Het zijn geen top uitlaten bij kwik fit dat moet ik toegeven, maar vooral de manier van montage zorgt voor een korte levensduur.quote:Op zondag 16 maart 2008 16:02 schreef Stefan740 het volgende:
[..]
Uitlaten van de kwikfit![]()
Een kennis heeft er 50.000km mee gedaan voordat ie kapot was...
Tja hoe ver moet je gaan met service ? je betaald er niets voor dus als je die band voor iedereen weer op de auto moet zetten moet je dat op een gegeven moment ook gaan doorbereken in de prijs, en die is juist relatief gezien best laag voor het plakken van een lekke band bij een kwik fit. Dat gebeurd natuurlijk ook met de opzet dat men hoopt dat de band niet meer te reparen is zodat er weer lekker geld verdient kan worden aan de verkoop van nieuwe bandenquote:Op zondag 16 maart 2008 16:51 schreef jitzzzze het volgende:
Kwikfit
Een keer mn band laten maken nadat een schroef het nodig vond om mee te liften. Moest hem er 's middags zelf weer op zetten. Lekkere service...
Kijk dat zijn nou de vragen waarvoor ik dit topic geopend heb.quote:Op zondag 16 maart 2008 18:18 schreef Wokkel het volgende:
Leuk topic!
Wat is de maximale korting die je kan bedingen voor een uitlaat, banden of remmen?
Zijn er naast het oppompen nog meer dingen gratis?
Nogal vreemd dan..? En als ze een steekproef krijgen krijgt de keurmeester strafpunten en na een paar incidenten wordt zijn RDW bevoegdheid ingetrokken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:16 schreef xFriendx het volgende:
In de Autoweek (17e jaargang nr 50 / 13-20 december 2006) hebben ze een keer een test gehouden onder dit soort zaken. Ook Kwik-Fit werd hier in betrokken.
De redactie van Autoweek 'vernielde' moedwillig 10 punten aan hun testauto en brachten deze vervolgens langs voor een APK beurtje.
De 10 testpunten even op een rijtje:
- Claxon defect
- Ruitenvloeistofreservoir leeg
- Ruitensproeier defect
- Reserveband leeg
- Profiel voorband matig
- Grootlichtlamp rechts defect
- Zijknipperlicht links defect
- Kentekenverlichting links defect
- Oliefilter oud
- Olie oud
Zij zijn onder andere ook bij een filiaal in Breda langsgeweest. Het filiaal op de Ettensebaan 23 (nabij een woonboulevard), weet niet of dit ook het filiaal is wat hier eerder door iemand genoemd werd.
Ruitenvloeistof is bijgevuld, weinig profiel banden is opgemerkt, oliefilter en olie is vervangen. Score: 4 uit 10.
Niet zo best dus. Echter zijn er wel uitzonderingen, een filiaal in Delft scoort een 9,5.
Al met al is de gemiddelde score over de 10 filialen (door heel het land) die zijn bezocht een 5,35. Heel veel wordt dus niet opgemerkt.
De claxon is bijvoorbeeld in slechts 3 van de 10 gevallen gerepareerd. Hetzelfde voor het knipperlicht links, een euvel wat je toch wel als eerste zou moeten opmerken tijdens een APK keuring.
Whahahahquote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:15 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Herkenbaar!
Is bij ons ook al talloze malen gebeurd. Op het bandenapparaat zit een rubber die ervoor moet zorgen dat er geen metaal op velg contact is. Dit rubber slijt echter en dan kan de arm van het bandenapparaat dus tegen bepaalde velgen aankomen. Kwik fit is alleen een beetje laks met onderhoud van dit soort apparaaten met als gevolg dat er bijna nooit nieuwe rubbers opgezet worden simpelweg omdat deze niet gekocht (mogen) worden.
Mocht zoiets gebeuren dan krijg je zodra je contact opneemt met de klantenservice het wel allemaal prima vergoed, ze zijn echt doodsbang voor ontevreden klanten en zullen alles in het werk stellen om je tevreden te krijgen op het hoofdkantoor.
Volgens mij ben jij helemaal niet van de Kwikfit, maar van Euromaster ofzo.quote:Op zondag 16 maart 2008 18:46 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Kijk dat zijn nou de vragen waarvoor ik dit topic geopend heb.
...
Kwik fit is ook erg handig als je even je auto onder een brug wil bekijken, dan rij je gewoon langs en zeg je dat je uitlaat een raar geluid maakt en dan kijk je gelijk even mee als de monteur driftig op zoek gaat naar het zogenaamde euvel.
Het is vooral het hoofdkantoor zoals ik al zei die alles in het werk zal stellen om ontevreden klaten weer proberen tevreden te toveren, maar laat me raden jij hebt geen contact met de klantenservice opgenomen of wel ?quote:Op zondag 16 maart 2008 19:00 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Whahahah
Hahahahaahahahaa![]()
![]()
![]()
![]()
Hahahahahahaahahaaaahahaah![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
snif...![]()
snotter..
pinkt traan weg.
Ik ga Never, nooit meer naar kwikfit, gebruiken tenminste in den bosch gewoon verkeerde materialen, of 2e hands.. lichten je op.
Aub.. je zit hier echt verkeerd
of een keer toen ik een hoes om een as geduwd wilde hebben,
kwam ik terug ( moest 3 uur duren ).. kostte het me 25 euro.
Dank-je-wel
met als excuus dat t voor de "jongens" was..
Dan ben jij iemand die het wel weer goed getroffen heeft, das mooiquote:Op zondag 16 maart 2008 18:54 schreef detulp050 het volgende:
Ik heb best wel positieve ervaringen bij de Kwikfit aan de Atoomweg in Groningen. Ik ga er niet altijd heen, maar als ik er voor iets kom zijn ze altijd netjes en correct
Dat zou wel een goede zijn hequote:Op zondag 16 maart 2008 19:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij helemaal niet van de Kwikfit, maar van Euromaster ofzo.
Kijk heel veel mensen hebben een slechte ervaring bij de kwik fit (ja echt het kanquote:Op zondag 16 maart 2008 19:10 schreef Pumatje het volgende:
nogal goed beleid voeren ze dan.
Luister ik heb nu al heel wat jaren bedrijfscommunicatie studie achter de rug.
En ik kan on-mo-gen-lijk geloven dat de top dit wil, en het kader dat doet..
Zou namelijk faillisement betekenen, maar aangezien de kwikfit gewoon mikt op budget materiaal met een budget bemanning van uitvoerende personeel hoeven ze helemaal niet te voldoen aan de eisen van een gemiddelde autoliefhebber.
als het hoofdkantoor alles eraan zou doen om klanten tevreden te stellen zou het betekenen dat die vestiging de problemen zou moeten op lossen die op de werkvloer ontstaan, en dat klopt niet en kan ook niet kloppen. De top kijkt dan naar waar het probleem zit en daar wordt dan iets aan gedaan, en je wil zeggen dat de klantenservice het gezeik maar blijft oplossen?
Uiteraard heb ik de klantenservice niet gebeld, ik moet dan gaan zeiken om 25 euro en uren aan de telefoon hangen?Gaat er mij om hoe ik benaderd werd en af werd gezet en dan trek ik liever gelijk de conclusie nooit meer terug te komen dan nog eens een oplossing te gaan zoeken. Als bij zulke kleine zaakjes je al zo wordt behandeld hoe moet het bij grotere taken gaan...
En wat ik van kennis/vriend/omstander opvang is dat bij de grotere taken helemaal geen kwik fit bij moet worden geroepen.
Kijk jij had al een vermoeden en die goede monteur heeft het alleen maar bevestigd, je mag wel een beetje dankbaar zijn soms hoor!quote:Op zondag 16 maart 2008 19:17 schreef koudhier het volgende:
Mijn Kwik Fit ervaring:
Ik vroeg of ze even naar mijn uitlaat konden kijken. Zo gezegd zo gedaan. Auto op de brug, "monteur" staat eronder en ik ga er ook onder staan om mee te kijken.
Wat doet die prutser: hij ziet een roestplekje (niet lek) en zegt "ja kijk, hier is 'ie bijna door". Vervolgens pakt ie z'n schroevendraaier en gaat ertegen staan rammen tot er een gat in zit.
Zegt ie doodleuk dat ie daar rot was en dat dat uitlaatstuk vervangen moet worden.
En bedankt he.
135 euro ex btw. krijgen wij retour.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:58 schreef kwikfit het volgende:
[..]
No way dat je er 100 euro voor terug krijgt, zo waardevol is dat kleine beetje platina wat erin zit ook weer niet.
Als je trouwens goed had gelezen wat ik schreef dan wist je dat de klant bij kwik fit er helemaal niets voor terug krijgt als hij zijn oude katalysator inleverd.
Das een mooie smak geld, als je even zegt waar ik moet zijn om oude katalysatoren in te leveren dan doe je mij en andere fokkers ook een groot plezier.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:38 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
135 euro ex btw. krijgen wij retour.
Ventieldopjes zitten bij een nieuw ventiel in, das iets van 3 euro per ventiel meen ik.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:42 schreef GizartFRL het volgende:
Ventieldopjes berekenen ze ook los?
Monteur bij ons op de zaak werkte daarvoor bij Kwikfit.
Kwam bij het magazijn aan of ze de 4 ventieldopjes die hij vernieuwd had op de bon wilden boeken.
Geld officieel alleen voor de katjes die we zelf bestellen, maar af en toe doen we zelf ook wel eentje retour.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:41 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Das een mooie smak geld, als je even zegt waar ik moet zijn om oude katalysatoren in te leveren dan doe je mij en andere fokkers ook een groot plezier.
Kijk jij noemt een prijs die je er zo voor zegt te kunnen krijgen, maar nu blijken er ineens wel wat meer haken en ogen aan te zitten, wat het verhaal een stuk ongeloofwaardiger maakt naar mijn idee. Zeker omdat je al katalysatoren van 210 euro hebt nieuw, dan lijkt die 135 euro voor een oude gebruikte mij een beetje vreemd. Maar goed daar gaat dit topic verder niet overquote:Op zondag 16 maart 2008 19:47 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Geld officieel alleen voor de katjes die we zelf bestellen, maar af en toe doen we zelf ook wel eentje retour.
Helaas kun je zelf niet heengaan en zeggen; " kijk een kat, mag ik effe vangen".
Wel leuk met de metaalboeren die zeggen de hoogste prijs te kunnen bieden voor een kat.
Ligt er een beetje aan hoe groot het wiel is en of het op het apparaat gezet kan worden en aan de goodwill van het personeel ik doe het alleen als het rustig is. Sommige kwik fit's hebben een hulp tooltje om dat soort wielen te demonteren. Voor het plakken van die banden moet je er trouwens niet op rekenen dat we daar plakspul voor hebben.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:50 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb wel een vraagje...
Onze zoon heeft een mammoet skelter en die heeft een lekker band..
Nu krijg ik de band natuurlijk nooit van het wiel af.
Doen jullie dit ook?
In principe stel je met moeren aan de stuurstang(spoorstang), daarbij kan je kleine aanpassingen doen in de stand van de wielen. Het kan zijn dat bij sommige auto's die schade hebben gehad of echt hard tegen een stoeprand aan hebben gezeten, je niet genoeg stelruimte hebt om het goed te krijgen en het dus een onbegonnen werk is. Vaker is de reden van niet willen uitlijnen de volgende:quote:Op zondag 16 maart 2008 21:09 schreef kabelhaspel het volgende:
Wat is toch het echte verhaal achter de veelgehoorde smoes: uitlijnen kan niet, stuurstang is krom.
Ik ben zelf nog nooit naar de KF geweest maar heb dit verhaaltje al zovaak voorbij zien komen, van Starletjes tot Laguna's.
In kruiwagenbenden (= skelterbanden) kan gewoon ene prop geschoten worden zoals bij een autoband. Ik heb er ervaring mee.quote:Op zondag 16 maart 2008 22:40 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan hoe groot het wiel is en of het op het apparaat gezet kan worden en aan de goodwill van het personeel ik doe het alleen als het rustig is. Sommige kwik fit's hebben een hulp tooltje om dat soort wielen te demonteren. Voor het plakken van die banden moet je er trouwens niet op rekenen dat we daar plakspul voor hebben.
Er zijn meen ik wel enkele kwik fit's zijn die dat doen, maar als ik je een advies mag geven: niet doen.quote:Op zondag 16 maart 2008 22:52 schreef vannelle het volgende:
Doet Kwikfit ook motorwielen? Ik bedoel banden omleggen
Proppen schieten doen we op de kermisquote:Op zondag 16 maart 2008 23:04 schreef 2cv het volgende:
[..]
In kruiwagenbenden (= skelterbanden) kan gewoon ene prop geschoten worden zoals bij een autoband. Ik heb er ervaring mee.
In de band van m'n Eend had ik ook proppenquote:Op zondag 16 maart 2008 23:06 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Proppen schieten doen we op de kermis![]()
Kwik fit werk uitsluitend met paraplutjes, die van binnenuit aan worden gebracht, wel zo veilig; kan er niet uitschieten en kan je gelijk de band van binnen inspecteren of deze verbrand is of andere beschadigingen heeft.
edit:
in een kruiwagen/skelterband zou je natuurlijk wel een prop kunnen schieten als je iemand kunt vinden die dat doet, dat lijkt me duidelijk
Het kan ook wel en direct dodelijk is het ook niet. Maar het alternatief dat we nu hebben met paraplutjes is gewoon veel beter. simple as thatquote:Op zondag 16 maart 2008 23:13 schreef 2cv het volgende:
[..]
In de band van m'n Eend had ik ook proppen
Helder !quote:Op zondag 16 maart 2008 23:15 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Het kan ook wel en direct dodelijk is het ook niet. Maar het alternatief dat we nu hebben met paraplutjes is gewoon veel beter. simple as that
Tuurlijk kom ik met losse wielen, dan hoef ik dat verhaal over slechte remblokken en zo ook niet aan te horen.quote:Op zondag 16 maart 2008 23:04 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Er zijn meen ik wel enkele kwik fit's zijn die dat doen, maar als ik je een advies mag geven: niet doen.
Tenzij je het in- en uitbouwen zelf doet, dan zou ik het nog wel aandurven.
Als ik al zie dat alle auto's die wij natrekken met hetzelfde moment van 110nm gedaan wordenwil ik niet weten hoe onverschillig dit doen met motorfietsen.
Dat niet alleen maar ze hebben ook niet de juiste vorm. Mijn stiefvader heeft zich ook zo'n bordkartonnen uitlaat van de Kwik Fit laten aansmeren(en ik zei nog dat hij daar niet heen moest gaan) en dat ding klappert tegen de bodemplaat aan en de auto maakt veel meer herrie. Zoveel dat ik weiger lange afstanden met dat gebakje te rijden, je wordt doodmoe van die irritante brom.quote:Op zondag 16 maart 2008 18:08 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Het zijn geen top uitlaten bij kwik fit dat moet ik toegeven, maar vooral de manier van montage zorgt voor een korte levensduur.
Ik ben laatst ook nog bijzonder pissig geworden op mn pa omdat hij een kwikfituitlaat voor veel teveel pieken onder de auto van mn zusje had laten leggen. Als ze terug naar utrecht had gereden (waar ze woont nota bene) dan had ik zo van de sloop voor nog geen 2 tientjes een nieuw apparaat onder een andere 205 getrokken. Dit geintje kostte iets van 100 euro geloof ik voor een nieuwe einddemper...quote:Op maandag 17 maart 2008 00:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat niet alleen maar ze hebben ook niet de juiste vorm. Mijn stiefvader heeft zich ook zo'n bordkartonnen uitlaat van de Kwik Fit laten aansmeren(en ik zei nog dat hij daar niet heen moest gaan) en dat ding klappert tegen de bodemplaat aan en de auto maakt veel meer herrie. Zoveel dat ik weiger lange afstanden met dat gebakje te rijden, je wordt doodmoe van die irritante brom.
vaak zit er een binnenband in....quote:Op zondag 16 maart 2008 23:04 schreef 2cv het volgende:
[..]
In kruiwagenbenden (= skelterbanden) kan gewoon ene prop geschoten worden zoals bij een autoband. Ik heb er ervaring mee.
als ze al niet kunenn uitlijnen omdat het te moeilijk is zou ik ze zoiets al helemaal niet aanvertrouwen!!!quote:Op maandag 17 maart 2008 15:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Effe vraagje: bij mijn katalysator zijn de 4 bouten van de flensen afgebroken. Kan ik die daar laten uitboren?
Gelukkig verkoopt kwik fit geen remmendelen voor motorenquote:Op zondag 16 maart 2008 23:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tuurlijk kom ik met losse wielen, dan hoef ik dat verhaal over slechte remblokken en zo ook niet aan te horen.![]()
Maar je klinkt niet al te zeker, zal wel een ander adres zoeken als mijn banden binnen zijn.
Een paar jaar terug was de pasvorm vaak slecht dat is een feit. Tegenwoordig moet ik zeggen dat het op zich wel meevalt zeker met gangbare uitlaten, die passen vaak echt probleemloos. Kom niet met een volvo aanzetten want die geven eigenlijk altijd wel problemen op de een of andere manier.quote:Op maandag 17 maart 2008 00:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat niet alleen maar ze hebben ook niet de juiste vorm. Mijn stiefvader heeft zich ook zo'n bordkartonnen uitlaat van de Kwik Fit laten aansmeren(en ik zei nog dat hij daar niet heen moest gaan) en dat ding klappert tegen de bodemplaat aan en de auto maakt veel meer herrie. Zoveel dat ik weiger lange afstanden met dat gebakje te rijden, je wordt doodmoe van die irritante brom.
We wachten met spanning op jou bevindingenquote:Op maandag 17 maart 2008 13:36 schreef Blik het volgende:
heb net een ohra auto-verzekering afgesloten, daar zit ook een tegoed bij voor reparaties bij de kwikfit a 250 euro...
Ja heel fijn allemaal maar dit is natuurlijk gewoon appels met peren vergelijken een nieuwe uitlaat (ook al is het kwik fit) is natuurlijk altijd duurder dan een tweedehands exemplaar. Verder lees ik ook niet echt dat de kwik fit je besodemieterd heeft ofzo.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:46 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Ik ben laatst ook nog bijzonder pissig geworden op mn pa omdat hij een kwikfituitlaat voor veel teveel pieken onder de auto van mn zusje had laten leggen. Als ze terug naar utrecht had gereden (waar ze woont nota bene) dan had ik zo van de sloop voor nog geen 2 tientjes een nieuw apparaat onder een andere 205 getrokken. Dit geintje kostte iets van 100 euro geloof ik voor een nieuwe einddemper...
Alles kan maar je moet wel veel geluk hebben iemand bij de kwik fit te treffen die geduldig genoeg is om dat secuur te doen, kan het je in ieder geval niet aanraden.quote:Op maandag 17 maart 2008 15:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Effe vraagje: bij mijn katalysator zijn de 4 bouten van de flensen afgebroken. Kan ik die daar laten uitboren?
Het uitboren van zoiets kan je nog met je eigen ogen controleren of dat goed gebeurd is, met uitlijnen kan je dat wel vergeten en kan je het alleen in je 'stuur' merken.quote:Op maandag 17 maart 2008 17:51 schreef gateway het volgende:
[..]
als ze al niet kunenn uitlijnen omdat het te moeilijk is zou ik ze zoiets al helemaal niet aanvertrouwen!!!
Dan nog eerder een Euromaster oid
Dat noem ik ronduit slecht! Niet calibreren van apparatuur!quote:Op maandag 17 maart 2008 18:06 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Het uitboren van zoiets kan je nog met je eigen ogen controleren of dat goed gebeurd is, met uitlijnen kan je dat wel vergeten en kan je het alleen in je 'stuur' merken.
Meeste uitlijn apparten zijn trouwens al behoorlijk gebruik bij kwik fit, op zich niet zo erg want het is best aardig spul. Jammer alleen dat de apparatuur nooit gecalibreerd word!
Zo lijnen wij al maanden uit met een apparaat welke een grote afwijking heeft. Als je een auto helemaal uitgelijnd hebt en je doet het nog een keer opnieuw nadat je er een rondje mee hebt gereden, dan geeft het apparaat totaal andere waardes aan dan zoals je hem de vorige keer volgens de computer hebt afgesteld.
dat vind je al een probleem?quote:Op maandag 17 maart 2008 18:14 schreef gateway het volgende:
[..]
Dat noem ik ronduit slecht! Niet calibreren van apparatuur!
In de bouw moet elke ladder elke steiger elke haspel elk verlengsnoer elk electrisch apparaat gekeurd worden eens per jaar, en zo met zoveel dingen, en voor garages geldt dat niet???
Veel meetapparatuur moet ook elk jaar geijkt worden etc, en ook dat geldt dan niet voor zulke machines???
zag de foto's nu pas.... inderdaad een zooitje, damn, mijn werkbank is nog netter opgeruimd! zo kan je toch niet werken!!!quote:Op maandag 17 maart 2008 18:24 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat vind je al een probleem?
dude, gezien hoe de werkplaats eruit ziet?
Dat zegt al genoeg.
In de bouw moeten dingen gekeurd worden omdat dit verplicht is volgens de wetgeving. Bij kwik fit worden ook dingen die onderhevig zijn aan wetgeving ook gewoon periodiek gekeurd, zoals het de uitlaatgastester voor de co meting e.d. Uitlijn- en balanceerapparatuur zit daar niet bij en aangezien het een dure aangelegenheid is om hier periodiek onderhoudt aan te geven, word dit alleen gedaan als er erg veel klachten komen van klanten over de betreffende apparatuur.quote:Op maandag 17 maart 2008 18:14 schreef gateway het volgende:
[..]
Dat noem ik ronduit slecht! Niet calibreren van apparatuur!
In de bouw moet elke ladder elke steiger elke haspel elk verlengsnoer elk electrisch apparaat gekeurd worden eens per jaar, en zo met zoveel dingen, en voor garages geldt dat niet???
Veel meetapparatuur moet ook elk jaar geijkt worden etc, en ook dat geldt dan niet voor zulke machines???
Om iets op volgorde te leggen heb je wel een complete opeenvolgende serie nodig, in dit geval gaat het dus een beetje lastig omdat er gewoon heel veel doppen en sleutels ontbreken in de gereedschapsets.quote:Op maandag 17 maart 2008 19:36 schreef gateway het volgende:
[..]
En sowieso als je gereedschap netjes op orde hebt werkt een stuk makkelijker, dat bv. sleutels, schroevendraaiers en rateldoppen op volgorde liggen
erg ook dat goed werk afleveren met het juiste gereedschap minder belangrijk is dan die bonus.....quote:Op maandag 17 maart 2008 21:22 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Om iets op volgorde te leggen heb je wel een complete opeenvolgende serie nodig, in dit geval gaat het dus een beetje lastig omdat er gewoon heel veel doppen en sleutels ontbreken in de gereedschapsets.
Nieuw gereedschap kopen is ook een heikel punt omdat alles wat aan gereedschap gekocht word af gaat van het bedrag van waar de manager en assistent bonus over kunnen krijgen.
Jullie zullen begrijpen dat gereedschap dus alleen word aangeschaft als er geen andere manier is om de klus te klaren met het huidige gereedschap.
Ik denk dat dit wel een beetje aangeeft wat voor type mensen manager mogen spelen.quote:Op maandag 17 maart 2008 21:33 schreef gateway het volgende:
[..]
erg ook dat goed werk afleveren met het juiste gereedschap minder belangrijk is dan die bonus.....
Das vreemd, heb ik echt nog nooit eerder gehoord dus kan je niet zeggen of dat nou aan ligt dat kwik fit dat blokkeerd ofzo.quote:Op maandag 17 maart 2008 21:34 schreef sabeltandtijgermug het volgende:
Ik heb een MEGA Klacht.
Waarom kun je als je een VOIP lijn hebt thuis, kwikfit niet bereiken? Dat word namelijk geblokkeerd. Rete irritant.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dat op het moment even niet weet, ik meen iets van rond de 10 euro per velg, staal of licht metaal maakt niets uit daarbij.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:33 schreef Blik het volgende:
Ik heb een vraag, hoe duur is het uitbalanceren van je wielen?
(mijn stuur trilt namelijk rond de 90 km/h)
Hehe, dat heeft niet altijd succesquote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:10 schreef Oblivion het volgende:
Bedankt voor het antwoord!
Op naar de kwikfit, met lage decolleté...
Ik verbaas me er soms echt over hoeveel geld mensen nog in een auto steken die echt op het einde van z'n levensduur zit. Hoe vaak ik geen compleet nieuwe uitlaat op een oude opel heb gemonteerd waarbij je met de schroevendraaier zo door de bodem heen kon prikken...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:22 schreef Sloper het volgende:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar mijn ervaring met Kwik-Fit (die in Haarlem met de kapperszaak op de hoek) is eigenlijk best goed.
Kijk je moet er niet naartoe als je, je liefhebbersauto een beurt wilt geven. Maar ik heb d'r een paar keer een bandje laten plakken en vernieuwen en dat ging best prima.
Zo'n kwikfit is gewoon prima als je een nieuw bandje/uitlaatje nodig heb voor je ¤500 bak (alhoewel de sloop misschien dan een beter alternatief is...). De uitlaten zijn wel van pauperkwali, maar gezien de pauperbakken die er komen, houdt de uitlaat het meestal langer uit
Was ook niet voor de korting...quote:
Het management is ook een zooitje vuilnis, kontelikkers eerste klas die denken verstand van zaken te hebben. Probleem bij deze mensen is dat ze allemaal onderaan zijn begonnen en zich langzaam naar boven hebben gewerkt in de organisatie, maar zonder daarvoor een goede (economische/bedrijfskundige HBO/WO) opleiding hebben gevolgd die eigenlijk wel nodig is als je op zo;n plek in de organisatie zit.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:30 schreef Sloper het volgende:
Dat van dat gereedschap vind ik overigens wel een kwalijke zaak. Ik vind het managment van hogeraf een beetje als supermarkt-nazi's klinken. Van die gasten die door kontlikken teveel omhoog zijn gegleden dan voor hun intellectuele capaciteiten goed is...
Inderdaad heel kwalijk, wel mega-klote voor jou. Hoewel jij er nu stage loopt (toch?) maar het voor een vaste medewerker uiteindelijk helemaal rampzalig kan worden.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:48 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Het management is ook een zooitje vuilnis, kontelikkers eerste klas die denken verstand van zaken te hebben. Probleem bij deze mensen is dat ze allemaal onderaan zijn begonnen en zich langzaam naar boven hebben gewerkt in de organisatie, maar zonder daarvoor een goede (economische/bedrijfskundige HBO/WO) opleiding hebben gevolgd die eigenlijk wel nodig is als je op zo;n plek in de organisatie zit.
Waarom het bij kwik fit zo'n zooitje is met gereedschap heeft ook veel te maken met het grote personeelsverloop, niemand heeft een eigen gereedschapskar, zoals bij veel garages wel het geval is. Iedereen sleuteld dus met al het gereedschap wat op het filiaal is, waarbij de monteur er onzorgvuldig mee omgaan omdat het toch van iedereen is. Werken met eigen karren is niet echt een optie omdat het persooneelsverloop te hoog is om daaraan te gaan beginnen.
Het is heel dom van het management dat ze niet gewoon eens zorgen dat ze dit op orde brengen want als ik zie hoeveel tijd ik soms kwijt ben met het zoeken naar het juiste gereedschap... ik loopt geregeld gewoon 10 minuten te zoeken naar bijvoorbeeld een lang dopje 10, tijd die dus gewoon weggegooid geld is.
Als je je olie(filter) en brandstoffilter wil laten vernieuwen zou ik het zeker doen. Mocht je een 'echte' grote beurt willen hebben voor je auto zou ik even langs de dealer oid gaan, zoals ik ook eerder in dit topic vertelde stelt een grote beurt van de kwik fit echt totaal niets voor. Probleem is dat er geen vaste definitie is van het begrip 'grote beurt' iedereen mag roepen dat ie dat doet en zelf bepalen wat eronder valt.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:01 schreef keeltjepeeltje het volgende:
Ik heb een MG TF uit 2001 en nu moet mijn auto en grote beurt hebben. Kan ik hiervoor ook bij Kwik Fit terecht? Ik vind de dealer vrij prijzig... Kan jij mij een advies geven wat ik hiermee het beste kan doen?
Formulier als in: rekening?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:27 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Bij de kwik fit word opgezocht in de computer om de hoeveel duizend km deze vervangen moet worden en op het formulier gezet.
Ok, het wordt dus aftellen tot een van je collega's of een klant die toevallig meeleest en dit herkent verschijntquote:Op zondag 16 maart 2008 19:11 schreef kwikfit het volgende:
Om even een beeld te scheten hoe het eruit kan zien in een gemiddeld filiaal even een paar foto's ter illustratie, zie je gelijk met wat voor vreselijk zooi aan gereedschap ik me werk moet doen...
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
"Kwikfit heeft dit nummer geblokkeerd" zegt mij genoeg.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:26 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Das vreemd, heb ik echt nog nooit eerder gehoord dus kan je niet zeggen of dat nou aan ligt dat kwik fit dat blokkeerd ofzo.
Ik zal er maar niet te veel op in gaan wat mijn rol in het zooitje is, maar ik doe mijn ding in de werkplaats zelf. Maar mensen die er al jaren werken en toch wel een goede wil hebben, word het goed werken totaal onmogelijk gemaakt door slechte ondersteuning van bovenaf, het enige wat ze kunnen sturen is dingen die je moet doen, maar goed gereedschap ho maarquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:09 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Inderdaad heel kwalijk, wel mega-klote voor jou. Hoewel jij er nu stage loopt (toch?) maar het voor een vaste medewerker uiteindelijk helemaal rampzalig kan worden.
Die zeepbal barst vroeg of laat wel als de kwaliteit steeds verder zakt, de klachten zich opstapelen tot niemand meer naar Kwik-Fit wil met z'n autootje. De kwaliteit zakt omdat er geen behoorlijk gereedschap is en men qua klusjes meer bezig is met kwantiteit dan kwaliteit.
Tegelijkertijd zitten er een paar managers die zelf nooit een auto van onder hebben gezien even flink de zakken te vullen met al die bonussen die zij krijgen door zo gemakkelijk geld binnen te slepen.
Dan komt het moment dat de boel op de fles gaat, gaan die managers (die dus een leuke spaarrekening hebben) lekker ergens anders aan de slag en mag het 'lagere' personeel wat op de werkvloer werkzaam was ander werk gaan zoeken.
'U bent monteur zegt u, waar heeft u hiervoor gewerkt?'
'Bij de Kwik-Fit meneer'
''
Sorry mijn fout, was een beetje onduidelijk.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Formulier als in: rekening?
Zoiets belangrijks wordt wel berekend maar niet vervangen of begrijp ik dat verkeerd?
Nou dat hoeft niet per se, als je een beetje ervaring ermee hebt is wel van de buitenkant te zien of een band verbrand is van de binnenkant of niet. Je ziet dat namelijk aan de wang van de band(zijkant) die een andere kleur heeft gekregen in het middelstuk. Maar een dame vanachter een balie... daar krijg ik ook aardig mijn twijfels overquote:Op woensdag 19 maart 2008 00:15 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Laatst ben ik er nog met een lekke band geweest, eerste vraag was of ik met de auto zelf was of de band los mee had... Toen ik zei dat ik de band los mee had, zag de dame vanachter de balie al dat de band verbrand was en niet meer gerepareerd kon worden.![]()
Staat dus vast dat als ik met de auto zelf was, ze me 2 nieuwe banden aan gingen smeren![]()
Paar jaar geleden voor een APK daar geweest, 'ja meneer, er moeten nieuwe schokdempers onder, 1500 euro."
Bij een echte garage laten keuren, nog gevraagd naar de staat van de schokdempers...
niks mis mee.
Ik denk niet dat je zo kunt zien welk filiaal dit is, maar ik wil wel een prijs uitloven.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:25 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Ok, het wordt dus aftellen tot een van je collega's of een klant die toevallig meeleest en dit herkent verschijnt
Dat er bij een grote beurt niet eens naar de riem gekeken wordt vind ik een zéér kwalijke zaak!quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:02 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Daar staat ook bij een vakje met: 'distributieriem vervangen om de:' wat de manager dan vaak even uit de computer haalt. Verder word er niet eens gekeken naar de betreffende riem.
Dus die riemen worden wel (zogenaamd) vervangen? Let op dat "zogenaamd" tussen haakjes staat, ik vraag me echt af of ze het nou wel of niet doen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:02 schreef kwikfit het volgende:Het word overigens niet echt berekend omdat het bij de grote beurt in zit.
Ben ik met je eens, maar mensen voorliegen heeft weinig met werken te maken.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:02 schreef kwikfit het volgende: Een dealer baseerd zijn prijs voor de grote beurt op de dingen die vervangen zijn en de uren die hiervoor nodig waren. Bij kwik fit is de prijs voor een grote beurt een vaste prijs, je zal snappen dat je op deze manier alleen geld kan verdienen als er snel gewerkt word, wie denkt dat dit de kwaliteit ten goede komt mag nu zijn vinger opsteken. Ook hierbij geld weer dat kwalitiet nou eenmaal geld kost.
Zoals ik de reaktie van Kwikfit lees zit de distributie bij de grote beurt in.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:50 schreef keeltjepeeltje het volgende:
Als ik de dealer moet geloven doen ze ook niet veel meer als de olie verversen en een paar andere dingen nakijken, de rest zoals distributie en andere dingen komen er ook apart bij, en dan scheeld het toch wel aardig wat geld, en de apk is dan ook nog niet gebeurd, dus waarom is de kwikfit dan zo verkeerd????
Het was een Mazda 323 uit 1988quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:09 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Wat voor auto heb je trouwens ? schokbrekers van 1500 euro! die ben ik nog nooit tegengekomen en ik heb al aardig vaak dure wagens gedaan.
In mijn beleving is Kwik-fit nog altijd een fastfitter, sinds wanneer hebben ze hun dienstenpakket uitgebreid volgens jouquote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:05 schreef kwikfit het volgende:
Trouwens TS, waar baseer jij onderstaande uitspraak precies op?
[..]
Ja dat is nou typisch kwik fit, ze pretenderen een autobedrijf te zijn terwijl er maar een zeer select aantal dingen aan een auto gedaan kan worden, omdat de monteurs er de ballen verstand er van hebben.
Ikke?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 01:21 schreef PNG het volgende:
Moet je denkenWaarom zien we nooit foto's van jouw auto in topstaat met jouw achter stuur op circuit ?
Ben benieuwd.
Tuurlijk mag het gezegd worden als iets goed is, waarom niet?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 01:25 schreef PNG het volgende:
Ja jij, ik denk ook quickshit sucks, maar was gewoon echt goed.
Mag dan ook gezegt worden toch ? ik had het niet verwacht. Ook niet zo'n reactie van jouw overigens.
Als iets gewoon goed was mag je zeggen toch ?

Dat is echt niet zo vreemd hoor.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:58 schreef JK1982 het volgende:
..nieuwe blokken op oude schijven zetten...
Ok, heb het verkeerd omschreven.. Nieuwe blokken op nagenoeg afgekeurde schijven zetten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |