zag de foto's nu pas.... inderdaad een zooitje, damn, mijn werkbank is nog netter opgeruimd! zo kan je toch niet werken!!!quote:Op maandag 17 maart 2008 18:24 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat vind je al een probleem?
dude, gezien hoe de werkplaats eruit ziet?
Dat zegt al genoeg.
In de bouw moeten dingen gekeurd worden omdat dit verplicht is volgens de wetgeving. Bij kwik fit worden ook dingen die onderhevig zijn aan wetgeving ook gewoon periodiek gekeurd, zoals het de uitlaatgastester voor de co meting e.d. Uitlijn- en balanceerapparatuur zit daar niet bij en aangezien het een dure aangelegenheid is om hier periodiek onderhoudt aan te geven, word dit alleen gedaan als er erg veel klachten komen van klanten over de betreffende apparatuur.quote:Op maandag 17 maart 2008 18:14 schreef gateway het volgende:
[..]
Dat noem ik ronduit slecht! Niet calibreren van apparatuur!
In de bouw moet elke ladder elke steiger elke haspel elk verlengsnoer elk electrisch apparaat gekeurd worden eens per jaar, en zo met zoveel dingen, en voor garages geldt dat niet???
Veel meetapparatuur moet ook elk jaar geijkt worden etc, en ook dat geldt dan niet voor zulke machines???
Om iets op volgorde te leggen heb je wel een complete opeenvolgende serie nodig, in dit geval gaat het dus een beetje lastig omdat er gewoon heel veel doppen en sleutels ontbreken in de gereedschapsets.quote:Op maandag 17 maart 2008 19:36 schreef gateway het volgende:
[..]
En sowieso als je gereedschap netjes op orde hebt werkt een stuk makkelijker, dat bv. sleutels, schroevendraaiers en rateldoppen op volgorde liggen
erg ook dat goed werk afleveren met het juiste gereedschap minder belangrijk is dan die bonus.....quote:Op maandag 17 maart 2008 21:22 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Om iets op volgorde te leggen heb je wel een complete opeenvolgende serie nodig, in dit geval gaat het dus een beetje lastig omdat er gewoon heel veel doppen en sleutels ontbreken in de gereedschapsets.
Nieuw gereedschap kopen is ook een heikel punt omdat alles wat aan gereedschap gekocht word af gaat van het bedrag van waar de manager en assistent bonus over kunnen krijgen.
Jullie zullen begrijpen dat gereedschap dus alleen word aangeschaft als er geen andere manier is om de klus te klaren met het huidige gereedschap.
Ik denk dat dit wel een beetje aangeeft wat voor type mensen manager mogen spelen.quote:Op maandag 17 maart 2008 21:33 schreef gateway het volgende:
[..]
erg ook dat goed werk afleveren met het juiste gereedschap minder belangrijk is dan die bonus.....
Das vreemd, heb ik echt nog nooit eerder gehoord dus kan je niet zeggen of dat nou aan ligt dat kwik fit dat blokkeerd ofzo.quote:Op maandag 17 maart 2008 21:34 schreef sabeltandtijgermug het volgende:
Ik heb een MEGA Klacht.
Waarom kun je als je een VOIP lijn hebt thuis, kwikfit niet bereiken? Dat word namelijk geblokkeerd. Rete irritant.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dat op het moment even niet weet, ik meen iets van rond de 10 euro per velg, staal of licht metaal maakt niets uit daarbij.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:33 schreef Blik het volgende:
Ik heb een vraag, hoe duur is het uitbalanceren van je wielen?
(mijn stuur trilt namelijk rond de 90 km/h)
Hehe, dat heeft niet altijd succesquote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:10 schreef Oblivion het volgende:
Bedankt voor het antwoord!
Op naar de kwikfit, met lage decolleté...
Ik verbaas me er soms echt over hoeveel geld mensen nog in een auto steken die echt op het einde van z'n levensduur zit. Hoe vaak ik geen compleet nieuwe uitlaat op een oude opel heb gemonteerd waarbij je met de schroevendraaier zo door de bodem heen kon prikken...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:22 schreef Sloper het volgende:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar mijn ervaring met Kwik-Fit (die in Haarlem met de kapperszaak op de hoek) is eigenlijk best goed.
Kijk je moet er niet naartoe als je, je liefhebbersauto een beurt wilt geven. Maar ik heb d'r een paar keer een bandje laten plakken en vernieuwen en dat ging best prima.
Zo'n kwikfit is gewoon prima als je een nieuw bandje/uitlaatje nodig heb voor je ¤500 bak (alhoewel de sloop misschien dan een beter alternatief is...). De uitlaten zijn wel van pauperkwali, maar gezien de pauperbakken die er komen, houdt de uitlaat het meestal langer uit
Was ook niet voor de korting...quote:
Het management is ook een zooitje vuilnis, kontelikkers eerste klas die denken verstand van zaken te hebben. Probleem bij deze mensen is dat ze allemaal onderaan zijn begonnen en zich langzaam naar boven hebben gewerkt in de organisatie, maar zonder daarvoor een goede (economische/bedrijfskundige HBO/WO) opleiding hebben gevolgd die eigenlijk wel nodig is als je op zo;n plek in de organisatie zit.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:30 schreef Sloper het volgende:
Dat van dat gereedschap vind ik overigens wel een kwalijke zaak. Ik vind het managment van hogeraf een beetje als supermarkt-nazi's klinken. Van die gasten die door kontlikken teveel omhoog zijn gegleden dan voor hun intellectuele capaciteiten goed is...
Inderdaad heel kwalijk, wel mega-klote voor jou. Hoewel jij er nu stage loopt (toch?) maar het voor een vaste medewerker uiteindelijk helemaal rampzalig kan worden.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:48 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Het management is ook een zooitje vuilnis, kontelikkers eerste klas die denken verstand van zaken te hebben. Probleem bij deze mensen is dat ze allemaal onderaan zijn begonnen en zich langzaam naar boven hebben gewerkt in de organisatie, maar zonder daarvoor een goede (economische/bedrijfskundige HBO/WO) opleiding hebben gevolgd die eigenlijk wel nodig is als je op zo;n plek in de organisatie zit.
Waarom het bij kwik fit zo'n zooitje is met gereedschap heeft ook veel te maken met het grote personeelsverloop, niemand heeft een eigen gereedschapskar, zoals bij veel garages wel het geval is. Iedereen sleuteld dus met al het gereedschap wat op het filiaal is, waarbij de monteur er onzorgvuldig mee omgaan omdat het toch van iedereen is. Werken met eigen karren is niet echt een optie omdat het persooneelsverloop te hoog is om daaraan te gaan beginnen.
Het is heel dom van het management dat ze niet gewoon eens zorgen dat ze dit op orde brengen want als ik zie hoeveel tijd ik soms kwijt ben met het zoeken naar het juiste gereedschap... ik loopt geregeld gewoon 10 minuten te zoeken naar bijvoorbeeld een lang dopje 10, tijd die dus gewoon weggegooid geld is.
Als je je olie(filter) en brandstoffilter wil laten vernieuwen zou ik het zeker doen. Mocht je een 'echte' grote beurt willen hebben voor je auto zou ik even langs de dealer oid gaan, zoals ik ook eerder in dit topic vertelde stelt een grote beurt van de kwik fit echt totaal niets voor. Probleem is dat er geen vaste definitie is van het begrip 'grote beurt' iedereen mag roepen dat ie dat doet en zelf bepalen wat eronder valt.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:01 schreef keeltjepeeltje het volgende:
Ik heb een MG TF uit 2001 en nu moet mijn auto en grote beurt hebben. Kan ik hiervoor ook bij Kwik Fit terecht? Ik vind de dealer vrij prijzig... Kan jij mij een advies geven wat ik hiermee het beste kan doen?
Formulier als in: rekening?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:27 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Bij de kwik fit word opgezocht in de computer om de hoeveel duizend km deze vervangen moet worden en op het formulier gezet.
Ok, het wordt dus aftellen tot een van je collega's of een klant die toevallig meeleest en dit herkent verschijntquote:Op zondag 16 maart 2008 19:11 schreef kwikfit het volgende:
Om even een beeld te scheten hoe het eruit kan zien in een gemiddeld filiaal even een paar foto's ter illustratie, zie je gelijk met wat voor vreselijk zooi aan gereedschap ik me werk moet doen...
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |