Oh? Waarom niet?quote:
Woh, die was kort. Door de bocht.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:15 schreef LasTeR het volgende:
In Amerika moet je wijsvingerafdruk en gezichtsfoto laten maken anders kom je niet door customs. Niets om je druk om te maken.
Waarschijnlijk wel, want dat zou de enige manier zijn om dit geraaskal te verklaren. Waarom zou je die dingen niet afstaan? Heb je wat te verbergen?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:09 schreef LasTeR het volgende:
Jij draagt zeker ook Aluminium hoedjes?
Laten we nou niet over de VS beginnen, Nederland is primair het probleem voor de meesten hier.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:15 schreef LasTeR het volgende:
In Amerika moet je wijsvingerafdruk en gezichtsfoto laten maken anders kom je niet door customs. Niets om je druk om te maken.
Mijn vraag aan jou, waarom wel? Want ik zie geen reden waarom ik mij druk zou maken.quote:
Ik laat dmv een voorbeeld blijken dat ik er geen probleem mee heb een deel van mijn 'privacy' in te leveren.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Laten we nou niet over de VS beginnen, Nederland is primair het probleem voor de meesten hier.
Die is er ook niet, tenzij je iets te verbergen hebt of gewoon gestoord bent.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:20 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Mijn vraag aan jou, waarom wel? Want ik zie geen reden waarom ik mij druk zou maken.
Wat een kut argument is dat tochquote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, want dat zou de enige manier zijn om dit geraaskal te verklaren. Waarom zou je die dingen niet afstaan? Heb je wat te verbergen?
Ah, is dat het geluid van het onschuldig-tot-schuldig-bevonden principe dat het raam uitgeflikkert wordt onder het valse mom van veiligheid? Doet het altijd goed he? "Hey, iemand die het niet eens is met onze regels, die MOET wat te verbergen hebben!"quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die is er ook niet, tenzij je iets te verbergen hebt of gewoon gestoord bent.
Maak je geen zorgen, ik draag geen aluminiumhoedjes en ik geloof ook niet in zaken als NWO's en noem het allemaal maar op. Ik maak mij gewoon zorgen over een steeds machtiger wordende overheid. De basis hiervan ligt wat mij betreft in mijn aversie tegen een sterke overheid, ik denk dat mensen prima zelf hun zaken kunnen regelen en dat het niet de overheid is die daar voor hoeft te zorgen. In zaken als uitkeringen en economische interventie zie ik ook weinig, zo ook in deze maatregelen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:19 schreef karr-1 het volgende:
Waarschijnlijk wel, want dat zou de enige manier zijn om dit geraaskal te verklaren. Waarom zou je die dingen niet afstaan? Heb je wat te verbergen?
Je moet een heel belangrijk onderscheid maken vind ik. Er zijn maatregelen die worden genomen om gedrag te beïnvloeden, als je je er niet aan houdt krijg je straf en daarmee is de kous af. Maar nu is er ook een categorie maatregelen gekomen die expliciet inbreuk maken op de lichamelijke vrijheid van mensen en de vrijheid om je vrij te kunnen bewegen over deze wereld. Dat is mijns inziens een veel zwaardere categorie waarin ik totaal geen reden zie waarom een parlement op dit gebied wetten zou mogen maken, niemand heeft het recht inbreuk te maken op vrijheden van een ander.quote:De reden dat ze dat kunnen doen is dat de meerderheid van de bevolking een klein deel van de bevolking de macht heeft gegeven om te bepalen wat het beste is voor het grootste deel van de bevolking (de overheid maakt nieuwe wetten, maar worden een keer in de 4 jaar door ons gekozen).
Nee dat is niet waar, mijn stem is alleen in de minderheid. Waarom mag een meerderheid over een minderheid beslissen?quote:Als jij het dus niet eens bent met de plannen die er nu gemaakt worden dan heb je dus enkele jaren geleden niet op de goede partij gestemd lijkt mij.
Waar ben je in hemelsnaam bang voor!?! Van mij mogen ze zelfs naaktfoto's maken mocht dat voor de wet verplicht zijn. Zolang het maar veilig bewaard word en er geen misbruik van gemaakt word.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:28 schreef alors het volgende:
[..]
Wat een kut argument is dat tochOhja joh geef lekker al je privé gegevens bloot, je hebt toch niks te verbergen? Laat ze het lekker 100 jaar opslaan, je hebt toch niets te verbergen? Nu zijn het vingerafdrukken, straks is het DNA en waar houdt het op? Ohja wie controleert alles? Ehhmm ja, boeie, we hebben tenslotte niks te verbergen!
Wat ben je naief als je denkt dat zulke gegevens alleen maar tegen criminelen zullen worden gebruikt.
Ik moet gelukkig binnenkort een nieuwe ID, dus blijf hopelijk nog 5 jaar vrij van dit soort big-brother praktijken.
De enige gestoorde is mijn inziens iemand die zo fanatiek uit zijn slof schiet in zijn poging om dergelijke maatregelen goed te praten.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die is er ook niet, tenzij je iets te verbergen hebt of gewoon gestoord bent.
Waarom vind jij dat jij mij mag dwingen persoonlijke gegevens als een vingerafdruk of een gelaatsscan af te staan zelfs als ik nog nooit andere mensen iets heb aangedaan?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:31 schreef LasTeR het volgende:
Waar ben je in hemelsnaam bang voor!?! Van mij mogen ze zelfs naaktfoto's maken mocht dat voor de wet verplicht zijn. Zolang het maar veilig bewaard word en er geen misbruik van gemaakt word.
Omdat dit een democratie is.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nee dat is niet waar, mijn stem is alleen in de minderheid. Waarom mag een meerderheid over een minderheid beslissen?
Omdat ik tot nu geen reden heb gekregen om het niet te willen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom vind jij dat jij mij mag dwingen persoonlijke gegevens als een vingerafdruk of een gelaatsscan af te staan?
Laat de aluminium hoedjes maar uitrukken, we hebben weer een paranoia gevalletje.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:28 schreef alors het volgende:
[..]
Wat een kut argument is dat tochOhja joh geef lekker al je privé gegevens bloot, je hebt toch niks te verbergen? Laat ze het lekker 100 jaar opslaan, je hebt toch niets te verbergen? Nu zijn het vingerafdrukken, straks is het DNA en waar houdt het op? Ohja wie controleert alles? Ehhmm ja, boeie, we hebben tenslotte niks te verbergen!
Wat ben je naief als je denkt dat zulke gegevens alleen maar tegen criminelen zullen worden gebruikt.
Ik moet gelukkig binnenkort een nieuwe ID, dus blijf hopelijk nog 5 jaar vrij van dit soort big-brother praktijken.
Nee, dat is geen antwoord. Ik zoek naar waarom een reden waarom jij vind dat jij mij via een democratie mij daar toe mag dwingen?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:32 schreef LasTeR het volgende:
Omdat dit een democratie is.
Nou, omdat ik dat niet wil, dat lijkt mij toch een heel erg goede reden.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:34 schreef LasTeR het volgende:
Omdat ik tot nu geen reden heb gekregen om het niet te willen.
Maar vertel eens, hoeveel veiliger is het voor jou precies geworden sinds al deze privacybeperkende maatregelen zijn ingevoerd? Hoe heb je dat gemeten? Wat is het verschil met vroeger? Heb je voorbeelden?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:31 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Waar ben je in hemelsnaam bang voor!?! Van mij mogen ze zelfs naaktfoto's maken mocht dat voor de wet verplicht zijn. Zolang het maar veilig bewaard word en er geen misbruik van gemaakt word.
Mensen met Big-Brother paranoia.
Dus ben je een terrorist.quote:
Omdat de meerderheid van de bevolking vindt dat jij dat moet?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, dat is geen antwoord. Ik zoek naar waarom een reden waarom jij vind dat jij mij via een democratie mij daar toe mag dwingen?
En dus?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:35 schreef Adelante het volgende:
Omdat de meerderheid van de bevolking vindt dat jij dat moet?
Tsja dan vrees ik dat je in het verkeerde land woont, we worden hier nu eenmaal geregeerd door een overheid, dat hebben we ooit zo besloten.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, ik draag geen aluminiumhoedjes en ik geloof ook niet in zaken als NWO's en noem het allemaal maar op. Ik maak mij gewoon zorgen over een steeds machtiger wordende overheid. De basis hiervan ligt wat mij betreft in mijn aversie tegen een sterke overheid, ik denk dat mensen prima zelf hun zaken kunnen regelen en dat het niet de overheid is die daar voor hoeft te zorgen. In zaken als uitkeringen en economische interventie zie ik ook weinig, zo ook in deze maatregelen.
[..]
Ik zie niet in op welke wijze deze regels inbreuk maken op mijn lichamelijke vrijheid of de vrijheid om te kunnen gaan waar ik wil. Maar dat kun jij vast uitleggenquote:Je moet een heel belangrijk onderscheid maken vind ik. Er zijn maatregelen die worden genomen om gedrag te beïnvloeden, als je je er niet aan houdt krijg je straf en daarmee is de kous af. Maar nu is er ook een categorie maatregelen gekomen die expliciet inbreuk maken op de lichamelijke vrijheid van mensen en de vrijheid om je vrij te kunnen bewegen over deze wereld. Dat is mijns inziens een veel zwaardere categorie waarin ik totaal geen reden zie waarom een parlement op dit gebied wetten zou mogen maken, niemand heeft het recht inbreuk te maken op vrijheden van een ander.
[..]
Dat heet democratie, de meerderheid beslist.quote:Nee dat is niet waar, mijn stem is alleen in de minderheid. Waarom mag een meerderheid over een minderheid beslissen?
Is het/een doel van een democratie juist niet het beschermen van de minderheid tegen de meerderheid?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:35 schreef Adelante het volgende:
[..]
Omdat de meerderheid van de bevolking vindt dat jij dat moet?
Omdat de meerderheid het blijkbaar wel een goed idee vind. Ik ben het er verder niet mee eens dat het volk word vertegenwoordigd door een zooi ministers die keuzes voor ons maken, maar als het meerendeel er heil in ziet om het toe te staan, zal men in een democratie gewoon mee moeten doen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, dat is geen antwoord. Ik zoek naar waarom een reden waarom jij vind dat jij mij via een democratie mij daar toe mag dwingen?
Da's alleen bij een linkse democratiequote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Is het/een doel van een democratie juist niet het beschermen van de minderheid tegen de meerderheid?
Omdat dat nu eenmaal het systeem is waar we in dit land voor gekozen hebben. De meerderheid beslist, als we rekening moeten houden met elke mogelijke minderheid, dan komen we nooit ergens.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar ze zijn kennelijk wel in de meerderheid. Die domme mensen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Mensen die het hellend vlak niet herkennen zijn wel erg... tja.... dom.
Het is NIET veiliger geworden. En sorry dat ik er geen logboeken van bij houd. Maar die hele 'terroristen'-dreiging vind ik niet merkbaar, storm in een glas water principe. Ik voel me zo veilig als ik mezelf aan praat.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar vertel eens, hoeveel veiliger is het voor jou precies geworden sinds al deze privacybeperkende maatregelen zijn ingevoerd? Hoe heb je dat gemeten? Wat is het verschil met vroeger? Heb je voorbeelden?
Waarom ben je dan in vredesnaam voor dit soort niet werkende, geldverspillende en in-effectieve maatregelen?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:39 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Het is NIET veiliger geworden. En sorry dat ik er geen logboeken van bij houd. Maar die hele 'terroristen'-dreiging vind ik niet merkbaar, storm in een glas water principe. Ik voel me zo veilig als ik mezelf aan praat.
Het is jammer dat het merendeel alles gelooft van de reclames "80.000 mensen werken samen tegen terroristen" etc, de paranoia wordt hen gewoon aangepraat.
Dat is altijd al zo geweest toch?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:39 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar ze zijn kennelijk wel in de meerderheid. Die domme mensen.
Omdat ik er niet tegen ben!! Waarom zou ik mij druk gaan maken om iets dat mij totaal niet kan boeien?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Waarom ben je dan in vredesnaam voor dit soort niet werkende, geldverspillende en in-effectieve maatregelen?.
Dat maakt het toch des te raarder om te zeggen dat een meerderheid over een minderheid mag beslissen...quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:40 schreef Adelante het volgende:
Dat is altijd al zo geweest toch?
Ah, sweet indifference. Hét smeermiddel der democratie.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:41 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Omdat ik er niet tegen ben!! Waarom zou ik mij druk gaan maken om iets dat mij totaal niet kan boeien?
Van mij mogen ze ook wel doorvoeren dat er bijvoorbeeld op elke straathoek een roze paaltje staat, het kost geld en is in-effectief, er zal een minderheid tegen zijn die er weinig heil in zien, maar mij zal het geen flikker boeien.
Wow. Het boeit je geen flikker, en toch vormen je posts de hoofdmoot van dit topic.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:41 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Omdat ik er niet tegen ben!! Waarom zou ik mij druk gaan maken om iets dat mij totaal niet kan boeien?
Van mij mogen ze ook wel doorvoeren dat er bijvoorbeeld op elke straathoek een roze paaltje staat, het kost geld en is in-effectief, er zal een minderheid tegen zijn die er weinig heil in zien/ het vervelend vinden, maar mij zal het geen flikker boeien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |