abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 juni 2008 @ 22:22:34 #276
62913 Blik
The one and Only!
pi_59057285
quote:
Op zondag 1 juni 2008 20:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En is het gelukt?
Ja alleen de middendemper moest ook vervangen worden, was ook een stuk van afgebroken.

In 30 minuten en 200 euro lichter was ik weer weg
pi_60643320
ik vind dit altijd zo leuk mensen die lopen te klagen over kwikfit die zelf geen ene malle moer kunnen sleutelen en ook vaak oude gebakjes rijden waar ze harstikke trots op zijn koop een fatsoenlijke auto en zeik geen kwikfit af want jullie willen wel auto rijden maar het is al te duur als je normaal onderhoud aan je hok moet laten plegen en dus gefrustreerd ga je kwikfit afzeiken dealers doen hetzelfde dus get a life
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:47:51 #278
62913 Blik
The one and Only!
pi_60646156
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 01:29 schreef ernhemmer het volgende:
ik vind dit altijd zo leuk mensen die lopen te klagen over kwikfit die zelf geen ene malle moer kunnen sleutelen en ook vaak oude gebakjes rijden waar ze harstikke trots op zijn koop een fatsoenlijke auto en zeik geen kwikfit af want jullie willen wel auto rijden maar het is al te duur als je normaal onderhoud aan je hok moet laten plegen en dus gefrustreerd ga je kwikfit afzeiken dealers doen hetzelfde dus get a life
leestekens...
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:25:54 #279
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_60649195
Wederom een kansolze aktie van kwikfit meegemaakt met een auto van een goede kennis van me...

Een citroen ZX moest gekeurd worden, en dit ging gebeuren bij KF-Venray. De auto werd op 2 punten afgekeurd, nl handremkabels en (natuurlijk) de uitlaat.

Handremkabels waren idd gescheurd, dus daar zeg ik niets over, maar een lekkage aan de uitlaat kon ik niet vinden, na wat navraag je het dus om de verbinding tussen de katalysator en de middendemper (vrijwel nieuw). Wat blijkt nu? Meneer de keurmeester keurt de uitlaat af omdat de uitlaat op de klem lekt als hij het gat achter dicht houd met een lopende motor, terwijl de RDW voorschrijft dat je slechts visueel mag controleren en evt voelen. Na wat inbreng van kennis van "onze kant" uit, werd de auto "onder protest" goedgekeurd, maar hij bleef erbij dat er eigenlijk een nieuwe katalysator onder moest...

Als ik keurmeester zou zijn, en ik zou overtuigd zijn van mijn gelijk, dan kwam die goedkeuring er nooit, je bent immers de keurmeester, en niet de klant...

KF Venray was dus maar op 1 ding uit, en dat is de verkoop van tenminste 1 nieuw uitlaatdeeltje, en dan meteen ook 1 van de duurdere natuurlijk.



en het kan aan mij liggen, maar op het koppelingspedaal zat geen rubber, volgens mij is/was dat ook verplicht bij APK
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_60650706
pin me er niet op vast maar volgens mij verschilt dat. als je een pedaal met profiel hebt hoeft er volgens mij geen rubber omheen te zitten.

kan het natuurlijk mis hebben
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:20:40 #281
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_60650845
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:16 schreef Salatrel het volgende:
pin me er niet op vast maar volgens mij verschilt dat. als je een pedaal met profiel hebt hoeft er volgens mij geen rubber omheen te zitten.

kan het natuurlijk mis hebben
Een ZX heeft gewoon gladde pedalen als er geen rubber omheen zit, op het rempedaal zit wel gewoon rubber.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_60657106
Beste Herr.Flick,

Wij betreuren de door uw omschreven situatie. Graag willen we dit verder onderzoeken om te kijken hoe één en ander tot stand heeft kunnen komen. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk om uw gegevens te mailen aan webcare@kwikfit.nl.

Wij zullen dan contact met u opnemen om dit verder met u te bespreken. Alvast hartelijk bedankt voor uw reactie.

Groeten,
Kwik-Fit Nederland B.V.
Harold
Webcare Team
Als u suggesties heeft om onze service te verbeteren horen wij dat graag.
Reacties kunt u plaatsen via ons online formulier
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:43:48 #283
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_60657742
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:31 schreef Webcare het volgende:
Beste Herr.Flick,

Wij betreuren de door uw omschreven situatie. Graag willen we dit verder onderzoeken om te kijken hoe één en ander tot stand heeft kunnen komen. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk om uw gegevens te mailen aan webcare@kwikfit.nl.

Wij zullen dan contact met u opnemen om dit verder met u te bespreken. Alvast hartelijk bedankt voor uw reactie.

Groeten,
Kwik-Fit Nederland B.V.
Harold
Webcare Team
Stoute schoenen aangetrokken en netjes gereageerd!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_60660753
Na 5 uur zoiets?....dat vind ik absoluut top
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_60662970
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:25 schreef Herr.Flick het volgende:
Wederom een kansolze aktie van kwikfit meegemaakt met een auto van een goede kennis van me...

Een citroen ZX moest gekeurd worden, en dit ging gebeuren bij KF-Venray. De auto werd op 2 punten afgekeurd, nl handremkabels en (natuurlijk) de uitlaat.

Handremkabels waren idd gescheurd, dus daar zeg ik niets over, maar een lekkage aan de uitlaat kon ik niet vinden, na wat navraag je het dus om de verbinding tussen de katalysator en de middendemper (vrijwel nieuw). Wat blijkt nu? Meneer de keurmeester keurt de uitlaat af omdat de uitlaat op de klem lekt als hij het gat achter dicht houd met een lopende motor, terwijl de RDW voorschrijft dat je slechts visueel mag controleren en evt voelen. Na wat inbreng van kennis van "onze kant" uit, werd de auto "onder protest" goedgekeurd, maar hij bleef erbij dat er eigenlijk een nieuwe katalysator onder moest...

Als ik keurmeester zou zijn, en ik zou overtuigd zijn van mijn gelijk, dan kwam die goedkeuring er nooit, je bent immers de keurmeester, en niet de klant...

KF Venray was dus maar op 1 ding uit, en dat is de verkoop van tenminste 1 nieuw uitlaatdeeltje, en dan meteen ook 1 van de duurdere natuurlijk.



en het kan aan mij liggen, maar op het koppelingspedaal zat geen rubber, volgens mij is/was dat ook verplicht bij APK
Grappig, dat filiaal heb ik stage gelopen, daar is de haat tegen citroens ook wel extreem.. Vooral van de keurmeester daar.

Achja, beetje vreemde man daar.. Had jij die wat langere, beetje zo'n simpele ziel? Met kort haar?
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_60668781
Werkt beide kanten op. Nieuwe kat als conclusie is gelul. Maar hij lekte dus wel. Zal wel op flens geweest zijn. Maar uitlaatlijn lekte wel begrijp ik ? Mag niet Herr Flick. C'est ca. En je mag hand of wat dan ook op uitlaatlijn leggen. Snap probleem niet, zou eerder zeggen, goede APK hoofdmonteur. Doet zijn vak. Top.

[ Bericht 14% gewijzigd door PNG op 09-08-2008 01:58:28 ]
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:02:20 #287
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_60959071
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:50 schreef PNG het volgende:
Werkt beide kanten op. Nieuwe kat als conclusie is gelul. Maar hij lekte dus wel. Zal wel op flens geweest zijn. Maar uitlaatlijn lekte wel begrijp ik ? Mag niet Herr Flick. C'est ca. En je mag hand of wat dan ook op uitlaatlijn leggen. Snap probleem niet, zou eerder zeggen, goede APK hoofdmonteur. Doet zijn vak. Top.
Een uitlaat mag je visueel controleren op lekkage, achter het gat dicht drukken is forceren, een uitlaat is dan ook bedoelt om het uitlaatgas weg te laten lopen, een uitlaat is geen compressortank oid.
De uitlaat lekt dus niet als je het gat niet dicht houd, en er was ook geen zwarte aftekening te zien!

Roest mag een auto ook hebben, maar met een beetje schroevendraaier steek je er zo doorheen, ook daar zijn regels voor...

Een keurmeester moet zich ook aan de regels houden, goed is goed (genoeg) en dus geen afkeur.

Ik heb nu niets meer van Kwikfit vernomen, hopelijk komt dat nog...



ik was op vakantie, vandaar deze late reaktie
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_60970941
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 02:24 schreef Jimmeh het volgende:
Altijd achterwielen meeste profiel geven, als het nat is en je rijdt zo'n klaverblad op/af heb je zo overstuur te pakken omdat je voorwielen veel meer grip hebben.

Kan ook op droog gebeuren natuurlijk, maar dan moet je wel redelijk hard door de bocht gaan.
Wat hij zegt. Beste banden achter.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_60973591
Ik ben gister bij een soort van kwik fit geweest (ATU) voor APK. Daar hebben ze gezegd dat het remverschil vóór 30% is en het remverschil achter 40%. Ze raden mij aan om alles gangbaar te maken en voor nieuwe schijven + blokjes te monteren. Achter misschien nieuwe remcylinder. Verschillende mensen hebben in mijn auto gereden en die merken helemaal niks van scheeftrekken of verminderde remkracht. Hoe weet ik zeker dat ze mij niet oplichten en er dus echt iets met de remmen is?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_60973718
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:20 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik ben gister bij een soort van kwik fit geweest (ATU) voor APK. Daar hebben ze gezegd dat het remverschil vóór 30% is en het remverschil achter 40%. Ze raden mij aan om alles gangbaar te maken en voor nieuwe schijven + blokjes te monteren. Achter misschien nieuwe remcylinder. Verschillende mensen hebben in mijn auto gereden en die merken helemaal niks van scheeftrekken of verminderde remkracht. Hoe weet ik zeker dat ze mij niet oplichten en er dus echt iets met de remmen is?
Second opinion. Ik heb een paar jaar geleden mijn remmen er ook latne checken omdat ze piepten bij nat weer. Ze beweerden dat de remcilinders lekten. Toen ik thuis het nog eens aan me zwager liet zien bleken ze gewoon olie erop gespoten te hebben en was er niets mis mee.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:32:07 #291
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_60973832
Nog even terugkomend op dat uitlaatverhaal. Een uitlaat moet toch juist iets lekken als je em dichtdrukt aan de achterkant? Ivm met koolmonoxide vergiftiging enzo. Of zwam ik uit m'n nek?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_60973917
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:26 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Second opinion. Ik heb een paar jaar geleden mijn remmen er ook latne checken omdat ze piepten bij nat weer. Ze beweerden dat de remcilinders lekten. Toen ik thuis het nog eens aan me zwager liet zien bleken ze gewoon olie erop gespoten te hebben en was er niets mis mee.
Gewoon bij een andere garage dus? Ik had zelf al een plan om bij een andere (kleine) garage langs te gaan, te vragen om een remmentest en van de uitslag dan een foto te maken. Terug naar ATU (als het goed is) en dan zeggen dat ze m goed moeten keuren (verder niks aan de hand met de auto).

Hoe groot mag het remverschil eigenlijk zijn?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_60974092
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:32 schreef fathank het volgende:
Nog even terugkomend op dat uitlaatverhaal. Een uitlaat moet toch juist iets lekken als je em dichtdrukt aan de achterkant? Ivm met koolmonoxide vergiftiging enzo. Of zwam ik uit m'n nek?
Ja. Als jij em dichtdrukt aan de achterkant mag je niets horen. Dan moet uiteindelijk de motor afslaan.
pi_60974102
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:36 schreef mark_dabomb het volgende:

[..]

Gewoon bij een andere garage dus? Ik had zelf al een plan om bij een andere (kleine) garage langs te gaan, te vragen om een remmentest en van de uitslag dan een foto te maken. Terug naar ATU (als het goed is) en dan zeggen dat ze m goed moeten keuren (verder niks aan de hand met de auto).

Hoe groot mag het remverschil eigenlijk zijn?
Nou ik zou juist grotere garages proberen. Die in ieder geval zijn aangesloten bij de BOVAG etc.
pi_60974112


[ Bericht 100% gewijzigd door mark_dabomb op 20-08-2008 10:22:27 ]
Hoor ik die Griekse melodie...
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:07:02 #296
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_60974516
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:46 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja. Als jij em dichtdrukt aan de achterkant mag je niets horen. Dan moet uiteindelijk de motor afslaan.
Oke, weer wat geleerd.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:48:11 #297
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_60977026
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:46 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja. Als jij em dichtdrukt aan de achterkant mag je niets horen. Dan moet uiteindelijk de motor afslaan.
Nee hoor, onzin
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:38:04 #298
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_60978347
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 01:29 schreef ernhemmer het volgende:
ik vind dit altijd zo leuk mensen die lopen te klagen over kwikfit die zelf geen ene malle moer kunnen sleutelen en ook vaak oude gebakjes rijden waar ze harstikke trots op zijn koop een fatsoenlijke auto en zeik geen kwikfit af want jullie willen wel auto rijden maar het is al te duur als je normaal onderhoud aan je hok moet laten plegen en dus gefrustreerd ga je kwikfit afzeiken dealers doen hetzelfde dus get a life
pi_60978834
Nou.... ergens klopt het uiteraard wel, als je zelf een exclusieve auto hebt waar je zelf veel aandacht aan schenkt dan is het niet echt je voorkeur om er mensen te laten werken die 6/7 euro per uur verdienen en dan ook nog eens bij voorbaat kwaliteit te verwachten.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_60980071
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:38 schreef S95Sedan het volgende:

[..]


Het klopt wel wat hij zegt, bij KwikFit komt wel de grootste rotzooi binnen hoor.

De mooiste auto die ik daar in 5 weken stage heb gezien was een Alfa 159..
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')