Dat is met moderne auto's helaas niet altijd meer het geval. Een lampje vervangen moet vaak genoeg bij de garage gebeuren tegenwoordig - ik heb verhalen gehoord van Peugeots waarbij de hele bumper er dan af moestquote:Op donderdag 17 april 2008 15:51 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat kun je zelf niet...godsamme een fietslicht is nog lastiger te vervangen
Bij een Ford Galaxy (zo'n 7 persoonsding) moet dat via de wielkast.quote:Op donderdag 17 april 2008 19:25 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat is met moderne auto's helaas niet altijd meer het geval. Een lampje vervangen moet vaak genoeg bij de garage gebeuren tegenwoordig - ik heb verhalen gehoord van Peugeots waarbij de hele bumper er dan af moest

Voor en achterwielen dus effe omwisselenquote:Op woensdag 21 mei 2008 11:33 schreef Repeat het volgende:
Zo, net een APK gehaald. In een half uurtje goedgekeurd [ afbeelding ]
1 aandachtspunt, de (voor)banden die bijna aan vervanging toe zijn (is ook zo). Kon ik daar laten vervangen, maar dat doe ik wel ergens anders.
Prima ervaring met de Kwik-fit dus
Het werd bij - ik meende - Halfords juist weer afgeraden om dat te doen, omdat de banden dan op een bepaalde manier zijn afgesleten. Een vriend van mij wilde dat namelijk ook laten doen, al waren het zijn voorbanden die aan vervanging toe waren. Wat ze nog wel weer konden adviseren waren iachterbanden naar voren en dan nieuwe achterbanden erop. Ik zou daar nog wel even naar vragen of dat omwisselen een goed idee is, als ik jou wasquote:Op woensdag 21 mei 2008 17:54 schreef Repeat het volgende:
Tja, maar dan rij ik met achterbanden met weinig profiel... Is ook niet alles natuurlijk. Maar opzich wel een goeie.
remmen doe je ook met je achterbanden.......quote:Op donderdag 22 mei 2008 08:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou je accelereert, remt en stuurt met je voorbanden. Het is belangrijker dat daar genoeg profiel op zit.
Maar dat is slechts 30% van je remkracht als ik het goed zeg.quote:Op donderdag 22 mei 2008 08:30 schreef gateway het volgende:
[..]
remmen doe je ook met je achterbanden.......
Dan kan je nog steeds met je stuur doen hoorquote:En trouwens, als je auto voor uitbreekt, kan je nog corrigeren door te sturen, als de achterkant wegbreekt......
Je remt slechts 25% met je achterbanden.quote:Op donderdag 22 mei 2008 08:30 schreef gateway het volgende:
[..]
remmen doe je ook met je achterbanden.......
En trouwens, als je auto voor uitbreekt, kan je nog corrigeren door te sturen, als de achterkant wegbreekt......
jij lult uit je nek want van de remkracht komt 30% voort uit de achterremmen (en niet de banden)quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je remt slechts 25% met je achterbanden.
Als je gaat corrigeren doe je dat met je voorbanden dus moet je daar grip hebben.
Je lult dus 2 keer uit je nek
Die 25-30% slaat op de krachtverdeling van het remsysteem.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:31 schreef Hot_Baboon het volgende:
[..]
jij lult uit je nek want van de remkracht komt 30% voort uit de achterremmen (en niet de banden)
Om hier even op terug te komen;quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:33 schreef Repeat het volgende:
Zo, net een APK gehaald. In een half uurtje goedgekeurd [ afbeelding ]
1 aandachtspunt, de (voor)banden die bijna aan vervanging toe zijn (is ook zo). Kon ik daar laten vervangen, maar dat doe ik wel ergens anders.
Prima ervaring met de Kwik-fit dus
Dat dacht ik al, maar ik heb ze er zelf ook opgepwned met een kruissleutel, dus waarom ze nu dan zo bizar strak zouden zitten? Maar 3mm kan ik nog riant lang op doorrijden, die ga ik echt niet nu al vervangen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:54 schreef Diemietuhriej het volgende:
Het gemiddelde ongeveer, en er zitten van die controlestreepjes op de band.. Als die gelijk zitten met het profiel zijn ze zeker op.![]()
en 3mm is idd bijna aan vervanging hoor.. En bij een APK bji de kwikfit halen ze de banden er nooit af, dus het luchttol verhaal is een beetje raar?
Er zitten controlestreepjes op een band, a.d.h. daarvan kun je het ongeveer checken. In een garage hebben ze daar speciale metertjes voor.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:56 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoe meet je eigenlijk makkelijk je bandenprofiel? Ik wil het ook wel weten maar weet niet hoe je moet meten.
Misschien gewoon door vuiligheid zo strak gaan zitten oid..quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:51 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, maar ik heb ze er zelf ook opgepwned met een kruissleutel, dus waarom ze nu dan zo bizar strak zouden zitten? Maar 3mm kan ik nog riant lang op doorrijden, die ga ik echt niet nu al vervangen.
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:56 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoe meet je eigenlijk makkelijk je bandenprofiel? Ik wil het ook wel weten maar weet niet hoe je moet meten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |