abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 maart 2008 @ 14:46:57 #51
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_57395157
lol kwikshit

Leaseauto:
- Winterbanden halen. Koste me 4 uur voor ze eronder lagen, stel incapabele debielen
- Zomerbanden weer terug erop. Koste bijna 8 uur, want ze waren ze kwijt (dus 2x langskomen)
- Winterbanden jaar erop er weer op zetten, heeeee, kijk nou! Daar zijn de zomerbanden weer die ze kwijt waren.

Tsjah, tis lease dus niet mijn keus.

Prive een keer remblokken gevraagd te vervangen. Begonnen ze een heel lulverhaal over de schijven enzo, heb ze gezegd alleen de blokken te doen en zich er verder niet mee te bemoeien. Sindsdien brandde het lampje van "Remmen vervangen" constant, wegens verkeerd aangesloten bekabeling.
Uiteraard de maandag erop naar een echte garage gegaan en alles goed laten maken.

Conclusie: voor de lease moet ik, prive wil ik er nog niet dood gevonden worden. Alleen goed genoeg om op zaterdag remmen of banden te halen als het echt niet anders kan
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_57397764
Kwik Fit.

Heel typisch.

Ga ik naar Kwik Fit dan is er van alles mis met mijn remmen en uitlaat. Ben ik bij mijn eigen garage: niks aan het handje.

Helaas voor die etters heb ik teveel verstand van auto's om me te laten naaien, maar ik erger me zo aan die mentaliteit dat ik er al jaren niet geweest ben. Bij de garage waar ik bij ben hebben ze kennis van mijn merk en ze zijn ook goed en goedkoop.

Olie en oliefilter is iets van 45 euro, maar dan heb ik wel synthetische olie.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 17:57:29 #53
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_57398152
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 17:32 schreef RealZeus het volgende:
Kwik Fit.

Heel typisch.

Ga ik naar Kwik Fit dan is er van alles mis met mijn remmen en uitlaat. Ben ik bij mijn eigen garage: niks aan het handje.
Ratten zijn het inderdaad. Tijdje geleden een grote beurt door ze laten doen, omdat ze om de hoek zitten dus lekker makkelijk. Wordt ik gebeld, "uw ophanging van uw uitlaat is bijna doorgeroest, die moet echt vervangen worden"...

Nou had ik toevallig twee weken daarvoor mijn auto op de brug, waarbij ik zelf de uitlaat en dus ook de ophanging heb gechecked, die prima in orde was.
pi_57400890
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:31 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Komen ze dan met dat zakje bij jullie dan kun je zeggen:
1-meneer u heeft nieuwe filters in uw auto gehad.
2-oh, daar zijn de filters voor meneer X, we hebben ons het leplazerus gezocht, ziet u nu wel, we hebben ook nieuwe filters in uw auto gezet. (het tasje heeft er immers ingelegen.)

Ik vind het overigens wel triest dat dit gebeurd, als het te moeilijk is en te veel tijd kost dan moet je het ook niet in rekening brengen, zeg het dan gewoon en breng het niet in rekening.
Iemand attent maken op het feit dat er nieuwe filters inmoeten en ze eventueel bestellen zodat ze er door iemand ingezet kunnen worden die er wel verstand van heeft is dan eerlijker.
ik geloof dat ze als smoesje gebruik hadden dat het voor een andere auto was en dat de monteur het per ongeluk heeft laten liggen ofzo.

Ja het is jammer dat het gebeurd, maar weinig aan te doen als het niet lukt aangezien de prijs voor een grote beurt vast staat. Die voer je in 1 keer in in de computer en je hebt niet de mogelijkheid om per werkzaamheid te factureren. Ik wil niet zeggen dat het standaard is dat er gewoon filters niet vervangen worden, het gebeurd denk ik als ik een gok mag doen bij 1 op de 10 dat het te lastig is om te vervangen. Een grote beurt bij kwik fit houdt trouwens vooral filters vervangen in, het lichten van een kleppendeksel behoord al niet meer tot de mogelijkheden, kan je nagaan hoe weinig er eigenlijk gedaan word aan de auto.
En eerlijkheid... tja die is soms ver te zoeken maar dat is in de hele maatschappij tegenwoordig.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57400954
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

[..]

Dat is idd. altijd wel vermakelijk daaro. Staan ze met hulp van een brander remtrommels van een Reno 5 of een Volvo 440 los te maken. Van die auto's waarbij het onderhoud de laatste 10 jaar heeft bestaan uit tanken en ruitenwisserspul bijvullen. En dan de bijbehorende aarderijkskundeleraar oid. moeilijk lopen doen dat ie een uur moet wachten omdat ze zo lang bezig zijn die puinzooi los te krijgen.
Dat is iets waar we veel mee te maken hebben inderdaad, ook mensen die denken dat je binnen no time een set remmen vervangen hebt, terwijl je daar echt wel even mee bezig bent als je het goed wil doen.
Over het volk dat bij kwik fit komt zou ik ook nog wel een heel topic kunnen wijden vrees ik
you can get better than a kwik fitter!
  zaterdag 15 maart 2008 @ 20:35:44 #56
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_57401038
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 20:29 schreef kwikfit het volgende:

[..]

ik geloof dat ze als smoesje gebruik hadden dat het voor een andere auto was en dat de monteur het per ongeluk heeft laten liggen ofzo.

Ja het is jammer dat het gebeurd, maar weinig aan te doen als het niet lukt aangezien de prijs voor een grote beurt vast staat. Die voer je in 1 keer in in de computer en je hebt niet de mogelijkheid om per werkzaamheid te factureren. Ik wil niet zeggen dat het standaard is dat er gewoon filters niet vervangen worden, het gebeurd denk ik als ik een gok mag doen bij 1 op de 10 dat het te lastig is om te vervangen. Een grote beurt bij kwik fit houdt trouwens vooral filters vervangen in, het lichten van een kleppendeksel behoord al niet meer tot de mogelijkheden, kan je nagaan hoe weinig er eigenlijk gedaan word aan de auto.
En eerlijkheid... tja die is soms ver te zoeken maar dat is in de hele maatschappij tegenwoordig.
Ah, vaste prijs, tja misschien krijg je dan gewoon waar je voor betaald? Al vind ik nog steeds dat als filters vervangen op het lijstje staat dit moet gebeuren of gemeld moet worden waarom dit niet kan.
Maar ja, zoals je zegt er is wel meer niet eerlijk, misschien is goedkoop in dit geval gewoon wel duurkoop.
be nice or go away
  zaterdag 15 maart 2008 @ 20:42:01 #57
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_57401203


@ Kwikfit, leuk he Ventielen kopen bij een dealer, in de velg monteren en dan de klant naar de dealer sturen om de ventielen in te laten lezen.

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_57401262
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 14:31 schreef casejunkie het volgende:
Ik meen ook dat momenteel Kwikfit helemaal niet blij is dat ATU naar Nederland is gekomen en hier vlot aan het uitbreiden is. Hier in Breda hebben ze een aantal maanden geleden een ATU open gegooid en mijn indruk vandaar is toch redelijk goed.

Over dat de Kwikfit de meest gare barrels binnenkrijgt is waar maar ze krijgen ook Porsches binnen. Die laatste klanten snap ik al helemaal niet. Zo'n auto laat je liever door een dealer onderhouden omdat die redelijk weet wat speelt bij zo'n auto.

Nou wil ik overigens de dealers in Nederland niet in de hemel prijzen want ik sleutel veel aan mijn mazda 626'en en durf bijna te zeggen dat mijn kennis van dat type auto de monteurs overstijgd
Ik verbaas me soms ook als ik zie wat voor soort auto's ons soms word toevertrouwd. Al moet ik zeggen dat porsches e.d. toch redelijk vaak alleen maar voor APK komen of banden en daar zijn wij toch wel weer goedkoop in ten opzichte van een porsche dealer.
Op het kwik fit intranet was het enige tijd mogelijk om klachten van andere filalen te bekijken, daar vond ik ook de volgende klacht van ik meen een filiaal in haarlem:
Een man met een toch wel flink dure sportwagen liet deze bij de betreffende kwik fit vestiging APK keuren. De keuring zou een uurtje duren dus de man zou met een uur weer terug komen om zijn bolide op te halen.
De man dacht dat uurtje mooi even te kunnen gebruiken om naar de kapper te gaan.
Vanuit de stoel bij de kapper had deze man een mooi zicht op de weg buiten, iets te goed....
Hij zag namelijk zijn scheurijzer meerdere malen met een bloedvaart voorbij komen
Wat bleek nou ? Ongeveer elke personeelslid wilde wel even voelen hoe het was om in zo'n auto te rijden, die kans werd dus ook gegrepen.
Auto was goedgekeurd
you can get better than a kwik fitter!
pi_57401442
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 14:46 schreef thaduck het volgende:
lol kwikshit

Leaseauto:
- Winterbanden halen. Koste me 4 uur voor ze eronder lagen, stel incapabele debielen
- Zomerbanden weer terug erop. Koste bijna 8 uur, want ze waren ze kwijt (dus 2x langskomen)
- Winterbanden jaar erop er weer op zetten, heeeee, kijk nou! Daar zijn de zomerbanden weer die ze kwijt waren.

Tsjah, tis lease dus niet mijn keus.

Prive een keer remblokken gevraagd te vervangen. Begonnen ze een heel lulverhaal over de schijven enzo, heb ze gezegd alleen de blokken te doen en zich er verder niet mee te bemoeien. Sindsdien brandde het lampje van "Remmen vervangen" constant, wegens verkeerd aangesloten bekabeling.
Uiteraard de maandag erop naar een echte garage gegaan en alles goed laten maken.

Conclusie: voor de lease moet ik, prive wil ik er nog niet dood gevonden worden. Alleen goed genoeg om op zaterdag remmen of banden te halen als het echt niet anders kan
Veel banden van lease auto's waren inderdaad een beetje zoek geraakt, ze hadden in het centrale magazijn waar alles opgeslagen word een grote verbouwing gehad waarbij het nogal een chaos was geworden met als gevolg echt gigantisch veel banden die zoek zijn geraakt.

Dat verhaal van die remmen kunnen ze best gelijk mee hebben gehad dat je schijven ook op waren. Remschrijven hebben namelijk een minimale dikte nodig om er nog nieuwe blokken op te mogen zeggen, dit ivm warmteafvoer.
Dus het kan best zijn dat ze nog goed waren op het oog, maar te dun volgens de specificaties.
Natuurlijk is het ook mogelijk dat ze je gewoon probeerden te naaien
you can get better than a kwik fitter!
pi_57401586
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 20:35 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ah, vaste prijs, tja misschien krijg je dan gewoon waar je voor betaald? Al vind ik nog steeds dat als filters vervangen op het lijstje staat dit moet gebeuren of gemeld moet worden waarom dit niet kan.
Maar ja, zoals je zegt er is wel meer niet eerlijk, misschien is goedkoop in dit geval gewoon wel duurkoop.
Die grote beurt is niet voor niets zo goedkoop moet je maar denken.
Het is een beetje de strategie van kwik fit om net te doen alsof ze een volwaardig autobedrijf zijn en dan kun je natuurlijk niet zeggen tegen een klant dat je niet eens een simpel filter of bougie kunt vervangen, dan verlies je natuurlijk een hoop 'waardigheid'
you can get better than a kwik fitter!
pi_57401616
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 20:42 schreef GizartFRL het volgende:


@ Kwikfit, leuk he Ventielen kopen bij een dealer, in de velg monteren en dan de klant naar de dealer sturen om de ventielen in te laten lezen.

Jij hebt het over een frans gebakje ?
you can get better than a kwik fitter!
  zaterdag 15 maart 2008 @ 21:05:00 #62
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_57401782
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 20:55 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Die grote beurt is niet voor niets zo goedkoop moet je maar denken.
Het is een beetje de strategie van kwik fit om net te doen alsof ze een volwaardig autobedrijf zijn en dan kun je natuurlijk niet zeggen tegen een klant dat je niet eens een simpel filter of bougie kunt vervangen, dan verlies je natuurlijk een hoop 'waardigheid'
Tja, als je dus geen simpele wagen hebt dan roep je het over jezelf af als je hem naar de kwikfit brengt bedoel je? Ik kan me voorstellen dat er ook wagens zijn waar zelfs een kwikfitter geen moeite heeft, kwestie van inschatten misschien? (no pun intended)
be nice or go away
  zaterdag 15 maart 2008 @ 21:05:36 #63
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_57401793
Niet specifiek, maar goed.
Zolang kwikfit bestaat zal er wel animo voor zijn moet je maar denken.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_57402035
Ben toevallig paar weken geleden bij de Kwik-fit geweest. Moest nieuwe remblokken rondom en het had zo'n haast dat ik nergens anders terecht kon. Het enige waar ze me mee probeerde te naaien was het niet geven van de korting.

Maar ik vermijdt die zaak normaalgesproken.
pi_57403940
Ik heb maar 1 keer met Kwik Fit te maken gehad. Was het spruitstuk van mijn uitlaat volledig losgekomen toen ik bij mijn oma in Haarlem was, en daar ken ik het verder niet dus veel keuze had ik ook niet. Op zich niet zoveel problemen met de zaak zelf, maar de werknemers maakten niet echt een betrouwbare indruk Ik denk niet dat ik er heen zou gaan als ik wel een keuze zou hebben.
pi_57404445
In de Autoweek (17e jaargang nr 50 / 13-20 december 2006) hebben ze een keer een test gehouden onder dit soort zaken. Ook Kwik-Fit werd hier in betrokken.

De redactie van Autoweek 'vernielde' moedwillig 10 punten aan hun testauto en brachten deze vervolgens langs voor een APK beurtje.

De 10 testpunten even op een rijtje:

- Claxon defect
- Ruitenvloeistofreservoir leeg
- Ruitensproeier defect
- Reserveband leeg
- Profiel voorband matig
- Grootlichtlamp rechts defect
- Zijknipperlicht links defect
- Kentekenverlichting links defect
- Oliefilter oud
- Olie oud

Zij zijn onder andere ook bij een filiaal in Breda langsgeweest. Het filiaal op de Ettensebaan 23 (nabij een woonboulevard), weet niet of dit ook het filiaal is wat hier eerder door iemand genoemd werd.

Ruitenvloeistof is bijgevuld, weinig profiel banden is opgemerkt, oliefilter en olie is vervangen. Score: 4 uit 10.

Niet zo best dus. Echter zijn er wel uitzonderingen, een filiaal in Delft scoort een 9,5.

Al met al is de gemiddelde score over de 10 filialen (door heel het land) die zijn bezocht een 5,35. Heel veel wordt dus niet opgemerkt.

De claxon is bijvoorbeeld in slechts 3 van de 10 gevallen gerepareerd. Hetzelfde voor het knipperlicht links, een euvel wat je toch wel als eerste zou moeten opmerken tijdens een APK keuring.
pi_57405131
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:16 schreef xFriendx het volgende:
In de Autoweek (17e jaargang nr 50 / 13-20 december 2006) hebben ze een keer een test gehouden onder dit soort zaken. Ook Kwik-Fit werd hier in betrokken.

De redactie van Autoweek 'vernielde' moedwillig 10 punten aan hun testauto en brachten deze vervolgens langs voor een APK beurtje.

De 10 testpunten even op een rijtje:

- Claxon defect
- Ruitenvloeistofreservoir leeg
- Ruitensproeier defect
- Reserveband leeg
- Profiel voorband matig
- Grootlichtlamp rechts defect
- Zijknipperlicht links defect
- Kentekenverlichting links defect
- Oliefilter oud
- Olie oud

Zij zijn onder andere ook bij een filiaal in Breda langsgeweest. Het filiaal op de Ettensebaan 23 (nabij een woonboulevard), weet niet of dit ook het filiaal is wat hier eerder door iemand genoemd werd.

Ruitenvloeistof is bijgevuld, weinig profiel banden is opgemerkt, oliefilter en olie is vervangen. Score: 4 uit 10.

Niet zo best dus. Echter zijn er wel uitzonderingen, een filiaal in Delft scoort een 9,5.

Al met al is de gemiddelde score over de 10 filialen (door heel het land) die zijn bezocht een 5,35. Heel veel wordt dus niet opgemerkt.

De claxon is bijvoorbeeld in slechts 3 van de 10 gevallen gerepareerd. Hetzelfde voor het knipperlicht links, een euvel wat je toch wel als eerste zou moeten opmerken tijdens een APK keuring.
Wat een achterlijke test. Zes van de tien dingen merk je zelf ook wel. Verder is het alleen maar gunstig voor de gebruiker, die heeft weer een jaar APK
  zondag 16 maart 2008 @ 00:30:03 #68
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_57405922
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:48 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wat een achterlijke test. Zes van de tien dingen merk je zelf ook wel. Verder is het alleen maar gunstig voor de gebruiker, die heeft weer een jaar APK
En dat noem jij gunstig?? Een APK papiertje belangrijker vinden dan een veilige auto
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  zondag 16 maart 2008 @ 01:55:50 #69
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_57407014
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 20:49 schreef kwikfit het volgende:
Dus het kan best zijn dat ze nog goed waren op het oog, maar te dun volgens de specificaties.
Natuurlijk is het ook mogelijk dat ze je gewoon probeerden te naaien
Dan moeten ze nodig de specificaties, meetapparatuur of de brillen bijstellen hoor Auto is nog 2 jaar bij mij geweest, in onderhoud bij een dealer en nooit zijn de remschijven vervangen
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_57407180
De ATU is net zo'n ramp.

Oh en als je zelf echt wat ervaring hebt en een handboek/vraagbaak oid kun je idd beter zijn dan de 'officiele' monteurs casejunkie
pi_57409781
quote:
Op zondag 16 maart 2008 00:30 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

En dat noem jij gunstig?? Een APK papiertje belangrijker vinden dan een veilige auto
Een APK is sowieso maar een momentopname. Mensen die denken dat een apk-beurt ( ) genoeg is om een jaar veilig te rijden zijn veel gevaarlijker dan een auto die met een paar kapotte lampjes toch door de APK komt. Sowieso hoor je niet te mogen rijden als je deze gebreken niet opmerkt.
  zondag 16 maart 2008 @ 11:39:13 #72
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57410055
quote:
Op zondag 16 maart 2008 11:22 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Een APK is sowieso maar een momentopname. Mensen die denken dat een apk-beurt ( ) genoeg is om een jaar veilig te rijden zijn veel gevaarlijker dan een auto die met een paar kapotte lampjes toch door de APK komt. Sowieso hoor je niet te mogen rijden als je deze gebreken niet opmerkt.
Ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg mensen die hun auto bekijken op dezelfde manier als ik mijn ijkast.
Zolang dat ding "het doet" is het goed. Daarom moet je een keuring gewoon consequent uitvoeren; dan heb je er nog iets aan.

Maar je hebt natuurlijk wel gelijk als je zegt dat de APK maar een momentopname is op minimumniveau. En in zoverre niet echt veel zegt over veiligheid/betrouwbaarheid op wat langere termijn.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_57410261
quote:
Op zondag 16 maart 2008 11:39 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg mensen die hun auto bekijken op dezelfde manier als ik mijn ijkast.
Zolang dat ding "het doet" is het goed. Daarom moet je een keuring gewoon consequent uitvoeren; dan heb je er nog iets aan.
Dat is waar, maar dan nog hadden ze gebreken moeten testen die je als leek niet zelf kunt zien. Zoals bijvoorbeeld wiellagers ofzo.

Mijn auto is trouwens ooit eens afgekeurd op een kapot nummerplaatverlichtingslampje Was bij het Profile Tyrecenter en zelfs hiervoor moest ik toestemming geven om het te vervangen Hoewel dit op zich goed is natuurlijk.
pi_57410528
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 21:05 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Tja, als je dus geen simpele wagen hebt dan roep je het over jezelf af als je hem naar de kwikfit brengt bedoel je? Ik kan me voorstellen dat er ook wagens zijn waar zelfs een kwikfitter geen moeite heeft, kwestie van inschatten misschien? (no pun intended)
Daar komt het wel een beetje op neer, laat geen dingen waarvoor je diepgrondig moet nadenken bij de kwik fit doen zeg maar. Het ligt overigens niet alleen aan het personeel dat sommige werkzaamheden gruwelijk mislukken maar ook aan het gebrek aan gereedschap. Een computer om een auto aan aan te sluiten om hem bijvoorbeeld te resetten na een service beurt is er niet, speciaal gereedschap om bepaalde werkzaamheden te kunnen uitvoeren evenmin. Dus komt het een beetje neer op roeien met de riemen die je hebt omdat toch bepaalde dingen gedaan moeten worden, daarbij raken vaak dingen beschadigd maar ach zo lang de klant het niet te weten komt...

Sommige problemen wil ik ook toeschrijven aan auto's zelf. Bijvoorbeeld de manier waarop sommige kappen onder motoren bevestigd zitten aan de onderkant van de auto, het is allemaal zo fragiel.
Daar kan je gewoon op wachten dat het mis gaat wanneer je zo'n dergelijke kap weer terug moet plaatsen omdat het zo waardeloos gefabriceerd is, meestal zetten we die dingen ook gewoon weer vast met ty-raps.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57410541
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 21:05 schreef GizartFRL het volgende:
Niet specifiek, maar goed.
Zolang kwikfit bestaat zal er wel animo voor zijn moet je maar denken.
true true
you can get better than a kwik fitter!
pi_57410687
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:16 schreef xFriendx het volgende:
In de Autoweek (17e jaargang nr 50 / 13-20 december 2006) hebben ze een keer een test gehouden onder dit soort zaken. Ook Kwik-Fit werd hier in betrokken.

De redactie van Autoweek 'vernielde' moedwillig 10 punten aan hun testauto en brachten deze vervolgens langs voor een APK beurtje.

De 10 testpunten even op een rijtje:

- Claxon defect
- Ruitenvloeistofreservoir leeg
- Ruitensproeier defect
- Reserveband leeg
- Profiel voorband matig
- Grootlichtlamp rechts defect
- Zijknipperlicht links defect
- Kentekenverlichting links defect
- Oliefilter oud
- Olie oud

Zij zijn onder andere ook bij een filiaal in Breda langsgeweest. Het filiaal op de Ettensebaan 23 (nabij een woonboulevard), weet niet of dit ook het filiaal is wat hier eerder door iemand genoemd werd.

Ruitenvloeistof is bijgevuld, weinig profiel banden is opgemerkt, oliefilter en olie is vervangen. Score: 4 uit 10.

Niet zo best dus. Echter zijn er wel uitzonderingen, een filiaal in Delft scoort een 9,5.

Al met al is de gemiddelde score over de 10 filialen (door heel het land) die zijn bezocht een 5,35. Heel veel wordt dus niet opgemerkt.

De claxon is bijvoorbeeld in slechts 3 van de 10 gevallen gerepareerd. Hetzelfde voor het knipperlicht links, een euvel wat je toch wel als eerste zou moeten opmerken tijdens een APK keuring.
Ik vind het een beetje een rare test om op die dingen te gaan testen als je hem voor een APK keuring brengt. Een oud oliefilter en oude olie hoort namelijk totaal niet bij de punten die gechecked moeten worden tijdens een keuring. Aangezien je schrijft dat het wel verholpen is denk ik dat we hier praten over meer dan alleen een APK keuring.
Desalniettemin vind ik het wel heel slordig dat ze zo veel steken hebben laten liggen bij een APK keuring aangezien ze hier als ze een steekproef op krijgen wel aardig de sjaak zijn. Meestal gebeurd de keuring dan ook behoorlijk volgens het boekje omdat keurmeesters ook graag hun papieren willen houden.
Als de auto voor een kleine beurt was gebracht dan had de uitkomst me niets verbaasd. Daar word namelijk de olie even snel bij ververst en gekeken waar nog makkelijk, snel en veel geld aan verdient kan worden. Verder word er eigenlijk nauwelijks naar verlichting e.d. gekeken omdat dit toch geen geld oplevert.
Als klanten er dan zelf achterkomen dat er na de beurt toch een lichtje kapot is dan word meestal doodleuk gezegd dat het zomaar kan gebeuren dat een licht het 5min geleden nog deed en nu ineens niet meer, beetje lastig alleen als 3 of 4 lampen stuk zijn
you can get better than a kwik fitter!
pi_57410741
quote:
Op zondag 16 maart 2008 00:30 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

En dat noem jij gunstig?? Een APK papiertje belangrijker vinden dan een veilige auto
Ik kan je 1 ding vertellen: als een auto door een APK heen komt wil echt niet zeggen dat deze 100% veilig is. Het gebeurd zo vaak dat mensen bij ons komen met een piepend geluid bij het remmen, dan blijkt dat de remmen totaal op zijn.
De reactie die je dan nog weleens hoord is dan 'maar de auto is 3 weken terug helemaal goed gekeurd', dan mag je de mensen gaan uitleggen dat er bij de APK alleen naar de remvertraging word gekeken en je niet eens de wielen van een aauto afhaalt om het zaakje visueel te inspecteren. Dan kijken mensen je wel even met grote ogen aan
you can get better than a kwik fitter!
pi_57410767
quote:
Op zondag 16 maart 2008 01:55 schreef thaduck het volgende:

[..]

Dan moeten ze nodig de specificaties, meetapparatuur of de brillen bijstellen hoor Auto is nog 2 jaar bij mij geweest, in onderhoud bij een dealer en nooit zijn de remschijven vervangen
Tja lastig oordelen vanachter mijn computer maar het lijkt dan erop dat ze die dag nog even het budget moesten halen

[ Bericht 0% gewijzigd door kwikfit op 16-03-2008 12:30:15 (typo) ]
you can get better than a kwik fitter!
pi_57410830
Van die Porsches enzo is het eigenlijk nog logischer dat ze naar de kwit-fit ofzo gaan. APK is natuurlijk ontzettend goedkoop, maar vooral op banden is enorm veel te besparen. Dealer rekent zo 2500,- terwijl het ergens anders de helft kost, letterlijk dus.

De mogelijke besparingen zijn echt enorm.
pi_57410849
quote:
Op zondag 16 maart 2008 11:51 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat is waar, maar dan nog hadden ze gebreken moeten testen die je als leek niet zelf kunt zien. Zoals bijvoorbeeld wiellagers ofzo.

Mijn auto is trouwens ooit eens afgekeurd op een kapot nummerplaatverlichtingslampje Was bij het Profile Tyrecenter en zelfs hiervoor moest ik toestemming geven om het te vervangen Hoewel dit op zich goed is natuurlijk.
Je wil echt niet weten hoeveel mensen over de zeik gaan omdat we een lampje hebben vervangen van 4 euro om hem door de APK heen te krijgen. Persoonlijk vind ik dat vreselijke mensen, die rationeel denken kwijt zijn geraakt en koste wat kost op de eerste rij willen zitten voor een dubbeltje.
Als klanten te belachelijk voor woorden gaan doen om een paar euro's meer dan vertel ik ze ook altijd doodleuk dat als je geen geld hebt om auto te rijden je het ook gewoon niet moet doen
you can get better than a kwik fitter!
pi_57410882
quote:
Op zondag 16 maart 2008 12:28 schreef Fastmatti het volgende:
Van die Porsches enzo is het eigenlijk nog logischer dat ze naar de kwit-fit ofzo gaan. APK is natuurlijk ontzettend goedkoop, maar vooral op banden is enorm veel te besparen. Dealer rekent zo 2500,- terwijl het ergens anders de helft kost, letterlijk dus.

De mogelijke besparingen zijn echt enorm.
Persoonlijk ga ik dan liever ff naar de goede bandenzaak. Een setje goede banden is een must. Ik ken iemand die een auto had gekocht en daar durfde we niet harder mee dan 100/110 omdat hij dan erg ging slingeren. Een setje goede banden eronder en boven 130/140 niks. (harder hebben we nog niet gereden)
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_57410968
quote:
Op zondag 16 maart 2008 12:31 schreef Yoda87 het volgende:

[..]

Persoonlijk ga ik dan liever ff naar de goede bandenzaak. Een setje goede banden is een must. Ik ken iemand die een auto had gekocht en daar durfde we niet harder mee dan 100/110 omdat hij dan erg ging slingeren. Een setje goede banden eronder en boven 130/140 niks. (harder hebben we nog niet gereden)
Dat is natuurlijk de beste optie Maar als jij gewoon weet wat je wilt hebben is het echt geen probleem hoor. Wel blijven opletten natuurlijk en vooral vergeten niet zelf je wielbouten nog even aan te draaien.

Bovendien is de kwik-fit natuurlijk niet echt fout, maar het is het verwachtingspatroon van de klanten dat niet deugt. Bij de kwik-fit moet je gewoon alleen komen als jij een specifiek slijtageonderdeel wil laten vervangen. Als jij verwacht dat het een garagebedrijf is, heb je het dus echt mis.
pi_57411012
quote:
Op zondag 16 maart 2008 12:31 schreef Yoda87 het volgende:

[..]

Persoonlijk ga ik dan liever ff naar de goede bandenzaak. Een setje goede banden is een must. Ik ken iemand die een auto had gekocht en daar durfde we niet harder mee dan 100/110 omdat hij dan erg ging slingeren. Een setje goede banden eronder en boven 130/140 niks. (harder hebben we nog niet gereden)
Ik weet niet wat jij met goede banden bedoelt, maar bij kwik fit kan je echt wel gewoon dezelfde banden krijgen als die je bij elke andere dealer koopt dus daar hoef je het echt niet voor te laten. Wellicht heb je eigen merkbanden gekocht daar kan ik het me heeel goed bij voorstellen, die dingen maken een vreselijke herrie tijdens het rijden en zijn lastig te balanceren. Ik denk overigens dat je banden slecht gebalanceerd zijn, althans dat klinkt mij wel bekend in de oren
De meeste balanceerapparaten bij kwik fit krijgen alleen onderhoud als teveel mensen terug komen omdat het uitlijnen of balanceren totaal niet goed gegaan is, dan word het pas tijd om eens een monteur langs te laten komen. Een paar mensen die terug komen vallen nog wel af te wimpelen
you can get better than a kwik fitter!
pi_57411042
quote:
Op zondag 16 maart 2008 12:36 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wel blijven opletten natuurlijk en vooral vergeten niet zelf je wielbouten nog even aan te draaien.


Jij hebt kennis van zaken .
you can get better than a kwik fitter!
pi_57411056
Ik heb ooit weleens gehoord dat een bandenbalanceerapparaat twee standen heeft. De eerste om het even grof te balanceren en dan de tweede stand voor het betere werk. Daarbij wordt de tweede stap standaard overgeslagen. Klopt dit? Of is het een verhaal van klok klepel.
pi_57411073
quote:
Op zondag 16 maart 2008 12:40 schreef kwikfit het volgende:

[..]



Jij hebt kennis van zaken .
Nee, maar het zijn wel altijd klanten van de Kwikfit waarbij de wielbouten plotseling losraken
pi_57411094
quote:
Op zondag 16 maart 2008 12:41 schreef Fastmatti het volgende:
Ik heb ooit weleens gehoord dat een bandenbalanceerapparaat twee standen heeft. De eerste om het even grof te balanceren en dan de tweede stand voor het betere werk. Daarbij wordt de tweede stap standaard overgeslagen. Klopt dit? Of is het een verhaal van klok klepel.
Nee klopt niet, tenminste niet bij de apparaten waarmee ik gewerkt heb. Er zitten vaak 2 standen op om als je bijvoorbeeld twee verschillende typen wielen door elkaar heen wil balanceren, dit is zodat je niet het apparaat opnieuw hoeft in te stellen als je tussendoor even een ander wiel gebalanceerd hebt.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57411137
quote:
Op zondag 16 maart 2008 12:42 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Nee, maar het zijn wel altijd klanten van de Kwikfit waarbij de wielbouten plotseling losraken
En niet alleen de wielbouten kan ik je vertellen

Een tijd terug had een collega van mij een draagarm vervangen bij een auto, de volgende ochtend stond de auto al voordat wij aankwamen op de stoep, alleen niet rijdend meer
Collega had het niet zo nauw genomen met het vastzetten van de bouten en moeren met als gevolg dat de hele arm eronder vandaan was gekomen tijdens het nemen van een bocht.
Reactie van collega op het voorval: ach kan gebeuren, zal voortaan wel wat beter opletten
you can get better than a kwik fitter!
  zondag 16 maart 2008 @ 12:49:29 #89
168121 retuow82
Het is friet!
pi_57411168
Man man wat een toko die kwikfit.... Ik heb daar een keer een set banden (geen eigen merk , ik wilde nog wel harder dan 100 rijden) gehaald omdat hun toevallig de goedkoopste waren op dat moment, ik dacht dat er niet al teveel fout kon gaan met een setje banden.

Ik heb de mensen daar er op moeten wijzen dat 2 banden verkeerd om de velg lagen (looprichting) en daarna zouden ze ook nog even balanceren/uitlijnen en ik zag die kerel al moeilijk kijken. Blijkt dat hij een Mazda 626 in had gevoerd in plaats van een MX-3..... Toen ik hem uitlegde dat er nogal een groot verschil zit tussen een 4 deus sedan en een coupe toen begon hij het te begrijpen.

En thuis maar even mijn wielbouten nagelopen, je weet maar nooit....

Ben ik blij dat ik er nu nooit meer langs hoef

Kwik fit is alleen maar leuk voor een accu of een uitlaat.
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_57411174
quote:
Op zondag 16 maart 2008 02:09 schreef Stefan740 het volgende:
De ATU is net zo'n ramp.

Oh en als je zelf echt wat ervaring hebt en een handboek/vraagbaak oid kun je idd beter zijn dan de 'officiele' monteurs casejunkie
Heeft denk ik meer te maken dat ik een lieverhebber van dat type auto ben. Een echte liefhebber die kan sleutelen is in de meeste gevallen iets beter dan een monteur die alle types moet kunnen repareren van een Merk.


Overigens dat genoemde filiaal aan de Ettensebaan in Breda is idd dat rampfiliaal. Al weer ik niet hoe het momenteel gesteld is met die andere kwikfit in Breda
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_57411549
quote:
Op zondag 16 maart 2008 12:19 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje een rare test om op die dingen te gaan testen als je hem voor een APK keuring brengt. Een oud oliefilter en oude olie hoort namelijk totaal niet bij de punten die gechecked moeten worden tijdens een keuring. Aangezien je schrijft dat het wel verholpen is denk ik dat we hier praten over meer dan alleen een APK keuring.
Desalniettemin vind ik het wel heel slordig dat ze zo veel steken hebben laten liggen bij een APK keuring aangezien ze hier als ze een steekproef op krijgen wel aardig de sjaak zijn. Meestal gebeurd de keuring dan ook behoorlijk volgens het boekje omdat keurmeesters ook graag hun papieren willen houden.
Als de auto voor een kleine beurt was gebracht dan had de uitkomst me niets verbaasd. Daar word namelijk de olie even snel bij ververst en gekeken waar nog makkelijk, snel en veel geld aan verdient kan worden. Verder word er eigenlijk nauwelijks naar verlichting e.d. gekeken omdat dit toch geen geld oplevert.
Als klanten er dan zelf achterkomen dat er na de beurt toch een lichtje kapot is dan word meestal doodleuk gezegd dat het zomaar kan gebeuren dat een licht het 5min geleden nog deed en nu ineens niet meer, beetje lastig alleen als 3 of 4 lampen stuk zijn
I stand corrected, het ging inderdaad niet om een APK keuring, maar om een kleine beurt. Mijn excuses.

Ben het wel met je eens dat je kapotte lampjes (zoals je knipperlicht) makkelijk zelf kan opmerken. Aan de andere kant als zij dat om een bepaalde reden niet doen (je bent een blinde zwarte soul zanger) dan moet de garage dat alsnog doen.
  zondag 16 maart 2008 @ 13:20:28 #92
168121 retuow82
Het is friet!
pi_57411581
quote:
Op zondag 16 maart 2008 13:18 schreef xFriendx het volgende:

[..]

I stand corrected, het ging inderdaad niet om een APK keuring, maar om een kleine beurt. Mijn excuses.

Ben het wel met je eens dat je kapotte lampjes (zoals je knipperlicht) makkelijk zelf kan opmerken. Aan de andere kant als zij dat om een bepaalde reden niet doen (je bent een blinde zwarte soul zanger) dan moet de garage dat alsnog doen.
Zelfs een blinde zwarte soul zanger zou het opmerken, je knipperlichten knipperen sneller en het "klik" geluid van je knipperlicht gaat dus ook sneller.

Kun je nagaan wat het niveau is van de gemiddelde kwikfitter...
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  zondag 16 maart 2008 @ 13:42:58 #93
127232 Quint24
Just follow the star
pi_57411851
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:59 schreef kwikfit het volgende:

- Als je een katalysator laat vervangen bij de kwik fit, eis dan je oude of je geld terug deze is namelijk geld waard!
kwik fit krijgt hiervoor 25 euro, wat ze dus verdienen bovenop wat jij zelf betaald voor je nieuwe katalysator.
Je krijgt bij de merkdealer trouwens 100 euro terug voor je oude katalysator.
En dat is waarschijnlijk ook wat de kwik-fit ervoor krijgt.
Alleen geven ze de klant er maar 25 euro voor en de rest is winst voor hun zelf.
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
  zondag 16 maart 2008 @ 14:54:34 #94
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_57412815
als ik dit zo lees wordt het tijd dat de kwikfit opgedoekt wordt..... bouten en moeren vergeten aan te draaien, zeggen dat je filters hebt vervangen maar dat niet hebt gedaan, verkeerde olie in remsystemen en dan er niks van zeggen en voor nood repareren...... Echt, volgens mij kunnen ze nog niet eens een band op de goede spanning brengen!!
  zondag 16 maart 2008 @ 15:29:31 #95
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_57413516
Niet om het een of ander, maar de merkdealer rekent ook statiegeld voor een kat.
Echter word dit bij een garageklant direct gecrediteerd.
Bij 3e netters ( ofwel andere garages die onderdelen bij de dealer halen, word het gecrediteerd zodra het oude onderdeel retour is gekomen).
Als het bij Kwikfit wel aan de klant berekend word, maar niet gecrediteerd, dan is dat een kwestie van slechte inkooporder verwerking.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_57414038
quote:
Op zondag 16 maart 2008 12:49 schreef retuow82 het volgende:

En thuis maar even mijn wielbouten nagelopen, je weet maar nooit....


Kwik fit is alleen maar leuk voor een accu of een uitlaat.
Hadden zo bij ons op school in de garage ook een keer geflikt. Ging zo het wiel van een auto vandoor toen ie de bocht nam.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_57414159
quote:
Op zondag 16 maart 2008 12:49 schreef retuow82 het volgende:
Kwik fit is alleen maar leuk voor een accu of een uitlaat.
Uitlaten van de kwikfit
Een kennis heeft er 50.000km mee gedaan voordat ie kapot was...
  Moderator zondag 16 maart 2008 @ 16:51:29 #98
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_57415386
Kwikfit

Een keer mn band laten maken nadat een schroef het nodig vond om mee te liften. Moest hem er 's middags zelf weer op zetten. Lekkere service...
pi_57416602
quote:
Op zondag 16 maart 2008 13:42 schreef Quint24 het volgende:

[..]

Je krijgt bij de merkdealer trouwens 100 euro terug voor je oude katalysator.
En dat is waarschijnlijk ook wat de kwik-fit ervoor krijgt.
Alleen geven ze de klant er maar 25 euro voor en de rest is winst voor hun zelf.
No way dat je er 100 euro voor terug krijgt, zo waardevol is dat kleine beetje platina wat erin zit ook weer niet.
Als je trouwens goed had gelezen wat ik schreef dan wist je dat de klant bij kwik fit er helemaal niets voor terug krijgt als hij zijn oude katalysator inleverd.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57416676
quote:
Op zondag 16 maart 2008 14:54 schreef gateway het volgende:
als ik dit zo lees wordt het tijd dat de kwikfit opgedoekt wordt..... bouten en moeren vergeten aan te draaien, zeggen dat je filters hebt vervangen maar dat niet hebt gedaan, verkeerde olie in remsystemen en dan er niks van zeggen en voor nood repareren...... Echt, volgens mij kunnen ze nog niet eens een band op de goede spanning brengen!!
Zolang er animo voor is dan blijven ze bestaan natuurlijk, maar ik denk dat als als potentiele klanten die topic zouden lezen dat ze wel 2 keer achter hun oren krabben voor ze een bezoek brengen.
you can get better than a kwik fitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')