abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57416787
quote:
Op zondag 16 maart 2008 16:02 schreef Stefan740 het volgende:

[..]

Uitlaten van de kwikfit
Een kennis heeft er 50.000km mee gedaan voordat ie kapot was...
Het zijn geen top uitlaten bij kwik fit dat moet ik toegeven, maar vooral de manier van montage zorgt voor een korte levensduur.
Vroeger werden er heel enthousiast 5 jaren plannen bij uitlaten verkocht, dat hield in dat je ipv 2, 5 jaar garantie kreeg op de uitlaat. Mocht ie het in die 5 jaar begeven dan werd kosteloos een nieuwe eronder gezet.
Daar zijn ze nu ook een beetje vanaf gestapt... er kwamen iets teveel mensen terug met stukkende uitlaten.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57416923
Leuk topic!

Wat is de maximale korting die je kan bedingen voor een uitlaat, banden of remmen?
Zijn er naast het oppompen nog meer dingen gratis?
pi_57417109
quote:
Op zondag 16 maart 2008 16:51 schreef jitzzzze het volgende:
Kwikfit

Een keer mn band laten maken nadat een schroef het nodig vond om mee te liften. Moest hem er 's middags zelf weer op zetten. Lekkere service...
Tja hoe ver moet je gaan met service ? je betaald er niets voor dus als je die band voor iedereen weer op de auto moet zetten moet je dat op een gegeven moment ook gaan doorbereken in de prijs, en die is juist relatief gezien best laag voor het plakken van een lekke band bij een kwik fit. Dat gebeurd natuurlijk ook met de opzet dat men hoopt dat de band niet meer te reparen is zodat er weer lekker geld verdient kan worden aan de verkoop van nieuwe banden
you can get better than a kwik fitter!
pi_57417419
quote:
Op zondag 16 maart 2008 18:18 schreef Wokkel het volgende:
Leuk topic!

Wat is de maximale korting die je kan bedingen voor een uitlaat, banden of remmen?
Zijn er naast het oppompen nog meer dingen gratis?
Kijk dat zijn nou de vragen waarvoor ik dit topic geopend heb.

In principe is het beleid dat er niet echt onderhandeld kan worden over prijzen. Vaak zijn er wel acties op verschillende producten, eigenlijk is er altijd wel een zogenaamde actie omdat dat goed klinkt natuurlijk. Ik vind die acties persoonlijk een beetje gebakken lucht altijd. Ik denk als je goed kunt onderhandelen kun je nog wel 10% van de prijs afkrijgen, maar het ligt er dan ook heel erg aan wat je koopt.
Wat wel grappig is, is dat wij altijd postermateriaal krijgen om op te hangen aan het begin van een actie, daarbij zitten soms ook al posters waarop staat dat de actie die nog moet beginnen door succes verlengd is, hoezo een vooruitziende blik ?

De winstmarge op producten verschil nogal vooral bij banden, zo zit er op het huismerk ik meen iets van 30% marge terwijl op michelin banden nog geen 15% zit.
Voor uitlaten kun je uitgaan van een winstmarge van 40% die de kwik fit erop heeft en op remmen zit helemaal schandalig veel tussen in en verkoopprijs, ik meen iets van 60%.
Nu moeten van die marges wel alle filiaalkosten betaald worden natuurlijk, maar de cijfers die ik noem geven denk ik wel een aardig idee hoe de verhoudingen liggen.

Naast oppompen van banden houdt de kwik fit ook gratis winter en zomerchecks waarbij officieel word gekeken of de auto waardig is om op vakantie mee te gaan. In de praktijk is het meer kijken of er nog banden of remmen verkocht kunnen worden en is dus vrij nutteloos.
Kwik fit is ook erg handig als je even je auto onder een brug wil bekijken, dan rij je gewoon langs en zeg je dat je uitlaat een raar geluid maakt en dan kijk je gelijk even mee als de monteur driftig op zoek gaat naar het zogenaamde euvel.
you can get better than a kwik fitter!
  zondag 16 maart 2008 @ 18:54:02 #105
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_57417579
Ik heb best wel positieve ervaringen bij de Kwikfit aan de Atoomweg in Groningen. Ik ga er niet altijd heen, maar als ik er voor iets kom zijn ze altijd netjes en correct
pi_57417641
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:16 schreef xFriendx het volgende:
In de Autoweek (17e jaargang nr 50 / 13-20 december 2006) hebben ze een keer een test gehouden onder dit soort zaken. Ook Kwik-Fit werd hier in betrokken.

De redactie van Autoweek 'vernielde' moedwillig 10 punten aan hun testauto en brachten deze vervolgens langs voor een APK beurtje.

De 10 testpunten even op een rijtje:

- Claxon defect
- Ruitenvloeistofreservoir leeg
- Ruitensproeier defect
- Reserveband leeg
- Profiel voorband matig
- Grootlichtlamp rechts defect
- Zijknipperlicht links defect
- Kentekenverlichting links defect
- Oliefilter oud
- Olie oud

Zij zijn onder andere ook bij een filiaal in Breda langsgeweest. Het filiaal op de Ettensebaan 23 (nabij een woonboulevard), weet niet of dit ook het filiaal is wat hier eerder door iemand genoemd werd.

Ruitenvloeistof is bijgevuld, weinig profiel banden is opgemerkt, oliefilter en olie is vervangen. Score: 4 uit 10.

Niet zo best dus. Echter zijn er wel uitzonderingen, een filiaal in Delft scoort een 9,5.

Al met al is de gemiddelde score over de 10 filialen (door heel het land) die zijn bezocht een 5,35. Heel veel wordt dus niet opgemerkt.

De claxon is bijvoorbeeld in slechts 3 van de 10 gevallen gerepareerd. Hetzelfde voor het knipperlicht links, een euvel wat je toch wel als eerste zou moeten opmerken tijdens een APK keuring.
Nogal vreemd dan..? En als ze een steekproef krijgen krijgt de keurmeester strafpunten en na een paar incidenten wordt zijn RDW bevoegdheid ingetrokken.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  zondag 16 maart 2008 @ 19:00:00 #107
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57417719
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:15 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Herkenbaar!

Is bij ons ook al talloze malen gebeurd. Op het bandenapparaat zit een rubber die ervoor moet zorgen dat er geen metaal op velg contact is. Dit rubber slijt echter en dan kan de arm van het bandenapparaat dus tegen bepaalde velgen aankomen. Kwik fit is alleen een beetje laks met onderhoud van dit soort apparaaten met als gevolg dat er bijna nooit nieuwe rubbers opgezet worden simpelweg omdat deze niet gekocht (mogen) worden.
Mocht zoiets gebeuren dan krijg je zodra je contact opneemt met de klantenservice het wel allemaal prima vergoed, ze zijn echt doodsbang voor ontevreden klanten en zullen alles in het werk stellen om je tevreden te krijgen op het hoofdkantoor.
Whahahah

Hahahahaahahahaa
Hahahahahahaahahaaaahahaah


snif...

snotter..

pinkt traan weg.


Ik ga Never, nooit meer naar kwikfit, gebruiken tenminste in den bosch gewoon verkeerde materialen, of 2e hands.. lichten je op.

Aub.. je zit hier echt verkeerd

of een keer toen ik een hoes om een as geduwd wilde hebben,
kwam ik terug ( moest 3 uur duren ).. kostte het me 25 euro.

Dank-je-wel

met als excuus dat t voor de "jongens" was..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 16 maart 2008 @ 19:00:17 #108
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57417725
quote:
Op zondag 16 maart 2008 18:46 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Kijk dat zijn nou de vragen waarvoor ik dit topic geopend heb.
...
Kwik fit is ook erg handig als je even je auto onder een brug wil bekijken, dan rij je gewoon langs en zeg je dat je uitlaat een raar geluid maakt en dan kijk je gelijk even mee als de monteur driftig op zoek gaat naar het zogenaamde euvel.
Volgens mij ben jij helemaal niet van de Kwikfit, maar van Euromaster ofzo.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_57417832
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:00 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Whahahah

Hahahahaahahahaa
Hahahahahahaahahaaaahahaah


snif...

snotter..

pinkt traan weg.


Ik ga Never, nooit meer naar kwikfit, gebruiken tenminste in den bosch gewoon verkeerde materialen, of 2e hands.. lichten je op.

Aub.. je zit hier echt verkeerd

of een keer toen ik een hoes om een as geduwd wilde hebben,
kwam ik terug ( moest 3 uur duren ).. kostte het me 25 euro.

Dank-je-wel

met als excuus dat t voor de "jongens" was..
Het is vooral het hoofdkantoor zoals ik al zei die alles in het werk zal stellen om ontevreden klaten weer proberen tevreden te toveren, maar laat me raden jij hebt geen contact met de klantenservice opgenomen of wel ?
you can get better than a kwik fitter!
pi_57417855
quote:
Op zondag 16 maart 2008 18:54 schreef detulp050 het volgende:
Ik heb best wel positieve ervaringen bij de Kwikfit aan de Atoomweg in Groningen. Ik ga er niet altijd heen, maar als ik er voor iets kom zijn ze altijd netjes en correct
Dan ben jij iemand die het wel weer goed getroffen heeft, das mooi
you can get better than a kwik fitter!
pi_57417868
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij helemaal niet van de Kwikfit, maar van Euromaster ofzo.
Dat zou wel een goede zijn he
Maar nee ik werk toch echt bij de kwikfit
you can get better than a kwik fitter!
  zondag 16 maart 2008 @ 19:10:51 #112
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57417923
nogal goed beleid voeren ze dan.

Luister ik heb nu al heel wat jaren bedrijfscommunicatie studie achter de rug.
En ik kan on-mo-gen-lijk geloven dat de top dit wil, en het kader dat doet..
Zou namelijk faillisement betekenen, maar aangezien de kwikfit gewoon mikt op budget materiaal met een budget bemanning van uitvoerende personeel hoeven ze helemaal niet te voldoen aan de eisen van een gemiddelde autoliefhebber.

als het hoofdkantoor alles eraan zou doen om klanten tevreden te stellen zou het betekenen dat die vestiging de problemen zou moeten op lossen die op de werkvloer ontstaan, en dat klopt niet en kan ook niet kloppen. De top kijkt dan naar waar het probleem zit en daar wordt dan iets aan gedaan, en je wil zeggen dat de klantenservice het gezeik maar blijft oplossen?

Uiteraard heb ik de klantenservice niet gebeld, ik moet dan gaan zeiken om 25 euro en uren aan de telefoon hangen?Gaat er mij om hoe ik benaderd werd en af werd gezet en dan trek ik liever gelijk de conclusie nooit meer terug te komen dan nog eens een oplossing te gaan zoeken. Als bij zulke kleine zaakjes je al zo wordt behandeld hoe moet het bij grotere taken gaan...

En wat ik van kennis/vriend/omstander opvang is dat bij de grotere taken helemaal geen kwik fit bij moet worden geroepen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_57417933
Om even een beeld te scheten hoe het eruit kan zien in een gemiddeld filiaal even een paar foto's ter illustratie, zie je gelijk met wat voor vreselijk zooi aan gereedschap ik me werk moet doen...




you can get better than a kwik fitter!
pi_57418026
Mijn Kwik Fit ervaring:

Ik vroeg of ze even naar mijn uitlaat konden kijken. Zo gezegd zo gedaan. Auto op de brug, "monteur" staat eronder en ik ga er ook onder staan om mee te kijken.
Wat doet die prutser: hij ziet een roestplekje (niet lek) en zegt "ja kijk, hier is 'ie bijna door". Vervolgens pakt ie z'n schroevendraaier en gaat ertegen staan rammen tot er een gat in zit.
Zegt ie doodleuk dat ie daar rot was en dat dat uitlaatstuk vervangen moet worden.
En bedankt he.
pi_57418054
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:10 schreef Pumatje het volgende:
nogal goed beleid voeren ze dan.

Luister ik heb nu al heel wat jaren bedrijfscommunicatie studie achter de rug.
En ik kan on-mo-gen-lijk geloven dat de top dit wil, en het kader dat doet..
Zou namelijk faillisement betekenen, maar aangezien de kwikfit gewoon mikt op budget materiaal met een budget bemanning van uitvoerende personeel hoeven ze helemaal niet te voldoen aan de eisen van een gemiddelde autoliefhebber.

als het hoofdkantoor alles eraan zou doen om klanten tevreden te stellen zou het betekenen dat die vestiging de problemen zou moeten op lossen die op de werkvloer ontstaan, en dat klopt niet en kan ook niet kloppen. De top kijkt dan naar waar het probleem zit en daar wordt dan iets aan gedaan, en je wil zeggen dat de klantenservice het gezeik maar blijft oplossen?

Uiteraard heb ik de klantenservice niet gebeld, ik moet dan gaan zeiken om 25 euro en uren aan de telefoon hangen?Gaat er mij om hoe ik benaderd werd en af werd gezet en dan trek ik liever gelijk de conclusie nooit meer terug te komen dan nog eens een oplossing te gaan zoeken. Als bij zulke kleine zaakjes je al zo wordt behandeld hoe moet het bij grotere taken gaan...

En wat ik van kennis/vriend/omstander opvang is dat bij de grotere taken helemaal geen kwik fit bij moet worden geroepen.
Kijk heel veel mensen hebben een slechte ervaring bij de kwik fit (ja echt het kan ) maar de meeste mensen nemen geen contact op met klantenservice omdat ze het liefst het voorval willen vergeten ofzo. Maar in het geval je dat wel doet kan ik je uit ervaring vertellen dat je klacht/opmerking serieus in behandeling zal worden genomen en er echt wel iets mee gebeurd, zie de user waarbij zijn velg veneukt werd door een monteur, deze kreeg keurig alles vergoed van de kwik fit.

Hoe de communicatie precies gaat met klachten tussen hoofdkantoor en (area)managers kan ik je niet zoveel over vertellen aangezien ik niet op dat niveau zit in de organisatie en ook nooit hoop te komen
you can get better than a kwik fitter!
pi_57418171
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:17 schreef koudhier het volgende:
Mijn Kwik Fit ervaring:

Ik vroeg of ze even naar mijn uitlaat konden kijken. Zo gezegd zo gedaan. Auto op de brug, "monteur" staat eronder en ik ga er ook onder staan om mee te kijken.
Wat doet die prutser: hij ziet een roestplekje (niet lek) en zegt "ja kijk, hier is 'ie bijna door". Vervolgens pakt ie z'n schroevendraaier en gaat ertegen staan rammen tot er een gat in zit.
Zegt ie doodleuk dat ie daar rot was en dat dat uitlaatstuk vervangen moet worden.
En bedankt he.
Kijk jij had al een vermoeden en die goede monteur heeft het alleen maar bevestigd, je mag wel een beetje dankbaar zijn soms hoor!

Oke even serieus.. ik weet niet hoe hard de monteur ertegenaan heeft lopen rammen maar dat zal wel meevallen gok ik zo als ik hoor dat jij ernaast stond ? Het kan zijn dat er nog geen gat in zit maar dat het metaal zo dun is dat je met een tikje ertegenaan gelijk een gat erin hebt, gebeurd heel vaak want een gat in een nog goede uitlaat heb je echt niet zomaar met een schroevendraaier.
Maar als ie echt heeft lopen rammen is het gewoon een debiel en zo ik er ook zeker op gestaan hebben dat het filiaal al je geleden schade even direct gaat vergoeden.
you can get better than a kwik fitter!
  zondag 16 maart 2008 @ 19:38:39 #117
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_57418404
quote:
Op zondag 16 maart 2008 17:58 schreef kwikfit het volgende:

[..]

No way dat je er 100 euro voor terug krijgt, zo waardevol is dat kleine beetje platina wat erin zit ook weer niet.
Als je trouwens goed had gelezen wat ik schreef dan wist je dat de klant bij kwik fit er helemaal niets voor terug krijgt als hij zijn oude katalysator inleverd.
135 euro ex btw. krijgen wij retour.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_57418461
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:38 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

135 euro ex btw. krijgen wij retour.
Das een mooie smak geld, als je even zegt waar ik moet zijn om oude katalysatoren in te leveren dan doe je mij en andere fokkers ook een groot plezier.
you can get better than a kwik fitter!
  zondag 16 maart 2008 @ 19:42:00 #119
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_57418466
Ventieldopjes berekenen ze ook los?
Monteur bij ons op de zaak werkte daarvoor bij Kwikfit.
Kwam bij het magazijn aan of ze de 4 ventieldopjes die hij vernieuwd had op de bon wilden boeken.

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_57418516
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:42 schreef GizartFRL het volgende:
Ventieldopjes berekenen ze ook los?
Monteur bij ons op de zaak werkte daarvoor bij Kwikfit.
Kwam bij het magazijn aan of ze de 4 ventieldopjes die hij vernieuwd had op de bon wilden boeken.

Ventieldopjes zitten bij een nieuw ventiel in, das iets van 3 euro per ventiel meen ik.
Maar ik kan me niet voorstellen dat als je langs een filiaal gaat dat ze er geld voor durven te vragen als je 4 dopjes wil hebben.
you can get better than a kwik fitter!
  zondag 16 maart 2008 @ 19:47:39 #121
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_57418578
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:41 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Das een mooie smak geld, als je even zegt waar ik moet zijn om oude katalysatoren in te leveren dan doe je mij en andere fokkers ook een groot plezier.
Geld officieel alleen voor de katjes die we zelf bestellen, maar af en toe doen we zelf ook wel eentje retour.
Helaas kun je zelf niet heengaan en zeggen; " kijk een kat, mag ik effe vangen".
Wel leuk met de metaalboeren die zeggen de hoogste prijs te kunnen bieden voor een kat.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_57418625
Ik heb wel een vraagje...

Onze zoon heeft een mammoet skelter en die heeft een lekker band..
Nu krijg ik de band natuurlijk nooit van het wiel af.
Doen jullie dit ook?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_57418662
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:47 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Geld officieel alleen voor de katjes die we zelf bestellen, maar af en toe doen we zelf ook wel eentje retour.
Helaas kun je zelf niet heengaan en zeggen; " kijk een kat, mag ik effe vangen".
Wel leuk met de metaalboeren die zeggen de hoogste prijs te kunnen bieden voor een kat.
Kijk jij noemt een prijs die je er zo voor zegt te kunnen krijgen, maar nu blijken er ineens wel wat meer haken en ogen aan te zitten, wat het verhaal een stuk ongeloofwaardiger maakt naar mijn idee. Zeker omdat je al katalysatoren van 210 euro hebt nieuw, dan lijkt die 135 euro voor een oude gebruikte mij een beetje vreemd. Maar goed daar gaat dit topic verder niet over
you can get better than a kwik fitter!
  zondag 16 maart 2008 @ 19:56:23 #124
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_57418727
Vraag het even op bij de plaatselijke Renaultdealer.
Ik gaat een eigen topic beginnen
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 16 maart 2008 @ 21:09:07 #125
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_57420120
Wat is toch het echte verhaal achter de veelgehoorde smoes: uitlijnen kan niet, stuurstang is krom.
Ik ben zelf nog nooit naar de KF geweest maar heb dit verhaaltje al zovaak voorbij zien komen, van Starletjes tot Laguna's.
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_57422048
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:50 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb wel een vraagje...

Onze zoon heeft een mammoet skelter en die heeft een lekker band..
Nu krijg ik de band natuurlijk nooit van het wiel af.
Doen jullie dit ook?
Ligt er een beetje aan hoe groot het wiel is en of het op het apparaat gezet kan worden en aan de goodwill van het personeel ik doe het alleen als het rustig is. Sommige kwik fit's hebben een hulp tooltje om dat soort wielen te demonteren. Voor het plakken van die banden moet je er trouwens niet op rekenen dat we daar plakspul voor hebben.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57422281
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:09 schreef kabelhaspel het volgende:
Wat is toch het echte verhaal achter de veelgehoorde smoes: uitlijnen kan niet, stuurstang is krom.
Ik ben zelf nog nooit naar de KF geweest maar heb dit verhaaltje al zovaak voorbij zien komen, van Starletjes tot Laguna's.
In principe stel je met moeren aan de stuurstang(spoorstang), daarbij kan je kleine aanpassingen doen in de stand van de wielen. Het kan zijn dat bij sommige auto's die schade hebben gehad of echt hard tegen een stoeprand aan hebben gezeten, je niet genoeg stelruimte hebt om het goed te krijgen en het dus een onbegonnen werk is. Vaker is de reden van niet willen uitlijnen de volgende:
Zoals eerder gezegd krijgen we bij de kwik fit een hoop roestige teringauto's, daarbij zijn zijn de spoorstangen nog nooit met gereedschap aangeraakt de laatste 10 jaar, wat ervoor zorgd dat alles muurvast zit. Op zo'n moment moet je met de brander aan de gang om alles warm te stoken en dat kost een hoop tijd. Op z'n moment is het ineens niet meer zo'n lucuratief klusje...
Als bijvoorbeeld aankomt met een opel uit 1990 waarbij de spoorstangen ook nog op een onmogelijk bereikbare plek zitten maakt je niet veel kans dat we eraan gaan beginnen, tenzij je uurloon wil gaan betalen bij het uitlijnen.

Ben trouwens wel benieuwd op basis waarvan de smoes; 'uitlijnen kan niet, stuurstang is krom' word gegeven door de betreffende medewerker, want het is niet gemakkelijk te zien.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57422330
Doet Kwikfit ook motorwielen? Ik bedoel banden omleggen
  † In Memoriam † zondag 16 maart 2008 @ 23:04:20 #129
25682 2cv
Niet subtiel
pi_57422687
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:40 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan hoe groot het wiel is en of het op het apparaat gezet kan worden en aan de goodwill van het personeel ik doe het alleen als het rustig is. Sommige kwik fit's hebben een hulp tooltje om dat soort wielen te demonteren. Voor het plakken van die banden moet je er trouwens niet op rekenen dat we daar plakspul voor hebben.
In kruiwagenbenden (= skelterbanden) kan gewoon ene prop geschoten worden zoals bij een autoband. Ik heb er ervaring mee.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_57422692
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:52 schreef vannelle het volgende:
Doet Kwikfit ook motorwielen? Ik bedoel banden omleggen
Er zijn meen ik wel enkele kwik fit's zijn die dat doen, maar als ik je een advies mag geven: niet doen.
Tenzij je het in- en uitbouwen zelf doet, dan zou ik het nog wel aandurven.
Als ik al zie dat alle auto's die wij natrekken met hetzelfde moment van 110nm gedaan worden wil ik niet weten hoe onverschillig dit doen met motorfietsen.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57422755
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:04 schreef 2cv het volgende:

[..]

In kruiwagenbenden (= skelterbanden) kan gewoon ene prop geschoten worden zoals bij een autoband. Ik heb er ervaring mee.
Proppen schieten doen we op de kermis
Kwik fit werk uitsluitend met paraplutjes, die van binnenuit aan worden gebracht, wel zo veilig; kan er niet uitschieten en kan je gelijk de band van binnen inspecteren of deze verbrand is of andere beschadigingen heeft.

edit:
in een kruiwagen/skelterband zou je natuurlijk wel een prop kunnen schieten als je iemand kunt vinden die dat doet, dat lijkt me duidelijk
you can get better than a kwik fitter!
  † In Memoriam † zondag 16 maart 2008 @ 23:13:49 #132
25682 2cv
Niet subtiel
pi_57422948
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:06 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Proppen schieten doen we op de kermis
Kwik fit werk uitsluitend met paraplutjes, die van binnenuit aan worden gebracht, wel zo veilig; kan er niet uitschieten en kan je gelijk de band van binnen inspecteren of deze verbrand is of andere beschadigingen heeft.

edit:
in een kruiwagen/skelterband zou je natuurlijk wel een prop kunnen schieten als je iemand kunt vinden die dat doet, dat lijkt me duidelijk
In de band van m'n Eend had ik ook proppen
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_57423006
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:13 schreef 2cv het volgende:

[..]

In de band van m'n Eend had ik ook proppen
Het kan ook wel en direct dodelijk is het ook niet. Maar het alternatief dat we nu hebben met paraplutjes is gewoon veel beter. simple as that
you can get better than a kwik fitter!
  † In Memoriam † zondag 16 maart 2008 @ 23:19:23 #134
25682 2cv
Niet subtiel
pi_57423116
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:15 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Het kan ook wel en direct dodelijk is het ook niet. Maar het alternatief dat we nu hebben met paraplutjes is gewoon veel beter. simple as that
Helder !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_57423444
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:04 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Er zijn meen ik wel enkele kwik fit's zijn die dat doen, maar als ik je een advies mag geven: niet doen.
Tenzij je het in- en uitbouwen zelf doet, dan zou ik het nog wel aandurven.
Als ik al zie dat alle auto's die wij natrekken met hetzelfde moment van 110nm gedaan worden wil ik niet weten hoe onverschillig dit doen met motorfietsen.
Tuurlijk kom ik met losse wielen, dan hoef ik dat verhaal over slechte remblokken en zo ook niet aan te horen.

Maar je klinkt niet al te zeker, zal wel een ander adres zoeken als mijn banden binnen zijn.
pi_57424550
quote:
Op zondag 16 maart 2008 18:08 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Het zijn geen top uitlaten bij kwik fit dat moet ik toegeven, maar vooral de manier van montage zorgt voor een korte levensduur.
Dat niet alleen maar ze hebben ook niet de juiste vorm. Mijn stiefvader heeft zich ook zo'n bordkartonnen uitlaat van de Kwik Fit laten aansmeren(en ik zei nog dat hij daar niet heen moest gaan) en dat ding klappert tegen de bodemplaat aan en de auto maakt veel meer herrie. Zoveel dat ik weiger lange afstanden met dat gebakje te rijden, je wordt doodmoe van die irritante brom.
  maandag 17 maart 2008 @ 13:36:40 #137
62913 Blik
The one and Only!
pi_57431071
heb net een ohra auto-verzekering afgesloten, daar zit ook een tegoed bij voor reparaties bij de kwikfit a 250 euro...
pi_57432369
quote:
Op maandag 17 maart 2008 00:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat niet alleen maar ze hebben ook niet de juiste vorm. Mijn stiefvader heeft zich ook zo'n bordkartonnen uitlaat van de Kwik Fit laten aansmeren(en ik zei nog dat hij daar niet heen moest gaan) en dat ding klappert tegen de bodemplaat aan en de auto maakt veel meer herrie. Zoveel dat ik weiger lange afstanden met dat gebakje te rijden, je wordt doodmoe van die irritante brom.
Ik ben laatst ook nog bijzonder pissig geworden op mn pa omdat hij een kwikfituitlaat voor veel teveel pieken onder de auto van mn zusje had laten leggen. Als ze terug naar utrecht had gereden (waar ze woont nota bene) dan had ik zo van de sloop voor nog geen 2 tientjes een nieuw apparaat onder een andere 205 getrokken. Dit geintje kostte iets van 100 euro geloof ik voor een nieuwe einddemper...
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
  maandag 17 maart 2008 @ 15:11:13 #139
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_57432817
Effe vraagje: bij mijn katalysator zijn de 4 bouten van de flensen afgebroken. Kan ik die daar laten uitboren?
  maandag 17 maart 2008 @ 17:49:20 #140
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_57435531
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:04 schreef 2cv het volgende:

[..]

In kruiwagenbenden (= skelterbanden) kan gewoon ene prop geschoten worden zoals bij een autoband. Ik heb er ervaring mee.
vaak zit er een binnenband in....

En dan gaat het gewoon met de bandenlichters die je ook voor je fiets gebruikt
  maandag 17 maart 2008 @ 17:51:44 #141
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_57435563
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Effe vraagje: bij mijn katalysator zijn de 4 bouten van de flensen afgebroken. Kan ik die daar laten uitboren?
als ze al niet kunenn uitlijnen omdat het te moeilijk is zou ik ze zoiets al helemaal niet aanvertrouwen!!!

Dan nog eerder een Euromaster oid
pi_57435595
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:31 schreef vannelle het volgende:

[..]

Tuurlijk kom ik met losse wielen, dan hoef ik dat verhaal over slechte remblokken en zo ook niet aan te horen.

Maar je klinkt niet al te zeker, zal wel een ander adres zoeken als mijn banden binnen zijn.
Gelukkig verkoopt kwik fit geen remmendelen voor motoren
you can get better than a kwik fitter!
pi_57435644
quote:
Op maandag 17 maart 2008 00:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat niet alleen maar ze hebben ook niet de juiste vorm. Mijn stiefvader heeft zich ook zo'n bordkartonnen uitlaat van de Kwik Fit laten aansmeren(en ik zei nog dat hij daar niet heen moest gaan) en dat ding klappert tegen de bodemplaat aan en de auto maakt veel meer herrie. Zoveel dat ik weiger lange afstanden met dat gebakje te rijden, je wordt doodmoe van die irritante brom.
Een paar jaar terug was de pasvorm vaak slecht dat is een feit. Tegenwoordig moet ik zeggen dat het op zich wel meevalt zeker met gangbare uitlaten, die passen vaak echt probleemloos. Kom niet met een volvo aanzetten want die geven eigenlijk altijd wel problemen op de een of andere manier.
Maar als je in jou geval niet tevreden bent raad ik je toch echt aan gewoon net zo lang terug te gaan tot je wel tevreden bent, als je mazzel hebt worden ze je zat en regelen ze een oplossing die wel werkt, desnoods bij een dealer.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57435649
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:36 schreef Blik het volgende:
heb net een ohra auto-verzekering afgesloten, daar zit ook een tegoed bij voor reparaties bij de kwikfit a 250 euro...
We wachten met spanning op jou bevindingen
you can get better than a kwik fitter!
pi_57435682
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:46 schreef Becherovka het volgende:

[..]

Ik ben laatst ook nog bijzonder pissig geworden op mn pa omdat hij een kwikfituitlaat voor veel teveel pieken onder de auto van mn zusje had laten leggen. Als ze terug naar utrecht had gereden (waar ze woont nota bene) dan had ik zo van de sloop voor nog geen 2 tientjes een nieuw apparaat onder een andere 205 getrokken. Dit geintje kostte iets van 100 euro geloof ik voor een nieuwe einddemper...
Ja heel fijn allemaal maar dit is natuurlijk gewoon appels met peren vergelijken een nieuwe uitlaat (ook al is het kwik fit) is natuurlijk altijd duurder dan een tweedehands exemplaar. Verder lees ik ook niet echt dat de kwik fit je besodemieterd heeft ofzo.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57435706
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Effe vraagje: bij mijn katalysator zijn de 4 bouten van de flensen afgebroken. Kan ik die daar laten uitboren?
Alles kan maar je moet wel veel geluk hebben iemand bij de kwik fit te treffen die geduldig genoeg is om dat secuur te doen, kan het je in ieder geval niet aanraden.
you can get better than a kwik fitter!
  maandag 17 maart 2008 @ 18:01:02 #147
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_57435715
een einddemper heb ik trouwens alens bij de Euromaster laten monteren, ze hadden er aan de hand van het kenteken 1 besteld..... was mijn auto volgens hun database (en wel meerdere) een Golf I ipv een Golf II. dus de verkeerde uitlaat. Kon op een andere wachten, met 15 minuten was er een goede uitlaat.... Nette service Kreeg ook nog koffie met koek

Alleen die paste ook niet helemaal lekker, rammelde ook, hebben ze er een rubber tussen gedaan (tussen de bodemplaat en de uitlaat, dat was me een gebrom!!) Rubber ertussenuit gehaald, en na een paar keer lange afstand gereden te hebben was het nieuwe ophangrubber beetje uitgerekt en het gerammel was over!
pi_57435773
quote:
Op maandag 17 maart 2008 17:51 schreef gateway het volgende:

[..]

als ze al niet kunenn uitlijnen omdat het te moeilijk is zou ik ze zoiets al helemaal niet aanvertrouwen!!!

Dan nog eerder een Euromaster oid
Het uitboren van zoiets kan je nog met je eigen ogen controleren of dat goed gebeurd is, met uitlijnen kan je dat wel vergeten en kan je het alleen in je 'stuur' merken.
Meeste uitlijn apparten zijn trouwens al behoorlijk gebruik bij kwik fit, op zich niet zo erg want het is best aardig spul. Jammer alleen dat de apparatuur nooit gecalibreerd word!
Zo lijnen wij al maanden uit met een apparaat welke een grote afwijking heeft. Als je een auto helemaal uitgelijnd hebt en je doet het nog een keer opnieuw nadat je er een rondje mee hebt gereden, dan geeft het apparaat totaal andere waardes aan dan zoals je hem de vorige keer volgens de computer hebt afgesteld.
you can get better than a kwik fitter!
  maandag 17 maart 2008 @ 18:14:21 #149
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_57435908
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:06 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Het uitboren van zoiets kan je nog met je eigen ogen controleren of dat goed gebeurd is, met uitlijnen kan je dat wel vergeten en kan je het alleen in je 'stuur' merken.
Meeste uitlijn apparten zijn trouwens al behoorlijk gebruik bij kwik fit, op zich niet zo erg want het is best aardig spul. Jammer alleen dat de apparatuur nooit gecalibreerd word!
Zo lijnen wij al maanden uit met een apparaat welke een grote afwijking heeft. Als je een auto helemaal uitgelijnd hebt en je doet het nog een keer opnieuw nadat je er een rondje mee hebt gereden, dan geeft het apparaat totaal andere waardes aan dan zoals je hem de vorige keer volgens de computer hebt afgesteld.
Dat noem ik ronduit slecht! Niet calibreren van apparatuur!

In de bouw moet elke ladder elke steiger elke haspel elk verlengsnoer elk electrisch apparaat gekeurd worden eens per jaar, en zo met zoveel dingen, en voor garages geldt dat niet???
Veel meetapparatuur moet ook elk jaar geijkt worden etc, en ook dat geldt dan niet voor zulke machines???
  maandag 17 maart 2008 @ 18:24:22 #150
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57436092
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:14 schreef gateway het volgende:

[..]

Dat noem ik ronduit slecht! Niet calibreren van apparatuur!

In de bouw moet elke ladder elke steiger elke haspel elk verlengsnoer elk electrisch apparaat gekeurd worden eens per jaar, en zo met zoveel dingen, en voor garages geldt dat niet???
Veel meetapparatuur moet ook elk jaar geijkt worden etc, en ook dat geldt dan niet voor zulke machines???
dat vind je al een probleem?

dude, gezien hoe de werkplaats eruit ziet?
Dat zegt al genoeg.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 17 maart 2008 @ 19:36:51 #151
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_57437501
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:24 schreef Pumatje het volgende:

[..]

dat vind je al een probleem?

dude, gezien hoe de werkplaats eruit ziet?
Dat zegt al genoeg.
zag de foto's nu pas.... inderdaad een zooitje, damn, mijn werkbank is nog netter opgeruimd! zo kan je toch niet werken!!!

Ik zou gewoon gaan opruimen, en gewoon eens geen klant helpen.....

Moesten we op de bouw eens doen, een zooitje maken en alles laten slingeren.... Goed voor de ongevallen!

En sowieso als je gereedschap netjes op orde hebt werkt een stuk makkelijker, dat bv. sleutels, schroevendraaiers en rateldoppen op volgorde liggen
pi_57439726
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:14 schreef gateway het volgende:

[..]

Dat noem ik ronduit slecht! Niet calibreren van apparatuur!

In de bouw moet elke ladder elke steiger elke haspel elk verlengsnoer elk electrisch apparaat gekeurd worden eens per jaar, en zo met zoveel dingen, en voor garages geldt dat niet???
Veel meetapparatuur moet ook elk jaar geijkt worden etc, en ook dat geldt dan niet voor zulke machines???
In de bouw moeten dingen gekeurd worden omdat dit verplicht is volgens de wetgeving. Bij kwik fit worden ook dingen die onderhevig zijn aan wetgeving ook gewoon periodiek gekeurd, zoals het de uitlaatgastester voor de co meting e.d. Uitlijn- en balanceerapparatuur zit daar niet bij en aangezien het een dure aangelegenheid is om hier periodiek onderhoudt aan te geven, word dit alleen gedaan als er erg veel klachten komen van klanten over de betreffende apparatuur.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57439852
quote:
Op maandag 17 maart 2008 19:36 schreef gateway het volgende:

[..]


En sowieso als je gereedschap netjes op orde hebt werkt een stuk makkelijker, dat bv. sleutels, schroevendraaiers en rateldoppen op volgorde liggen
Om iets op volgorde te leggen heb je wel een complete opeenvolgende serie nodig, in dit geval gaat het dus een beetje lastig omdat er gewoon heel veel doppen en sleutels ontbreken in de gereedschapsets.
Nieuw gereedschap kopen is ook een heikel punt omdat alles wat aan gereedschap gekocht word af gaat van het bedrag van waar de manager en assistent bonus over kunnen krijgen.
Jullie zullen begrijpen dat gereedschap dus alleen word aangeschaft als er geen andere manier is om de klus te klaren met het huidige gereedschap.
you can get better than a kwik fitter!
  maandag 17 maart 2008 @ 21:33:58 #154
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_57440153
quote:
Op maandag 17 maart 2008 21:22 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Om iets op volgorde te leggen heb je wel een complete opeenvolgende serie nodig, in dit geval gaat het dus een beetje lastig omdat er gewoon heel veel doppen en sleutels ontbreken in de gereedschapsets.
Nieuw gereedschap kopen is ook een heikel punt omdat alles wat aan gereedschap gekocht word af gaat van het bedrag van waar de manager en assistent bonus over kunnen krijgen.
Jullie zullen begrijpen dat gereedschap dus alleen word aangeschaft als er geen andere manier is om de klus te klaren met het huidige gereedschap.
erg ook dat goed werk afleveren met het juiste gereedschap minder belangrijk is dan die bonus.....
  maandag 17 maart 2008 @ 21:34:29 #155
196729 sabeltandtijgermug
Levensgevaarlijk.
pi_57440165
Ik heb een MEGA Klacht.

Waarom kun je als je een VOIP lijn hebt thuis, kwikfit niet bereiken? Dat word namelijk geblokkeerd. Rete irritant.
  maandag 17 maart 2008 @ 23:33:22 #156
62913 Blik
The one and Only!
pi_57443321
Ik heb een vraag, hoe duur is het uitbalanceren van je wielen?

(mijn stuur trilt namelijk rond de 90 km/h)
pi_57444219
Bedankt voor het antwoord!

Op naar de kwikfit, met lage decolleté...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_57444466
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar mijn ervaring met Kwik-Fit (die in Haarlem met de kapperszaak op de hoek ) is eigenlijk best goed.

Kijk je moet er niet naartoe als je, je liefhebbersauto een beurt wilt geven. Maar ik heb d'r een paar keer een bandje laten plakken en vernieuwen en dat ging best prima.

Zo'n kwikfit is gewoon prima als je een nieuw bandje/uitlaatje nodig heb voor je ¤500 bak (alhoewel de sloop misschien dan een beter alternatief is...). De uitlaten zijn wel van pauperkwali, maar gezien de pauperbakken die er komen, houdt de uitlaat het meestal langer uit
pi_57444525
quote:
Op maandag 17 maart 2008 21:33 schreef gateway het volgende:

[..]

erg ook dat goed werk afleveren met het juiste gereedschap minder belangrijk is dan die bonus.....
Ik denk dat dit wel een beetje aangeeft wat voor type mensen manager mogen spelen.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57444542
quote:
Op maandag 17 maart 2008 21:34 schreef sabeltandtijgermug het volgende:
Ik heb een MEGA Klacht.

Waarom kun je als je een VOIP lijn hebt thuis, kwikfit niet bereiken? Dat word namelijk geblokkeerd. Rete irritant.
Das vreemd, heb ik echt nog nooit eerder gehoord dus kan je niet zeggen of dat nou aan ligt dat kwik fit dat blokkeerd ofzo.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57444592
Dat van dat gereedschap vind ik overigens wel een kwalijke zaak. Ik vind het managment van hogeraf een beetje als supermarkt-nazi's klinken. Van die gasten die door kontlikken teveel omhoog zijn gegleden dan voor hun intellectuele capaciteiten goed is...
pi_57444616
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:33 schreef Blik het volgende:
Ik heb een vraag, hoe duur is het uitbalanceren van je wielen?

(mijn stuur trilt namelijk rond de 90 km/h)
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dat op het moment even niet weet, ik meen iets van rond de 10 euro per velg, staal of licht metaal maakt niets uit daarbij.

Nog een tip voor mensen die losse wielen laten balanceren (en deze niet zwart betalen ), bewaar de bon!
Dan kan je 2 weken later terug gaan met een andere set wielen met de mededeling dat je velgen weer trillen, ze zullen je dan opnieuw voor je balanceren omdat het natuurlijk valt onder garantie en ze kunnen toch niet zien welke velgen je die keer ervoor hebt laten balanceren.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57444710
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 00:10 schreef Oblivion het volgende:
Bedankt voor het antwoord!

Op naar de kwikfit, met lage decolleté...
Hehe, dat heeft niet altijd succes

Een paar jaar terug was er ook een best appeteitelijke dame die het en en ander aan haar auto liet versleutelen en nakijken, daarbij liep ze overmatig te sjansen bij een collega van mij in de hoop een flinke korting in de wacht te slepen.
Mijn collega heeft toen maar hardop verteld dat hij van de mannenliefde was en dat mevrouw dus geen kans maakte

Overigens kan ik jullie melden dat over het algemeen kwik fitters erg gevoelig zijn voor vrouwelijke aandacht, wat wil je als je de hele dag tussen al die stinkende collega's zit.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57444760
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 00:22 schreef Sloper het volgende:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar mijn ervaring met Kwik-Fit (die in Haarlem met de kapperszaak op de hoek ) is eigenlijk best goed.

Kijk je moet er niet naartoe als je, je liefhebbersauto een beurt wilt geven. Maar ik heb d'r een paar keer een bandje laten plakken en vernieuwen en dat ging best prima.

Zo'n kwikfit is gewoon prima als je een nieuw bandje/uitlaatje nodig heb voor je ¤500 bak (alhoewel de sloop misschien dan een beter alternatief is...). De uitlaten zijn wel van pauperkwali, maar gezien de pauperbakken die er komen, houdt de uitlaat het meestal langer uit
Ik verbaas me er soms echt over hoeveel geld mensen nog in een auto steken die echt op het einde van z'n levensduur zit. Hoe vaak ik geen compleet nieuwe uitlaat op een oude opel heb gemonteerd waarbij je met de schroevendraaier zo door de bodem heen kon prikken...
you can get better than a kwik fitter!
pi_57444797
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 00:36 schreef kwikfit het volgende:

Hehe, dat heeft niet altijd succes
Was ook niet voor de korting...
Maar dat ze het zouden doen!
Betalen heb ik geen problemen mee.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_57444869
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 00:30 schreef Sloper het volgende:
Dat van dat gereedschap vind ik overigens wel een kwalijke zaak. Ik vind het managment van hogeraf een beetje als supermarkt-nazi's klinken. Van die gasten die door kontlikken teveel omhoog zijn gegleden dan voor hun intellectuele capaciteiten goed is...
Het management is ook een zooitje vuilnis, kontelikkers eerste klas die denken verstand van zaken te hebben. Probleem bij deze mensen is dat ze allemaal onderaan zijn begonnen en zich langzaam naar boven hebben gewerkt in de organisatie, maar zonder daarvoor een goede (economische/bedrijfskundige HBO/WO) opleiding hebben gevolgd die eigenlijk wel nodig is als je op zo;n plek in de organisatie zit.

Waarom het bij kwik fit zo'n zooitje is met gereedschap heeft ook veel te maken met het grote personeelsverloop, niemand heeft een eigen gereedschapskar, zoals bij veel garages wel het geval is. Iedereen sleuteld dus met al het gereedschap wat op het filiaal is, waarbij de monteur er onzorgvuldig mee omgaan omdat het toch van iedereen is. Werken met eigen karren is niet echt een optie omdat het persooneelsverloop te hoog is om daaraan te gaan beginnen.

Het is heel dom van het management dat ze niet gewoon eens zorgen dat ze dit op orde brengen want als ik zie hoeveel tijd ik soms kwijt ben met het zoeken naar het juiste gereedschap... ik loopt geregeld gewoon 10 minuten te zoeken naar bijvoorbeeld een lang dopje 10, tijd die dus gewoon weggegooid geld is.
you can get better than a kwik fitter!
  dinsdag 18 maart 2008 @ 02:14:28 #167
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57445588
Ik begrijp echt niet hoe dit bedrijf solvabel kan zijn...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_57464902
Ik heb een MG TF uit 2001 en nu moet mijn auto en grote beurt hebben. Kan ik hiervoor ook bij Kwik Fit terecht? Ik vind de dealer vrij prijzig... Kan jij mij een advies geven wat ik hiermee het beste kan doen?
pi_57465092
Heb je heel het topic gelezen? Foto's en achterliggend verhaal gezien?
Ga naar een goede beun of vakgarage....
pi_57465095
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 00:48 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Het management is ook een zooitje vuilnis, kontelikkers eerste klas die denken verstand van zaken te hebben. Probleem bij deze mensen is dat ze allemaal onderaan zijn begonnen en zich langzaam naar boven hebben gewerkt in de organisatie, maar zonder daarvoor een goede (economische/bedrijfskundige HBO/WO) opleiding hebben gevolgd die eigenlijk wel nodig is als je op zo;n plek in de organisatie zit.

Waarom het bij kwik fit zo'n zooitje is met gereedschap heeft ook veel te maken met het grote personeelsverloop, niemand heeft een eigen gereedschapskar, zoals bij veel garages wel het geval is. Iedereen sleuteld dus met al het gereedschap wat op het filiaal is, waarbij de monteur er onzorgvuldig mee omgaan omdat het toch van iedereen is. Werken met eigen karren is niet echt een optie omdat het persooneelsverloop te hoog is om daaraan te gaan beginnen.

Het is heel dom van het management dat ze niet gewoon eens zorgen dat ze dit op orde brengen want als ik zie hoeveel tijd ik soms kwijt ben met het zoeken naar het juiste gereedschap... ik loopt geregeld gewoon 10 minuten te zoeken naar bijvoorbeeld een lang dopje 10, tijd die dus gewoon weggegooid geld is.
Inderdaad heel kwalijk, wel mega-klote voor jou. Hoewel jij er nu stage loopt (toch?) maar het voor een vaste medewerker uiteindelijk helemaal rampzalig kan worden.

Die zeepbal barst vroeg of laat wel als de kwaliteit steeds verder zakt, de klachten zich opstapelen tot niemand meer naar Kwik-Fit wil met z'n autootje. De kwaliteit zakt omdat er geen behoorlijk gereedschap is en men qua klusjes meer bezig is met kwantiteit dan kwaliteit.
Tegelijkertijd zitten er een paar managers die zelf nooit een auto van onder hebben gezien even flink de zakken te vullen met al die bonussen die zij krijgen door zo gemakkelijk geld binnen te slepen.

Dan komt het moment dat de boel op de fles gaat, gaan die managers (die dus een leuke spaarrekening hebben) lekker ergens anders aan de slag en mag het 'lagere' personeel wat op de werkvloer werkzaam was ander werk gaan zoeken.

'U bent monteur zegt u, waar heeft u hiervoor gewerkt?'
'Bij de Kwik-Fit meneer'
' '
pi_57465535
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:01 schreef keeltjepeeltje het volgende:
Ik heb een MG TF uit 2001 en nu moet mijn auto en grote beurt hebben. Kan ik hiervoor ook bij Kwik Fit terecht? Ik vind de dealer vrij prijzig... Kan jij mij een advies geven wat ik hiermee het beste kan doen?
Als je je olie(filter) en brandstoffilter wil laten vernieuwen zou ik het zeker doen. Mocht je een 'echte' grote beurt willen hebben voor je auto zou ik even langs de dealer oid gaan, zoals ik ook eerder in dit topic vertelde stelt een grote beurt van de kwik fit echt totaal niets voor. Probleem is dat er geen vaste definitie is van het begrip 'grote beurt' iedereen mag roepen dat ie dat doet en zelf bepalen wat eronder valt.
Een belangrijk onderdeel bij de grote beurt is bijvoorbeeld de distributieriem, bij de dealer word hiernaar gekeken en vervangen indien nodig. Bij de kwik fit word opgezocht in de computer om de hoeveel duizend km deze vervangen moet worden en op het formulier gezet. Zo zijn er nog tal van andere werkzaamheden die bij de dealer onder de noemen grote beurt vallen maar bij de kwik niet eens tot de mogelijke werkzaamheden behoren.

Nu kun je bij de dealer je grote beurt wel prijzig vinden, maar autorijden kost nou eenmaal geld...
you can get better than a kwik fitter!
pi_57466213
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:27 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Bij de kwik fit word opgezocht in de computer om de hoeveel duizend km deze vervangen moet worden en op het formulier gezet.
Formulier als in: rekening?
Zoiets belangrijks wordt wel berekend maar niet vervangen of begrijp ik dat verkeerd?
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:04:45 #173
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_57466480
oja, dáárom ga ik dus ook niet naar de kwikfit hè
Huilen dan.
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:15:11 #174
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_57466715
Laatst ben ik er nog met een lekke band geweest, eerste vraag was of ik met de auto zelf was of de band los mee had... Toen ik zei dat ik de band los mee had, zag de dame vanachter de balie al dat de band verbrand was en niet meer gerepareerd kon worden.
Staat dus vast dat als ik met de auto zelf was, ze me 2 nieuwe banden aan gingen smeren

Paar jaar geleden voor een APK daar geweest, 'ja meneer, er moeten nieuwe schokdempers onder, 1500 euro."
Bij een echte garage laten keuren, nog gevraagd naar de staat van de schokdempers... niks mis mee.
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_57466956
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:11 schreef kwikfit het volgende:
Om even een beeld te scheten hoe het eruit kan zien in een gemiddeld filiaal even een paar foto's ter illustratie, zie je gelijk met wat voor vreselijk zooi aan gereedschap ik me werk moet doen...

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ok, het wordt dus aftellen tot een van je collega's of een klant die toevallig meeleest en dit herkent verschijnt
  woensdag 19 maart 2008 @ 17:10:37 #176
196729 sabeltandtijgermug
Levensgevaarlijk.
pi_57479586
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 00:26 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Das vreemd, heb ik echt nog nooit eerder gehoord dus kan je niet zeggen of dat nou aan ligt dat kwik fit dat blokkeerd ofzo.
"Kwikfit heeft dit nummer geblokkeerd" zegt mij genoeg.
pi_57484983
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:09 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Inderdaad heel kwalijk, wel mega-klote voor jou. Hoewel jij er nu stage loopt (toch?) maar het voor een vaste medewerker uiteindelijk helemaal rampzalig kan worden.

Die zeepbal barst vroeg of laat wel als de kwaliteit steeds verder zakt, de klachten zich opstapelen tot niemand meer naar Kwik-Fit wil met z'n autootje. De kwaliteit zakt omdat er geen behoorlijk gereedschap is en men qua klusjes meer bezig is met kwantiteit dan kwaliteit.
Tegelijkertijd zitten er een paar managers die zelf nooit een auto van onder hebben gezien even flink de zakken te vullen met al die bonussen die zij krijgen door zo gemakkelijk geld binnen te slepen.

Dan komt het moment dat de boel op de fles gaat, gaan die managers (die dus een leuke spaarrekening hebben) lekker ergens anders aan de slag en mag het 'lagere' personeel wat op de werkvloer werkzaam was ander werk gaan zoeken.

'U bent monteur zegt u, waar heeft u hiervoor gewerkt?'
'Bij de Kwik-Fit meneer'
' '
Ik zal er maar niet te veel op in gaan wat mijn rol in het zooitje is, maar ik doe mijn ding in de werkplaats zelf. Maar mensen die er al jaren werken en toch wel een goede wil hebben, word het goed werken totaal onmogelijk gemaakt door slechte ondersteuning van bovenaf, het enige wat ze kunnen sturen is dingen die je moet doen, maar goed gereedschap ho maar

Of die zeepbel ooit gaat barsten is ook nog maar de vraag. Feit is dat er gewoon veel mensen auto rijden en het eigenlijk slecht kunnen betalen, dan is de kwik fit voor deze mensen toch nog een redelijke oplossing.

Er is in de samenleving een grote groep mensen zonder (genoeg) diploma's die hun hele leven tussen kwik fit achtige bedrijven roulleren zoals bo-rent, profil, halfords enz. Allemaal bedrijven waar werk voor technische mensen zonder diploma's voor het oprapen ligt dus om nou te zeggen dat je niet snel meer aan de bak komt als je bij de kwik stopt...
Feit is alleen dat de meeste van deze bedrijven nog slechter betalen, daar zijn een groot aantal collega's van mij achter gekomen toen ze ergens anders hun geluk wilden beproeven.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57485171
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Formulier als in: rekening?
Zoiets belangrijks wordt wel berekend maar niet vervangen of begrijp ik dat verkeerd?
Sorry mijn fout, was een beetje onduidelijk.

Bij het doen van een grote beurt krijg je al klant 3 A4'tje mee waarop staat wat er gebeurd is bij de grote beurt. Dit zijn vooral vakjes die de monteur af moet strepen of het rechterachterlichtje nog werkt e.d.
Daar staat ook bij een vakje met: 'distributieriem vervangen om de:' wat de manager dan vaak even uit de computer haalt. Verder word er niet eens gekeken naar de betreffende riem.

Het word overigens niet echt berekend omdat het bij de grote beurt in zit. Een dealer baseerd zijn prijs voor de grote beurt op de dingen die vervangen zijn en de uren die hiervoor nodig waren. Bij kwik fit is de prijs voor een grote beurt een vaste prijs, je zal snappen dat je op deze manier alleen geld kan verdienen als er snel gewerkt word, wie denkt dat dit de kwaliteit ten goede komt mag nu zijn vinger opsteken. Ook hierbij geld weer dat kwalitiet nou eenmaal geld kost.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57485355
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:15 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Laatst ben ik er nog met een lekke band geweest, eerste vraag was of ik met de auto zelf was of de band los mee had... Toen ik zei dat ik de band los mee had, zag de dame vanachter de balie al dat de band verbrand was en niet meer gerepareerd kon worden.
Staat dus vast dat als ik met de auto zelf was, ze me 2 nieuwe banden aan gingen smeren

Paar jaar geleden voor een APK daar geweest, 'ja meneer, er moeten nieuwe schokdempers onder, 1500 euro."
Bij een echte garage laten keuren, nog gevraagd naar de staat van de schokdempers... niks mis mee.
Nou dat hoeft niet per se, als je een beetje ervaring ermee hebt is wel van de buitenkant te zien of een band verbrand is van de binnenkant of niet. Je ziet dat namelijk aan de wang van de band(zijkant) die een andere kleur heeft gekregen in het middelstuk. Maar een dame vanachter een balie... daar krijg ik ook aardig mijn twijfels over

Wat voor auto heb je trouwens ? schokbrekers van 1500 euro! die ben ik nog nooit tegengekomen en ik heb al aardig vaak dure wagens gedaan.
you can get better than a kwik fitter!
pi_57485420
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:25 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Ok, het wordt dus aftellen tot een van je collega's of een klant die toevallig meeleest en dit herkent verschijnt
Ik denk niet dat je zo kunt zien welk filiaal dit is, maar ik wil wel een prijs uitloven.
Diegene die het raad balanceer ik gratis zijn bandjes
you can get better than a kwik fitter!
pi_57489030
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:02 schreef kwikfit het volgende:

[..]

Daar staat ook bij een vakje met: 'distributieriem vervangen om de:' wat de manager dan vaak even uit de computer haalt. Verder word er niet eens gekeken naar de betreffende riem.
Dat er bij een grote beurt niet eens naar de riem gekeken wordt vind ik een zéér kwalijke zaak!
Noem het dan geen grote beurt.
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:02 schreef kwikfit het volgende:Het word overigens niet echt berekend omdat het bij de grote beurt in zit.
Dus die riemen worden wel (zogenaamd) vervangen? Let op dat "zogenaamd" tussen haakjes staat, ik vraag me echt af of ze het nou wel of niet doen.
Welke van de 2 ik erger vind ben ik nog niet uit.
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:02 schreef kwikfit het volgende: Een dealer baseerd zijn prijs voor de grote beurt op de dingen die vervangen zijn en de uren die hiervoor nodig waren. Bij kwik fit is de prijs voor een grote beurt een vaste prijs, je zal snappen dat je op deze manier alleen geld kan verdienen als er snel gewerkt word, wie denkt dat dit de kwaliteit ten goede komt mag nu zijn vinger opsteken. Ook hierbij geld weer dat kwalitiet nou eenmaal geld kost.
Ben ik met je eens, maar mensen voorliegen heeft weinig met werken te maken.
pi_57489048
Als ik de dealer moet geloven doen ze ook niet veel meer als de olie verversen en een paar andere dingen nakijken, de rest zoals distributie en andere dingen komen er ook apart bij, en dan scheeld het toch wel aardig wat geld, en de apk is dan ook nog niet gebeurd, dus waarom is de kwikfit dan zo verkeerd????
pi_57489397
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:50 schreef keeltjepeeltje het volgende:
Als ik de dealer moet geloven doen ze ook niet veel meer als de olie verversen en een paar andere dingen nakijken, de rest zoals distributie en andere dingen komen er ook apart bij, en dan scheeld het toch wel aardig wat geld, en de apk is dan ook nog niet gebeurd, dus waarom is de kwikfit dan zo verkeerd????
Zoals ik de reaktie van Kwikfit lees zit de distributie bij de grote beurt in.
Je betaalt er dus voor (al kijken ze maar of de riem in orde is) maar er gebeurt dus helemaal niks.
10 km verder kan je auto de geest geven terwijl je nét bij de "vakman" bent geweest en dus een schijnveiligheid hebt gekocht blijkbaar.
Betalen voor iets is niet erg, als het maar gebeurt.
En áls ze bij de KF naar de riem kijken, ALS, en hij blijkt aan vervanging toe te zijn zullen er ook echt wel meerkosten aan hangen. Zou ook redelijk zijn.
Het onredelijke is dat ze blijkbaar nog niet eens de moeite nemen em te inspecteren terwijl je daar wel voor betaalt.
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:04:23 #184
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_57489494
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:09 schreef kwikfit het volgende:

[..]


Wat voor auto heb je trouwens ? schokbrekers van 1500 euro! die ben ik nog nooit tegengekomen en ik heb al aardig vaak dure wagens gedaan.
Het was een Mazda 323 uit 1988
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_57513423
Wel grappig om te lezen dat een heleboel mensen de verhalen hier zomaar klakkeloos aannemen..
Veel misstanden komen ook elders voor (uit ervaring: nieuwe remleidingen proberen aan te smeren bij Profile Tyrecenter, nieuwe blokken op oude schijven zetten bij Euromaster etc.'

Voor specialistische zaken moet je er gewoon niet zijn, en dat moet je ook helemaal niet verwachten inderdaad. Bandjes, ruitenwissers of uitlaatjes ok, maar ga inderdaad niet verwachten dat ze aan je versnellingsbak gaan zitten klooien.
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:05 schreef kwikfit het volgende:

Trouwens TS, waar baseer jij onderstaande uitspraak precies op?
[..]
Ja dat is nou typisch kwik fit, ze pretenderen een autobedrijf te zijn terwijl er maar een zeer select aantal dingen aan een auto gedaan kan worden, omdat de monteurs er de ballen verstand er van hebben.
In mijn beleving is Kwik-fit nog altijd een fastfitter, sinds wanneer hebben ze hun dienstenpakket uitgebreid volgens jou
pi_57513497
Kwik Fit laatste keer, kzat in trouble was echt geweldig.

Kwik fit was niet goedkoop, ging standaard echt vreselijk dure accu in, service was helemaal perfect, en SNEL.
kHoefde ze niet eens dingen te vertellen.

Helemaal pluim, Loeidure top accu derin, topservice, zelfs doek over de schermen heen bij vervangen, afrekenen, en gaan.

Helemaal top, echt serieus. Super service, kennis, dure accu derin standaard, gaan, betalen, topding, rijden, rekening mee, zelfs netjes in mapje, echt helemaal top.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_57513563
kinderhand is gauw gevuld denk ik dan....
pi_57513574
Moet je denken Waarom zien we nooit foto's van jouw auto in topstaat met jouw achter stuur op circuit ?

Ben benieuwd.

Magoed is offtopic. Sorry Kortom prima service laatste keer, gewoon echt topmodel accu, netjes doeken over de schermen leggen, voor vervangen, in 10 minuten weg, twas duur, mag dan, echt helemaal top.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_57513584
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 01:21 schreef PNG het volgende:
Moet je denken Waarom zien we nooit foto's van jouw auto in topstaat met jouw achter stuur op circuit ?

Ben benieuwd.
Ikke?
pi_57513604
Ja jij, ik denk ook quickshit sucks, maar was gewoon echt goed.

Mag dan ook gezegt worden toch ? ik had het niet verwacht. Ook niet zo'n reactie van jouw overigens.

Als iets gewoon goed was mag je zeggen toch ?
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_57513641
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 01:25 schreef PNG het volgende:
Ja jij, ik denk ook quickshit sucks, maar was gewoon echt goed.

Mag dan ook gezegt worden toch ? ik had het niet verwacht. Ook niet zo'n reactie van jouw overigens.

Als iets gewoon goed was mag je zeggen toch ?
Tuurlijk mag het gezegd worden als iets goed is, waarom niet?
Maar je hebt het zelf in je bericht ook over een echt vreselijk dure accu.
Daarom zei ik ook dat een kinderhand snel gevuld is. De accu vind je duur maar heel de poespas er omheen maakt het blijkbaar goed.....vind dat vreemd.
Het is heel normaal dat men maatregelen neemt om geen schade te maken, als je daarnaast ook nog eens een klacht hebt over de prijs van de accu snap ik niet echt waar je nou zo blij over bent.

Maar waarom je om circuitfoto's vraagt van mij in mijn auto in topstaat zal me altijd een raadsel blijven.
Jou ook denk ik......
pi_57513849
Die zijn er nl niet.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_57513877
Nee, natuurlijk niet als ik daar nog nooit gereden heb dumbass, maar jij vraagt er om.
Om wat voor reden dan ook......

Als je weet dat die er niet zijn waarom vraag je er om en wat heeft dit in godsnaam met de kwikfit te maken?
Ga slapen joh, en schaam je morgen niet al te veel als je dit terug leest.
pi_57513972
Dat eerste is wel duidelijk. Weten we eigenlijk allemaal wel stiekem.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_57513997
Dat 1e is niet duidelijk, volgens mij ben je in de war met iemand anders.
Maak anders het stiekem eens openbaar want ik heb geen flauw idee wat je bedoelt.

Het 2e is wel duidelijk.
pi_57524141
kwitshit
verkeerde injectoren, bedrading verkeerd aansluiten, slotbouten verneuken, dingen niet goed vast zetten enz enz enz.....
heb wel zoveel elende daar weg zien komen he dat het me verbaast dat nog niemand een ongeluk door hun gepruts heeft gehad echt
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_57526524
ik zou zeggen,ga eens naar het forum van Autoweek...daar zijn de mensen vast heel geintresseerd in de echte werkwijze van de kwikfit
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 21:28:24 #198
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_57528627
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:58 schreef JK1982 het volgende:
..nieuwe blokken op oude schijven zetten...
Dat is echt niet zo vreemd hoor.
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
pi_57529971
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 21:28 schreef Spamblik het volgende:

[..]

Dat is echt niet zo vreemd hoor.
Ok, heb het verkeerd omschreven.. Nieuwe blokken op nagenoeg afgekeurde schijven zetten.
Vervang dan de hele boel, ik kon mooi een paar zgan remblokken weggooien omdat ze zo achterlijk ingesleten waren. Schijven waren echt bijna op.

Nu kosten een paar blokken de kop niet, maar het gaat om het principe.
  † In Memoriam † vrijdag 21 maart 2008 @ 22:30:00 #200
25682 2cv
Niet subtiel
pi_57530005
Doet de KwikFit eigenlijk ook injectors van dieselmotoren ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')