abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56760252
Naar aanleiding van dit topic in NWS vroeg ik mij af wat er gebeurt als je nou een weigert een vingerafdruk en gelaatsscan te laten maken ten behoeve van het paspoort of ID-kaart. Je zou zeggen dat je dan geen paspoort of ID-kaart kunt krijgen, maar dat is illegaal want een paspoort of ID-kaart is tegenwoordig verplicht om op zak te hebben om aan de legitimatieplicht te kunnen voldoen.

Verder kun je zonder ID-bewijs of paspoort niet legaal door het buitenland reizen, op welke grond kan een overheid je dat eigenlijk ontzeggen? En op welke grond kan een overheid burgers eigenlijk dwingen vingerafdrukken en een scan van het gelaat af te staan? Waar haalt de overheid hier de legitimatie vandaan, omdat er een democratisch gekozen parlement is die dergelijke wetgeving goedkeurd? En waarom mag een meerderheid dan een kleine minderheid dwingen om zo'n ingrijpende inbreuk (zo zie ik namelijk het opslaan van mijn vingerafdruk of gelaatsscan) op het lichaam te ondergaan?
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:09:24 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56760294
Jij draagt zeker ook Aluminium hoedjes?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_56760334
Tvp, want ik vraag me precies hetzelfde af. Ook voor het moment dat het er doorkomt, en mijn ID verlengt moet worden.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:15:06 #4
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56760453
In Amerika moet je wijsvingerafdruk en gezichtsfoto laten maken anders kom je niet door customs. Niets om je druk om te maken.
pi_56760468
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:15 schreef LasTeR het volgende:

Niets om je druk om te maken.
Oh? Waarom niet?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_56760500
quote:
In Amerika moet je wijsvingerafdruk en gezichtsfoto laten maken anders kom je niet door customs. Niets om je druk om te maken.
Woh, die was kort. Door de bocht.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:19:04 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56760558
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:09 schreef LasTeR het volgende:
Jij draagt zeker ook Aluminium hoedjes?
Waarschijnlijk wel, want dat zou de enige manier zijn om dit geraaskal te verklaren. Waarom zou je die dingen niet afstaan? Heb je wat te verbergen?

De reden dat ze dat kunnen doen is dat de meerderheid van de bevolking een klein deel van de bevolking de macht heeft gegeven om te bepalen wat het beste is voor het grootste deel van de bevolking (de overheid maakt nieuwe wetten, maar worden een keer in de 4 jaar door ons gekozen).

Als jij het dus niet eens bent met de plannen die er nu gemaakt worden dan heb je dus enkele jaren geleden niet op de goede partij gestemd lijkt mij.

Persoonlijk denk ik dat er niet genoeg maatregelen kunnen zijn om criminelen en ander tuig van de straat te halen, dus mijn vingerafdruk en gelaatsscan kunnen ze zonder problemen krijgen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56760575
quote:
Laten we nou niet over de VS beginnen, Nederland is primair het probleem voor de meesten hier.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:20:38 #9
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56760609
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:15 schreef Jarno het volgende:

[..]

Oh? Waarom niet?
Mijn vraag aan jou, waarom wel? Want ik zie geen reden waarom ik mij druk zou maken.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:21:26 #10
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56760638
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Laten we nou niet over de VS beginnen, Nederland is primair het probleem voor de meesten hier.
Ik laat dmv een voorbeeld blijken dat ik er geen probleem mee heb een deel van mijn 'privacy' in te leveren.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:21:58 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_56760653
wat voegt dit topic toe aan het NWS topic? zolang er wettelijk niks is geregeld, kun je ook niks weigeren?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:28:05 #12
152789 karr-1
pi_56760840
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:20 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Mijn vraag aan jou, waarom wel? Want ik zie geen reden waarom ik mij druk zou maken.
Die is er ook niet, tenzij je iets te verbergen hebt of gewoon gestoord bent.
pi_56760861
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:19 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel, want dat zou de enige manier zijn om dit geraaskal te verklaren. Waarom zou je die dingen niet afstaan? Heb je wat te verbergen?
Wat een kut argument is dat toch Ohja joh geef lekker al je privé gegevens bloot, je hebt toch niks te verbergen? Laat ze het lekker 100 jaar opslaan, je hebt toch niets te verbergen? Nu zijn het vingerafdrukken, straks is het DNA en waar houdt het op? Ohja wie controleert alles? Ehhmm ja, boeie, we hebben tenslotte niks te verbergen!

Wat ben je naief als je denkt dat zulke gegevens alleen maar tegen criminelen zullen worden gebruikt.

Ik moet gelukkig binnenkort een nieuwe ID, dus blijf hopelijk nog 5 jaar vrij van dit soort big-brother praktijken.
know'm sayin?
word? word.
pi_56760879
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:28 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ah, is dat het geluid van het onschuldig-tot-schuldig-bevonden principe dat het raam uitgeflikkert wordt onder het valse mom van veiligheid? Doet het altijd goed he? "Hey, iemand die het niet eens is met onze regels, die MOET wat te verbergen hebben!"
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_56760900
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:19 schreef karr-1 het volgende:
Maak je geen zorgen, ik draag geen aluminiumhoedjes en ik geloof ook niet in zaken als NWO's en noem het allemaal maar op. Ik maak mij gewoon zorgen over een steeds machtiger wordende overheid. De basis hiervan ligt wat mij betreft in mijn aversie tegen een sterke overheid, ik denk dat mensen prima zelf hun zaken kunnen regelen en dat het niet de overheid is die daar voor hoeft te zorgen. In zaken als uitkeringen en economische interventie zie ik ook weinig, zo ook in deze maatregelen.
quote:
De reden dat ze dat kunnen doen is dat de meerderheid van de bevolking een klein deel van de bevolking de macht heeft gegeven om te bepalen wat het beste is voor het grootste deel van de bevolking (de overheid maakt nieuwe wetten, maar worden een keer in de 4 jaar door ons gekozen).
Je moet een heel belangrijk onderscheid maken vind ik. Er zijn maatregelen die worden genomen om gedrag te beïnvloeden, als je je er niet aan houdt krijg je straf en daarmee is de kous af. Maar nu is er ook een categorie maatregelen gekomen die expliciet inbreuk maken op de lichamelijke vrijheid van mensen en de vrijheid om je vrij te kunnen bewegen over deze wereld. Dat is mijns inziens een veel zwaardere categorie waarin ik totaal geen reden zie waarom een parlement op dit gebied wetten zou mogen maken, niemand heeft het recht inbreuk te maken op vrijheden van een ander.
quote:
Als jij het dus niet eens bent met de plannen die er nu gemaakt worden dan heb je dus enkele jaren geleden niet op de goede partij gestemd lijkt mij.
Nee dat is niet waar, mijn stem is alleen in de minderheid. Waarom mag een meerderheid over een minderheid beslissen?
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:31:23 #16
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56760931
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:28 schreef alors het volgende:

[..]

Wat een kut argument is dat toch Ohja joh geef lekker al je privé gegevens bloot, je hebt toch niks te verbergen? Laat ze het lekker 100 jaar opslaan, je hebt toch niets te verbergen? Nu zijn het vingerafdrukken, straks is het DNA en waar houdt het op? Ohja wie controleert alles? Ehhmm ja, boeie, we hebben tenslotte niks te verbergen!

Wat ben je naief als je denkt dat zulke gegevens alleen maar tegen criminelen zullen worden gebruikt.

Ik moet gelukkig binnenkort een nieuwe ID, dus blijf hopelijk nog 5 jaar vrij van dit soort big-brother praktijken.
Waar ben je in hemelsnaam bang voor!?! Van mij mogen ze zelfs naaktfoto's maken mocht dat voor de wet verplicht zijn. Zolang het maar veilig bewaard word en er geen misbruik van gemaakt word.

Mensen met Big-Brother paranoia.
pi_56760962
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:28 schreef karr-1 het volgende:

[..]

De enige gestoorde is mijn inziens iemand die zo fanatiek uit zijn slof schiet in zijn poging om dergelijke maatregelen goed te praten.

Maar goed. Discussie in het NWS-topic, de legale zaken in WGR. Lijkt me.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_56760969
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:31 schreef LasTeR het volgende:
Waar ben je in hemelsnaam bang voor!?! Van mij mogen ze zelfs naaktfoto's maken mocht dat voor de wet verplicht zijn. Zolang het maar veilig bewaard word en er geen misbruik van gemaakt word.
Waarom vind jij dat jij mij mag dwingen persoonlijke gegevens als een vingerafdruk of een gelaatsscan af te staan zelfs als ik nog nooit andere mensen iets heb aangedaan?
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:32:47 #19
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56760972
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

Nee dat is niet waar, mijn stem is alleen in de minderheid. Waarom mag een meerderheid over een minderheid beslissen?
Omdat dit een democratie is.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:34:04 #20
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56761008
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom vind jij dat jij mij mag dwingen persoonlijke gegevens als een vingerafdruk of een gelaatsscan af te staan?
Omdat ik tot nu geen reden heb gekregen om het niet te willen.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:34:15 #21
152789 karr-1
pi_56761016
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:28 schreef alors het volgende:

[..]

Laat de aluminium hoedjes maar uitrukken, we hebben weer een paranoia gevalletje.
pi_56761023
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:32 schreef LasTeR het volgende:
Omdat dit een democratie is.
Nee, dat is geen antwoord. Ik zoek naar waarom een reden waarom jij vind dat jij mij via een democratie mij daar toe mag dwingen?
pi_56761048
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:34 schreef LasTeR het volgende:
Omdat ik tot nu geen reden heb gekregen om het niet te willen.
Nou, omdat ik dat niet wil, dat lijkt mij toch een heel erg goede reden.
pi_56761051
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:31 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Mensen met Big-Brother paranoia.
Maar vertel eens, hoeveel veiliger is het voor jou precies geworden sinds al deze privacybeperkende maatregelen zijn ingevoerd? Hoe heb je dat gemeten? Wat is het verschil met vroeger? Heb je voorbeelden?
pi_56761057
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nou, omdat ik dat niet wil.
Dus ben je een terrorist.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:35:53 #26
3185 Adelante
To let it go now
pi_56761059
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, dat is geen antwoord. Ik zoek naar waarom een reden waarom jij vind dat jij mij via een democratie mij daar toe mag dwingen?
Omdat de meerderheid van de bevolking vindt dat jij dat moet?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_56761070
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:35 schreef Adelante het volgende:
En dus?
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:36:37 #28
152789 karr-1
pi_56761072
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, ik draag geen aluminiumhoedjes en ik geloof ook niet in zaken als NWO's en noem het allemaal maar op. Ik maak mij gewoon zorgen over een steeds machtiger wordende overheid. De basis hiervan ligt wat mij betreft in mijn aversie tegen een sterke overheid, ik denk dat mensen prima zelf hun zaken kunnen regelen en dat het niet de overheid is die daar voor hoeft te zorgen. In zaken als uitkeringen en economische interventie zie ik ook weinig, zo ook in deze maatregelen.
[..]
Tsja dan vrees ik dat je in het verkeerde land woont, we worden hier nu eenmaal geregeerd door een overheid, dat hebben we ooit zo besloten.
quote:
Je moet een heel belangrijk onderscheid maken vind ik. Er zijn maatregelen die worden genomen om gedrag te beïnvloeden, als je je er niet aan houdt krijg je straf en daarmee is de kous af. Maar nu is er ook een categorie maatregelen gekomen die expliciet inbreuk maken op de lichamelijke vrijheid van mensen en de vrijheid om je vrij te kunnen bewegen over deze wereld. Dat is mijns inziens een veel zwaardere categorie waarin ik totaal geen reden zie waarom een parlement op dit gebied wetten zou mogen maken, niemand heeft het recht inbreuk te maken op vrijheden van een ander.
[..]
Ik zie niet in op welke wijze deze regels inbreuk maken op mijn lichamelijke vrijheid of de vrijheid om te kunnen gaan waar ik wil. Maar dat kun jij vast uitleggen
quote:
Dat heet democratie, de meerderheid beslist.
pi_56761073
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:35 schreef Adelante het volgende:

[..]

Is het/een doel van een democratie juist niet het beschermen van de minderheid tegen de meerderheid?
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:36:56 #30
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56761083
quote:

[..]

Omdat de meerderheid het blijkbaar wel een goed idee vind. Ik ben het er verder niet mee eens dat het volk word vertegenwoordigd door een zooi ministers die keuzes voor ons maken, maar als het meerendeel er heil in ziet om het toe te staan, zal men in een democratie gewoon mee moeten doen.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:37:38 #31
3185 Adelante
To let it go now
pi_56761104
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:36 schreef Jarno het volgende:

[..]

Is het/een doel van een democratie juist niet het beschermen van de minderheid tegen de meerderheid?
Da's alleen bij een linkse democratie
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:37:41 #32
152789 karr-1
pi_56761105
quote:

[..]

Omdat dat nu eenmaal het systeem is waar we in dit land voor gekozen hebben. De meerderheid beslist, als we rekening moeten houden met elke mogelijke minderheid, dan komen we nooit ergens.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 februari 2008 @ 22:38:27 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56761129
Mensen die het hellend vlak niet herkennen zijn wel erg... tja.... dom.
pi_56761141
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Mensen die het hellend vlak niet herkennen zijn wel erg... tja.... dom.
Maar ze zijn kennelijk wel in de meerderheid. Die domme mensen.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:39:07 #35
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56761143
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:35 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar vertel eens, hoeveel veiliger is het voor jou precies geworden sinds al deze privacybeperkende maatregelen zijn ingevoerd? Hoe heb je dat gemeten? Wat is het verschil met vroeger? Heb je voorbeelden?
Het is NIET veiliger geworden. En sorry dat ik er geen logboeken van bij houd. Maar die hele 'terroristen'-dreiging vind ik niet merkbaar, storm in een glas water principe. Ik voel me zo veilig als ik mezelf aan praat.
Het is jammer dat het merendeel alles gelooft van de reclames "80.000 mensen werken samen tegen terroristen" etc, de paranoia wordt hen gewoon aangepraat.
pi_56761163
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:39 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Het is NIET veiliger geworden. En sorry dat ik er geen logboeken van bij houd. Maar die hele 'terroristen'-dreiging vind ik niet merkbaar, storm in een glas water principe. Ik voel me zo veilig als ik mezelf aan praat.
Het is jammer dat het merendeel alles gelooft van de reclames "80.000 mensen werken samen tegen terroristen" etc, de paranoia wordt hen gewoon aangepraat.
Waarom ben je dan in vredesnaam voor dit soort niet werkende, geldverspillende en in-effectieve maatregelen? .
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:40:16 #37
3185 Adelante
To let it go now
pi_56761173
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar ze zijn kennelijk wel in de meerderheid. Die domme mensen.
Dat is altijd al zo geweest toch?
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:41:28 #38
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56761210
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:40 schreef Jarno het volgende:

[..]

Waarom ben je dan in vredesnaam voor dit soort niet werkende, geldverspillende en in-effectieve maatregelen? .
Omdat ik er niet tegen ben!! Waarom zou ik mij druk gaan maken om iets dat mij totaal niet kan boeien?
Van mij mogen ze ook wel doorvoeren dat er bijvoorbeeld op elke straathoek een roze paaltje staat, het kost geld en is in-effectief, er zal een minderheid tegen zijn die er weinig heil in zien/ het vervelend vinden, maar mij zal het geen flikker boeien.
pi_56761234
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:40 schreef Adelante het volgende:
Dat is altijd al zo geweest toch?
Dat maakt het toch des te raarder om te zeggen dat een meerderheid over een minderheid mag beslissen...
pi_56761235
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:41 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Omdat ik er niet tegen ben!! Waarom zou ik mij druk gaan maken om iets dat mij totaal niet kan boeien?
Van mij mogen ze ook wel doorvoeren dat er bijvoorbeeld op elke straathoek een roze paaltje staat, het kost geld en is in-effectief, er zal een minderheid tegen zijn die er weinig heil in zien, maar mij zal het geen flikker boeien.
Ah, sweet indifference. Hét smeermiddel der democratie.

Dus mensen die wél een mening hebben zijn het slachtoffer van jouw onverschilligheid. Vind je dat niet krom?
pi_56761239
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:41 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Van mij mogen ze ook wel doorvoeren dat er bijvoorbeeld op elke straathoek een roze paaltje staat, het kost geld en is in-effectief, er zal een minderheid tegen zijn die er weinig heil in zien/ het vervelend vinden, maar mij zal het geen flikker boeien.
Wow. Het boeit je geen flikker, en toch vormen je posts de hoofdmoot van dit topic.

Toch een hoop energie verspild, voor het verdedigen van iets wat je absoluut niets boeit.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')