30 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
En dat noem jij gunstig?? Een APK papiertje belangrijker vinden dan een veilige auto
Tja lastig oordelen vanachter mijn computer maar het lijkt dan erop dat ze die dag nog even het budget moesten halenquote:Op zondag 16 maart 2008 01:55 schreef thaduck het volgende:
[..]
Dan moeten ze nodig de specificaties, meetapparatuur of de brillen bijstellen hoorAuto is nog 2 jaar bij mij geweest, in onderhoud bij een dealer en nooit zijn de remschijven vervangen
Je wil echt niet weten hoeveel mensen over de zeik gaan omdat we een lampje hebben vervangen van 4 euro om hem door de APK heen te krijgen. Persoonlijk vind ik dat vreselijke mensen, die rationeel denken kwijt zijn geraakt en koste wat kost op de eerste rij willen zitten voor een dubbeltje.quote:Op zondag 16 maart 2008 11:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan nog hadden ze gebreken moeten testen die je als leek niet zelf kunt zien. Zoals bijvoorbeeld wiellagers ofzo.
Mijn auto is trouwens ooit eens afgekeurd op een kapot nummerplaatverlichtingslampjeWas bij het Profile Tyrecenter en zelfs hiervoor moest ik toestemming geven om het te vervangen
Hoewel dit op zich goed is natuurlijk.
Persoonlijk ga ik dan liever ff naar de goede bandenzaak. Een setje goede banden is een must. Ik ken iemand die een auto had gekocht en daar durfde we niet harder mee dan 100/110 omdat hij dan erg ging slingeren. Een setje goede banden eronder en boven 130/140 niks. (harder hebben we nog niet gereden)quote:Op zondag 16 maart 2008 12:28 schreef Fastmatti het volgende:
Van die Porsches enzo is het eigenlijk nog logischer dat ze naar de kwit-fit ofzo gaan. APK is natuurlijk ontzettend goedkoop, maar vooral op banden is enorm veel te besparen. Dealer rekent zo 2500,- terwijl het ergens anders de helft kost, letterlijk dus.
De mogelijke besparingen zijn echt enorm.
Dat is natuurlijk de beste optiequote:Op zondag 16 maart 2008 12:31 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
Persoonlijk ga ik dan liever ff naar de goede bandenzaak. Een setje goede banden is een must. Ik ken iemand die een auto had gekocht en daar durfde we niet harder mee dan 100/110 omdat hij dan erg ging slingeren. Een setje goede banden eronder en boven 130/140 niks. (harder hebben we nog niet gereden)
Ik weet niet wat jij met goede banden bedoelt, maar bij kwik fit kan je echt wel gewoon dezelfde banden krijgen als die je bij elke andere dealer koopt dus daar hoef je het echt niet voor te laten. Wellicht heb je eigen merkbanden gekocht daar kan ik het me heeel goed bij voorstellen, die dingen maken een vreselijke herrie tijdens het rijden en zijn lastig te balanceren. Ik denk overigens dat je banden slecht gebalanceerd zijn, althans dat klinkt mij wel bekend in de orenquote:Op zondag 16 maart 2008 12:31 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
Persoonlijk ga ik dan liever ff naar de goede bandenzaak. Een setje goede banden is een must. Ik ken iemand die een auto had gekocht en daar durfde we niet harder mee dan 100/110 omdat hij dan erg ging slingeren. Een setje goede banden eronder en boven 130/140 niks. (harder hebben we nog niet gereden)
quote:Op zondag 16 maart 2008 12:36 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wel blijven opletten natuurlijk en vooral vergeten niet zelf je wielbouten nog even aan te draaien.
Nee, maar het zijn wel altijd klanten van de Kwikfit waarbij de wielbouten plotseling losrakenquote:
Nee klopt niet, tenminste niet bij de apparaten waarmee ik gewerkt heb. Er zitten vaak 2 standen op om als je bijvoorbeeld twee verschillende typen wielen door elkaar heen wil balanceren, dit is zodat je niet het apparaat opnieuw hoeft in te stellen als je tussendoor even een ander wiel gebalanceerd hebt.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:41 schreef Fastmatti het volgende:
Ik heb ooit weleens gehoord dat een bandenbalanceerapparaat twee standen heeft. De eerste om het even grof te balanceren en dan de tweede stand voor het betere werk. Daarbij wordt de tweede stap standaard overgeslagen. Klopt dit? Of is het een verhaal van klok klepel.
En niet alleen de wielbouten kan ik je vertellenquote:Op zondag 16 maart 2008 12:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nee, maar het zijn wel altijd klanten van de Kwikfit waarbij de wielbouten plotseling losraken
Heeft denk ik meer te maken dat ik een lieverhebber van dat type auto ben. Een echte liefhebber die kan sleutelen is in de meeste gevallen iets beter dan een monteur die alle types moet kunnen repareren van een Merk.quote:Op zondag 16 maart 2008 02:09 schreef Stefan740 het volgende:
De ATU is net zo'n ramp.
Oh en als je zelf echt wat ervaring hebt en een handboek/vraagbaak oid kun je idd beter zijn dan de 'officiele' monteurs casejunkie
I stand corrected, het ging inderdaad niet om een APK keuring, maar om een kleine beurt. Mijn excuses.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:19 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een rare test om op die dingen te gaan testen als je hem voor een APK keuring brengt. Een oud oliefilter en oude olie hoort namelijk totaal niet bij de punten die gechecked moeten worden tijdens een keuring. Aangezien je schrijft dat het wel verholpen is denk ik dat we hier praten over meer dan alleen een APK keuring.
Desalniettemin vind ik het wel heel slordig dat ze zo veel steken hebben laten liggen bij een APK keuring aangezien ze hier als ze een steekproef op krijgen wel aardig de sjaak zijn. Meestal gebeurd de keuring dan ook behoorlijk volgens het boekje omdat keurmeesters ook graag hun papieren willen houden.
Als de auto voor een kleine beurt was gebracht dan had de uitkomst me niets verbaasd. Daar word namelijk de olie even snel bij ververst en gekeken waar nog makkelijk, snel en veel geld aan verdient kan worden. Verder word er eigenlijk nauwelijks naar verlichting e.d. gekeken omdat dit toch geen geld oplevert.
Als klanten er dan zelf achterkomen dat er na de beurt toch een lichtje kapot is dan word meestal doodleuk gezegd dat het zomaar kan gebeuren dat een licht het 5min geleden nog deed en nu ineens niet meer, beetje lastig alleen als 3 of 4 lampen stuk zijn
Zelfs een blinde zwarte soul zanger zou het opmerken, je knipperlichten knipperen sneller en het "klik" geluid van je knipperlicht gaat dus ook sneller.quote:Op zondag 16 maart 2008 13:18 schreef xFriendx het volgende:
[..]
I stand corrected, het ging inderdaad niet om een APK keuring, maar om een kleine beurt. Mijn excuses.
Ben het wel met je eens dat je kapotte lampjes (zoals je knipperlicht) makkelijk zelf kan opmerken. Aan de andere kant als zij dat om een bepaalde reden niet doen (je bent een blinde zwarte soul zanger) dan moet de garage dat alsnog doen.
Je krijgt bij de merkdealer trouwens 100 euro terug voor je oude katalysator.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:59 schreef kwikfit het volgende:
- Als je een katalysator laat vervangen bij de kwik fit, eis dan je oude of je geld terug deze is namelijk geld waard!
kwik fit krijgt hiervoor 25 euro, wat ze dus verdienen bovenop wat jij zelf betaald voor je nieuwe katalysator.
Hadden zo bij ons op school in de garage ook een keer geflikt. Ging zo het wiel van een auto vandoor toen ie de bocht nam.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:49 schreef retuow82 het volgende:
En thuis maar even mijn wielbouten nagelopen, je weet maar nooit....
Kwik fit is alleen maar leuk voor een accu of een uitlaat.
Uitlaten van de kwikfitquote:Op zondag 16 maart 2008 12:49 schreef retuow82 het volgende:
Kwik fit is alleen maar leuk voor een accu of een uitlaat.
No way dat je er 100 euro voor terug krijgt, zo waardevol is dat kleine beetje platina wat erin zit ook weer niet.quote:Op zondag 16 maart 2008 13:42 schreef Quint24 het volgende:
[..]
Je krijgt bij de merkdealer trouwens 100 euro terug voor je oude katalysator.
En dat is waarschijnlijk ook wat de kwik-fit ervoor krijgt.
Alleen geven ze de klant er maar 25 euro voor en de rest is winst voor hun zelf.
Zolang er animo voor is dan blijven ze bestaan natuurlijk, maar ik denk dat als als potentiele klanten die topic zouden lezen dat ze wel 2 keer achter hun oren krabben voor ze een bezoek brengen.quote:Op zondag 16 maart 2008 14:54 schreef gateway het volgende:
als ik dit zo lees wordt het tijd dat de kwikfit opgedoekt wordt..... bouten en moeren vergeten aan te draaien, zeggen dat je filters hebt vervangen maar dat niet hebt gedaan, verkeerde olie in remsystemen en dan er niks van zeggen en voor nood repareren...... Echt, volgens mij kunnen ze nog niet eens een band op de goede spanning brengen!!
Het zijn geen top uitlaten bij kwik fit dat moet ik toegeven, maar vooral de manier van montage zorgt voor een korte levensduur.quote:Op zondag 16 maart 2008 16:02 schreef Stefan740 het volgende:
[..]
Uitlaten van de kwikfit![]()
Een kennis heeft er 50.000km mee gedaan voordat ie kapot was...
Tja hoe ver moet je gaan met service ? je betaald er niets voor dus als je die band voor iedereen weer op de auto moet zetten moet je dat op een gegeven moment ook gaan doorbereken in de prijs, en die is juist relatief gezien best laag voor het plakken van een lekke band bij een kwik fit. Dat gebeurd natuurlijk ook met de opzet dat men hoopt dat de band niet meer te reparen is zodat er weer lekker geld verdient kan worden aan de verkoop van nieuwe bandenquote:Op zondag 16 maart 2008 16:51 schreef jitzzzze het volgende:
Kwikfit
Een keer mn band laten maken nadat een schroef het nodig vond om mee te liften. Moest hem er 's middags zelf weer op zetten. Lekkere service...
Kijk dat zijn nou de vragen waarvoor ik dit topic geopend heb.quote:Op zondag 16 maart 2008 18:18 schreef Wokkel het volgende:
Leuk topic!
Wat is de maximale korting die je kan bedingen voor een uitlaat, banden of remmen?
Zijn er naast het oppompen nog meer dingen gratis?
Nogal vreemd dan..? En als ze een steekproef krijgen krijgt de keurmeester strafpunten en na een paar incidenten wordt zijn RDW bevoegdheid ingetrokken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:16 schreef xFriendx het volgende:
In de Autoweek (17e jaargang nr 50 / 13-20 december 2006) hebben ze een keer een test gehouden onder dit soort zaken. Ook Kwik-Fit werd hier in betrokken.
De redactie van Autoweek 'vernielde' moedwillig 10 punten aan hun testauto en brachten deze vervolgens langs voor een APK beurtje.
De 10 testpunten even op een rijtje:
- Claxon defect
- Ruitenvloeistofreservoir leeg
- Ruitensproeier defect
- Reserveband leeg
- Profiel voorband matig
- Grootlichtlamp rechts defect
- Zijknipperlicht links defect
- Kentekenverlichting links defect
- Oliefilter oud
- Olie oud
Zij zijn onder andere ook bij een filiaal in Breda langsgeweest. Het filiaal op de Ettensebaan 23 (nabij een woonboulevard), weet niet of dit ook het filiaal is wat hier eerder door iemand genoemd werd.
Ruitenvloeistof is bijgevuld, weinig profiel banden is opgemerkt, oliefilter en olie is vervangen. Score: 4 uit 10.
Niet zo best dus. Echter zijn er wel uitzonderingen, een filiaal in Delft scoort een 9,5.
Al met al is de gemiddelde score over de 10 filialen (door heel het land) die zijn bezocht een 5,35. Heel veel wordt dus niet opgemerkt.
De claxon is bijvoorbeeld in slechts 3 van de 10 gevallen gerepareerd. Hetzelfde voor het knipperlicht links, een euvel wat je toch wel als eerste zou moeten opmerken tijdens een APK keuring.
Whahahahquote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:15 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Herkenbaar!
Is bij ons ook al talloze malen gebeurd. Op het bandenapparaat zit een rubber die ervoor moet zorgen dat er geen metaal op velg contact is. Dit rubber slijt echter en dan kan de arm van het bandenapparaat dus tegen bepaalde velgen aankomen. Kwik fit is alleen een beetje laks met onderhoud van dit soort apparaaten met als gevolg dat er bijna nooit nieuwe rubbers opgezet worden simpelweg omdat deze niet gekocht (mogen) worden.
Mocht zoiets gebeuren dan krijg je zodra je contact opneemt met de klantenservice het wel allemaal prima vergoed, ze zijn echt doodsbang voor ontevreden klanten en zullen alles in het werk stellen om je tevreden te krijgen op het hoofdkantoor.
Volgens mij ben jij helemaal niet van de Kwikfit, maar van Euromaster ofzo.quote:Op zondag 16 maart 2008 18:46 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Kijk dat zijn nou de vragen waarvoor ik dit topic geopend heb.
...
Kwik fit is ook erg handig als je even je auto onder een brug wil bekijken, dan rij je gewoon langs en zeg je dat je uitlaat een raar geluid maakt en dan kijk je gelijk even mee als de monteur driftig op zoek gaat naar het zogenaamde euvel.
Het is vooral het hoofdkantoor zoals ik al zei die alles in het werk zal stellen om ontevreden klaten weer proberen tevreden te toveren, maar laat me raden jij hebt geen contact met de klantenservice opgenomen of wel ?quote:Op zondag 16 maart 2008 19:00 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Whahahah
Hahahahaahahahaa![]()
![]()
![]()
![]()
Hahahahahahaahahaaaahahaah![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
snif...![]()
snotter..
pinkt traan weg.
Ik ga Never, nooit meer naar kwikfit, gebruiken tenminste in den bosch gewoon verkeerde materialen, of 2e hands.. lichten je op.
Aub.. je zit hier echt verkeerd
of een keer toen ik een hoes om een as geduwd wilde hebben,
kwam ik terug ( moest 3 uur duren ).. kostte het me 25 euro.
Dank-je-wel
met als excuus dat t voor de "jongens" was..
Dan ben jij iemand die het wel weer goed getroffen heeft, das mooiquote:Op zondag 16 maart 2008 18:54 schreef detulp050 het volgende:
Ik heb best wel positieve ervaringen bij de Kwikfit aan de Atoomweg in Groningen. Ik ga er niet altijd heen, maar als ik er voor iets kom zijn ze altijd netjes en correct
Dat zou wel een goede zijn hequote:Op zondag 16 maart 2008 19:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij helemaal niet van de Kwikfit, maar van Euromaster ofzo.
Kijk heel veel mensen hebben een slechte ervaring bij de kwik fit (ja echt het kanquote:Op zondag 16 maart 2008 19:10 schreef Pumatje het volgende:
nogal goed beleid voeren ze dan.
Luister ik heb nu al heel wat jaren bedrijfscommunicatie studie achter de rug.
En ik kan on-mo-gen-lijk geloven dat de top dit wil, en het kader dat doet..
Zou namelijk faillisement betekenen, maar aangezien de kwikfit gewoon mikt op budget materiaal met een budget bemanning van uitvoerende personeel hoeven ze helemaal niet te voldoen aan de eisen van een gemiddelde autoliefhebber.
als het hoofdkantoor alles eraan zou doen om klanten tevreden te stellen zou het betekenen dat die vestiging de problemen zou moeten op lossen die op de werkvloer ontstaan, en dat klopt niet en kan ook niet kloppen. De top kijkt dan naar waar het probleem zit en daar wordt dan iets aan gedaan, en je wil zeggen dat de klantenservice het gezeik maar blijft oplossen?
Uiteraard heb ik de klantenservice niet gebeld, ik moet dan gaan zeiken om 25 euro en uren aan de telefoon hangen?Gaat er mij om hoe ik benaderd werd en af werd gezet en dan trek ik liever gelijk de conclusie nooit meer terug te komen dan nog eens een oplossing te gaan zoeken. Als bij zulke kleine zaakjes je al zo wordt behandeld hoe moet het bij grotere taken gaan...
En wat ik van kennis/vriend/omstander opvang is dat bij de grotere taken helemaal geen kwik fit bij moet worden geroepen.
Kijk jij had al een vermoeden en die goede monteur heeft het alleen maar bevestigd, je mag wel een beetje dankbaar zijn soms hoor!quote:Op zondag 16 maart 2008 19:17 schreef koudhier het volgende:
Mijn Kwik Fit ervaring:
Ik vroeg of ze even naar mijn uitlaat konden kijken. Zo gezegd zo gedaan. Auto op de brug, "monteur" staat eronder en ik ga er ook onder staan om mee te kijken.
Wat doet die prutser: hij ziet een roestplekje (niet lek) en zegt "ja kijk, hier is 'ie bijna door". Vervolgens pakt ie z'n schroevendraaier en gaat ertegen staan rammen tot er een gat in zit.
Zegt ie doodleuk dat ie daar rot was en dat dat uitlaatstuk vervangen moet worden.
En bedankt he.
135 euro ex btw. krijgen wij retour.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:58 schreef kwikfit het volgende:
[..]
No way dat je er 100 euro voor terug krijgt, zo waardevol is dat kleine beetje platina wat erin zit ook weer niet.
Als je trouwens goed had gelezen wat ik schreef dan wist je dat de klant bij kwik fit er helemaal niets voor terug krijgt als hij zijn oude katalysator inleverd.
Das een mooie smak geld, als je even zegt waar ik moet zijn om oude katalysatoren in te leveren dan doe je mij en andere fokkers ook een groot plezier.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:38 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
135 euro ex btw. krijgen wij retour.
Ventieldopjes zitten bij een nieuw ventiel in, das iets van 3 euro per ventiel meen ik.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:42 schreef GizartFRL het volgende:
Ventieldopjes berekenen ze ook los?
Monteur bij ons op de zaak werkte daarvoor bij Kwikfit.
Kwam bij het magazijn aan of ze de 4 ventieldopjes die hij vernieuwd had op de bon wilden boeken.
Geld officieel alleen voor de katjes die we zelf bestellen, maar af en toe doen we zelf ook wel eentje retour.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:41 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Das een mooie smak geld, als je even zegt waar ik moet zijn om oude katalysatoren in te leveren dan doe je mij en andere fokkers ook een groot plezier.
Kijk jij noemt een prijs die je er zo voor zegt te kunnen krijgen, maar nu blijken er ineens wel wat meer haken en ogen aan te zitten, wat het verhaal een stuk ongeloofwaardiger maakt naar mijn idee. Zeker omdat je al katalysatoren van 210 euro hebt nieuw, dan lijkt die 135 euro voor een oude gebruikte mij een beetje vreemd. Maar goed daar gaat dit topic verder niet overquote:Op zondag 16 maart 2008 19:47 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Geld officieel alleen voor de katjes die we zelf bestellen, maar af en toe doen we zelf ook wel eentje retour.
Helaas kun je zelf niet heengaan en zeggen; " kijk een kat, mag ik effe vangen".
Wel leuk met de metaalboeren die zeggen de hoogste prijs te kunnen bieden voor een kat.
Ligt er een beetje aan hoe groot het wiel is en of het op het apparaat gezet kan worden en aan de goodwill van het personeel ik doe het alleen als het rustig is. Sommige kwik fit's hebben een hulp tooltje om dat soort wielen te demonteren. Voor het plakken van die banden moet je er trouwens niet op rekenen dat we daar plakspul voor hebben.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:50 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb wel een vraagje...
Onze zoon heeft een mammoet skelter en die heeft een lekker band..
Nu krijg ik de band natuurlijk nooit van het wiel af.
Doen jullie dit ook?
In principe stel je met moeren aan de stuurstang(spoorstang), daarbij kan je kleine aanpassingen doen in de stand van de wielen. Het kan zijn dat bij sommige auto's die schade hebben gehad of echt hard tegen een stoeprand aan hebben gezeten, je niet genoeg stelruimte hebt om het goed te krijgen en het dus een onbegonnen werk is. Vaker is de reden van niet willen uitlijnen de volgende:quote:Op zondag 16 maart 2008 21:09 schreef kabelhaspel het volgende:
Wat is toch het echte verhaal achter de veelgehoorde smoes: uitlijnen kan niet, stuurstang is krom.
Ik ben zelf nog nooit naar de KF geweest maar heb dit verhaaltje al zovaak voorbij zien komen, van Starletjes tot Laguna's.
In kruiwagenbenden (= skelterbanden) kan gewoon ene prop geschoten worden zoals bij een autoband. Ik heb er ervaring mee.quote:Op zondag 16 maart 2008 22:40 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan hoe groot het wiel is en of het op het apparaat gezet kan worden en aan de goodwill van het personeel ik doe het alleen als het rustig is. Sommige kwik fit's hebben een hulp tooltje om dat soort wielen te demonteren. Voor het plakken van die banden moet je er trouwens niet op rekenen dat we daar plakspul voor hebben.
Er zijn meen ik wel enkele kwik fit's zijn die dat doen, maar als ik je een advies mag geven: niet doen.quote:Op zondag 16 maart 2008 22:52 schreef vannelle het volgende:
Doet Kwikfit ook motorwielen? Ik bedoel banden omleggen
Proppen schieten doen we op de kermisquote:Op zondag 16 maart 2008 23:04 schreef 2cv het volgende:
[..]
In kruiwagenbenden (= skelterbanden) kan gewoon ene prop geschoten worden zoals bij een autoband. Ik heb er ervaring mee.
In de band van m'n Eend had ik ook proppenquote:Op zondag 16 maart 2008 23:06 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Proppen schieten doen we op de kermis![]()
Kwik fit werk uitsluitend met paraplutjes, die van binnenuit aan worden gebracht, wel zo veilig; kan er niet uitschieten en kan je gelijk de band van binnen inspecteren of deze verbrand is of andere beschadigingen heeft.
edit:
in een kruiwagen/skelterband zou je natuurlijk wel een prop kunnen schieten als je iemand kunt vinden die dat doet, dat lijkt me duidelijk
Het kan ook wel en direct dodelijk is het ook niet. Maar het alternatief dat we nu hebben met paraplutjes is gewoon veel beter. simple as thatquote:Op zondag 16 maart 2008 23:13 schreef 2cv het volgende:
[..]
In de band van m'n Eend had ik ook proppen
Helder !quote:Op zondag 16 maart 2008 23:15 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Het kan ook wel en direct dodelijk is het ook niet. Maar het alternatief dat we nu hebben met paraplutjes is gewoon veel beter. simple as that
Tuurlijk kom ik met losse wielen, dan hoef ik dat verhaal over slechte remblokken en zo ook niet aan te horen.quote:Op zondag 16 maart 2008 23:04 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Er zijn meen ik wel enkele kwik fit's zijn die dat doen, maar als ik je een advies mag geven: niet doen.
Tenzij je het in- en uitbouwen zelf doet, dan zou ik het nog wel aandurven.
Als ik al zie dat alle auto's die wij natrekken met hetzelfde moment van 110nm gedaan wordenwil ik niet weten hoe onverschillig dit doen met motorfietsen.
Dat niet alleen maar ze hebben ook niet de juiste vorm. Mijn stiefvader heeft zich ook zo'n bordkartonnen uitlaat van de Kwik Fit laten aansmeren(en ik zei nog dat hij daar niet heen moest gaan) en dat ding klappert tegen de bodemplaat aan en de auto maakt veel meer herrie. Zoveel dat ik weiger lange afstanden met dat gebakje te rijden, je wordt doodmoe van die irritante brom.quote:Op zondag 16 maart 2008 18:08 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Het zijn geen top uitlaten bij kwik fit dat moet ik toegeven, maar vooral de manier van montage zorgt voor een korte levensduur.
Ik ben laatst ook nog bijzonder pissig geworden op mn pa omdat hij een kwikfituitlaat voor veel teveel pieken onder de auto van mn zusje had laten leggen. Als ze terug naar utrecht had gereden (waar ze woont nota bene) dan had ik zo van de sloop voor nog geen 2 tientjes een nieuw apparaat onder een andere 205 getrokken. Dit geintje kostte iets van 100 euro geloof ik voor een nieuwe einddemper...quote:Op maandag 17 maart 2008 00:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat niet alleen maar ze hebben ook niet de juiste vorm. Mijn stiefvader heeft zich ook zo'n bordkartonnen uitlaat van de Kwik Fit laten aansmeren(en ik zei nog dat hij daar niet heen moest gaan) en dat ding klappert tegen de bodemplaat aan en de auto maakt veel meer herrie. Zoveel dat ik weiger lange afstanden met dat gebakje te rijden, je wordt doodmoe van die irritante brom.
vaak zit er een binnenband in....quote:Op zondag 16 maart 2008 23:04 schreef 2cv het volgende:
[..]
In kruiwagenbenden (= skelterbanden) kan gewoon ene prop geschoten worden zoals bij een autoband. Ik heb er ervaring mee.
als ze al niet kunenn uitlijnen omdat het te moeilijk is zou ik ze zoiets al helemaal niet aanvertrouwen!!!quote:Op maandag 17 maart 2008 15:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Effe vraagje: bij mijn katalysator zijn de 4 bouten van de flensen afgebroken. Kan ik die daar laten uitboren?
Gelukkig verkoopt kwik fit geen remmendelen voor motorenquote:Op zondag 16 maart 2008 23:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tuurlijk kom ik met losse wielen, dan hoef ik dat verhaal over slechte remblokken en zo ook niet aan te horen.![]()
Maar je klinkt niet al te zeker, zal wel een ander adres zoeken als mijn banden binnen zijn.
Een paar jaar terug was de pasvorm vaak slecht dat is een feit. Tegenwoordig moet ik zeggen dat het op zich wel meevalt zeker met gangbare uitlaten, die passen vaak echt probleemloos. Kom niet met een volvo aanzetten want die geven eigenlijk altijd wel problemen op de een of andere manier.quote:Op maandag 17 maart 2008 00:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat niet alleen maar ze hebben ook niet de juiste vorm. Mijn stiefvader heeft zich ook zo'n bordkartonnen uitlaat van de Kwik Fit laten aansmeren(en ik zei nog dat hij daar niet heen moest gaan) en dat ding klappert tegen de bodemplaat aan en de auto maakt veel meer herrie. Zoveel dat ik weiger lange afstanden met dat gebakje te rijden, je wordt doodmoe van die irritante brom.
We wachten met spanning op jou bevindingenquote:Op maandag 17 maart 2008 13:36 schreef Blik het volgende:
heb net een ohra auto-verzekering afgesloten, daar zit ook een tegoed bij voor reparaties bij de kwikfit a 250 euro...
Ja heel fijn allemaal maar dit is natuurlijk gewoon appels met peren vergelijken een nieuwe uitlaat (ook al is het kwik fit) is natuurlijk altijd duurder dan een tweedehands exemplaar. Verder lees ik ook niet echt dat de kwik fit je besodemieterd heeft ofzo.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:46 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Ik ben laatst ook nog bijzonder pissig geworden op mn pa omdat hij een kwikfituitlaat voor veel teveel pieken onder de auto van mn zusje had laten leggen. Als ze terug naar utrecht had gereden (waar ze woont nota bene) dan had ik zo van de sloop voor nog geen 2 tientjes een nieuw apparaat onder een andere 205 getrokken. Dit geintje kostte iets van 100 euro geloof ik voor een nieuwe einddemper...
Alles kan maar je moet wel veel geluk hebben iemand bij de kwik fit te treffen die geduldig genoeg is om dat secuur te doen, kan het je in ieder geval niet aanraden.quote:Op maandag 17 maart 2008 15:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Effe vraagje: bij mijn katalysator zijn de 4 bouten van de flensen afgebroken. Kan ik die daar laten uitboren?
Het uitboren van zoiets kan je nog met je eigen ogen controleren of dat goed gebeurd is, met uitlijnen kan je dat wel vergeten en kan je het alleen in je 'stuur' merken.quote:Op maandag 17 maart 2008 17:51 schreef gateway het volgende:
[..]
als ze al niet kunenn uitlijnen omdat het te moeilijk is zou ik ze zoiets al helemaal niet aanvertrouwen!!!
Dan nog eerder een Euromaster oid
Dat noem ik ronduit slecht! Niet calibreren van apparatuur!quote:Op maandag 17 maart 2008 18:06 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Het uitboren van zoiets kan je nog met je eigen ogen controleren of dat goed gebeurd is, met uitlijnen kan je dat wel vergeten en kan je het alleen in je 'stuur' merken.
Meeste uitlijn apparten zijn trouwens al behoorlijk gebruik bij kwik fit, op zich niet zo erg want het is best aardig spul. Jammer alleen dat de apparatuur nooit gecalibreerd word!
Zo lijnen wij al maanden uit met een apparaat welke een grote afwijking heeft. Als je een auto helemaal uitgelijnd hebt en je doet het nog een keer opnieuw nadat je er een rondje mee hebt gereden, dan geeft het apparaat totaal andere waardes aan dan zoals je hem de vorige keer volgens de computer hebt afgesteld.
dat vind je al een probleem?quote:Op maandag 17 maart 2008 18:14 schreef gateway het volgende:
[..]
Dat noem ik ronduit slecht! Niet calibreren van apparatuur!
In de bouw moet elke ladder elke steiger elke haspel elk verlengsnoer elk electrisch apparaat gekeurd worden eens per jaar, en zo met zoveel dingen, en voor garages geldt dat niet???
Veel meetapparatuur moet ook elk jaar geijkt worden etc, en ook dat geldt dan niet voor zulke machines???
zag de foto's nu pas.... inderdaad een zooitje, damn, mijn werkbank is nog netter opgeruimd! zo kan je toch niet werken!!!quote:Op maandag 17 maart 2008 18:24 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat vind je al een probleem?
dude, gezien hoe de werkplaats eruit ziet?
Dat zegt al genoeg.
In de bouw moeten dingen gekeurd worden omdat dit verplicht is volgens de wetgeving. Bij kwik fit worden ook dingen die onderhevig zijn aan wetgeving ook gewoon periodiek gekeurd, zoals het de uitlaatgastester voor de co meting e.d. Uitlijn- en balanceerapparatuur zit daar niet bij en aangezien het een dure aangelegenheid is om hier periodiek onderhoudt aan te geven, word dit alleen gedaan als er erg veel klachten komen van klanten over de betreffende apparatuur.quote:Op maandag 17 maart 2008 18:14 schreef gateway het volgende:
[..]
Dat noem ik ronduit slecht! Niet calibreren van apparatuur!
In de bouw moet elke ladder elke steiger elke haspel elk verlengsnoer elk electrisch apparaat gekeurd worden eens per jaar, en zo met zoveel dingen, en voor garages geldt dat niet???
Veel meetapparatuur moet ook elk jaar geijkt worden etc, en ook dat geldt dan niet voor zulke machines???
Om iets op volgorde te leggen heb je wel een complete opeenvolgende serie nodig, in dit geval gaat het dus een beetje lastig omdat er gewoon heel veel doppen en sleutels ontbreken in de gereedschapsets.quote:Op maandag 17 maart 2008 19:36 schreef gateway het volgende:
[..]
En sowieso als je gereedschap netjes op orde hebt werkt een stuk makkelijker, dat bv. sleutels, schroevendraaiers en rateldoppen op volgorde liggen
erg ook dat goed werk afleveren met het juiste gereedschap minder belangrijk is dan die bonus.....quote:Op maandag 17 maart 2008 21:22 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Om iets op volgorde te leggen heb je wel een complete opeenvolgende serie nodig, in dit geval gaat het dus een beetje lastig omdat er gewoon heel veel doppen en sleutels ontbreken in de gereedschapsets.
Nieuw gereedschap kopen is ook een heikel punt omdat alles wat aan gereedschap gekocht word af gaat van het bedrag van waar de manager en assistent bonus over kunnen krijgen.
Jullie zullen begrijpen dat gereedschap dus alleen word aangeschaft als er geen andere manier is om de klus te klaren met het huidige gereedschap.
Ik denk dat dit wel een beetje aangeeft wat voor type mensen manager mogen spelen.quote:Op maandag 17 maart 2008 21:33 schreef gateway het volgende:
[..]
erg ook dat goed werk afleveren met het juiste gereedschap minder belangrijk is dan die bonus.....
Das vreemd, heb ik echt nog nooit eerder gehoord dus kan je niet zeggen of dat nou aan ligt dat kwik fit dat blokkeerd ofzo.quote:Op maandag 17 maart 2008 21:34 schreef sabeltandtijgermug het volgende:
Ik heb een MEGA Klacht.
Waarom kun je als je een VOIP lijn hebt thuis, kwikfit niet bereiken? Dat word namelijk geblokkeerd. Rete irritant.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dat op het moment even niet weet, ik meen iets van rond de 10 euro per velg, staal of licht metaal maakt niets uit daarbij.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:33 schreef Blik het volgende:
Ik heb een vraag, hoe duur is het uitbalanceren van je wielen?
(mijn stuur trilt namelijk rond de 90 km/h)
Hehe, dat heeft niet altijd succesquote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:10 schreef Oblivion het volgende:
Bedankt voor het antwoord!
Op naar de kwikfit, met lage decolleté...
Ik verbaas me er soms echt over hoeveel geld mensen nog in een auto steken die echt op het einde van z'n levensduur zit. Hoe vaak ik geen compleet nieuwe uitlaat op een oude opel heb gemonteerd waarbij je met de schroevendraaier zo door de bodem heen kon prikken...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:22 schreef Sloper het volgende:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar mijn ervaring met Kwik-Fit (die in Haarlem met de kapperszaak op de hoek) is eigenlijk best goed.
Kijk je moet er niet naartoe als je, je liefhebbersauto een beurt wilt geven. Maar ik heb d'r een paar keer een bandje laten plakken en vernieuwen en dat ging best prima.
Zo'n kwikfit is gewoon prima als je een nieuw bandje/uitlaatje nodig heb voor je ¤500 bak (alhoewel de sloop misschien dan een beter alternatief is...). De uitlaten zijn wel van pauperkwali, maar gezien de pauperbakken die er komen, houdt de uitlaat het meestal langer uit
Was ook niet voor de korting...quote:
Het management is ook een zooitje vuilnis, kontelikkers eerste klas die denken verstand van zaken te hebben. Probleem bij deze mensen is dat ze allemaal onderaan zijn begonnen en zich langzaam naar boven hebben gewerkt in de organisatie, maar zonder daarvoor een goede (economische/bedrijfskundige HBO/WO) opleiding hebben gevolgd die eigenlijk wel nodig is als je op zo;n plek in de organisatie zit.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:30 schreef Sloper het volgende:
Dat van dat gereedschap vind ik overigens wel een kwalijke zaak. Ik vind het managment van hogeraf een beetje als supermarkt-nazi's klinken. Van die gasten die door kontlikken teveel omhoog zijn gegleden dan voor hun intellectuele capaciteiten goed is...
Inderdaad heel kwalijk, wel mega-klote voor jou. Hoewel jij er nu stage loopt (toch?) maar het voor een vaste medewerker uiteindelijk helemaal rampzalig kan worden.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:48 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Het management is ook een zooitje vuilnis, kontelikkers eerste klas die denken verstand van zaken te hebben. Probleem bij deze mensen is dat ze allemaal onderaan zijn begonnen en zich langzaam naar boven hebben gewerkt in de organisatie, maar zonder daarvoor een goede (economische/bedrijfskundige HBO/WO) opleiding hebben gevolgd die eigenlijk wel nodig is als je op zo;n plek in de organisatie zit.
Waarom het bij kwik fit zo'n zooitje is met gereedschap heeft ook veel te maken met het grote personeelsverloop, niemand heeft een eigen gereedschapskar, zoals bij veel garages wel het geval is. Iedereen sleuteld dus met al het gereedschap wat op het filiaal is, waarbij de monteur er onzorgvuldig mee omgaan omdat het toch van iedereen is. Werken met eigen karren is niet echt een optie omdat het persooneelsverloop te hoog is om daaraan te gaan beginnen.
Het is heel dom van het management dat ze niet gewoon eens zorgen dat ze dit op orde brengen want als ik zie hoeveel tijd ik soms kwijt ben met het zoeken naar het juiste gereedschap... ik loopt geregeld gewoon 10 minuten te zoeken naar bijvoorbeeld een lang dopje 10, tijd die dus gewoon weggegooid geld is.
Als je je olie(filter) en brandstoffilter wil laten vernieuwen zou ik het zeker doen. Mocht je een 'echte' grote beurt willen hebben voor je auto zou ik even langs de dealer oid gaan, zoals ik ook eerder in dit topic vertelde stelt een grote beurt van de kwik fit echt totaal niets voor. Probleem is dat er geen vaste definitie is van het begrip 'grote beurt' iedereen mag roepen dat ie dat doet en zelf bepalen wat eronder valt.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:01 schreef keeltjepeeltje het volgende:
Ik heb een MG TF uit 2001 en nu moet mijn auto en grote beurt hebben. Kan ik hiervoor ook bij Kwik Fit terecht? Ik vind de dealer vrij prijzig... Kan jij mij een advies geven wat ik hiermee het beste kan doen?
Formulier als in: rekening?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:27 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Bij de kwik fit word opgezocht in de computer om de hoeveel duizend km deze vervangen moet worden en op het formulier gezet.
Ok, het wordt dus aftellen tot een van je collega's of een klant die toevallig meeleest en dit herkent verschijntquote:Op zondag 16 maart 2008 19:11 schreef kwikfit het volgende:
Om even een beeld te scheten hoe het eruit kan zien in een gemiddeld filiaal even een paar foto's ter illustratie, zie je gelijk met wat voor vreselijk zooi aan gereedschap ik me werk moet doen...
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
"Kwikfit heeft dit nummer geblokkeerd" zegt mij genoeg.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:26 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Das vreemd, heb ik echt nog nooit eerder gehoord dus kan je niet zeggen of dat nou aan ligt dat kwik fit dat blokkeerd ofzo.
Ik zal er maar niet te veel op in gaan wat mijn rol in het zooitje is, maar ik doe mijn ding in de werkplaats zelf. Maar mensen die er al jaren werken en toch wel een goede wil hebben, word het goed werken totaal onmogelijk gemaakt door slechte ondersteuning van bovenaf, het enige wat ze kunnen sturen is dingen die je moet doen, maar goed gereedschap ho maarquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:09 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Inderdaad heel kwalijk, wel mega-klote voor jou. Hoewel jij er nu stage loopt (toch?) maar het voor een vaste medewerker uiteindelijk helemaal rampzalig kan worden.
Die zeepbal barst vroeg of laat wel als de kwaliteit steeds verder zakt, de klachten zich opstapelen tot niemand meer naar Kwik-Fit wil met z'n autootje. De kwaliteit zakt omdat er geen behoorlijk gereedschap is en men qua klusjes meer bezig is met kwantiteit dan kwaliteit.
Tegelijkertijd zitten er een paar managers die zelf nooit een auto van onder hebben gezien even flink de zakken te vullen met al die bonussen die zij krijgen door zo gemakkelijk geld binnen te slepen.
Dan komt het moment dat de boel op de fles gaat, gaan die managers (die dus een leuke spaarrekening hebben) lekker ergens anders aan de slag en mag het 'lagere' personeel wat op de werkvloer werkzaam was ander werk gaan zoeken.
'U bent monteur zegt u, waar heeft u hiervoor gewerkt?'
'Bij de Kwik-Fit meneer'
''
Sorry mijn fout, was een beetje onduidelijk.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Formulier als in: rekening?
Zoiets belangrijks wordt wel berekend maar niet vervangen of begrijp ik dat verkeerd?
Nou dat hoeft niet per se, als je een beetje ervaring ermee hebt is wel van de buitenkant te zien of een band verbrand is van de binnenkant of niet. Je ziet dat namelijk aan de wang van de band(zijkant) die een andere kleur heeft gekregen in het middelstuk. Maar een dame vanachter een balie... daar krijg ik ook aardig mijn twijfels overquote:Op woensdag 19 maart 2008 00:15 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Laatst ben ik er nog met een lekke band geweest, eerste vraag was of ik met de auto zelf was of de band los mee had... Toen ik zei dat ik de band los mee had, zag de dame vanachter de balie al dat de band verbrand was en niet meer gerepareerd kon worden.![]()
Staat dus vast dat als ik met de auto zelf was, ze me 2 nieuwe banden aan gingen smeren![]()
Paar jaar geleden voor een APK daar geweest, 'ja meneer, er moeten nieuwe schokdempers onder, 1500 euro."
Bij een echte garage laten keuren, nog gevraagd naar de staat van de schokdempers...
niks mis mee.
Ik denk niet dat je zo kunt zien welk filiaal dit is, maar ik wil wel een prijs uitloven.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:25 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Ok, het wordt dus aftellen tot een van je collega's of een klant die toevallig meeleest en dit herkent verschijnt
Dat er bij een grote beurt niet eens naar de riem gekeken wordt vind ik een zéér kwalijke zaak!quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:02 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Daar staat ook bij een vakje met: 'distributieriem vervangen om de:' wat de manager dan vaak even uit de computer haalt. Verder word er niet eens gekeken naar de betreffende riem.
Dus die riemen worden wel (zogenaamd) vervangen? Let op dat "zogenaamd" tussen haakjes staat, ik vraag me echt af of ze het nou wel of niet doen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:02 schreef kwikfit het volgende:Het word overigens niet echt berekend omdat het bij de grote beurt in zit.
Ben ik met je eens, maar mensen voorliegen heeft weinig met werken te maken.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:02 schreef kwikfit het volgende: Een dealer baseerd zijn prijs voor de grote beurt op de dingen die vervangen zijn en de uren die hiervoor nodig waren. Bij kwik fit is de prijs voor een grote beurt een vaste prijs, je zal snappen dat je op deze manier alleen geld kan verdienen als er snel gewerkt word, wie denkt dat dit de kwaliteit ten goede komt mag nu zijn vinger opsteken. Ook hierbij geld weer dat kwalitiet nou eenmaal geld kost.
Zoals ik de reaktie van Kwikfit lees zit de distributie bij de grote beurt in.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:50 schreef keeltjepeeltje het volgende:
Als ik de dealer moet geloven doen ze ook niet veel meer als de olie verversen en een paar andere dingen nakijken, de rest zoals distributie en andere dingen komen er ook apart bij, en dan scheeld het toch wel aardig wat geld, en de apk is dan ook nog niet gebeurd, dus waarom is de kwikfit dan zo verkeerd????
Het was een Mazda 323 uit 1988quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:09 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Wat voor auto heb je trouwens ? schokbrekers van 1500 euro! die ben ik nog nooit tegengekomen en ik heb al aardig vaak dure wagens gedaan.
In mijn beleving is Kwik-fit nog altijd een fastfitter, sinds wanneer hebben ze hun dienstenpakket uitgebreid volgens jouquote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:05 schreef kwikfit het volgende:
Trouwens TS, waar baseer jij onderstaande uitspraak precies op?
[..]
Ja dat is nou typisch kwik fit, ze pretenderen een autobedrijf te zijn terwijl er maar een zeer select aantal dingen aan een auto gedaan kan worden, omdat de monteurs er de ballen verstand er van hebben.
Ikke?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 01:21 schreef PNG het volgende:
Moet je denkenWaarom zien we nooit foto's van jouw auto in topstaat met jouw achter stuur op circuit ?
Ben benieuwd.
Tuurlijk mag het gezegd worden als iets goed is, waarom niet?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 01:25 schreef PNG het volgende:
Ja jij, ik denk ook quickshit sucks, maar was gewoon echt goed.
Mag dan ook gezegt worden toch ? ik had het niet verwacht. Ook niet zo'n reactie van jouw overigens.
Als iets gewoon goed was mag je zeggen toch ?
Dat is echt niet zo vreemd hoor.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:58 schreef JK1982 het volgende:
..nieuwe blokken op oude schijven zetten...
Ok, heb het verkeerd omschreven.. Nieuwe blokken op nagenoeg afgekeurde schijven zetten.quote:
Ik zou er Criezel niet aan toevertrouwen....quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:30 schreef 2cv het volgende:
Doet de KwikFit eigenlijk ook injectors van dieselmotoren ?
Hoeft ook niet, ik vraag het me slechts afquote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik zou er Criezel niet aan toevertrouwen....
doen ze wel iets met auto's dan ?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nee kwik fit doet niets motorisch.
quote:
Je moet ook naar een autodealer gaan, geen cokedealer....quote:Op zondag 23 maart 2008 00:38 schreef Fer het volgende:
Mijn vorige wagens gingen veel vaker en waren tegen de 100.000 al vakkundig verneukt bij de dealer. duss..
Geef eens een hint.. In welke regio moeten we het zoeken?quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:10 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je zo kunt zien welk filiaal dit is, maar ik wil wel een prijs uitloven.
Diegene die het raad balanceer ik gratis zijn bandjes
Je hebt echt een soort internet probleem he, maar niet een echt fatsoenlijke auto, laat staan dat je een objectief oordeel kan geven wat er echt gebeurt bij onderhoud. Je moet niet naar de Quickfit voor een distririem. Duh.quote:Op zondag 23 maart 2008 00:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je moet ook naar een autodealer gaan, geen cokedealer....
quote:Op maandag 24 maart 2008 00:39 schreef PNG het volgende:
Kijk Alex, of Paladijn, of Bojo, of Tjabbo, wel eens mee in klinsj jaren gelee, maar die rijden auto, jij niet, jij doet nep. Soms kan de QuickFit hele goede service leveren, laatste keer was voordeel van.
Minder zuipen broer konijn.quote:Op maandag 24 maart 2008 00:51 schreef PNG het volgende:
Back to topic, QuickFit garages. En DAADWERKELIJKE ervaring ermee.
Goede/slechte ervaring. Waar medelezer wat aan heeft.
Post hier.
Rest mag in vuilnisrommel incl fanta nep gasten.
dat kun je zelf niet...quote:Op donderdag 17 april 2008 15:10 schreef Blik het volgende:
ze hebben laatst mijn remlicht vervangen, dus geen kwaad erover
tot nu toe
Ik hoefde er niks voor te betalen, dus dan ga ik het niet zelf doenquote:Op donderdag 17 april 2008 15:51 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat kun je zelf niet...godsamme een fietslicht is nog lastiger te vervangen
quote:Een tijdje geleden dacht in dat mijn auto nogal zwabberde en ging dus even naar Flip. Flip heeft een eenmansbedrijfje en is een eerste klas automonteur, volgens Flip waren mijn schokbrekers aan vervanging toe. Ik kreeg een leenauto mee en Flip ging met mijn auto naar de Kwik-Fit om daar vier nieuwe schokbrekers te laten monteren, terug in zijn garage zet hij de auto op de brug en smeert de nieuwe schokbrekers in met een teer achtige verf...goed tegen de roest, zegt Flip. Twee weken later was ik weer bij Flip om mijn auto APK te laten keuren, weer krijg ik een leenauto mee en hij begint mijn auto na te kijken op gebreken. Als de auto in orde blijkt gaat Flip naar een ander filiaaal van Kwik-Fit om de auto te laten keuren. De Kwik-Fit monteur loopt om de auto heen en gaat op elke hoek drukken om de schokbrekers te testen, dat is niet best meneer, die zijn echt aan vervanging toe. Als u denkt dat het nodig is, dan moet dat maar, zegt Flip. Na een paar bakken koffie is de auto klaar, nieuwe schokbrekers en een nieuwe APK. Dan komt de rekening, 19,00 Euro voor de keuring en een kleine 240,00 Euro voor de schokbrekers, Flip legt een briefje van twintig op de bali en het garantiebewijs van de schokbrekers van twee weken geleden! Had u dat niet eerder kunnen zeggen!, zei de monteur. Hoezo?,ze waren toch aan vervanging toe, zegt Flip
Vraag je een steekproef aan...quote:Op donderdag 17 april 2008 15:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb zelf meegemaakt dat ze beweerden dat de remcilinders van mijn trommelremmen lek waren terwijl dat later niet zo bleek te zijn. (geen apk)
Dat is met moderne auto's helaas niet altijd meer het geval. Een lampje vervangen moet vaak genoeg bij de garage gebeuren tegenwoordig - ik heb verhalen gehoord van Peugeots waarbij de hele bumper er dan af moestquote:Op donderdag 17 april 2008 15:51 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat kun je zelf niet...godsamme een fietslicht is nog lastiger te vervangen
Bij een Ford Galaxy (zo'n 7 persoonsding) moet dat via de wielkast.quote:Op donderdag 17 april 2008 19:25 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat is met moderne auto's helaas niet altijd meer het geval. Een lampje vervangen moet vaak genoeg bij de garage gebeuren tegenwoordig - ik heb verhalen gehoord van Peugeots waarbij de hele bumper er dan af moest
Voor en achterwielen dus effe omwisselenquote:Op woensdag 21 mei 2008 11:33 schreef Repeat het volgende:
Zo, net een APK gehaald. In een half uurtje goedgekeurd [ afbeelding ]
1 aandachtspunt, de (voor)banden die bijna aan vervanging toe zijn (is ook zo). Kon ik daar laten vervangen, maar dat doe ik wel ergens anders.
Prima ervaring met de Kwik-fit dus
Het werd bij - ik meende - Halfords juist weer afgeraden om dat te doen, omdat de banden dan op een bepaalde manier zijn afgesleten. Een vriend van mij wilde dat namelijk ook laten doen, al waren het zijn voorbanden die aan vervanging toe waren. Wat ze nog wel weer konden adviseren waren iachterbanden naar voren en dan nieuwe achterbanden erop. Ik zou daar nog wel even naar vragen of dat omwisselen een goed idee is, als ik jou wasquote:Op woensdag 21 mei 2008 17:54 schreef Repeat het volgende:
Tja, maar dan rij ik met achterbanden met weinig profiel... Is ook niet alles natuurlijk. Maar opzich wel een goeie.
remmen doe je ook met je achterbanden.......quote:Op donderdag 22 mei 2008 08:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou je accelereert, remt en stuurt met je voorbanden. Het is belangrijker dat daar genoeg profiel op zit.
Maar dat is slechts 30% van je remkracht als ik het goed zeg.quote:Op donderdag 22 mei 2008 08:30 schreef gateway het volgende:
[..]
remmen doe je ook met je achterbanden.......
Dan kan je nog steeds met je stuur doen hoorquote:En trouwens, als je auto voor uitbreekt, kan je nog corrigeren door te sturen, als de achterkant wegbreekt......
Je remt slechts 25% met je achterbanden.quote:Op donderdag 22 mei 2008 08:30 schreef gateway het volgende:
[..]
remmen doe je ook met je achterbanden.......
En trouwens, als je auto voor uitbreekt, kan je nog corrigeren door te sturen, als de achterkant wegbreekt......
jij lult uit je nek want van de remkracht komt 30% voort uit de achterremmen (en niet de banden)quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je remt slechts 25% met je achterbanden.
Als je gaat corrigeren doe je dat met je voorbanden dus moet je daar grip hebben.
Je lult dus 2 keer uit je nek
Die 25-30% slaat op de krachtverdeling van het remsysteem.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:31 schreef Hot_Baboon het volgende:
[..]
jij lult uit je nek want van de remkracht komt 30% voort uit de achterremmen (en niet de banden)
Om hier even op terug te komen;quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:33 schreef Repeat het volgende:
Zo, net een APK gehaald. In een half uurtje goedgekeurd [ afbeelding ]
1 aandachtspunt, de (voor)banden die bijna aan vervanging toe zijn (is ook zo). Kon ik daar laten vervangen, maar dat doe ik wel ergens anders.
Prima ervaring met de Kwik-fit dus
Dat dacht ik al, maar ik heb ze er zelf ook opgepwned met een kruissleutel, dus waarom ze nu dan zo bizar strak zouden zitten? Maar 3mm kan ik nog riant lang op doorrijden, die ga ik echt niet nu al vervangen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:54 schreef Diemietuhriej het volgende:
Het gemiddelde ongeveer, en er zitten van die controlestreepjes op de band.. Als die gelijk zitten met het profiel zijn ze zeker op.![]()
en 3mm is idd bijna aan vervanging hoor.. En bij een APK bji de kwikfit halen ze de banden er nooit af, dus het luchttol verhaal is een beetje raar?
Er zitten controlestreepjes op een band, a.d.h. daarvan kun je het ongeveer checken. In een garage hebben ze daar speciale metertjes voor.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:56 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoe meet je eigenlijk makkelijk je bandenprofiel? Ik wil het ook wel weten maar weet niet hoe je moet meten.
Misschien gewoon door vuiligheid zo strak gaan zitten oid..quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:51 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, maar ik heb ze er zelf ook opgepwned met een kruissleutel, dus waarom ze nu dan zo bizar strak zouden zitten? Maar 3mm kan ik nog riant lang op doorrijden, die ga ik echt niet nu al vervangen.
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:56 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoe meet je eigenlijk makkelijk je bandenprofiel? Ik wil het ook wel weten maar weet niet hoe je moet meten.
als het droog is kun je juist beter zo min mogelijk profiel hebben vriend.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 02:24 schreef Jimmeh het volgende:
Altijd achterwielen meeste profiel geven, als het nat is en je rijdt zo'n klaverblad op/af heb je zo overstuur te pakken omdat je voorwielen veel meer grip hebben.
Kan ook op droog gebeuren natuurlijk, maar dan moet je wel redelijk hard door de bocht gaan.
Dat geldt misschien voor jouw scooter.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 02:24 schreef Jimmeh het volgende:
Altijd achterwielen meeste profiel geven, als het nat is en je rijdt zo'n klaverblad op/af heb je zo overstuur te pakken omdat je voorwielen veel meer grip hebben.
Kan ook op droog gebeuren natuurlijk, maar dan moet je wel redelijk hard door de bocht gaan.
Met een voorwielaandrijver (90% van de auto's op de openbare weg) ga je echt niet overstuurd een rotonde af. Klaverblad evenmin.quote:Op zondag 25 mei 2008 04:31 schreef Jimmeh het volgende:
Puma'tje, 't gaat uiteraard over versleten banden. Als het droog is meestal niet zo'n probleem, totdat die zomerse bui valt.
MaGNeT, zeg dan niks als je er niks van af weet.
Met een FWD auto met goede banden voor en versleten achter kan je makkelijk overstuurd een bocht uitgaan hoor, die achterste banden verliezen gewoon het eerste hun grip...quote:Op zondag 25 mei 2008 09:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Met een voorwielaandrijver (90% van de auto's op de openbare weg) ga je echt niet overstuurd een rotonde af. Klaverblad evenmin.
Eerder flink onderstuurd, waarbij je vrolijk een extra stukje weghelft nodig hebt om weer op je eigen baan te komen. Of de betonrand/berm als je nog niet bezig was om de rotonde te verlaten.
Jouw verhaal gaat alleen op bij achterwielaandrijvers; dan is grip op de achterwielen even belangrijk als op de voorwielen.
Kijk wat er bij een FWD'er gebeurt, stel je hebt achter 1 mm profiel en voor nieuwe banden. Het is nat door een zomers buitje of je rijdt gewoon extreem hard.quote:Op zondag 25 mei 2008 09:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Met een voorwielaandrijver (90% van de auto's op de openbare weg) ga je echt niet overstuurd een rotonde af. Klaverblad evenmin.
Eerder flink onderstuurd, waarbij je vrolijk een extra stukje weghelft nodig hebt om weer op je eigen baan te komen. Of de betonrand/berm als je nog niet bezig was om de rotonde te verlaten.
Jouw verhaal gaat alleen op bij achterwielaandrijvers; dan is grip op de achterwielen even belangrijk als op de voorwielen.
Succes als je achterbanden versleten zijnquote:Op zondag 25 mei 2008 09:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Met een voorwielaandrijver (90% van de auto's op de openbare weg) ga je echt niet overstuurd een rotonde af. Klaverblad evenmin.
Eerder flink onderstuurd, waarbij je vrolijk een extra stukje weghelft nodig hebt om weer op je eigen baan te komen. Of de betonrand/berm als je nog niet bezig was om de rotonde te verlaten.
Jouw verhaal gaat alleen op bij achterwielaandrijvers; dan is grip op de achterwielen even belangrijk als op de voorwielen.
bij de euromaster betaalde ik alleen voor een einddemper 90 euro'squote:Op donderdag 29 mei 2008 19:21 schreef Blik het volgende:
Hoe zijn ze met uitlaten? onder mijn auto moet een nieuwe uitlaat
geen idee, je zou eens op www.hbase.nl kunnen kijken wat zoiets kostquote:Op donderdag 29 mei 2008 19:33 schreef Blik het volgende:
Nou, ik hoop dat het alleen de einddemper is, want die hangt halflos onder de auto. Dus morgenochtend meteen om 8 uur regelen.
Hoe duur is zoiets bij de Kwikfit?
Geen tijd voor, morgen om 8 uur sta ik voor de deur van één van de 2 zaken. Mijn vriendin moet daarna zo snel mogelijk naar d'r werk.quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:18 schreef vannelle het volgende:
Vraag de prijzen, vergelijk ze en je weet het....
En is het gelukt?quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Geen tijd voor, morgen om 8 uur sta ik voor de deur van één van de 2 zaken. Mijn vriendin moet daarna zo snel mogelijk naar d'r werk.
Maar de kans is groot dat ik naar Euromaster ga, aangezien de uitlaat er half afligt wil ik niet over drempels rijden. De weg naar de Kwikfit zit vol drempels
Ja alleen de middendemper moest ook vervangen worden, was ook een stuk van afgebroken.quote:
leestekens...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:29 schreef ernhemmer het volgende:
ik vind dit altijd zo leuk mensen die lopen te klagen over kwikfit die zelf geen ene malle moer kunnen sleutelen en ook vaak oude gebakjes rijden waar ze harstikke trots op zijn koop een fatsoenlijke auto en zeik geen kwikfit af want jullie willen wel auto rijden maar het is al te duur als je normaal onderhoud aan je hok moet laten plegen en dus gefrustreerd ga je kwikfit afzeiken dealers doen hetzelfde dus get a life
Een ZX heeft gewoon gladde pedalen als er geen rubber omheen zit, op het rempedaal zit wel gewoon rubber.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:16 schreef Salatrel het volgende:
pin me er niet op vast maar volgens mij verschilt dat. als je een pedaal met profiel hebt hoeft er volgens mij geen rubber omheen te zitten.
kan het natuurlijk mis hebben
Stoute schoenen aangetrokken en netjes gereageerd!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:31 schreef Webcare het volgende:
Beste Herr.Flick,
Wij betreuren de door uw omschreven situatie. Graag willen we dit verder onderzoeken om te kijken hoe één en ander tot stand heeft kunnen komen. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk om uw gegevens te mailen aan webcare@kwikfit.nl.
Wij zullen dan contact met u opnemen om dit verder met u te bespreken. Alvast hartelijk bedankt voor uw reactie.
Groeten,
Kwik-Fit Nederland B.V.
Harold
Webcare Team
Grappig, dat filiaal heb ik stage gelopen, daar is de haat tegen citroens ook wel extreem.. Vooral van de keurmeester daar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:25 schreef Herr.Flick het volgende:
Wederom een kansolze aktie van kwikfit meegemaakt met een auto van een goede kennis van me...
Een citroen ZX moest gekeurd worden, en dit ging gebeuren bij KF-Venray. De auto werd op 2 punten afgekeurd, nl handremkabels en (natuurlijk) de uitlaat.
Handremkabels waren idd gescheurd, dus daar zeg ik niets over, maar een lekkage aan de uitlaat kon ik niet vinden, na wat navraag je het dus om de verbinding tussen de katalysator en de middendemper (vrijwel nieuw). Wat blijkt nu? Meneer de keurmeester keurt de uitlaat af omdat de uitlaat op de klem lekt als hij het gat achter dicht houd met een lopende motor, terwijl de RDW voorschrijft dat je slechts visueel mag controleren en evt voelen. Na wat inbreng van kennis van "onze kant" uit, werd de auto "onder protest" goedgekeurd, maar hij bleef erbij dat er eigenlijk een nieuwe katalysator onder moest...
Als ik keurmeester zou zijn, en ik zou overtuigd zijn van mijn gelijk, dan kwam die goedkeuring er nooit, je bent immers de keurmeester, en niet de klant...
KF Venray was dus maar op 1 ding uit, en dat is de verkoop van tenminste 1 nieuw uitlaatdeeltje, en dan meteen ook 1 van de duurdere natuurlijk.
en het kan aan mij liggen, maar op het koppelingspedaal zat geen rubber, volgens mij is/was dat ook verplicht bij APK
Een uitlaat mag je visueel controleren op lekkage, achter het gat dicht drukken is forceren, een uitlaat is dan ook bedoelt om het uitlaatgas weg te laten lopen, een uitlaat is geen compressortank oid.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:50 schreef PNG het volgende:
Werkt beide kanten op. Nieuwe kat als conclusie is gelul. Maar hij lekte dus wel. Zal wel op flens geweest zijn. Maar uitlaatlijn lekte wel begrijp ik ? Mag niet Herr Flick. C'est ca. En je mag hand of wat dan ook op uitlaatlijn leggen. Snap probleem niet, zou eerder zeggen, goede APK hoofdmonteur. Doet zijn vak. Top.
Wat hij zegt. Beste banden achter.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 02:24 schreef Jimmeh het volgende:
Altijd achterwielen meeste profiel geven, als het nat is en je rijdt zo'n klaverblad op/af heb je zo overstuur te pakken omdat je voorwielen veel meer grip hebben.
Kan ook op droog gebeuren natuurlijk, maar dan moet je wel redelijk hard door de bocht gaan.
Second opinion. Ik heb een paar jaar geleden mijn remmen er ook latne checken omdat ze piepten bij nat weer. Ze beweerden dat de remcilinders lekten. Toen ik thuis het nog eens aan me zwager liet zien bleken ze gewoon olie erop gespoten te hebben en was er niets mis mee.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:20 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik ben gister bij een soort van kwik fit geweest (ATU) voor APK. Daar hebben ze gezegd dat het remverschil vóór 30% is en het remverschil achter 40%. Ze raden mij aan om alles gangbaar te maken en voor nieuwe schijven + blokjes te monteren. Achter misschien nieuwe remcylinder. Verschillende mensen hebben in mijn auto gereden en die merken helemaal niks van scheeftrekken of verminderde remkracht. Hoe weet ik zeker dat ze mij niet oplichten en er dus echt iets met de remmen is?
Gewoon bij een andere garage dus? Ik had zelf al een plan om bij een andere (kleine) garage langs te gaan, te vragen om een remmentest en van de uitslag dan een foto te maken. Terug naar ATU (als het goed is) en dan zeggen dat ze m goed moeten keuren (verder niks aan de hand met de auto).quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:26 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Second opinion. Ik heb een paar jaar geleden mijn remmen er ook latne checken omdat ze piepten bij nat weer. Ze beweerden dat de remcilinders lekten. Toen ik thuis het nog eens aan me zwager liet zien bleken ze gewoon olie erop gespoten te hebben en was er niets mis mee.
Ja. Als jij em dichtdrukt aan de achterkant mag je niets horen. Dan moet uiteindelijk de motor afslaan.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:32 schreef fathank het volgende:
Nog even terugkomend op dat uitlaatverhaal. Een uitlaat moet toch juist iets lekken als je em dichtdrukt aan de achterkant? Ivm met koolmonoxide vergiftiging enzo. Of zwam ik uit m'n nek?
Nou ik zou juist grotere garages proberen. Die in ieder geval zijn aangesloten bij de BOVAG etc.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:36 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Gewoon bij een andere garage dus? Ik had zelf al een plan om bij een andere (kleine) garage langs te gaan, te vragen om een remmentest en van de uitslag dan een foto te maken. Terug naar ATU (als het goed is) en dan zeggen dat ze m goed moeten keuren (verder niks aan de hand met de auto).
Hoe groot mag het remverschil eigenlijk zijn?
Oke, weer wat geleerd.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja. Als jij em dichtdrukt aan de achterkant mag je niets horen. Dan moet uiteindelijk de motor afslaan.
Nee hoor, onzinquote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja. Als jij em dichtdrukt aan de achterkant mag je niets horen. Dan moet uiteindelijk de motor afslaan.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:29 schreef ernhemmer het volgende:
ik vind dit altijd zo leuk mensen die lopen te klagen over kwikfit die zelf geen ene malle moer kunnen sleutelen en ook vaak oude gebakjes rijden waar ze harstikke trots op zijn koop een fatsoenlijke auto en zeik geen kwikfit af want jullie willen wel auto rijden maar het is al te duur als je normaal onderhoud aan je hok moet laten plegen en dus gefrustreerd ga je kwikfit afzeiken dealers doen hetzelfde dus get a life
Het klopt wel wat hij zegt, bij KwikFit komt wel de grootste rotzooi binnen hoor.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |