abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57379574
Het leek mij wel leuk om eens een echt kwik fit topic hier te hebben omdat er altijd zoveel over te doen is.
Sommige noemen het kwik shit, oplichters, afzetters, LTS'ers en ik denk dat overal wel een kern van waarheid in zit..
Ik werk zelf ook bij een kwik fit vestiging dus ben op de hoogte van alle ins en outs van het bedrijf.

Wat is nou precies de bedoeling hier ? jullie mogen elke vraag stellen die jullie willen en ik probeer
daar zo goed mogelijk antwoord op te geven.

Waarom doe ik dit ? Er zijn een hoop misverstanden over het bedrijf zowel positief als negatief en het lijkt
me een goede zaak dat mensen bepaalde dingen weten voordat ze een bezoek overwegen.

Ik zal alvast met een paar feitjes komen over het bedrijf waar je wellicht je voordeel mee kunt doen.

- Het is absoluut onwaar dat kwik fit 2e hands banden verkoopt, het zijn allemaal gloednieuwe en voor de nederlandse
markt goedgekeurde banden, let wel altijd op de productiedatum! 2 weken terug gingen er banden uit 2001 onder een auto.

- Kwik fit mag dan soms wel (veel) duurder zijn dan andere bedrijven, ze hebben een zogenaamde laagste prijs garantie
wat betekend dat je altijd geld terug kunt krijgen als je ergens anders het product goedkoper tegenkomt.

- Als je een katalysator laat vervangen bij de kwik fit, eis dan je oude of je geld terug deze is namelijk geld waard!
kwik fit krijgt hiervoor 25 euro, wat ze dus verdienen bovenop wat jij zelf betaald voor je nieuwe katalysator.

- Heb je ooit banden gekocht bij kwik fit en is er eentje lek ? dan kan je hem gratis later repareren! veel
mensen weten dit niet maar het staat in kleine lettertjes in de voorwaarden.

- Het woordje fit van kwik fit staat voor plaatsen, dit is ook het enige wat kwik fitters kunnen, domweg iets vervangen
op een auto en geeft heel goed weer wat kwik fit is naar mijn mening.

Nou ik ben benieuwd naar jullie vragen over wat je altijd al hebt willen weten of spui hier je sappige verhalen
daar hou ik ook wel van
you can get better than a kwik fitter!
pi_57379961
En dan ga je naar een Kwik-Fit met de eenvoudige vraag of ze eventjes de olie van je automatische bak willen vervangen, krijg je te horen dat dat specialistisch werk is...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_57379979
Dus je werkt bij de Kwikfit. En je bent er trots op...

[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_57380037
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:21 schreef Bartholomeus het volgende:
Dus je werkt bij de Kwikfit. En je bent er trots op...

Hij werkt. Z'n collega's zijn lamballen. Denk ik.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 14 maart 2008 @ 18:25:40 #5
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_57380067
Ik heb een vraag:

- Is het nou echt nodig elke klant ongenadig af te zetten, met over het algemeen matige service ?
Kill the fish.
pi_57380717
Verkapt klanten(on)tevredenheidsonderzoek?
Volgens mij is het niet een woord maja
  vrijdag 14 maart 2008 @ 18:57:22 #8
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_57380797
bij de kwikfit laat ik mn banden nog niet eens oppompen.

bij wijze van spreken natuurlijk, dat doe ik altijd bij het tankstation
pi_57380971
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:19 schreef Daffodil31LE het volgende:
En dan ga je naar een Kwik-Fit met de eenvoudige vraag of ze eventjes de olie van je automatische bak willen vervangen, krijg je te horen dat dat specialistisch werk is...
Ja dat is nou typisch kwik fit, ze pretenderen een autobedrijf te zijn terwijl er maar een zeer select aantal dingen aan een auto gedaan kan worden, omdat de monteurs er de ballen verstand er van hebben.
Wij noemen een grote beurt bij kwik fit onderling ook wel de kleinste grootste beurt van nederland, dit omdat er eigenlijk geen reet aan je auto gedaan wordt. Er word wel een zogenaamde check list afgewerkt maar dit zijn vrijwel allemaal controle punten die de APK keurmeester invult en dus toch al gedaan moesten worden voor de APK.

Leuk weetje is trouwens dat oliewissels de grootste schadepost bij kwik fit zijn, terwijl het maar 10% uitmaakt van het werkaanbod.
Ik heb in mijn 'carriere' als heel wat motoren in de soep zien lopen doordat er geen,te weing of de verkeerde olie in de auto werd gedaan.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57380996
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:24 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Hij werkt. Z'n collega's zijn lamballen. Denk ik.
Ja ik werk er en nee ik ben er niet trost op en heb ook niet de kwik fit mentaliteit gelukkig.
Zie mij als een klokkenluider die ergens wat over kwijt wil
you can get better than a kwik fitter!
pi_57381078
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:25 schreef SuperShark het volgende:
Ik heb een vraag:

- Is het nou echt nodig elke klant ongenadig af te zetten, met over het algemeen matige service ?
Ja dat is nodig, elke maand moet er een bepaald bedrag verdient worden. Laten we voor het gemaakt even uitgaan van een omzet van 50.000 euro, over al het geld wat daarboven verdient word kunnen de manager en zijn assistent een bonus krijgen (over alles boven de 50k). Dus het lijkt me logisch dat je dan zoveel mogelijk probeert te verkopen.
Waar ze dan vaak wel aan voorbij gaan is dat klanten er later achter komen dat ze 'genaaid' zijn ze ook niet meer terug komen....
you can get better than a kwik fitter!
pi_57381095
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:53 schreef tevebe het volgende:
Verkapt klanten(on)tevredenheidsonderzoek?
Volgens mij is het niet een woord maja
nee niets verkapts, ik werk er meer ook niet. Denk ook niet dat de directie blij is dat ik dit doe
you can get better than a kwik fitter!
pi_57381108
Waarom blijf je er werken? Heb je het zo goed naar je zin daar?
pi_57381168
quote:
Herkenbaar!

Is bij ons ook al talloze malen gebeurd. Op het bandenapparaat zit een rubber die ervoor moet zorgen dat er geen metaal op velg contact is. Dit rubber slijt echter en dan kan de arm van het bandenapparaat dus tegen bepaalde velgen aankomen. Kwik fit is alleen een beetje laks met onderhoud van dit soort apparaaten met als gevolg dat er bijna nooit nieuwe rubbers opgezet worden simpelweg omdat deze niet gekocht (mogen) worden.
Mocht zoiets gebeuren dan krijg je zodra je contact opneemt met de klantenservice het wel allemaal prima vergoed, ze zijn echt doodsbang voor ontevreden klanten en zullen alles in het werk stellen om je tevreden te krijgen op het hoofdkantoor.
you can get better than a kwik fitter!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 19:15:49 #15
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_57381183
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:05 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Ja dat is nou typisch kwik fit, ze pretenderen een autobedrijf te zijn terwijl er maar een zeer select aantal dingen aan een auto gedaan kan worden, omdat de monteurs er de ballen verstand er van hebben.
Wij noemen een grote beurt bij kwik fit onderling ook wel de kleinste grootste beurt van nederland, dit omdat er eigenlijk geen reet aan je auto gedaan wordt. Er word wel een zogenaamde check list afgewerkt maar dit zijn vrijwel allemaal controle punten die de APK keurmeester invult en dus toch al gedaan moesten worden voor de APK.

Leuk weetje is trouwens dat oliewissels de grootste schadepost bij kwik fit zijn, terwijl het maar 10% uitmaakt van het werkaanbod.
Ik heb in mijn 'carriere' als heel wat motoren in de soep zien lopen doordat er geen,te weing of de verkeerde olie in de auto werd gedaan.
Dat dus. Ik ben dan maar naar de plaatselijke DHZ-garage gegaan. Auto op de brug, drie boutjes los, deksel eraf, zeefje eruit. Ontluchtingsbout los en de oude ATF (die de kleur van cola had (!)) eruit. Eventjes de motor aanzetten om er nog een halve liter extra uit te persen. Filter en magneet gereinigd en alles weer in elkaar gedraaid. Paar liter verse ATF erin en motor laten draaien. Met draaiende motor bijgevuld tot net onder maximum op de peilstok. Klaar. Half uurtje werk.

En dat kunnen die lutsers van KF niet?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_57381198
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:57 schreef eevebe het volgende:
bij de kwikfit laat ik mn banden nog niet eens oppompen.

bij wijze van spreken natuurlijk, dat doe ik altijd bij het tankstation
Banden op pompen kan ik juist wel weer aanraden!
De pompen die we gebruiken zijn altijd wel heel nauwkeurig en het is nog gratis ook.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57381223
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:12 schreef tevebe het volgende:
Waarom blijf je er werken? Heb je het zo goed naar je zin daar?
Voor mij verdient het nu eventjes best wel goed, maar ik blijf er ook niet lang meer vrees ik.
Het gaat trouwens ook niet zo goed met kwik fit, er word de laatste maanden erg veel verlies geleden door veel filialen.
you can get better than a kwik fitter!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 19:20:40 #18
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_57381285
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:16 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Banden op pompen kan ik juist wel weer aanraden!
De pompen die we gebruiken zijn altijd wel heel nauwkeurig en het is nog gratis ook.
Oh ja. Ook leuk: Jullie Belgische collegae van Auto5 of Midas zijn daar ook zo goed in. Wil je vier nieuwe banden? Geen probleem. Die staan in het rek met een prijskaartje eraan. Dus je rekent even en komt tot de conclusie dat je dat bedrag in je portemeja hebt. Dan liggen de banden erop en krijg je de rekening. Moet je alsnog pinnen omdat ze een aantal zaken "vergeten" zijn te melden. Zoals brughuur, montagekosten, nieuw ventieltje * 4 en balanceren....

Echt, de gemiddelde bandenboer durft zoiets niet.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_57381306
[quote]Op vrijdag 14 maart 2008 19:15 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dat dus. Ik ben dan maar naar de plaatselijke DHZ-garage gegaan. Auto op de brug, drie boutjes los, deksel eraf, zeefje eruit. Ontluchtingsbout los en de oude ATF (die de kleur van cola had (!)) eruit. Eventjes de motor aanzetten om er nog een halve liter extra uit te persen. Filter en magneet gereinigd en alles weer in elkaar gedraaid. Paar liter verse ATF erin en motor laten draaien. Met draaiende motor bijgevuld tot net onder maximum op de peilstok. Klaar. Half uurtje werk.

En dat kunnen die lutsers van KF niet?
[/quote

Nee dat kunnen ze niet bij de KF, ten eerste is versnellingsbak olie niet aanwezig en ten tweede kunnen monteurs het vaak niet. En ik denk dat omdat ze nu al zien hoeveel schade ze hebben door al die oliewissels ze wijselijk hebben gedacht zich maar niet aan versnellingsbak olie te wagen. Het is ook niet echt easy money, bij jou auto was het makkelijk ververst in dit geval maar genoeg auto's waar het een hele klus bij is.
Van sommige peugots verversen we de versnellingsbakolie trouwens wel
you can get better than a kwik fitter!
pi_57381313
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:17 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Voor mij verdient het nu eventjes best wel goed, maar ik blijf er ook niet lang meer vrees ik.
Het gaat trouwens ook niet zo goed met kwik fit, er word de laatste maanden erg veel verlies geleden door veel filialen.
Veel mensen zijn denk ik op de hoogte van de onkunde daar.
pi_57381349
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:20 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Oh ja. Ook leuk: Jullie Belgische collegae van Auto5 of Midas zijn daar ook zo goed in. Wil je vier nieuwe banden? Geen probleem. Die staan in het rek met een prijskaartje eraan. Dus je rekent even en komt tot de conclusie dat je dat bedrag in je portemeja hebt. Dan liggen de banden erop en krijg je de rekening. Moet je alsnog pinnen omdat ze een aantal zaken "vergeten" zijn te melden. Zoals brughuur, montagekosten, nieuw ventieltje * 4 en balanceren....

Echt, de gemiddelde bandenboer durft zoiets niet.
brughuur ? haha wat een afzetters

Voor een ieder die dit gebeurd kan ik aanraden direct te bellen met klantenservice, wedde dat jij ze voor dat eerder afgesproken bedrag mag meenemen
you can get better than a kwik fitter!
pi_57381406
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:21 schreef tevebe het volgende:

[..]

Veel mensen zijn denk ik op de hoogte van de onkunde daar.
Door schade en schande wijs geworden denk ik
Kwik fit is een beetje net als media markt, je weet dat het geen fantastisch bedrijf is maar je denkt dat je er lekker goedkoop uit bent en dus ga je er toch maar heen.
you can get better than a kwik fitter!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 19:31:55 #23
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_57381526
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:25 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Door schade en schande wijs geworden denk ik
Kwik fit is een beetje net als media markt, je weet dat het geen fantastisch bedrijf is maar je denkt dat je er lekker goedkoop uit bent en dus ga je er toch maar heen.
ik laat liever mn olie verversen bij de media markt dan bij de kwikfit
pi_57381566
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:25 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Door schade en schande wijs geworden denk ik
Kwik fit is een beetje net als media markt, je weet dat het geen fantastisch bedrijf is maar je denkt dat je er lekker goedkoop uit bent en dus ga je er toch maar heen.
Tja bij MediaMarkt kan ook iedere boer je iets aansmeren zonder echt verstand ervan te hebben. Alleen daar werken soms nog vrouwen dus al meer reden voor mij om daar te komen.
pi_57381741
Ik denk dat het behoorlijk per kwikfitfiliaal kan verschillen. Een vriend van mij is een tijd APK keurmeester geweest in breda (zijn 2 filialen in Breda) Op het filiaal waar hij werkte merkte hij niks van vreemde dingen. Maar bij het andere filiaal wel.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_57381911
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:33 schreef tevebe het volgende:

[..]

Tja bij MediaMarkt kan ook iedere boer je iets aansmeren zonder echt verstand ervan te hebben. Alleen daar werken soms nog vrouwen dus al meer reden voor mij om daar te komen.
wij hebben ook ooit eens een heeel fijn grietje gehad die stage kwam lopen van het mbo, erg fijn was dat
you can get better than a kwik fitter!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 19:49:48 #27
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_57381988
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:21 schreef kwikfit het volgende:
Van sommige peugots verversen we de versnellingsbakolie trouwens wel
FYI: Een Citroën XM is eigenlijk gewoon hetzelfde als een Peugeot 605 met een mooier koetswerk en betere vering...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_57382019
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:40 schreef casejunkie het volgende:
Ik denk dat het behoorlijk per kwikfitfiliaal kan verschillen. Een vriend van mij is een tijd APK keurmeester geweest in breda (zijn 2 filialen in Breda) Op het filiaal waar hij werkte merkte hij niks van vreemde dingen. Maar bij het andere filiaal wel.
Ja klopt er zijn onderling best wel wat verschillen. zo heb je echt heeeele slechte filialen en matige filialen. Maar de laatste tijd lopen er echt vreselijk veel (goede) mensen weg omdat ze het werken totaal verziekt word door het regeltjes van bovenaf. Met als gevolg dat totaal incapabele mensen op sommige posities worden gezet en geloof mij... dat is te merken.
Kijk voor de grap eens op de website van kwik fit hoeveel vacatures er op dit moment zijn, dat zegt denk ik wel genoeg.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57382106
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:49 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

FYI: Een Citroën XM is eigenlijk gewoon hetzelfde als een Peugeot 605 met een mooier koetswerk en betere vering...
joh ik heb geen flauw idee hoe het bij die types zit, ik ben ook geen automonteur (daarom werk ik ook bij kwik fit )
you can get better than a kwik fitter!
pi_57382138
Mss kan Asmooh wel bij jullie in dienst treden.
pi_57384151
TVP, heb tot vorige week enkele weken stage gelopen bij de Kwik-fit..

Tsja, ik heb er geen goede ervaring aan over gehouden en raad gewoon de Kwik-fit niet aan..

Alfa twinspark: Nee bougies vervangen is teveel moeite, laat maar zitten.. Echt zo'n mentaliteit. En die mensen moeten er uiteindelijk wel voor betalen.

Bah. Ben blij dat ik daar weg ben achteraf.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  † In Memoriam † vrijdag 14 maart 2008 @ 21:55:51 #32
25682 2cv
Niet subtiel
pi_57385075
Die tip van die katalysator is leuk, maar wat moet je er als klant mee ? In de vensterbank zetten ? Tegen de tijd dat een particulier iemand gevonden heeft die voor ¤25,- een oude katalysator wil kopen, heeft diezelfde particulier ook al ¤25,- aan brandstof verstookt.

Overigens vind ik de KwikFit wel tof, sinds er een maat van me werkt. Hij sleutelt met liefde aan auto's en als hij twijfelt of iets niet kan (nog nooit voorgekomen!) zegt hij het gewoon eerlijk.


Enneh, in een ander topic zei ik dit:
quote:
Ik heb een prima kwikfitter waar ik naartoe gaan voor klussen die ik zelf niet kan/durf te doen. Mijn advies: ga zelf eens rondkijken. Een garagebedrijf (beun, dealer, kwikfit, whatever) is even goed als zijn personeel. Dat een garage in Rotterdam een waardeloze job aflevert betekent niet dat de garage van hetzelfde bedrijf dat in Amsterdam ook zou doen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 15 maart 2008 @ 10:25:56 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57391775
Wel geinig dat mensen met de gaarste (Citroen XM)auto's lopen te piepen over de gaarste "garage".

Ik vind zelf de Kwikfit wel geschikt voor APK/banden. Maar blijf er dan wel bij kijken , en grote banden (17/18 Inch) laat ik wel ergens anders monteren. Je bent ook erg afhankelijk van het filiaal. In Amsterdam heb ik wel eens meegemaakt dat er iemand het rempedaal in moest drukken van de APKbaas en dat die het gewoon niet begreep/verstond.

NB. Wel goed dat TS dit topic heeft geopend. Je weet toch dat er een boel gezeik komt op zo'n forum.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 15 maart 2008 @ 11:10:45 #34
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_57392291
Hyperdude, waarom is een XM per defenitie "gaar"? Omdat er nieuwe ATF in moest?
Dat moet bij de meeste andere auto's ook na bijna 200.000 KM hoor... Eigenlijk eerder, maar ach, als je de auto nog niet zo lang hebt...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_57392321
wat zou je baas ervan vinden als hij erachterkomt dat je dit topic hebt geopend?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57392372
quote:
Waarom doe ik dit ? Er zijn een hoop misverstanden over het bedrijf zowel positief als negatief en het lijkt
me een goede zaak dat mensen bepaalde dingen weten voordat ze een bezoek overwegen.
Waar zijn de positieve punten in dit topic ?
pi_57392470
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 21:20 schreef Diemietuhriej het volgende:
TVP, heb tot vorige week enkele weken stage gelopen bij de Kwik-fit..

Tsja, ik heb er geen goede ervaring aan over gehouden en raad gewoon de Kwik-fit niet aan..

Alfa twinspark: Nee bougies vervangen is teveel moeite, laat maar zitten.. Echt zo'n mentaliteit. En die mensen moeten er uiteindelijk wel voor betalen.

Bah. Ben blij dat ik daar weg ben achteraf.
Als je een beetje wat van auto's weet is het ook geen aanrader om bij de KF stage te lopen, aangezien de klussen echt te simpel voor woorden zijn.

Bij subaru impreza's worden ook nooit de bougies vervangen omdat het inderdaad... teveel tijd kost.
Dus die mentaliteit kan ik helemaal onderschrijven zo gebeurde een tijdje geleden het volgende:
Alle filters die bij een grote beurt vervangen worden worden altijd aangeleverd in een plastic tasje, die leg je dan bij de auto en ga je ze vervangen als het goed is. Alleen de monteur had weinig zin, dus uiteindelijk niets aan de auto gedaan en zo weer na het afrekenen aan de klant meegegeven.
Foutje was alleen dat ze deze plastic tas in de auto hadden laten liggen met alle nieuwe filters erin.
De klant was zoals je je misschien kan voorstellen not amused...
you can get better than a kwik fitter!
pi_57392522
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 21:55 schreef 2cv het volgende:
Die tip van die katalysator is leuk, maar wat moet je er als klant mee ? In de vensterbank zetten ? Tegen de tijd dat een particulier iemand gevonden heeft die voor ¤25,- een oude katalysator wil kopen, heeft diezelfde particulier ook al ¤25,- aan brandstof verstookt.

Overigens vind ik de KwikFit wel tof, sinds er een maat van me werkt. Hij sleutelt met liefde aan auto's en als hij twijfelt of iets niet kan (nog nooit voorgekomen!) zegt hij het gewoon eerlijk.


Enneh, in een ander topic zei ik dit:
[..]
Wat je ermee moet ? gewoon zeggen dat je 25 euro korting wil en anders de oude kat mee naar huis wil nemen, er valt dan meestal wel iets te regelen. Op het kwik fit hoofdkantoor worden ze helemaal hystirisch als ze erachter komen dat er minder oude katalysatoren binnen komen dan dat ze nieuwe verkopen want het is echt een goudhandeltje voor ze.

Jij vind overigens kwik fit niet tof maar je maat, want met kwik fit heb je zoals ik lees weinig te maken. En ik geloof best dat je maat goed kan sleutelen en eerlijk tegen jou is want dat soort mensen werken er ook nog wel al worden het er echt snel een hoop minder die zo denken.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57392677
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 10:25 schreef Hyperdude het volgende:
Wel geinig dat mensen met de gaarste (Citroen XM)auto's lopen te piepen over de gaarste "garage".

Ik vind zelf de Kwikfit wel geschikt voor APK/banden. Maar blijf er dan wel bij kijken , en grote banden (17/18 Inch) laat ik wel ergens anders monteren. Je bent ook erg afhankelijk van het filiaal. In Amsterdam heb ik wel eens meegemaakt dat er iemand het rempedaal in moest drukken van de APKbaas en dat die het gewoon niet begreep/verstond.

NB. Wel goed dat TS dit topic heeft geopend. Je weet toch dat er een boel gezeik komt op zo'n forum.
Met die Xm's kan je beter niet naar kwik fit gaan want dat is anders dan normaal en daar kunnen ze niet mee omgaan, het is al echt ontiegelijk vaak verkeerd gegaan met mensen die het hydrolische systeem potje verwisselden voor remolie bijvoorbeeld.

Feit is trouwens wel dat de kwik fit ontzettend veel oude rot auto's krijgt omdat wij gewoon onder alle merk en universe dealers staan in een soort rangorde.

Vaak hoor je ook mensen zeggen van ik kwam voor nieuwe banden maar ze smeerden me ook gelijk een nieuwe uitlaat aan, dat wil ik even nuanceren. Vaak zijn de auto's al in slechte staat en weten ze zelf niet dat de uitlaat niet meer goed is want ze horen hem bijvoorbeeld nog niet, dan is het echt een hele opgave om mensen wijs te maken dat ie toch echt vervangen moet worden. Omdat mensen vooral in hun gedachten hebben dat alleen hun banden slecht zijn en er dan heilig van overtuigd zijn dat hun uitlaat nog prima in orde is. Wil natuurlijk niet zeggen dat er ook vaak dingen wel aangesmeerd worden die eigenlijk niet nodig zijn en tja hoe zie je het verschil daartussen als leek...

Zeiken over de kwik fit vind ik prima hoor in dit topic, ik wil alleen een zo eerlijk mogelijk beeld schetsen over wat er nou werkelijk bij de kwik fit gebeurd.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57392807
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat zou je baas ervan vinden als hij erachterkomt dat je dit topic hebt geopend?
Vast niet zo heel leuk, maar er zijn ook zat dingen die ik niet zo aardig vind van mijn baas dus staan we mooi quitte

Kwik fit heeft ooit eens een prijs gewonnen voor beste personeelsbeleid, investors in people was dat geloof ik.
Ik snap nog steeds niet waar ze dat aan verdient hebben, want het beleid is echt om te huilen. Het liefste hebben ze zo naief mogelijke mensen in dienst die ze perfect kunnen kneden naar hoe de directie ze wil hebben, daarbij is totaal geen ruimte voor eigen inbreng van medewerkers.
Ik vergelijk het soms weleens met een dictatuur; alles volgens de regels van de oppermachtige. Op zich is het zo slecht niet om regels te hebben maar je kan er ook veel te ver in doordraven.
Bij kwik fit is ook de regel dat je betaald krijgt van 8 tot half 6 en alles wat je daarbuiten doet aan overwerk en meetings voor de filiaalmanagers in de avonduren moet je maar voor het bedrijf over hebben vinden ze, erg jammer dat er in dat opzicht totaal geen ruimte is voor enige compensatie.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57392845
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:17 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Waar zijn de positieve punten in dit topic ?
Volgens mij heb ik al gewezen op de klantenservice bij de kwik fit, die echt heel goed is als je klachten hebt over je behandeling, reparatie oid en dat is ook wel nodig ook bij het bedrijf
you can get better than a kwik fitter!
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:04:50 #42
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_57393024
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:39 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Met die Xm's kan je beter niet naar kwik fit gaan want dat is anders dan normaal en daar kunnen ze niet mee omgaan, het is al echt ontiegelijk vaak verkeerd gegaan met mensen die het hydrolische systeem potje verwisselden voor remolie bijvoorbeeld.
Whahahaha... een remvloeistofreservoir is toch een heel stuk kleiner dan die LHM-bak van een Citroën. Er gaat dus geen belletje rinkelen bij die prutsers als blijkt dat je er wel tien flesjes remvloeistof kan ingooien?

Komaan zeg... een XM is niet veel verschillend van een willekeurige andere auto. Ja, er zitten veerbollen onder en de stuur- en remservo werken op dezelfde LHM, maar voor de rest is er niets vreemds aan.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:10:20 #43
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_57393091
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:25 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Als je een beetje wat van auto's weet is het ook geen aanrader om bij de KF stage te lopen, aangezien de klussen echt te simpel voor woorden zijn.

Bij subaru impreza's worden ook nooit de bougies vervangen omdat het inderdaad... teveel tijd kost.
Dus die mentaliteit kan ik helemaal onderschrijven zo gebeurde een tijdje geleden het volgende:
Alle filters die bij een grote beurt vervangen worden worden altijd aangeleverd in een plastic tasje, die leg je dan bij de auto en ga je ze vervangen als het goed is. Alleen de monteur had weinig zin, dus uiteindelijk niets aan de auto gedaan en zo weer na het afrekenen aan de klant meegegeven.
Foutje was alleen dat ze deze plastic tas in de auto hadden laten liggen met alle nieuwe filters erin.
De klant was zoals je je misschien kan voorstellen not amused...
Hey, die klant had toch nieuwe filters in zijn auto?
be nice or go away
pi_57393222
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:04 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Whahahaha... een remvloeistofreservoir is toch een heel stuk kleiner dan die LHM-bak van een Citroën. Er gaat dus geen belletje rinkelen bij die prutsers als blijkt dat je er wel tien flesjes remvloeistof kan ingooien?

Komaan zeg... een XM is niet veel verschillend van een willekeurige andere auto. Ja, er zitten veerbollen onder en de stuur- en remservo werken op dezelfde LHM, maar voor de rest is er niets vreemds aan.
Blijkbaar is het lastig uit elkaar te houden die 2 potjes. Dus wij van die speciale citroen olie gehaald en weer opnieuw gevuld e.d.
De fles met die speciale olie hebben wij maar bewaard tot het moment dat een slimme monteur dacht dat het speciale remvloeistof was voor citroens.... met als gevolg een heel remsysteem naar de klote. Daarna provesorisch weer gemaakt en zonder blikken of blozen de auto weer teruggegeven aan de klant
you can get better than a kwik fitter!
pi_57393237
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:10 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Hey, die klant had toch nieuwe filters in zijn auto?
zo had ik het nog niet eens bekeken, das een goede die gaan we onthouden
you can get better than a kwik fitter!
pi_57393752
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:04 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Whahahaha... een remvloeistofreservoir is toch een heel stuk kleiner dan die LHM-bak van een Citroën. Er gaat dus geen belletje rinkelen bij die prutsers als blijkt dat je er wel tien flesjes remvloeistof kan ingooien?

Komaan zeg... een XM is niet veel verschillend van een willekeurige andere auto. Ja, er zitten veerbollen onder en de stuur- en remservo werken op dezelfde LHM, maar voor de rest is er niets vreemds aan.
Aan Franse auto's is heel veel anders.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 13:31:53 #47
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_57394265
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:21 schreef kwikfit het volgende:

[..]

zo had ik het nog niet eens bekeken, das een goede die gaan we onthouden
Komen ze dan met dat zakje bij jullie dan kun je zeggen:
1-meneer u heeft nieuwe filters in uw auto gehad.
2-oh, daar zijn de filters voor meneer X, we hebben ons het leplazerus gezocht, ziet u nu wel, we hebben ook nieuwe filters in uw auto gezet. (het tasje heeft er immers ingelegen.)

Ik vind het overigens wel triest dat dit gebeurd, als het te moeilijk is en te veel tijd kost dan moet je het ook niet in rekening brengen, zeg het dan gewoon en breng het niet in rekening.
Iemand attent maken op het feit dat er nieuwe filters inmoeten en ze eventueel bestellen zodat ze er door iemand ingezet kunnen worden die er wel verstand van heeft is dan eerlijker.
be nice or go away
  zaterdag 15 maart 2008 @ 13:40:37 #48
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57394346
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hyperdude, waarom is een XM per defenitie "gaar"? Omdat er nieuwe ATF in moest?
Dat moet bij de meeste andere auto's ook na bijna 200.000 KM hoor... Eigenlijk eerder, maar ach, als je de auto nog niet zo lang hebt...
"Gaar" als in afwijkend/raar. Je moest vroeger al uitkijken bij de KwikFit en andere Ford/Opelgarages als je met een auto met een aluminium carter (Alfa oid.) kwam. Die gasten draaiden dan de olieplug met de luchtsleutel vast; dolgedraaiende schroefdraad in je carter; niet leuk.
En je kan zeggen van een XM wat je wil, maar Jan de Monteur gaat eerst even op zijn hoofd krabben, daarna in zijn kruis, en dan ff een sjekkie draaien als zo'n ding de garage binnengeduwd wordt.
Dat is bij de Kwikfit niet anders
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:39 schreef kwikfit het volgende:

[..]
...

Feit is trouwens wel dat de kwik fit ontzettend veel oude rot auto's krijgt omdat wij gewoon onder alle merk en universe dealers staan in een soort rangorde.

Vaak hoor je ook mensen zeggen van ik kwam voor nieuwe banden maar ze smeerden me ook gelijk een nieuwe uitlaat aan, dat wil ik even nuanceren. Vaak zijn de auto's al in slechte staat en weten ze zelf niet dat de uitlaat niet meer goed is want ze horen hem bijvoorbeeld nog niet, dan is het echt een hele opgave om mensen wijs te maken dat ie toch echt vervangen moet worden. Omdat mensen vooral in hun gedachten hebben dat alleen hun banden slecht zijn en er dan heilig van overtuigd zijn dat hun uitlaat nog prima in orde is. Wil natuurlijk niet zeggen dat er ook vaak dingen wel aangesmeerd worden die eigenlijk niet nodig zijn en tja hoe zie je het verschil daartussen als leek...
Dat is idd. altijd wel vermakelijk daaro. Staan ze met hulp van een brander remtrommels van een Reno 5 of een Volvo 440 los te maken. Van die auto's waarbij het onderhoud de laatste 10 jaar heeft bestaan uit tanken en ruitenwisserspul bijvullen. En dan de bijbehorende aarderijkskundeleraar oid. moeilijk lopen doen dat ie een uur moet wachten omdat ze zo lang bezig zijn die puinzooi los te krijgen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_57394903
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

"Gaar" als in afwijkend/raar. Je moest vroeger al uitkijken bij de KwikFit en andere Ford/Opelgarages als je met een auto met een aluminium carter (Alfa oid.) kwam. Die gasten draaiden dan de olieplug met de luchtsleutel vast; dolgedraaiende schroefdraad in je carter; niet leuk.
En je kan zeggen van een XM wat je wil, maar Jan de Monteur gaat eerst even op zijn hoofd krabben, daarna in zijn kruis, en dan ff een sjekkie draaien als zo'n ding de garage binnengeduwd wordt.
Dat is bij de Kwikfit niet anders
[..]

Dat is idd. altijd wel vermakelijk daaro. Staan ze met hulp van een brander remtrommels van een Reno 5 of een Volvo 440 los te maken. Van die auto's waarbij het onderhoud de laatste 10 jaar heeft bestaan uit tanken en ruitenwisserspul bijvullen. En dan de bijbehorende aarderijkskundeleraar oid. moeilijk lopen doen dat ie een uur moet wachten omdat ze zo lang bezig zijn die puinzooi los te krijgen.
Eeeeenorm herkenbaar van mijn stage je.

Alleen maar van die gebakjes die je binnenkrijgt, Alto's enzo. En die hebben nooit onderhoud gehad wat dus resulteert in moeilijk sleutelen.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_57394965
Ik meen ook dat momenteel Kwikfit helemaal niet blij is dat ATU naar Nederland is gekomen en hier vlot aan het uitbreiden is. Hier in Breda hebben ze een aantal maanden geleden een ATU open gegooid en mijn indruk vandaar is toch redelijk goed.

Over dat de Kwikfit de meest gare barrels binnenkrijgt is waar maar ze krijgen ook Porsches binnen. Die laatste klanten snap ik al helemaal niet. Zo'n auto laat je liever door een dealer onderhouden omdat die redelijk weet wat speelt bij zo'n auto.

Nou wil ik overigens de dealers in Nederland niet in de hemel prijzen want ik sleutel veel aan mijn mazda 626'en en durf bijna te zeggen dat mijn kennis van dat type auto de monteurs overstijgd
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  zaterdag 15 maart 2008 @ 14:46:57 #51
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_57395157
lol kwikshit

Leaseauto:
- Winterbanden halen. Koste me 4 uur voor ze eronder lagen, stel incapabele debielen
- Zomerbanden weer terug erop. Koste bijna 8 uur, want ze waren ze kwijt (dus 2x langskomen)
- Winterbanden jaar erop er weer op zetten, heeeee, kijk nou! Daar zijn de zomerbanden weer die ze kwijt waren.

Tsjah, tis lease dus niet mijn keus.

Prive een keer remblokken gevraagd te vervangen. Begonnen ze een heel lulverhaal over de schijven enzo, heb ze gezegd alleen de blokken te doen en zich er verder niet mee te bemoeien. Sindsdien brandde het lampje van "Remmen vervangen" constant, wegens verkeerd aangesloten bekabeling.
Uiteraard de maandag erop naar een echte garage gegaan en alles goed laten maken.

Conclusie: voor de lease moet ik, prive wil ik er nog niet dood gevonden worden. Alleen goed genoeg om op zaterdag remmen of banden te halen als het echt niet anders kan
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_57397764
Kwik Fit.

Heel typisch.

Ga ik naar Kwik Fit dan is er van alles mis met mijn remmen en uitlaat. Ben ik bij mijn eigen garage: niks aan het handje.

Helaas voor die etters heb ik teveel verstand van auto's om me te laten naaien, maar ik erger me zo aan die mentaliteit dat ik er al jaren niet geweest ben. Bij de garage waar ik bij ben hebben ze kennis van mijn merk en ze zijn ook goed en goedkoop.

Olie en oliefilter is iets van 45 euro, maar dan heb ik wel synthetische olie.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 17:57:29 #53
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_57398152
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 17:32 schreef RealZeus het volgende:
Kwik Fit.

Heel typisch.

Ga ik naar Kwik Fit dan is er van alles mis met mijn remmen en uitlaat. Ben ik bij mijn eigen garage: niks aan het handje.
Ratten zijn het inderdaad. Tijdje geleden een grote beurt door ze laten doen, omdat ze om de hoek zitten dus lekker makkelijk. Wordt ik gebeld, "uw ophanging van uw uitlaat is bijna doorgeroest, die moet echt vervangen worden"...

Nou had ik toevallig twee weken daarvoor mijn auto op de brug, waarbij ik zelf de uitlaat en dus ook de ophanging heb gechecked, die prima in orde was.
pi_57400890
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:31 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Komen ze dan met dat zakje bij jullie dan kun je zeggen:
1-meneer u heeft nieuwe filters in uw auto gehad.
2-oh, daar zijn de filters voor meneer X, we hebben ons het leplazerus gezocht, ziet u nu wel, we hebben ook nieuwe filters in uw auto gezet. (het tasje heeft er immers ingelegen.)

Ik vind het overigens wel triest dat dit gebeurd, als het te moeilijk is en te veel tijd kost dan moet je het ook niet in rekening brengen, zeg het dan gewoon en breng het niet in rekening.
Iemand attent maken op het feit dat er nieuwe filters inmoeten en ze eventueel bestellen zodat ze er door iemand ingezet kunnen worden die er wel verstand van heeft is dan eerlijker.
ik geloof dat ze als smoesje gebruik hadden dat het voor een andere auto was en dat de monteur het per ongeluk heeft laten liggen ofzo.

Ja het is jammer dat het gebeurd, maar weinig aan te doen als het niet lukt aangezien de prijs voor een grote beurt vast staat. Die voer je in 1 keer in in de computer en je hebt niet de mogelijkheid om per werkzaamheid te factureren. Ik wil niet zeggen dat het standaard is dat er gewoon filters niet vervangen worden, het gebeurd denk ik als ik een gok mag doen bij 1 op de 10 dat het te lastig is om te vervangen. Een grote beurt bij kwik fit houdt trouwens vooral filters vervangen in, het lichten van een kleppendeksel behoord al niet meer tot de mogelijkheden, kan je nagaan hoe weinig er eigenlijk gedaan word aan de auto.
En eerlijkheid... tja die is soms ver te zoeken maar dat is in de hele maatschappij tegenwoordig.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57400954
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

[..]

Dat is idd. altijd wel vermakelijk daaro. Staan ze met hulp van een brander remtrommels van een Reno 5 of een Volvo 440 los te maken. Van die auto's waarbij het onderhoud de laatste 10 jaar heeft bestaan uit tanken en ruitenwisserspul bijvullen. En dan de bijbehorende aarderijkskundeleraar oid. moeilijk lopen doen dat ie een uur moet wachten omdat ze zo lang bezig zijn die puinzooi los te krijgen.
Dat is iets waar we veel mee te maken hebben inderdaad, ook mensen die denken dat je binnen no time een set remmen vervangen hebt, terwijl je daar echt wel even mee bezig bent als je het goed wil doen.
Over het volk dat bij kwik fit komt zou ik ook nog wel een heel topic kunnen wijden vrees ik
you can get better than a kwik fitter!
  zaterdag 15 maart 2008 @ 20:35:44 #56
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_57401038
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 20:29 schreef kwikfit het volgende:

[..]

ik geloof dat ze als smoesje gebruik hadden dat het voor een andere auto was en dat de monteur het per ongeluk heeft laten liggen ofzo.

Ja het is jammer dat het gebeurd, maar weinig aan te doen als het niet lukt aangezien de prijs voor een grote beurt vast staat. Die voer je in 1 keer in in de computer en je hebt niet de mogelijkheid om per werkzaamheid te factureren. Ik wil niet zeggen dat het standaard is dat er gewoon filters niet vervangen worden, het gebeurd denk ik als ik een gok mag doen bij 1 op de 10 dat het te lastig is om te vervangen. Een grote beurt bij kwik fit houdt trouwens vooral filters vervangen in, het lichten van een kleppendeksel behoord al niet meer tot de mogelijkheden, kan je nagaan hoe weinig er eigenlijk gedaan word aan de auto.
En eerlijkheid... tja die is soms ver te zoeken maar dat is in de hele maatschappij tegenwoordig.
Ah, vaste prijs, tja misschien krijg je dan gewoon waar je voor betaald? Al vind ik nog steeds dat als filters vervangen op het lijstje staat dit moet gebeuren of gemeld moet worden waarom dit niet kan.
Maar ja, zoals je zegt er is wel meer niet eerlijk, misschien is goedkoop in dit geval gewoon wel duurkoop.
be nice or go away
  zaterdag 15 maart 2008 @ 20:42:01 #57
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_57401203


@ Kwikfit, leuk he Ventielen kopen bij een dealer, in de velg monteren en dan de klant naar de dealer sturen om de ventielen in te laten lezen.

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_57401262
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 14:31 schreef casejunkie het volgende:
Ik meen ook dat momenteel Kwikfit helemaal niet blij is dat ATU naar Nederland is gekomen en hier vlot aan het uitbreiden is. Hier in Breda hebben ze een aantal maanden geleden een ATU open gegooid en mijn indruk vandaar is toch redelijk goed.

Over dat de Kwikfit de meest gare barrels binnenkrijgt is waar maar ze krijgen ook Porsches binnen. Die laatste klanten snap ik al helemaal niet. Zo'n auto laat je liever door een dealer onderhouden omdat die redelijk weet wat speelt bij zo'n auto.

Nou wil ik overigens de dealers in Nederland niet in de hemel prijzen want ik sleutel veel aan mijn mazda 626'en en durf bijna te zeggen dat mijn kennis van dat type auto de monteurs overstijgd
Ik verbaas me soms ook als ik zie wat voor soort auto's ons soms word toevertrouwd. Al moet ik zeggen dat porsches e.d. toch redelijk vaak alleen maar voor APK komen of banden en daar zijn wij toch wel weer goedkoop in ten opzichte van een porsche dealer.
Op het kwik fit intranet was het enige tijd mogelijk om klachten van andere filalen te bekijken, daar vond ik ook de volgende klacht van ik meen een filiaal in haarlem:
Een man met een toch wel flink dure sportwagen liet deze bij de betreffende kwik fit vestiging APK keuren. De keuring zou een uurtje duren dus de man zou met een uur weer terug komen om zijn bolide op te halen.
De man dacht dat uurtje mooi even te kunnen gebruiken om naar de kapper te gaan.
Vanuit de stoel bij de kapper had deze man een mooi zicht op de weg buiten, iets te goed....
Hij zag namelijk zijn scheurijzer meerdere malen met een bloedvaart voorbij komen
Wat bleek nou ? Ongeveer elke personeelslid wilde wel even voelen hoe het was om in zo'n auto te rijden, die kans werd dus ook gegrepen.
Auto was goedgekeurd
you can get better than a kwik fitter!
pi_57401442
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 14:46 schreef thaduck het volgende:
lol kwikshit

Leaseauto:
- Winterbanden halen. Koste me 4 uur voor ze eronder lagen, stel incapabele debielen
- Zomerbanden weer terug erop. Koste bijna 8 uur, want ze waren ze kwijt (dus 2x langskomen)
- Winterbanden jaar erop er weer op zetten, heeeee, kijk nou! Daar zijn de zomerbanden weer die ze kwijt waren.

Tsjah, tis lease dus niet mijn keus.

Prive een keer remblokken gevraagd te vervangen. Begonnen ze een heel lulverhaal over de schijven enzo, heb ze gezegd alleen de blokken te doen en zich er verder niet mee te bemoeien. Sindsdien brandde het lampje van "Remmen vervangen" constant, wegens verkeerd aangesloten bekabeling.
Uiteraard de maandag erop naar een echte garage gegaan en alles goed laten maken.

Conclusie: voor de lease moet ik, prive wil ik er nog niet dood gevonden worden. Alleen goed genoeg om op zaterdag remmen of banden te halen als het echt niet anders kan
Veel banden van lease auto's waren inderdaad een beetje zoek geraakt, ze hadden in het centrale magazijn waar alles opgeslagen word een grote verbouwing gehad waarbij het nogal een chaos was geworden met als gevolg echt gigantisch veel banden die zoek zijn geraakt.

Dat verhaal van die remmen kunnen ze best gelijk mee hebben gehad dat je schijven ook op waren. Remschrijven hebben namelijk een minimale dikte nodig om er nog nieuwe blokken op te mogen zeggen, dit ivm warmteafvoer.
Dus het kan best zijn dat ze nog goed waren op het oog, maar te dun volgens de specificaties.
Natuurlijk is het ook mogelijk dat ze je gewoon probeerden te naaien
you can get better than a kwik fitter!
pi_57401586
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 20:35 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ah, vaste prijs, tja misschien krijg je dan gewoon waar je voor betaald? Al vind ik nog steeds dat als filters vervangen op het lijstje staat dit moet gebeuren of gemeld moet worden waarom dit niet kan.
Maar ja, zoals je zegt er is wel meer niet eerlijk, misschien is goedkoop in dit geval gewoon wel duurkoop.
Die grote beurt is niet voor niets zo goedkoop moet je maar denken.
Het is een beetje de strategie van kwik fit om net te doen alsof ze een volwaardig autobedrijf zijn en dan kun je natuurlijk niet zeggen tegen een klant dat je niet eens een simpel filter of bougie kunt vervangen, dan verlies je natuurlijk een hoop 'waardigheid'
you can get better than a kwik fitter!
pi_57401616
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 20:42 schreef GizartFRL het volgende:


@ Kwikfit, leuk he Ventielen kopen bij een dealer, in de velg monteren en dan de klant naar de dealer sturen om de ventielen in te laten lezen.

Jij hebt het over een frans gebakje ?
you can get better than a kwik fitter!
  zaterdag 15 maart 2008 @ 21:05:00 #62
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_57401782
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 20:55 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Die grote beurt is niet voor niets zo goedkoop moet je maar denken.
Het is een beetje de strategie van kwik fit om net te doen alsof ze een volwaardig autobedrijf zijn en dan kun je natuurlijk niet zeggen tegen een klant dat je niet eens een simpel filter of bougie kunt vervangen, dan verlies je natuurlijk een hoop 'waardigheid'
Tja, als je dus geen simpele wagen hebt dan roep je het over jezelf af als je hem naar de kwikfit brengt bedoel je? Ik kan me voorstellen dat er ook wagens zijn waar zelfs een kwikfitter geen moeite heeft, kwestie van inschatten misschien? (no pun intended)
be nice or go away
  zaterdag 15 maart 2008 @ 21:05:36 #63
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_57401793
Niet specifiek, maar goed.
Zolang kwikfit bestaat zal er wel animo voor zijn moet je maar denken.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_57402035
Ben toevallig paar weken geleden bij de Kwik-fit geweest. Moest nieuwe remblokken rondom en het had zo'n haast dat ik nergens anders terecht kon. Het enige waar ze me mee probeerde te naaien was het niet geven van de korting.

Maar ik vermijdt die zaak normaalgesproken.
pi_57403940
Ik heb maar 1 keer met Kwik Fit te maken gehad. Was het spruitstuk van mijn uitlaat volledig losgekomen toen ik bij mijn oma in Haarlem was, en daar ken ik het verder niet dus veel keuze had ik ook niet. Op zich niet zoveel problemen met de zaak zelf, maar de werknemers maakten niet echt een betrouwbare indruk Ik denk niet dat ik er heen zou gaan als ik wel een keuze zou hebben.
pi_57404445
In de Autoweek (17e jaargang nr 50 / 13-20 december 2006) hebben ze een keer een test gehouden onder dit soort zaken. Ook Kwik-Fit werd hier in betrokken.

De redactie van Autoweek 'vernielde' moedwillig 10 punten aan hun testauto en brachten deze vervolgens langs voor een APK beurtje.

De 10 testpunten even op een rijtje:

- Claxon defect
- Ruitenvloeistofreservoir leeg
- Ruitensproeier defect
- Reserveband leeg
- Profiel voorband matig
- Grootlichtlamp rechts defect
- Zijknipperlicht links defect
- Kentekenverlichting links defect
- Oliefilter oud
- Olie oud

Zij zijn onder andere ook bij een filiaal in Breda langsgeweest. Het filiaal op de Ettensebaan 23 (nabij een woonboulevard), weet niet of dit ook het filiaal is wat hier eerder door iemand genoemd werd.

Ruitenvloeistof is bijgevuld, weinig profiel banden is opgemerkt, oliefilter en olie is vervangen. Score: 4 uit 10.

Niet zo best dus. Echter zijn er wel uitzonderingen, een filiaal in Delft scoort een 9,5.

Al met al is de gemiddelde score over de 10 filialen (door heel het land) die zijn bezocht een 5,35. Heel veel wordt dus niet opgemerkt.

De claxon is bijvoorbeeld in slechts 3 van de 10 gevallen gerepareerd. Hetzelfde voor het knipperlicht links, een euvel wat je toch wel als eerste zou moeten opmerken tijdens een APK keuring.
pi_57405131
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:16 schreef xFriendx het volgende:
In de Autoweek (17e jaargang nr 50 / 13-20 december 2006) hebben ze een keer een test gehouden onder dit soort zaken. Ook Kwik-Fit werd hier in betrokken.

De redactie van Autoweek 'vernielde' moedwillig 10 punten aan hun testauto en brachten deze vervolgens langs voor een APK beurtje.

De 10 testpunten even op een rijtje:

- Claxon defect
- Ruitenvloeistofreservoir leeg
- Ruitensproeier defect
- Reserveband leeg
- Profiel voorband matig
- Grootlichtlamp rechts defect
- Zijknipperlicht links defect
- Kentekenverlichting links defect
- Oliefilter oud
- Olie oud

Zij zijn onder andere ook bij een filiaal in Breda langsgeweest. Het filiaal op de Ettensebaan 23 (nabij een woonboulevard), weet niet of dit ook het filiaal is wat hier eerder door iemand genoemd werd.

Ruitenvloeistof is bijgevuld, weinig profiel banden is opgemerkt, oliefilter en olie is vervangen. Score: 4 uit 10.

Niet zo best dus. Echter zijn er wel uitzonderingen, een filiaal in Delft scoort een 9,5.

Al met al is de gemiddelde score over de 10 filialen (door heel het land) die zijn bezocht een 5,35. Heel veel wordt dus niet opgemerkt.

De claxon is bijvoorbeeld in slechts 3 van de 10 gevallen gerepareerd. Hetzelfde voor het knipperlicht links, een euvel wat je toch wel als eerste zou moeten opmerken tijdens een APK keuring.
Wat een achterlijke test. Zes van de tien dingen merk je zelf ook wel. Verder is het alleen maar gunstig voor de gebruiker, die heeft weer een jaar APK
  zondag 16 maart 2008 @ 00:30:03 #68
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_57405922
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:48 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wat een achterlijke test. Zes van de tien dingen merk je zelf ook wel. Verder is het alleen maar gunstig voor de gebruiker, die heeft weer een jaar APK
En dat noem jij gunstig?? Een APK papiertje belangrijker vinden dan een veilige auto
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  zondag 16 maart 2008 @ 01:55:50 #69
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_57407014
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 20:49 schreef kwikfit het volgende:
Dus het kan best zijn dat ze nog goed waren op het oog, maar te dun volgens de specificaties.
Natuurlijk is het ook mogelijk dat ze je gewoon probeerden te naaien
Dan moeten ze nodig de specificaties, meetapparatuur of de brillen bijstellen hoor Auto is nog 2 jaar bij mij geweest, in onderhoud bij een dealer en nooit zijn de remschijven vervangen
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_57407180
De ATU is net zo'n ramp.

Oh en als je zelf echt wat ervaring hebt en een handboek/vraagbaak oid kun je idd beter zijn dan de 'officiele' monteurs casejunkie
pi_57409781
quote:
Op zondag 16 maart 2008 00:30 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

En dat noem jij gunstig?? Een APK papiertje belangrijker vinden dan een veilige auto
Een APK is sowieso maar een momentopname. Mensen die denken dat een apk-beurt ( ) genoeg is om een jaar veilig te rijden zijn veel gevaarlijker dan een auto die met een paar kapotte lampjes toch door de APK komt. Sowieso hoor je niet te mogen rijden als je deze gebreken niet opmerkt.
  zondag 16 maart 2008 @ 11:39:13 #72
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57410055
quote:
Op zondag 16 maart 2008 11:22 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Een APK is sowieso maar een momentopname. Mensen die denken dat een apk-beurt ( ) genoeg is om een jaar veilig te rijden zijn veel gevaarlijker dan een auto die met een paar kapotte lampjes toch door de APK komt. Sowieso hoor je niet te mogen rijden als je deze gebreken niet opmerkt.
Ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg mensen die hun auto bekijken op dezelfde manier als ik mijn ijkast.
Zolang dat ding "het doet" is het goed. Daarom moet je een keuring gewoon consequent uitvoeren; dan heb je er nog iets aan.

Maar je hebt natuurlijk wel gelijk als je zegt dat de APK maar een momentopname is op minimumniveau. En in zoverre niet echt veel zegt over veiligheid/betrouwbaarheid op wat langere termijn.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_57410261
quote:
Op zondag 16 maart 2008 11:39 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg mensen die hun auto bekijken op dezelfde manier als ik mijn ijkast.
Zolang dat ding "het doet" is het goed. Daarom moet je een keuring gewoon consequent uitvoeren; dan heb je er nog iets aan.
Dat is waar, maar dan nog hadden ze gebreken moeten testen die je als leek niet zelf kunt zien. Zoals bijvoorbeeld wiellagers ofzo.

Mijn auto is trouwens ooit eens afgekeurd op een kapot nummerplaatverlichtingslampje Was bij het Profile Tyrecenter en zelfs hiervoor moest ik toestemming geven om het te vervangen Hoewel dit op zich goed is natuurlijk.
pi_57410528
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 21:05 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Tja, als je dus geen simpele wagen hebt dan roep je het over jezelf af als je hem naar de kwikfit brengt bedoel je? Ik kan me voorstellen dat er ook wagens zijn waar zelfs een kwikfitter geen moeite heeft, kwestie van inschatten misschien? (no pun intended)
Daar komt het wel een beetje op neer, laat geen dingen waarvoor je diepgrondig moet nadenken bij de kwik fit doen zeg maar. Het ligt overigens niet alleen aan het personeel dat sommige werkzaamheden gruwelijk mislukken maar ook aan het gebrek aan gereedschap. Een computer om een auto aan aan te sluiten om hem bijvoorbeeld te resetten na een service beurt is er niet, speciaal gereedschap om bepaalde werkzaamheden te kunnen uitvoeren evenmin. Dus komt het een beetje neer op roeien met de riemen die je hebt omdat toch bepaalde dingen gedaan moeten worden, daarbij raken vaak dingen beschadigd maar ach zo lang de klant het niet te weten komt...

Sommige problemen wil ik ook toeschrijven aan auto's zelf. Bijvoorbeeld de manier waarop sommige kappen onder motoren bevestigd zitten aan de onderkant van de auto, het is allemaal zo fragiel.
Daar kan je gewoon op wachten dat het mis gaat wanneer je zo'n dergelijke kap weer terug moet plaatsen omdat het zo waardeloos gefabriceerd is, meestal zetten we die dingen ook gewoon weer vast met ty-raps.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57410541
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 21:05 schreef GizartFRL het volgende:
Niet specifiek, maar goed.
Zolang kwikfit bestaat zal er wel animo voor zijn moet je maar denken.
true true
you can get better than a kwik fitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')