Ik vind het een beetje een rare test om op die dingen te gaan testen als je hem voor een APK keuring brengt. Een oud oliefilter en oude olie hoort namelijk totaal niet bij de punten die gechecked moeten worden tijdens een keuring. Aangezien je schrijft dat het wel verholpen is denk ik dat we hier praten over meer dan alleen een APK keuring.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:16 schreef xFriendx het volgende:
In de Autoweek (17e jaargang nr 50 / 13-20 december 2006) hebben ze een keer een test gehouden onder dit soort zaken. Ook Kwik-Fit werd hier in betrokken.
De redactie van Autoweek 'vernielde' moedwillig 10 punten aan hun testauto en brachten deze vervolgens langs voor een APK beurtje.
De 10 testpunten even op een rijtje:
- Claxon defect
- Ruitenvloeistofreservoir leeg
- Ruitensproeier defect
- Reserveband leeg
- Profiel voorband matig
- Grootlichtlamp rechts defect
- Zijknipperlicht links defect
- Kentekenverlichting links defect
- Oliefilter oud
- Olie oud
Zij zijn onder andere ook bij een filiaal in Breda langsgeweest. Het filiaal op de Ettensebaan 23 (nabij een woonboulevard), weet niet of dit ook het filiaal is wat hier eerder door iemand genoemd werd.
Ruitenvloeistof is bijgevuld, weinig profiel banden is opgemerkt, oliefilter en olie is vervangen. Score: 4 uit 10.
Niet zo best dus. Echter zijn er wel uitzonderingen, een filiaal in Delft scoort een 9,5.
Al met al is de gemiddelde score over de 10 filialen (door heel het land) die zijn bezocht een 5,35. Heel veel wordt dus niet opgemerkt.
De claxon is bijvoorbeeld in slechts 3 van de 10 gevallen gerepareerd. Hetzelfde voor het knipperlicht links, een euvel wat je toch wel als eerste zou moeten opmerken tijdens een APK keuring.
Ik kan je 1 ding vertellen: als een auto door een APK heen komt wil echt niet zeggen dat deze 100% veilig is. Het gebeurd zo vaak dat mensen bij ons komen met een piepend geluid bij het remmen, dan blijkt dat de remmen totaal op zijn.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:30 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
En dat noem jij gunstig?? Een APK papiertje belangrijker vinden dan een veilige auto
Tja lastig oordelen vanachter mijn computer maar het lijkt dan erop dat ze die dag nog even het budget moesten halenquote:Op zondag 16 maart 2008 01:55 schreef thaduck het volgende:
[..]
Dan moeten ze nodig de specificaties, meetapparatuur of de brillen bijstellen hoorAuto is nog 2 jaar bij mij geweest, in onderhoud bij een dealer en nooit zijn de remschijven vervangen
Je wil echt niet weten hoeveel mensen over de zeik gaan omdat we een lampje hebben vervangen van 4 euro om hem door de APK heen te krijgen. Persoonlijk vind ik dat vreselijke mensen, die rationeel denken kwijt zijn geraakt en koste wat kost op de eerste rij willen zitten voor een dubbeltje.quote:Op zondag 16 maart 2008 11:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan nog hadden ze gebreken moeten testen die je als leek niet zelf kunt zien. Zoals bijvoorbeeld wiellagers ofzo.
Mijn auto is trouwens ooit eens afgekeurd op een kapot nummerplaatverlichtingslampjeWas bij het Profile Tyrecenter en zelfs hiervoor moest ik toestemming geven om het te vervangen
Hoewel dit op zich goed is natuurlijk.
Persoonlijk ga ik dan liever ff naar de goede bandenzaak. Een setje goede banden is een must. Ik ken iemand die een auto had gekocht en daar durfde we niet harder mee dan 100/110 omdat hij dan erg ging slingeren. Een setje goede banden eronder en boven 130/140 niks. (harder hebben we nog niet gereden)quote:Op zondag 16 maart 2008 12:28 schreef Fastmatti het volgende:
Van die Porsches enzo is het eigenlijk nog logischer dat ze naar de kwit-fit ofzo gaan. APK is natuurlijk ontzettend goedkoop, maar vooral op banden is enorm veel te besparen. Dealer rekent zo 2500,- terwijl het ergens anders de helft kost, letterlijk dus.
De mogelijke besparingen zijn echt enorm.
Dat is natuurlijk de beste optiequote:Op zondag 16 maart 2008 12:31 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
Persoonlijk ga ik dan liever ff naar de goede bandenzaak. Een setje goede banden is een must. Ik ken iemand die een auto had gekocht en daar durfde we niet harder mee dan 100/110 omdat hij dan erg ging slingeren. Een setje goede banden eronder en boven 130/140 niks. (harder hebben we nog niet gereden)
Ik weet niet wat jij met goede banden bedoelt, maar bij kwik fit kan je echt wel gewoon dezelfde banden krijgen als die je bij elke andere dealer koopt dus daar hoef je het echt niet voor te laten. Wellicht heb je eigen merkbanden gekocht daar kan ik het me heeel goed bij voorstellen, die dingen maken een vreselijke herrie tijdens het rijden en zijn lastig te balanceren. Ik denk overigens dat je banden slecht gebalanceerd zijn, althans dat klinkt mij wel bekend in de orenquote:Op zondag 16 maart 2008 12:31 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
Persoonlijk ga ik dan liever ff naar de goede bandenzaak. Een setje goede banden is een must. Ik ken iemand die een auto had gekocht en daar durfde we niet harder mee dan 100/110 omdat hij dan erg ging slingeren. Een setje goede banden eronder en boven 130/140 niks. (harder hebben we nog niet gereden)
quote:Op zondag 16 maart 2008 12:36 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wel blijven opletten natuurlijk en vooral vergeten niet zelf je wielbouten nog even aan te draaien.
Nee, maar het zijn wel altijd klanten van de Kwikfit waarbij de wielbouten plotseling losrakenquote:
Nee klopt niet, tenminste niet bij de apparaten waarmee ik gewerkt heb. Er zitten vaak 2 standen op om als je bijvoorbeeld twee verschillende typen wielen door elkaar heen wil balanceren, dit is zodat je niet het apparaat opnieuw hoeft in te stellen als je tussendoor even een ander wiel gebalanceerd hebt.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:41 schreef Fastmatti het volgende:
Ik heb ooit weleens gehoord dat een bandenbalanceerapparaat twee standen heeft. De eerste om het even grof te balanceren en dan de tweede stand voor het betere werk. Daarbij wordt de tweede stap standaard overgeslagen. Klopt dit? Of is het een verhaal van klok klepel.
En niet alleen de wielbouten kan ik je vertellenquote:Op zondag 16 maart 2008 12:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nee, maar het zijn wel altijd klanten van de Kwikfit waarbij de wielbouten plotseling losraken
Heeft denk ik meer te maken dat ik een lieverhebber van dat type auto ben. Een echte liefhebber die kan sleutelen is in de meeste gevallen iets beter dan een monteur die alle types moet kunnen repareren van een Merk.quote:Op zondag 16 maart 2008 02:09 schreef Stefan740 het volgende:
De ATU is net zo'n ramp.
Oh en als je zelf echt wat ervaring hebt en een handboek/vraagbaak oid kun je idd beter zijn dan de 'officiele' monteurs casejunkie
I stand corrected, het ging inderdaad niet om een APK keuring, maar om een kleine beurt. Mijn excuses.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:19 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een rare test om op die dingen te gaan testen als je hem voor een APK keuring brengt. Een oud oliefilter en oude olie hoort namelijk totaal niet bij de punten die gechecked moeten worden tijdens een keuring. Aangezien je schrijft dat het wel verholpen is denk ik dat we hier praten over meer dan alleen een APK keuring.
Desalniettemin vind ik het wel heel slordig dat ze zo veel steken hebben laten liggen bij een APK keuring aangezien ze hier als ze een steekproef op krijgen wel aardig de sjaak zijn. Meestal gebeurd de keuring dan ook behoorlijk volgens het boekje omdat keurmeesters ook graag hun papieren willen houden.
Als de auto voor een kleine beurt was gebracht dan had de uitkomst me niets verbaasd. Daar word namelijk de olie even snel bij ververst en gekeken waar nog makkelijk, snel en veel geld aan verdient kan worden. Verder word er eigenlijk nauwelijks naar verlichting e.d. gekeken omdat dit toch geen geld oplevert.
Als klanten er dan zelf achterkomen dat er na de beurt toch een lichtje kapot is dan word meestal doodleuk gezegd dat het zomaar kan gebeuren dat een licht het 5min geleden nog deed en nu ineens niet meer, beetje lastig alleen als 3 of 4 lampen stuk zijn
Zelfs een blinde zwarte soul zanger zou het opmerken, je knipperlichten knipperen sneller en het "klik" geluid van je knipperlicht gaat dus ook sneller.quote:Op zondag 16 maart 2008 13:18 schreef xFriendx het volgende:
[..]
I stand corrected, het ging inderdaad niet om een APK keuring, maar om een kleine beurt. Mijn excuses.
Ben het wel met je eens dat je kapotte lampjes (zoals je knipperlicht) makkelijk zelf kan opmerken. Aan de andere kant als zij dat om een bepaalde reden niet doen (je bent een blinde zwarte soul zanger) dan moet de garage dat alsnog doen.
Je krijgt bij de merkdealer trouwens 100 euro terug voor je oude katalysator.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:59 schreef kwikfit het volgende:
- Als je een katalysator laat vervangen bij de kwik fit, eis dan je oude of je geld terug deze is namelijk geld waard!
kwik fit krijgt hiervoor 25 euro, wat ze dus verdienen bovenop wat jij zelf betaald voor je nieuwe katalysator.
Hadden zo bij ons op school in de garage ook een keer geflikt. Ging zo het wiel van een auto vandoor toen ie de bocht nam.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:49 schreef retuow82 het volgende:
En thuis maar even mijn wielbouten nagelopen, je weet maar nooit....
Kwik fit is alleen maar leuk voor een accu of een uitlaat.
Uitlaten van de kwikfitquote:Op zondag 16 maart 2008 12:49 schreef retuow82 het volgende:
Kwik fit is alleen maar leuk voor een accu of een uitlaat.
No way dat je er 100 euro voor terug krijgt, zo waardevol is dat kleine beetje platina wat erin zit ook weer niet.quote:Op zondag 16 maart 2008 13:42 schreef Quint24 het volgende:
[..]
Je krijgt bij de merkdealer trouwens 100 euro terug voor je oude katalysator.
En dat is waarschijnlijk ook wat de kwik-fit ervoor krijgt.
Alleen geven ze de klant er maar 25 euro voor en de rest is winst voor hun zelf.
Zolang er animo voor is dan blijven ze bestaan natuurlijk, maar ik denk dat als als potentiele klanten die topic zouden lezen dat ze wel 2 keer achter hun oren krabben voor ze een bezoek brengen.quote:Op zondag 16 maart 2008 14:54 schreef gateway het volgende:
als ik dit zo lees wordt het tijd dat de kwikfit opgedoekt wordt..... bouten en moeren vergeten aan te draaien, zeggen dat je filters hebt vervangen maar dat niet hebt gedaan, verkeerde olie in remsystemen en dan er niks van zeggen en voor nood repareren...... Echt, volgens mij kunnen ze nog niet eens een band op de goede spanning brengen!!
Het zijn geen top uitlaten bij kwik fit dat moet ik toegeven, maar vooral de manier van montage zorgt voor een korte levensduur.quote:Op zondag 16 maart 2008 16:02 schreef Stefan740 het volgende:
[..]
Uitlaten van de kwikfit![]()
Een kennis heeft er 50.000km mee gedaan voordat ie kapot was...
Tja hoe ver moet je gaan met service ? je betaald er niets voor dus als je die band voor iedereen weer op de auto moet zetten moet je dat op een gegeven moment ook gaan doorbereken in de prijs, en die is juist relatief gezien best laag voor het plakken van een lekke band bij een kwik fit. Dat gebeurd natuurlijk ook met de opzet dat men hoopt dat de band niet meer te reparen is zodat er weer lekker geld verdient kan worden aan de verkoop van nieuwe bandenquote:Op zondag 16 maart 2008 16:51 schreef jitzzzze het volgende:
Kwikfit
Een keer mn band laten maken nadat een schroef het nodig vond om mee te liften. Moest hem er 's middags zelf weer op zetten. Lekkere service...
Kijk dat zijn nou de vragen waarvoor ik dit topic geopend heb.quote:Op zondag 16 maart 2008 18:18 schreef Wokkel het volgende:
Leuk topic!
Wat is de maximale korting die je kan bedingen voor een uitlaat, banden of remmen?
Zijn er naast het oppompen nog meer dingen gratis?
Nogal vreemd dan..? En als ze een steekproef krijgen krijgt de keurmeester strafpunten en na een paar incidenten wordt zijn RDW bevoegdheid ingetrokken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:16 schreef xFriendx het volgende:
In de Autoweek (17e jaargang nr 50 / 13-20 december 2006) hebben ze een keer een test gehouden onder dit soort zaken. Ook Kwik-Fit werd hier in betrokken.
De redactie van Autoweek 'vernielde' moedwillig 10 punten aan hun testauto en brachten deze vervolgens langs voor een APK beurtje.
De 10 testpunten even op een rijtje:
- Claxon defect
- Ruitenvloeistofreservoir leeg
- Ruitensproeier defect
- Reserveband leeg
- Profiel voorband matig
- Grootlichtlamp rechts defect
- Zijknipperlicht links defect
- Kentekenverlichting links defect
- Oliefilter oud
- Olie oud
Zij zijn onder andere ook bij een filiaal in Breda langsgeweest. Het filiaal op de Ettensebaan 23 (nabij een woonboulevard), weet niet of dit ook het filiaal is wat hier eerder door iemand genoemd werd.
Ruitenvloeistof is bijgevuld, weinig profiel banden is opgemerkt, oliefilter en olie is vervangen. Score: 4 uit 10.
Niet zo best dus. Echter zijn er wel uitzonderingen, een filiaal in Delft scoort een 9,5.
Al met al is de gemiddelde score over de 10 filialen (door heel het land) die zijn bezocht een 5,35. Heel veel wordt dus niet opgemerkt.
De claxon is bijvoorbeeld in slechts 3 van de 10 gevallen gerepareerd. Hetzelfde voor het knipperlicht links, een euvel wat je toch wel als eerste zou moeten opmerken tijdens een APK keuring.
Whahahahquote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:15 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Herkenbaar!
Is bij ons ook al talloze malen gebeurd. Op het bandenapparaat zit een rubber die ervoor moet zorgen dat er geen metaal op velg contact is. Dit rubber slijt echter en dan kan de arm van het bandenapparaat dus tegen bepaalde velgen aankomen. Kwik fit is alleen een beetje laks met onderhoud van dit soort apparaaten met als gevolg dat er bijna nooit nieuwe rubbers opgezet worden simpelweg omdat deze niet gekocht (mogen) worden.
Mocht zoiets gebeuren dan krijg je zodra je contact opneemt met de klantenservice het wel allemaal prima vergoed, ze zijn echt doodsbang voor ontevreden klanten en zullen alles in het werk stellen om je tevreden te krijgen op het hoofdkantoor.
Volgens mij ben jij helemaal niet van de Kwikfit, maar van Euromaster ofzo.quote:Op zondag 16 maart 2008 18:46 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Kijk dat zijn nou de vragen waarvoor ik dit topic geopend heb.
...
Kwik fit is ook erg handig als je even je auto onder een brug wil bekijken, dan rij je gewoon langs en zeg je dat je uitlaat een raar geluid maakt en dan kijk je gelijk even mee als de monteur driftig op zoek gaat naar het zogenaamde euvel.
Het is vooral het hoofdkantoor zoals ik al zei die alles in het werk zal stellen om ontevreden klaten weer proberen tevreden te toveren, maar laat me raden jij hebt geen contact met de klantenservice opgenomen of wel ?quote:Op zondag 16 maart 2008 19:00 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Whahahah
Hahahahaahahahaa![]()
![]()
![]()
![]()
Hahahahahahaahahaaaahahaah![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
snif...![]()
snotter..
pinkt traan weg.
Ik ga Never, nooit meer naar kwikfit, gebruiken tenminste in den bosch gewoon verkeerde materialen, of 2e hands.. lichten je op.
Aub.. je zit hier echt verkeerd
of een keer toen ik een hoes om een as geduwd wilde hebben,
kwam ik terug ( moest 3 uur duren ).. kostte het me 25 euro.
Dank-je-wel
met als excuus dat t voor de "jongens" was..
Dan ben jij iemand die het wel weer goed getroffen heeft, das mooiquote:Op zondag 16 maart 2008 18:54 schreef detulp050 het volgende:
Ik heb best wel positieve ervaringen bij de Kwikfit aan de Atoomweg in Groningen. Ik ga er niet altijd heen, maar als ik er voor iets kom zijn ze altijd netjes en correct
Dat zou wel een goede zijn hequote:Op zondag 16 maart 2008 19:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij helemaal niet van de Kwikfit, maar van Euromaster ofzo.
Kijk heel veel mensen hebben een slechte ervaring bij de kwik fit (ja echt het kanquote:Op zondag 16 maart 2008 19:10 schreef Pumatje het volgende:
nogal goed beleid voeren ze dan.
Luister ik heb nu al heel wat jaren bedrijfscommunicatie studie achter de rug.
En ik kan on-mo-gen-lijk geloven dat de top dit wil, en het kader dat doet..
Zou namelijk faillisement betekenen, maar aangezien de kwikfit gewoon mikt op budget materiaal met een budget bemanning van uitvoerende personeel hoeven ze helemaal niet te voldoen aan de eisen van een gemiddelde autoliefhebber.
als het hoofdkantoor alles eraan zou doen om klanten tevreden te stellen zou het betekenen dat die vestiging de problemen zou moeten op lossen die op de werkvloer ontstaan, en dat klopt niet en kan ook niet kloppen. De top kijkt dan naar waar het probleem zit en daar wordt dan iets aan gedaan, en je wil zeggen dat de klantenservice het gezeik maar blijft oplossen?
Uiteraard heb ik de klantenservice niet gebeld, ik moet dan gaan zeiken om 25 euro en uren aan de telefoon hangen?Gaat er mij om hoe ik benaderd werd en af werd gezet en dan trek ik liever gelijk de conclusie nooit meer terug te komen dan nog eens een oplossing te gaan zoeken. Als bij zulke kleine zaakjes je al zo wordt behandeld hoe moet het bij grotere taken gaan...
En wat ik van kennis/vriend/omstander opvang is dat bij de grotere taken helemaal geen kwik fit bij moet worden geroepen.
Kijk jij had al een vermoeden en die goede monteur heeft het alleen maar bevestigd, je mag wel een beetje dankbaar zijn soms hoor!quote:Op zondag 16 maart 2008 19:17 schreef koudhier het volgende:
Mijn Kwik Fit ervaring:
Ik vroeg of ze even naar mijn uitlaat konden kijken. Zo gezegd zo gedaan. Auto op de brug, "monteur" staat eronder en ik ga er ook onder staan om mee te kijken.
Wat doet die prutser: hij ziet een roestplekje (niet lek) en zegt "ja kijk, hier is 'ie bijna door". Vervolgens pakt ie z'n schroevendraaier en gaat ertegen staan rammen tot er een gat in zit.
Zegt ie doodleuk dat ie daar rot was en dat dat uitlaatstuk vervangen moet worden.
En bedankt he.
135 euro ex btw. krijgen wij retour.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:58 schreef kwikfit het volgende:
[..]
No way dat je er 100 euro voor terug krijgt, zo waardevol is dat kleine beetje platina wat erin zit ook weer niet.
Als je trouwens goed had gelezen wat ik schreef dan wist je dat de klant bij kwik fit er helemaal niets voor terug krijgt als hij zijn oude katalysator inleverd.
Das een mooie smak geld, als je even zegt waar ik moet zijn om oude katalysatoren in te leveren dan doe je mij en andere fokkers ook een groot plezier.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:38 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
135 euro ex btw. krijgen wij retour.
Ventieldopjes zitten bij een nieuw ventiel in, das iets van 3 euro per ventiel meen ik.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:42 schreef GizartFRL het volgende:
Ventieldopjes berekenen ze ook los?
Monteur bij ons op de zaak werkte daarvoor bij Kwikfit.
Kwam bij het magazijn aan of ze de 4 ventieldopjes die hij vernieuwd had op de bon wilden boeken.
Geld officieel alleen voor de katjes die we zelf bestellen, maar af en toe doen we zelf ook wel eentje retour.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:41 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Das een mooie smak geld, als je even zegt waar ik moet zijn om oude katalysatoren in te leveren dan doe je mij en andere fokkers ook een groot plezier.
Kijk jij noemt een prijs die je er zo voor zegt te kunnen krijgen, maar nu blijken er ineens wel wat meer haken en ogen aan te zitten, wat het verhaal een stuk ongeloofwaardiger maakt naar mijn idee. Zeker omdat je al katalysatoren van 210 euro hebt nieuw, dan lijkt die 135 euro voor een oude gebruikte mij een beetje vreemd. Maar goed daar gaat dit topic verder niet overquote:Op zondag 16 maart 2008 19:47 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Geld officieel alleen voor de katjes die we zelf bestellen, maar af en toe doen we zelf ook wel eentje retour.
Helaas kun je zelf niet heengaan en zeggen; " kijk een kat, mag ik effe vangen".
Wel leuk met de metaalboeren die zeggen de hoogste prijs te kunnen bieden voor een kat.
Ligt er een beetje aan hoe groot het wiel is en of het op het apparaat gezet kan worden en aan de goodwill van het personeel ik doe het alleen als het rustig is. Sommige kwik fit's hebben een hulp tooltje om dat soort wielen te demonteren. Voor het plakken van die banden moet je er trouwens niet op rekenen dat we daar plakspul voor hebben.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:50 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb wel een vraagje...
Onze zoon heeft een mammoet skelter en die heeft een lekker band..
Nu krijg ik de band natuurlijk nooit van het wiel af.
Doen jullie dit ook?
In principe stel je met moeren aan de stuurstang(spoorstang), daarbij kan je kleine aanpassingen doen in de stand van de wielen. Het kan zijn dat bij sommige auto's die schade hebben gehad of echt hard tegen een stoeprand aan hebben gezeten, je niet genoeg stelruimte hebt om het goed te krijgen en het dus een onbegonnen werk is. Vaker is de reden van niet willen uitlijnen de volgende:quote:Op zondag 16 maart 2008 21:09 schreef kabelhaspel het volgende:
Wat is toch het echte verhaal achter de veelgehoorde smoes: uitlijnen kan niet, stuurstang is krom.
Ik ben zelf nog nooit naar de KF geweest maar heb dit verhaaltje al zovaak voorbij zien komen, van Starletjes tot Laguna's.
In kruiwagenbenden (= skelterbanden) kan gewoon ene prop geschoten worden zoals bij een autoband. Ik heb er ervaring mee.quote:Op zondag 16 maart 2008 22:40 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan hoe groot het wiel is en of het op het apparaat gezet kan worden en aan de goodwill van het personeel ik doe het alleen als het rustig is. Sommige kwik fit's hebben een hulp tooltje om dat soort wielen te demonteren. Voor het plakken van die banden moet je er trouwens niet op rekenen dat we daar plakspul voor hebben.
Er zijn meen ik wel enkele kwik fit's zijn die dat doen, maar als ik je een advies mag geven: niet doen.quote:Op zondag 16 maart 2008 22:52 schreef vannelle het volgende:
Doet Kwikfit ook motorwielen? Ik bedoel banden omleggen
Proppen schieten doen we op de kermisquote:Op zondag 16 maart 2008 23:04 schreef 2cv het volgende:
[..]
In kruiwagenbenden (= skelterbanden) kan gewoon ene prop geschoten worden zoals bij een autoband. Ik heb er ervaring mee.
In de band van m'n Eend had ik ook proppenquote:Op zondag 16 maart 2008 23:06 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Proppen schieten doen we op de kermis![]()
Kwik fit werk uitsluitend met paraplutjes, die van binnenuit aan worden gebracht, wel zo veilig; kan er niet uitschieten en kan je gelijk de band van binnen inspecteren of deze verbrand is of andere beschadigingen heeft.
edit:
in een kruiwagen/skelterband zou je natuurlijk wel een prop kunnen schieten als je iemand kunt vinden die dat doet, dat lijkt me duidelijk
Het kan ook wel en direct dodelijk is het ook niet. Maar het alternatief dat we nu hebben met paraplutjes is gewoon veel beter. simple as thatquote:Op zondag 16 maart 2008 23:13 schreef 2cv het volgende:
[..]
In de band van m'n Eend had ik ook proppen
Helder !quote:Op zondag 16 maart 2008 23:15 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Het kan ook wel en direct dodelijk is het ook niet. Maar het alternatief dat we nu hebben met paraplutjes is gewoon veel beter. simple as that
Tuurlijk kom ik met losse wielen, dan hoef ik dat verhaal over slechte remblokken en zo ook niet aan te horen.quote:Op zondag 16 maart 2008 23:04 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Er zijn meen ik wel enkele kwik fit's zijn die dat doen, maar als ik je een advies mag geven: niet doen.
Tenzij je het in- en uitbouwen zelf doet, dan zou ik het nog wel aandurven.
Als ik al zie dat alle auto's die wij natrekken met hetzelfde moment van 110nm gedaan wordenwil ik niet weten hoe onverschillig dit doen met motorfietsen.
Dat niet alleen maar ze hebben ook niet de juiste vorm. Mijn stiefvader heeft zich ook zo'n bordkartonnen uitlaat van de Kwik Fit laten aansmeren(en ik zei nog dat hij daar niet heen moest gaan) en dat ding klappert tegen de bodemplaat aan en de auto maakt veel meer herrie. Zoveel dat ik weiger lange afstanden met dat gebakje te rijden, je wordt doodmoe van die irritante brom.quote:Op zondag 16 maart 2008 18:08 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Het zijn geen top uitlaten bij kwik fit dat moet ik toegeven, maar vooral de manier van montage zorgt voor een korte levensduur.
Ik ben laatst ook nog bijzonder pissig geworden op mn pa omdat hij een kwikfituitlaat voor veel teveel pieken onder de auto van mn zusje had laten leggen. Als ze terug naar utrecht had gereden (waar ze woont nota bene) dan had ik zo van de sloop voor nog geen 2 tientjes een nieuw apparaat onder een andere 205 getrokken. Dit geintje kostte iets van 100 euro geloof ik voor een nieuwe einddemper...quote:Op maandag 17 maart 2008 00:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat niet alleen maar ze hebben ook niet de juiste vorm. Mijn stiefvader heeft zich ook zo'n bordkartonnen uitlaat van de Kwik Fit laten aansmeren(en ik zei nog dat hij daar niet heen moest gaan) en dat ding klappert tegen de bodemplaat aan en de auto maakt veel meer herrie. Zoveel dat ik weiger lange afstanden met dat gebakje te rijden, je wordt doodmoe van die irritante brom.
vaak zit er een binnenband in....quote:Op zondag 16 maart 2008 23:04 schreef 2cv het volgende:
[..]
In kruiwagenbenden (= skelterbanden) kan gewoon ene prop geschoten worden zoals bij een autoband. Ik heb er ervaring mee.
als ze al niet kunenn uitlijnen omdat het te moeilijk is zou ik ze zoiets al helemaal niet aanvertrouwen!!!quote:Op maandag 17 maart 2008 15:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Effe vraagje: bij mijn katalysator zijn de 4 bouten van de flensen afgebroken. Kan ik die daar laten uitboren?
Gelukkig verkoopt kwik fit geen remmendelen voor motorenquote:Op zondag 16 maart 2008 23:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tuurlijk kom ik met losse wielen, dan hoef ik dat verhaal over slechte remblokken en zo ook niet aan te horen.![]()
Maar je klinkt niet al te zeker, zal wel een ander adres zoeken als mijn banden binnen zijn.
Een paar jaar terug was de pasvorm vaak slecht dat is een feit. Tegenwoordig moet ik zeggen dat het op zich wel meevalt zeker met gangbare uitlaten, die passen vaak echt probleemloos. Kom niet met een volvo aanzetten want die geven eigenlijk altijd wel problemen op de een of andere manier.quote:Op maandag 17 maart 2008 00:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat niet alleen maar ze hebben ook niet de juiste vorm. Mijn stiefvader heeft zich ook zo'n bordkartonnen uitlaat van de Kwik Fit laten aansmeren(en ik zei nog dat hij daar niet heen moest gaan) en dat ding klappert tegen de bodemplaat aan en de auto maakt veel meer herrie. Zoveel dat ik weiger lange afstanden met dat gebakje te rijden, je wordt doodmoe van die irritante brom.
We wachten met spanning op jou bevindingenquote:Op maandag 17 maart 2008 13:36 schreef Blik het volgende:
heb net een ohra auto-verzekering afgesloten, daar zit ook een tegoed bij voor reparaties bij de kwikfit a 250 euro...
Ja heel fijn allemaal maar dit is natuurlijk gewoon appels met peren vergelijken een nieuwe uitlaat (ook al is het kwik fit) is natuurlijk altijd duurder dan een tweedehands exemplaar. Verder lees ik ook niet echt dat de kwik fit je besodemieterd heeft ofzo.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:46 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Ik ben laatst ook nog bijzonder pissig geworden op mn pa omdat hij een kwikfituitlaat voor veel teveel pieken onder de auto van mn zusje had laten leggen. Als ze terug naar utrecht had gereden (waar ze woont nota bene) dan had ik zo van de sloop voor nog geen 2 tientjes een nieuw apparaat onder een andere 205 getrokken. Dit geintje kostte iets van 100 euro geloof ik voor een nieuwe einddemper...
Alles kan maar je moet wel veel geluk hebben iemand bij de kwik fit te treffen die geduldig genoeg is om dat secuur te doen, kan het je in ieder geval niet aanraden.quote:Op maandag 17 maart 2008 15:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Effe vraagje: bij mijn katalysator zijn de 4 bouten van de flensen afgebroken. Kan ik die daar laten uitboren?
Het uitboren van zoiets kan je nog met je eigen ogen controleren of dat goed gebeurd is, met uitlijnen kan je dat wel vergeten en kan je het alleen in je 'stuur' merken.quote:Op maandag 17 maart 2008 17:51 schreef gateway het volgende:
[..]
als ze al niet kunenn uitlijnen omdat het te moeilijk is zou ik ze zoiets al helemaal niet aanvertrouwen!!!
Dan nog eerder een Euromaster oid
Dat noem ik ronduit slecht! Niet calibreren van apparatuur!quote:Op maandag 17 maart 2008 18:06 schreef kwikfit het volgende:
[..]
Het uitboren van zoiets kan je nog met je eigen ogen controleren of dat goed gebeurd is, met uitlijnen kan je dat wel vergeten en kan je het alleen in je 'stuur' merken.
Meeste uitlijn apparten zijn trouwens al behoorlijk gebruik bij kwik fit, op zich niet zo erg want het is best aardig spul. Jammer alleen dat de apparatuur nooit gecalibreerd word!
Zo lijnen wij al maanden uit met een apparaat welke een grote afwijking heeft. Als je een auto helemaal uitgelijnd hebt en je doet het nog een keer opnieuw nadat je er een rondje mee hebt gereden, dan geeft het apparaat totaal andere waardes aan dan zoals je hem de vorige keer volgens de computer hebt afgesteld.
dat vind je al een probleem?quote:Op maandag 17 maart 2008 18:14 schreef gateway het volgende:
[..]
Dat noem ik ronduit slecht! Niet calibreren van apparatuur!
In de bouw moet elke ladder elke steiger elke haspel elk verlengsnoer elk electrisch apparaat gekeurd worden eens per jaar, en zo met zoveel dingen, en voor garages geldt dat niet???
Veel meetapparatuur moet ook elk jaar geijkt worden etc, en ook dat geldt dan niet voor zulke machines???
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |