Ratten zijn het inderdaad. Tijdje geleden een grote beurt door ze laten doen, omdat ze om de hoek zitten dus lekker makkelijk. Wordt ik gebeld, "uw ophanging van uw uitlaat is bijna doorgeroest, die moet echt vervangen worden"...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:32 schreef RealZeus het volgende:Kwik Fit.
Heel typisch.
Ga ik naar Kwik Fit dan is er van alles mis met mijn remmen en uitlaat. Ben ik bij mijn eigen garage: niks aan het handje.
ik geloof dat ze als smoesje gebruik hadden dat het voor een andere auto was en dat de monteur het per ongeluk heeft laten liggen ofzo.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Komen ze dan met dat zakje bij jullie dan kun je zeggen:
1-meneer u heeft nieuwe filters in uw auto gehad.
2-oh, daar zijn de filters voor meneer X, we hebben ons het leplazerus gezocht, ziet u nu wel, we hebben ook nieuwe filters in uw auto gezet. (het tasje heeft er immers ingelegen.)![]()
Ik vind het overigens wel triest dat dit gebeurd, als het te moeilijk is en te veel tijd kost dan moet je het ook niet in rekening brengen, zeg het dan gewoon en breng het niet in rekening.
Iemand attent maken op het feit dat er nieuwe filters inmoeten en ze eventueel bestellen zodat ze er door iemand ingezet kunnen worden die er wel verstand van heeft is dan eerlijker.
Dat is iets waar we veel mee te maken hebben inderdaad, ook mensen die denken dat je binnen no time een set remmen vervangen hebt, terwijl je daar echt wel even mee bezig bent als je het goed wil doen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
Dat is idd. altijd wel vermakelijk daaro. Staan ze met hulp van een brander remtrommels van een Reno 5 of een Volvo 440 los te maken. Van die auto's waarbij het onderhoud de laatste 10 jaar heeft bestaan uit tanken en ruitenwisserspul bijvullen.En dan de bijbehorende aarderijkskundeleraar oid. moeilijk lopen doen dat ie een uur moet wachten omdat ze zo lang bezig zijn die puinzooi los te krijgen.
Ah, vaste prijs, tja misschien krijg je dan gewoon waar je voor betaald? Al vind ik nog steeds dat als filters vervangen op het lijstje staat dit moet gebeuren of gemeld moet worden waarom dit niet kan.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:29 schreef kwikfit het volgende:
[..]
ik geloof dat ze als smoesje gebruik hadden dat het voor een andere auto was en dat de monteur het per ongeluk heeft laten liggen ofzo.
Ja het is jammer dat het gebeurd, maar weinig aan te doen als het niet lukt aangezien de prijs voor een grote beurt vast staat. Die voer je in 1 keer in in de computer en je hebt niet de mogelijkheid om per werkzaamheid te factureren. Ik wil niet zeggen dat het standaard is dat er gewoon filters niet vervangen worden, het gebeurd denk ik als ik een gok mag doen bij 1 op de 10 dat het te lastig is om te vervangen. Een grote beurt bij kwik fit houdt trouwens vooral filters vervangen in, het lichten van een kleppendeksel behoord al niet meer tot de mogelijkheden, kan je nagaan hoe weinig er eigenlijk gedaan word aan de auto.
En eerlijkheid... tja die is soms ver te zoeken maar dat is in de hele maatschappij tegenwoordig.
Ik verbaas me soms ook als ik zie wat voor soort auto's ons soms word toevertrouwd. Al moet ik zeggen dat porsches e.d. toch redelijk vaak alleen maar voor APK komen of banden en daar zijn wij toch wel weer goedkoop in ten opzichte van een porsche dealer.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:31 schreef casejunkie het volgende:
Ik meen ook dat momenteel Kwikfit helemaal niet blij is dat ATU naar Nederland is gekomen en hier vlot aan het uitbreiden is. Hier in Breda hebben ze een aantal maanden geleden een ATU open gegooid en mijn indruk vandaar is toch redelijk goed.
Over dat de Kwikfit de meest gare barrels binnenkrijgt is waar maar ze krijgen ook Porsches binnen. Die laatste klanten snap ik al helemaal niet. Zo'n auto laat je liever door een dealer onderhouden omdat die redelijk weet wat speelt bij zo'n auto.
Nou wil ik overigens de dealers in Nederland niet in de hemel prijzen want ik sleutel veel aan mijn mazda 626'en en durf bijna te zeggen dat mijn kennis van dat type auto de monteurs overstijgd
Veel banden van lease auto's waren inderdaad een beetje zoek geraakt, ze hadden in het centrale magazijn waar alles opgeslagen word een grote verbouwing gehad waarbij het nogal een chaos was geworden met als gevolg echt gigantisch veel banden die zoek zijn geraakt.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:46 schreef thaduck het volgende:
lol kwikshit
Leaseauto:
- Winterbanden halen. Koste me 4 uur voor ze eronder lagen, stel incapabele debielen
- Zomerbanden weer terug erop. Koste bijna 8 uur, want ze waren ze kwijt (dus 2x langskomen)
- Winterbanden jaar erop er weer op zetten, heeeee, kijk nou! Daar zijn de zomerbanden weer die ze kwijt waren.
Tsjah, tis lease dus niet mijn keus.
Prive een keer remblokken gevraagd te vervangen. Begonnen ze een heel lulverhaal over de schijven enzo, heb ze gezegd alleen de blokken te doen en zich er verder niet mee te bemoeien. Sindsdien brandde het lampje van "Remmen vervangen" constant, wegens verkeerd aangesloten bekabeling.
Uiteraard de maandag erop naar een echte garage gegaan en alles goed laten maken.
Conclusie: voor de lease moet ik, prive wil ik er nog niet dood gevonden worden. Alleen goed genoeg om op zaterdag remmen of banden te halen als het echt niet anders kan
Die grote beurt is niet voor niets zo goedkoop moet je maar denken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:35 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ah, vaste prijs, tja misschien krijg je dan gewoon waar je voor betaald? Al vind ik nog steeds dat als filters vervangen op het lijstje staat dit moet gebeuren of gemeld moet worden waarom dit niet kan.
Maar ja, zoals je zegt er is wel meer niet eerlijk, misschien is goedkoop in dit geval gewoon wel duurkoop.
Jij hebt het over een frans gebakje ?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:42 schreef GizartFRL het volgende:
@ Kwikfit, leuk he Ventielen kopen bij een dealer, in de velg monteren en dan de klant naar de dealer sturen om de ventielen in te laten lezen.
Tja, als je dus geen simpele wagen hebt dan roep je het over jezelf af als je hem naar de kwikfit brengt bedoel je? Ik kan me voorstellen dat er ook wagens zijn waar zelfs een kwikfitter geen moeite heeft, kwestie van inschatten misschien? (no pun intended)quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:55 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Die grote beurt is niet voor niets zo goedkoop moet je maar denken.
Het is een beetje de strategie van kwik fit om net te doen alsof ze een volwaardig autobedrijf zijn en dan kun je natuurlijk niet zeggen tegen een klant dat je niet eens een simpel filter of bougie kunt vervangen, dan verlies je natuurlijk een hoop 'waardigheid'
Wat een achterlijke test. Zes van de tien dingen merk je zelf ook wel. Verder is het alleen maar gunstig voor de gebruiker, die heeft weer een jaar APKquote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:16 schreef xFriendx het volgende:
In de Autoweek (17e jaargang nr 50 / 13-20 december 2006) hebben ze een keer een test gehouden onder dit soort zaken. Ook Kwik-Fit werd hier in betrokken.
De redactie van Autoweek 'vernielde' moedwillig 10 punten aan hun testauto en brachten deze vervolgens langs voor een APK beurtje.
De 10 testpunten even op een rijtje:
- Claxon defect
- Ruitenvloeistofreservoir leeg
- Ruitensproeier defect
- Reserveband leeg
- Profiel voorband matig
- Grootlichtlamp rechts defect
- Zijknipperlicht links defect
- Kentekenverlichting links defect
- Oliefilter oud
- Olie oud
Zij zijn onder andere ook bij een filiaal in Breda langsgeweest. Het filiaal op de Ettensebaan 23 (nabij een woonboulevard), weet niet of dit ook het filiaal is wat hier eerder door iemand genoemd werd.
Ruitenvloeistof is bijgevuld, weinig profiel banden is opgemerkt, oliefilter en olie is vervangen. Score: 4 uit 10.
Niet zo best dus. Echter zijn er wel uitzonderingen, een filiaal in Delft scoort een 9,5.
Al met al is de gemiddelde score over de 10 filialen (door heel het land) die zijn bezocht een 5,35. Heel veel wordt dus niet opgemerkt.
De claxon is bijvoorbeeld in slechts 3 van de 10 gevallen gerepareerd. Hetzelfde voor het knipperlicht links, een euvel wat je toch wel als eerste zou moeten opmerken tijdens een APK keuring.
En dat noem jij gunstig?? Een APK papiertje belangrijker vinden dan een veilige autoquote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:48 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat een achterlijke test. Zes van de tien dingen merk je zelf ook wel. Verder is het alleen maar gunstig voor de gebruiker, die heeft weer een jaar APK
Dan moeten ze nodig de specificaties, meetapparatuur of de brillen bijstellen hoorquote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:49 schreef kwikfit het volgende:
Dus het kan best zijn dat ze nog goed waren op het oog, maar te dun volgens de specificaties.
Natuurlijk is het ook mogelijk dat ze je gewoon probeerden te naaien
Een APK is sowieso maar een momentopname. Mensen die denken dat een apk-beurt (quote:Op zondag 16 maart 2008 00:30 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
En dat noem jij gunstig?? Een APK papiertje belangrijker vinden dan een veilige auto
Ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg mensen die hun auto bekijken op dezelfde manier als ik mijn ijkast.quote:Op zondag 16 maart 2008 11:22 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Een APK is sowieso maar een momentopname. Mensen die denken dat een apk-beurt () genoeg is om een jaar veilig te rijden zijn veel gevaarlijker dan een auto die met een paar kapotte lampjes toch door de APK komt. Sowieso hoor je niet te mogen rijden als je deze gebreken niet opmerkt.
Dat is waar, maar dan nog hadden ze gebreken moeten testen die je als leek niet zelf kunt zien. Zoals bijvoorbeeld wiellagers ofzo.quote:Op zondag 16 maart 2008 11:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg mensen die hun auto bekijken op dezelfde manier als ik mijn ijkast.
Zolang dat ding "het doet" is het goed. Daarom moet je een keuring gewoon consequent uitvoeren; dan heb je er nog iets aan.
Daar komt het wel een beetje op neer, laat geen dingen waarvoor je diepgrondig moet nadenken bij de kwik fit doen zeg maar. Het ligt overigens niet alleen aan het personeel dat sommige werkzaamheden gruwelijk mislukken maar ook aan het gebrek aan gereedschap. Een computer om een auto aan aan te sluiten om hem bijvoorbeeld te resetten na een service beurt is er niet, speciaal gereedschap om bepaalde werkzaamheden te kunnen uitvoeren evenmin. Dus komt het een beetje neer op roeien met de riemen die je hebt omdat toch bepaalde dingen gedaan moeten worden, daarbij raken vaak dingen beschadigd maar ach zo lang de klant het niet te weten komt...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:05 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Tja, als je dus geen simpele wagen hebt dan roep je het over jezelf af als je hem naar de kwikfit brengt bedoel je? Ik kan me voorstellen dat er ook wagens zijn waar zelfs een kwikfitter geen moeite heeft, kwestie van inschatten misschien? (no pun intended)
true truequote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:05 schreef GizartFRL het volgende:
Niet specifiek, maar goed.
Zolang kwikfit bestaat zal er wel animo voor zijn moet je maar denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |