abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57381911
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:33 schreef tevebe het volgende:

[..]

Tja bij MediaMarkt kan ook iedere boer je iets aansmeren zonder echt verstand ervan te hebben. Alleen daar werken soms nog vrouwen dus al meer reden voor mij om daar te komen.
wij hebben ook ooit eens een heeel fijn grietje gehad die stage kwam lopen van het mbo, erg fijn was dat
you can get better than a kwik fitter!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 19:49:48 #27
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_57381988
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:21 schreef kwikfit het volgende:
Van sommige peugots verversen we de versnellingsbakolie trouwens wel
FYI: Een Citroën XM is eigenlijk gewoon hetzelfde als een Peugeot 605 met een mooier koetswerk en betere vering...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_57382019
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:40 schreef casejunkie het volgende:
Ik denk dat het behoorlijk per kwikfitfiliaal kan verschillen. Een vriend van mij is een tijd APK keurmeester geweest in breda (zijn 2 filialen in Breda) Op het filiaal waar hij werkte merkte hij niks van vreemde dingen. Maar bij het andere filiaal wel.
Ja klopt er zijn onderling best wel wat verschillen. zo heb je echt heeeele slechte filialen en matige filialen. Maar de laatste tijd lopen er echt vreselijk veel (goede) mensen weg omdat ze het werken totaal verziekt word door het regeltjes van bovenaf. Met als gevolg dat totaal incapabele mensen op sommige posities worden gezet en geloof mij... dat is te merken.
Kijk voor de grap eens op de website van kwik fit hoeveel vacatures er op dit moment zijn, dat zegt denk ik wel genoeg.
pi_57382106
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:49 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

FYI: Een Citroën XM is eigenlijk gewoon hetzelfde als een Peugeot 605 met een mooier koetswerk en betere vering...
joh ik heb geen flauw idee hoe het bij die types zit, ik ben ook geen automonteur (daarom werk ik ook bij kwik fit )
pi_57382138
Mss kan Asmooh wel bij jullie in dienst treden.
pi_57384151
TVP, heb tot vorige week enkele weken stage gelopen bij de Kwik-fit..

Tsja, ik heb er geen goede ervaring aan over gehouden en raad gewoon de Kwik-fit niet aan..

Alfa twinspark: Nee bougies vervangen is teveel moeite, laat maar zitten.. Echt zo'n mentaliteit. En die mensen moeten er uiteindelijk wel voor betalen.

Bah. Ben blij dat ik daar weg ben achteraf.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  † In Memoriam † vrijdag 14 maart 2008 @ 21:55:51 #32
25682 2cv
Niet subtiel
pi_57385075
Die tip van die katalysator is leuk, maar wat moet je er als klant mee ? In de vensterbank zetten ? Tegen de tijd dat een particulier iemand gevonden heeft die voor ¤25,- een oude katalysator wil kopen, heeft diezelfde particulier ook al ¤25,- aan brandstof verstookt.

Overigens vind ik de KwikFit wel tof, sinds er een maat van me werkt. Hij sleutelt met liefde aan auto's en als hij twijfelt of iets niet kan (nog nooit voorgekomen!) zegt hij het gewoon eerlijk.

Enneh, in een ander topic zei ik dit:
quote:
Ik heb een prima kwikfitter waar ik naartoe gaan voor klussen die ik zelf niet kan/durf te doen. Mijn advies: ga zelf eens rondkijken. Een garagebedrijf (beun, dealer, kwikfit, whatever) is even goed als zijn personeel. Dat een garage in Rotterdam een waardeloze job aflevert betekent niet dat de garage van hetzelfde bedrijf dat in Amsterdam ook zou doen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 15 maart 2008 @ 10:25:56 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57391775
Wel geinig dat mensen met de gaarste (Citroen XM)auto's lopen te piepen over de gaarste "garage".

Ik vind zelf de Kwikfit wel geschikt voor APK/banden. Maar blijf er dan wel bij kijken , en grote banden (17/18 Inch) laat ik wel ergens anders monteren. Je bent ook erg afhankelijk van het filiaal. In Amsterdam heb ik wel eens meegemaakt dat er iemand het rempedaal in moest drukken van de APKbaas en dat die het gewoon niet begreep/verstond.

NB. Wel goed dat TS dit topic heeft geopend. Je weet toch dat er een boel gezeik komt op zo'n forum.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 15 maart 2008 @ 11:10:45 #34
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_57392291
Hyperdude, waarom is een XM per defenitie "gaar"? Omdat er nieuwe ATF in moest?
Dat moet bij de meeste andere auto's ook na bijna 200.000 KM hoor... Eigenlijk eerder, maar ach, als je de auto nog niet zo lang hebt...
pi_57392321
wat zou je baas ervan vinden als hij erachterkomt dat je dit topic hebt geopend?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57392372
quote:
Waarom doe ik dit ? Er zijn een hoop misverstanden over het bedrijf zowel positief als negatief en het lijkt
me een goede zaak dat mensen bepaalde dingen weten voordat ze een bezoek overwegen.
Waar zijn de positieve punten in dit topic ?
pi_57392470
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 21:20 schreef Diemietuhriej het volgende:
TVP, heb tot vorige week enkele weken stage gelopen bij de Kwik-fit..

Tsja, ik heb er geen goede ervaring aan over gehouden en raad gewoon de Kwik-fit niet aan..

Alfa twinspark: Nee bougies vervangen is teveel moeite, laat maar zitten.. Echt zo'n mentaliteit. En die mensen moeten er uiteindelijk wel voor betalen.

Bah. Ben blij dat ik daar weg ben achteraf.
Als je een beetje wat van auto's weet is het ook geen aanrader om bij de KF stage te lopen, aangezien de klussen echt te simpel voor woorden zijn.

Bij subaru impreza's worden ook nooit de bougies vervangen omdat het inderdaad... teveel tijd kost.
Dus die mentaliteit kan ik helemaal onderschrijven zo gebeurde een tijdje geleden het volgende:
Alle filters die bij een grote beurt vervangen worden worden altijd aangeleverd in een plastic tasje, die leg je dan bij de auto en ga je ze vervangen als het goed is. Alleen de monteur had weinig zin, dus uiteindelijk niets aan de auto gedaan en zo weer na het afrekenen aan de klant meegegeven.
Foutje was alleen dat ze deze plastic tas in de auto hadden laten liggen met alle nieuwe filters erin.
De klant was zoals je je misschien kan voorstellen not amused...
pi_57392522
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 21:55 schreef 2cv het volgende:
Die tip van die katalysator is leuk, maar wat moet je er als klant mee ? In de vensterbank zetten ? Tegen de tijd dat een particulier iemand gevonden heeft die voor ¤25,- een oude katalysator wil kopen, heeft diezelfde particulier ook al ¤25,- aan brandstof verstookt.

Overigens vind ik de KwikFit wel tof, sinds er een maat van me werkt. Hij sleutelt met liefde aan auto's en als hij twijfelt of iets niet kan (nog nooit voorgekomen!) zegt hij het gewoon eerlijk.

Enneh, in een ander topic zei ik dit:
[..]
Wat je ermee moet ? gewoon zeggen dat je 25 euro korting wil en anders de oude kat mee naar huis wil nemen, er valt dan meestal wel iets te regelen. Op het kwik fit hoofdkantoor worden ze helemaal hystirisch als ze erachter komen dat er minder oude katalysatoren binnen komen dan dat ze nieuwe verkopen want het is echt een goudhandeltje voor ze.

Jij vind overigens kwik fit niet tof maar je maat, want met kwik fit heb je zoals ik lees weinig te maken. En ik geloof best dat je maat goed kan sleutelen en eerlijk tegen jou is want dat soort mensen werken er ook nog wel al worden het er echt snel een hoop minder die zo denken.
pi_57392677
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 10:25 schreef Hyperdude het volgende:
Wel geinig dat mensen met de gaarste (Citroen XM)auto's lopen te piepen over de gaarste "garage".

Ik vind zelf de Kwikfit wel geschikt voor APK/banden. Maar blijf er dan wel bij kijken , en grote banden (17/18 Inch) laat ik wel ergens anders monteren. Je bent ook erg afhankelijk van het filiaal. In Amsterdam heb ik wel eens meegemaakt dat er iemand het rempedaal in moest drukken van de APKbaas en dat die het gewoon niet begreep/verstond.

NB. Wel goed dat TS dit topic heeft geopend. Je weet toch dat er een boel gezeik komt op zo'n forum.
Met die Xm's kan je beter niet naar kwik fit gaan want dat is anders dan normaal en daar kunnen ze niet mee omgaan, het is al echt ontiegelijk vaak verkeerd gegaan met mensen die het hydrolische systeem potje verwisselden voor remolie bijvoorbeeld.

Feit is trouwens wel dat de kwik fit ontzettend veel oude rot auto's krijgt omdat wij gewoon onder alle merk en universe dealers staan in een soort rangorde.

Vaak hoor je ook mensen zeggen van ik kwam voor nieuwe banden maar ze smeerden me ook gelijk een nieuwe uitlaat aan, dat wil ik even nuanceren. Vaak zijn de auto's al in slechte staat en weten ze zelf niet dat de uitlaat niet meer goed is want ze horen hem bijvoorbeeld nog niet, dan is het echt een hele opgave om mensen wijs te maken dat ie toch echt vervangen moet worden. Omdat mensen vooral in hun gedachten hebben dat alleen hun banden slecht zijn en er dan heilig van overtuigd zijn dat hun uitlaat nog prima in orde is. Wil natuurlijk niet zeggen dat er ook vaak dingen wel aangesmeerd worden die eigenlijk niet nodig zijn en tja hoe zie je het verschil daartussen als leek...

Zeiken over de kwik fit vind ik prima hoor in dit topic, ik wil alleen een zo eerlijk mogelijk beeld schetsen over wat er nou werkelijk bij de kwik fit gebeurd.
pi_57392807
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat zou je baas ervan vinden als hij erachterkomt dat je dit topic hebt geopend?
Vast niet zo heel leuk, maar er zijn ook zat dingen die ik niet zo aardig vind van mijn baas dus staan we mooi quitte

Kwik fit heeft ooit eens een prijs gewonnen voor beste personeelsbeleid, investors in people was dat geloof ik.
Ik snap nog steeds niet waar ze dat aan verdient hebben, want het beleid is echt om te huilen. Het liefste hebben ze zo naief mogelijke mensen in dienst die ze perfect kunnen kneden naar hoe de directie ze wil hebben, daarbij is totaal geen ruimte voor eigen inbreng van medewerkers.
Ik vergelijk het soms weleens met een dictatuur; alles volgens de regels van de oppermachtige. Op zich is het zo slecht niet om regels te hebben maar je kan er ook veel te ver in doordraven.
Bij kwik fit is ook de regel dat je betaald krijgt van 8 tot half 6 en alles wat je daarbuiten doet aan overwerk en meetings voor de filiaalmanagers in de avonduren moet je maar voor het bedrijf over hebben vinden ze, erg jammer dat er in dat opzicht totaal geen ruimte is voor enige compensatie.
pi_57392845
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:17 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Waar zijn de positieve punten in dit topic ?
Volgens mij heb ik al gewezen op de klantenservice bij de kwik fit, die echt heel goed is als je klachten hebt over je behandeling, reparatie oid en dat is ook wel nodig ook bij het bedrijf
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:04:50 #42
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_57393024
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:39 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Met die Xm's kan je beter niet naar kwik fit gaan want dat is anders dan normaal en daar kunnen ze niet mee omgaan, het is al echt ontiegelijk vaak verkeerd gegaan met mensen die het hydrolische systeem potje verwisselden voor remolie bijvoorbeeld.
Whahahaha... een remvloeistofreservoir is toch een heel stuk kleiner dan die LHM-bak van een Citroën. Er gaat dus geen belletje rinkelen bij die prutsers als blijkt dat je er wel tien flesjes remvloeistof kan ingooien?

Komaan zeg... een XM is niet veel verschillend van een willekeurige andere auto. Ja, er zitten veerbollen onder en de stuur- en remservo werken op dezelfde LHM, maar voor de rest is er niets vreemds aan.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:10:20 #43
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_57393091
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:25 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Als je een beetje wat van auto's weet is het ook geen aanrader om bij de KF stage te lopen, aangezien de klussen echt te simpel voor woorden zijn.

Bij subaru impreza's worden ook nooit de bougies vervangen omdat het inderdaad... teveel tijd kost.
Dus die mentaliteit kan ik helemaal onderschrijven zo gebeurde een tijdje geleden het volgende:
Alle filters die bij een grote beurt vervangen worden worden altijd aangeleverd in een plastic tasje, die leg je dan bij de auto en ga je ze vervangen als het goed is. Alleen de monteur had weinig zin, dus uiteindelijk niets aan de auto gedaan en zo weer na het afrekenen aan de klant meegegeven.
Foutje was alleen dat ze deze plastic tas in de auto hadden laten liggen met alle nieuwe filters erin.
De klant was zoals je je misschien kan voorstellen not amused...
Hey, die klant had toch nieuwe filters in zijn auto?
be nice or go away
pi_57393222
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:04 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Whahahaha... een remvloeistofreservoir is toch een heel stuk kleiner dan die LHM-bak van een Citroën. Er gaat dus geen belletje rinkelen bij die prutsers als blijkt dat je er wel tien flesjes remvloeistof kan ingooien?

Komaan zeg... een XM is niet veel verschillend van een willekeurige andere auto. Ja, er zitten veerbollen onder en de stuur- en remservo werken op dezelfde LHM, maar voor de rest is er niets vreemds aan.
Blijkbaar is het lastig uit elkaar te houden die 2 potjes. Dus wij van die speciale citroen olie gehaald en weer opnieuw gevuld e.d.
De fles met die speciale olie hebben wij maar bewaard tot het moment dat een slimme monteur dacht dat het speciale remvloeistof was voor citroens.... met als gevolg een heel remsysteem naar de klote. Daarna provesorisch weer gemaakt en zonder blikken of blozen de auto weer teruggegeven aan de klant
pi_57393237
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:10 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Hey, die klant had toch nieuwe filters in zijn auto?
zo had ik het nog niet eens bekeken, das een goede die gaan we onthouden
pi_57393752
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:04 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Aan Franse auto's is heel veel anders.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 13:31:53 #47
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_57394265
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:21 schreef kwikfit het volgende:

[..]

zo had ik het nog niet eens bekeken, das een goede die gaan we onthouden
Komen ze dan met dat zakje bij jullie dan kun je zeggen:
1-meneer u heeft nieuwe filters in uw auto gehad.
2-oh, daar zijn de filters voor meneer X, we hebben ons het leplazerus gezocht, ziet u nu wel, we hebben ook nieuwe filters in uw auto gezet. (het tasje heeft er immers ingelegen.)

Ik vind het overigens wel triest dat dit gebeurd, als het te moeilijk is en te veel tijd kost dan moet je het ook niet in rekening brengen, zeg het dan gewoon en breng het niet in rekening.
Iemand attent maken op het feit dat er nieuwe filters inmoeten en ze eventueel bestellen zodat ze er door iemand ingezet kunnen worden die er wel verstand van heeft is dan eerlijker.
be nice or go away
  zaterdag 15 maart 2008 @ 13:40:37 #48
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57394346
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hyperdude, waarom is een XM per defenitie "gaar"? Omdat er nieuwe ATF in moest?
Dat moet bij de meeste andere auto's ook na bijna 200.000 KM hoor... Eigenlijk eerder, maar ach, als je de auto nog niet zo lang hebt...
"Gaar" als in afwijkend/raar. Je moest vroeger al uitkijken bij de KwikFit en andere Ford/Opelgarages als je met een auto met een aluminium carter (Alfa oid.) kwam. Die gasten draaiden dan de olieplug met de luchtsleutel vast; dolgedraaiende schroefdraad in je carter; niet leuk.
En je kan zeggen van een XM wat je wil, maar Jan de Monteur gaat eerst even op zijn hoofd krabben, daarna in zijn kruis, en dan ff een sjekkie draaien als zo'n ding de garage binnengeduwd wordt.
Dat is bij de Kwikfit niet anders
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:39 schreef kwikfit het volgende:

[..]
...

Feit is trouwens wel dat de kwik fit ontzettend veel oude rot auto's krijgt omdat wij gewoon onder alle merk en universe dealers staan in een soort rangorde.

Vaak hoor je ook mensen zeggen van ik kwam voor nieuwe banden maar ze smeerden me ook gelijk een nieuwe uitlaat aan, dat wil ik even nuanceren. Vaak zijn de auto's al in slechte staat en weten ze zelf niet dat de uitlaat niet meer goed is want ze horen hem bijvoorbeeld nog niet, dan is het echt een hele opgave om mensen wijs te maken dat ie toch echt vervangen moet worden. Omdat mensen vooral in hun gedachten hebben dat alleen hun banden slecht zijn en er dan heilig van overtuigd zijn dat hun uitlaat nog prima in orde is. Wil natuurlijk niet zeggen dat er ook vaak dingen wel aangesmeerd worden die eigenlijk niet nodig zijn en tja hoe zie je het verschil daartussen als leek...
Dat is idd. altijd wel vermakelijk daaro. Staan ze met hulp van een brander remtrommels van een Reno 5 of een Volvo 440 los te maken. Van die auto's waarbij het onderhoud de laatste 10 jaar heeft bestaan uit tanken en ruitenwisserspul bijvullen. En dan de bijbehorende aarderijkskundeleraar oid. moeilijk lopen doen dat ie een uur moet wachten omdat ze zo lang bezig zijn die puinzooi los te krijgen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_57394903
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

"Gaar" als in afwijkend/raar. Je moest vroeger al uitkijken bij de KwikFit en andere Ford/Opelgarages als je met een auto met een aluminium carter (Alfa oid.) kwam. Die gasten draaiden dan de olieplug met de luchtsleutel vast; dolgedraaiende schroefdraad in je carter; niet leuk.
En je kan zeggen van een XM wat je wil, maar Jan de Monteur gaat eerst even op zijn hoofd krabben, daarna in zijn kruis, en dan ff een sjekkie draaien als zo'n ding de garage binnengeduwd wordt.
Dat is bij de Kwikfit niet anders
[..]

Dat is idd. altijd wel vermakelijk daaro. Staan ze met hulp van een brander remtrommels van een Reno 5 of een Volvo 440 los te maken. Van die auto's waarbij het onderhoud de laatste 10 jaar heeft bestaan uit tanken en ruitenwisserspul bijvullen. En dan de bijbehorende aarderijkskundeleraar oid. moeilijk lopen doen dat ie een uur moet wachten omdat ze zo lang bezig zijn die puinzooi los te krijgen.
Eeeeenorm herkenbaar van mijn stage je.

Alleen maar van die gebakjes die je binnenkrijgt, Alto's enzo. En die hebben nooit onderhoud gehad wat dus resulteert in moeilijk sleutelen.
pi_57394965
Ik meen ook dat momenteel Kwikfit helemaal niet blij is dat ATU naar Nederland is gekomen en hier vlot aan het uitbreiden is. Hier in Breda hebben ze een aantal maanden geleden een ATU open gegooid en mijn indruk vandaar is toch redelijk goed.

Over dat de Kwikfit de meest gare barrels binnenkrijgt is waar maar ze krijgen ook Porsches binnen. Die laatste klanten snap ik al helemaal niet. Zo'n auto laat je liever door een dealer onderhouden omdat die redelijk weet wat speelt bij zo'n auto.

Nou wil ik overigens de dealers in Nederland niet in de hemel prijzen want ik sleutel veel aan mijn mazda 626'en en durf bijna te zeggen dat mijn kennis van dat type auto de monteurs overstijgd
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')