Ratten zijn het inderdaad. Tijdje geleden een grote beurt door ze laten doen, omdat ze om de hoek zitten dus lekker makkelijk. Wordt ik gebeld, "uw ophanging van uw uitlaat is bijna doorgeroest, die moet echt vervangen worden"...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:32 schreef RealZeus het volgende:Kwik Fit.
Heel typisch.
Ga ik naar Kwik Fit dan is er van alles mis met mijn remmen en uitlaat. Ben ik bij mijn eigen garage: niks aan het handje.
ik geloof dat ze als smoesje gebruik hadden dat het voor een andere auto was en dat de monteur het per ongeluk heeft laten liggen ofzo.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Komen ze dan met dat zakje bij jullie dan kun je zeggen:
1-meneer u heeft nieuwe filters in uw auto gehad.
2-oh, daar zijn de filters voor meneer X, we hebben ons het leplazerus gezocht, ziet u nu wel, we hebben ook nieuwe filters in uw auto gezet. (het tasje heeft er immers ingelegen.)![]()
Ik vind het overigens wel triest dat dit gebeurd, als het te moeilijk is en te veel tijd kost dan moet je het ook niet in rekening brengen, zeg het dan gewoon en breng het niet in rekening.
Iemand attent maken op het feit dat er nieuwe filters inmoeten en ze eventueel bestellen zodat ze er door iemand ingezet kunnen worden die er wel verstand van heeft is dan eerlijker.
Dat is iets waar we veel mee te maken hebben inderdaad, ook mensen die denken dat je binnen no time een set remmen vervangen hebt, terwijl je daar echt wel even mee bezig bent als je het goed wil doen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
Dat is idd. altijd wel vermakelijk daaro. Staan ze met hulp van een brander remtrommels van een Reno 5 of een Volvo 440 los te maken. Van die auto's waarbij het onderhoud de laatste 10 jaar heeft bestaan uit tanken en ruitenwisserspul bijvullen.En dan de bijbehorende aarderijkskundeleraar oid. moeilijk lopen doen dat ie een uur moet wachten omdat ze zo lang bezig zijn die puinzooi los te krijgen.
Ah, vaste prijs, tja misschien krijg je dan gewoon waar je voor betaald? Al vind ik nog steeds dat als filters vervangen op het lijstje staat dit moet gebeuren of gemeld moet worden waarom dit niet kan.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:29 schreef kwikfit het volgende:
[..]
ik geloof dat ze als smoesje gebruik hadden dat het voor een andere auto was en dat de monteur het per ongeluk heeft laten liggen ofzo.
Ja het is jammer dat het gebeurd, maar weinig aan te doen als het niet lukt aangezien de prijs voor een grote beurt vast staat. Die voer je in 1 keer in in de computer en je hebt niet de mogelijkheid om per werkzaamheid te factureren. Ik wil niet zeggen dat het standaard is dat er gewoon filters niet vervangen worden, het gebeurd denk ik als ik een gok mag doen bij 1 op de 10 dat het te lastig is om te vervangen. Een grote beurt bij kwik fit houdt trouwens vooral filters vervangen in, het lichten van een kleppendeksel behoord al niet meer tot de mogelijkheden, kan je nagaan hoe weinig er eigenlijk gedaan word aan de auto.
En eerlijkheid... tja die is soms ver te zoeken maar dat is in de hele maatschappij tegenwoordig.
Ik verbaas me soms ook als ik zie wat voor soort auto's ons soms word toevertrouwd. Al moet ik zeggen dat porsches e.d. toch redelijk vaak alleen maar voor APK komen of banden en daar zijn wij toch wel weer goedkoop in ten opzichte van een porsche dealer.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:31 schreef casejunkie het volgende:
Ik meen ook dat momenteel Kwikfit helemaal niet blij is dat ATU naar Nederland is gekomen en hier vlot aan het uitbreiden is. Hier in Breda hebben ze een aantal maanden geleden een ATU open gegooid en mijn indruk vandaar is toch redelijk goed.
Over dat de Kwikfit de meest gare barrels binnenkrijgt is waar maar ze krijgen ook Porsches binnen. Die laatste klanten snap ik al helemaal niet. Zo'n auto laat je liever door een dealer onderhouden omdat die redelijk weet wat speelt bij zo'n auto.
Nou wil ik overigens de dealers in Nederland niet in de hemel prijzen want ik sleutel veel aan mijn mazda 626'en en durf bijna te zeggen dat mijn kennis van dat type auto de monteurs overstijgd
Veel banden van lease auto's waren inderdaad een beetje zoek geraakt, ze hadden in het centrale magazijn waar alles opgeslagen word een grote verbouwing gehad waarbij het nogal een chaos was geworden met als gevolg echt gigantisch veel banden die zoek zijn geraakt.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:46 schreef thaduck het volgende:
lol kwikshit
Leaseauto:
- Winterbanden halen. Koste me 4 uur voor ze eronder lagen, stel incapabele debielen
- Zomerbanden weer terug erop. Koste bijna 8 uur, want ze waren ze kwijt (dus 2x langskomen)
- Winterbanden jaar erop er weer op zetten, heeeee, kijk nou! Daar zijn de zomerbanden weer die ze kwijt waren.
Tsjah, tis lease dus niet mijn keus.
Prive een keer remblokken gevraagd te vervangen. Begonnen ze een heel lulverhaal over de schijven enzo, heb ze gezegd alleen de blokken te doen en zich er verder niet mee te bemoeien. Sindsdien brandde het lampje van "Remmen vervangen" constant, wegens verkeerd aangesloten bekabeling.
Uiteraard de maandag erop naar een echte garage gegaan en alles goed laten maken.
Conclusie: voor de lease moet ik, prive wil ik er nog niet dood gevonden worden. Alleen goed genoeg om op zaterdag remmen of banden te halen als het echt niet anders kan
Die grote beurt is niet voor niets zo goedkoop moet je maar denken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:35 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ah, vaste prijs, tja misschien krijg je dan gewoon waar je voor betaald? Al vind ik nog steeds dat als filters vervangen op het lijstje staat dit moet gebeuren of gemeld moet worden waarom dit niet kan.
Maar ja, zoals je zegt er is wel meer niet eerlijk, misschien is goedkoop in dit geval gewoon wel duurkoop.
Jij hebt het over een frans gebakje ?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:42 schreef GizartFRL het volgende:
@ Kwikfit, leuk he Ventielen kopen bij een dealer, in de velg monteren en dan de klant naar de dealer sturen om de ventielen in te laten lezen.
Tja, als je dus geen simpele wagen hebt dan roep je het over jezelf af als je hem naar de kwikfit brengt bedoel je? Ik kan me voorstellen dat er ook wagens zijn waar zelfs een kwikfitter geen moeite heeft, kwestie van inschatten misschien? (no pun intended)quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:55 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Die grote beurt is niet voor niets zo goedkoop moet je maar denken.
Het is een beetje de strategie van kwik fit om net te doen alsof ze een volwaardig autobedrijf zijn en dan kun je natuurlijk niet zeggen tegen een klant dat je niet eens een simpel filter of bougie kunt vervangen, dan verlies je natuurlijk een hoop 'waardigheid'
Wat een achterlijke test. Zes van de tien dingen merk je zelf ook wel. Verder is het alleen maar gunstig voor de gebruiker, die heeft weer een jaar APKquote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:16 schreef xFriendx het volgende:
In de Autoweek (17e jaargang nr 50 / 13-20 december 2006) hebben ze een keer een test gehouden onder dit soort zaken. Ook Kwik-Fit werd hier in betrokken.
De redactie van Autoweek 'vernielde' moedwillig 10 punten aan hun testauto en brachten deze vervolgens langs voor een APK beurtje.
De 10 testpunten even op een rijtje:
- Claxon defect
- Ruitenvloeistofreservoir leeg
- Ruitensproeier defect
- Reserveband leeg
- Profiel voorband matig
- Grootlichtlamp rechts defect
- Zijknipperlicht links defect
- Kentekenverlichting links defect
- Oliefilter oud
- Olie oud
Zij zijn onder andere ook bij een filiaal in Breda langsgeweest. Het filiaal op de Ettensebaan 23 (nabij een woonboulevard), weet niet of dit ook het filiaal is wat hier eerder door iemand genoemd werd.
Ruitenvloeistof is bijgevuld, weinig profiel banden is opgemerkt, oliefilter en olie is vervangen. Score: 4 uit 10.
Niet zo best dus. Echter zijn er wel uitzonderingen, een filiaal in Delft scoort een 9,5.
Al met al is de gemiddelde score over de 10 filialen (door heel het land) die zijn bezocht een 5,35. Heel veel wordt dus niet opgemerkt.
De claxon is bijvoorbeeld in slechts 3 van de 10 gevallen gerepareerd. Hetzelfde voor het knipperlicht links, een euvel wat je toch wel als eerste zou moeten opmerken tijdens een APK keuring.
En dat noem jij gunstig?? Een APK papiertje belangrijker vinden dan een veilige autoquote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:48 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat een achterlijke test. Zes van de tien dingen merk je zelf ook wel. Verder is het alleen maar gunstig voor de gebruiker, die heeft weer een jaar APK
Dan moeten ze nodig de specificaties, meetapparatuur of de brillen bijstellen hoorquote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:49 schreef kwikfit het volgende:
Dus het kan best zijn dat ze nog goed waren op het oog, maar te dun volgens de specificaties.
Natuurlijk is het ook mogelijk dat ze je gewoon probeerden te naaien
Een APK is sowieso maar een momentopname. Mensen die denken dat een apk-beurt (quote:Op zondag 16 maart 2008 00:30 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
En dat noem jij gunstig?? Een APK papiertje belangrijker vinden dan een veilige auto
Ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg mensen die hun auto bekijken op dezelfde manier als ik mijn ijkast.quote:Op zondag 16 maart 2008 11:22 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Een APK is sowieso maar een momentopname. Mensen die denken dat een apk-beurt () genoeg is om een jaar veilig te rijden zijn veel gevaarlijker dan een auto die met een paar kapotte lampjes toch door de APK komt. Sowieso hoor je niet te mogen rijden als je deze gebreken niet opmerkt.
Dat is waar, maar dan nog hadden ze gebreken moeten testen die je als leek niet zelf kunt zien. Zoals bijvoorbeeld wiellagers ofzo.quote:Op zondag 16 maart 2008 11:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg mensen die hun auto bekijken op dezelfde manier als ik mijn ijkast.
Zolang dat ding "het doet" is het goed. Daarom moet je een keuring gewoon consequent uitvoeren; dan heb je er nog iets aan.
Daar komt het wel een beetje op neer, laat geen dingen waarvoor je diepgrondig moet nadenken bij de kwik fit doen zeg maar. Het ligt overigens niet alleen aan het personeel dat sommige werkzaamheden gruwelijk mislukken maar ook aan het gebrek aan gereedschap. Een computer om een auto aan aan te sluiten om hem bijvoorbeeld te resetten na een service beurt is er niet, speciaal gereedschap om bepaalde werkzaamheden te kunnen uitvoeren evenmin. Dus komt het een beetje neer op roeien met de riemen die je hebt omdat toch bepaalde dingen gedaan moeten worden, daarbij raken vaak dingen beschadigd maar ach zo lang de klant het niet te weten komt...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:05 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Tja, als je dus geen simpele wagen hebt dan roep je het over jezelf af als je hem naar de kwikfit brengt bedoel je? Ik kan me voorstellen dat er ook wagens zijn waar zelfs een kwikfitter geen moeite heeft, kwestie van inschatten misschien? (no pun intended)
true truequote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:05 schreef GizartFRL het volgende:
Niet specifiek, maar goed.
Zolang kwikfit bestaat zal er wel animo voor zijn moet je maar denken.
Ik vind het een beetje een rare test om op die dingen te gaan testen als je hem voor een APK keuring brengt. Een oud oliefilter en oude olie hoort namelijk totaal niet bij de punten die gechecked moeten worden tijdens een keuring. Aangezien je schrijft dat het wel verholpen is denk ik dat we hier praten over meer dan alleen een APK keuring.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:16 schreef xFriendx het volgende:
In de Autoweek (17e jaargang nr 50 / 13-20 december 2006) hebben ze een keer een test gehouden onder dit soort zaken. Ook Kwik-Fit werd hier in betrokken.
De redactie van Autoweek 'vernielde' moedwillig 10 punten aan hun testauto en brachten deze vervolgens langs voor een APK beurtje.
De 10 testpunten even op een rijtje:
- Claxon defect
- Ruitenvloeistofreservoir leeg
- Ruitensproeier defect
- Reserveband leeg
- Profiel voorband matig
- Grootlichtlamp rechts defect
- Zijknipperlicht links defect
- Kentekenverlichting links defect
- Oliefilter oud
- Olie oud
Zij zijn onder andere ook bij een filiaal in Breda langsgeweest. Het filiaal op de Ettensebaan 23 (nabij een woonboulevard), weet niet of dit ook het filiaal is wat hier eerder door iemand genoemd werd.
Ruitenvloeistof is bijgevuld, weinig profiel banden is opgemerkt, oliefilter en olie is vervangen. Score: 4 uit 10.
Niet zo best dus. Echter zijn er wel uitzonderingen, een filiaal in Delft scoort een 9,5.
Al met al is de gemiddelde score over de 10 filialen (door heel het land) die zijn bezocht een 5,35. Heel veel wordt dus niet opgemerkt.
De claxon is bijvoorbeeld in slechts 3 van de 10 gevallen gerepareerd. Hetzelfde voor het knipperlicht links, een euvel wat je toch wel als eerste zou moeten opmerken tijdens een APK keuring.
Ik kan je 1 ding vertellen: als een auto door een APK heen komt wil echt niet zeggen dat deze 100% veilig is. Het gebeurd zo vaak dat mensen bij ons komen met een piepend geluid bij het remmen, dan blijkt dat de remmen totaal op zijn.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:30 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
En dat noem jij gunstig?? Een APK papiertje belangrijker vinden dan een veilige auto
Tja lastig oordelen vanachter mijn computer maar het lijkt dan erop dat ze die dag nog even het budget moesten halenquote:Op zondag 16 maart 2008 01:55 schreef thaduck het volgende:
[..]
Dan moeten ze nodig de specificaties, meetapparatuur of de brillen bijstellen hoorAuto is nog 2 jaar bij mij geweest, in onderhoud bij een dealer en nooit zijn de remschijven vervangen
Je wil echt niet weten hoeveel mensen over de zeik gaan omdat we een lampje hebben vervangen van 4 euro om hem door de APK heen te krijgen. Persoonlijk vind ik dat vreselijke mensen, die rationeel denken kwijt zijn geraakt en koste wat kost op de eerste rij willen zitten voor een dubbeltje.quote:Op zondag 16 maart 2008 11:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan nog hadden ze gebreken moeten testen die je als leek niet zelf kunt zien. Zoals bijvoorbeeld wiellagers ofzo.
Mijn auto is trouwens ooit eens afgekeurd op een kapot nummerplaatverlichtingslampjeWas bij het Profile Tyrecenter en zelfs hiervoor moest ik toestemming geven om het te vervangen
Hoewel dit op zich goed is natuurlijk.
Persoonlijk ga ik dan liever ff naar de goede bandenzaak. Een setje goede banden is een must. Ik ken iemand die een auto had gekocht en daar durfde we niet harder mee dan 100/110 omdat hij dan erg ging slingeren. Een setje goede banden eronder en boven 130/140 niks. (harder hebben we nog niet gereden)quote:Op zondag 16 maart 2008 12:28 schreef Fastmatti het volgende:
Van die Porsches enzo is het eigenlijk nog logischer dat ze naar de kwit-fit ofzo gaan. APK is natuurlijk ontzettend goedkoop, maar vooral op banden is enorm veel te besparen. Dealer rekent zo 2500,- terwijl het ergens anders de helft kost, letterlijk dus.
De mogelijke besparingen zijn echt enorm.
Dat is natuurlijk de beste optiequote:Op zondag 16 maart 2008 12:31 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
Persoonlijk ga ik dan liever ff naar de goede bandenzaak. Een setje goede banden is een must. Ik ken iemand die een auto had gekocht en daar durfde we niet harder mee dan 100/110 omdat hij dan erg ging slingeren. Een setje goede banden eronder en boven 130/140 niks. (harder hebben we nog niet gereden)
Ik weet niet wat jij met goede banden bedoelt, maar bij kwik fit kan je echt wel gewoon dezelfde banden krijgen als die je bij elke andere dealer koopt dus daar hoef je het echt niet voor te laten. Wellicht heb je eigen merkbanden gekocht daar kan ik het me heeel goed bij voorstellen, die dingen maken een vreselijke herrie tijdens het rijden en zijn lastig te balanceren. Ik denk overigens dat je banden slecht gebalanceerd zijn, althans dat klinkt mij wel bekend in de orenquote:Op zondag 16 maart 2008 12:31 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
Persoonlijk ga ik dan liever ff naar de goede bandenzaak. Een setje goede banden is een must. Ik ken iemand die een auto had gekocht en daar durfde we niet harder mee dan 100/110 omdat hij dan erg ging slingeren. Een setje goede banden eronder en boven 130/140 niks. (harder hebben we nog niet gereden)
quote:Op zondag 16 maart 2008 12:36 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wel blijven opletten natuurlijk en vooral vergeten niet zelf je wielbouten nog even aan te draaien.
Nee, maar het zijn wel altijd klanten van de Kwikfit waarbij de wielbouten plotseling losrakenquote:
Nee klopt niet, tenminste niet bij de apparaten waarmee ik gewerkt heb. Er zitten vaak 2 standen op om als je bijvoorbeeld twee verschillende typen wielen door elkaar heen wil balanceren, dit is zodat je niet het apparaat opnieuw hoeft in te stellen als je tussendoor even een ander wiel gebalanceerd hebt.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:41 schreef Fastmatti het volgende:
Ik heb ooit weleens gehoord dat een bandenbalanceerapparaat twee standen heeft. De eerste om het even grof te balanceren en dan de tweede stand voor het betere werk. Daarbij wordt de tweede stap standaard overgeslagen. Klopt dit? Of is het een verhaal van klok klepel.
En niet alleen de wielbouten kan ik je vertellenquote:Op zondag 16 maart 2008 12:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nee, maar het zijn wel altijd klanten van de Kwikfit waarbij de wielbouten plotseling losraken
Heeft denk ik meer te maken dat ik een lieverhebber van dat type auto ben. Een echte liefhebber die kan sleutelen is in de meeste gevallen iets beter dan een monteur die alle types moet kunnen repareren van een Merk.quote:Op zondag 16 maart 2008 02:09 schreef Stefan740 het volgende:
De ATU is net zo'n ramp.
Oh en als je zelf echt wat ervaring hebt en een handboek/vraagbaak oid kun je idd beter zijn dan de 'officiele' monteurs casejunkie
I stand corrected, het ging inderdaad niet om een APK keuring, maar om een kleine beurt. Mijn excuses.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:19 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een rare test om op die dingen te gaan testen als je hem voor een APK keuring brengt. Een oud oliefilter en oude olie hoort namelijk totaal niet bij de punten die gechecked moeten worden tijdens een keuring. Aangezien je schrijft dat het wel verholpen is denk ik dat we hier praten over meer dan alleen een APK keuring.
Desalniettemin vind ik het wel heel slordig dat ze zo veel steken hebben laten liggen bij een APK keuring aangezien ze hier als ze een steekproef op krijgen wel aardig de sjaak zijn. Meestal gebeurd de keuring dan ook behoorlijk volgens het boekje omdat keurmeesters ook graag hun papieren willen houden.
Als de auto voor een kleine beurt was gebracht dan had de uitkomst me niets verbaasd. Daar word namelijk de olie even snel bij ververst en gekeken waar nog makkelijk, snel en veel geld aan verdient kan worden. Verder word er eigenlijk nauwelijks naar verlichting e.d. gekeken omdat dit toch geen geld oplevert.
Als klanten er dan zelf achterkomen dat er na de beurt toch een lichtje kapot is dan word meestal doodleuk gezegd dat het zomaar kan gebeuren dat een licht het 5min geleden nog deed en nu ineens niet meer, beetje lastig alleen als 3 of 4 lampen stuk zijn
Zelfs een blinde zwarte soul zanger zou het opmerken, je knipperlichten knipperen sneller en het "klik" geluid van je knipperlicht gaat dus ook sneller.quote:Op zondag 16 maart 2008 13:18 schreef xFriendx het volgende:
[..]
I stand corrected, het ging inderdaad niet om een APK keuring, maar om een kleine beurt. Mijn excuses.
Ben het wel met je eens dat je kapotte lampjes (zoals je knipperlicht) makkelijk zelf kan opmerken. Aan de andere kant als zij dat om een bepaalde reden niet doen (je bent een blinde zwarte soul zanger) dan moet de garage dat alsnog doen.
Je krijgt bij de merkdealer trouwens 100 euro terug voor je oude katalysator.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:59 schreef kwikfit het volgende:
- Als je een katalysator laat vervangen bij de kwik fit, eis dan je oude of je geld terug deze is namelijk geld waard!
kwik fit krijgt hiervoor 25 euro, wat ze dus verdienen bovenop wat jij zelf betaald voor je nieuwe katalysator.
Hadden zo bij ons op school in de garage ook een keer geflikt. Ging zo het wiel van een auto vandoor toen ie de bocht nam.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:49 schreef retuow82 het volgende:
En thuis maar even mijn wielbouten nagelopen, je weet maar nooit....
Kwik fit is alleen maar leuk voor een accu of een uitlaat.
Uitlaten van de kwikfitquote:Op zondag 16 maart 2008 12:49 schreef retuow82 het volgende:
Kwik fit is alleen maar leuk voor een accu of een uitlaat.
No way dat je er 100 euro voor terug krijgt, zo waardevol is dat kleine beetje platina wat erin zit ook weer niet.quote:Op zondag 16 maart 2008 13:42 schreef Quint24 het volgende:
[..]
Je krijgt bij de merkdealer trouwens 100 euro terug voor je oude katalysator.
En dat is waarschijnlijk ook wat de kwik-fit ervoor krijgt.
Alleen geven ze de klant er maar 25 euro voor en de rest is winst voor hun zelf.
Zolang er animo voor is dan blijven ze bestaan natuurlijk, maar ik denk dat als als potentiele klanten die topic zouden lezen dat ze wel 2 keer achter hun oren krabben voor ze een bezoek brengen.quote:Op zondag 16 maart 2008 14:54 schreef gateway het volgende:
als ik dit zo lees wordt het tijd dat de kwikfit opgedoekt wordt..... bouten en moeren vergeten aan te draaien, zeggen dat je filters hebt vervangen maar dat niet hebt gedaan, verkeerde olie in remsystemen en dan er niks van zeggen en voor nood repareren...... Echt, volgens mij kunnen ze nog niet eens een band op de goede spanning brengen!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |