Oh? Waarom niet?quote:
Woh, die was kort. Door de bocht.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:15 schreef LasTeR het volgende:
In Amerika moet je wijsvingerafdruk en gezichtsfoto laten maken anders kom je niet door customs. Niets om je druk om te maken.
Waarschijnlijk wel, want dat zou de enige manier zijn om dit geraaskal te verklaren. Waarom zou je die dingen niet afstaan? Heb je wat te verbergen?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:09 schreef LasTeR het volgende:
Jij draagt zeker ook Aluminium hoedjes?
Laten we nou niet over de VS beginnen, Nederland is primair het probleem voor de meesten hier.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:15 schreef LasTeR het volgende:
In Amerika moet je wijsvingerafdruk en gezichtsfoto laten maken anders kom je niet door customs. Niets om je druk om te maken.
Mijn vraag aan jou, waarom wel? Want ik zie geen reden waarom ik mij druk zou maken.quote:
Ik laat dmv een voorbeeld blijken dat ik er geen probleem mee heb een deel van mijn 'privacy' in te leveren.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Laten we nou niet over de VS beginnen, Nederland is primair het probleem voor de meesten hier.
Die is er ook niet, tenzij je iets te verbergen hebt of gewoon gestoord bent.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:20 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Mijn vraag aan jou, waarom wel? Want ik zie geen reden waarom ik mij druk zou maken.
Wat een kut argument is dat tochquote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, want dat zou de enige manier zijn om dit geraaskal te verklaren. Waarom zou je die dingen niet afstaan? Heb je wat te verbergen?
Ah, is dat het geluid van het onschuldig-tot-schuldig-bevonden principe dat het raam uitgeflikkert wordt onder het valse mom van veiligheid? Doet het altijd goed he? "Hey, iemand die het niet eens is met onze regels, die MOET wat te verbergen hebben!"quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die is er ook niet, tenzij je iets te verbergen hebt of gewoon gestoord bent.
Maak je geen zorgen, ik draag geen aluminiumhoedjes en ik geloof ook niet in zaken als NWO's en noem het allemaal maar op. Ik maak mij gewoon zorgen over een steeds machtiger wordende overheid. De basis hiervan ligt wat mij betreft in mijn aversie tegen een sterke overheid, ik denk dat mensen prima zelf hun zaken kunnen regelen en dat het niet de overheid is die daar voor hoeft te zorgen. In zaken als uitkeringen en economische interventie zie ik ook weinig, zo ook in deze maatregelen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:19 schreef karr-1 het volgende:
Waarschijnlijk wel, want dat zou de enige manier zijn om dit geraaskal te verklaren. Waarom zou je die dingen niet afstaan? Heb je wat te verbergen?
Je moet een heel belangrijk onderscheid maken vind ik. Er zijn maatregelen die worden genomen om gedrag te beïnvloeden, als je je er niet aan houdt krijg je straf en daarmee is de kous af. Maar nu is er ook een categorie maatregelen gekomen die expliciet inbreuk maken op de lichamelijke vrijheid van mensen en de vrijheid om je vrij te kunnen bewegen over deze wereld. Dat is mijns inziens een veel zwaardere categorie waarin ik totaal geen reden zie waarom een parlement op dit gebied wetten zou mogen maken, niemand heeft het recht inbreuk te maken op vrijheden van een ander.quote:De reden dat ze dat kunnen doen is dat de meerderheid van de bevolking een klein deel van de bevolking de macht heeft gegeven om te bepalen wat het beste is voor het grootste deel van de bevolking (de overheid maakt nieuwe wetten, maar worden een keer in de 4 jaar door ons gekozen).
Nee dat is niet waar, mijn stem is alleen in de minderheid. Waarom mag een meerderheid over een minderheid beslissen?quote:Als jij het dus niet eens bent met de plannen die er nu gemaakt worden dan heb je dus enkele jaren geleden niet op de goede partij gestemd lijkt mij.
Waar ben je in hemelsnaam bang voor!?! Van mij mogen ze zelfs naaktfoto's maken mocht dat voor de wet verplicht zijn. Zolang het maar veilig bewaard word en er geen misbruik van gemaakt word.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:28 schreef alors het volgende:
[..]
Wat een kut argument is dat tochOhja joh geef lekker al je privé gegevens bloot, je hebt toch niks te verbergen? Laat ze het lekker 100 jaar opslaan, je hebt toch niets te verbergen? Nu zijn het vingerafdrukken, straks is het DNA en waar houdt het op? Ohja wie controleert alles? Ehhmm ja, boeie, we hebben tenslotte niks te verbergen!
Wat ben je naief als je denkt dat zulke gegevens alleen maar tegen criminelen zullen worden gebruikt.
Ik moet gelukkig binnenkort een nieuwe ID, dus blijf hopelijk nog 5 jaar vrij van dit soort big-brother praktijken.
De enige gestoorde is mijn inziens iemand die zo fanatiek uit zijn slof schiet in zijn poging om dergelijke maatregelen goed te praten.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die is er ook niet, tenzij je iets te verbergen hebt of gewoon gestoord bent.
Waarom vind jij dat jij mij mag dwingen persoonlijke gegevens als een vingerafdruk of een gelaatsscan af te staan zelfs als ik nog nooit andere mensen iets heb aangedaan?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:31 schreef LasTeR het volgende:
Waar ben je in hemelsnaam bang voor!?! Van mij mogen ze zelfs naaktfoto's maken mocht dat voor de wet verplicht zijn. Zolang het maar veilig bewaard word en er geen misbruik van gemaakt word.
Omdat dit een democratie is.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nee dat is niet waar, mijn stem is alleen in de minderheid. Waarom mag een meerderheid over een minderheid beslissen?
Omdat ik tot nu geen reden heb gekregen om het niet te willen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom vind jij dat jij mij mag dwingen persoonlijke gegevens als een vingerafdruk of een gelaatsscan af te staan?
Laat de aluminium hoedjes maar uitrukken, we hebben weer een paranoia gevalletje.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:28 schreef alors het volgende:
[..]
Wat een kut argument is dat tochOhja joh geef lekker al je privé gegevens bloot, je hebt toch niks te verbergen? Laat ze het lekker 100 jaar opslaan, je hebt toch niets te verbergen? Nu zijn het vingerafdrukken, straks is het DNA en waar houdt het op? Ohja wie controleert alles? Ehhmm ja, boeie, we hebben tenslotte niks te verbergen!
Wat ben je naief als je denkt dat zulke gegevens alleen maar tegen criminelen zullen worden gebruikt.
Ik moet gelukkig binnenkort een nieuwe ID, dus blijf hopelijk nog 5 jaar vrij van dit soort big-brother praktijken.
Nee, dat is geen antwoord. Ik zoek naar waarom een reden waarom jij vind dat jij mij via een democratie mij daar toe mag dwingen?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:32 schreef LasTeR het volgende:
Omdat dit een democratie is.
Nou, omdat ik dat niet wil, dat lijkt mij toch een heel erg goede reden.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:34 schreef LasTeR het volgende:
Omdat ik tot nu geen reden heb gekregen om het niet te willen.
Maar vertel eens, hoeveel veiliger is het voor jou precies geworden sinds al deze privacybeperkende maatregelen zijn ingevoerd? Hoe heb je dat gemeten? Wat is het verschil met vroeger? Heb je voorbeelden?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:31 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Waar ben je in hemelsnaam bang voor!?! Van mij mogen ze zelfs naaktfoto's maken mocht dat voor de wet verplicht zijn. Zolang het maar veilig bewaard word en er geen misbruik van gemaakt word.
Mensen met Big-Brother paranoia.
Dus ben je een terrorist.quote:
Omdat de meerderheid van de bevolking vindt dat jij dat moet?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, dat is geen antwoord. Ik zoek naar waarom een reden waarom jij vind dat jij mij via een democratie mij daar toe mag dwingen?
En dus?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:35 schreef Adelante het volgende:
Omdat de meerderheid van de bevolking vindt dat jij dat moet?
Tsja dan vrees ik dat je in het verkeerde land woont, we worden hier nu eenmaal geregeerd door een overheid, dat hebben we ooit zo besloten.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, ik draag geen aluminiumhoedjes en ik geloof ook niet in zaken als NWO's en noem het allemaal maar op. Ik maak mij gewoon zorgen over een steeds machtiger wordende overheid. De basis hiervan ligt wat mij betreft in mijn aversie tegen een sterke overheid, ik denk dat mensen prima zelf hun zaken kunnen regelen en dat het niet de overheid is die daar voor hoeft te zorgen. In zaken als uitkeringen en economische interventie zie ik ook weinig, zo ook in deze maatregelen.
[..]
Ik zie niet in op welke wijze deze regels inbreuk maken op mijn lichamelijke vrijheid of de vrijheid om te kunnen gaan waar ik wil. Maar dat kun jij vast uitleggenquote:Je moet een heel belangrijk onderscheid maken vind ik. Er zijn maatregelen die worden genomen om gedrag te beïnvloeden, als je je er niet aan houdt krijg je straf en daarmee is de kous af. Maar nu is er ook een categorie maatregelen gekomen die expliciet inbreuk maken op de lichamelijke vrijheid van mensen en de vrijheid om je vrij te kunnen bewegen over deze wereld. Dat is mijns inziens een veel zwaardere categorie waarin ik totaal geen reden zie waarom een parlement op dit gebied wetten zou mogen maken, niemand heeft het recht inbreuk te maken op vrijheden van een ander.
[..]
Dat heet democratie, de meerderheid beslist.quote:Nee dat is niet waar, mijn stem is alleen in de minderheid. Waarom mag een meerderheid over een minderheid beslissen?
Is het/een doel van een democratie juist niet het beschermen van de minderheid tegen de meerderheid?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:35 schreef Adelante het volgende:
[..]
Omdat de meerderheid van de bevolking vindt dat jij dat moet?
Omdat de meerderheid het blijkbaar wel een goed idee vind. Ik ben het er verder niet mee eens dat het volk word vertegenwoordigd door een zooi ministers die keuzes voor ons maken, maar als het meerendeel er heil in ziet om het toe te staan, zal men in een democratie gewoon mee moeten doen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, dat is geen antwoord. Ik zoek naar waarom een reden waarom jij vind dat jij mij via een democratie mij daar toe mag dwingen?
Da's alleen bij een linkse democratiequote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Is het/een doel van een democratie juist niet het beschermen van de minderheid tegen de meerderheid?
Omdat dat nu eenmaal het systeem is waar we in dit land voor gekozen hebben. De meerderheid beslist, als we rekening moeten houden met elke mogelijke minderheid, dan komen we nooit ergens.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar ze zijn kennelijk wel in de meerderheid. Die domme mensen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Mensen die het hellend vlak niet herkennen zijn wel erg... tja.... dom.
Het is NIET veiliger geworden. En sorry dat ik er geen logboeken van bij houd. Maar die hele 'terroristen'-dreiging vind ik niet merkbaar, storm in een glas water principe. Ik voel me zo veilig als ik mezelf aan praat.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar vertel eens, hoeveel veiliger is het voor jou precies geworden sinds al deze privacybeperkende maatregelen zijn ingevoerd? Hoe heb je dat gemeten? Wat is het verschil met vroeger? Heb je voorbeelden?
Waarom ben je dan in vredesnaam voor dit soort niet werkende, geldverspillende en in-effectieve maatregelen?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:39 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Het is NIET veiliger geworden. En sorry dat ik er geen logboeken van bij houd. Maar die hele 'terroristen'-dreiging vind ik niet merkbaar, storm in een glas water principe. Ik voel me zo veilig als ik mezelf aan praat.
Het is jammer dat het merendeel alles gelooft van de reclames "80.000 mensen werken samen tegen terroristen" etc, de paranoia wordt hen gewoon aangepraat.
Dat is altijd al zo geweest toch?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:39 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar ze zijn kennelijk wel in de meerderheid. Die domme mensen.
Omdat ik er niet tegen ben!! Waarom zou ik mij druk gaan maken om iets dat mij totaal niet kan boeien?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Waarom ben je dan in vredesnaam voor dit soort niet werkende, geldverspillende en in-effectieve maatregelen?.
Dat maakt het toch des te raarder om te zeggen dat een meerderheid over een minderheid mag beslissen...quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:40 schreef Adelante het volgende:
Dat is altijd al zo geweest toch?
Ah, sweet indifference. Hét smeermiddel der democratie.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:41 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Omdat ik er niet tegen ben!! Waarom zou ik mij druk gaan maken om iets dat mij totaal niet kan boeien?
Van mij mogen ze ook wel doorvoeren dat er bijvoorbeeld op elke straathoek een roze paaltje staat, het kost geld en is in-effectief, er zal een minderheid tegen zijn die er weinig heil in zien, maar mij zal het geen flikker boeien.
Wow. Het boeit je geen flikker, en toch vormen je posts de hoofdmoot van dit topic.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:41 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Omdat ik er niet tegen ben!! Waarom zou ik mij druk gaan maken om iets dat mij totaal niet kan boeien?
Van mij mogen ze ook wel doorvoeren dat er bijvoorbeeld op elke straathoek een roze paaltje staat, het kost geld en is in-effectief, er zal een minderheid tegen zijn die er weinig heil in zien/ het vervelend vinden, maar mij zal het geen flikker boeien.
Ik wil gewoon dat mij een goede reden word gegeven waarom jullie er zo tegen zijn! Die ben ik nog niet tegengekomen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:42 schreef Nosh het volgende:
[..]
Wow. Het boeit je geen flikker, en toch vormen je posts de hoofdmoot van dit topic.
Toch een hoop energie verspild, voor het verdedigen van iets wat je absoluut niets boeit.
Sorry, maar 'omdat ik er niet tegen ben' is nou ook niet echt een winnaar in debatwedstrijden gebleken.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:44 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ik wil gewoon dat mij een goede reden word gegeven waarom jullie er zo tegen zijn! Die ben ik nog niet tegengekomen.
"Omdat ik het niet wil" vind ik namelijk geen argument.
Als dit een debat is trek ik mij terug omdat ik er geen zin in heb. Een discussie zie ik echter nog wel zitten.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Sorry, maar 'omdat ik er niet tegen ben' is nou ook niet echt een winnaar in debatwedstrijden gebleken.
Nee hoor, ik denk dat voor zaken als het aanleggen van dijken, wegen en het verzorgen van goed onderwijs er een heel erg groot draagvlak is te vinden. Dicht tegen de 100 % aan schat ik. Op die gebieden kun je dus ver komen. Van de meer controversiele punten zou de democratie af moeten blijven omdat er geen reden is om aan te nemen dat een standpunt van de meerderheid superieur is aan het standpunt van de minderheid.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:37 schreef karr-1 het volgende:
Omdat dat nu eenmaal het systeem is waar we in dit land voor gekozen hebben. De meerderheid beslist, als we rekening moeten houden met elke mogelijke minderheid, dan komen we nooit ergens.
Ik vind privacy toch een behoorlijk groot argument eigenlijk.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:44 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ik wil gewoon dat mij een goede reden word gegeven waarom jullie er zo tegen zijn! Die ben ik nog niet tegengekomen.
"Omdat ik het niet wil" vind ik namelijk geen argument.
Waarom? Het boeit je toch niet.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:46 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Als dit een debat is trek ik mij terug omdat ik er geen zin in heb. Een discussie zie ik echter nog wel zitten.
Maar waarom voel je je dan aangetast in je privacy? Om je vinger afdrukje en gelaatstrekken?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind privacy toch een behoorlijk groot argument eigenlijk.
Miljoenen mensen die hun privacy moeten opgeven omdat er dan misschien, wellicht, ooit, in de verre toekomst een mogelijke terrorist eventueel iets makkelijker aangehouden kan worden is best wel.... raar.
Ja, als als als. Als het maar veilig is. Als er maar geen misbruik van wordt gemaakt. Ik heb niks te verbergen. Ik doe niks fout.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:31 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Heb je niet liever dat ze het écht veiliger maken, ipv je een veilig gevoel te geven? Hoe weet je zo zeker dat de overheid zich in dit geval op (juiste) onderzoeken gebaseerd heeft? Is zoveel blind vertrouwen in 'de overheid' niet wat misplaatst gezien ervaringen uit het verleden?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:48 schreef LasTeR het volgende:
Iedereen heeft zijn principes en dat is zeer begrijpelijk, maar feit is dat Nederland ook criminelen/potentiële terroristen heeft. Als de overheid ervan overtuigd is (mits onderzoek etc) dat dit gaat helpen voor het tegengaan van criminele activiteiten, en de burgers van dit land een 'veiliger gevoel' kan geven, mogen ze dit van mij best doorvoeren. Natuurlijk is er een minderheid die er tegen is maar waar is dat niet mee?
Ja, is dat gek? Of omdat mijn internetgedrag gelogd en tig jaar bewaard wordt? Of omdat de politie amper nog reden heeft mijn telefoonverkeer af te luisteren? Of omdat ik op elke straathoek gefilmd wordt tegenwoordig? Meer voorbeelden nodig?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:49 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Maar waarom voel je je dan aangetast in je privacy? Om je vinger afdrukje en gelaatstrekken?
Ah dus je wilt dat soms de democratie wel geld en soms niet? Je beseft natuurlijk wel dat we dan een totaal onwerkbaar systeem krijgen omdat de een iets wel onder democratie vind vallen, terwijl een ander dat niet vind. Wie gaat dat bepalen?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee hoor, ik denk dat voor zaken als het aanleggen van dijken, wegen en het verzorgen van goed onderwijs er een heel erg groot draagvlak is te vinden. Dicht tegen de 100 % aan schat ik. Op die gebieden kun je dus ver komen. Van de meer controversiele punten zou de democratie af moeten blijven omdat er geen reden is om aan te nemen dat een standpunt van de meerderheid superieur is aan het standpunt van de minderheid.
Het gaat niet over veel of weinig democratie, het gaat over een klein of grote overheid.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ah dus je wilt dat soms de democratie wel geld en soms niet? Je beseft natuurlijk wel dat we dan een totaal onwerkbaar systeem krijgen omdat de een iets wel onder democratie vind vallen, terwijl een ander dat niet vind. Wie gaat dat bepalen?
Ja hoor, ren maar wegquote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:52 schreef LasTeR het volgende:
Ik heb eigenlijk geen plaats in deze discussie simpelweg omdat het mij niet uitmaakt of ze het nu wel doorvoeren of niet. Ik ben niet de simpele nederlander die zich van alles aan laat praten maar ook niet de nederlander die alles wantrouwt wat er beslist wordt. Veel plezier met dit topic.
Ah we vallen weer terug op het "de overheid heeft het slechtste met je voor" principe. Je kunt er op wachten in dit soort discussies.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:49 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja, als als als. Als het maar veilig is. Als er maar geen misbruik van wordt gemaakt. Ik heb niks te verbergen. Ik doe niks fout.
Het vervelende is dat jij NIET bepaald wat fout is. Dat bepaalt de regering. Voor je. Nu doe je niks fout nee, maar wie weet straks wel. Zonder dat je het weet. Ben jij ff mooi de lul.
Je word overal gefilmd?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, is dat gek? Of omdat mijn internetgedrag gelogd en tig jaar bewaard wordt? Of omdat de politie amper nog reden heeft mijn telefoonverkeer af te luisteren? Of omdat ik op elke straathoek gefilmd wordt tegenwoordig? Meer voorbeelden nodig?
Om het hellend vlak dat het inhoud.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:49 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Maar waarom voel je je dan aangetast in je privacy? Om je vinger afdrukje en gelaatstrekken?
De overheid is niet groot of klein, die veranderd niet. Alleen de mensen die er in zitten veranderen elke 4 jaar, dat hebben we met zijn allen zelf in de hand.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het gaat niet over veel of weinig democratie, het gaat over een klein of grote overheid.
Zolang er goede argumenten voor zijn, zie ik er geen enkel probleem in. Veiligheid is misschien een zwak en onmeetbaar argument, ik ben blij dat er mensen zijn die zich om mijn veiligheid bekommeren.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Om het hellend vlak dat het inhoud.
Tot voorkort was het niet verplicht een identificatie bij je te hebben. Dat is ondertussen verplicht ondanks veel weerstand. En nu wil men die verplichting al gaan aanscherpen met een scan....
Het is een feit dat er steeds meer cameras komen in liften, winkels, straten etc. Overal is misschien te veel, maar je loopt per dag zeker een paar keer langs een camera.quote:
Helaas niet, nee.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De overheid is niet groot of klein, die veranderd niet.
Je geeft zelfs binnen één post aan dat de goede argumenten die je nodig hebt er niet zijn. En zelfs als het WEL goede argumenten zijn is het nog steeds raar dat miljoenen mensen hun privacy moeten inleveren voor de de kleine kans dat er wat mee voorkomen wordt.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zolang er goede argumenten voor zijn, zie ik er geen enkel probleem in. Veiligheid is misschien een zwak en onmeetbaar argument, ik ben blij dat er mensen zijn die zich om mijn veiligheid bekommeren.
Mja...quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:55 schreef karr-1 het volgende:
ik ben blij dat er mensen zijn die zich om mijn veiligheid bekommeren.
De overheid bestaat uit meer dan gemeenteraden, provincie besturen en het Binnenhof. Zo'n 950.000 mensen meer dus die niet elke 4 jaar veranderen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De overheid is niet groot of klein, die veranderd niet. Alleen de mensen die er in zitten veranderen elke 4 jaar, dat hebben we met zijn allen zelf in de hand.
Snap je wat er erg aan is om voor een politieagent te moeten masturberen?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:57 schreef LasTeR het volgende:
Ik snap gewoon niet wat er erg aan is dat ik meerdere keren per dag gefilmd word, ik snap niet wat er erg is om mijn vingerafdrukken af te staan, ik snap niet wat er erg aan is om mijn internetactiviteiten bij te laten houden door een derde, ik snap het gewoon niet.
En waarom dan toch dat blinde vertrouwen? Sterker nog, de overheid heeft een historie van gefaalde, veel te duren en slecht uitgevoerde of zelfs compleet mislukte projecten.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:59 schreef LasTeR het volgende:
De overheid zit inderdaad wel heel verkeerd met het innen van geld en hun uitgavenpatroon, dat weten we wel.
Ja. En het zal me niet verbazen als het zover zou komen omdat Nederlanders niet klagen/tegenstribbelen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Snap je wat er erg aan is om voor een politieagent te moeten masturberen?
Ah, dus je begrijpt het wél waarom niet iedereen staat te trappelen om weer een stukje van jezelf openbaar te moeten maken?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:01 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ja. En het zal me niet verbazen als het zover zou komen omdat Nederlanders niet klagen/tegenstribbelen.
Maar gelukkig bestaan er nog normen en waarden en dit zal dus niet voor de wet verplicht kunnen zijn.
Dit is een kleine ingreep die mij niet direct aangaat of aantast in mijn privacy maar jullie hebben blijkbaar een andere opvatting van het woord privacy.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah, dus je begrijpt het wél waarom niet iedereen staat te trappelen om weer een stukje van jezelf openbaar te moeten maken?
Het tast je wel aan in je privacy, je moet toch een gedeelte van jezelf wat nu NIET openbaar is openbaar maken? Dat het jouw niet STOORT is wat anders. En daarnaast heb ik het over het hellend vlak. Het wordt steeds een tikkie erger.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:03 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Dit is een kleine ingreep die mij niet direct aangaat of aantast in mijn privacy maar jullie hebben blijkbaar een andere opvatting van het woord privacy.
Ik ben zelf onderdeel van een gemeenteraad en weet dus uit eerste hand dat deze en alle andere groepen die je noemt net zo hard meeveranderen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:57 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De overheid bestaat uit meer dan gemeenteraden, provincie besturen en het Binnenhof. Zo'n 950.000 mensen meer dus die niet elke 4 jaar veranderen.
Dat ligt aan het slappe beleid van uitkeringen/laksheid.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het tast je wel aan in je privacy, je moet toch een gedeelte van jezelf wat nu NIET openbaar is openbaar maken? Dat het jouw niet STOORT is wat anders. En daarnaast heb ik het over het hellend vlak. Het wordt steeds een tikkie erger.
Zie het als belastingen, of accijnsen. Het kwartje van Kok was ook tijdelijk.....
Wat is er dan aan de hand met je privacy? Niet iedereen kan die gegevens zomaar in zien, alleen de mensen die er wat mee moeten. Maar ja, als jij perse paranoia wil blijven doen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je geeft zelfs binnen één post aan dat de goede argumenten die je nodig hebt er niet zijn. En zelfs als het WEL goede argumenten zijn is het nog steeds raar dat miljoenen mensen hun privacy moeten inleveren voor de de kleine kans dat er wat mee voorkomen wordt.
Nee dat snap ik niet, leg het eens uit. Een vingerafdruk is heel wat anders als masturbatie dus ik zie het verband niet.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Snap je wat er erg aan is om voor een politieagent te moeten masturberen?
Je bedoelt dat er NOOIT wat misgaat met gegevens die in handen zijn van de overheid?? Je bent de koppen in de krant vergeten van 'duizenden persoonsgegevens op straat door fout belastingdienst' en dergelijke?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat is er dan aan de hand met je privacy? Niet iedereen kan die gegevens zomaar in zien, alleen de mensen die er wat mee moeten. Maar ja, als jij perse paranoia wil blijven doen.
Goh. Dat je geen ambtenaar voor het leven meer bent was me al duidelijk, maar dat het verloop bij de overheid nu al zo groot is dat er 950k mensen elke 4 jaar worden vervangen is nieuw.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben zelf onderdeel van een gemeenteraad en weet dus uit eerste hand dat deze en alle andere groepen die je noemt net zo hard meeveranderen.
Dus je zou het niet erg vinden als je in een intiem moment door een volslagen vreemde bekeken wordt?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee dat snap ik niet, leg het eens uit.
Ik trek dan ook nergens die parallel. Wel begrijpend blijven lezen.quote:Een vingerafdruk is heel wat anders als masturbatie dus ik zie het verband niet.
welk deel houd je nog over dan?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:21 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ik laat dmv een voorbeeld blijken dat ik er geen probleem mee heb een deel van mijn 'privacy' in te leveren.
# Niemand mag worden onderworpen aan willekeurige of onwettige inmenging in zijn privéleven, zijn gezinsleven, zijn huis en zijn briefwisseling, noch aan onwettige aantasting van zijn eer en goede naam.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:17 schreef DeSnelkiezer het volgende:
[..]
welk deel houd je nog over dan?
Let maar op. Dat verandert ook in de toekomst...quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:22 schreef LasTeR het volgende:
[..]
# Niemand mag worden onderworpen aan willekeurige of onwettige inmenging in zijn privéleven, zijn gezinsleven, zijn huis en zijn briefwisseling, noch aan onwettige aantasting van zijn eer en goede naam.
Deze dingen.
Kwestie van een wetswijziging erdoor drukken en dan mag het wel. Je kunt er op wachten .... het "gebruiken" van opgeslagen vingerafdrukken is nu ook onwettig. De BV Nederland wil meer bevoegdheden dus hoppa .... even een wetswijzigingetje en het is wettig.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:22 schreef LasTeR het volgende:
# Niemand mag worden onderworpen aan willekeurige of onwettige inmenging in zijn privéleven, zijn gezinsleven, zijn huis en zijn briefwisseling, noch aan onwettige aantasting van zijn eer en goede naam.
Deze dingen.
En hoppa ik heb er lak aan en wordt het een uitdaging om met de vingerafdrukken te gaan klooien.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 02:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Kwestie van een wetswijziging erdoor drukken en dan mag het wel. Je kunt er op wachten .... het "gebruiken" van opgeslagen vingerafdrukken is nu ook onwettig. De BV Nederland wil meer bevoegdheden dus hoppa .... even een wetswijzigingetje en het is wettig.
De fouten die er gemaakt worden liggen vaker aan zaken als softwarefouten, dan aan menselijk handelen. Ik zeg ook niet dat er nooit iets fout kan gaan, overal kunnen dingen fout gaan. Maar als het fout gaat is het op relatief kleine schaal en zijn er verder geen schadelijke gevolgen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er NOOIT wat misgaat met gegevens die in handen zijn van de overheid?? Je bent de koppen in de krant vergeten van 'duizenden persoonsgegevens op straat door fout belastingdienst' en dergelijke?
Als je niet inziet dat er steeds meer stukjes van je privacy afgeknabbeld worden, die per stuk wellicht niet zo schokkend zijn, maar als geheel toch een flink brok zijn, ben je blind.
Als daar een noodzaak voor is dan zou ik er geen probleem mee hebben nee.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus je zou het niet erg vinden als je in een intiem moment door een volslagen vreemde bekeken wordt?
[..]
Hoe moet ik deze zin dan anders uitleggen ?quote:Ik trek dan ook nergens die parallel. Wel begrijpend blijven lezen.
quote:Snap je wat er erg aan is om voor een politieagent te moeten masturberen?
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 09:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als daar een noodzaak voor is dan zou ik er geen probleem mee hebben nee.
Als vraag. Gebaseerd op je antwoord komt er pas een parallel. Maar ja, als je gaat liegen houdt het allemaal op natuurlijk.quote:Hoe moet ik deze zin dan anders uitleggen ?
[..]
Ehm, dat geloof je zelf?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als jij het dus niet eens bent met de plannen die er nu gemaakt worden dan heb je dus enkele jaren geleden niet op de goede partij gestemd lijkt mij.
quote:If the system worked correctly, then either (a) freedoms would gradually increase over time, or (b) the balance of state power vs. personal freedoms would remain roughly steady over time. Because the size and power of the USA government have each continued to increase over time (as measured by several factors, such as: number of laws on the books, degree of privacy of the average citizen, size of the government in terms of percentage of GDP, degree of power wielded by the executive branch today compared to just ten years ago, etc), I would judge that the system is not working as intended by its founders.
It is failing, but because it's failing gradually and has taken several lifetimes to get this way, each generation grows up used to "the way things are" (Social Security vote-buying, drug asset forfeiture laws that don't require an arrest or for charges to be brought, warrentless domestic surveillance) and may lament the freedoms lost but do not see the inevitability of the police state. B
Because of the difficulty of a massive takeover and the resistence and uprisings it would cause, freedom is almost never taken away all at once. Instead, it's eroded gradually, little bit by little tiny bit (always "for the children", "for your safety", "to stop terrorists", "to fight [some] drugs"), which suits the statists because it is never given back, making the resulting police state inevitable.
What you're really dealing with here is an almost religious, always unstated belief that the artificial construct of the nation, as personified by state power, is like a massive all-powerful organism and the individuals of which it is composed are akin to cells in the body in the sense that any one of them is expendable and insignificant and they only matter in large numbers. This mentality has become deeply established in the USA, which is why in the news, no crime ever happens to a person - it happens to a Black person, or a White person, or an Asian person, or a woman, or a senior citizen, etc because the group identity has become more significant than the individual identity. This is useful for the goal of the statists, since each group has perceived collective interests in large enough numbers to influence the politics of the State. This is how you dehumanize people and turn them into a label, because it's no longer the mind, body, and soul of an individual who has hopes and dreams and feels pain like you do but just another faceless organization that can only be understood as an abstraction.
Of course you also need to have a war of some kind going on to keep the public in a fearful state, since this is the best way to discourage rational thought and promote a groupthink "pack animal" situation. War on poverty, war on (some) drugs, war on crime, war on terror, war on obesity, etc. are how you get around that pesky Bill of Rights. For example, consider the 4th Amendment, which states:
"The right of the people to be secure in their persons, houses, papers, and effects, against unreasonable searches and seizures, shall not be violated, and no Warrants shall issue, but upon probable cause, supported by Oath or affirmation, and particularly describing the place to be searched, and the persons or things to be seized."
Because of the War on (some) Drugs, it is now considered acceptable for the police to seize property without bothering to arrest anyone or charge them with any crime (reference [isil.org]). Thanks to the War on Terror, it is now considered acceptable for the feds to intercept communications and execute wiretaps without all that hassle of demonstrating probable cause and obtaining a warrant. Both of these practices, along with the entire idea of fighting an undeclared "war" against a battle tactic (terrorism is a particularly despicable form of guerilla warfare), would have been considered absolutely absurd things that would never happen here 100 years ago, but because of the gradual nature of the erosion of freedom this is where we find ourselves.
What the "Fairness Doctrine" will do for the First Amendment I leave as an exercise for the reader.
Historically, this is really nothing new. The only thing unusual about the USA is the extremely strong "can't happen here, I'm sure our rulers' intentions are pure" mentality that will make the police state a big surprise for many people when it comes. In Germany, Russia, Italy, and anywhere that a modern police state has arisen, this has been the pattern: subordinate the individual to the group, establish a national enemy (did the world's most powerful nation catch Osama yet?), create a climate of general fear and uncertainty, and denounce the pacifists for their lack of patriotism (see this [thinkexist.com]). By this pattern, power is abused and rights are gradually taken away by people who sincerely believe in what they are doing, because only by invoking some idea of "the greater good" (as judged by them, of course) can such injustices be excused. So yes, I do believe our system is failing, even though we have already exceeded the life expectancy of a constitutional republic by about fifty years.
Zie jij een reden om anderen te verplichten dit af te staan, ook al zijn ze hun hele leven modelburger geweest?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:20 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Mijn vraag aan jou, waarom wel? Want ik zie geen reden waarom ik mij druk zou maken.
Alle internetgegevens van jou worden binnenkort bijgehouden. Alle, altijd. Dat is niet willekeurig, dat is iedereen, om vervolgens naar willekeur in de gegevens te surfen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:22 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Deze dingen.
Precies. Niemand had er ooit een probleem mee om bijv. geloofsovertuiging en/of afkomst op te slaan in de bevolkingsadministratie totdat de Duitsers ons land binnen vielen en die administratie ineens gingen gebruiken om systematisch joodse mensen op te pakken.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:49 schreef Slarioux het volgende:
Het vervelende is dat jij NIET bepaald wat fout is. Dat bepaalt de regering. Voor je. Nu doe je niks fout nee, maar wie weet straks wel. Zonder dat je het weet. Ben jij ff mooi de lul.
(tevens mini-godwin)quote:Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd deze te herhalen
Er bestaan gelukkig ook nog dingen als Grondwetten, europese wetten en Internationale Verdragen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:44 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Let maar op. Dat verandert ook in de toekomst...
Verdragen als deze worden omzeild door overheden.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 10:30 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Er bestaan gelukkig ook nog dingen als Grondwetten, europese wetten en Internationale Verdragen.
Dan hebben dus niet voldoende mensen op jou partij gestemd, daar kan ik ook weinig aan veranderen. Maar de meerderheid heeft gekozen voor de partijen die nu wel in de coalitie zitten en daarmee hebben zij voor jou bepaald wat de overheid wel en niet mag doen.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 09:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ehm, dat geloof je zelf?
Ik heb op een partij gestemd die niet in de coalitie zit; myth busted.
Welke partij had het opslaan en gebruiken van biometrische gegevens in hun partijprogramma staanquote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:34 schreef karr-1 het volgende:
Dan hebben dus niet voldoende mensen op jou partij gestemd, daar kan ik ook weinig aan veranderen. Maar de meerderheid heeft gekozen voor de partijen die nu wel in de coalitie zitten en daarmee hebben zij voor jou bepaald wat de overheid wel en niet mag doen.
Geen enkele bij mijn weten, maar ze hadden wel allemaal in het programma staan dat de veiligheid gewaarborgt en verhoogt moest worden. Heb je de progamma's wel bestudeerd voor je stemde?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Welke partij had het opslaan en gebruiken van biometrische gegevens in hun partijprogramma staan
Ik bedoel maarquote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:52 schreef karr-1 het volgende:
Geen enkele bij mijn weten,
En in hoeverre draagt het grasduinen in deze gegevens bij aan het waarborgen en verhogen van "de veiligheid"?quote:maar ze hadden wel allemaal in het programma staan dat de veiligheid gewaarborgt en verhoogt moest worden.
Op hoofdlijnen: jaquote:Heb je de progamma's wel bestudeerd voor je stemde?
Schuif hem dan naar POL, BNW trekt zo'n raar publiek aan.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:30 schreef Sjeen het volgende:
Ik schuif deze even door naar BNW, gezien we het hier niet meer over wettelijke mogelijkheden hebben...
Ten eerste maak ik bezwaar tegen het grasduinen, dit zal zeker niet gaan gebeuren in deze gegevens. Maar ik denk wel dat het mogelijk is om sneller verbanden te leggen dus gebeurtenissen of mensen en bij criminaliteit sneller een persoon aan bv een vingerafdruk te kunnen koppelen.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:18 schreef r_one het volgende:
En in hoeverre draagt het grasduinen in deze gegevens bij aan het waarborgen en verhogen van "de veiligheid"?
Dream onquote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:54 schreef karr-1 het volgende:
Ten eerste maak ik bezwaar tegen het grasduinen, dit zal zeker niet gaan gebeuren in deze gegevens.
Dat is geen antwoord op mijn vraag: jij haalde het verhogen van "de veiligheid" aan (in de verkiezingstijd, dus in de zin van anti-terrorismebestrijding).quote:Maar ik denk wel dat het mogelijk is om sneller verbanden te leggen dus gebeurtenissen of mensen en bij criminaliteit sneller een persoon aan bv een vingerafdruk te kunnen koppelen.
Mijn probleem met registraties is dat dit niet gebeurd.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:31 schreef LasTeR het volgende:
[..]
quote:De opslag van hielprikjes bleek zonder medeweten van de ouders te gebeuren. Bovendien bleek het kinderbloed te worden gebruikt voor onderzoeksdoeleinden waarover het RIVM ook na herhaalde verzoeken geen volledige openheid van zaken wil geven.
http://www.biopolitiek.nl/pivot/entry.php?id=308
Het heeft mij zelf verbaasd dat ze hier een nummer over hebben gemaakt, maar dat terzijde..quote:En sowieso dat een liedje van lange frans zorgt voor 'nieuwe' gesprekstof in de tweede kamer? Het is een amateur-overheid.
Gezien de zaken die hier door mensen geroepen en verzonnen worden is BNW een prima plek voor dit onderwerp. Wat een paranoide stel bij elkaar zeg.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Schuif hem dan naar POL, BNW trekt zo'n raar publiek aan.
Ik neem aan dat je dan ook voorbeelden hebt waarbij dit wel gebeurd is?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:14 schreef r_one het volgende:
[..]
Dream on![]()
De kritische Nederlander: Biometrische gegevens voor andere doeleinden gebruiken dan identificatie? De politiek: "Dat zal zeker niet gaan gebeuren!"
De kritische Nederlander: Kentekengegevens voor andere doeleinden gebruiken dan voor de kilometerheffing? De politiek: "Dat zal zeker niet gaan gebeuren!"
[..]
Paranoidequote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:21 schreef karr-1 het volgende:
Gezien de zaken die hier door mensen geroepen en verzonnen worden is BNW een prima plek voor dit onderwerp. Wat een paranoide stel bij elkaar zeg.
quote:Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft de berichtgeving van RTL Nieuws bevestigd, terwijl in de oorspronkelijke plannen de biometrische gegevens alleen ter bestrijding van identiteitsfraude zouden worden gebruikt.
En welke berichtgeving was dat dan? Dat zet je er slim genoeg even niet bij.....quote:
Vrijwel elk bericht over dit onzalige plan, neem maar een willekeurige, b.v. http://www.nu.nl/news/143(...)ers_in_database.htmlquote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:30 schreef karr-1 het volgende:
En welke berichtgeving was dat dan? Dat zet je er slim genoeg even niet bij.....
Voila, mijn punt word volledig bewezen.....quote:Een woordvoerder van het ministerie bevestigde vrijdagavond een bericht hierover van RTL Nieuws. De database mag alleen worden geraadpleegd op verzoek van de officier van justitie.
Verdachte
De officier kan de vingerafdrukken gebruiken om de identiteit van een verdachte te bepalen als hij een concrete verdenking heeft.
Je vindt het een glashelder antwoord?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Voila, mijn punt word volledig bewezen.....
Helder genoeg voor mij, de complotdenkers onder ons hebben misschien meer nodig.quote:Op zondag 17 februari 2008 00:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je vindt het een glashelder antwoord?
Ik wordt een beetje moe van dat smijten met woorden als complot-denkers en aluminium hoedjes...quote:Op zondag 17 februari 2008 00:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Helder genoeg voor mij, de complotdenkers onder ons hebben misschien meer nodig.
Jij mag het weerleggen zoveel als je wilt, de meerderheid van de mensen zien je nog steeds als een complotdenker met een aluminiumhoedje, want dat is gewoon wat je bent.quote:Op zondag 17 februari 2008 00:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik wordt een beetje moe van dat smijten met woorden als complot-denkers en aluminium hoedjes...
Als je zegt dat de overheid zich ongeveer nooit houdt aan eerder gemaakte uitspraken, ben je ineens een complot-denker. Ik weerleg dat, de overheid is te incapabel om een complot bij elkaar te houden.
Ja, dat. En jij bent uiteraard kaal, en een fan van Hitler.quote:Op zondag 17 februari 2008 00:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je denkt ook dat UMTS masten schadelijk zijn en dat je kanker krijgt van aspartaam?
Daarom doe ik ook niets anders dan argumenten gevenquote:Op zondag 17 februari 2008 00:19 schreef soylent het volgende:
[..]
Ja, dat. En jij bent uiteraard kaal, en een fan van Hitler.Of misschien is het toch maar een beter idee om de discussie proberen te winnen op argumenten en de ad-hominems achterwege te laten.
Nee, jij wordt over de streep getrokken (lees: zoetgehouden voor dit moment) met een -mogelijk loze- belofte.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:58 schreef karr-1 het volgende:
quote:Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft de berichtgeving van RTL Nieuws bevestigd, terwijl in de oorspronkelijke plannen de biometrische gegevens alleen door de Officier van Justitie konden worden geraadpleegd bij concrete verdenkingen.
Je gaat er dus bij voorbaat al vanuit dat het een loze belofte is zonder enige concrete aanwijzing. Dat noem ik een complottheorie en daarom past dit onderwerp dus prima in BNW.quote:Op zondag 17 februari 2008 00:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, jij wordt over de streep getrokken (lees: zoetgehouden voor dit moment) met een -mogelijk loze- belofte.
Voor hetzelfde geld lezen we over een jaar:
[..]
Je snapt het niet echt he (of echt niet): de belofte dat de biometrische gegevens alleen zouden worden gebruikt om paspoortfraude tegen te gaan, blijkt nu dus overduidelijk ook een loze belofte te zijn geweest. Concrete aanwijzing genoeg, me dunkt. Dat noem ik dus realiteit.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:27 schreef karr-1 het volgende:
Je gaat er dus bij voorbaat al vanuit dat het een loze belofte is zonder enige concrete aanwijzing. Dat noem ik een complottheorie en daarom past dit onderwerp dus prima in BNW.
Nee ik snap het dan blijkbaar echt niet, aangezien ik nog enig vertrouwen heb in de overheid. Paspoortfraude is 1 ding, maar als dezelfde gegevens gebruikt kunnen worden om andere criminele activiteiten van de straat te halen dan zie ik daar geen enkel probleem in.quote:Op zondag 17 februari 2008 17:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Je snapt het niet echt he (of echt niet): de belofte dat de biometrische gegevens alleen zouden worden gebruikt om paspoortfraude tegen te gaan, blijkt nu dus overduidelijk ook een loze belofte te zijn geweest. Concrete aanwijzing genoeg, me dunkt. Dat noem ik dus realiteit.
En dat terwijl het nieuwe paspoort nog niet eens is ingevoerd, dat wetsvoorstel koud door de kamer is, krijgen we het volgende etische vraagstuk alweer door onze strot gedrukt.
Jij hebt er kennelijk geen problemen mee dat een wetsvoorstel onder valse voorwendselen erdoor wordt gedrukt om vervolgens in no-time de aldus verworven rechten ruimer toe te mogen passen met het volgende wetsvoorstel. Ik vind dit ronduit vertrouwenbeschamend. In ieder geval genoeg reden om maar niet klakkeloos deze "belofte" te slikken voor zoete koek.quote:Op zondag 17 februari 2008 17:13 schreef karr-1 het volgende:
Nee ik snap het dan blijkbaar echt niet, aangezien ik nog enig vertrouwen heb in de overheid. Paspoortfraude is 1 ding, maar als dezelfde gegevens gebruikt kunnen worden om andere criminele activiteiten van de straat te halen dan zie ik daar geen enkel probleem in.
Het waren en zijn geen valse voorwendselen. Destijds is het voorstel er op terechte gronden doorheen gekomen, het wordt nu alleen uitgebreid en ook dat gebeurd op de daarvoor geeigende manier zoals het hoort. Ik zie dus geen enkel vals voorwendsel, nu niet en nooit niet.quote:Op zondag 17 februari 2008 17:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Jij hebt er kennelijk geen problemen mee dat een wetsvoorstel onder valse voorwendselen erdoor wordt gedrukt om vervolgens in no-time de aldus verworven rechten ruimer toe te mogen passen met het volgende wetsvoorstel. Ik vind dit ronduit vertrouwenbeschamend. In ieder geval genoeg reden om maar niet klakkeloos deze "belofte" te slikken voor zoete koek.
"Alleen uitgebreid"? Jij stapt wel heel makkelijk over de toezegging heen dat die gegevens alleen voor paspoortfraude vastgelegd zouden worden.quote:Op zondag 17 februari 2008 18:56 schreef karr-1 het volgende:
Het waren en zijn geen valse voorwendselen. Destijds is het voorstel er op terechte gronden doorheen gekomen, het wordt nu alleen uitgebreid en ook dat gebeurd op de daarvoor geeigende manier zoals het hoort. Ik zie dus geen enkel vals voorwendsel, nu niet en nooit niet.
Tsja als je er op blijft staan dat elke uitbreiding van een wet meteen het breken van een belofte inhoud dan zijn we snel uitgepraat. Laten we het er maar op houden dat we het niet met elkaar eens zijn he.quote:Op zondag 17 februari 2008 19:36 schreef r_one het volgende:
[..]
"Alleen uitgebreid"? Jij stapt wel heel makkelijk over de toezegging heen dat die gegevens alleen voor paspoortfraude vastgelegd zouden worden.
En over een halfjaar wordt de volgende toezegging mogelijk ook "alleen maar uitgebreid" met een ruimere bevoegdheid "op de daarvoor geeigende manier"?!
Van jou mag elke wet gerust worden "uitgebreid", ondanks dat daarmee eerdere toezeggingen met handen en voeten worden worden getreden? Want het doel heiligt de middelen? Dan zijn toezeggingen geen knip voor de neus meer waard. Lekker vertrouwenwekkend
Leg me nou geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Ik heb het niet over elke uitbreiding, ik heb het over deze uitbreiding, omdat aan deze uitbreiding een bikkelharde belofte aan vooraf ging. En het breken van deze belofte geeft mij te denken ja. En jou niet, jij wimpelt het weg alsof er nooit wat beloofd is. Prima, moet jij weten, maar ga mij dan geen complotdenker noemen als ik mij op de thans voorliggende feiten baseer.quote:Op zondag 17 februari 2008 19:38 schreef karr-1 het volgende:
Tsja als je er op blijft staan dat elke uitbreiding van een wet meteen het breken van een belofte inhoud dan zijn we snel uitgepraat. Laten we het er maar op houden dat we het niet met elkaar eens zijn he.
Ik noem jou een complotdenker met een aluminiumhoedje, jij noemt mij naief. Zo zijn we toch allebei tevreden?quote:Op zondag 17 februari 2008 19:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Leg me nou geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Ik heb het niet over elke uitbreiding, ik heb het over deze uitbreiding, omdat aan deze uitbreiding een bikkelharde belofte aan vooraf ging. En het breken van deze belofte geeft mij te denken ja. En jou niet, jij wimpelt het weg alsof er nooit wat beloofd is. Prima, moet jij weten, maar ga mij dan geen complotdenker noemen als ik mij op de thans voorliggende feiten baseer.
Ik wel, genoeg zelfs, ik heb een dikke zak buitenwiet liggen voor eigen gebruik, pretpillen in een laatje voor af&toe, een flesje geen-spa-blauw in de koelkast en een nachtkastje vol zaken die ik in bed gebruik inclusief de inmiddels verboden poppers, daarnaast is mijn betaalgedrag niet echt netjes als ik aan het eind van de maand krap zit.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 20:21 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik heb niets te verbergen maar ik vind dit geen goede ontwikkeling...
quote:Veel mensen hebben niet in de gaten wat er gaande is doordat de maatregelen in stukjes komen. Iedere losse maatregel leidt niet tot veel discussie. Maar als je ze samen beschouwt, ziet het er heel anders uit.
Hier de meest relevante ontwikkelingen van de laatste tien jaar samengevat:
* Wet ongebruikelijke transacties; Alle grote financiële transacties dienen gemeld te worden.
* Telecomwet voor aftappen telefoonverkeer; Op verzoek moet ieder telefoongesprek (vast danwel mobiel) afgeluisterd kunnen worden.
* Wet op de Legitimatieplicht; Iedereen moet in de openbare ruimte een kunnen laten zien wie hij/zij is
* Preventief fouilleren; Indien de politie daar aanleiding toe ziet, kan men in aangewezen gebieden iedereen fouilleren.
* Elektronisch Kind Dossier (EKD) en Verwijzingsindex; Met ingang van dit jaar moet van alle kinderen vanaf hun geboorte een EKD bijgehouden worden met daarin oa 900 vragen over de het kind, de ouders (gelovig of niet, vroeger mishandeld….) en de omgeving (slechte buurt, water dicht bij huis….). Meerdere instanties hebben toegang tot het dossier. Het blijft actief tot het kind 19 wordt en moet nog tot 15 jaar na het laatste incident bewaard worden (dus maximaal tot iemand 34 wordt)
* Wet Vorderen gegevens; Geeft opsporingsinstanties meer bevoegdheden om gegevens bij verschillende organisaties opvragen. Zo kunnen bijvoorbeeld de uitleengegevens bij een bibliotheek ingezien worden
* Swift; Nederland staat toe dat Amerika gegevens over internationale betalingen vanuit NL kan inzien
* Bankgegevens; Nederland staat toe dat Amerika bij buitenlandse vestigingen van Nederlandse banken kan afdwingen de rekeninggegevens van Nederlanders in te zien
* Vliegtuigpassagiersgegevens (PNR agreement); Europa (en dus NL) heeft ingestemd dat de VS allerlei gegevens over de passagiers krijgen voor vertrek, inclusief geloofsovertuiging indien bekend
* Wijziging wet op de Telecom; Geeft de ministers de mogelijkheid om mobiele gesprekken af te luisteren en/of te lokaliseren, zonder gerechtelijk bevel en zonder medeweten van de telecomproviders.
* Europese dataretentiewet; Alle verkeergegevens van mobiele gesprekken, alle positiebepalingen van mobiele telefoons en alle internethandelingen (mail, surfen…) moeten een half jaar worden bewaard en opgevraagd worden
* Uitbreiding wet invordering; Alle bovengenoemde verkeersgegevens in Nederland tenminste 18 maanden bewaren (ontwerp)
* Wet Structuur Uitvoeringsorganisatie Werk en Inkomen en BSN; Alle bestanden van uitvoeringsorganisaties moeten op persoon (nu middels Burger Service Nummer) gekoppeld worden
* Wet Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten; De AIVD mag alle gegevensbestanden binnen overheid en bedrijfsleven opvragen en daarop datamining (patronen zoeken) toepassen
* Videobewaking; In vrijwel alle gemeenten en in metro’s, bussen, treinen, winkels, winkelcentra, ziekenhuizen, sporthallen, etc… wordt er 24 uur per dag met videocamera’s alles geregistreerd wat plaats vindt
* Elektronisch Medicatie Dossier: Alle gegevens over gebruikte medicijnen worden per persoon vastgelegd
* Elektronisch Patiënt Dossier: Alle medische gegevens van een persoon komen in één elektronisch dossier te zitten (nog in opbouw)
* OV chipkaart; Op naam staand vervoersbewijs dat vanaf 1-1-2009 voor alle openbaar vervoer met gelden en waarmee alle vervoersbewegingen vastgelegd kunnen worden
* Nationale Sigint Organisatie
* Paspoort met biometrische gegevens; Nieuwe paspoorten worden voorzien van een chip met biometrische gegevens. Deze gegevens komen vanaf 2009 ook in databases en kunnen voor andere doeleinden gebruikt worden.
bron
Succes met zoeken he.....quote:Op zondag 17 februari 2008 22:48 schreef YuckFou het volgende:
en zorg dat tegen de tijd dat ik een paspoort met bio metrische kenmerken moet hebben ik in een ander land woon waar men nog niet zo paranoïde ten opzichte van de eigen bevolking is.
keuze is al gemaaktquote:
Als ik ze heb ben je de eerste die het hoort...quote:Op zondag 17 februari 2008 23:02 schreef YuckFou het volgende:
[..]
keuze is al gemaakt
jij succes met je oogkleppen!
Ach gut, als ik een simpel feit als een belofte ten berde breng, heb ik een aluhoedje opquote:Op zondag 17 februari 2008 22:30 schreef karr-1 het volgende:
Ik noem jou een complotdenker met een aluminiumhoedje, jij noemt mij naief. Zo zijn we toch allebei tevreden?
die zogenaamde feiten van jou bestaan alleen in je eigen fantasie, dat is wat ik er op tegen heb.quote:Op zondag 17 februari 2008 23:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Ach gut, als ik een simpel feit als een belofte ten berde breng, heb ik een aluhoedje op
Nogal narrow minded
Dat is gewoon NIET waar. Die feiten die hij (of zij?quote:Op maandag 18 februari 2008 08:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
die zogenaamde feiten van jou bestaan alleen in je eigen fantasie, dat is wat ik er op tegen heb.
Ik zie ze wel, ik leg ze alleen anders uit. En daar laat ik het bij. ik hoef niet langer mee te werken aan deze doemdenkerij.quote:Op maandag 18 februari 2008 09:38 schreef NED het volgende:
[..]
Dat is gewoon NIET waar. Die feiten die hij (of zij?) aandraagt zijn er wel degelijk.
Dat jij ze niet wil zien is jouw "probleem", niet het zijne danwel hare
Hey daar zat ik op te wachten, laten we die oorlog van 60 jaar geleden er weer eens bijhalen. Niemand heeft in de gaten dat de wereld er inmiddels heel anders uitziet natuurlijkquote:Op maandag 18 februari 2008 10:16 schreef NED het volgende:
Steek je kop lekker in het zand zou ik zeggen.
Dat deden ze vóór 40-45 ook
Zou je denken?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 09:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De fouten die er gemaakt worden liggen vaker aan zaken als softwarefouten, dan aan menselijk handelen. Ik zeg ook niet dat er nooit iets fout kan gaan, overal kunnen dingen fout gaan. Maar als het fout gaat is het op relatief kleine schaal en zijn er verder geen schadelijke gevolgen.
Hier heb je wat van die feiten:quote:Op maandag 18 februari 2008 08:38 schreef karr-1 het volgende:
die zogenaamde feiten van jou bestaan alleen in je eigen fantasie, dat is wat ik er op tegen heb.
Hè gelukkigquote:Op maandag 18 februari 2008 08:38 schreef karr-1 het volgende:
Ja, laten we die oorlog eens bijhalen inderdaad. Misschien kunnen we wat van de fouten in de oorlog léren, in plaats van alles wat ermee gerelateerd is onder Godwin gooien of in een taboe-hokje stoppen.quote:Op maandag 18 februari 2008 10:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hey daar zat ik op te wachten, laten we die oorlog van 60 jaar geleden er weer eens bijhalen. Niemand heeft in de gaten dat de wereld er inmiddels heel anders uitziet natuurlijk
Je kunt 'm dit niet kwalijk nemen nemen, immers:quote:Op zondag 24 februari 2008 04:23 schreef Red1986 het volgende:
karr-1
heb het topic zo even doorgelezen..maar jij moet toch wel een van de domste lui zijn die er rondloopt..met je "doemdenker/complotdenker/aluhoedje" opmerkingen
walgelijk arrogant figuur met oogkleppen op niet normaal..
[..]
en mensen als jou..met die kk arrogante houding van je, zullen het allemaal best vinden, dat de vrijheid van alle anderen steeds meer beperkt wordt en de macht van regeringen steeds groter wordt
ga je eens wat inlezen in zaken die wereldwijd gaande zijn ipv mensen die WEL geïnformeerd zijn af te doen als aluminiumhoedjes en doemdenkers
want je weet simpelweg niet waar je over praat
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:06 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben zelf onderdeel van een gemeenteraad
quote:Woonplaats: Zwijndrecht (NL)
Naja, ik ben ambtenaar bij een gemeente en tegen dit soort dingen, dus je kunt 't 'm best kwalijk nemen.quote:Op zondag 24 februari 2008 08:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Je kunt 'm dit niet kwalijk nemen nemen, immers:
[..]
Ben wel benieuwd van welke gemeente![]()
[..]
Cynismequote:Op zondag 24 februari 2008 10:31 schreef Wombcat het volgende:
Naja, ik ben ambtenaar bij een gemeente en tegen dit soort dingen, dus je kunt 't 'm best kwalijk nemen.
En daar gaat het dus fout. Er is wetenschappelijk aangetoond dat nationale biometrie-databases zorgen voor een verhoogde belasting op het Justitie-orgaan, een verhoging van het aantal foute matches (altijd een verdachte, maar veel vaker onschuldig) en uiteindelijk zal een database er praktisch voor zorgen dat de veiligheid niet verhoogd wordt. Daders blijven namelijk vrij rondlopen, omdat een persoon ergens anders uit schaamte maar bekend (daar heb je er héél veel van).quote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen enkele bij mijn weten, maar ze hadden wel allemaal in het programma staan dat de veiligheid gewaarborgt en verhoogt moest worden. Heb je de progamma's wel bestudeerd voor je stemde?
Hier past uiteraard maar 1 reactie op en die isquote:Op zondag 24 februari 2008 04:23 schreef Red1986 het volgende:
ga je eens wat inlezen in zaken die wereldwijd gaande zijn ipv mensen die WEL geïnformeerd zijn af te doen als aluminiumhoedjes en doemdenkers
want je weet simpelweg niet waar je over praat
Het is dan ook nog nooit zo goed gegaan in de gemeente. Maar verder erg stoer hoor, lekker op de man spelen terwijl er meer mensen zijn die net zo denken als ik. Ik ben zeker een gemakkelijk slachtoffer?quote:Op zondag 24 februari 2008 11:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Cynisme![]()
Jij voert het beleid slechts uit, hij is (als gemeenteraadslid) beleidsmaker. Des te griezeliger
Bestaat er ook betrouwbare informatie over deze zogenaamde operatie, in plaats van al dat gewauwel wat ik nu vind?quote:Op zondag 24 februari 2008 04:27 schreef Red1986 het volgende:
en oja..voor je weer komt niet zo para doen ditdat..en meer van die domme opmerkingen van je
ga eens wat lezen over Operatie Gladio![]()
want ik ga er vanuit dat je niet weet wat het is..ga maar eens even lezen wat het is, hoe het hier is afgedaan door Lubbers meermaals en steeds terug moest komen op eerdere verklaringen, en toen snel zogenaamd is "opgeheven"..
kijk eens wat die zelfde Gladio in landen als België, Frankrijk en Italië heeft gedaan..
nee..regeringen hebben het altijd goed met ons voor he..
Check Wikipedia eensquote:Op maandag 25 februari 2008 08:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Bestaat er ook betrouwbare informatie over deze zogenaamde operatie, in plaats van al dat gewauwel wat ik nu vind?
quote:Op maandag 25 februari 2008 08:50 schreef karr-1 het volgende:
Het is dan ook nog nooit zo goed gegaan in de gemeente.
Ieder anders-dan-jij-denkende categorisch als incapabele aluhoedjesdrager wegzetten vind jij vast geen ad hominem.quote:Maar verder erg stoer hoor, lekker op de man spelen terwijl er meer mensen zijn die net zo denken als ik.
Nee, je droeg het zelf als argument aan in dit topic.quote:Ik ben zeker een gemakkelijk slachtoffer?
Dat waren de eersten die ik heb bekeken, maar het kwam me nogal zweverig over.quote:Op maandag 25 februari 2008 10:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Check Wikipedia eens
http://nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Gladio
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Gladio
Ik heb niemand weggezet als een aluhoedjesdrager, ik zeg alleen dat het op mij zo over komt. Maar overtuig me maar van het tegendeel dan.quote:Op maandag 25 februari 2008 14:11 schreef r_one het volgende:
[..]
![]()
Wij van WC-eend adviseren WC-eend
[..]
Ieder anders-dan-jij-denkende categorisch als incapabele aluhoedjesdrager wegzetten vind jij vast geen ad hominem.
[..]
Nee, je droeg het zelf als argument aan in dit topic.
quote:Op maandag 25 februari 2008 15:21 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb niemand weggezet als een aluhoedjesdrager
quote:Op zondag 17 februari 2008 22:30 schreef karr-1 het volgende:
Ik noem jou een complotdenker met een aluminiumhoedje
Dat is mijn eigen persoonlijke mening, geen vaststaand feit. Er staat ook letterlijk "Ik vind...."quote:
Een ad hominem is altijd een persoonlijke mening. En er staat letterlijk "Ik noem...."quote:Op maandag 25 februari 2008 15:37 schreef karr-1 het volgende:
Dat is mijn eigen persoonlijke mening, geen vaststaand feit. Er staat ook letterlijk "Ik vind...."
Nou ja bijna hetzelfde, je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op maandag 25 februari 2008 15:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Een ad hominem is altijd een persoonlijke mening. En er staat letterlijk "Ik noem...."
Een wezenlijk verschil. Je spreekt een waarde-oordeel over iemand persoonlijk uit. En dan later lopen miepen dat er op de man wordt gespeeld. Iets met pot en ketel, bal en kaatsen enzo. Verwacht dus geen begrip van mij.quote:Op maandag 25 februari 2008 16:05 schreef karr-1 het volgende:
Nou ja bijna hetzelfde, je begrijpt wat ik bedoel.
Mooi, als nu die datum wat meer landelijke bekendheid gaat genieten, kan het wel eens mooi gaan worden.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:35 schreef ron1872 het volgende:
Er staat inmiddels een oproep van Pechtold op teletekst:
http://bp3.blogger.com/_X(...)s1600-h/Pechtold.gif
De sterkte van wikipedia, die vele mensen blijkbaar niet door hebben, zit hem o.a. ook in de referenties. Zo staat er ook gewoon een pdf-brief bij van het ministerie van OCW.quote:Op maandag 25 februari 2008 15:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat waren de eersten die ik heb bekeken, maar het kwam me nogal zweverig over.
Ja hoor, wordt al druk aan gewerkt: website, forum, mond-op-mond, nu teletekst, D66, flyers plakken.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mooi, als nu die datum wat meer landelijke bekendheid gaat genieten, kan het wel eens mooi gaan worden.
Het feit dat ik niet geloof in dit soort complotten toont inderdaad aan dat ik precies weet waar ik het over heb.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:08 schreef Red1986 het volgende:
@ Karr-1
over Gladio is zat te vinden..KRO Reporter had afgelopen jaar nog reportage erover..waren hoop nieuwe documenten vrijgekomen..moet te vinden zijn
op www.video.google.nl stond altijd een documentaire uit 89 of iets dergelijks over Gladio in Italië
doe maar wat moeite..is zat over te vinden over Gladio..
feit dat je het niet eens kent of weet wat het is laat al wel weer zien hoe goed jij weet waar je over praat
Ik heb ook geen behoefte aan begrip van jou. Feit is dat jij er op staat mijn woorden anders uit te leggen dan dat ze bedoeld zijn.quote:Op maandag 25 februari 2008 16:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Een wezenlijk verschil. Je spreekt een waarde-oordeel over iemand persoonlijk uit. En dan later lopen miepen dat er op de man wordt gespeeld. Iets met pot en ketel, bal en kaatsen enzo. Verwacht dus geen begrip van mij.
Gladio was er gewoon, net zoals Echelon, het massaal afluisteren van de Europese industrie door de Amerikaanse geheime dienst, allemaal echt. Misschien is het allemaal wat onvoorstelbaar, dat op zijn hoogst. Of, meer dan honderd rechercheurs die in het dossier van van Persie keken, óók waargebeurd.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het feit dat ik niet geloof in dit soort complotten toont inderdaad aan dat ik precies weet waar ik het over heb.
Onvoorstelbaar, onmogelijk en dus een complot. Dat er afgeluisterd wordt wil ik best geloven, maar ik blijf herhalen dat als je niets te verbergen hebt je niets te vrezen hebt. Mij mogen ze afluisteren zoveel ze willen, niets boeiends te vinden.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Gladio was geen complot hoor, net zoals Echelon, het massaal afluisteren van de Europese industrie door de Amerikaanse geheime dienst, allemaal géén complotten. Misschien is het allemaal wat onvoorstelbaar, dat op zijn hoogst. Meer dan honderd rechercheurs die in het dossier van van Persie keken, óók geen complot.
Reptilians, dát zijn complotten.
Mijn inkomen hangt af van mijn intellectuele c.q. industriële eigendom. Ik heb wel degelijk wat te verbergen. Als stukken uitlekken voordat ik het deponeer of octrooieer, is het namelijk ongeldig en kan ik fluiten naar m'n licenties. Gezien het niet zo lang geleden verleden laat zien dat overheden zelfs binnen de westerse wereld laten zien daar niet mee om te kunnen gaan, zoals Echelon al liet zien (tegen de terroristen, werd eigenlijk voor 60% voor industriële spionage ingezet) heb ik wel degelijk wat te verbergen. Zelfs een google-opdracht binnen de BBC site geeft al genoeg hits betreffende dit onderwerp.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar, onmogelijk en dus een complot. Dat er afgeluisterd wordt wil ik best geloven, maar ik blijf herhalen dat als je niets te verbergen hebt je niets te vrezen hebt. Mij mogen ze afluisteren zoveel ze willen, niets boeiends te vinden.
Heb je mijn eerdere post betreffende het wel of niets teverbergen gelezen? ik denk dat ik een van de weinigen ben die het hier hardop durft te zeggen, maar zoals ik zijn er onwijs veel jong-volwassenen die geen inmenging van buitenaf in hun priveleven willen hebben, niet bewust, en ook niet bij toeval.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:24 schreef karr-1 het volgende:
maar ik blijf herhalen dat als je niets te verbergen hebt je niets te vrezen hebt.
Gelukkig, weer een zorg minder.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:19 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb ook geen behoefte aan begrip van jou.
Dan weet jij je "bedoelingen" verdomd slecht onder woorden te brengen.quote:Feit is dat jij er op staat mijn woorden anders uit te leggen dan dat ze bedoeld zijn.
En wat voer je op als argumentatie voor deze veronderstelling? Niets! Je poneert jouw "bedoeling", jouw overtuiging, als zijnde de waarheid en ketst een onderbouwd weerwoord op voorhand al af met:quote:Op maandag 25 februari 2008 23:24 schreef karr-1 het volgende:
Onvoorstelbaar, onmogelijk en dus een complot.
Om de discussie te mijden, draai je het gesprek dus gauw weer richting je "ik heb niets te verbergen" paradepaardje en slaat daarmee de discussie dood.quote:Dat er afgeluisterd wordt wil ik best geloven, maar ik blijf herhalen dat als je niets te verbergen hebt je niets te vrezen hebt. Mij mogen ze afluisteren zoveel ze willen, niets boeiends te vinden.
Jammer dat je niet begrijpt dat er geen complot theorie nodig is om de richting die we uitgaan te zien als gevaarlijk.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Heb niet hele topic doorgelezen, maar jij bent een 'ik-heb-niks-te-verbergen-persoon' zo je reacties te lezen, heb je al in al je kamers webcams opgehangen en deze op internet gezet, als je toch niks te verbergen hebt?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:17 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben er klaar mee, geloof wat je wilt, dan doe ik dat ook.
Dat argument hoor je inderdaad heel erg vaak: ik heb niks te verbergen, dus laat maar komen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:18 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Heb niet hele topic doorgelezen, maar jij bent een 'ik-heb-niks-te-verbergen-persoon'.
Dat zei je 8 dagen geleden ook al, rond hetzelfde tijdstip.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:17 schreef karr-1 het volgende:
Wegbrandenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:30 schreef ron1872 het volgende:
[..]
En eenmaal je vingerafdrukken gegeven, is er geen weg meer terug. Vingerafdrukken zijn later helaas niet meer te veranderen.
Vraag blijf dan nog, mógen anderen wat te verbergen hebben? Respecteer je dat? Of vind je dat, omdat jij niets te verbergen hebt, niemand dat heeft óf verdacht is?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:17 schreef karr-1 het volgende:
Inderdaad ja, vandaag mogen we nog muziek downloaden. Dat kan morgen weleens verboden zijn.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:49 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja, als als als. Als het maar veilig is. Als er maar geen misbruik van wordt gemaakt. Ik heb niks te verbergen. Ik doe niks fout.
Ik ben bezorg over mijn vrijheid, maar ik heb eigenlijk geen zin om mijn in stoet debielen met krakerstuig en socialisten te voegen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:13 schreef ron1872 het volgende:
Het gaat maar door:
En vermeldingen in artikelen van:
Trouw - http://www.trouw.nl/hetni(...)van_privacy_op_komst
Emerce - http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2364795
Webwereld - [url=http://webwereld.nl/articles/50039/volksopstand-en-ingrijpen-moeten-privacy-heroveren.html[]http://webwereld.nl/articles/50039/volksopstand-en-ingrijpen-moeten-privacy-heroveren.html[[/url]
Gisteren ook al aandacht in de Spits en op teletekst. De aktie begint nu bekend te worden en dat al na een dag of tien.
[ afbeelding ]
En laster is gepwnt.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:49 schreef Slarioux het volgende:
[..]
zozo jij hebt vertrouwen in de overheid!quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:31 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Zolang het maar veilig bewaard word en er geen misbruik van gemaakt word.
Als je in driedelig pak op komt dagen, zal niemand je associëren met eerder genoemden.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik ben bezorg over mijn vrijheid, maar ik heb eigenlijk geen zin om mijn in stoet debielen met krakerstuig en socialisten te voegen.
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik ben bezorg over mijn vrijheid, maar ik heb eigenlijk geen zin om mijn in stoet debielen met krakerstuig en socialisten te voegen.
Scenario... geheel realistisch...quote:Op maandag 25 februari 2008 23:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar, onmogelijk en dus een complot. Dat er afgeluisterd wordt wil ik best geloven, maar ik blijf herhalen dat als je niets te verbergen hebt je niets te vrezen hebt. Mij mogen ze afluisteren zoveel ze willen, niets boeiends te vinden.
Precies.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:48 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Scenario... geheel realistisch...
Jij vertelt over de telefoon tegen een vriend... "oh die Wilders, wat kan ik die vent niet uitstaan, wat een klootzak, als ie vandaag dood zou gaan dan zou ik er niet wakker van liggen".
Nu inderdaad geen probleem. Vrijheid van meningsuiting (voor zover dat nog bestaat).
Opeens wordt Wilders verkozen tot premier en maakt ie het zo bont dat ie zelfs dictator wordt (heel makkelijk, want met al die privacy vernietigende maatregels is het makkelijker om veel tegenstanders LEGAAL volgens de wet op te ruimen).
Nu komen we terug op jou gesprek, dat staat nog opgeslagen ergens... oh oh... staat opeens de geheime politie voor de deur. Je wordt gearresteerd, want je had vroeger namelijk laten blijken dat je de huidige dictator een klootzak vindt en em liever dood dan levend ziet.
Maar nu zeg je... niet realistisch.
Ik zeg, kijk naar de 2e wereld oorlog, dit is namelijk al gebeurd.
Wij nederlanders waren oh zo goed in het registreren wie jood was e.d. Iets wat totaal niet relevant was maar toch werd geregistreerd. En wat waren Hitler en Co blij met ons registratie systeem. Ze hadden nog nooit zo makkelijk zo veel joden in één keer op kunnen pakken!
Lang leve de "ik heb niks te verbergen" uitspraken
Uit een ander topic: ik vond "zeitgeist" wel een mooie typering.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 21:59 schreef Lambiekje het volgende:
Precies.
mensen die zeggen ik heb niets te verbergen .. zijn onstellend dom en naief.
Op grond van Europese regelgeving moeten de Nederlandse reisdocumenten vanaf 28 juni 2009 vingerafdrukken bevatten in de chip.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:13 schreef WallOfStars het volgende:
gewoon voor 01-01-09 paspoort verlengen/vernieuwen.
als ie niet verlopen is, verbranden en als verloren melden en een nieuwe aanvragen.
dat is NIET illegaal. Het mag gewoon.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:55 schreef ToT het volgende:
En WEER word je gedwongen om een stuk van je privacy af te staan....
Sorry hoor, maar door het afstaan van vingerafdrukken krijg ik het gevoel dat ze in iedere burger een potentiële misdadiger zien. Waar is het vertrouwen in de mensheid?
Tja ook ik heb niks te verbergen, maar ieder mens doet wel iets wat eigenlijk niet mag: MP3's downloaden, door rood fietsen / lopen enz.
Hoe meer je in een totaal gecontroleerde staat leeft, hoe meer je moet letten op elk dingetje dat je doet.
Lees de grondwet eens, het is altijd 'behoudens de wet'. En dat is nou juist datgene waar de overheid creatief mee bezig is.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 10:30 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Er bestaan gelukkig ook nog dingen als Grondwetten, europese wetten en Internationale Verdragen.
Nog.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 12:49 schreef Lambiekje het volgende:
dat is NIET illegaal. Het mag gewoon.
Het levert de platenmaatschappijen alleen maar op. Het verkoop van rotzooi is in 2007 nog nooit zo hooggeweest. Er IS gewoon GEEN correlatie tussen download en verkoop. Het stimuleert juist. Ik heb een film gedownload heb hem bekeken en oh leuk dit en dat. Door mondreclame koopt men het toch eerder dan als het onbekend is.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 13:01 schreef ToT het volgende:
Ja okee, dat klopt, maar echt netjes is het natuurlijk niet!
tja .. hopelijk. Maar als het zo is dan zijn we straks met zijn alle (95%) strafbaar. Ik ben van mening dat ze het nu niet meer kunnen terugdraaien.quote:
Ten koste van ons. Wij het volk moeten het onderspit delven.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 13:02 schreef Xith het volgende:
[..]
Lees de grondwet eens, het is altijd 'behoudens de wet'. En dat is nou juist datgene waar de overheid creatief mee bezig is.
En als het zo is, straks, hebben de autoriteiten al een mooie database met downloadhistorie. Even een query om de diehards van destijds eruit te filteren en er rolt panklaar een lijstje uit om te monitoren.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 13:35 schreef Lambiekje het volgende:
tja .. hopelijk. Maar als het zo is dan zijn we straks met zijn alle (95%) strafbaar. Ik ben van mening dat ze het nu niet meer kunnen terugdraaien.
Precies .. en zo was er vorig jaar bij een over ander Radar-programma van iemand waarbij stevast iets verkeerd ging. Bleek dus dat het medische dossier verkeerd gekoppeld was. de persoon in kwestie is al jaren bezig het recht te zetten. Maar kennelijk vinden de instanties zo van het staat op het scherm dus het is waar. En daar sluipt een lelijk probleem. Mongolen die zaken aflezen van schermen hebben geen enkele notie dat er wel eens rotzooi in de database staat.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:03 schreef ToT het volgende:
Breek me de bek niet open over de pulp wat populair is in deze maatschappij.
Ik heb gisterenavond echt heerlijk genoten van een avondje Youtuben: even lekker live optredens en videoclips bekijken van Blutengel, Deine Lakaien, Goethes erben, Lacrimosa, L'âme immortelle enz.
Tja Youtube moet sinds kort ook IP-adressen van mensen gaan bijhouden die filmpjes online zetten.
Maar dat terzijde...
Fouten worden inderdaad gemaakt, maar hoe vaak worden er nu fouten gemaakt met paspoorten? Okee, soms schiet er wel eens een foto'tje doorheen van een bepaalde Fok-clown (), maar volgens mij wordt er nooit een verkeerde persoon aan een verkeerde foto gekoppeld. Het blijft mensenwerk ja, maar ik denk dat er maar erg weinig fouten gemaakt worden.
Then again: het valt natuurlijk goed op als je een paspoort met een verkeerde foto terugkrijgt, maar je ziet niet zo snel dat de vingerafdruk die er op staat wel van jou is of niet. Ik denk niet dat zulke dingen snel door elkaar gehusseld worden, maar STEL DAT......dan kom je er verdomd moeilijk achter.
En kijk en daar gaat het fantastische systeem de mist in. Volgens mij heeft het kabinet geen flauw benul wat ze aan het doen zijn.quote:En als een ambtenaar op het gemeentehuis zich makkelijk laat bedreigen of omkopen, dan zal het vast niet zo moeilijk zijn om wat vingerafdrukken bewust om te wisselen.
Voor het eerst in de historie ben ik het eens met Lambiekje. Fouten zijn inderdaad menselijk en als dat met dit soort gegevens gebeurt kan dat zéér nare situaties opleverenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 14:07 schreef Lambiekje het volgende:
Wat mensen nog al vergeten is dat een database ook rotzooi kan bevatten. Het invoer blijft mensen werk. Rubbish in is rubbish out. Als er dus een stom foutje wordt gemaakt. Verkeerde dna-profiel aan iemand gekoppeld. Verkeerde dosering medicatie. Naam husseling.
Of bewijs maar dat jouw vingerafdruk niet klopt in hun systeem. Hoe kunnen wij als particulier ervan uitgaan of de vingerafdruk in paspoort wel bij jouw hoort. Stomme fouten blijven gemaakt worden. Probeer dat maar eens recht te zetten.
Ik ben Nederlander dus ik eis gewoon een paspoort. Wat zullen we nou krijgen. Ik ga die ambtenaren (sorry, jullie kunnen er ook niks aan doen natuurlijk, maar jullie zijn wel mijn aanspreekpunt met de overheid) eens lekker laten zweten voor hun geld.quote:Op zondag 13 juli 2008 03:25 schreef Vedanta_veri het volgende:
Dan krijg je geen paspoort, dus ben je strafbaar indien je word aangehouden omdat je dan als "vreemdeling" word ingerekent. Ook kun je niet meer reizen. Maar vast wel naar een buitenlandse gevangenis.
Zolang je niet in amerika woont 'nog niet nee. Maar zodra mccain op het strand staat wel.quote:Op zondag 13 juli 2008 06:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zou mijn hobbymatige ervaring met explosieven als een risico gezien worden? Ik ben dol op scheikunde, dus ik had/heb mijn eigen lab in de schuur van mijn ouders. En tja, soms wil ik dan natuurlijk ook wel eens wat laten ploffen.
Voordat jouw huidige paspoort verloopt...quote:Op zondag 13 juli 2008 03:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik kan natuurlijk ook gewoon asiel aanvragen, in Duitsland, Zwitserland ofzo.
Als je niet twee minuten kunt nadenken over dit soort dingen, ben je idd niet goed bezig. Maar ja, die mensen zeggen al snel "maar ik heb niets te verbergen." Iedereen heeft iets te verbergen als de verkeerde aan de macht is (zie het voorbeeldje van Wilders wat is gegeven).quote:Op zondag 13 juli 2008 09:20 schreef ToT het volgende:
Maar te veel aan je hoofd hebben om stil te staan bij de dingen in het leven? Dat gaat er bij mij niet in. Uiteraard helpt het wel als je een partner of een vriendengroep hebt die ook graag filosofeert, maar je kop in het zand steken zodra er moeilijke dingen ter sprake komen? Nee, dan ben je volgens mij niet helemaal goed bezig.
Amen.quote:Op zondag 13 juli 2008 09:20 schreef ToT het volgende:
@ Vedanta_veri: helemaal mee eens: het gros van de mensen is in de jonge jaren te druk bezig met mode en met feesten, en in de volwassen jaren met het werk en met het gezin. Uiteraard is het werk belangrijk voor als je een beetje fatsoenlijk wil leven in deze maatschappij, en uiteraard is je gezin ook belangrijk.
Maar te veel aan je hoofd hebben om stil te staan bij de dingen in het leven? Dat gaat er bij mij niet in. Uiteraard helpt het wel als je een partner of een vriendengroep hebt die ook graag filosofeert, maar je kop in het zand steken zodra er moeilijke dingen ter sprake komen? Nee, dan ben je volgens mij niet helemaal goed bezig.
Aan de andere kant: ignorance is bliss. Wil je gelukkig leven, dan kun je het beste een mak schaap zijn die alles braafjes slikt. Hoe meer je nadenkt, hoe ongelukkiger je wordt: de dreiging van de oorlog met Iran, toenemende files, hogere olieprijzen, duurder wordende woningen, ontbossing van het regenwoud, smeltende ijskappen, luchtvervuiling, genetische manipulatie, overbevolking, schendingen van mensenrechten, wreedheden tegen dieren, een overheid die steeds meer dingen verbiedt of juist verplicht, bezuinigingen, toegevoegde troep in je voedsel en andere gebruiksmiddelen waarvan je amper weet wat het is, gevangen zitten in een baan die je niet leuk vindt, maar waar je ook niet weg kunt omdat je financiële zekerheid nodig hebt voor bijvoorbeeld je gezin of om een hypotheek te krijgen, de zin van het leven.............
Nee, wil je gelukkig zijn, dan kun je beter braafjes je werk doen, thuis je koters een knuffel geven en je vrouw een pakkerd geven, en met een biertje in je hand voor de tv voetbal, GTST en Idols / De Gouden Kooi / troep met Gerard Joling of Gordon gaan kijken. Is beter voor je bloeddruk, een slaaf van de maatschappij zijn....
Wat is bliss ... we worden steeds meer als nummertje/batterij gebruikt. Als er maar een 42' scherm is dan is het best.quote:Op zondag 13 juli 2008 09:20 schreef ToT het volgende:
@ Vedanta_veri: helemaal mee eens: het gros van de mensen is in de jonge jaren te druk bezig met mode en met feesten, en in de volwassen jaren met het werk en met het gezin. Uiteraard is het werk belangrijk voor als je een beetje fatsoenlijk wil leven in deze maatschappij, en uiteraard is je gezin ook belangrijk.
Aan de andere kant: ignorance is bliss.
huur wordt dramatisch hoger. koopwoningen kelderen juist.quote:Wil je gelukkig leven, dan kun je het beste een mak schaap zijn die alles braafjes slikt. Hoe meer je nadenkt, hoe ongelukkiger je wordt: de dreiging van de oorlog met Iran, toenemende files, hogere olieprijzen, duurder wordende woningen,
Voor biobrandstof .. dus dat is helemaal niet zo goed. Schouderklop voor NL, grootste boskapper ter wereld.quote:ontbossing van het regenwoud,
Global warming is een smerige leugen het wordt alleen maar kouder sinds 1997. 2007 was juist de snelste daling in onze meetgeschiedenis. 0,7 graad in een jaar.quote:smeltende ijskappen
financiele zekerheid is wel waar, maar aan de andere kant je wilt je huis, vette auto, wii, plasma-tv behouden.quote:luchtvervuiling, genetische manipulatie, overbevolking, schendingen van mensenrechten, wreedheden tegen dieren, een overheid die steeds meer dingen verbiedt of juist verplicht, bezuinigingen, toegevoegde troep in je voedsel en andere gebruiksmiddelen waarvan je amper weet wat het is, gevangen zitten in een baan die je niet leuk vindt, maar waar je ook niet weg kunt omdat je financiële zekerheid nodig hebt voor bijvoorbeeld je gezin of om een hypotheek te krijgen, de zin van het leven.............
Joling goed voor je bloeddruk ... Ik moet iedere maand een nieuw TV kopen, nee grapje.quote:Nee, wil je gelukkig zijn, dan kun je beter braafjes je werk doen, thuis je koters een knuffel geven en je vrouw een pakkerd geven, en met een biertje in je hand voor de tv voetbal, GTST en Idols / De Gouden Kooi / troep met Gerard Joling of Gordon gaan kijken. Is beter voor je bloeddruk, een slaaf van de maatschappij zijn....
Hier is het ook bijna zo dat je niet verzekerd meer bent voor al je vingers. Zo als in Sicko verteld wordt.quote:Op zondag 13 juli 2008 10:01 schreef ToT het volgende:
Mwoah ik vond bezuinigingen wel in het rijtje passen: voor de ziektekosten moet je bijvoorbeeld steeds meer zelf betalen enzo.
Ik weet niet nog steeds niet hoe men het veilig wil maken middels een vingerafdruk. Het enige wat is is dat je sneller verdacht kan worden van een delict. Vingerafdrukken zijn geheel niet uniek. En de scan/meet apparatuur hebben ook nog eens een foutmarge.quote:@ Wombcat: precies; het gevaar voor oneigenlijk gebruik van die gegevens is gewoon groot.
Tja, waarom wordt die vingerafdruk verplicht? Om fraude tegen te gaan? Dat zou inhouden dat je je op een gegeven moment overal moet gaan legitimeren met een vingerafdruk, iets wat ergens in een zwembad hier in Nederland overigens al gebeurt na aanleiding van veel overlast door bepaalde jongeren.
vingerafdruk vervanging voor .... ik weiger. Het systeem is zo lek als een mandje.quote:Ik kan de voordeel er wel van inzien; je hebt in een heel korte tijd vrijwel zeker duidelijk wie degene is die voor je neus staat (behalve in gevallen van fraude, maar dat wordt wel een stuk moeilijker), maar ik vrees dat het enorm kan doorschieten: straks wordt je pinpasje vervangen door je vingerafdruk. Erg makkelijk, je hebt geen pasje meer nodig en hoeft geen code te onthouden, maar ik vrees dat op die manier steeds meer en meer gegevens van mensen centraal opgeslagen en gecombineerd gaan worden.
zo is een Canadese vooraanstaand doctorandus weetikveel aangehouden in 2005/6 2007 die op visite wilde bij zijn zoon in USA. Bij grens is hij aangehouden omdat tádá op het schermpje van de dounaier stond dat meneer 20jaar (ja 20jaar) geleden XTC LSD had gebruikt (voor een medische verslag). Nee niet het land in ... zal is even kijken of ik zijn betoog nog kan terug vinden.quote:Op maandag 14 juli 2008 23:33 schreef john88 het volgende:
Het leuke is ook: je vertrouwd misschien wel deze overheid. Maar wie is er over 50 jaar aan de macht? Stel je voor dat je met terugwerkende kracht wordt gecategoriseerd en in een bepaalde categorie valt door een corrupte overheid over XX jaar? Goh meneer, uit onderzoek is gebleken dat u 20 jaar geleden zeer veel interesse heeft gehad in de NWO, een hoge functie kunt u wel vergeten. Meneer uit onderzoek is gebleken dat u 10 jaar geleden veel heeft gezocht omtrent ziekte XX, uw zorgverzekering wordt verhoogd met XXX euro de maand.
dat is een groot manco aan het zo fantastisch registreren.quote:Het klinkt nu zeker absurd, maar vergeet niet dat de Duitsers in WOII veel Joden hebben kunnen afvoeren door ons uitstekende bevolkingsregister.
je maar er hoeft maar een handige hackers te zijn achterdeurtje maken .. en al onze gegevens liggen op straatquote:Wie heeft de macht in Nederland nadat er een WO3 is geweest? Denk er eens overna. Indien je er geen problemen mee hebt, prima. Iedereen is hier vrij in
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:41 schreef Basp1 het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk als ik mijn nieuwe paspoort per ongeluk steeds in de magnetron leg en op die manier de rfid chip steeds opblaas. (he mijn naam is haas ik weet nergens van)
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:10 schreef OldJeller het volgende:
[..]
[..]
Nee, wacht even.
Wie het recht in eigen hand wil nemen heeft een aantal opties, maar moet wel oppassen, aldus Jenna Wortham. In Amerika kan het knoeien met het paspoort je namelijk 25 jaar cel kosten. Daarnaast wil je het paspoort zelf niet beschadigen, waardoor de magnetron en wasmachine afvallen. De beste manier is dan ook om een hamer of ander hard voorwerp te gebruiken om daarmee de chip te slopen. Paspoorten waarvan de RFID-chip niet werkt zijn nog gewoon geldig, maar kunnen alleen niet meer worden uitgelezen.
bron
Dat heb ik op meerdere sites gelezen, dat een hamer het beste is. Ook omdat een magnetron brandplekken/schade kan achterlaten op het document.
Maar voor je aan de slag gaat:
Een burger meldt dat de chip in zijn reisdocument niet uitgelezen kan worden. Wat is de procedure?
De burger kan bij een van de 27 uitleesvoorzieningen in Nederland controleren of de chip kan worden uitgelezen. Is dat niet het geval dan dient de burger zich te melden bij de uitgevende instantie waar hij/zij het doucment uitgereikt heeft gekregen. De uitgevende instantie neemt het document in en verzend het document naar de producent voor onderzoek. De burger wordt geïnformeerd over de resultaten van het onderzoek door de uitgevende instantie.
paspoortinformatie.nl
Hoofdstuk VIII. Inhouding en inlevering (van de paspoortwet)
Artikel 54.1
Een reisdocument wordt ingehouden, indien:
a. het van rechtswege is vervallen ingevolge artikel 47 of 48;
b. het zodanig is beschadigd dat daarin opgenomen beveiligingskenmerken zijn aangetast, gegevens niet meer leesbaar zijn of een deel ervan ontbreekt;
wetten.overheid.nl
Onder Hoofdstuk X. Strafbepalingen staat niets over situaties waarin je chip niet meer uitgelezen kan worden, het gaat enkel om vervalsingen e.d.
Máár: Hoofdstuk I. Algemene bepalingen, Artikel 4:
Elk reisdocument blijft na uitreiking rijkseigendom. Onze Minister oefent het eigendomsrecht uit.
En iets slopen wat rijkseigendom is, is weer strafbaar. Maar goed.. je kan er ook per ongeluk een stapel boeken op hebben laten vallen, dat is lastig na te trekken.
Overigens staan er volgens mij wel bepaalde straffen op en kan/word je aangehouden, indien je chip onbruikbaar is/niet kan worden uitgelezen. Maar dat zou ik dezer dagen even moeten opzoeken.
Hoe dan ook: weet wel wat je doet voor je aan de haal gaat en nietsvermoedend naar een grenscontrole gaat of b.v. naar de V.S. vliegt.
Spelfouten op dit soort sites. Niet eens een spellingscheck gedaan.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:08 schreef OldJeller het volgende:
[..]
[... hij/zij het doucment ....]
[..]
Hier is het verhaal van de kikker in de pan van toepassing.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:03 schreef validname het volgende:
wat ik niet snap is dat de overheid niet gelijk start met het inplanteren van identificatie chips.
Kan z'n chip niet geupdated worden met andere/extra data. En als er dan iets gebeurd dan is opeens jouw chip-code is gespot. Probeer dan maar uit te leggen dat je het niet was. Computers liegen niet (ahummm).quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:03 schreef validname het volgende:
wat ik niet snap is dat de overheid niet gelijk start met het inplanteren van identificatie chips.
biometrische gegevens kunnen gefaked worden. Is al een aantal keer aangetoont...
Dit zal ook wel een agendapunt onderwater zijn, voor de langere termijn.
WEIGEREN
waarom?
omdat ik het absurt vind dat ALLES doorzichtig moet zijn.
- Koopgedrag monitoring
- plaats bepaling
Wat ik kwalijk vind, aangezien het maken van begrotingen en dergelijke zaken hier ook van zullen profiteren denk ik.
Nee.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kan z'n chip niet geupdated worden met andere/extra data.
NEE in de zin van documentatie. Ik geloof er niets van.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:13 schreef soylent het volgende:
[..]
Nee.
Wel kan je 'fake' chips construeren als er er gebruik wordt gemaakt van slechte kwaliteit cryptografische systemen, zoals bijvoorbeeld bij de OV-chipkaart. Dus dan kun je bijvoorbeeld een duplicaat maken van een bestaande chip.
Als vanzelfsprekend staat je strafblad niet op je chip. Op je chip zal een key staan, zoals bijvoorbeeld het burgerservicenummer, die verwijst naar een bestand in bijvoorbeeld het justitieel documentatieregister.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
NEE in de zin van documentatie. Ik geloof er niets van.
Als je een strafblad hebt en dergelijke moet dat ding geupdated worden. Of als je een sex-change doet.
Onderhuids gaat toch niet werken.
En dan is het niet erg om eentje te krijgen?quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:08 schreef ToT het volgende:
Zodra dat mogelijk zou zijn, het updaten van de software op de chip, moet je 100% absolute beveiliging hebben. De chip zou uit 2 geïsoleerde delen moeten bestaan: eentje die read-only is en eentje waar je updates overheen kunt gooien.
In mijn ogen is parlement geen meerderheid in de Ned. samenleving. Ik heb dus nooit mijn stem gegeven om mijn eigen privacy te laten schendenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Naar aanleiding van dit topic in NWS vroeg ik mij af wat er gebeurt als je nou een weigert een vingerafdruk en gelaatsscan te laten maken ten behoeve van het paspoort of ID-kaart. Je zou zeggen dat je dan geen paspoort of ID-kaart kunt krijgen, maar dat is illegaal want een paspoort of ID-kaart is tegenwoordig verplicht om op zak te hebben om aan de legitimatieplicht te kunnen voldoen.![]()
Verder kun je zonder ID-bewijs of paspoort niet legaal door het buitenland reizen, op welke grond kan een overheid je dat eigenlijk ontzeggen? En op welke grond kan een overheid burgers eigenlijk dwingen vingerafdrukken en een scan van het gelaat af te staan? Waar haalt de overheid hier de legitimatie vandaan, omdat er een democratisch gekozen parlement is die dergelijke wetgeving goedkeurd? En waarom mag een meerderheid dan een kleine minderheid dwingen om zo'n ingrijpende inbreuk (zo zie ik namelijk het opslaan van mijn vingerafdruk of gelaatsscan) op het lichaam te ondergaan?
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:20 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Hier is het verhaal van de kikker in de pan van toepassing.
Eerst laten wennen beetje bij beetje dus. Tot mensen zelfs een chip "omdat het makkelijk is" niet meer erg vinden. Je hebt nu al mensen die 'zie topictitel' niet erg vinden onder het mom van 'niks te verbergen'
Dat had je onze opas moeten voorleggen, die hadden de granaten van zolder gehaald.
Definieer "misbruik" en hoe denk je dat te gaan voorkomen?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:31 schreef LasTeR het volgende:
[..]
nazi-j00z z0mg.quote:Op zondag 28 juni 2009 18:54 schreef PietPrak het volgende:
ik zeg twee woorden " joodse raad" , kijk eens naar de historie!!
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
vroeg ik mij af wat er gebeurt als je nou een weigert een vingerafdruk en gelaatsscan te laten maken ten behoeve van het paspoort of ID-kaart.
Lijkt me niet. Het volk heeft echt wel invloed als we massaal in opstand komen. De heren politici willen ook gewoon herkozen worden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:00 schreef Rechterbal het volgende:
Nerd. De regering is het enigste orgaan in Nederland dat een monopolie heeft op geweld. Jij bent niks tegen de staat. Slik maar en buk maar.
Het gevecht is gevochten.
Ja maar in dit walgelijke kutand mogen we niet (meer) in opstand komen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Het volk heeft echt wel invloed als we massaal in opstand komen. De heren politici willen ook gewoon herkozen worden.
Qua inhoud mogelijk wel, want de identificerende gegevens van een natuurlijk persoon zijn niet veranderd in de tussenliggende 65 jaar, een vingerafdruk is nog steeds een vingerafdruk, net als een pasfoto. En een identificatienummer, wat we hier BSN (voorheen SoFi) noemen is nou eenmaal makkelijker in de diverse systemen dan 10+ variabelen die tesamen 1 persoon kunnen identificeren. (jij als IT-er weet vast wel hoe onnodig gecompliceerd een samengestelde sleutel in een database werkt)quote:Op woensdag 9 september 2009 09:43 schreef Lambiekje het volgende:
Overigens staat in de nieuwe Frontier Magazine een artikel over de heringevoerde NAZI-paspoorten. Want
dat zijn inmiddels onze paspoorten, maar dan een factor tig erger.
Wanneer wordt dit achterlijk gehouden land eens wakker!
Je generaliseert nu nogal. Niet elke beslissing die gemaakt wordt is per definitie fout. Ja, de "ratten" als Tonino enzo, dat is weer een misselijk staaltje hand-boven-hoofd houden maar ander zaken wel.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:40 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja maar in dit walgelijke kutand mogen we niet (meer) in opstand komen.
En vergeet niet dat we in inmens ziekelijke en corrupte justitie hebben.
Nazi komt toch van 'National Socialismus'? Ik heb mijn school niet afgemaakt maar socialisme is toch een voorbode voor facisme/controlezucht van de overheid? Alles wordt verdeeld, ook de schulden door het nieuwe monetaire geld om de crisis te lappen, dat de toekomstige generatie lekker gezamenlijk mag terugbetalen aan de centrale banken. Op een gegeven moment loopt het de spuigaten uit met de regelzucht van de overheid dat er opstanden komen. En dan moet de de overheid wel met harde hand ingrijpen willen ze orde handhaven. En zie daar facisme/politiestaat. toch?quote:Op woensdag 9 september 2009 11:39 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Qua inhoud mogelijk wel, want de identificerende gegevens van een natuurlijk persoon zijn niet veranderd in de tussenliggende 65 jaar, een vingerafdruk is nog steeds een vingerafdruk, net als een pasfoto. En een identificatienummer, wat we hier BSN (voorheen SoFi) noemen is nou eenmaal makkelijker in de diverse systemen dan 10+ variabelen die tesamen 1 persoon kunnen identificeren. (jij als IT-er weet vast wel hoe onnodig gecompliceerd een samengestelde sleutel in een database werkt)
Het woordje "Nazi" komt om de hoek kijken als we de toepassing van die verzamelde gegevens bekijken, en dat is toch echt fundamenteel anders nu. Ondanks de mening van sommigen, is de overheid niet van plan bepaalde groepen te deporteren en te vermoorden, en dus gaat de vergelijking compleet mank.
De regelzucht is al op een kookpunt. Nederland IS al een politiestaat.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:50 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Nazi komt toch van 'National Socialismus'? Ik heb mijn school niet afgemaakt maar socialisme is toch een voorbode voor facisme/controlezucht van de overheid? Alles wordt verdeeld, ook de schulden door het nieuwe monetaire geld om de crisis te lappen, dat de toekomstige generatie lekker gezamenlijk mag terugbetalen aan de centrale banken. Op een gegeven moment loopt het de spuigaten uit met de regelzucht van de overheid dat er opstanden komen. En dan moet de de overheid wel met harde hand ingrijpen willen ze orde handhaven. En zie daar facisme/politiestaat. toch?
Nee hoor. Zeker niet als je naar de definitie van politiestaat kijkt niet.quote:Op donderdag 10 september 2009 08:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De regelzucht is al op een kookpunt. Nederland IS al een politiestaat.
Nu nog het paddo-verbod en we zijn weer terug bij waar we hoorden te zijnquote:Al staat vandaag wel in de krant dat Ab Klink zijn rookverbod niet kan handhaven en dat er een nieuwe gedoogbeleid is.
Ja maar voor de meesten toch niet overduidelijk genoeg.quote:Op donderdag 10 september 2009 08:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De regelzucht is al op een kookpunt. Nederland IS al een politiestaat.
Definities zijn volgens mij altijd absolute extremen zonder marges. Beetje bij beetje pikken burgers steeds meer shit van de overheid. Steeds weer doen de burgers een stapje achteruit en trekken zij weer een nieuwe grens tot we uiteindelijk allemaal tegen de muur staan. Zoals Tom & Jerry dat welleens uitbeelden met een krijtstreep. Ik kan me voorstellen dat de volgende generatie kinderen er geen erg in zien om met een rf-id chip in het lichaam rond te lopen. of x-ray scanners te zien bij metro-stations en in het openbaar vervoer zoals in treinen en bussen. Simpelweg omdat zij dat normaal vinden en niet beter weten.quote:Op donderdag 10 september 2009 08:50 schreef Dragorius het volgende:
Nee hoor. Zeker niet als je naar de definitie van politiestaat kijkt niet.
De Pers is een van de weinige kranten die amper ANP quatsch heeft. En daarmee veel minder aan staatspropaganda doet.quote:Op donderdag 10 september 2009 08:50 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nee hoor. Zeker niet als je naar de definitie van politiestaat kijkt niet.
[..]
Nu nog het paddo-verbod en we zijn weer terug bij waar we hoorden te zijn
Maar is de krant wel te vertrouwen he![]()
Uhhh daar is het al te laat voor. Scholieren houden al spreekbeurten over het onderwerp en dat men het een goed streven vind.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:17 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ja maar voor de meesten toch niet overduidelijk genoeg.
[..]
Definities zijn volgens mij altijd absolute extremen zonder marges. Beetje bij beetje pikken burgers steeds meer shit van de overheid. Steeds weer doen de burgers een stapje achteruit en trekken zij weer een nieuwe grens tot we uiteindelijk allemaal tegen de muur staan. Zoals Tom & Jerry dat welleens uitbeelden met een krijtstreep. Ik kan me voorstellen dat de volgende generatie kinderen er geen erg in zien om met een rf-id chip in het lichaam rond te lopen. of x-ray scanners te zien bij metro-stations en in het openbaar vervoer zoals in treinen en bussen. Simpelweg omdat zij dat normaal vinden en niet beter weten.
http://www.scholieren.com/werkstukken/23822quote:Op donderdag 10 september 2009 09:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Uhhh daar is het al te laat voor. Scholieren houden al spreekbeurten over het onderwerp en dat men het een goed streven vind.
Je krijgt vaker nutteloze reclamefolders dan berichten van de Overheidquote:Op donderdag 10 september 2009 09:25 schreef Lambiekje het volgende:
Bespottelijk! Lag er gister een flyer in de bus over het nieuwe paspoort. Natuurlijk GEEN woord over het makkelijk copieren of wardriven van de chip.
Eng die staatspropaganda. Dus, én voor het paspoort én voor griep is er weer een km2 oerwoud vernield.
voor het gemak hebben we de huisdieren al hun zelfbeschikking overruled. Ik neem aan dat je weet dat z'n chip kankerverwekkend is. Wederom een win-win voor Big Fucking Pharma.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:24 schreef Dragorius het volgende:
[..]
http://www.scholieren.com/werkstukken/23822Leest en gij zult lezen dat het niet enkel hossana is wat uitgesproken wordt
Verder heb ik op persoonlijke gronden niks tegen een verichip of chipidentificatie. Anderen mogen uiteraard hun eigen mening houden
Maar zo'n chip wordt nooit een verplichting, omdat je in Nederland grondwettelijk de integriteit van het lichaam vastgelegd hebt staan. Om hierop een uitzondering te maken is veel benodigd, en dat zal de Nederlandse bevolking niet over zich heen laten komen
Tsja toch typisch dat ik beide dierenartsbezoeken (die los van kanker stonden, dat terzijde, maar een inflammatie van een gewricht door een virus en de niesziekte (algemene noemer) niet heb hoeven betalen, medicijnen incluis. Allemaal op kosten van het asiel en tegen kostprijs, zonder consultkosten.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:29 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
voor het gemak hebben we de huisdieren al hun zelfbeschikking overruled. Ik neem aan dat je weet dat z'n chip kankerverwekkend is. Wederom een win-win voor Big Fucking Pharma.
Het vaccin? Welke vaccin? Die voor H1N1a? Die maar enkel aan de risicogroep gegeven zal worden, net zoals de griepprik jaarlijks? Gemiste kans zou je dan zegggen, nietwaar? Maar ga maar voorbij aan het feit dat Burgermeister enkel raaskalt zonder wat voor bewijs dan ook.quote:De vaccin bevat chips. Dus het zal niet eens verteld worden dat we volgespoten worden met nano-techniek.
Jij hebt dus neem ik aan een codicil bij je waarop staat dat je in geen enkel geval medische hulp toestaat? Want je zal maar vallen en je voet breken... even wat visolie erop en je geneest, nietwaar? Open botbreuken zijn geen uitdaging meer...quote:Denk nog maar eens goed na. Het is heel goed te merken dat je zwaar geïndoctrineerd bent met je morbilogie studie. Geneesknudde is een MISDAAD naar de mens.
Niet waar, je hebt alles om impersonificatie te kunnen plegen.Óf hebben ze in een weekje of 2 tijd helemaal anders gedaan, nadat bij Netwerk is aangetoond dat het in 4 tellen gecopieerd is.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:29 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Je krijgt vaker nutteloze reclamefolders dan berichten van de Overheid
Overigens is het wardriven van zo'n chip niet interessant, omdat je er verder niks mee kan dan localiserenWat veel interessanter is natuurlijk is het "per ongeluk" bedragen afgeschreven hebben omdat je met een betaal-chip te dicht bij een kassa-unit zou staan
Daarom komt er naar mijn verwachting dubbele bevestiging, een soort persoonlijke PINcode dus.
zucht. Je blijft je studie-achtergrond verdedigen. Dat gaat je nog lelijk in het gezicht slaan. De smerige hufters zullen ontmaskerd worden.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:36 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Tsja toch typisch dat ik beide dierenartsbezoeken (die los van kanker stonden, dat terzijde, maar een inflammatie van een gewricht door een virus en de niesziekte (algemene noemer) niet heb hoeven betalen, medicijnen incluis. Allemaal op kosten van het asiel en tegen kostprijs, zonder consultkosten.
[..]
Het vaccin? Welke vaccin? Die voor H1N1a? Die maar enkel aan de risicogroep gegeven zal worden, net zoals de griepprik jaarlijks? Gemiste kans zou je dan zegggen, nietwaar? Maar ga maar voorbij aan het feit dat Burgermeister enkel raaskalt zonder wat voor bewijs dan ook.![]()
[..]
Botbreuk is geen Bigpharma.quote:Jij hebt dus neem ik aan een codicil bij je waarop staat dat je in geen enkel geval medische hulp toestaat? Want je zal maar vallen en je voet breken... even wat visolie erop en je geneest, nietwaar? Open botbreuken zijn geen uitdaging meer...
Even afgezien van het feit dat ik vind dat je je toon weer wel wat mag matigen (VMBO ambtenaars, hufters, hitleriaans etc.) heb je dus wederom alleen maar gebakken lucht te verkopen.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
zucht. Je blijft je studie-achtergrond verdedigen. Dat gaat je nog lelijk in het gezicht slaan. De smerige hufters zullen ontmaskerd worden.
Longontsteking dan?quote:Botbreuk is geen Bigpharma.
Ook al heb je dat z'n codicil of zoals die belg een tatoo. Bigpharma's pillen- en chemodrift gaat boven iemand zelfbeschikking. Maar wees gerust, zelfbeschiking is al vanaf het moment dat je Pa je heeft aangegeven bij het Gemeentehuis verbeurt. Vanaf dat moment ben je staatseigendom.
Je denkt dat het gebakken lucht is. Wat gebakken lucht is is geneeskundequote:Op donderdag 10 september 2009 16:49 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Even afgezien van het feit dat ik vind dat je je toon weer wel wat mag matigen (VMBO ambtenaars, hufters, hitleriaans etc.) heb je dus wederom alleen maar gebakken lucht te verkopen.
En waarom? Omdat er niet meer is dan die gebakken lucht om te verkopen. Heb je zelf al eens geneesmiddelen ontleed en helemaal uitgeplozen?
[..]
Maar ga eens in dan op mijn vragen en kritiek. Waar baseer jij dan op dat wat jij gelooft wel de waarheid is? En hoe weet je dat zo zeker?quote:Op donderdag 10 september 2009 19:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je denkt dat het gebakken lucht is. Wat gebakken lucht is is geneeskunde
Ik zei ergens anders in "het nederland is kut-topic" in KLB. dat nederland het land is van argumenten. Stront mag je rechtbreien en kun je ook als gezond verkopen aan mensen als je maar de juiste argumenten/smoezen weet te verzinnen. Gezondheidszorg gaat nu ook al via een gezondheids "verzekering". Je verzekert je eigen lichaam tegen ernstige schade. En daarnaast gaat je no-claim ook onderuit als je te hulp-behoevend bent.. Gezondheidszorg vind ik heel wat anders dan een gezondheids verzekering. En dat een verzekeringsmaatschappij voor jou bepaalt wat wel of niet mag/kan. Ergens vind ik dat scheef. Alsof je een auto bent. De topic-relevantie van mijn geblaat is dat mensen nieteens in gaten zullen hebben dat ze worden genaaid.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:24 schreef Dragorius het volgende:
[..]
http://www.scholieren.com/werkstukken/23822Leest en gij zult lezen dat het niet enkel hossana is wat uitgesproken wordt
Verder heb ik op persoonlijke gronden niks tegen een verichip of chipidentificatie. Anderen mogen uiteraard hun eigen mening houden
Maar zo'n chip wordt nooit een verplichting, omdat je in Nederland grondwettelijk de integriteit van het lichaam vastgelegd hebt staan. Om hierop een uitzondering te maken is veel benodigd, en dat zal de Nederlandse bevolking niet over zich heen laten komen
Geneeskunde is.... gebakken lucht? ??quote:Op donderdag 10 september 2009 19:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Misschien kun je het subtieler verwoorden. Commercie is namelijk gebakken lucht, en hoe meer de zorg hierdoor wordt beïnvloed, hoe meer het op elkaar gaat lijken.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met vingerafdrukken of gelaatscans?quote:Op donderdag 10 september 2009 19:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Laat ik het inderdaad eens zo zeggen > De zorg an sich is goed (en gestoeld op het helpen van de mensheid, onvoorwaardelijk)quote:Op donderdag 10 september 2009 19:57 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Misschien kun je het subtieler verwoorden. Commercie is namelijk gebakken lucht, en hoe meer de zorg hierdoor wordt beïnvloed, hoe meer het op elkaar gaat lijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |