Hij werkt. Z'n collega's zijn lamballen. Denk ik.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:21 schreef Bartholomeus het volgende:
Dus je werkt bij de Kwikfit. En je bent er trots op...
Ja dat is nou typisch kwik fit, ze pretenderen een autobedrijf te zijn terwijl er maar een zeer select aantal dingen aan een auto gedaan kan worden, omdat de monteurs er de ballen verstand er van hebben.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:19 schreef Daffodil31LE het volgende:
En dan ga je naar een Kwik-Fit met de eenvoudige vraag of ze eventjes de olie van je automatische bak willen vervangen, krijg je te horen dat dat specialistisch werk is...
Ja ik werk er en nee ik ben er niet trost op en heb ook niet de kwik fit mentaliteit gelukkig.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:24 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hij werkt. Z'n collega's zijn lamballen. Denk ik.
Ja dat is nodig, elke maand moet er een bepaald bedrag verdient worden. Laten we voor het gemaakt even uitgaan van een omzet van 50.000 euro, over al het geld wat daarboven verdient word kunnen de manager en zijn assistent een bonus krijgen (over alles boven de 50k). Dus het lijkt me logisch dat je dan zoveel mogelijk probeert te verkopen.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:25 schreef SuperShark het volgende:
Ik heb een vraag:
- Is het nou echt nodig elke klant ongenadig af te zetten, met over het algemeen matige service ?
nee niets verkapts, ik werk er meer ook niet. Denk ook niet dat de directie blij is dat ik dit doequote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:53 schreef tevebe het volgende:
Verkapt klanten(on)tevredenheidsonderzoek?
Volgens mij is het niet een woord maja
Herkenbaar!quote:
Dat dus. Ik ben dan maar naar de plaatselijke DHZ-garage gegaan. Auto op de brug, drie boutjes los, deksel eraf, zeefje eruit. Ontluchtingsbout los en de oude ATF (die de kleur van cola had (!)) eruit. Eventjes de motor aanzetten om er nog een halve liter extra uit te persen. Filter en magneet gereinigd en alles weer in elkaar gedraaid. Paar liter verse ATF erin en motor laten draaien. Met draaiende motor bijgevuld tot net onder maximum op de peilstok. Klaar. Half uurtje werk.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:05 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Ja dat is nou typisch kwik fit, ze pretenderen een autobedrijf te zijn terwijl er maar een zeer select aantal dingen aan een auto gedaan kan worden, omdat de monteurs er de ballen verstand er van hebben.
Wij noemen een grote beurt bij kwik fit onderling ook wel de kleinste grootste beurt van nederland, dit omdat er eigenlijk geen reet aan je auto gedaan wordt. Er word wel een zogenaamde check list afgewerkt maar dit zijn vrijwel allemaal controle punten die de APK keurmeester invult en dus toch al gedaan moesten worden voor de APK.
Leuk weetje is trouwens dat oliewissels de grootste schadepost bij kwik fit zijn, terwijl het maar 10% uitmaakt van het werkaanbod.
Ik heb in mijn 'carriere' als heel wat motoren in de soep zien lopen doordat er geen,te weing of de verkeerde olie in de auto werd gedaan.
Banden op pompen kan ik juist wel weer aanraden!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:57 schreef eevebe het volgende:
bij de kwikfit laat ik mn banden nog niet eens oppompen.
bij wijze van spreken natuurlijk, dat doe ik altijd bij het tankstation
Voor mij verdient het nu eventjes best wel goed, maar ik blijf er ook niet lang meer vrees ik.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:12 schreef tevebe het volgende:
Waarom blijf je er werken? Heb je het zo goed naar je zin daar?
Oh ja. Ook leuk: Jullie Belgische collegae van Auto5 of Midas zijn daar ook zo goed in. Wil je vier nieuwe banden? Geen probleem. Die staan in het rek met een prijskaartje eraan. Dus je rekent even en komt tot de conclusie dat je dat bedrag in je portemeja hebt. Dan liggen de banden erop en krijg je de rekening. Moet je alsnog pinnen omdat ze een aantal zaken "vergeten" zijn te melden. Zoals brughuur, montagekosten, nieuw ventieltje * 4 en balanceren....quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:16 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Banden op pompen kan ik juist wel weer aanraden!![]()
De pompen die we gebruiken zijn altijd wel heel nauwkeurig en het is nog gratis ook.
Veel mensen zijn denk ik op de hoogte van de onkunde daar.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:17 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Voor mij verdient het nu eventjes best wel goed, maar ik blijf er ook niet lang meer vrees ik.
Het gaat trouwens ook niet zo goed met kwik fit, er word de laatste maanden erg veel verlies geleden door veel filialen.
brughuur ? haha wat een afzettersquote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Oh ja. Ook leuk: Jullie Belgische collegae van Auto5 of Midas zijn daar ook zo goed in. Wil je vier nieuwe banden? Geen probleem. Die staan in het rek met een prijskaartje eraan. Dus je rekent even en komt tot de conclusie dat je dat bedrag in je portemeja hebt. Dan liggen de banden erop en krijg je de rekening. Moet je alsnog pinnen omdat ze een aantal zaken "vergeten" zijn te melden. Zoals brughuur, montagekosten, nieuw ventieltje * 4 en balanceren....
Echt, de gemiddelde bandenboer durft zoiets niet.
Door schade en schande wijs geworden denk ikquote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:21 schreef tevebe het volgende:
[..]
Veel mensen zijn denk ik op de hoogte van de onkunde daar.
ik laat liever mn olie verversen bij de media markt dan bij de kwikfitquote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:25 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Door schade en schande wijs geworden denk ik![]()
Kwik fit is een beetje net als media markt, je weet dat het geen fantastisch bedrijf is maar je denkt dat je er lekker goedkoop uit bent en dus ga je er toch maar heen.
Tja bij MediaMarkt kan ook iedere boer je iets aansmeren zonder echt verstand ervan te hebben. Alleen daar werken soms nog vrouwen dus al meer reden voor mij om daar te komen.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:25 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Door schade en schande wijs geworden denk ik![]()
Kwik fit is een beetje net als media markt, je weet dat het geen fantastisch bedrijf is maar je denkt dat je er lekker goedkoop uit bent en dus ga je er toch maar heen.
wij hebben ook ooit eens een heeel fijn grietje gehad die stage kwam lopen van het mbo, erg fijn was datquote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:33 schreef tevebe het volgende:
[..]
Tja bij MediaMarkt kan ook iedere boer je iets aansmeren zonder echt verstand ervan te hebben. Alleen daar werken soms nog vrouwen dus al meer reden voor mij om daar te komen.
FYI: Een Citroën XM is eigenlijk gewoon hetzelfde als een Peugeot 605 met een mooier koetswerk en betere vering...quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:21 schreef kwikfit het volgende:
Van sommige peugots verversen we de versnellingsbakolie trouwens wel
Ja klopt er zijn onderling best wel wat verschillen. zo heb je echt heeeele slechte filialen en matige filialen. Maar de laatste tijd lopen er echt vreselijk veel (goede) mensen weg omdat ze het werken totaal verziekt word door het regeltjes van bovenaf. Met als gevolg dat totaal incapabele mensen op sommige posities worden gezet en geloof mij... dat is te merken.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:40 schreef casejunkie het volgende:
Ik denk dat het behoorlijk per kwikfitfiliaal kan verschillen. Een vriend van mij is een tijd APK keurmeester geweest in breda (zijn 2 filialen in Breda) Op het filiaal waar hij werkte merkte hij niks van vreemde dingen. Maar bij het andere filiaal wel.
joh ik heb geen flauw idee hoe het bij die types zit, ik ben ook geen automonteur (daarom werk ik ook bij kwik fitquote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:49 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
FYI: Een Citroën XM is eigenlijk gewoon hetzelfde als een Peugeot 605 met een mooier koetswerk en betere vering...
quote:Ik heb een prima kwikfitter waar ik naartoe gaan voor klussen die ik zelf niet kan/durf te doen. Mijn advies: ga zelf eens rondkijken. Een garagebedrijf (beun, dealer, kwikfit, whatever) is even goed als zijn personeel. Dat een garage in Rotterdam een waardeloze job aflevert betekent niet dat de garage van hetzelfde bedrijf dat in Amsterdam ook zou doen.
Waar zijn de positieve punten in dit topicquote:Waarom doe ik dit ? Er zijn een hoop misverstanden over het bedrijf zowel positief als negatief en het lijkt
me een goede zaak dat mensen bepaalde dingen weten voordat ze een bezoek overwegen.
Als je een beetje wat van auto's weet is het ook geen aanrader om bij de KF stage te lopen, aangezien de klussen echt te simpel voor woorden zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:20 schreef Diemietuhriej het volgende:
TVP, heb tot vorige week enkele weken stage gelopen bij de Kwik-fit..
Tsja, ik heb er geen goede ervaring aan over gehouden en raad gewoon de Kwik-fit niet aan..
Alfa twinspark: Nee bougies vervangen is teveel moeite, laat maar zitten.. Echt zo'n mentaliteit.En die mensen moeten er uiteindelijk wel voor betalen.
Bah. Ben blij dat ik daar weg ben achteraf.
Wat je ermee moet ? gewoon zeggen dat je 25 euro korting wil en anders de oude kat mee naar huis wil nemen, er valt dan meestal wel iets te regelen. Op het kwik fit hoofdkantoor worden ze helemaal hystirisch als ze erachter komen dat er minder oude katalysatoren binnen komen dan dat ze nieuwe verkopen want het is echt een goudhandeltje voor ze.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:55 schreef 2cv het volgende:
Die tip van die katalysator is leuk, maar wat moet je er als klant mee ? In de vensterbank zetten ? Tegen de tijd dat een particulier iemand gevonden heeft die voor ¤25,- een oude katalysator wil kopen, heeft diezelfde particulier ook al ¤25,- aan brandstof verstookt.
Overigens vind ik de KwikFit wel tof, sinds er een maat van me werkt. Hij sleutelt met liefde aan auto's en als hij twijfelt of iets niet kan (nog nooit voorgekomen!) zegt hij het gewoon eerlijk.
Enneh, in een ander topic zei ik dit:
[..]
Met die Xm's kan je beter niet naar kwik fit gaan want dat is anders dan normaal en daar kunnen ze niet mee omgaan, het is al echt ontiegelijk vaak verkeerd gegaan met mensen die het hydrolische systeem potje verwisselden voor remolie bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:25 schreef Hyperdude het volgende:
Wel geinig dat mensen met de gaarste (Citroen XM)auto's lopen te piepen over de gaarste "garage".
Ik vind zelf de Kwikfit wel geschikt voor APK/banden. Maar blijf er dan wel bij kijken , en grote banden (17/18 Inch) laat ik wel ergens anders monteren. Je bent ook erg afhankelijk van het filiaal. In Amsterdam heb ik wel eens meegemaakt dat er iemand het rempedaal in moest drukken van de APKbaas en dat die het gewoon niet begreep/verstond.
NB. Wel goed dat TS dit topic heeft geopend. Je weet toch dat er een boel gezeik komt op zo'n forum.
Vast niet zo heel leuk, maar er zijn ook zat dingen die ik niet zo aardig vind van mijn baas dus staan we mooi quittequote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat zou je baas ervan vinden als hij erachterkomt dat je dit topic hebt geopend?
Volgens mij heb ik al gewezen op de klantenservice bij de kwik fit, die echt heel goed is als je klachten hebt over je behandeling, reparatie oid en dat is ook wel nodig ook bij het bedrijfquote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:17 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Waar zijn de positieve punten in dit topic![]()
![]()
?
Whahahaha... een remvloeistofreservoir is toch een heel stuk kleiner dan die LHM-bak van een Citroën. Er gaat dus geen belletje rinkelen bij die prutsers als blijkt dat je er wel tien flesjes remvloeistof kan ingooien?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:39 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Met die Xm's kan je beter niet naar kwik fit gaan want dat is anders dan normaal en daar kunnen ze niet mee omgaan, het is al echt ontiegelijk vaak verkeerd gegaan met mensen die het hydrolische systeem potje verwisselden voor remolie bijvoorbeeld.![]()
Hey, die klant had toch nieuwe filters in zijn auto?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:25 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Als je een beetje wat van auto's weet is het ook geen aanrader om bij de KF stage te lopen, aangezien de klussen echt te simpel voor woorden zijn.
Bij subaru impreza's worden ook nooit de bougies vervangen omdat het inderdaad... teveel tijd kost.
Dus die mentaliteit kan ik helemaal onderschrijven zo gebeurde een tijdje geleden het volgende:
Alle filters die bij een grote beurt vervangen worden worden altijd aangeleverd in een plastic tasje, die leg je dan bij de auto en ga je ze vervangen als het goed is. Alleen de monteur had weinig zin, dus uiteindelijk niets aan de auto gedaan en zo weer na het afrekenen aan de klant meegegeven.
Foutje was alleen dat ze deze plastic tas in de auto hadden laten liggen met alle nieuwe filters erin.
De klant was zoals je je misschien kan voorstellen not amused...
Blijkbaar is het lastig uit elkaar te houden die 2 potjes. Dus wij van die speciale citroen olie gehaald en weer opnieuw gevuld e.d.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Whahahaha... een remvloeistofreservoir is toch een heel stuk kleiner dan die LHM-bak van een Citroën. Er gaat dus geen belletje rinkelen bij die prutsers als blijkt dat je er wel tien flesjes remvloeistof kan ingooien?
Komaan zeg... een XM is niet veel verschillend van een willekeurige andere auto. Ja, er zitten veerbollen onder en de stuur- en remservo werken op dezelfde LHM, maar voor de rest is er niets vreemds aan.
zo had ik het nog niet eens bekeken, das een goede die gaan we onthoudenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:10 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hey, die klant had toch nieuwe filters in zijn auto?
Aan Franse auto's is heel veel anders.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Whahahaha... een remvloeistofreservoir is toch een heel stuk kleiner dan die LHM-bak van een Citroën. Er gaat dus geen belletje rinkelen bij die prutsers als blijkt dat je er wel tien flesjes remvloeistof kan ingooien?
Komaan zeg... een XM is niet veel verschillend van een willekeurige andere auto. Ja, er zitten veerbollen onder en de stuur- en remservo werken op dezelfde LHM, maar voor de rest is er niets vreemds aan.
Komen ze dan met dat zakje bij jullie dan kun je zeggen:quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:21 schreef kwikfit het volgende:
[..]
zo had ik het nog niet eens bekeken, das een goede die gaan we onthouden
"Gaar" als in afwijkend/raar. Je moest vroeger al uitkijken bij de KwikFit en andere Ford/Opelgarages als je met een auto met een aluminium carter (Alfa oid.) kwam. Die gasten draaiden dan de olieplug met de luchtsleutel vast; dolgedraaiende schroefdraad in je carter; niet leuk.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hyperdude, waarom is een XM per defenitie "gaar"? Omdat er nieuwe ATF in moest?
Dat moet bij de meeste andere auto's ook na bijna 200.000 KM hoor... Eigenlijk eerder, maar ach, als je de auto nog niet zo lang hebt...
Dat is idd. altijd wel vermakelijk daaro. Staan ze met hulp van een brander remtrommels van een Reno 5 of een Volvo 440 los te maken. Van die auto's waarbij het onderhoud de laatste 10 jaar heeft bestaan uit tanken en ruitenwisserspul bijvullen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:39 schreef kwikfit het volgende:
[..]
...
Feit is trouwens wel dat de kwik fit ontzettend veel oude rot auto's krijgt omdat wij gewoon onder alle merk en universe dealers staan in een soort rangorde.
Vaak hoor je ook mensen zeggen van ik kwam voor nieuwe banden maar ze smeerden me ook gelijk een nieuwe uitlaat aan, dat wil ik even nuanceren. Vaak zijn de auto's al in slechte staat en weten ze zelf niet dat de uitlaat niet meer goed is want ze horen hem bijvoorbeeld nog niet, dan is het echt een hele opgave om mensen wijs te maken dat ie toch echt vervangen moet worden. Omdat mensen vooral in hun gedachten hebben dat alleen hun banden slecht zijn en er dan heilig van overtuigd zijn dat hun uitlaat nog prima in orde is. Wil natuurlijk niet zeggen dat er ook vaak dingen wel aangesmeerd worden die eigenlijk niet nodig zijn en tja hoe zie je het verschil daartussen als leek...
Eeeeenorm herkenbaar van mijn stage je.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
"Gaar" als in afwijkend/raar. Je moest vroeger al uitkijken bij de KwikFit en andere Ford/Opelgarages als je met een auto met een aluminium carter (Alfa oid.) kwam. Die gasten draaiden dan de olieplug met de luchtsleutel vast; dolgedraaiende schroefdraad in je carter; niet leuk.
En je kan zeggen van een XM wat je wil, maar Jan de Monteur gaat eerst even op zijn hoofd krabben, daarna in zijn kruis, en dan ff een sjekkie draaien als zo'n ding de garage binnengeduwdwordt.
Dat is bij de Kwikfit niet anders
[..]
Dat is idd. altijd wel vermakelijk daaro. Staan ze met hulp van een brander remtrommels van een Reno 5 of een Volvo 440 los te maken. Van die auto's waarbij het onderhoud de laatste 10 jaar heeft bestaan uit tanken en ruitenwisserspul bijvullen.En dan de bijbehorende aarderijkskundeleraar oid. moeilijk lopen doen dat ie een uur moet wachten omdat ze zo lang bezig zijn die puinzooi los te krijgen.
Ratten zijn het inderdaad. Tijdje geleden een grote beurt door ze laten doen, omdat ze om de hoek zitten dus lekker makkelijk. Wordt ik gebeld, "uw ophanging van uw uitlaat is bijna doorgeroest, die moet echt vervangen worden"...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:32 schreef RealZeus het volgende:Kwik Fit.
Heel typisch.
Ga ik naar Kwik Fit dan is er van alles mis met mijn remmen en uitlaat. Ben ik bij mijn eigen garage: niks aan het handje.
ik geloof dat ze als smoesje gebruik hadden dat het voor een andere auto was en dat de monteur het per ongeluk heeft laten liggen ofzo.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Komen ze dan met dat zakje bij jullie dan kun je zeggen:
1-meneer u heeft nieuwe filters in uw auto gehad.
2-oh, daar zijn de filters voor meneer X, we hebben ons het leplazerus gezocht, ziet u nu wel, we hebben ook nieuwe filters in uw auto gezet. (het tasje heeft er immers ingelegen.)![]()
Ik vind het overigens wel triest dat dit gebeurd, als het te moeilijk is en te veel tijd kost dan moet je het ook niet in rekening brengen, zeg het dan gewoon en breng het niet in rekening.
Iemand attent maken op het feit dat er nieuwe filters inmoeten en ze eventueel bestellen zodat ze er door iemand ingezet kunnen worden die er wel verstand van heeft is dan eerlijker.
Dat is iets waar we veel mee te maken hebben inderdaad, ook mensen die denken dat je binnen no time een set remmen vervangen hebt, terwijl je daar echt wel even mee bezig bent als je het goed wil doen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
Dat is idd. altijd wel vermakelijk daaro. Staan ze met hulp van een brander remtrommels van een Reno 5 of een Volvo 440 los te maken. Van die auto's waarbij het onderhoud de laatste 10 jaar heeft bestaan uit tanken en ruitenwisserspul bijvullen.En dan de bijbehorende aarderijkskundeleraar oid. moeilijk lopen doen dat ie een uur moet wachten omdat ze zo lang bezig zijn die puinzooi los te krijgen.
Ah, vaste prijs, tja misschien krijg je dan gewoon waar je voor betaald? Al vind ik nog steeds dat als filters vervangen op het lijstje staat dit moet gebeuren of gemeld moet worden waarom dit niet kan.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:29 schreef kwikfit het volgende:
[..]
ik geloof dat ze als smoesje gebruik hadden dat het voor een andere auto was en dat de monteur het per ongeluk heeft laten liggen ofzo.
Ja het is jammer dat het gebeurd, maar weinig aan te doen als het niet lukt aangezien de prijs voor een grote beurt vast staat. Die voer je in 1 keer in in de computer en je hebt niet de mogelijkheid om per werkzaamheid te factureren. Ik wil niet zeggen dat het standaard is dat er gewoon filters niet vervangen worden, het gebeurd denk ik als ik een gok mag doen bij 1 op de 10 dat het te lastig is om te vervangen. Een grote beurt bij kwik fit houdt trouwens vooral filters vervangen in, het lichten van een kleppendeksel behoord al niet meer tot de mogelijkheden, kan je nagaan hoe weinig er eigenlijk gedaan word aan de auto.
En eerlijkheid... tja die is soms ver te zoeken maar dat is in de hele maatschappij tegenwoordig.
Ik verbaas me soms ook als ik zie wat voor soort auto's ons soms word toevertrouwd. Al moet ik zeggen dat porsches e.d. toch redelijk vaak alleen maar voor APK komen of banden en daar zijn wij toch wel weer goedkoop in ten opzichte van een porsche dealer.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:31 schreef casejunkie het volgende:
Ik meen ook dat momenteel Kwikfit helemaal niet blij is dat ATU naar Nederland is gekomen en hier vlot aan het uitbreiden is. Hier in Breda hebben ze een aantal maanden geleden een ATU open gegooid en mijn indruk vandaar is toch redelijk goed.
Over dat de Kwikfit de meest gare barrels binnenkrijgt is waar maar ze krijgen ook Porsches binnen. Die laatste klanten snap ik al helemaal niet. Zo'n auto laat je liever door een dealer onderhouden omdat die redelijk weet wat speelt bij zo'n auto.
Nou wil ik overigens de dealers in Nederland niet in de hemel prijzen want ik sleutel veel aan mijn mazda 626'en en durf bijna te zeggen dat mijn kennis van dat type auto de monteurs overstijgd
Veel banden van lease auto's waren inderdaad een beetje zoek geraakt, ze hadden in het centrale magazijn waar alles opgeslagen word een grote verbouwing gehad waarbij het nogal een chaos was geworden met als gevolg echt gigantisch veel banden die zoek zijn geraakt.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:46 schreef thaduck het volgende:
lol kwikshit
Leaseauto:
- Winterbanden halen. Koste me 4 uur voor ze eronder lagen, stel incapabele debielen
- Zomerbanden weer terug erop. Koste bijna 8 uur, want ze waren ze kwijt (dus 2x langskomen)
- Winterbanden jaar erop er weer op zetten, heeeee, kijk nou! Daar zijn de zomerbanden weer die ze kwijt waren.
Tsjah, tis lease dus niet mijn keus.
Prive een keer remblokken gevraagd te vervangen. Begonnen ze een heel lulverhaal over de schijven enzo, heb ze gezegd alleen de blokken te doen en zich er verder niet mee te bemoeien. Sindsdien brandde het lampje van "Remmen vervangen" constant, wegens verkeerd aangesloten bekabeling.
Uiteraard de maandag erop naar een echte garage gegaan en alles goed laten maken.
Conclusie: voor de lease moet ik, prive wil ik er nog niet dood gevonden worden. Alleen goed genoeg om op zaterdag remmen of banden te halen als het echt niet anders kan
Die grote beurt is niet voor niets zo goedkoop moet je maar denken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:35 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ah, vaste prijs, tja misschien krijg je dan gewoon waar je voor betaald? Al vind ik nog steeds dat als filters vervangen op het lijstje staat dit moet gebeuren of gemeld moet worden waarom dit niet kan.
Maar ja, zoals je zegt er is wel meer niet eerlijk, misschien is goedkoop in dit geval gewoon wel duurkoop.
Jij hebt het over een frans gebakje ?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:42 schreef GizartFRL het volgende:
@ Kwikfit, leuk he Ventielen kopen bij een dealer, in de velg monteren en dan de klant naar de dealer sturen om de ventielen in te laten lezen.
Tja, als je dus geen simpele wagen hebt dan roep je het over jezelf af als je hem naar de kwikfit brengt bedoel je? Ik kan me voorstellen dat er ook wagens zijn waar zelfs een kwikfitter geen moeite heeft, kwestie van inschatten misschien? (no pun intended)quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:55 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Die grote beurt is niet voor niets zo goedkoop moet je maar denken.
Het is een beetje de strategie van kwik fit om net te doen alsof ze een volwaardig autobedrijf zijn en dan kun je natuurlijk niet zeggen tegen een klant dat je niet eens een simpel filter of bougie kunt vervangen, dan verlies je natuurlijk een hoop 'waardigheid'
Wat een achterlijke test. Zes van de tien dingen merk je zelf ook wel. Verder is het alleen maar gunstig voor de gebruiker, die heeft weer een jaar APKquote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:16 schreef xFriendx het volgende:
In de Autoweek (17e jaargang nr 50 / 13-20 december 2006) hebben ze een keer een test gehouden onder dit soort zaken. Ook Kwik-Fit werd hier in betrokken.
De redactie van Autoweek 'vernielde' moedwillig 10 punten aan hun testauto en brachten deze vervolgens langs voor een APK beurtje.
De 10 testpunten even op een rijtje:
- Claxon defect
- Ruitenvloeistofreservoir leeg
- Ruitensproeier defect
- Reserveband leeg
- Profiel voorband matig
- Grootlichtlamp rechts defect
- Zijknipperlicht links defect
- Kentekenverlichting links defect
- Oliefilter oud
- Olie oud
Zij zijn onder andere ook bij een filiaal in Breda langsgeweest. Het filiaal op de Ettensebaan 23 (nabij een woonboulevard), weet niet of dit ook het filiaal is wat hier eerder door iemand genoemd werd.
Ruitenvloeistof is bijgevuld, weinig profiel banden is opgemerkt, oliefilter en olie is vervangen. Score: 4 uit 10.
Niet zo best dus. Echter zijn er wel uitzonderingen, een filiaal in Delft scoort een 9,5.
Al met al is de gemiddelde score over de 10 filialen (door heel het land) die zijn bezocht een 5,35. Heel veel wordt dus niet opgemerkt.
De claxon is bijvoorbeeld in slechts 3 van de 10 gevallen gerepareerd. Hetzelfde voor het knipperlicht links, een euvel wat je toch wel als eerste zou moeten opmerken tijdens een APK keuring.
En dat noem jij gunstig?? Een APK papiertje belangrijker vinden dan een veilige autoquote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:48 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat een achterlijke test. Zes van de tien dingen merk je zelf ook wel. Verder is het alleen maar gunstig voor de gebruiker, die heeft weer een jaar APK
Dan moeten ze nodig de specificaties, meetapparatuur of de brillen bijstellen hoorquote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:49 schreef kwikfit het volgende:
Dus het kan best zijn dat ze nog goed waren op het oog, maar te dun volgens de specificaties.
Natuurlijk is het ook mogelijk dat ze je gewoon probeerden te naaien
Een APK is sowieso maar een momentopname. Mensen die denken dat een apk-beurt (quote:Op zondag 16 maart 2008 00:30 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
En dat noem jij gunstig?? Een APK papiertje belangrijker vinden dan een veilige auto
Ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg mensen die hun auto bekijken op dezelfde manier als ik mijn ijkast.quote:Op zondag 16 maart 2008 11:22 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Een APK is sowieso maar een momentopname. Mensen die denken dat een apk-beurt () genoeg is om een jaar veilig te rijden zijn veel gevaarlijker dan een auto die met een paar kapotte lampjes toch door de APK komt. Sowieso hoor je niet te mogen rijden als je deze gebreken niet opmerkt.
Dat is waar, maar dan nog hadden ze gebreken moeten testen die je als leek niet zelf kunt zien. Zoals bijvoorbeeld wiellagers ofzo.quote:Op zondag 16 maart 2008 11:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg mensen die hun auto bekijken op dezelfde manier als ik mijn ijkast.
Zolang dat ding "het doet" is het goed. Daarom moet je een keuring gewoon consequent uitvoeren; dan heb je er nog iets aan.
Daar komt het wel een beetje op neer, laat geen dingen waarvoor je diepgrondig moet nadenken bij de kwik fit doen zeg maar. Het ligt overigens niet alleen aan het personeel dat sommige werkzaamheden gruwelijk mislukken maar ook aan het gebrek aan gereedschap. Een computer om een auto aan aan te sluiten om hem bijvoorbeeld te resetten na een service beurt is er niet, speciaal gereedschap om bepaalde werkzaamheden te kunnen uitvoeren evenmin. Dus komt het een beetje neer op roeien met de riemen die je hebt omdat toch bepaalde dingen gedaan moeten worden, daarbij raken vaak dingen beschadigd maar ach zo lang de klant het niet te weten komt...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:05 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Tja, als je dus geen simpele wagen hebt dan roep je het over jezelf af als je hem naar de kwikfit brengt bedoel je? Ik kan me voorstellen dat er ook wagens zijn waar zelfs een kwikfitter geen moeite heeft, kwestie van inschatten misschien? (no pun intended)
true truequote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:05 schreef GizartFRL het volgende:
Niet specifiek, maar goed.
Zolang kwikfit bestaat zal er wel animo voor zijn moet je maar denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |