Ja alleen de middendemper moest ook vervangen worden, was ook een stuk van afgebroken.quote:
leestekens...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:29 schreef ernhemmer het volgende:
ik vind dit altijd zo leuk mensen die lopen te klagen over kwikfit die zelf geen ene malle moer kunnen sleutelen en ook vaak oude gebakjes rijden waar ze harstikke trots op zijn koop een fatsoenlijke auto en zeik geen kwikfit af want jullie willen wel auto rijden maar het is al te duur als je normaal onderhoud aan je hok moet laten plegen en dus gefrustreerd ga je kwikfit afzeiken dealers doen hetzelfde dus get a life
Een ZX heeft gewoon gladde pedalen als er geen rubber omheen zit, op het rempedaal zit wel gewoon rubber.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:16 schreef Salatrel het volgende:
pin me er niet op vast maar volgens mij verschilt dat. als je een pedaal met profiel hebt hoeft er volgens mij geen rubber omheen te zitten.
kan het natuurlijk mis hebben
Stoute schoenen aangetrokken en netjes gereageerd!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:31 schreef Webcare het volgende:
Beste Herr.Flick,
Wij betreuren de door uw omschreven situatie. Graag willen we dit verder onderzoeken om te kijken hoe één en ander tot stand heeft kunnen komen. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk om uw gegevens te mailen aan webcare@kwikfit.nl.
Wij zullen dan contact met u opnemen om dit verder met u te bespreken. Alvast hartelijk bedankt voor uw reactie.
Groeten,
Kwik-Fit Nederland B.V.
Harold
Webcare Team
Grappig, dat filiaal heb ik stage gelopen, daar is de haat tegen citroens ook wel extreem.. Vooral van de keurmeester daar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:25 schreef Herr.Flick het volgende:
Wederom een kansolze aktie van kwikfit meegemaakt met een auto van een goede kennis van me...
Een citroen ZX moest gekeurd worden, en dit ging gebeuren bij KF-Venray. De auto werd op 2 punten afgekeurd, nl handremkabels en (natuurlijk) de uitlaat.
Handremkabels waren idd gescheurd, dus daar zeg ik niets over, maar een lekkage aan de uitlaat kon ik niet vinden, na wat navraag je het dus om de verbinding tussen de katalysator en de middendemper (vrijwel nieuw). Wat blijkt nu? Meneer de keurmeester keurt de uitlaat af omdat de uitlaat op de klem lekt als hij het gat achter dicht houd met een lopende motor, terwijl de RDW voorschrijft dat je slechts visueel mag controleren en evt voelen. Na wat inbreng van kennis van "onze kant" uit, werd de auto "onder protest" goedgekeurd, maar hij bleef erbij dat er eigenlijk een nieuwe katalysator onder moest...
Als ik keurmeester zou zijn, en ik zou overtuigd zijn van mijn gelijk, dan kwam die goedkeuring er nooit, je bent immers de keurmeester, en niet de klant...
KF Venray was dus maar op 1 ding uit, en dat is de verkoop van tenminste 1 nieuw uitlaatdeeltje, en dan meteen ook 1 van de duurdere natuurlijk.
en het kan aan mij liggen, maar op het koppelingspedaal zat geen rubber, volgens mij is/was dat ook verplicht bij APK
Een uitlaat mag je visueel controleren op lekkage, achter het gat dicht drukken is forceren, een uitlaat is dan ook bedoelt om het uitlaatgas weg te laten lopen, een uitlaat is geen compressortank oid.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:50 schreef PNG het volgende:
Werkt beide kanten op. Nieuwe kat als conclusie is gelul. Maar hij lekte dus wel. Zal wel op flens geweest zijn. Maar uitlaatlijn lekte wel begrijp ik ? Mag niet Herr Flick. C'est ca. En je mag hand of wat dan ook op uitlaatlijn leggen. Snap probleem niet, zou eerder zeggen, goede APK hoofdmonteur. Doet zijn vak. Top.
Wat hij zegt. Beste banden achter.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 02:24 schreef Jimmeh het volgende:
Altijd achterwielen meeste profiel geven, als het nat is en je rijdt zo'n klaverblad op/af heb je zo overstuur te pakken omdat je voorwielen veel meer grip hebben.
Kan ook op droog gebeuren natuurlijk, maar dan moet je wel redelijk hard door de bocht gaan.
Second opinion. Ik heb een paar jaar geleden mijn remmen er ook latne checken omdat ze piepten bij nat weer. Ze beweerden dat de remcilinders lekten. Toen ik thuis het nog eens aan me zwager liet zien bleken ze gewoon olie erop gespoten te hebben en was er niets mis mee.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:20 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik ben gister bij een soort van kwik fit geweest (ATU) voor APK. Daar hebben ze gezegd dat het remverschil vóór 30% is en het remverschil achter 40%. Ze raden mij aan om alles gangbaar te maken en voor nieuwe schijven + blokjes te monteren. Achter misschien nieuwe remcylinder. Verschillende mensen hebben in mijn auto gereden en die merken helemaal niks van scheeftrekken of verminderde remkracht. Hoe weet ik zeker dat ze mij niet oplichten en er dus echt iets met de remmen is?
Gewoon bij een andere garage dus? Ik had zelf al een plan om bij een andere (kleine) garage langs te gaan, te vragen om een remmentest en van de uitslag dan een foto te maken. Terug naar ATU (als het goed is) en dan zeggen dat ze m goed moeten keuren (verder niks aan de hand met de auto).quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:26 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Second opinion. Ik heb een paar jaar geleden mijn remmen er ook latne checken omdat ze piepten bij nat weer. Ze beweerden dat de remcilinders lekten. Toen ik thuis het nog eens aan me zwager liet zien bleken ze gewoon olie erop gespoten te hebben en was er niets mis mee.
Ja. Als jij em dichtdrukt aan de achterkant mag je niets horen. Dan moet uiteindelijk de motor afslaan.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:32 schreef fathank het volgende:
Nog even terugkomend op dat uitlaatverhaal. Een uitlaat moet toch juist iets lekken als je em dichtdrukt aan de achterkant? Ivm met koolmonoxide vergiftiging enzo. Of zwam ik uit m'n nek?
Nou ik zou juist grotere garages proberen. Die in ieder geval zijn aangesloten bij de BOVAG etc.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:36 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Gewoon bij een andere garage dus? Ik had zelf al een plan om bij een andere (kleine) garage langs te gaan, te vragen om een remmentest en van de uitslag dan een foto te maken. Terug naar ATU (als het goed is) en dan zeggen dat ze m goed moeten keuren (verder niks aan de hand met de auto).
Hoe groot mag het remverschil eigenlijk zijn?
Oke, weer wat geleerd.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja. Als jij em dichtdrukt aan de achterkant mag je niets horen. Dan moet uiteindelijk de motor afslaan.
Nee hoor, onzinquote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja. Als jij em dichtdrukt aan de achterkant mag je niets horen. Dan moet uiteindelijk de motor afslaan.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:29 schreef ernhemmer het volgende:
ik vind dit altijd zo leuk mensen die lopen te klagen over kwikfit die zelf geen ene malle moer kunnen sleutelen en ook vaak oude gebakjes rijden waar ze harstikke trots op zijn koop een fatsoenlijke auto en zeik geen kwikfit af want jullie willen wel auto rijden maar het is al te duur als je normaal onderhoud aan je hok moet laten plegen en dus gefrustreerd ga je kwikfit afzeiken dealers doen hetzelfde dus get a life
Het klopt wel wat hij zegt, bij KwikFit komt wel de grootste rotzooi binnen hoor.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |