Ligt er een beetje aan hoe groot het wiel is en of het op het apparaat gezet kan worden en aan de goodwill van het personeel ik doe het alleen als het rustig is. Sommige kwik fit's hebben een hulp tooltje om dat soort wielen te demonteren. Voor het plakken van die banden moet je er trouwens niet op rekenen dat we daar plakspul voor hebben.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:50 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb wel een vraagje...
Onze zoon heeft een mammoet skelter en die heeft een lekker band..
Nu krijg ik de band natuurlijk nooit van het wiel af.
Doen jullie dit ook?
In principe stel je met moeren aan de stuurstang(spoorstang), daarbij kan je kleine aanpassingen doen in de stand van de wielen. Het kan zijn dat bij sommige auto's die schade hebben gehad of echt hard tegen een stoeprand aan hebben gezeten, je niet genoeg stelruimte hebt om het goed te krijgen en het dus een onbegonnen werk is. Vaker is de reden van niet willen uitlijnen de volgende:quote:Op zondag 16 maart 2008 21:09 schreef kabelhaspel het volgende:
Wat is toch het echte verhaal achter de veelgehoorde smoes: uitlijnen kan niet, stuurstang is krom.
Ik ben zelf nog nooit naar de KF geweest maar heb dit verhaaltje al zovaak voorbij zien komen, van Starletjes tot Laguna's.
In kruiwagenbenden (= skelterbanden) kan gewoon ene prop geschoten worden zoals bij een autoband. Ik heb er ervaring mee.quote:Op zondag 16 maart 2008 22:40 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan hoe groot het wiel is en of het op het apparaat gezet kan worden en aan de goodwill van het personeel ik doe het alleen als het rustig is. Sommige kwik fit's hebben een hulp tooltje om dat soort wielen te demonteren. Voor het plakken van die banden moet je er trouwens niet op rekenen dat we daar plakspul voor hebben.
Er zijn meen ik wel enkele kwik fit's zijn die dat doen, maar als ik je een advies mag geven: niet doen.quote:Op zondag 16 maart 2008 22:52 schreef vannelle het volgende:
Doet Kwikfit ook motorwielen? Ik bedoel banden omleggen
Proppen schieten doen we op de kermisquote:Op zondag 16 maart 2008 23:04 schreef 2cv het volgende:
[..]
In kruiwagenbenden (= skelterbanden) kan gewoon ene prop geschoten worden zoals bij een autoband. Ik heb er ervaring mee.
In de band van m'n Eend had ik ook proppenquote:Op zondag 16 maart 2008 23:06 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Proppen schieten doen we op de kermis![]()
Kwik fit werk uitsluitend met paraplutjes, die van binnenuit aan worden gebracht, wel zo veilig; kan er niet uitschieten en kan je gelijk de band van binnen inspecteren of deze verbrand is of andere beschadigingen heeft.
edit:
in een kruiwagen/skelterband zou je natuurlijk wel een prop kunnen schieten als je iemand kunt vinden die dat doet, dat lijkt me duidelijk
Het kan ook wel en direct dodelijk is het ook niet. Maar het alternatief dat we nu hebben met paraplutjes is gewoon veel beter. simple as thatquote:Op zondag 16 maart 2008 23:13 schreef 2cv het volgende:
[..]
In de band van m'n Eend had ik ook proppen
Helder !quote:Op zondag 16 maart 2008 23:15 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Het kan ook wel en direct dodelijk is het ook niet. Maar het alternatief dat we nu hebben met paraplutjes is gewoon veel beter. simple as that
Tuurlijk kom ik met losse wielen, dan hoef ik dat verhaal over slechte remblokken en zo ook niet aan te horen.quote:Op zondag 16 maart 2008 23:04 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Er zijn meen ik wel enkele kwik fit's zijn die dat doen, maar als ik je een advies mag geven: niet doen.
Tenzij je het in- en uitbouwen zelf doet, dan zou ik het nog wel aandurven.
Als ik al zie dat alle auto's die wij natrekken met hetzelfde moment van 110nm gedaan wordenwil ik niet weten hoe onverschillig dit doen met motorfietsen.
Dat niet alleen maar ze hebben ook niet de juiste vorm. Mijn stiefvader heeft zich ook zo'n bordkartonnen uitlaat van de Kwik Fit laten aansmeren(en ik zei nog dat hij daar niet heen moest gaan) en dat ding klappert tegen de bodemplaat aan en de auto maakt veel meer herrie. Zoveel dat ik weiger lange afstanden met dat gebakje te rijden, je wordt doodmoe van die irritante brom.quote:Op zondag 16 maart 2008 18:08 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Het zijn geen top uitlaten bij kwik fit dat moet ik toegeven, maar vooral de manier van montage zorgt voor een korte levensduur.
Ik ben laatst ook nog bijzonder pissig geworden op mn pa omdat hij een kwikfituitlaat voor veel teveel pieken onder de auto van mn zusje had laten leggen. Als ze terug naar utrecht had gereden (waar ze woont nota bene) dan had ik zo van de sloop voor nog geen 2 tientjes een nieuw apparaat onder een andere 205 getrokken. Dit geintje kostte iets van 100 euro geloof ik voor een nieuwe einddemper...quote:Op maandag 17 maart 2008 00:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat niet alleen maar ze hebben ook niet de juiste vorm. Mijn stiefvader heeft zich ook zo'n bordkartonnen uitlaat van de Kwik Fit laten aansmeren(en ik zei nog dat hij daar niet heen moest gaan) en dat ding klappert tegen de bodemplaat aan en de auto maakt veel meer herrie. Zoveel dat ik weiger lange afstanden met dat gebakje te rijden, je wordt doodmoe van die irritante brom.
vaak zit er een binnenband in....quote:Op zondag 16 maart 2008 23:04 schreef 2cv het volgende:
[..]
In kruiwagenbenden (= skelterbanden) kan gewoon ene prop geschoten worden zoals bij een autoband. Ik heb er ervaring mee.
als ze al niet kunenn uitlijnen omdat het te moeilijk is zou ik ze zoiets al helemaal niet aanvertrouwen!!!quote:Op maandag 17 maart 2008 15:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Effe vraagje: bij mijn katalysator zijn de 4 bouten van de flensen afgebroken. Kan ik die daar laten uitboren?
Gelukkig verkoopt kwik fit geen remmendelen voor motorenquote:Op zondag 16 maart 2008 23:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tuurlijk kom ik met losse wielen, dan hoef ik dat verhaal over slechte remblokken en zo ook niet aan te horen.![]()
Maar je klinkt niet al te zeker, zal wel een ander adres zoeken als mijn banden binnen zijn.
Een paar jaar terug was de pasvorm vaak slecht dat is een feit. Tegenwoordig moet ik zeggen dat het op zich wel meevalt zeker met gangbare uitlaten, die passen vaak echt probleemloos. Kom niet met een volvo aanzetten want die geven eigenlijk altijd wel problemen op de een of andere manier.quote:Op maandag 17 maart 2008 00:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat niet alleen maar ze hebben ook niet de juiste vorm. Mijn stiefvader heeft zich ook zo'n bordkartonnen uitlaat van de Kwik Fit laten aansmeren(en ik zei nog dat hij daar niet heen moest gaan) en dat ding klappert tegen de bodemplaat aan en de auto maakt veel meer herrie. Zoveel dat ik weiger lange afstanden met dat gebakje te rijden, je wordt doodmoe van die irritante brom.
We wachten met spanning op jou bevindingenquote:Op maandag 17 maart 2008 13:36 schreef Blik het volgende:
heb net een ohra auto-verzekering afgesloten, daar zit ook een tegoed bij voor reparaties bij de kwikfit a 250 euro...
Ja heel fijn allemaal maar dit is natuurlijk gewoon appels met peren vergelijken een nieuwe uitlaat (ook al is het kwik fit) is natuurlijk altijd duurder dan een tweedehands exemplaar. Verder lees ik ook niet echt dat de kwik fit je besodemieterd heeft ofzo.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:46 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Ik ben laatst ook nog bijzonder pissig geworden op mn pa omdat hij een kwikfituitlaat voor veel teveel pieken onder de auto van mn zusje had laten leggen. Als ze terug naar utrecht had gereden (waar ze woont nota bene) dan had ik zo van de sloop voor nog geen 2 tientjes een nieuw apparaat onder een andere 205 getrokken. Dit geintje kostte iets van 100 euro geloof ik voor een nieuwe einddemper...
Alles kan maar je moet wel veel geluk hebben iemand bij de kwik fit te treffen die geduldig genoeg is om dat secuur te doen, kan het je in ieder geval niet aanraden.quote:Op maandag 17 maart 2008 15:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Effe vraagje: bij mijn katalysator zijn de 4 bouten van de flensen afgebroken. Kan ik die daar laten uitboren?
Het uitboren van zoiets kan je nog met je eigen ogen controleren of dat goed gebeurd is, met uitlijnen kan je dat wel vergeten en kan je het alleen in je 'stuur' merken.quote:Op maandag 17 maart 2008 17:51 schreef gateway het volgende:
[..]
als ze al niet kunenn uitlijnen omdat het te moeilijk is zou ik ze zoiets al helemaal niet aanvertrouwen!!!
Dan nog eerder een Euromaster oid
Dat noem ik ronduit slecht! Niet calibreren van apparatuur!quote:Op maandag 17 maart 2008 18:06 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Het uitboren van zoiets kan je nog met je eigen ogen controleren of dat goed gebeurd is, met uitlijnen kan je dat wel vergeten en kan je het alleen in je 'stuur' merken.
Meeste uitlijn apparten zijn trouwens al behoorlijk gebruik bij kwik fit, op zich niet zo erg want het is best aardig spul. Jammer alleen dat de apparatuur nooit gecalibreerd word!
Zo lijnen wij al maanden uit met een apparaat welke een grote afwijking heeft. Als je een auto helemaal uitgelijnd hebt en je doet het nog een keer opnieuw nadat je er een rondje mee hebt gereden, dan geeft het apparaat totaal andere waardes aan dan zoals je hem de vorige keer volgens de computer hebt afgesteld.
dat vind je al een probleem?quote:Op maandag 17 maart 2008 18:14 schreef gateway het volgende:
[..]
Dat noem ik ronduit slecht! Niet calibreren van apparatuur!
In de bouw moet elke ladder elke steiger elke haspel elk verlengsnoer elk electrisch apparaat gekeurd worden eens per jaar, en zo met zoveel dingen, en voor garages geldt dat niet???
Veel meetapparatuur moet ook elk jaar geijkt worden etc, en ook dat geldt dan niet voor zulke machines???
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |